heb maar een A70 gehaald, even wennen, maar kan er weer eventjes tegen. Enige wat ik tot nu toe echt mis is het ledje.
[ Voor 24% gewijzigd door ozzynator op 01-07-2019 16:53 ]
[ Voor 24% gewijzigd door ozzynator op 01-07-2019 16:53 ]
Volgens mij een prima toestel. Voor mij in ieder geval veel te groot, 5 - 5,5 inch heeft mijn voorkeur. De capaciteit van de batterij vind ik overigens prima, maar ja, bij een groot scherm mag dat ook wel!ozzynator schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:53:
heb maar een A70 gehaald, even wennen, maar kan er weer eventjes tegen. Enige wat ik tot nu toe echt mis is het ledje.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 01-07-2019 18:39 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Is zeker te weten een fijn toestel. Is idd groot, maar in vergelijking met de S7 scheelt het ook weer niet heel veel. Want bijna geen randen.Meubelmaker schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:17:
[...]
Volgens mij een prima toestel. Voor mij in ieder geval veel te groot, 5 - 5,5 inch heeft mijn voorkeur. De capaciteit van de batterij vind ik overigens prima, maar ja, bij een groot scherm mag dat ook wel!
Vandaag kreeg ik nog een security patch door voor mijn S7. Misschien de laatste, misschien ook niet.Erwin1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:30:
Het laatste nieuws is dat de S7 toch geen kwartaal updates en komt daarmee in de lijst met other updates (lees geen updates meer). Dus na 3 jaar is het echt afgelopen met het topmodel uit 2016. Met deze informatie kun je het wel invullen voor de S8 (laatste security update 3/2020), de S9 (laatste security update 3/2021) en de S10 (laatste security update 3/2022).
Dit zou ik ook heel graag willen weten!MvHMontySCOUT schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:17:
Nu net iets meer dan twee jaar de Samsung S7 in bezit. (SM-G930F) en -helaas- toch aan het overwegen om er LineageOs op te zetten. Zojuist de nieuwe security patch er op gezet maar ik heb geen vertrouwen in een snelle patch als dat nodig is. Uiteraard ook i.v.m. de verbeterde batterijduur. (nu nog 73% capaciteit over)
Iemand positieve/negatieve ervaringen er mee? Is het net zo makkelijk als beweerd in het artikel van februari op deze site?Mijn actieve ROM skills & kennis zijn wat roestig.. XDA nooit meer geopend na 2013 ;-) Zijn er op dit moment gebreken met de nieuwste LineageOs versie?
Ik kreeg hem ook tot mijn verbazing. Mogelijk waren ze er al mee bezig voordat de S7 naar de lijst met overige updates werd verplaatst.Tweddy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:04:
[...]
Vandaag kreeg ik nog een security patch door voor mijn S7. Misschien de laatste, misschien ook niet.
OFFLINE enkele berichten geedit
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Hier geen nieuwere dan 1 juni 2019, welke S7 gaat het om?geertvduin schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:58:
Ik heb afgelopen week opnieuw een update ontvangen
Niveau beveiligingspatch: 1 september 2019
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 30% gewijzigd door emmerx op 10-10-2019 13:45 ]
Draadloos laden op onze Zon
SM-G930F, zonder D hier, ben benieuwd of dat het verschil maakt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het gaat om de MMO? Wat bedoel je?emmerx schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:12:
Gaat hier om de MMO.
De normale S7 (PHN) zit bij Samsung sinds maart 2019 op een 3-maandelijkse updatecyclus.
19 maart, 30 juni, volgende update zal dus rond 10 okt zijn.
Volgens mij is dat een CSC (Country Specific code).
[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 11-10-2019 09:09 ]
Oscar Wilde
[ Voor 100% gewijzigd door emmerx op 11-10-2019 15:46 ]
Dat is wel interessantemmerx schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:27:
Update 6ESI6 met 1 sept security voor S7 PHN komt nu ook bij mij binnen ...
met natuurlijk weer:
-betere accuduur
-snellere respons
-vol nieuwe software
Ik heb anderhalf jaar de accu van mijn S7 gemonitord met AccuBattery.
Na eerste jaar behoorlijk degradatie van 100 tot 80% met laden tot volledig vol,
ben ik het laatste half jaar gaan laden tot 75-80% (zoals ik al deed met laptop en EV)
Daarmee nauwelijks meer degradatie van de batterij![]()
Zit nu op 77% (2.317 mAh), dus -3% in 6 maanden
Bij mijn volgende telefoon (met een 4000mAh accu) ga ik dus proberen regulier te laden tot 80%,
met powerbank en alleen indien echt nodig -dus zelden- tot helemaal vol.
2250 WP Zuid PVoutput
Even voorzichtig met een spelt schoonmaken of een paperclip. Zal wel een propje uitkomen.AW_Bos schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:13:
Is het het dit keer geen melding over vocht in de connector, is het nu wel een headphone-aansluiting waar de jackplug steeds uit gedrukt wordt waardoor de muziek stopt.
Zou de jack vuil zijn, of defect?
Heb ik ook gehad. Inderdaad met speld of tandenstoker in peuren. Aardige hoeveelheid pluis.DiMacho schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:20:
[...]
Even voorzichtig met een spelt schoonmaken of een paperclip. Zal wel een propje uitkomen.
Je zou het kunnen testen. In je telefoon app *#0*# en kies dan "hall ic",. Als alles pass aangeeft dan weet je het ;-)AW_Bos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:45:
Zojuist heb ik een nieuwe Galaxy S7 S View cover van Samsung besteld omdat mijn oude verlaten was.
Echter lijkt de chip om het beeld in S-view om te zetten in de nieuwe niet te werken? Hoe komt dat? Kapotte chip? Of moe tik nog iets enablen ofzo?
Yes... Het werkt nu wel.... Op alles krijg ik een nette PASSDiMacho schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:36:
[...]
Je zou het kunnen testen. In je telefoon app *#0*# en kies dan "hall ic",. Als alles pass aangeeft dan weet je het ;-)
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 06-01-2020 19:03 ]
Fijn!! De magneet aan de achterzijde van het toestel detecteerd dat er een cover is geplaatst. De andere magneet aan de voorzijde detecteert of het hoesje gesloten is.AW_Bos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:57:
[...]
Yes... Het werkt nu wel.... Op alles krijg ik een nette PASS
Ik wist enkel van de chip onderin de omslag, en niet van de chip achter de telefoon.
Ik vermoed dat de chip in de omslag niet werkte omdat de andere chip achterin niet werkt, omdat er plastic tussen zat? Het lijkt mij sterk, maar ik kan mij niks anders indenken. Toen ik hem uittestte zat dat plastic er nog tussen.
Anyway: Wat is het nut van die chip achterin het hoesje? In de test kan je zien dat deze herkend wordt, of zijn contact verliest (release). Maar wat is het nut van deze chip verder?
[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 06-01-2020 19:23 ]
Ze moeten allebei werken idd!AW_Bos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:23:
@DiMacho En waarvoor moet die weten of er een cover geplaatst is? De magneet in de omslag is toch juist het belangrijkste om het scherm aan te passen naar een vierkant? Of is het zo dat als de chip in de achterkant niet werkt, dat de Samsung niks doet met de omslagchip?
Blijft nog steeds het nut van die achterste ontgaan
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 06-01-2020 19:31 ]
Kreeg deze update ook vandaag, geïnstalleerd nadat ik 100% opgeladen was en het volgende gebeurde.emmerx schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:56:
Vandaag weer een kwartaal update gehad.
Android Security patch nivo 1 dec 2019
Netjes.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Grootste kans MoBo. Kan je nog in de downloadmodus komen? Vol min+Home+power en dan in het blauwe scherm vol+. Dan kan je odin gebruiken om hem up te daten.Bad Brains schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 06:35:
[...]
Kreeg deze update ook vandaag, geïnstalleerd nadat ik 100% opgeladen was en het volgende gebeurde.
1.Update werd geïnstalleerd OTA.
2. reboots galore, dat is redelijk normaal totdat het 5x teveel rebootte.
3. Uiteindelijk kwam hij uit bij sim unlock scherm, unlocked en werkt prima.
4. Opeens weer een reboot, reboot, reboot en nu stuck op zwart scherm met oplichtende back button en switch apps button. Geen laad icoon als ik hem aan de lader hang. Kan elke combinatie van knoppen indrukken maar niets gebeurd.
Mobo kapot? Of "botched" update.
Iemand een idee?
Geen van de combinaties/keys werkt.DiMacho schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:55:
[...]
Grootste kans MoBo. Kan je nog in de downloadmodus komen? Vol min+Home+power en dan in het blauwe scherm vol+. Dan kan je odin gebruiken om hem up te daten.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ook niet als je hem aan de lader hebt hangen?Bad Brains schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:07:
[...]
Geen van de combinaties/keys werkt.
Dus bricked..
[ Voor 29% gewijzigd door Bad Brains op 31-01-2020 15:33 ]
Dan gou je het moederbord over... Dat is te prijzig voor een s7 om te vervangen buiten garantie.mikedejong25 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:39:
Mijn S7 doet nu na 3 jaar goed gebruik heel raar. Het beeld bevriest zomaar willekeurig en reboot na 10 sec.
Het reboot faalt soms en blijft hangen bij 1e bootscherm, en reboot weer opnieuw, hierna lukt het weer en doet hij het weer.
Ik draai geen speciale ROMs, software is up to date, vorig jaar heb ik de batterij laten vervangen bij Coolblue en nooit problemen gehad.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Soft en Harde reset, Cache apps geleegd, Booten in safe mode, Systeem-cache gewiped, SD-kaart geswitched
Kan dit een hardwareprobleem zijn, via google kom ik geen definitieve oplossing tegen?
[ Voor 23% gewijzigd door bluecupra op 02-02-2020 11:41 ]
Raad alleen glas laten vervangen niet aan.bluecupra schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:30:
De rose S7 van mijn vriendin is recent gevallen met helaas een barst in het glas. De onderliggende digitizer doet het nog goed. Nu heb ik op het internet gezien dat het voorste glaspaneel los verkrijgbaar is. Echter al bij enkele telefoonherstellers langs geweest die allemaal het glaspaneel als digitizer willen vervangen. Dit lijkt mij wat vreemd daar het glasscherm (zoals eerder vermeld) los verkrijgbaar is. Kan iemand aangeven of dit inderdaad los vervangbaar is of dat inderdaad beiden vervangen dienen te worden?
Edit; Zie dat het glaspaneel inderdaad los kan van het digitizer paneel maar een aardig werk is: YouTube: Samsung Galaxy S7 Glass Only Repair Replacement Service (touch glas...
@DiMachoDiMacho schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:55:
[...]
Grootste kans MoBo. Kan je nog in de downloadmodus komen? Vol min+Home+power en dan in het blauwe scherm vol+. Dan kan je odin gebruiken om hem up te daten.
Dat is dus een mainboard uit een andere s7, check je imei. Mooi gevonden! Voor roms moet je echt op xda zijn...Bad Brains schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:46:
[...]
@DiMacho
Heb in china een nieuw logicboard besteld en net geiinstalleerd en hij lijkt weer prima te werken.
Nu misschien op zoek naar een custom rom? Zag dat Lineage OS niet meer geupdate wordt.
Even in het custom rom topic kijken.
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 20-04-2020 23:29 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dan ben je wel bij de plaatselijke prutser geweest. Om een accu te vervangen moet je niets van het moederbord afhalen. Geen connector niets.... Of niet ESD gewerkt.woekele schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:38:
te vroeg gejuichd. Blijkbaar doet mijn notificatieled en licht/nabijheidssensor het ineens niet meer. Terug naar de winkel, hopen dat hij een kabeltje vergeten is terug te prikken o.i.d...
[ Voor 17% gewijzigd door woekele op 13-05-2020 12:41 ]
Maart lijkt me de laatste.dj_ryow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:33:
Verwachten jullie dat er nog een beveiligingsupdate komt? Laatste beveiligingsupdate was van maart 2020 terwijl die van april 2020 juist zo'n belangrijke was las ik.
Is het toestel dan wel weer waterdicht?woekele schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:39:
Vanmiddag nieuwe accu laten plaatsen in m'n S7 voor 50 euro. Accu kwam uit 2017 stond erop. Hopelijk kan ik er minimaal weer een goed jaar mee vooruit en gaan we dan wel eens kijken naar iets nieuws...
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
Ik denk dat hij na paar jaar sowieso al niet meer waterdicht was. Maar goed, ik neem hem toch niet mee in bad/douche/zwembad/zee. Regenbuitjes overleeft hij tot nu toe prima. Deed m'n vorige telefoon zonder ip-rating ook overigens.superblaag schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:43:
Is het toestel dan wel weer waterdicht?
Oscar Wilde
4 jaar and counting! wat een toptoestelMip schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:06:
jeuj mijn S7 is 3 jaar geworden![]()
hopelijk houdtie het nog lang vol.. ben er nog prima tevreden over
Oscar Wilde
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Mooi van Samsung.
Hier wel...in Susteren Zuid-Linburgwoekele schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:51:
Nog niet beschikbaar voor de unbranded NL. We wachten af...
Oscar Wilde
?Raven schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:40:
Heeft de laatste softwareupdate iets verandert m.b.t. bellen over wifi? Die optie staat er nu ineens, een paar maanden terug nog niet.
[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 27-11-2020 11:57 ]
woekele schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]
?
Zie de optie (nog) niet? Wel gewenst. Ik ga even verder zoeken(KPN/Telfort-simkaart hier)
Oscar Wilde
[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 27-11-2020 14:24 ]
Jup, unbrandedwoekele schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:13:
Hmmm, hier staat helaas dezelfde instelling niet. Vreemd, Simyo is ook KPN-netwerk. Misschien moet ik een nieuwe sim o.i.d. Ga wel even op onderzoek uit
Jij hebt ook de unbranded S7??
Oscar Wilde
[ Voor 52% gewijzigd door woekele op 28-11-2020 16:14 ]
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq