De klantenservice kan je terugzetten naar IPv6 Only.sander817 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:18:
Kan ik op de connectbox IPv6 blokkeren/uitzetten?
ik maak gebruik van pihole, alleen werkt die niet via ipv6, en laat dus veel requests, bijv op android, nog steeds toe
Op de Pihole kun je gewoon IPv6 aanzetten hoor? Heb je dat wel gedaan?sander817 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:02:
ik maak gebruik van pihole, alleen werkt die niet via ipv6, en laat dus veel requests, bijv op android, nog steeds toe
En ja hoor.. Ziggo leest mee of iemand loopt hier te klikken.
Ubee UBC1318 Docsis 3.1
Zelf schakelen tussen Bridge- én Router modus is middels nieuwe firmware weggehaald.

Bédankt Ziggo
Ubee UBC1318 Docsis 3.1
Zelf schakelen tussen Bridge- én Router modus is middels nieuwe firmware weggehaald.

Bédankt Ziggo

Is dat niet een stukje harmonisatie vanuit fUPC en fZiggo, bij fZiggo kon dit nooit. Zouden we even moeten polsen of andere modems deze optie ook niet meer hebben?Requa schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:28:
Ubee UBC1318 Docsis 3.1
Zelf schakelen tussen Bridge- én Router modus is middels nieuwe firmware weggehaald.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bédankt Ziggo
Voorlopig kan ik het nog wijzigen in fUPC gebied met een connectbox.stormfly schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:42:
[...]
Is dat niet een stukje harmonisatie vanuit fUPC en fZiggo, bij fZiggo kon dit nooit. Zouden we even moeten polsen of andere modems deze optie ook niet meer hebben?
@Requa,
Ik denk dat je een zakelijke klant bent? wellicht dat Ziggo dat voor zakelijke abonnees zelfstandig wil doen? of wil verkopen onder bepaalde voorwaarde?
[ Voor 20% gewijzigd door king006 op 21-01-2019 14:17 ]
Waar staat dit modem? fUPC of fZiggo gebied?Requa schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:28:
Ubee UBC1318 Docsis 3.1
@ANdrode, dat staat in fZiggo volgens deze reactie en het betreft een zakelijke aansluiting; Requa in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Testing, one, two ...
Beetje vreemd, ik heb dezelfde router met dezelfde firmware. Maar ik kan nog steeds kiezen.Requa schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:28:
Bédankt Ziggo
https://gyazo.com/10d5e11a1b098f376e6b98fdec74a1b8
en
https://gyazo.com/6733f14a3c9717afde9dfe0062ab8f74
Ook zakelijke klant?Von Henkel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:41:
[...]
Beetje vreemd, ik heb dezelfde router met dezelfde firmware. Maar ik kan nog steeds kiezen.
en
fCasema gebied (fZiggo, nu).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
ANdrode schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:49:
[...]
Waar staat dit modem? fUPC of fZiggo gebied?
fUPC of fZiggo gebied?
Zit zelf in fZiggo.
EDIT: Dit zijn mijn signaal waardes i.t.t. de andere pagina met heel wat anders.
Zit zelf in fZiggo.
EDIT: Dit zijn mijn signaal waardes i.t.t. de andere pagina met heel wat anders.
[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 22-01-2019 20:24 ]
Het blijft jammer dat dit modem alleen aan zakelijk wordt geleverd. Je zou verwachten dat ze beginnen met particuliere abonnees en dan pas met zakelijk.
Lijkt me eerder logisch dat het modem uitgebreid wordt getest en vervolgens eerst aan Zakelijke aansluitingen wordt geleverd. Zakelijk heeft een hogere uptime garantie, betere voorwaarden e.d.
king006 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:21:
Het blijft jammer dat dit modem alleen aan zakelijk wordt geleverd. Je zou verwachten dat ze beginnen met particuliere abonnees en dan pas met zakelijk.
Als je het op die manier bekijkt inderdaad wel. Maar als het modem een probleem heeft in software hebben alle zakelijke abonnees datRequa schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:24:
Lijkt me eerder logisch dat het modem uitgebreid wordt getest en vervolgens eerst aan Zakelijke aansluitingen wordt geleverd. Zakelijk heeft een hogere uptime garantie, betere voorwaarden e.d.
[...]
Klopt. Maar gezien er momenteel geen problemen bekend zijn, althans bij mij, werkt het blijkbaar goed genoeg. En zoals ik al aangaf, eerst uitgebreid laten testen en vervolgens uitrollen. Dat zou ik iig doen. 
king006 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:27:
[...]
Als je het op die manier bekijkt inderdaad wel. Maar als het modem een probleem heeft in software hebben alle zakelijke abonnees dat
Even deze twee er uit gepikt omdat hier ook iets interessants gebeurt.Requa schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:17:
fCasema gebied (fZiggo, nu).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
In de eerste:
IPv6 + een 10.0.0.0/8 (private range RFC1918) adres. Het modem heeft op zijn management interface geen IPv4 adres of is een modem dat eindelijk via IPv6 gemanaged wordt.
Ik ga uit van het laatste. Als je de termen kent: Had jij een IPv6 verbinding? Had jij dual stack?
In de tweede:
Ethernet Wan Mode: IPv4 en Craig.UBEE_CTBI_US.cfg. Dat laatste is waarschijnlijk de naam van de config die het modem van de TFTP server laadt. Als deze veranderd dan weet je zeker dat de config anders is als de inhoud veranderd zie je dat hier niet.
Daar zitten dit soort instellingen in. Ander deel wordt direct naar modem geschreven (vaak via SNMP).
Ik had voor bridge Dualstack inderdaad.
Modem zelf geeft IPv4 only aan.
Maar bij test zie ik dit?
https://photoland.io/i/2RBh0p
https://photoland.io/i/2RBgZ8

Maar bij test zie ik dit?
https://photoland.io/i/2RBh0p
https://photoland.io/i/2RBgZ8

ANdrode schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:51:
[...]
Even deze twee er uit gepikt omdat hier ook iets interessants gebeurt.
In de eerste:
IPv6 + een 10.0.0.0/8 (private range RFC1918) adres. Het modem heeft op zijn management interface geen IPv4 adres of is een modem dat eindelijk via IPv6 gemanaged wordt.
Ik ga uit van het laatste. Als je de termen kent: Had jij een IPv6 verbinding? Had jij dual stack?
In de tweede:
Ethernet Wan Mode: IPv4 en Craig.UBEE_CTBI_US.cfg. Dat laatste is waarschijnlijk de naam van de config die het modem van de TFTP server laadt. Als deze veranderd dan weet je zeker dat de config anders is als de inhoud veranderd zie je dat hier niet.
Daar zitten dit soort instellingen in. Ander deel wordt direct naar modem geschreven (vaak via SNMP).
[ Voor 16% gewijzigd door Requa op 21-01-2019 21:27 ]
@Von Henkel @Requa over welk modem type gaat dit? De U1318?Von Henkel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:41:
[...]
Beetje vreemd, ik heb dezelfde router met dezelfde firmware. Maar ik kan nog steeds kiezen.
en
Ter info: Zit hier in Zuid limburg (fZiggo) met een U1318 op Ziggo Zakelijk en die optie heb ik gewoon wel nogstormfly schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:17:
[...]
@Von Henkel @Requa over welk modem type gaat dit? De U1318?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Het betreft dit modemstormfly schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:17:
[...]
@Von Henkel @Requa over welk modem type gaat dit? De U1318?
Het resultaat op internet.nl is hetzelfde als je bij een dual stack verbinding zou krijgenRequa schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:59:
Ik had voor bridge Dualstack inderdaad.
Maar bij test zie ik dit?![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb jij wel de nieuwste firmware? Anders forceren d.m.v. resetten. Sinds de nieuwste update heb ik deze optie niet meer.
tcviper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:45:
[...]
Ter info: Zit hier in Zuid limburg (fZiggo) met een U1318 op Ziggo Zakelijk en die optie heb ik gewoon wel nog
Ja hoor:Requa schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:19:
Heb jij wel de nieuwste firmware? Anders forceren d.m.v. resetten. Sinds de nieuwste update heb ik deze optie niet meer.
[...]
Hardware Version 2.73.1
Software Version 12.5.3207
Heb em zojuist alsnog even reset, krijg die versie en heb nog steeds optie voor Bridge of Router mode.
[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 22-01-2019 11:41 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Even iets totaal anders over de Connect Box:
Zag bij toeval deze thread waarin geconcludeerd wordt dat de switch (!) in de ConnectBox ethernet standaarden negeert door pakketten naar multicast mac adressen te sturen die gefilterd moeten worden.
Oeps,
Zag bij toeval deze thread waarin geconcludeerd wordt dat de switch (!) in de ConnectBox ethernet standaarden negeert door pakketten naar multicast mac adressen te sturen die gefilterd moeten worden.
Oeps,
Verwijderd
Vanaf 12 maart 2019 schakelt Ziggo het analoge televisiesignaal uit in de regio Den Haag. Het gaat om de gemeente Den Haag zelf alsmede Delft, Zoetermeer, Nootdorp, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Wassenaar.
Als ik op de ziggo site kijk, zie ik dat ze 2 media boxen hebben. De humax en de horizon box.
Hoe kan het dat wij vorige maand dan een of andere UPC box hebben ontvangen? Die horizon box is veel mooier en fijner in gebruik.
Met onze box kunnen we ook opnemen, maar geen netflix app. Iemand die hier meer over kan vertellen?
Hoe kan het dat wij vorige maand dan een of andere UPC box hebben ontvangen? Die horizon box is veel mooier en fijner in gebruik.
Met onze box kunnen we ook opnemen, maar geen netflix app. Iemand die hier meer over kan vertellen?
Wat is een UPC box?G.Scholtens schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:56:
Als ik op de ziggo site kijk, zie ik dat ze 2 media boxen hebben. De humax en de horizon box.
De mediabox komt oorspronkelijk uit UPC land (voorheen Horizon), dus wat voor box heb je precies gekregen?
Edit: Kanaal 150 werkt ook niet voor Netflix?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 22-01-2019 15:58 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Geen idee, misschien even foto maken / opzoeken. Maar staat duidelijk een upc logo op. Mijn ouders hebben een horizon box. Deze lijkt er totaal niet opMartinusz schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:58:
[...]
Wat is een UPC box?
De mediabox komt oorspronkelijk uit UPC land (voorheen Horizon), dus wat voor box heb je precies gekregen?

Volgens mij is het deze, plaatje even snel gegoogled

[ Voor 14% gewijzigd door G.Scholtens op 22-01-2019 16:13 ]
Nee 150 pakt hij ook nietMartinusz schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:58:
[...]
Wat is een UPC box?
Dat is een Cisco interactieve ontvanger met een ingebouwd Docsis modem voor het interactieve televisie gedeelte. Ben verbaasd dat ze die nog opsturen.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:59:
[...]
Geen idee, misschien even foto maken / opzoeken. Maar staat duidelijk een upc logo op. Mijn ouders hebben een horizon box. Deze lijkt er totaal niet op
[Afbeelding]
weinig aan te doen dan denk ik, is er zelfs nog monteur geweest thuis om alles aan te sluiten.jongetje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:36:
[...]
Dat is een Cisco interactieve ontvanger met een ingebouwd Docsis modem voor het interactieve televisie gedeelte. Ben verbaasd dat ze die nog opsturen.
Binnenkort toch maar overstappen naar ci module
@G.Scholtens, als Interactieve TV belangrijk voor je mocht zijn, en je zit in fUPC gebied, dan is dit niet mogelijk via een CI+ module als ik dat juist heb.
Testing, one, two ...
Eh: wat is fUPC?hardware-lover schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:04:
@G.Scholtens, als Interactieve TV belangrijk voor je mocht zijn, en je zit in fUPC gebied, dan is dit niet mogelijk via een CI+ module als ik dat juist heb.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ah, de f van voormalig. Ik kwam er zelf niet op.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
you say ? [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10hardware-lover schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:05:
@Videopac, het is nu ook pas de eerste keer ter sprake gekomen in dit topic
2250 WP Zuid PVoutput
Misschien ben ik afwijkend, maar waarom op een Nederlandstalig een Engels woord gebruiken als er een goed Nederlands woord voor is?hardware-lover schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:05:
@Videopac, het is nu ook pas de eerste keer ter sprake gekomen in dit topic
@Videopac, daar mag u een van de personen op aanspreken die het topic hebben aangemaaktVideopac schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:58:
[...]
Misschien ben ik afwijkend, maar waarom op een Nederlandstalig een Engels woord gebruiken als er een goed Nederlands woord voor is?
Testing, one, two ...
Hmmm das balen, zal het tzt wel testen. Zo te zien zit ik heel dicht in het fupc gebied
En die heb je zo ontvangen? Of heb je een omruiling gehad? Normaal gesproken sturen ze deze namelijk niet meer op.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:59:
[...]
Geen idee, misschien even foto maken / opzoeken. Maar staat duidelijk een upc logo op. Mijn ouders hebben een horizon box. Deze lijkt er totaal niet op
[Afbeelding]
Ik zou gewoon bellen met Ziggo en zeggen dat je een vreemd oud kastje hebt ontvangen en dat het wel een foutje moet zijn. En anders zeg je gewoon dat ie niet werktG.Scholtens schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:34:
[...]
Hmmm das balen, zal het tzt wel testen. Zo te zien zit ik heel dicht in het fupc gebied
Hallo allemaal,
Zojuist een raar gevalletje gehad met een monteur van Ziggo.
Zat in de bus terug naar huis en werd gebeld door mijn moeder, er was zojuist aangebeld door een monteur die een storing in de wijk aan het oplossen was. Schijnbaar zou bij ons thuis de oorzaak liggen van deze storing.
De monteur wilde dus binnenkomen, wat mijn moeder liever niet had, zij vroeg of hij over een half uur weer wilde komen.
Ondertussen in de bus gekeken of er inderdaad storingen waren, 1 tje maar deze was 5 uur eerder al opgelost.
Ook gekeken of ik mijn servers thuis nog kon bereiken, jahoor en ook geen meldingen dat er netwerk problemen waren.
Ook is ziggo gebeld, zij konden geen melding zien dat er een monteur in de buurt bezig zou zijn. Hun advies was dan ook deze niet binnen te laten.
Half uur later was ik thuis, monteur belt aan en ik vraag hem wat er aan de hand is. Verhaal was een beetje apart, hele wijk zou met een storing zitten, waarvan wij de oorzaak waren. Maar het was een preventief onderhoud en in de wijk was niemand anders thuis. Ik kon er geen touw aan vast knopen. onze oude bekabeling zou er iets mee te maken hebben.
Gezien mijn moeder een gastouderopvang heeft, hebben we liever geen vreemden over de vloer, al helemaal niet als er nergens een afspraak is gemaakt of onderhoud is aangekondigd. Dus we hebben de monteur weg gestuurd.
Hebben jullie zoiets eerder meegemaakt?
Mvg, TimFoes
Ps. denk wel dat het een legitieme monteur was, gezien o.a. zijn bus.
Zat in de bus terug naar huis en werd gebeld door mijn moeder, er was zojuist aangebeld door een monteur die een storing in de wijk aan het oplossen was. Schijnbaar zou bij ons thuis de oorzaak liggen van deze storing.
De monteur wilde dus binnenkomen, wat mijn moeder liever niet had, zij vroeg of hij over een half uur weer wilde komen.
Ondertussen in de bus gekeken of er inderdaad storingen waren, 1 tje maar deze was 5 uur eerder al opgelost.
Ook gekeken of ik mijn servers thuis nog kon bereiken, jahoor en ook geen meldingen dat er netwerk problemen waren.
Ook is ziggo gebeld, zij konden geen melding zien dat er een monteur in de buurt bezig zou zijn. Hun advies was dan ook deze niet binnen te laten.
Half uur later was ik thuis, monteur belt aan en ik vraag hem wat er aan de hand is. Verhaal was een beetje apart, hele wijk zou met een storing zitten, waarvan wij de oorzaak waren. Maar het was een preventief onderhoud en in de wijk was niemand anders thuis. Ik kon er geen touw aan vast knopen. onze oude bekabeling zou er iets mee te maken hebben.
Gezien mijn moeder een gastouderopvang heeft, hebben we liever geen vreemden over de vloer, al helemaal niet als er nergens een afspraak is gemaakt of onderhoud is aangekondigd. Dus we hebben de monteur weg gestuurd.
Mvg, TimFoes
Wat wil je nu precies van ons horen?timfoes schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:52:
Hallo allemaal,
Mvg, TimFoes
Deze situatie zal niet vaak voorkomen, dus ervaringen zullen beperkt zijn.
En als de monteur perse naar binnen wilt, zeg je toch dat ie maar een afspraak laat plannen via Ziggo klantenservice of iets dergelijks. Probleem opgelost
Ik zal het wat anders verwoorden,meesje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:01:
[...]
Dat geeft @timfoes toch aan?
Hebben jullie zoiets eerder meegemaakt?, dat een monteur zonder afspraak perse binnen wilt.
Klopt, wel dezelfde prijs maar niet dezelfde mogelijkheden.hardware-lover schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:04:
Hoe zit het eigenlijk met de app voor Andoid TV, zou toch in januari uitkomen?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ja, ik was toen niet thuis en vond een briefje in de bus dat ik een afspraak moest maken met Ziggo omdat mijn woning 'de oorzaak van een storing' in de wijk was. Toen ik Ziggo belde, hadden zij:timfoes schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:08:
Ik zal het wat anders verwoorden,
Hebben jullie zoiets eerder meegemaakt?, dat een monteur zonder afspraak perse binnen wilt.
1) nog nooit van dit briefje gehoord
2) geen melding dat er een probleem in de wijk was
Ik heb toen een afspraak laten plannen bij Ziggo (ondanks dat ik nergens last van had en navraag in de straat leerde mij dat niemand dat had) zonder echte reden en toen daar een monteur voor langs kwam wist hij precies wat er aan de hand was en verving mijn aansluitpunt voor een andere (direct op de groene kabel dus) en gaf me wat coax-kabeltjes voor naar m'n verdeler/versterker en het modem. Het was overigens niet dezelfde monteur als die het briefje had achter gelaten, maar blijkbaar kon hij wél ergens zien wat er gedaan was enkele dagen eerder.
Ofwel: De monteurs en Ziggo lijken niet dezelfde administratie te voeren.
Lijkt erg veel op wat er bij ons aan de hand zou zijn.redah schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:23:
[...]
Ja, ik was toen niet thuis en vond een briefje in de bus dat ik een afspraak moest maken met Ziggo omdat mijn woning 'de oorzaak van een storing' in de wijk was. Toen ik Ziggo belde, hadden zij:
1) nog nooit van dit briefje gehoord
2) geen melding dat er een probleem in de wijk was
Ik heb toen een afspraak laten plannen bij Ziggo (ondanks dat ik nergens last van had en navraag in de straat leerde mij dat niemand dat had) zonder echte reden en toen daar een monteur voor langs kwam wist hij precies wat er aan de hand was en verving mijn aansluitpunt voor een andere (direct op de groene kabel dus) en gaf me wat coax-kabeltjes voor naar m'n verdeler/versterker en het modem. Het was overigens niet dezelfde monteur als die het briefje had achter gelaten, maar blijkbaar kon hij wél ergens zien wat er gedaan was enkele dagen eerder.
Ofwel: De monteurs en Ziggo lijken niet dezelfde administratie te voeren.
We zien wel of er nog een mannetje langs komt.
De monteur die bij ons aan de deur stond vertelde dat als hij nu niet binnen mocht, er een monteur speciaal langs moest komen. Hierbij zouden de kosten (50€) voor ons zelf zijn.
Heb jij een rekening gekregen voor die afspraak? Lijkt me sterk.
Na een maand heen-en-weer via de webcare nu via de afdeling opzeggingen toch de BF korting gekregen voor een half jaar!
Hier ook een paar maanden geleden gehad, was een monteur die bij één van de buren bezig was. Kennelijk was er bij ons een kabeltje dat wat storing veroorzaakte in de buurt dus die monteur heeft het nagemeten en het kabeltje vervangen.timfoes schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:08:
[...]
Nee, maar technisch gezien kan het best dat 1 aansluiting een storing of ruis veroorzaakt waar een heel blok last van heeft. Als dat tijdens het werk blijkt, kan ik me voorstellen dat zo’n monteur kiest voor de makkelijke weg. Even aanbellen.timfoes schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:08:
[...]
Klopt, deze zo ontvangen. Zijn sinds vorige maand klant geworden en deze kregen weking006 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:34:
[...]
En die heb je zo ontvangen? Of heb je een omruiling gehad? Normaal gesproken sturen ze deze namelijk niet meer op.
Heel vreemd! ik zou inderdaad even bellen of chatten met Ziggo en vragen waarom de Mediabox XL niet is geleverd.G.Scholtens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:02:
[...]
Klopt, deze zo ontvangen. Zijn sinds vorige maand klant geworden en deze kregen we
Heb gebeld, wij hebben het start / basis alles in 1 pakket. Zouden normaliter de standaard decoder krijgen, maar omdat die niet leverbaar is dit modelking006 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:36:
[...]
Heel vreemd! ik zou inderdaad even bellen of chatten met Ziggo en vragen waarom de Mediabox XL niet is geleverd.
In ieder geval nog 3 maand film 1 erbij gekregen
Ok, beetje vreemd dus dat je niet even vermeld dat je het start pakket hebt, waar helemaal geen mediabox XL bij hoortG.Scholtens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:54:
[...]
Heb gebeld, wij hebben het start / basis alles in 1 pakket. Zouden normaliter de standaard decoder krijgen, maar omdat die niet leverbaar is dit model
vriendin had het pakket afgesloten toen, denk wij kunnen opnemen dus daar hoort horizonbox bijMartinusz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:56:
[...]
Ok, beetje vreemd dus dat je niet even vermeld dat je het start pakket hebt, waar helemaal geen mediabox XL bij hoort

Wonen nog niet samen dus wist niet exact hoe en wat, maar zal volgende keer eerst even kijken wat er besteld is
Als je het toch wilt, zou ik als ik jouw was je pakket 1 stapje upgraden, zodra de nieuwe 4k mediabox uitkomtG.Scholtens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:58:
[...]
vriendin had het pakket afgesloten toen, denk wij kunnen opnemen dus daar hoort horizonbox bij![]()
Wonen nog niet samen dus wist niet exact hoe en wat, maar zal volgende keer eerst even kijken wat er besteld is
Maar met dit model kun je ook opnemen of lukt dat niet?G.Scholtens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:54:
[...]
Heb gebeld, wij hebben het start / basis alles in 1 pakket. Zouden normaliter de standaard decoder krijgen, maar omdat die niet leverbaar is dit model
Dus je hebt een luxere decoder met pauseren en opnemen gekregen, geen reden tot klagen lijkt me.G.Scholtens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:58:
[...]
vriendin had het pakket afgesloten toen, denk wij kunnen opnemen dus daar hoort horizonbox bij![]()
Ja sowieso als je nu nog afsluit krijg je demedia box XL. Over 2-3 weken zal er meer informatie komen en zal de Mediabox Next ook beschikbaar komen.Martinusz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:06:
[...]
Als je het toch wilt, zou ik als ik jouw was je pakket 1 stapje upgraden, zodra de nieuwe 4k mediabox uitkomt
overigens, bestaande klanten met een Mediabox XL kunnen hem omruilen voor een eenmalige bedrag van 30 euro voor verzendkosten, administratie kosten blabla
Hoe weet jij dat laatste? Over omruilen etc?Tweakwondo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:55:
[...]
Ja sowieso als je nu nog afsluit krijg je demedia box XL. Over 2-3 weken zal er meer informatie komen en zal de Mediabox Next ook beschikbaar komen.
overigens, bestaande klanten met een Mediabox XL kunnen hem omruilen voor een eenmalige bedrag van 30 euro voor verzendkosten, administratie kosten blabla
Ik heb dit niet kunnen vinden op het forum
Weet iemand of de mediabox XL bandbreedte gebruikt voor weergave van TV?
Ik ben namelijk aan het overwegen om mijn compleet abbonement te wijzigen naar internet start (met behoud van de compleet tv kanalen en mediabox xl)
De Mediabox XL zit niet aangesloten op het modem, maar direct aan de coax.
Als dat inderdaad zo is dan ben ik niet bang dat 40mbit niet voldoende is. en scheelt weer een paar euro.
Ik ben namelijk aan het overwegen om mijn compleet abbonement te wijzigen naar internet start (met behoud van de compleet tv kanalen en mediabox xl)
De Mediabox XL zit niet aangesloten op het modem, maar direct aan de coax.
Als dat inderdaad zo is dan ben ik niet bang dat 40mbit niet voldoende is. en scheelt weer een paar euro.
De Mediabox ontvangt televisie via DVB-C, dat signaal is altijd aanwezig en kost dus geen bandbreedte van je internet verbinding. Voor uitzendinggemist maakt de Mediabox XL gebruik van een ingebouwd modem en gaat dus ook niet van je internet bandbreedte af.PCvRossum schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 01:45:
Daarnaast heb ik ook een 40/4 abonnement en merk met 2 videostreams via Videoland/Netflix echt geen problemen. Een HD stream is iets van 5 a 7 Mbit dus kan er makkelijk bij.
Als je bekabeling in huis niet goed is en ontvankelijk is voor instraling dan kan dit ruis op ons netwerk geven waardoor iedereen die op dezelfde eindversterker is aangesloten er last van kan hebben en dus storing kan krijgen.Onze monteurs hebben een pasje van Ziggo, daar had je gewoon naar kunnen vragen bij twijfel. De klantenservice heeft niet inzicht in waar alle monteurs mee bezig zijn, dus die vragen of het klopt heeft geen zin omdat ze geen compleet overzicht hebben. Het lijkt me goed om om hier even veder naar te kijken. Stuur via een privébericht even postcode, huisnummer en ter controle geboortedatum van de contractant.timfoes schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:52:
Hallo allemaal,
Mvg, TimFoes
VodafoneZiggo-webcare
Wow, wat ben ik geschrokken van de Ziggo Go app!
Ik heb zelf T-Mobile Thuis maar heb TV onlangs opgezegd, zoveel keek ik niet. Sowieso alleen via Chromecast.
Nu kijk ik tv via de Ziggo Go app (ouders account).
De Ziggo Go app is al een stuk langer in ontwikkeling dan die T-Mobile TV Anywhere, maar werkt een stuk minder lekker icm Chromecast.
Je kan niet pauzeren, niet een stukje terugspoelen (bijvoorbeeld -10 of -30) en ook niet doorspoelen.
Daarnaast kan je alleen een live uitzending via Chromecast bekijken, als je iets wat eerder was uitgezonden wil kijken mag dat niet.. ondanks dat op dit moment herhaling nr 999 afspeelt en een uurtje eerder juist een nieuwe aflevering was
Dat maakt de app toch vrij nutteloos?
En geprobeerd een serie te kijken, Vikings, maar als 1 aflevering voorbij is moet je telkens weer de serie zelf eerst opzoeken in de lijst en bedenken welke aflevering je was
wat een slechte ervaring.
Misschien taboe om te zeggen maar mijn god hee, 2019 en downloaden geeft nog steeds een 100x betere ervaring. Maar zelfs de T-Mobile app bied dus meer. Wel een stuk minder content natuurlijk, want je mist Series&Movies. Maar dat aanbod is ook redelijk beperkt (en lijkt geen HD kwaliteit te zijn).
Ik heb zelf T-Mobile Thuis maar heb TV onlangs opgezegd, zoveel keek ik niet. Sowieso alleen via Chromecast.
De Ziggo Go app is al een stuk langer in ontwikkeling dan die T-Mobile TV Anywhere, maar werkt een stuk minder lekker icm Chromecast.
Je kan niet pauzeren, niet een stukje terugspoelen (bijvoorbeeld -10 of -30) en ook niet doorspoelen.
Daarnaast kan je alleen een live uitzending via Chromecast bekijken, als je iets wat eerder was uitgezonden wil kijken mag dat niet.. ondanks dat op dit moment herhaling nr 999 afspeelt en een uurtje eerder juist een nieuwe aflevering was
En geprobeerd een serie te kijken, Vikings, maar als 1 aflevering voorbij is moet je telkens weer de serie zelf eerst opzoeken in de lijst en bedenken welke aflevering je was

Misschien taboe om te zeggen maar mijn god hee, 2019 en downloaden geeft nog steeds een 100x betere ervaring. Maar zelfs de T-Mobile app bied dus meer. Wel een stuk minder content natuurlijk, want je mist Series&Movies. Maar dat aanbod is ook redelijk beperkt (en lijkt geen HD kwaliteit te zijn).
Helemaal mee eens, ziggo helpdesk adviseert die app wel eens. Mijn vraag aan hun is dan hoe zij de ziggo go app ervaren. Dan is het stil, app disconnect vaak en inderdaad geen replay, pauze en telkens programma opnieuw kiezen ook bij live tv. Nog voldoende ruimte voor ontwikkeling 🙂Jazco2nd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:41:
Wow, wat ben ik geschrokken van de Ziggo Go app!
Daarnaast kan je alleen een live uitzending via Chromecast bekijken, als je iets wat eerder was uitgezonden wil kijken mag dat niet.. ondanks dat op dit moment herhaling nr 999 afspeelt en een uurtje eerder juist een nieuwe aflevering was![]()
En geprobeerd een serie te kijken, Vikings, maar als 1 aflevering voorbij is moet je telkens weer de serie zelf eerst opzoeken in de lijst en bedenken welke aflevering je waswat een slechte ervaring.
De Ziggo helpdesk adviseert T-Mobile TV Anywhere? Maar Dan moet je toch een vast T-Mobile abonnement hebben?wvkreg schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:02:
[...]
Helemaal mee eens, ziggo helpdesk adviseert die app wel eens. Mijn vraag aan hun is dan hoe zij de ziggo go app ervaren. Dan is het stil, app disconnect vaak en inderdaad geen replay, pauze en telkens programma opnieuw kiezen ook bij live tv. Nog voldoende ruimte voor ontwikkeling 🙂
Goed lezen...Ziggo go app. T mobile is helemaal crap.Jazco2nd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:33:
[...]
De Ziggo helpdesk adviseert T-Mobile TV Anywhere? Maar Dan moet je toch een vast T-Mobile abonnement hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 26-01-2019 10:15 ]
Dank u! Geen problemen dus om het naar 40mbit te schroeven. zal dit direct doen.jongetje schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:33:
[...]
De Mediabox ontvangt televisie via DVB-C, dat signaal is altijd aanwezig en kost dus geen bandbreedte van je internet verbinding. Voor uitzendinggemist maakt de Mediabox XL gebruik van een ingebouwd modem en gaat dus ook niet van je internet bandbreedte af.
Daarnaast heb ik ook een 40/4 abonnement en merk met 2 videostreams via Videoland/Netflix echt geen problemen. Een HD stream is iets van 5 a 7 Mbit dus kan er makkelijk bij.
Ik heb hem hier ook al een tijdje weer op 40/4 staan.PCvRossum schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:28:
[...]
Dank u! Geen problemen dus om het naar 40mbit te schroeven. zal dit direct doen.
Was er eerst sceptisch over, maar merk er helemaal niks van.
Oke als ik eens een keer wat download dan moet ik er even rekening mee houden omdat dan de lijn dichtslibt, maar hoe vaak doe je dan nu nog.
Achteraf had ik het al veel eerder gedaan
2250 WP Zuid PVoutput
Wat is er dan crap aan T-Mobile app? In mijn ervaring is het dus juist omgekeerd.wvkreg schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 06:56:
[...]
Goed lezen...Ziggo go app. T mobile is helemaal crap.
Christ, ben je nou zo ... ik heb het over Ziggo GO App...Stop met topic vervuilen, thx.Jazco2nd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:16:
[...]
Wat is er dan crap aan T-Mobile app? In mijn ervaring is het dus juist omgekeerd.
Er zijn 400+ pagina's hier hoor. Vervuiling door mijn berichten lijkt me sterk.wvkreg schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:18:
[...]
Christ, ben je nou zo ... ik heb het over Ziggo GO App...Stop met topic vervuilen, thx.
Ik spreek mijn verbazing uit over de gebrekkige Ziggo Go app. Je schrijft "die app" en "klantenservice". In dit topic. Dan moet ik raden dat je met app Ziggo Go bedoelt en met Klantenservice T-Mobile?
Vervolgens schrijf je dat T-Mobile helemaal crap is. Hoe vaag.
goed lezen....Jazco2nd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:23:
[...]
Er zijn 400+ pagina's hier hoor. Vervuiling door mijn berichten lijkt me sterk.
Ik spreek mijn verbazing uit over de gebrekkige Ziggo Go app. Je schrijft "die app" en "klantenservice". In dit topic. Dan moet ik raden dat je met app Ziggo Go bedoelt en met Klantenservice T-Mobile?
Vervolgens schrijf je dat T-Mobile helemaal crap is. Hoe vaag.
Helemaal mee eens, ziggo helpdesk adviseert die app wel eens. Mijn vraag aan hun is dan hoe zij de ziggo go app ervaren. Dan is het stil, app disconnect vaak en inderdaad geen replay, pauze en telkens programma opnieuw kiezen ook bij live tv. Nog voldoende ruimte voor ontwikkeling 🙂
en nu ssshhhh
Bij een kennis moeten langsgaan, zijn 2009 Samsung Tv deed niet goed na omzetting netwerk in A' dam, nee ook niet na minuut op kanaal 800 zetten. Tja zijn Tv is oud, maar wel Samsung,. maar dus uiteraard niet ondersteund, maar wel een Dvb-C tuner, dus daar moet uit te komen zijn.
Is me idd gelukt, maar niet met freq 474000 maar met 164000 (de oude voor upc-gebied), en niet symboolrate 6875, maar gewoon de oude 6900. Netwerk-Id 4444 pakte die prima, dat wel.
Ja zal maar nikswetend zijn, dan werkt het niet met de nieuwe instellingen, nadat Ziggo site al zegt dat de Tv niet ondersteund is, dat betekent weggooien dat ding. Of je moet mazzel hebben dat je iemand kent.
Is me idd gelukt, maar niet met freq 474000 maar met 164000 (de oude voor upc-gebied), en niet symboolrate 6875, maar gewoon de oude 6900. Netwerk-Id 4444 pakte die prima, dat wel.
Ja zal maar nikswetend zijn, dan werkt het niet met de nieuwe instellingen, nadat Ziggo site al zegt dat de Tv niet ondersteund is, dat betekent weggooien dat ding. Of je moet mazzel hebben dat je iemand kent.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 26-01-2019 15:03 ]
@Sjah, de juiste scan instellingen per woonplaats kunnen toch vrij eenvoudig bij Ziggo gevonden worden. Dat een TV niet ondersteund wordt zal mogelijk met een CI+ module te maken hebben, dat deze daarvoor niet compatibel is. Heeft een (oudere) TV echter een DVB-C tuner ingebakken, dan kun je de juiste instellingen voor een kabel-scan hier even, a.h.v. postcode en huisnummer, opzoeken.
Testing, one, two ...
Je hebt gelijk, maarja die link had ik overheen gelezen.
Wil niet zeggen dat ik geen moeite gedaan heb, heb de wizard op Ziggo doorlopen, die al misleidend was omdat die Tv uit 2009 niet behandelt en omdat Tv gewoon ten onrechte afgewezen worden, wat jij zegt over CI+ modules, staat er niet met zoveel woorden (de suggestie is dat JE tv NIET geschikt is), ten 2e een google op freq Ziggo gaf me...5555 474.00 Hele Ziggo gebied, behalve via het Cogas netwerk
tJa dan denk je toch je huiswerk gedaan te hebben, maar gelukkig had ik nog verder gekeken, en die oude freqs ook gevonden, maar op die site zeiden ze dat 474 overal moet werken.
Wil niet zeggen dat ik geen moeite gedaan heb, heb de wizard op Ziggo doorlopen, die al misleidend was omdat die Tv uit 2009 niet behandelt en omdat Tv gewoon ten onrechte afgewezen worden, wat jij zegt over CI+ modules, staat er niet met zoveel woorden (de suggestie is dat JE tv NIET geschikt is), ten 2e een google op freq Ziggo gaf me...5555 474.00 Hele Ziggo gebied, behalve via het Cogas netwerk
tJa dan denk je toch je huiswerk gedaan te hebben, maar gelukkig had ik nog verder gekeken, en die oude freqs ook gevonden, maar op die site zeiden ze dat 474 overal moet werken.
De tekst "Hele Ziggo gebied, behalve via het Cogas netwerk" doet me denken dat je naar een artikel zat te kijken dat lang voor de fusie tussen Ziggo en UPC is opgesteld.
Ja das nu makkelijk constateren, maar vanmorgen niet, het stond bovenaan Google in kaders, plus hee we leven 4 jaar na de fusie.
Mijn pakket is zojuist automatisch veranderd van "Alles-in-1 pakket met 50 Mbps" naar "Internet Start XL 100/10". Toevallig erachter gekomen nadat ik zag dat mijn downloadsnelheid omhoog ging. Had niet door dat dit eraan zat te komen. Volgens de netwerkstatistieken is het inderdaad pas vanavond ingevoerd. Wel zou het volgens de mail al de 20e ingegaan moeten zijn.
< dit stukje webruimte is te huur >
Is in dit topic al eerder voorbij gekomen, Ziggo wil van de oude 50Mbit fUPC abonnementen af. Er zit waarschijnlijk ook een kosten verhoging aan vast. Ziggo heeft je namelijk liever op de 100 ipv 40Mbit variant omdat ze dat 5euro meer per maand oplevert (financiële win voor Ziggo, tenzij je het pakket naar 40Mbit omzet).aex351 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:43:
Mijn pakket is zojuist automatisch veranderd van "Alles-in-1 pakket met 50 Mbps" naar "Internet Start XL 100/10". Toevallig erachter gekomen nadat ik zag dat mijn downloadsnelheid omhoog ging. Had niet door dat dit eraan zat te komen. Volgens de netwerkstatistieken is het inderdaad pas vanavond ingevoerd. Wel zou het volgens de mail al de 20e ingegaan moeten zijn.
Al had ik stiekem wel gehoopt dat ze het 40Mbit pakket na zoveel jaar zouden ophogen naar die 50Mbit ipv nu alle 50Mbit naar 100 om te zetten. Of er komt over een jaar een upgrade van 40 naar 50 en dan hebben ze een hele grote groep mensen alvast op een duurder pakket zitten.
[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 27-01-2019 09:24 ]
Ze gaan hun gang maar, er komt hopelijk binnenkort als we het voor elkaar krijgen komt er glas en dsl aanbieders timmeren ook lekker aan de weg. Dus concurrentie genoeg.jongetje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:22:
[...]
Of er komt over een jaar een upgrade van 40 naar 50 en dan hebben ze een hele grote groep mensen alvast op een duurder pakket zitten.
Heb het altijd goed gehad bij Ziggo, maar nu het UPC is (ja ik weet het) denk ik er toch anders over
2250 WP Zuid PVoutput
Komt er glas en dsl timmert ook aan de weg? Uhmm, volgens mij is dat allemaal 1 speler, kpn.
Sinds de fusie met Ziggo, ik ben van upc, ben ik ook ontevredener geworden, de prijzen zijn omhoog gegaan, dat was niet Upc, oke de Horizon was er wel, ding dat iedereen haat maar ik dus niet.
Sinds de fusie met Ziggo, ik ben van upc, ben ik ook ontevredener geworden, de prijzen zijn omhoog gegaan, dat was niet Upc, oke de Horizon was er wel, ding dat iedereen haat maar ik dus niet.
DSL is KPN idd. Alleen er zijn ook veel regionale en lokale glas initiatieven (en T-Mobile). Al lijkt het in de praktijk toch best lastig om mensen bij KPN en Ziggo weg te krijgen. Veel regionale initiatieven krijgen met moeite 30 a 40 van de mensen om en de rest vind het blijkbaar prima zo.Sjah schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:12:
Komt er glas en dsl timmert ook aan de weg? Uhmm, volgens mij is dat allemaal 1 speler, kpn.
Ik snap het er zijn eigenlijk nog maar 2 spelers (concurrentie genoeg volgens de EU)jongetje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:19:
[...]
DSL is KPN idd. Alleen er zijn ook veel regionale en lokale glas initiatieven (en T-Mobile). Al lijkt het in de praktijk toch best lastig om mensen bij KPN en Ziggo weg te krijgen. Veel regionale initiatieven krijgen met moeite 30 a 40 van de mensen om en de rest vind het blijkbaar prima zo.
Ziggo of KPN andere keuze is er eigenlijk niet meer.
Oke je hebt natuurlijk nog NLE, T-Mobile etc, maar die maken allemaal gebruik van KPN
En aangezien KPN van de versplintering af wil (XS4All als voorbeeld) is het straks een saai landschap.
Maar goed dat is normaal in NL kijk maar eens hoe we nu onze dagelijkse boodschappen doen welke winkels heb je nog ?
Ik blijf het wel grappig vinden zodra Ziggo of KPN een opzegging binnen krijgt dan smeken ze je bijna om te blijven.
Ben je bestaande klant dan is het jammer maar helaas.
20 jaar klant dan moet je perse overstappen om enigszins de korting te krijgen die nieuwe klanten krijgen.
2250 WP Zuid PVoutput
@MdO82 heb een paar jaar geleden korting gevraagd en gekregen, maar inderdaad je moet er om vragen en maar hopen dat je het krijgt.
voor velen is er gewoon geen goed alternatief... en verder is het zolang het werkt zonder (al te veel) problemen.. boeit t velen niet..
hooguit voor de mensen die het financiele stukje het aller belangrijkste vinden gaan hoppen..
hooguit voor de mensen die het financiele stukje het aller belangrijkste vinden gaan hoppen..
404 Signature not found
Ik heb zelf eigenlijk nooit echt problemen. Televisie dat de box bijna altijd als hij uit gezet wordt, gaat updaten of iig de vierkantjes die heen en weer gaan.
Internet ligt er ook niet uit. Misschien ooit een keertje.
Voor mij weinig reden om over te stappen. Hebben een tijd lang adsl gehad, maar dat is hem niet voor ons. Te ver van een centrale af waardoor ie veel snelheid al kwijt raakt.
Ben ook iemand die eigenlijk niet over zal stappen als het bevalt. Misschien glas, maar daar is de tv weer minder bij.
Zelfde voor. Zorg, mobiel enzovoorts.
Internet ligt er ook niet uit. Misschien ooit een keertje.
Voor mij weinig reden om over te stappen. Hebben een tijd lang adsl gehad, maar dat is hem niet voor ons. Te ver van een centrale af waardoor ie veel snelheid al kwijt raakt.
Ben ook iemand die eigenlijk niet over zal stappen als het bevalt. Misschien glas, maar daar is de tv weer minder bij.
Zelfde voor. Zorg, mobiel enzovoorts.
Ik heb ook nooit problemen met Ziggo, behalve vandaag dan: storing waarvan ze hopen dat het om 17.30 uur is opgelost... postcode 9551
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Sinds ik de connect box heb ontvangen krijg ik elke keer ping spikes tot 150-200
. Ben al half jaar bezig met dit probleem en er is ook een monteur langs geweest. Het lijkt alsof ze niet willen toegeven dat het een bekend probleem is met de puma6 chipset en ze doen alsof ze niks erover weten. Zeer storend als er elke halve minuut een verbindingsprobleem icoon tevoorschijn komt in Overwatch en Battlefield
en vooral als ik geknald wordt.
Mijn vrienden die internet hebben van KPN en Tele2 en bij mij in de buurt wonen hebben ook veel lagere ping naar de gameservers. 12-15ms tegenover 20-25 bij Ziggo. Niet dat het veel uitmaakt voor mij bij een FPS maar bij een Koreanse MMORPG die ik speel zorgt het ervoor dat je skills juist veel sneller gaat chainen en je kan dan ook uit een stagger combo ontsnappen
.
Alle kabels zijn vervangen met cat6 en ik heb ook een nieuwe gaming router achter gezet met modem in bridge. Verder hebben wij ook niet zo veel keus tussen andere providers die veel lagere snelheden aanbieden.
Internet ligt ook vaak uit in de hele buurt en mijn ouders worden dan gek want die kijken continue Youtube

Mijn vrienden die internet hebben van KPN en Tele2 en bij mij in de buurt wonen hebben ook veel lagere ping naar de gameservers. 12-15ms tegenover 20-25 bij Ziggo. Niet dat het veel uitmaakt voor mij bij een FPS maar bij een Koreanse MMORPG die ik speel zorgt het ervoor dat je skills juist veel sneller gaat chainen en je kan dan ook uit een stagger combo ontsnappen
Alle kabels zijn vervangen met cat6 en ik heb ook een nieuwe gaming router achter gezet met modem in bridge. Verder hebben wij ook niet zo veel keus tussen andere providers die veel lagere snelheden aanbieden.
Internet ligt ook vaak uit in de hele buurt en mijn ouders worden dan gek want die kijken continue Youtube
Post je signaalwaardes eens, en daarbij, al gebeld met Ziggo?
Als je logboek te lage signaal waardes aangeeft; problemen, idem dito met te veel aan T1,2,3,4 foutmeldingen.
“Internet ligt ook vaak uit in de hele buurt en mijn ouders worden dan gek want die kijken continue Youtube
“
Wijst erop dat er problemen zijn in de hele wijk. Gelijk bellen en monteur laten afsturen naar de wijkcentrale.
Als je logboek te lage signaal waardes aangeeft; problemen, idem dito met te veel aan T1,2,3,4 foutmeldingen.
“Internet ligt ook vaak uit in de hele buurt en mijn ouders worden dan gek want die kijken continue Youtube
Wijst erop dat er problemen zijn in de hele wijk. Gelijk bellen en monteur laten afsturen naar de wijkcentrale.
monoking schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:15:
Sinds ik de connect box heb ontvangen krijg ik elke keer ping spikes tot 150-200. Ben al half jaar bezig met dit probleem en er is ook een monteur langs geweest. Het lijkt alsof ze niet willen toegeven dat het een bekend probleem is met de puma6 chipset en ze doen alsof ze niks erover weten. Zeer storend als er elke halve minuut een verbindingsprobleem icoon tevoorschijn komt in Overwatch en Battlefield
en vooral als ik geknald wordt.
Mijn vrienden die internet hebben van KPN en Tele2 en bij mij in de buurt wonen hebben ook veel lagere ping naar de gameservers. 12-15ms tegenover 20-25 bij Ziggo. Niet dat het veel uitmaakt voor mij bij een FPS maar bij een Koreanse MMORPG die ik speel zorgt het ervoor dat je skills juist veel sneller gaat chainen en je kan dan ook uit een stagger combo ontsnappen.
[ Voor 7% gewijzigd door Requa op 28-01-2019 20:14 ]
Sinds afgelopen vrijdag geen internet en tv gehad. Monteur vandaag stelt kapotte versterker vast. Versterker vervangen. Daarbij zei de monteur dat het Ziggo beleid was een splitter te plaatsen (met een extra kabeltje als gevolg.
Nu krijg ik een rekening van Ziggo van 50 euro voor deze onderdelen. Is dat gebruikelijk?
Nu krijg ik een rekening van Ziggo van 50 euro voor deze onderdelen. Is dat gebruikelijk?
Nee, normaal hoef je daar niet voor te betalenLaitSolaire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:51:
Sinds afgelopen vrijdag geen internet en tv gehad. Monteur vandaag stelt kapotte versterker vast. Versterker vervangen. Daarbij zei de monteur dat het Ziggo beleid was een splitter te plaatsen (met een extra kabeltje als gevolg.
Is het jouw hardware dat defect is gegaan? Zo ja, dan is het gebruikelijk. Alleen problemen met Ziggo-hardware worden kosteloos opgelost.LaitSolaire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:51:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic