Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Ontzettend bedankt, held @king006
king006 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:39:
[...]

Dat werkt op Android, maar niet op iOS ;) voor iOS bestaat er helaas geen app.

@mr.JamesBond,

Probeer eens kanaal 11 en bijvoorbeeld kanaal 60 voor 5 GHz? Hoe werkt het dan?
Sorry voor het late antwoord. Ik zal even uitleggen wat er de afgelopen dagen is gebeurd.

Donderdags heeft mijn vader de groepen aangepast, zodat het modem en de WiFibooster via het stopcontact in dezelfde groep zitten. Echter, sinds dit gebeurde kon er wel verbinding gemaakt worden met het WiFi van de WiFi-booster en had je wel 4 streepjes WiFi, maar als je daadwerkelijk gebruik wilde maken van het WiFi kreeg je de melding dat je offline was/geen verbinding had met het WiFi.

Gisteren was ik de hele dag niet thuis, dus kon ik vandaag pas actie ondernemen. Zojuist heb ik de klantenservice gebeld van Ziggo Zakelijk en heb ik de WiFi-booster weer verbonden met het modem. Het was een kwestie van een knopje vijf seconden ingedrukt houden ( :') ). Daarna heb ik gelijk jouw post die ik nu quote bekeken en heb ik het internet van beneden aangepast naar de kanalen die je aangaf, 2.4GHz op kanaal 11 en 5GHz op kanaal 60. Ik kreeg gelijk de melding dat kanaal 60 een bepaald type kanaal is Als een echte leek ben ik de naam vergeten.

Vooralsnog doet het internet het prima (en de kerstboom staat er nog 8)7 ).

De (ik hoop het) laatste vraag waar ik je mee lastig ga vallen: Op welke WiFi-kanalen raad je aan dat de WiFi-booster staat? Beneden staat 2.4GHz dus op kanaal 11 en 5GHz op kanaal 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yash100 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:36:
[...]
Mijn buurvrouw heeft geen huidig (Ziggo Alles in 1) pakket, maar een oude kabeltv + internet voor €30,-. Ik heb zo'n gevoel dat Ziggo deze zender ook op de kaart heeft geblokkeerd ??! Ik kan namelijk ook geen RTL ,SBS ontvangen. Alleen NPO1, 2, en 3
@Yash100, ze hoeft ook geen AIE pakket te hebben, mijn schoonmoeder neem alleen TV af en ook haar kaart staat bij Ziggo geregistreerd op haar naam.

Indien het een Irdeto kaart is die voorheen prima heeft gewerkt en ook op haar naam staat, dan is de meest eenvoudige weg om (met de kaart in apparaat, kies daarbij bijvoorbeeld NPO1 als zender);

- de kaart via Ziggo support te laten reanimeren (herstelpuls laten geven)
- een Ziggo profiel voor haar aan te maken waarin haar "producten" zichtbaar worden (inclusief actieve Irdeto kaart(en)), en dan zelf de stappen volgen zoals aangegeven bij de eerder gedeelde link.

Voordat de Irdeto kaart geactiveerd is zou je de decoder kunnen laten scannen met (0)4444 en niet (0)5555, om daarbij gebruik te kunnen maken van het "open" zenderpakket. Ze heeft dan maar een paar zenders in HD maar ook het volledige zenderpakket, en zodra de Irdeto kaart weer geactiveerd is komen deze weer terug (mits je de zenders opnieuw zoekt met (0)5555.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-09 15:52
mr.JamesBond schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:50:
Ontzettend bedankt, held @king006

[...]

Sorry voor het late antwoord. Ik zal even uitleggen wat er de afgelopen dagen is gebeurd.

Donderdags heeft mijn vader de groepen aangepast, zodat het modem en de WiFibooster via het stopcontact in dezelfde groep zitten. Echter, sinds dit gebeurde kon er wel verbinding gemaakt worden met het WiFi van de WiFi-booster en had je wel 4 streepjes WiFi, maar als je daadwerkelijk gebruik wilde maken van het WiFi kreeg je de melding dat je offline was/geen verbinding had met het WiFi.

Gisteren was ik de hele dag niet thuis, dus kon ik vandaag pas actie ondernemen. Zojuist heb ik de klantenservice gebeld van Ziggo Zakelijk en heb ik de WiFi-booster weer verbonden met het modem. Het was een kwestie van een knopje vijf seconden ingedrukt houden ( :') ). Daarna heb ik gelijk jouw post die ik nu quote bekeken en heb ik het internet van beneden aangepast naar de kanalen die je aangaf, 2.4GHz op kanaal 11 en 5GHz op kanaal 60. Ik kreeg gelijk de melding dat kanaal 60 een bepaald type kanaal is Als een echte leek ben ik de naam vergeten.

Vooralsnog doet het internet het prima (en de kerstboom staat er nog 8)7 ).

De (ik hoop het) laatste vraag waar ik je mee lastig ga vallen: Op welke WiFi-kanalen raad je aan dat de WiFi-booster staat? Beneden staat 2.4GHz dus op kanaal 11 en 5GHz op kanaal 60.
@mr.JamesBond,

Graag gedaan! Goed te lezen dat het weer werkt ;) het is altijd aan te raden deze anders in te stellen. Gebruik bijvoorbeeld eens kanaal 1 of 6 voor 2.4 GHz. Wat betreft 5 GHz:

De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken. Voordat er uitgeweken wordt naar een ander kanaal, wordt de 5 GHz radio eerst voor een bepaalde periode uit gezet (dit kan variëren tussen de 10 en 30 min, afhankelijk van de vendor). Het anticiperen op radar wordt gedaan door DFS (Dynamic Frequency Selection) en TPC (Transmit Power Control)

Je kunt dus ook voor beide een kanaal kiezen tussen de 36 en 48 zodat hij altijd op dat kanaal blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik ben pas verhuist en Postnl heeft de ziggo doos met nieuw materiaal bij de buren afgeleverd op het nieuwe adress die al 3 dagen niet open doen. Kan je uit je oude woning gewoon al je ziggo spul meenemen en weer aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yash100 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:36:
[...]

Mijn buurvrouw heeft geen huidig (Ziggo Alles in 1) pakket, maar een oude kabeltv + internet voor €30,-. Ik heb zo'n gevoel dat Ziggo deze zender ook op de kaart heeft geblokkeerd ??! Ik kan namelijk ook geen RTL ,SBS ontvangen. Alleen NPO1, 2, en 3
Deze discussie hebben we toch al gehad? Ze moet overstappen naar minimaal TV Standaard om meer zenders te kunnen zien. Je hebt de codes gebruikt voor het standaard TV pakket maar je moet die gebruiken voor "zonder smartcard" https://www.ziggo.nl/klan...box%20of%20CI%2B%20module
Want ze heeft geen werkende smartcard.
Dus zoals ik al zei:
- Meer betalen (zoals iedereen die alles in HD en de extra zenders wilt zien)
of
- Genoegen nemen met het kabel tv pakket waarbij alleen 1,2,3 en 14 in HD zijn en de rest in SD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jongetje, indien de buurvrouw al in het bezit is van een geregistreerde Irdeto kaart, dan hoeft ze de overstap naar een ander pakket eigenlijk niet te maken. Indien de Irdeto kaart al een tijdje niet meer actief is gebruikt (> maand kan al voldoende zijn), dan verliest deze zijn actieve status, dit gebeurt bij alle Irdeto kaarten indien ze voor een langere tijd buiten gebruik zijn. Deze inactieve status kan simpel hersteld worden middels de eerder aangegeven methodes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Crazyanz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:55:
Ik ben pas verhuist en Postnl heeft de ziggo doos met nieuw materiaal bij de buren afgeleverd op het nieuwe adress die al 3 dagen niet open doen. Kan je uit je oude woning gewoon al je ziggo spul meenemen en weer aansluiten?
Zolang het abonnement loopt van het oude huis kun je die inderdaad aansluiten in het nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Timmert schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:23:
[...]

Als je dat ding niet op de gierige stand zet is ie gewoon binnen 2 seconden opgestart hoor.
Ook in de gierige stand duurt het geen 5 minuten, of je moet hem helemaal van het stroom af hebben gehad?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50
Metalfreak schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:57:
[...]

Alles is sneller dan die Mediabox XL van Ziggo :r Als je eerst 5 minuten moet gaan wachten voordat je een keer beeld hebt, is mijn zin om TV te kijken al voorbij.

Hier ook naar alle tevredenheid een CI+ module van Ziggo in een LG TV. Werkt sneller dan alle decoders die ik hiervoor heb gehad.
Ik heb nog een paar van die oudere humax decoders liggen die zijn heel erg snel, veel sneller dan CI+. Zo'n mediabox heb ik nooit aangedurfd ;).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
BlackBarryNL schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:06:
Heeft iemand enige idee wat het kan zijn? mijn ps4 aangesloten met een cat6 kabel aan de CB haalt de ene keer met de test maar 40mb en de andere keer 150mb. Mijn laptop/pc doen met de zelfde kabel 200mb.
Die test slaat nergens op, dus niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:47
[...]

Als je dat ding niet op de gierige stand zet is ie gewoon binnen 2 seconden opgestart hoor.
56W voor de niet gierige stand. Dat is dik €100 per jaar. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GioStyle schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:48:
[...]

Gemak mag wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dit inderdaad.

Natuurlijk is het belachelijk dat het apparaat herrie maakt, zoveel stroom verbruikt, lomp groot en traag is.
Maar het is niet dat er niet mee te leven is. Massa's mensen (inclusief mijn kritische schoonvader) kunnen er prima mee leven.
Neemt niet weg dat die nieuwe 4k box wat mij betreft gisteren uitgebracht had mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
ligt dus niet aan mij, recent z'n mediabox gekregen maar na 5 min er weer af gegooid ik werd helemaal lijp van het gezoem. vriendin gebruikt uitzending gemist en start vanaf het begin vaak en was kpn gewend. Ik had geen idee dat je bij ziggo dan z'n belachelijk apparaat kreeg. Ik neem wel een NLziet abonnement voor de apple tv en even kijken of ik nog van deze onzin af kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
GioStyle schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:48:
[...]
56 Watt voor een TV-kijk kastje? 8)7 :? |:( Zijn ze bij Ziggo zo achterlijk? Dat slaat toch helemaal nergens op? Zelfs mijn i7 desktop PC verbruikt (in idle) minder dan 20 Watt.
Momenteel zit ik nog op glasvezel met een Amino kastje (met harddisk). Die verbruikt slechts 5.5 Watt, en dan maak ik mij nog druk dat het verbruik in standby maar met 1 Watt daalt...

[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 30-12-2018 10:52 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Timmert schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:13:
[...]

Dit inderdaad.

Natuurlijk is het belachelijk dat het apparaat herrie maakt, zoveel stroom verbruikt, lomp groot en traag is.
Maar het is niet dat er niet mee te leven is. Massa's mensen (inclusief mijn kritische schoonvader) kunnen er prima mee leven.
Neemt niet weg dat die nieuwe 4k box wat mij betreft gisteren uitgebracht had mogen worden.
Het ligt ook aan je aansluiting, als deze op orde is is de box helemaal niet traag, enige minpunt is stroomverbruik. De nieuwe 4K box is daarvoor de oplossing, dat die maar snel mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Martinusz schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:01:
[...]

Het ligt ook aan je aansluiting, als deze op orde is is de box helemaal niet traag, enige minpunt is stroomverbruik. De nieuwe 4K box is daarvoor de oplossing, dat die maar snel mag komen.
Als je installatie op orde is, is het menu wellicht wat sneller maar de EPG blijft tergend traag.
Dat doet mijn Humax 5200C beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Timmert schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:02:
[...]

Als je installatie op orde is, is het menu wellicht wat sneller maar de EPG blijft tergend traag.
Dat doet mijn Humax 5200C beter...
Hier is de gids ook niet traag :) en ik gebruik hem gewoon in eco stand. Wellicht als ie net opgestart is wat langzamer, maar heb verder nooit problemen met de gids, ook niet als ik met dagen tegelijk terug “scroll”.

Weet niet of de humax nog sneller is, maar ik ervaar de gids dus niet als langzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 30-12-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Jij vindt het normaal om 100 euro aan stroomkosten te betalen voor een apparaat dat niets doet??? 8)7

Echt dat ding is de hel verpakt in een elektrisch apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Metalfreak op 30-12-2018 11:13 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Metalfreak schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:12:
[...]

Jij vindt het normaal om 100 euro aan stroomkosten te betalen voor een apparaat dat niets doet??? 8)7

Echt dat ding is de hel verpakt in een elektrisch apparaat.
Nou, niets... Je kijkt er TV mee, hij neemt voor je op, je kunt On Demand kijken, etc.
Noem het maar niets..

Maargoed, ik ben ook niet zo'n neuroot die van elk apparaat in huis wil weten hoeveel watt het verbruikt. Als het maar werkt, dan vind ik het allang best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:47
Inderdaad. Om even aan te geven hoe bizar dat verbruik is: mijn 46” tv verbruikt ongeveer hetzelfde. Dus in feite kan ik mijn tv dag en nacht aan laten voor hetzelfde verbruik, terwijl jij nog geen minuut tv heb gekeken.

Gemak mag wat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Allen,

Al jaren een tweaker maar gek genoeg nooit in dit subforum gekeken en daarnaast een "slapende" klant voor wat betreft Ziggo.

Maar dat is verleden tijd!! Naast mijn besparingslijstje gericht op verzekeringen, GWL, mobiele telefonie staat nu ook mijn internet abonnement.

En een eerste besparing te pakken bij Ziggo door simpelweg de OP en reacties door te lezen en de telefoon op te pakken. :9

Iedereen bedankt voor een bijdrage, heeft bij mij mijn ogen geopend en aangezet tot actie oOo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Timmert schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:35:
[...]
Nou, niets... Je kijkt er TV mee, hij neemt voor je op, je kunt On Demand kijken, etc.
Noem het maar niets..

Maargoed, ik ben ook niet zo'n neuroot die van elk apparaat in huis wil weten hoeveel watt het verbruikt. Als het maar werkt, dan vind ik het allang best.
@Timmert, ik neem het ook niet al te nauw met wat een apparaat aan stroom verbruikt, maar als het niet werkelijk noodzakelijk is, dan liever niet gebruiken dan wel. De Horizon is gewoonweg niet meer van deze tijd met zijn stroomverbruik, en gelukkig zijn er (jammer genoeg alleen voor de oud Ziggo abonnees met actieve Irdeto kaart(en)), nog apparaten die (flink) zuiniger zijn, en daarnaast ook geschikt voor opnemen en On Demand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Noem het maar niets..
Ja leuk, die opnamefuncties gebruik ik toch niet. Als ik iets mis, dan mis ik het, pech gehad. Kan me echt geen TV programma voorstellen dat belangrijk genoeg is om op te nemen. Dat verbruik is er dus altijd, ook als er niemand thuis is en de TV uit staat. En TV gemist kan mijn smart TV ook en die verbruikt geen hoop stroom als die uit staat.
Tja, ik wil mijn vaste lasten graag zo laag mogelijk houden. Ziggo is zelf al duur zat, als je daar ook nog eens bijna een tientje per maand bij mag tellen voor het stroomverbruik van dat onding, dan is het helemaal peperduur. Ik snap echt niet hoe die Horizon/Media box ooit door enige kwaliteitscontrole is gekomen. Was er niet ook ergens een richtlijn voor maximum verbruik tijdens standby?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Metalfreak schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:21:
[knip]
Tja, ik wil mijn vaste lasten graag zo laag mogelijk houden. Ziggo is zelf al duur zat, als je daar ook nog eens bijna een tientje per maand bij mag tellen voor het stroomverbruik van dat onding, dan is het helemaal peperduur. Ik snap echt niet hoe die Horizon/Media box ooit door enige kwaliteitscontrole is gekomen. Was er niet ook ergens een richtlijn voor maximum verbruik tijdens standby?
Heel zuinig in Eco standby stand ;)

Hoeveel stroom gebruikt de Mediabox XL?

Hoeveel stroom de Mediabox XL per uur verbruikt is afhankelijk van je energie-instellingen, of de mediabox aan of in stand-by staat en of de mediabox in stand-by aan het opnemen is. Opnemen in stand-by gebeurt altijd in Hoog. Staat je Mediabox XL ingesteld op Midden? Dan schakelt de mediabox automatisch naar Hoog, zodra er een programma moet worden opgenomen.
  • Aan Maximaal 59 Watt
  • Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
  • Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
  • Stand-by Midden 27,5 Watt
  • Stand-by Eco <0,5 Watt

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Andrehj schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:51:
[...]

56 Watt voor een TV-kijk kastje? 8)7 :? |:( Zijn ze bij Ziggo zo achterlijk? Dat slaat toch helemaal nergens op? Zelfs mijn i7 desktop PC verbruikt (in idle) minder dan 20 Watt.
Momenteel zit ik nog op glasvezel met een Amino kastje (met harddisk). Die verbruikt slechts 5.5 Watt, en dan maak ik mij nog druk dat het verbruik in standby maar met 1 Watt daalt...
[...]

Noem het maar niets..
Dan nog, ik heb een STB dat (dankzij custom firmware) ook aardig wat kan en die zuipt (als ik het mij goed herinner) minder dan 5W bij tv kijken. Nou heb ik buiten tv kijken en het via wifi beheren van dat ding nog geen andere functionaliteit gebruikt, maar zelfs al hang ik er een USB hdd aan dan komt het verbruik alsnog niet in de buurt van de 56W.

En 's nachts schakelt de ingebakken timer de STB uit en 's ochtends vroeg automatisch weer in.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-12-2018 15:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Raven schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:47:
[...]

[...]

Dan nog, ik heb een STB dat (dankzij custom firmware) ook aardig wat kan en die zuipt (als ik het mij goed herinner) minder dan 5W bij tv kijken. Nou heb ik buiten tv kijken en het via wifi beheren van dat ding nog geen andere functionaliteit gebruikt, maar zelfs al hang ik er een USB hdd aan dan komt het verbruik alsnog niet in de buurt van de 56W.

En 's nachts schakelt de ingebakken timer de STB uit en 's ochtends vroeg automatisch weer in.
Geen idee wat mijn OpenPLI powered bak daadwerkelijk opdrinkt..
max 65, typical 35, deep stand-by 1 watt... al dus de specs..

binnenkort maar eens meten wat die gebruikt.. (99/100x staat die gewoon in stand-by)
opnames schrijft die naar de NAS... dus is het al niet helemaal fair in de vergelijking..

en TV kijken buitenshuis verzorgt die ook ism Plex welke op de NAS draait (ivm transcoding)
hoef immers geen ~10mbit FHD stream op mn Telefoon... daar voldoet 2mbit 720P ook prima

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 15:05
Waar precies op Ziggo.nl kan je het extra zenderpakket van het Vodafone combinatie voordeel selecteren? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:31
Volgens mij krijg je een sms van vodafone met daarin een link waarop je kan klikken. "Kies je voordeel" of zoiets. Je kan dus niet eerder een kanaal kiezen. Althans dat was bij mij een jaar geleden zo.
MacbookProx schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:10:
Waar precies op Ziggo.nl kan je het extra zenderpakket van het Vodafone combinatie voordeel selecteren? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
monic39 schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:33:
Volgens mij krijg je een sms van vodafone met daarin een link waarop je kan klikken. "Kies je voordeel" of zoiets. Je kan dus niet eerder een kanaal kiezen. Althans dat was bij mij een jaar geleden zo.

[...]
Op de welkompagina van mijn ziggo staat onderin extra tv pakket instellen als het goed is. Als je met Vodafone pas hebt kan het ff duren voordat je dat kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Ah dank, dan is die optie dus nog niet zichtbaar, waardoor ik ook niet kon weten of iets aan of uit staat.

Wacht de sms af. Goedenavond nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SMSfreakie schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:03:
en TV kijken buitenshuis verzorgt die ook ism Plex welke op de NAS draait (ivm transcoding)
hoef immers geen ~10mbit FHD stream op mn Telefoon... daar voldoet 2mbit 720P ook prima
Dat doet mijn RPi met TVHeadend :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Opeens doet het internet het vandaag niet meer bij ons, terwijl alles het net weer deed. Netwerken zijn vindbaar, verbinden kan ook, maar eenmaal verbonden krijg je de melding dat je offline bent.

Ik dacht aan een storing (ik woon in Leeuwarden), maar er staat hier geen informatie over op de storingchecker van Ziggo. Hebben jullie hier meer informatie over?
king006 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:20:
[...]

@mr.JamesBond,

Graag gedaan! Goed te lezen dat het weer werkt ;) het is altijd aan te raden deze anders in te stellen. Gebruik bijvoorbeeld eens kanaal 1 of 6 voor 2.4 GHz. Wat betreft 5 GHz:

De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken. Voordat er uitgeweken wordt naar een ander kanaal, wordt de 5 GHz radio eerst voor een bepaalde periode uit gezet (dit kan variëren tussen de 10 en 30 min, afhankelijk van de vendor). Het anticiperen op radar wordt gedaan door DFS (Dynamic Frequency Selection) en TPC (Transmit Power Control)

Je kunt dus ook voor beide een kanaal kiezen tussen de 36 en 48 zodat hij altijd op dat kanaal blijft staan.
Dus, als ik het goed begrijp, voor 2.4GHz kanaal 1 of 6 en voor 5GHz kanaal 48?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:20:
Opeens doet het internet het vandaag niet meer bij ons, terwijl alles het net weer deed. Netwerken zijn vindbaar, verbinden kan ook, maar eenmaal verbonden krijg je de melding dat je offline bent.

Ik dacht aan een storing (ik woon in Leeuwarden), maar er staat hier geen informatie over op de storingchecker van Ziggo. Hebben jullie hier meer informatie over?
Misschien erg flauw, maar is het niet handiger om Ziggo te bellen (zijn gewoon open nu) als je internet het niet doet? Wij zijn ook gebruikers en kunnen niets in de systemen zien of er ergens een storing is of dat je modem bereikbaar is.

Heb je deze stappen al doorlopen? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
jongetje schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:53:
[...]

Misschien erg flauw, maar is het niet handiger om Ziggo te bellen (zijn gewoon open nu) als je internet het niet doet? Wij zijn ook gebruikers en kunnen niets in de systemen zien of er ergens een storing is of dat je modem bereikbaar is.

Heb je deze stappen al doorlopen? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/
Ik heb de stappen al doorlopen ja. Ik had ook niet verwacht dat jullie de systemen in konden zien, ik vroeg enkel om ervaringen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:57:
[...]

Ik heb de stappen al doorlopen ja. Ik had ook niet verwacht dat jullie de systemen in konden zien, ik vroeg enkel om ervaringen ;)
Ja, die ervaringen zijn er zeker. Je leest het vaak genoeg in dit topic.

Vaak is het dan een kwestie van uitsluiting.
Doe eens de modem herstarten em dan direct aan je pc hangen met een utp kabel en test
Doe eens een factory reset van de modem en test
Heb je een tweede netwerkkaart in je pc, probeer die eens en test.

Is dat goed, dan sluit je één voor één de rest aan op het netwerk.
Controleer de utp-kabels door een andere te gebruiken.

Bel als het blijft Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Suicyder schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:28:
[...]

Excuus voor het pure ranten, maar...

het probleem loopt al voort sinds Juni/Juli toen we zo'n mooie witte modem kregen. Wegvallende verbindingen, websites die timeouts geven of supertraag zijn.

Routers en modems restarten lost niks op. Er zijn al vrij veel posts over geweest, maar de deur werd lang afgehouden van monteur, is die er eindelijk lost hij niks op (wees alleen dit is waardeloos en dat is bagger intern) en heeft wat resets her en der uitgevoerd wat dus kennelijk wel hielp voor 2 weken (ik was 1,5 week niet op locatie ivm herstel operatie, maar apparatuur stond wel aan, USG is 1 van de devices die verdeeld voor het pand).
Hoi,

Tijd voor nieuwe hulp van onze kant! Ik wil je vragen de stappen op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/ door te nemen. Helpt dit niet? Stuur ons dan een DM met daarin je postcode en huisnummer en nogmaals een kleine beschrijving van de problemen die je ervaart. We komen er dan z.s.m. op terug.

Groet,
Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:20:

[...]

Dus, als ik het goed begrijp, voor 2.4GHz kanaal 1 of 6 en voor 5GHz kanaal 48?
Inderdaad die twee kanalen instellen! Even wat anders, welk lampje (lampjes) branden er nu op het modem van Ziggo tijdens de “storing” ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

king006 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:29:
[...]

Inderdaad die twee kanalen instellen!
Is natuurlijk geen wet van meden en perzen!

Zelf gewoon het beste kanaal zoeken. Bij mij is dat bv kanaal 11 op 2.4 en 100 op 5.0
Wat voor jou goed werkt is natuurlijk geen garantie dat het voor een ander ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
king006 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:29:
[...]

Inderdaad die twee kanalen instellen! Even wat anders, welk lampje (lampjes) branden er nu op het modem van Ziggo tijdens de “storing” ?
De connectbox heeft geen lampjes, maar van de genexis branden er geen lampjes. Heel apart, aangezien ik tot 02:00 gewoon gebruik maakte van het WiFi.

Kan het te maken hebben met het feit dat ik gisteren de WiFi-kanalen heb aangepast? Ik moet wel zeggen dat ik dat ‘s ochtends had gedaan en daarna had ik er gewoon gebruik van gemaakt.

EDIT: Inmiddels de lease vernieuwd op mijn iPhone en 2.4Beneden doet het, maar 5Beneden doet het nog steeds niet. Er branden nog steeds geen lampjes. Van de WiFi-booster via het stopcontact branden de lampjes:
Huisje: geel/groen
2.4GHz: geel
5.0GHz: blauw
LAN: uit
Power: geel

[ Voor 27% gewijzigd door de Foarsitter op 31-12-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@mr.JamesBond,

Kun je nog een keer aangeven hoe het nu allemaal gekoppeld is met elkaar? En welke apparaten er worden gebruikt?

Ik ga er niet vanuit dat het wijzigen van de kanalen dit probleem heeft gegeven aangezien je zelf aangeeft dat de WiFi daarna gewoon werkte.

[ Voor 35% gewijzigd door king006 op 31-12-2018 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:44:
[...]

….
De connectbox heeft geen lampjes, maar van de genexis branden er geen lampjes. Heel apart, aangezien ik tot 02:00 gewoon gebruik maakte van het WiFi.
…..
Genexis????? Genexis is glasvezel.
Dat heeft toch niks met Ziggo te maken!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:44:
[...]

De connectbox heeft geen lampjes,
De connectbox heeft 3 lampjes aan de voorkant.

Zie bladzijde 19 van de handleiding.
https://www.ziggo.nl/pdf/...f-internet-connectbox.pdf

Als er geen lampjes branden staat de connectbox uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
menzo schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:24:
[...]

De connectbox heeft 3 4 lampjes aan de voorkant.

Zie bladzijde 19 van de handleiding.
https://www.ziggo.nl/pdf/...f-internet-connectbox.pdf

Als er geen lampjes branden staat de connectbox uit.
De 3 'logo'-lampjes gaan gewoon uit nadat de modem is opgestart, het lampje onder het Ziggo logo blijft (als het goed is) wit branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Ik zal de situatie even nogmaals uitleggen, dit keer wat uitgebreider:

Wij hadden al een hele tijd last van slechte internetverbinding. (We gebruiken alleen maar WiFi, geen bedraad internet. Dat had ik graag anders gezien, maar dan moeten we door het hele huis kabels trekken dus dat wordt hem niet.) Uiteindelijk had ik besloten om een monteur in te schakelen van Ziggo. We kregen een nieuwe modem thuisgestuurd, die de monteur ergens in november installeerde mét Power Promise.

Vanwege de Power Promise hebben we thuis een WiF-booster via het stopcontact gekregen. Samen met de monteur hebben we de WiFi-netwerken ook gelijk gesplit: 2.4Beneden, 5Beneden, 2.4Boven en 5Boven. Ik merkte direct dat het internet een stuk beter werd, dus tot zover goed.

Echter, in december werd het internet (lees: het WiFi, want we gebruiken niets bedraad) weer een stuk slechter. Achteraf kan het zijn dat dat aan de kerstboom lag, maar aangezien die er vandaag (Oudejaarsdag) nog steeds staat, durf ik daar geen uitspraak over te doen. Wat 'slechter' inhoudt? Van de vier WiFi-netwerken functioneerden er meerdere niet en dat wisselde de hele tijd. Hier deed ik bericht van op dit topic. Hier kwamen (grofweg) drie reacties op:
• De kerstboom is de oorzaak.
• De modem en de WiFi-booster moeten in dezelfde groep zitten.
• Er moet worden gekeken naar de WiFi-kanalen.

Enfin, de kerstboom staat er nog. Ik heb mijn vader donderdag de groepen laten aanpassen zodat de modem en de WiFi-booster in dezelfde groep zitten. Toen mijn vader dit deed, zat de WiFi-booster logischerwijs een aantal minuten zonder internet en moest deze opnieuw verbonden worden met de modem. Ik had gisteren (zaterdag) de klantenservice van Ziggo Zakelijk gebeld en dat was slechts een kwestie van knopje vijf seconden ingedrukt houden, dus de WiFi-booster was en snel weer verbonden met het internet.

Echter, ik kan met mijn Apple-apparaten niet de WiFi-kanalen bekijken. Ik heb gisteren, direct nadat de WiFi-booster weer verbonden was, ingelogd op de modem en heb de WiFi-kanalen aangepast van 2.4Beneden en 5Beneden. Ik heb 2.4Beneden aangepast naar kanaal 11 en 5Beneden naar kanaal 60. Ik merkte daarna direct dat het internet een stuk sneller werd (terwijl de kerstboom er dus nog steeds staat). Ik heb ook tot 02:00 afgelopen nacht gebruik gemaakt van het internet. Ik heb (nog) geen wijzigingen aangebracht in de WiFi-kanalen van de WiFi-booster.

Vanmorgen zat iedereen opeens zonder internet. Netwerken waren vindbaar, verbinden kan ook, maar eenmaal verbonden krijg je de melding dat je offline bent. Dit was het geval op alle vier de netwerken en bij alle apparaten (1x iPhone Xs Max, 2x iPhone 7+, 1x iPhone 5, 1x Huawei P20 Lite, Motorola huppelepup, MacBook Pro). Sinds een uur of 16:00 doet het WiFi het opeens weer wel (alle vier de netwerken). Ik had de lease van de netwerken op mijn iPhone Xs Max en op de iPhone 5 wel vernieuwd en 2.4Beneden begon het toen weer te doen bij mij.

Inmiddels doet het internet het weer dus bij ons (tot zover ik kan zien bij alle apparaten). Ik ga de kerstboom zo snel mogelijk weghalen, maar tot dan ben ik erg benieuwd wat de oorzaak was van dit gebeuren en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@mr.JamesBond je kan toch gewoon alle kerstmeuk afkoppelen en zien of dat helpt?

Wat kan helpen is stekkerdozen met allerhande filters lijkt me. Of geen Xenos/Alibaba kerstversiering, maar dat garandeert nog niets natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:57:
Echter, ik kan met mijn Apple-apparaten niet de WiFi-kanalen bekijken.
Dat kan wel.

In de Menubar (top) met Option/Alt op het Wifinetwerk klikken en je ziet alle benodigde gegevens waaronder gekozen kanaal. Ook zijn er div. Wifiscanners die ook alles laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
@mr.JamesBond,

Duidelijke uitleg! :) kun je inderdaad de kerstspullen afkoppelen? En dan kijken wat er gaat gebeuren? Wil je overigens de eerst volgende keer dat het weer gebeurd eens kijken met welk apparaat (modem of WiFi booster) je dan verbonden bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
418O2 schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:20:
@mr.JamesBond je kan toch gewoon alle kerstmeuk afkoppelen en zien of dat helpt?

Wat kan helpen is stekkerdozen met allerhande filters lijkt me. Of geen Xenos/Alibaba kerstversiering, maar dat garandeert nog niets natuurlijk
Ik zal zo snel mogelijk alle kerstversiering eruit halen en kijken wat het resultaat is.
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:40:
[...]

Dat kan wel.

In de Menubar (top) met Option/Alt op het Wifinetwerk klikken en je ziet alle benodigde gegevens waaronder gekozen kanaal. Ook zijn er div. Wifiscanners die ook alles laten zien.
Tip van het jaar! Thanks!
king006 schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:43:
@mr.JamesBond,

Duidelijke uitleg! :) kun je inderdaad de kerstspullen afkoppelen? En dan kijken wat er gaat gebeuren? Wil je overigens de eerst volgende keer dat het weer gebeurd eens kijken met welk apparaat (modem of WiFi booster) je dan verbonden bent?
Zal ik zeker doen! 006 helpt 007 :+

[ Voor 22% gewijzigd door de Foarsitter op 31-12-2018 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

MonkeyJohn schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:06:
[...]

De 3 'logo'-lampjes gaan gewoon uit nadat de modem is opgestart, het lampje onder het Ziggo logo blijft (als het goed is) wit branden.
Of groen als die in bridge mode staat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
@mr.JamesBond,

Graag gedaan namens 006 aan 007 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Hopelijk dat iemand hier nog een tip heeft.

Van de week een nieuwe mediabox xl en modem gekregen vanwege problemen met de vorige.

Vorige mediabox had elke keer problemen met geen signaal, replay TV wat soms wel en soms niet werkte en hetzelfde voor Netflix.

Alleen herstarten van de mediabox loste het soms op.
Dus uiteindelijk nieuwe mediabox.

Replay werkt nu elke keer keurig.
Geen signaal dat weg valt.

Alleen de Netflix app wil maar niet starten.
Via 150 of via menu. App en dan Netflix geeft geen login scherm.

Vreemde is dat videoland zowel via 151 als via apps wel keurig werkt.

Hij heeft netjes via de coax ook een op gekregen.

Had hem eerst via utp in het thuisnetwrrk hangen.
Maar door dubbele dhcp kan dat vervelende problemen opleveren met onder andere Netflix.

Mediabox nu als gateway staan. Dat wat het zou moeten oplossen.

Box volledig uit en opnieuw opgestart.
Alles werkt behalve Netflix.

Ik heb al gekeken of het signaal sterkte en de kwaliteit goed waren.

Signaal is goed. Kwaliteit is uitmuntend (volgens de diagnostiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasemans schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:15:
Hopelijk dat iemand hier nog een tip heeft.

Van de week een nieuwe mediabox xl en modem gekregen vanwege problemen met de vorige.
Ik kwam hier wat tips tegen, misschien al geprobeerd, maar wellicht even handig om te testen:
https://community.ziggo.n...goed-lees-deze-tips-19228
Als de Mediabox XL net is aangezet kan het zijn dat Netflix via kanaal 150 nog niet direct te starten is. Dit komt omdat de Mediabox XL op de achtergrond dan nog enkele onderdelen voor de apps aan het opstarten is. Wacht na het aanzetten van de Mediabox XL dus enkele minuten voordat je Netflix start via kanaal 150.

Lukt het starten van Netflix via kanaal 150 helemaal niet? Probeer het dan eens via het Menu > Media > Apps of via Terug toets van de afstandsbediening > twee keer naar links > OK.

Zie je het Netflix logo, maar niet het "laden icoon"? Ga dan naar www.netflix.com en "meld je af van alle apparaten". Dit kun je doen vanuit je accountinstellingen. Herstart de Mediabox XL vanuit de achterzijde (links achter zit een aan/uit knop), wacht totdat de Mediabox XL online is, schakel vervolgens de Mediabox XL weer in en als het goed is moet je kunnen inloggen in de app, waarna het ook weer moet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:27:
[...]

Ik kwam hier wat tips tegen, misschien al geprobeerd, maar wellicht even handig om te testen:
https://community.ziggo.n...goed-lees-deze-tips-19228

[...]
Helaas.
Afmelden op alle apparaten heb ik gisteravond al geprobeerd.

Wachten lijkt ook geen effect te hebben.

Misschien straks nog maar eens resetten en opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasemans schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:40:
Misschien straks nog maar eens resetten en opnieuw instellen.
Als er geen oplossing komt, bel in iedergeval ziggo. Mijn schoonouders konden vreemd genoeg 1 van de eredivisie kanalen niet ontvangen, bleek een kabel defect. Alle kanalen op de tv werkten, maar 1 van de 3 of 4 kanalen van voetbal dus niet. Echt, heb er uren werk ingestoken en kwam er niet uit. Echt een bizar probleem (betrof ook een kabel in de muur, dus ik kon het zelf niet eens oplossen). Aangezien je eerder netflix problemen had zou het ook zoiets onverwachts kunnen zijn. Als de coax in jouw huis niet binnenmuurs is aangelegd in de bouw zou je hem ook eens met een andere kabel kunnen aansluiten als resetten niet werkt, geen idee of je daarmee geluk hebt, maar het schiet me opeens te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:53:
[...]

Als er geen oplossing komt, bel in iedergeval ziggo. Mijn schoonouders konden vreemd genoeg 1 van de eredivisie kanalen niet ontvangen, bleek een kabel defect. Alle kanalen op de tv werkten, maar 1 van de 3 of 4 kanalen van voetbal dus niet. Echt, heb er uren werk ingestoken en kwam er niet uit. Echt een bizar probleem (betrof ook een kabel in de muur, dus ik kon het zelf niet eens oplossen). Aangezien je eerder netflix problemen had zou het ook zoiets onverwachts kunnen zijn. Als de coax in jouw huis niet binnenmuurs is aangelegd in de bouw zou je hem ook eens met een andere kabel kunnen aansluiten als resetten niet werkt, geen idee of je daarmee geluk hebt, maar het schiet me opeens te binnen.
Je bedoeld de hoofdaansluiting?
Die zit volledig in de muur.
Heb voor nu als test de splitter er even tussenuit. En de originele coax er tussen gezet.
Helaas veranderd er niks.

Het vreemde vind ik dat ik bij videoland netjes de menu in beeld krijg.
Al het andere werkt zonder problemen nu.
Replay en dergelijken.
Box is ook sneller dan de vorige.

Ziggo al een bericht gestuurd.
Vanacht de box stroomloos gemaakt. Vanmorgen pas weer aan.
Na opstarten 30 minuten gewoon tv aan.

Maar helaas geen Netflix.
Hij heeft wel netjes een op gekregen.
Gids werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gasemans schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Je bedoeld de hoofdaansluiting?
Die zit volledig in de muur.
Heb voor nu als test de splitter er even tussenuit. En de originele coax er tussen gezet.
Helaas veranderd er niks.

Het vreemde vind ik dat ik bij videoland netjes de menu in beeld krijg.
Al het andere werkt zonder problemen nu.
Replay en dergelijken.
Box is ook sneller dan de vorige.

Ziggo al een bericht gestuurd.
Vanacht de box stroomloos gemaakt. Vanmorgen pas weer aan.
Na opstarten 30 minuten gewoon tv aan.

Maar helaas geen Netflix.
Hij heeft wel netjes een op gekregen.
Gids werkt.....
Eerste keer sowieso de Netflix app proberen te starten via het menu apps en niet via zender 150. Ook na net opstarten zou ik even wachten en daarna pas proberen. Via de "app" Netflix lukt het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Nu online
Martinusz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Eerste keer sowieso de Netflix app proberen te starten via het menu apps en niet via zender 150. Ook na net opstarten zou ik even wachten en daarna pas proberen. Via de "app" Netflix lukt het ook niet?
Nee helaas blijft hij op Netflix logo staan
Vanmorgen 30 minuten gewacht voordat ik Netflix via de app probeerde te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gasemans schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Vanmorgen 30 minuten gewacht voordat ik Netflix via de app probeerde te starten.
Dat is niet goed nee, zul je toch even Ziggo zelf moeten contacten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gasemans schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Mijn ervaring is met kanaal 150 voor Neflix (met de app hetzelfde trouwens) is dat ik ook alleen het Netflix logo zie en Netflix niet doorstart. Echter als ik ziggo mediabox even snel uit en weer aan doe, dan doet Netflix het wel. Deze workaround werkt bij mij altijd. Natuurlijk wel vervelend, maar het werkt wel.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 02-01-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Suicyder schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:10:
@VodafoneZiggo
Goed, 3 weken heeft het 'goed' mogen draaien.

Monteur is de 11e geweest, boel drama, dit was niet goed, dat was niet goed intern en weet ik het allemaal. Alles gefixed in de avond voor ik een zware operatie had op die 11. Internet heeft goed gedraaid voor grofweg 2 weken en sindsdien wordt het iedere dag slechter, vandaag geen uitzondering. Ik ben er klaar mee. Vreet die rommel maar op en geef de monteur maar een dreun.

Het is even goed, daarna vervalt het weer in complete anarchie en het hoeft niet eens druk ervoor te zijn. De monteur gaf van alles de schuld, maar er hangen nu maximaal 2 devices aan het modem.

Ik ben echt furieus over de manier waarop het behandeld wordt. Waardeloos.
Goedemorgen,

Hier schrik ik van zeg! Natuurlijk wil ik ook dat bij jou al onze diensten goed functioneren. Maar als ik je verhaal zo lees is dit bij jou nog niet het geval. Kun je uitleggen wat de exacte problemen zijn die je ervaart?

Uitgaande van wat ik teruglees, je hebt het over meerdere routers. Dit zou, indien niet goed geconfigureerd, kunnen zorgen voor netwerkconflicten. Waardoor iedere router als separaat netwerk gaat werken. Mogelijk is dat hetgeen wat onze monteur bedoeld heeft.

Kun je anders een bericht sturen naar webcaresupport@office.ziggo.nl met daarin je postcode en huisnummer en een korte omschrijving van het probleem? Ik kan je dan verder helpen.

Groeten,
Paul

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Nu online
Martinusz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Dat is niet goed nee, zul je toch even Ziggo zelf moeten contacten helaas.
Via Twitter ook met de Webcare bezig.
Ondertussen de volgende mogelijke oplossing aangeboden gekregen.

Helaas werkt hij voor mij niet.
- Ga naar het Apps menu op de Mediabox XL
- Ga naar het Netflix logo (start Netflix niet op)
- Toets op de afstandsbediening "7890" in
- Onderin beeld verschijnt de melding "Your Netflix has been reset"
- Druk op OK
- Je zal opnieuw moeten inloggen in Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik heb Netflix ook nog nooit werkend gekregen op mijn Horizonbox, heb het inmiddels maar opgegeven om van alles uit te proberen.

De app op de TV zelf werkt prima, alhoewel ik daar eens in de zoveel tijd opnieuw moet inloggen. Wat allereerst een gedoe is vanwege de invoer via de afstandsbediening en ten tweede omdat ik altijd mijn wachtwoord vergeet :(
In de praktijk gebruik ik vrijwel altijd de Chromecast, blijft voor 30eu toch een briljant apparaat wat het nagenoeg altijd foutloos en snel doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gasemans schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:56:
[...]

[...]
Aha die van die code invoeren kende ik nog niet.
Moet zeggen toen Netflix net beschikbaar kwam op de mediabox hadden wij dezelfde problemen. Maar het gaat nu echt al tijden (maanden) goed, start altijd gewoon via kanaal 150 op. Geloof dat ie het 1x niet deed, toen weer ff via de Apps menu opgestart en toen deed ie het weeer ook via 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gasemans schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:56:
[...]

[...]
Heb je al gedaan wat ik een paar berichten hiervoor heb aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Heb je al gedaan wat ik een paar berichten hiervoor heb aangegeven?
Volgens mij heb ik nu alle opties gehad. Zelfs de modem splitter?? Of hoe heet dat ding er tussen uit. Box er direct op. Box compleet herstart. Nogmaals testen maar helaas.

Vermoeden zit in de hoofd aansluiting.
Wat ik dan niet snap is dat videoland en dergelijken wel werken.
En dat hij het op de oude mediabox het wel deed.

Nu wachten op een afspraak met monteur.

Net als test even de oude box (die nog terug moet)
Ook hier krijg ik nu Netflix niet aan de praat.....

[ Voor 8% gewijzigd door gasemans op 02-01-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasemans schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:30:
Nu wachten op een afspraak met monteur.
Ik heb mijn schoonvader die hier net even langskwam gevraagd wat de monteur nu bij hem gedaan had om dat ene voetbalkanaal beschikbaar te krijgen en ze hadden iets aangepast in de meterkast waar de kabel binnen kwam, ben wel benieuwd wat de monteur bij jou gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Bij mij zat er een tweede nutteloze kabel verstopt in het kastje. Die werkte als een soort antenne en pikte soms signaal over (terwijl die kabel niks doet of kan). Nadat hij (de monteur) deze kabel had verwijderd en de originele kabel op maat heeft gemaakt (hoever het draad uit het rubber komt, -> strippen).

Daarna geen last meer gehad van storingen van de box of foutmeldingen op specifieke zenders. Het signaal nog even sterk, maar door deze aanpassingen wel stabiel. Je zou 'm daar eens op kunnen wijzen als hij daar zelf niet naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
B-Real schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:05:
Ik heb Netflix ook nog nooit werkend gekregen op mijn Horizonbox, heb het inmiddels maar opgegeven om van alles uit te proberen.

De app op de TV zelf werkt prima, alhoewel ik daar eens in de zoveel tijd opnieuw moet inloggen. Wat allereerst een gedoe is vanwege de invoer via de afstandsbediening en ten tweede omdat ik altijd mijn wachtwoord vergeet :(
In de praktijk gebruik ik vrijwel altijd de Chromecast, blijft voor 30eu toch een briljant apparaat wat het nagenoeg altijd foutloos en snel doet :)
Kan ik me volledig in vinden. Mijn aansluiting is prima in orde en 4G-proof qua hardware en afscherming. Signaalsterkte zeer goed en kwaliteit uitmuntend. TV is uit 2011 en heeft een oude Netflix app, die wèl werkt, maar niet meer de nieuwste features bied.
Netflix op de Ziggo mediabox (die overigens niet in het netwerk hangt, en waarvan de wifi uit staat) werkt hier ongeveer 50% van de pogingen. Steeds weer een gok of ie het doet. Daarom hier ook een Chromecast, die werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Ik heb mijn schoonvader die hier net even langskwam gevraagd wat de monteur nu bij hem gedaan had om dat ene voetbalkanaal beschikbaar te krijgen en ze hadden iets aangepast in de meterkast waar de kabel binnen kwam, ben wel benieuwd wat de monteur bij jou gaat doen.
Ik ook.
Vrouw is ondertussen pissig :)

En maandag pas monteur. Dat wordt een gezellig weekend :|

Hoofdkabel komt direct de woonkamer binnen.
Heb die nagekeken en ziet er keurig uit.

Verwijderen van de splitter voor de modem en tv gaf wel meteen een beter signaal.
Die was in eens uitmuntend.
Maar verder geen resultaat.
Webcare zag wel wat errors in de mediabox maar niet iets waar mee ze wisten wat ze er mee konden.
Zover ik weet geen losse kavels ergens.

Maandag weer verder hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Net ook contact gehad met Ziggo voor een verhuizing (chat). Gelijk even gevraagd wat de status is van mijn hardware en mijn modem is sterk verouderd (dacht ik al). Nu gaan ze een nieuwe opsturen maar ze kunnen niet zeggen wat ik afgestuurd krijg. Ook niet na meerdere keren aandringen en voorstellen welke ik wil hebben :)

Ik zou graag wel onderstaande willen:
https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/

ipv de connectbox (gezien de verhalen hier). Is dus even afwachten wat ik krijg. Jammer dat ze hier niet makkelijker in zijn gezien het bedrag wat ik per maand overmaak.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
harm12nl schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:39:
Net ook contact gehad met Ziggo voor een verhuizing (chat). Gelijk even gevraagd wat de status is van mijn hardware en mijn modem is sterk verouderd (dacht ik al). Nu gaan ze een nieuwe opsturen maar ze kunnen niet zeggen wat ik afgestuurd krijg. Ook niet na meerdere keren aandringen en voorstellen welke ik wil hebben :)

Ik zou graag wel onderstaande willen:
https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/

ipv de connectbox (gezien de verhalen hier). Is dus even afwachten wat ik krijg. Jammer dat ze hier niet makkelijker in zijn gezien het bedrag wat ik per maand overmaak.
Game je? Of wat zijn volgens jou de bezwaren voor een connectbox in je huidige setup?
Dat ze geen keuze vrijheid geven lijkt mij logisch, dat is logistiek gezien niet handig als je zoveel klanten hebt, dus dat begrijp ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:54:
[...]

Game je? Of wat zijn volgens jou de bezwaren voor een connectbox in je huidige setup?
Dat ze geen keuze vrijheid geven lijkt mij logisch, dat is logistiek gezien niet handig als je zoveel klanten hebt, dus dat begrijp ik nog wel.
Het stroomverbruik en het wegvallen van het internet zijn voor mij de grootste bezwaren (wellicht komt dat laatste bij mij niet eens voor dus ik geef het wel een kans). Daarnaast wil ik graag zelf voldoende instelmogelijkheden hebben. Het is ook een beetje een gevoel, de Horizonbox wordt je ook min of meer opgedrongen met zijn traagheid en hoge energieverbruik. Ik wil gewoon graag kleine energiezuinige apparaten zonder teveel poespas :)

Ik heb nu afgesproken dat ik de connectbox zelf 2 weken ga proberen en anders behoud ik mijn huidige modem :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
harm12nl schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Het stroomverbruik en het wegvallen van het internet zijn voor mij de grootste bezwaren (wellicht komt dat laatste bij mij niet eens voor dus ik geef het wel een kans). Daarnaast wil ik graag zelf voldoende instelmogelijkheden hebben. Het is ook een beetje een gevoel, de Horizonbox wordt je ook min of meer opgedrongen met zijn traagheid en hoge energieverbruik. Ik wil gewoon graag kleine energiezuinige apparaten zonder teveel poespas :)

Ik heb nu afgesproken dat ik de connectbox zelf 2 weken ga proberen en anders behoud ik mijn huidige modem :)
Volgens mij haal je zaken door elkaar :) de connectbox (witte modem) is niet de mediabox XL (tv box + modem voor fUPC). De mediabox XL staat bekend om zijn stroomverbruik, de connectbox naar mijn weten niet bijzonder stroomverbruik.
Horizonbox = medibox XL, dus welke ga je nu precies ontvangen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
harm12nl schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Ik heb de horizonbox standaard helemaal uitstaan. S'nachts ging dat ding ineens out of the blue staan blazen in de 'standby modus' en daar was ik niet van gediend.

Schijf controle heb ik nog naar gekeken maar dat stond allemaal niet aan.

Hij staat nu op de slaapkamer en als ik tv wil kijken dan zet ik het ding zeg maar 5 minuten van te voren aan want het opstarten duurt zolang.

Qua kabels ziet het er allemaal goed uit signaalsterkte is goed. Het ligt volgens mij puur aan die box.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Volgens mij haal je zaken door elkaar :) de connectbox (witte modem) is niet de mediabox XL (tv box + modem voor fUPC). De mediabox XL staat bekend om zijn stroomverbruik, de connectbox naar mijn weten niet bijzonder stroomverbruik.
Horizonbox = medibox XL, dus welke ga je nu precies ontvangen? ;)
Hmm zo wordt het wel een rommeltje inderdaad :)

De Mediabox XL (noemde ik de Horizonbox) heb ik al een tijdje. Heeft de opties die ik wil maar is wel hoog in zijn stroomverbruik. Hier baal ik van maar voor mij is er op dit moment geen goed alternatief :)

Ik ontvang de connectbox ter vervanging van mijn huidige modem. Ik dacht te hebben gelezen dat dit een redelijk problematisch modem was doordat hij herstart, het internet wegvalt en hij hoger in verbruik is dan het Ubee modem welke aangeboden wordt zonder Wifi voor de zakelijke klanten.

Uiteraard ben ik voorbarig omdat ik het modem nog niet in bezit en getest heb. Wellicht werkt hij voor mijn situatie wel prima. Dus dat ga ik eerst rustig doen.

De reden van mijn post was om aan te geven dat ook ik geen modem naar keuze heb los weten te krijgen. Ik zal de volgende keer mijn punt iets duidelijker omschrijven :)
Wii4all schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Ik heb de horizonbox standaard helemaal uitstaan. S'nachts ging dat ding ineens out of the blue staan blazen in de 'standby modus' en daar was ik niet van gediend.

Schijf controle heb ik nog naar gekeken maar dat stond allemaal niet aan.

Hij staat nu op de slaapkamer en als ik tv wil kijken dan zet ik het ding zeg maar 5 minuten van te voren aan want het opstarten duurt zolang.

Qua kabels ziet het er allemaal goed uit signaalsterkte is goed. Het ligt volgens mij puur aan die box.
Ik heb de box op de 'middelste' energie stand staan. Werkt voor mij prima. Alle programma's + tvgids updates + opnames worden geregeld. Alleen de eerste keer opstarten duurt langer maar daar zijn we inmiddels aan gewend. Het is niet ideaal maar voorlopig is het maar zo. Hopelijk komt de nieuwe 4K box snel :)

Ik zie dat ik, zonder dat ik het wist, twee discussies ben gestart. Dat was niet helemaal mijn bedoeling. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vorige week onze Ziggo connectbox in bridge mode laten zetten, zodat ik mijn pfsense router het werk (beter) kan laten doen met het oog op een beter te administreren DHCP server, veiligheid (custom in te stellen firewall/Virus detectie vooraf /IDS/IPS) en een centraal beheerde VPN verbinding ipv alles per device regelen.

Toen mijn pfSense router geen verbinding kon maken met het internet tijdens installatie, heb ik maar eens een oud beestje te voorschijn gehaald: een Netgear WNDR4000 die voorheen altijd prima op de UBEE modems. Toen al geëxperimenteerd met pfSense en dat werkte ook prima.

Pindakaas, ook geen verbinding???
Dus een laptop rechtstreeks aan het modem gehangen en die maakt wel een verbinding met het internet.

Dus ik klantenservice gebeld en kreeg direct te horen dat alleen compatible routers ondersteund worden.
Ik dus aangegeven dat mijn WNDR4000 altijd prima gewerkt heeft en gevraagd waar ik die lijst van compatible routers dan kan vinden op hun website.
Het kan immers toch niet zo zijn dat ik eerst een hele zooi routers moet kopen en het uit maar uit moet proberen. Maar die lijst is niet publiekelijk beschikbaar :D lulkoek dus. Na enige tijd wist hij te melden dat mijn oude router niet op hun "interne lijst" voorkwam en dus niet ondersteund wordt.

Tja je laptop rechtstreeks werkt wel, dus het ligt niet aan ons en ik kan je ook niet vertellen welke router je dan wel moet hebben en waarom je (niet ondersteunde) pfSense router niet werkt. Na een hoop geruzie en discussie over modem/routervrijheid, moest ik maar mijn pfSense router direct achter hun onding hangen die inmiddels weer uit Bridge modus gehaald was.

Nou Ziggo ik weet wel waarom het niet werkt: Jullie willen je publieke WIFI accespoint niet kwijtraken en ook niet buitengesloten worden van mijn privé netwerk. Ik snap best dat 99% van de mensen met zo'n connectbox ding prima kunnen werken, maar ik neem aan dat bedrijven echt niet verplicht zijn je connect box ook als router te gebruiken :D

Dit jaar gaan we verhuizen en daar heb ik wel glasvezel beschikbaar Ziggo >:)
Een dikke -3 voor Ziggo wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
harm12nl schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Hmm zo wordt het wel een rommeltje inderdaad :)

De Mediabox XL (noemde ik de Horizonbox) heb ik al een tijdje. Heeft de opties die ik wil maar is wel hoog in zijn stroomverbruik. Hier baal ik van maar voor mij is er op dit moment geen goed alternatief :)

Ik ontvang de connectbox ter vervanging van mijn huidige modem. Ik dacht te hebben gelezen dat dit een redelijk problematisch modem was doordat hij herstart, het internet wegvalt en hij hoger in verbruik is dan het Ubee modem welke aangeboden wordt zonder Wifi voor de zakelijke klanten.

Uiteraard ben ik voorbarig omdat ik het modem nog niet in bezit en getest heb. Wellicht werkt hij voor mijn situatie wel prima. Dus dat ga ik eerst rustig doen.

De reden van mijn post was om aan te geven dat ook ik geen modem naar keuze heb los weten te krijgen. Ik zal de volgende keer mijn punt iets duidelijker omschrijven :)

[...]

Ik heb de box op de 'middelste' energie stand staan. Werkt voor mij prima. Alle programma's + tvgids updates + opnames worden geregeld. Alleen de eerste keer opstarten duurt langer maar daar zijn we inmiddels aan gewend. Het is niet ideaal maar voorlopig is het maar zo. Hopelijk komt de nieuwe 4K box snel :)

Ik zie dat ik, zonder dat ik het wist, twee discussies ben gestart. Dat was niet helemaal mijn bedoeling. :)
Ik zou mij over de connectbox niet zoveel zorgen maken, Wifi is zeer goed qua bereik en ik zelf heb nog nooit ervaren dat de internetverbinding wegvalt, zelfs niet met hele dagen op VPN.
Wel is het zo dat je inderdaad niet zoveel kan instellen, dus mocht je wel dingen zelf willen sleutelen, dan zul je een eigen router erachter moeten hangen en de connectbox in bridgemodus moeten laten zetten.

@SB[NL] zakelijke gebruikers hebben volgens mij de connectbox niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SB[NL] schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:00:
Vorige week onze Ziggo connectbox in bridge mode laten zetten, zodat ik mijn pfsense router het werk (beter) kan laten doen met het oog op een beter te administreren DHCP server, veiligheid (custom in te stellen firewall/Virus detectie vooraf /IDS/IPS) en een centraal beheerde VPN verbinding ipv alles per device regelen.

Toen mijn pfSense router geen verbinding kon maken met het internet tijdens installatie, heb ik maar eens een oud beestje te voorschijn gehaald: een Netgear WNDR4000 die voorheen altijd prima op de UBEE modems. Toen al geëxperimenteerd met pfSense en dat werkte ook prima.

Pindakaas, ook geen verbinding???
Dus een laptop rechtstreeks aan het modem gehangen en die maakt wel een verbinding met het internet.

Dus ik klantenservice gebeld en kreeg direct te horen dat alleen compatible routers ondersteund worden.
Ik dus aangegeven dat mijn WNDR4000 altijd prima gewerkt heeft en gevraagd waar ik die lijst van compatible routers dan kan vinden op hun website.
Het kan immers toch niet zo zijn dat ik eerst een hele zooi routers moet kopen en het uit maar uit moet proberen. Maar die lijst is niet publiekelijk beschikbaar :D lulkoek dus. Na enige tijd wist hij te melden dat mijn oude router niet op hun "interne lijst" voorkwam en dus niet ondersteund wordt.

Tja je laptop rechtstreeks werkt wel, dus het ligt niet aan ons en ik kan je ook niet vertellen welke router je dan wel moet hebben en waarom je (niet ondersteunde) pfSense router niet werkt. Na een hoop geruzie en discussie over modem/routervrijheid, moest ik maar mijn pfSense router direct achter hun onding hangen die inmiddels weer uit Bridge modus gehaald was.

Nou Ziggo ik weet wel waarom het niet werkt: Jullie willen je publieke WIFI accespoint niet kwijtraken en ook niet buitengesloten worden van mijn privé netwerk. Ik snap best dat 99% van de mensen met zo'n connectbox ding prima kunnen werken, maar ik neem aan dat bedrijven echt niet verplicht zijn je connect box ook als router te gebruiken :D

Dit jaar gaan we verhuizen en daar heb ik wel glasvezel beschikbaar Ziggo >:)
Een dikke -3 voor Ziggo wat mij betreft.
Vreemd verhaal DHCP = DHCP. Je moet je bridge modem herstarten, op laten komen, en dan pas de utp kabel erin.

Je kunt niet een tweede keer dhcp aanvragen. Dus pc eruit en zonder modem reboot je pfsense erin = NOK.

Denk dat je een wazig verhaal hebt gehoord van de KS, maar je zelf ook wat steken hebt laten vallen. Er zijn zat gebruikers met pfsense achter ziggo bridge ;)

Advies test het nog eens met het reboot advies in acht genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Laatst online: 21-09 09:31
Ziggo gaat de pakketten veranderen. Enige tijd terug een mailtje gekregen dat ik een nieuw pakket krijg. Ik was het er niet helemaal mee eens. Hier mijn bericht naar Ziggo Webcare (Twitter).....
... In jullie mail geven jullie aan dat jullie een pakket aanbieden dat het meeste op mijn oude pakket lijkt. Het pakket dat jullie in eerste instantie aanbieden is een 100/10 pakket waarvoor ik 4 euro 50 meer moet betalen. Het pakket dat ik nu heb is 50/5. Volgens Ziggo lijkt 100/10 dus meer op 40/4 (waar ik dus 4 euro 50 meer voor moet betalen) dan 40/4 op 50/5 lijkt. Waarom?
En het antwoord van Ziggo...
Dat heet marketing, xxxxxx 😉 We bieden je natuurlijk graag meer internet aan in plaats van dat we je pakket naar beneden zetten. Maar op verzoek is dat natuurlijk geen probleem 🙂
Gelukkig wordt er in de lente glasvezel bij ons in de straat gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
walkthisworld schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:10:
[...]
Dat heet marketing, xxxxxx 😉 We bieden je natuurlijk graag meer internet aan in plaats van dat we je pakket naar beneden zetten. Maar op verzoek is dat natuurlijk geen probleem 🙂
[...]
Dat is inderdaad niet zo netjes, vooral omdat ze claimen dat dat het pakket is dat het meeste op je huidige pakket lijkt... Maar, welke nieuwe pakketten bieden ze allemaal aan? Blijkbaar heb je er een mail over gehad, maar ik kan online erg weinig informatie over de nieuwe pakketten vinden (alleen nieuws: Ziggo komt met 'verborgen abonnement' Start XXL met 100/10Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ziggo gaat de pakketten veranderen. Enige tijd terug een mailtje gekregen dat ik een nieuw pakket krijg. Ik was het er niet helemaal mee eens. Hier mijn bericht naar Ziggo Webcare (Twitter).....

[...]

En het antwoord van Ziggo...

[...]

Mwa op zich niet zo heel gek, iemand downgraden wordt vaker negatief ervaren dan upgraden. Dat voor jou downgraden geen probleem is, weten zij natuurlijk niet op voorhand. Wel hadden ze natuurlijk gewoon de keuze zelf kunnen voorleggen, of je kiest voor 40/4 of voor 100/10, laat ons weten welke keuze u wilt.
Overigens irriteer ik mij aan de "hippe" taalgebruik en emoticons van support, het hoeft ook niet met geachte te beginnen, maar om direct overal informeel op te reageren vind ik niet netjes.
Cpt.Morgan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Dat is inderdaad niet zo netjes, vooral omdat ze claimen dat dat het pakket is dat het meeste op je huidige pakket lijkt... Maar, welke nieuwe pakketten bieden ze allemaal aan? Blijkbaar heb je er een mail over gehad, maar ik kan online erg weinig informatie over de nieuwe pakketten vinden (alleen nieuws: Ziggo komt met 'verborgen abonnement' Start XXL met 100/10Mbit/s).
Voor klanten met een oud pakket, zijn de huidige pakketten natuurlijk 'nieuw'. Ze proberen gewoon iedereen over te zetten naar de huidige pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:31:
[...]
Voor klanten met een oud pakket, zijn de huidige pakketten natuurlijk 'nieuw'. Ze proberen gewoon iedereen over te zetten naar de huidige pakketten.
Je hebt gelijk, ik las het verkeerd. Hij heeft nog een oud 50/5 pakket. En dan zullen ze inderdaad de eerstvolgende optie aanbieden, zonder te downgraden, dat is niet zo raar. Dat pakket voor hem is het, blijkbaar nog steeds alleen op de achtergrond, maar niet publiekelijk beschikbare, Start XXL (100/10).

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-01-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel prijsvoordeel zal jou dat niet opleveren. Daarnaast is het tv aanbod via glasvezel echt een stuk minder dan wat Ziggo kan bieden. Iedereen die ik ken die glasvezel heeft, die heeft een los tv abonnement bij ziggo ipv die ip tv kastjes van de glasvezel aanbieders. Je zou natuurlijk nlziet kunnen overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:13:
[...]

Zoveel prijsvoordeel zal jou dat niet opleveren. Daarnaast is het tv aanbod via glasvezel echt een stuk minder dan wat Ziggo kan bieden. Iedereen die ik ken die glasvezel heeft, die heeft een los tv abonnement bij ziggo ipv die ip tv kastjes van de glasvezel aanbieders. Je zou natuurlijk nlziet kunnen overwegen.
Maar je kunt dan wel mooi elk jaar je contract verlengen en 6 x 25/30 euro korting bedingen (bij ‘middelste’ alles-in-1 abonnement). Gewoon even bellen met opzeggingen, netjes blijven, je kunt gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je eigenlijk het liefst bij Ziggo wil blijven, maar wel van de concurrentie mooie aanbiedingen in de bus krijgt. Dat heb ik de afgelopen drie jaar gedaan. Ziggo houdt goed in de gaten wat de concurrentie is op jouw adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:05:
[...]maar je zelf ook wat steken hebt laten vallen.
1. Welke steken heb ik laten vallen?
2. En dat weet je omdat het bij anderen wel werkt?

Lijkt wel of ik met de Ziggo helpdesk chat :D
Die geven net zulke diepgaande onderbouwde analyses :p

-edit-
Denk je dat ik die 1e lijns opendeur helpdesk tip niet uitgeprobeerd heb alvorens ik mijzelf ga pijnigen door
de Ziggo helpdesk te bellen? :D :D

[ Voor 17% gewijzigd door SB[NL] op 03-01-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:03:
[...]
Precies :D Dat onding wil je niet hebben.

Ik kan mijn abo ook naar zakelijk om laten zetten en afwachten wat voor kulverhaal ze dan weer op gaan hangen, maar ik zit deze "celstraf" bij Ziggo wel uit tot ik meer 400Mbps (+) keuzes heb in de nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soetie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 12:28
Heeft er iemand ervaring met deze type kabels?
Is dit goed of niet?
Retech HF7579

of kan ik deze voor ziggo beter vervangen door wat anders?

Ghanz

Acties:
  • +2 Henk 'm!
soetie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:37:
Is dit goed of niet?
Retech HF7579

Zoeker de zoekfunctie: 1nsane in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
SB[NL] schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:08:
[...]
Precies :D Dat onding wil je niet hebben.
Ach ach, ik heb nooit zo'n goed modem van Ziggo gehad. Perfecte 2.4 en 5Ghz verbinding. Misschien dat hardcore gamers last hebben maar voor een gemiddeld huishouden is het echt een meer dan prima modem/router.

[ Voor 34% gewijzigd door jongetje op 03-01-2019 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:03:
[...]

Ik zou mij over de connectbox niet zoveel zorgen maken, Wifi is zeer goed qua bereik en ik zelf heb nog nooit ervaren dat de internetverbinding wegvalt, zelfs niet met hele dagen op VPN.
Wel is het zo dat je inderdaad niet zoveel kan instellen, dus mocht je wel dingen zelf willen sleutelen, dan zul je een eigen router erachter moeten hangen en de connectbox in bridgemodus moeten laten zetten.

Ook zakelijk kan je gewoon een Connectbox krijgen (altijd in combinatie met een dynamisch IP.) Alleen wanneer je uit het verleden een vast IP had of je gaat voor de Pro upgrade dan krijg je een ander modem (vaak Hitron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soetie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 12:28
Bedankt die had ik ook gevonden. Maar kan daar nog niet helemaal uit opmaken of het nu wel Of niet goed is :)

Ghanz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SB[NL] schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:58:
[...]

Lijkt wel of ik met de Ziggo helpdesk chat :D
Die geven net zulke diepgaande onderbouwde analyses :p
Whoeha, en bedankt :+ Nuah ik word een beetje beetje moe van al die afzeik topics op Ziggo. Het modem doet gewoon DHCP dat heb je met de pc getest. De kans dat het aan de Ziggo kant fout zit lijkt mij nihil omdat je met de PC de feiten hebt aangetoond.

Misschien mis je een Client Identifier oid in je DHCP aanvraag, of gaat er iets mis met VLAN tagging dat je een VLAN getagged port in het modem stopt etc etc. Allemaal zaken die niet beschrijven staan in je post, pfsense is vrij breed te configureren.

Een stukje logging van PfSense zou al helpen, dan stap je voorbij aan het Ziggo helpdesk niveau :D Maar no offense we troffen elkaar denk op het verkeerde moment van de dag 8)

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 03-01-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:28
soetie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:37:
Is dit goed of niet?
Retech HF7579

Deze vraag is al beantwoord. Bedankt voor het zoeken :/

Maar om je vraag te beantwoorden: Geen 5mm dikke kabels gebruiken. Nooit niet. Er zijn geen deugdelijke kabels met die dikte op de markt. Een goede kabel is 7 mm dik en voldoet aan een aantal normen. Simpel gezegd. Pak alleen materialen met Ziggo Geschikt of Kabel Keur. De rest kan werken, maar biedt geen enkele garantie. Is die kabel te dik? Tja, dan zul je ruimte moeten maken op een of andere manier. Dunnere kabels gaan het simpelweg niet meer trekken met wat er over de kabels gestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MediaZoo schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:35:
[...]

Deze vraag is al beantwoord. Bedankt voor het zoeken :/

Maar om je vraag te beantwoorden: Geen 5mm dikke kabels gebruiken. Nooit niet. Er zijn geen deugdelijke kabels met die dikte op de markt. Een goede kabel is 7 mm dik en voldoet aan een aantal normen. Simpel gezegd. Pak alleen materialen met Ziggo Geschikt of Kabel Keur. De rest kan werken, maar biedt geen enkele garantie. Is die kabel te dik? Tja, dan zul je ruimte moeten maken op een of andere manier. Dunnere kabels gaan het simpelweg niet meer trekken met wat er over de kabels gestuurd moet worden.
precies.. vroeger werke bijna alles wat maar stroom geleiden kon als kabel... :P red je tegenwoordig echt niet meer :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
….

[ Voor 99% gewijzigd door SB[NL] op 04-01-2019 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:56:
[...]
De kans dat het aan de Ziggo kant fout zit lijkt mij nihil omdat je met de PC de feiten hebt aangetoond.
Je mist het stukje dat een normale consumer router (de wndr4000) hetzelfde probleem had Voorheen werkte dat prima met het Ubee modem en ook met het ouder model Connectbox in Bridgemode.
Misschien mis je een Client Identifier oid in je DHCP aanvraag, of gaat er iets mis met VLAN tagging dat je een VLAN getagged port in het modem stopt etc etc. Allemaal zaken die niet beschrijven staan in je post, pfsense is vrij breed te configureren.
Leuk verhaal, maar direct na installatie is pfSense gewoon een standaard router.

Je hoeft bij installatie alleen maar NIC gebruik aan te geven (welke NIC = WAN en welke NIC=LAN). Je hoeft dus helemaal geen VLAN'S/Rules/Firewall/DNS Server/DNS Resolver instellingen te regelen om het direct te laten werken. Je kan het daarna zelf zo ingewikkeld maken als je wilt/nodig hebt.

Sterker, achter die Connect box, die nu dus NIET in bridge mode staat, hangt nu mijn pfSense router die zijn eigen netwerk bedient en dan werkt het wel ineens. Gewoon nog een jaartje volhouden dus.

ps En voel je vooral niet geroepen om Ziggo te verdedigen..ze verdienen geld zat om dat zelf te kunnen doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Zoeker de zoekfunctie: 1nsane in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[...]

Ach ach, ik heb nooit zo'n goed modem van Ziggo gehad. Perfecte 2.4 en 5Ghz verbinding. Misschien dat hardcore gamers last hebben maar voor een gemiddeld huishouden is het echt een meer dan prima modem/router.
Als het gemiddelde huishouden maar 1 etage heeft met kartonnen muren dan werkt het vast wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik heb sinds een paar dagen serieuze DNS issues, wanneer ik de ConnectBox als primary DNS server gebruik (wat default is), dan kan ik op IP de boel wel benaderen extern, maar op DNS dus niet. Ook niet de Ziggo website zelf.

Al een paar keer reset gedaan, nu op mijn devices primary DNS 8.8.8.8 gebruikt, dan werkt alles. Maarja, is niet zoals het hoort, en in de connect box kun je zelf geen alternatief DNS adres opgeven.

Iemand ook dergelijke problemen? Of een oplossing?

Edit: ik ga mijn modem in bridge modus laten zetten, ben ik er vanaf :)

[ Voor 7% gewijzigd door the-edge op 04-01-2019 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
SB[NL] schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 02:05:
[...]

Als het gemiddelde huishouden maar 1 etage heeft met kartonnen muren dan werkt het vast wel :D
Hier gewoon betonnen vloeren en op zolder nog prima bereik, je mag best kritisch zijn, maar je loopt nu alleen te bashen terwijl je er nog naast zit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:28
Ik ben van plan over te stappen naar Ziggo en aangezien wij weinig TV kijken, neig ik naar het 'Internet Only' abonnement, waarbij Digitale Kabel TV en Ziggo GO erin zit.

Mijn vraag is, als ik dus geen interactieve TV neem:
Heb ik HD-kwaliteit op de overige nederlandse zenders (buiten NPO) via de Ziggo GO app?
Ik weet dat het via de digitale kabel tv niet erin zit, maar wel via de app? Kon het moeilijk vinden op de Ziggo website en ergens hoop ik dat de Apple TV app snel beschikbaar is. :)
Pagina: 1 ... 109 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic