Jay-B schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:48:
[...]
Ja maar dat werd natuurlijk veroorzaakt door jouw volgende opmerking:
[...]
Dat kan natuurlijk alleen te maken hebben met wifi. De trigger geef je dus zelf

Maar goed laten we dat verder laten voor wat het is.
Heb je gelijk in

Ik ging er te makkelijk vanuit dat men begreep dat het letterlijke en figuurlijke barrières bevatte door mijn pessimistische kijk tav mijn huidige Connectbox en de situatie waar ik in terecht gekomen ben.
Zeker omdat de Ziggo helpdesk mij op een gemakkelijke manier een soort van in de steek liet.
Er werken nl ook hele goede mensen die wel alles uit de kast trekken om je te helpen. Maar het is gewoon een roulette of je die personen ook aan de lijn krijgt.
Ik heb je oorspronkelijke verhaal nogmaals gelezen en ben verbaasd dat het niet werkt maar dat je het wel werkend hebt gekregen wanneer de Connectbox in router modus staat als ik het verhaal goed begreep
Klopt helemaal. Zodra de Connectbox weer uit bridge modus gehaald was, maakte mijn pfSense router zonder enig probleem een verbinding met het internet. pfSense heeft uiteraard een eigen subnet voor zijn clients en die worden ook netjes het internet op geleid.
Ben nieuwsgierig, staat de firewall in de Connectbox uit of aan? Ook voordat je deze in bridge modus had gezet?
Deze heeft altijd aan gestaan. Ook op de vorige Connectbox toen het wel werkte en ook voordat deze werd omgezet naar Bridge mode. Dat maakt het zo frustrerend dus. Als de support afdeling het maar afdoet als niet compatible, maar het gewoon gewerkt heeft, met als enige verschil een nieuwere versie van de Connectbox.
Ik heb uit eigen ervaring een situatie gehad waarbij dit voor problemen zorgde….
Het is een longshot maar misschien kan je er wat mee.
Alle bruikbare info is welkom

, dus wellicht dat ik er nog een poging aan waag.
Zodra de andere gezinsleden niet gestoord worden met hun internetactiviteiten ga ik de support afdeling maar weer eens bellen.
Bedankt voor je input