Ik zou ze gewoon (nogmaals) bellen en uitleggen dat je problemen (issues!) hebt met 5 GHz WiFi. Verwijs naar de Ziggo Power Promise (https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten/), daar staat onder andere "Maar misschien heb je wel een modem dat verouderd is. ". Best een kans dat ze die Technicolor willen omwisselen. Daar is overigens echt geen monteur voor nodig. Ze kunnen gewoon een nieuw modem opsturen dat je dan zelf aansluit.HollowGamer schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:27:
Heeft iemand ervaring met aanvragen van de Connectbox (modem) ter vervanging van huidige?
Mijn moeder heeft nu nog de Technicolor, maar het 5GHz bereik die ze moet gebruiken i.v.m. drukte appartement, werkt voor geen ene meter (niet elk apparaat connect, 2 streepjes, wegvallen van verbinding, etc.). Om dit (tijdelijk) op te lossen heb ik er zelf maar een ASUS RT-AC78U neergezet .. iets dat natuurlijk overkill is, maar wel overal goed bereik geeft.
Zelf heb ik positieve ervaring met de draadloze prestaties van Connectbox, tevens wil de aansluiting eenvoudiger maken voor mijn moeder, dan is er ook geen gedoe met meerdere kastjes.
De Ziggo-medewerker geeft enkel aan dat er een monteur moet langskomen, en dat die enkel de modem vervangt bij issues. Nogal vervelend, zeker ook omdat deze geld kosten. Tevens heb ik gemerkt dat ze bij veel mensen dan maar een Powerline gaan aansluiten.
Op welke manier kan ik een medewerker het beste aanspreken? Ik heb nu gesproken met de chat.
Alvast bedankt!
Stuur webcare op Tweakers een berichtje.HollowGamer schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:27:
Heeft iemand ervaring met aanvragen van de Connectbox (modem) ter vervanging van huidige?
Mijn moeder heeft nu nog de Technicolor, maar het 5GHz bereik die ze moet gebruiken i.v.m. drukte appartement, werkt voor geen ene meter (niet elk apparaat connect, 2 streepjes, wegvallen van verbinding, etc.). Om dit (tijdelijk) op te lossen heb ik er zelf maar een ASUS RT-AC78U neergezet .. iets dat natuurlijk overkill is, maar wel overal goed bereik geeft.
Zelf heb ik positieve ervaring met de draadloze prestaties van Connectbox, tevens wil de aansluiting eenvoudiger maken voor mijn moeder, dan is er ook geen gedoe met meerdere kastjes.
De Ziggo-medewerker geeft enkel aan dat er een monteur moet langskomen, en dat die enkel de modem vervangt bij issues. Nogal vervelend, zeker ook omdat deze geld kosten. Tevens heb ik gemerkt dat ze bij veel mensen dan maar een Powerline gaan aansluiten.
Op welke manier kan ik een medewerker het beste aanspreken? Ik heb nu gesproken met de chat.
Alvast bedankt!
Dat willen ze niet. Een monteur moet bepalen of het daadwerkelijk een defect betreft, anders moet je voor de monteur betalen. Ik had hetzelfde verhaal toen de Extra Horizon Box kapot was gegaan. Die ging afgelopen vrijdag weer kapot, was dit keer gelukkig geen monteur voor nodig.Cpt.Morgan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:42:
[...]
Ik zou ze gewoon (nogmaals) bellen en uitleggen dat je problemen (issues!) hebt met 5 GHz WiFi. Verwijs naar de Ziggo Power Promise (https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten/), daar staat onder andere "Maar misschien heb je wel een modem dat verouderd is. ". Best een kans dat ze die Technicolor willen omwisselen. Daar is overigens echt geen monteur voor nodig. Ze kunnen gewoon een nieuw modem opsturen dat je dan zelf aansluit.
[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 09-01-2019 17:44 ]
@Cpt.Morgan Dan ga ik eens bellen zaterdag. 
Goed om dan die powerpromise regel te noemen van het modem.
@NotSoSteady Stom vraagje, maar hoe kan ik deze bereiken? Is dit gewoon het Ziggo-account?
Staat gewoon in OP.
@NotSoSteady Stom vraagje, maar hoe kan ik deze bereiken? Is dit gewoon het Ziggo-account?
Staat gewoon in OP.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 09-01-2019 17:59 ]
VodafoneZiggoHollowGamer schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:58:
@Cpt.Morgan Dan ga ik eens bellen zaterdag.
Staat gewoon in OP.
Weet iemand of dat Ziggo tegenwoordig ook full dual-stack IPv4/IPv6 levert in het fZiggo gebied op de Connectbox?
Ik had begrepen dat er een tijdje geleden sprake was dat Ziggo dit ging activeren op de Connectbox, echter kan ik nergens terugvinden dat dit tegenwoordig ook daadwerkelijk wordt uitgerold.
Ik heb het hier dus niet over DS-Lite.
Ik had begrepen dat er een tijdje geleden sprake was dat Ziggo dit ging activeren op de Connectbox, echter kan ik nergens terugvinden dat dit tegenwoordig ook daadwerkelijk wordt uitgerold.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey87 op 10-01-2019 11:17 ]
Het gaat nu al verkeerd. Het meisje van Ziggo weet niet of ik mijn huidige fritzbox kan aansluiten als ik Ziggo internet neem. Het meisje vroeg dit aan haar 2e lijns en die zegt dat dit niet mogelijk is. Weten jullie of dit kan? Zo net, hoe is dat ziggo modem?
De connectbox is in 1 woord -> Hopeloos.Rene44 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:15:
Het gaat nu al verkeerd. Het meisje van Ziggo weet niet of ik mijn huidige fritzbox kan aansluiten als ik Ziggo internet neem. Het meisje vroeg dit aan haar 2e lijns en die zegt dat dit niet mogelijk is. Weten jullie of dit kan? Zo net, hoe is dat ziggo modem?
Als je dingen wil kunnen configureren, zou ik zeggen, laat de connectbox in bridge zetten en zet je eigen router in voor verdeling van het verkeer.
Dit lijkt me nu ook niet nodig (en deze discussie was net eindelijk afgelopen).Suicyder schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:18:
[...]
De connectbox is in 1 woord -> Hopeloos.
Ik denk dat hier wat spraakverwarring is. Wat voor Fritzbox heb je het precies over? Er zijn Fritzboxen in gebruik door andere providers als modem en die kun je niet als modem gebruiken voor Ziggo. Als je er een als router hebt, dan is het wel degelijk mogelijk die als je eigen router te gebruiken, achter het Ziggo modem. Dan kan dan op verschillende manieren:Rene44 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:15:
1. Direct er achter, zonder aanpassingen, maar dan heb 2 routers achter elkaar, wat voor sommige toepassingen (met name daar waar portforwarding nodig is, bijv. hosting van servers) niet ideaal is ("dubbel NAT"). Veel mensen raden dit daarom vaak af, al werkt het voor veel standaard internetgebruik wel prima.
2. Je Ziggo modem in "Bridge mode" laten zetten , dan gaat de routerfunctie, maar ook WiFi e.d. van het modem uit en moet je er een eigen router achter plaatsen. In dit geval heb je geen dubbele NAT (https://www.ziggo.nl/klan...t-losse-router-instellen/).
3. Je andere router alleen als Access Point er achter zetten, ergens anders in huis, om zo je WiFi dekking beter te krijgen ([HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)
En, in tegenstelling tot de opmerking hierboven, vind ik de ConnectBox als modemrouter over het algemeen prima werken. Hij functioneert prima als router, en geeft een goed WiFi signaal. Het grootste nadeel ervan is dat de instelmogelijkheden van de routerfuncties wel heel beperkt zijn (wat vervelend is als je veel controle over je routerconfiguratie wilt hebben). En bij enkele modellen (er zijn verschillende varianten van) ervaren sommige mensen wat problemen met name met online gaming (de problemen met de zogeheten Puma 6 chipset die er in zit). Dat laatste probleem los je overigens niet op door een eigen router te gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 10-01-2019 15:10 ]
Thank you, maar je geeft een mooi voorbeeld wat we (xs4all gebruikerts)straks gaan missen en wat die callcenter-knuppels van Ziggo kennelijk niet in de vingers hebben, dat ze zelfs niet konden verwijzen naar hun eigen help-pagina's.Cpt.Morgan schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:03:
[...]
Ik denk dat hier wat spraakverwarring is. Wat voor Fritzbox heb je het precies over? Er zijn Fritzboxen in gebruik door andere providers als modem en die kun je niet als modem gebruiken voor Ziggo. Als je er een als router hebt, dan is het wel degelijk mogelijk die als je eigen router te gebruiken, achter het Ziggo modem. Dan kan dan op verschillende manieren:
1. Direct er achter, zonder aanpassingen, maar dan heb 2 routers achter elkaar, wat voor sommige toepassingen (met name daar waar portforwarding nodig is, bijv. hosting van servers) niet ideaal is ("dubbel NAT"). Veel mensen raden dit daarom vaak af, al werkt het voor veel standaard internetgebruik wel prima.
2. Je Ziggo modem in "Bridge mode" laten zetten , dan gaat de routerfunctie, maar ook WiFi e.d. van het modem uit en moet je er een eigen router achter plaatsen. In dit geval heb je geen dubbele NAT (https://www.ziggo.nl/klan...t-losse-router-instellen/).
3. Je andere router alleen als Access Point er achter zetten, ergens anders in huis, om zo je WiFi dekking beter te krijgen ([HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)
En, in tegenstelling tot de opmerking hierboven, vind ik de ConnectBox over het algemeen prima werken. Hij functioneert prima als router, en geeft een goed WiFi signaal. Het grootste nadeel ervan is dat de instelmogelijkheden van de routerfuncties wel heel beperkt zijn, en bij enkele modellen (er zijn verschillende varianten van) ervaren sommige mensen wat problemen met name met online gaming (de problemen met de zogeheten Puma 6 chipset die er in zit).
Hier hetzelfde (topic op Ziggo hier). In het LC bleek uiteindelijk een poort glasvezel switch stuk te zijn. Hebben tussen de 2000-4000 huishoudens last van. Is gedeeltelijk verholpen door de kabel op een ander poort te zetten.Martinusz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:27:
[...]
Alles is vervangen (AOP, kabels etc.), maar het echte probleem zat in de wijkkast, een connector had corrosie, was opgelost in 5 minutensindsdien werkt alles goed.
Edit: dat was pas na 4 monteurs ontdekt ongeveeralle meter uitslagen waren prima volgens voorgaande monteurs
Ik heb alleen nog steeds zo'n 1 a 2 keer per dag (ipv 3 a 4 keer) een verlies van verbinding van 30s. Erg vervelend als je in een gameserver zit. Dit verlies ontstaat omdat het moden (connectbox) over de zeik gaat van de vele pre- and post RS-errors. Dit is ook in het modem log te zien:"SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Syn" en "RCS Partial Service" exact op de tijd van verbindingsverlies.
De Ziggo monteur heeft gezegd dat die switch pas vervangen gaat worden als het hele LC op de schop gaat voor 1Gbps internet. Dat zal dit jaar of volgend jaar misschien gebeuren (volgens de monteur) al weet de chat hier helemaal niets van. Dus Ziggo gaat hier niets aan doen binnen een acceptabele tijd.
Ondertussen wilde m'n vrouw een multimediabox XL. Ding besteld. En hoera, ging ook nog minder betalen per maand.....Toen m'n internetsnelheid 's avonds opeens van 200mbps naar 40mbps ging wist ik het al. Ze hadden m'n Internet Complete per ongeluk omgezet naar Internet Start. Vandaar die kostvermindering. Maar weer de chat in dan. Kon niet aangepast worden todat ik de nieuwe multimediabox geactiveerd had.
Na een paar dagen kwam de nieuwe box aan, activeren lukt niet omdat er geen retoursignaal is met het Ziggo netwerk (foutcode 1010), zelfs niet wanneer direct aangesloten op het AOP. Na weer een chatsessie krijg ik nu een nieuwe multimedia box XL toegestuurd. Daarna kan ik weer in de chat om die snelheid terug te krijgen natuurlijk en verder te leven met de uitval (is er ook nu met 40mbps internet).
Klinkt eigenlijk als T3/T4 fouten. Als je die hebt is het een signaal fout tussen jouw modem en de CMTS.immetjes schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:11:
[...]
Ik heb alleen nog steeds zo'n 1 a 2 keer per dag (ipv 3 a 4 keer) een verlies van verbinding van 30s. Erg vervelend als je in een gameserver zit. Dit verlies ontstaat omdat het moden (connectbox) over de zeik gaat van de vele pre- and post RS-errors. Dit is ook in het modem log te zien:"SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Syn" en "RCS Partial Service" exact op de tijd van verbindingsverlies.
Als het door een (netwerk)monteur als zover gedebugged is dat alle modems in de wijk hier last van hebben dan zou ik hopen dat een competente ISP dit eerder oppakt.
Daarom ga ik er vanuit dat het om T3/T4 fouten gaat tussen jouw modem en CMTS, waarschijnlijk door jouw signaal.
Mijn signaal veroorzaakt geen fouten in het CMTS. Dat is echt het eerste wat Ziggo controleert.ANdrode schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:27:
[...]
Klinkt eigenlijk als T3/T4 fouten. Als je die hebt is het een signaal fout tussen jouw modem en de CMTS.
Als het door een (netwerk)monteur als zover gedebugged is dat alle modems in de wijk hier last van hebben dan zou ik hopen dat een competente ISP dit eerder oppakt.
Daarom ga ik er vanuit dat het om T3/T4 fouten gaat tussen jouw modem en CMTS, waarschijnlijk door jouw signaal.
Als je op de link klikt boven in mijn post kom je op mijn topic in het Ziggo forum. In m'n topic start daar heb ik ook screenshots geplaatst van het log van de connectbox van mijn overburen. Zij hebben dezelfde problematiek als ik. Kijk maar eens naar de RS-errors na 17 dagen uptime: ~140.000 (met uitschieters) pre-RS en ~350.000 post-RS errors. Ik heb verder geen T4 errors, wel T3 errors.
Een van de Ziggo monteurs heeft mij gemeld dat een poort van de switch in het LC kapot was en dat de kabel op deze poort op een ander poort gezet is. Dit was niet een 100% oplossing. Dit had hij waarschijnlijk niet mogen zeggen want monteur 6 wist hier vanaf en beweerde dat dat het probleem niet meer kon zijn. Dus Ziggo zegt dat er geen probleem is, dan is er geen probleem, en ik verbeeld me maar ofzo dat m'n internet elke dag op een willekeurig moment even uitvalt en dat ik dan ook heel toevallig op de seconde ALTIJD die twee errors in het log zie.
In het CMTS (Cable Modem Termination System) gaat het verpakken van IP-pakketten in de MPEG datastroom niet goed en met errors.
Maar goed, ik ben geen expert hierin en misschien is het allemaal anders, maar het feit is dat mijn internet zeker sinds de zomer niet goed is en feit is dat Ziggo het niet wil (of kan) oplossen.
Edit: Vanaf een ander topic op het Ziggo Forum:
Op het DOCSIS MAC niveau is geen sprake van ontvangstbevestigingen en/of het opnieuw zenden van frames als frames corrupt zijn. Eén corrupt DOCSIS packet van 188 bytes binnen een frame dat is opgebouwd uit meerdere DOCSIS packets zal al leiden tot het niet kunnen verwerken van het volledige frame door het modem. Om toch enigszins kleine signaal verstoringen op te kunnen vangen wordt ieder DOCSIS packet van 188 bytes verzonden met 16 extra bytes voor Reed Solomon error correctie. Met die Reed Solomon error correctie kan aan de ontvangst kant getracht worden om corrupte DOCSIS packets te herstellen. De Pre Reed Solomon (RS) error en Post Reed Solomon error waarden of correctable en uncorrectable waarden die modems tonen geven daarmee dus informatie over de kwaliteit van de ontvangen DOCSIS packets. Post RS error of uncorrectable waarden die niet nagenoeg 0 zijn en blijven zijn dus slecht nieuws aangezien dat leidt tot grotere onverwerkbare frames door het modem.
[ Voor 29% gewijzigd door immetjes op 11-01-2019 11:17 ]
Beide niet, gewoon een router achter de technicolor plaatsen en de TC7210 in bridge laten zetten door Ziggo.HollowGamer schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:27:
Alvast bedankt!
Iemand ook een email ontvangen dat zijn pakket binnenkort gaat veranderen?
Mijn moeder heeft op dit moment een 50/5 all-in-one pakket voor 47,50 euro (oud UPC).
Deze wordt volgende maand veranderd naar 100/10 voor 4,50 extra!
Mijn moeder heeft op dit moment een 50/5 all-in-one pakket voor 47,50 euro (oud UPC).
Als je even had terug gelezen had je je antwoord gevondenChiMan schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:52:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hallo allen, daar was ik weer. Ik heb weer (of eigenlijk nog steeds) last van wegvallend internet. Allereerst lijkt het me handig dat ik in spoilertags mijzelf quote met de beschrijving van het probleem:
Inmiddels staat de kerstboom vanzelfsprekend niet in meer in huis, maar hebben we dus nog steeds last van het probleem. Ik heb de WiFi-kanalen boven ook nog niet aangepast, met de achterliggende gedachte dat ik dit probleem eerst wil oplossen.
Nog steeds hebben we eigenlijk iedere dag last met de WiFi-netwerken. Ze zijn dan wel vindbaar, er kan ook mee verbonden worden maar wanneer je gebruik wilt maken van het internet krijg je de melding dat je offline bent. Aan de hand van dit voorbeeld zal het vast wel duidelijker worden:
Soms ga ik met mijn MacBook Pro naar boven en merk ik dat ik nog op 5Beneden aangesloten zit. In dat geval maak ik verbinding met 5Boven maar krijg ik de melding dat ik offline ben. Dan maak ik verbinding met 2.4Boven maar als ik gebruik wil maken van het internet krijg ik weer de melding dat ik offline ben. Dan maak ik genoodzaakt maar verbinding met 2.4Beneden maar dan krijg ik weer dezelfde melding als ik gebruik wil maken van het internet: ik ben offline. Dan maar verbinding maken met het 4Beneden netwerk, waar ik zo'n twee minuten geleden ook gebruik van maakte. Helaas pindakaas, ook nu krijg ik weer de melding wanneer ik gebruik wil maken van het internet: ik ben offline! Terwijl ik twee minuten geleden nog gebruik maakte van het internet met dit netwerk! Soms kan ik mijn apparaat/apparaten dus helemaal niet verbinden met het WiFi en verbind ik ze met de persoonlijke hotspot van mijn iPhone.
Ongeveer een week geleden ben ik erachter gekomen dat de Smart TV bedraad verbonden is met het internet. Er is achter de Smart TV dus wél bedraad internet en door middel van een splitter is de PS4 nu sinds een week ook bedraad aangesloten met het internet (wel zo handig als WiFi-netwerken steeds wegvallen). Toen ik het aangesloten had, had ik direct een 'speedtest' gedaan met de PS4 en kwam ik op zo'n 120 mbit/s. Mijn broertje gaf zojuist aan dat FIFA online hapert en heb ik net weer een speedtest gedaan, kwam ik op zo'n 60 mbit/s downloadsnelheid! Terwijl er in de tussentijd niets is veranderd!
Naar aanleiding hiervan heb ik een aantal vragen:
• Hoe kan het toch dat mijn WiFi-netwerken soms wel werken en soms niet?
• Hoe kan het dat WiFi-netwerken die ik twee minuten geleden nog gebruikte opeens niet meer werken, wanneer ik in de tussentijd verbinding maakte met andere netwerken?
• Hoe kan het dat bekabeld internet ongeveer 50% in snelheid is gedaald terwijl er in de tussentijd niets is veranderd?
Veel informatie en veel vragen, ik weet het. De vorige keer hebben jullie mij zeer goed geholpen en ik zou jullie daar graag nogmaals voor willen bedanken.
spoiler:
[quote]mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:57:
Ik zal de situatie even nogmaals uitleggen, dit keer wat uitgebreider:
Wij hadden al een hele tijd last van slechte internetverbinding. (We gebruiken alleen maar WiFi, geen bedraad internet. Dat had ik graag anders gezien, maar dan moeten we door het hele huis kabels trekken dus dat wordt hem niet.) Uiteindelijk had ik besloten om een monteur in te schakelen van Ziggo. We kregen een nieuwe modem thuisgestuurd, die de monteur ergens in november installeerde mét Power Promise.
Vanwege de Power Promise hebben we thuis een WiF-booster via het stopcontact gekregen. Samen met de monteur hebben we de WiFi-netwerken ook gelijk gesplit: 2.4Beneden, 5Beneden, 2.4Boven en 5Boven. Ik merkte direct dat het internet een stuk beter werd, dus tot zover goed.
Echter, in december werd het internet (lees: het WiFi, want we gebruiken niets bedraad) weer een stuk slechter. Achteraf kan het zijn dat dat aan de kerstboom lag, maar aangezien die er vandaag (Oudejaarsdag) nog steeds staat, durf ik daar geen uitspraak over te doen. Wat 'slechter' inhoudt? Van de vier WiFi-netwerken functioneerden er meerdere niet en dat wisselde de hele tijd. Hier deed ik bericht van op dit topic. Hier kwamen (grofweg) drie reacties op:
• De kerstboom is de oorzaak.
• De modem en de WiFi-booster moeten in dezelfde groep zitten.
• Er moet worden gekeken naar de WiFi-kanalen.
Enfin, de kerstboom staat er nog. Ik heb mijn vader donderdag de groepen laten aanpassen zodat de modem en de WiFi-booster in dezelfde groep zitten. Toen mijn vader dit deed, zat de WiFi-booster logischerwijs een aantal minuten zonder internet en moest deze opnieuw verbonden worden met de modem. Ik had gisteren (zaterdag) de klantenservice van Ziggo Zakelijk gebeld en dat was slechts een kwestie van knopje vijf seconden ingedrukt houden, dus de WiFi-booster was en snel weer verbonden met het internet.
Echter, ik kan met mijn Apple-apparaten niet de WiFi-kanalen bekijken. Ik heb gisteren, direct nadat de WiFi-booster weer verbonden was, ingelogd op de modem en heb de WiFi-kanalen aangepast van 2.4Beneden en 5Beneden. Ik heb 2.4Beneden aangepast naar kanaal 11 en 5Beneden naar kanaal 60. Ik merkte daarna direct dat het internet een stuk sneller werd (terwijl de kerstboom er dus nog steeds staat). Ik heb ook tot 02:00 afgelopen nacht gebruik gemaakt van het internet. Ik heb (nog) geen wijzigingen aangebracht in de WiFi-kanalen van de WiFi-booster.
Vanmorgen zat iedereen opeens zonder internet. Netwerken waren vindbaar, verbinden kan ook, maar eenmaal verbonden krijg je de melding dat je offline bent. Dit was het geval op alle vier de netwerken en bij alle apparaten (1x iPhone Xs Max, 2x iPhone 7+, 1x iPhone 5, 1x Huawei P20 Lite, Motorola huppelepup, MacBook Pro). Sinds een uur of 16:00 doet het WiFi het opeens weer wel (alle vier de netwerken). Ik had de lease van de netwerken op mijn iPhone Xs Max en op de iPhone 5 wel vernieuwd en 2.4Beneden begon het toen weer te doen bij mij.
Inmiddels doet het internet het weer dus bij ons (tot zover ik kan zien bij alle apparaten). Ik ga de kerstboom zo snel mogelijk weghalen, maar tot dan ben ik erg benieuwd wat de oorzaak was van dit gebeuren en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen.
[/quote]
Wij hadden al een hele tijd last van slechte internetverbinding. (We gebruiken alleen maar WiFi, geen bedraad internet. Dat had ik graag anders gezien, maar dan moeten we door het hele huis kabels trekken dus dat wordt hem niet.) Uiteindelijk had ik besloten om een monteur in te schakelen van Ziggo. We kregen een nieuwe modem thuisgestuurd, die de monteur ergens in november installeerde mét Power Promise.
Vanwege de Power Promise hebben we thuis een WiF-booster via het stopcontact gekregen. Samen met de monteur hebben we de WiFi-netwerken ook gelijk gesplit: 2.4Beneden, 5Beneden, 2.4Boven en 5Boven. Ik merkte direct dat het internet een stuk beter werd, dus tot zover goed.
Echter, in december werd het internet (lees: het WiFi, want we gebruiken niets bedraad) weer een stuk slechter. Achteraf kan het zijn dat dat aan de kerstboom lag, maar aangezien die er vandaag (Oudejaarsdag) nog steeds staat, durf ik daar geen uitspraak over te doen. Wat 'slechter' inhoudt? Van de vier WiFi-netwerken functioneerden er meerdere niet en dat wisselde de hele tijd. Hier deed ik bericht van op dit topic. Hier kwamen (grofweg) drie reacties op:
Enfin, de kerstboom staat er nog. Ik heb mijn vader donderdag de groepen laten aanpassen zodat de modem en de WiFi-booster in dezelfde groep zitten. Toen mijn vader dit deed, zat de WiFi-booster logischerwijs een aantal minuten zonder internet en moest deze opnieuw verbonden worden met de modem. Ik had gisteren (zaterdag) de klantenservice van Ziggo Zakelijk gebeld en dat was slechts een kwestie van knopje vijf seconden ingedrukt houden, dus de WiFi-booster was en snel weer verbonden met het internet.
Echter, ik kan met mijn Apple-apparaten niet de WiFi-kanalen bekijken. Ik heb gisteren, direct nadat de WiFi-booster weer verbonden was, ingelogd op de modem en heb de WiFi-kanalen aangepast van 2.4Beneden en 5Beneden. Ik heb 2.4Beneden aangepast naar kanaal 11 en 5Beneden naar kanaal 60. Ik merkte daarna direct dat het internet een stuk sneller werd (terwijl de kerstboom er dus nog steeds staat). Ik heb ook tot 02:00 afgelopen nacht gebruik gemaakt van het internet. Ik heb (nog) geen wijzigingen aangebracht in de WiFi-kanalen van de WiFi-booster.
Vanmorgen zat iedereen opeens zonder internet. Netwerken waren vindbaar, verbinden kan ook, maar eenmaal verbonden krijg je de melding dat je offline bent. Dit was het geval op alle vier de netwerken en bij alle apparaten (1x iPhone Xs Max, 2x iPhone 7+, 1x iPhone 5, 1x Huawei P20 Lite, Motorola huppelepup, MacBook Pro). Sinds een uur of 16:00 doet het WiFi het opeens weer wel (alle vier de netwerken). Ik had de lease van de netwerken op mijn iPhone Xs Max en op de iPhone 5 wel vernieuwd en 2.4Beneden begon het toen weer te doen bij mij.
Inmiddels doet het internet het weer dus bij ons (tot zover ik kan zien bij alle apparaten). Ik ga de kerstboom zo snel mogelijk weghalen, maar tot dan ben ik erg benieuwd wat de oorzaak was van dit gebeuren en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen.
[/quote]
Inmiddels staat de kerstboom vanzelfsprekend niet in meer in huis, maar hebben we dus nog steeds last van het probleem. Ik heb de WiFi-kanalen boven ook nog niet aangepast, met de achterliggende gedachte dat ik dit probleem eerst wil oplossen.
Nog steeds hebben we eigenlijk iedere dag last met de WiFi-netwerken. Ze zijn dan wel vindbaar, er kan ook mee verbonden worden maar wanneer je gebruik wilt maken van het internet krijg je de melding dat je offline bent. Aan de hand van dit voorbeeld zal het vast wel duidelijker worden:
Soms ga ik met mijn MacBook Pro naar boven en merk ik dat ik nog op 5Beneden aangesloten zit. In dat geval maak ik verbinding met 5Boven maar krijg ik de melding dat ik offline ben. Dan maak ik verbinding met 2.4Boven maar als ik gebruik wil maken van het internet krijg ik weer de melding dat ik offline ben. Dan maak ik genoodzaakt maar verbinding met 2.4Beneden maar dan krijg ik weer dezelfde melding als ik gebruik wil maken van het internet: ik ben offline. Dan maar verbinding maken met het 4Beneden netwerk, waar ik zo'n twee minuten geleden ook gebruik van maakte. Helaas pindakaas, ook nu krijg ik weer de melding wanneer ik gebruik wil maken van het internet: ik ben offline! Terwijl ik twee minuten geleden nog gebruik maakte van het internet met dit netwerk! Soms kan ik mijn apparaat/apparaten dus helemaal niet verbinden met het WiFi en verbind ik ze met de persoonlijke hotspot van mijn iPhone.
Ongeveer een week geleden ben ik erachter gekomen dat de Smart TV bedraad verbonden is met het internet. Er is achter de Smart TV dus wél bedraad internet en door middel van een splitter is de PS4 nu sinds een week ook bedraad aangesloten met het internet (wel zo handig als WiFi-netwerken steeds wegvallen). Toen ik het aangesloten had, had ik direct een 'speedtest' gedaan met de PS4 en kwam ik op zo'n 120 mbit/s. Mijn broertje gaf zojuist aan dat FIFA online hapert en heb ik net weer een speedtest gedaan, kwam ik op zo'n 60 mbit/s downloadsnelheid! Terwijl er in de tussentijd niets is veranderd!
• Hoe kan het dat WiFi-netwerken die ik twee minuten geleden nog gebruikte opeens niet meer werken, wanneer ik in de tussentijd verbinding maakte met andere netwerken?
• Hoe kan het dat bekabeld internet ongeveer 50% in snelheid is gedaald terwijl er in de tussentijd niets is veranderd?
Veel informatie en veel vragen, ik weet het. De vorige keer hebben jullie mij zeer goed geholpen en ik zou jullie daar graag nogmaals voor willen bedanken.
Even afgezien van de rest van je verhaal, de speedtest van de PS4 is niet veel soeps. De meetresultaten variëren fors tussen elke meting en zelden meet 'ie je daadwerkelijke verbindingssnelheid. Ik heb een 400mbit verbinding die ik ook echt kan halen, maar de PS4 speedtest komt niet eens in de buurt.mr.JamesBond schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:40:
[..]
Er is achter de Smart TV dus wél bedraad internet en door middel van een splitter is de PS4 nu sinds een week ook bedraad aangesloten met het internet (wel zo handig als WiFi-netwerken steeds wegvallen). Toen ik het aangesloten had, had ik direct een 'speedtest' gedaan met de PS4 en kwam ik op zo'n 120 mbit/s. Mijn broertje gaf zojuist aan dat FIFA online hapert en heb ik net weer een speedtest gedaan, kwam ik op zo'n 60 mbit/s downloadsnelheid! Terwijl er in de tussentijd niets is veranderd!
FIFA is gewoon veel vaker bagger online, daarmee kun je het echt niet meten.mr.JamesBond schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:40:
Mijn broertje gaf zojuist aan dat FIFA online hapert en heb ik net weer een speedtest gedaan, kwam ik op zo'n 60 mbit/s downloadsnelheid! Terwijl er in de tussentijd niets is veranderd!
Overigens heb je voor gaming helemaal geen snelle verbinding nodig.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Die powerpromise vind ik dus een beetje wassen neus.
Had hier wifi, via de Mediabox XL, en was idd niet zo goed. dus ik vrolijk kijken wat dan die promise was, dat is dus een wifi access point kopen via Ziggo, voor niet eens zoo goedkoop. Heb aldus zelf bij Azerty eentje gehaald, die me qua prijs en merk beter beviel (Asus voor 40).
Had hier wifi, via de Mediabox XL, en was idd niet zo goed. dus ik vrolijk kijken wat dan die promise was, dat is dus een wifi access point kopen via Ziggo, voor niet eens zoo goedkoop. Heb aldus zelf bij Azerty eentje gehaald, die me qua prijs en merk beter beviel (Asus voor 40).
Specificeer even alle routing apparatuur die je gebruikt dus modem, router en evt, switches en repeaters of andere netwerk apparatuur (dus geen clients = niet interessant). Dan kunnen we je verder helpen. Daarnaast is er iets als smart connect waarbij de clients zelf obv bereik de 2.4 of 5G kiezen. Dit heet bij elke router anders, maar lijkt me alvast een optie voor je.mr.JamesBond schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:40:
Hallo allen, daar was ik weer. Ik heb weer (of eigenlijk nog steeds) last van wegvallend internet. Allereerst lijkt het me handig dat ik in spoilertags mijzelf quote met de beschrijving van het probleem:
spoiler:[quote]mr.JamesBond schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:57:
[/quote]
Zijn er ziggo gebruikers overgestapt naar glasvezel? Ik zit te twijfelen om een glasvezel abonnement te nemen.
Ben nieuwsgierig wat de ervaringen zijn. Vroeger kreeg je trouwens veel meer korting als je over wilde gaan naar glasvezel, is dat nog steeds zo
Ben nieuwsgierig wat de ervaringen zijn. Vroeger kreeg je trouwens veel meer korting als je over wilde gaan naar glasvezel, is dat nog steeds zo
Beste allemaal,
Ik heb een TC7200 modem (nog met UPC logo) in bridge modus met daarachter de Synology RT2600ac router.
Sinds enkele weken verliest het modem regelmatig zijn verbinding met internet.
Vreemde is dat op dat moment er niets aan de LED's te zien is; sterker nog: die blijven zelfs aangeven dat er data loopt (tx/rx knipperen alsof er data loopt).
Ook mijn router laat zien dat er op dat moment (een kleine hoeveelheid Kb's) aan dataverkeer aktief is en geeft op de statuspagina aan dat de verbinding met internet gezond is.
De verbinding met internet is echter helemaal weg. Geen van de clients heeft dan nog een internetverbinding (PC, laptop, smartphone's , enz). Dit op WiFi als mijn bedrade aansluitingen.
UIt en aanzetten van het modem (met 60 seconden pauze) is voldoende om de verbinding met internet weer te herstellen. Na enkele dagen begint het spelletje weer opnieuw.
Wat wijzelf merken als het weer bijna mis gaat, is dat even tevoren het internet bijzonder traag wordt. Niet zozeer qua snelheid (speedtest gemeten) maar in die zin dat bv het heel lang duurt voordat een IP geresolved wordt, dus voordat een pagina in een browser begint te laden.
Ik dacht eerst aan een DNS(server) probleem dus zocht de schuld eerst bij mijn router.
Diverse wijzigingen op dit niveau brachten geen verbetering; daarnaast helpt een reset van mijn router ook niet als het probleem zich voordoet, een reset van het modem wel.
Daaruit concludeer ik dat het probleem bij het modem ligt. En omdat het modem in bridge staat kan het dus ook geen DNS probleem zijn.
Up en download aansluitwaardes in het modem zijn in orde; alle kanalen op zowel up en down staan vergrendeld dus dat gaat goed. Enige wat mij opvalt is dat het verschil in vermogen van de downloadkanalen (
wat ver uit elkaar liggen (kan1= 7,4 DBmV, kan8=1,7 DBmV).
Dit valt nog wel binnen de specs van DOCSIS 3.0, maar toch.
Twee vragen:
Herkent iemand dit ? Of is mijn modem gewoon aan vervanging toe 😉
En kan ik ongestraft mijn modem een harde (fabriekinstellingen) reset geven ?
Of snapt het Ziggo netwerk mijn modem dan niet meer ?
Wie helpt?
Peter
Ik heb een TC7200 modem (nog met UPC logo) in bridge modus met daarachter de Synology RT2600ac router.
Sinds enkele weken verliest het modem regelmatig zijn verbinding met internet.
Vreemde is dat op dat moment er niets aan de LED's te zien is; sterker nog: die blijven zelfs aangeven dat er data loopt (tx/rx knipperen alsof er data loopt).
Ook mijn router laat zien dat er op dat moment (een kleine hoeveelheid Kb's) aan dataverkeer aktief is en geeft op de statuspagina aan dat de verbinding met internet gezond is.
De verbinding met internet is echter helemaal weg. Geen van de clients heeft dan nog een internetverbinding (PC, laptop, smartphone's , enz). Dit op WiFi als mijn bedrade aansluitingen.
UIt en aanzetten van het modem (met 60 seconden pauze) is voldoende om de verbinding met internet weer te herstellen. Na enkele dagen begint het spelletje weer opnieuw.
Wat wijzelf merken als het weer bijna mis gaat, is dat even tevoren het internet bijzonder traag wordt. Niet zozeer qua snelheid (speedtest gemeten) maar in die zin dat bv het heel lang duurt voordat een IP geresolved wordt, dus voordat een pagina in een browser begint te laden.
Ik dacht eerst aan een DNS(server) probleem dus zocht de schuld eerst bij mijn router.
Diverse wijzigingen op dit niveau brachten geen verbetering; daarnaast helpt een reset van mijn router ook niet als het probleem zich voordoet, een reset van het modem wel.
Daaruit concludeer ik dat het probleem bij het modem ligt. En omdat het modem in bridge staat kan het dus ook geen DNS probleem zijn.
Up en download aansluitwaardes in het modem zijn in orde; alle kanalen op zowel up en down staan vergrendeld dus dat gaat goed. Enige wat mij opvalt is dat het verschil in vermogen van de downloadkanalen (
Dit valt nog wel binnen de specs van DOCSIS 3.0, maar toch.
Twee vragen:
Herkent iemand dit ? Of is mijn modem gewoon aan vervanging toe 😉
En kan ik ongestraft mijn modem een harde (fabriekinstellingen) reset geven ?
Of snapt het Ziggo netwerk mijn modem dan niet meer ?
Wie helpt?
Peter
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
In fZiggo met de Arris ConnectBox schijnt full stack ipv4/ipv6 geleverd te worden.Jeffrey87 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:15:
Weet iemand of dat Ziggo tegenwoordig ook full dual-stack IPv4/IPv6 levert in het fZiggo gebied op de Connectbox?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Sorry voor de late reactie. Wij hebben:wvkreg schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:09:
[...]
Specificeer even alle routing apparatuur die je gebruikt dus modem, router en evt, switches en repeaters of andere netwerk apparatuur (dus geen clients = niet interessant). Dan kunnen we je verder helpen. Daarnaast is er iets als smart connect waarbij de clients zelf obv bereik de 2.4 of 5G kiezen. Dit heet bij elke router anders, maar lijkt me alvast een optie voor je.
Modem: Connectbox (https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/)
Router: Geen, de connectbox functioneert ook als router
Extra apparatuur: WiFi-booster via het stopcontact van Ziggo zelf (https://www.ziggo.nl/klan...ster/via-een-stopcontact/)
De connectbox en de WiFi-booster via het stopcontact zitten dus ook op dezelfde groep in de groepenkast aangesloten, op aanraden van andere tweakers.
Okay, deze stap volgen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/mr.JamesBond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:28:
[...]
Sorry voor de late reactie. Wij hebben:
Modem: Connectbox (https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/)
Router: Geen, de connectbox functioneert ook als router
Extra apparatuur: WiFi-booster via het stopcontact van Ziggo zelf (https://www.ziggo.nl/klan...ster/via-een-stopcontact/)
De connectbox en de WiFi-booster via het stopcontact zitten dus ook op dezelfde groep in de groepenkast aangesloten, op aanraden van andere tweakers.
Een van deze kopen: https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh
Dan de Wifi booster teruggeven aan Ziggo. En de router (main router + satelieten) aansluiten.
Problem solved :-)
Dank voor de snelle reactie!wvkreg schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:31:
[...]
Okay, deze stap volgen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/
Een van deze kopen: https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh
Dan de Wifi booster teruggeven aan Ziggo. En de router (main router + satelieten) aansluiten.
Problem solved :-)
Als ik het goed begrijp (ik ben een beetje een leek op dit gebied, dus vandaar de vraag naar bevestiging) verbreedt een mesh-netwerk, net zoals de WiFi Booster, het bereik van het WiFi-netwerk door het hele huis. Klopt dat?
Ik zie in de link een hele boel merken. Welke raad jij aan?
Vraagje: We hebben thuis dus alleen bekabeld internet achter de Smart TV in de woonkamer en er komt binnenkort een internetkabel achter de bank in de woonkamer. Moeten een of meerdere mesh-routers ook aangesloten worden op het vaste internet? Of hoeven ze alleen in het stopcontact te zitten? Of is dit weer afhankelijk van de mesh-router?
Zo leer je iedere dag weer wat nieuws. Thanks!
[ Voor 4% gewijzigd door de Foarsitter op 13-01-2019 12:58 ]
Het vergt een kleine investering, Netgear is een prima mes/multiroom. Mesh zorgt ervoor dat de router en zijn satelliet die bijvoorbeeld op de 1e etage staat over hun eigen dedicated 5G kanaal communiceren. Hierdoor heb je dus altijd een snelle verbinding. De satellieten sluit je ofwel wireless of wired aan, 1e is standaard. Het is even de vraag of je 1 of 2 satelieten nodig hebt, maar meestal is 1 voldoende. Dus denk dan aan deze optie:mr.JamesBond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:51:
[...]
Dank voor de snelle reactie!
Als ik het goed begrijp (ik ben een beetje een leek op dit gebied, dus vandaar de vraag naar bevestiging) verbreedt een mesh-netwerk, net zoals de WiFi Booster, het bereik van het WiFi-netwerk door het hele huis. Klopt dat?
Ik zie in de link een hele boel merken. Welke raad jij aan?
Vraagje: We hebben thuis dus alleen bekabeld internet achter de Smart TV in de woonkamer en er komt binnenkort een internetkabel achter de bank in de woonkamer. Moeten een of meerdere mesh-routers ook aangesloten worden op het vaste internet?
Zo leer je iedere dag weer wat nieuws. Thanks!
https://www.coolblue.nl/p...ear-orbi-rbk20-micro.html
De RBK53 is natuurlijk beter en sneller, maar ook aanzienelijk duurder. (https://www.coolblue.nl/p...rbk53-multiroom-wifi.html). Deze is ook direct 3 stuks.
Uitleg: https://computertotaal.nl...-beste-wifi-mesh-systemen
Vanzelfsprekend is meestal de client de beperkende factor, omdat niet alle apparaten 5g of Wifi 5/6 ondersteunen.
Succes!
[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 13-01-2019 13:14 ]
Draadloos is dus standaard. Ik denk dat de Orbi RBK23 Micro mij dan het meest aanspreekt, omdat de RBK53 een stuk duurder is en ik niet weet of het snelheidsverschil in de praktijk ook van toepassing zal zijn aangezien ik een 250Mbit/s abonnement heb bij Ziggo.wvkreg schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:58:
[...]
Het vergt een kleine investering, Netgear is een prima mes/multiroom. Mesh zorgt ervoor dat de router en zijn satelliet die bijvoorbeeld op de 1e etage staat over hun eigen dedicated 5G kanaal communiceren. Hierdoor heb je dus altijd een snelle verbinding. De satellieten sluit je ofwel wireless of wired aan, 1e is standaard. Het is even de vraag of je 1 of 2 satelieten nodig hebt, maar meestal is 1 voldoende. Dus denk dan aan deze optie:
https://www.coolblue.nl/p...ear-orbi-rbk20-micro.html
De RBK53 is natuurlijk beter en sneller, maar ook aanzienelijk duurder. (https://www.coolblue.nl/p...rbk53-multiroom-wifi.html). Deze is ook direct 3 stuks.
Ik zie dat, van de Orbi RBK23 Micro (https://www.coolblue.nl/p...micro-multiroom-wifi.html), een hier van een internetpoort heeft en een ethernetpoort, terwijl de twee andere twee ethernetpoorten hebben. Betekent dit dat ik vijf apparaten bedraad kan gebruiken op het internet en eventueel ook splitters/switches kan gebruiken om meer apparaten aan te sluiten op bedraad internet?
Dit is inderdaad het geval, aangezien mijn broertje een laptop heeft die geen 5GHz internet ondersteunt. Kan hij met de Orbi wel gebruik maken van 2.4GHz internet? Misschien een wat gekke vraag, maar dit was mij nog niet helemaal duidelijkVanzelfsprekend is meestal de client de beperkende factor, omdat niet alle apparaten 5g of Wifi 5/6 ondersteunen.
Succes!
Ik denk dat ik deze Orbi dan zal kopen over een kleine twee weken, wanneer de welbekende MediaMarkt een zekere kortingsactie zal starten
mr.JamesBond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:27:
[...]
Draadloos is dus standaard. Ik denk dat de Orbi RBK23 Micro mij dan het meest aanspreekt, omdat de RBK53 een stuk duurder is en ik niet weet of het snelheidsverschil in de praktijk ook van toepassing zal zijn aangezien ik een 250Mbit/s abonnement heb bij Ziggo.
Ik zie dat, van de Orbi RBK23 Micro (https://www.coolblue.nl/p...micro-multiroom-wifi.html), een hier van een internetpoort heeft en een ethernetpoort, terwijl de twee andere twee ethernetpoorten hebben. Betekent dit dat ik vijf apparaten bedraad kan gebruiken op het internet en eventueel ook splitters/switches kan gebruiken om meer apparaten aan te sluiten op bedraad internet?
Correct
[...]
Dit is inderdaad het geval, aangezien mijn broertje een laptop heeft die geen 5GHz internet ondersteunt. Kan hij met de Orbi wel gebruik maken van 2.4GHz internet? Misschien een wat gekke vraag, maar dit was mij nog niet helemaal duidelijk
Ja, Beide kanelen is mogelijk
Ik denk dat ik deze Orbi dan zal kopen over een kleine twee weken, wanneer de welbekende MediaMarkt een zekere kortingsactie zal starten
[...]
Draadloos is dus standaard. Ik denk dat de Orbi RBK23 Micro mij dan het meest aanspreekt, omdat de RBK53 een stuk duurder is en ik niet weet of het snelheidsverschil in de praktijk ook van toepassing zal zijn aangezien ik een 250Mbit/s abonnement heb bij Ziggo.
Correct
[...]
Dit is inderdaad het geval, aangezien mijn broertje een laptop heeft die geen 5GHz internet ondersteunt. Kan hij met de Orbi wel gebruik maken van 2.4GHz internet? Misschien een wat gekke vraag, maar dit was mij nog niet helemaal duidelijk
Oke, dan heb ik nog een laatste vraag: wat is ongeveer het bereik vd Orbi?wvkreg schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:20:
mr.JamesBond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:27:
[...]
Correct
[...]
https://www.techradar.com/reviews/netgear-orbi-ac2200-rbk23mr.JamesBond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:07:
[...]
Oke, dan heb ik nog een laatste vraag: wat is ongeveer het bereik vd Orbi?
https://mobiletechtalk.co.uk/netgear-orbi-rbk23-review/
Nog niet, maar ik heb ook zo'n pakket. Ik hoop niet dat ze daadwerkelijk iets gaan veranderen, want ik zit helemaal niet te wachten op 4,50 extra.ChiMan schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:52:
Tsja, dit hadden ze natuurlijk kunnen zien aankomen. Maak dan ook gewoon een actie voor iedereen, ipv alléén voor nieuwe klanten (maar toch niet helemaal).HEY_DUDE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:07:
Nieuwe maand, nieuwe factuur, nog steeds geen black friday korting. Wederom gebeld met de helpdesk (n=3 op dit moment) en aangeven dat de factuur niet klopte. Ze vond het ook vreemd en ging weer het e.e.a. uitzoeken. Uiteindelijk heeft de helpdeskmedewerker gebeld met de afdeling retentie en die hebben besloten om de korting er opnieuw in te zetten en deze zou dan nu per 1 februari ingaan.
Ze liet overigens doorschemeren dat ergens in het systeem stond dat ik niet zou voldoen aan de voorwaarden, maar in een ander systeem stond de korting wel bevestigd. De black friday korting is ook een enorme puinhoop geworden bij Ziggo. Fingers crossed voor februari.
[ Voor 49% gewijzigd door Pathogen op 14-01-2019 09:24 ]
Je kunt ook downgraden naar 40/4Pathogen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:22:
[...]
Nog niet, maar ik heb ook zo'n pakket. Ik hoop niet dat ze daadwerkelijk iets gaan veranderen, want ik zit helemaal niet te wachten op 4,50 extra.
In het begin was het ooit 60mbit , toen werd het 50mbit en nu is het dus 40mbit. ADSL was ooit 20mbit en nu is het 50 of zelfs 100mbit. Bij Ziggo wordt alles duurder voor minder
De zender AMC sinds dit jaar niet meer beschikbaar
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Volgens mij heb je jaren kunnen profiteren van je oude abonnementaudiojunk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:59:
[...]
In het begin was het ooit 60mbit , toen werd het 50mbit en nu is het dus 40mbit. ADSL was ooit 20mbit en nu is het 50 of zelfs 100mbit. Bij Ziggo wordt alles duurder voor minder![]()
De zender AMC sinds dit jaar niet meer beschikbaarmaar geen verlaging van de prijs of een nieuwe zender.
Profiteren?Martinusz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:04:
[...]
Volgens mij heb je jaren kunnen profiteren van je oude abonnementbij andere providers had je al veel eerder gewoon een nieuw pakket gekregen. Dus eigenlijk is het niet helemaal terecht dat je nu klaagt dat je één van de huidige pakketten moet gaan gebruiken zoals iedereen dat moet/doet
Ik had een royaal tv pakket en dat werd Movies en Series XL pakket waar je niks aan hebt met een CI module maar als ik het opzeg verandert ook mijn internetsnelheid, ga dan van 50 naar 40.
In het begin betaalde ik nog geen 48€ nu is het al 61€ dus wie profiteert er nu?
UPC verandert zijn pakket met een verhoging van de prijs en daar kun je mee instemmen of downgraden.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
UPC bestaat niet meeraudiojunk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:46:
[...]
Profiteren?
Ik had een royaal tv pakket en dat werd Movies en Series XL pakket waar je niks aan hebt met een CI module maar als ik het opzeg verandert ook mijn internetsnelheid, ga dan van 50 naar 40.
In het begin betaalde ik nog geen 48€ nu is het al 61€ dus wie profiteert er nu?
UPC verandert zijn pakket met een verhoging van de prijs en daar kun je mee instemmen of downgraden.
Hoeveel jaar heb je 48 euro kunnen blijven betalen, terwijl er al eigenlijk nieuwe pakketten waren?
Daarnaast is het overal duurder geworden (of denk je dat concurrenten hun pakketten niet duurder maken?), ook brood is duurder dan 10 jaar geleden, dus een stuk verhoging had je sowieso kunnen verwachten. In hoeverre de diensten veranderd zijn t.o.v. je oude pakket kan ik niet zeggen, daar tegenover staan natuurlijk weer nieuwe diensten (wil niet zeggen dat je die gebruikt natuurlijk).
De prijs van brood daalt nu zelfs en zit nu onder het niveau van 20 jaar geleden, dus die vergelijking gaat niet op. Feit is dat de pakketten best wel veel meer geld zijn gaan kosten in de loop der jaren. Je merkt echter terecht op dat de pakketten tegenwoordig ook gewoon meer bevatten.
Wat ik jammer vind is dat je niet zomaar zonder de pakketten kunt, alternatieven zijn schaars en concurrentie niet aanwezig.
Wat ik jammer vind is dat je niet zomaar zonder de pakketten kunt, alternatieven zijn schaars en concurrentie niet aanwezig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt gelijk het is natuurlijk tegenwoordig Ziggo en natuurlijk wordt alles duurder maar bij Ziggo gaat het de laatste jaren wel heel hard omhoog (veel harder dan de inflatie )terwijl de pakketten minder worden. Wat ik al schreef dat bv ADSL van 20 naar 50/100 is gegaan terwijl de prijs niet zo hard is gestegen en dan lees ik dat je bij Ziggo daar weer 4,50 extra voor mag betalen. Nooit geen extraatjes voor vaste klanten tenzij je een Vodafone abonnement erbij neemt.Martinusz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:58:
[...]
UPC bestaat niet meer
Hoeveel jaar heb je 48 euro kunnen blijven betalen, terwijl er al eigenlijk nieuwe pakketten waren?
Daarnaast is het overal duurder geworden (of denk je dat concurrenten hun pakketten niet duurder maken?), ook brood is duurder dan 10 jaar geleden, dus een stuk verhoging had je sowieso kunnen verwachten. In hoeverre de diensten veranderd zijn t.o.v. je oude pakket kan ik niet zeggen, daar tegenover staan natuurlijk weer nieuwe diensten (wil niet zeggen dat je die gebruikt natuurlijk).
Daar ben ik het helemaal mee eens.audiojunk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:15:
[...]
Nooit geen extraatjes voor vaste klanten tenzij je een Vodafone abonnement erbij neemt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ook eens, ik zou veel meer zelf willen samenstellen, bijvoorbeeld zender pakket etc. Betalen per zender die je kiest bijvoorbeeld.Gonadan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:14:
De prijs van brood daalt nu zelfs en zit nu onder het niveau van 20 jaar geleden, dus die vergelijking gaat niet op. Feit is dat de pakketten best wel veel meer geld zijn gaan kosten in de loop der jaren. Je merkt echter terecht op dat de pakketten tegenwoordig ook gewoon meer bevatten.
Dat er geen concurrentie is, is natuurlijk niet Ziggo kwalijk te nemen
En zoals ik al zei, alle providers gaan elk jaar omhoog, ook de concurrenten.
Ziggo gaat niet harder dan een KPN ofzo hooraudiojunk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:15:
[...]
Je hebt gelijk het is natuurlijk tegenwoordig Ziggo en natuurlijk wordt alles duurder maar bij Ziggo gaat het de laatste jaren wel heel hard omhoog (veel harder dan de inflatie )terwijl de pakketten minder worden. Wat ik al schreef dat bv ADSL van 20 naar 50/100 is gegaan terwijl de prijs niet zo hard is gestegen en dan lees ik dat je bij Ziggo daar weer 4,50 extra voor mag betalen. Nooit geen extraatjes voor vaste klanten tenzij je een Vodafone abonnement erbij neemt.
Ja wauw zeg, pfoei als we Ziggo niet hadden.Martinusz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:27:
[...]
En zoals ik al zei, alle providers gaan elk jaar omhoog, ook de concurrenten.
voor die 4,50 extra ga je wel 2x zoveel snelheid krijgen heje gaat van 50 -> 100.
Ter vergelijking, bij Tele2 gaan de prijzen ook omhoog, maar die houden het leuk.....van 20 mbit naar 100 kost daar 2 euro.
Misschien eerst verder lezen voordat je reageertSjah schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:46:
[...]
Ja wauw zeg, pfoei als we Ziggo niet hadden.
Ter vergelijking, bij Tele2 gaan de prijzen ook omhoog, maar die houden het leuk.....van 20 mbit naar 100 kost daar 2 euro.
Zakelijk gezien kan je Ziggo niets kwalijk nemen, maar dat neemt niet weg dat ik hun stijl gewoon niet deel.Martinusz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:27:
Ook eens, ik zou veel meer zelf willen samenstellen, bijvoorbeeld zender pakket etc. Betalen per zender die je kiest bijvoorbeeld.maar goed, het blijft een bedrijf die zelf bepaald wat ze doen tot op zekere hoogte en je hebt zelf de keuze om er gebruik van te maken.
Dat er geen concurrentie is, is natuurlijk niet Ziggo kwalijk te nemen
Genoeg dingen die ik bij Ziggo krijg die ik eigenlijk niet hoef, alleen is het alternatief zeer kunstig net niet bruikbaar.
• ik hoef zo'n stroperige box niet, maar bij TV Online heb je gelijk maar vier HD zenders.
• alleen internet kan niet, dan moet je naar ADSL. Wat dan bij mij max 45 Mb (theoretisch) is, in een gemiddelde wijk in een gemiddelde stad.

Het is dat ik altijd al Vodafone heb en daardoor dus bij Ziggo Game of Thrones kan kijken, dat maakt weer een hoop goed.
Dat noemen ze kartelvorming toch?En zoals ik al zei, alle providers gaan elk jaar omhoog, ook de concurrenten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Martin...
Misschien moet jjij je beter inlezen, het is wel degelijk regulier,als in dat de reguliere 40mbit naar 1'00 ook eurootje of 5 kost.... zie...https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ziggo-start-xxl-upgrade-naar-100mbit-31308
En ik had zijn post gelezen, hoor.
Misschien moet jjij je beter inlezen, het is wel degelijk regulier,als in dat de reguliere 40mbit naar 1'00 ook eurootje of 5 kost.... zie...https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ziggo-start-xxl-upgrade-naar-100mbit-31308

Uh nee het is niet reguliere verhoging van zijn bestaande pakketSjah schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:56:
Martin...

Start XXL is een ander pakket dan gewoon start, het zit tussen start en complete in.
Dus @audiojunk kan kiezen om zijn oude pakket (wat geen Start of Start XXL is) om te zetten naar Start of naar Start XXL (of hoger), heeft niets met de jaarlijkse reguliere verhoging te maken van bestaande pakketten.
Mijn oude start pakket is de afgelopen jaren gewoon in prijs verhoogd en ligt nu €0,50 per maand hoger dan de huidige startversie. Dat vind ik nu nog een prima bijdrage om niet aan een connectbox vast te zitten, teruggeschaald te worden van 50/5 naar 40/4 en een hoop te verwachten rompslomp om mijn CI+ module gewoon normaal, en zonder onderbreking, te kunnen blijven gebruiken.Martinusz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:51:
[...]
Misschien eerst verder lezen voordat je reageertdeze user zat nog op een oud pakket van jaren geleden. Nogal logisch dat de sprong dan geen 2 euro is maar 4,50. Het is ook geen reguliere verhoging, deze user wordt gewoon op een actueel pakket gezet.
Gedwongen worden over te stappen naar een actueel pakket vind ik dan ook geen fijne optie. Ik heb gewoon meebetaald de afgelopen jaren, net als ieder ander. Weinig profiteren aan imo.
Heerlijk die gasten van Ziggo. Na contractverlenging waar duidelijk werd verteld dat er niets zou veranderen heeft men voor elkaar gekregen er een complete administratieve puinhoop van te maken.
Krijg opeens allemaal nieuwe tv boxen en andere zooi opgestuurd. En nu werkt er helemaal niets meer. Blijkt alle apparatuur gedeactiveerd.
Voor de 4de keer aan de lijn en in wacht gehangen te hebben heeft ziggo nu 3 werkdagen nodig voor herstel. Lekker dan.
Krijg opeens allemaal nieuwe tv boxen en andere zooi opgestuurd. En nu werkt er helemaal niets meer. Blijkt alle apparatuur gedeactiveerd.
Voor de 4de keer aan de lijn en in wacht gehangen te hebben heeft ziggo nu 3 werkdagen nodig voor herstel. Lekker dan.
[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 15-01-2019 06:16 ]
Niet echt een positieve, maar het is een ervaring dus ik deel 'm toch maar...
Na 15 jaar (waarvan 14 naar tevredenheid) ben ik overgestapt naar KPN.
TL;DR: Ze laten naar mijn mening een zeer trouwe klant in de kou staan.
Lange versie:
Het begon bij een verhuizing 2 jaar geleden. Ik was op zich tevreden met de stabiliteit en kwaliteit, dus ik ben niet gaan shoppen en heb me gewoon weer aangemeld bij Ziggo. Het betrof nieuwbouw, ik wist de opleverdatum, en ook de intrek datum, dus ik heb die datum minus een week als startdatum opgegeven omdat ik dan zeker wist dat ik meteen TV en internet zou hebben. Dat was geen probleem, ik zou het pakket voor, maar uiterlijk op die startdatum in huis hebben.
Dat was helaas niet het geval, de dag er na nog niet, en die dag erna nog niet. Dus in de telefoon geklommen.
Daar kreeg ik al vrij snel de mededeling: "sorry meneer, er is iets fout gegaan in de aanmelding, eigenlijk gaat dat vaak zo met vastgestelde data in de toekomst". Ehhh ja... bied het dan niet aan zou ik zeggen, maar het lijkt me sowieso een stevige fout in het systeem.
Anyways, op de vraag of ik het dan z.s.m. in huis kon hebben kreeg ik het antwoord dat de aanmelding opnieuw gedaan moest worden en ik 3 weken kon wachten. Lekker dan
Ik kreeg het pakket 3 weken later, en nog een week later de eerste factuur. Je raadt het al; inclusief de initiele startdatum. Ik dacht het dus niet, na een telefoontje lag de credit hiervan snel op de mat
Na deze slechte start heb ik een jaar geen problemen gehad. Toen begonnen de WiFi problemen. Op zo'n beetje alle apparaten hadden we vol WiFi bereik, maar viel internet regelmatig gewoon weg. Dit met de router van Ziggo zelf, want de router op zolder (een Asus van mij zelf) gaf geen problemen. Als ik het WiFi signaal van de Ziggo router uitschakelde en mijn eigen router beneden zette had ik geen probleem meer. Leek me dus duidelijk dat het in het apparaat van Ziggo zat. Ik heb toen zelf nog een aantal dingen geprobeerd zoals een reset, fabrieksreset, het opzoeken van andere, weinig gebruikte, kanalen bij ons in de buurt, maar niks mocht baten. Het internet signaal bleef op willekeurige momenten uitvallen. Erg vervelend als je een film aan het kijken bent via je Chromecast, maar ook tijdens internetten op de iPad of telefoon.
Aangezien Ziggo adverteert met een perfect WiFi signaal en ik dus weinig zin had om een extra Asus Router aan te schaffen ben ik maar met de klantenservice gaan bellen.
"Nee meneer, we zien geen foutcode in je modem/router, dus dat kan het niet zijn".
- Ehhh, ja maar kan toch ook zijn dat het ding niet (goed) functioneert zonder foutmelding?
"Nee is niet mogelijk, we kunnen je hiervoor geen vervangend exemplaar sturen".
- En nu?
"Ja, we kunnen een monteur sturen, kost u (minimaal) 40 Euro".
Dat schoot me een beetje in het verkeerde keelgat. Ik ben immers 15 jaar klant geweest (vanaf Casema tijd), heb nooit ook maar een enkele betaling van een factuur gemist en heb nooit gevraagd om korting op facturen. Daar had mevrouw weinig boodschap aan.
Dus heb daarna een mail gestuurd met mijn ongenoegen en dat ik uit principe weiger om 40 Euro te betalen voor een monteur, en dat ik zonder positief tegenbericht zou gaan overstappen.
Daarop kreeg ik een mail terug dat ze het spijtig vonden dat het zo gelopen was en dat ze het gevoel hadden dat ze mij als klant hadden behouden, maar ik zag nergens een tegemoetkoming? Heel vreemd allemaal. Ik heb me daarom aangemeld bij KPN. Zowel internet als TV, als onze beide Vodafone telefoon abbo's overgezet.
Ben ik nou te commercieel ingesteld? Of snap ik het niet dat ze weigeren 40 Euro intern te houden, en daarvoor in ruil 70 + 30 + 30 = 130 Euro in de maand kwijt raken?
Ik ben na het gebruik maken van de opzegservice uiteraard een paar dagen later gebeld waarin naar de reden werd gevraagd. Dat heb ik uitgebreid uitgelegd en toen kreeg ik uiteraard wél een aanbod van een nieuw modem/router en 6 maanden korting, maar ik heb toen aangegeven dat dit te laat kwam en ik KPN nu een kans ging geven.
Ook door Vodafone gebeld waarom ik ging overstappen, en daar heb ik gezegd dat de collega's van Ziggo er een puinhoop van hadden gemaakt
Anyways, ik ben sinds een paar maandjes over op KPN en tot nu toe zeer tevreden, de mediabox is een factor 8 sneller dan de Horizon Box, het internet is stabiel en de hele administratie is vlot verlopen.
Helaas Ziggo
Na 15 jaar (waarvan 14 naar tevredenheid) ben ik overgestapt naar KPN.
TL;DR: Ze laten naar mijn mening een zeer trouwe klant in de kou staan.
Lange versie:
Het begon bij een verhuizing 2 jaar geleden. Ik was op zich tevreden met de stabiliteit en kwaliteit, dus ik ben niet gaan shoppen en heb me gewoon weer aangemeld bij Ziggo. Het betrof nieuwbouw, ik wist de opleverdatum, en ook de intrek datum, dus ik heb die datum minus een week als startdatum opgegeven omdat ik dan zeker wist dat ik meteen TV en internet zou hebben. Dat was geen probleem, ik zou het pakket voor, maar uiterlijk op die startdatum in huis hebben.
Dat was helaas niet het geval, de dag er na nog niet, en die dag erna nog niet. Dus in de telefoon geklommen.
Daar kreeg ik al vrij snel de mededeling: "sorry meneer, er is iets fout gegaan in de aanmelding, eigenlijk gaat dat vaak zo met vastgestelde data in de toekomst". Ehhh ja... bied het dan niet aan zou ik zeggen, maar het lijkt me sowieso een stevige fout in het systeem.
Anyways, op de vraag of ik het dan z.s.m. in huis kon hebben kreeg ik het antwoord dat de aanmelding opnieuw gedaan moest worden en ik 3 weken kon wachten. Lekker dan
Ik kreeg het pakket 3 weken later, en nog een week later de eerste factuur. Je raadt het al; inclusief de initiele startdatum. Ik dacht het dus niet, na een telefoontje lag de credit hiervan snel op de mat
Na deze slechte start heb ik een jaar geen problemen gehad. Toen begonnen de WiFi problemen. Op zo'n beetje alle apparaten hadden we vol WiFi bereik, maar viel internet regelmatig gewoon weg. Dit met de router van Ziggo zelf, want de router op zolder (een Asus van mij zelf) gaf geen problemen. Als ik het WiFi signaal van de Ziggo router uitschakelde en mijn eigen router beneden zette had ik geen probleem meer. Leek me dus duidelijk dat het in het apparaat van Ziggo zat. Ik heb toen zelf nog een aantal dingen geprobeerd zoals een reset, fabrieksreset, het opzoeken van andere, weinig gebruikte, kanalen bij ons in de buurt, maar niks mocht baten. Het internet signaal bleef op willekeurige momenten uitvallen. Erg vervelend als je een film aan het kijken bent via je Chromecast, maar ook tijdens internetten op de iPad of telefoon.
Aangezien Ziggo adverteert met een perfect WiFi signaal en ik dus weinig zin had om een extra Asus Router aan te schaffen ben ik maar met de klantenservice gaan bellen.
"Nee meneer, we zien geen foutcode in je modem/router, dus dat kan het niet zijn".
- Ehhh, ja maar kan toch ook zijn dat het ding niet (goed) functioneert zonder foutmelding?
"Nee is niet mogelijk, we kunnen je hiervoor geen vervangend exemplaar sturen".
- En nu?
"Ja, we kunnen een monteur sturen, kost u (minimaal) 40 Euro".
Dat schoot me een beetje in het verkeerde keelgat. Ik ben immers 15 jaar klant geweest (vanaf Casema tijd), heb nooit ook maar een enkele betaling van een factuur gemist en heb nooit gevraagd om korting op facturen. Daar had mevrouw weinig boodschap aan.
Dus heb daarna een mail gestuurd met mijn ongenoegen en dat ik uit principe weiger om 40 Euro te betalen voor een monteur, en dat ik zonder positief tegenbericht zou gaan overstappen.
Daarop kreeg ik een mail terug dat ze het spijtig vonden dat het zo gelopen was en dat ze het gevoel hadden dat ze mij als klant hadden behouden, maar ik zag nergens een tegemoetkoming? Heel vreemd allemaal. Ik heb me daarom aangemeld bij KPN. Zowel internet als TV, als onze beide Vodafone telefoon abbo's overgezet.
Ben ik nou te commercieel ingesteld? Of snap ik het niet dat ze weigeren 40 Euro intern te houden, en daarvoor in ruil 70 + 30 + 30 = 130 Euro in de maand kwijt raken?
Ik ben na het gebruik maken van de opzegservice uiteraard een paar dagen later gebeld waarin naar de reden werd gevraagd. Dat heb ik uitgebreid uitgelegd en toen kreeg ik uiteraard wél een aanbod van een nieuw modem/router en 6 maanden korting, maar ik heb toen aangegeven dat dit te laat kwam en ik KPN nu een kans ging geven.
Ook door Vodafone gebeld waarom ik ging overstappen, en daar heb ik gezegd dat de collega's van Ziggo er een puinhoop van hadden gemaakt
Anyways, ik ben sinds een paar maandjes over op KPN en tot nu toe zeer tevreden, de mediabox is een factor 8 sneller dan de Horizon Box, het internet is stabiel en de hele administratie is vlot verlopen.
Helaas Ziggo
Even je quote ingekortDenman schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:45:
Lang verhaal
Maar ben je nu naar KPN overgestapt of een van hun dochterondernemingen daar zit natuurlijk ook nog verschil in (al wordt het nu gelijk getrokken)
2250 WP Zuid PVoutput
Gezien de verhalen van collega's en familie ben ik naar KPN zelf overgestapt, dus niet 1 van de dochterondernemingenMdO82 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:53:
[...]
Even je quote ingekort
Maar ben je nu naar KPN overgestapt of een van hun dochterondernemingen daar zit natuurlijk ook nog verschil in (al wordt het nu gelijk getrokken)
Goed, tijd voor een update. Ik ben laatste maanden een paar keer voorbij gekomen in het topic met de nodige problemen met betrekking tot de onbetrouwbare verbinding.
Na de laatste keer ben ik gevraagd een mail te sturen met het verhaal naar een bepaald mailadres, dit gedaan, want wou nog een kans geven. Vervolgens krijg ik wederom de opdracht alles in het netwerk na te moeten lopen, terwijl er genoeg errors in de upload op het modem te vinden zijn bij de uploaddata van T1/T2/T3 en T4).
Doordat ik in het afgelopen half jaar er de nodige uren (of dagen) erin heb gestoken en bijzonder weinig inzet van Ziggo merk ten aanzien van de problematiek, heb ik de keuze gemaakt voor mijzelf maar glas aan te laten sluiten.
In hoeverre de rest van de mensen mee overgaat (vooralsnog iedereen) laat ik aan hun zelf, maar ze zullen in dat geval achter mijn USG komen op LAN2, zodat ik er controle over heb en blijf houden.
Ziggo, het spijt me dat het hiertoe moet leiden, ik heb maanden geprobeerd het op te lossen samen met jullie, maar het mocht niet zo zijn. Aan de mensen hier in het topic en de medewerkers die hun best wel gedaan hebben, dank jullie wel!
offtopic:
Historie
Buiten het feit om dat de historie ondertussen langer dan 6 maanden van timeouts etc is, tig onderdelen te hebben vervangen, om uiteindelijk een monteur te mogen ontvangen hebben wij de acties van de monteur die begin december geweest is uitgevoerd zoals voorgesteld (buiten het feit om dat de beste man er een bijzonder onprofessionele houding/taal erop na hield). Deze acties hebben echter niets opgelost.
Hierop volgde bij de zoveelste keer een timeout te krijgen op pagina's en gekicked te worden uit cliënts een flinke rant van mij op het forum (excuus daarvoor, maar was er op dat moment eigenlijk wel klaar mee).
Historie
Buiten het feit om dat de historie ondertussen langer dan 6 maanden van timeouts etc is, tig onderdelen te hebben vervangen, om uiteindelijk een monteur te mogen ontvangen hebben wij de acties van de monteur die begin december geweest is uitgevoerd zoals voorgesteld (buiten het feit om dat de beste man er een bijzonder onprofessionele houding/taal erop na hield). Deze acties hebben echter niets opgelost.
Hierop volgde bij de zoveelste keer een timeout te krijgen op pagina's en gekicked te worden uit cliënts een flinke rant van mij op het forum (excuus daarvoor, maar was er op dat moment eigenlijk wel klaar mee).
Na de laatste keer ben ik gevraagd een mail te sturen met het verhaal naar een bepaald mailadres, dit gedaan, want wou nog een kans geven. Vervolgens krijg ik wederom de opdracht alles in het netwerk na te moeten lopen, terwijl er genoeg errors in de upload op het modem te vinden zijn bij de uploaddata van T1/T2/T3 en T4).
Doordat ik in het afgelopen half jaar er de nodige uren (of dagen) erin heb gestoken en bijzonder weinig inzet van Ziggo merk ten aanzien van de problematiek, heb ik de keuze gemaakt voor mijzelf maar glas aan te laten sluiten.
In hoeverre de rest van de mensen mee overgaat (vooralsnog iedereen) laat ik aan hun zelf, maar ze zullen in dat geval achter mijn USG komen op LAN2, zodat ik er controle over heb en blijf houden.
Ziggo, het spijt me dat het hiertoe moet leiden, ik heb maanden geprobeerd het op te lossen samen met jullie, maar het mocht niet zo zijn. Aan de mensen hier in het topic en de medewerkers die hun best wel gedaan hebben, dank jullie wel!
[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 15-01-2019 14:34 ]
Vorig jaar dus storing gehad door kabelbreuk nu een paar maanden verder dus even nog een samenvatting. Bij dat bericht van mij hebben ze een stuk kabel vernieuwd. Allemaal prima gegaan ze hebben toen dat stuk vervangen in november en de oprit opengegooid daarvoor, maar was blijkbaar nog maar tijdelijk omdat de hele kabel vanaf ons huis naar de straatkast slecht was. Ze zouden nog bellen voor een vervolg aangezien ze eerst vanuit de straatkast naar ons huis die kabel moesten leggen en vergunningen en dergelijke moesten worden aangevraagd. We hebben wel gewoon internet en TV kunnen kijken omdat het signaal genoeg versterkt kon worden dus daarover geen klachten. Ze zijn een tijdje later bezig geweest bij ons in de straat en de stoep opengegraven om die kabel te vernieuwen.TheUninvited schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:00:
[...]
Om hier op terug te komen. Vandaag is de monteur langs geweest, heeft alles op kunnen lossen voorlopig. Maar er zit nog steeds een breuk verderop in de kabel dus is tijdelijk opgelost met een extra versterker en nu is het beeld weer goed. De aannemer is erg slordig geweest want die hadden die breuk al moeten opmerken toen ze klaar waren volgens de monteur. Het gaat opgelost worden maar valt wel tegen dat het zoveel tijd in beslag neemt.
Vervolgens komt mijn moeder rond de middag thuis een aantal weken later in december en zijn er twee mannen onze oprit aan het opengraven zonder dat wij hiervan op de hoogte waren

Vandaag vernomen van de technische dienst van Ziggo dat de Horizon 4 eraan zit te komen.
Ben benieuwd wanneer ze gaan starten en hoe de uitrol zal gaan.
https://www.providercheck...iggo-horizon-4-komt-eraan
Was al tijdje bekend inderdaad, zullen wel Q2 ofzo gaan starten en dan alleen nieuwe klanten verwacht ik.wvkreg schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:08:
Vandaag vernomen van de technische dienst van Ziggo dat de Horizon 4 eraan zit te komen.
Mijn Horizon box loopt op zijn laatste pootjes dus hopen dat hij het tot die tijd nog even volhoudt.Martinusz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:27:
[...]
Was al tijdje bekend inderdaad, zullen wel Q2 ofzo gaan starten en dan alleen nieuwe klanten verwacht ik.
Het gebeurt regelmatig dat ik hem 's ochtends uitzet op RTL4 en als ik hem 's avonds aanzet dat hij op NPO1 staat. Dus lijkt er een spontane reboot te zijn. Ook het vooruitspoelen gaat soms flink de mist in. Ook heb ik regelmatig een digitale hick-up in het geluid en zo zijn er nog wat kleine niet echt hinderlijke kwaaltjes. Die Horizon 4 kan voor mij niet snel genoeg komen.
P.S. en dan heb ik het nog niet eens over de behoorlijk traag werkende EPG gehad.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 16-01-2019 15:51 ]
"When you grow up your heart dies"
Wel het Ziggo modem in bridge mode laten zetten?Denman schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:45:
Niet echt een positieve, maar het is een ervaring dus ik deel 'm toch maar...
...
Helaas Ziggo
Hallo Kenners,
Ik heb een vraagje over de ervaringen met 40Mb internet van Ziggo, het basic pakket. Kan je daarmee fatsoenlijk een stream bekijken zonder al teveel haperingen en is bijvoorbeeld cs:go en starcraft 2 nog redelijk te spelen over deze verbindingssnelheid? Als je van 400Mb afkomt dan klinkt het zo weinig. Wat zijn jullie ervaringen met internetverbindingen van circa 50Mb?
Ik heb een vraagje over de ervaringen met 40Mb internet van Ziggo, het basic pakket. Kan je daarmee fatsoenlijk een stream bekijken zonder al teveel haperingen en is bijvoorbeeld cs:go en starcraft 2 nog redelijk te spelen over deze verbindingssnelheid? Als je van 400Mb afkomt dan klinkt het zo weinig. Wat zijn jullie ervaringen met internetverbindingen van circa 50Mb?
40Mbit is daarvoor genoeg.govie schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:19:
Hallo Kenners,
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Kan prima, maar je wilt wel iets regelen om je bufferbloat onder controle te houden. Zo gaan je games niet laggen doordat er bijvoorbeeld een stream buffert of er een grote download loopt.govie schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:19:
Hallo Kenners,
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik ben drie maanden geleden overgegaan van oud UPC 50/5 naar nieuw 40/4 start.Pathogen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:15:
[...]
Mijn oude start pakket is de afgelopen jaren gewoon in prijs verhoogd en ligt nu €0,50 per maand hoger dan de huidige startversie. Dat vind ik nu nog een prima bijdrage om niet aan een connectbox vast te zitten, teruggeschaald te worden van 50/5 naar 40/4 en een hoop te verwachten rompslomp om mijn CI+ module gewoon normaal, en zonder onderbreking, te kunnen blijven gebruiken.
Gedwongen worden over te stappen naar een actueel pakket vind ik dan ook geen fijne optie. Ik heb gewoon meebetaald de afgelopen jaren, net als ieder ander. Weinig profiteren aan imo.
Gewoon oude CI+ module blijven gebruiken naast mijn ‘domme’ modem. Werkt allemaal prima, zoals toegezegd. Er is niks veranderd verder, anders dan iets minder bandbreedte wat ik niet merk in dagelijks gebruik.
Ik lees een beetle uit je verhaal dat je internet deelt met mensen.Suicyder schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:25:
Goed, tijd voor een update. Ik ben laatste maanden een paar keer voorbij gekomen in het topic met de nodige problemen met betrekking tot de onbetrouwbare verbinding.
offtopic:
Historie
Dan is een usg niet het beste apparaat. Een EdgeRouter is daar veel beter voorgeschikt en bevat ook meer router mogelijkheden waardoor je die vervloekte json niet hoeft gebruiken om IPTV werkend te krijgen.
Verder ga je als eerste een nieuw pad bewandelen door IPTV te gaan delen over de lan2 port. ik heb nog nooit een werkende json gezien die voor igmp proxy lan 2 gebruikt.
Volgens mij zijn deze porten ook fysiek/firewall gescheiden omdat deze port voorheen alleen was bedoelt voor een VoIP centrale. Maar pin
Me hier niet op vast.
Maar ik zou voor de edgerouter gaan samen met ucrm en unms zelfs gebruikers beheren ze automatische laten mee betalen. Telaat krijgen worden ze afgesloten en krijgen automatische een pagina met betaal link.
Ucrm en unms is speciaal voor internet providers/wisp’s daarom is heeft edgeOS ook veel meer routing en beheer mogelijkheden.
https://www.ui.com/software/
[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 18-01-2019 09:17 ]
Lesdictische is mijn hash#
Klopt, alleen werkt de basis dus niet naar behoren (ook niet met laptop direct bekabeld op het modem). Dan kan ik nog zoveel doen met USG/EdgeRouters of andere oplossingen, als de basis niet goed is (upload timeout tellertjes voor T1/T2/T3/T4 lopen dagelijks flink op in het modem).xbeam schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:58:
[...]
Ik lees een beetle uit je verhaal dat je internet deelt met mensen.
Daarbij deden de problemen zich al voor, voordat de USG als main router ingezet werd. Dat is alleen gebeurd, omdat Ziggo wilde dat we daarmee gingen routeren, want ze vonden dat de problemen intern zaten en blijven naar intern wijzen ondanks de errors in het modem.
Overigens heeft de medewerker die ik aan de telefoon had in oktober ook gezegd dat zijn vermoeden was dat het extern lag, gezien de metingen die hij deed.
Zo bedoelde ik het niet,;-)Suicyder schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:27:
[...]
Klopt, alleen werkt de basis dus niet naar behoren (ook niet met laptop direct bekabeld op het modem). Dan kan ik nog zoveel doen met USG/EdgeRouters of andere oplossingen, als de basis niet goed is (upload timeout tellertjes voor T1/T2/T3/T4 lopen dagelijks flink op in het modem).
Daarbij deden de problemen zich al voor, voordat de USG als main router ingezet werd. Dat is alleen gebeurd, omdat Ziggo wilde dat we daarmee gingen routeren, want ze vonden dat de problemen intern zaten en blijven naar intern wijzen ondanks de errors in het modem.
Overigens heeft de medewerker die ik aan de telefoon had in oktober ook gezegd dat zijn vermoeden was dat het extern lag, gezien de metingen die hij deed.
Dat problemen niet aan de USG liggen maar in de het ziggo deel zitten begreep ik al.
Maar bedoel gewoon voor het doel wat wil berijken een EdgeRouter geschikter is.
Excuus, las ik het verkeerd. Ik gebruik de USG, omdat ik deze al had. Ik krijg hier geen gezamenlijke investering erdoor denk ik.xbeam schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:40:
[...]
Zo bedoelde ik het niet,;-)
Dat problemen niet aan de USG liggen maar in de het ziggo deel zitten begreep ik al.
Maar bedoel gewoon voor het doel wat wil bereiken een EdgeRouter geschikter is.
Gelukkig heb ik alleen Internet te routen, geen IPTV in principe. Ok, veel Netflix/YouTube.
Ik moet toch maar eens gaan kijken naar een Edgerouter, misschien een met PoE voor de AP's
Dank voor de tips!
@Geert1976, die ervaring heb ik dus niet. Ik heb concreet contact gehad via DM maar ik wil het niet uitvergroten. Je kunt via het Tweakers profiel eenvoudig controleren hoe vaak en waarop er door een user gereageerd is.Geert1976 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 04:37:
[...]
Ik hoop dat je begrijpt dat @VodafoneZiggo niks meer dan een user account puur en alleen voor de bühne is.
Heb de afgelopen 6 maanden hen nog nooit (Oké, een enkele keer wellicht) concreet zien reageren hier op problemen en/of vragen.
Testing, one, two ...
Gezien de hoeveelheid berichten over de Black Friday actie maar even de reacties afgesplitst naar: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
Gelieve daar verder te discussieren over die actie.
Gelieve daar verder te discussieren over die actie.
Na de storing van gisteren zijn er dus weer vele Horizon XL Mediabox kaduk. Ik krijg ook een nieuwe opgestuurd. Helaas nog geen Horizon 4, die beginnen pas begin april 2019 begreep ik. Jammer...want de mediabox XL is een

Voor netheid zal ik voor de poe gewoon een switch gebruiken.Suicyder schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:44:
[...]
Excuus, las ik het verkeerd. Ik gebruik de USG, omdat ik deze al had. Ik krijg hier geen gezamenlijke investering erdoor denk ik.
Gelukkig heb ik alleen Internet te routen, geen IPTV in principe. Ok, veel Netflix/YouTube.
Ik moet toch maar eens gaan kijken naar een Edgerouter, misschien een met PoE voor de AP's![]()
Dank voor de tips!
En de edge inzetten voor netwerk distributie en de Unifi USG gewoon lekker gebruiken voor je eigen lan.
Je kan ook een edge lite (99’-) gebruiken en daar achter je eigen usg gebruiken voor je eigen lan.
Op de edge kan je PPPoE server draaien. Waar na je alle gebruikers gewoon hun eigen modem wachtwaard kan laten gebruiken over Pppoe.
Dan ben gelijk van de verandwording van af om hun netwerk te beheren met alle het gezeur als je zelf wil hobbie en je de usg 20 moet herstarten ;-)
Verder als dan meerder ip adressen aanvraagt bij ziggo. Kan je ook iedereen zijn eigen Public ip geven.
https://help.ubnt.com/hc/...-to-Distribute-Public-IPs
Daar is wel Ziggo Zakelijk Pro voor nodig.xbeam schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:10:
[...]
Verder als dan meerder ip adressen aanvraagt bij ziggo. Kan je ook iedereen zijn eigen Public ip geven.
Op een reguliere partikuliere Ziggo verbinding kun je geen extra IP's krijgen.
Voor Zakelijk Pro, is een KvK nummer vereist.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Geen idee of hij die heeft, maar je kan ip adressen ook gewoon bij andere partijen aanvragen, je zit niet gebonden. Ziggo is alleen maar een carier voor de fysieke kabel.unezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:43:
[...]
Daar is wel Ziggo Zakelijk Pro voor nodig.
https://extraip.com
[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 19-01-2019 11:59 ]
*lol*xbeam schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:57:
[...]
Geen idee of hij die heeft maar je zo ook gewoon bij andere partijen aanvragen je zit niet gebonden. Ziggo is alleen maar een carier
https://extraip.com
ExtraIP
Het is de énige Nederlandse partij die dit doet, het werkt niet, de howto's zijn ruk en er is geen fatsoenlijke ondersteuning.
Verder kún je met tunnels werken, maar die zijn notoir onbetrouwbaar. Wat je wil is native op je verbinding en als je Ziggo hebt, wil je dus dat Ziggo die /29 of groter levert.
Je kunt niet zomaar een blokje bij een willekeurige andere partij aanvragen en die op je eigen spul laten termineren.
Eens, maar als het low budget moet en je geen kvk hebt. Was een oplossing dat er partijen buiten ziggo om waar ook extra ip adressen kan krijgenunezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:59:
[...]
*lol*
ExtraIP
Het is de énige Nederlandse partij die dit doet, het werkt niet, de howto's zijn ruk en er is geen fatsoenlijke ondersteuning.
Verder kún je met tunnels werken, maar die zijn notoir onbetrouwbaar. Wat je wil is native op je verbinding en als je Ziggo hebt, wil je dus dat Ziggo die /29 of groter levert.
Je kunt niet zomaar een blokje bij een willekeurige andere partij aanvragen en die op je eigen spul laten termineren.
Zat de site net even lezen het was de eerste site die ik Google tegen kwam als voorbeeld te gebruiken. “ Wat ze zelf opende site al zeggen lowbudget voor kleine startende provider”. Dus verwacht er niet veel van.
KvK inschrijving kost je €50 eenmalig en Ziggo Zakelijk is niet heel veel duurder dan partikulier. Ik geloof dat ik alles bij elkaar iets van €35,- per maand meer betaal wegens die extra IP adressen en betere SLA.xbeam schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:10:
[...]
Eens, maar als het low budget moet en je geen kvk hebt. Was een oplossing dat er partijen buiten ziggo om waar ook extra ip adressen kan krijgen
Juh, heb er naar gekeken voordat ik besloot Ziggo Zakelijk te doen maar was er snel klaar mee. Ze komen totaal niet betrouwbaar over, reageren niet op support en zo'n tunnel is behoorlijk kwetsbaar. Het lijkt een 1-mans zaakje te zijn.Zat de site net even lezen het was de eerste site die ik Google tegen kwam als voorbeeld te gebruiken. “ Wat ze zelf opende site al zeggen lowbudget voor kleine startende provider”. Dus verwacht er niet veel van.
Dan maar €35,- extra en Zakelijk Pro, met garanties en directe routering van Ziggo.
Verwijderd
Kun je ook als particulier (zonder KVK inschrijving) krijgen.unezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:43:
[...]
Daar is wel Ziggo Zakelijk Pro voor nodig.
Nee, niet.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:12:
[...]
Kun je ook als particulier (zonder KVK inschrijving) krijgen.
Dat heb ik geprobeerd, maar particulier was uitgesloten.
Een /29 kan, volgens ZIggo zelf, alleen op Zakelijk en dan heet het "pro". En daarvoor heb je dus een KvK nummer nodig, zonder dat kun je geen Zakelijk Pro klant worden.
Bij zakelijk zitten geen extra ip adressen 5 ip die extra kost toch 21,50 per maand extra?unezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:14:
[...]
Nee, niet.
Dat heb ik geprobeerd, maar particulier was uitgesloten.
Een /29 kan, volgens ZIggo zelf, alleen op Zakelijk en dan heet het "pro". En daarvoor heb je dus een KvK nummer nodig, zonder dat kun je geen Zakelijk Pro klant worden.
Daarom staat er ook "Zakelijk Pro".xbeam schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:58:
[...]
Bij zakelijk zitten geen extra ip adressen 5 ip die extra kost toch 21,50 per maand extra?
Helaas heeft Zakelijk net andere pakketten dan particulier (qua snelheid ook) dus de prijs is wat lastiger vergelijkbaar. Pro kan alleen op zakelijk én kost extra geld. Inderdaad vanwege die IP adressen en betere SLA.
Toch even snel wat gerekend:
Zakelijk
https://www.ziggo.nl/zake...len/?internet=internet-t2
Zakelijk 250/40: €56.26 per maand inclusief BTW
Pro: €39.32 inclusief BTW
TV Complete: €15.73 inclusief BTW
Totaal: €111.31
Vergelijkbaar Ziggo particulier pakket:
https://www.ziggo.nl/pakketten/
Complete 200/20: €63,50
Max 500/50: €83,50
Zakelijk Pro 250/40 kost je dus €48 extra voor een iets snellere verbinding dan Complete en €27,50 voor een iets tragere verbinding dan Max. Dat zit 'm vooral in dat Pro pakket dat bijna €40,- per maand ex. BTW kost.
Ik heb hier wel een Zakelijk aansluiting ( zonder kvk )
Ze vragen (online formulieren) het wel regelmatig ( bij een wijziging ) maar tot nu toe heeft '0' altijd gewerkt.
Sinds begin 2018 de aansluiting, alleen maar omdat het inderdaad 250/40 als verbinding heeft, met omgerekend een paar euro meerprijs ( en wat andere zakelijke extra's zoals meer antiviruslicenties e.d )
* FreshMaker weet niet of je bij de pro versie ook daadwerkelijk een kvk met ingeven
Ze vragen (online formulieren) het wel regelmatig ( bij een wijziging ) maar tot nu toe heeft '0' altijd gewerkt.
Sinds begin 2018 de aansluiting, alleen maar omdat het inderdaad 250/40 als verbinding heeft, met omgerekend een paar euro meerprijs ( en wat andere zakelijke extra's zoals meer antiviruslicenties e.d )
* FreshMaker weet niet of je bij de pro versie ook daadwerkelijk een kvk met ingeven
Ik weet het wel.FreshMaker schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:23:
Ik heb hier wel een Zakelijk aansluiting ( zonder kvk )
Het antwoord is: Ja.
Zonder KvK kon ik het domweg niet aanvragen.
Nu heb ik die gelukkig, als voorzitter en enig bestuurslid van een (inmiddels slapende) stichting, dus heb ik die maar gebruikt. Dat KvK nummer is ook het enige dat ik er werkelijk van gebruik. Ziggo boekt gewoon van mijn privé rekening af. Scheelt weer bij de belastingaangifte, da's gewoon een nulaangifte nu. (Geen inkomsten, geen uitgaven.)
Maar dat verschil aan geld is het best de moeite waard om voor die 8 euro een Public sub/29 over GRE te proberen.unezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Daarom staat er ook "Zakelijk Pro".
Helaas heeft Zakelijk net andere pakketten dan particulier (qua snelheid ook) dus de prijs is wat lastiger vergelijkbaar. Pro kan alleen op zakelijk én kost extra geld. Inderdaad vanwege die IP adressen en betere SLA.
Toch even snel wat gerekend:
Zakelijk
https://www.ziggo.nl/zake...len/?internet=internet-t2
Zakelijk 250/40: €56.26 per maand inclusief BTW
Pro: €39.32 inclusief BTW
TV Complete: €15.73 inclusief BTW
Totaal: €111.31
Vergelijkbaar Ziggo particulier pakket:
https://www.ziggo.nl/pakketten/
Complete 200/20: €63,50
Max 500/50: €83,50
Zakelijk Pro 250/40 kost je dus €48 extra voor een iets snellere verbinding dan Complete en €27,50 voor een iets tragere verbinding dan Max. Dat zit 'm vooral in dat Pro pakket dat bijna €40,- per maand ex. BTW kost.
Al is het alleen voor je mede gebruikers dat een eigen ingang hebben en om problemen voorkomen dat jullie elkaar in de weg zitten met de zelfde apps/ games/ consonels/nas/ camera’s die over zelfde poort naar binnen willen.
Je kan gewoon al het uit gaande verkeer over ziggo routeren en dan binnen binnen komt verkeer via je GRE provider.
Dan heb je toch de stabiliteit van ziggo en flexibiliteit van meerder ip adressen.
En als echt niet werk zeg het weer op. We hebben het over 8 euro.
Oei dat gaat de belastingdienst niet leuk vindenunezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Ik weet het wel.
Nu heb ik die gelukkig, als voorzitter en enig bestuurslid van een (inmiddels slapende) stichting, dus heb ik die maar gebruikt. Dat KvK nummer is ook het enige dat ik er werkelijk van gebruik. Ziggo boekt gewoon van mijn privé rekening af. Scheelt weer bij de belastingaangifte, da's gewoon een nulaangifte nu. (Geen inkomsten, geen uitgaven.)
Je hebt namelijk een minimale omzet nodig om gebruik te mogen maken de stichting structuur.
Omdat je stichting alleen mag gebruiken om een maatschappelijk doel te verwezenlijken en dat een slapende stichting niet.
En nul aangiften bij een stichting maakt slapende honden wakker.
[ Voor 13% gewijzigd door xbeam op 19-01-2019 13:41 ]
Grappig dat ze je wel het basis zakelijk laten aanvragen dan, maar niet de pro-uitbreidingenunezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Ik weet het wel.
Laat ze dan al vanaf stap één duidelijkheid bieden ( niet dat ik de vaste IP's nodig heb ) maar vindt het wel apart
Voor zover ik weet is er helemaal geen omzet nodig. Daarbij kan de stichting statutair niet opgeheven worden met 1 bestuurslid. De stichting is bijna 3 jaar actief geweest, met logischerwijs iedere 3 maanden aangifte.xbeam schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:38:
[...]
Oei dat gaat de belastingdienst niet leuk vinden
Je hebt namelijk een minimale omzet nodig om gebruik te mogen maken de stichting structuur.
Slapende stichtingen mogen niet van de wet.
En nul aangiften bij een stichting maakt slapende honden wakker.
Het kan zijn dat de stiching ooit weer uit het stof word getrokken, het doel is breed genoeg om succesvol te kunnen zijn, alleen is op dit moment de energie op en was het verlies dusdanig, dat ik het niet langer verantwoord vond de activiteiten voort te zetten.
Dus zijn de activiteiten voorlopig opgeschort en logischerwijs krijg je dan een nulaangifte.
Mocht de wetgever anders besluiten dan is het jammer, maar heeft het financieel geen gevolgen.
EDIT:
Nog even nagekeken maar ik kan nergens iets vinden over een minimale omzet. Lijkt me ook niet logisch. Je kunt een stichting ook oprichtinen om een nalatenschap te beheren, dan is er helemaal geen omzet. In dit geval toevallig wel omdat het in feite een onderneming was zonder winstoogmerk. (Maar wél volgens de geest van de stichting, een ideeel doel.)
Kortom, volgens mij kan wat ik doe gewoon.
Tja. Ik vond het te onbetrouwbaar overkomen. Dan heb ik voor iets meer geld liever iets dat écht werkt, waar je support op krijgt, etc.xbeam schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:36:
[...]
Maar dat verschil aan geld is het best de moeite waard om voor die 8 euro een Public sub/29 over GRE te proberen.
Al is het alleen voor je mede gebruikers dat een eigen ingang hebben en om problemen voorkomen dat jullie elkaar in de weg zitten met de zelfde apps/ games/ consonels/nas/ camera’s die over zelfde poort naar binnen willen.
Je kan gewoon al het uit gaande verkeer over ziggo routeren en dan binnen binnen komt verkeer via je GRE provider.
Dan heb je toch de stabiliteit van ziggo en flexibiliteit van meerder ip adressen.
En als echt niet werk zeg het weer op. We hebben het over 8 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door unezra op 19-01-2019 13:58 ]
Dan heb ik dat altijd verkeert begrepen. Ik ben geen belasting expert.unezra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:46:
[...]
Voor zover ik weet is er helemaal geen omzet nodig. Daarbij kan de stichting statutair niet opgeheven worden met 1 bestuurslid. De stichting is bijna 3 jaar actief geweest, met logischerwijs iedere 3 maanden aangifte.
Het kan zijn dat de stiching ooit weer uit het stof word getrokken, het doel is breed genoeg om succesvol te kunnen zijn, alleen is op dit moment de energie op en was het verlies dusdanig, dat ik het niet langer verantwoord vond de activiteiten voort te zetten.
Dus zijn de activiteiten voorlopig opgeschort en logischerwijs krijg je dan een nulaangifte.
Mocht de wetgever anders besluiten dan is het jammer, maar heeft het financieel geen gevolgen.
EDIT:
Nog even nagekeken maar ik kan nergens iets vinden over een minimale omzet. Lijkt me ook niet logisch. Je kunt een stichting ook oprichtinen om een nalatenschap te beheren, dan is er helemaal geen omzet. In dit geval toevallig wel omdat het in feite een onderneming was zonder winstoogmerk. (Maar wél volgens de geest van de stichting, een ideeel doel.)
Kortom, volgens mij kan wat ik doe gewoon.
[...]
Tja. Ik vond het te onbetrouwbaar overkomen. Dan heb ik voor iets meer geld liever iets dat écht werkt, waar je support op krijgt, etc.
Ik dacht altijd dat een stichting alleen mocht bestaan om het sociale doel te verwezenlijk en als dat berijkt is of stopt dat stichting moet worden opgeheven. En als dus met die verwezenling bent gestopt (slapende is) dat stichting moet worden opgeven. Jij omdat het risco en mogelijkheden op fraude veel groter is dan bij vof of eenmanszaak.
Vandaar dat oprichting ook via de notaris moet.
Maar nogmaals dat was mijn interpentatie van een stichting.
Ja, ik ken die partij ook en inderdaad de site site een beetle Wordpress uit en eining info.
Maarja veel it diensten zijn op zolder kamer begonnen. Maar dat wil nog dat de bedachte oplossingen niet werken. En over betrouwbaarheid. Een website is ook maar buitenkant het gaat om de techniek.
Bijv Strato is groot en mooie maar mega onbetrouwbaar als dienst verlener.
Daarom mijn gedachte altijd voor die paar centen (gratis account ) kan iemand het altijd proberen en de starter(als ze dat zijn) een kans geven zich te bewijzen.
GRE is is wel iets beter dan vpn, huurlijnen van providers zoals ziggo zijn vaak ook GRE en daar is best wel kennis voor nodig.
En was maar een idee en mijn eerste Google Search om je opweg te helpen.
Heb net even gekeken, bij het ‘wijzigen’ van je abonnement werd 0 bij KvK geaccepteerd bij mij, Zakelijk Pro inclusief 5 IP-adressen. Althans, hij gaf groen licht.
Heb zelf geen behoefte aan 5 IP-adressen dus pakket niet gewijzigd.

Heb Zakelijk Compleet 250/40 Mb/s.

FreshMaker schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:39:
[...]
Grappig dat ze je wel het basis zakelijk laten aanvragen dan, maar niet de pro-uitbreidingen
Laat ze dan al vanaf stap één duidelijkheid bieden ( niet dat ik de vaste IP's nodig heb ) maar vindt het wel apart
Het zal toch niet ...... 

Link: https://www.totaaltv.nl/n...eren-dichterbij-dan-ooit/Chaos Brexit: Verdwijnen zenders BBC 1 en BBC 2 bij Ziggo en KPN dichterbij dan ooit
De Britse zenders BBC 1 en BBC 2 zijn nog tot eind maart bij Nederlandse en Belgische tv-aanbieders te bekijken. Daarna wordt doorgifte zeer onzeker. Bij een no-deal Brexit is het over en uit.
xbeam schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:47:
[...]
Dan heb ik dat altijd verkeert begrepen. Ik ben geen belasting expert.
Ik dacht altijd dat een stichting alleen mocht bestaan om het sociale doel te verwezenlijk en als dat berijkt is of stopt dat stichting moet worden opgeheven. En als dus met die verwezenling bent gestopt (slapende is) dat stichting moet worden opgeven. Jij omdat het risco en mogelijkheden op fraude veel groter is dan bij vof of eenmanszaak.
Vandaar dat oprichting ook via de notaris moet.
Maar nogmaals dat was mijn interpentatie van een stichting.
Maar stichtingen kennen vele vormen.
Wat ik zelf vooral bizar vind, is dat stichtingen absoluut geen ideeel doel hoeven te hebben. 's werelds mest bekend en rijkste stichting is Stichting INGKA Foundation. En, volgens Wikipedia: "De geschatte waarde van de stichting was in 2006 €28 miljard."
Wat is het doel van deze stichting? IKEA.
De stichting is in feite de "moedermaatschappij" van IKEA, worldwide.
Wikipedia: Stichting INGKA Foundation
Hoe dan ook, voor mijn stichting is het doel niet bereikt, hij ligt vooral in de motteballen en de activiteiten zijn voor onbeperkte tijd gestaakt. Ik heb wel de intentie er ooit weer wat mee te doen, maar zolang dat niet het geval is minimaliseer ik de kosten. (In feite heeft de stichting iets van €6000 schuld, maar dat is bij mij. Er is nooit positief gedraait. Daarom vond ik het op een gegeven moment wel welletjes.)
Juh, hoewel VPN ook heel erg betrouwbaar kan zijn. Zeker als je het goed monitort. Bedrijfsmatig genoeg in gezet, de voornaamste onbetrouwbaarheid kwam uit overbelasting van onze firewalls / VPN terminators.Ja, ik ken die partij ook en inderdaad de site site een beetle Wordpress uit en eining info.
Maarja veel it diensten zijn op zolder kamer begonnen. Maar dat wil nog dat de bedachte oplossingen niet werken. En over betrouwbaarheid. Een website is ook maar buitenkant het gaat om de techniek.
Bijv Strato is groot en mooie maar mega onbetrouwbaar als dienst verlener.
Daarom mijn gedachte altijd voor die paar centen (gratis account ) kan iemand het altijd proberen en de starter(als ze dat zijn) een kans geven zich te bewijzen.
GRE is is wel iets beter dan vpn, huurlijnen van providers zoals ziggo zijn vaak ook GRE en daar is best wel kennis voor nodig.
En was maar een idee en mijn eerste Google Search om je opweg te helpen.
Maar nee, ik heb het dus opgelost met Pro en ben daar tevreden mee. Kan me voorstellen dat dat voor anderen ook een goede oplossing is.
Ik denk eerder dat ze geen check doen op KvK nummer in het formulier waardoor het kan, dan dat het niet verplicht is. Een KvK nummer moet minimaal 8 cijfers bevatten, een nul is niet valide, maar dit klinkt voor mij als beperkte / geen validatie en ik denk dat je alsnog een belletje krijgt met "wat is je nummer" als je 'm door zet.Requa schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:09:
Heb net even gekeken, bij het ‘wijzigen’ van je abonnement werd 0 bij KvK geaccepteerd bij mij, Zakelijk Pro inclusief 5 IP-adressen. Althans, hij gaf groen licht.Heb zelf geen behoefte aan 5 IP-adressen dus pakket niet gewijzigd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Dit zou moeten werken toch, of denk ik verkeerd?
Opzet is niet ideaal maar is tijdelijk. Hopelijk is de aansluiting wel live... (flatgebouw...)
Voorheen zat er dit;
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20190119_220657.jpg
Ik heb er dit van gemaakt;
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20190119_220716.jpg
Opzet is niet ideaal maar is tijdelijk. Hopelijk is de aansluiting wel live... (flatgebouw...)
Voorheen zat er dit;
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat zou moeten werken ja. Vraag is wat je probeert te bereiken. Zou iig iets minder verlies moeten opleveren.TommyGun schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:36:
Voorheen zat er dit;
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat, maar dit had ik werkend op een ander adres en wat er vanaf komt ken ik nietThe Eagle schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:52:
[...]
Dat zou moeten werken ja. Vraag is wat je probeert te bereiken. Zou iig iets minder verlies moeten opleveren.
Dit denk je inderdaad verkeerd.TommyGun schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:36:
Voorheen zat er dit;
Je hebt nu je aansluiting dubbel galvanisch gescheiden van het netwerk. Omdat je geen massa maakt met je interne installatie kun je vreemde onverwachte en moeilijk op te sporen storingen ervaren. Heb je een Mediabox XL dan zul je 100% gegarandeerd problemen gaan ervaren. Waarom moet de buiten mantel van de installatie massa maken? Er gaat allerlei signaal door de lucht en deze wordt dan ontvangen door de mantel en gaat lekker ruisen hierdoor. Door massa te maken word dit naar de aarde weggevoerd en blijft het signaal niet op je kabel hangen.
Je oude GUT15D volstond prima. Deze had je niet hoeven vervangen en maakt wel massa met het netwerk waardoor je geen problemen zult hebben (mits correct geinstalleerd). Hoogstens dat je een verouderde MCP-03 hebt welke problemen geeft. Wil je toch je wantcontactdoos vervangen pak dan de Braun Telecom BTV 01-UPC
[ Voor 13% gewijzigd door MediaZoo op 20-01-2019 09:19 ]
Kan ik op de connectbox IPv6 blokkeren/uitzetten?
is het terug te vinden in de instellingen van het modem ( ip settings ) ?sander817 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:18:
Kan ik op de connectbox IPv6 blokkeren/uitzetten?
Nee, dan niet ...
Maar waarom zou je dat willen?
@MediaZoo heel erg bedankt voor de heldere uitleg! Ik ga het aanpassen.
Satellietschotel ophangen. Ontvang je nog veel meer Engelse zenders gratis. En waarschijnlijk ook in betere kwaliteit.U123456 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:54:
Het zal toch niet ......![]()
[...]
Link: https://www.totaaltv.nl/n...eren-dichterbij-dan-ooit/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic