noucmen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:54:
[...]
Top kwaliteit info.
"Het probleem van je voorstel is dat het prijs opdrijving is en daardoor niet door de NVM makelaar geaccepteerd wordt." --> Wat bedoel jij ? Stellen we voor dat 500k is de vraagprijs, de koper legt 565k neer en de verkoper is meteen eens. Dan de verkoper belt zijn verkoopmakelaar en zegt: "hoef geen bezichtigingen meer en het is 565k, ik betaal jullie de verkoopmakelaar's kosten", is dit niet goed ?
In deze huidige markt zegt vraagprijs niet alles.
De bezichtigingen zijn al ingepland dus weinig reden voor de verkoper om die niet te laten doorgaan.
Je kan nu wel al een blind bod van 565000 op tafel leggen en de makelaar moet dat doorgeven aan de verkoper maar die zal eerlijk denken als dat nu al geboden wordt wat gaat de rest dan doen. Er zijn teveel gegadigden om in dit stadium de woning van de markt te halen en in overleg te gaan.
Let wel het kan maar als verkoper zijnde zou ik dat alleen doen als ik zeker weet dat er nog minimaal 20000 meer uitteslepen valt. Men mag in die situatie een tegenbod doen als de woning van de markt gehaald wordt. En gaat de koop uiteindelijk niet door en komt de woning voor de 2e keer op Funda dan geeft dat ook een boodschap aan de andere kopers.
noucmen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:54:
[...]
Ik kan ook direct naar die woning gaan, spreken met de eigenaar, misschien laat hij mij de woning zien, en dat laat ik de 2 makelaren de onderhandeling doen. Als hij Nee naar mij zeg dan kan ik wachten tot de bezichtiging ?
Ik heb al een bezichtiging gepland.
Je hebt al een bezichtiging en dat is positief. Neem je aankoopmakelaar mee of als hij / zij niet kan in ieder geval een brief met zijn gegevens. Bezichtig de woning en ga in Delft na afloop gezamenlijk lunchen en koffiedrinken. Bepaal dan wat een echt goed en reëel topbod is en laat dat zo snel mogelijk doorgeven.
Vooral het feit dat je al weet wat er aan financiëring mogelijk is en nog belangrijker dat je genoeg cash hebt om het verschil in vraagprijs tov taxatie waarde te kunnen opvangen. Daarnaast dat je evt bereid bent om je bod te verhogen maar dat daarvoor de woning wel van de markt gehaald moet worden. Gebeurd dat niet dan heb je zogenaamd nog een paar andere bezichtigingen.
Het risico van deze strategie is dat de kans reëel is dat je substantiëel moet overbieden maar wel een iets grotere kans op succes. En let op, je kan altijd nog besluiten om het niet te doen in je bedenktijd maar dat soort acties verspreiden zich vaak redelijk snel. Heb je nog een bezichtiging voor een andere woning in de buurt bij dezelfde verkoopmakelaar dan maak je geen vrienden. Wil je echt de woning dan zal je je erop moeten vastleggen na tekening koopcontract en niet denken dat het gras verderop toch groener is.
Wat langsgaan betreft. Je kan altijd vantevoren in de omgeving gaan wandelen. Ga een paar blokken om, bekijk niet alleen de woning en de straat maar ook de buurt een stuk verderop.
Maar, verplaatst je eens in de eigenaar. Er komt iemand vanuit de andere kant van het land langs om een bod op tafel te brengen. Zou je die persoon toelaten of zeggen dat ze de makelaar maar moeten bellen om een afspraak te maken. Het kan beide kanten opvallen.
Als laatste optie, kan je jezelf vastleggen op 1 regio en niet meerdere steden dan kan je je verkoopmakelaar vragen om met een paar grote makelaarskantoren in de regio te bellen en je situatie uitteleggen en vooral te benadrukken dat je wil betalen. Dan heb je misschien kans op een bezichtigen voordat de woning op move.nl komt.
[
Voor 13% gewijzigd door
D-dark op 17-06-2021 21:33
]