Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 203 ... 366 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50

Bommes

Capo del formaggio

Hoe is het tegenwoordig trouwens gesteld met de taxaties?
Wij kochten one huidige huis 3 jaar terug, taxatie was toen lager dan de aankoop prijs.
Dat was maar een paar duizend euro die dus uit eigen zak moest komen want me financieren zat er niet in.

Maar al die over biedingen nu, van zeg eens wat 50 duizend of meer. Geloof niet echt dat die huizen getaxeerd worden op dat soort hoge prijzen. Dat is dus allemaal eigen geld?
Spaar of overwaarde uit een vorige woning?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeliaria
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-09 12:07
Aeliaria schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:15:
Hi alle,

Wij willen graag de woning / perceel van mijn ouders kopen, en hun op het erf in een mantelzorg woning laten wonen.

Omdat ze op zich nog relatief "jong" zijn kan het dus goed zijn dat ze misschien wel 20 jaar op ons erf wonen en dele van het erf gebruiken. De vraagprijs van de woning zou om die reden dan ook een stuk lager kunnen zijn als de huidige WOZ waarde.

Heeft iemand hier ervaring mee, of zou iemand mij hier een link kunnen verschaffen naar documentatie zodat ik me zelf kan inlezen? Ik kreeg hier zelf namelijk weinig over gevonden.

Alvast bedankt
Voor de geïnteresseerde onder ons; @Toke_gt ;)

Ondertussen gesprek gehad met Notaris en boekhouder / fiscaal jurist van mijn vader, en daar werd (ook) geadviseerd om de optie vruchtgebruik, successierecht etc. te laten varen en het d.m.v een schenking te gaan doen @JanHenk nogmaals dank voor het "advies" en uitleg, zeker wat aan gehad toen ik daar zat, kon meteen meepraten en wist waar ze het over hadden :) .

Nu taxateur inschakelen, bij de bank gaan kijken hoeveel we precies aan kunnen en voor welk bedrag en dan nog een definitief bedrag overeen komen met mijn ouders.

Mocht de definitieve klap er opgegeven zijn zal ik nog een final update geven!

Nogmaals bedankt alle! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Bommes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:10:
[...]
Maar al die over biedingen nu, van zeg eens wat 50 duizend of meer. Geloof niet echt dat die huizen getaxeerd worden op dat soort hoge prijzen. Dat is dus allemaal eigen geld?
Dat vraag ik mij af. Mijn woning is ook getaxeerd op een schandalig bedrag. Ruim de helft boven wat het 3 jaar geleden zou zijn geweest. Uit de modellen kwam een stuk lagere taxatie die aangepast is door een correctie op de referentiewoningen te doen. Allemaal zo 25% erop want "de waarde is niet realistisch in de huidige markt".
Tja.. Doe dat een paar keer en die hele wijk is ineens hoger getaxeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Wij kochten one huidige huis 3 jaar terug, taxatie was toen lager dan de aankoop prijs.
Dat was maar een paar duizend euro die dus uit eigen zak moest komen want me financieren zat er niet in.

Niet alle taxaties, maar als je in een buurt woont waar dit soort overbiedingen al meer dan een jaar aan de gang zijn is die hoge taxatie niet zo'n probleem. Paar aankoopprijzen van referentie pandjes erbij en je zit zo op je gewenste taxatie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Aeliaria schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:11:
[...]

Voor de geïnteresseerde onder ons; @Toke_gt ;)

Ondertussen gesprek gehad met Notaris en boekhouder / fiscaal jurist van mijn vader, en daar werd (ook) geadviseerd om de optie vruchtgebruik, successierecht etc. te laten varen en het d.m.v een schenking te gaan doen @JanHenk nogmaals dank voor het "advies" en uitleg, zeker wat aan gehad toen ik daar zat, kon meteen meepraten en wist waar ze het over hadden :) .

Nu taxateur inschakelen, bij de bank gaan kijken hoeveel we precies aan kunnen en voor welk bedrag en dan nog een definitief bedrag overeen komen met mijn ouders.

Mocht de definitieve klap er opgegeven zijn zal ik nog een final update geven!

Nogmaals bedankt alle! _/-\o_
Klinkt als een gedegen proces! Bedankt voor de update, leuk om te lezen. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:05
Rmg schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Niet alle taxaties, maar als je in een buurt woont waar dit soort overbiedingen al meer dan een jaar aan de gang zijn is die hoge taxatie niet zo'n probleem. Paar aankoopprijzen van referentie pandjes erbij en je zit zo op je gewenste taxatie prijs.
Is er een betrouwbare website waar je een beetje de waarde van een pand kan zien?
Zie een leuk huis maar de m2 prijs op Funda is veel hoger dan vergelijkbare woningen in hetzelfde dorp. Vrees dat ik nat zou gaan bij een taxatie en dus veel eigen geld zou moeten hebben.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
wodkabuikje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:02:
[...]

Is er een betrouwbare website waar je een beetje de waarde van een pand kan zien?
Zie een leuk huis maar de m2 prijs op Funda is veel hoger dan vergelijkbare woningen in hetzelfde dorp. Vrees dat ik nat zou gaan bij een taxatie en dus veel eigen geld zou moeten hebben.
Paar opties.
Woz waarde loket
Abonnement op walter living
Vergelijkbare woningen die onlangs verkocht zijn opzoeken en in het kadaster opvragen voor hoeveel ze verkocht zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
D-dark schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Paar opties.
Woz waarde loket
Abonnement op walter living
Vergelijkbare woningen die onlangs verkocht zijn opzoeken en in het kadaster opvragen voor hoeveel ze verkocht zijn
Thanks. Woz waardeloket is 332k en vraagprijs 469k. Ondanks de prijsstijgingen wordt er wss nog verwacht dat we moeten overbieden. Te link denk ik als taxatie veel lager is.

Vraagprijs is 4600 per m2 en andere huizen in het dorp zitten tussen 2900 en 3900.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 18:32

Uit mijn ervaring met een 'spannend' taxatieproces is het zeker niet zo dat de taxateurs zo maar kunnen taxeren op de werkelijke koopprijs. Het NWWI controleert de taxaties uiteraard nog. Bij onze laatste taxatie werd daarbij de eerste versie van het rapport dan ook afgekeurd. Taxateurs dienen dus echt een goede vergelijking te maken met vergelijkbare woningen die recent zijn verkocht (daar zat voor ons het probleem, weinig 'echt' vergelijkingsmateriaal). Uiteindelijk was de taxatiewaarde gelijk aan de vraagprijs, maar dus nog ruim onder ons winnende bod. Wij hebben het volledige overboden bedrag dus niet mee kunnen financieren.

Op basis van mijn ervaring zou ik dus verwachten (en hopen) dat, zeker in deze snel stijgende markt, de taxatiewaarde zeker niet per definitie gelijk wordt gesteld aan het hoogste bod. Zou er dus altijd rekening mee houden dat je, zeker bij overbieden, een deel niet zal kunnen financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@[MAUS] Ik had al zo een vermoeden, was ook eigenlijk vragen naar de bekende weg maar wilde een bevestiging.
Voor ons is het niet zo van toepassing, door inleg eigengeld overwaarde huidige huis en ons zoek budget hoeft er "slechts" 2 ton in een hypotheek.
Dat is inkomens technisch geen enkel probleem en komt ook zeer zeker niet in de buurt van de vraagprijs en/of werkelijke verkoop prijs.

3 jar terug toen we onze huidige woning kopen was dit ook al aan de orde.
Woning lager getaxeerd dan aankoopprijs welke ook al weer lager was dan de vraagprijs.
We hebben het verschil tussen taxatie waarde, en dus maximale hypotheeksom, zelf bij gelegd.

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 18-07-2021 20:46 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 20:43
[...]

Zoals eerder genoemd, Walter living. Hun inschattingen kunnen er naast zitten maar je krijgt wel veel werkelijke transactieprijzen te zien van relevante woningen. 9 eurie in de maand zeker wel waard als je het mij vraagt. Vooral als je echt actief zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

[...]

Je kan ook nog een koopsommenoverzicht opvragen, dan heb je de prijzen in de buurt, en dan cross referencen aan Funda. Beetje omrekenen naar m2 prijzen en vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
wodkabuikje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Thanks. Woz waardeloket is 332k en vraagprijs 469k. Ondanks de prijsstijgingen wordt er wss nog verwacht dat we moeten overbieden. Te link denk ik als taxatie veel lager is.

Vraagprijs is 4600 per m2 en andere huizen in het dorp zitten tussen 2900 en 3900.
Ik ga nu even uit de losse pols rekenen.
WOZ * 1,1 * 1,1 = 401,72 (Hierbij reken ik 2 keer 10% prijsstijging in 2 jaren mee. Weet niet hoe recent de WOZ bepaling is.

Een veel hogere vraagprijs doe je normaal gesproken alleen als de woning extra luxe is of je mensen die net het bedrag kunnen bieden wil uitsluiten. Alleen met extra luxe heb je het probleem dat het in de kern maar een woning van een bepaalde grootte is. Dat levert een limiet op aan wat je extra kan vragen.

Ga ik 401 delen door 3900 en vermenigvuldigen met 4600 dan kom ik op 472 uit. Dat is ongeveer gelijk aan wat men vraagt.

Alleen voor dit soort problemen moet je echt weten voor hoeveel referentiewoningen in de omgevingen zijn verkocht en hoe recenter des te beter. Daar kan Walter Living bij helpen.

Voor nu denk ik dat de woning veels te hoog in de markt gezet wordt in de hoop dat er iemand flink wil overbieden op wat al een overbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Wow, bedankt voor de reacties allemaal!

We zijn al wel een paar maanden aan het kijken maar ik zie nu al iemand reageren dat je de overwaarde mee kunt nemen enzo. Zover hebben wij ons huiswerk zeer zeker nog niet gedaan.

Het huis in kwestie is eigenlijk nog wel een opknapper ook. Het is vrijstaand dus wellicht de te hoge vraagprijs. Wil het best in mo tags gooien hoor maar denk, gebaseerd op jullie goede adviezen, dat we rustig blijven doorkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

wodkabuikje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:44:

We zijn al wel een paar maanden aan het kijken maar ik zie nu al iemand reageren dat je de overwaarde mee kunt nemen enzo. Zover hebben wij ons huiswerk zeer zeker nog niet gedaan.
Als je al een huis hebt en daar mogelijk overwaarde van kan het goed zijn om alvast een (gratis) hypotheek gesprek te gaan doen ergens. En meteen ook al een gratis gesprek met een verkoopmakelaar.

Dan krijg je ook een beetje een beeld van hoe je je overwaarde kan inzetten (en hoeveel overwaarde je hebt) en hoeveel ruimte je dus hebt om een eventueel bod boven een taxatiewaarde te doen (als je dat zou willen). En ook meteen hoe het zit met overbruggingskrediet enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 18-07-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark

Het huis in kwestie is eigenlijk nog wel een opknapper ook. Het is vrijstaand dus wellicht de te hoge vraagprijs. Wil het best in mo tags gooien hoor maar denk, gebaseerd op jullie goede adviezen, dat we rustig blijven doorkijken.
He, je hoeft het nog niet op te geven.
Vrijstaand verklaart de hogere prijs per m2 maar is het het enige vrijstaande huis in een omgeving van rijtjeswoningen of 2 onder 1 kappers dan drukt dat de prijs ook al.

Maar de vraagprijs is geen verplichting om die te betalen al lijkt het daar de laatste tijd wel op.

Je kan in ieder geval aan je aankoopmakelaar vragen dat je interesse hebt maar niet voor die prijs gezien de hoeveelheid opknapwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Rmg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Je kan ook nog een koopsommenoverzicht opvragen, dan heb je de prijzen in de buurt, en dan cross referencen aan Funda. Beetje omrekenen naar m2 prijzen en vergelijken.

Maar neem ook zeker de m2 opgave op Funda met een korrel zout, exact gemeten of niet, daar staat vaak ook echt onzin tussen. Soms is een blik op de plattegronden al genoeg om een niet kloppende meting te vinden.

Zelf heb ik na een bezichtiging eens een klacht ingediend op Funda, de opgegeven oppervlakte kon niet kloppen, en 2 weken later stond ie opeens op 20m2 kleiner op Funda, maar alsnog wel op verkocht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:58
Hi all, sorry for writing in English this time as I need to write quickly to summarize my arguments while choosing a new makelaar.

What do you think about the pro and con of hiring a well known verkoopmakelaar of the region to be your aankoopmakelaar ? My thoughts:

- (1) Pro 1: they know better how much a house is real worth, avoiding you losing money stupidly
- (2) Pro 2: that they would have more power while negotiating with other verkoopmakelaar,
- (3) Pro 3: that they know long before a house appear on the market,
- (4) Con 1: you would have to hire another aankoopmakelaar to buy a house where your aankoopmakelaar acts as verkoopmakelaar,
- (5) Con 2: also like point 4, but then your aankoopmakelaar would work against you in those house, while knowing too much about you,
- (6) Con 3: sometimes there is a friction between well known verkoopmakelaars, so your current aankoopmakelaar would be less favorable than a less well known makelaar.
- (7) Con 4: the aankoop fee of well known (verkoop)makelaar is often very high and I don't know why, because right now in the market there is no negotiation.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

noucmen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:20:
Hi all, sorry for writing in English this time as I need to write quickly to summarize my arguments while choosing a new makelaar.

What do you think about the pro and con of hiring a well known verkoopmakelaar of the region to be your aankoopmakelaar ? My thoughts:

- (1) Pro 1: they know better how much a house is real worth, avoiding you losing money stupidly
- (2) Pro 2: that they would have more power while negotiating with other verkoopmakelaar,
- (4) Con 1: you would have to hire another aankoopmakelaar to buy a house where your aankoopmakelaar acts as verkoopmakelaar,
- (5) Con 2: also like point 4, but then your aankoopmakelaar would work against you in those house, while knowing too much about you,
- (6) Con 3: sometimes there is a friction between well known verkoopmakelaars, so your current aankoopmakelaar would be less favorable than a less well known makelaar.
- (7) Con 4: the aankoop fee of well known (verkoop)makelaar is often very high and I don't know why, because right now in the market there is no negotiation.
- (8) Con 5: if you screw things up with this well known makelaar, you will not be able to buy most houses on the market in that area.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-dark
noucmen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:20:

Zal proberen ze 1 voor 1 te beantwoorden, maar overanalyseer niet alles.

Een huis kopen is voor jou emotie maar voor hun een zakelijke beslissing. Ze zien huizen elke dag dus weten waar opteletten.

Ja en Nee. Alleen als ze met een andere makelaar iets verkondigen wat later niet waar is zakt hun karma zogezegd. Gebeurd dat te vaak dan doet een ander makelaarskantoor geen zaken met ze. Daarom proberen ze de financiën en hun cliënt goed inteschatten om die situatie te voorkomen. Hun goede naam is ze meer waard. Dat werkt vice versa ook.

Hebben ze zelf dat huis in de verkoop dan helemaal en in andere gevallen kan het ook geen kwaad om overige makelaars in de omgeving in te seinen dat er een huis aankomt.

Hoeft niet. Voor dat soort situaties waarop je echt op een huis wil bieden dat bij je eigen aankoopmakelaar in de verkoop is het meestal zo dat een collega makelaarskantoor of hypotheekadviseur gevraagd wordt om als adviseur voor je optetreden. Die hoeft niet mee te gaan met de bezichtiging zelf maar kan het huis ook met een andere klant hebben gezien.

Zie het positief en negatief. Men kent je al en weet dat als je een bod doet dat je het kan betalen en hoeveel risico dat opleverd. Dat is een pluspunt. Voor negatief weet men wat je kan bieden maar bedenk dat als ze teveel vragen en de verkoop niet doorgaat ze hun cliënt voor de verkoop ook benadelen. Maar met de huidige huizenprijzen verwacht ik niet dat het op prijsonderhandeling aankomt.

Dat is mogelijk. Maar een minder bekende makelaar kan ook minder serieus genomen worden. En in het eind moet men altijd het beste resultaat voor hun cliënt bereiken.

Omdat de kosten gewoon doorlopen. Personeel / Cursussen en Kantoor moeten betaald worden.
Waarom dan je standaard bedrag verlagen? Werk wat je moet verrichten blijft identiek.
Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal geld.

- (8) Con 5: if you screw things up with this well known makelaar, you will not be able to buy most houses on the market in that area.
Klopt. Men moet je bod wel doorgeven maar zal eerlijk aan hun cliënt vermelden dat ze slechte ervaringen met je hebben. Als er dan iemand anders een soortgelijk bedrag bied 3 keer raden wie dan wint.
Ook zijn extra / eerste bezichtigingen lastiger te regelen. Je zit onderaan de stapel.

Dan neem ik het risico niet in overweging dat men de andere makelaars in de regio waarschuwt voor je.

Maar Noucmen.
Een nieuwe aankoopmakelaar is niet de oplossing. De hoeveelste wordt dit? Nr 3 of 4.
Dat er een klik is en er vertrouwen tussen beide partijen is veel belangrijker dan de beste uit een regio.
Dat gebruik je om je voorselectie te maken tussen een paar kantoren.

En nog belangrijker. Een duidelijke en heldere zoekvraag naar wat voor woning je zoekt en in welke straten / wijken of plaatsen. En bedenk een woning hoeft niet 100% perfect te zijn. Aanpassen kan altijd nog. Het gaat erom dat je er als gezin gelukkig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Maar Noucmen.
Een nieuwe aankoopmakelaar is niet de oplossing. De hoeveelste wordt dit? Nr 3 of 4.
Dat er een klik is en er vertrouwen tussen beide partijen is veel belangrijker dan de beste uit een regio.
Dat gebruik je om je voorselectie te maken tussen een paar kantoren.

En nog belangrijker. Een duidelijke en heldere zoekvraag naar wat voor woning je zoekt en in welke straten / wijken of plaatsen. En bedenk een woning hoeft niet 100% perfect te zijn. Aanpassen kan altijd nog. Het gaat erom dat je er als gezin gelukkig kan zijn.
Dit zou mijn 2e aankoopmakelaar zijn
Mijn vrouw en ik zullen nu veel meer eens over de huizen, en ja, ze zijn 80% goed en dat is al goed genoeg.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:06
Balen zeg, ga je een week op vakantie en dus een week niet in dit topic gekeken. Eerste keer dat ik het open zie ik alweer epistels van Noucmen. Het houdt niet op, niet vanzelf... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wodkabuikje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Als het huis luxer, of kleiner is dan gebruikelijk in het dorp, of veel groter perceel heeft, dan is die hogere vierkantemeterprijs verklaarbaar.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
We zijn inmiddels al een meer dan een jaar aan het shoppen en het is ons helaas tot op heden nog niet gelukt om wat te kopen. Gelukkig zitten we niet op de schopstoel maar het begint nu langzamerhand wel echt vervelend te worden als jezelf als familie elders ziet wonen met een grotere tuin etc, regelmatig een huis misloopt en er veel tijd in hebt zitten.

Op advies van een kennis daarom maar besloten om niet meer vast te houden aan onze eigen woonplaats en het budget wat op te rekken. Rente is relatief laag, overwaarde scheelt ook en met de kleine heb je toch wat minder tijd om op het terras te zitten (bovendien pak je vaak de auto). Voor sociale contacten idem dito.

Hebben jullie tips voor +-30 minuten (radius) vanaf Amersfoort? Ik werk in Amsterdam dus je zou eigenlijk het liefst links van Amersfoort zitten, maar aan de andere kant ben ik niet meer zo vaak op kantoor en heb ik liever wat meer m2 / grotere tuin.

We vinden het lastig om een shortlist te maken en zouden eigenlijk eerst is wat dorpen/steden moeten gaan bezoeken om een gevoel te krijgen bij het centrum etc. Hebben jullie tips voor leuke steden/dorpen voor op de shortlist?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2021 17:05 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Workaholic schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:38:
We zijn inmiddels al een meer dan een jaar aan het shoppen en het is ons helaas tot op heden nog niet gelukt om wat te kopen. Gelukkig zitten we niet op de schopstoel maar het begint nu langzamerhand wel echt vervelend te worden als jezelf als familie elders ziet wonen met een grotere tuin etc, regelmatig een huis misloopt en er veel tijd in hebt zitten.
Tijdens dit 14 maanden is de prijs van je prijsklas ongeveer 20% gestegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Hebben jullie tips voor +-30 minuten (radius) vanaf Amersfoort? Ik werk in Amsterdam dus je zou eigenlijk het liefst links van Amersfoort zitten, maar aan de andere kant ben ik niet meer zo vaak op kantoor en heb ik liever wat meer m2 / grotere tuin.

We vinden het lastig om een shortlist te maken en zouden eigenlijk eerst is wat dorpen/steden moeten gaan bezoeken om een gevoel te krijgen bij het centrum etc. Hebben jullie tips voor leuke steden/dorpen voor op de shortlist?

***members only***
Wij gaan net ten westen van jullie wonen, midden in al het groen. Van stad naar dorp zal wel even wennen zijn, maar je krijgt zoveel meer huis voor je geld. Moet straks ook gaan pendelen naar A'dam, dus ik ben erg benieuwd hoe het verkeer zich gaat ontwikkelen nu corona langzaam onder controle komt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@noucmen , net als bij jou dus. Alleen jij had het kunnen voorkomen omdat je al een geaccepteerd bod op een huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Gijsje22 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:11:
@noucmen , net als bij jou dus. Alleen jij had het kunnen voorkomen omdat je al een geaccepteerd bod op een huis had.
Ja, weer net gemist met 11.15% overboden.
De volgend huis ga ik 12%-13% doen,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:20
noucmen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Waarom nu al het percentage bepalen?

Het bedrag wat je biedt (en daarmee het percentage van onder/overbieden) hangt toch af van hoe scherp de vraagprijs is ten opzichte van de woning. Wij hebben woningen gezien waarbij de vraagprijs naar onze mening al aan de hoge kant was. Zeker gezien het werk wat nog aan de woning zat. En ook woningen waarbij de vraagprijs echt heel erg aan de lage kant was. Ook ten opzichte van de m2 prijzen in de regio.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
noucmen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:48:
[...]
Ik zou eigenlijk gewoon niet meer moeten reageren, maar Jezus man. Het is geen excel-wedstrijd. Waar bij de ene woning 20% zwaar ondermaats is, is bij een andere woning zwaar overbieden. Kijk nou eens goed naar de woning en bepaal daar hoeveel die waard is voor jou, in plaats van alles proberen uit te rekenen, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (of soms de 4e bij jou) en telkens mis te grijpen.
Of als je dat niet kan, laat alles aan een aankoopmakelaar of je vrouw over.

We hebben het al zooooooo vaak gezegd in dit topic. Op deze manier krijg je A) geen huis, en B ) mocht het op de een of andere magische manier lukken, heb je alsnog ruim meer betaald dan je zou hebben gedaan als je ook maar 1 woord van wat anderen hier tegen jou hebben gezegd zou hebben gelezen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, nul euro over hebben voor een goede adviseur, ontzettend bang om teveel te betalen, maar dan wel op basis van een vraagprijs ongezien (zelfs zonder het huis te kennen) nu al bepalen hoeveel je wil overbieden _O-

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 22:54

de Peer

under peer review

naitsoezn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:12:
Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, nul euro over hebben voor een goede adviseur, ontzettend bang om teveel te betalen, maar dan wel op basis van een vraagprijs ongezien (zelfs zonder het huis te kennen) nu al bepalen hoeveel je wil overbieden _O-
En als klap op de vuurpijl als gevolg van bovenstaande 20 procent meer betalen dan nodig was geweest omdat de markt flink verder gestegen is ondertussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:48
En als hij dan met 13% overbieden het huis krijgt zn bod intrekken ‘omdat de vraagprijs toch te hoog was’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
Hey pssst noucmen, huis kopen? Vraagprijs 500k, erg scherp! Mooi rijtjeshuis, instapklaar! Als je 13% overbiedt heb je het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pannencouque schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:25:
Hey pssst noucmen, huis kopen? Vraagprijs 500k, erg scherp! Mooi rijtjeshuis, instapklaar! Als je 13% overbiedt heb je het zeker.
Nee, schuine muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Wij gaan net ten westen van jullie wonen, midden in al het groen. Van stad naar dorp zal wel even wennen zijn, maar je krijgt zoveel meer huis voor je geld. Moet straks ook gaan pendelen naar A'dam, dus ik ben erg benieuwd hoe het verkeer zich gaat ontwikkelen nu corona langzaam onder controle komt.
Ja eens - welke locatie kiezen jullie dan en waar heb je nog meer naar gekeken?

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 15:19

Op advies van een kennis daarom maar besloten om niet meer vast te houden aan onze eigen woonplaats en het budget wat op te rekken. Rente is relatief laag, overwaarde scheelt ook en met de kleine heb je toch wat minder tijd om op het terras te zitten (bovendien pak je vaak de auto). Voor sociale contacten idem dito.

***members only***
Met zo'n budget zou iets kopen toch geen probleem moeten zijn?

Je kijkt naar huizen van 700-800k, legt 200k overwaarde in. En je hebt rond Utrecht prachtige huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wat kan de reden zijn dat een woning niet op Funda staat?
Het wordt wel via een verkoopmakelaar bemiddeld, die zo ik snel even zie geen NVM makelaar zijn.
Staat wel op Jaap.nl en huizenzoeker.nl en dergelijke.

Betreffende woning staat al 6 maanden te koop, ziet er op de foto's zo erg netjes uit, is wel wat aan de prijs (€3.500/m2) maar ja welk pand is dat niet in de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Workaholic schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:33:
[...]

Ja eens - welke locatie kiezen jullie dan en waar heb je nog meer naar gekeken?
Wij zochten specifiek naar een zeer groot kavel in een buitengebied. Dus we hebben op meerdere plekken gekeken tussen Amersfoort, Apeldoorn en Harderwijk. Als je >5000m2 zoekt heb je niet super veel keuze :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Caelorum schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Ik zou eigenlijk gewoon niet meer moeten reageren, maar Jezus man. Het is geen excel-wedstrijd. Waar bij de ene woning 20% zwaar ondermaats is, is bij een andere woning zwaar overbieden. Kijk nou eens goed naar de woning en bepaal daar hoeveel die waard is voor jou, in plaats van alles proberen uit te rekenen, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (of soms de 4e bij jou) en telkens mis te grijpen.
Of als je dat niet kan, laat alles aan een aankoopmakelaar of je vrouw over.

We hebben het al zooooooo vaak gezegd in dit topic. Op deze manier krijg je A) geen huis, en B ) mocht het op de een of andere magische manier lukken, heb je alsnog ruim meer betaald dan je zou hebben gedaan als je ook maar 1 woord van wat anderen hier tegen jou hebben gezegd zou hebben gelezen.
Makkelijk gezegd dan gedaan.
Kan jij je redonatie gebruiken om te uitleggen waarom 654k is niet genoeg om dit te kopen ? https://www.funda.nl/koop...6020-henry-dunantlaan-20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Nee, blind kijken naar vraagprijs is dom.
Mijn eigen excel formular is een verbetering van WalterLiving, hij kijkt natuurlijk naar buurhuizen van korte afstanden, bouwjaar, m2 wonen, m2 perceel, en nog de staat van de te-koop woning, ook naar ontwikkeling van prijs de laste dagen.
Tot nu toe, van alle huizen dat ik heb gezien, is tussen 3% en 13% overbieden de norm.

Ik heb tot nu toe gedacht "meer dan 12% overbieden is vaak dom, ongeacht de vraagprijs", maar misschien volgende keer durf ik meer dan 12% te doen, natuurlijk als het bij mij excel formular ook past.

En mbt een goede adviseur ? Bij een heel bekend makelaarskantoor, een adviseur heeft mij geadviseerd om "niet meer dan 560k te bieden (vraagprijs 530k)" tewijl de woning is verkocht op 595k (12.33% overboden), En dat woning wou ik het echt (mijn ideal woning).

De markt is gek, er is altijd iemand die denkt: "let's bid 12-13% over the asking price because some other crazy persons would bid 11-12%". Natuurlijk hoef ik die gekkheid niet volgen, maar voor mijn "bijna ideal woning" moet ik dat toch doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo

***members only***
Weesp misschien? Heel veel nieuwbouw in die prijsklasse. Treinverbinding met Amersfoort en Amsterdam en de A1 op een paar minuten rijden.

Voor vrijstaand met alles erop en er aan kan je ook nog ergens tussen Zeewolde en Almere kijken, Oosterwold, ken het alleen van krantenartikelen, leek mij wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:53
noucmen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:32:
[...]

Kan jij je redonatie gebruiken om te uitleggen waarom 652k is niet genoeg om dit te kopen ? https://www.funda.nl/koop...6020-henry-dunantlaan-20/
Kon je niet overbieden? Waarom zouden ze die kans niet bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Kan jij je redonatie gebruiken om te uitleggen waarom 654k is niet genoeg om dit te kopen ? https://www.funda.nl/koop...6020-henry-dunantlaan-20/
Omdat iemand anders er meer voor over heeft. Iemand die niet in Excel op de komma nauwkeurig zijn bod berekend.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

fsfikke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:25:
[...]

Omdat iemand anders er meer voor over heeft. Iemand die niet in Excel op de komma nauwkeurig zijn bod berekend.
Als jij al 10x flink bent overboden en je vrouw staat op springen (zwanger) en je hebt het afgelopen jaar met corona flink op lopen potten, dan is je emotie in de huidige markt misschien meer "waard" dan je ratio (excel). Toen ik mijn huis verkocht kwam iemand met de aankoopprijs, daar overheen de gemiddelde stijging van het gebied en wat afschrijving er af. Een keurige berekening die hij vervolgens naar boven afrondde naar 20.000€ onder de vraagprijs. Uiteindelijk verkocht het voor 70.000€ meer. Ik ben het volledig eens met deze excel-bieder dat hij gelijk had, maar hij kocht op die dag geen woning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mensen kijken gewoon wat ze kunnen lenen, wat ze aan eigen geld of overwaarde hebben. Als daarbij de emotie hoog genoeg is opgelopen, de zoektocht lang genoeg heeft geduurd, wordt dat gewoon geboden. Los van wat het huis waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pannencouque schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:25:
In regio Rijswijk/Delft ?
Dan is de prijs idd erg scherp, pas maar op dat er niemand hier toehapt ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:25
noucmen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:48:
[...]

Nee, blind kijken naar vraagprijs is dom.
Mijn eigen excel formular is een verbetering van WalterLiving, hij kijkt natuurlijk naar buurhuizen van korte afstanden, bouwjaar, m2 wonen, m2 perceel, en nog de staat van de te-koop woning, ook naar ontwikkeling van prijs de laste dagen.
Tot nu toe, van alle huizen dat ik heb gezien, is tussen 3% en 13% overbieden de norm.

Ik heb tot nu toe gedacht "meer dan 12% overbieden is vaak dom, ongeacht de vraagprijs", maar misschien volgende keer durf ik meer dan 12% te doen, natuurlijk als het bij mij excel formular ook past.

En mbt een goede adviseur ? Bij een heel bekend makelaarskantoor, een adviseur heeft mij geadviseerd om "niet meer dan 560k te bieden (vraagprijs 530k)" tewijl de woning is verkocht op 595k (12.33% overboden), En dat woning wou ik het echt (mijn ideal woning).

De markt is gek, er is altijd iemand die denkt: "let's bid 12-13% over the asking price because some other crazy persons would bid 11-12%". Natuurlijk hoef ik die gekkheid niet volgen, maar voor mijn "bijna ideal woning" moet ik dat toch doen.
Oke, mijn berekening, zonder excel :) want die zou er anders uitzien...

vraagprijs: 530k
ga uit van oplevering over 4 maanden = 1/3 jaar -> is al 4% stijging ongeveer nu, dus al 550k op moment van tekenen.
doe daar nog eens 7.5% bovenop zit je op 593k. redelijk dicht bij de uiteindelijke koopprijs...

geen excel voor nodig, maar gewoon boerenverstand.

Let wel: alleen als je het over hebt voor je droomhuis.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:29
Vraagprijs =/= waarde van het huis. Ga er van uit dat de vraagprijs te laag lag om meer kijkers te trekken en dus een hoger bod te krijgen op het huis dan met een correct geplaatste vraag prijs. Dit kun je makkelijk checken door de gemiddelde m2 prijs te checken en te vergelijken met het huis. Laatst ook een huis gezien die wel hoog in de markt stond. Hier is uit eindelijk een lager % overboden dan wat er gemiddeld gedaan werd in de buurt.

Op dit moment kijk ik ook nog steeds rond en gisteren ook weer een bod gedaan. Realistisch nog steeds, maar wel deze keer 15K meer dan de prijs die je zou verwachten. In de hoop nu eindelijk eens prijs te hebben.

Al met al kijken naar % is goed wanneer de prijs laag is alleen kijk aub naar de gemiddelde m2 prijzen in de buurt. Dat zegt meer dan blind denken 13% is ok.

Update

Ok wellicht toch niet zo'n geweldig advies. Weer mis gegrepen op het huis. Hadden echt een goed bod, maar ja schijnen dan toch altijd mensen te zijn die net meer uit willen geven aan het huis. ZOektocht gaat dus weer verder 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Louwke op 20-07-2021 11:48 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:54
Wij hebben onze eerste bezichtiging op de planning staan!

Ik vind het woningaanbod op Funda wel tegenvallen, of zou dit te maken hebben met de vakantieperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Voggy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:45:

Ik vind het woningaanbod op Funda wel tegenvallen, of zou dit te maken hebben met de vakantieperiode?
Gefeliciteerd.
Ja, vakantie = minder aanbod & minder bezichtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

Een beetje, het grootste probleem is gewoon de huidige huizenmarkt, er is gewoonweg niet heel veel aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
frumper schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:59:
[...]
vraagprijs: 530k
ga uit van oplevering over 4 maanden = 1/3 jaar -> is al 4% stijging ongeveer nu, dus al 550k op moment van tekenen.
doe daar nog eens 7.5% bovenop zit je op 593k. redelijk dicht bij de uiteindelijke koopprijs...

geen excel voor nodig, maar gewoon boerenverstand.
Niet juiste
4 maanden = 4% stijging is al verekend in de vraagprijs, zo als voor iedere woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik heb 4% boven mijn excel geboden op een woning waar mijn vrouw en ik zijn eens.

Vraagje: als ik de koper ben, hoe kan ik snel een taxatie rapport en een bouwkundige rapport binnen 7 dagen regelen ? (Dit is geadviseerd door mijn hypotheek adviseur)

Gebied Delft / Ypenburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:55:
Ik heb 4% boven mijn excel geboden op een woning waar mijn vrouw en ik zijn eens.

Vraagje: als ik de koper ben, hoe kan ik snel een taxatie rapport en een bouwkundige rapport binnen 7 dagen regelen ? (Dit is geadviseerd door mijn hypotheek adviseur)

Gebied Delft / Ypenburg.
Een taxateur en een keurder bellen en het spoedtarief betalen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo

Succes met het bezichtigen. Ik denk een combinatie van vakantie periode en een wat structurelere daling van het aanbod. Maar het is soms heel gek. Hele tijd niets en dan om de dag een geschikte woning voor een paar weken lang. Zo ervaarde ik het, het afgelopen halfjaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner

Het aanbod is in het algemeen al zeer laag. Deels ook omdat de prijsstijging zo snel ging waardoor mensen die willen upgraden eerst een nieuw huis zoeken voor ze hun oude huis in de verkoop zetten. Ze willen niet geraakt worden door prijsstijging in de tussentijd. Laagste aanbod sinds sinds de meting begon.

NVM: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pO_QZCQ918_s0zEaMKIFNL5Jy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hRaO759FtkCnVVcBKEgcNcxZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Laapo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Succes met het bezichtigen. Ik denk een combinatie van vakantie periode en een wat structurelere daling van het aanbod. Maar het is soms heel gek. Hele tijd niets en dan om de dag een geschikte woning voor een paar weken lang. Zo ervaarde ik het, het afgelopen halfjaar.
Was ook mijn ervaring, in ons dorp staat al maanden maximaal 1 of 2 woningen op funda die meeste van de tijd dat ze op funda staan al verkocht zijn. Ik schat de doorlooptijd hier op 14 dagen tussen funda plaatsing en verlopen bedenktijd.

Wij hebben dus ook exact gedaan wat hierboven genoemd werd, eerst kopen dan verkopen. Want verkopen doe je toch wel (heel simpel gesteld natuurlijk).

Het kopen en doen van bieding is groot deel nu snel schakelen om er tussen te komen en dan bieden wat volgens jou de waarde is (binnen grenzen natuurlijk vanwege taxatie/hypotheek) en niet proberen zo min mogelijk te betalen want dat lukt je echt niet.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:20
Wij mogen deze week het voorlopig koopcontract tekenen *O* *O* *O* . Het is de derde woning waarop we een bod hebben uitgebracht. Ons bod ligt bijna 17% boven de vraagprijs, maar de vraagprijs lag al zo'n 10% lager dan de gemiddelde m² prijs in de betreffende gemeente, en daarbij is dit huis vrijwel helemaal 'af'.

Hoeveel we nu exact van de 'nummer 2' af zaten weten we niet, maar de makelaar heeft wel laten weten dat we het met 11k minder 'zeker niet hadden gered, ondanks dat jullie op gunfactor hoog scoorden'. Dus heel tevreden. Het verschil met de nummer 2 zal hooguit een paar duizend euro zijn.

We moeten nog wel even geduld hebben. Pas in het laatste kwartaal krijgen we de sleutel. Maar dat geeft niet, onze huidige woning moet ook nog in de verkoop.

Zoals al gezegd: enerzijds zal de vakantieperiode een rol spelen. Omdat onze woning toch pas eind van het jaar (of begin van volgend jaar) opgeleverd kan worden, adviseerde de verkoopmakelaar om het pas na de vakantieperiode op de markt te zetten, want dat levert meer aandacht. Anderzijds is mijn ervaring dat er altijd wel fluctuatie in het aanbod is. Niet elke woning die op de markt komt spreekt je evenveel aan. Soms komt er een hele tijd niks, en dan ineens een paar achter elkaar.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ivow85 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:28:
Wij mogen deze week het voorlopig koopcontract tekenen *O* *O* *O* . Het is de derde woning waarop we een bod hebben uitgebracht. Ons bod ligt bijna 17% boven de vraagprijs, maar de vraagprijs lag al zo'n 10% lager dan de gemiddelde m² prijs in de betreffende gemeente, en daarbij is dit huis vrijwel helemaal 'af'.

Hoeveel we nu exact van de 'nummer 2' af zaten weten we niet, maar de makelaar heeft wel laten weten dat we het met 11k minder 'zeker niet hadden gered, ondanks dat jullie op gunfactor hoog scoorden'. Dus heel tevreden. Het verschil met de nummer 2 zal hooguit een paar duizend euro zijn.

We moeten nog wel even geduld hebben. Pas in het laatste kwartaal krijgen we de sleutel. Maar dat geeft niet, onze huidige woning moet ook nog in de verkoop.

[...]

Zoals al gezegd: enerzijds zal de vakantieperiode een rol spelen. Omdat onze woning toch pas eind van het jaar (of begin van volgend jaar) opgeleverd kan worden, adviseerde de verkoopmakelaar om het pas na de vakantieperiode op de markt te zetten, want dat levert meer aandacht. Anderzijds is mijn ervaring dat er altijd wel fluctuatie in het aanbod is. Niet elke woning die op de markt komt spreekt je evenveel aan. Soms komt er een hele tijd niks, en dan ineens een paar achter elkaar.
Gefeliciteerd!

Ik vraag me wel af waarom ze niet meerdere biedingsrondes doen. Pak gewoon bod 2-4 en zeg wat bod 1 was en of ze er overheen willen. Houden die verkopers niet van geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
Gefeliciteerd,

Vraagprijs 10% lager dan gemiddelde m2 prijs van betreffende gemeente ?

Is het vergelijken alleen tussen
- woningen met dezelfde type woning (hoek, rijtje, 2-o-1, vrijstand),
- met minder dan 10% verschil van m2 wonen,
- met minder dan 10 jaar verschil van bouwjaar,
- met minder dan X % verschil van perceel
- binnen Y meter radius ???

anders klopt die vergelijken niet

[ Voor 8% gewijzigd door noucmen op 20-07-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:54
Wij mogen deze week het voorlopig koopcontract tekenen *O* *O* *O* .

[...]
Gefeliciteerd! Weet je ook hoe veel biedingen er totaal waren?

Wat betreft het aanbod, tsja ik had gewoon niet verwacht dat het zo mager zou zijn. Wij doen het nu nog rustig aan, we willen wel graag verhuizen maar we beseffen ons wel dat de timing niet slechter had gekund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Voggy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Gefeliciteerd! Weet je ook hoe veel biedingen er totaal waren?

Wat betreft het aanbod, tsja ik had gewoon niet verwacht dat het zo mager zou zijn. Wij doen het nu nog rustig aan, we willen wel graag verhuizen maar we beseffen ons wel dat de timing niet slechter had gekund.
Timing heb je niet in de hand.

Toen ik 2015 mijn eerste woning alleen kocht was ik 24. Destijds een aardige gok, de markt was al jaren wat aan het dalen en de onzekerheid was redelijk groot. Moest toch ergens wonen en had de kans op een leuke woning, dus maar gedaan. Achteraf bekeken een prima timing geweest om te kopen.

Fast forward naar 2021, inmiddels een vriendin en een kleintje rijker. Zowel qua gezin als inkomen fors gestegen, dus weer de markt op gegaan voor een wat grotere woning. Niet tot het uiterste gegaan, maar wel wat zaken "oplossen" die ik mettertijd wel als ergernis ben gaan ervaren. Achteraf zal pas blijken of het een goede of slechte timing is/was. In ieder geval over een maandje verhuizen en hoewel ik er best tegenop kijk, heb ik er ook wel zin in. Om timing maak ik me niet druk, moet toch wonen.. :)

@Ivow85 Gefeliciteerd!

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
[...]

Net deze Funda bekeken, holy moly maar hoe dan ruim een half miljoen voor een moderne rijtjes huis WTF :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Wowhead schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Net deze Funda bekeken, holy moly maar hoe dan ruim een half miljoen voor een moderne rijtjes huis WTF :o
• 155m²
• Instapklaar
• A-locatie (vlakbij het centrum van Delft)
• Randstad

Als je nagaat dat appartementen van 50m² op A-locaties in Rotterdam en Amsterdam voor 400k weggaan dan valt deze prijs relatief gezien nog mee voor wat je krijgt...

[ Voor 21% gewijzigd door Harrie_ op 20-07-2021 15:40 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
[...]

Woon jij in een ijland de laaste tijden :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Woon jij in een ijland de laaste tijden :-) ?
Haha nee onder een steen blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Harrie_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:
[...]

• 155m²
• Instapklaar
• Randstad

Als je nagaat dat appartementen van 50m² op A-locaties in Rotterdam en Amsterdam voor 400k weggaan dan valt deze prijs relatief gezien nog mee voor wat je krijgt...
[-] Kleine tuin
[-] Zonder zonnepanelen
[-] Eigen CV ketel ipv warmtepomp
[-] Gas koken ipv inductie
[-] Niet de "mooi" punt dak met dakkapel :-) )
[-] 2e badkamer niet nodig (wel een verlies van ruimte en geld)

Maar, omdat ik dit woning niet gewonen heb :-)

[ Voor 6% gewijzigd door noucmen op 20-07-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Harrie_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:
[...]

• 155m²
• Instapklaar
• Randstad

~3.500 per m2 voor een woning met tuin is geen A-locatie ;)
Tenzij centrum Den Haag/Amsterdam A+++ locatie is :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Woning vind ik best leuk, men heeft kwalitatief goede materialen gebruikt en geen standaard witte badkamer/pcv/laminaat etc..

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 20-07-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Sport_Life schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:58:
[...]

Tenzij centrum Den Haag/Amsterdam A+++ locatie is :P
Waarschijnlijk verkocht rond 660k, dus 4258 per m2.
Hij bedoeld A-locatie van Delft

En A++ locatie in Delft is rond 5524 / m2 wonen https://www.funda.nl/koop...ravin-margarethastraat-6/

[ Voor 15% gewijzigd door noucmen op 20-07-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sport_Life schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:58:
[...]
Wat @noucmen zegt:
noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:07:
[...]
Hij bedoeld A-locatie van Delft
[...]

En ik heb 20 jaar geleden een prijs gewonnen in een nationale tekenwedstrijd.

[ Voor 30% gewijzigd door Harrie_ op 20-07-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 15:19
[...]

Hoezo zo verbaasd? Inflatie is ook opgetreden natuurlijk, een miljoen nu is niet meer een miljoen van vroeger ;)

Je moet even naar de m3 prijs kijken. 155m3 voor dit bedrag is een prima marktwaarde met €3700 per m3.

Besef even: in Utrecht is de gemiddelde m3 vraagprijs €5500 euro (oplopend tot boven de €6000) en in Amsterdam al zo'n €7000 per m3.

Dat plaatst het in perspectief. En of het veel is? Tja, 20 jaar geleden kochten mijn ouders een huis voor 50.000 gulden. In die jaren is het ook onnoemelijk gestegen. Dat zal de komende 30 jaar ook zo zijn

Don't freak out, zoom out.

En neem daar beslissingen op. Als je dan €50k meer biedt maar wel een huis hebt haal je dat wel in met de jaren...

[ Voor 7% gewijzigd door MaStar op 20-07-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
MaStar schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Hoezo zo verbaasd? Inflatie is ook opgetreden natuurlijk, een miljoen nu is niet meer een miljoen van vroeger ;)

Je moet even naar de m3 prijs kijken. 155m3 voor dit bedrag is een prima marktwaarde met €3700 per m3.

Besef even: in Utrecht is de gemiddelde m3 vraagprijs €5500 euro (oplopend tot boven de €6000) en in Amsterdam al zo'n €7000 per m3.

Dat plaatst het in perspectief. En of het veel is? Tja, 20 jaar geleden kochten mijn ouders een huis voor 50.000 gulden. In die jaren is het ook onnoemelijk gestegen. Dat zal de komende 30 jaar ook zo zijn

Don't freak out, zoom out.

En neem daar beslissingen op. Als je dan €50k meer biedt maar wel een huis hebt haal je dat wel in met de jaren...
Bedoeld jij m2 (niet m3) ???

Maar, eigenlijk is prijs per m3 ook heel belangrijk, alleen dat het nog veel minder standard dan euro/m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:13:
[...]

Bedoeld jij m2 (niet m3) ???

Maar, eigenlijk is prijs per m3 ook heel belangrijk, alleen dat het nog veel minder standard dan euro/m2.
Prijs per m3 zegt helemaal niets. 20/30 jaar geleden was de standaard plafondhoogte 2,40m. Nu is dat 2,70m. Een huis van 150m2 van nu heeft dus zomaar 50m3 meer inhoud dan een huis uit 1990 met dezelfde vloeroppervlakte. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er woningen zijn waar je net normaal kunt staan op de zolder en woningen waarbij de nok 4m boven de zoldervloer ligt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:07:
[...]

En A++ locatie in Delft [..]
Zeg het gaat om huizen, geen koelkasten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 20-07-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Harrie_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:43:
[...]

[...]

En ik heb 20 jaar geleden een prijs gewonnen in een nationale tekenwedstrijd.
Ik begrijp de afgunst maar laten we wel serieus blijven :).
Komt wat vriendelijker over ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 20-07-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sport_Life schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Ik begrijp de afgunst maar laten we wel serieus blijven :).
Komt wat vriendelijker over ;)
Afgunst?

Ik dacht dat we gewoon irrelevante zaken aan het noemen waren om mee te pochen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Harrie_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Afgunst?

Ik dacht dat we gewoon irrelevante zaken aan het noemen waren om mee te pochen :7
Pochen ? Ik geef het referentiekader aan van in mijn ogen A locaties, mocht dat niet duidelijk genoeg zijn :). Binnen de regio waar @noucmen zoekt (namelijk Delft-Ypenburg/Den Haag) vind ik buiten het centrum van Delft geen A locatie. De prijs geeft dat ook aan, prijzen lopen van ~3k per m2 tot 8k per m2, waarbij dus 3,5k imo geen "toplocatie" is voor deze regio.

Als jij dat pochen vindt... tja . Zal je vast een zwaar leven hebben met die hoge huizenprijzen ;).

[ Voor 46% gewijzigd door Sport_Life op 20-07-2021 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat een non-discussie jongens. Het is toch wel duidelijk dat je elke kwalificatie van hoe goed een locatie is altijd in perspectief en binnen de juiste context moet zien? Het heeft gewoon erg weinig nut om er allerlei irrelevante locaties bij te halen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sport_Life schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Pochen ? Ik geef het referentiekader aan van in mijn ogen A locaties, mocht dat niet duidelijk genoeg zijn :).
Als jij dat pochen vindt... tja . Zal je vast een zwaar leven hebben met die hoge huizenprijzen ;).
offtopic:
Nu moet je de zaken niet gaan omdraaien. Ik zou niet weten wat de m²-prijs van jouw vorige woning te maken heeft met de m²-prijs van een woning in Delft, tenzij die vorige woning van jou ook in Delft staat maar we krijgen verder geen context.

Ik kan dan ook alleen maar de conclusie trekken dat je met die info op de proppen komt om even te droppen "wat je vorige woning wel niet waard is" of "op wat voor A-locatie die woning wel niet staat" en als ik er een opmerking over maak dan begin jij direct over 'afgunst'. Met smileys als enige manier op dit forum om enige vorm van mimiek over te brengen is het af en toe gokken wat, of met welke 'klemtoon', iemand iets bedoelt. Het feit dat jij gelijk concludeert dat ik dan kennelijk maar afgunstig ben bevestigt voor mij dat je die m²-prijs hier gewoon even dropt om te pochen. O-)

Maar prima; ik wens iedereen op dit forum, dus ook jou @Sport_Life, tonnen overwaarde en grote courante woningen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Eens :).
naitsoezn schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:09:
Het heeft gewoon erg weinig nut om er allerlei irrelevante locaties bij te halen.
Het betreft dezelfde regio.

Verder waar we gebleven waren. @noucmen nog nieuws?

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 20-07-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Net een training door Liberoaankoop gehad, online. De training was tot 20:30
Nu bieden ze een "Gouden App" tot 21:00 voor 89 euro, "normaal is het 249 Euro". In dit app kunnen wij de huizen zien of ze al eerder aangeboden waren (bvb vorige jaar of 2-3 jaar geleden).

Iemand een ervaring met Liberoaankoop ?

Is er ook iets nuttig in hun boek ?

PS: maar 30 minuten aangeboden met dit "grote korting" <--- klinkt een scam.

[ Voor 37% gewijzigd door noucmen op 20-07-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Sport_Life schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Verder waar we gebleven waren. @noucmen nog nieuws?
Als mijn bod geacepteerd is, hoe kan ik verder ?
Ik heb nog geen aankoopmakelaar (Ik heb 2 bekend makelaardijen gebeld, ze hebben geen tijd voor mij.)

Advies van mijn hypotheekadviseur: "als jij zonder voorbehoud financiering wil bieden, zorg er voor, voor dat je ga tekenen, z.s.m. een taxatie rapport en een bouwkundige keuring hebben".

[ Voor 23% gewijzigd door noucmen op 20-07-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:52:
Nu bieden ze een "Gouden App" tot 21:00 voor 89 euro, "normaal is het 249 Euro". In dit app kunnen wij de huizen zien of ze al eerder aangeboden waren (bvb vorige jaar of 2-3 jaar geleden).

lol dikke scam ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Ik heb nog geen aankoopmakelaar (Ik heb 2 bekend makelaardijen gebeld, ze hebben geen tijd voor mij.)

Advies van mijn hypotheekadviseur: "als jij zonder voorbehoud financiering wil bieden, zorg er voor, voor dat je ga tekenen, z.s.m. een taxatie rapport en een bouwkundige keuring hebben".
Met je hypotheekadviseur kun je van tevoren al precies uitzoeken hoeveel jij persoonlijk zou mogen lenen. Ik neem aan dat je dat hebt gedaan.
De 2e limiet op een hypotheek is de taxatiewaarde. Je mag wettelijk niet meer dan de taxatiewaarde lenen (muv een stukje verduurzaming). Als je dus niet met een flink stuk eigen geld biedt, is het heel belangrijk dat je niet meer hypotheek nodig hebt dan de taxatiewaarde. Een bouwkundige keuring is niet wettelijk verplicht, maar een hypotheekverstrekker kan dat eisen.

Als je bod is geaccepteerd moet je dus zo snel mogelijk met een taxateur (en eventueel bouwkundige) voor de deur staan. Kost ieder een paar honderd euro. Dus even rondbellen voor iemand die tijd heeft.

Intussen vraag je de verkoopmakelaar om je een concept koopakte te sturen. Afhankelijk van hoeveel tijd ze over hebben duurt dit een paar uur of een paar dagen. Goed doorlezen! Hier kunnen nare verassingen zitten zoals een kettingbeding of rechten van derden op jouw grond. Je kan op internet wel ergens een standaard NVM contract opduiken zodat je 90% al een keer hebt gezien, en afwijkingen je sneller opvallen.

Nadat je de koopakte tekent heb je nog 3 dagen (waarvan 2 werkdagen) om je te bedenken. Het is dus handig om je taxatierapport en bouwkundige keuring voor die tijd te hebben. Bespreek dit ook met degene die je inhuurt. Een taxateur kan je alvast mondeling een waarde geven. maar het taxatierapport wordt ook door een random andere taxateur gecontroleerd, dus dit bedrag is geen garantie. Een bouwkundige kan je al wel meteen na de inspectie vertellen of hij iets duurs heeft gevonden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:52:

Op funda kun je ook tot 2 jaar na verkoop het huis terug zien. En als je het adres intikt in google vind je ook nog wel oudere resultaten.

En voor de verkoopprijs historie kun je bij kadaster voor €1,50 per adres of €2,95 per postcode alles opvragen.
Let ook op dat je hiervoor naar de officiele website gaat: https://www.kadaster.nl/producten/woning/koopsominformatie
Er zijn een hoop websites met "kadaster" in de naam die met liefde €25 vragen voor dezelfde informatie plus wat andere dingen die je ook gratis kan opvragen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Als je bod is geaccepteerd moet je dus zo snel mogelijk met een taxateur (en eventueel bouwkundige) voor de deur staan. Kost ieder een paar honderd euro. Dus even rondbellen voor iemand die tijd heeft.
...
Nadat je de koopakte tekent heb je nog 3 dagen (waarvan 2 werkdagen) om je te bedenken. Het is dus handig om je taxatierapport en bouwkundige keuring voor die tijd te hebben. Bespreek dit ook met degene die je inhuurt. Een taxateur kan je alvast mondeling een waarde geven. maar het taxatierapport wordt ook door een random andere taxateur gecontroleerd, dus dit bedrag is geen garantie. Een bouwkundige kan je al wel meteen na de inspectie vertellen of hij iets duurs heeft gevonden.
Ik begrijp van mijn hypotheekadviseur: als de echt getaxeerd waard te ver (beneden) van mijn ingeschatte (eventuele) getaxeerd waarde, kan ik annuleren voor dat de termijn van 3 dagen van bedenkt tijd is voorbij.

Geld het ook voor de bouwkundig keuring ?
Je kan op internet wel ergens een standaard NVM contract opduiken zodat je 90% al een keer hebt gezien, en afwijkingen je sneller opvallen.
Dit is heel nuttige info. Ik ga dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Je moet ondertussen wel oppassen dat je geen naam krijgt bij de makelaars in regio Den Haag/Delft..
In mijn zoektocht in dezelfde regio kwam ik vaak dezelfde makelaars tegen. En ze kennen elkaar allemaal.
Zeker nu makelaars bij de aankoop statistisch weinig kans hebben vanwege de grote vraag naar woningen begrijp ik dat ze liever focussen op de verkoop van woningen, al helemaal als de koper overkomt alsof hij geen huiswerk heeft gedaan en al 1 of 2x een geaccepteerd bod heeft ingetrokken.

Volgens mij moet je er eerst met je vrouw uit zijn wat jullie precies willen, je komt hier over alsof je dat nog niet op een rijtje hebt. Afgelopen week kwam je nog met Ypenburg en nu weer een woning op een "A-locatie" (:+) in Delft. Dat zijn behoorlijke uitersten. Ik begreep ook dat je vrouw van oude/sfeervolle woningen houdt en jij komt steeds met recente bouw aan, daar zit een discrepantie :P
Als je alles op een rijtje hebt kun je naar een aankoopmakelaar stappen met je wensenlijst en daarbij vermelden dat je veel eigen vermogen hebt om het verschil tussen taxatiewaarde en verkoopprijs te overbruggen. In tegenstelling wat je vaak hoort is de vraagprijs totaal irrelevant. Het geeft misschien een richting aan, maar staat volledig los van de (taxatie)waarde.
Dan zal je vast 20-30k meer bieden dan de nummer 2, maar dat is nou eenmaal het grote nadeel van de huidige markt.. aan de andere kant heb je dat ook zo weer terug "verdient" als het zo doorgaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 20-07-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Ik begrijp van mijn hypotheekadviseur: als de echt getaxeerd waard te ver (beneden) van mijn ingeschatte (eventuele) getaxeerd waarde, kan ik annuleren voor dat de termijn van 3 dagen van bedenkt tijd is voorbij.

Je hebt geen reden nodig om te anuleren je hebt gewoon 3 dagen bedenktijd.. lukt het om bouwkundige keurig voor die tijd te hebben (is niet makkelijk) kan je die bedenktijd dus gebruiken om te anuleren.

En wat @Sport_Life zegt pas op, de wereld is klein. je wilt in deze markt niet te boek staan als moeilijk, lastig, besluiteloos etc. dan sta je met 10-0 achter voordat er maar een man op het veld staat.

zorg dat je weet wat je wil en sla dan toe, zolang je maar iets twijfeld zal je bod in deze markt toch niet toerijkend zijn en dat weten die makelaars ook ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:48:
[...]

[-] Kleine tuin
[-] Zonder zonnepanelen
Beetje wtf als dit jouw eisen zijn tegen een huis 8)7 Zonnepanelen kosten je 5k om te laten leggen, who cares. En als je het al zo belangrijk vindt, zou je beter naar deze foto moeten kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4Y8yaGXfZqRGznRmTu-PQu1EI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ghkYkZPbhTyZVnD7I5Wb2Pr.jpg?f=fotoalbum_large
Staat ook in de tekst: 6 zonnepanelen
[-] Eigen CV ketel ipv warmtepomp
Zoals 99% van de huizen, waar je op kan selecteren is vloerverwarming of niet. Dat is makkelijker om te bouwen naar warmtepomp.
[-] Gas koken ipv inductie
ook makkelijk aan te passen.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2021 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

noucmen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:37:
[...]

[...]

Dit is heel nuttige info. Ik ga dat doen.
Ik blijf me verbazen over het totale gebrek aan basale kennis over de aankoop van een huis :N Laat je vrouw dit beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcheck
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik denk dat noucmen zijn huidige huis gekregen heeft bij twee pakken cornflakes.

Want ik kan me niet voorstellen dat je al een huis bezit en dan alsnog zoveel vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Harrie_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:22:
[...]

Prijs per m3 zegt helemaal niets. 20/30 jaar geleden was de standaard plafondhoogte 2,40m. Nu is dat 2,70m. Een huis van 150m2 van nu heeft dus zomaar 50m3 meer inhoud dan een huis uit 1990 met dezelfde vloeroppervlakte. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er woningen zijn waar je net normaal kunt staan op de zolder en woningen waarbij de nok 4m boven de zoldervloer ligt....
Eigenlijk wel: m3 is ook belangrijk.
- Bji huizen met schuine dak, is m3 minder dan plat-dak huizen met vergelijkbaar m2.
- Bij huizen met 2.70 hoogte is het zeker beter dan 2.40 hoogte

En grote m3 zorgt er voor dat je groter kasten kan gebruiken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Stop nou gewoon met het voeden, dan houdt het vanzelf een keer op. Iemand die zo langdurig eigenwijs doet loopt of te trollen of gaat het echt niet begrijpen hoe vaak je hem ook probeert te helpen.

#team_UTC+1

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:29:
Edit:
Reactie via de aankoopmakelaar:
De verkoper wil eerst met de eerste partij die een bod uitgebracht heeft gaan praten en niet op een inschrijving aansturen. Jullie zijn de 2e partij. Het eerste bod was significant hoger.

:'( :|
Vanmiddag gebeld door onze aankoopmakelaar....
Eerste bieder heeft zich terug getrokken, verkoper gaat akkoord met ons bod en voorwaarden(vraagprijs).

Nog geen voorlopig koop contract getekend maar alles wijst er op dus dat het gelukt is.
Na 6 bezichtigingen en 1 keer een bod uitbrengen.
Dit huis was het derde huis wat bezichtigd hebben.
Morgen even verder schakelen met de makelaar.

Heel blij dat dit huis dus toch nog gelukt is, we waren redelijk beteuterd. Dat is naïef ik weet het maarja gevoel schakel je niet zomaar uit.

Evengoed, nu slaat natuurlijk een beetje de twijfel toe of we er goed aan doen.
Het huis is perfect voor ons, we kunnen het financieel goed voor elkaar krijgen.
Woonlasten gaan zelfs omlaag ten opzichte van ons huidige huis.
Maarja is het huis rationeel ook dit waard? Wat nou als de huizenmarkt in zakt?
Bijna 4000 per m2 is wel flink aan de prijs namelijk.. :o
En volgens Funda ook niet in lijn met de rest van de wijk €2651/m2
Heel het dorp ligt op €3000/m2
Nou ja dat dus.. :o :P gevoel, rationeel blijven, enz, ect. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ethirty schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:09:
Stop nou gewoon met het voeden, dan houdt het vanzelf een keer op. Iemand die zo langdurig eigenwijs doet loopt of te trollen of gaat het echt niet begrijpen hoe vaak je hem ook probeert te helpen.
Easy man, mijn 1 of 2 berichten vandaag zijn voor de gezelligheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
Is dit huis met 4000/m2 veel nieuwer, en met veel groter perceel dan de wijk ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bommes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Eerste bieder heeft zich terug getrokken, verkoper gaat akkoord met ons bod en voorwaarden(vraagprijs).

Nog geen voorlopig koop contract getekend maar alles wijst er op dus dat het gelukt is.

Heel blij dat dit huis dus toch nog gelukt is, we waren redelijk beteuterd. Dat is naïef ik weet het maarja gevoel schakel je niet zomaar uit.

Het huis is perfect voor ons, we kunnen het financieel goed voor elkaar krijgen.
Focus je nu samen vooral even op het "worden we hier samen gelukkig van?"

Laat het even bezinken, slaap er een nachtje slecht over, stel die vraag dan daarna nog eens aan elkaar. Voelt het écht goed?

En als je lasten zakken en je kan het goed betalen, wat maakt de absolute prijs dan nog precies uit? Pas bij verkoop in een crisis is dat een probleem, dus niet verkopen dan ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bommes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Je hebt bijna 25% (100k?) boven de gemiddelde prijs geboden, dus zullen wel elementen veel beter zijn dan de andere woningen ?
Zaken als gasloos (20k) en kavelgrootte (x bedrag per m2) kun je redelijk rationeel nagaan, als er niets is dat die 25% kan verklaren, ja dan heb je denk ik teveel geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Laatst online: 11-04 15:50
@Verwijderd Gefeliciteerd! Volgens mij met dit enorm lage aanbod aan koopwoningen een reden voor een feestje: je hebt een huis gekocht dat perfect is voor jullie, en je woonlasten gaan omlaag. Ik zeg proost 🥂
Pagina: 1 ... 203 ... 366 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7