Lijkt me een goed startpunt om een nieuwe hypotheek aan te gaan. “Bij m’n vorige hypotheek heb ik me niet aan de voorwaarden gehouden, maar dat vinden jullie hypotheekmensen niet erg toch?”noucmen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:10:
Nog een vraag heb ik misschien ook heel dom: hoe vertel ik naar de hypotheek adviseur dat ik mijn oud woning (marktwaarde 660k, hypotheek 200k) al verhuurd heb, en nu huur ik een flat om voor te bereiden voor een snel transitie mocht het kopen van een nieuw woning snel is.
Mijn geregistreerd adres is nu anders dan mijn oud (koop) woning.
Ja, iedereen zegt dat ik moet de huidige bank informeren over dit verhuren, maar geen bank wilt dit checken, toch ?

Je snapt hopelijk ook wel dat je die “overwaarde huidige woning 380k” wel kan vergeten in verhuurde toestand?
Dus samenvattend: Je zoekt een woning van 5-6 ton, kan op inkomen 580k lenen (lijkt me wat weinig bij 110k, of is dat inclusief behouden van je huidige hypotheeklasten?), hebt nog een hypotheek van 2 ton, een ton cash en een verhuurd huis met een marktwaarde van 3-4 ton (verhuurd).
Is allemaal mogelijk maar je maakt het jezelf niet makkelijk. In de tijd dat jij hier een miljoen vragen aan het stellen bent de afgelopen weken hebben wij spontaan een nieuwbouwappartement in Den Haag gezien, er over nagedacht en het gekocht. Het kan dus wel als je weet wat je wilt en wat je mogelijkheden zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2021 01:00 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl