Het is ook handig om even op Walter Living, en ik geloof huispedia te kijken. Hoe die een woning inschatten.Robert89 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:52:
[...]
Nou, het is het eerste huis waar we een bod op willen doen. Wat ik ervan begrijp is dat onze aankoopmakelaar en inschatting doet van de taxatie/marktwaarde en dat je daar bovenop nog moet overbieden (dat is helaas normaal in deze regio). Nu kregen we dus gisteravond een mailtje van onze makelaar dat de marktwaarde op 430k wordt geschat terwijl de vraagprijs op 375k stond. Dat is een verschil van 55k, en als ik het goed begrijp zou ik daar dan ook nog stevig over moeten overbieden? Ik begrijp dat de vraagprijs niks met het uiteindelijke bod te maken heeft, maar dit verschil vind ik wel enorm. Het is ons eerste bod dus vergeef me als ik erg bleu overkom.
Ik zie best wel wat woningen voorbij komen die ver onder de ingeschatte waarde en zelfs de woz waarde op de markt gezet worden.
Maar op die manier krijg je wel van dit soort uitschieters.
Maar dan weet je vantevoren tenminste al een beetje of het te mooi om waar te zijn is en of je een redelijke kans zou kunnen maken.
Ik weet ook niet waarom men dit doet. Extra belangstelling en populariteit proberen te winnen. Gaan mensen opeens extra hoog bieden als de prijs laag is? Dat als ze komen kijken en verliefd worden op het huis opeens extra potjes met geld gaan vinden om even een halve tot hele ton extra te kunnen bieden?
[ Voor 11% gewijzigd door sugarlevi01 op 24-02-2024 20:00 ]