Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:46
heb maar een A70 gehaald, even wennen, maar kan er weer eventjes tegen. Enige wat ik tot nu toe echt mis is het ledje.

[ Voor 24% gewijzigd door ozzynator op 01-07-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:56
ozzynator schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:53:
heb maar een A70 gehaald, even wennen, maar kan er weer eventjes tegen. Enige wat ik tot nu toe echt mis is het ledje.
Volgens mij een prima toestel. Voor mij in ieder geval veel te groot, 5 - 5,5 inch heeft mijn voorkeur. De capaciteit van de batterij vind ik overigens prima, maar ja, bij een groot scherm mag dat ook wel!

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:43
Als ik de pricewatch bekijk dan ontkom je er helaas niet meer aan om een groter scherm te nemen.
Of je moet van Samsung afstappen.

Als ik filter op toestellen van 5 tot 5,5 inch dan kom ik alleen oudere toestellen van Samsung tegen (denk dan aan de S6, S7, A5)

Als je overigens de grote opschuift naar 5,6 inch :+ dan heb je weer meer keuze :D

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 01-07-2019 18:39 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:46
Meubelmaker schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:17:
[...]

Volgens mij een prima toestel. Voor mij in ieder geval veel te groot, 5 - 5,5 inch heeft mijn voorkeur. De capaciteit van de batterij vind ik overigens prima, maar ja, bij een groot scherm mag dat ook wel!
Is zeker te weten een fijn toestel. Is idd groot, maar in vergelijking met de S7 scheelt het ook weer niet heel veel. Want bijna geen randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvHMontySCOUT
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-05 09:25
Nu net iets meer dan twee jaar de Samsung S7 in bezit. (SM-G930F) en -helaas- toch aan het overwegen om er LineageOs op te zetten. Zojuist de nieuwe security patch er op gezet maar ik heb geen vertrouwen in een snelle patch als dat nodig is. Uiteraard ook i.v.m. de verbeterde batterijduur. (nu nog 73% capaciteit over)

Iemand positieve/negatieve ervaringen er mee? Is het net zo makkelijk als beweerd in het artikel van februari op deze site? :) Mijn actieve ROM skills & kennis zijn wat roestig.. XDA nooit meer geopend na 2013 ;-) Zijn er op dit moment gebreken met de nieuwste LineageOs versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 12:32
Erwin1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:30:
Het laatste nieuws is dat de S7 toch geen kwartaal updates en komt daarmee in de lijst met other updates (lees geen updates meer). Dus na 3 jaar is het echt afgelopen met het topmodel uit 2016. Met deze informatie kun je het wel invullen voor de S8 (laatste security update 3/2020), de S9 (laatste security update 3/2021) en de S10 (laatste security update 3/2022).
Vandaag kreeg ik nog een security patch door voor mijn S7. Misschien de laatste, misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:22
MvHMontySCOUT schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:17:
Nu net iets meer dan twee jaar de Samsung S7 in bezit. (SM-G930F) en -helaas- toch aan het overwegen om er LineageOs op te zetten. Zojuist de nieuwe security patch er op gezet maar ik heb geen vertrouwen in een snelle patch als dat nodig is. Uiteraard ook i.v.m. de verbeterde batterijduur. (nu nog 73% capaciteit over)

Iemand positieve/negatieve ervaringen er mee? Is het net zo makkelijk als beweerd in het artikel van februari op deze site? :) Mijn actieve ROM skills & kennis zijn wat roestig.. XDA nooit meer geopend na 2013 ;-) Zijn er op dit moment gebreken met de nieuwste LineageOs versie?
Dit zou ik ook heel graag willen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 14:51
Tweddy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:04:
[...]
Vandaag kreeg ik nog een security patch door voor mijn S7. Misschien de laatste, misschien ook niet.
Ik kreeg hem ook tot mijn verbazing. Mogelijk waren ze er al mee bezig voordat de S7 naar de lijst met overige updates werd verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 11:43

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een probleem met mijn oude trouwe S7 edge. In mijn vakantie tijdens kanoen heeft hij denk ik, ondanks de 'waterhoes' een paas spetters op gelopen, want hij werkte even helemaal niet meer: groen scherm, knipperen en reageerde nergens meer op.

Een paar dagen in een zak met rijst gelegd en inmiddels functioneerd hij nagenoeg compleet weer. Af en toe wat happerend touchscreen, waar hij ~5s niet reageerd, maar voor de rest ogenschijnlijk geen issues.

Wat wel raar is, dat hij maar oplaad tot 50%, en dan stopt. Als je dan opnieuw de laadkabel verbind gaat hij misschien nog door tot 57% (in een hele nacht) maar niet verder.

Gisteren de telefoon helemaal leeg laten lopen, en hem in off stand de hele nacht aan de (originele) lader. Vanmorgen stond er een gele driehoek met uittoepteken in het scherm en was hij weer tot 50% opgeladen. Verder geen tekst en uitleg in het scherm.

Is mijn accu nu defect? Zou dit nog de moeite zijn om deze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Accu zal vermoedelijk defect zijn. Leeftijd in combinatie met wat water schade doen een accu geen goed. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat de kosten zijn. Ik meende dat je voor 60 euro een nieuwe accu kon laten zetten maar dat weet ik niet zeker.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik merk dat de standaard Samsung mail-app op mijn S7 erg vreemd doet?
Deze lijkt steeds mailtjes te dupliceren. Regelamtig krijg ik een notificatie dat er een nieuwe mail is, en dan blijkt dit een recente mail te zijn |:(.

Eerst gebeurde dit regelmatig, maar nu opeens gebeurt dit erg vaak :/. De mailtjes zijn alleen in mijn telefoon verdubbeld, dus een serverside mail-instelling iets kan ik mij niet indenken. Dit gebeurt tevens mij meerdere mailboxen die ik ophaal, waarvan ik de mailtjes tot een paar weken op de POP-mailbox achterlaat.

Meerdere mensen met dit probleem? Dit wordt nu wel heel erg irritant |:(

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:30
Ik heb afgelopen week opnieuw een update ontvangen :)
Niveau beveiligingspatch: 1 september 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geertvduin schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:58:
Ik heb afgelopen week opnieuw een update ontvangen :)
Niveau beveiligingspatch: 1 september 2019
Hier geen nieuwere dan 1 juni 2019, welke S7 gaat het om?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 21:22
Ik heb de officiële internationale rom maar ik zit nog op 1 augustus. Ook met manueel checken komt er niets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
Samsung Galaxy S7
Modelnummer: SM-G930FD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:55
Gaat hier om de MMO.
De normale S7 (PHN) zit bij Samsung sinds maart 2019 op een 3-maandelijkse updatecyclus.
19 maart, 30 juni, volgende update zal dus rond 10 okt zijn.

Hier kun je alle updates vinden:
https://www.sammobile.com...s7/firmware/SM-G930F/PHN/

Netherlands
PHN unbranded
MMO
VDF
TNL
DNL

[ Voor 30% gewijzigd door emmerx op 10-10-2019 13:45 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geertvduin schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:37:
Samsung Galaxy S7
Modelnummer: SM-G930FD
SM-G930F, zonder D hier, ben benieuwd of dat het verschil maakt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
emmerx schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:12:
Gaat hier om de MMO.
De normale S7 (PHN) zit bij Samsung sinds maart 2019 op een 3-maandelijkse updatecyclus.
19 maart, 30 juni, volgende update zal dus rond 10 okt zijn.
Het gaat om de MMO? Wat bedoel je?

Verder ben ik heel benieuwd of jullie ook de update krijgen. Eerder kreeg ik hem namelijk later dan de andere gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geertvduin schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:21:
[...]

Het gaat om de MMO? Wat bedoel je?
Volgens mij is dat een CSC (Country Specific code).

edit: Zie https://www.getdroidtips....s-country-specific-codes/
Google maakt er telkens MMORPG van |:( , maar voor zover ik het kan terugvinden is MMO een van de codes die aangeven dat de telefoon unbranded is.

edit2: Inmiddels geeft mijn S7 ook een software-update melding.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 11-10-2019 09:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Update 6ESI6 met 1 sept security voor S7 PHN komt nu ook bij mij binnen ...

met natuurlijk weer:
-betere accuduur
-snellere respons
-vol nieuwe software

Ik heb anderhalf jaar de accu van mijn S7 gemonitord met AccuBattery.
Na eerste jaar behoorlijk degradatie van 100 tot 80% met laden tot volledig vol,
ben ik het laatste half jaar gaan laden tot 75-80% (zoals ik al deed met laptop en EV)
Daarmee nauwelijks meer degradatie van de batterij :)
Zit nu op 77% (2.317 mAh), dus -3% in 6 maanden

Bij mijn volgende telefoon (met een 4000mAh accu) ga ik dus proberen regulier te laden tot 80%,
met powerbank en alleen indien echt nodig -dus zelden- tot helemaal vol.

Leeglopen tot lagere waarden gebeurt daardoor wel iets vaker, maar heeft minder invloed op LiON degradatie. Probeer voor het bereiken van 15% weer te laden, vanwege automatische energiebesparingsstand

[ Voor 100% gewijzigd door emmerx op 11-10-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:43
emmerx schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:27:
Update 6ESI6 met 1 sept security voor S7 PHN komt nu ook bij mij binnen ...

met natuurlijk weer:
-betere accuduur
-snellere respons
-vol nieuwe software

Ik heb anderhalf jaar de accu van mijn S7 gemonitord met AccuBattery.
Na eerste jaar behoorlijk degradatie van 100 tot 80% met laden tot volledig vol,
ben ik het laatste half jaar gaan laden tot 75-80% (zoals ik al deed met laptop en EV)
Daarmee nauwelijks meer degradatie van de batterij :)
Zit nu op 77% (2.317 mAh), dus -3% in 6 maanden

Bij mijn volgende telefoon (met een 4000mAh accu) ga ik dus proberen regulier te laden tot 80%,
met powerbank en alleen indien echt nodig -dus zelden- tot helemaal vol.
Dat is wel interessant :)
Tot hoever laat je hem leeglopen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:28

Mip

jeuj mijn S7 is 3 jaar geworden :)
hopelijk houdtie het nog lang vol.. ben er nog prima tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Is het het dit keer geen melding over vocht in de connector, is het nu wel een headphone-aansluiting waar de jackplug steeds uit gedrukt wordt waardoor de muziek stopt.

Zou de jack vuil zijn, of defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 01-05 13:50
AW_Bos schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:13:
Is het het dit keer geen melding over vocht in de connector, is het nu wel een headphone-aansluiting waar de jackplug steeds uit gedrukt wordt waardoor de muziek stopt.

Zou de jack vuil zijn, of defect?
Even voorzichtig met een spelt schoonmaken of een paperclip. Zal wel een propje uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-05 15:22
DiMacho schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:20:
[...]

Even voorzichtig met een spelt schoonmaken of een paperclip. Zal wel een propje uitkomen.
Heb ik ook gehad. Inderdaad met speld of tandenstoker in peuren. Aardige hoeveelheid pluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zojuist heb ik een nieuwe Galaxy S7 S View cover van Samsung besteld omdat mijn oude verlaten was.
Echter lijkt de chip om het beeld in S-view om te zetten in de nieuwe niet te werken? Hoe komt dat? Kapotte chip? Of moe tik nog iets enablen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
AW_Bos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:45:
Zojuist heb ik een nieuwe Galaxy S7 S View cover van Samsung besteld omdat mijn oude verlaten was.
Echter lijkt de chip om het beeld in S-view om te zetten in de nieuwe niet te werken? Hoe komt dat? Kapotte chip? Of moe tik nog iets enablen ofzo?
Je zou het kunnen testen. In je telefoon app *#0*# en kies dan "hall ic",. Als alles pass aangeeft dan weet je het ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

DiMacho schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:36:
[...]

Je zou het kunnen testen. In je telefoon app *#0*# en kies dan "hall ic",. Als alles pass aangeeft dan weet je het ;-)
Yes... Het werkt nu wel.... Op alles krijg ik een nette PASS _O_
Ik wist enkel van de chip onderin de omslag, en niet van de chip achter de telefoon.

Ik vermoed dat de chip in de omslag niet werkte omdat de andere chip achterin niet werkt, omdat er plastic tussen zat? Het lijkt mij sterk, maar ik kan mij niks anders indenken. Toen ik hem uittestte zat dat plastic er nog tussen.

Anyway: Wat is het nut van die chip achterin het hoesje? In de test kan je zien dat deze herkend wordt, of zijn contact verliest (release). Maar wat is het nut van deze chip verder?

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 06-01-2020 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
AW_Bos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Yes... Het werkt nu wel.... Op alles krijg ik een nette PASS _O_
Ik wist enkel van de chip onderin de omslag, en niet van de chip achter de telefoon.

Ik vermoed dat de chip in de omslag niet werkte omdat de andere chip achterin niet werkt, omdat er plastic tussen zat? Het lijkt mij sterk, maar ik kan mij niks anders indenken. Toen ik hem uittestte zat dat plastic er nog tussen.

Anyway: Wat is het nut van die chip achterin het hoesje? In de test kan je zien dat deze herkend wordt, of zijn contact verliest (release). Maar wat is het nut van deze chip verder?
Fijn!! De magneet aan de achterzijde van het toestel detecteerd dat er een cover is geplaatst. De andere magneet aan de voorzijde detecteert of het hoesje gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@DiMacho En waarvoor moet die weten of er een cover geplaatst is? De magneet in de omslag is toch juist het belangrijkste om het scherm aan te passen naar een vierkant? Of is het zo dat als de chip in de achterkant niet werkt, dat de Samsung niks doet met de omslagchip?

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 06-01-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
AW_Bos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:23:
@DiMacho En waarvoor moet die weten of er een cover geplaatst is? De magneet in de omslag is toch juist het belangrijkste om het scherm aan te passen naar een vierkant? Of is het zo dat als de chip in de achterkant niet werkt, dat de Samsung niks doet met de omslagchip?
Ze moeten allebei werken idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

DiMacho schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:29:
[...]

Ze moeten allebei werken idd!
Blijft nog steeds het nut van die achterste ontgaan :P
Of ze hadden in Korea misschien wat chipjes over :? :P

De echte actie gebeurt pas als je het dicht doet, en het omslagchipje contact maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 06-01-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Vandaag weer een kwartaal update gehad.
Android Security patch nivo 1 dec 2019
Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:08
(jarig!)
emmerx schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:56:
Vandaag weer een kwartaal update gehad.
Android Security patch nivo 1 dec 2019
Netjes.
Kreeg deze update ook vandaag, geïnstalleerd nadat ik 100% opgeladen was en het volgende gebeurde.
1.Update werd geïnstalleerd OTA.
2. reboots galore, dat is redelijk normaal totdat het 5x teveel rebootte.
3. Uiteindelijk kwam hij uit bij sim unlock scherm, unlocked en werkt prima.
4. Opeens weer een reboot, reboot, reboot en nu stuck op zwart scherm met oplichtende back button en switch apps button. Geen laad icoon als ik hem aan de lader hang. Kan elke combinatie van knoppen indrukken maar niets gebeurd.

Mobo kapot? Of "botched" update.
Iemand een idee?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
Bad Brains schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 06:35:
[...]

Kreeg deze update ook vandaag, geïnstalleerd nadat ik 100% opgeladen was en het volgende gebeurde.
1.Update werd geïnstalleerd OTA.
2. reboots galore, dat is redelijk normaal totdat het 5x teveel rebootte.
3. Uiteindelijk kwam hij uit bij sim unlock scherm, unlocked en werkt prima.
4. Opeens weer een reboot, reboot, reboot en nu stuck op zwart scherm met oplichtende back button en switch apps button. Geen laad icoon als ik hem aan de lader hang. Kan elke combinatie van knoppen indrukken maar niets gebeurd.

Mobo kapot? Of "botched" update.
Iemand een idee?
Grootste kans MoBo. Kan je nog in de downloadmodus komen? Vol min+Home+power en dan in het blauwe scherm vol+. Dan kan je odin gebruiken om hem up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
DiMacho schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:55:
[...]

Grootste kans MoBo. Kan je nog in de downloadmodus komen? Vol min+Home+power en dan in het blauwe scherm vol+. Dan kan je odin gebruiken om hem up te daten.
Geen van de combinaties/keys werkt.
Dus bricked.. :(

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Bad Brains schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:07:
[...]

Geen van de combinaties/keys werkt.
Dus bricked.. :(
Ook niet als je hem aan de lader hebt hangen?

Anders echt mainboard. Dan heeft er al een probleem in het geheugen gezeten, waar je niets van hebt gemerkt. Pas bij de update als de defecte blokje worden beschreven... Krijg je dit nare effect.

Hoe oud is je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
Denk eind 2016, heb hem overgenomen in smetteloze staat van een tweaker in de zomer van '17.
Hij ziet er overigens nog steeds als nieuw uit, alleen doet hij niets meer.
Zag net dat de beide buttons geen licht meer geven, als de accu om 9 uur vol was en nu leeg dan is hij als een malle leeggezogen door iets.
Als ik hem aan de PC hang dan gebeurt er overigens ook niets.
Gevalletje helaas ben ik bang.

EDIT: 31-01

Na 2 dagen af en aan de lader te hebben gehad merkte ik op dat de lichtjes soms weggingen en er soms weer waren. Uiteindelijk heeft hij 3x een doorstart gemaakt in die tijd en op een gegeven moment de "upgrade" eroverheen gegooid.
Hij werkt weer perfect, alsof er niets is gebeurt.
Sla mij maar lek, ik vindt het best :9B

[ Voor 29% gewijzigd door Bad Brains op 31-01-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedejong25
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-05 20:31
Mijn S7 doet nu na 3 jaar goed gebruik heel raar. Het beeld bevriest zomaar willekeurig en reboot na 10 sec.
Het reboot faalt soms en blijft hangen bij 1e bootscherm, en reboot weer opnieuw, hierna lukt het weer en doet hij het weer.
Ik draai geen speciale ROMs, software is up to date, vorig jaar heb ik de batterij laten vervangen bij Coolblue en nooit problemen gehad.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

Soft en Harde reset, Cache apps geleegd, Booten in safe mode, Systeem-cache gewiped, SD-kaart geswitched

Kan dit een hardwareprobleem zijn, via google kom ik geen definitieve oplossing tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
mikedejong25 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:39:
Mijn S7 doet nu na 3 jaar goed gebruik heel raar. Het beeld bevriest zomaar willekeurig en reboot na 10 sec.
Het reboot faalt soms en blijft hangen bij 1e bootscherm, en reboot weer opnieuw, hierna lukt het weer en doet hij het weer.
Ik draai geen speciale ROMs, software is up to date, vorig jaar heb ik de batterij laten vervangen bij Coolblue en nooit problemen gehad.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

Soft en Harde reset, Cache apps geleegd, Booten in safe mode, Systeem-cache gewiped, SD-kaart geswitched

Kan dit een hardwareprobleem zijn, via google kom ik geen definitieve oplossing tegen?
Dan gou je het moederbord over... Dat is te prijzig voor een s7 om te vervangen buiten garantie.

Als je het toestel bij coolblue open laat maken... Verviel ook al die garantie, toestel is nooit meer waterdicht geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 16:54
De rose S7 van mijn vriendin is recent gevallen met helaas een barst in het glas. De onderliggende digitizer doet het nog goed. Nu heb ik op het internet gezien dat het voorste glaspaneel los verkrijgbaar is. Echter al bij enkele telefoonherstellers langs geweest die allemaal het glaspaneel als digitizer willen vervangen. Dit lijkt mij wat vreemd daar het glasscherm (zoals eerder vermeld) los verkrijgbaar is. Kan iemand aangeven of dit inderdaad los vervangbaar is of dat inderdaad beiden vervangen dienen te worden?

Edit; Zie dat het glaspaneel inderdaad los kan van het digitizer paneel maar een aardig werk is: YouTube: Samsung Galaxy S7 Glass Only Repair Replacement Service (touch glas...

[ Voor 23% gewijzigd door bluecupra op 02-02-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Heb vorige week mijn scherm (na val, compleet met digitizer) en accu (zat nog maar op 2150 mAh) laten vervangen.
Toestel echt weer als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-05 15:22
bluecupra schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:30:
De rose S7 van mijn vriendin is recent gevallen met helaas een barst in het glas. De onderliggende digitizer doet het nog goed. Nu heb ik op het internet gezien dat het voorste glaspaneel los verkrijgbaar is. Echter al bij enkele telefoonherstellers langs geweest die allemaal het glaspaneel als digitizer willen vervangen. Dit lijkt mij wat vreemd daar het glasscherm (zoals eerder vermeld) los verkrijgbaar is. Kan iemand aangeven of dit inderdaad los vervangbaar is of dat inderdaad beiden vervangen dienen te worden?

Edit; Zie dat het glaspaneel inderdaad los kan van het digitizer paneel maar een aardig werk is: YouTube: Samsung Galaxy S7 Glass Only Repair Replacement Service (touch glas...
Raad alleen glas laten vervangen niet aan.

Zelf eens laten doen bij de Note 3 en het resultaat was matig. Kleine beschadigingen van loswrikken glas en lijmresten rond om het nieuwe glas. Ook het glas zelf was van mindere kwaliteit.

Dat is natuurlijk alleen mijn ervaring, maar het is veelzeggend dat de meerderheid van de reparateurs hier niet aan wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 16:54
@BRETOR bedankt voor je reactie. Het toestel zal binnenkort waarschijnlijk vervangen gaan worden, daarom wat zonde om nu 120 - 150 euro uit te geven voor een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Goedenavond,

Vanmiddag liep mijn S7 vast. Middels de knoppencombi power knop / volume down en home heb ik het toestel gereset. Daarna liep hij weer vast en heb ik de procedure herhaalt. Toen wilde hij niet meer opstarten. Het led lampje brand rood maar verder nada... Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Gisteren een bezoekje gebracht aan het Samsung Service Centre in Groningen en door de Samsung dokter is de telefoon aan de monitor gelegd... diagnose, overleden moederbord. Daarna gebeld met het servicecentrum van #Samsung en uitgelegd dat 2 jaar en 10 maanden mi wel snel is voor een telefoon en om coulance gevraagd. Hierop bijna 200 euro korting gekregen op een S10, nog steeds een duur grapje maar maakt het toch 'draaglijker'....

Als iemand nog behoefte heeft aan een goed Spigen hoesje, nieuw spigen screenprotector laat maar even weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
DiMacho schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:55:
[...]

@DiMacho
Heb in china een nieuw logicboard besteld en net geiinstalleerd en hij lijkt weer prima te werken.
Nu misschien op zoek naar een custom rom? Zag dat Lineage OS niet meer geupdate wordt.
Even in het custom rom topic kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Bad Brains schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:46:
[...]

@DiMacho
Heb in china een nieuw logicboard besteld en net geiinstalleerd en hij lijkt weer prima te werken.
Nu misschien op zoek naar een custom rom? Zag dat Lineage OS niet meer geupdate wordt.
Even in het custom rom topic kijken.
Dat is dus een mainboard uit een andere s7, check je imei. Mooi gevonden! Voor roms moet je echt op xda zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superblaag
  • Laatst online: 04-05 14:50

superblaag

Mooi spul hoor!

Beveiligingsupdate van 1 maart 2020 net binnen.
Blijft leuk op zo'n "oud" toestel.

Het einde zal vast snel in zicht komen.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Na proberen van S10e, Mi 9T en G8 Plus vorige week voor heel weinig een defecte S7 gekocht: accu dood en scherm gedelamineerd.
Mijn scherm, accu en moederbord overgezet en weer een perfecte S7.
Top toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 20-04-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Vanmiddag nieuwe accu laten plaatsen in m'n S7 voor 50 euro. Accu kwam uit 2017 stond erop. Hopelijk kan ik er minimaal weer een goed jaar mee vooruit en gaan we dan wel eens kijken naar iets nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Een jaar? Daar kan je wel langer mee vooruit. Persoonlijk hou ik me altijd aan de max. 80% lading en dat werkt altijd behoorlijk goed op de lange termijn.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

te vroeg gejuichd. Blijkbaar doet mijn notificatieled en licht/nabijheidssensor het ineens niet meer. Terug naar de winkel, hopen dat hij een kabeltje vergeten is terug te prikken o.i.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
woekele schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:38:
te vroeg gejuichd. Blijkbaar doet mijn notificatieled en licht/nabijheidssensor het ineens niet meer. Terug naar de winkel, hopen dat hij een kabeltje vergeten is terug te prikken o.i.d...
Dan ben je wel bij de plaatselijke prutser geweest. Om een accu te vervangen moet je niets van het moederbord afhalen. Geen connector niets.... Of niet ESD gewerkt.

Snap soms niet waarom je dit niet bij een Samsung service center laat doen voor een 10tje meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Een Samsung service center? Waar zit die dan? Op 40km afstand zo te zien.

Anyway, de winkel om de hoek heeft het netjes verholpen. Er was inderdaad een kabeltje dat niet goed aangedrukt zat. Hoe het kwam, geen idee, want inderdaad, voor de batterij hoefde hij daar helemaal niet bij. Toestel werkt weer top.

[ Voor 17% gewijzigd door woekele op 13-05-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02
Verwachten jullie dat er nog een beveiligingsupdate komt? Laatste beveiligingsupdate was van maart 2020 terwijl die van april 2020 juist zo'n belangrijke was las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Laatst online: 04-05 14:50

superblaag

Mooi spul hoor!

dj_ryow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:33:
Verwachten jullie dat er nog een beveiligingsupdate komt? Laatste beveiligingsupdate was van maart 2020 terwijl die van april 2020 juist zo'n belangrijke was las ik.
Maart lijkt me de laatste.
woekele schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:39:
Vanmiddag nieuwe accu laten plaatsen in m'n S7 voor 50 euro. Accu kwam uit 2017 stond erop. Hopelijk kan ik er minimaal weer een goed jaar mee vooruit en gaan we dan wel eens kijken naar iets nieuws...
Is het toestel dan wel weer waterdicht?

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

superblaag schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:43:
Is het toestel dan wel weer waterdicht?
Ik denk dat hij na paar jaar sowieso al niet meer waterdicht was. Maar goed, ik neem hem toch niet mee in bad/douche/zwembad/zee. Regenbuitjes overleeft hij tot nu toe prima. Deed m'n vorige telefoon zonder ip-rating ook overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
Hier werkt GearVR niet meer sinds de laatste update. Wel jammer want daar was ie nog prima voor. Herinstallatie mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig of de S7 issues heeft met VHT80? Gister 't AP daarop ingesteld, stond op VHT40, daarna gaf Android aan dat er geen verbinding met het internet was, wel met wifi. Pas na terugzetten op VHT40 en wifi uit-aan werkte wifi weer op de S7.

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mip
  • Laatst online: 04-05 21:28

Mip

Mip schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:06:
jeuj mijn S7 is 3 jaar geworden :)
hopelijk houdtie het nog lang vol.. ben er nog prima tevreden over
4 jaar and counting! wat een toptoestel _/-\o_

who's with me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik sinds een jaartje over op de S10+.

Krijgt de S7 nog security patches?

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik gebruik 'm ook nog. Maar volgens mij krijgen we geen patches meer helaas. Heb een Pixel 4A besteld... benieuwd of dat een waardige vervanger kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier ook nog in gebruik, omdat de enige voor mij geschikte opvolger volgens de PW (S10e) nogal prijzig is, de S7 heb ik ook pas gekocht nadat de prijs flink was gedaald.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 19:53
Mijn zwaar ingebrande S7 doet zn werk nog heel erg goed als Pokemon GO Spoof telefoon.
Batterij is wel helemaal dood. Ik kan ongeveer 2 uur spelen en dan is ie op.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Mooi van Samsung.
Ik gebruik mijn S7 met 2e duo-SIM-kaart nog als hotspot (o.a. in vakantiehuisje).
Vriendin is inmiddels over naar A51 en ik naar PocoProF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nog niet beschikbaar voor de unbranded NL. We wachten af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
woekele schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:51:
Nog niet beschikbaar voor de unbranded NL. We wachten af...
Hier wel...in Susteren Zuid-Linburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

tjbork schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:19:
[...]
Hier wel...in Susteren Zuid-Linburg
Hier nu ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft de laatste softwareupdate iets verandert m.b.t. bellen over wifi? Die optie staat er nu ineens :o , een paar maanden terug nog niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Raven schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:40:
Heeft de laatste softwareupdate iets verandert m.b.t. bellen over wifi? Die optie staat er nu ineens :o , een paar maanden terug nog niet.
?

Zie de optie (nog) niet? Wel gewenst. Ik ga even verder zoeken :P (KPN/Telfort-simkaart hier)

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 27-11-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

woekele schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]

?

Zie de optie (nog) niet? Wel gewenst. Ik ga even verder zoeken :P (KPN/Telfort-simkaart hier)
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/SamsungGalaxyS7-Screenshot_20201127-121653_Phone.jpg

Hier Simyo, die (net als KPN) de S7 niet op de site heeft staan. Vodafone is geloof ik de enige, vermeld als "Samsung S serie | Alle varianten vanaf de S6".

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hmmm, hier staat helaas dezelfde instelling niet. Vreemd, Simyo is ook KPN-netwerk. Misschien moet ik een nieuwe sim o.i.d. Ga wel even op onderzoek uit :P

Jij hebt ook de unbranded S7?? (PHN)

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 27-11-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

woekele schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:13:
Hmmm, hier staat helaas dezelfde instelling niet. Vreemd, Simyo is ook KPN-netwerk. Misschien moet ik een nieuwe sim o.i.d. Ga wel even op onderzoek uit :P

Jij hebt ook de unbranded S7??
Jup, unbranded :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nieuwe simkaart besteld en geplaatst. Nu heb ik de optie wel. Heb het ingeschakeld. Vraag me alleen of of het ook echt actief is. Ik zie geen ander/nieuw icoontje o.i.d. Dat is op mn Galaxy S9 wel het geval als je het inschakelt.

Ik zie wel bij simkaart status staan dat het mobiele netwerk IWLAN is (en als ik bellen via Wifi uitschakel, verandert het naar LTE). Maar als ik vliegtuigmodus inschakel om zeker weten het netwerk te verbreken en vervolgens WiFi inschakel, kan ik toch niet bellen zonder vliegtuigmodus uit te schakelen. Hoe gaat dat bij jou?

Ik zal binnenkort eens een plek bezoeken zonder enig mobiel bereik (maar wel met wifi) en daar proberen of het werkt...

[ Voor 52% gewijzigd door woekele op 28-11-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen idee, heb er niet op gelet, maar voorkeur staat hier op GSM-netwerk, kan voorkeur wel op wifi zetten en kijken wat er gebeurt. Al bel ik niet zo vaak, dus kan even duren voor er iets te melden valt :P

Oscar Wilde

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Vandaag een reboot gedaan en ineens wel wifi-bel-icoontje en kan nu ook bellen met vliegtuigstand ingeschakeld en daarna wifi inschakelen. Weird. Maar goed. Solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig of Android 8 op de S7 ICMPv6 zit te blocken en of daar (zonder root) iets aan te doen is?

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum