Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 14:24
Kan aan mij liggen maar waar lees je 1e kwartaal 2017? Ik zie 1 nov staan? En ook nergens dat het in Nederland uitkomt? Of omdat die Anne dat zegt? :P
Lekker nutteloos 1 maand voor de launch van de S8.. ipv dat ze hem nu uitbrengen..

[ Voor 14% gewijzigd door Rohit op 01-11-2016 10:19 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Anne is PR-madame van Samsung ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
CLB schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:20:
[...]

Die Anne is PR-madame van Samsung ;)
Hmm.. Met nieuws over de Note 7 niks van haar gehoord.. nu opeens komt ze hiermee haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firehuntah
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01-2023
Als dat klopt zijn ze weer lekker dom bezig. Wie gaat in het eerste kwartaal van 2017 nog een S7 Edge kopen als in februari ook de S8 al gepresenteerd wordt en waarschijnlijk ook al in dat eerste kwartaal te koop is? Veel slimmer om hem nu uit te brengen, voor de feestdagen. Vooral omdat ze deze kleur juist van de Note 7 naar de S7 Edge hebben gebracht om het verlies van de Note 7 een beetje te compenseren. Dat gaat ze op deze manier hier in Nederland in ieder geval niet lukken. Zo lang ga ik er zelf niet meer op wachten, dan gaat het toch maar een zwarte worden zodra de cashback actie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firehuntah schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:41:
Als dat klopt zijn ze weer lekker dom bezig. Wie gaat in het eerste kwartaal van 2017 nog een S7 Edge kopen als in februari ook de S8 al gepresenteerd wordt en waarschijnlijk ook al in dat eerste kwartaal te koop is? Veel slimmer om hem nu uit te brengen, voor de feestdagen. Vooral omdat ze deze kleur juist van de Note 7 naar de S7 Edge hebben gebracht om het verlies van de Note 7 een beetje te compenseren. Dat gaat ze op deze manier hier in Nederland in ieder geval niet lukken. Zo lang ga ik er zelf niet meer op wachten, dan gaat het toch maar een zwarte worden zodra de cashback actie er is.
Zou wel leuk zijn geweest als de S8 met de feestdagen al in huis zou liggen, maar dat zullen wel dromen blijven. Ik denk dat het voor Samsung een knaller zou zijn geweest als het zou lukken voor de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brasov schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:33:
Wordt bij jullie ook vaak volledig random en automatisch de 'videostabilisatie' in de camera app uitgeschakeld? Ik zie het meestal als ik met de videogrootte zit te spelen. Om op de volgende vraag te komen, welke videogrootte gebruiken jullie achter? Ben nogsteeds in dubio over FHD 60fps of QHD.
Electronische videostabilisatie werkt niet bij UHD. Gebruik het ook nooit want het cropped je beeld wat ook weer ten koste van kwaliteit gaat. Alleen in extreme situaties gebruik ik het.
De optische stabilisatie is voor mij voldoende. Als ik film probeer ik het ook goed te doen dus zo weinig mogelijk bewegen.

Qua resolutie ben ik er zelf ook nog niet over uit maar het ligt een beetje aan de omstandigheden.
1080p 60fps is wel het meest vloeiend maar is minder goed onder minder goede lichtomstandigheden. HDR werkt dan trouwens niet meer en ook de snelle autofocus is dan opeens niet meer zo heel snel.

UHD oftewel 4k is wel de beste kwaliteit maar of dat nodig is, ligt aan jezelf.

QHD gebruik ik nooit.

Ik zou zeggen probeer gewoon wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B452dqkqFqCNucKTqh1qMoMa/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3Q1WzSIPiYOKVUpFfQFdfyrp/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nordic (NEE), gereleased 02 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Mon, 17 Oct 2016 05:40:23 +0000
Security Patch Level 2016-10-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPJE
CSC G935FPHN1BPH3
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nordic (NEE), gereleased 02 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Mon, 17 Oct 2016 05:37:17 +0000
Security Patch Level 2016-10-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPJE
CSC G930FPHN1BPH3
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 09:26 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
Verbaas me er over hoe langzaam Samsung is met updates in Nederland.. PHN draait nog op September patches. Over paar dagen rolt Google November patches uit.

Of zullen ze zo druk zijn met 7.1?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Heeft iemand hier toevallig goede/slechte ervaringen met het intel security anti-malware wat er op de S7 zit?
Ik kan hier nog vrij weinig over vinden helaas (zal nog wel even verder zoeken, mocht ik wat tegenkomen laat ik het ook weten uiteraard).

edit: Hmm het lijkt hier om een McAfee antivirus voor android te gaan. Welke blijkbaar betaald is, maar wel automatisch verlengd wordt. Zit dit nou gratis bij je S7, of moet je hier gewoon jaarlijks voor betalen?

[ Voor 30% gewijzigd door spocy op 02-11-2016 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Commentaar op moderatie mag in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 03-11-2016 09:03 ]

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:12

Rio

Ik heb al een boek

https://androidworld.nl/n...-s7-en-s7-edge-unbranded/

Kan iemand bevestigen? Zelf nog niets iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier ook nog niets op de s7 edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Arjan A

Cenosillicafoob

Gistermiddag binnengekregen

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Iemand ook problemen met opendoen van sim/sd-houder sleuf aan de bovenkant van het toestel?
Wat ik ook maar prik; het schuift niet meer uit :/

[ Voor 16% gewijzigd door BOEFJE_NL op 03-11-2016 12:23 . Reden: Taalcorrectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:37
Gisteren avond ontvangen/geïnstalleerd. Oktober beveiligingspatch nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 16:40
Mijn abbo loopt binnenkort af dus mag weer wat nieuws uitkiezen:-). Ik ben altijd een android man geweest, maar heb nu een jaartje Ios geprobeerd. Ik heb niet echt een voorkeur voor een systeem want beide hebben hun voor en nadelen. De S7 is inmiddels alweer +/- 7 maanden op de markt en vraag mij af hoe lang het toestel nog verzekerd is van updates? Ik heb meerdere notes gehad en na 2 jaar was het echt afgelopen met grote updates. Dit vind ik dus een groot voordeel van Ios die ondersteunen veel langer en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cassiekai schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:24:
Mijn abbo loopt binnenkort af dus mag weer wat nieuws uitkiezen:-). Ik ben altijd een android man geweest, maar heb nu een jaartje Ios geprobeerd. Ik heb niet echt een voorkeur voor een systeem want beide hebben hun voor en nadelen. De S7 is inmiddels alweer +/- 7 maanden op de markt en vraag mij af hoe lang het toestel nog verzekerd is van updates? Ik heb meerdere notes gehad en na 2 jaar was het echt afgelopen met grote updates. Dit vind ik dus een groot voordeel van Ios die ondersteunen veel langer en sneller.
Normaliter 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:23
BOEFJE_NL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:37:
Iemand ook problemen met opendoen van sim/sd-houder sleuf aan de bovenkant van het toestel?
Wat ik ook maar prik; het schuift niet meer uit :/
No offence, maar je prikt toch wel in het juiste gaatje? Normaal gaat het schuifje toch wel open als je het pennetje er in duwt. Als dat niet werkt zou ik met het toestel naar de winkel terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vriesman876 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:47:
[...]

No offence, maar je prikt toch wel in het juiste gaatje? Normaal gaat het schuifje toch wel open als je het pennetje er in duwt. Als dat niet werkt zou ik met het toestel naar de winkel terug gaan.
De eerste galaxy s6 modellen hadden ook last van dat schuifje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 15:41
FYI:
Ik ontving gisteren een pushbericht dat Oncircle ermee ging stoppen. Ik heb niet het vermoeden dat velen dit gebruiken, maar ik vond het toch wel makkelijk en leuk (andere emoticons, etc.).

Peoples edge blijft wel functioneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:51:
FYI:
Ik ontving gisteren een pushbericht dat Oncircle ermee ging stoppen. Ik heb niet het vermoeden dat velen dit gebruiken, maar ik vond het toch wel makkelijk en leuk (andere emoticons, etc.).

Peoples edge blijft wel functioneren!
Staat ook op de pagina van SamMobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Oke, dus nog goed een jaar. Verwacht dat er na de update naar Nougat niet veel meer zal komen. Dit maakt mijn keuze toch wel makkelijk.

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cassiekai schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:08:
[...]
Oke, dus nog goed een jaar. Verwacht dat er na de update naar Nougat niet veel meer zal komen. Dit maakt mijn keuze toch wel makkelijk.

Thanks
Aangezien zelfs de S6 nog 7.x krijgt, vermoed/verwacht ik dat de S7 ook de upgrade naar 8.x nog krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:21:
[...]

Aangezien zelfs de S6 nog 7.x krijgt, vermoed/verwacht ik dat de S7 ook de upgrade naar 8.x nog krijgt.
Dat denk ik ook wel een vlaggeschip laten ze niet zomaar verzuipen, zeker niet na het debacle van de Note 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cassiekai
pappaleone schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:32:
[...]

Dat denk ik ook wel een vlaggeschip laten ze niet zomaar verzuipen, zeker niet na het debacle van de Note 7
Ik vind het best een lastige keuze. Het blijft jammer dat de Note7 van de markt is gehaald. De keuze was dan makkelijk geweest. Ik kan natuurlijk een iphone7 plus 128gb nemen en deze eventueel verkopen als de Galaxy S8 uit komt. Gezien de i7 plus dan waarschijnlijk nog veel opbrengt hoef ik waarschijnlijk niet al te veel bij te leggen. De meerprijs van de iphone zie je altijd weer terug bij verkoop.

Ik ga mij nog even beraden wat slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cassiekai schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:40:
[...]

Ik vind het best een lastige keuze. Het blijft jammer dat de Note7 van de markt is gehaald. De keuze was dan makkelijk geweest. Ik kan natuurlijk een iphone7 plus 128gb nemen en deze eventueel verkopen als de Galaxy S8 uit komt. Gezien de i7 plus dan waarschijnlijk nog veel opbrengt hoef ik waarschijnlijk niet al te veel bij te leggen. De meerprijs van de iphone zie je altijd weer terug bij verkoop.

Ik ga mij nog even beraden wat slim is.
Dat is ook een optie natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

henklbr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:33:
Even twee blonde vragen:
- Bedoel je hiermee: Veilig opstarten en in veilige modus de pin instellen als unlock-methode? Zo niet, wat dan precies?
- Raak ik na flashen van deze rom mijn root kwijt?

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Bra-Jo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:14:
[...]

Even twee blonde vragen:
- Bedoel je hiermee: Veilig opstarten en in veilige modus de pin instellen als unlock-methode? Zo niet, wat dan precies?
- Raak ik na flashen van deze rom mijn root kwijt?
Voordat je flashed moet je in je draaiende androidversie in het menu 'schermvergr en beveiliging' de optie 'veilig opstarten' activeren (werkt met je bestaande beveiligingscode). Doe je dit niet dat beland je automatisch in een situatie van fabrieksreset!

Na flashen met ODIN ben je idd root kwijt. Daarvoor kun je de bekende Chainfire methode gebruiken (ook weer met ODIN) om hem terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

micheldenhaag schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:22:
[...]

Voordat je flashed moet je in je draaiende androidversie in het menu 'schermvergr en beveiliging' de optie 'veilig opstarten' activeren (werkt met je bestaande beveiligingscode). Doe je dit niet dat beland je automatisch in een situatie van fabrieksreset!

Na flashen met ODIN ben je idd root kwijt. Daarvoor kun je de bekende Chainfire methode gebruiken (ook weer met ODIN) om hem terug te krijgen.
Dank u!

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cassiekai schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:24:
Als je elke 1 a 2 jaar toch switcht wat maakt die lange/korte (of wat je er van vind) dan uit?

Anyway, de S5 die ruim 2,5 jaar oud is krijgt nog steeds updates, mogelijk geen nieuwere Android, maar wel gewoon beveiligingsgaten die worden gedicht, dus als je motivatie voor updates de beveiliging is dan zou je de S7 inderdaad wel kunnen overwegen, wil je over 2 jaar nog Android 9 (oid) willen op je S7, dat is lastiger te zeggen!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 12:44
Sinds release van S7 Edge met alle updates t/m vandaag hardnekkige drain problemen gehad en vorige week viel het mij op dat mijn home knop begon af te slijten beginnend van boven.
Het toestel gebruikte ik nog met de update uit maart en doordat laatste probleem erbij kwam afgelopen zaterdag aangemeld als RMA.

Bekijk toestel status net en reparatie is inmiddels klaar, vervangen is display module en de accu.
Online komt het ook voorbij dat de home knop afslijt bij veel personen en blijkbaar valt dit (gelukkig) onder garantie..

Ik vraag mij nu af heeft het drain probleem dan toch met de accu te maken denk ik dan nu??, dus ben benieuwd of mijn probleem nu eindelijk weg is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:05:
Sinds release van S7 Edge met alle updates t/m vandaag hardnekkige drain problemen gehad en vorige week viel het mij op dat mijn home knop begon af te slijten beginnend van boven.
Het toestel gebruikte ik nog met de update uit maart en doordat laatste probleem erbij kwam afgelopen zaterdag aangemeld als RMA.

Bekijk toestel status net en reparatie is inmiddels klaar, vervangen is display module en de accu.
Online komt het ook voorbij dat de home knop afslijt bij veel personen en blijkbaar valt dit (gelukkig) onder garantie..

Ik vraag mij nu af heeft het drain probleem dan toch met de accu te maken heeft denk ik dan nu??, dus ben benieuwd of mijn probleem nu eindelijk weg is :).
Ik hoop het voor je maar heb je nooit eens overwogen om een custom rom te proberen?
Als je zoveel problemen hebt zou ik van alles proberen. Terug naar stock kan altijd nog.

Is het probleem dan nog steeds aanwezig dan moet het haast wel hardware matig zijn want die custom roms worden flink getweaked en zijn vaak ontdoen van alle bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:12

Rio

Ik heb al een boek

BigF25 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:49:
[...]

Gisteren avond ontvangen/geïnstalleerd. Oktober beveiligingspatch nu..
Ik heb nog niets binnen. Vind het raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Garret1410 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:01:
[...]

Ik hoop het voor je maar heb je nooit eens overwogen om een custom rom te proberen?
Als je zoveel problemen hebt zou ik van alles proberen. Terug naar stock kan altijd nog.

Is het probleem dan nog steeds aanwezig dan moet het haast wel hardware matig zijn want die custom roms worden flink getweaked en zijn vaak ontdoen van alle bloatware.
Ik heb mij tot op vandaag niet echt verdiept in custom roms moet ik eerlijk zeggen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beezjeh schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:37:
[...]

Ik heb mij tot op vandaag niet echt verdiept in custom roms moet ik eerlijk zeggen :).
Is echt leuk, en je kunt er veel aan veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Ik ben sinds een kleine 4 weken ook in het bezit van een Galaxy S7 en mijn ervaringen tot nu toe zijn goed.

Er is echter één ding dat mij mateloos irriteert. Zodra het scherm uit gaat stoppen een aantal apps met wat ze aan het doen waren en ook lijkt te telefoon zijn verbinding met mijn Chromecast direct te verliezen.

Speelt de telefoon bijvoorbeeld muziek af met Poweramp, dan stopt deze direct zodra het scherm op zwart gaat, zowel automatisch na 2 minuten als direct met de knop.
Wanneer ik met Plex iets naar mijn Chromecast stream en het scherm uitzet gaat de Chromecast wel door met afspelen, maar zodra ik het scherm weer aanzet heb ik niet zoals met mijn Galaxy S4 de Plex knoppen voor pauze etc op mijn lockscreen, en wanneer ik het scherm unlock moet ik handmatig opnieuw verbinden met de Chromecast om iets te kunnen doen (pauze, forward, maakt niet uit wat).

Het lijkt er dus op dat de telefoon direct in een soort deep sleep mode gaat zodra het scherm uitgaat.
Ik heb al naar dingen als Power Saving en Battery Optimization gekeken, dat ook allemaal uitgezet maar het probleem blijft aan.

Nu is het gekke dat Google Play Music hier helemaal geen last van heeft. Of ik nu iets stream over WiFi of 4g, het scherm kan gewoon uit zonder dat alles stopt. In het begin had ook Play Music er last van, en blijkbaar heb ik iets veranderd dat het nu werkt, maar ik weet echt niet meer wat.

Als ik hier nu toch ben heb ik ook nog een vraag aan henklbr.
Aangezien mijn telefoon al vrij snel geroot was kan ik de OTA updates wel vergeten en ben ik afhankelijk van andere bronnen zoals Sammobile.
Maar nu zag ik dat jij (henklbr) hier ook regelmatig roms post die je, neem ik aan, zelf uit verschillende bronnen hebt samengesteld? Zou je mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen de roms die jij hier post en de roms op Sammobile? Ik kan daar nu namelijk ook een un-branded PHN rom downloaden van 17 oktober 2016.

Hopelijk ben ik met mijn vragen aan het juiste adres. Het leek me niet heel zinvol om hier nu een nieuw topic voor te openen.

[toevoeging]
Keep WiFi on during sleep staat op "always" uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kipcorn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:01:
Ik ben sinds een kleine 4 weken ook in het bezit van een Galaxy S7 en mijn ervaringen tot nu toe zijn goed.

Er is echter één ding dat mij mateloos irriteert. Zodra het scherm uit gaat stoppen een aantal apps met wat ze aan het doen waren en ook lijkt te telefoon zijn verbinding met mijn Chromecast direct te verliezen.

Speelt de telefoon bijvoorbeeld muziek af met Poweramp, dan stopt deze direct zodra het scherm op zwart gaat, zowel automatisch na 2 minuten als direct met de knop.
Wanneer ik met Plex iets naar mijn Chromecast stream en het scherm uitzet gaat de Chromecast wel door met afspelen, maar zodra ik het scherm weer aanzet heb ik niet zoals met mijn Galaxy S4 de Plex knoppen voor pauze etc op mijn lockscreen, en wanneer ik het scherm unlock moet ik handmatig opnieuw verbinden met de Chromecast om iets te kunnen doen (pauze, forward, maakt niet uit wat).

Het lijkt er dus op dat de telefoon direct in een soort deep sleep mode gaat zodra het scherm uitgaat.
Ik heb al naar dingen als Power Saving en Battery Optimization gekeken, dat ook allemaal uitgezet maar het probleem blijft aan.

Nu is het gekke dat Google Play Music hier helemaal geen last van heeft. Of ik nu iets stream over WiFi of 4g, het scherm kan gewoon uit zonder dat alles stopt. In het begin had ook Play Music er last van, en blijkbaar heb ik iets veranderd dat het nu werkt, maar ik weet echt niet meer wat.

Als ik hier nu toch ben heb ik ook nog een vraag aan henklbr.
Aangezien mijn telefoon al vrij snel geroot was kan ik de OTA updates wel vergeten en ben ik afhankelijk van andere bronnen zoals Sammobile.
Maar nu zag ik dat jij (henklbr) hier ook regelmatig roms post die je, neem ik aan, zelf uit verschillende bronnen hebt samengesteld? Zou je mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen de roms die jij hier post en de roms op Sammobile? Ik kan daar nu namelijk ook een un-branded PHN rom downloaden van 17 oktober 2016.

Hopelijk ben ik met mijn vragen aan het juiste adres. Het leek me niet heel zinvol om hier nu een nieuw topic voor te openen.

[toevoeging]
Keep WiFi on during sleep staat op "always" uiteraard.
Sorry ik ben niet de Henk waar je naar op zoek bent, maar toch even het antwoordt. Henk maakt de nieuwste rom's die uitkomen geschikt voor jou telefoon door de csc code aan te passen voor de Nederlandse versie. De rom is dus bijv voor spanje, maar door middel van de Nederlandse csc code toe te passen wordt het een Nederlandse versie. Dus zo heb je meteen de allernieuwste rom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Laatst online: 21-09 00:07
pappaleone schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:59:
[...]

Sorry ik ben niet de Henk waar je naar op zoek bent, maar toch even het antwoordt. Henk maakt de nieuwste rom's die uitkomen geschikt voor jou telefoon door de csc code aan te passen voor de Nederlandse versie. De rom is dus bijv voor spanje, maar door middel van de Nederlandse csc code toe te passen wordt het een Nederlandse versie. Dus zo heb je meteen de allernieuwste rom. :)
Ok, duidelijk. Denk ik.
Ik dacht dat er meer geknutsel bij kwam kijken. Dus als ik het goed begrijp zijn de roms verder identiek, of je er nu een hebt voor de Spaanse markt of voor Nederlandse gebruikers?
Sorry als dit wat onnozel overkomt, ik ben tegenwoordig iets terughoudender met aanpassingen aan mijn telefoon doen als ik niet weet hoe die ongeveer werken.

Op mijn HTC Sensation en Samsung Galaxy S4 ben ik helemaal los gegaan met custom roms en aanpassingen, maar voor nu wil ik m'n S7 zo standaard mogelijk houden. Over een jaar maakt het me niet zo veel meer uit. :P

Root + Titanium Backup en een paar andere root apps is voor nu genoeg, en als er via deze weg ook nog officiële updates geïnstalleerd kunnen worden ben ik helemaal content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
OTA-update S7E nu beschikbaar (PHN)..

..BPJE (oktober-patch)..

[ Voor 4% gewijzigd door _Nick__ op 04-11-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
pappaleone schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:07:
[...]

Is echt leuk, en je kunt er veel aan veranderen. ;)
Mag ik vragen wat je er precies allemaal aan veranderd? Sinds de Note Edge heb ik mijn toestel niet geroot want ik had het in principe niet nodig.. Dus ben benieuwd wat de redenen zijn om het wel te doen..
Vroeger deed ik het wel op de nieuwste roms erop te zetten.. toen hielp het nog, tegenwoordig zijn ze al snel genoeg in mijn beleving dan..

[ Voor 15% gewijzigd door Rohit op 04-11-2016 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:00
Ik heb ook nooit geroot geflashed of hoe je het ook wil noemen, maar lees vaak wel dat mensen het juist wel willen. Ik lees dus even mee met de vraag hierboven : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
vriesman876 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:47:
[...]

Haha, ja hoor, zit maar 1 gaatje in het schuifje zelf, de ander rechts is de mic. Helaas dus terug naar de winkel! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Wsnlk domme vraag maar vind het antwoord niet direct hier...
Heb enkele maanden geleden een ROM van Henk geflasht (pfg) lux.(waarvoor dank).
Sindsdien krijg ik geen automatische updates meer binnen.
Niet OTA en niet via smart switch.
Klopt het dat, als je via odin zelf een andere ROM flasht dat je dan geen updates meer krijgt en telkens zelf een nieuwe ROM moet flashen om up to date te zijn ?
Of zie ik dit verkeerd ?
Mijn beveiligingspatch is ondertussen van juli 2016
Alvast bedankt.
grt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:19
Snap niet zo goed waarom ik een rom van Henk zou moeten gebruiken. Ik gebruik gewoon netjes de OTA updates en ruim daarna de cache op via recovery.. zowel bij mijn s7 en s7edge nog nooit problemen gehad of battery drains.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
BIG charlie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:55:
Klopt het dat, als je via odin zelf een andere ROM flasht dat je dan geen updates meer krijgt en telkens zelf een nieuwe ROM moet flashen om up to date te zijn ?
Of zie ik dit verkeerd ?
Alvast bedankt.
grt
Waarschijnlijk doordat jij een andere csc code geflasht hebt bovenop je huidige code. Als je de Phone Info applicatie uit de playstore haalt, naar csc codes gaat en dan kijkt onder active dan moet daar 1 code staan. In jou geval LUX waarschijnlijk staat er PHN/LUX of iets in die strekking. Mocht dat zo zijn dan moet je een rom flashen en fabrieks reset uitvoeren ;) dan krijg je weer 1 csc code. En weer updates :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BIG charlie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:55:
Of zie ik dit verkeerd ?
Alvast bedankt.
grt
Als je niet wil flashen, en OTA wil blijven ontvangen:

Download/Installeer de laatste beschikbare ROM voor LUX (Luxemburg) via SamMobile en/of de SamFirm-tool, installeer "mijn ROM-updates" NIET meer, en je zal via OTA weer updates krijgen...

Ik vind het zelf geen probleem om met Odin te flashen... ;)

roT- schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:00:
Snap niet zo goed waarom ik een rom van Henk zou moeten gebruiken. Ik gebruik gewoon netjes de OTA updates en ruim daarna de cache op via recovery.. zowel bij mijn s7 en s7edge nog nooit problemen gehad of battery drains.
Misschien omdat sommige mensen (me2) wat eerder (of soms veel eerder) de nieuwste ROM met de laatste security patches en/of functies op hun toestel willen hebben? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door henklbr op 04-11-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Ok mensen, bedankt voor de heldere uitleg.

grtz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
Dat begrijp ik nog wel henk.

Echter hou ik mijn voorkeur toch op OTA.
En niet de door jou geposted roms.
OTA weet ik zeker dat alles gewoon werkt en ik de updates rechtstreeks van samsung krijg en niet door een persoon er nog tussen.

Minimaliseert eventuele risico's en complicaties. En dat de security patches wat later op mijn toestel beschikbaar zijn neem ik voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roT- schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:27:

OTA weet ik zeker dat alles gewoon werkt en ik de updates rechtstreeks van samsung krijg en niet door een persoon er nog tussen.
Vraagje: waar denk je, dat de door mij geposte ROM's vandaan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ik snap het ook wel hoor. Je kan simpelweg niet voorzichtig genoeg zijn. Ik flashte zelf ook wel eens nieuwe firmware via Odin, maar dan alleen met firmware die ik via XDA's SamFirm tool had gedownload. Die haalde het volgens mij direct van de Samsung servers af. Dat is een stuk betrouwbaarder dan het downloaden van een zip die iemand ergens op een host heeft gezet - goede bedoelingen of niet.

Nog erger vind ik het rooten op een Samsungtoestel. Je flashed iets waarvan je echt totaal niet weet wat er nou precies in zit. Je moet er maar op vertrouwen dat er geen shit mee komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit en hierboven zal allemaal wel verwijdert worden, maar ik hou het ook lekker op OTA, de up-dates/grades komen misschien wel wat later, maar dat vind ik totaal geen probleem en zou eigenlijk voor niemand een probleem moeten zijn. Omdat sommigen ergens lezen dat er een update is moet en zal deze er nog liever gisteren dan vandaag op, het zit gewoon tussen de oren. Want iets een paar dagen of weken later krijgen maakt geen fluit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:39:
Dit en hierboven zal allemaal wel verwijdert worden, maar ik hou het ook lekker op OTA, de up-dates/grades komen misschien wel wat later, maar dat vind ik totaal geen probleem en zou eigenlijk voor niemand een probleem moeten zijn. Omdat sommigen ergens lezen dat er een update is moet en zal deze er nog liever gisteren dan vandaag op, het zit gewoon tussen de oren. Want iets een paar dagen of weken later krijgen maakt geen fluit uit.
Klopt, al wil ik persoonlijk ergggg graag de update naar 7.1. Waarom? Gewoon omdat die nieuwer en "beter" is. ;)
Geen nieuws over wanneer die beschikbaar gaat komen toch? Zal wel rond de S8 release zijn ofzo :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:49:
[...]

Klopt, al wil ik persoonlijk ergggg graag de update naar 7.1. Waarom? Gewoon omdat die nieuwer en "beter" is. ;)
Geen nieuws over wanneer die beschikbaar gaat komen toch? Zal wel rond de S8 release zijn ofzo :(
http://www.sammobile.com/...a-test-galaxy-s7-edge-uk/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ok, ze zijn er dus mee bezig. Helaas alleen testen in UK vooralsnog. Maar december moeten ze dus kunnen halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Dames en heren, houden we het gezellig en on-topic?
Discussie over de rom's doen we hier niet! Henk post zijn rom's onder het feit dat mensen die een root hebben dan toch hun beveiligingupdates krijgen. Discussie waarom en hoe de rom's gepost worden doen we dus niet!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rodie83 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:50:
Ik snap het ook wel hoor. Je kan simpelweg niet voorzichtig genoeg zijn. Ik flashte zelf ook wel eens nieuwe firmware via Odin, maar dan alleen met firmware die ik via XDA's SamFirm tool had gedownload. Die haalde het volgens mij direct van de Samsung servers af. Dat is een stuk betrouwbaarder dan het downloaden van een zip die iemand ergens op een host heeft gezet - goede bedoelingen of niet.

Nog erger vind ik het rooten op een Samsungtoestel. Je flashed iets waarvan je echt totaal niet weet wat er nou precies in zit. Je moet er maar op vertrouwen dat er geen shit mee komt.
Iets beter lezen en je eigen ook iets beter verdiepen in deze materie, dan hoef je deze onzin niet te verkondigen hier op het forum.Dit gaat nergens over even het forum custom rom's raadplegen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Kritiek op moderatie is prima, maar nog steeds niet in een toestel topic. Dat kan in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, zoals altijd.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 05-11-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 19:57
Sinds deze week heb ik een S7. De automatische helderheid lijkt niet te werken.
Het vinkje bij auto staat aan maar toch staat de helderheid continu in het midden. In een pikkedonkere kamer is dit veel te fel.
Schuif ik de slider dan naar minimaal is het goed. Lock en unlock ik daarna de telefoon staat de slider weer in het midden en dus veel te fel.
Ook van een donkere ruimte naar onder een felle lamp doet niks.

Bij de S6 die ik hiervoor had werkte dit goed.

Met *#0*# heb ik in het service menu de lichtsensor getest en die werkt gewoon.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Blackouts op 05-11-2016 10:32 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb sinds een aantal dagen een Galagy S7 edge na altijd een iphone gehad te hebben, dus even flink wennen. WAar ik tegenaanloop en nog niet kan corriggeren is het feit dat voor sommige navigatie apps de resoltie van het scherm zo hoog is, dat de straat en plaats namen onleesbaar klein zijn. Inzoomen helpt niet, want de namen worden opnieuw geschaald tot onleesbaar. Alleen inzoomen tot op het hoogste niveau helpt, maar dan heb je één enkele straat in beeld en dat navigeert niet handig.

Ik heb dit in TomTOm Mydrive en OruxMaps. Weet iemand een instelling om de fonts alleen in deze apps (dus niet voor het systeem) grotere te maken? Google maps heeft dit beter voor elkaar, daar zijn is de tekst beter te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
bramv82 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:31:
Sinds deze week heb ik een S7. De automatische helderheid lijkt niet te werken.
Het vinkje bij auto staat aan maar toch staat de helderheid continu in het midden. In een pikkedonkere kamer is dit veel te fel.
Schuif ik de slider dan naar minimaal is het goed. Lock en unlock ik daarna de telefoon staat de slider weer in het midden en dus veel te fel.
Ook van een donkere ruimte naar onder een felle lamp doet niks.

Bij de S6 die ik hiervoor had werkte dit goed.

Met *#0*# heb ik in het service menu de lichtsensor getest en die werkt gewoon.

Iemand een idee?
Ik had hier ook last van. Heb je je toestel in een hoesje? Haal 'm er dan eens uit. Bij mij heeft dat geholpen, al snap ik nog steeds niet waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21
Kritiek op de moderatie en het beleid in mobile hoort thuis in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet hier. Lees het feedback topic ook eerst even na, deze discussie is al eens gevoerd.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 05-11-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, dus weg.

[ Voor 107% gewijzigd door janvanduschoten op 05-11-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Het schijnt er ingewikkeld te zijn om hier ontopic te blijven.

Als het niet over het toestel gaat, is het offtopic.

Zinloze op de man discussies zijn ook niet welkom hier. Mocht je je irriteren aan andere users, dan kun je je melden bij een van de mods of discussiëren in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet hier.

Nu weer on topic over de S7 :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Heeft er iemand vervelend ervaring na de oktober update via ota? Ik heb hem zelf nog niet geactiveerd maar las bij reacties dat de palm rejection bij de edge niet goed meer werkte na update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Duckvogel schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:30:
Heeft er iemand vervelend ervaring na de oktober update via ota? Ik heb hem zelf nog niet geactiveerd maar las bij reacties dat de palm rejection bij de edge niet goed meer werkte na update?
Werkt hier helemaal prima.
Zoals altijd na een update doe ik een clear cache in recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Had het paar dagen geleden al genoemd dat mijn S7 Edge goud home knop begon af te slijten/los laten van kleur vanaf de bovenzijde, ik dacht dus dat Dynafix alleen mijn knop had vervangen maar ik heb een hele nieuwe display gekregen :).

Maar zijn er meer mensen met dit probleem overigens, internet staat er vol mee en gezien Dynafix het onder garantie heeft vervangen dan moet het haast wel een bekend probleem zijn bij Samsung neem ik aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:19

Zorian

What the fox?

beezjeh schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:54:
Had het paar dagen geleden al genoemd dat mijn S7 Edge goud home knop begon af te slijten/los laten van kleur vanaf de bovenzijde, ik dacht dus dat Dynafix alleen mijn knop had vervangen maar ik heb een hele nieuwe display gekregen :).

Maar zijn er meer mensen met dit probleem overigens, internet staat er vol mee en gezien Dynafix het onder garantie heeft vervangen dan moet het haast wel een bekend probleem zijn bij Samsung neem ik aan!
Vaag, ik gebruik die knop vrij veel en hij is nog puntgaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Zorian schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:35:
[...]

Het viel mij per toeval op, dacht allereerst wat vuil dus met een zachte tandenborstel er bij langs gegaan en kreeg het niet weg :).

Dus hierop ging ik zoeken op Google en had direct hit met soortgelijk klachten.

https://www.google.nl/web...+edge+home+button+peeling

Maar hier een foto waarop het te zien is,

Afbeeldingslocatie: https://anonmgur.com/up/1e14609302cf511ef696df2a2748191e.jpg

D

[ Voor 7% gewijzigd door beezjeh op 05-11-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Zorian schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:35:
[...]

Echt waar? Ik heb nu een 3x s7(e) gehad en alle 3 vertoonde na paar weken al krasjes.

Heb je helemaal geen krasjes? Ook geen hele fijne?

Ikzelf heb voor de time being een stukje plakband op de home button geplakt totdat de protector ervoor binnenkomt..

[ Voor 15% gewijzigd door roT- op 05-11-2016 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:19

Zorian

What the fox?

roT- schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:56:
[...]

Echt waar? Ik heb nu een 3x s7(e) gehad en alle 3 vertoonde na paar weken al krasjes.

Heb je helemaal geen krasjes? Ook geen hele fijne?

Ikzelf heb voor de time being een stukje plakband op de home button geplakt totdat de protector ervoor binnenkomt..
Niets, noppes, nada. Hele toestel is ondanks alle mishandelingen nog vrijwel puntgaaf.
Gebruik geen cover, protector, whatever. Enige wat ik heb zijn 3 hele kleine, lichte krasjes op de achterkant waarvan ik weet dat ze mijn schuld zijn. Iets met telefoon op een oppervlak neer gooien met zand en ander scherp vuil erop. En 1 keer ongelukkig terecht gekomen bij een mislukte poging om hem in mijn zak te doen, hierbij op een grove stenen ondergrond gevallen waardoor er een hapje uit het aluminium randje is linksboven op de hoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 05-11-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 07:04
Ik heb nu een maand een S7, maar merk dat het display heel slecht reageert als hij in de lader zit. Sowieso vind ik het scherm niet zo goed op aanraking reageren, maar als hij in de lader zit is het echt heel erg storend.

Bijna alsof je dronken zit te typen, iemand anders een vergelijkbare ervaring of kan ik er vanuit gaan dat mijn toestel gewoon defect is? Heb het al geprobeerd zonder dat fast charge aan staat, maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nilsepils schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:22:
Ik heb nu een maand een S7, maar merk dat het display heel slecht reageert als hij in de lader zit. Sowieso vind ik het scherm niet zo goed op aanraking reageren, maar als hij in de lader zit is het echt heel erg storend.

Bijna alsof je dronken zit te typen, iemand anders een vergelijkbare ervaring of kan ik er vanuit gaan dat mijn toestel gewoon defect is? Heb het al geprobeerd zonder dat fast charge aan staat, maar dat maakt niet uit.
Klinkt als een defect. Misschien zit er viezigheid op het scherm, dat kan ook problemen veroorzaken. Hier heb ik in ieder geval vrijwel nooit last van dat het scherm niet goed reageert.

Het zou ook iets softwarematigs kunnen zijn, dus een reset is het proberen wel waard, maar als het probleem doorzet zou ik 'm gewoon opsturen.
rodie83 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:39:
[...]

Ik had hier ook last van. Heb je je toestel in een hoesje? Haal 'm er dan eens uit. Bij mij heeft dat geholpen, al snap ik nog steeds niet waarom.
Als auto helderheid aanstaat maar je toch met het slidertje gaat spelen in het menu (het drop down menu i.i.g.) dan blijft auto aangevinkt maar blijft de helderheid op waar jij hem zelf hebt opgezet. Auto brightness even uit en aanzetten lost dat op.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 06-11-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 18:39
Weet iemand hier toevallig hoe ik Volte kan inschakelen op mijn S7 edge met note 7 rom?
Zijn er bepaalde handelingen voor nodig of een Nederlandse CSC of bootloader?

Hoop dat iemand het hier werkend heeft en ervaring heeft met de kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:37
Gisteren viel me iets negatiefs op aan de camera. Heb deze voor video opname op Fhd 60fps staan, had een tweetal filmpjes opgenomen maar deze zijn ontzettend out-of-focus/blurry.
Ik dacht dat komt omdat het in de avond is gefilmd, startte hem net maar ook overdag is het zo wazig/blurry.
Op Fhd of Uhd prima, gewoon scherp maar de Fhd 60fps modus filmt dus niet helemaal lekker.

Heb de s7 nu al enkele maanden maar zo vaak film ik niet en dit viel me dan ook net pas op.

Zijn er andere s7(edge) gebruikers die dit is opgevallen? of überhaupt geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 12:52
BigF25 schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:43:
Gisteren viel me iets negatiefs op aan de camera. Heb deze voor video opname op Fhd 60fps staan, had een tweetal filmpjes opgenomen maar deze zijn ontzettend out-of-focus/blurry.
Ik dacht dat komt omdat het in de avond is gefilmd, startte hem net maar ook overdag is het zo wazig/blurry.
Op Fhd of Uhd prima, gewoon scherp maar de Fhd 60fps modus filmt dus niet helemaal lekker.

Heb de s7 nu al enkele maanden maar zo vaak film ik niet en dit viel me dan ook net pas op.

Zijn er andere s7(edge) gebruikers die dit is opgevallen? of überhaupt geen last van hebben?
Ik heb er zelf geen last van, ik weet wel dat met 60fps de telefoon meer moeite heeft met scherpstellen en dat je dit soms ook zelf moet gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

k---evi-n schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:25:
Weet iemand hier toevallig hoe ik Volte kan inschakelen op mijn S7 edge met note 7 rom?
Zijn er bepaalde handelingen voor nodig of een Nederlandse CSC of bootloader?

Hoop dat iemand het hier werkend heeft en ervaring heeft met de kwaliteit :)
Dat gaat je niet lukken, de rom die je gebruikt moet VoLTE hebben. De Note 7 heeft nooit de update hiervoor gehad en zal die ook nooit krijgen. VoLTE zal alleen beschikbaar komen op officiële firmware van de leverancier. Jouw S7 Edge heeft geen officiële firmware dus die zal geen VoLTE kunnen krijgen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 18:39
The_Wireless_Guy schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:35:
[...]

Dat gaat je niet lukken, de rom die je gebruikt moet VoLTE hebben. De Note 7 heeft nooit de update hiervoor gehad en zal die ook nooit krijgen. VoLTE zal alleen beschikbaar komen op officiële firmware van de leverancier. Jouw S7 Edge heeft geen officiële firmware dus die zal geen VoLTE kunnen krijgen.
Maar gebruikers melden wel dat ze Volte kunnen gebruiken alleen ik krijg de optie niet ertussen...
Heb gelezen dat ze naar de CSC van je rom kijken maar waar kijken ze nogmeer naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

k---evi-n schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:25:
[...]

Maar gebruikers melden wel dat ze Volte kunnen gebruiken alleen ik krijg de optie niet ertussen...
Heb gelezen dat ze naar de CSC van je rom kijken maar waar kijken ze nogmeer naar?
Welke gebruikers? Zijn er gebruikers met een S7 met een Note7 rom die dat wel kunnen?
Ik ken het update proces van Samsung niet maar ik weet wel dat elk toestel specifiek getuned wordt in de firmware om VoLTE aan te kunnen. Ik kan me zo voorstellen dat jij met je rom niet in aanmerking komt voor een update en dus ook geen VoLTE kan krijgen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
Sinds de laatste update heb ik last van dat het scrollen niet meer goed werkt in de S-browser. Schiet alle kanten op. Meerdere mensen hier last van?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Nee net de update gedaan even geprobeerd diverse pagina's opgeroepen en door gescrold maar werkt als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn S7 edge zomaar ineens een keer of 8 a 10 trilt. Geen geluid. Geen melding. Ook snachts. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mirelia schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:45:
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn S7 edge zomaar ineens een keer of 8 a 10 trilt. Geen geluid. Geen melding. Ook snachts. Heel vervelend.
Nfc? Eerste wat ik uitzet op een Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
SYQ schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:50:
[...]

Nee dat staat bij mij uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hoppa cashback actie is van start gegaan!! dus vanaf vanavond officieel eigenaar van een S7 Edge!
Nu nog een aantal uur om te bedenken welke kleur ik wil. Zijn er mensen die even wat over hun kleur willen vertellen m.b.t. vingerafdrukjes enz? Welke valt het meest op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 20:41
Ik wil ook een Galaxy S7 aanschaffen met de cashback actie maar zie in de voorwaarden dat er een aantal bedrijven maar mee doen aan de actie ivm EAN codes die op de telefoons zitten zou je ook cashback krijgen als je bij een andere webwinkel besteld dan de deelnemende bedrijven?

Zie:
https://api.my-samsung.co...0NL%20HHP%20New%20(2).pdf

[ Voor 15% gewijzigd door michaeltjeh1 op 07-11-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
michaeltjeh1 schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:04:
Ik wil ook een Galaxy S7 aanschaffen met de cashback actie maar zie in de voorwaarden dat er een aantal bedrijven maar mee doen aan de actie ivm EAN codes die op de telefoons zitten zou je ook cashback krijgen als je bij een andere webwinkel besteld dan de deelnemende bedrijven?

Zie:
https://api.my-samsung.co...0NL%20HHP%20New%20(2).pdf
Als de EAN codes overeenkomen lijkt mij wel dan.. kan je het beste contact opnemen met Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
SYQ schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:50:
[...]

Waarom, als ik vragen mag?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Richh schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:19:
[...]

Waarom, als ik vragen mag?
Irritante pling geluiden af en toe, nfc uit en geen last hier meer van. Heb dit ook gehad met Note 4, S6 Edge en S6 Edge plus.

Iemand trouwens al gelukt om zich aan te melden voor Beta 7.0? Of moeten we ook voor het aanmelden wachten tot woensdag, wat ik niet terug lees
nieuws: Samsung begint woensdag met testversie van Android Nougat voor Galaxy S7

Ah, ok XDA lees ik dat aanmelden ook echt vanaf woensdag is.

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 07-11-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Heeft iemand de Galaxy Beta APK al gevonden? Ik kan 'm niet vinden :P
SYQ schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:39:
[...]

Irritante pling geluiden af en toe, nfc uit en geen last hier meer van. Heb dit ook gehad met Note 4, S6 Edge en S6 Edge plus.
Daar heb ik echt nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Iemand trouwens al gelukt om zich aan te melden voor Beta 7.0? Of moeten we ook voor het aanmelden wachten tot woensdag, wat ik niet terug lees
nieuws: Samsung begint woensdag met testversie van Android Nougat voor Galaxy S7

De app geeft bij mij een foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Heb de app inmiddels geïnstalleerd en me aangemeld. Nu maar wachten dus :)

https://mega.nz/#!eZthkDg...APl4r6VXAuWAK8_T1NHHlXHQM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Ja weet ook echt niet hoe jij die pling geluidjes hoort hahaha woon jij toevallig in een huis gemaakt van NFC tags? :P nog nooit last van gehad op de Note edge en ook niet met mijn huidige HTC one max..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:25
Ik heb sinds de laatste update een vreemd probleem met de wifi op de Galaxy S7 Edge.

Wanneer ik wifi aanzet via het toggle menu dan maakt de telefoon gewoon verbinding.
Zet ik de wifi uit en weer aan (ook weer via toggle menu) dan maakt de telefoon geen verbinding meer.
De wifi gaat aan uit aan uit aan uit. 8)7
Zet ik wifi in het instellingen menu weer uit en aan dan maakt hij wel verbinding 8)7

Ik heb de cache van de telefoon gewist, wifi netwerken vergeten al gedaan, slimme netwerkwissel staat uit,
netwerk instellingen gereset in intellingen, back-up maken en terugzetten, netwerkinstellingen resetten.
en de router een reboot gegeven. Niks heeft geholpen.
Wat zou nog meer een oplossing kunnen zijn? (behalve een factory reset)
[YouTube: https://youtu.be/Jx60-omBm2A]

OPLOSSING:
In het menu waar de wifi netwerken vermeld worden zag ik op een gegeven moment een tekst staan met een link wanneer je hierop drukte kwam je in een menu waarmee 3rd party apps en/of bluetooth ook naar wifi netwerken in de buurt kunnen scannen. Deze optie uitgezet en het probleem is weg. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Megapaul op 07-11-2016 11:34 . Reden: update ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laat ik sommigen van jullie alvast uit hun dromen helpen:

De BETA van Android 7.0 wordt alleen beschikbaar gesteld in de UK (Samsung Galaxy Apps), en dan ook nog alleen voor S7's en S7Edges's met CSC-code BTU!

Je kan hier in NL dus wel de APK installeren, maar je hebt er niks aan: je toestel heeft niet de BTU CSC-code in NL!

However:

Je kan eventueel WEL mee doen aan de BETA, maar dan dien je wel de BTU-firmware te installeren op je S7/S7Edge met Odin (AP BL CP & CSC_BTU).
Je toestel wordt dan gereset en de firmware/productcode op BTU gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
henklbr schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:30:
Laat ik sommigen van jullie alvast uit hun dromen helpen:

De BETA van Android 7.0 wordt alleen beschikbaar gesteld in de UK (Samsung Galaxy Apps), en dan ook nog alleen voor S7's en S7Edges's met CSC-code BTU!

Je kan hier in NL dus wel de APK installeren, maar je hebt er niks aan: je toestel heeft niet de BTU CSC-code in NL!

However:

Je kan eventueel WEL mee doen aan de BETA, maar dan dien je wel de BTU-firmware te installeren op je S7/S7Edge met Odin (AP BL CP & CSC_BTU).
Je toestel wordt dan gereset en de firmware/productcode op BTU gezet.

Als je al een TR aanmaakt, start dan hier ook niet de discussie...

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2016 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Goed bedoelt, maar de verkeerde plek

[ Voor 52% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onderstaand is nuttige info, maar aub geen discussie over wat waar moet, dat loopt namelijk altijd uit de hand...

Je kan je als S7/S7Edge gebruiker aanmelden als "Beta-Tester" voor Android 7.x bij Samsung.

Meer info: http://www.sammobile.com/...axy-s7-starts-november-9/

[ Voor 42% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

knip

[ Voor 63% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2016 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2016 13:01 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support