Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 196 ... 366 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

harley schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:42:
Toch ook even een keer reageren hier.

We hebben een niet verkeerd ( knus ;P ) huisje met garage en tuin. Helaas is door de garage de tuin wel minder praktisch omdat je daar dus doorheen moet omdat de garage erachter ligt.
Nu zijn we aan het rondkijken voor iets anders, absoluut geen moet, maar als we naar een praktischere indeling kunnen qua woonhuis en tuin/garage dan willen we wel verhuizen. Nu kwam er vandeweek een huis voorbij wat qua oppervlakte en tuin/garage voldoet aan onze wensen ( 122m² wonen, heb het niet nagemeten ;) ) 390m² perceel en 56m² garage met vrije achterom, dus niet meer door de tuin. En op nog geen 5 minuten lopen van waar we nu wonen, dus werk/school en alles blijft zoals we nu hebben.

2 nadelen, huis heeft een bieden vanaf prijs, en het huis heeft echt moderniseringskosten ( badkamer van minstens 40 jaar oud, keuken welke echt versleten is, wastafels op de slaapkamers, granol wanden vloer uit jaar stillekes.)

We hebben een bod gedaan waarbij we ons prettig voelen ivm de te verwachten verbouwingskosten maar we verwachten ook dat dit bod te laag is omdat we nog niet aan de NHG grens zitten en vermoeden dat gezien de belangstelling( er waren 2 dagen ieder half uur een kijker) iemand dat wel bied.
We twijfel zelfs of we het bod niet moeten verhogen :X , maar vinden dat eigenlijk gewoon echt teveel voor de huis in deze staat. Het is echt een debiele markt op dit moment, en de makelaars spelen daar handig op in naar mijn mening. ;(
Wij hebben soort gelijke situatie, prima huis maar hebben wat woonwensen.

Inmiddels 5 huizen bekeken, eerste huis geboden maar helaas zaten we 10k te laag daar. Nu zijn we weer op een woning aan bieden waar ook flink wat moet gebeuren.
Ons uitgangspunt is heel simpel, wat vinden we dit huis waard als het af is dat bedrag min de verbouwkosten is ons maximale bod. Is dat te weinig dan is het voor ons niet waard. Het is niet anders.

Echter zijn er paar grenzen die inderdaad kunnen zorgen voor grote verschillen. NGH en de 400k "gratis overdrachtsbelasting" limiet. Er zullen vrij veel mensen op of net onder die grens gaan zitten, als iemand het dan graag wilt is het makkelijk om daar net boven te gaan.

Wij gaan nu ook boven zo'n grens zitten omdat het voor ons de extra kosten waard is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Kan wel meer gaan bieden maar dat vinden we het niet waard, want dan houden we niks over voor de verbouwing en om dan het alleen te doen zodat je de ruimte hebt maar wel een stap terug gdoet omdat je de aankomende paar jaar niet kunt verbouwen daar gaan we niet aan beginnen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Bommes schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:45:
Ff een vraag die hier wel bij past:
Wat kan de reden zijn dat mensen hun huis compleet laten bluren op Google streetview?

We hebben een 2 onder 1 kap huis gezien waarbij de andere helft volledig geblurd is in Google.

En daarop doorgaand een tweede vraag: hoe kom ik er achter waarom mensen hun huis verkopen?
Stel dat het volledige kampers zijn in dat geblurde huis die alles en iedereen terroriseren.
Gewoon stel hé, niet dat dat zo is in dit geval.
Maar hoe kom je daar achter?
Mensen in de buurt vragen? Ik heb wel eens naar een huis gekeken en hoorde via via dat de buren verschrikkelijke mensen waren die de verkopers zo’n beetje weg gepest hadden.

De makelaar gaat het je niet vertellen en ik gok de verkopende partij ook niet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Die mogelijkheid is er toch amper nu, iets monitoren voor een maand? Zodra een huis beschikbaar komt moet je haast al weten of je het zeker te weten wil, want anders vis je sowieso achter het net.
Misschien niet helemaal duidelijk verwoord. Vóór die maand AirBNB zijn we natuurlijk al een aantal keer in de woonplaats geweest. Eigenlijk hadden we al min of meer bepaald welke buurtjes voor ons interessant waren. Vanaf dat moment kun je je dus focussen op een paar buurtjes en die ga je wat beter bekijken. Welke straten hebben je voorkeur? Welke straten vind je op het eerste oog wat minder interessant? Welke "hoekjes" zijn interessant w.b. bereikbaarheid van voorzieningen? Onze AirBNB hebben we tactisch gekozen: min of meer midden in de wijk waar een aantal voor ons interessante buurtjes lagen.

Pas aan het eind van die maand AirBNB zijn we voorzichtig wat huizen gaan bezichtigen. Maar we wisten dus eigenlijk al een beetje waar "risico's" lagen in de buurtjes, omdat we dus vooraf al breed verkend hadden. Zo waren we in eerste instantie wel gecharmeerd van een bepaalde straat. Maar na verkennen wat minder. Het stuk waar weleens een interessant huis beschikbaar kwam, zit echt mutjevol met van die goedkope Chinese kattenverjagers. De héle straat door gepiep uit diverse richtingen. Ik ben 40+, dus als ik het nog waarneem, dan wil ik mijn dochter van 5 dat niet aandoen. Arme buurtkinderen. Het is ook al direct een voorbode van de "verdraagzaamheid in de buurt". Daar wonen dus veel verzuurde gepensioneerden of bijna gepensioneerden, die al verschieten als ze een vreemde kat door de tuin zien lopen.

De markt is inderdaad razend snel op dit moment. Jij moet de markt een stap vóór zijn. Als dat huis te koop komt, moet jij eigenlijk al e.e.a. weten over de straat én het buurtje. Echt griebus krijg je niet verstopt. Als er forse problemen in zo'n straat zijn, dan zie je dat waarschijnlijk wel als je er voor de zoveelste keer doorheen fietst tijdens het verkennen. Je moet het ook zelf zien, want je kunt niet afgaan op het referentiekader van een ander.

Andere optie (wat minder netjes misschien), gewoon het huis kopen en de makelaar vragen om een concept overeenkomst, zodat er binnen afzienbare tijd getekend kan worden. Na tekenen heb je nog 3 dagen bedenktijd. Bij elkaar heb je dus een ruime week. Veel fietsplezier die week. Heb je wel het risico dat de buren er toevallig die week niet zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:04
Komende maandag gaan ik en mijn vrouw een bod doen op een huis wat in maart 2022 overgedragen gaat worden. Het is een bod op inschrijving. We kunnen de onze biedprijs prima betalen, dus we denken aan een bod zonder voorbehoud op financiering.

Wat zijn de consequenties van het feit dat het huis pas in maart 2022 opgeleverd wordt op de hypotheek? Ik neem aan dat we pas enkele maanden voor de overdracht een hypotheekofferte kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:01
@Aristos Er zijn voldoende hypotheekverstrekkers die hypotheken aanbieden met een offerteperiode van 12 maanden, bijvoorbeeld de Florius Profijt 12 hypotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 23:03
TheDeuce schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:59:
@Aristos Er zijn voldoende hypotheekverstrekkers die hypotheken aanbieden met een offerteperiode van 12 maanden, bijvoorbeeld de Florius Profijt 12 hypotheek.
Yep, die zijn er, zelf vorig jaar een woning gekocht met (maar)6 maanden overdracht..

wat mij wel opviel bij hypotheek offertes is dat de "budget hypotheken" dit vaak niet aanbieden, soms hebben ze een mogelijkheid de offerte te verlengen (van 3 naar 6 maanden) tegen een hoger rentepercentage. (Minimaal volgens mij...)

Maar het is eigenlijk zoals bij alles "wil je iets niet volgens de "standaard" moet je daarvoor betalen"

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Ook weinig meer van @noucmen gehoord de laatste tijd. Zou die eindelijk een fatsoenlijke adviseur hebben gevonden met realistische ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:13
Let alleen wel op de kleine lettertjes. Dus bijv. als de rente stijgt jij meegaat, of juist niet. Kan best veel schelen. Bij ons had de Rabo de beste voorwaarden voor 12 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@CrazyOne Ik mis de berichten van @noucmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BjornHero schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Yep, die zijn er, zelf vorig jaar een woning gekocht met (maar)6 maanden overdracht..

wat mij wel opviel bij hypotheek offertes is dat de "budget hypotheken" dit vaak niet aanbieden, soms hebben ze een mogelijkheid de offerte te verlengen (van 3 naar 6 maanden) tegen een hoger rentepercentage. (Minimaal volgens mij...)

Maar het is eigenlijk zoals bij alles "wil je iets niet volgens de "standaard" moet je daarvoor betalen"
Bedenk daarbij wel goed dat die niet-budget hypotheken meestal een renteopslag hebben. Daar zit je voor de hele looptijd aan vast.

Voor mij reden destijds rustig te wachten met het regelen van een hypotheekofferte.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

CrazyOne schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:31:
Ook weinig meer van @noucmen gehoord de laatste tijd. Zou die eindelijk een fatsoenlijke adviseur hebben gevonden met realistische ideeën?
Ik denk dat ie een nieuw account heeft aangemaakt
Van Randstad naar Limburg

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

mwa

Doe nou niet, straks laat je de geest weer uit dr fles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Sport_Life schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Ik denk dat ie een nieuw account heeft aangemaakt
Van Randstad naar Limburg
Haha nee, daar verdient de man de centjes :+

Maar het topic is wel een beetje doods zo. Iemand nog euro's tegen stenen aan gesmeten de laatste tijd?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
Nee helaas nog steeds niet. Laatst wezen kijken naar een huis. Was net niet helemaal wat we wilden. Toch een bod gedaan maar gewoon realistisch, niet te gek. Als we het zouden hebben was het goed geweest. Minpuntje was de grote van de beneden verdieping. Had nog een uitbouw nodig van 2.5m om het af te maken. Al met al net 10k te weinig uit eindelijk.

Komt regio Den Bosch gewoon weinig op de markt wat we zoeken. Maar goed daar in tegen vandaag wel een bezichtiging. Huis is redelijk aan de bovenzijde van het budget wat we uit willen geven. Maar ziet er prachtig uit, perfecte locatie. Al met al wel waard om een kijkje te nemen en zien of we hier ons budget op kapot slaan

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ebayzo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 06:57:
[...]

Maar het topic is wel een beetje doods zo. Iemand nog euro's tegen stenen aan gesmeten de laatste tijd?
Ik wacht op nieuwbouw in regio Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ferra schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:32:
[...]

Ik wacht op nieuwbouw in regio Amsterdam
Ik heb koffie op mijn scherm:

https://www.amsterdamwoont.nl

Lelystad, metropoolregio Amsterdam :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYNuw1Ttugdg7xkPZAQhECDwOpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lhMg4lLehkvTBK7ylGUF3VCP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:37:
[...]

Ik heb koffie op mijn scherm:

https://www.amsterdamwoont.nl

Lelystad, metropoolregio Amsterdam :+

[Afbeelding]
:-).

Woon zelf nu in Diemen in Nieuwbouw, dus het moet wel een verbetering zijn, geen verslechtering 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

In onze wijk stonden altijd wel 1 of 2 woningen op Funda (verkocht ovb), nu is er al enige tijd geen nieuw aanbod meer. Het lijkt echt vastgeroest. En als er dan iets te koop komt te staan duikt iedereen er massaal op.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Sport_Life schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:49:
[...]

In onze wijk stonden altijd wel 1 of 2 woningen op Funda (verkocht ovb), nu is er al enige tijd geen nieuw aanbod meer. Het lijkt echt vastgeroest. En als er dan iets te koop komt te staan duikt iedereen er massaal op.
Viel mij juist op dat funda afgelopen week weer met redelijk wat aan kwam zetten hier in de regio (mijn filter alert staat nog aan). Maar vakanties beginnen ook dus zal waarschijnlijk wat rustiger worden nu?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Ja als ik de aankoop makelaar zo hoor wordt het meestal rond de zomer minder aangezien er dan veel vakanties zijn etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
Wij gaan vandaag om 12:00 weer een bod uitbrengen. Dan sluit de inschrijving. Ik ben benieuwd hoeveel gegadigden er zijn. Er waren 4 dagen met bezichtigingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantieperiode komt eraan, dan kakt het altijd in. Vorig jaar rond deze tijd onze woning verkocht. Dat was echt geen enorm gekkenhuis. Huis is in de bouwvak op Funda gezet. Kwam een beetje langzaam op gang met 1 keer per week een paar bezichtigingen. Toen de bouwvak afgelopen was, werd het ineens veel drukker met de aanvragen voor bezichtigingen. Maar toen kwam er iemand voor een tweede bezichtiging en was het huis verkocht.

Dit jaar kan het vakantie-effect weleens wat groter zijn. Mensen willen allemaal op vakantie of in ieder geval leuke dingen gaan doen deze zomer. Door Corona zou dat weleens een hogere prio kunnen krijgen bij veel mensen dan het verkopen van het huis. Dat kan in september ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Even een vraag dan naar de ervaringen hier:

Volgens onze koopovereenkomst staat de levering gepland op 19 augustus "of zoveel eerder of later als partijen overeenkomen". Kan ik er simpelweg vanuit gaan dat we de 19e ook de inspectie, levering en sleuteloverdracht hebben? Tot op heden heb ik nog niets gehoord van de verkopers, dus wat dat betreft lijkt het me wel.

Zijn de meeste overdrachten gewoon op de dag zoals vastgelegd in de verkoopovereenkomst?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10

Kju

De in de akte genoemde datum van overdracht is het uitgangspunt. Meestal neemt de verkopende makelaar een paar dagen voor de overdracht contact op om de inspectie in te plannen. Als je zelf niets hoort dan kan je tzt ook zelf even bellen. Het is een beetje ver om nu al in te plannen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:32:

Volgens onze koopovereenkomst staat de levering gepland op 19 augustus "of zoveel eerder of later als partijen overeenkomen". Kan ik er simpelweg vanuit gaan dat we de 19e ook de inspectie, levering en sleuteloverdracht hebben? Tot op heden heb ik nog niets gehoord van de verkopers, dus wat dat betreft lijkt het me wel.

Zijn de meeste overdrachten gewoon op de dag zoals vastgelegd in de verkoopovereenkomst?
De meeste wel, maar een maandje van te voren nog even alle neuzen dezelfde kant opzetten is niet vreemd hoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanHenk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:32:

Ja, want als je daar van wil afwijken moeten jullie dat overeenkomen. Dus.... het is de 19e, tenzij jullie onderling afspreken dat de 18e tóch handiger is bijvoorbeeld. Die ruimte wil je wel hebben, want de meeste kopers zullen nog een notaris moeten kiezen op het moment dat de koop rond is en de overeenkomst getekent wordt. Het kán dus zijn dat die notaris toevallig precies die dag niet kan.

De datum staat in principe vast, maar niet in beton gegoten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:50
[...]
Iemand nog euro's tegen stenen aan gesmeten de laatste tijd?
Wij! Donderdag getekend, dus we hebben vandaag nog de tijd om ons te bedenken :+ Half augustus de sleutel.

We waren er via-via achter gekomen dat de woning op de markt zou komen, en we hebben weten te voorkomen dat het op Funda kwam. Want zelfs in dorpen in de metropoolregio Alkmaar met de dichtsbijzijnde supermarkt op ruim 10km afstand is het gekkenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Ja, want als je daar van wil afwijken moeten jullie dat overeenkomen. Dus.... het is de 19e, tenzij jullie onderling afspreken dat de 18e tóch handiger is bijvoorbeeld. Die ruimte wil je wel hebben, want de meeste kopers zullen nog een notaris moeten kiezen op het moment dat de koop rond is en de overeenkomst getekent wordt. Het kán dus zijn dat die notaris toevallig precies die dag niet kan.

De datum staat in principe vast, maar niet in beton gegoten.
Ik vond het ook maar een raar gat waar je invalt nadat je het bericht krijgt van hypotheek is rond, nu wachten tot oplevering. Heb na een maand maar eens gebeld van ja en nu?
Ja wachten tot de oplevering, notaris neemt contact op om een afspraak te maken.

Zo stond vorig jaar bij mij de oplevering op 1 november. Toen rond september de notaris belde om een afspraak te maken, bleek 1 nov op een zondag te vallen dus werd de oplevering op maandag 2.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa

mwa

hatsa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:39:
[...]
We waren er via-via achter gekomen dat de woning op de markt zou komen, en we hebben weten te voorkomen dat het op Funda kwam.
En hoe heb je dan voor elkaar gekregen? Een mega bod? Een paardenkop in iemands bed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dank voor de reacties, duidelijk.

In januari is in mijn geval de koopovereenkomst getekend en dan is zo'n datum redelijk "willekeurig" gekozen. Door de lange tijd van "radiostilte", begin je haast te twijfelen.

Ik ga er wel van uit dat we in ieder geval die week de sleutels krijgen, want we hebben een verhuisbedrijf ingeschakeld en die staan de 25e al klaar :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
mwa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:42:
[...]

En hoe heb je dan voor elkaar gekregen? Een mega bod? Een paardenkop in iemands bed?
Haha, een vriend van me wilde ook al een paardenkop regelen :D

We hadden een paar weken geleden op een soortgelijke woning in dezelfde wijk geboden, maar toen is het niet gelukt. Nu in overleg met de aankoopmakelaar een bod gedaan waarvan we dachten dat de verkoper het goed genoeg zou vinden om niet de hele verkoopriedel in te gaan. Er was ook echt nog wel wat werk nodig om het verkoopklaar te krijgen, want het was best wel een viezige puinhoop dat we gingen kijken. De verkoper was verder wel echt heel fijn, 2 keer mogen kijken (1 keer met aankoopmakelaar), en omdat er geen huis voor in de plaats ging komen wilde ze graag op deze manier mensen een kans geven. Naast ons waren er via de dorpsroddel nog 2 andere gegadigden voor het huis.

Het was een bod waar wij ook echt heel erg achter stonden, maar we hebben de verkoper zeker geen poot uitgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
hatsa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Haha, een vriend van me wilde ook al een paardenkop regelen :D

We hadden een paar weken geleden op een soortgelijke woning in dezelfde wijk geboden, maar toen is het niet gelukt. Nu in overleg met de aankoopmakelaar een bod gedaan waarvan we dachten dat de verkoper het goed genoeg zou vinden om niet de hele verkoopriedel in te gaan. Er was ook echt nog wel wat werk nodig om het verkoopklaar te krijgen, want het was best wel een viezige puinhoop dat we gingen kijken. De verkoper was verder wel echt heel fijn, 2 keer mogen kijken (1 keer met aankoopmakelaar), en omdat er geen huis voor in de plaats ging komen wilde ze graag op deze manier mensen een kans geven. Naast ons waren er via de dorpsroddel nog 2 andere gegadigden voor het huis.

Het was een bod waar wij ook echt heel erg achter stonden, maar we hebben de verkoper zeker geen poot uitgedraaid.
Maar wanneer heb je die paardenkop in zijn bed gelegd? Dat ontbreekt nog in je verhaal :+

Hoeveel Lager/hoger zat je nu dan bij die soortgelijke woning van paar weken geleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 10:59
Ik ben nog hier,

Er komt traks de bouwvak, er zou weinig huizen zijn, maar ook minder bekijkers,

Op een straat dat ik misschien een huis wil kopen, zijn er 2 huizen te koop staan, exact de zelfde type huis alleen de achter tuin is klein beetje ander:

- huis A kleine beetje duurder maar veel meer bekijkers,
- huis B is minder aantrekkelijk, er komen waarschijnljik minder bezichtigingen. Zelft de eigenaar heeft naar mij via FB een PB gestuurd: "Mijn huis is nu te koop".

De gebied is erg goed, precies wat mijn vrouw wilt, het huis zelf is minder: maar 123m2, de dak is TE SCHUIN, heel gek. Maar de architectuur is OK, mooi voor veel mensen, niet erg voor mij, maar niet erg lelijk.

Misschien is dit een kans voor mij omdat nu 2 huizen competitief met elkaar zijn ?

[ Voor 12% gewijzigd door noucmen op 28-06-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wij! Donderdag getekend, dus we hebben vandaag nog de tijd om ons te bedenken :+ Half augustus de sleutel.

We waren er via-via achter gekomen dat de woning op de markt zou komen, en we hebben weten te voorkomen dat het op Funda kwam. Want zelfs in dorpen in de metropoolregio Alkmaar met de dichtsbijzijnde supermarkt op ruim 10km afstand is het gekkenhuis.
Moet je nog verder naar het noorden. :)
Hier vinden ze het ook een gekkenhuis hoor, maar als buitenstaander kijk je daar toch iets anders tegenaan. Als je niet op zoek bent naar iets heel erg betaalbaars, kun je hier nog wel wegkomen met een koopsom die lager ligt dan de vraagprijs.

Laatst nog even in Alkmaar geweest. Moest even naar de Decathlon. Wat een bouwput zeg! Maar gefeliciteerd met de buit. Ik weet van vorig jaar nog wel dat we ons ook meer zorgen maakten om het vinden van een leuk huis, dan om de verkoop van ons oude huis. Een huis kopen heeft ons heel wat meer tijd gekost dan het oude huis verkopen. Dat laatste was zo geregeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Moet je nog verder naar het noorden. :)
Hier vinden ze het ook een gekkenhuis hoor, maar als buitenstaander kijk je daar toch iets anders tegenaan. Als je niet op zoek bent naar iets heel erg betaalbaars, kun je hier nog wel wegkomen met een koopsom die lager ligt dan de vraagprijs.

Laatst nog even in Alkmaar geweest. Moest even naar de Decathlon. Wat een bouwput zeg! Maar gefeliciteerd met de buit. Ik weet van vorig jaar nog wel dat we ons ook meer zorgen maakten om het vinden van een leuk huis, dan om de verkoop van ons oude huis. Een huis kopen heeft ons heel wat meer tijd gekost dan het oude huis verkopen. Dat laatste was zo geregeld.
We gaan iets verder naar het noorden ;) Maar als je Lelystad Amsterdam mag noemen, kun je alles tot 20km boven Alkmaar ook best Alkmaar noemen.

De woning die niet gelukt was ging weg voor ca. 18% boven de vraagprijs. Wij hadden 15% overboden.

Voor de woning die we nu hebben gekocht hebben we nog steeds overboden, maar uiteindelijk 4000 euro minder betaald dan wat we op die andere woning hadden geboden. De woning was ook wel in een stuk slechtere staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
@noucmen Duim met je mee. Happy wife, happy life, dus prima als het naar de zin van je vrouw is. En je gaat nooit iets vinden wat 100% naar je zin is. Wij bouwen zelf, maar ook dan zijn er zaken die ik liever anders had gezien. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Regio Alkmaar is inderdaad bizar. Zelfs Stompetoren is op dit moment een goudmijn terwijl in het verleden dat niet verkocht werd. Nieuwbouwhuizen stonden gigantisch lang te koop omdat niemand het wilde kopen. Vraag me wel af of die dorpen allemaal zo waardevast zijn. In vastgoedland blijven, als de gekte eraf is, de 3 L´s het belangrijkst: locatie, locatie en locatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:47
Net een woning gekocht in Haarlem. Na twee keer te hebben mis gegrepen (overboden) bij het bieden rondom de deadline hebben we de derde keer een bod gedaan op dezelfde middag als de bezichtiging en dat is geaccepteerd. We hadden de verkopers nu zelf een deadline gegeven ipv andersom. Dit hebben veel vrienden van ons ook gedaan en het werkt dus goed, je moet dan natuurlijk wel een stevig bod doen.

Er waren eigenlijk nog drie dagen met bezichtigingen dus was echt blij verrast.

Tijdens de bouwkundige keuring hoorde we daarnaast dat er nog mensen ruim (30k) over ons bod heen zijn gegaan nadat ze ons bod hadden geaccepteerd, dat was wel even een prettig idee!

Inmiddels is alles rond en definitief, einde van het jaar overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Op een straat dat ik misschien een huis wil kopen, zijn er 2 huizen te koop staan, exact de zelfde type huis alleen de achter tuin is klein beetje ander:

- huis A kleine beetje duurder maar veel meer bekijkers,
- huis B is minder aantrekkelijk, er komen waarschijnljik minder bezichtigingen. Zelft de eigenaar heeft naar mij via FB een PB gestuurd: "Mijn huis is nu te koop".

De gebied is erg goed, precies wat mijn vrouw wilt, het huis zelf is minder: maar 123m2, de dak is TE SCHUIN, heel gek. Maar de architectuur is OK, mooi voor veel mensen, niet erg voor mij, maar niet erg lelijk.

PB: Ik ga vandaag meer aankopmakelaars bellen, het is bevestigd door een ander persoon dat mijn huidige aankoopmakelaar niet erg goed is.
Bod is geaccepteerd, op huis C, die is in een andere locatie dan huis A en B in mijn vorige bericht.

Maar nu twijfel ik (1) of mijn bod te hoog is, (2) of het huis is erg wat ik wil (het huis's score is maar 7/10 en locatie is ook maar 8/10 van wat wij willen)

Ik heb een bod zelf gedaan, via Move, niet via mijn aankoopmakelaar want de woning (huis C) is niet erg de top in ons prioriteiten. De bod is 12.5% boven de vraagprijs.

Later heeft Verkoopmakelaar mij gebeld, dan het lijkt me op dat mijn bod de beste was. Nog 2 uur later heeft mijn aankoopmakelaar mijn gebeld. Hij zegt dat de 2e hoogste bod is beetje in de buurt van mijn bod, maar die van mij is beter.

Het lijkt me op dat mijn aankoopmakelaar and de verkoopmakelaar een stevig/stabiele relatie hebben, en de verkoopmakelaar twijfelt of ik serieus ben.

Mijn aankoopmakelaar zegt dat
- Als ik dit bod intrek, kan ik nooit meer een huis kopen van dit verkoopmakelaar. Dit verkoopmakelaar heeft de meste woningen te koop in Delft
- Als ik dit bod intrek, wilt mijn aankoopmakelaar niet meer met mij werken.

Ja, en dit is de 2e keer dat ik een geacepteerd bod wil intrekken
- Vorige keer was via dit aankoopmakelaar, dan heb ik hem 50% de courtage betalen
- Dit keer NIET via dit aankoopmakelaar.

Mijn vrouw zegt: als het OK met mij (met dit huis en met dit prijs), dan gaat zij ook OK vinden. Maar als ik nu wil annuleren, dan volgende keer gaat mijn vrouw de zoektocht overnemen.

Ik weet dat ik mentaal niet stabiel ben, en wat ik heb gedaan is niet beste, maar wat ik beter kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
PS: Met voorbehoud financiering natuurlijk heb ik gedaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:38
noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:34[/message]:
[...]

Bod is geaccepteerd, op huis C, maar............
Volgens mij hoort hier te staan:
Bod is geaccepteerd, op huis C!!!!!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*
Zoek een psycholoog voor je mitsmaardurfniet

Hier vandaag nog een tweede bod uitgedaan op inschrijving, we wachten nu dus op 2 reacties. Er wordt zo vaak trage terugkoppeling gegeven (ver over het weekend tillen), dat we inmiddels de interesse al weer bijna kwijt zijn. Edit: beide niet geworden, degene die we het liefste wilden hebben is weer voor 22+% overboden

Bod op vorige huis werd hem niet: er werd 37% overboden uiteindelijk
Bod op huis ervoor werd hem niet: er werd 29% overboden uiteindelijk

[ Voor 17% gewijzigd door AceAceAce op 28-06-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:34:
[...]

Bod is geaccepteerd, op huis C, die is in een andere locatie dan huis A en B in mijn vorige bericht.

Maar nu twijfel ik (1) of mijn bod te hoog is, (2) of het huis is erg wat ik wil (het huis's score is maar 7/10 en locatie is ook maar 8/10 van wat wij willen)

Ik heb een bod zelf gedaan, via Move, niet via mijn aankoopmakelaar want de woning (huis C) is niet erg de top in ons prioriteiten. De bod is 12.5% boven de vraagprijs.

Later heeft Verkoopmakelaar mij gebeld, dan het lijkt me op dat mijn bod de beste was. Nog 2 uur later heeft mijn aankoopmakelaar mijn gebeld. Hij zegt dat de 2e hoogste bod is beetje in de buurt van mijn bod, maar die van mij is beter.

Het lijkt me op dat mijn aankoopmakelaar and de verkoopmakelaar een stevig/stabiele relatie hebben, en de verkoopmakelaar twijfelt of ik serieus ben.

- Als ik dit bod intrek, kan ik nooit meer een huis kopen van dit verkoopmakelaar. Dit verkoopmakelaar heeft de meste woningen te koop in Delft

- Vorige keer was via dit aankoopmakelaar, dan heb ik hem 50% de courtage betalen

Mijn vrouw zegt: als het OK met mij (met dit huis en met dit prijs), dan gaat zij ook OK vinden. Maar als ik nu wil annuleren, dan volgende keer gaat mijn vrouw de zoektocht overnemen.

Ik weet dat ik mentaal niet stabiel ben, en wat ik heb gedaan is niet beste, maar wat ik beter kan doen ?
En bedankt @CrazyOne :(

Voor noucmen: Gefeliciteerd , je hebt een woning gekocht _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Waarom bied je in hemels naam hoog op een huis wat je eigenlijk niet wilt? 8)7 Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen. Dat daarna je vrouw het overneemt lijkt me een heeeeel goed plan.

Weet je inmiddels al of je überhaupt een hypotheek zou krijgen met jouw illegale verhuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

Pfff, serieus... |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
@noucmen Zoek hulp! Maar niet hier..

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik denk trouwens dat @noucmen en zijn gezinnetje op de zwarte lijst van heel de randstad komen als ze voor de tweede keer een geaccepteerd bod afwijzen.

Veel succes dan met het vinden van een woning...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
[...]

Ik wil niet heel lullig doen, maar waarom bied je op een huis wat je niet wil hebben? De huizenmarkt is al rot genoeg voor mensen die wel serieus mee willen doen zonder dat er mensen 'meebieden' om daarna eens rustig te gaan bedenken of ze het huis überhaupt wel willen.
Daarmee vind ik de reactie van de aankoopmakelaar (en je vrouw :P ) ook wel redelijk begrijpelijk, die zal er denk ik ook wel redelijk klaar mee zijn, je klinkt namelijk niet als een eenvoudige klant.

Overigens is het 'dreigement' dat de verkoopmakelaar jou geen huis meer gaat verkopen slechts deels terecht. Volgens mij is een verkoopmakelaar (die het netjes volgens de regels doet) verplicht om alles voor te leggen aan de verkopers en kan dus eventuele biedingen van jou niet 'achterhouden'. Wel is het natuurlijk zo dat je een 'naam' krijgt bij de betreffende makelaar die uiteraard wel een advies mag uitbrengen aan de verkopers. Zo zijn wij al voor een bepaalde kijker gewaarschuwd op de dag dat deze persoon kwam kijken, de verkoopmakelaar heeft direct aangegeven dat deze persoon niet betrouwbaar is (reeds eerder biedingen ingetrokken) en dat de herkomst van zijn eigen middelen (die van een familielid uit het buitenland moesten komen) die nodig waren evenals de vraag of hij de hypotheek kon rondkrijgen zeer twijfelachtig waren. Uiteindelijk bood deze persoon, na sluiting van de inschrijving 8)7, 20k boven het door ons geaccepteerde bod, maar toch hebben we hiervoor vriendelijk bedankt als gevolg van dit verhaal (los van het feit dat we er anders sowieso mee in onze maag hadden gezeten omdat we feitelijk al een stel blij hadden gemaakt).
Dus als je een 'naam' krijgt bij een verkoopmakelaar zul je het waarschijnlijk bij de meeste verkopers inderdaad af gaan leggen tegen gelijkwaardige biedingen of zelfs tegen biedingen met slechtere voorwaarden. In dat geval zul je dus nog eens heel veel meer moeten gaan bieden om verkopers te overtuigen tegen het advies van de verkoopmakelaar in te gaan of gewoon geluk hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door [MAUS] op 28-06-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
:') dat is eigenlijk de beste reactie...

Door dit soort acties ga je straks krijgen dat geen enkele verkoop makelaar contact met je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Zijn jullie serieus ?

Als het zo is, ga ik dit huis C accepteren en verder gaan om te kopen ?

PS: huis C is niet beste, maar zo is bij alle huizen. Ik heb nog geen huis gevonden die beide van ons (mijn vrouw en ik) genoeg positief hebben gevonden. Ik heb heel lang gebleven met twijfelen, en de markt is al 7-8% duurder.

Dus huis C was niet erg wat ik wil, maar dan heb ik geen andere erg beter optie. Misschien koop ik het nu, en later omdat ik al in regio Haaglanden woon, kan ik meer kans hebben om een woning dat ik (en mijn vrouw) wil te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

[...]

Maar als ik nu wil annuleren, dan volgende keer gaat mijn vrouw de zoektocht overnemen.
Dit lijkt me het beste, laat haar ook ff een account mrsnoucmen maken, helpen we haar wel verder. (y)
Ja heel begrijpelijk toch? Je bent tot 2x toe tot een geaccepteerd bod gekomen en op het laatste moment je keutel ingetrokken.

Het is al vervelend voor de makelaars, maargoed het is hun werk.

Maar denk ook ff aan de verkopers, die hebben een bod, en op het laatste moment gaat het niet door. 8)7

Als ik als verkoper dan van mn makelaar hoor dat het de 2e keer is dat diegene dit flikt hoe denk je dat dat gesprek gaat zijn :? Dat word geen fijn gesprek en dan gaat er op aangespoord worden dat het verschil in bod mooi uit de courtage gaat komen. De makelaar heeft daar geen zin in en ik ook niet.

De volgende keer dat je bied staat er gewoon een sterretje achter je bod met "Pas op heeft al 2x aankoop afgebroken".

Kijk wil je er niet wonen moet je het absoluut niet gaan doen, maar bieden en dan pas bedenken van nee toch niet :X daar zitten gewoon consequenties aan

[ Voor 65% gewijzigd door Rmg op 28-06-2021 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AceAceAce
Ja.
Ik vind het zelfs beledigend om de afgelopen 50+ reacties op jouw berichten als sarcastisch te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Koekfabriek

King Billy on the wall

noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:01:
Zijn jullie serieus ?

PS: huis C is niet beste, maar zo is bij alle huizen. Ik heb nog geen huis gevonden die beide van ons (mijn vrouw en ik) genoeg positief hebben gevonden. Ik heb heel lang gebleven met twijfelen, en de markt is al 7-8% duurder.

Dus huis C was niet erg wat ik wil, maar dan heb ik geen andere erg beter optie. Misschien koop ik het nu, en later omdat ik al in regio Haaglanden woon, kan ik meer kans hebben om een woning dat ik (en mijn vrouw) wil te kopen.
Je gaat toch niet bepalen of je een huis wel of niet moet kopen aan de hand van aantal voor jou onbekende mensen op een IT-Forum? Bespreek het met je vrouw/vrienden/familie/makelaar. 8)7
Bel je hypotheekadviseur hoe het nu zit met je huidige huis (welke je volgens mij zonder toestemming van de bank verhuurd). Kan je het bedrag überhaupt financieren?

Zoek hulp en gebruik de hulp die je al hebt gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
[...]

"Maar 7/10 en maar 8/10"? Dat is volgens mij een ruime voldoende.

Gewoon accepteren, lekker gaan wonen, misschien kijken of je van het huis ook nog een 8/10 kunt maken door wat aanpassingen en tzt weer verder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:01:
Zijn jullie serieus ?

Uiteraard ben ik serieus over mijn eerdere post, ik verwacht namelijk echt dat je bij deze verkoopmakelaar redelijk negatief er op komt te staan als je nu afbreekt. Zeker aangezien ik uit je bericht kan afleiden dat deze reeds op de hoogte is van je eerdere ingetrokken bod. Dus afbreken zal zeer waarschijnlijk negatieve impact hebben op een volgende poging bij een huis wat door deze makelaar wordt aangeboden.

Daarentegen kan niemand hier op het forum voor jou beslissen of je dit huis wel of niet moet kopen, dit kunnen alleen jij en je vrouw bepalen in overleg met de aankoopmakelaar. Het blijft natuurlijk een hoop geld dus nu tegen je zin iets kopen omdat je bang bent voor de consequenties (slechte reputatie bij de makelaar en/of verdere stijging huizenprijzen) is ook niet handig natuurlijk.

Met mijn vorig post probeerde ik vooral aan te geven dat het niet handig is om eerst een huis te kopen en daarna te bedenken dat je het niet wil. Het is geen webshop met 14 dagen bedenktijd en de wettelijke bedenktijd van 3 dagen die er wel is is ook hier niet voor bedoeld natuurlijk. Het nadeel aan de huidige markt blijft dat je nauwelijks tijd hebt als koper, maar wat je nu doet is absoluut niet de oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Kunnen we hier wederom alsjeblieft ophouden met het goedbedoelde advies richting deze persoon.
De betreffende persoon heeft overduidelijk hulp nodig die allen ons boekje te boven gaat en we kunnen alleen maar meer schade dan goed doen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Edit - @noucmen bespreek het vooral met je partner.

[ Voor 94% gewijzigd door vinpower op 28-06-2021 14:19 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ColeJ
Koop die hut nou maar, je hebt toch altijd twijfels.

[ Voor 39% gewijzigd door ColeJ op 28-06-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verassend
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
AceAceAce schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:40:
[...]

Volgens mij hoort hier te staan:

[...]

Zoek een psycholoog voor je mitsmaardurfniet

Hier vandaag nog een tweede bod uitgedaan op inschrijving, we wachten nu dus op 2 reacties. Er wordt zo vaak trage terugkoppeling gegeven (ver over het weekend tillen), dat we inmiddels de interesse al weer bijna kwijt zijn. Edit: beide niet geworden, degene die we het liefste wilden hebben is weer voor 22+% overboden

Bod op vorige huis werd hem niet: er werd 37% overboden uiteindelijk
Bod op huis ervoor werd hem niet: er werd 29% overboden uiteindelijk
@AceAceAce Wat balen dat het niet gelukt is. Jij was o.a. rond aan het kijken in Utrecht Noord-West toch? Ik weet niet welk type woning, prijssegment en m2 je zoekt dus wellicht dat je hier niks aan hebt, maar een tip is om niet de kleinere woningen meteen uit te sluiten van de zoekopdracht. Je hebt best veel woningen van +-75M2 in die buurt waar je heel makkelijk een derde verdieping op zet. Je houd de aankoopprijs dan nog net wat lager en kan op termijn relatief makkelijk uitbreiden, terwijl dit ook direct waarde aan de woning toevoegd. Moet je natuurlijk wel dat huis met die twee verdiepingen kunnen betalen (ook behoorlijk prijzig) en weten te krijgen.

Het gaat dan om dit soort woningen:
- https://www.funda.nl/koop...-42455435-asterstraat-15/
- https://www.funda.nl/koop...2468591-seringstraat-118/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:01
[...]
Want zelfs in dorpen in de metropoolregio Alkmaar met de dichtsbijzijnde supermarkt op ruim 10km afstand is het gekkenhuis.
Gefeliciteerd! Om welk dorp gaat het? Ik kom zelf uit die regio, ben wel geinteresseerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Verassend schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:11:
[...]

@AceAceAce Wat balen dat het niet gelukt is. Jij was o.a. rond aan het kijken in Utrecht Noord-West toch? Ik weet niet welk type woning, prijssegment en m2 je zoekt dus wellicht dat je hier niks aan hebt, maar een tip is om niet de kleinere woningen meteen uit te sluiten van de zoekopdracht. Je hebt best veel woningen van +-75M2 in die buurt waar je heel makkelijk een derde verdieping op zet. Je houd de aankoopprijs dan nog net wat lager en kan op termijn relatief makkelijk uitbreiden, terwijl dit ook direct waarde aan de woning toevoegd. Moet je natuurlijk wel dat huis met die twee verdiepingen kunnen betalen (ook behoorlijk prijzig) en weten te krijgen.

Het gaat dan om dit soort woningen:
- https://www.funda.nl/koop...-42455435-asterstraat-15/
- https://www.funda.nl/koop...2468591-seringstraat-118/
Dank je, ik ben dat inderdaad. Ik hield dat wel in mn achterhoofd maar nog te weinig denk ik. Die je doorstuurd had ik wel gezien maar er ging nog wel 'te klein' door mijn hoofd, met vooral de kleine tuin als breekpunt.

Ik zoek nu naar 80-100 m2, met tuin, met voorkeur voor kluswoningen maar die drogen een beetje op zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hahaha we vragen én krijgen! :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Het komt over alsof je bij de Wehkamp of Bonprix 10 truien koopt en dan even gaat kijken welke je leuk vind, om er eentje over te houden. Die draag je 1 dag en dan doe je die ook retour :P

Het gaat over een huis met grote financiele verplichtingen, niet alleen voor koper maar ook voor verkoper!
Doe niet zo asociaal en breng geen bod uit als je niet zeker weet of je er wel wil wonen...

Ga dan lekker een half jaar vanaf een Center Parcs zoeken ofzo. Heb je nog een zwembad voor de kids ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zou aanraden om ook gewoon een bod te doen op huis A en B, hopen op het winnende uiteraard. Je kunt immers altijd sowieso tot drie dagen na ondertekenen koopcontract er nog vanaf O-) Kun je ook nog kijken of je een staaltje achteruit-onderhandelen erin kunt gooien: "Wie van jullie wil er 20k of 30k van de koopsom af doen? Zo niet, dan annuleer ik" :+

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 28-06-2021 16:12 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
naitsoezn schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:09:
Ik zou aanraden om ook gewoon een bod te doen op huis A en B, hopen op het winnende uiteraard. Je kunt immers altijd sowieso tot drie dagen na ondertekenen koopcontract er nog vanaf O-) Kun je ook nog kijken of je een staaltje achteruit-onderhandelen erin kunt gooien: "Wie van jullie wil er 20k of 30k van de koopsom af doen? Zo niet, dan annuleer ik" :+
Ik ben nu heel triste over wat is gebeurt vandaag,
Maag nu krijg ik een :) door jou

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
naitsoezn schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:09:
Doet mij denken aan een bieder hier. Bood 35k boven de vraagprijs zonder kijken en corrigeerde dit na kijken tot 20k onder de vraagprijs.

Uiteindelijk heb ik een bod 37,5k boven de vraagprijs geaccepteerd, maar wat een mongool zeg.. alsof ik even 55k lager dan zijn startbod ga accepteren, zelfs als mijn andere beste bod 25k onder de vraagprijs had gelegen was ik nooit met die clown een overeenkomst aangegaan :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verassend
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
AceAceAce schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Dank je, ik ben dat inderdaad. Ik hield dat wel in mn achterhoofd maar nog te weinig denk ik. Die je doorstuurd had ik wel gezien maar er ging nog wel 'te klein' door mijn hoofd, met vooral de kleine tuin als breekpunt.

Ik zoek nu naar 80-100 m2, met tuin, met voorkeur voor kluswoningen maar die drogen een beetje op zo lijkt het.
Met derde verdieping kom je ongeveer rond de 100M2 uit (wij hebben zo een gekocht en die is 102M2, maar relatief smal dus het kan ook richting 106/109 gaan). De verkopers gaven trouwens aan dat die verbouwing supersimpel was en goed te doen als je er woont (mocht je daar nieuwsgierig naar zijn). Al die woningen hebben inderdaad wel een klein stadstuintje, dus als dat echt een dealbreaker is dan worden die 'm niet. dan ga je meer richting zuilen, maar woningen met een degelijk tuintje in zuilen zijn dan ook weer echt populair en daardoor heel duur. In ieder geval veel succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
@noucmen Is je vrouw blij met winnende bod, of is ze boos dat je op het huis hebt geboden omdat ze het niks vindt? Als ze blij is, dan doorzetten nu, als ze boos is, niet doorgaan, want dan wordt het niks. Ik denk wel dat het dan goed is als zij de zoektocht van je overneemt, ook vanwege jouw slechte naam (2x winnend bod ingetrokken).

Ik denk echt dat je een beetje moet relativeren. Uiteindelijk is het ‘maar’ een huis, en zolang je niet in een achterbuurt koopt (en niet toevallig treiterburen treft) komt het uiteindelijk altijd goed. Wees blij dat je in deze gekke markt een huis kunt bemachtigen. In het ergste geval moet je ergens 10 jaar wonen. Nou ja, je hebt een dak boven je hoofd, je kunt koken, slapen, de kinderen kunnen naar school, jij kunt naar je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
De markt is absoluut gek

- 7 Mei 2021: 875k vraagprijs (160m2 wonen, 122m2 perceel) https://www.funda.nl/koop...7715-graaf-floriskade-12/
- 28 Juni 2021: 975k vraagprijs (181m2 wonen, 105m2 perceel) https://aanbod.move.nl/wo...74fcee6b3688eb8768f0eaeff. Natuurlijk is dit 2e woning ruimer, maar het is met 4 verdiepingen ipv 3, en ook is de perceel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
@noucmen Maat op wel huis heb je dan nu winnend bod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Peacefield78 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:18:
@noucmen Is je vrouw blij met winnende bod, of is ze boos dat je op het huis hebt geboden omdat ze het niks vindt? Als ze blij is, dan doorzetten nu, als ze boos is, niet doorgaan, want dan wordt het niks. Ik denk wel dat het dan goed is als zij de zoektocht van je overneemt, ook vanwege jouw slechte naam (2x winnend bod ingetrokken).
Mijn vrouw is blij met huis A,

Terwijl ik "toevalig/per ongeluk" een bod heb uitgebracht (via een klik van Move) op huis C zonder met haar te overleggen.
Ik denk echt dat je een beetje moet relativeren. Uiteindelijk is het ‘maar’ een huis, en zolang je niet in een achterbuurt koopt (en niet toevallig treiterburen treft) komt het uiteindelijk altijd goed. Wees blij dat je in deze gekke markt een huis kunt bemachtigen. In het ergste geval moet je ergens 10 jaar wonen. Nou ja, je hebt een dak boven je hoofd, je kunt koken, slapen, de kinderen kunnen naar school, jij kunt naar je werk.
Probleem is: mijn smaak van woning is veel anders dan haar smaak.
Bvb: ik vind dit woning niet praktisch kwa ruimte https://www.funda.nl/koop...uis-42459449-gentiaan-49/, maar voor haar is dit mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Je zal mij niet geloven maar ik heb dat huis in oktober 2015 bezichtigd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vraagprijs was toen 350k en dat had ik er niet voor over, iets te klein naar mijn smaak :o

In die 6 jaar hebben ze er trouwens niets aan gedaan zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T2sTMkjg/screenshot-172.png
Wolly schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Tip van vandaag: Wacht het EK even af zodat je weet waar de oranje vlaggetjes en buurt bbq's zitten als je Ypenburg overweegt. Lukt dit je niet dan is Oud&Nieuw ook een goed ijkpunt voor delen van deze wijk.
Ik zie trouwens dat je mijn tip niet hebt afgewacht :(
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/144/416/631_2160.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Wolly op 28-06-2021 18:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Mijn vrouw is blij met huis A,

Terwijl ik "toevalig/per ongeluk" een bod heb uitgebracht (via een klik van Move) op huis C zonder met haar te overleggen.

[...]

Probleem is: mijn smaak van woning is veel anders dan haar smaak.
Bvb: ik vind dit woning niet praktisch kwa ruimte https://www.funda.nl/koop...uis-42459449-gentiaan-49/, maar voor haar is dit mooi.
Ik zie inderdaad het probleem tussen de smaak van je vrouw, en jouw gebrek daaraan :+

Ik zou C annuleren en A kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Wolly schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:49:
[...]

Vraagprijs was toen 350k en dat had ik er niet voor over, iets te klein naar mijn smaak :o

Ik zie trouwens dat je mijn tip niet hebt afgewacht :(
Wat bedoeld jij ? Is er iets met die flaggtje ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Wat bedoeld jij ? Is er iets met die flaggtje ?
Je moet er van houden 8)

Als ik 6 ton zou uitgeven zou ik er een paar straten vandaan blijven, heb het niet zo op bierbuiken en straat bbq's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa

mwa

noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Ik dacht eerst aan een trol account, maar dit soort dingen verzin je gewoon niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Wolly schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
[...]

Je moet er van houden 8)

Als ik 6 ton zou uitgeven zou ik er een paar straten vandaan blijven, heb het niet zo op bierbuiken en straat bbq's.
Ja, heb wel met een paar mensen daar gesproken, ik denk dat ik begrijp wat jij bedoeld.

En 350k in 2015 en 600k nu ? Het is normaal toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Ja, heb wel met een paar mensen daar gesproken, ik denk dat ik begrijp wat jij bedoeld.

En 350k in 2015 en 600k nu ? Het is normaal toch ?
Ik vind de prijsstijging nog wel meevallen, al was het toen natuurlijk gloednieuw en in uitmuntende staat. We zijn nu 6 jaar verder en zoals gezegd, er is niets vernieuwd in dat huis en volgens jouw eerdere post is er zelfs nog het nodige onderhoud nodig.

Maar je weet wat ze zeggen. Happy wife is happy life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
al was het toen natuurlijk gloednieuw en in uitmuntende staat. We zijn nu 6 jaar verder en zoals gezegd, er is niets vernieuwd in dat huis en volgens jouw eerdere post is er zelfs nog het nodige onderhoud nodig.
Ja, en ik begrijp nog niet waarom ze en de vorige (eerste) eigenaar geen dakkapel heeft gedaan. Woning prijs is meestal per m2 wonen gedefineerd, een dakkapel koste toen misschien 6k in 2015 en misschien 3k vanaf de bouw, en nu een dakkapel brengt misschien 2 m2 wonen en ten minste 20k kwa meerwaarde.

Ook is het met uitbouw, behalf als wij op van geld zijn, of wij niet genoeg achtertuin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik zie inderdaad het probleem tussen de smaak van je vrouw, en jouw gebrek daaraan :+
Vind jij die huis https://www.funda.nl/koop...uis-42459449-gentiaan-49/ mooi ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa

mwa

Praat met je vrouw |:(

Edit: tenzij je reageert op het account van je vrouw, dat zou niet eens het meest rare zijn in dit topic.

[ Voor 19% gewijzigd door mwa op 28-06-2021 19:46 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

CrazyOne schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:31:
En bedankt he :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:16:
[...]

een dakkapel koste toen misschien 6k in 2015 en misschien 3k vanaf de bouw, en nu een dakkapel brengt misschien 2 m2 wonen en ten minste 20k kwa meerwaarde.
Als voor jou een dakkapel plaatsen 20K meerwaarde oplevert, waarom laat je die niet zelf plaatsen dan?

Dat kost je misschien nu 12K dat is 8K minder dan je had willen betalen voor het huis met dakkapel
Tussen de kniekas en gentiaan, 1000% gentiaan een stuk mooier

[ Voor 22% gewijzigd door Rmg op 28-06-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Rmg schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:47:
[...]

Als voor jou een dakkapel plaatsen 20K meerwaarde oplevert, waarom laat je die niet zelf plaatsen dan?

Dat kost je misschien nu 12K dat is 8K minder dan je had willen betalen voor het huis met dakkapel
Afgaand op zijn wispelturige gedrag is het beter als hij iets koopt wat af is. Makelaars nemen gewoon de telefoon niet meer op, aannemers praten op een gegeven moment meer met de handen als je ze zo behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Het is ook wel mooi

Ene huis tegen een miljoen vs een huisje van 500k. Het is geen marktplaats hè 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peacefield78
@noucmen Ik snap je vrouw wel, ik vind het huis in Gentiaan ook mooier. Poeh lastig zeg, je hebt het jezelf wel heel moeilijk gemaakt. Ik zou annuleren en het aan je vrouw overlaten. Zij gaat huizen bekijken, laat haar met de makelaar overleggen welk bod verstandig is, en jij gaat nu alles op een rijtje zetten en uitzoeken wat je aan hypotheek kunt krijgen. Zodra je dan van je vrouw te horen krijgt wat je op welk huis moet bieden, heb je alles daarvoor geregeld.

Overigens alle respect voor je vrouw, geloof dat ik je al valium door je eten zou hebben gemengd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Is zeker mooier kwa architectuur en achter tuin, eens,

Maar niet praktisch door het schuin dak, is moeilijk voor de kasten in de hoek / muur te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/144/748/086_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:13
Vraagje aan de medetweakers, bij een bod met roerende zaken, wat moet je dan als “koop bedrag doorgeven”? Is dat bijvoorbeeld ik doe een bod van (voorbeeld) 350.000 (Koopsom 325.000 + 25.000 roerende zaken of als je NHG wilt behouden dat je zegt koopprijs 325.000 + ..,….€ roerende zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

TMC

noucmen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:30:
Is zeker mooier kwa architectuur en achter tuin, eens,

Maar niet praktisch door het schuin dak, is moeilijk voor de kasten in de hoek / muur te zetten.

[Afbeelding]
Klopt, maar verder is het een prachtig huis. Met die schuine wanden kan je heus wel leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:08
sacaji schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:39:
Vraagje aan de medetweakers, bij een bod met roerende zaken, wat moet je dan als “koop bedrag doorgeven”? Is dat bijvoorbeeld ik doe een bod van (voorbeeld) 350.000 (Koopsom 325.000 + 25.000 roerende zaken of als je NHG wilt behouden dat je zegt koopprijs 325.000 + ..,….€ roerende zaken?
Precies dat ja. Alleen voor de bank / NHG is het wel nodig die roerende zaken te specificeren.
En dat is voor +- 5k nog wel "creatief" op te lossen maar wordt voor 25k erg lastig tenzij de nachtwacht oid er aan de muur hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

Ja, en ik begrijp nog niet waarom ze en de vorige (eerste) eigenaar geen dakkapel heeft gedaan. Woning prijs is meestal per m2 wonen gedefineerd, een dakkapel koste toen misschien 6k in 2015 en misschien 3k vanaf de bouw, en nu een dakkapel brengt misschien 2 m2 wonen en ten minste 20k kwa meerwaarde.

Ook is het met uitbouw, behalf als wij op van geld zijn, of wij niet genoeg achtertuin hebben.
Ik begrijp niet waarom jij vorig jaar al niet een huis heb gekocht, die was namelijk alweer met 13% gestegen. Niet voor andere gaan denken als je zelf niet eens wat je wil...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
[...]

Geloof het of niet, sommigen wonen in een huis, niet in een spreadsheet. Een gezin van 4 heeft dat dakkapel wellicht niet eens nodig. Die wonen om te leven, niet voor het rendement.

Ik snap nog steeds niet zo goed waarom je vrouw je inmiddels niet onder curatele plaatst. Huis A was prima, mooi tegenover de hockeyvelden voor je kinderen. Wel elk weekend fluitisten en rumoer natuurlijk. :P Huis C... ik snap niet zo goed hoe je daarbij komt, maar ligt lekker centraal en van daaruit kan je altijd verder kijken naar wat je wilt. Dan zit je in ieder geval in de regio.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Gisteren dus weer wezen kijken naar een huis. Beviel erg goed, echt een likje verf en het huis is bewoonbaar zeg maar. Hebben natuurlijk al een aantal.. bezichtigingen en biedingen gedaan de afgelopen maanden. Ben de tel bijna kwijt :>
Maar goed vandaag de achtbaan weer in dus met een bod doen. Jezelf verheugen. Wachten en nagelbijten en dan het antwoord.

Al met al het huis staat wat hoog in de vraagprijs te koop, wat de aankoop makelaar me ook bevestigde. Soms vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Want we zaten er steeds goed bij qua prijs. Alleen om even herinnerd te worden door mijn vriendin dat hij ons ook behoed heeft te veel te gaan bieden op een huis wat net niet ons droomhuis is. Dus wat psychologisch gebied heeft hij een toegevoegde waarde en een belangrijke sparrings partner.
Qua bod denk ik maar weer richting het vorige huis qua waarde. Deze is kleiner 10m2, maar een ideale indeling beneden. Een vaste stenen berging/garage welke geisoleerd is. Geen ruime bergzolder. Al met al vind ik hem gelijkwaardig, mijn vriendin iets minder overtuigd qua waarde :> Maar goed na een nachtje slapen zitten we aardig op de zelfde lijn weer. Later even bellen met de aankoop makelaar weer. Die is nog wat dingen aan het uitzoeken onderandere bij de verkoop makelaar. Dan is het weer bieden en duimen draaien. En hopelijk eens een keer dat het kwartje goed valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Louwke schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:24:
Gisteren dus weer wezen kijken naar een huis. Beviel erg goed, echt een likje verf en het huis is bewoonbaar zeg maar. Hebben natuurlijk al een aantal.. bezichtigingen en biedingen gedaan de afgelopen maanden. Ben de tel bijna kwijt :>
Maar goed vandaag de achtbaan weer in dus met een bod doen. Jezelf verheugen. Wachten en nagelbijten en dan het antwoord.

Al met al het huis staat wat hoog in de vraagprijs te koop, wat de aankoop makelaar me ook bevestigde. Soms vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Want we zaten er steeds goed bij qua prijs. Alleen om even herinnerd te worden door mijn vriendin dat hij ons ook behoed heeft te veel te gaan bieden op een huis wat net niet ons droomhuis is. Dus wat psychologisch gebied heeft hij een toegevoegde waarde en een belangrijke sparrings partner.
Qua bod denk ik maar weer richting het vorige huis qua waarde. Deze is kleiner 10m2, maar een ideale indeling beneden. Een vaste stenen berging/garage welke geisoleerd is. Geen ruime bergzolder. Al met al vind ik hem gelijkwaardig, mijn vriendin iets minder overtuigd qua waarde :> Maar goed na een nachtje slapen zitten we aardig op de zelfde lijn weer. Later even bellen met de aankoop makelaar weer. Die is nog wat dingen aan het uitzoeken onderandere bij de verkoop makelaar. Dan is het weer bieden en duimen draaien. En hopelijk eens een keer dat het kwartje goed valt.
En misschien eens een keer 10K bovenop je eindbod te leggen, gewoon voor de vorm. Wellicht lukt het dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
fsfikke schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:56:
[...]

Ik zou C annuleren en A kopen.
1. Praat met je vrouw
2. Mijn mening: doe als de wiedeweerga een bod op A, en hopen dat die geaccepteerd wordt... maar als woning C al voor die prijs weggaat gaat deze waarschijnlijk nog wel voor mee weg. Wat een mooie woning _/-\o_

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:01
@noucmen Gentiaan is een leuk huis hoor, lekker licht, ruime tuin. Elke avond uitzicht op trainende hockeymeisjes! Kniekas is een saai huis in een volkse straat, maar locatie is erg goed en de wijk erg kindvriendelijk.

Ik vind ze allebei net niks, en zou het eigenlijk nog wel begrijpen als je je bod intrekt. Heb je Wateringseveld al eens overwogen?

Ik vind ook al die berekeningen van je suf, een huis is om in te wonen en als de markt goed is maak je op elk huis "winst" en als de markt slecht is op alle huizen "verlies", echt fout kiezen kan bijna niet. De waarde van het huis is voor 85% de oppervlakte x gemiddelde vierkantemeterprijs in die wijk. De overige 15% wordt bepaald door de specifieke dingen van het huis (staat van het huis, uitzicht, grootte van de tuin etc.) en de waarde daarvan is net hoe belangrijk je dat zelf vindt. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, net zoals iedereen. Daar heb je of heel veel geluk voor nodig, of heel veel geduld en waarschijnlijk beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
ColeJ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:35:
[...]

En misschien eens een keer 10K bovenop je eindbod te leggen, gewoon voor de vorm. Wellicht lukt het dan :)
Ja dat weten we ook :)

Hebben ons nog niet helemaal gek laten maken wat dat betreft. Tot nu toe realistisch geweest ook.Als we een huis zagen wat ons beviel maar wat nog wat aan moest gebeuren eveen n op papier gezet wat we er aan uitmoesten geven. Kijken wat andere huizen in de buurt doen en dan een max bod bepalen.
2x geboden op een huis wat we echt als droomhuis bestempelden. Hier gingen we dan ook iets verder in. 1e huis mis gelopen op 2k. Hebben een sterk vermoeden dat hier handje klap gedaan is met de verkoop makelaar, gezien onze ervaringen met hen tot nu toe.
2e Huis hebben we dus echt tijd aan besteed, aankoop makelaar zei ook dat ons bod erg fors was en stiekem zaten we nog hoger dan we in eerste instantie dachten. Uiteindelijk met 20k overboden. Had niemand aan zien komen wa echt een tegenslag op dat moment. Alsof je gewoon echt niet meer weet wat je nu moet bieden of was er gewoon 1 gek die het zat was mis te grijpen.

Voorlopig zitten we nog in een niet ons hoofd gek laten maken modus :)

Hoorde ook dat er minder bezichtigingen komen op huizen op dit moment. Wel is het nu zo dat er in plaats van bv 30 bezichtingen en 5x een bod, het nu zo is dat het 14 bezichtingen met 10x een bod is. Al met al stabieler maar de concurrentie is er wel nog steeds :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Goede avond,

Hoe kan ik de gegevens van de eigenaar van een woning zien ? Bvb zijn huidige adres ? Soms woont de eigenaar ergens dan in zijn koopwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kadaster

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 196 ... 366 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7