Ik heb advies/hulp nodig. Hopelijk zit ik in het goede topic, want ik ben al heel lang niet meer op GOT geweest (oude gebruiker)
Ik heb recent besloten om van XS4all over te stappen naar Ziggo (ivm voetbal/formule 1 + HBO) past dit beter bij wat ik kijk.
Ik dus aangemeld, opgezegd en 18februari krijg ik alles van Ziggo toegestuurd en rond die tijd stopt Xs4all.
MAAR: ik dacht: ik lees al eens op de website van Ziggo hoe ik dit zelf kan aansluiten, en ik kwam tot de ontdekking dat Ziggo via Coax werkt, waarbij Xs4all TV via een UTP kabel kan. (stom van me, maar totaal niet over nagedacht).
ik woon in een recent nieuwbouwhuis. De coax komt aan de andere kant van de huiskamer uit de muur, dat is echt geen optie.
Nu had ik het volgende in gedachte als oplossing:
Ik heb sowieso geen loze leiding lopen bij mijn tv in de muur, maar wel een leiding voor de UTP kabel.
oplossing 1:
1. Ik trek een coax kabel door dezelfde pijp als de UTP kabel loopt. Ik heb al begrepen dat je dan beter eerst de UTP kabel eruit kan trekken en ze er dan samen doorheen kunt trekken (anders kun je een kabel kapot trekken). Dit kan ik zelf doen, ben best handig en mijn buurman heeft een trekveer van 20m . Alleen 2 kabels door zo'n buis is toch best lastig verwacht ik. (een coax is gemiddeld al 7mm dik)
2. Ik haal de UTP kabel eruit, en trek alleen een COAX kabel. en dan werk ik met deze oplossing:
https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000045300246/
Alleen ik weet niet zeker of dit een goede oplossing is in combinatie met Ziggo? daar heb ik te weinig verstand van.
3. misschien weten jullie nog een andere oplossing?
Bedankt