Het is voor ons nu echt een lange termijn zet.Ethirty schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:20:
[...]
Focus je nu samen vooral even op het "worden we hier samen gelukkig van?"
Laat het even bezinken, slaap er een nachtje slecht over, stel die vraag dan daarna nog eens aan elkaar. Voelt het écht goed?
En als je lasten zakken en je kan het goed betalen, wat maakt de absolute prijs dan nog precies uit? Pas bij verkoop in een crisis is dat een probleem, dus niet verkopen dan
Net ouders geworden, niet passend in onze huidige woning en omgeving.
Daarbij niet onbelangrijk: mijn vrouw heeft een flinke som geld uit een schikking ontvangen wat alleen maar voor negatieve rente en vermogens belasting zorgt.
In stenen stoppen dus en laat dat nou net een wens zijn geweest met onze veranderde gezin situatie.
We gaan dadelijk van 2,6 ton in een hypotheek naar 2 ton.
We hebben niet overboden, we hebben de vraagprijs geboden en dat is/was akkoord.Sport_Life schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:24:
[...]
Je hebt bijna 25% (100k?) boven de gemiddelde prijs geboden, dus zullen wel elementen veel beter zijn dan de andere woningen ?
Zaken als gasloos (20k) en kavelgrootte (x bedrag per m2) kun je redelijk rationeel nagaan, als er niets is dat die 25% kan verklaren, ja dan heb je denk ik teveel geboden.
Deze/ligt hoger dan gemiddeld in de wijk volgens Funda.
Maar ik vraag me daarbij af of de prijzen op Funda niet gebaseerd zijn op vraagprijzen. De verkoop prijzen staan immers niet op Funda. En dat is dus nu verre van realistisch met al dat overbieden.
Echter ga ik deze afzetten tegen de andere woningen die we bezichtigd hebben.
Daar moest bij allemaal wel nog wat gebeuren tot bij sommige echt veel.
Vraagprijzen een ton lager dan we n u betaald hebben, echter allemaal op inschrijving waarbij het tegenwoordig niet red met 12% overbieden (zie voorbeelden te over in dit topic).
Nu zijn we voor die "ton meer" klaar, er hoeft niets te gebeuren, althans niets structureels.
Wat andere kleurtjes op de muren, tapijtje van de trap.
Als er nog wat geld over is het dak vol met zonnepanelen leggen maar dat is het wel.
Het is vrijstaand, garage, oprit, 330m2 perceel, rustige kind vriendelijke buurt, speeltuintje om de hoek. Waar ook veel nieuwe jonge gezinnen zijn komen wonen. Loop afstand van winkels, op de fiets de grote stad in 20 a 25 minuutjes.
Nou ja eigenlijk al onze wensen vervuld.
Misschien met lang zoeken was dit voor 50k minder gelukt maar in deze markt denk ik eigenlijk dat niet.
@Peacefield78 thanks..
Mijn vrouw geeft borstvoeding aan onze kleine, alcohol zit er dus niet in voor haar..
Maar ik ga wel ff een flesje alcohol vrije bubbels regelen voor als we het koop contract gaan tekenen
Niet perse veel groter, het is echter een erg diverse wijk.noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Is dit huis met 4000/m2 veel nieuwer, en met veel groter perceel dan de wijk ?
Op Funda staan er nu panden van 850.000 maar ook een appartementje van 185.00 te koop.
Dus ja zeg maar wat dat gemiddelde dan nog betekend.
Daarbij, zoals ik al zei, op Funda is het gebaseerd op vraagprijzen. Dat is nu echt niet realistisch.
[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 20-07-2021 22:46 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.