Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:33:
Heb hier al ruim een jaar een Connect Box staan zonder problemen maar sinds 3 dagen herstart het modem elke 10/15 minuten, bloed irritant. Alles gecheckt maar niets gevonden. Nieuw modem is onderweg maar herkent iemand dit toevallig met een mogelijke tip? Duurt nog 2/3 dagen voor t nieuwe modem er is namelijk...
Herstarten zou kunnen komen doordat je waardes te hoog zijn (is een mogelijkheid) kan je die eens posten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:34:
[...]

Herstarten zou kunnen komen doordat je waardes te hoog zijn (is een mogelijkheid) kan je die eens posten ?
Ik heb het modem even gereset (want stond in bridge) en zal ze zo ff posten!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:34:
[...]

Dit zijn de modem waardes :

Tweakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vJOTxF2sf1ZlVNENlh1wvCnX/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xoLvxiEUdO52ZHDSvwdCS6oP/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mhO9KyVs1IC93TPY7AXRZdFJ/thumb.png

Ziet er niet gek uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

IkWilbert schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:32:
Krijg ineens een melding dat er een update is voor mijn ci module. Iemand enig idee wat er gewijzigd is?
Heb ik ook soms, maar als ik wil updaten is de update weg. Lukte het bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45
DennusB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:41:
[...]

Je hebt een flinke dosis interferentie op de 4G frequenties. Dit is absoluut niet wat je wilt zien op het modem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:33
DennusB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:41:
[...]

Zo te zien heb je een wat slechtere ontvangst op stream 16-19. Als je daar ook veel RS-fouten hebt (die laat je namelijk niet zien), dan heb je last van instraling van een 4G-mast. Een nieuw modem zal dan niet echt helpen, dan moet waarschijnlijk je AOP vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:52
IUser schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:39:
[...]

Ik heb gewoon gebeld met optie ‘opzeggen’.
Gisteren ook weer gebeld, optie opzeggen gekozen, kreeg (tot mijn verbazing) direct iemand aan de lijn, vriendelijke jongeman die direct zei dat ik gewoon recht had op de BF-korting, hij zei wel dat hij nog even moest uitzoeken hoe dit in het systeem te verwerken. Dat blijkt, want gisteravond toonde Mijn Ziggo ineens een abo van 0 euro, en vandaag heb ik een zakelijk abo van 59 euro met een korting van 59 euro.

Vermoedelijk krijgen ze de kortingsactie niet zomaar ingevoerd in het systeem en moeten ze wat administratieve trucs uithalen om toch op een juist bedrag uit te komen. Eerstvolgende nota's even goed bekijken dus.

Uiteindelijk dus toch goed geholpen, fijn gesprek en blij dat ik een bevestiging heb (al is het slechts mondeling).

Vandaag Connectbox aangesloten, haal nog steeds maar 85 mb downloadsnelheid (met een abo van 200 mb). Kan ik ergens zelf iets nakijken om dat mogelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:13:
[...]

Zo te zien heb je een wat slechtere ontvangst op stream 16-19. Als je daar ook veel RS-fouten hebt (die laat je namelijk niet zien), dan heb je last van instraling van een 4G-mast. Een nieuw modem zal dan niet echt helpen, dan moet waarschijnlijk je AOP vervangen worden.
Maar kan dat opeens van de ene op de andere dag?? En wat is AOP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

Het abbonee overnamepunt dat meestal in de meterkast zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 05-12-2018 19:54 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:51:
[...]

Als ze een mast aanzetten of herconfigureren wel.

Aop is de aansluiting waar Ziggo binnen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:33
DennusB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:51:
Na de afschakeling van de analoge zenders is Ziggo aan het schuiven geweest met de frequenties van de downloadstreams waardoor je nu last hebt. Eerder had je ook last, maar op een zender waar je nooit naar keek.

Je AOP (Abonnee Overname Punt) is je hoofdaansluiting, waar de groene kabel binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:59:
[...]

Na de afschakeling van de analoge zenders is Ziggo aan het schuiven geweest met de frequenties van de downloadstreams waardoor je nu last hebt. Eerder had je ook last, maar op een zender waar je nooit naar keek.

Je AOP (Abonnee Overname Punt) is je hoofdaansluiting, waar de groene kabel binnenkomt.
Lekker dan.. dat gaat dus waarschijnlijk weer een langdurig ellende traject worden met ziggo. En dat terwijl t altijd prima werkte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:27:
[...]

Ik had dit automatisch wisselen niet verwacht, zeker gezien je verhaal op chelloo.com. Was er destijds bij jou niet iets anders aan de hand? Is een managed switch/access point überhaupt wel nodig? Jij gaf aan dat bij jou er niet automatisch werd gewisseld. Ligt dit erg aan de gebruikte apparatuur? In mijn geval maak ik gebruik van iPad/iPhone.
Bij mij wisselde die niet maar bleef die met de andere verbonden. Met de Omada controller gaat dat nu wel goed.

Heb hier al ruim een jaar een Connect Box staan zonder problemen maar sinds 3 dagen herstart het modem elke 10/15 minuten, bloed irritant. Alles gecheckt maar niets gevonden. Nieuw modem is onderweg maar herkent iemand dit toevallig met een mogelijke tip? Duurt nog 2/3 dagen voor t nieuwe modem er is namelijk...
Ik heb een vergelijkbaar geval gehad bij een kennis van me. Heb uiteindelijk een getest door alleen het modem op de kabel aan te sluiten en de rest er even tijdelijk af. Toen bleef het wel prima werken. Toen ik de Mediabox XL aansloot was het snel weer pet, bleek dat die het retoursignaal veel hard stond te toeteren waardoor het modem het niet meer leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[b]robertwebbe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:16:

[...]

Ik heb een vergelijkbaar geval gehad bij een kennis van me. Heb uiteindelijk een getest door alleen het modem op de kabel aan te sluiten en de rest er even tijdelijk af. Toen bleef het wel prima werken. Toen ik de Mediabox XL aansloot was het snel weer pet, bleek dat die het retoursignaal veel hard stond te toeteren waardoor het modem het niet meer leuk vond.
Zou mooi zijn als dat t was, maar naast de CI+ module heb ik niets anders op die kabel hangen hier!

Edit : toch wel raar dit, dacht net laat ik het modem even in een ander kasten zetten. Letterlijk 10 centimeter naar rechts en nu is hij al een half uur online... hopen dat ie online blijft.
*klopt af*

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 05-12-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
Precies hetzelfde hier (omgeving Rotterdam, zie ook vorige pagina's, je bent niet de enige). Monteur komt morgen langs hier gelukkig, hoop dat ze het op kunnen lossen anders ga ik over naar ADSL..

[ Voor 6% gewijzigd door Tricq op 05-12-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik op de slaapkamer een chromecast om met Ziggo Go TV te kijken. Dit werkt erg goed, echter mis ik wel het kunnen zappen met een ouderwetse afstandsbediening. Dat werkt gewoon sneller en is blind te bedienen (itt een telefoon die je aldoor weer moet unlocken, scrollen door de programmagids etc.).

Weet iemand of er een manier bestaat om tv te kijken via Ziggo Go met een ouderwetse zapper? Het enige wat ik kan bedenken is een laptop op de tv aansluiten en dan een remote gebruiken die toetsenbordaanslagen emuleert. Dat wordt alleen weer wat te uitgebreid voor simpel tv kijken. Eigenlijk zoek ik een kant-en-klare oplossing. Hoeft niet perse via Chromecast, maar mag ook een ander apparaatje zijn. Ik heb ook eens gekeken naar Android TV boxen, waar een zapper bij zit, maar daar schijnt Ziggo Go weer niet op te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 05-12-2018 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:53

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 738905 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:09:
[...]

Heb ik ook soms, maar als ik wil updaten is de update weg. Lukte het bij jou?
Ja, netjes de update geïnstalleerd

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:02
Palomar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:47:
Ik gebruik op de slaapkamer een chromecast om met Ziggo Go TV te kijken. Dit werkt erg goed, echter mis ik wel het kunnen zappen met een ouderwetse afstandsbediening. Dat werkt gewoon sneller en is blind te bedienen (itt een telefoon die je aldoor weer moet unlocken, scrollen door de programmagids etc.).

Weet iemand of er een manier bestaat om tv te kijken via Ziggo Go met een ouderwetse zapper? Het enige wat ik kan bedenken is een laptop op de tv aansluiten en dan een remote gebruiken die toetsenbordaanslagen emuleert. Dat wordt alleen weer wat te uitgebreid voor simpel tv kijken. Eigenlijk zoek ik een kant-en-klare oplossing. Hoeft niet perse via Chromecast, maar mag ook een ander apparaatje zijn. Ik heb ook eens gekeken naar Android TV boxen, waar een zapper bij zit, maar daar schijnt Ziggo Go weer niet op te werken.
Op oa Samsung mobieltjes heb je Peel Remote? Werkt dat iet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IkWilbert schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:59:
Ja, netjes de update geïnstalleerd
Welke versie heb je nu van de software?

Ik heb trouwens geen idee of dat per merk (Smit e.d.) wat uitmaakt, maar dan kan ik even vergelijken met wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 738905 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:14:
[...]

Welke versie heb je nu van de software?

Ik heb trouwens geen idee of dat per merk (Smit e.d.) wat uitmaakt, maar dan kan ik even vergelijken met wat ik heb.
Neotion
sdk versie r63518
Boot versie r42857

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IkWilbert schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:24:
[...]

Neotion
sdk versie r63518
Boot versie r42857
Raar zeg, ik heb ook een Neotion en heb dit:
sdk versie r31853
Boot versie r30329

Volgens mijn tv heb ik de meest recente versie. Misschien verschil per regio? Al werkt de tv en ik kijk trouwens nooit tv, dus heel boeiend is het ook allemaal niet, maar ik blijf het raar vinden dat ik wel die update melding gekregen heb, maar niks kon updaten en jij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 738905 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:22:
[...]

Raar zeg, ik heb ook een Neotion en heb dit:
sdk versie r31853
Boot versie r30329

Volgens mijn tv heb ik de meest recente versie. Misschien verschil per regio? Al werkt de tv en ik kijk trouwens nooit tv, dus heel boeiend is het ook allemaal niet, maar ik blijf het raar vinden dat ik wel die update melding gekregen heb, maar niks kon updaten en jij wel.
Via Ziggo webcare proberen te achterhalen wat er gewijzigd is in de update. De reactie was dat er in de update niets is aangepast... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier zojuist ook nog eens gebeld met Ziggo ivm de black Friday actie die er liep.
Omdat ik verschillende verhalen had gelezen in dit topic dat het bij de één gecanceld was en de andere wel goed gegaan was had ik zoiets navragen maar.

Hier is de bestelling dus ook goed gegaan via het incognito-scherm.
Overigens stond er in hun systeem dat ik voor Ziggo Sport Totaal betaal, maar dat zou een gratis benefit moeten zijn ivm de combi met Vodafone.

Volgens mijn facturen wordt dit altijd goed verrekend, maar schijnbaar stond er iets toch niet goed in het scherm.
Dat is dus ook gelijk maar even gecorrigeerd :+

Edit; overigens klopt dat wel van het Ziggo Sport pakket die zat natuurlijk bij de FNV actie van vorig jaar januari :D

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 06-12-2018 17:17 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:18
Heerlijk Ziggo!
Tijdens de Black Friday actie geprobeerd via de chat de korting voor bestaande klanten te krijgen. Helaas konden ze mij niet verder helpen, het was het slimste om het contact formulier in te vullen, dan ging de afdeling Retentie mij terug bellen..
Dus ik heb nog gevraagd, dan zitten we dus na de aanbiedingsperiode waarschijnlijk geldt die actie dan nog wel? Waarop Ziggo zegt, ja meneer, de datum van invullen staat op maandag 26 en dus in de actie, komt goed.. diezelfde avond mailde Ziggo met een ander aanbod (jaar internet max voor de prijs van complete, verzocht om het aanbod wat diverse tweakers hebben gehad; jaar AIE max voor de prijs van AIE complete). Dit moest de afdeling opzeggingen doen dus daar ging ze hem neer leggen (volgens mij was mijn contact formulier ook daar aan gericht, maar ok)..
Die belde dus eergisteren op de huis telefoon, vandaag terug gebeld. Eerste verbinding verbroken, na anderhalf uur eindelijk iemand aan de telefoon die doodleuk met het aanbod komt om 3 maanden korting te geven, en een jaar de internet snelheid te verhogen (komt neer op de internetsnelheid een jaar verhogen en totale kosten gelijk, met 2 maanden movies en series xl). Want de black friday aanbieding kon ze niet meer geven in het systeem want de periode was voorbij 8)7 8)7 8)7
Dit verhaal ook daar gedaan, netjes excuses gehad maar dit was toch het aanbod want het kon echt niet.. dus ik denk er nog even over na, maar wat een gang van zaken weer.. volgende keer toch maar aansluiten in de wachtrij dus..

@VodafoneZiggo nog commentaar? voel me wel een beetje genaaid zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IkWilbert schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:24:
[...]

Neotion
sdk versie r63518
Boot versie r42857
Eerder vanavond voor het jeugjournaal kwam die versie hier ook binnen, gisteren en eergisteren is de TV niet aan geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

IkWilbert schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:41:
Via Ziggo webcare proberen te achterhalen wat er gewijzigd is in de update. De reactie was dat er in de update niets is aangepast... 8)7
:D

Laat ze maar snel die android tv app uitbrengen, dan kan die hele kabel en alle ci+ kaarten hier weg.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 06-12-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Betaalde normaal iets van 65 euro per maand.
Nu in december ineens 85 euro nadat ik vorige maand de black friday actie had genomen (zelfde pakket gehouden).

Er staat ook wel iets bij van dat je factuur de eerste keer hoger is, en dat dit dan bij de volgende verekend zou worden. Ben benieuwd dus...

Al zie ik op deze factuur nog niks wat op de black friday korting lijkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TripleQ schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:22:
Betaalde normaal iets van 65 euro per maand.
Nu in december ineens 85 euro nadat ik vorige maand de black friday actie had genomen (zelfde pakket gehouden).

Er staat ook wel iets bij van dat je factuur de eerste keer hoger is, en dat dit dan bij de volgende verekend zou worden. Ben benieuwd dus...

Al zie ik op deze factuur nog niks wat op de black friday korting lijkt
Zoals eerder is verteld moet je daar niet echt naar kijken.
Je factuur zal waarschijnlijk kloppen.
Dit heeft te maken met het verrekenen van jr maandbedragen.

Ik verwacht een kloppende factuur zodra deze erop staat

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:10

Sebazzz

3dp

Meer mensen een e-mail gekregen dat Ziggo "pakketten gaat opruimen" om een prijsverhoging er doorheen te drukken?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:10:
Meer mensen een e-mail gekregen dat Ziggo "pakketten gaat opruimen" om een prijsverhoging er doorheen te drukken?
Misschien handig om die mail dan ook even te latn zien. Ik heb hiets gekegen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:06
Laat mij raden, je hebt nog een eeuwen oud pakket?
Tja niet zo gek dat ze dat eens gaan opruimen, wees blij dat je er nog zolang van hebt kunnen profiteren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:50:
[...]

Laat mij raden, je hebt nog een eeuwen oud pakket?
Tja niet zo gek dat ze dat eens gaan opruimen, wees blij dat je er nog zolang van hebt kunnen profiteren.
Ja - vijf jaar. Mogen ze dat zomaar midden in het contract opruimen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hoe gaat het inmiddels en heb je het nieuwe modem al ontvangen?

Mocht je problemen blijven houden, stuur dan even een PB met een link naar je post en met je postcode + huisnummer, dan helpen we je verder!

Groet,
Leroy

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:26:
[...]

Hoe gaat het inmiddels en heb je het nieuwe modem al ontvangen?

Mocht je problemen blijven houden, stuur dan even een PB met een link naar je post en met je postcode + huisnummer, dan helpen we je verder!

Groet,
Leroy
Nog steeds drama, gisteren middag klapte hij er nog een keer of 3 uit. Modem reboot zichzelf gewoon.
Nieuwe modem is onderweg en kan ik dit weekend installeren. Als het dan nog blijft spelen geef ik jullie weer een seintje. Dank voor het bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sebazzz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:25:
[...]

Ja - vijf jaar. Mogen ze dat zomaar midden in het contract opruimen?
Midden in het contract? Je hebt een 10 jaar contract? :?
Je jaarcontract is 4 jaar geleden al afgelopen vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik heb toevallig de Ziggo op gezegd maar mijn broer heeft ook een mail gekregen.
Internet snelheid omhoog samen met de upload, €4,50 per maand extra betalen. Woont net op een nieuw adres, durf niet te zeggen of hij het oude abonnement heeft meegenomen.

Online kon hij kiezen voor het start pakket wat iets goedkoper kan zijn alleen die wijziging kan die online niet doorvoeren 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4eTVOdUzMPgdoTLGldxD1fvk/thumb.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Famous Als hij nu een 50Mbit pakket heeft dan heeft ie die al jaren, die komen namelijk nog uit de UPC tijd en heeft ZIggo nooit verkocht. Blijkbaar gaan ze die nu afschaffen en zetten ze die mensen naar het Start XL pakket met 100Mbit. Hij kan er natuurlijk voor kiezen om naar Start te gaan met 40Mbit (en is dan blijkbaar 50cent per maand goedkoper uit, maar Ziggo verdient liever iets meer aan hem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:28:
[...]

Midden in het contract? Je hebt een 10 jaar contract? :?
Je jaarcontract is 4 jaar geleden al afgelopen vermoed ik ;)
Ja, en wordt jaarlijks verlengt met een jaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sebazzz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:00:
[...]

Ja, en wordt jaarlijks verlengt met een jaar toch?
Nee, na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen.
Tenzij je een korting vraagt en dus een nieuw jaarcontract aangaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:27:
[...]

Nog steeds drama, gisteren middag klapte hij er nog een keer of 3 uit. Modem reboot zichzelf gewoon.
Nieuwe modem is onderweg en kan ik dit weekend installeren. Als het dan nog blijft spelen geef ik jullie weer een seintje. Dank voor het bericht :)
Meer klanten hebben dit probleem lees net toevallig dit bericht: \
https://www.nu.nl/interne...-herstarten-spontaan.html

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wii4all schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:07:
[...]

Ja, dat lijkt mijn probleem. Hopen dat ze nu een ander type modem hebben opgestuurd dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:41:
[...]
Misschien handig om die mail dan ook even te laten zien. Ik heb niets gekregen iig.
@Sebazzz, copy/paste de inhoud van die mail eens zoals door @jongetje wordt gevraagd? Ik wil het ook wel weten.

Edit: of deze moet inhoudelijk gelijk zijn aan; Famous in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Dit betreft dan een oud UPC pakket?

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2018 12:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:01:
[...]

Nee, na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen.
Tenzij je een korting vraagt en dus een nieuw jaarcontract aangaat.
Je kan tegenwoordig maandelijks opzeggen.
Ik heb in augustus een pakket aangevraagd en reeds opgezegd, geen enkel probleem.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

hardware-lover schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:08:
[...]

@Sebazzz, copy/paste de inhoud van die mail eens zoals door @jongetje wordt gevraagd? Ik wil het ook wel weten.

Edit: of deze moet inhoudelijk gelijk zijn aan; Famous in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Dit betreft dan een oud UPC pakket?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:27
Hier gaan we het 3e weekend in zonder TV & internet.
Alles is good-to-go; alles is afgemonteerd in de meterkast, signaal is er, alleen moet ik nu wachten op 1 of ander administratief proces waarna mijn abonnement actief word en het startpakket verzonden kan worden.

@VodafoneZiggo kunnen jullie niks voor mij betekenen?

[ Voor 9% gewijzigd door the-edge op 07-12-2018 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

Ik loop als sinds juli met connectieproblemen, restarts etc. Je gaat me toch niet vertellen dat het al die tijd gewoon aan dat witte prutding heeft gelegen (Die is in juni gekomen).

Maandag komt zelfs een monteur naar de problemen kijken.

Mogen we een eerlijke insight @VodafoneZiggo? Want ik krijg nu het idee dat al die restartissues / verbindingsproblemen dan toch door dat Arris ding komen.

(en als het aan mij ligt direct omwisselen maandag dan maar, dan maar geen wifi modem, het moet vooral stabiel en betrouwbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 09:14

mindcre8r

Tradepedia

Ik heb hetzelfde en ben het spuugzat.
Helaas door de monopolie geen andere optie dan Ziggo, glasvezel gaat nog lang duren helaas.

Als hij in bridge mode gaat, is het dan beter? Dan koop ik zelf wel deugdelijk spul (ubi)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heb even gebeld, had zoiets vervang die modem dan ook maar gelijk maandag. Blabla het is allee in het oude UPC-regio een probleem.

Zucht.....

[rant]
Wanneer ik weer een woning heb voor mezelf en ik mag zelf kiezen en ik kan geen glasvezel dan neig ik steeds meer naar een xDSL verbinding, of het nu langzamer is of niet. Ik krijg nu het gevoel steeds maar weer aan het lijntje gehouden te worden.

Ja er komt een monteur, maar een binnenmonteur (geen buiten wat nodig zou zijn volgens de medewerken een tijdje terug).
Daarnaast het duurt al een half jaar, ondertussen had het allang gefixed moeten zijn linksom of rechtsom. Dit kost Ziggo geld en mij ook tijd (=geld). Die monteur had eind juli/augustus al op de stoep moeten staan. Dit is te belachelijk voor woorden. En maar hopen dat van de 25-30 mensen die er wonen straks mensen voor Ziggo gaan.... kan jullie werkgever rekenen? Dat witte ding moet de fik in, lever een fatsoenlijk device of verlies klanten ermee. :(
[/rant]

De rant terzijde, het personeel wat ik gesproken heb en hier op het account zijn vriendelijk en willen graag helpen. Die neem ik ook niets kwalijk, hun werkgever daarentegen heeft een beleidsvernieuwing nodig als het aankomt op het woord service.

@hieronder
Ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 07-07 09:14

mindcre8r

Tradepedia

Bas, ik zit niet in een oud UPC gebied.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 12-07 22:24
[...]
Wazig verhaal op nu.nl. Ik vraag me af: ligt dit wel aan die modems? En dan zomaar opeens? Is er een software update geweest? Blijkbaar iets met wifispots...
Of ligt hier toch de frequentie wissel naar de 4 G gebieden aan ten grondslag, en wordt dat gewoon niet gecommuniceerd. Heeft maar 3% een Arris? Ik dacht dat die connectboxen bij de vleet waren uitgedeeld. Of zijn dat allemaal compals geweest?

Het roept een boel vragen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

the-edge schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:23:
Hier gaan we het 3e weekend in zonder TV & internet.
Alles is good-to-go; alles is afgemonteerd in de meterkast, signaal is er, alleen moet ik nu wachten op 1 of ander administratief proces waarna mijn abonnement actief word en het startpakket verzonden kan worden.

@VodafoneZiggo kunnen jullie niks voor mij betekenen?
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn :(

Stuur even een PB met een link naar je post en je postcode + huisnummer, dan kijken we na wat nu precies de oorzaak is dat je zo lang moet wachten en hoe we het oplossen!

Groet,
Leroy

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

[...]

Balen zeg!
Het verhaal is iets genuanceerder dan op Nu.nl wordt beschreven.
Het betreft dus de Arris Connectboxen. In de meeste gevallen staan bij de klanten Compal Connectboxen en daarnaast is het alleen in voormalig UPC gebied gaande.

Daarbij gaat het alleen om de draadloze verbindingen (SSID-netwerken) die wegvallen, bekabelde verbindingen blijven werken. Je modem mag niet compleet uitvallen zoals jij wel omschrijft.

Houdt ons in elk geval op de hoogte van je situatie en stuur indien nodig een PB met je klantgegevens!

Groet,
Leroy

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Famous schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb toevallig de Ziggo op gezegd maar mijn broer heeft ook een mail gekregen.
Internet snelheid omhoog samen met de upload, €4,50 per maand extra betalen. Woont net op een nieuw adres, durf niet te zeggen of hij het oude abonnement heeft meegenomen.

Online kon hij kiezen voor het start pakket wat iets goedkoper kan zijn alleen die wijziging kan die online niet doorvoeren 8)7

[Afbeelding]
Waarom upgraden in voordeel van ziggo als je ook kunt downgraden wat dus minder kost. Las net dat ziggo zwaar gaat investeren. https://www.totaaltv.nl/n...steert-in-uitzendrechten/
Zie de vele tariefsverhogingen al weer voorbij komen. Gelukkig kan ik nog kiezen voor glasvezel. Ze doen maar.

[ Voor 36% gewijzigd door bt1441 op 07-12-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Grrr, de factuur voor december is hetzelfde als november (BF, was in principe contractvrij).

*zucht*, kan weer bellen. Heb alweer teveel grote en kleine ergernissen achter de rug de laatste paar maanden dat KPN zelfs aantrekkelijk wordt. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 07-12-2018 16:04 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan94
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-06 16:52
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:04:
Grrr, de factuur voor december is hetzelfde als november (BF, was in principe contractvrij).

*zucht*, kan weer bellen. Heb alweer teveel grote en kleine ergernissen achter de rug de laatste paar maanden dat KPN zelfs aantrekkelijk wordt. :X
Bij mij is ie zelfs omhoog gegaan omdat er een 2e mediabox staat geregistreerd 8)7
Bij vernieuwing van het contract heb ik aangegeven dat ik Max wilde met een extra mediabox (die ik dus al had), ze hebben er nog een opgestuurd. Wat een zooi daar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb opeens 6,82 euro extra kosten voor bellen terwijl ik meermaals aangegeven heb in de chat (heb de logs bewaard) dat ik dat onbeperkte bellen wil behouden, zit ik in de chat en krijg ik eerst als antwoord dat ziggo voorstelt dat ik de extra kosten betaal + de 10,95 per maand.

Ik ben rustig gebleven wat wat moeite gekost heeft :X, maar nu heb ik toezegging dat ik het terugkrijg als ze toch op de factuur komen.

Ik heb er wel veel werk van zeg, ik ga niet meer meedoen aan een black friday deal, wat een ellende. Ik vermoed dat ik nog vaak mag chatten met ze omdat ik 110% zeker weet dat mijn facturen de komende maanden ellende gaan opleveren.
bt1441 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:01:
Waarom upgraden in voordeel van ziggo als je ook kunt downgraden wat dus minder kost. Las net dat ziggo zwaar gaat investeren. https://www.totaaltv.nl/n...steert-in-uitzendrechten/
Dat vind ik op zich wel mooi hoor, ik heb ziggo sport gratis nu ik alles in 1 max en vodafone heb, dus als er veel meer sport bijkomt, graag zelfs. Daar heb je nog wat aan als klant, bij kpn heb je meen ik ook spotify e.d. erbij, bij ziggo heb je hbo en sport, ik vind dat mooi. Ik hoop wel dat fox eredivisie er ook bijkomt, ik betaal daar nu ook nog eens 18 euro ofzo voor (wel een aanbieding voor een heel jaar inclusief internationaal voetbal).

Het lijkt me verder wel redelijk normaal dat het elk jaar met 2 tot 5% omhoog gaat, maar dat gaat je salaris waarschijnlijk ook. Idem voor prijzen in de supermarkt, computeronderdelen etc.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 07-12-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:04:

Laat me raden.... 6 × 29,95 en je had al internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:08
Palomar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:47:

Bij mij op een Samsung TV (weet type ff niet) moest ik de Chromecast in de HDMI 1 stoppen.
Deze poort heeft HDMI-CEC.
In het systeem menu van het toestel moest HDMI CEC (Anynet+ noemen ze het ook wel) aanzetten en daarna kon ik in ieder geval youtube pauzeren en volume omhoog, omlaag doen met de originele samsung ab. Ziggo TV moet ik nog ff testen maar de Chromecast kan dus overweg met HDMI-CEC. Je zou het ook ff kunnen proberen, ga ik ook doen :P ;)

EDIT: Geluid doet het, verder niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:09
Ik ben in januari op mijn huidige adres gaan wonen, vlak daarvoor mijn abonnement gewijzigd naar Internet max (400 Mbps) en een Connectbox ontvangen.

De eerste helft van 2018 ging het goed. Modem staat in bridge modus en op mijn bedrade netwerk (zelfs met router en switches ertussen) zo goed als op ieder moment van de dag nominale snelheid, 400 Mbps.

Sinds de zomer ongeveer, is het minder. Ik gebruik Google Wifi als router, die doet iedere dag automatisch een speedtest naar een server van Google. Na heel lang iedere dag nominaal te draaien, ging de snelheid omlaag. Op dit moment is mijn gemiddelde over 30 dagen 216 Mbps, iets meer dan 50% van mijn abonnementssnelheid. Er zijn in de zomer een paar keer werkzaamheden geweest en het kan natuurlijk toeval zijn, maar voor mijn gevoel zijn de problemen daarna begonnen.

Mij gemeld bij Ziggo Webcare op Twitter. Uiteraard heb ik ze eerst moeten overtuigen dat het niet aan mijn thuisnetwerk lag... Na alle stappen genomen te hebben (rechtstreeks achter het modem meten, modem resetten etc. etc.) en een aantal keer uitgelegd te hebben dat het eerst op exact dezelfde hardware wél goed ging, afgelopen dinsdag een monteur langs gehad.
Hij vond niks mis met de huisinstallatie, maar heeft (preventief) wel 't AOP vervangen. Dat hielp niet. Door een storing bij Ziggo kon hij niet inloggen in hun systeem om "de andere kant" te checken (zijn woorden).
Hij zou dit alles registreren en Ziggo zou er dan op terug moeten komen. Natuurlijk niets op gehoord.

Zojuist nog eens telefonisch contact gehad, daar kreeg ik wederom het verhaal dat betreffende monteur door een storing niet in het systeem kon. Ze gaan nu een nieuwe monteur sturen die dit hopelijk gaat kunnen oplossen.

Ik ben benieuwd, maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Als al geconstateerd is dat er met de huisinstallatie niets mis is, wat moet die monteur dan bij mij thuis komen doen? Ze kunnen beter naar de wijkcentrale kijken, want ik krijg de indruk dat daar onlangs iets veranderd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hoeft er niet perse een monteur bij je thuis te komen. Als de monteur de case kan lezen (mits alles goed geregistreerd is) dan heb je kans dat de monteur je belt en dat deze in de wijkkast gaat kijken.
De KS moet een melding maken om een monteur te plannen, maar het is hoe de monteur dit oppakt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Jay-B schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:50:
[...]

Laat me raden.... 6 × 29,95 en je had al internet?
Dezelfde actie en methode vorig jaar gewoon probleemloos gebruikt. KPN had een betere aanbieding, was ik maar geswitched. Dan was ik ook van de ellendige Mediabox af. Maar eens hedgen door de volgende keer een KPN mobiel abo te nemen en mijn vrouw op Vodafone te laten. Dan hebben we altijd pakketkortingen waar nodig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:50:
Ik heb opeens 6,82 euro extra kosten voor bellen terwijl ik meermaals aangegeven heb in de chat (heb de logs bewaard) dat ik dat onbeperkte bellen wil behouden
Die 6,82 is toch minder dan de kosten voor dat onbeperkt bellen? Dan is er toch financieel niets aan de hand (behalve dat je het nu wel weer aan moet zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jongetje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:33:
Die 6,82 is toch minder dan de kosten voor dat onbeperkt bellen? Dan is er toch financieel niets aan de hand (behalve dat je het nu wel weer aan moet zetten).
Dat is van 1 week bellen (na een maand was het dus 24 euro geweest), ik kom er gelukkig nu snel achter (ik houd de rekening wat in de gaten en kijk ongeveer om de week ivm de black friday deal). Het gaat me ook niet omdat bedrag, ik wil gewoon netjes behandeld worden.

Ik heb dat eerder gehad, gelukkig keek ik net even omdat hier melding werd gemaakt dat er dingen niet juist verrekend werden bij andere tweakers. Het gaat ook niet om het geld, 7 euro is niet zo heel boeiend voor mij (zeg maar 2 bier in de kroeg), maar ik heb meermaals aangegeven dat het meegenomen moet worden en ik word er gewoon wat moe van dat ik alles moet controleren. Ik betaal voor een dienst, ik kan mijn kinderen van 9 en 11 beter vertrouwen met beloftes dan ziggo mij doet en dat vind ik gewoon jammer. Ik heb letterlijk aan 5 medewerkers aangegeven dat ik onbeperkt bellen wil houden, waarom zet iemand dat daar dan uit? Het ontgaat me echt.

Ik hoop echt dat ziggo haar klantenservice eens gaat verbeteren en mensen aan neemt die verstand van zaken hebben, maar ik herken dit bij meer bedrijven (probeer ook al vanaf eind september een mechanische ventilatie hier te laten vervangen en er zijn al 3 monteurs geweest, maar ik heb nog niks....). Als het persooneel een betere opleiding zou krijgen zou het toch heel veel telefoontjes schelen? Ik heb bijgehouden hoeveel uur ik met ziggo contact gehad heb om van de black friday deal die ziggo geeft (12 maanden korting als je je pakket upgrade en vodafone gaat verlengen) afneemt is nu 8,7 uur!!! Dat is toch bizar. Ik heb geen idee wat een medewerker Ziggo kost, maar dat zal snel 30 euro netto zijn, dan zijn ze bijna 270 euro aan mij kwijt inmiddels op een korting van 300 euro. Dat gaat nergens over. Ik ben inmiddels wel tot de conclusie dat ik dit nooit meer doe, het is mijn tijd niet waard en ik ga echt niet nog eens deze ellende aan voor 300 euro korting per jaar, dat is de moeite waard als je student bent , maar echt niet als je een drukke baan hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 07-12-2018 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik lees zojuist dit: https://www.totaaltv.nl/n...oring-door-internetmodem/
Het uitzetten van de wifispots zou dus kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:20:
[...]

Dat is van 1 week bellen (na een maand was het dus 24 euro geweest), ik kom er gelukkig nu snel achter (ik houd de rekening wat in de gaten en kijk ongeveer om de week ivm de black friday deal). Het gaat me ook niet omdat bedrag, ik wil gewoon netjes behandeld worden.

Ik heb dat eerder gehad, gelukkig keek ik net even omdat hier melding werd gemaakt dat er dingen niet juist verrekend werden bij andere tweakers. Het gaat ook niet om het geld, 7 euro is niet zo heel boeiend voor mij (zeg maar 2 bier in de kroeg), maar ik heb meermaals aangegeven dat het meegenomen moet worden en ik word er gewoon wat moe van dat ik alles moet controleren. Ik betaal voor een dienst, ik kan mijn kinderen van 9 en 11 beter vertrouwen met beloftes dan ziggo mij doet en dat vind ik gewoon jammer. Ik heb letterlijk aan 5 medewerkers aangegeven dat ik onbeperkt bellen wil houden, waarom zet iemand dat daar dan uit? Het ontgaat me echt.

Ik hoop echt dat ziggo haar klantenservice eens gaat verbeteren en mensen aan neemt die verstand van zaken hebben, maar ik herken dit bij meer bedrijven (probeer ook al vanaf eind september een mechanische ventilatie hier te laten vervangen en er zijn al 3 monteurs geweest, maar ik heb nog niks....). Als het persooneel een betere opleiding zou krijgen zou het toch heel veel telefoontjes schelen? Ik heb bijgehouden hoeveel uur ik met ziggo contact gehad heb om van de black friday deal die ziggo geeft (12 maanden korting als je je pakket upgrade en vodafone gaat verlengen) afneemt is nu 8,7 uur!!! Dat is toch bizar. Ik heb geen idee wat een medewerker Ziggo kost, maar dat zal snel 30 euro netto zijn, dan zijn ze bijna 270 euro aan mij kwijt inmiddels op een korting van 300 euro. Dat gaat nergens over. Ik ben inmiddels wel tot de conclusie dat ik dit nooit meer doe, het is mijn tijd niet waard en ik ga echt niet nog eens deze ellende aan voor 300 euro korting per jaar, dat is de moeite waard als je student bent , maar echt niet als je een drukke baan hebt.
Hoe heb je de deal aangevraagd? Via internet?

Mijn advies voortaan, bellen met de retentie afdeling en zo je korting regelen, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-07 13:51
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:57:
[...]

Balen zeg!
Het verhaal is iets genuanceerder dan op Nu.nl wordt beschreven.
Het betreft dus de Arris Connectboxen. In de meeste gevallen staan bij de klanten Compal Connectboxen en daarnaast is het alleen in voormalig UPC gebied gaande.

Daarbij gaat het alleen om de draadloze verbindingen (SSID-netwerken) die wegvallen, bekabelde verbindingen blijven werken. Je modem mag niet compleet uitvallen zoals jij wel omschrijft.

Houdt ons in elk geval op de hoogte van je situatie en stuur indien nodig een PB met je klantgegevens!

Groet,
Leroy
Precies dit probleem, eergister aangeven via de klantenservicechat van Ziggo.
Echter viel natuurlijk net tijdens de chat het wifi uit :+ .

Zijn er al oplossingen voor/vervanging van de arris connectie boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Iets in WifiSpots veroorzaakt het probleem van de wegvallende SSID's.
Dus als je het toch niet gebruikt, even mijn Ziggo opgaan en WifiSpots uitschakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 08-12-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinusz schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 07:32:
Hoe heb je de deal aangevraagd? Via internet?
Nee, telefonisch, maar omdat het een combi deal was tussen Vodafone en Ziggo gingen ze mij terugbellen. Ik werd teruggebeld en dacht alles geregeld te hebben en had ook een goed gesprek, maar die medewerker was van Vodafone en Vodafone is kennelijk geen Ziggo achter de schermen, maar de Vodafone medewerker had wel in het Ziggo systeem gewerkt ofzo met een collega en alles was daardoor misgegaan.

Het lijkt aan de buitenkant nu 1 bedrijf, maar ik vermoed dat ze de systemen niet kunnen koppelen, ik vermoed dat ze een export van vodafone naar ziggo doen om zo te zien wie een gratis zenderpakket e.d krijgt, maar in zo'n deal waarbij je zowel iets met mobiele telefonie als met internet afneemt gaat het dan snel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 20:22
*knip*. Dit soort uitgebreide vragen passen beter in een los topic. Echter is het ook de bedoeling om eerst zelf op onderzoek uit te gaan, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Doe dat dus eventjes en mocht je er daarna nog niet uitgekomen zijn, open dan gerust een nieuw topic.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 08-12-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:28:
[...]

Nee, telefonisch, maar omdat het een combi deal was tussen Vodafone en Ziggo gingen ze mij terugbellen. Ik werd teruggebeld en dacht alles geregeld te hebben en had ook een goed gesprek, maar die medewerker was van Vodafone en Vodafone is kennelijk geen Ziggo achter de schermen, maar de Vodafone medewerker had wel in het Ziggo systeem gewerkt ofzo met een collega en alles was daardoor misgegaan.

Het lijkt aan de buitenkant nu 1 bedrijf, maar ik vermoed dat ze de systemen niet kunnen koppelen, ik vermoed dat ze een export van vodafone naar ziggo doen om zo te zien wie een gratis zenderpakket e.d krijgt, maar in zo'n deal waarbij je zowel iets met mobiele telefonie als met internet afneemt gaat het dan snel mis.
Ze kunnen tegenwoordig wel in elkaars systemen, ik heb via ziggo een Vodafone Sim only ook kunnen afsluiten in 1x. Jammer dat het zo misloopt, over het algemeen zijn de retentie medewerkers van Ziggo goede lui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 22:57
Hi all,

Ik heb een vraag over mijn huidige Ziggo TV-aansluiting. In de woonkamer is er het 'eind-aansluitpunt' van waaruit een enkele aansluitkabel naar mijn MediaBox (Humax) loopt. Van hieruit loopt er weer een kabel terug naar mijn TV.

Aangezien ik digitale TV vrijwel altijd via de CI+ module bekijk (Humax gebruiken we meestal om opnames te doen) vraag ik mij af of dit de beste opstelling is. Valt er bijvoorbeeld winst te behalen om op het 'eind-aansluitpunt' aan splitter te plaatsen met een rechtstreekse kabel naar de TV (en dus niet meer via de Humax). Is dit de investering waard?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:14

Wildfire

Joy to the world!

Jewie schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:04:
Hi all,

Ik heb een vraag over mijn huidige Ziggo TV-aansluiting. In de woonkamer is er het 'eind-aansluitpunt' van waaruit een enkele aansluitkabel naar mijn MediaBox (Humax) loopt. Van hieruit loopt er weer een kabel terug naar mijn TV.

Aangezien ik digitale TV vrijwel altijd via de CI+ module bekijk (Humax gebruiken we meestal om opnames te doen) vraag ik mij af of dit de beste opstelling is. Valt er bijvoorbeeld winst te behalen om op het 'eind-aansluitpunt' aan splitter te plaatsen met een rechtstreekse kabel naar de TV (en dus niet meer via de Humax). Is dit de investering waard?

Alvast bedankt!
Gewoon zo laten, een splitter verzwakt je signaal een beetje, terwijl de Humax je signaal juist weer een beetje versterkt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@Jewie werkt het goed? Dan lekker laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nou hier ook last van meerdere keren spontane reset Connectbox sinds (achteraf ) een paar weken.
Inmiddels een nieuw modem ontvangen, helaas blijft die gewoon 10x per dag resetten.
Snelheid en ping is in orde als die het doet,. was in vorige modem niet, maar die ging nog maar 7Mb van de 200, ook zo bijzonder, vandaar die nieuwe.Juist in het weekend merk je het goed, omdat ik dan heel de dag internet gebruik
Wifi hotspots heb ik al uit gezet. Dat wordt dus morgen weer het riedeltje klantenservice, met het standaard protocol ;) Wat een drama is dit zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Blekkienl schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:16:
[...]

Zijn er al oplossingen voor/vervanging van de arris connectie boxen?
Er is afgelopen nacht een fix uitgerold om het uitvallen van het wifinetwerk tegen te gaan.

Mocht je nog problemen ervaren, stuur dan even een PB met je postcode, huisnummer en link naar je post, dan zoeken we het euvel samen verder uit!

Groet,
Leroy

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:55

Winkiller

De Mopperpot

dubbel om de een of andere reden.

[ Voor 83% gewijzigd door Winkiller op 09-12-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik heb niet alles gelezen maar zijn er ook mensen die problemen hebben met de tv ontvangst ?
Vooral NPO1 en nog erger op SBS6 hebben last van blokjes de laatste paar weken, soms zelfs onkijkbaar.

Wij gebruiken de Quantis CI-Module en met Ziggo bellen is een regelrechte ramp, overbelast lijkt wel..

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 09-12-2018 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

:/

Goede inzet toon je hier
ziggo is gewoon bereikbaar trouwens, 0 personen in de wachtrij voor de chat (Klantenservice: online zijn er nul wachtenden voor je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Laatst online: 18:57
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:21:
Ik heb niet alles gelezen maar zijn er ook mensen die problemen hebben met de tv ontvangst ?
Vooral NPO1 en nog erger op SBS6 hebben last van blokjes de laatste paar weken, soms zelfs onkijkbaar.

Wij gebruiken de Quantis CI-Module en met Ziggo bellen is een regelrechte ramp, overbelast lijkt wel..
Nergens last van, wat voor TV heb je? Vaak kun je de signaalwaardes controleren. Wil je dat eens proberen? Werkt internet wel goed? Kun je een aangeven hoe je binnenhuis installatie is met AOP en kabels? Zijn die 4G geschikt? Kun je indien internet, eens de signaalwaardes posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Anoniem: 738905 schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:46:
[...]

Goede inzet toon je hier
ziggo is gewoon bereikbaar trouwens, 0 personen in de wachtrij voor de chat (Klantenservice: online zijn er nul wachtenden voor je)
Verwacht je nou dat hij 420 pagina's door gaat lezen? Nee, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36
VodafoneZiggo schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:22:
[...]

Er is afgelopen nacht een fix uitgerold om het uitvallen van het wifinetwerk tegen te gaan.

Mocht je nog problemen ervaren, stuur dan even een PB met je postcode, huisnummer en link naar je post, dan zoeken we het euvel samen verder uit!

Groet,
Leroy
Geldt deze fix ook voor herstartende modems? En is er een manier om te controleren of de update binnen is gekomen? Ik heb nog steeds last van spontaan herstartende modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Anoniem: 738905 schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:46:
[...]

Goede inzet toon je hier
Kom op nou, heb je niets beters te doen ? hou dan je mond. :|
Gisteravond kreeg ik de helpdesk niet te pakken om 18:30 uur.

Philips PFK6550 tv uit 2015.
Signaalkwaliteit 100% | Signaalsterkte 100%

Ja er zit een antenneversterker tussen, en ik heb sinds een week of 4 last van blokjes en het lijkt langzaam erger te worden. Kabels zijn standaard coax kabels die je bij Karwei kan kopen, verder nooit over nagedacht trouwens omdat we geen last hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:48:
[...]

@Anoniem: 738905 doelt op dat ie ook even snel kan bellen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dennisweb schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:48:
[...]

Ik had gezocht binnen dit topic, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1757253?data%5Bfilter_keywords%5D=sbs6

Er komt nu een ci-module update binnen maar er gebeurd nix. :>

Mislukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:17:
[...]

Ik had gezocht binnen dit topic, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1757253?data%5Bfilter_keywords%5D=sbs6

Er komt nu een ci-module update binnen maar er gebeurd nix. :>

Mislukt :(
Versterker er eventjes tussenuit en op pagina 999? Dat zou moeten werken. (Net zelfde manier gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Vorkie schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:18:
[...]

Versterker er eventjes tussenuit en op pagina 999? Dat zou moeten werken. (Net zelfde manier gedaan)
Via instellingen even bij de CI-Module gekeken naar de update maar nu zegt hij laatste firmware. :?
Overigens is er nu helemaal geen storing op SBS6 of NPO1 - vreemd verhaal, alleen storing in de avonduren.
TV staat nooit aan overdag, dus zien we de storing meestal tussen 18:00 en 19:00 NPO1 - Staats Journaal.
SBS 6 alleen als ik Wegmisbruikers of Handhavers kijk, de rest kijk ik niet. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Winkiller op 09-12-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Winkiller,

Wat voor antenne versterker heb je? De signaalsterkte moet namelijk geen 100% zijn. Is hij dat wel? Dan geeft dat storingen af. Kun je de test eens herhalen als je hem direct aan AOP aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:06:
[...]

Kom op nou, heb je niets beters te doen ? hou dan je mond. :|
Gisteravond kreeg ik de helpdesk niet te pakken om 18:30 uur.
De minimale verwachting hier is dat je zelf naar oplossingen gaat zoeken en contact op hebt genomen met de helpdesk voor hier je probleem te dumpen. Ik snap zelf niet waarom ik het stuk hieronder zelfs type met deze houding...

Karwei meuk duit al snel op slechte kwaliteit materialen waardoor storingen ontstaan. Dat het 4 weken geleden prima werkte en nu niet doet er bij kabel niet toe en is per definitie een non-argument. Als Ziggo aan de frequentie indeling sleutelt en opeens frequenties gebruikt waarop je installatie lek is ontstaat er storing. Ligt dat aan Ziggo nee, dit ligt aan je installatie. Die moet aan de juiste eisen voldoen voor het storingsvrij gebruik van de diensten. Dit is de verantwoording voor jou als klant en die moet je zelf ook nemen in plaats van afschuiven op de instantie die zeer duidelijk aangeeft dat een goede installatie absoluut nodig is voor een goede werking van diensten.

Je belt het waterleiding bedrijf ook niet als je kraan lekt, het gas bedrijf ook niet als je gasfornuis niet goed werken en het energiebedrijf om een lampje te vervangen. Dit doe je ook zelf. Kabelleverancier is hier de nuts voorziening tot het AOP (Abonnee Overname Punt, het punt waarvandaan de klant het signaal overneemt) hierna is het jouw probleem. Ziggo kan adviseren of betaald een monteur sturen, maar het blijft jouw domein/eigendom.
king006 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:26:
@Winkiller,

Wat voor antenne versterker heb je? De signaalkwaliteit moet namelijk geen 100% zijn. Is hij dat wel? Dan geeft dat storingen af. Kun je de test eens herhalen als je hem direct aan AOP aansluit?
De signaalkwaliteit wil je juist 100% hebben. Anders is je kwaliteit onvoldoende.

Signaalsterkte wil je nooit 100% hebben, dan wordt je tunes namelijk zwaar overstuurd door teveel signaal.

[ Voor 61% gewijzigd door MediaZoo op 09-12-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

king006 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:26:
@Winkiller,

Wat voor antenne versterker heb je? De signaalkwaliteit moet namelijk geen 100% zijn. Is hij dat wel? Dan geeft dat storingen af. Kun je de test eens herhalen als je hem direct aan AOP aansluit?
Zonder Versterker: Signaal Kwaliteit 50% | Signaal sterkte 100%.

Versterker: HEMA dacht ik.

PS. Signaal kwaliteit schommelt een beetje naar 59%.

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 09-12-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:39:
[...]

Kwaliteit waardeloos met niet de vraag of maar hoeveel het zal storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MediaZoo schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:41:
[...]

Kwaliteit waardeloos met niet de vraag of maar hoeveel het zal storen.
Oplossing ?

SBS6 is nu geheel weg, ik heb geen beeld op SBS6 zonder versterker. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:42:
[...]

Oplossing ?

SBS6 is nu geheel weg, ik heb geen beeld op SBS6 zonder versterker. _O-
Alles vervangen voor goed spul. Je geeft al aan Karwei kabels met Hema versterker dat is net iets als van een oude Lada verwachten dat deze presteert als een A klasse auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MediaZoo schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:45:
[...]

Alles vervangen voor goed spul. Je geeft al aan Karwei kabels met Hema versterker dat is net iets als van een oude Lada verwachten dat deze presteert als een A klasse auto.
Je werkt dus bij Ziggo of hebt er gewerkt, ik snap hem en ga kijken wat er gebeurd als ik andere kabels en versterker er tussen heb gestoken. Eigenlijk net zo'n antwoord als Ziggo zou geven lees ik onder andere op het Ziggo forum. Jullie werken hier sneller dan de Ziggo helpdesk waarmee ik gisteren heb gebeld maar heb opgehangen omdat het mij te lang duurde want het was erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Winkiller De strekking van voorgaande reacties: gebruik goede apparatuur. Dus een goede versterker en goede bekabeling. Geen oud/goedkoop bouwmarkt spul. Maar gewoon Hirschmann bekabeling. 20 euro voor 5m bij Coolblue (ik noem maar zo snel een winkel, ongetwijfeld kan het nog wat goedkoper). Qua versterker, doe die van de Hema weg, en koop een Ziggo geschikt exemplaar. Bijvoorbeeld ook van Hirschmann, maar ook de technetix fra 752 (kwam naar voren door even op google te zoeken) is geschikt voor Ziggo. Het belangrijkste is dat ie een retour signaal kan verwerken. Als je dit allemaal hebt vervangen, neem dan contact op met Ziggo om je AOP in de woonkamer te laten vervangen (gratis).

Sorry voor mijn botte verwoording, je maakt gebruik van allemaal oude zooi (hema, karwei). Koop spul wat ik hierboven heb aangegeven. Tov vroeger is het allemaal veel kritischer geworden. Ook terecht hoor, er moet nu veel meer (meer zenders, HD, straks 4k, hoge bitrate, etc.) door allemaal dezelfde coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:51:
[...]

Je werkt dus bij Ziggo of hebt er gewerkt, ik snap hem en ga kijken wat er gebeurd als ik andere kabels en versterker er tussen heb gestoken. Eigenlijk net zo'n antwoord als Ziggo zou geven lees ik onder andere op het Ziggo forum. Jullie werken hier sneller dan de Ziggo helpdesk waarmee ik gisteren heb gebeld maar heb opgehangen omdat het mij te lang duurde want het was erg druk.
Geen van beiden. Maar dit antwoord zul je van iedereen met verstand van zaken ontvangen. Als mensen een ander antwoord hebben in deze situatie hebben ze er geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Winkiller,

Inderdaad even alles vervangen! Neem als COAX kabel bijvoorbeeld https://www.kabelshop.nl/...5020509-i8198-t19318.html welk ook gelijk werkt tegen 4G. Als versterker kun je de https://www.kabelshop.nl/...RA-752X-i9653-t19817.html pakken. Deze heeft verschillende DB versterkingen dat begint van 0DB, 2DB, 4DB en tot slot 8DB.

Heb je overigens echt een versterker nodig? Wat voor apparaten heb je allemaal welk via COAX verbinding maken?

@MediaZoo,

Ik bedoelde inderdaad signaalsterkte. Heb mijn reactie gewijzigd. Thanks! :)

[ Voor 8% gewijzigd door king006 op 09-12-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

king006 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:06:
@Winkiller,
Heb je overigens echt een versterker nodig? Wat voor apparaten heb je allemaal welk via COAX verbinding maken?
Er loopt een 15 meter moderne coax (harde kern) naar boven, daar was oorspronkelijk de versterker voor, het signaal schommelde teveel boven.

Allemaal bedankt voor de info, ik ga nieuwe kabels en een nieuwe antenneversterker kopen.
Mocht het dan nog allemaal NIET goed zijn zal ik een monteur laten komen voor de AOP.

Als een signaal vanaf het AOP plots helemaal 0 is, zag ik zojuist, wat is dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Laatst online: 13-06-2021
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:39:
[...]

Op MP staan zat goede ziggo gecertifceerde antenne versterkers met retour waar ook je modem op kunt sluiten zodat jou eventuele splitters kunt verwijderen.
Werkt hier perfect. 3 tv's plus mijn modem op aangesloten. Bijvoorbeeld de antenneversterker Tratec-FRA752/N . Zorg wel voor goede afgeschermde kabels en stekkers. En inderdaad.. koop geen hema of bouwmarkt spullen.

[ Voor 12% gewijzigd door bt1441 op 09-12-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Winkiller schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:22:
[...]

Er loopt een 15 meter moderne coax (harde kern) naar boven, daar was oorspronkelijk de versterker voor, het signaal schommelde teveel boven.

Allemaal bedankt voor de info, ik ga nieuwe kabels en een nieuwe antenneversterker kopen.
Mocht het dan nog allemaal NIET goed zijn zal ik een monteur laten komen voor de AOP.

Als een signaal vanaf het AOP plots helemaal 0 is, zag ik zojuist, wat is dat dan ?
Wat voor AOP heb je? Kun je daar eens een foto van maken? :) het signaal zou natuurlijk niet ineens 0 moeten zijn, alleen kan dat probleem natuurlijk wel liggen aan je kabel die niet helemaal nieuw en geschikt is tegen instralingen van 4G. Heb je je modem nu ook aan die versterker zitten? En je TV beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

king006 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:45:
[...]

Wat voor AOP heb je? Kun je daar eens een foto van maken? :) het signaal zou natuurlijk niet ineens 0 moeten zijn, alleen kan dat probleem natuurlijk wel liggen aan je kabel die niet helemaal nieuw en geschikt is tegen instralingen van 4G. Heb je je modem nu ook aan die versterker zitten? En je TV beneden?
Nee kan niet er staat een grote kast voor, het is nog een AOP van de oude stempel, 1tv & 1x radio. Daar zit die nieuwe Ziggo splitter dus bovenop en een wandkast ervoor, die moet eerst helemaal leeg wil ik daar bij kunnen. De antenne (signaal) versterker zit alleen tussen de coax van het tv signaal. Maar zoals gezegd ik ga eerst maar even de oudere kabels vervangen + signaal versterker.
Pagina: 1 ... 105 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic