Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06:06

Swordlord

Act first, think never

LaitSolaire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:51:
Sinds afgelopen vrijdag geen internet en tv gehad. Monteur vandaag stelt kapotte versterker vast. Versterker vervangen. Daarbij zei de monteur dat het Ziggo beleid was een splitter te plaatsen (met een extra kabeltje als gevolg.

Nu krijg ik een rekening van Ziggo van 50 euro voor deze onderdelen. Is dat gebruikelijk?
RoaDHouse schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 01:36:
[...]

Nee, normaal hoef je daar niet voor te betalen :( behalve als het je eigen fout is.
De betere vragen zijn:
Hoe oud was die versterker...?
Had je hem wel van Ziggo?
Had je nog garantie op dat ding vanuit Ziggo?
Want dan veranderd de kwestie.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 11:59
wvkreg schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:27:
[...]

goed lezen....

Helemaal mee eens, ziggo helpdesk adviseert die app wel eens. Mijn vraag aan hun is dan hoe zij de ziggo go app ervaren. Dan is het stil, app disconnect vaak en inderdaad geen replay, pauze en telkens programma opnieuw kiezen ook bij live tv. Nog voldoende ruimte voor ontwikkeling 🙂

en nu ssshhhh
ik kijk dus heel vaak via de goapp maar kan me niet vinden in wat jij zegt ik heb daar heel af en toe problemen mee 99% van de tijd werkt het zo als het moet werken

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• LaitSolaire
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-04 10:10
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 01:51:
[...]

Is het jouw hardware dat defect is gegaan? Zo ja, dan is het gebruikelijk. Alleen problemen met Ziggo-hardware worden kosteloos opgelost.
Nee, de versterker is van Ziggo. Daarboven komt dat de monteur expliciet heeft gemeld dat het Ziggo beleid is om het signaal eerst te splitten en vervolgens verder door te verbinden waardoor een extra kabel nodig was.
Swordlord schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:37:
[...]

[...]

De betere vragen zijn:
Geen idee, ik heb nu wel een garantietermijn gekregen voor de huidige spullen.

Van wie anders? Alles wat daar geïnstalleerd is, is geïnstalleerd door Ziggo.

Geen idee, ik wist niet eens dat je daar garantie op kon krijgen. Dat spul is niet door mij geïnstalleerd en nam aan dat al het spul (router, bekabeling, versterker (en nu) splitter) van Ziggo zijn en blijven totdat ik mijn abonnement op zeg.

Zie mijn opmerking over mijn aanname mbt eigenaarschap. Ik ben oprecht verbaasd.

LaitSolaire wijzigde deze reactie 29-01-2019 09:46 (57%)

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13:14
@monoking,

Je hebt heel veel errors op je verbinding. Vooral kanaal 2. Kun je eens wat foto's plaatsen van je aansluiting (AOP)? en van je kabel(s)

• king006
LaitSolaire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:10:
[...]

Nee, de versterker is van Ziggo. Daarboven komt dat de monteur expliciet heeft gemeld dat het Ziggo beleid is om het signaal eerst te splitten en vervolgens verder door te verbinden waardoor een extra kabel nodig was.
De ziggo monteurs sluiten inderdaad over het algemeen eerst een POA01 (splitter) aan in AOP. Vanuit de POA01 gaat er dan 1 kabel naar je modem en de andere naar een eventuele versterker of nieuwe splitter. Ik denk dat dat ook zo is bij jou?

Op stekkers, kabels en signaalversterkers krijg je 2 jaar garantie vanuit Ziggo als ze zijn aangelegd door Ziggo.

• LaitSolaire
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-04 10:10
king006 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:50:
[...]

De ziggo monteurs sluiten inderdaad over het algemeen eerst een POA01 (splitter) aan in AOP. Vanuit de POA01 gaat er dan 1 kabel naar je modem en de andere naar een eventuele versterker of nieuwe splitter. Ik denk dat dat ook zo is bij jou?

Op stekkers, kabels en signaalversterkers krijg je 2 jaar garantie vanuit Ziggo als ze zijn aangelegd door Ziggo.
Daar was ik niet van op de hoogte. Ergens ben ik dan geneigd te zeggen: jullie (Lees Ziggo) bepalen voor mij wat daar komt. Ik kan niet inschatten wat de kwaliteit van de producten is die jullie daar instoppen. Waarom wordt het risico op mij overgeheveld terwijl ik zelf geen zeggenschap heb over de producten die geplaatst worden? Wie bepaalt de prijs, waarom kan ik die producten niet zelf tegen een marktconform tarief aanschaffen? Dat is eigenaardig.
LaitSolaire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Daar was ik niet van op de hoogte. Ergens ben ik dan geneigd te zeggen: jullie (Lees Ziggo) bepalen voor mij wat daar komt. Ik kan niet inschatten wat de kwaliteit van de producten is die jullie daar instoppen. Waarom wordt het risico op mij overgeheveld terwijl ik zelf geen zeggenschap heb over de producten die geplaatst worden? Wie bepaalt de prijs, waarom kan ik die producten niet zelf tegen een marktconform tarief aanschaffen? Dat is eigenaardig.
Je mag er in ieder geval vanuit gaan dat de spullen Ziggo gecertifiveerd zijn.
Stel jij wilt lekker zelf bepalen dat je merk x type y gaat gebruiken en het werkt dan nog niet goed....dan ben je dus nog een keer de klos.
Nu kun je in ieder geval Ziggo erop aanspreken als het nog niet werkt en dan is het wel aan hen om het op te lossen, zij hebben het immers geinstalleerd.

Weet niet exact marktprijzen, maar naar mijn idee zijn de prijzen van Ziggo vaak schappelijk voor de spullen die ze leveren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-04 15:07

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 15 jaar op GoT

Raar ik heb nog steeds gewoon mijn Internet 25 / 2,5Mbps met Telefoon en TV Start
( 77+ tv-zenders en 36 HD zenders ) @ € 39,95 p/m.
En ik zie geen snelheidsverandering....of mis ik nu iets ??

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:03
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:21:
En ik zie geen snelheidsverandering....of mis ik nu iets ??
Waar doel je op? Welke snelheids verandering?

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Swordlord schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:37:
[...]

[...]

De betere vragen zijn:
Is niet nodig al die vragen ... ik heb nog nooit een rekening van van ze gehad, behalve als het je eigen fout is. Voor de rest heb ik gewoon gedaan wat onder je naam staat "Act first, think never" ;)

• jaihel
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:06
Ik weet niet zeker of dat deze vraag hier thuis hoort, maar ik stel 'm toch even.

Afgelopen jaar ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN en heeft de monteur van KPN (met moeite) een UTP kabel naar mijn televisie getrokken. Er lag al een Coax kabel (nieuwbouw dus was netjes in de vorm van een stopcontact).

Nu wil ik weer terug naar Ziggo en ik vraag mij af of dat de Coax kabel er nog ligt. Of moet ik er vanuit gaan dat deze bij het trekken van de UTP kabel is verwijderd?

Bvd

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-04 14:03
Martinusz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Hoe weet jij dat laatste? Over omruilen etc?
De Informatie is vanuit intern verschaft

• jongetje
  • Laatst online: 15:03
jaihel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:40:

Nu wil ik weer terug naar Ziggo en ik vraag mij af of dat de Coax kabel er nog ligt. Of moet ik er vanuit gaan dat deze bij het trekken van de UTP kabel is verwijderd?
Ik kan vanuit hier niet kijken wat er bij jouw in de buis zit. Pak een schroevendraaier, haal het kapje eraf en zet je bril op 8) . Dan zie je snel genoeg of er nog een coax in de leiding zit.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:02:
[...]
Ik kan vanuit hier niet kijken wat er bij jouw in de buis zit. Pak een schroevendraaier, haal het kapje eraf en zet je bril op 8) . Dan zie je snel genoeg of er nog een coax in de leiding zit.
@jaihel, je zou de kabel mogelijk ook al in de meterkast moeten kunnen zien (of waar de DVB-C kabel de leiding ingaat), en dan zou ie naast de UTP kabel moeten liggen (al ben ik er bang voor gezien de werkwijze van de meeste monteurs), dat scheelt mogelijk weer wat schroefwerk ;)

A smile a day....

• king006
LaitSolaire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Je kunt die producten zeker te weten zelf aanschaffen ;) je had tegen de monteur kunnen en mogen zeggen dat hij niets hoefde te doen en dat je het zelf ging oplossen. Dan had hij weggegaan en niets gerekend.
Tweakwondo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:41:
[...]

De Informatie is vanuit intern verschaft
Hmm oke, op zich vreemd om daar geld voor te vragen, maar alleen aan stroomverbruik haal je die 30 euro er wel uit op een jaar :P

• edebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:16
Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Hmm oke, op zich vreemd om daar geld voor te vragen, maar alleen aan stroomverbruik haal je die 30 euro er wel uit op een jaar :P
Had vanmiddag nog de klantenservice aan de lijn (voor een ander probleem) en die hadden het over : in de loop van dit voorjaar komt de 4k box en er zou iets van een apart abo voor komen.
Maar als het binnen 2 weken is en ze vragen er 30 euro voor dan ruil ik de horizon meteen om, waar kan ik me inschrijven :) ?

• Jab65
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14:50
Top! Ziggo Sport Totaal breidt uit met eredivisievoetbal!

Jab65 wijzigde deze reactie 29-01-2019 15:56 (5%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:Berichten over de Black Friday korting horen hier niet thuis, maar in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.

Ik heb dus weer een hele berg daarheen verhuisd.

• Jab65
Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:56:
[...]
Mwa...zie liever Fox Sports voor 9,99 dan een combi van 19,99 per maand.
Eens, alleen Fox Sport Eredivisie kost 17 euro en kun je niet kiezen als gratis pakket in combinatie met Vodafone. Ziggo Sport Totaal wel!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Jab65, Ziggo Sport Totaal blijft toch Ziggo Sport Totaal en daar komt niets bij? Het gaat om 2 pakketten die als bundel kunnen worden afgenomen zoals ik dat zie. Ik blijf bij het Ziggo Sport Totaal abonnement en daar verandert dan niets aan.

Ziggo Sport Totaal en FOX Sports Eredivisie

A smile a day....

hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:25:
[...]

@Jab65, Ziggo Sport Totaal blijft toch Ziggo Sport Totaal en daar komt niets bij? Het gaat om 2 pakketten die als bundel kunnen worden afgenomen zoals ik dat zie. Ik blijf bij het Ziggo Sport Totaal abonnement en daar verandert dan niets aan.

Klopt je bundelt 2 pakketten die dan met elkaar goedkoper zijn. één van de 2 pakketten los is haast net zo duur als 2 samen.

• Jab65
hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Hmmpf. Te snel gelezen en verkeerd geinterpreteerd.... Was ook te mooi om waar te zijn... 8)7 Sorry voor deze dode mus....

• monoking
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:32
king006 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:47:
@monoking,

Je hebt heel veel errors op je verbinding. Vooral kanaal 2. Kun je eens wat foto's plaatsen van je aansluiting (AOP)? en van je kabel(s)
De AOP en de kabels zijn compleet vervangen toen de monteur laatst geweest was :( Ik zie nu geen errors staan in kanaal 2. Foto zal geen zin hebben want ze zijn nieuw.

Ik zal nu weer met ziggo bellen om het op te lossen. :|
Jab65 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:30:
[...]

Hmmpf. Te snel gelezen en verkeerd geinterpreteerd.... Was ook te mooi om waar te zijn... 8)7 Sorry voor deze dode mus....
Nou voor 5 euro extra kun je dus Fox erbij nemen, beter dan 17,95 los voor Fox Sports ;)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:47
Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:43:
[...]

Nou voor 5 euro extra kun je dus Fox erbij nemen, beter dan 17,95 los voor Fox Sports ;)
Dit scheelt mij 13 euro per maand. En die bf korting er bij, gewoon 46 euro per maand minder!

In de Twitter DM zeggen ze dat het automatisch wordt omgezet

Catch22 wijzigde deze reactie 29-01-2019 16:46 (9%)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jab65 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:30:
[...]
Geen probleem @Jab65, je zou eerder verwachten dat Ziggo het zelf aan zou kondigen aan de abonneehouders voor Ziggo Sport Totaal en/of Fox Sports. Nu bracht jij het onder de aandacht, ook prima d:)b

Voor huidige abonnees van beide abonnementen scheelt het wel erg veel per maand, in positieve zin dan, mooie aanbieding dan.

Edit: ik had er al even naar gekeken, maar dit wordt dus niet het geval, dit pakket als "gratis" keuze; https://mediamagazine.nl/...-vodafone-ziggo-abonnees/

hardware-lover wijzigde deze reactie 29-01-2019 22:18 (14%)

A smile a day....

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:31

Roetzen

he.net Certified Sage

Waarom moet ik daar blij mee zijn? Ik heb helemaal niks met voetbal. Dus waarom moet ik blij zijn als ik ga betalen om JOU naar voetbal te laten kijken? 8)7

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:43
Roetzen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Waarom moet ik daar blij mee zijn? Ik heb helemaal niks met voetbal. Dus waarom moet ik blij zijn als ik ga betalen om JOU naar voetbal te laten kijken? 8)7
Gelukkig is het een los pakket naast Ziggo Sport Totaal ;-)
Voor de mensen die om voetbal geven betalen dan €5 extra (19.95).
Volgens mij betalen ze nu iets van €13.95

2250 WP Zuid PVoutput

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

MdO82 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:38:
[...]

OK, dan heb ik niks gezegd. ;-)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:47
MdO82 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Ik ga van 17.95+14.95 per maand naar 19.95 per maand. Scheelt mij dus 13 euro per maand.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• MdO82
Catch22 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:14:
[...]

Ik ga van 17.95+14.95 per maand naar 19.95 per maand. Scheelt mij dus 13 euro per maand.
Dat is natuurlijk weer mooi meegenomen :)

2250 WP Zuid PVoutput

• king006
monoking schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:37:
[...]

De AOP en de kabels zijn compleet vervangen toen de monteur laatst geweest was :( Ik zie nu geen errors staan in kanaal 2. Foto zal geen zin hebben want ze zijn nieuw.

Ik zal nu weer met ziggo bellen om het op te lossen. :|
Dan lijkt mij dat het handigst inderdaad :)

• jaihel
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:06
hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:22:
[...]

@jaihel, je zou de kabel mogelijk ook al in de meterkast moeten kunnen zien (of waar de DVB-C kabel de leiding ingaat), en dan zou ie naast de UTP kabel moeten liggen (al ben ik er bang voor gezien de werkwijze van de meeste monteurs), dat scheelt mogelijk weer wat schroefwerk ;)
Ik heb gekeken en ik zie dat er een kabel naar beneden loopt uit het UPC kastje. Ik weet niet wat voor een kabel dat is omdat er een soort van pvc buis omheen zit.

Ook heb ik de boel even opengeschroeft. Ik zie dat de UTP kabel er onder meteen uitkomt en ook dat er nog een kabel (coax waarschijnlijk) verder door loopt naar boven. Ik heb alleen geen idee of dat de monteur die kabel helemaal heel heeft gelaten.. Is er een manier om dit eventueel te testen?

• Pittie
  • Laatst online: 13:20
Vorige week belde Ziggo om te vragen of ik tevreden was met mijn internet.
Nu valt het internet wel eens een enkele keer per week in de avond eventjes weg. Dit gemeld en voordat ik iets kon zeggen, ik heb een nieuw modem voor u geregeld! Kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het daaraan ligt.

Ik heb deze nu ontvangen, en het blijkt een Arris TG2492LG-ZG modem te zien.
Echter de reacties in dit topic zijn hier niet al te positief over.

Op dit moment heb ik een Cisco EPC3928 modem.

Is het verstandig om het nieuwe modem te activeren? Of blijft ik gewoon beter de Cisco variant gebruiken?
(overigens staat mijn Cisco modem nu in bridge met een eigen router erachter)

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Hmm, ik heb Ziggo sport totaal als gratis pakket ivm vodafone gekozen. Kan ik dan nu voor vijf euro meer ook eredivisie kijken!? Kan dat eigenlijk niet terug vinden. Zou wel te mooi om waar te zijn (met een 11euro per maand Vodafone abonnement)
TripleQ schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Hmm, ik heb Ziggo sport totaal als gratis pakket ivm vodafone gekozen. Kan ik dan nu voor vijf euro meer ook eredivisie kijken!? Kan dat eigenlijk niet terug vinden. Zou wel te mooi om waar te zijn (met een 11euro per maand Vodafone abonnement)
Nee dat kan niet.

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Hmm, ik heb Ziggo sport totaal als gratis pakket ivm vodafone gekozen. Kan ik dan nu voor vijf euro meer ook eredivisie kijken!?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad ! Misschien dat @Ziggo-Webcare hier antwoord op weet ?
Lijkt mij dat dit pakket gewoon onder Ziggo Sport Totaal valt ?

ShadowBumble wijzigde deze reactie 29-01-2019 20:23 (8%)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

ShadowBumble schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:22:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad ! Misschien dat @Ziggo-Webcare hier antwoord op weet ?
Lijkt mij dat dit pakket gewoon onder Ziggo Sport Totaal valt ?
Lees anders een paar posts boven je ;)

Edit: het is een apart pakket, wat niet in aanmerking komt als gratis pakket door de Vodafone combi. (Nee ook niet voor 5 euro extra)

Martinusz wijzigde deze reactie 29-01-2019 20:25 (17%)

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Lees anders een paar posts boven je ;)

Edit: het is een apart pakket, wat niet in aanmerking komt als gratis pakket door de Vodafone combi. (Nee ook niet voor 5 euro extra)
Ah slordig inderdaad maar heb er dan toch minder aan aangezien ik Ziggo Sport Totaal krijg via vodafone en het fox abbo al separaat had :)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• MdO82
[...]

Ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met rechten.
Fox zal Ziggo wel een aanbieding gedaan hebben voor welk bedrag ze deze mogen doorgeven onder voorwaarden dat het niet gratis is voor triple pakketten.

Ik gok zomaar dat het zoiets is.

2250 WP Zuid PVoutput

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-04 17:00
Krijg vandaag sinds errors met de Ziggo GO app op W10 (regiolock), als ik mijn IP opzoek dan komt ie uit in de States met een Vodaphone label.
Hebben meer mensen dat?
My IP Information:
ISP: Vodafone Libertel B.V.
City: Teaneck
Region: New Jersey
Country: United States
Modem resetten helpt maar is natuurlijk geen oplossing.
Het is mijn vaste IP, dat herken ik.

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• HenkS
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-03 16:22

HenkS

Da_king alias HenkS

Ik heb advies/hulp nodig. Hopelijk zit ik in het goede topic, want ik ben al heel lang niet meer op GOT geweest (oude gebruiker) :9

Ik heb recent besloten om van XS4all over te stappen naar Ziggo (ivm voetbal/formule 1 + HBO) past dit beter bij wat ik kijk.
Ik dus aangemeld, opgezegd en 18februari krijg ik alles van Ziggo toegestuurd en rond die tijd stopt Xs4all.

MAAR: ik dacht: ik lees al eens op de website van Ziggo hoe ik dit zelf kan aansluiten, en ik kwam tot de ontdekking dat Ziggo via Coax werkt, waarbij Xs4all TV via een UTP kabel kan. (stom van me, maar totaal niet over nagedacht).

ik woon in een recent nieuwbouwhuis. De coax komt aan de andere kant van de huiskamer uit de muur, dat is echt geen optie.

Nu had ik het volgende in gedachte als oplossing:
Ik heb sowieso geen loze leiding lopen bij mijn tv in de muur, maar wel een leiding voor de UTP kabel.

oplossing 1:
1. Ik trek een coax kabel door dezelfde pijp als de UTP kabel loopt. Ik heb al begrepen dat je dan beter eerst de UTP kabel eruit kan trekken en ze er dan samen doorheen kunt trekken (anders kun je een kabel kapot trekken). Dit kan ik zelf doen, ben best handig en mijn buurman heeft een trekveer van 20m . Alleen 2 kabels door zo'n buis is toch best lastig verwacht ik. (een coax is gemiddeld al 7mm dik)

2. Ik haal de UTP kabel eruit, en trek alleen een COAX kabel. en dan werk ik met deze oplossing:
https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000045300246/

Alleen ik weet niet zeker of dit een goede oplossing is in combinatie met Ziggo? daar heb ik te weinig verstand van.

3. misschien weten jullie nog een andere oplossing?

Bedankt

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

UTP en Coax samen door één 5/8 pijp is mogelijk maar het is wel krap. Als er geen scherpe bochten in zitten en het is een niet te lang stuk, kan het. Ik zou het zeker eerst proberen, want dat is wel de oplossing die de meeste mogelijkheden biedt.

Inderdaad, eerst de bestaande kabel er uit. Maar niet zo maar er uit trekken. Trek er met de bestaande kabel een trektouwtje doorheen. Daarmee een wat sterker trektouwtje. En vervolgens de coax samen met de UTP, Gebruik plakband om de overgang van het trektouw naar de kabels zo "vloeiend" mogelijk te maken, zodat het niet makkelijk ergens achter kan blijven haken. Koop een bus talkpoeder en wees er niet zuinig mee.

Ik hoor graag of het gelukt is.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Roetzen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:23:
UTP en Coax samen door één 5/8 pijp is mogelijk maar het is wel krap. Als er geen scherpe bochten in zitten en het is een niet te lang stuk, kan het. Ik zou het zeker eerst proberen, want dat is wel de oplossing die de meeste mogelijkheden biedt.

Inderdaad, eerst de bestaande kabel er uit. Maar niet zo maar er uit trekken. Trek er met de bestaande kabel een trektouwtje doorheen. Daarmee een wat sterker trektouwtje. En vervolgens de coax samen met de UTP, Gebruik plakband om de overgang van het trektouw naar de kabels zo "vloeiend" mogelijk te maken, zodat het niet makkelijk ergens achter kan blijven haken. Koop een bus talkpoeder en wees er niet zuinig mee.

Ik hoor graag of het gelukt is.
tnx! zo wilde ik het inderdaad doen.
MAAR eigenlijk spreekt optie 2 welke ik ook heb, mij het meeste aan. Of raad iemand dit af?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HenkS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:27:
[...]
MAAR eigenlijk spreekt optie 2 welke ik ook heb, mij het meeste aan. Of raad iemand dit af?
@HenkS, je wilt uiteindelijk Coax en UTP samen uit de leiding krijgen, correct?
Er zijn kabels verkrijgbaar waarbij beiden gecombineerd zijn, ik heb deze zelf echter nooit gebruikt.

Belangrijker is dat je een goede kwaliteit kabel gaat gebruiken en niet daarop gaat bezuinigen, door voor een extra dunne uitvoering te gaan, omdat deze gemakkelijker door de leiding gaat dan een dikkere. Het zal een hoop kopzorg kunnen voorkomen m.b.t. storingen a.g.v. de kwaliteit van de kabel.

Bij het kabeltrekken is het wel zo verstandig om dit met zijn tweeën te doen. Een voor het aanvoeren (duwen zeg maar), de andere voor het (voorzichtig) trekken.

A smile a day....

• iew
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-04 14:32

iew

What the...?!

HenkS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:45:

ik woon in een recent nieuwbouwhuis. De coax komt aan de andere kant van de huiskamer uit de muur, dat is echt geen optie.

Bedankt
Uhmmm, is het niet zo dat de modem/router niet verder mag staan dan 1,5m vanaf het aansluitpunt kan/mag staan ivm de kabel/lengte vanuit de muur naar het modem ?

Of snap ik je post verkeerd ?

To do or not to do...

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

iew schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Uhmmm, is het niet zo dat de modem/router niet verder mag staan dan 1,5m vanaf het aansluitpunt kan/mag staan ivm de kabel/lengte vanuit de muur naar het modem ?

Of snap ik je post verkeerd ?
ja je snapt me verkeerd >:)
de coax komt in de meterkast binnen, daar is de modem, maar voor ziggo moet je de coax ook naar de ziggo-tv-box (of hoe dat ding heet) trekken. dus het is de afstand van modem naar de 'tv' zeg maar.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

hardware-lover schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:17:
[...]

@HenkS, je wilt uiteindelijk Coax en UTP samen uit de leiding krijgen, correct?
Er zijn kabels verkrijgbaar waarbij beiden gecombineerd zijn, ik heb deze zelf echter nooit gebruikt.
[Afbeelding]

Belangrijker is dat je een goede kwaliteit kabel gaat gebruiken en niet daarop gaat bezuinigen, door voor een extra dunne uitvoering te gaan, omdat deze gemakkelijker door de leiding gaat dan een dikkere. Het zal een hoop kopzorg kunnen voorkomen m.b.t. storingen a.g.v. de kwaliteit van de kabel.

Bij het kabeltrekken is het wel zo verstandig om dit met zijn tweeën te doen. Een voor het aanvoeren (duwen zeg maar), de andere voor het (voorzichtig) trekken.
dit is perfect!!! dat dit bestaat :-)
dan ga ik het gewoon zo oplossen, een 2-in-1 kabel is veruit het makkelijkst
met jouw plaatje ,ook makkelijk ff gevonden waar ik op moest zoeken:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• iew
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-04 14:32

iew

What the...?!

HenkS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:00:
[...]

ja je snapt me verkeerd >:)
de coax komt in de meterkast binnen, daar is de modem, maar voor ziggo moet je de coax ook naar de ziggo-tv-box (of hoe dat ding heet) trekken. dus het is de afstand van modem naar de 'tv' zeg maar.
Lol okee dan, opgelost ! hahaha

To do or not to do...

• Andrehj
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:49
HenkS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:02:
[...]
dit is perfect!!! dat dit bestaat :-)
dan ga ik het gewoon zo oplossen, een 2-in-1 kabel is veruit het makkelijkst
Ik zou niet te vroeg juichen. Ik vraag me af of die dubbele kabel "Ziggo-proof" is, oftewel, of die voldoet aan de HF-dichtheidseisen die momenteel aan coax-kabel worden gesteld. Zeker als je naar dat plaatje kijkt (waar de coax even dik is als een 5mm dik Cat-5e kabeltje), dan kan ik mij niet voorstellen dat deze kabel voldoet....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Andrehj, het was maar een voorbeeldplaatje hè? ;)

Deze geeft al een ander beeld v.w.b. ongelijkheid in dikte.

Coax combikabel RG6 Geschikt voor CAI-TV en Satelliet + UTP in verschillende lengtes

Zeer goed alternatief voor de Koka799 van Hirschmann
(<< en dit is volgens mij een prima kabel?)

Liegen ze het daar, dan ik natuurlijk ook :)

Ik heb verder geen connecties met desbetreffende website, dus dit is niet als reclame [lees spam] bedoeld.

A smile a day....

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-04 11:34

immetjes

HIER is Perry

[...]

oplossing 1:
1. Ik trek een coax kabel door dezelfde pijp als de UTP kabel loopt. Ik heb al begrepen dat je dan beter eerst de UTP kabel eruit kan trekken en ze er dan samen doorheen kunt trekken (anders kun je een kabel kapot trekken). Dit kan ik zelf doen, ben best handig en mijn buurman heeft een trekveer van 20m . Alleen 2 kabels door zo'n buis is toch best lastig verwacht ik. (een coax is gemiddeld al 7mm dik)
[...]
Wat hierboven al geschreven staat. Niet de kabel eruit trekken zonder er eerst een stevig touwtje aan vast gemaakt te hebben. Mocht je dat toch vergeten of hij breekt. Ga niet kloten met die trekveer. Gebruik een oud muziek cassettebandje (of videoband) en knip de tape door. Zet een stofzuiger op de uitgang van de loze leiding en frommel de tape in de ingang van de leiding. Met de stofzuiger zuig je de tape er razendsnel door. Aan die tape bind je een nylon visdraad ofzo, daarna aan de visdraad een wat dikker draadje en daarna duw je de Coax/UTP erdoor (talk poeder of siliconengel gebruiken) en aan de uitgang begeleid iemand de kabel een beetje (licht trekken).

Dit werkte feilloos bij mij waar de trekveer faalde doordat hij -waarschijnlijk- tegen randjes aanliep.

Succes!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

hardware-lover schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:43:
@Andrehj, het was maar een voorbeeldplaatje hè? ;)

Deze geeft al een ander beeld v.w.b. ongelijkheid in dikte.
Die coax kabel zier er wel goed uit, maar ik vraag me af of die combinatie wel makkelijker trekt dan twee losse kabels met dezelfde afmetingen. Ik kan me voorstellen dat als het ongelukkig uitkomt het zelf moeilijker door een bocht trekt omdat de combi in het vlak van de twee kabels moeilijker buigt dan in de richting loodrecht daarop.

Roetzen wijzigde deze reactie 30-01-2019 15:18 (26%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Roetzen, dat kan alleen maar proefondervindelijk worden vastgesteld, de ene lege pvc-leiding is de andere weer niet, dus er is helaas geen generaal antwoord mogelijk.

JA/NEE/MISSCHIEN/TUURLIJK/DACHTUTNIENEE (<< doorhalen wat niet van toepassing is) ;)

Mocht het als "een" kabel niet lukken, dan kunnen er volgens mij (zonde van het idee achter deze kabel), heel gemakkelijk "twee' van worden gemaakt aan het plaatje te zien?

A smile a day....

• bt1441
  • Laatst online: 22-04 16:42
https://www.totaaltv.nl/n...er-op-kabelnetwerk-ziggo/
Was te verwachten. Ziggo onderscheidt zich minder en minder van andere glasvezel/vdsl providers. Voorheen had je tot 5 gratis smartcards per account en decoder was nieuw of 2e hands te koop en zo had je niks op huurbasis. Nu moet je net als bij andere providers bijna alles huren. Zelfs voor 2e smartcard met ci+ moet je huren terwijl voorheen dit 2e hands of nieuw zelf kon aanschaffen. Ook 2e hands gedeactiveerde smartcards wil ziggo niet meer voor je activeren. Zo dwingt ziggo klanten om alles te moeten gaan huren. Ikzelf zit al bij ziggo sinds toen het @home hete maar aangezien hier ook glasvezel ligt ben ik steeds meer geneigd om over te stappen. Omdat wat ik nu heb en nooit meer zo goedkoop krijg houdt mij tegen om bij ziggo weg te gaan. Heb niks op huurbasis heb 5 geactiveerde smartcards. Kan hier wel 5 hd recorders gebruiken zonder meer kosten.
Ziggo doet ook erg weinig om vaste klanten vast te houden. Inmiddels zijn ook veel tv zenders verdwenen hij tv extra pakket maar klanten krijgen niks extra's voor terug. Je krijgt enkel extra's als je gaat jammeren aan de telefoon. Ziggo beseft blijkbaar niet dat zij allang niet meer de enige zijn. Bovendien wil mensen internet only dus deze mensen nemen eerder glasvezel met hogere snelheden dan wat ziggo kan aanbieden. Ziggo is wel bezig met nieuw netwerk maar wat denk je wat 1 gig abbo wel niet gaat kosten? En wat heb je er aan als je toch niet illegaal mag down en uploaden? Denk niet dat veel mensen hier geld voor over hebben terwijl bij normaal gebruik 50 of 100 up en down ruim voldoende is. Ikzelf heb laatste jaren niks extra's gehad (laat staan gratis snelheids verhoging) behalve prijs stijgingen.

bt1441 wijzigde deze reactie 30-01-2019 18:30 (5%)

• SMSfreakie
  • Niet online
nou ja sowieso is het nog wachten.. gezien Ziggo liever het netwerk gesloten houd.. en volgens mij lopen hier ook nog zaken over :?

en tja wat wil het "nieuwe" XS4ALL op het Ziggo netwerk gaan doen....?

terug naar koop apparatuur? ipv het verhuurmodel?

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Jewie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-04 23:11
Komende vrijdag (1 februari as.) gaat mijn upgrade van "Ziggo Alles-in-1 Start" naar "Alles-in-1 Complete" in. Ik zag vandaag echter dat in MijnZiggo de wijzigingen waren doorgevoerd. Zodoende ben ik eens gaan testen op mijn download snelheid door middel van een download task.

Waar ik voorheen een stabiele downloadsnelheid had van 4MB/s, fluctueert deze nu behoorlijk tussen de 8MB/s en 13 MB/s. Mi. niet heel ideaal. Is dit iets wat pas per aanstaande vrijdag definitief wordt 'goedgezet' of kan ik de snelheid nu al ter discussie gaan stellen?

Het modem welke in de meterkast hangt is de (verouderde?) "EPC3925 EuroDocsis 3.0". Is deze toereikend voor de beloofde snelheden of dien ik bij Ziggo navraag te gaan doen voor een ander modem (mocht ik deze overigens al niet geleverd gaan krijgen ergens de komende dagen)?

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 23:25

Wildfire

Joy to the world!

HenkS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Voor diegenen die moca overwegen, let er wel op dat hierbij de coax enkel voor internet gebruikt kan worden, geen TV-signaal dus.

-- Edit: schijnt toch te kunnen, dan heb ik ergens iets compleet verkeerd begrepen. Sorry voor de verkeerde info.

Wildfire wijzigde deze reactie 30-01-2019 22:45 (13%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SMSfreakie
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Voor diegenen die moca overwegen, let er wel op dat hierbij de coax enkel voor internet gebruikt kan worden, geen TV-signaal dus.
Want?

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wildfire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Dat werkt gewoon prima naast elkaar over dezelfde kabel hoor, geen enkel probleem.

• SMSfreakie
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Dat werkt gewoon prima naast elkaar over dezelfde kabel hoor, geen enkel probleem.
Precies... hooguit dat je een sperfilter moet hebben om het DOCSIS3.1 signaal uit je lokale coax infra te weren.. omdat dat misschien overlapt..

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jewie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:37:
[knip]

Het modem welke in de meterkast hangt is de (verouderde?) "EPC3925 EuroDocsis 3.0". Is deze toereikend voor de beloofde snelheden of dien ik bij Ziggo navraag te gaan doen voor een ander modem (mocht ik deze overigens al niet geleverd gaan krijgen ergens de komende dagen)?
@Jewie, de EPC3928 verwerkt probleemloos de 250/25Mbit, ik gebruik het modem echter als sinds jaar en dag in bridge mode. Ik heb geen idee waar de verschillen zitten met zijn voorganger maar deze zullen niet dramatisch groot zijn verwacht ik. 200/20Mbit zou best kunnen lukken verwacht ik.

A smile a day....

• Jewie
hardware-lover schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:24:
[...]

@Jewie, de EPC3928 verwerkt probleemloos de 250/25Mbit, ik gebruik het modem echter als sinds jaar en dag in bridge mode. Ik heb geen idee waar de verschillen zitten met zijn voorganger maar deze zullen niet dramatisch groot zijn verwacht ik. 200/20Mbit zou best kunnen lukken verwacht ik.
Laat ik eens wachten tot vrijdag. Nu zie ik dat de snelheid dus hoger is dan voorheen (gisteren) maar nog niet op de optimale snelheid. Zojuist zag ik een melding van PostNL dat er een pakket vanuit Ziggo is aangeboden (ongetwijfeld met de MediaBox). Wellicht zit hierbij tevens een nieuw modem.

• SMSfreakie
  • Niet online
Jewie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:41:
[...]

Laat ik eens wachten tot vrijdag. Nu zie ik dat de snelheid dus hoger is dan voorheen (gisteren) maar nog niet op de optimale snelheid. Zojuist zag ik een melding van PostNL dat er een pakket vanuit Ziggo is aangeboden (ongetwijfeld met de MediaBox). Wellicht zit hierbij tevens een nieuw modem.
sowieso zou je eens kunnen kijken in de status pagina van het modem.. of die inderdaad netjes alle downstream channels gebruikt. en soms is een extra rebootje van het ding ook wel eens nuttig :-)

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-04 22:18
Ik heb advies/hulp nodig. Hopelijk zit ik in het goede topic, want ik ben al heel lang niet meer op GOT geweest (oude gebruiker) :9

Ik heb recent besloten om van XS4all over te stappen naar Ziggo (ivm voetbal/formule 1 + HBO) past dit beter bij wat ik kijk.
Ik dus aangemeld, opgezegd en 18februari krijg ik alles van Ziggo toegestuurd en rond die tijd stopt Xs4all.

MAAR: ik dacht: ik lees al eens op de website van Ziggo hoe ik dit zelf kan aansluiten, en ik kwam tot de ontdekking dat Ziggo via Coax werkt, waarbij Xs4all TV via een UTP kabel kan. (stom van me, maar totaal niet over nagedacht).

Nu had ik het volgende in gedachte als oplossing:
Ik heb sowieso geen loze leiding lopen bij mijn tv in de muur, maar wel een leiding voor de UTP kabel.

oplossing 1:

2. Ik haal de UTP kabel eruit, en trek alleen een COAX kabel. en dan werk ik met deze oplossing:
https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000045300246/

Alleen ik weet niet zeker of dit een goede oplossing is in combinatie met Ziggo? daar heb ik te weinig verstand van.

3. misschien weten jullie nog een andere oplossing?

Bedankt
Ik heb dit inmiddels 3x gedaan nu. Hirschman coax en utp door één buis getrokken.
Gewoon met een trekveer.
Zorg wel dat je met zijn tweeën bent en zorg dat je de twee kabels steeds op dezelfde manier aanvoert, dus geen draai laten maken.
Verder heb ik de kabels bij het invoeren door een vaatdoek met vloeibare zeep laten gaan.
De knoop tussen trekveer en kabels in zijn geheel strak ingetaped zodat er geen uitsteeksels zijn en de knoop niet zo makkelijk los komt.
Bij één buis na twee pogingen vanaf de andere kant begonnen voordat het lukte.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Timmert schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Dan heb ik ergens iets compleet verkeerd begrepen blijkbaar. Sorry voor de foute informatie dan.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Jewie
SMSfreakie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:12:
[...]

sowieso zou je eens kunnen kijken in de status pagina van het modem.. of die inderdaad netjes alle downstream channels gebruikt. en soms is een extra rebootje van het ding ook wel eens nuttig :-)
In de statuspagina zie ik het volgende. Denk dat dit verder akkoord is? Of is het aantal van 8 te laag?

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 12.0 dBmV 40.8 dB
Channel 2: 12.9 dBmV 41.0 dB
Channel 3: 12.2 dBmV 40.9 dB
Channel 4: 11.5 dBmV 40.8 dB
Channel 5: 11.1 dBmV 40.3 dB
Channel 6: 12.4 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 11.9 dBmV 40.8 dB
Channel 8: 11.4 dBmV 40.5 dB

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:55
8 downstream kanalen is normaal voor dat modem; het powerlevel is echter wel erg hoog, dat is idealiter namelijk 0.

• Jewie
dennisdennis12 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:57:
8 downstream kanalen is normaal voor dat modem; het powerlevel is echter wel erg hoog, dat is idealiter namelijk 0.
Komt dat wellicht omdat hij aan een versterker hangt, hetgeen wellicht niet nodig is?

• king006
Jewie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Komt dat wellicht omdat hij aan een versterker hangt, hetgeen wellicht niet nodig is?
Correct! Ziggo raadt tegenwoordig zelfs aan om een modem helemaal niet aan een versterker te koppelen omdat er versterkers zijn die op de 0 DB poort toch wat versterker. Ik heb een oplossing ;) chat even met Ziggo en vraag om een POA01 splitter. Die sturen ze gratis aan je op en dan kun je die rechtstreeks in je AOP stoppen. Dan 1 kabel naar je modem en de andere naar de versterker.

Past je kabel richting de modem in zo'n POA01 (foto: https://www.coaxkabelwink...un-Telecom-POA-01-UPC.jpg) ? Anders kun je via Ziggo ook een kabel van 1,5 meter vragen welk gebruikt kan worden voor je modem.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Kan het zo snel niet terugvinden hier.

Ik kreeg vorige week een mail van Ziggo ivm wijzigingen in mijn pakket.
Enige verschil dat ik zag was:
- Snelheid internet wordt veranderd van 200/20 naar 400/40 Mbit/s
- Prijs gaat 4,85 omhoog

Daarvoor krijg ik een ander modem opgestuurd (zal wel een Connectbox of een Comal Modem zijn begrijp ik?)

Mijn huidige Ubee3200 staat in Bridge voor een Unifi Security Gateway en wat AP's.

Als ik het modem ontvang dan gewoon aansluiten, Ziggo bellen om hem in Bridge te zetten en klaar?
Of zijn er nog zaken waar ik rekening mee kan/moet houden?

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001

darkrain

Geniet

readytoflow schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:02:
Mijn huidige Ubee3200 staat in Bridge voor een Unifi Security Gateway en wat AP's.

Als ik het modem ontvang dan gewoon aansluiten, Ziggo bellen om hem in Bridge te zetten en klaar?
Of zijn er nog zaken waar ik rekening mee kan/moet houden?
Kort geleden ook zoiets gedaan, mijn nieuwe modem ging automatisch in bridge aangezien dat blijkbaar bij Ziggo in één of ander profiel zit.
Mijn ervaring is wel dat dit langer kan duren dan je wellicht fijn zou vinden..

Leef en laat leven...

• readytoflow
  • Niet online
Eerlijk gezegd is dat al zo lang geleden dat ik geen idee heb hoe ik dat modem kan bereiken?

Hoe kan ik de instellingen van een Ziggo modem vinden?
Mijn USG heeft 192.168.1.1. Modem zit daarvoor natuurlijk. Hoe log ik daar op in eigenlijk? (Dit gaat vast in de categorie stomme vragen vallen... }:O )

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:57
readytoflow schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:41:
Eerlijk gezegd is dat al zo lang geleden dat ik geen idee heb hoe ik dat modem kan bereiken?

Hoe kan ik de instellingen van een Ziggo modem vinden?
Mijn USG heeft 192.168.1.1. Modem zit daarvoor natuurlijk. Hoe log ik daar op in eigenlijk? (Dit gaat vast in de categorie stomme vragen vallen... }:O )
@readytoflow, probeer te browsen naar 192.168.178.1 (m'n vorige Ubee modem-in-bridge) of 192.168.100.1 (m'n huidige Connectbox-in-bridge).

• readytoflow
  • Niet online
Dat ga ik straks thuis eens uittesten

• king006
readytoflow schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:17:
Dat ga ik straks thuis eens uittesten
En vanaf welk pakket ga je naar 400/40?

• monoking
Een monteur was vandaag bij mij langsgeweest en heeft mijn modem vervangen voor een ander merk en nu is mijn ping heel erg stabiel. Het is zelfs nog lager. :( Aandringen dat het aan mijn router of kabel lag want hij heeft het vervangen voor een nieuwe zelfde modem 8)7 om te testen. Kan nu eindelijk fatsoenlijk gamen zonder 200ms ping spikes na dit gedoe zeg :9.
Voor de rest een heel aardige man _/-\o_

monoking wijzigde deze reactie 31-01-2019 16:02 (7%)

• striner
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:33
Hallo allen,

Wij zijn pas verhuisd, en op dag van verhuizing is Ziggo monteur langsgeweest. Om beter bereik op de 1e en 2e verdieping te krijgen kregen we een wifibooster in gratis in bruikleen.
Ik dacht mooi, handig, want de pc komt op de 1e verdieping. Hang ik dat ding daar neer, steek een ethernetkabel erin en dan heb ik alsnoig bedraad internet.
Nu blijkt wel dat ik soms last heb van enorm hoge ping. Het duurt soms 5-10 seconden voordat een pagina überhaupt begint met laden, en een ping naar google.com krijgt soms een timeout. Andere keren is de ping wel gewoon netjes 15 ms.
Ligt dit puur aan een van de apparaten?
Opstelling:
Internet komt binnen in de woonkamer, daar staat de Ubee box achter de bank (kan misschien al voor wat vertraging zorgen. Wifibooster op de studeerkamer, bureau van de pc staat vlak voor de wifibooster (kan misschien ook al signaal verzwakken?)

Ik had eerst ook traag internet erbij, maar toen kwam ik erachter dat ik aan cat5 kabel had gebruikt. Die vervangen door een cat5e kabel en toen ging het al wat sneller.

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04:49
@striner
Connectbox? Zo ja, heb je de mogelijkheid direct op de modem te testen?
Bedraad dus.

• striner
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:33
@neeecht jup, even gauw geprobeerd, en werkt meteen als een zonnetje. Consistent lage ping, en speedtest richting de 150 Mbps, met de wifibooster kreeg ik ongeveer 60.
Is de elektra in huis misschien wat slecht? (huis is in 1986 gebouwd).

• PASware
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Bij het plaatsen van een nieuwe router (achter modem) viel mij op dat ik via 5ghz wifi een trage verbinding leek te hebben, ik haalde niet meer dan 40mbit, daar waar ik zeker meer zou moeten halen. Heb toen ter test een UTP kabel aangesloten op de modem op wifi en externe router problemen uit te sluiten, maar ook nu weer 40mbit max.

Ik heb vervolgens de connectie binnen de Thompson modem bekeken hierin kwam het volgende naar voren:

Zijn deze waarden een beetje oke?

12x160wp Panasonic @ platdak garage - 3x 280wp suntech @ gevel - Binnenkort erbij: 15x295 Trina Full black

• king006
PASware schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:28:
Bij het plaatsen van een nieuwe router (achter modem) viel mij op dat ik via 5ghz wifi een trage verbinding leek te hebben, ik haalde niet meer dan 40mbit, daar waar ik zeker meer zou moeten halen. Heb toen ter test een UTP kabel aangesloten op de modem op wifi en externe router problemen uit te sluiten, maar ook nu weer 40mbit max.

Ik heb vervolgens de connectie binnen de Thompson modem bekeken hierin kwam het volgende naar voren:

[Afbeelding]

Die waardes zijn prima in orde hoor! :)

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 23-04 11:39

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

striner schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:25:
Hallo allen,

Wij zijn pas verhuisd, en op dag van verhuizing is Ziggo monteur langsgeweest. Om beter bereik op de 1e en 2e verdieping te krijgen kregen we een wifibooster in gratis in bruikleen.
Ik dacht mooi, handig, want de pc komt op de 1e verdieping. Hang ik dat ding daar neer, steek een ethernetkabel erin en dan heb ik alsnoig bedraad internet.
Nu blijkt wel dat ik soms last heb van enorm hoge ping. Het duurt soms 5-10 seconden voordat een pagina überhaupt begint met laden, en een ping naar google.com krijgt soms een timeout. Andere keren is de ping wel gewoon netjes 15 ms.
Ligt dit puur aan een van de apparaten?
Opstelling:
Internet komt binnen in de woonkamer, daar staat de Ubee box achter de bank (kan misschien al voor wat vertraging zorgen. Wifibooster op de studeerkamer, bureau van de pc staat vlak voor de wifibooster (kan misschien ook al signaal verzwakken?)

Ik had eerst ook traag internet erbij, maar toen kwam ik erachter dat ik aan cat5 kabel had gebruikt. Die vervangen door een cat5e kabel en toen ging het al wat sneller.
Wifi booster is een schijt product wat meer ellende dan plezier geeft.
PASware schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:28:

[Afbeelding]

Tip voor beide: (Haal zelf een 2e router en) voeg beide in elkaars DMZ zone toe en je kan naar hartelust 2e gescheiden netwerken inregelen.
Heb dit zelf nu ook.

crzyhiphopazn wijzigde deze reactie 31-01-2019 20:08 (19%)

GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 23-04 11:39

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

.

crzyhiphopazn wijzigde deze reactie 31-01-2019 20:07 (99%)

GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• _BLAST3R
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 19:01
Ik heb sinds een aantal dagen last van flinke packet loss op verkeer wat vanuit Ziggo via Level3 lijkt te lopen. Gemiddelde lijkt zo rond de 10% loss te liggen op momenten. Streaming diensten en/of tunnels die via Level3 verlopen zijn dan ook onbruikbaar hier. |:(

Opvallend is dat wanneer ik mijn Tele2 4G stick erbij pak (en daar het verkeer overheen routeer) hij ook via Level3 loopt (zelfs dezelfde ear4.amsterdam.level3 router) en dat dit verder prima gaat zonder enige loss.

Hebben jullie hier ook last van?

Heb Ziggo reeds gemaild, maar nog geen reactie terug.

MTR rondes naar willekeurige hosts via Level3 vanuit Ziggo;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 192.168.1.1                       0.0%   132    0.4   0.3   0.3   1.4   0.0
 2. 178-*-*-*.dynamic.upc.nl      52.7%   132    8.3  12.2   7.8  49.8   5.9
 3. 212.142.52.217                    0.0%   132   17.4  12.6   7.5  85.5  10.1
 4. asd-rc0001-cr101-be110-2.core.as  0.0%   132   10.4  16.3   8.8  95.4  13.8
 5. nl-ams17b-rc1-lag60-2.core.as339 80.8%   131   12.6  13.7   9.7  23.9   3.1
 6. nl-srk03a-ri1-ae3-0.aorta.net     0.0%   131   13.5  16.6  10.4  97.8  11.5
 7. 213.46.182.142                   25.2%   131   13.8  15.9  11.0  95.9   9.2
 8. ae-1-3102.ear4.amsterdam1.level3 93.1%   131   15.6 580.7  12.9 4445. 1464.
 9. 213.19.194.155                   10.7%   131   15.3  20.1  14.0 126.3  11.4
10. 178.21.17.23                     13.0%   131   15.2  20.8  13.2 100.8  13.0
11. web0941.ispnoc.net                8.4%   131   14.7  19.1  13.4  98.0  12.3

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 1. 192.168.1.1                       0.0%   160    1.1   1.1   0.9  10.9   0.8
 2. 178-*-*-*.dynamic.upc.nl      33.3%   160   10.1  15.7   8.0 108.6  15.2
 3. 212.142.52.217                    0.0%   160   18.7  12.6   8.1  71.9   5.8
 4. asd-rc0001-cr101-be110-2.core.as  0.0%   160   12.5  15.9  10.7  90.2   8.5
 5. nl-ams17b-rc1-lag60-2.core.as339 83.8%   160   17.6  14.9  11.5  20.3   2.2
 6. nl-srk03a-ri1-ae3-0.aorta.net     0.0%   160   12.8  17.7  11.4 103.4  11.0
 7. 213.46.182.142                   23.8%   160   15.6  20.5  11.9 130.1  18.5
 8. ???
 9. 213.19.194.155                   10.7%   159   17.5  19.9  14.8  73.6   8.1
10. 185.8.179.21                     14.6%   159   24.7  21.2  15.8  67.2   6.6
11. 185.8.179.25                     16.4%   159   91.1  26.7  14.8 162.0  25.2
12. web08.texelhosting.nl             6.3%   159   18.6  20.2  14.8  70.8   8.8

MTR ronde naar een host via Level3 op Tele2 4G;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 Host                                      Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 192.168.1.1                             0.0%   149    0.3   0.3   0.2   0.5   0.0
 2. 192.168.8.1                             0.0%   149    2.1   7.5   1.0  24.3   4.9
 3. ???
 4. 95-36-67-97.dsl.alice.nl                0.0%   149   30.0  27.9  16.7  59.1   7.7
 5. ???
 6. 217.16.46.25                            0.0%   148   26.2  29.4  15.5  54.1   7.8
 7. ae5-0.br04sara.versatel.net             0.0%   148   22.5  30.6  17.7  56.4   8.6
 8. ae5-0.br04tc2.versatel.net              0.0%   148   38.6  30.7  17.7  71.7   8.4
 9. ams5-core-1.bundle-ether6.tele2.net     0.0%   148   24.3  30.2  19.1  71.6   8.0
10. ams5-peer-1.ae0-unit0.tele2.net         0.0%   148   18.4  30.8  17.5  52.2   7.9
11. ams13-peer-1.ae5-unit0.tele2.net        0.0%   148   26.3  32.9  17.8 102.0  12.5
12. tele2.ear2.amsterdam1.level3.net        0.0%   148   28.5  30.6  18.0  58.7   8.3
13. ae-1-3102.ear4.amsterdam1.level3.net   91.8%   148   21.0 2234.  21.0 12593 4729.
14. 213.19.194.154                          0.0%   148   29.0  33.0  21.0  62.7   7.8
15. 185.8.179.22                            0.0%   148   35.3  35.2  22.2  61.6   9.3
16. 185.8.179.27                            6.8%   148   31.2  42.7  20.7 253.2  32.0
17. 185.8.178.222                           0.0%   148   21.8  33.8  20.5  65.4   9.1

Jullie zouden als 'test IP' 46.249.53.254 of 46.249.60.139 kunnen gebruiken als je een meting zou willen uitproberen.

• readytoflow
  • Niet online
king006 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:44:
[...]

En vanaf welk pakket ga je naar 400/40?
Internet Max 250 Mbps en TV Complete. Blijft nagenoeg hetzelfde maar dan met meer snelheid.

@vanaalten : 192.168.178.1 dat is 'm! thx.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik heb nu zo'n 2,5 maand lang een Connectbox - daarvoor een jaar of 10 een goedwerkende Ubee - en de afgelopen ~2 weken of zo gaat hij regelmatig spontaan resetten. Ongeveer 1 a 2 keer per dag, waarna hij na een paar minuten weer goed opgestart is.

Qua internet heb ik verder geen problemen - het werkt gewoon goed, stabiel, zonder problemen, maar zo'n spontane reboot is wel heel hinderlijk, zeker met een thuiswerksituatie. Op internet heb ik al wat rondgekeken en er wordt o.a. gezegd dat dit kan komen als de coax naar het modem toe slecht is.

Echter, kijk ik naar de statusschermen in de ConnectBox:

...na zo'n 4 uur uptime, heb ik niet het idee dat ik nou zo'n dramatisch slechte verbinding heb - enkel de network log (laatste plaatje) laat wat serieus klinkende errors zien.

Nou ben ik geen expert op het gebied van signaalsterktes en acceptabele foutniveau's, maar: ziet dit er zorgwekkend uit? Zo niet, wat zou dan verder die reboot kunnen veroorzaken?

• Jewie
Zoals in eerdere posts aangegeven ben ik overgestapt van Ziggo Start naar Ziggo Compleet, officieel gaat deze migratie in per morgen (1 februari). Voor het testen van mijn internetsnelheid heb ik mijn laptop eens bedraag aan het modem gehanden en twee tests uitgevoerd:

- Speedtest via de Ziggo website (www.ziggo.nl/speedtest)
- Speedtest via Speedtest.nl

Tot mijn verbazing wijst de eerste test uit dat ik de volledige download en upload snelheid behaal, terwijl de tweede test beduidend slechtere resultaten laat zien. Is hiervoor een verklaring?

• Jewie
king006 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Correct! Ziggo raadt tegenwoordig zelfs aan om een modem helemaal niet aan een versterker te koppelen omdat er versterkers zijn die op de 0 DB poort toch wat versterker. Ik heb een oplossing ;) chat even met Ziggo en vraag om een POA01 splitter. Die sturen ze gratis aan je op en dan kun je die rechtstreeks in je AOP stoppen. Dan 1 kabel naar je modem en de andere naar de versterker.

Past je kabel richting de modem in zo'n POA01 (foto: https://www.coaxkabelwink...un-Telecom-POA-01-UPC.jpg) ? Anders kun je via Ziggo ook een kabel van 1,5 meter vragen welk gebruikt kan worden voor je modem.
Ik heb het modem nu rechtstreeks op het AOP aangesloten, de waardes lijken eigenlijk onveranderd in vergelijking met toen hij aan de Tratec-versterker hing:

Channel 1: 13.1 dBmV 40.9 dB
Channel 2: 13.5 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 13.0 dBmV 40.8 dB
Channel 4: 12.5 dBmV 40.8 dB
Channel 5: 12.1 dBmV 40.7 dB
Channel 6: 13.4 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 12.8 dBmV 40.9 dB
Channel 8: 12.4 dBmV 40.3 dB

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
vanaalten schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:16:
Ik heb nu zo'n 2,5 maand lang een Connectbox - daarvoor een jaar of 10 een goedwerkende Ubee - en de afgelopen ~2 weken of zo gaat hij regelmatig spontaan resetten. Ongeveer 1 a 2 keer per dag, waarna hij na een paar minuten weer goed opgestart is.

Qua internet heb ik verder geen problemen - het werkt gewoon goed, stabiel, zonder problemen, maar zo'n spontane reboot is wel heel hinderlijk, zeker met een thuiswerksituatie. Op internet heb ik al wat rondgekeken en er wordt o.a. gezegd dat dit kan komen als de coax naar het modem toe slecht is.

Echter, kijk ik naar de statusschermen in de ConnectBox:
[Afbeelding: Ziggo status 31-1-2019 22:00]
[Afbeelding: Ziggo downstream 31-1-2019 22:00]
[Afbeelding: Ziggo downstream errors 31-1-2019 22:00]
[Afbeelding: Ziggo upstream 31-1-2019 22:00]
[Afbeelding: Ziggo network log 31-1-2019 22:00]
...na zo'n 4 uur uptime, heb ik niet het idee dat ik nou zo'n dramatisch slechte verbinding heb - enkel de network log (laatste plaatje) laat wat serieus klinkende errors zien.

Nou ben ik geen expert op het gebied van signaalsterktes en acceptabele foutniveau's, maar: ziet dit er zorgwekkend uit? Zo niet, wat zou dan verder die reboot kunnen veroorzaken?
Ik had precies hetzelfde probleem. Ook meerdere malen per dag een herstart van het modem. Bij mij is twee keer een monteur langs geweest. De eerste had niet echt kennis van zaken en verving de wandcontact doos en dacht dat het wel opgelost zou zijn. Hij was nog geen half uur weg of het euvel deed zich weer voor. Toen kwam er een tweede monteur langs, een man met duidelijk kennis van zaken die zich echt de tijd nam zaken te onderzoeken. Is zelfs de kruipruimte in gekropen.

Uiteindelijk ging hij bij de wijkcentrale kijken, toen werd hij aangesproken door iemand die een paar straten verderop woont, die vertelde dat hij precies hetzelfde probleem had. De monteur heeft toen een incident aangemeld zodat er naar de wijk gekeken ging worden. Ik heb er toen nog 1-2 weken last van gehad en nu al ongeveer een maand niet meer, nog even afkloppen, maar denk dus dat er echt ergens iets gefixt is.

Ik hoop voor jou dat het ook niet zoiets is, want dan ga je een lang traject tegemoet :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jewie
Jewie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:09:
[...]

Ik heb het modem nu rechtstreeks op het AOP aangesloten, de waardes lijken eigenlijk onveranderd in vergelijking met toen hij aan de Tratec-versterker hing:

Channel 1: 13.1 dBmV 40.9 dB
Channel 2: 13.5 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 13.0 dBmV 40.8 dB
Channel 4: 12.5 dBmV 40.8 dB
Channel 5: 12.1 dBmV 40.7 dB
Channel 6: 13.4 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 12.8 dBmV 40.9 dB
Channel 8: 12.4 dBmV 40.3 dB
Om mijzelf nu maar even te quoten, op het moment dat ik er een POA-01 splitter tussen hang dalen de waardes, opmerkelijk:

Channel 1: 9.5 dBmV 40.8 dB
Channel 2: 9.8 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 9.5 dBmV 41.0 dB
Channel 4: 8.8 dBmV 40.9 dB
Channel 5: 8.3 dBmV 40.8 dB
Channel 6: 9.7 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 9.0 dBmV 40.9 dB
Channel 8: 8.8 dBmV 40.4 dB

• jimmya3
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:00
Hoe lager de waardes hoe beter het is bij mijzelf zitten ze nu na 4 monteurs verder rond de 2.8 tot 3.2 ook een wijkstoring geweest zou nu opgelost moeten zijn.

• monoking
_BLAST3R schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:44:
Ik heb sinds een aantal dagen last van flinke packet loss op verkeer wat vanuit Ziggo via Level3 lijkt te lopen. Gemiddelde lijkt zo rond de 10% loss te liggen op momenten. Streaming diensten en/of tunnels die via Level3 verlopen zijn dan ook onbruikbaar hier. |:(

Opvallend is dat wanneer ik mijn Tele2 4G stick erbij pak (en daar het verkeer overheen routeer) hij ook via Level3 loopt (zelfs dezelfde ear4.amsterdam.level3 router) en dat dit verder prima gaat zonder enige loss.

Hebben jullie hier ook last van?

Heb Ziggo reeds gemaild, maar nog geen reactie terug.

MTR rondes naar willekeurige hosts via Level3 vanuit Ziggo;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 1. 192.168.1.1                       0.0%   132    0.4   0.3   0.3   1.4   0.0
 2. 178-*-*-*.dynamic.upc.nl      52.7%   132    8.3  12.2   7.8  49.8   5.9
 3. 212.142.52.217                    0.0%   132   17.4  12.6   7.5  85.5  10.1
 4. asd-rc0001-cr101-be110-2.core.as  0.0%   132   10.4  16.3   8.8  95.4  13.8
 5. nl-ams17b-rc1-lag60-2.core.as339 80.8%   131   12.6  13.7   9.7  23.9   3.1
 6. nl-srk03a-ri1-ae3-0.aorta.net     0.0%   131   13.5  16.6  10.4  97.8  11.5
 7. 213.46.182.142                   25.2%   131   13.8  15.9  11.0  95.9   9.2
 8. ae-1-3102.ear4.amsterdam1.level3 93.1%   131   15.6 580.7  12.9 4445. 1464.
 9. 213.19.194.155                   10.7%   131   15.3  20.1  14.0 126.3  11.4
10. 178.21.17.23                     13.0%   131   15.2  20.8  13.2 100.8  13.0
11. web0941.ispnoc.net                8.4%   131   14.7  19.1  13.4  98.0  12.3

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 1. 192.168.1.1                       0.0%   160    1.1   1.1   0.9  10.9   0.8
 2. 178-*-*-*.dynamic.upc.nl      33.3%   160   10.1  15.7   8.0 108.6  15.2
 3. 212.142.52.217                    0.0%   160   18.7  12.6   8.1  71.9   5.8
 4. asd-rc0001-cr101-be110-2.core.as  0.0%   160   12.5  15.9  10.7  90.2   8.5
 5. nl-ams17b-rc1-lag60-2.core.as339 83.8%   160   17.6  14.9  11.5  20.3   2.2
 6. nl-srk03a-ri1-ae3-0.aorta.net     0.0%   160   12.8  17.7  11.4 103.4  11.0
 7. 213.46.182.142                   23.8%   160   15.6  20.5  11.9 130.1  18.5
 8. ???
 9. 213.19.194.155                   10.7%   159   17.5  19.9  14.8  73.6   8.1
10. 185.8.179.21                     14.6%   159   24.7  21.2  15.8  67.2   6.6
11. 185.8.179.25                     16.4%   159   91.1  26.7  14.8 162.0  25.2
12. web08.texelhosting.nl             6.3%   159   18.6  20.2  14.8  70.8   8.8

MTR ronde naar een host via Level3 op Tele2 4G;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 Host                                      Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 192.168.1.1                             0.0%   149    0.3   0.3   0.2   0.5   0.0
 2. 192.168.8.1                             0.0%   149    2.1   7.5   1.0  24.3   4.9
 3. ???
 4. 95-36-67-97.dsl.alice.nl                0.0%   149   30.0  27.9  16.7  59.1   7.7
 5. ???
 6. 217.16.46.25                            0.0%   148   26.2  29.4  15.5  54.1   7.8
 7. ae5-0.br04sara.versatel.net             0.0%   148   22.5  30.6  17.7  56.4   8.6
 8. ae5-0.br04tc2.versatel.net              0.0%   148   38.6  30.7  17.7  71.7   8.4
 9. ams5-core-1.bundle-ether6.tele2.net     0.0%   148   24.3  30.2  19.1  71.6   8.0
10. ams5-peer-1.ae0-unit0.tele2.net         0.0%   148   18.4  30.8  17.5  52.2   7.9
11. ams13-peer-1.ae5-unit0.tele2.net        0.0%   148   26.3  32.9  17.8 102.0  12.5
12. tele2.ear2.amsterdam1.level3.net        0.0%   148   28.5  30.6  18.0  58.7   8.3
13. ae-1-3102.ear4.amsterdam1.level3.net   91.8%   148   21.0 2234.  21.0 12593 4729.
14. 213.19.194.154                          0.0%   148   29.0  33.0  21.0  62.7   7.8
15. 185.8.179.22                            0.0%   148   35.3  35.2  22.2  61.6   9.3
16. 185.8.179.27                            6.8%   148   31.2  42.7  20.7 253.2  32.0
17. 185.8.178.222                           0.0%   148   21.8  33.8  20.5  65.4   9.1

Jullie zouden als 'test IP' 46.249.53.254 of 46.249.60.139 kunnen gebruiken als je een meting zou willen uitproberen.
Ik heb hetzelfde probleen alleen op 2 hops. Staat je modem op bridge? Met de router functie had ik juist meer last van packet loss. Ik denk dat de routing van Ziggo gewoon bagger is want mijn vrienden in de buurt hebben lagere pingen dan mij die kpn of tele2 hebben.

http://imagehost.cc/images/2019/01/31/test.jpg

• _BLAST3R
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 19:01
monoking schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleen alleen op 2 hops. Staat je modem op bridge? Met de router functie had ik juist meer last van packet loss. Ik denk dat de routing van Ziggo gewoon bagger is want mijn vrienden in de buurt hebben lagere pingen dan mij die kpn of tele2 hebben.

[Afbeelding]
Modem staat idd in bridge modus. Maar als ik dan een MTR laat draaien naar een andere host dan via level3, dan heb ik daar maximaal 0.3% loss over x periode terwijl die via level3 steevast niet onder de 10% zit. Daarmee heb ik dus min of meer uitgesloten dat het iets lokaals is.

Overigens heb ik het ook niet op alle tijden van de dag. Ik denk dat er een correlatie is tussen 'prime time' en de gradatie loss die ik ervaar. Wellicht zou je het morgen rond 8-9 uur opnieuw willen proberen? Ben erg benieuwd! Thanks voor het checken so far iig.

Ik heb nu maar NordVPN ingeschakeld op mijn devices zodat ik er omheen kan werken voor nu. Maar het is niet fijn, want dit soort problemen waarbij er duidelijk een route via bepaalde peering vol lijkt te zitten is volledig out of your reach als klant om iets aan te doen..

PS: Een router-device zal in vrijwel alle gevallen ping throttling gebruiken. Je pingt dan als het ware het OS van de router, en dat kan door meerdere factoren afwijken met wat er echt gebeurt met het verkeer zelf. Eigenlijk doet alleen de laatste hop in de reeks ertoe, die is meestal wel betrouwbaar mits hier geen throttling of andere limieten op gezet zijn.

_BLAST3R wijzigde deze reactie 01-02-2019 00:18 (16%)

• ArChie
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Jewie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:18:
Om mijzelf nu maar even te quoten, op het moment dat ik er een POA-01 splitter tussen hang dalen de waardes, opmerkelijk:
Nee hoor, het is niet opmerkelijk. Iedere splitter heeft een bepaalde demping op de uitgangen die veelal op het splitter label is aangegeven of anders in de specificaties van de fabrikant zijn op te zoeken. En splitter zorgt dus voor een verzwakking van het signaal.

Een versterker daarin tegen zorgt voor een versterking van het signaal en is om die reden dan ook aangesloten op de electra. Wederom zal de fabrikant meestal op het label van de versterker voor iedere uitgang aangeven wat de versterking is. Sommige versterkers hebben een 0 dB uitgang wat een onversterkte uitgang is. Je hebt met je experiment zonder versterker laten zien dat dat inderdaad het geval is. Dat was ook te verwachten aangezien een fabrikant gerust zal beschikken over een metertje om in de ontwikkel fase te controleren of de aangegeven versterkingen overeenkomen met de werkelijke versterkingen.

Het verhaal van een ”versterkte" 0 dB uitgang is afkomstig van personen die niet doorhadden dat splitters en dergelijke componenten die ze in plaats van de versterker in het signaal pad hadden zitten voor demping zorgen en dus de signaalsterkte beïnvloeden die ze zagen op het modem. Dat heb je dus met je tweede experiment aangetoond door een splitter tussen modem en AOP op te nemen waardoor de signaalsterkte zoals weergegeven door het modem afnam.

• king006
Jewie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Channel 1: 9.5 dBmV 40.8 dB
Channel 2: 9.8 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 9.5 dBmV 41.0 dB
Channel 4: 8.8 dBmV 40.9 dB
Channel 5: 8.3 dBmV 40.8 dB
Channel 6: 9.7 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 9.0 dBmV 40.9 dB
Channel 8: 8.8 dBmV 40.4 dB
Ze zitten nu beter dan eerst. Je kunt het beste de POA01 laten zitten :) Heb je nu beter internet?

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
_BLAST3R schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:44:
Kan je controleren via welke route het verkeer van Netflix op dit moment loopt? Het standaard patroon bij Ziggo was dat het verkeer van een streaming dienst via transit gaat. Daarna de link tussen transit en Liberty Global volloopt (eventueel ergens in de VS) en dat het pas weer vlot werkt wanneer het peering conflict opgelost is.

Twee ripe atlas traces vanaf de KPN, Ziggo, T-Mobile, XS4ALL probes in Nederland:Zie nu overigens geen latency spikes. Zal deze probe vanavond opnieuw draaien als je dat wilt.

• henk_dh
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-04 19:40
Jewie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:56:
Voor het testen van mijn internetsnelheid heb ik mijn laptop eens bedraag aan het modem gehanden en twee tests uitgevoerd:

- Speedtest via de Ziggo website (www.ziggo.nl/speedtest)
- Speedtest via Speedtest.nl

Tot mijn verbazing wijst de eerste test uit dat ik de volledige download en upload snelheid behaal, terwijl de tweede test beduidend slechtere resultaten laat zien. Is hiervoor een verklaring?
Speedtest.nl is niet betrouwbaar voor snelheden boven de 10Mb/s onder andere door het gebruik van een veel te kleine testfile. (bestaat die website nog?)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
henk_dh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:10:
[...]

Speedtest.nl is niet betrouwbaar voor snelheden boven de 10Mb/s onder andere door het gebruik van een veel te kleine testfile. (bestaat die website nog?)
Grappig: Ik was de site helemaal vergeten maar zie dat ze nu een nieuwe test-widget hebben die door een derde partij gemaakt is (nPerf).

Het is bij mij niet duidelijk of hij via IPv4 of IPv6 test (hij toont beide adressen) maar komt bij mij niet verder dan 700 mbit/s gemiddeld met pieken tegen gigabit aan.
Pagina: 1 ... 113 ... 128 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies hoort in een los topic.
- Afhandeling van de Black Friday actie hoort in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- Berichten over de nieuwe box mogen in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True