Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:01
SeanB89 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:38:
Ik ben van plan over te stappen naar Ziggo en aangezien wij weinig TV kijken, neig ik naar het 'Internet Only' abonnement, waarbij Digitale Kabel TV en Ziggo GO erin zit.

Mijn vraag is, als ik dus geen interactieve TV neem:
Heb ik HD-kwaliteit op de overige nederlandse zenders (buiten NPO) via de Ziggo GO app?
Ik weet dat het via de digitale kabel tv niet erin zit, maar wel via de app? Kon het moeilijk vinden op de Ziggo website en ergens hoop ik dat de Apple TV app snel beschikbaar is. :)
Leesvoer:
nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets

Overigens als ik inlog in ziggogotv, dan zie ik achter alle zenders HD staan, maar goed ik heb een ander pakket, dus weet niet of dat bij iemand met internet only er anders uit zal zien?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:02:
[...]

Hier gewoon betonnen vloeren en op zolder nog prima bereik, je mag best kritisch zijn, maar je loopt nu alleen te bashen terwijl je er nog naast zit ook.
Ik zit al meer dan 2 decennia aan het Ziggo (casema) kabel internet. Ik heb meegedaan met hun eerste stapjes met die grijze Casema modems.

Al die tijd heb hun maximale internet abonnement gehad en daar dik voor betaald. Als ik mijn ongerief uit over mijn huidige situatie, is er niemand die zich het recht kan toe eigenen dat af te doen als Ziggo bashen.

Het is zoals met heel veel zaken: als het werkt mag je je tevredenheid vrijuit verspreiden, maar o wee als je
afwijkt van de massa (dit is toch Tweakers.net?) en je je beklag doet over de gang van zaken en de ondermaatse support, dan komt men met het verhaal dat het bij de meeste mensen wel goed werkt en het allemaal wel meevalt. Sorry maar dat het bij anderen wel werkt interesseert mij werkelijk helemaal niets en voegt 0% toe aan mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SB[NL] schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:04:
[...]
Ik zit al meer dan 2 decennia aan het Ziggo (casema) kabel internet. Ik heb meegedaan met hun eerste stapjes met die grijze Casema modems.

Al die tijd heb hun maximale internet abonnement gehad en daar dik voor betaald. Als ik mijn ongerief uit over mijn huidige situatie, is er niemand die zich het recht kan toe eigenen dat af te doen als Ziggo bashen.

Het is zoals met heel veel zaken: als het werkt mag je je tevredenheid vrijuit verspreiden, maar o wee als je
afwijkt van de massa (dit is toch Tweakers.net?) en je je beklag doet over de gang van zaken en de ondermaatse support, dan komt men met het verhaal dat het bij de meeste mensen wel goed werkt en het allemaal wel meevalt. Sorry maar dat het bij anderen wel werkt interesseert mij werkelijk helemaal niets en voegt 0% toe aan mijn verhaal.
Jij noemt dit:
SB[NL] schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 02:05:
[...]

Als het gemiddelde huishouden maar 1 etage heeft met kartonnen muren dan werkt het vast wel :D
zinvol een discussie voeren of je beklag doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Ik overweeg om Ziggo 'brutaal' te benaderen wat men voor mij kan betekenen als ik mijn huidige 'Alles-in-1 Start' abonnement zou verlengen. Iemand ervaringen wat de response van hen hierop is? Zit er wellicht een upgrade naar het middelste pakket met een leuke korting in het verschiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
meesje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Maar je kunt dan wel mooi elk jaar je contract verlengen en 6 x 25/30 euro korting bedingen (bij ‘middelste’ alles-in-1 abonnement). Gewoon even bellen met opzeggingen, netjes blijven, je kunt gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je eigenlijk het liefst bij Ziggo wil blijven, maar wel van de concurrentie mooie aanbiedingen in de bus krijgt. Dat heb ik de afgelopen drie jaar gedaan. Ziggo houdt goed in de gaten wat de concurrentie is op jouw adres.
daar heb je geen glasvezel voor nodig, op mijn adres is er geen fatsoenlijk alternatief (dsl 2-0.5mbit) bel ook ieder jaar voor 6 maanden korting en nog nooit een probleem geweest. afgelopen blackfriday heb ik ook een nieuw abonnement afgesloten met 6maanden korting terwijl mijn huidige abbo nog 6 maanden doorliep. afgelopen maand op de nieuwste factuur gezien dat ik de aankomende 6 maanden gewoon weer korting krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Jewie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:33:
Ik overweeg om Ziggo 'brutaal' te benaderen wat men voor mij kan betekenen als ik mijn huidige 'Alles-in-1 Start' abonnement zou verlengen. Iemand ervaringen wat de response van hen hierop is? Zit er wellicht een upgrade naar het middelste pakket met een leuke korting in het verschiet?
Je zult dan aan de telefoon waarschijnlijk toch echt moeten zeggen dat je van plan ben op te zeggen. Mijn ervaring is dat pas de afdeling opzeggingen geautoriseerd is om kortingen te geven om je over te halen toch te blijven. Ook zul je waarschijnlijk het huidige kortingsaanbod krijgen dat ook voor nieuwe klanten geldt. In het verleden was dat 3 (of nog langer geleden 6) maanden een gereduceerd maandtarief.

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 04-01-2019 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:09

WCA

Dan gaan ze aan de telefoon "even kijken naar de mogelijkheden". Ondertussen checken ze of er op jouw postcode glasvezel beschikbaar is.

De rest kan je zelf bedenken vermoed ik :p

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:02

Meneer iCy

swarma

Afdeling opzeggingen bellen en aangeven dat het gras groener is bij de buren op financieel gebied.

Heb toen nee gekregen op een leuk voorstel. Daadwerkelijk opgezegd en daarna wel mijn aanbod gekregen (9 maanden start voor 30 euro en 6 maanden movies en series xl ivm cartoon network wat bij kpn in het basispakket zit.

Zat in mijn cooldown periode dus kon zo mijn aanvraag annuleren bij NLE.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer iCy op 04-01-2019 15:10 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
GreNade schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Dan gaan ze aan de telefoon "even kijken naar de mogelijkheden". Ondertussen checken ze of er op jouw postcode glasvezel beschikbaar is.

De rest kan je zelf bedenken vermoed ik :p
Dan vrees ik inderdaad het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:34
Ligt het aan mij of worden de prijzen niet bijgewerkt als je zelf een pakket samenstelt op Ziggo.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
icy schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:09:
[...]

Afdeling opzeggingen bellen en aangeven dat het gras groener is bij de buren op financieel gebied.

Heb toen nee gekregen op een leuk voorstel. Daadwerkelijk opgezegd en daarna wel mijn aanbod gekregen (9 maanden start voor 30 euro en 6 maanden movies en series xl ivm cartoon network wat bij kpn in het basispakket zit.

Zat in mijn cooldown periode dus kon zo mijn aanvraag annuleren bij NLE.nl
Kwam men vervolgens meteen terug met hen aanbod of werd je hier later wederom voor gebeld?

Als je inderdaad kijkt naar het prijsverschil tussen NLE en Ziggo praat je inderdaad momenteel over EUR 209,- per jaar. Dat vind ik vrij fors.

[ Voor 10% gewijzigd door Jewie op 04-01-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:02

Meneer iCy

swarma

Jewie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Kwam men vervolgens meteen terug met hen aanbod of werd je hier later wederom voor gebeld?
Bij overstappen kreeg ik een mail van jammer dat je weggaat maar bel ons of alles compleet is, de overstap hulp naar een andere provider.

Daar heb ik nog onderhandeld en kwam tot dat terecht.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SB[NL] schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:04:
[...]

afwijkt van de massa (dit is toch Tweakers.net?)
Los van het feit dat mensen waarbij geen problemen zijn dit niet zo snel zullen melden. Topic zou wel erg onrustig worden, maar zou je zo vriendelijk willen zijn de beschuldiging van niet normaal zijn even gewoon voor je willen houden of beperken tot jezelf.
Te lui om zelf even te zoeken in dit topic?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Jij noemt dit:

[...]

zinvol een discussie voeren of je beklag doen? 8)7
Je mist compleet de boodschap (als er geen letterlijke en/of figuurlijke barriers zijn om het normaal te laten functioneren), compleet met een smilie om het luchtig te houden.

Ik wil helemaal geen discussie hebben met mensen waar het wel goed werkt..dat is zonde van iedereens tijd. Van mijn kant kan ik hen, bij wie alles probleemloos en naar al hun wensen werkt, alleen maar feliciteren :)
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:30:
[...]
maar zou je zo vriendelijk willen zijn de beschuldiging van niet normaal zijn even gewoon voor je willen houden of beperken tot jezelf.[...]
HUH? :D Waar heb jij het nou weer over? :D Ik zie in de verste verte geen (negatieve) beschuldiging in dat stukje tekst staan. Als een moderators dat er wel in ziet, zou je het mij kunnen uitleggen, dan pas ik het stukje tekst even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb Ziggo Zakelijk, alléén internet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fD1j0Pb/B917-B1-E8-B93-D-443-D-8695-968-C0153-C915.png
Martinusz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Leesvoer:
nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartphones en tablets

Overigens als ik inlog in ziggogotv, dan zie ik achter alle zenders HD staan, maar goed ik heb een ander pakket, dus weet niet of dat bij iemand met internet only er anders uit zal zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SB[NL] schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:07:
[...]
Ik wil helemaal geen discussie hebben met mensen waar het wel goed werkt..dat is zonde van iedereens tijd. Van mijn kant kan ik hen, bij wie alles probleemloos en naar al hun wensen werkt, alleen maar feliciteren :)
Dan kan je beter terecht op het forum van Tros Radar. Op Tweakers zal je altijd een reactie uitlokken als je een statement maakt die verder niet onderbouwd is of dit nou positief of negatief is.

Het gaat als ik teruglees niet zo zeer om of het over het algemeen werkt of niet maar specifiek om de Connectbox en dat deze alleen zou werken met kartonnen muren. Dat is natuurlijk niet zo en daar komt de kritiek dus terecht vandaan. Wat betreft Wifi is dit toch wel één van de betere modems en tevens de eerste die simultaan dual band uitzendt. Ik had voorheen altijd een eigen router of een extra accesspoint maar dit is nu niet meer nodig.

Natuurlijk, als je een flink pand gaat voorzien van wifi (lees meer dan twee verdiepingen) dan is het sowieso verstandig om naar elegantere oplossingen te kijken. Maar laten we nu niet net doen alsof dat in lijn der verwachting is. Je hebt op een gegeven moment altijd extra accesspoints nodig of een dijk van een wifiradio 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Requa schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:54:
Ik heb Ziggo Zakelijk, alléén internet.

[Afbeelding]

[...]
Via de ziggo go app zie ik het ook niet in de lijst staan, maar zodra de stream start staat er wel kort bijvoorbeeld RTL 4 HD.
Kun je eens checken of dat bij jou ook zo is wanneer je 1 van de streams start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Gewoon HD, alleen kan nu niet kijken gezien ik niet in de EU ben. :o

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HDjTGGK/ED3-EF8-E8-BE42-42-CE-A6-FE-60-E59-C2-E7518.png
Martinusz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Via de ziggo go app zie ik het ook niet in de lijst staan, maar zodra de stream start staat er wel kort bijvoorbeeld RTL 4 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Inmiddels een (lang) telefonisch gesprek gehad. Eerst probeerde ze mij aan nieuwe Humax aan te bieden (een waarmee ik niet mee kon opnemen, met de huidige kan ik dat wel al), daarna een CI+ module omdat de oude al verouderd was. Toen het financiele aspect op tafel werd gelegd werd ik doorverbonden met de afdeling 'retentie' en kwam het aanbod voor 6 maanden een gereduceerd tarief van EUR 29,96 per maand. Ongeacht een upgrade van Start naar Compleet. Maar eens in overweging nemen wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-09 15:52
Martinusz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:03:
[...]

@Martinusz,

De stream van bijvoorbeeld TLC is bij mij HD. Naast het logo staat ook HD tijdens het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanditZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-08 05:39
Ik heb ziggo gebeld, gevraagd of ik een nieuw jaar contract kon afsluiten. Zodat ik als bestaande klant ook korting krijg. Werd door verbonden, heb nu 3 maanden voor 34,95. Hoeft niet brutaal, gewoon normaal communiceren en soms door vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
BanditZ schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Ik heb ziggo gebeld, gevraagd of ik een nieuw jaar contract kon afsluiten. Zodat ik als bestaande klant ook korting krijg. Werd door verbonden, heb nu 3 maanden voor 34,95. Hoeft niet brutaal, gewoon normaal communiceren en soms door vragen.
Ik bedoelde brutaal ook niet in de zin als 'onbeschoft'. Wat mij dan wel opvalt is dat jij een aanbod hebt van drie maanden voor 34,95, terwijl ik dus in de basis zes maanden voor 29,95 krijg aangeboden. Als ik teruglees komt dat overeen met de BF-deal van november jl.

Ik vraag me toch af waarop ze deze kortingen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:41
Jewie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:03:
[...]

Ik bedoelde brutaal ook niet in de zin als 'onbeschoft'. Wat mij dan wel opvalt is dat jij een aanbod hebt van drie maanden voor 34,95, terwijl ik dus in de basis zes maanden voor 29,95 krijg aangeboden. Als ik teruglees komt dat overeen met de BF-deal van november jl.

Ik vraag me toch af waarop ze deze kortingen bepalen.
Manier waarop de klant met de medewerker om gaat. Als je overkomt als 'heb je ook niets voor een vaste klant?', krijg je een 3x 34,95. Als je dreigt met opzegging en de vergelijking met andere providers maakt krijg je vaak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Messje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:35:
[...]

Manier waarop de klant met de medewerker om gaat. Als je overkomt als 'heb je ook niets voor een vaste klant?', krijg je een 3x 34,95. Als je dreigt met opzegging en de vergelijking met andere providers maakt krijg je vaak meer.
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb al drie jaar achtereen 6 x 30 euro korting gekregen zonder te dreigen met opzeggen. In het telefoongesprek ben ik altijd open en eerlijk. Ik geef ook aan dat ik tevreden ben met af en heel af en toe een storing ervaar in de diensten van Ziggo. Bij de laatste keer bellen probeerde ze me wel en korting te geven van 3 maanden, maar heb daarop gereageerd dat ik dat te weinig vind. Na 10 sec. intern beraad was dat omgezet naar 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Jay-B schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:57:
[...]Dat is natuurlijk niet zo en daar komt de kritiek dus terecht vandaan.
Daar raak je dus precies de reden van mijn chargering aan :)

De gedeelde ervaring gaat totaal niet over het feit of de Connectbox adequaat genoeg is voor het gemiddelde huishouden. Uit het niets beginnen mensen te delen hoe goed zij hun Connectbox vinden in een situatie die niet overeenkomt met mijn gedeelde ervaring: De nieuwste versie van de Connectbox in BRIDGE mode. Alles wat met WiFi of het router deel van die connectbox te maken heeft raakt nergens mijn gedeelde ervaring aan. Over dat deel gaat het dus ook niet en heeft geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:45
Requa schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:12:
Gewoon HD, alleen kan nu niet kijken gezien ik niet in de EU ben. :o

[Afbeelding]

[...]
Thanks, fijn om te weten dat je met het internet only abonnement wel via Ziggo GO in HD kan kijken.
Neem ik even in overweging als ik de knoop doorhak om een abonnement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:13
SeanB89 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Thanks, fijn om te weten dat je met het internet only abonnement wel via Ziggo GO in HD kan kijken.
Neem ik even in overweging als ik de knoop doorhak om een abonnement af te sluiten.
Is opzich niet heel vreemd, aangezien je met elke actieve Ziggo aansluiting tv kan kijken, ook al gebruik je alleen internrt. TV signaal is standaard. Inloggen met je account van Ziggo is dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SeanB89 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:42:
[...]
HD via Ziggo Go is niet te vergelijken met HD via Ziggo DVB-C, vwb Bitrates en de uiteindelijke beeldkwaliteit bedoel ik dan (al zit er ook een flink verschil tussen de diverse HD zenders zelf). Maar op mobiele en de wat kleinere schermen zal het voor menigeen voldoen verwacht ik, en al helemaal als je er niets extra's voor hoeft te betalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SB[NL] schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Daar raak je dus precies de reden van mijn chargering aan :)

De gedeelde ervaring gaat totaal niet over het feit of de Connectbox adequaat genoeg is voor het gemiddelde huishouden. Uit het niets beginnen mensen te delen hoe goed zij hun Connectbox vinden in een situatie die niet overeenkomt met mijn gedeelde ervaring: De nieuwste versie van de Connectbox in BRIDGE mode. Alles wat met WiFi of het router deel van die connectbox te maken heeft raakt nergens mijn gedeelde ervaring aan. Over dat deel gaat het dus ook niet en heeft geen toegevoegde waarde.
Ja maar dat werd natuurlijk veroorzaakt door jouw volgende opmerking:
SB[NL] schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 02:05:
[...]

Als het gemiddelde huishouden maar 1 etage heeft met kartonnen muren dan werkt het vast wel :D
Dat kan natuurlijk alleen te maken hebben met wifi. De trigger geef je dus zelf ;) Maar goed laten we dat verder laten voor wat het is.

Ik heb je oorspronkelijke verhaal nogmaals gelezen en ben verbaasd dat het niet werkt maar dat je het wel werkend hebt gekregen wanneer de Connectbox in router modus staat als ik het verhaal goed begreep. Ben nieuwsgierig, staat de firewall in de Connectbox uit of aan? Ook voordat je deze in bridge modus had gezet? Waarschijnlijk had je dat al gevonden anders te vinden onder Geavanceerde instellingen > Beveiliging > Firewallbeveiliging. Ik heb uit eigen ervaring een situatie gehad waarbij dit voor problemen zorgde. Uiteraard wel zorgen dat je zelf een firewalloplossing hebt draaien. Maar iemand die met pfSense loopt te klussen hoef ik dat niet uit te leggen denk ik. Het is een longshot maar misschien kan je er wat mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 05-01-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Jay-B schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:48:
[...]

Ja maar dat werd natuurlijk veroorzaakt door jouw volgende opmerking:

[...]
Dat kan natuurlijk alleen te maken hebben met wifi. De trigger geef je dus zelf ;) Maar goed laten we dat verder laten voor wat het is.
Heb je gelijk in :) Ik ging er te makkelijk vanuit dat men begreep dat het letterlijke en figuurlijke barrières bevatte door mijn pessimistische kijk tav mijn huidige Connectbox en de situatie waar ik in terecht gekomen ben.

Zeker omdat de Ziggo helpdesk mij op een gemakkelijke manier een soort van in de steek liet.
Er werken nl ook hele goede mensen die wel alles uit de kast trekken om je te helpen. Maar het is gewoon een roulette of je die personen ook aan de lijn krijgt.
Ik heb je oorspronkelijke verhaal nogmaals gelezen en ben verbaasd dat het niet werkt maar dat je het wel werkend hebt gekregen wanneer de Connectbox in router modus staat als ik het verhaal goed begreep
Klopt helemaal. Zodra de Connectbox weer uit bridge modus gehaald was, maakte mijn pfSense router zonder enig probleem een verbinding met het internet. pfSense heeft uiteraard een eigen subnet voor zijn clients en die worden ook netjes het internet op geleid.
Ben nieuwsgierig, staat de firewall in de Connectbox uit of aan? Ook voordat je deze in bridge modus had gezet?
Deze heeft altijd aan gestaan. Ook op de vorige Connectbox toen het wel werkte en ook voordat deze werd omgezet naar Bridge mode. Dat maakt het zo frustrerend dus. Als de support afdeling het maar afdoet als niet compatible, maar het gewoon gewerkt heeft, met als enige verschil een nieuwere versie van de Connectbox.
Ik heb uit eigen ervaring een situatie gehad waarbij dit voor problemen zorgde….
Het is een longshot maar misschien kan je er wat mee.
Alle bruikbare info is welkom 8), dus wellicht dat ik er nog een poging aan waag.
Zodra de andere gezinsleden niet gestoord worden met hun internetactiviteiten ga ik de support afdeling maar weer eens bellen.

Bedankt voor je input 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:33
En toen werkte Netflix in eens op de mediabox xl....

Eergisteren nog getest. Helemaal niks.
Toevallig weer naar 150 gezapt. Scherm flikkert 3 keer in plaats van 1 keer.

En hop aanmeld scherm.

Gelukkig ontdek ik het vandaag. Anders morgen monteur en geen issue te bekenen.

Dan zou ik in eens 50 euro plus voorrijkosten moeten betalen.
Maar waarom hij nu ineens wel werkt is me een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
gasemans schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:18:

En hop aanmeld scherm.

Anders neem je een chromecast ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
gasemans schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:18:

En hop aanmeld scherm.

Wat ik zelf erg heb gemerkt met de Mediabox XL is dat de Netflix app op kanaal 150 niet lekker werkt.
Wanneer je via het menu de Netflix opent (dus niet via kanaal 150) zou het wel goed moeten werken.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dracoz schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Wat ik zelf erg heb gemerkt met de Mediabox XL is dat de Netflix app op kanaal 150 niet lekker werkt.
Wanneer je via het menu de Netflix opent (dus niet via kanaal 150) zou het wel goed moeten werken.
Kanaal 150 is niets anders dan die app hoor :) wel helpt het soms om de app via het menu een x te openen, daarna werkt kanaal 150 over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
Martinusz schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:01:
[...]

Kanaal 150 is niets anders dan die app hoor :) wel helpt het soms om de app via het menu een x te openen, daarna werkt kanaal 150 over het algemeen prima.
Klopt kanaal 150 schakelt inderdaad over naar de app, echter werkt dit niet altijd.
Daarom kun je het beste de app zelf openen in plaats van kanaal 150 te gebruiken.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dracoz schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:08:
[...]

Klopt kanaal 150 schakelt inderdaad over naar de app, echter werkt dit niet altijd.
Daarom kun je het beste de app zelf openen in plaats van kanaal 150 te gebruiken.
Rest van mijn post ook gelezen?
150 werkt gewoon prima en is veel sneller op te starten dan de app via het menu. (Zoals gezegd advies is om de app in ieder geval eerste keer via menu te starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:45
Hi allemaal,

Ik heb al een tijd Ziggo en heb zelf UniFI accesspoints en dit werkte altijd perfect. Totdat ik een nieuw modem kreeg. (Merk ConnectBox | Compal Type CH7465LG)

Regelmatig werkt het niet meer en de enige oplossing is een factory reset van de Ziggo router. Ik heb Ziggo daar weleens over gebeld, maar omdat het met een factory reset opgelost is was het probleem voor hun opgelost. Ik heb dit nu een jaar ofzo aangekeken en recentelijk kwam het weer vaker voor. Nu is er een functie die ik niet eerder gezien had op de router om een netwerk test te doen. Daar komt uit dat er één of meerdere duplex problemen zijn tussen de router en de access-points (gok ik, de enige andere bedraadde connectie is een Hue bridge). Anyway, die UniFi accespoints zijn prima, bakabeling ook, zelf aangelegd en getest. Iemand enig idee wat een goede volgende stap is? Ik zou zelf denken dat een nieuwe Ziggo router wellicht zou kunnen helpen, maar ik zie er een beetje tegen op om ze weer te bellen. Is altijd een beetje moeizaam om ze te overtuigen. De diagnostische informatie van die Ziggo router is trouwens ook echt belabberd. Meer dan onderstaande melding krijg ik er niet uit. Het geeft niet eens aan welke poorten wel/niet goed zijn.

Ziggo fout

[ Voor 8% gewijzigd door Torgo op 06-01-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Torgo schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:29:
Hi allemaal,

Ik heb al een tijd Ziggo en heb zelf UniFI accesspoints en dit werkte altijd perfect. Totdat ik een nieuw modem kreeg. Regelmatig werkt het niet meer en de enige oplossing is een factory reset van de Ziggo router. Ik heb Ziggo daar weleens over gebeld, maar omdat het met een factory reset opgelost is was het probleem voor hun opgelost. Ik heb dit nu een jaar ofzo aangekeken en recentelijk kwam het weer vaker voor. Nu is er een functie die ik niet eerder gezien had op de router om een netwerk test te doen. Daar komt uit dat er één of meerdere duplex problemen zijn tussen de router en de access-points (gok ik, de enige andere bedraadde connectie is een Hue bridge). Anyway, die UniFi accespoints zijn prima, bakabeling ook, zelf aangelegd en getest. Iemand enig idee wat een goede volgende stap is? Ik zou zelf denken dat het een nieuwe Ziggo router wellicht zou kunnen helpen, maar ik zie er een beetje tegen op om ze weer tr bellen. Is altijd een beetje moeizaam om ze te overtuigen.

[Afbeelding: Ziggo fout]
Welke modem heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Merk ConnectBox | Compal
Type CH7465LG
(Toegevoegd aan OP)

[ Voor 5% gewijzigd door Torgo op 06-01-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:01
@Torgo Unifi is aangesloten met PPoE? Misschien is de adapter aan het kwakkelen? Unifi direct op het modem aangesloten? Geen fixed IP ingesteld op Unifi?

Of wellicht Duplex snelheid handmatig ingesteld op Unifi?

[ Voor 16% gewijzigd door ivo-nl op 06-01-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
ivo-nl schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:40:
@Torgo Unifi is aangesloten met PPoE? Misschien is de adapter aan het kwakkelen? Unifi direct op het modem aangesloten? Geen fixed IP ingesteld op Unifi?

Of wellicht Duplex snelheid handmatig ingesteld op Unifi?
Dat zou theoretisch kunnen natuurlijk, dat de PoE adaper het probleem is. Ja de APs zitten via de PoE injectors rechtstreeks op de Ziggo router. Aan de UniFi kant geven ze gewoon 1000G / full-duplex aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0xeQG8cd5HnLWqB9jJzqBQmS/thumb.jpg

Probleem is een beetje, dat zonder diagnostische info van de Ziggo router niet kan zien waar het probleem zit, op één of twee poorten en of een bepaalde wijziging werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Torgo op 06-01-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:43
Torgo schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:29:
Nu is er een functie die ik niet eerder gezien had op de router om een netwerk test te doen. Daar komt uit dat er één of meerdere duplex problemen zijn tussen de router en de access-points (gok ik, de enige andere bedraadde connectie is een Hue bridge).
Lijkt mij vrij eenvoudig wat een volgende stap is:
Als eerste: die computer waar je vanaf test direct met een LAN kabel aan de router hangen. Alle andere LAN-verbindingen loshalen. En dan opnieuw testen.
Ik ga er van uit dat je dan *geen* problemen hebt. Dan vervolgens een voor een dingen weer aankoppelen & testen. Op die manier kan je er achter komen waar in het netwerk dingen niet goed zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
vanaalten schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:36:
[...]

Lijkt mij vrij eenvoudig wat een volgende stap is:
Als eerste: die computer waar je vanaf test direct met een LAN kabel aan de router hangen. Alle andere LAN-verbindingen loshalen. En dan opnieuw testen.
Ik ga er van uit dat je dan *geen* problemen hebt. Dan vervolgens een voor een dingen weer aankoppelen & testen. Op die manier kan je er achter komen waar in het netwerk dingen niet goed zijn aangesloten.
Ok, getest. De UniFis zijn het niet, het is de Hue bridge 8)7

Nou ja ben ik weer terug bij af, onverklaarbare problemen die slechts af en toe voorkomen. Ik zal als het allemaal niet werkt, de test een keer herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Chromecast? nee dank
Heb ik gehad en als ik iets bagger vond was het een chromecast.
En waarom nog een device als de mediabox het opzich goed kan.

Al hoe wel dat de eerste type chromecast was en het misschien wel vele malen beter is geworden.

Heb het al tijden bij mn ouders aan het draaien en daar nooit issues.

(en nu in eens bij mij ook weer...)

Daarnaast, via app starten of via 150

Beide veeeele malen geprobeerd.
Maar beide werkten niet.

En nu in eens wel....
Waarom? geen idee, vreemde is en blijft dat hij het tot en met vrijdag nog steeds niet deed.
En vanmiddag in eens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 15:13
gasemans schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:15:
Chromecast? nee dank
Heb ik gehad en als ik iets bagger vond was het een chromecast.
En waarom nog een device als de mediabox het opzich goed kan.

Al hoe wel dat de eerste type chromecast was en het misschien wel vele malen beter is geworden.

Heb het al tijden bij mn ouders aan het draaien en daar nooit issues.

(en nu in eens bij mij ook weer...)

Daarnaast, via app starten of via 150

Beide veeeele malen geprobeerd.
Maar beide werkten niet.

En nu in eens wel....
Waarom? geen idee, vreemde is en blijft dat hij het tot en met vrijdag nog steeds niet deed.
En vanmiddag in eens wel.
De eerste Chromecast was inderdaad niet al te best. De laatste generatie Chromecast wel, en die is veel sneller en stabieler geworden. Stabieler dan die Mediabox in ieder geval :+

Hier staat de app op de smarttv zelf, dus geen gedoe met die trage box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
krakendmodem schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:54:
[...]

De eerste Chromecast was inderdaad niet al te best. De laatste generatie Chromecast wel, en die is veel sneller en stabieler geworden. Stabieler dan die Mediabox in ieder geval :+

Hier staat de app op de smarttv zelf, dus geen gedoe met die trage box.
De ervaring bij mn ouders is toch duidelijk anders dan jouw ervaring.
mediabox opzich kwa netflix is best snel.

Tot nu toe geen happeringen gehad.
Alleen bij het scrollen van de series kan wel eens wat vertraging geven bij het inladen van de illustraties.
Maar heb dat ook op een snelle laptop en denk dat dat puur Netflix zelf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 21-09 18:47
Torgo schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:02:
[...]

Ok, getest. De UniFis zijn het niet, het is de Hue bridge 8)7

Nou ja ben ik weer terug bij af, onverklaarbare problemen die slechts af en toe voorkomen. Ik zal als het allemaal niet werkt, de test een keer herhalen.
Die melding kreeg ik dus ook toen ik een nieuwe modem kreeg (ConnectBox) het bleek bij mij dat de kabel die bij Hue Brigde geleverd wordt het probleem is. Vervangen voor nieuwe cat6 kabel en nooit meer die melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn ouders hebben sinds dit weekend een nieuwe tv. Gekozen om de oude decoder om te laten ruilen voor een CI+ module. CI+ module gisteren aangesloten met het nieuwe meegeleverde kaartje.

Echter lijkt het activeren niet te lukken. Ned 1, 2 en 3 doen het prima, de rest geeft aan dat de zender niet in het pakket zit. Ze hebben al 2x gebeld met de helpdesk, maar er zou een probleem zijn met het activeren op dit moment? Kon nog wel een paar dagen duren.

Heb ze het oude kaartje erin laten doen en die doet het prima.

Lijkt me toch geen probleem? Dat oude kaartje blijft toch gewoon werken? En die nieuwe, zal die geactiveerd worden zonder dat ie er nu inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hars73 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:05:
Mijn ouders hebben sinds dit weekend een nieuwe tv. Gekozen om de oude decoder om te laten ruilen voor een CI+ module. CI+ module gisteren aangesloten met het nieuwe meegeleverde kaartje.

Echter lijkt het activeren niet te lukken. Ned 1, 2 en 3 doen het prima, de rest geeft aan dat de zender niet in het pakket zit. Ze hebben al 2x gebeld met de helpdesk, maar er zou een probleem zijn met het activeren op dit moment? Kon nog wel een paar dagen duren.

Lijkt me toch geen probleem? Dat oude kaartje blijft toch gewoon werken? En die nieuwe, zal die geactiveerd worden zonder dat ie er nu inzit?
Ik zou gewoon de oude blijven gebruiken zolang het kan, die nieuwe zal er wel een keer in moeten denk ik om te activeren via het netwerk van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37
hars73 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:05:

Hier hetzelfde probleem. Nieuw kaartje maar niet geactiveerd. Maar hij staat ook nog niet op Mijn Ziggo, dus had ik ook nog niet verwacht als geactiveerd.

Lijkt me toch geen probleem? Dat oude kaartje blijft toch gewoon werken?
Tenzij het kaartje ingeleverd moet worden zal deze nog blijven werken ja. Anders zullen waarschijnlijk dezelfde zenders het op die kaart op een gegeven moment ook niet meer doen.
En die nieuwe, zal die geactiveerd worden zonder dat ie er nu inzit?
Ja en nee. Of de kaart er nu inzit of niet, het activatiesignaal zal (uiteindelijk) gewoon verstuurd worden. Geen nood, dit wordt regelmatig herhaalt dus je hoeft niet bang te zijn dat je het mist (tenzij je de kaart echt weken lang niet gaat gebruiken).

Maar de kaart moet dus wel in een apparaat zitten met een connectie naar de kabel om daadwerkelijk het activatiesignaal te krijgen. Dus zodra Ziggo aangeeft at het activeren weer werkt de kaart weer de TV in en dan zou je binnen een half uur (terwijl de TV aan staat!) de kaart geactiveerd moeten hebben.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Dan wachten we nog wel een weekje, gaat het nieuwe kaartje er dan weer in en gaat de tv een half uurtje aan om te kijken of ie dan geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Lees net dat de regio Zaanstad op 5 februari geen analoog TV signaal meer zal hebben.
Zet Ziggo alleen het analoge signaal uit, of worden de digitale signalen ook opnieuw ingedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-09 15:52
neeecht schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:47:
Lees net dat de regio Zaanstad op 5 februari geen analoog TV signaal meer zal hebben.
Zet Ziggo alleen het analoge signaal uit, of worden de digitale signalen ook opnieuw ingedeeld?
Analoge TV wordt inderdaad helemaal uitgeschakeld! er zijn wel wat kanaal wijzigingen van frequenties die ze doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Heb nu ruim een jaar die Connectbox en moet eerlijk zeggen werkt prima. Maar ....

Je kan zelf niet veel instellen en er zitten wat flaws in dat ding dus toch maar weer mijn router (R7000) erachter gezet en de boel in bridge laten zetten (Ook irritant dat je dat zelf niet kan, alhoewel de supportdesk dat snel voor je in orde maakt).
Alles daarna naar wens geconfigureerd en eens een speedtest gedaan. Was verbaasd over mijn snelheid via WiFi (5G). Die oude R7000 staat nog steeds zijn mannetje ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rScnFgchkX7KpyBBioseEcCI/full.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMarcie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:48:
Heb nu ruim een jaar die Connectbox en moet eerlijk zeggen werkt prima. Maar ....

Je kan zelf niet veel instellen en er zitten wat flaws in dat ding dus toch maar weer mijn router (R7000) erachter gezet en de boel in bridge laten zetten (Ook irritant dat je dat zelf niet kan, alhoewel de supportdesk dat snel voor je in orde maakt).
Ik denk dat voor de meeste mensen er genoeg in te stellen valt. Je kunt het Wi-Fi ID aanpassen, eventueel kanaal instellen en port forwarding instellen. Dat is voor de meeste mensen meer dan genoeg. En anders inderdaad in bridge zetten :).

Persoonlijk denk ik dat het juist express is dat gebruikers hem niet (per ongeluk) in bridge kunnen zetten en vervolgens hun hele thuisnetwerk om zeep helpen omdat de Wi-Fi dan ook uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Ik denk dat voor de meeste mensen er genoeg in te stellen valt. Je kunt het Wi-Fi ID aanpassen, eventueel kanaal instellen en port forwarding instellen. Dat is voor de meeste mensen meer dan genoeg. En anders inderdaad in bridge zetten :).

Persoonlijk denk ik dat het juist express is dat gebruikers hem niet (per ongeluk) in bridge kunnen zetten en vervolgens hun hele thuisnetwerk om zeep helpen omdat de Wi-Fi dan ook uit gaat.
Bridge zelf wel/niet kunnen doen heeft te maken met fUPC of fZiggo gebied :) de 1 kan het wel, de ander niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Martinusz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Bridge zelf wel/niet kunnen doen heeft te maken met fUPC of fZiggo gebied :) de 1 kan het wel, de ander niet zelf.
Geen idee wat de f is ,maar ik kon als voormalig UPC klant zelf de bridge mode configureren.... Dus de voormalig Ziggo klanten kunnen dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Jeroen V, nope.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

jongetje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Dat zou je denken, maar sommige kunne het wel en anderen niet. Zou dat standaard aanzetten (met eventueel waarschuwing erbij). Wel zo makkleijk. Liever nog alle originele settings behouden, die heeft Ziggo eruit gesloopt helaas. Dan zou het een prima apparaat zijn voor (bijna) iedereen (op wifi snelheid na dan).

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jeroen V schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:29:
[...]

Geen idee wat de f is ,maar ik kon als voormalig UPC klant zelf de bridge mode configureren.... Dus de voormalig Ziggo klanten kunnen dat niet?
F = Former Ziggo of UPC gebied.
Ziggo gebied kan het niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Heb vandaag definitief te horen gekregen dat ik, ondanks dat ik al een Max abbo had, toch de BF deal van 6 maanden korting voor € 29,95 krijg.
Heb netjes in mijn officiële klacht beschreven hoe e.e.a. gelopen was en heb na paar dagen wachten per mail alsnog de deal toegekend gekregen.
:)

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:17
Wel of niet in bridge kunnen zetten heeft te maken met IPv6. Klanten met IPv6 moeten eerst hun modem in IPv4 modus zetten voordat die optie verschijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Tegenwoordig ook in fZiggo gebied, althans met de nieuwste Ubee UBC1318 modem.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/HVyo1TZ.jpg
Indien niet zichtbaar, klik.

Bridgemodus kan je zelf instellen, sta je op IPv6 ingesteld in router modus maar schakel je naar Bridge, dan wordt je automatisch omgezet naar IPv4, dit gaat geheel automatisch middels het systeem van Ziggo zelf. Hier hoeft geen mier aan te pas te komen.
_JGC_ schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:41:
Wel of niet in bridge kunnen zetten heeft te maken met IPv6. Klanten met IPv6 moeten eerst hun modem in IPv4 modus zetten voordat die optie verschijnt.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Martinusz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:24:
[...]

[ Voor 41% gewijzigd door Requa op 08-01-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Requa schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:13:
Tegenwoordig ook in fZiggo gebied, althans met de nieuwste Ubee UBC1318 modem.

[Afbeelding]
Indien niet zichtbaar, klik.

Bridgemodus kan je zelf instellen, sta je op IPv6 ingesteld in router modus maar schakel je naar Bridge, dan wordt je automatisch omgezet naar IPv4, dit gaat geheel automatisch middels het systeem van Ziggo zelf. Hier hoeft geen mier aan te pas te komen.

[...]

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

[...]
Leuk, maar die modem heeft 99% van de mensen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Hoor je mij dat zeggen dan? Beetje overbodige reactie lijkt me. Daarnaast hebben meer tweakers onder ons dit modem, teruglezend in dit topic. Hopend dat dit breed toegankelijk wordt voor het grote publiek. ;)
Martinusz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Requa, alleen voor de zakelijke gebruiker zo te zien? Dus voor particuliere fZiggo klanten is het zelf in bridge plaatsen dan nog steeds niet mogelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar gezien de handleiding aangeeft; zowel Zakelijk- als consument, verwacht ik het zelfde. Ik heb inderdaad een Zakelijk abonnement lopen, met dit modem.

Iemand met een consumenten lijn, met dit modem die hier meer over kwijt kan?!
hardware-lover schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:29:
@Requa, alleen voor de zakelijke gebruiker zo te zien? Dus voor particuliere fZiggo klanten is het zelf in bridge plaatsen dan nog steeds niet mogelijk?

[ Voor 0% gewijzigd door Requa op 08-01-2019 23:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 00:58
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe Mediabox uitgerold gaat worden? Ben echt klaar met die slome horizonbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Jay-B schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:06:
[...]

Met die punten ben ik het eens. Dit had veel duidelijker gemoeten. Technisch gezien was er nog geen contract tot stand gekomen. Maar dat is nu even een detail. Je hebt gelijk dat dit er bij moest staan. Als was het enkel en alleen een zin met LET OP. Als je al klant bent dan kom je niet in aanmerking voor de korting.
Mijn laatste posting heeft bewezen dat jij definitief ongelijk had en hebt!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Rickpm1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:42:
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe Mediabox uitgerold gaat worden? Ben echt klaar met die slome horizonbox!
Geen idee. Zelf had ik onlangs problemen met mijn Mediabox (ook sloom, replay werkte niet goed meer) en ben teruggegaan naar de fabrieksinstellingen met behoud van gegevens (o.a. favorieten). Daarna werkte alles weer prima-de-luxe en een stuk minder sloom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:23:
[...]

Mijn laatste posting heeft bewezen dat jij definitief ongelijk had en hebt!
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

PoweRoy

funky!

Sinds BlackFriday heb ik mijn abbo verhoogt van Internet + tv 40mbit naar alles in een 200mbit.
Ook gelijk een mediabox XL gekregen :/ Wat een rot ding is dat zeg, duurt een eeuwigheid om op te starten. Vaak werkt de replay niet (je kan niet terug in tijd op de tv gids).

Ik heb alles via hdmi aan mijn receiver aan gesloten. Als ik niet naar de mediabox aan t kijken ben (maar bv mijn Xiaomi MiBox3) merk ik dat t beeld even op zwart springt. Geluid gaat verder maar beeld valt weg. Maakt niet uit of de mediabox aanstaat of standby. Maar als ik hem hard uit zet (schakelaar op achterkant) dan is het weg...

Verder moest ik mijn bekabeling ook aanpassen. Eerst zat alles achter een niet retour geschikte versterker. Nu dus eerst een splitter waar 1 kabel die richting de TV gaat: weer gesplits voor tuner van receiver en mediabox). Alleen mijn receiver kan nu een paar radio zenders niet ontvangen: radio 1 en 2 :? Enig idee wat t probleem hier kan zijn? Signaal sterkte? (heb vorige jaar alle bedrading opnieuw gedaan)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

PoweRoy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:40:

Ik heb alles via hdmi aan mijn receiver aan gesloten. Als ik niet naar de mediabox aan t kijken ben (maar bv mijn Xiaomi MiBox3) merk ik dat t beeld even op zwart springt. Geluid gaat verder maar beeld valt weg. Maakt niet uit of de mediabox aanstaat of standby. Maar als ik hem hard uit zet (schakelaar op achterkant) dan is het weg...
Leer daar maar mee leven, dat probleem heb ik al weken, wordt er ##@$#$@ van. Als je belt met de KS dan krijg je te horen ja het ligt aan de bekabeling, of we kunnen een andere mediabox opsturen.
Toch een andere ontvangen, heeft precies hetzelfde kut dingen zijn het.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Martinusz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Idd, zou graag een alternatief willen voor de (dis)connectbox. Tijdens gamen heb ik elke minuut een lag.
Routering gaat via een Edgerouter X, wifi regel ik via een Ubiquiti AC Lite.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
PoweRoy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:40:
Sinds BlackFriday heb ik mijn abbo verhoogt van Internet + tv 40mbit naar alles in een 200mbit.
Ook gelijk een mediabox XL gekregen :/ Wat een rot ding is dat zeg, duurt een eeuwigheid om op te starten. Vaak werkt de replay niet (je kan niet terug in tijd op de tv gids).

Verder moest ik mijn bekabeling ook aanpassen. Eerst zat alles achter een niet retour geschikte versterker. Nu dus eerst een splitter waar 1 kabel die richting de TV gaat: weer gesplits voor tuner van receiver en mediabox). Alleen mijn receiver kan nu een paar radio zenders niet ontvangen: radio 1 en 2 :? Enig idee wat t probleem hier kan zijn? Signaal sterkte? (heb vorige jaar alle bedrading opnieuw gedaan)
Volgens mij zit de kern van een aantal van je problemen in je signaal :) met name slechte tv gids/replay ervaring duid daar al op. De mediabox is erg gevoelig voor signaal, heb het zelf ervaren, nadat mijn aansluiting helemaal top is gemaakt door monteur(s) heb ik eigenlijk geen enkel probleem meer met de mediabox (behalve stroomverbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

PoweRoy

funky!

Martinusz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Volgens mij zit de kern van een aantal van je problemen in je signaal :) met name slechte tv gids/replay ervaring duid daar al op. De mediabox is erg gevoelig voor signaal, heb het zelf ervaren, nadat mijn aansluiting helemaal top is gemaakt door monteur(s) heb ik eigenlijk geen enkel probleem meer met de mediabox (behalve stroomverbruik).
Maar dan zou het enige kunnen zijn dat omdat hij nu niet versterkt is (en 8m is) dat hij daarom zo slecht is? Toen het versterkt was had ik op mijn humax een signaal van >80% sterkte met 100% kwaliteit

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
bozzo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 02:19:
[...]

Geen idee. Zelf had ik onlangs problemen met mijn Mediabox (ook sloom, replay werkte niet goed meer) en ben teruggegaan naar de fabrieksinstellingen met behoud van gegevens (o.a. favorieten). Daarna werkte alles weer prima-de-luxe en een stuk minder sloom!
Het probleem is dat het maar tijdelijk werkt en na paar weken heb je hetzelfde probleem weer. Daarnaast duurt het resetten naar de fabrieksinstellingen ook onnodig lang.

Als ik een programma moet terugkijken, moet ik dit 2 a 3 keer proberen voordat het programma eindelijk te kijken is zonder stotteren of slecht geluid. Gisteren voor het eerst een complete freeze gehad, waarbij helemaal niets meer werkte. Ik was al bang dat het aan mijn tv lag, maar nadat het schakelen naar een ander kanaal niet meer werkte wist ik dat het aan de horizon/mediabox moest liggen. Stroom er even af en weer op, alleen dan moet het apparaat zich helemaal opstarten en ben je zo 5 min verder voordat alles weer werkt |:(

Ik zie het apparaat graag zo snel mogelijk verdwijnen en heb er al verschillende keren aan gedacht om over te stappen op glasvezel. Echter daar zijn ook de nodige problemen en ik heb geen zin om weer alles aan te passen. Je moet er maar mee leren leven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:13
Rickpm1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:42:
Gaat nog wel een paar maanden duren denk ik.
Telenet (die dezelfde box gaat gebruiken) heeft besloten om de testfase te verlengen tot april vanwege bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:28
PoweRoy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Maar dan zou het enige kunnen zijn dat omdat hij nu niet versterkt is (en 8m is) dat hij daarom zo slecht is? Toen het versterkt was had ik op mijn humax een signaal van >80% sterkte met 100% kwaliteit
Die box wil je niet achter een versterker hebben en als je het doet achter een goede versterker. Daarnaast zeggen die percentages over de sterkte niets. Ik heb het ooit met een Humax getest. Hij gaf pas bij + 20dBmV 100% aan terwijl dit ver boven de maximum van + 15dBmV ligt en de geadviseerde maximum van + 12dBmV. De Horizon gaat al vreemd gedrag vertonen bij +8dBmV en hoger uiteraard.

De Horizon werkt rond de 0dBmV het beste. Kun je dit zelf meten? Neen, vraag een specialist/monteur. Daarnaast is juiste wijze van massa maken en installeren van goede materialen een must voor het apparaat. Ga niet de vergelijking maken tussen met een Humax. Dat is een banaan en een appel naast elkaar leggen en zeggen dat het fruit is. Een Humax en Horizon zijn ontvangers en daar is direct alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Martinusz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Nadat mijn aansluiting helemaal top is gemaakt door monteur(s) heb ik eigenlijk geen enkel probleem meer met de mediabox (behalve stroomverbruik).
Wat hebben ze dan aangepast, mijn bekabeling is door UPC zelf vervangen (dus van AOP naar aansluiting in de muur) en nog heb ik af en toe gezeik met die mediabox.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:28
Pierre schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Wat hebben ze dan aangepast, mijn bekabeling is door UPC zelf vervangen (dus van AOP naar aansluiting in de muur) en nog heb ik af en toe gezeik met die mediabox.
Je zal niet de eerste zijn die een monteur heeft gehad met zijn eigen standaarden zonder de onderliggende techniek goed te begrijpen en daarom maar blind op zijn meter af gaat zoals bij de cursus er in gestampt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pierre schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Alles is vervangen (AOP, kabels etc.), maar het echte probleem zat in de wijkkast, een connector had corrosie, was opgelost in 5 minuten 8)7 sindsdien werkt alles goed.

Edit: dat was pas na 4 monteurs ontdekt ongeveer ;) alle meter uitslagen waren prima volgens voorgaande monteurs ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 09-01-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01-2023

SuperJoker

Hofnar

Ziggo; ik ben blij dat ik er vanaf ben. Als het werkt, werkt het, maar zodra je problemen hebt, begint het gedonder met ze. Hun helpdesk is perfect in staat tot het uitkramen van totale nonsensen, zoals het 'verslijten' van coax kabel. Heel het internet stond destijds vol met ziggo storingen uit onze wijk, maar nee, het lag pertinent niet aan ziggo, onze coax kabel (3 jaar oud, in muur gemonteerd dus geen beweging/trillingen) zou wel eens versleten kunnen zijn.

Monteur sturen wilden ze wel, maar wel met de opmerking dat als de Ziggo monteur besloot dat het probleem bij de klant zat, je de rekening moet betalen. Geen 2nd opinio, als de monteur dat vind, moet je betalen.

Ziggo opgezegd. Glas bij KPN genomen, zonder TV want wij keken toch al amper TV.

Leuke bijkomstigheid; tegenwoordig sluiten ze je niet meer daadwerkelijk af bij opzeggen. Je analoge TV blijft dus gewoon werken, iets minder beeld dan digitale TV, maar prima te doen voor dat halve uurtje per maand dat er hier 'normale' TV gekeken wordt.

Al hun apparatuur is naadje. Ik heb ze allemaal gehad, de recorder, de mediabox, het was allemaal troep met een hoofdletter T. Propriatary rommel, bv. geen netflix mogelijk omdat men de eigen diensten wilde pluggen enz.

Voordeel van ziggo is dat je kunt werken zónder set-top boxen en met CI+ modules. En als het werkt, werkt het goed verder. Maar tot zo ver het positieve over ziggo. Hun service is samen te vatten als 'de klant is vuilnis'.

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 11:26
MrMarcie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:34:
[...]
Dat zou je denken, maar sommige kunne het wel en anderen niet. Zou dat standaard aanzetten (met eventueel waarschuwing erbij). Wel zo makkleijk. Liever nog alle originele settings behouden, die heeft Ziggo eruit gesloopt helaas. Dan zou het een prima apparaat zijn voor (bijna) iedereen (op wifi snelheid na dan).
... En op het idioot hoge stroomverbruik van 15 a 16 Watt na dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:28:
Je analoge TV blijft dus gewoon werken, iets minder beeld dan digitale TV, maar prima te doen voor dat halve uurtje per maand dat er hier 'normale' TV gekeken wordt.
Straks niet meer, analoog gaat eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Martinusz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:30:
[...]

Dan stel je de tv in met netwerk id 4444 en heb je nog steeds digitale tv ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:30:
[...]

Je kunt gewoon het basispakket digitaal (ongecodeert) kijken.

Maar vind het beetje gek dat @SuperJoker eerst volledig afgeeft dat er storingen zijn en vervolgens, zonder abonnement en dus te betalen, het TV signaal van Ziggo blijft gebruiken. Neem dan voor 8 euro een abonnement op NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

jongetje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:34:
Maar vind het beetje gek dat @SuperJoker eerst volledig afgeeft dat er storingen zijn en vervolgens, zonder abonnement en dus te betalen, het TV signaal van Ziggo blijft gebruiken. Neem dan voor 8 euro een abonnement op NLZiet.
Waarom zou ik? Wij kijken helemaal geen TV, hoeven dat signaal ook helemaal niet. Het staat ziggo vrij om ons af te sluiten. Ik kan er niets aan doen dat zij uit kostenbesparing hebben besloten mensen niet meer af te sluiten.

Je doet nu alsof we het erom gedaan hebben, dat is niet het geval. Het is gewoon ironie. De ironie is helemaal dat ziggo bij hoog en bleef bleef volhouden dat het probleem niet bij hun zat. Niets werkte, vanaf het ene moment van totaal werkend naar totaal niet werkend gegaan, zonder aanpassingen hier. Dure kwaliteitscoax in meterkast kabelpijp in, in wand kabelpijp uit en aan de door ziggo geleverde aansluitdoos. Maar die kabel zou versleten zijn. Yeah right.

2 dagen na 'afsluiten' werkte het ineens weer wél. Ook het normale digitale signaal. Ik heb ze toen zelfs nog netjes gebeld dat ze vergeten waren af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:28:
[knip]

Leuke bijkomstigheid; tegenwoordig sluiten ze je niet meer daadwerkelijk af bij opzeggen. Je analoge TV blijft dus gewoon werken, iets minder beeld dan digitale TV, maar prima te doen voor dat halve uurtje per maand dat er hier 'normale' TV gekeken wordt.

[knip]
@SuperJoker, dit is niet iets van tegenwoordig, dit is al jaaaaaaren het geval. Als er op een gegeven moment meerderen in je buurt hun abonnement hebben opgezegd dan wil Ziggo nog wel eens de kabels daadwerkelijk los gaan gooien in de wijkkast. Het kan dus ineens gedaan zijn met het "gratis" TV signaal, hoewel dit in jouw situatie niet veel uit zal gaan maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

hardware-lover schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:58:
@SuperJoker, dit is niet iets van tegenwoordig, dit is al jaaaaaaren het geval. Als er op een gegeven moment meerderen in je buurt hun abonnement hebben opgezegd dan wil Ziggo nog wel eens de kabels daadwerkelijk los gaan gooien in de wijkkast. Het kan dus ineens gedaan zijn met het "gratis" TV signaal, hoewel dit in jouw situatie niet veel uit zal gaan maken.
Ik wist het niet. Ik had ook totaal verwacht dat het zou stoppen te werken. Voor mij was het dus nieuw.

En inderdaad, als ze het fysiek afsluiten, more power to them. Zouden wij geen moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
Ben langzamerhand meer en meer klaar met de boefjes bij Ziggo. In november een nieuw pakket afgesloten, mediabox de deur uit, Ci module er in. Zie ik nu opeens op de factuur activatiekosten staan. Nergens te vinden in de bevestigingsmail. Pas na googlen kom ik ergens op de ziggo website waar staat: Als je diensten bestelt waarbij je een (ander) modem, mediabox en/ of een CI+ Module ontvangt, betaal je eenmalig activatiekosten.

Vraag me af of dat wel zo mag op die manier of die kosten niet in de bevestigingsmail van m'n bestelling had moeten staan. Ze zetten er wel leuk in: We willen dat u alles uit uw abonnement haalt. En daarom ontvangt u een nieuw apparaat.

Mijn ervaring met Ziggo worden er zo in ieder geval niet positiever van.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Verwijderd, mogelijk kunnen ze wat informatiever zijn, maar je vind dat toch vrij eenvoudig terug in een tarievenoverzicht bij Ziggo. Geen idee wat je nu precies veranderd hebt, maar mogelijk valt er nog wat te regelen bij Ziggo (hoewel het dus wel in de voorwaarden staat als zodanig).

https://www.ziggo.nl/tarieven

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

De kosten zullen de moeite niet zijn, maar volgens mij mag je niet ergens in je kleine lettertjes (spreekwoordelijk) kosten opnemen en dat nergens vernoemen tegen je nietsvermoedende klant.

Je hebt ook een informatieplicht als leverancier, zeker waar het kosten betreft.

Maar ja. Gelijk hebben en gelijk krijgen.

Dit is hoe Ziggo werkt. Ze weten dat je geen rechtzaak gaat aanspannen voor dit soort dingen, dus hebben ze er geen moeite mee de klant in de ***** te laten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Laatst online: 09:11
l3art schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:10:
Ben langzamerhand meer en meer klaar met de boefjes bij Ziggo. In november een nieuw pakket afgesloten, mediabox de deur uit, Ci module er in. Zie ik nu opeens op de factuur activatiekosten staan. Nergens te vinden in de bevestigingsmail. Pas na googlen kom ik ergens op de ziggo website waar staat: Als je diensten bestelt waarbij je een (ander) modem, mediabox en/ of een CI+ Module ontvangt, betaal je eenmalig activatiekosten.

Vraag me af of dat wel zo mag op die manier of die kosten niet in de bevestigingsmail van m'n bestelling had moeten staan. Ze zetten er wel leuk in: We willen dat u alles uit uw abonnement haalt. En daarom ontvangt u een nieuw apparaat.

Interessant... Ik heb vorige maand mijn abbo aangepast (via de tel, om korting te regelen) en dit staat bij mijn bestelling bevestiging:
Eenmalige kosten of kortingen
Activatiekosten 19,95
Geen activatiekosten bij een Internet en TV Pakket -19,95
Probeer ze eens te bellen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
daxy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Interessant... Ik heb vorige maand mijn abbo aangepast (via de tel, om korting te regelen) en dit staat bij mijn bestelling bevestiging:

[...]

Probeer ze eens te bellen.
Ik had al een bijzonder goede regeling dus zou me niet verbazen als er bewust niet meer gesproken is over activatiekosten. Maar ik zal ze binnenkort bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 09-01-2019 15:40 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 14:35
l3art schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:10:

Ook gehad. ff mopperen op Social Media en de maand erop wordt het verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

rowicom schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:29:
[...]

... En op het idioot hoge stroomverbruik van 15 a 16 Watt na dan....
Oeps, heb het zelf nooit gemeten. Maar als dat zo is is dat wel waanzinnig veel. > 7 a 8 watt moet makkelijk mogelijk zijn voor een dergelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
Ik ben eigenlijk redelijk tevreden over de Horizon Box. Hij is behoorlijk traag in gebruik, maar ik heb eigenlijk nooit problemen. Verbruikt inderdaad wat veel stroom in standby, echter heb ik geen zin om iedere keer minuten te wachten. Problemen als wegvallend beeld en geluid hebben in bijna gevallen altijd te maken met de bekabeling.

[ Voor 40% gewijzigd door NotSoSteady op 09-01-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met aanvragen van de Connectbox (modem) ter vervanging van huidige?
Mijn moeder heeft nu nog de Technicolor, maar het 5GHz bereik die ze moet gebruiken i.v.m. drukte appartement, werkt voor geen ene meter (niet elk apparaat connect, 2 streepjes, wegvallen van verbinding, etc.). Om dit (tijdelijk) op te lossen heb ik er zelf maar een ASUS RT-AC78U neergezet .. iets dat natuurlijk overkill is, maar wel overal goed bereik geeft.

Zelf heb ik positieve ervaring met de draadloze prestaties van Connectbox, tevens wil de aansluiting eenvoudiger maken voor mijn moeder, dan is er ook geen gedoe met meerdere kastjes.

De Ziggo-medewerker geeft enkel aan dat er een monteur moet langskomen, en dat die enkel de modem vervangt bij issues. Nogal vervelend, zeker ook omdat deze geld kosten. Tevens heb ik gemerkt dat ze bij veel mensen dan maar een Powerline gaan aansluiten.

Op welke manier kan ik een medewerker het beste aanspreken? Ik heb nu gesproken met de chat.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 09-01-2019 17:28 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic