De Samsung Galaxy S7 krijgt in de Benelux een prijs van 699,99 euro en de Galaxy S7 Edge gaat voor 799,99 euro van de hand. Beide smartphones krijgen in de Benelux de Exynos-soc van Samsung zelf. Dat blijkt uit informatie die Tweakers toegespeeld kreeg. Met een prijs van 799,99 euro, kost de Galaxy S7 Edge bij introductie minder dan de Galaxy S6 Edge vorig jaar. Dat toestel had een introductieprijs van 849 euro. Uit betrouwbare informatie die Tweakers kreeg toegespeeld, blijkt dat beide toestellen in de Benelux geleverd gaan worden met een Exynos-octacore, bestaande uit een quadcore-deel met kloksnelheid van 2,3GHz en een met kloksnelheid van 1,6GHz. Hoogstwaarschijnlijk gaat het hierbij om de Exynos 8 Octa 8890 die Samsung eind vorig jaar onthulde. De soc heeft vier door Samsung ontworpen cores aangevuld met vier zuinige Cortex-A53-cores. Er zouden volgens geruchten ook Galaxy S7-modellen met een Qualcomm Snapdragon 820 verschijnen maar die lijken dus niet naar de Benelux te komen. De capaciteit van de accu van de Galaxy S7 gaat volgens de specificaties 3000mAh bedragen en die van de Edge is met 3600mAh nog wat omvangrijker. De gegevens bevestigen eerdere berichten dat de verschijningsdatum 11 maart is in de Benelux en dat vroege beslissers er zonder kosten een Gear VR-headset bij krijgen. Beide modellen komen in drie kleuren uit: wit, zwart en goud. Bovendien verschijnen er alleen 32GB-versies maar de opslagcapaciteit is uit te breiden via een sd-geheugenkaart. De smartphones krijgen een 12-megapixelcamera en 5-megapixelfrontcamera. Daarnaast zijn ze waterdicht en bestand tegen stof.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Gisteren mijn S7 ontvangen, waardoor mijn tijdelijk geleende S4 mini weer de kast in kan. Voor het eerst sinds de S3 weer een eigen moderne Galaxy in mijn bezit!
Eerste indrukken zijn prima, al kreeg ik na het instellen geen verzoek om Nougat te installeren. Na wat zoeken op internet werd ik verwezen naar Smart Switch, de opvolger van Kies. Daar werd ik een beetje zenuwachtig van, want Kies onder de S3 was echt een draak van een programma. Maar goed, Smart Switch bleek een fluitje van een cent en de update die OTA niet beschikbaar was kon via deze weg geïnstalleerd worden.
Het toestel vind ik in 1 woord geweldig. Bloatware had nog wat minder gemogen en alle inspanningen die Samsung doet om mij in hun ecosysteem te trekken zijn ronduit irritant, maar als je eenmaal door dat woud heen bent is het gewoon geweldig.
Ik heb een korte blog geschreven waarin ik de S7 vergelijk met mijn laatste Chinaphone: de Zuk Z2 Pro. Voor de geïnteresseerden:
Hoppa!: Zuk Z2 Pro versus Samsung Galaxy S7
Eerste indrukken zijn prima, al kreeg ik na het instellen geen verzoek om Nougat te installeren. Na wat zoeken op internet werd ik verwezen naar Smart Switch, de opvolger van Kies. Daar werd ik een beetje zenuwachtig van, want Kies onder de S3 was echt een draak van een programma. Maar goed, Smart Switch bleek een fluitje van een cent en de update die OTA niet beschikbaar was kon via deze weg geïnstalleerd worden.
Het toestel vind ik in 1 woord geweldig. Bloatware had nog wat minder gemogen en alle inspanningen die Samsung doet om mij in hun ecosysteem te trekken zijn ronduit irritant, maar als je eenmaal door dat woud heen bent is het gewoon geweldig.
Ik heb een korte blog geschreven waarin ik de S7 vergelijk met mijn laatste Chinaphone: de Zuk Z2 Pro. Voor de geïnteresseerden:
Hoppa!: Zuk Z2 Pro versus Samsung Galaxy S7
Ik heb sommige apps zoals facebook en instagram geactiveerd en ik moet zeggen dat ik weinig tot geen verschil merk in mijn batterij leven... nog steeds 1,5 dag met 4u SoT (afhankelijk van wat ik doe met die uurtjes SoT). Ik denk dat Apps als package disabler overbodig zullen worden voor batterij besparing. Ik gebruik het nu voornamelijk om dubbele apps (google calendar, S planner dan disablen) te disablen. Ik geloof dat dit ook eerder was opgemerkt in het vorige topic.
Ik heb nu 2 maanden de Galaxy S7 edge (zilverkleurig) in het bezit en ben nog steeds uiterst tevreden. Kwam af van een iPhone 6s plus, dus de lat lag behoorlijk hoog. De S7 edge is echter met vlag en wimpel geslaagd. Een heerlijk toestel met prima camera en prachtig scherm. Ondanks dat het scherm ook 5,5 inch is, is de totale telefoon toch een stuk kleiner dan de 6s plus. Iets waar mijn broekzak (en mijn benen bij bepaalde bewegingen) erg dankbaar voor. Ondanks dat ik pas redelijk laat (na 3/4 jaar) ben overgestapt en de 6s plus qua prestaties krachtiger is, heb ik geen enkel moment het gevoel met een zwakkere telefoon te maken te hebben. Ook is de S7 (edge) nog zeer concurrerend met alle huidige Android modellen. Zeker vanwege het prachtige scherm en de uitstekende camera zijn er weinig alternatieven die het beter doen.
Ik heb alleen wel 1 probleem en dat is de homeknop die aan de randen minder goed reageert. Ik moet de knop een stuk harder indrukken in vergelijking met het midden van de knop. Ik merk dat ik hierdoor toch meermaals op de knop moet drukken om terug naar het homescreen te gaan. Aangezien reparatie betekent dat ik de telefoon een dag of 4-5 kwijt ben (nog te overzien) en de reparatie door DynaFix wordt uitgevoerd (wel een probleem) zit ik nog in dubio over wat te doen.
Ik heb alleen wel 1 probleem en dat is de homeknop die aan de randen minder goed reageert. Ik moet de knop een stuk harder indrukken in vergelijking met het midden van de knop. Ik merk dat ik hierdoor toch meermaals op de knop moet drukken om terug naar het homescreen te gaan. Aangezien reparatie betekent dat ik de telefoon een dag of 4-5 kwijt ben (nog te overzien) en de reparatie door DynaFix wordt uitgevoerd (wel een probleem) zit ik nog in dubio over wat te doen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Nadat iemand dat zei ben ik dit gaan bekijken een tijd terug, ik heb het ook.
Denk ook dat het een kwestie van gewenning is, mij was het anders namelijk nooit opgevallen dat de zijkanten het minder goed doen. ..
Denk ook dat het een kwestie van gewenning is, mij was het anders namelijk nooit opgevallen dat de zijkanten het minder goed doen. ..
Hier ook hetzelfde probleem op de S7 (non edge) dat de randen van de knop minder reageren. Ook heb ik vaak dat de camera geactiveerd wordt bij een voor mijn gevoel enkele klik i.p.v. een dubbel klik.vaagisdenaam schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:38:
Nadat iemand dat zei ben ik dit gaan bekijken een tijd terug, ik heb het ook.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Wat is dat always-on scherm vet zeg. Kost een paar procentjes per dag, maar het voegt ook wel echt iets toe.
Inderdaad, sinds Nougat is het een stuk beter geworden en staat sindsdien ook aan bij mij.
De edge-functies staan echter weer allemaal uit, aangezien die mijns inziens niets toevoegen in de praktijk.
De edge-functies staan echter weer allemaal uit, aangezien die mijns inziens niets toevoegen in de praktijk.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Volgens mij houdt Samsung niet van de S7, op de note 4 van mijn vrouw komt net een patch incl. veiligheidsupdate van Maart binnen 
En mijn S7, ach die pruttelt nog lekker door laatste veiligheidsupdate van Januari

En mijn S7, ach die pruttelt nog lekker door laatste veiligheidsupdate van Januari
Zolang je geen gekke dingen online doet ben je heus wel veiligmartijnm71 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:38:
Volgens mij houdt Samsung niet van de S7, op de note 4 van mijn vrouw komt net een patch incl. veiligheidsupdate van Maart binnen
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Always-On snap ik niet helemaal. Heb het ook uitstaan. Als ik een notificatie binnen krijg gaat het ledje wel aan. Dus zie ik op die manier. Daarnaast heb ik een horloge om dus tijd hoef ik niet constant te zien.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Voor mij is het alleen al ideaal als de telefoon 's nachts naast mijn bed ligt. Danzij het always-on display zie ik dan mooi de tijd (heb verder geen wekker of wat dan ook).Erik1805 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:58:
Always-On snap ik niet helemaal. Heb het ook uitstaan. Als ik een notificatie binnen krijg gaat het ledje wel aan. Dus zie ik op die manier. Daarnaast heb ik een horloge om dus tijd hoef ik niet constant te zien.
Ik denk dat je het wel snapt, maar dat je het gewoon niet zinnig vindt voor jouw persoonlijke situatie.Erik1805 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:58:
Dat kan natuurlijk prima. Ik vind het prettig dat ik in één oogopslag kan zien wat voor soort meldingen ik binnenkrijg, inclusief accupercentage en tijd. Een beetje dubbelop natuurlijk, omdat ik ook een smartwatch draag. Misschien dat ik het always-on scherm op enig moment uitzet, maar ik vind het er ook wel gewoon sjiek uitzien.
Het is gewoon wat extra info die je afleest van je telefoon ook al ligt deze op tafel of naast je op de bank.Erik1805 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:58:
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
weet ik maar het is apartAlekz87 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:51:
[...]
Zolang je geen gekke dingen online doet ben je heus wel veilig
Ik gebruik het sinds een paar dagen ook, het Always On-display, maar ik vind het scherm uitermate slecht leesbaar in de zon - met dit heerlijke weer. Misschien ligt dit aan de automatische helderheid? Het valt mij op dat het display zich ook slecht aanpast aan de omgeving, dus dat het juist weer te 'dof' is in een donkere ruimte.Hoppa! schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat je het wel snapt, maar dat je het gewoon niet zinnig vindt voor jouw persoonlijke situatie.
Dat kan natuurlijk prima. Ik vind het prettig dat ik in één oogopslag kan zien wat voor soort meldingen ik binnenkrijg, inclusief accupercentage en tijd. Een beetje dubbelop natuurlijk, omdat ik ook een smartwatch draag. Misschien dat ik het always-on scherm op enig moment uitzet, maar ik vind het er ook wel gewoon sjiek uitzien.
Het 'echte' scherm is daarentegen, na een unlock, prima af te lezen.
Dit.Alekz87 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:40:
[...]
Het is gewoon wat extra info die je afleest van je telefoon ook al ligt deze op tafel of naast je op de bank.
Ik gebruik het transparante Clear View cover van Samsung, en vind het jammer dat het scherm bij sluiten van die cover, niet het always-on display volgt. Als ik always-on met een blauw rond klokje heb ingesteld en de cover dichtklap, krijg ik weer een digitale klok te zienHoppa! schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat je het wel snapt, maar dat je het gewoon niet zinnig vindt voor jouw persoonlijke situatie.
Samsung S23 Ultra 256GB
automatische helderheid is niet echt fijn, je kunt beter zelf je helderheid instellen afhankelijk van waar je bent vanuit het dropdown menuYonix schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:49:
[...]
Ik gebruik het sinds een paar dagen ook, het Always On-display, maar ik vind het scherm uitermate slecht leesbaar in de zon - met dit heerlijke weer. Misschien ligt dit aan de automatische helderheid? Het valt mij op dat het display zich ook slecht aanpast aan de omgeving, dus dat het juist weer te 'dof' is in een donkere ruimte.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Automatische helderheid werkt bij mij ook niet lekker meer sinds de update naar 7.0
Daarvoor werkte het een stuk beter.
Ik ervaar ook dat in wat donkerdere ruimtes het scherm doffer is dan voorheen. Heel irritant als je dan zelf weer met de brightness aan de slag moet.
Verder prima update/toestel 😎
Ik ervaar ook dat in wat donkerdere ruimtes het scherm doffer is dan voorheen. Heel irritant als je dan zelf weer met de brightness aan de slag moet.
Voorheen werkte de helderheid bij mij ook beter inderdaad. Wanneer ik hem op automatisch heb staan en de helderheid vervolgens iets omhoog zet gaat die niet meer automatisch terug naar een lagere helderheid na een tijdje. Voor de 7.0 update deed die dat wel.Supershiva schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 06:33:
Automatische helderheid werkt bij mij ook niet lekker meer sinds de update naar 7.0
Dan kan ik toch gewoon de vier bestanden (BL/AP/CP/CSC) uit de post van 6 maart flashen via Odin en dan ben ik om naar PHN of zie ik wat over het hoofdhenklbr schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:26:
[...]
Nee, dit kan dus niet "dirty": wil je je toestel "omzetten" van TNL -> PHN, dan dien je CSC_PHN te gebruiken (niet HOME_CSC_PHN)
[ Voor 3% gewijzigd door Apoca op 24-03-2017 10:44 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Is mij eigenlijk niet opgevallen; duurt soms enkele seconden maar het past zich prima aan doorgaans.Yonix schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:49:
[...]
Ik gebruik het sinds een paar dagen ook, het Always On-display, maar ik vind het scherm uitermate slecht leesbaar in de zon - met dit heerlijke weer. Misschien ligt dit aan de automatische helderheid? Het valt mij op dat het display zich ook slecht aanpast aan de omgeving, dus dat het juist weer te 'dof' is in een donkere ruimte.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Het lijkt hem ook echt te zitten in het 'Always On-display', want de automatische helderheid werkt prima i.c.m. het reguliere scherm.TommyGun schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:47:
[...]
Is mij eigenlijk niet opgevallen; duurt soms enkele seconden maar het past zich prima aan doorgaans.
Ik had hetzelfde probleem, alleen was mijn toestel binnen de 14 dagen. Ik heb een nieuw exemplaar gehad, het hoort in ieder geval niet.MazeWing schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:27:
Ik heb nu 2 maanden de Galaxy S7 edge (zilverkleurig) in het bezit en ben nog steeds uiterst tevreden. Kwam af van een iPhone 6s plus, dus de lat lag behoorlijk hoog. De S7 edge is echter met vlag en wimpel geslaagd. Een heerlijk toestel met prima camera en prachtig scherm. Ondanks dat het scherm ook 5,5 inch is, is de totale telefoon toch een stuk kleiner dan de 6s plus. Iets waar mijn broekzak (en mijn benen bij bepaalde bewegingen) erg dankbaar voor. Ondanks dat ik pas redelijk laat (na 3/4 jaar) ben overgestapt en de 6s plus qua prestaties krachtiger is, heb ik geen enkel moment het gevoel met een zwakkere telefoon te maken te hebben. Ook is de S7 (edge) nog zeer concurrerend met alle huidige Android modellen. Zeker vanwege het prachtige scherm en de uitstekende camera zijn er weinig alternatieven die het beter doen.
Ja mogelijk had ik ook meteen terug moeten gaan, echter heb ik de telefoon bij de Mediamarkt gekocht en weet hoe lastig ze zijn met dit soort zaken. Ik heb er toen maar voor gekozen het even te laten voor wat het is.
Nog even een update! Na wat gepruts heb ik mijn telefoon (godzijdank!) uiteindelijk nog weer levend weten te krijgen, echter hoe zorg ik er nu voor dat de telefoon helemaal leeggehaald wordt? Hoe doe ik een format zonder mijn data kwijt te zijn?
Telefoon moet sowieso nog gerepareerd worden.
Backup maken met Samsung Switch?stier schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:53:
Nog even een update! Na wat gepruts heb ik mijn telefoon (godzijdank!) uiteindelijk nog weer levend weten te krijgen, echter hoe zorg ik er nu voor dat de telefoon helemaal leeggehaald wordt? Hoe doe ik een format zonder mijn data kwijt te zijn?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat is correct; je toestel wordt dan wel gereset en dan moet je alles opnieuw installeren...Apoca schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Dan kan ik toch gewoon de vier bestanden (BL/AP/CP/CSC) uit de post van 6 maart flashen via Odin en dan ben ik om naar PHN of zie ik wat over het hoofd
BL - AP - CP - CSC_PHN
Succes
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Is er iemand die deze app gebruikt?
Google Play: AccuBattery - Batterij
Bij mij geeft hij op de QI lader een negatieve charging current aan en ik ben benieuwd hoe accuraat deze app nu eigenlijk is.
Bij mij geeft hij op de QI lader een negatieve charging current aan en ik ben benieuwd hoe accuraat deze app nu eigenlijk is.
Dan gebruik je op dat moment meer stroom dan wat de lader kan leveren, hier werkt het wel goed met laadstroom van ongeveer 400 ma.Webjunkie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:04:
Is er iemand die deze app gebruikt?
En OTA's ga je daarna dan ook weer ontvangen?henklbr schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:21:
[...]
Dat is correct; je toestel wordt dan wel gereset en dan moet je alles opnieuw installeren...
BL - AP - CP - CSC_PHN
Succes
Denk eraan om na de release van de S8 een S7 te kopen, ik moet niet perse het laatste nieuwe hebben en denk dat een S7 nog steeds snel zat is en de camera ook nog goed.
Maar hoe slim is het om nog een Android toestel te kopen 1 jaar na release ? gaat dit bv nog Android O zien of is dat een stretch ?
Ik zit op een OPX met 6.0.1 dus zoveel boeit het me allemaal niet maar wil ook geen 450 ofzo geven aan een S7 en dan al afgeschreven zijn na de zomer.
En zou er een prijsdaling komen na de S8 release ?
Maar hoe slim is het om nog een Android toestel te kopen 1 jaar na release ? gaat dit bv nog Android O zien of is dat een stretch ?
Ik zit op een OPX met 6.0.1 dus zoveel boeit het me allemaal niet maar wil ook geen 450 ofzo geven aan een S7 en dan al afgeschreven zijn na de zomer.
prijsdaling zal wel meevallen, met de s7 egde is nu een cashback van 75 euro.Katmi schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:53:
Denk eraan om na de release van de S8 een S7 te kopen, ik moet niet perse het laatste nieuwe hebben en denk dat een S7 nog steeds snel zat is en de camera ook nog goed.
toestel zal nog wel android O meemaken als het goed is ja. heb zelf net een week de edge en het is echt een toptoestel, de s8 word niet veel beter
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Nog even kort, mijn batterij heeft nu na 1 jaar nog een health van 79%.revelc schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:13:
[...]
Dan gebruik je op dat moment meer stroom dan wat de lader kan leveren, hier werkt het wel goed met laadstroom van ongeveer 400 ma.
Hoe staat die van jou ervoor?
Ik heb deze app ook onlangs geïnstalleerd en mijn health is na 1 jaar 89%. Ik gebruik de QI lader met de standaard adapter van 2 Ampere die bij de telefoon geleverd wordt. Ik heb de snellaad functie nooit gebruikt.Webjunkie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 06:04:
[...]
Nog even kort, mijn batterij heeft nu na 1 jaar nog een health van 79%.
Heb mijn S7 nu 5 mndWebjunkie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 06:04:
[...]
Nog even kort, mijn batterij heeft nu na 1 jaar nog een health van 79%.
De app heeft 12 sessies gemeten capaciteit nu
2978 en gezondheid van 99 %
Hoeveel laad sessies heb je ?
Zit met hetzelfde dilemma tussen nu S7 kiezen of S8 afwachten. S8 zal "teringduur" worden terwijl de S7 nu met hele gunstige voorwaarden is op te pikken.
Echter, ik kocht een S5 toen S6 net uitkwam, na half jaartje / jaartje begon ik toch wat spijt te krijgen destijds niet de S6 te gedaan hebben.
Bang als ik nu S7 Edge neem ik na half jaar / jaar weer denk, misschien toch S8 moeten doen.
Maar in de portemonnee hou je zoveel meer over voor andere dingen als je de S7 Edge pikt nu ten opzichte van S8 straks.
Pff, dilemma.....
Echter, ik kocht een S5 toen S6 net uitkwam, na half jaartje / jaartje begon ik toch wat spijt te krijgen destijds niet de S6 te gedaan hebben.
Bang als ik nu S7 Edge neem ik na half jaar / jaar weer denk, misschien toch S8 moeten doen.
Maar in de portemonnee hou je zoveel meer over voor andere dingen als je de S7 Edge pikt nu ten opzichte van S8 straks.
Pff, dilemma.....
[ Voor 12% gewijzigd door Sleehond op 26-03-2017 12:02 ]
S7 edge 1 jaar oud health 73 % altijd batterij vriendelijk geladen 😨
Ik zit zelf te twijfelen tussen de S7 en de S7 Edge. De 3600mAh batterij van de Edge is wel lekker tegenover de 3000mAh van de S7 (ik heb nu een S6, 2550mAh). Maar ik ben bang dat de grootte van het scherm van de Edge (5.5") misschien toch iets te groot is voor mij.. Daarnaast hoor ik ook verhalen dat hoesjes en screenprotectors (wat ik áltijd gebruik vanaf dag 1) het niet zo goed doen op de Edge variant.
Keuzes zijn moeilijk, en al helemaal als er meer batterij capaciteit in zit..
Hmm.. Moeilijk!
Keuzes zijn moeilijk, en al helemaal als er meer batterij capaciteit in zit..
Hmm.. Moeilijk!
heb 4 verschillende screenprotectors geprobeerd voor mijn S7e, allemaal waardeloos. Ik heb sinds het begin de Edge S view cover, en werkt perfect. Geen screenprotector nodig!Anoniem: 639074 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 06:05:
[...]
Heb ook zelf even met deze vraag gestoeid en wij zullen de enige niet zijn.![]()
De S7 Edge leek mij wel wat en met de huidige cashback en kortingen die providers je op dit moment graag lijken te geven bij een verlenging, zal de komende S8 zomaar €200/300 duurder kunnen uitpakken.
Dat is het mij niet waard.
Is een S7 Edge niet sowieso al een dure overkill voor bijna iedereen??
Ik zou nog wel 'in' zijn voor de komende Note8, maar eer alle explosietesten achter de rug zijn zitten wij alweer een jaar (of meer) verder en over de prijs hebben wij het dan nog niet eens.![]()
Maar goed de S7 Edge is net binnen en de cashback aanvraag is de deur uit.
Een goed hoesje vinden viel nog niet mee en de meest rigide gehard glas screenprotectors vallen af door het gebogen scherm.![]()
Deze generatie van gehard glas kleeft bijv. niet over het gehele oppervlak, ik heb ze tenminste niet gevonden.
Daarnaast zijn veel van deze screenprotectors door hun laagdikte niet lekker te combineren met veel hoesjes/wallets.
Geniet lekker van het scherm, zonder zo'n stom ding er op
Ok, sinds gisteravond begon m'n S7 spontaan te rebooten. Als ik een factory reset probeer lijkt dit niet goed te gaan, hij reboot dan tijdens het process ineens en ik ben niks verder. Net met smart switch geprobeerd 'm te herstellen, bij het opnieuw installeren van de het OS reboot 'ie ook spontaan (tijdens de Erasing fase) en nu heb ik na het S7 opstart scherm een No command Android poppetje (ook geen samsung scherm meer).
Het is gewoon een standaard S7 Edge, niks aan gerommeld. Er stond wel dm verity error in het scherm bij de factory reset. Ik kom de safe boot mode nu ook niet meer in, wel de download.
Ik vermoed een defect in het interne geheugen, iemand een ander idee?
Het is gewoon een standaard S7 Edge, niks aan gerommeld. Er stond wel dm verity error in het scherm bij de factory reset. Ik kom de safe boot mode nu ook niet meer in, wel de download.
omdat ie is gaan rebooten tijdens het herstellen is nu je android naar de klote vrees ik. Denk dat je em moet laten repareren door samsung, hun zien dat je em niet geroot etc hebt en dan is het gewoon garantieStefZ schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:31:
Ok, sinds gisteravond begon m'n S7 spontaan te rebooten. Als ik een factory reset probeer lijkt dit niet goed te gaan, hij reboot dan tijdens het process ineens en ik ben niks verder. Net met smart switch geprobeerd 'm te herstellen, bij het opnieuw installeren van de het OS reboot 'ie ook spontaan (tijdens de Erasing fase) en nu heb ik na het S7 opstart scherm een No command Android poppetje (ook geen samsung scherm meer).
Je kan Quick Charge uitzetten voor zowel de adapter als de draadloze QI lader, even zoeken in de instellingen op je telefoon. Als je nooit een QI-lader heb gebruikt zal je alleen de adapter optie tegenkomen.giovanni2903 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:30:
[...]
zijn nog genoeg goede hoesjes hoor, heb zelf de officiele backcover van samsung voor 23 euro. screenprotectors gebruik ik nooit, maar die zijn er voor 20-30 euro ook voor de edge (gehard glas ipv een plasticje)
even een vraagje, de oplader die bij de 7edge zit gebruikt standaard quickcharge. is dit niet onwijs slecht voor je batterij om dit altijd te gebruiken? Is het mogelijk uit te zetten of hoe laden jullie je s7 (edge) op?
Ik heb dat ook standaard uit, anders hoor je zo een ventilator om de zoveel tijd op de QI-lader.. Leg hem toch meestal avonds op en ochtends pak ik hem eraf...S7E-Vigi schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:11:
[...]
Je kan Quick Charge uitzetten voor zowel de adapter als de draadloze QI lader, even zoeken in de instellingen op je telefoon. Als je nooit een QI-lader heb gebruikt zal je alleen de adapter optie tegenkomen.
heb nu na 19 sessies 93% 3337 mAh. Toestel is nu ongeveer 4.5 maand oud.... gelukkig nog meer dan 1.5 jaar garantie. Dus ik ga me pas echt druk maken als hij in de middag al leeg begint te raken, nu haal ik makkelijk de avond nog met goed gebruik..
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Of je probeert de officiële firmware er opnieuw op te flashen, verhelpt misschien het probleem. Zo niet kan je denk ik vanuit gaan dat het een hardware probleem is.StefZ schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:31:
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
"heb nu na 19 sessies 93% 3337 mAh"rohit schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:56:
[...]
Ik heb dat ook standaard uit, anders hoor je zo een ventilator om de zoveel tijd op de QI-lader.. Leg hem toch meestal avonds op en ochtends pak ik hem eraf...
heb nu na 19 sessies 93% 3337 mAh. Toestel is nu ongeveer 4.5 maand oud.... gelukkig nog meer dan 1.5 jaar garantie. Dus ik ga me pas echt druk maken als hij in de middag al leeg begint te raken, nu haal ik makkelijk de avond nog met goed gebruik..
Waar kan je dit vinden?
en waarom zou quick charge slecht voor je telefoon zijn??
AccuBattery app gebruikt ie hiervoor. En quick charge laat een grotere hoeveelheid stroom lopen door je toestel. Batterij word warmer, de hitte kan meer batterij slijtage veroorzaken. Ik gebruik het ook niet tenzij ik weet van hey moet binnen half uur weg en heb snel %'jes nodig.chimera2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:37:
[...]
"heb nu na 19 sessies 93% 3337 mAh"
Waar kan je dit vinden?
Wie zegt dat het slecht voor je telefoon is? Ik heb het gewoon uitstaan zoals ik al zei omdat het irritant is als dat ik ga slapen en die ventilator constant aangaat naast mijn hoofd.. (nachtkastje)chimera2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:37:
[...]
"heb nu na 19 sessies 93% 3337 mAh"
Waar kan je dit vinden?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
super bedankt allen, in android 7 is er geen "kopje" meer voor batterij, dus kon die optie niet zo 1,2,3 vinden. heb het nu uitgezet
dat is nou eenmaal zo, ik hoor niks als ik snelladen gebruik, dus dat ligt dan aan jouw lader denk ikrohit schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:27:
[...]
Wie zegt dat het slecht voor je telefoon is? Ik heb het gewoon uitstaan zoals ik al zei omdat het irritant is als dat ik ga slapen en die ventilator constant aangaat naast mijn hoofd.. (nachtkastje)
nopegiovanni2903 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:04:
[...]
dat is nou eenmaal zo, ik hoor niks als ik snelladen gebruik, dus dat ligt dan aan jouw lader denk ik
ligt niet aan zijn lader.
Als de snellaad functie aanstaat op de draadloze lader gaat er een ventilator zachtjes draaien om te zorgen dat de lader niet te warm wordt aangezien die best wat krach moet leveren om snel te kunnen laden en dus eerder warm wordt.
Ligt dus eerder aan jouw lader als je niet zachtjes een ventilator hoort draaien.
ow, et gaat om een draadloze lader, dacht de normale lader. Ik heb niks gezegtairwolf83 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:58:
[...]
nope
ligt niet aan zijn lader.
Als de snellaad functie aanstaat op de draadloze lader gaat er een ventilator zachtjes draaien om te zorgen dat de lader niet te warm wordt aangezien die best wat krach moet leveren om snel te kunnen laden en dus eerder warm wordt.
Ligt dus eerder aan jouw lader als je niet zachtjes een ventilator hoort draaien.
"kopje" = "knopje"?giovanni2903 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:03:
super bedankt allen, in android 7 is er geen "kopje" meer voor batterij, dus kon die optie niet zo 1,2,3 vinden. heb het nu uitgezet
Samsung Galaxy 10 Plus
Krijg je trouwens nog een Onedrive of Dropbox bonus bij de S7 Edge? Bij de S6 was dit namelijk wel zo.
[ Voor 20% gewijzigd door Ryan_ op 28-03-2017 08:16 ]
Iemand anders ervaring met een bijzonder slechte accuduur van de S7? Hij is amper 2 maanden oud en moet elke nacht aan de oplader.
100GB Onedrive voor 2 jaar.Ryan_ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:15:
Krijg je trouwens nog een Onedrive of Dropbox bonus bij de S7 Edge? Bij de S6 was dit namelijk wel zo.
Ik merk dat bij mij de GPS echt veel verbruikt, als ik die uit zet doe ik twee keer zo lang met de batterij.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:29:
Iemand anders ervaring met een bijzonder slechte accuduur van de S7? Hij is amper 2 maanden oud en moet elke nacht aan de oplader.
ThanksErnemmer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:33:
[...]
Ik merk dat bij mij de GPS echt veel verbruikt, als ik die uit zet doe ik twee keer zo lang met de batterij.
wat is er mis met je telefoon elke nacht aan de oplader te leggen? Je redt het toch een volle dag op een 1 lading?Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:29:
Ik werk zo al jaren met iPhones en sinds enige tijd ook met mijn Samsung S7 (7.0 Nougat)
Wellicht een factory reset uitvoeren, internet staat er vol van...kans dat dat je batterij duur behoorlijk ten goede komt is zeer groot.
Ik kan 3 dagen met mijn S7 doen. Misschien zelfs langer, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:29:
Nu heb ik de mijne iets korter, maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo'n verschil zou maken.
Heb je apps open staan die veel leunen op je accu?
Toen ik Google Maps gebruikte met locatieservice ging de accuduur sneller achteruit. En de volgende dag ging mijn accu ook sneller leeg toen die app nog op de achtergrond draaide, ondanks dat ik de locatieservices had uitgeschakeld.
Misschien dat ik in die zin niet een gemiddelde gebruiker ben, maar ik schakel zoveel mogelijk functies en apps uit, zodat ik weet dat 'ie alleen de dingen doet die ik zinvol vind.
Op zich is daar natuurlijk niks mis mee. Het wordt pas problematisch als je halverwege de dag al moet gaan laden.Geert1976 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:26:
[...]
wat is er mis met je telefoon elke nacht aan de oplader te leggen? Je redt het toch een volle dag op een 1 lading?
Ik werk zo al jaren met iPhones en sinds enige tijd ook met mijn Samsung S7 (7.0 Nougat)
Wellicht een factory reset uitvoeren, internet staat er vol van...kans dat dat je batterij duur behoorlijk ten goede komt is zeer groot.
Al zou ik het wel vervelend vinden als mijn telefoon na 2 maanden gebruik nog maar een dag mee ging, terwijl 'ie voorheen langer mee ging.
Maar dit zou best kunnen liggen aan hoe je 'm gebruikt, welke apps je gebruikt (zie bovenstaand).
Als ik uren op m'n telefoon zit te browsen dan zal 'ie sneller leeg gaan dan wanneer ik 'm alleen gebruik om af en toe een berichtje te beantwoorden.
Ah, zo heb ik weer wat geleerd. Quick charge staat vanaf nu ook uit bij mij. Ik hang 'm 's nachts toch aan de lader dus dan heeft 'ie alle tijd om te laden. Dan hoeft het niet binnen een half uur.Phntm schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:08:
[...]
AccuBattery app gebruikt ie hiervoor. En quick charge laat een grotere hoeveelheid stroom lopen door je toestel. Batterij word warmer, de hitte kan meer batterij slijtage veroorzaken. Ik gebruik het ook niet tenzij ik weet van hey moet binnen half uur weg en heb snel %'jes nodig.
[ Voor 47% gewijzigd door NaoPb op 28-03-2017 09:59 ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
thanks, mijne staat namelijk standaard aan en heb rond een uur of 8-9 nog maar 20 procent terwijl ik em pas om 12 uur smiddags uit de lader haal. toestel is 2-3 weken oudErnemmer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:33:
[...]
Ik merk dat bij mij de GPS echt veel verbruikt, als ik die uit zet doe ik twee keer zo lang met de batterij.
Ik heb zojuist een S7 Black gehaald, en ik wil dus die Android Nougat update doen, maar de laatste updates zijn al geinstalleerd zegt ie.. Android beveiligingspatch is van December 2016.. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Edit: Blijkbaar heb ik een versie uit India?? Baseband is G930FXXU1BPJJ
Toestel komt bij de MediaMarkt weg.. Wat is dit nou weer voor onzin -.-
[ Voor 24% gewijzigd door BlazeMuis op 28-03-2017 19:30 ]
Misschien je eigen eerst eens inlezen op het forum. We helpen iedereen graag maar eigen inzet wordt ook gewaardeerd.BlazeMuis schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:19:
Ik heb zojuist een S7 Black gehaald, en ik wil dus die Android Nougat update doen, maar de laatste updates zijn al geinstalleerd zegt ie.. Android beveiligingspatch is van December 2016.. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Verwijderd.
[ Voor 96% gewijzigd door tweakers2013 op 28-03-2017 21:55 ]
Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten.. Kheb niemand kunnen vinden met wat ik had. Anyway, probleem is gefixed, kheb PHN geflashed met odin, daarna KIES "update/reinstall" gedaan en nu zit ie op een andere baseband en PHNpappaleone schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:28:
[...]
Misschien je eigen eerst eens inlezen op het forum. We helpen iedereen graag maar eigen inzet wordt ook gewaardeerd.
Ik heb de laatste paar reacties verplaatst naar: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic, aangezien ze daar beter passen.
Toch maar eens naar de winkel gegaan om de Samsung Galaxy S6 (edge) en S7 (edge) echt te zien en in de hand te houden ipv t bij specs houden.
De S7 Edge is naar gevoel een tikkeltje te groot. De S7 is al wat langer dan mn huidige telefoon, maar prima verder gezien breedte enzo.
Puur letten op grootte en niet op nieuwheid of grotere accu capaciteit, neig ik nu meer naar de S7. Die heeft echter geen cashback dus duurder dan de Edge. Tenzij er nog een cashback aankomt... Of toch voor de S6 Edge gaan. Hmmm, nog maar wat dingen op een rijtje zetten en advies inwinnen.
Verder wel stuk voor stuk mooie modelletjes :-)
[edit] doh, de S7 is al goedkoper te krijgen. Ging even af op de MM winkel, maar die hebben gewoon geen scherpe S7 prijs, alleen voor de Edge.
De S7 Edge is naar gevoel een tikkeltje te groot. De S7 is al wat langer dan mn huidige telefoon, maar prima verder gezien breedte enzo.
Puur letten op grootte en niet op nieuwheid of grotere accu capaciteit, neig ik nu meer naar de S7. Die heeft echter geen cashback dus duurder dan de Edge. Tenzij er nog een cashback aankomt... Of toch voor de S6 Edge gaan. Hmmm, nog maar wat dingen op een rijtje zetten en advies inwinnen.
Verder wel stuk voor stuk mooie modelletjes :-)
[edit] doh, de S7 is al goedkoper te krijgen. Ging even af op de MM winkel, maar die hebben gewoon geen scherpe S7 prijs, alleen voor de Edge.
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 29-03-2017 18:45 ]
Ik heb een galaxy S7 edge van een maand oud maar helaas was deze gevallen voordat ik mijn hoesje binnen had
. Gevolg is dat ik met een S7 edge zit waarvan ik graag het scherm wil vervangen of wil verkopen aan iemand die een fatsoenlijk bedrag wil betalen.
Tot op heden kom ik echter enkel nog reparatie-kosten tegen van 300 euro of meer om het scherm te laten repareren\vervangen.
Niet zo gek dat ik dan ook maar een 100 euro mag verwachten als ik deze verkoop in zijn huidige status.
Dit terwijl van het toestel eigenlijk alleen het glas maar kapot is gegaan.
Buiten het scherm is hij letterlijk nog zo goed als nieuw.
Heeft iemand een goede tip. Is het verstandiger om te wachten met de reparatie omdat deze binnenkort een stuk goedkoper gaan worden of heb ik door het vallen letterlijk een 300+ euro schadepost opgelopen?

Tot op heden kom ik echter enkel nog reparatie-kosten tegen van 300 euro of meer om het scherm te laten repareren\vervangen.
Niet zo gek dat ik dan ook maar een 100 euro mag verwachten als ik deze verkoop in zijn huidige status.
Heeft iemand een goede tip. Is het verstandiger om te wachten met de reparatie omdat deze binnenkort een stuk goedkoper gaan worden of heb ik door het vallen letterlijk een 300+ euro schadepost opgelopen?
[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 29-03-2017 17:51 ]
[LTS][MTS][HTS]
€295 bij een samsung premium support is het goedkoopste wat je gaat vinden, met behoud van garantie en waterdichtheid.Emiel1984 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:45:
Ik heb een galaxy S7 edge van een maand oud maar helaas was deze gevallen voordat ik mijn hoesje binnen had. Gevolg is dat ik met een S7 edge zit waarvan ik graag het scherm wil vervangen of wil verkopen aan iemand die een fatsoenlijk bedrag wil betalen.
niet heel handig van je, s7 edge schermen zijn nou eenmaal duur en dat blijft waarschijnlijk nog wel een tijdje zo..Emiel1984 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:45:
Ik heb een galaxy S7 edge van een maand oud maar helaas was deze gevallen voordat ik mijn hoesje binnen had. Gevolg is dat ik met een S7 edge zit waarvan ik graag het scherm wil vervangen of wil verkopen aan iemand die een fatsoenlijk bedrag wil betalen.
Ik heb even wat reacties naar de juiste plek gezet. Levertijd, aanbiedingen en prijzen horen in: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen. Hoesjes en screenprotectors, e.d. horen in: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic
Ik zie net dat de s8 dezelfde camera heeft als de s7 maar dan met betere software. Denken jullie dat deze verbeterde software ook naar de s7 gaat komen ?
Ik heb daarnet even de preview van de Galaxy S8 bekeken en gelezen en ben nu nog blijer met mijn Galaxy S7, want het verschil tussen de twee modellen is echt marginaal.
Het enige waarin de S8 zich echt kan onderscheiden is het scherm, maar daar moet je een liefhebber van zijn. En die vingerafdrukscanner op de achterkant? Onlogisch om die zo naast de camera te plaatsen. Hoe gaan de 'hoesjesmakers' dit oplossen? Zit je straks alsnog met je vinger(s) te kloten, omdat je niet goed bij de scanner kunt komen. Bij mijn Nexus 5X zat deze netjes een paar cm onder de camera en dat was geen probleem.
Het enige waarin de S8 zich echt kan onderscheiden is het scherm, maar daar moet je een liefhebber van zijn. En die vingerafdrukscanner op de achterkant? Onlogisch om die zo naast de camera te plaatsen. Hoe gaan de 'hoesjesmakers' dit oplossen? Zit je straks alsnog met je vinger(s) te kloten, omdat je niet goed bij de scanner kunt komen. Bij mijn Nexus 5X zat deze netjes een paar cm onder de camera en dat was geen probleem.
Betwijfel het, al weet ik vrij zeker dat binnen nu en een maand of 1-2 alle S8 software en foefjes al op de S7 zijn te krijgen bij custom ROMs.tweakerjunior schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:09:
Ik zie net dat de s8 dezelfde camera heeft als de s7 maar dan met betere software. Denken jullie dat deze verbeterde software ook naar de s7 gaat komen ?
Ik hoop wel dat de verbeterde camera functies naar de s7 komenZorian schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:59:
[...]
Betwijfel het, al weet ik vrij zeker dat binnen nu en een maand of 1-2 alle S8 software en foefjes al op de S7 zijn te krijgen bij custom ROMs.
Volgens mij vermoeden ze dat de camerasensor hetzelfde is op basis van de specificaties, maar misschien heeft de sensor wel een kleine update gekregen.tweakerjunior schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:09:
Juist dat soort dingen zijn vaak gewoon een andere APK. Als er verder gaan afhankelijkheden aan kleven (zoals integratie met andere componenten) dan kan je als je root hebt zo de APK vervangen en die van de S8 gebruiken met alles erop en eraan.tweakerjunior schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:03:
[...]
Ik hoop wel dat de verbeterde camera functies naar de s7 komen. Het is wel zonde als ze het express niet doen terwijl het misschien wel kan.
Bixby enzo wordt vanzelf wel geport, net als de nieuwe TW interface. Gaat vaak razendsnel.
die vingerscanner op de achterkant is echt onhandig, en vooral hoe hoog die zit.Yonix schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:48:
Ik heb daarnet even de preview van de Galaxy S8 bekeken en gelezen en ben nu nog blijer met mijn Galaxy S7, want het verschil tussen de twee modellen is echt marginaal.
Ander dingetje die beter is is de camera, die heeft nu een dual pixel sensor (heeft de s7(e) niet toch?)
al met al, voor 400 meer dan de s7 edge is de s8 het echt niet waard, daarom pas zelf de s7edge gekocht
Ik denk het niet: als je sommige reviews goed leest, dan zie je dat deze "verbeterde functies" o.a. komen door een "verbeterde processor"...tweakerjunior schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:03:
[...]
Ik hoop wel dat de verbeterde camera functies naar de s7 komen. Het is wel zonde als ze het express niet doen terwijl het misschien wel kan.
Dus als je deze functies wil hebben, zou je toch naar de S8(Plus) moeten
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Juist wel... Was juist 1 van de grote USP toen:giovanni2903 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:17:[...]
Ander dingetje die beter is is de camera, die heeft nu een dual pixel sensor (heeft de s7(e) niet toch?)
http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s7/camera/
"Dual Pixel 12MP
Iedere pixel in de beeldsensor heeft twee fotodiodes in plaats van één, wat betekent dat de professionele Dual Pixel Sensor net zo snel en precies kan focussen als je eigen ogen."
Vandaag bij de MM hem ook aangeschaft de s7 edge, kom van de lumia 950 af. Wat een toestel zeg, zal even duren eer ik het door heb. Stond al Android 7 op.
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Kwam zelf van een lumia 930 af. Wilde eigenlijk weer een Windows Phone maar er was niks interessants meer.Renate1970 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:22:
Vandaag bij de MM hem ook aangeschaft de s7 edge, kom van de lumia 950 af. Wat een toestel zeg, zal even duren eer ik het door heb. Stond al Android 7 op.
Ben aan me 2e s7 edge. Bij mij moest ik wel nog updaten naar de laatste Android versie. Had ook bij mediamarkt gekocht (beide keren)
[LTS][MTS][HTS]
ah oke dan, dan is de s8 het geld al helemaal niet waardMau_Maus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:58:
[...]
Juist wel... Was juist 1 van de grote USP toen:
http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s7/camera/
"Dual Pixel 12MP
Iedere pixel in de beeldsensor heeft twee fotodiodes in plaats van één, wat betekent dat de professionele Dual Pixel Sensor net zo snel en precies kan focussen als je eigen ogen."
betreft de cashback actie voor de s7 edge; 11 maart ingediend, vandaag (30 maart) het geld al binnen. iets minder dan 3 weken is best netjes vind ik zelf
Ik gebruik met grote regelmaat Waze, variërend van enkele minuten tot ruim een uur. Nu zie ik sinds enkele dagen geleden dat het 'meld icoontje' van Waze lichtelijk ingebrand is in mijn telefoon. Verschillende artikelen op internet melden dat het AMOLED scherm van de S7 (Edge) inderdaad gevoelig(er) is voor inbranden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wellicht zelf opgelost hebben?
Heeft iemand enig idee hoe de winkel (in dit geval Media Markt) en/of Samsung hier mee om gaat?
Ik heb een poging gedaan om een foto te maken van het ingebrande icoontje, hopelijk is het voldoende zichtbaar.
Afbeelding: https://imgur.com/a/DttkG . In de zwarte cirkel zie je heel licht een oranje ring.
Heeft iemand enig idee hoe de winkel (in dit geval Media Markt) en/of Samsung hier mee om gaat?
Ik heb een poging gedaan om een foto te maken van het ingebrande icoontje, hopelijk is het voldoende zichtbaar.
Afbeelding: https://imgur.com/a/DttkG . In de zwarte cirkel zie je heel licht een oranje ring.
[ Voor 4% gewijzigd door CptMorgan op 31-03-2017 09:08 ]
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Ik heb een vraag.
De S7 van mijn vriendin (gekocht bij Coolblue) valt vaak uit tijdens gebruik en wil niet updaten naar nougat. Ook niet met handmatig downloaden. Een reset naar fabrieksinstellingen heb ik al geprobeerd, maar geen verschil. Wat kan ik nu het beste doen? Er is een Samsungwinkel op 5 minuten afstand.
De S7 van mijn vriendin (gekocht bij Coolblue) valt vaak uit tijdens gebruik en wil niet updaten naar nougat. Ook niet met handmatig downloaden. Een reset naar fabrieksinstellingen heb ik al geprobeerd, maar geen verschil. Wat kan ik nu het beste doen? Er is een Samsungwinkel op 5 minuten afstand.
Dan zou ik even langs die Samsung winkel gaanBRETOR schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:41:
Er is een Samsungwinkel op 5 minuten afstand.
Kijk even in het RMA forum. [Samsung] RMA & SupportCptMorgan schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:07:
Ik gebruik met grote regelmaat Waze, variërend van enkele minuten tot ruim een uur. Nu zie ik sinds enkele dagen geleden dat het 'meld icoontje' van Waze lichtelijk ingebrand is in mijn telefoon. Verschillende artikelen op internet melden dat het AMOLED scherm van de S7 (Edge) inderdaad gevoelig(er) is voor inbranden.
Heb zelf vorige week de mijne laten repareren onder garantie.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Helaas heeft mijn kat vannacht de USB laad kabel van mn S7 helemaal kapot gebeten.. en nu wil ik dus graag een nieuwe kopen aangezien ik verder alleen USB-C kabels en goedkope action kabels heb liggen. Ik neem aan dat die action USB kabels niet geschikt zijn voor fast charging.
Weet iemand misschien welke kabel ik het beste kan halen?
Weet iemand misschien welke kabel ik het beste kan halen?
Ik wil 3 apps verwijderen, maar dat lukt me niet. Eerst krijg ik een melding dat het verwijderen niet kan omdat de applicatie een actieve apparaat beheerder is. Vervolgens ga ik naar Apparaatbeheerders Beheren.
En dan gaat het mis: als ik op de bewuste applicatie druk, dan krijg ik een foutmelding "Instellingen is gestopt". Doe ik het nog een keer, dan verschijnt de foutmelding "Instellingen stopt steeds".
Het lukt ook niet via applicaties en dan verwijderen. Dan verschijnt dezelfde foutmelding. Ook via Safe mode lukt het verwijderen niet.
Hoe los ik dit op?
En dan gaat het mis: als ik op de bewuste applicatie druk, dan krijg ik een foutmelding "Instellingen is gestopt". Doe ik het nog een keer, dan verschijnt de foutmelding "Instellingen stopt steeds".
Het lukt ook niet via applicaties en dan verwijderen. Dan verschijnt dezelfde foutmelding. Ook via Safe mode lukt het verwijderen niet.
Hoe los ik dit op?
Ik heb dit ook gehad, flash nog een keertje dezelfde rom eroverheen met odin.. ook even de dalvik cache leeggooien en dan werkt het weertijs67 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:13:
Ik wil 3 apps verwijderen, maar dat lukt me niet. Eerst krijg ik een melding dat het verwijderen niet kan omdat de applicatie een actieve apparaat beheerder is. Vervolgens ga ik naar Apparaatbeheerders Beheren.
Hoe los ik dit op?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum