Ik vertrouw die aankoopmakelaars voor geen millimeter. Sterker nog, ik zie ze als aanstichter van de gekte op de huizenmarkt.
Als een aankoopmakelaar zegt "huis niet doen" dan is dat vaak:
- Dat hij op dat moment met de verkoopmakelaar niet in de situatie doet om een aankoop te realiseren
- Dat er binnen het kliekje is besloten dat $aankoopmakelaar deze keer de hut mag kopen voor $prijs
En als bonus: Hij creert vertrouwen bij de kopers want hij zegt ook iets af
- Hij andere kopers heeft die hij ook helpt voor aankoop van dezelfde woning
Nee, vertrouw ze voor geen meter. Aankoopmakelaars en verkoopmakelaars spelen onder 1 hoedje en de kopers en verkopers zijn puppetten voor ze. Toch zou ik wel een aankoopmakelaar in de arm nemen, anders lukt het vaak niet.
Helaas, kan er van alles van vinden maar als je een huis wilt kopen moet je je maar laten gebruiken.
Ik zou alleen echt niet anno 2022 op het advies van een aankoopmakelaar uitgaan of je het wel of niet moet doen. Je moet gewoon aanvoelen of de aankoopmakelaar bij deze aankoop het gegund kan krijgen en dan meebloeden met de priijs die je moet betalen
Dit is gelukkig niet overal zo, maar in veel (gewilde) regios is dit el mijn ervaring hoe het werkt helaas.
[
Voor 11% gewijzigd door
laurens0619 op 12-01-2022 11:18
]