Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 232 ... 368 Laatste
Acties:

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:14
Lampiz schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:39: Dit heeft wat implicaties voor gewicht bijv. een dakkapel. De buren hebben gekozen voor een dakophoging, ik kon tijdens de bezichtiging helaas niet rechtop de verdieping over. Hebben jullie ervaring met dergelijke projecten (een dakophoging i.p.v. een dakkapel)? Zijn er andere zaken die met het gegeven van de constructie meegenomen moeten worden voor aankoop?
Ik zie op GoogleMaps in de straat vooral mensen die een dakverhoging hebben gemaakt of een dakkapel aan de achterzijde. Beide lijkt me mogelijk; bij het huis dat je op het oog hebt, is al een dakkapel geplaatst, maar die is voor jou niet hoog genoeg. Vraag is dus of je die dakophoging wilt, en of die kunt financieren. Bouwtechnisch zal het niet zo’n probleem zijn. Ze zien er wel allemaal hetzelfde uit, wellicht kan een van de buurtbewoners je vertellen hoe dat in z’n werk is gegaan?
Bouwtechnisch onderzoek zou ik wel doen als dat je een beter gevoel geeft. Je komt net op de markt, hebt zelf nog weinig ervaring om achterstallig onderhoud of pijnpunten te herkennen en het huis is ruim 50 jaar oud. Jammer als er iemand is die het als voorwaarde achterwege laat, maar luister naar je eigen gevoel. Wellicht heeft diegene met het winnende bod zonder voorwaarde straks een huis met enorme problemen.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:35
[b]Lampiz schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:39
De eerdergenoemde woning is 'op staal' gebouwd, waarop ik uiteraard aannam op stalen draagbalken. Dit schijnt te betekenen dat op een betonnen lijst de houten constructie wordt gebouwd. Dit heeft wat implicaties voor gewicht bijv. een dakkapel. De buren hebben gekozen voor een dakophoging, ik kon tijdens de bezichtiging helaas niet rechtop de verdieping over. Hebben jullie ervaring met dergelijke projecten (een dakophoging i.p.v. een dakkapel)? Zijn er andere zaken die met het gegeven van de constructie meegenomen moeten worden voor aankoop?
Fundering op staal is een funderingswijze waarbij de muren of wanden, meestal door tussenkomst van een verbrede voet, rechtstreeks op de draagkrachtige bodem rusten.

Mijn woning staat bv op staal. Onder de muren zit overal een dikke betonnen voet gestort, waar het huis dus op staat.
De woning die jij op het oog hebt staat dus niet op palen.

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-11 07:30
Lampiz schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:39:
Er zijn bij biedingen op inschrijving volgens mij geen tactieken die je meer in de picture bij de verkopende partij kunnen spelen, buiten een bijzonder bod en weinig voorbehoud (zoals financiering of bouwtechnische keuring), toch?
Bij ons heeft het hebben van een motivatiebrief geholpen waardoor we de gunfactor hebben gekregen, terwijl we toch een financieel voorbehoud hadden (geen bouwkundig voorbehoud).
Omdat die biedingen via Move.nl zijn gegaan in ons geval hebben we een paar uur voordat de bieding sloot de verkoopmakelaar gebeld om te vragen naar de namen van de verkopers, en hebben we een mail gestuurd met een foto van ons erbij en de motivatiebrief.
Het is een prima verzorgde woning, maar ik heb het idee dat de woning de komende jaren echt niet meer de 430k+ gaat opbrengen die hiervoor geboden gaat worden. In het geval ons bod wint, de hypotheek rond is en wij willen op een later moment gaan verkopen, wat betekent dit financieel gezien? De hypotheek wordt vgm. gegund op de waarde van de woning, maar er zijn indianenverhalen over een aankomende recessie. Ik zou niet willen dat we dat we door de waardedaling sterk beperkt worden in onze opties om later naar een beter optie te verhuizen. Of is dat toch te voorzichtig?
Tja, niemand heeft een glazen bol. Bij onze woning (net buiten het centrum van Eindhoven) hebben we wel gekozen voor een woning waar we de komende jaren in kunnen zitten en niet door ruimtegebrek of locatie zouden moeten verhuizen, althans een huis met minder risico.
Dus als de grootte of locatie van de woning hierin een factor voor je is, ga je meer risico nemen als je op korte termijn (binnen een paar jaar) gaat verhuizen. Het kan dan zijn dat het niet rendabel is.

Als je op een later moment wilt verkopen dan heb je een deel van je hypotheek afgelost, en een overwaarde (of sta je onderwater als je pech hebt). Eigenlijk die twee factoren, naast eigen geld en je inkomen bepalen dan wat er voor je mogelijk is om te verhuizen.
Erg frustrerend ook dat de woning in 2016 voor 275 is aangekocht. Er is toen geen bouwtechnische keuring gedaan en zowel ik als mijn vriendin voelen die noodzaak wel sterk, al is het wel weer een voorbehoud wat een eventuele acceptatie van het bod in de weg staat. Lastig dat huizen kopen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Behoorlijk frustrerend, het huis wat wij gekocht hebben is in die periode ook zowat verdubbeld, maar welk huis niet. Om het in perspectief te plaatsen, qua maandlast valt het verschil nog mee.

In 2016 een lineaire hypotheek op dit huis:
- 20 jaar rentevast zonder NHG - NHG grens was 225k in 2016
- De rente in 2016 was tussen de 3.4% en 3.6%, zie:
https://www.ing.nl/media/...cht_2016_tcm162-96010.pdf

Maandlast lineair:
- 764,- euro aflossing (275k/30/12)
- 825,- euro rente (275k*3,6%)/12)
- Totaal is 1589 euro

In 2022 een lineaire hypotheek op dit huis:
- 20 jaar rentevast zonder NHG - Je zit boven de NHG grens nog steeds.
- De rente nu is rond de 1.71% op 20 jaar

Maandlast lineair:
- 1111,- euro aflossing (400k/30/12)
- 570,- euro rente ((400k*1.71%)/12)
- Totaal is 1681 euro

Dit verschil is ±100 euro

Hier zitten de overbiedingen (voor beide scenarios) niet bij, dat maakt het vooral pijnlijk.
Daarnaast volg je gevoel, als je het niet fijn vindt om te bieden zonder een voorbehoud, laat je dan niet gek maken ook al maakt dat je kans kleiner.

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 17:08
Top, hartelijk dank voor de reacties. Genoeg om over na te denken :). Ook met overbieden is de rekensom snel gemaakt als je het afzet tegen de maandelijkse huur hehe.

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-11 10:38
Hey guys, is het mogelijk om een huis in een keer te kopen? Zoja, waar moet ik rekening mee houden? Zijn er bepaalde regels?

Daarnaast wat adviseren jullie een 24 jarige knul. Raden jullie mij aan om eerst gewoon te gaan zoeken naar een huurhuis en daar eerst een paar jaar in te wonen en ergens rond mijn 30ste een huis te kopen? (Ik woon momenteel bij mijn ouders)

Sorry voor al mijn vragen, maar ik heb het gevoel dat mijn medetweakers mij beter op weg kunnen helpen dan google.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
RuneScimi007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:30:
Hey guys, is het mogelijk om een huis in een keer te kopen? Zoja, waar moet ik rekening mee houden? Zijn er bepaalde regels?

Daarnaast wat adviseren jullie een 24 jarige knul. Raden jullie mij aan om eerst gewoon te gaan zoeken naar een huurhuis en daar eerst een paar jaar in te wonen en ergens rond mijn 30ste een huis te kopen? (Ik woon momenteel bij mijn ouders)

Sorry voor al mijn vragen, maar ik heb het gevoel dat mijn medetweakers mij beter op weg kunnen helpen dan google.
Wat bedoel je met in 1 keer kopen?

Ik adviseer je om lekker even te blijven zitten, de markt is nu verrot en tenzij je een fantastische baan hebt ga je niets betaalbaars kunnen vinden. Huren kan maar dan bouw je fors minder vermogen op, bij je ouders kan je nu flink sparen. Tenzij de situatie thuis echt niet meer goed is, lekker blijven sparen.

I have stability. The ability to stab.

• RuneScimi007
SmurfLink schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Wat bedoel je met in 1 keer kopen?

Ik adviseer je om lekker even te blijven zitten, de markt is nu verrot en tenzij je een fantastische baan hebt ga je niets betaalbaars kunnen vinden. Huren kan maar dan bouw je fors minder vermogen op, bij je ouders kan je nu flink sparen. Tenzij de situatie thuis echt niet meer goed is, lekker blijven sparen.
Thanks voor je antwoord!

Met 1 keer kopen bedoel ik letterlijk een koophuis in een keer kopen. Stel hij staat voor 3 ton te koop, dat ik uit mijn eigen zak 3 ton neertik. Dus geen gebruik van een hypotheek.

• SmurfLink
  • Niet online
RuneScimi007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:43:
[...]

Thanks voor je antwoord!

Met 1 keer kopen bedoel ik letterlijk een koophuis in een keer kopen. Stel hij staat voor 3 ton te koop, dat ik uit mijn eigen zak 3 ton neertik. Dus geen gebruik van een hypotheek.
Als jij de notaris bewijs kan geven dat jij die 3 ton op je rekening hebt staan kan je daar een huis mee kopen ja. Beleggers doen dit aan de lopende band, en vervolgens verhuren ze het voor grof geld.

• joerdj
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-10 13:04
SmurfLink schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Als jij de notaris bewijs kan geven dat jij die 3 ton op je rekening hebt staan kan je daar een huis mee kopen ja. Beleggers doen dit aan de lopende band, en vervolgens verhuren ze het voor grof geld.
En met een lullig papiertje de herkomst van het geld bewijzen dan is het geen enkel probleem om pandje contantje te doen

• SmurfLink
  • Niet online
joerdj schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:47:
[...]

En met een lullig papiertje de herkomst van het geld bewijzen dan is het geen enkel probleem om pandje contantje te doen
Ja dat wel, je krijgt inderdaad wat witwasvraagjes. Maar heel spannend vond ik het ook weer niet. :P

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Begrijpelijke vragen als dit nieuw is, maar stap 1 is niet om dit op een forum te bespreken denk ik. Ik zou naar een hypotheekadviseur gaan die je de basis goed en rustig kan uitleggen.

• RuneScimi007
Requiem19 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Begrijpelijke vragen als dit nieuw is, maar stap 1 is niet om dit op een forum te bespreken denk ik. Ik zou naar een hypotheekadviseur gaan die je de basis goed en rustig kan uitleggen.
waarom zou ik een hypotheekadviseur moeten spreken? Sinds ik geen gebruik ga maken van een hypotheek

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
RuneScimi007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:57:
[...]

waarom zou ik een hypotheekadviseur moeten spreken? Sinds ik geen gebruik ga maken van een hypotheek
Zelfs al heb je de middelen om een huis gewoon “af te tikken” bij de notaris.. Zou ik je adviseren om minimaal een (kleine) hypotheek te nemen.

Liquiditeiten beschikbaar houden maakt je een stuk meer flexibel in levenskeuzes (niet onbelangrijk op jouw leeftijd) en geeft je lucht om onvoorziene omstandigheden op te vangen. Daarnaast kan, meer bijkomstig maar niet onbelangrijk, dit vermogen op termijn meer opleveren dan de rente je kost.

Een hypotheekadviseur is qua begrip iets te “eng”. Mijn hypotheekadviseur, bijvoorbeeld, is ook een financieel planner en kan je naast bemiddelen in een hypotheek ook gedegen financieel advies geven. Derhalve lijkt me dat toch een goed startpunt.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• RuneScimi007
JanHenk schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Zelfs al heb je de middelen om een huis gewoon “af te tikken” bij de notaris.. Zou ik je adviseren om minimaal een (kleine) hypotheek te nemen.

Liquiditeiten beschikbaar houden maakt je een stuk meer flexibel in levenskeuzes (niet onbelangrijk op jouw leeftijd) en geeft je lucht om onvoorziene omstandigheden op te vangen. Daarnaast kan, meer bijkomstig maar niet onbelangrijk, dit vermogen op termijn meer opleveren dan de rente je kost.

Een hypotheekadviseur is qua begrip iets te “eng”. Mijn hypotheekadviseur, bijvoorbeeld, is ook een financieel planner en kan je naast bemiddelen in een hypotheek ook gedegen financieel advies geven. Derhalve lijkt me dat toch een goed startpunt.
Super erg bedankt voor je uitleg @JanHenk appreciate it! Dan zal ik in de toekomst wel even een hypotheekadviseur spreken.

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-10 17:11

noucmen

Kiesgierig

Sport_Life schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:15:
Het jaar waarin de aap uit de mouw komt?
Wat betekent dat ?

7500 Wp = 5500 Kwh, alles e-bikes, considering Airco vs WarmtePomp

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31
[...]

Of een financieel adviseur. Vaak doen zij ook hypotheekadvies. Dan kun je alle opties (volledig eigen geld, gedeelte hypotheek, etc) bespreken.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14
HensAanDek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:42:
[...]

Bij ons heeft het hebben van een motivatiebrief geholpen waardoor we de gunfactor hebben gekregen, terwijl we toch een financieel voorbehoud hadden (geen bouwkundig voorbehoud).
Omdat die biedingen via Move.nl zijn gegaan in ons geval hebben we een paar uur voordat de bieding sloot de verkoopmakelaar gebeld om te vragen naar de namen van de verkopers, en hebben we een mail gestuurd met een foto van ons erbij en de motivatiebrief.

[...]

Tja, niemand heeft een glazen bol. Bij onze woning (net buiten het centrum van Eindhoven) hebben we wel gekozen voor een woning waar we de komende jaren in kunnen zitten en niet door ruimtegebrek of locatie zouden moeten verhuizen, althans een huis met minder risico.
Dus als de grootte of locatie van de woning hierin een factor voor je is, ga je meer risico nemen als je op korte termijn (binnen een paar jaar) gaat verhuizen. Het kan dan zijn dat het niet rendabel is.

Als je op een later moment wilt verkopen dan heb je een deel van je hypotheek afgelost, en een overwaarde (of sta je onderwater als je pech hebt). Eigenlijk die twee factoren, naast eigen geld en je inkomen bepalen dan wat er voor je mogelijk is om te verhuizen.

[...]

Behoorlijk frustrerend, het huis wat wij gekocht hebben is in die periode ook zowat verdubbeld, maar welk huis niet. Om het in perspectief te plaatsen, qua maandlast valt het verschil nog mee.

In 2016 een lineaire hypotheek op dit huis:
- 20 jaar rentevast zonder NHG - NHG grens was 225k in 2016
- De rente in 2016 was tussen de 3.4% en 3.6%, zie:
https://www.ing.nl/media/...cht_2016_tcm162-96010.pdf

Maandlast lineair:
- 764,- euro aflossing (275k/30/12)
- 825,- euro rente (275k*3,6%)/12)
- Totaal is 1589 euro

In 2022 een lineaire hypotheek op dit huis:
- 20 jaar rentevast zonder NHG - Je zit boven de NHG grens nog steeds.
- De rente nu is rond de 1.71% op 20 jaar

Maandlast lineair:
- 1111,- euro aflossing (400k/30/12)
- 570,- euro rente ((400k*1.71%)/12)
- Totaal is 1681 euro

Dit verschil is ±100 euro

Hier zitten de overbiedingen (voor beide scenarios) niet bij, dat maakt het vooral pijnlijk.
Daarnaast volg je gevoel, als je het niet fijn vindt om te bieden zonder een voorbehoud, laat je dan niet gek maken ook al maakt dat je kans kleiner.
In jouw vergelijking lijkt het alsof verschil klein is, maar ik kon me heel goed herinneren dat in 2016 (ja toen kocht ik mijn huis) het advies niet 20 jaar maar 10 jaar was.
Het verschil tussen 10 en 20 jaar was volgens mijn iets van 1,3-1,5% rente.
Sinds laatste 2 jaar is het verschil tussen 10 en 20 jaar erg klein geworden.

Als je dus in 2016 een lening had tegen 2,2% (wat ik ook heb, geen NHG). Dan is het verschil duidelijk groter.
Zonder te rekenen gok ik wel 300-400 euro per maand (excl overbieden).

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als je 300k beschikbaar hebt kun je momenteel een huis kopen met een waarde van 250-275k als er weinig animo is .
(Let op dat de vraagprijs hoger of lager kan zijn dan de waarde, bied op basis van de waarde, niet de vraagprijs ;)).

Ik zou eerst een jaartje gaan huren op de locatie waar je graag zou willen kopen en dan kijken wat voor woningen er voorbij komen en af en toe een bezichtiging plannen, zonder meteen een bod uit te brengen. Mocht je na een paar bezichtigingen iets moois vinden zou ik een aankoopmakelaar meevragen.

Ik begrijp dat er geen lening nodig is, dan hoef je je geen zorgen te maken dat je over x jaar "onder water" staat, dat kan bij (kleine) starterswoningen vervelend uitpakken.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Ryur
  • Laatst online: 20:14
[...]

Je zou sowieso altijd advies kunnen vragen :)
Vaak is eerste gesprek gratis (zelfs al doe je verder niks met het advies, controleer dit wel van te voren dan).

Maar extra informeren kan nooit kwaad eigenlijk!
Eigenlijk net zoals je hier op dit moment doet.

• RuneScimi007
Sport_Life schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Als je 300k beschikbaar hebt kun je momenteel een huis kopen met een waarde van 250-275k als er weinig animo is .
(Let op dat de vraagprijs hoger of lager kan zijn dan de waarde, bied op basis van de waarde, niet de vraagprijs ;)).

Ik zou eerst een jaartje gaan huren op de locatie waar je graag zou willen kopen en dan kijken wat voor woningen er voorbij komen en af en toe een bezichtiging plannen, zonder meteen een bod uit te brengen. Mocht je na een paar bezichtigingen iets moois vinden zou ik een aankoopmakelaar meevragen.

Ik begrijp dat er geen lening nodig is, dan hoef je je geen zorgen te maken dat je over x jaar "onder water" staat, dat kan bij (kleine) starterswoningen vervelend uitpakken.
Wat bedoel je precies met de term ''onder water''? Sorry als ik domme vragen stel.
En hoe bepaal ik precies de waarde van een huis?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-11 14:27

Rmg

RuneScimi007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Wat bedoel je precies met de term ''onder water''? Sorry als ik domme vragen stel.
"Onder water" sta je als de waarde je onderpand (huis) lager is dan de openstaande lening die er op rust (hypotheek).

Dat is vervelend als je moet verkopen omdat je bijvoorbeeld de hyptheek niet meer betalen kan.

De waarde van een huis word normaliter bepaald door recente verkoopprijzen van vergelijkbare huizen in dezelfde regio te vergelijken.

Dat is wel een momentopname en alleen wat een huis ~nu~ waard is.

Misschien moet je eens een vrijblijvend gesprek aan met een aankoopmakelaar..

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 02-01-2022 23:08 ]

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-11 15:01
[...]

Ben je de broer van @noucmen ?

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Hey guys, is het mogelijk om een huis in een keer te kopen?
Het is nuttig om te weten: hoe is je inkomen nu en in 5-10 jaar, en ook die van je vriendine. En hoeveel kontant je heb.

Tenzij dat huis prijzen allemaal gaan dalen (ik denk het niet tot 2024), dan is kopen altijd goedkoper dan huren, denk ik

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Dit zijn dus wel echt dingen die je beter kan gaan googlen..

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-11 13:06
Voggy schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:15:
[...]

Eerst woning bezichtigen, en dan even aan de verkopend makelaar vragen wat de biedingsprocedure is. Vervolgens ga je een paar dagen nadenken en breng je je bod uit. Als de verkopers jullie bod accepteren dan teken je een voorlopig koopcontract. Pas daarna ga je de financiering regelen, dus ook taxatie en eventueel bouwkundige keuring.
Als het goed is heb je voor dit alles al een gesprek gehad met een hypotheekadviseur zodat je weet wat je bestedingsruimte is.
Helder :)
Ja, we hebben al met verschillende hypotheekadviseurs gesproken.
Rzaan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:29:
Ik vind 'verkoopmakelaar gaat mee' zo'n wonderlijke zin.
Waar gaat hij mee naar toe dan?
Naar de woning :+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:25:
[...]

Dit zijn dus wel echt dingen die je beter kan gaan googlen..
offtopic:
Ik lees dat dit komt door een grote ijsplaat die los komt van Antarctica
https://www.nu.nl/nu-klim...ekomst-van-nederland.html

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:46

Rzaan

Altijd zoekende

Op je 24ste bij je ouders wonen, niet weten wat 'onder water' betekent en ook verder niet erg verdiept in huizen kopen.
Maar wel 3 ton cash kunnen aftikken....

Wat heb ik verkeerd aangepakt in mijn leven?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:54:
Op je 24ste bij je ouders wonen, niet weten wat 'onder water' betekent en ook verder niet erg verdiept in huizen wonen.

Meedoen met de oudejaarsloterij? :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Een verkoopmakelaar is in 99% van de gevallen al in de te kopen woning aanwezig.
Dus snapte echt niet wat je bedoelde.

Bedoelde je niet 'aankoopmakelaar'?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 16:56

Crazy D

I think we should take a look.

Op je 24ste bij je ouders wonen, niet weten wat 'onder water' betekent en ook verder niet erg verdiept in huizen kopen.

Op je 18e op jezelf gaan wonen terwijl je nog studeerde? :P Thuis wonen, goede baan, geen dure auto, ouders die geen kost- en inwoning rekenen. Weet niet of ik dan 3 ton zou sparen, maar vergis je niet hoe hard je spaarpotje oploopt als je leuk verdient en 0 euro uitgeeft...

Exact expert nodig?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Als je 5 jaar lang elke maand € 5.000 per maand kunt sparen, heb je 3 ton.
Het kan, maar ik ken maar weinig 24 jarigen die dat gelukt is.

Ja, ik ken ze wel, maar die rijden op scootertjes rond in Amsterdam West en brengen pakkies rond.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

50+ers die een jaren 80 2kapper willen verkopen voor 700k waar geen hypotheek meer op zit, zelf goedkoper gaan wonen en zoonlief maar wat geld meegeven om zelf iets leuks te kopen. :) (hint lijkt me duidelijk :P).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Of een combinatie :+

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 03-01-2022 10:38 . Reden: Tussen MO tags gezet ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rzaan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:06:
Als je 5 jaar lang elke maand € 5.000 per maand kunt sparen, heb je 3 ton.
Het kan, maar ik ken maar weinig 24 jarigen die dat gelukt is.

Ja, ik ken ze wel, maar die rijden op scootertjes rond in Amsterdam West en brengen pakkies rond.
offtopic:
Beetje spelen met crypto of anderszins speculeren (je woont immers toch nog thuis, dus een beetje risico kun je wel hebben), wat geld van ouders erbij, goed salaris tegen nul kosten, eventueel al vroeg met hulp van ouders een onderneming opzetten, etc. Niet iedereen heeft dezelfde achtergrond als jij gewend bent he ;) Bovendien nogal off-topic hoe iemand aan z'n geld komt. Hell, misschien heeft ie wel een trust-fund die op z'n 18e vrijgevallen is, weet jij veel. Boeit ook niet zo voor dit topic, toch?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
*knip*
Met een beetje inzet is dat wel op een andere manier te vinden.

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 03-01-2022 15:53 ]

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sacaji schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:20:
Heeft iemand nog een Walterliving abonnement ? (mijn is op)
Ik ben benieuwd wat de aanschaf prijs van dit was, in 2018 "Zwedenstraat 37F, Almere"
Enforcer in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-11 09:23

Het is altijd mogelijk om een huis in 1 keer te kopen. Enige vraag die je van de notaris kan verwachten bij grote bedragen is dat je moet aantonen dat het legaal verkregen is.

De belangrijkste vraag die je eerst moet beantwoorden is hoe graag wil je het huis uit en op jezelf gaan wonen of heb je al een relatie en wil je dat pas over een paar jaar doen.

Wil je voor een periode langer dan een paar jaar in een huis wonen dan is kopen een optie. Anders ben je met huur flexibeler.

Maar bedenk dat je met een huis kopen er nog niet bent. Je vergeet de inrichting die ook wat geld kost.
Daarnaast is het handig om niet al je geld aan een huis uittegeven. Wat reserves overhouden kan ook geen kwaad.

En waar het allemaal mee begint is met het opstellen van een huishoudboekje.
Je moet ook betalen voor gas, water en licht, verzekeringen, gemeentelijke en provinciale lasten.
Dus vraag je ouders eens wat zij betalen aan vaste lasten. Dan kan jij goed uitrekenen wat je kan betalen aan een woning en nog genoeg overhouden om van te leven.

• sacaji
  • Nu online
Ik zit echt in een lastig parket, waarbij ik een appartement heb gevonden die echt mijn smaak is, staat voor 415.. maar 2 biedingen van mij zijn al afgewezen (ben tot op heden de enige na 4 weken op funda) maar de verkoper wilt een bedrag wat de makelaar ook te hoog vindt maar omdat de markt gek is…

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:55
sacaji schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:10:
Ik zit echt in een lastig parket, waarbij ik een appartement heb gevonden die echt mijn smaak is, staat voor 415.. maar 2 biedingen van mij zijn al afgewezen (ben tot op heden de enige na 4 weken op funda) maar de verkoper wilt een bedrag wat de makelaar ook te hoog vindt maar omdat de markt gek is…
Ik zou zelf zeggen, lekker laten gaan en door naar de volgende. Je bent de enige bieder dus het is aan de verkoper een stap te maken, jammer voor hem. Mensen vergeten dat er zelfs in deze tijd nog woningen zijn die niet heel makkelijk weggaan en niet tegen die hoofdprijs die de verkoper wil hebben.

• sacaji
  • Nu online
Dalive schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Ik zou zelf zeggen, lekker laten gaan en door naar de volgende. Je bent de enige bieder dus het is aan de verkoper een stap te maken, jammer voor hem. Mensen vergeten dat er zelfs in deze tijd nog woningen zijn die niet heel makkelijk weggaan en niet tegen die hoofdprijs die de verkoper wil hebben.
Zei de makelaar ook, laat het even zitten, hou je op de hoogte. Soms zien mensen luchtkastelen. En dat mijn bod zeker goed was. Helaas zit ik nu in een moment dat ik alsnog wil bieden iets onder zijn prijs. |:(

• Rmg
  • Laatst online: 06-11 14:27

Rmg

sacaji schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Zei de makelaar ook, laat het even zitten, hou je op de hoogte. Soms zien mensen luchtkastelen. En dat mijn bod zeker goed was. Helaas zit ik nu in een moment dat ik alsnog wil bieden iets onder zijn prijs. |:(
Tjah als je echt echt wil zou je natuurlijk nog een "eindbod" kunnen doen ook om het voor jezelf een goeie afsluiting te geven voor als het alsnog afketst.

Maar daar zou ik echt nog ff een paar nachtjes goed over slapen.

Dan moet het wel echt een droom appartement zijn.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Maak voor 9e per maand een WL account aan en check voor welke prijzen vergelijkbare appartementen gaan. Dan heb je een idee wat je extra betaalt omdat je 'm graag wilt hebben. Ik vond de prijs van 5k per m2 veel te hoog, maar wellicht gaan andere appartementen ook voor dergelijke bedragen, dan is dat blijkbaar wat de gek ervoor over heeft. Wat de eigenaar betaalt heeft is natuurlijk irrelevant, het gaat om de huidige waarde niet om zijn overwaarde. Die heeft ie sowieso wel (mag ik hopen :X).

Ik snap werkelijk waar niet waarom je 9euro WL account wil bezuinigen op een appartement van 415k...

Ik gok dat als jij het nu laat afweten dat de verkoper alsnog toehapt op jouw eerdere bod. 4 weken te koop in deze tijd is echt al heel lang en komt de verkoopprijs niet ten goede :P

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 03-01-2022 20:21 ]

• Toke_gt
sacaji schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Hoeveel zit er dan tussen jouw laatste bod en zijn gewenste prijs? Bedenk eventueel wat je van dat bedrag kunt doen en of je het de moeite waard vindt om te laten schieten.
En ik snap het hoor, die strijd tussen gevoel en verstand. Maar wel eens met anderen: als er geen andere kopers zijn, dan kun je best even je adem inhouden.

• sacaji
  • Nu online
Toke_gt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Hoeveel zit er dan tussen jouw laatste bod en zijn gewenste prijs? Bedenk eventueel wat je van dat bedrag kunt doen en of je het de moeite waard vindt om te laten schieten.
En ik snap het hoor, die strijd tussen gevoel en verstand. Maar wel eens met anderen: als er geen andere kopers zijn, dan kun je best even je adem inhouden.
20.

Zoals iedereen hierboven wacht ik het gewoon af. Of ik heb geluk of verder kijken.

Thanks allen :)

[ Voor 44% gewijzigd door sacaji op 03-01-2022 20:53 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-11 09:23
Als je al 2 biedingen gedaan hebt dan gokt de verkoper dat je ook nog wel een derde wil doen.
Gewoon lekker verder kijken in de tussentijd.
Krijgt men bij de andere makelaar geen hogere biedingen dan kan men altijd nog contact met je opnemen om te vragen of je nog interesse hebt. Dan kom je niet wanhopig over.

• sacaji
  • Nu online
D-dark schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Als je al 2 biedingen gedaan hebt dan gokt de verkoper dat je ook nog wel een derde wil doen.
Gewoon lekker verder kijken in de tussentijd.
Krijgt men bij de andere makelaar geen hogere biedingen dan kan men altijd nog contact met je opnemen om te vragen of je nog interesse hebt. Dan kom je niet wanhopig over.
Ja dat begint bij mij nu ook door te dringen. Het is wat het is. Thanks! :)

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Niet om negatief te doen, want ik hoop dat het alsnog lukt, maar check ook even goed waarom je na vier weken de enige bent. Is het gewoon echt te duur in de markt gezet, of is er iets mis mee dat iedereen verder wel ziet, zou ik me dan af gaan vragen.
Maar ik neem aan dat je met 'makelaar' je aankoopmakelaar bedoelt en dat die er ook goed naar gekeken heeft. Succes iig!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Compuchip87 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:31:
Niet om negatief te doen, want ik hoop dat het alsnog lukt, maar check ook even goed waarom je na vier weken de enige bent. Is het gewoon echt te duur in de markt gezet, of is er iets mis mee dat iedereen verder wel ziet, zou ik me dan af gaan vragen.
Maar ik neem aan dat je met 'makelaar' je aankoopmakelaar bedoelt en dat die er ook goed naar gekeken heeft. Succes iig!
offtopic:
EUR 5000 / m² voor een appartement in Almere vind ik best prijzig, maar misschien is dat in de huidige markt ook niet meer ongebruikelijk? Daarnaast ook nog EUR 130 / maand aan servicekosten voor een appartement uit 2018.

What's a cube to you?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11 16:49
Makelaar doet ook ketchup bij z'n pizza dus hij spoort sowieso niet.

PSN: Flix20-NL

• SmurfLink
  • Niet online
Rizzi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:34:
[...]

offtopic:
EUR 5000 / m² voor een appartement in Almere vind ik best prijzig, maar misschien is dat in de huidige markt ook niet meer ongebruikelijk? Daarnaast ook nog EUR 130 / maand aan servicekosten voor een appartement uit 2018.
Je zit wel vlak aan de dijk en bij het strand, dus dat zal de prijs wel opdrijven. Wel jammer dat heel Poort alsnog stadsverarming heeft gekregen. Die servicekosten zijn redelijk gemiddeld voor Almere eigenlijk.

• sacaji
  • Nu online
Rizzi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:34:
[...]

offtopic:
Helaas lijkt het gebruikelijk voor Almere-Poort, locatie wordt zelf steeds beter. Al 2 jaar wil ik niet als een gek overbieden en over de top een huis kopen maar blijkt toch altijd een gek te komen die het doet. IK wacht wel en zie wel of er een gek komt of dat ik "geluk" heb maar ik betwijfel het. Soortgelijke appartement (totaal niet zo goed ingericht en onderhouden als deze) verdieping lager stond in Mei 2021 voor vanaf 325.000 KK en ging dus voor 422.000 zag ik.

• HensAanDek
sacaji schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:08:
[...]

Helaas lijkt het gebruikelijk voor Almere-Poort, locatie wordt zelf steeds beter. Al 2 jaar wil ik niet als een gek overbieden en over de top een huis kopen maar blijkt toch altijd een gek te komen die het doet. IK wacht wel en zie wel of er een gek komt of dat ik "geluk" heb maar ik betwijfel het. Soortgelijke appartement (totaal niet zo goed ingericht en onderhouden als deze) verdieping lager stond in Mei 2021 voor vanaf 325.000 KK en ging dus voor 422.000 zag ik.
Pfoe, 5000/m2, wel op een locatie die mogelijk beter wordt. Slaap er nog een nacht over, en denk na over een eindbod zoals Rmg al zei.

Overigens, stadsverwarming kan vrij prijzig zijn, ik betaal met de nieuwe tarieven op een 83m2 appartement uit 2013 > 230 euro per maand met de huidige prijzen, iets wat goed is om mee te nemen in je overweging.
Rmg schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:07:
[...]
Tjah als je echt echt wil zou je natuurlijk nog een "eindbod" kunnen doen ook om het voor jezelf een goeie afsluiting te geven voor als het alsnog afketst.

Maar daar zou ik echt nog ff een paar nachtjes goed over slapen.

Dan moet het wel echt een droom appartement zijn.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
Vandaag gebeld voor een optie op mijn eerste voorkeur bij een nieuwbouw in Utrecht. Lekker moderne rijtjeswoning (161m2) met een ondergrondse garage met een deur naar de technische ruimte, warmtepomp (cruciaal hier, want ik wil nooit meer op de stadsverwarming van Eneco vertoeven zoals ik een paar jaar geleden 3 jaar heb gedaan en nu al direct gasloos zijn is ook wel prettig) etc en een zeer schappelijke en zelfs best leuke fietsroute naar het centrum.

Ik heb gestuurd op een 1:1 gesprek voor een financiële scan bij het bedrijf dat gekoppeld is aan het project (ritje Nijmegen) en het feit dat ik er moeite voor heb gedaan, veel interesse had getoond en overduidelijk mezelf had ingelezen in de materie en het project (allemaal woorden van de contactpersoon), heeft ervoor gezorgd dat er een reeks positieve opmerkingen bij mijn inschrijving werden geplaatst en gezien ik al heel vroeg werd gebeld met mijn eerste voorkeur, is dit zeker van toegevoegde waarde geweest.

Direct van het gezeik af om recent gebouwde bestaande woningen binnen te lopen die of niet eens bewoond zijn geweest, of van zeer korte duur, en nu worden verkocht voor joekelprijzen en met allemaal net niet keuzes qua leidingen, aansluitingen, plaatsing knoppen etc. De rest is voor een ander draadje.
HensAanDek schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:48:
Overigens, stadsverwarming kan vrij prijzig zijn, ik betaal met de nieuwe tarieven op een 83m2 appartement uit 2013 > 230 euro per maand met de huidige prijzen, iets wat goed is om mee te nemen in je overweging.
En het bericht boven de mijne geeft al aan waarom ik geen stadsverwarming wil van Eneco :+.

[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 06-01-2022 13:25 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

[...]
nieuwe tarieven op een 83m2 appartement uit 2013 > 230 euro per maand met de huidige prijzen,
[...]
1700m3 + 4500 kwh /jaar (gemiddeld van een gezin van 4) is al 410 euro/maand waar de meeste geld naar gas verbruik gaat.

• Willem30
Gister voor het eerst een huis bezocht; leuk huis waar we interesse in hebben. Voor maandag 12uur mogen we eenmalig bod doen net als 30 andere geïnteresseerden. ;(

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-11 15:43
Hier ook ingeloot in een nieuwbouw woning met helaas stadsverwarming. Alle projecten hier in de buurt zijn allemaal met stadsver(w)arming, regio Alkmaar/Heerhugowaard.

• SmurfLink
  • Niet online
Willem30 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:52:
Gister voor het eerst een huis bezocht; leuk huis waar we interesse in hebben. Voor maandag 12uur mogen we eenmalig bod doen net als 30 andere geïnteresseerden. ;(
Troost je met de gedachte dat niet al die 30 een bod gaan uitbrengen.

Ik had 30 bezichtigingen, waarvan er 5 niet kwamen opdagen en uiteindelijk 4 biedingen overbleven.

• Willem30
SmurfLink schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:04:
[...]
Troost je met de gedachte dat niet al die 30 een bod gaan uitbrengen.
Dat is ook zo. We gaan ook zeker een bod doen. Vraagprijs is 350k. Nu kijken hoeveel we willen en kunnen bieden.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Paprika schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:20:
Vandaag gebeld voor een optie op mijn eerste voorkeur bij een nieuwbouw in Utrecht. Lekker moderne rijtjeswoning (161m2) met een ondergrondse garage met een deur naar de technische ruimte, warmtepomp (cruciaal hier, want ik wil nooit meer op de stadsverwarming van Eneco vertoeven zoals ik een paar jaar geleden 3 jaar heb gedaan en nu al direct gasloos zijn is ook wel prettig) etc en een zeer schappelijke en zelfs best leuke fietsroute naar het centrum.

Ik heb gestuurd op een 1:1 gesprek voor een financiële scan bij het bedrijf dat gekoppeld is aan het project (ritje Nijmegen) en het feit dat ik er moeite voor heb gedaan, veel interesse had getoond en overduidelijk mezelf had ingelezen in de materie en het project (allemaal woorden van de contactpersoon), heeft ervoor gezorgd dat er een reeks positieve opmerkingen bij mijn inschrijving werden geplaatst en gezien ik al heel vroeg werd gebeld met mijn eerste voorkeur, is dit zeker van toegevoegde waarde geweest.

Direct van het gezeik af om recent gebouwde bestaande woningen binnen te lopen die of niet eens bewoond zijn geweest, of van zeer korte duur, en nu worden verkocht voor joekelprijzen en met allemaal net niet keuzes qua leidingen, aansluitingen, plaatsing knoppen etc. De rest is voor een ander draadje.

[...]

En het bericht boven de mijne geeft al aan waarom ik geen stadsverwarming wil van Eneco :+.
De andere kant van Utrecht (denk ik) wordt nog vrolijk met stadsverwarming gebouwd, voor mij was dat een reden om daar niet in te schrijven. Ook al zijn de woningen best leuk en locatie was best oke, nabij de Daphne Schippers brug.
Uiteraard is alles daar allang onder optie inmiddels.

Goed dat je nieuwbouw hebt met WP :).

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Die prijzen daar aan de Leidsche Rijn kant slaan nergens op goed beschouwd, dus of je er rauwig om moet zijn :) Wandel daar regelmatig en kom voorbij een bord van een wijk die daar vorig jaar in de verkoop gegaan is. Prijzen vanaf 550k voor 120m2 geloof ik. De huizen dus bij de Schippersbrug beginnen ook vanaf 350k maar dan heb je 57m2 en de huizen vanaf 120m2 zit ja al richting de 750k.
Heb zelf een nieuwbouwhuis gekocht laatst voor een von prijs van 525k, is 174m2 dezelfde huizen worden gebouwd in Rijvliet. Zelfde ontwikkelaar ook nog eens. Maar hier is dat huis met 100m2 minder grond von 870k.
Tja helaas betekend het weg gaan uit Utrecht want we hebben het goed naar ons zin, maar of dat het 320k waard is, nee dan verhuis ik wel :)

Untappd: Louwke80

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Louwke schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:38:
Die prijzen daar aan de Leidsche Rijn kant slaan nergens op goed beschouwd, dus of je er rauwig om moet zijn :) Wandel daar regelmatig en kom voorbij een bord van een wijk die daar vorig jaar in de verkoop gegaan is. Prijzen vanaf 550k voor 120m2 geloof ik. De huizen dus bij de Schippersbrug beginnen ook vanaf 350k maar dan heb je 57m2 en de huizen vanaf 120m2 zit ja al richting de 750k.
Heb zelf een nieuwbouwhuis gekocht laatst voor een von prijs van 525k, is 174m2 dezelfde huizen worden gebouwd in Rijvliet. Zelfde ontwikkelaar ook nog eens. Maar hier is dat huis met 100m2 minder grond von 870k.
Tja helaas betekend het weg gaan uit Utrecht want we hebben het goed naar ons zin, maar of dat het 320k waard is, nee dan verhuis ik wel :)
Wij hadden naar die "Villa's" gekeken, vond het ontwerp best leuk ondanks kleine kavels, maar de prijs icm de stadsverwarming vond ik echt buiten proportie. Temeer omdat isolatie relatief karig is, want epc wordt toch wel gehaald met "groene" stadsverwarming. Maarja het is allemaal verkocht dus het zal het wel waard zijn denk ik dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2022 11:51 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
Sport_Life schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Wij hadden naar die "Villa's" gekeken, vond het ontwerp best leuk ondanks kleine kavels, maar de prijs icm de stadsverwarming vond ik echt buiten proportie. Temeer omdat isolatie relatief karig is, want epc wordt toch wel gehaald met "groene" stadsverwarming. Maarja het is allemaal verkocht dus het zal het wel waard zijn denk ik dan.
Rijnvliet is ook echt een smerig project eigenlijk, zoals je al correct stelt. Ze weten dat ze je aansluiten op een gefaald project, want inderdaad, niemand in de gemeente vindt dat de stadsverwarming is geslaagd. Je krijgt er verder geen panelen bij (want stadsverwarming) en de isolatie is ook het minimale waar ze mee wegkomen voor de gestelde eisen:
Beglazing
1. De buitenkozijnen, -deuren en -ramen van de woning en garage worden, voor zover niet
anders omschreven, voorzien van blank HR++ isolatieglas.
2. De glasopening van de buitendeur van de tuinberging wordt voorzien van enkel draadglas.
3. De toe te passen beglazing voldoet volledig aan de wettelijke eisen van het bouwbesluit. De
beglazing voldoet niet aan de NEN 3569 (veiligheidsglas in gebouwen). Als je dit wenst, biedt de aannemer je die mogelijkheid via de optielijst.
Daar zit je dan in 2022 huizen te bouwen die niet eens worden opgeleverd met kozijnen met ruimte voor driedubbele beglazing, geen enkele reservering voor ruimte voor een alternatief op stadsverwarming, geen technische ruimte indeling die rekening houdt met een omvormer en dan mag je straks ook nog gaan dealen met parkeren op straat (op enkele zeer uit de prijs gerukte woningen na), waardoor je al weet wat voor ellende er gaat komen mocht je ooit een laadpaal nodig hebben voor je eigen auto('s). Er gaan heel wat kopers daar iets laten bouwen zonder het besef dat ze eigenlijk laten bouwen alsof we nog in de periode van het beginsel van Leidsche Rijn leven.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 07-01-2022 12:21 ]

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11 18:22

ChillPascal

In the end...

Ik wist niet zo goed waar deze vraag thuis hoorde. Vond het niet nodig om er een speciaal topic voor te openen.

Voorafgesteld snap ik uiteraard dat het inschakelen van een (hypotheek)adviseur een goed idee is, maar voor nu gewoon even oriënterende vraag en benieuwd naar eventuele ervaringen in dit topic.

Weet iemand hoe het zit met het uitkopen van een partner, waarbij de woning is gefinancieërd met NHG maar de huidige waarde van de woning boven de NHG-grens zit? Naast de bestaande hypotheek zal er nog een kleine aanvullende hypotheek opgenomen moeten worden om de prijsstijging van de woning te kunnen financiëren. Gaat hierbij even om het principe en kan aangenomen worden dat de partner de lasten kan (en mag) dragen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:00

ChUcKiE

Dus........

Sorry verkeerd topic vrees ik.

[ Voor 97% gewijzigd door ChUcKiE op 07-01-2022 18:45 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• sacaji
  • Nu online
[...]

Pfoe, 5000/m2, wel op een locatie die mogelijk beter wordt. Slaap er nog een nacht over, en denk na over een eindbod zoals Rmg al zei.

[...]
Toch nog maar een keer bekeken, blijft geweldig er uit zien! :). Voor de allerlaatste keer een bod gehad, ietswat verhoogd met take it or leave it. Anders verder rondkijken.

• MaStar
  • Laatst online: 23-10 15:28
Willem30 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:52:
Heb je een aankoopmakelaar? Die kunnen wel peilen waar 'het heen gaat' - zodat je daarmee beter en gerichter kunnen bieden

Welk segment en regio staat het huis?

Niet iedereen gaat een bod doen hoor. Natuurlijk wel een aantal, maar geen 30 keer.

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 21:17
Paprika schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:20:

[...]

Ben nu ook in de race voor een nieuwbouwproject en heb al een keer of 3 contact gezocht met inderdaad, het idee dat ik dan misschien opval tussen de andere aanmeldingen. Echter, krijg ik elke keer te horen dat alle informatie op de site te vinden is.Vrij chagrijnige attitude. Dus bij mij gaat die vlieger helaas niet op. Wie weet zijn ze me op een gegeven moment zo beu dat ze me voortijdig een huis toewijzen haha.

• Lampiz
  • Laatst online: 06-11 17:08
Potverdorie, gisteren 450k geboden op de woning uit m'n eerdere post. Vandaag gebeld door de makelaar dat we het niet zijn geworden. Er is een hoger bod, maar de verkopende partij heeft gekozen voor een lager bod zonder voorbehouden. Helaas, maar er komt vast weer wat op ons pad.

• sacaji
  • Nu online
MaStar schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Heb je een aankoopmakelaar? Die kunnen wel peilen waar 'het heen gaat' - zodat je daarmee beter en gerichter kunnen bieden

Niet iedereen gaat een bod doen hoor. Natuurlijk wel een aantal, maar geen 30 keer.
Je kan je daar in echt vergissen... Zat in dezelfde geval, tijdens mijn bezichtiging waren er ook gewoon 2 andere bezichtigingen tegelijk... woning begon op 325 en net zag ik dat hij uiteindelijk voor 425 is gegaan...

• MaStar
sacaji schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Je kan je daar in echt vergissen... Zat in dezelfde geval, tijdens mijn bezichtiging waren er ook gewoon 2 andere bezichtigingen tegelijk... woning begon op 325 en net zag ik dat hij uiteindelijk voor 425 is gegaan...
Wat wil je daarmee zeggen?

1. Ook met 5 mensen die bieden kan je dit hebben. De vraagprijs zegt niets over de daadwerkelijke marktwaarde. Misschien was het huis heel goedkoop in de markt gezet.

2. Een goede aankoopmakelaar die de regio kent en contacten had echt wel kunnen peilen welke kant dit op zou gaan. Dan kan je dus 427.50 bieden of 435k als je wilt.

En bezichtiging tegelijk is ook standaard. Zegt niets...

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 08-01-2022 12:28 ]

• Aeliaria
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-10 15:06
Aeliaria schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:11:
[...]

Voor de geïnteresseerde onder ons; @Toke_gt ;)

Ondertussen gesprek gehad met Notaris en boekhouder / fiscaal jurist van mijn vader, en daar werd (ook) geadviseerd om de optie vruchtgebruik, successierecht etc. te laten varen en het d.m.v een schenking te gaan doen @JanHenk nogmaals dank voor het "advies" en uitleg, zeker wat aan gehad toen ik daar zat, kon meteen meepraten en wist waar ze het over hadden :) .

Nu taxateur inschakelen, bij de bank gaan kijken hoeveel we precies aan kunnen en voor welk bedrag en dan nog een definitief bedrag overeen komen met mijn ouders.

Mocht de definitieve klap er opgegeven zijn zal ik nog een final update geven!

Nogmaals bedankt alle! _/-\o_
Ondertussen half jaar verder en had een update beloofd, @Toke_gt & @JanHenk hopelijk vinden jullie het interessant om te horen dat alles rond is, gemeente is akkoord met de plannen ons huis is ondertussen verkocht en we zijn stilletjes aan begonnen met de bouw! :*) :*)

• Toke_gt
Aeliaria schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:49:
[...]
Ondertussen half jaar verder en had een update beloofd, @Toke_gt & @JanHenk hopelijk vinden jullie het interessant om te horen dat alles rond is, gemeente is akkoord met de plannen ons huis is ondertussen verkocht en we zijn stilletjes aan begonnen met de bouw! :*) :*)
He, wat leuk om te horen! Dankjewel dat je dat laat weten. Fijn dat het allemaal is gelukt en dat de bouw zelfs al is begonnen. Veel woongeluk en plezier samen!

• sacaji
  • Nu online
MaStar schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen?

1. Ook met 5 mensen die bieden kan je dit hebben. De vraagprijs zegt niets over de daadwerkelijke marktwaarde. Misschien was het huis heel goedkoop in de markt gezet.

2. Een goede aankoopmakelaar die de regio kent en contacten had echt wel kunnen peilen welke kant dit op zou gaan. Dan kan je dus 427.50 bieden of 435k als je wilt.

En bezichtiging tegelijk is ook standaard. Zegt niets...
Bedoel er niet per direct iets mee. Het kan zo zijn maar ook anders ondanks je een aankoopmakelaar.

Morgen me laatste bod plaatsen, zie dat op funds het al paar keer meer is bewaard en gezien wat mij voor een of andere reden me bod wil verhogen 😂. Wat haat ik de markt nu zeg. 😕

• MaStar
sacaji schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Bedoel er niet per direct iets mee. Het kan zo zijn maar ook anders ondanks je een aankoopmakelaar.

Morgen me laatste bod plaatsen, zie dat op funds het al paar keer meer is bewaard en gezien wat mij voor een of andere reden me bod wil verhogen 😂. Wat haat ik de markt nu zeg. 😕
Daarom kan een aankoopmakelaar helpen om een gericht bod te doen. Ik zou niet weten hoe je anders moet (willen) / gaan bieden. Of je zit te hoog, of je zit te laag, of je weet het niet , en dan is er grote kans op deze beide :+

Zo'n bedrag van 3000 euro heb je er voor een makelaar snel uit.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-11 15:43
Ben nu gelukkig ingeloot op nieuwbouw (helaas wel met stadsverwarming maar wel triple glas etc). Hiervoor wel geprobeerd met en zonder aankoopmakelaar op bestaande woningen. Is dus nog nooit gelukt terwijl we een tiental biedingen hebben gedaan welke bijna altijd hoger waren dan dat de aankoopmakelaar adviseerde. Er zat altijd wel een “gek” tussen die het gewoonweg wilde hebben en een fors hogere bieding deed, daar verlies je altijd van tenzij je zelf die gek bent.

Anyway, aankoopmakelaar klinkt leuk maar hoe weet je of hij niet meerdere klantjes heeft voor dezelfde woning? Tegenwoordig zijn er zoveel zoekenden dat dat niet meer uit te sluiten valt. Hoe ga je daarmee om? Ik zou het nu niet meer met aankoopmakelaar doen, wel met een Walter Living account.

[ Voor 5% gewijzigd door ColeJ op 09-01-2022 23:15 ]

• Willem30
MaStar schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Bij dit huis geen aankoopmakelaar gedaan. Zijn we wel naar aan het kijken. Segment 350k rijtjeshuis. Regio West-Veluwe.

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-11 07:39
ColeJ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:14:
Ben nu gelukkig ingeloot op nieuwbouw (helaas wel met stadsverwarming maar wel triple glas etc). Hiervoor wel geprobeerd met en zonder aankoopmakelaar op bestaande woningen. Is dus nog nooit gelukt terwijl we een tiental biedingen hebben gedaan welke bijna altijd hoger waren dan dat de aankoopmakelaar adviseerde. Er zat altijd wel een “gek” tussen die het gewoonweg wilde hebben en een fors hogere bieding deed, daar verlies je altijd van tenzij je zelf die gek bent.

Anyway, aankoopmakelaar klinkt leuk maar hoe weet je of hij niet meerdere klantjes heeft voor dezelfde woning? Tegenwoordig zijn er zoveel zoekenden dat dat niet meer uit te sluiten valt. Hoe ga je daarmee om? Ik zou het nu niet meer met aankoopmakelaar doen, wel met een Walter Living account.
Bij mij net zo gegaan. Uiteindelijk voor nieuwbouw gekozen. Veel beter gevoel bij. Wel andere issues, nu ligt er een bezwaar waardoor we vertraging oplopen nog voordat de bouw is gestart. Ook het uitpuzzelen van al het meerwerk, alvast kopen van een keuken en badkamer is een aardige klus.

Dit is de 2e keer dat ik nieuwbouw koop, de eerste keer was een no brainer, maar nu ik dus ook een woning te verkopen heb vind ik het wel wat spanning opleveren. De gedachte dat de markt ieder moment kan draaien en we hier dubbel de klap naar beneden incasseren begint steeds meer te knellen.

• HensAanDek
sacaji schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:49:
[...]

Toch nog maar een keer bekeken, blijft geweldig er uit zien! :). Voor de allerlaatste keer een bod gehad, ietswat verhoogd met take it or leave it. Anders verder rondkijken.
Ben benieuwd of ze er al op zijn teruggekomen? Anders is het inderdaad verder rondkijken!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
Laapo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Ook het uitpuzzelen van al het meerwerk, alvast kopen van een keuken en badkamer is een aardige klus.

Dit is de 2e keer dat ik nieuwbouw koop, de eerste keer was een no brainer, maar nu ik dus ook een woning te verkopen heb vind ik het wel wat spanning opleveren. De gedachte dat de markt ieder moment kan draaien en we hier dubbel de klap naar beneden incasseren begint steeds meer te knellen.
Zeer herkenbaar. Mijn huidige (en eerste woning) is een nieuwbouw en mijn volgende woning is ook een nieuwbouw. Bij het kopen van mijn huidige was er minder stress en spanning want ik woonde nog thuis. Dus geen haast en dingen afstemmen. Alles gewoon stap voor stap doen en dan pas verhuizen als het klaar is.

Nu ik in het bezit ben van deze woning en de volgende woning in aanbouw is voelt het toch anders. Dubbele lasten, kinderen erbij, meer afstemmen en ook nog eens hopen dat de markt niet in elkaar gaat donderen.

• Willem30
Net gehoord dat ons bod niet hoog genoeg. Vraagprijs was 350k. Hoogste bod is 4 ton....

• MaStar
Onze aankoopmakelaar schreef (regio Utrecht) dat sommige opties voor bezichtigingen al binnen 20 minuten vol zitten. Gekkenhuis dus, met prijzen +7000m3. Maakt het er niet leuker op. Je moet snel schakelen en dus ook echt kunnen overbieden.

• MaStar
Willem30 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:08:
Net gehoord dat ons bod niet hoog genoeg. Vraagprijs was 350k. Hoogste bod is 4 ton....
Wat jammer! Wat was jullie bod? Zoveel overboden is het namelijk niet.... (15%-> is hier gemiddeld).

[ Voor 3% gewijzigd door MaStar op 10-01-2022 14:45 ]

• MaStar
Willem30 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Bij dit huis geen aankoopmakelaar gedaan. Zijn we wel naar aan het kijken. Segment 350k rijtjeshuis. Regio West-Veluwe.
Je moet niet kijken , maar doen ;)
Gekscherend, je moet er echt bovenop zitten in deze markt, met makelaars schakelen, aankoopmakelaar in de hand nemen, anders mis je kansen. Het zij-zo.

• Willem30
MaStar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Wat jammer! Wat was jullie bod? Zoveel overboden is het namelijk niet.... (15%-> is hier gemiddeld).
380 wat onze max is met hypotheek die we kunnen krijgen plus wat eigen geld.

• sacaji
  • Nu online
HensAanDek schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Ben benieuwd of ze er al op zijn teruggekomen? Anders is het inderdaad verder rondkijken!
Nog geen nee, nog geen ja. Morgen antwoord dus ben benieuwd. Vindt het zelf al (te veel) geld alleen is het niet anders.

Ook door dat ik er niet in geloof dat de huizenmarkt probleem zo in 3-5 jaar wordt opgelost. Ben bijna 30, partner 31, willen toch over 2 jaar een kleine en wordt ook tijd om het huis uit te gaan

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:32
Niet geboden is altijd mis dan, dus prima dat je geboden hebt. Als ik je een advies mag geven; reken nergens meer op als je geboden hebt, dan kost het verwerken van die teleurstelling ook een stuk minder energie.

Het is nogal een vervelend gegeven dat je niet meer bij een huis kunt denken "hier zie ik me wel wonen" en dan met de verkoper om de tafel te gaan zitten om te kijken waar de prijs precies uit komt. In plaats daarvan moet je die beslissing nu veel vaker nemen en dan maar hopen dat je het wordt...

It's time to play the music, it's time to light the lights

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14
dcell schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Zeer herkenbaar. Mijn huidige (en eerste woning) is een nieuwbouw en mijn volgende woning is ook een nieuwbouw. Bij het kopen van mijn huidige was er minder stress en spanning want ik woonde nog thuis. Dus geen haast en dingen afstemmen. Alles gewoon stap voor stap doen en dan pas verhuizen als het klaar is.

Nu ik in het bezit ben van deze woning en de volgende woning in aanbouw is voelt het toch anders. Dubbele lasten, kinderen erbij, meer afstemmen en ook nog eens hopen dat de markt niet in elkaar gaat donderen.
Denk niet dat dat gebeurd. Niet van de ene dag naar de andere. Tenzij je van plan bent om je oude huis nog paar jaar aan te houden, hoef je daar natuurlijk niet bang voor te zijn.

• Uutje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Goedenavond,

Onlangs heb ik een bod uitgebracht van -20% op een woning die al ruim half jaar te koop staat, wat behoorlijk bijzonder is met deze oververhitte woningmarkt 8)7 .

Het is een incourante woning, ook gezien het feit dat het huis door de huidige eigenaar een aantal jaar eerder niet is verkocht. Er rust geen hypotheek op. Verder zijn er geen andere biedingen of geïnteresseerden kijkers. Verkoper wil nu wel van de woning af. _/-\o_

Traject tot nu toe:
- vp woning 450k, eerste bod 354k met deadline, afgewezen met reden. Daarna verhoogd naar 362k met deadline, ook afgewezen. Makelaar belde dat vp wordt verlaagd en dat koper minimaal
386k diende te bieden.

- ik heb ruimte mbt financiering, alleen wil ikzelf niet de hoofdprijs betalen. Rond 362k is wat ik ervoor wil betalen.

Zal ik nog een laatste en uiterlijk bod doen of laten rusten en de verkopende partij laten komen? Met het risico dat de woning niet doorgaat als verkopende partij niks meer laat horen.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:31

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Willem30 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Ons rijtjeshuis regio West-Veluwe gaat volgende week in de verkoop, maar tegen de tijd dat jij hem op Funda ziet hebben wij waarschijnlijk al genoeg bezichtigingen ingepland via de relaties van onze makelaar. Als je echt een woning zoekt in deze markt dan moet je alle zeilen bijzetten, een aankoopmakelaar is het geld m.i. dubbel en dwars waard. Niet alleen voor de contacten en zo vroeg mogelijk weten dat er iets beschikbaar is, maar ook voor de juiste biedingsstrategie of om nog een bezichtiging te regelen als ze in principe al vol zitten.

Dat is in ieder geval onze ervaring geweest bij de aankoop van ons nieuwe huis, ook regio West-Veluwe. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jazzy schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:15:
[...]
Ons rijtjeshuis regio West-Veluwe gaat volgende week in de verkoop, maar tegen de tijd dat jij hem op Funda ziet hebben wij waarschijnlijk al genoeg bezichtigingen ingepland via de relaties van onze makelaar. Als je echt een woning zoekt in deze markt dan moet je alle zeilen bijzetten, een aankoopmakelaar is het geld m.i. dubbel en dwars waard. Niet alleen voor de contacten en zo vroeg mogelijk weten dat er iets beschikbaar is, maar ook voor de juiste biedingsstrategie of om nog een bezichtiging te regelen als ze in principe al vol zitten.

Dat is in ieder geval onze ervaring geweest bij de aankoop van ons nieuwe huis, ook regio West-Veluwe. :)
Als het echt zo'n gewilde woning is zou ik de vraagprijs wat hoger zetten en kijken wat Funda oplevert, vermoedelijk veel meer dan de relaties van de makelaar.

Bij ons in de wijk zit ook een makelaar die veel via zijn eigen facebook verkoopt voor Funda uit, onze taxateur (tbv overbruggingshypotheek) gaf aan dat die woningen geen goede referentie zijn omdat de 'marktprijs' vermoedelijk hoger ligt.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:31

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Sport_Life schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Als het echt zo'n gewilde woning is zou ik de vraagprijs wat hoger zetten en kijken wat Funda oplevert, vermoedelijk veel meer dan de relaties van de makelaar.
Hier in de regio communiceren de makelaars onderling hun aanbod. Als mijn huis in de verkoop gaat dan laten zij dat direct weten aan alle andere makelaars in de plaats, zodat die hun zoekende klanten kunnen informeren. Zo heb je al snel twintig of meer bezichtigingen wat al snel vier tot zes serieuze bieders oplevert. Dat is wat ik bedoelde met "via de relaties van onze makelaar". :) Het huis komt ook gewoon op Funda, maar hoe veel bezichtigingen moet je uiteindelijk inplannen? Het is trouwens niet dat mijn woning zo bijzonder is, de markt is gewoon erg oververhit hier in Putten/Ermelo/Harderwijk.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• olivier5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:55
Uutje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:15:
Goedenavond,

Onlangs heb ik een bod uitgebracht van -20% op een woning die al ruim half jaar te koop staat, wat behoorlijk bijzonder is met deze oververhitte woningmarkt 8)7 .

Het is een incourante woning, ook gezien het feit dat het huis door de huidige eigenaar een aantal jaar eerder niet is verkocht. Er rust geen hypotheek op. Verder zijn er geen andere biedingen of geïnteresseerden kijkers. Verkoper wil nu wel van de woning af. _/-\o_

Traject tot nu toe:
- vp woning 450k, eerste bod 354k met deadline, afgewezen met reden. Daarna verhoogd naar 362k met deadline, ook afgewezen. Makelaar belde dat vp wordt verlaagd en dat koper minimaal
386k diende te bieden.

- ik heb ruimte mbt financiering, alleen wil ikzelf niet de hoofdprijs betalen. Rond 362k is wat ik ervoor wil betalen.

Zal ik nog een laatste en uiterlijk bod doen of laten rusten en de verkopende partij laten komen? Met het risico dat de woning niet doorgaat als verkopende partij niks meer laat horen.
Waarom is de woning incourant?

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 03:40
Uutje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:15:
Goedenavond,

Traject tot nu toe:
386k diende te bieden.

Hoe graag wil je het hebben is vooral de vraag? Maar zoals je zelf aan geeft niet zo heel graag.

Misschien zet de verkoper het voor 386 op Funda en wordt er zelfs overboden. Ik verwacht niet dat de verkoper jou tegemoet zal komen.

• Willem30
Jazzy schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Dat had ik inmiddels nu wel begrepen. ;) Weet je toevallig een goede aankoopmakelaar? Delen eventueel via DM.
Maar ja, afgezien van bezichtigingen of niet gaat het ook om de uiteindelijke verkoopprijs waar ik bij dit huis niet aan kon tippen. Een aankoopmakelaar heeft uiteindelijke verkoopprijs ook niet in de hand lijkt me.

• Bas.013
  • Laatst online: 23:23
Ik zou een aankoop makelaar inhuren. Zelf goede ervaring mee. Die kan aangeven of het bedrag reeel is. En hoeveel geld niet rationeel te onderbouwen is, maar je wel ervoor wilt betalen omdat je de woning graag wilt.

De verkoper heeft geen hypotheek, kennelijk ook geen haast. Als je de woning graag wil, dan is het jouw afweging of je deze prijs wilt betalen. Verder zou ik wel onderzoeken hoeverre de woning incourant is, voor het moment dat je er ooit zelf af wilt. Aan de locatie kun je niks veranderen...

• sacaji
  • Nu online
Bod toch geaccepteerd, nu begint het. Heb een hypotheek adviseur gevonden die rond de 3250 totaal vraagt. Is dit een schappelijke prijs? Gaat allemaal snel nu en voor het eerst, best spannend. Veel vragen haha

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@sacaji Gefeliciteerd!

Voor een starter is wel heel royaal. Wat spaargeld, een vaste baan of een intentieverklaring… € 2.000 voor een goede adviseur met persoonlijke aandacht, dan moet het wel ophouden.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 19:01
sacaji schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:43:
Bod toch geaccepteerd, nu begint het. Heb een hypotheek adviseur gevonden die rond de 3250 totaal vraagt. Is dit een schappelijke prijs? Gaat allemaal snel nu en voor het eerst, best spannend. Veel vragen haha
Gefeliciteerd! Vind het ook wel duur. Maar ligt ook aan jullie situatie. Gewoon beide een vast contract en geen gekkigheden bijvoorbeeld?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00

de Peer

under peer review

sacaji schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:43:
Ik was 1000 euro kwijt. Maar misschien wil je als starter iets meer aandacht. Max 2000 moet mogelijk zijn hoor.
Misschien gericht op prijs even zoeken online bij een paar adviseurs?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
de Peer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Ik was 1000 euro kwijt. Maar misschien wil je als starter iets meer aandacht. Max 2000 moet mogelijk zijn hoor.
Misschien gericht op prijs even zoeken online bij een paar adviseurs?
Als starter is het vaak juist makkelijker. Geen oude hypotheek die je mee moet nemen of overbruggen.
Ik heb het 5 jaar geleden bij hypotheek24 gedaan voor €650. Maar ik zie dat die nu ook al €1500 vragen voor alleen afsluiten en +€750 als je ook nog advies wilt.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 232 ... 368 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7