DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
same for me. erg mooi toestel en "maar" 700 euro bij tele2. ben wel toe aan iets moderners zonder schermranden etc ook al is mijn s7edge nog perfect na 2 jaaremmerx schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:17:
Nieuwe Samsung S10e gaat hem worden voor mij:
vlak en niet te groot scherm !
EDIT: ik neem de normale s10, die de 10e
[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 24-02-2019 22:09 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb zelf een S7 sinds het begin dus de telefoon tikt tegen de tijd dat de S10e released al weer de 3 jaar aan. Dat is in de batterij wel te merken. Ik kan er natuurlijk Lineage opzetten, maar ik wil voornamelijk voor een nieuwe camera een andere telefoon. Voor de rest mis ik op de S7 niets. (Afgezonderd van de bar slechte batterij dan..). De S10e is momenteel naast de Pixel 3 de enige interessante telefoon om naar te upgraden.giovanni2903 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:31:
[...]
same for me. erg mooi toestel en "maar" 700 euro bij tele2. ben wel toe aan iets moderners zonder schermranden etc ook al is mijn s7edge nog perfect na 2 jaar
Wat ook mogelijk nog een interessante upgrade kan zijn is de Nokia 9. Die wordt als het goed is aankomende zondag bekend gemaakt. Je hebt dan Stock Android en gewoon een plat scherm. (Snelheid is wel wat lager dan de S10 vermoedelijk omdat het een oudere soc heeft, maar gamen doe ik toch niet echt)
Al met al, ik ben wel benieuwd. Durf niet te zeggen of ik hem pre-order, want die One UI lijkt me toch heel erg wennen. Vind de icons meer passend bij een OS zoals MI UI als Samsung als ik eerlijk mag zijn

batterij is idd niet al te best meer, volgens accubattery heb ik nog 75% health. en de icoontjes vind ik ook een rare stap. elke keer als er een nieuwe S model komt veranderen de icoontjes.. de nieuwe sony ziet er ook wel mooi uit, maar de specs van de samsung s10 zullen sws beter zijnKiragi schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:39:
[...]
Ik heb zelf een S7 sinds het begin dus de telefoon tikt tegen de tijd dat de S10e released al weer de 3 jaar aan. Dat is in de batterij wel te merken. Ik kan er natuurlijk Lineage opzetten, maar ik wil voornamelijk voor een nieuwe camera een andere telefoon. Voor de rest mis ik op de S7 niets. (Afgezonderd van de bar slechte batterij dan..). De S10e is momenteel naast de Pixel 3 de enige interessante telefoon om naar te upgraden.
Wat ook mogelijk nog een interessante upgrade kan zijn is de Nokia 9. Die wordt als het goed is aankomende zondag bekend gemaakt. Je hebt dan Stock Android en gewoon een plat scherm. (Snelheid is wel wat lager dan de S10 vermoedelijk omdat het een oudere soc heeft, maar gamen doe ik toch niet echt)
Al met al, ik ben wel benieuwd. Durf niet te zeggen of ik hem pre-order, want die One UI lijkt me toch heel erg wennen. Vind de icons meer passend bij een OS zoals MI UI als Samsung als ik eerlijk mag zijn.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
al ben ik nog steeds prima tevreden over mn S7, en het lijkt er op dat de S10 toch geen 5G support gaat krijgen in de benelux...
nou is 5G ook wel erg speculatief allemaal....
en verder lijkt de S7 ook nog wel in de custom rom (lineageos) voorlopig wel support te blijven houden..
404 Signature not found
https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2019-8912
Weet iemand hoe je dat kan vragen aan Samsung / Google?
[ Voor 57% gewijzigd door Turdie op 24-02-2019 13:40 ]
Mail ze...shadowman12 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:32:
Ben wel benieuwd wat Samsung / Google gaat doen met recente vulnerability in de Linux kernel, want in principe is iedere Android telefoon nu vatbaar voor deze vulnerability
https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2019-8912
Weet iemand hoe je dat kan vragen aan Samsung / Google?
Er zijn echt honderden van deze vulnerability's. Hangt er vanaf hoe belangrijk er één is om snel aangepakt te worden. Daarvoor krijg je de software updates.
Nja een criticial in de Linux kernel zie je niet zo vaak volgens mij.DiMacho schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:23:
[...]
Mail ze...
Er zijn echt honderden van deze vulnerability's. Hangt er vanaf hoe belangrijk er één is om snel aangepakt te worden. Daarvoor krijg je de software updates.
is er toevallig iemand die mijn galaxy s7 edge wil overnemen voor 100 euro 8maart?
Hmm, ik zie business opportunities... Wellicht kan je die 'honderden' vulnerability's duiden? Je weet kennelijk veel van de materie namelijk.DiMacho schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:23:
[...]
Mail ze...
Ontopic: na 3 jaar een S7 edge in gebruik te hebben gehad even rondgekeken naar een nieuw toestel. Nu ben ik een smartphone gebruiker van het eerste uur en belde al lustig met een pocket pc. Die werden wel per jaar ingeruild voor het nieuwste model, hetzij een Microsoft platform of een Symbian telefoon.
Na de iPhones die ik heb gehad was de SG7 de eerste Samsung telefoon die ik in mijn handen heb gehad.
Afijn, lang verhaal kort (en mede door de gestoorde prijzen van de nieuwe flagships) maar een nieuwe batterij in de S7E laten zetten.
Het vreemde is, het is niet zo dat ik het niet kan betalen, maar ik wil die onzin prijzen gewoon niet meer betalen.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Bedankt voor de reactie alvast!
dit ligt waarschijnlijk aan je sd kaart, je hebt er denk ik een van een lage klasse waardoor de app dus hapert. ik heb er namelijk eentje van een hoge klasse en heb nergens last vanTycho500 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 02:40:
Ik heb op mijn S7 een issue waarbij ik mijn Spotify app niet kan gebruiken in combinatie met mijn SD kaart. Als ik aangeef dat ik mijn muziek op de SD kaart wil opslaan ipv het intern geheugen (dat is maar 32 GB namelijk) begint de app heel vaak vast te lopen, laden afspeellijsten niet, hapert de muziek soms, crashed de app op willekeurige momenten of duurt het lang voordat ik naar het volgende nummer ga wanneer ik op de knop druk om een nummer te skippen. Hebben meer mensen last van deze problemen? Ik heb namelijk juist vanwege het kunnen opslaan van Spotify afspeellijsten een SD kaart gekocht maar daar heb ik op dit moment letterlijk niks aan omdat de Spotify app totaal niet functioneert wanneer ik aangeef dat ik muziek wil opslaan op mijn SD kaart ipv het interne geheugen.
Bedankt voor de reactie alvast!
Ik heb ook een post op Reddit geplaatst en daar reageerde meerdere mensen met hetzelfde verhaal.
06:03: streep is weer weg! Best vreemd.
[ Voor 12% gewijzigd door ozzynator op 06-03-2019 10:38 ]
zeker, zeker
waar kan ik de VoLTE instelling vinden bij een S7 (niet Edge)? Niet bij de instellingen van de telefoonfunctie zoals verschillende Google resultaten aangeven, althans, daar kan ik het niet vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 06-03-2019 09:43 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waar komt het toestel vandaan? Als het import is kan het zijn dat je optie niet krijgtRaven schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:42:
N.a.v. nieuws: Simyo activeert bellen via 4g en wifi voor Sim Only-klanten
waar kan ik de VoLTE instelling vinden bij een S7 (niet Edge)? Niet bij de instellingen van de telefoonfunctie zoals verschillende Google resultaten aangeven, althans, daar kan ik het niet vinden.
bij mobiele netwerken? daar zou Bellen via 4G moeten staan.. voor wifi bellen zit het bij mij in de telefoon "app" zijn instellingen..Raven schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:42:
N.a.v. nieuws: Simyo activeert bellen via 4g en wifi voor Sim Only-klanten
heb je deze opties niet zou het kunnen zijn dat je een import toestel hebt.. geen wereld ramp... dat is wel te fixen
404 Signature not found
Ah wacht, instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken, daar dus. Volgens Google zou die in de telefoon-app zitten. Verschilt dus blijkbaar per firmware?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
VoLTE (bellen via 4G) zit bij inderdaad bij instellingen, verbindingen, mobiele netwerken...Raven schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:35:
De S7 komt bij een koude blauwe winkel weg
Ah wacht, instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken, daar dus. Volgens Google zou die in de telefoon-app zitten. Verschilt dus blijkbaar per firmware?
VoWiFi (bellen via WiFi) zit dan wel in de Telefoon App bij mijn S7
404 Signature not found
Helaas kan ik de instelling op mijn S7 ook niet vinden.SMSfreakie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:11:
[...]
VoLTE (bellen via 4G) zit bij inderdaad bij instellingen, verbindingen, mobiele netwerken...
Het is een geïmporteerde telefoon, dus misschien duikt hij later op..
Die heb ik nog nergens gezien geloof ik.SMSfreakie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:11:
Oscar Wilde
Oscar Wilde
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oscar Wilde
404 Signature not found
Beveiligingspatches hebben denk ik geen invloed op het schijnbaar ontbreken van die ene instelling(?)SMSfreakie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:00:
sowieso loopt je kwa updates iig achter... inmiddels zijn de beveiligings patches iig al in 2019
Overigens helpt het niet dat die updatemelding telkens lijkt te komen nadat de accu niet heel erg vol meer zit (niet vol genoeg om update te doorstaan), dan klik ik 'm weg en denk ik er niet meer aan

Oscar Wilde
https://www.androidcentra...alling-features-galaxy-s7
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Vorig jaar nog mee naar Samsung gegaan waar ze de connector hebben vervangen, en wederom weer dezelfde problemen. Zijn die connectoren nou zwaar gevoelig voor luchtvochtigheid, omdat ik mijn telefoon in mijn nachtkastje leg als ik ga slapen?
Indien wel, dan mag een beetje luchtvochtigheid deze melding niet triggeren. Als er echt 100% vocht inzit, dan wel.
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 08-03-2019 09:45 ]
Vocht dat blijft hangen in vuiligheid van de poort? Daarvoor in de badkamer geweest?AW_Bos schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:45:
Ja hoor! Het is weer zover! Het ging een jaartje goed maar vandaag en gisteren had ik weer die melding op mijn S7 van die zogenaamde vocht in de connector!!!![]()
![]()
Vorig jaar nog mee naar Samsung gegaan waar ze de connector hebben vervangen, en wederom weer dezelfde problemen. Zijn die connectoren nou zwaar gevoelig voor luchtvochtigheid, omdat ik mijn telefoon in mijn nachtkastje leg als ik ga slapen?![]()
Vorig jaar weet ik dat die melding constant bleef. Ook na uit/aan zetten.
Indien wel, dan mag een beetje luchtvochtigheid deze melding niet triggeren. Als er echt 100% vocht inzit, dan wel.
Nee, wel gisteren in het zwembad (nou ja, de kleedhokjes), maar tussendoor heb ik volgens mij niet opgeladen. Vanmorgen begon het gedoe...DiMacho schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:31:
[...]
Vocht dat blijft hangen in vuiligheid van de poort? Daarvoor in de badkamer geweest?
Nou ja, ik heb nu de app 'Galaxy Sensors' geïnstalleerd, en die kan de luchtvochtigheid aangeven. Momenteel in mijn huis nu 48,6%. Geen idee of dit de waarde van die vochtdetector is. Dan kan het mooi na wat metingen aangeven wat de grenswaarde zou zijn. Want een onschuldige hogere luchtvochtigheid tegenover een drijfnatte connector en moet toch echt geen probleem zijn, lijkt me.
Opvallend is dat mijn telefoon vannacht op mijn zolderslaapkamer in mijn nachtkastje lag. Mogelijk wat vochtiger dan normaal? En van de week toen ik het al eerder had, lag die in de nacht bij het raam op de vensterbank te rusten.
Misschien gewoon de tijd van het jaar en de verkeerde plek om hem 's nachts neer te leggen?
Mocht ik het mis hebben, en het blijft zo dan denk ik dat ik sowieso niet meer terug ga naar Samsung gezien de garantie er op zal zitten. Ik ga geen tientallen euro's betalen voor dit gedoe. Dan liever een nieuwe telefoon die wel fatsoenlijk werkt of een goede oplossing van Samsung! Moeten ze best kunnen!
[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 08-03-2019 18:43 ]
Het is natuurlijk gewoon een systeem zodat je geen kortsluiting krijgt en ergere schade voorkomt. Zie helaas vaak ook s8 en s9 met dit probleem. Waar na verwijdering vuil nog steeds de vochtmeldingen blijven hangen. Dan is die sensor gewoon heel gevoelig. Ben benieuwd hoe het bij de s10 gaat zijn.AW_Bos schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:37:
[...]
Mocht ik het mis hebben, en het blijft zo dan denk ik dat ik sowieso niet meer terug ga naar Samsung gezien de garantie er op zal zitten. Ik ga geen tientallen euro's betalen voor dit gedoe. Dan liever een nieuwe telefoon die wel fatsoenlijk werkt of een goede oplossing van Samsung! Moeten ze best kunnen!
De laatste heeft me echt verrast: Superscherm, waterdicht, 3,5" koptelefoon ,nauwelijks trager in gebruikt en lekker grote accu van 4Ah. Blijft wel een enorm toestel..
Camera heb ik nog onvoldoende kunnen testen onder mindere lichtomstandigheden.
Geluid van speakers is wel een stuk minder, maar ik gebruik de speakers vrijwel nooit.
Uiterlijk is voor mij minder belangrijk, omdat ik altijd een hoesje gebruik.
Vingerafdruksensor achter het scherm werkt fijn.
Helaas valt de A50 af voor mij: ondersteunt geen draadloos laden...
[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 12-03-2019 17:18 ]
Draadloos laden op onze Zon
je kunt toch zo een "qi oplaadsticker" in je hoesje plakken?emmerx schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:59:
I
Zum beispiel: https://www.amazon.de/AME...eywords=qi%2Bsticker&th=1
zeker, zeker
En het opladen van Qi devices via de S10 vind ik echt geniaal; dat ondersteunen deze aftermarket producten -nog- niet.
heb die A50 ook gezien ,, voor mijn is de camera wel erg belangrijk als die minder is , dan toch maar een S9+ als die goedkoper gaat worden maar de camera beter is ,, de S10 is me nog te duuremmerx schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:59:
Ik kon dit weekeinde even met de mogelijke opvolgers van mijn S7 spelen met een plat scherm: de S10e en de A50.
De laatste heeft me echt verrast: Superscherm, waterdicht, 3,5" koptelefoon ,nauwelijks trager in gebruikt en lekker grote accu van 4Ah. Blijft wel een enorm toestel..
Camera heb ik nog onvoldoende kunnen testen onder mindere lichtomstandigheden.
Geluid van speakers is wel een stuk minder, maar ik gebruik de speakers vrijwel nooit.
Uiterlijk is voor mij minder belangrijk, omdat ik altijd een hoesje gebruik.
Vingerafdruksensor achter het scherm werkt fijn.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Vanaf nu alleen nog maar per kwartaal een update. In 2020 stopt de volledige ondersteuning van de S7 het vlaggenschip van Samsung uit 2016. Ik vind Samsung erg duur worden kijkend naar de ondersteuning.geertvduin schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:05:
Gisteravond kreeg ik de maart patch binnen op mijn S7.
Wat is dan het alternatief. Ik ken op apple na niet 1 andere fabrikant die ruim 4 jaar ondersteuning geeft.Erwin1967 schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:21:
[...]
Vanaf nu alleen nog maar per kwartaal een update. In 2020 stopt de volledige ondersteuning van de S7 het vlaggenschip van Samsung uit 2016. Ik vind Samsung erg duur worden kijkend naar de ondersteuning.
404 Signature not found
Tja, dan weet je toch dat het toestel al 2 jaar op de markt is? Daar is de support en de prijs dan ook naar.temp00 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:15:
@jongetje maar zoals eerder aangehaald is het niet altijd 4 jaar. Ik heb die van mij in 2018 nieuw bij Mediamarkt gekocht en dat zijn dus echt niet alleen oude voorraden die ze verkopen.
Bij sommige winkels kun je nu nog steeds een S7 nieuw kopen. Er worden nu ook nog nieuwe Iphone 6 toestellen verkocht. Die komt uit 2014 en gaan ook niet nog 4 jaar support krijgen.
Kijk als het nu oude voorraden zijn dan kan ik me er best wel iets bij voorstellen maar dat was bij mij volgens mij niet het geval. Het is ook wel lekker makkelijk voor een fabrikant om te kunnen blijven produceren maar geen verantwoordelijkheid te hoeven dragen voor updates omdat het toestel al een tijd geleden is geïntroduceerd.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Eerlijk gezegd denk ik dat het toestel dan duurder blijft. Hoe eerder je het toestel koopt hoe duurder deze is, maar in die hogere prijs zitten dus ook langere tijd updates.SMSfreakie schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:31:
4 jaar na productie stop dan stoppen met updates?
Als je al een 2 jaar ouder toestel koopt is het misschien verstandiger om een iets meer budget toestel te kopen waarbij je langer updates krijgt (zoals bijv. de A serie van Samsung).
je vergeet alleen wel een paar punten. betreft apple; minder modellen, dus sneller een update klaar voor alle modellen én je mag zelf ook wel toegeven dat de nieuwste ios niet ten goede komt op een iphone 6, qua batterij & toestelsnelheid.. samsung brengt elk jaar minimaal 10 toestellen op de markt en het zou gekkenwerk zijn om 4 jaar lang dus voor 40+ toestellen grote updates uit te brengen + sommige toestellen zijn maar 150-200 euro, dus wat verwacht je dan.Erwin1967 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:06:
De Samsung S7 stamt uit 2016. De laatste echte update kwam uit in juni 2018, 2 jaar na introductie van de S7. Deze update was al ruim 9 maand na de release van Android 8 door Google. De update was dus al redelijk laat en oud. Sinds 2018 is er wel sprake van maandelijkse security updates maar die pret is dus al over. Kijk ik naar een iPhone 6 uit september 2014 dan draait deze wel gewoon de laatste iOS. Dus geen gelul over recht op twee laatste grote updates. Deze iPhone is gewoon bijna 5 jaar na introductie actueel met zijn OS. Dit toestel is zelfs 1,5 jaar ouder als de S7. Vergeleken met Apple is de ondersteuning door Samsung gewoon beroerd en rechtvaardigt niet de hoge prijzen die men denkt te mogen vragen.
jij denkt wel heel simpel zeg jezus. de "afspraak" die samsung heeft gemaakt is: 3 jaar updates sinds de dag van de release van het toestel. het toestel kan ik nu als ik wil nog nieuw ergens kopen terwijl hij al 3 jaar uit is. moet ik nu dan nog 3 jaar updates verwachten? praat niet zo slap zegtemp00 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:58:
Dat ben ik dus niet met je eens. Hoe lang een toestel al op de markt is, is voor mij niet relevant en ook onmogelijk om bij te houden. Ik koop op een bepaald moment een nieuw toestel dus daar verwacht ik dan ook support naar. En waar trek je de grens? Je koopt een toestel 1 jaar na introductie, dus je hebt recht op 3 jaar updates? Of je koopt 'm 0,5 jaar na introductie, dus je hebt recht op 3,5 jaar updates?
Kijk als het nu oude voorraden zijn dan kan ik me er best wel iets bij voorstellen maar dat was bij mij volgens mij niet het geval. Het is ook wel lekker makkelijk voor een fabrikant om te kunnen blijven produceren maar geen verantwoordelijkheid te hoeven dragen voor updates omdat het toestel al een tijd geleden is geïntroduceerd.

[ Voor 35% gewijzigd door giovanni2903 op 08-04-2019 23:01 ]
De S7 was geen 150-200 euro maar gewoon 700 euro en daar mag je iets meer van verwachten.giovanni2903 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:56:
[...]
je vergeet alleen wel een paar punten. betreft apple; minder modellen, dus sneller een update klaar voor alle modellen én je mag zelf ook wel toegeven dat de nieuwste ios niet ten goede komt op een iphone 6, qua batterij & toestelsnelheid.. samsung brengt elk jaar minimaal 10 toestellen op de markt en het zou gekkenwerk zijn om 4 jaar lang dus voor 40+ toestellen grote updates uit te brengen + sommige toestellen zijn maar 150-200 euro, dus wat verwacht je dan.
De S7 heeft geen maandelijkse updates meer. Wel een 'budget' toestel als de A5 uit 2017 (kostte de helft van de S8 uit 2017). Dat vind ik krom.Arfman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:52:
Dan koop je toch gewoon een Apple @Erwin1967 ? Ik zie het probleem niet. Nieuwe Android versies voegen toch nauwelijks nuttige dingen meer toe (sterker nog, ze worden alleen maar afgepakt zoals het niet meer kunnen opnemen van gesprekken in Android 9 en het verdwijnen van allerlei zaken waardoor bijvoorbeeld Tasker/IFTTT/MacroDroid niet meer goed werken in Android 10.) en we krijgen nog wel maandelijkse veiligheidsupdates, die imho veel belangrijker zijn dan een set nieuwe icoontjes.
Je kunt de update ook zelf downloaden vanaf sammobile en dan PNH en dan flashen met Odin (zorg wel voor een goede backup)Arfman schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:26:
Ik heb anders 2 weken geleden nog de update gekregen voor maart. Kan me nog wel iets herinneren dat het vanaf nu per kwartaal gaat ipv maandelijks.
[ Voor 47% gewijzigd door Turdie op 14-04-2019 00:41 ]
Waarschijnlijk heel veel vuil achter het rooster van de earapeaker. Doe eens *#0*# en dan reciever. Hoor je dan een pieptoon?shadowman12 schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:40:
Ik heb voor maandag naar een Samsung servicecenter want mijn interne speaker doet het niet meer, heel irritant. Als ik mensen of gebeld wordt moet ik hem op de luidspreker zetten willen mensen me kunnen verstaan.
Ja dan hoor ik een pieptoonDiMacho schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:44:
[...]
Waarschijnlijk heel veel vuil achter het rooster van de earapeaker. Doe eens *#0*# en dan reciever. Hoor je dan een pieptoon?
Heel hard of zacht. Je moet hem echt hard kunnen horen als je het toestel voor je hebt liggen.
En *#0283# reciever test praat in je microfoon, hoor je jezelf dan duidelijk met het toestel aan je oor?
Ik hoor een beste harde piep.DiMacho schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:13:
[...]
Heel hard of zacht. Je moet hem echt hard kunnen horen als je het toestel voor je hebt liggen.
En *#0283# reciever test praat in je microfoon, hoor je jezelf dan duidelijk met het toestel aan je oor?
Alleen bij de speaker(SPK_2ndMic) hoor ik mezelf, bij de reciever(RCV_1stmic) hoor ik helemaal niks.
[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 14-04-2019 14:26 ]
Microfoon onder defect. Zit er vuil in het gaatje?shadowman12 schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:25:
[...]
Ik hoor een beste harde piep.
Alleen bij de speaker(SPK_2ndMic) hoor ik mezelf, bij de reciever(RCV_1stmic) hoor ik helemaal niks.
Nee er zit ook een hoesje omheen om die plek, maar bedankt voor je hulp zover, ik kijk morgen wel wat samsung zegt. Ik heb hem september 2017 gekocht als ik het goed is heb ik dan nog garantie.DiMacho schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:47:
[...]
Microfoon onder defect. Zit er vuil in het gaatje?
[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 14-04-2019 19:56 ]
ik zeg nergens dat de s7e 150-200 kostteErwin1967 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:51:
[...]
De S7 was geen 150-200 euro maar gewoon 700 euro en daar mag je iets meer van verwachten.
[...]
De S7 heeft geen maandelijkse updates meer. Wel een 'budget' toestel als de A5 uit 2017 (kostte de helft van de S8 uit 2017). Dat vind ik krom.

Goed nieuws dus! Topshadowman12 schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:41:
@DiMacho ben ben bij samsung winkel geweest en er zat toch vuil in de microfoon onder aan de telefoon, ze hebben hem schoongemaakt voor me.
heb mijn S7 ruim 2 jaar , merk dat de batterij echt achter uit gaat, en ff een nieuwe erin is niet zo makkelijk .
vind de nieuwe S 9 en S 10 gewoon veel te duur ...
ik overweeg een A70 ,, zodra de reviews komen neem ik een beslissing.
Je redenering was dat een goedkoper toestel minder lang ondersteund wordt. De S7 is juist een duur toestel. Ik hoef niet het nieuwste systeem te hebben, wel tijdig veiligheidsupdates en daar mankeert het bij Samsung aan. Dat stopt dus na 3 jaar, ook voor de Samsung S10 van bijna 900 euro.giovanni2903 schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:51:
[...]
ik zeg nergens dat de s7e 150-200 kosttemaargoed, als jij 4 jaar met een toestel wil doen het nieuwste systeem erop wilt hebben zal je zelf de boel moeten flashen of overstappen op apple, met als nadeel dat je iphone kapot traag word
er word uitgegaan van een gebruiksduur van 2 jaar, daarom krijg je dus 2 jaar lang de nieuwste android versie. en ze houden er rekening mee dat mensen het toestel pas een jaar na de release kopen of hem 3 jaar (of langer) willen gebruiken en daarom krijg je dus het 3e jaar nog beveiligingsupdate. de technologie etc veranderd snel en snap dus wel dat het na 2/3 jaar wel klaar is met updates. dan hebben ze nieuwe modellen waar ze zich op focussen. Zolang jij geen rare .apk bestandjes installeert ben je bijna niet vulnarable voor leaks etc. maar laten we maar weer on-topic gaan voordat al onze posts verwijderd wordenErwin1967 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:01:
[...]
Je redenering was dat een goedkoper toestel minder lang ondersteund wordt. De S7 is juist een duur toestel. Ik hoef niet het nieuwste systeem te hebben, wel tijdig veiligheidsupdates en daar mankeert het bij Samsung aan. Dat stopt dus na 3 jaar, ook voor de Samsung S10 van bijna 900 euro.
Ik heb de A50 en kom van een S7 Edge. Geen moment spijt tot nu toe.dj.verhulst schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:48:
vind het gewoon slecht,, je moet gewoon recht hebben op een reële tijd na aankoop nieuw op support ,, dat kan makkelijk maar ze verkopen liever nieuw . vind echt dat er meer regels van de EU moeten komen op dit gebied. een S7 kan makkelijker een hogere versie android aan, en is ook veiliger met al die zeer personelijke apps die mensen draaien ,, telebankieren , allerlei communicatie tools etc.
heb mijn S7 ruim 2 jaar , merk dat de batterij echt achter uit gaat, en ff een nieuwe erin is niet zo makkelijk .
vind de nieuwe S 9 en S 10 gewoon veel te duur ...
ik overweeg een A70 ,, zodra de reviews komen neem ik een beslissing.
75 euro bij een service punt. Tevens meteen een check en weer waterdicht. Kan die weer twee jaar mee.dj.verhulst schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:48:
Ik snap niet dat sommige bij wijze van spreken er niet van kennen slapen dat de S7 geen pie update krijgt.
Het voegt niets essentieel toe.
Laatste moderne snufjes willen?? Doe dat dan ook met 1 van de laatste moderne telefoon.
Toen de s7 uitkwam stond er Android 6 op nu 8 en securety update krijg je nog steeds.
Prima toch??
Gewoon via sammobile de laaste PNH firmware installeren als je niet kunt wachten op een update.Tervueren schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:24:
Over het updaten van Android.
Ik snap niet dat sommige bij wijze van spreken er niet van kennen slapen dat de S7 geen pie update krijgt.
Laatste moderne snufjes willen?? Doe dat dan ook met 1 van de laatste moderne telefoon.
Toen de s7 uitkwam stond er Android 6 op nu 8 en securety update krijg je nog steeds.
Prima toch??
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7/SM-G930F/PHN/
Wel een goede backup maken vantevoren.
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 17-04-2019 21:40 ]
leuk maar een hogere versie ROM kan je er niet krijgen, terwijl die best wel op een S7 kunnen draaien ,,en dat ontwikkelen is voor een toko als Samsung peanuts ,, als je ziet hoe ze dat bij XPA developers kunnen , met maar ene fractie van de middelen.shadowman12 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:39:
[...]
Gewoon via sammobile de laaste PNH firmware installeren als je niet kunt wachten op een update.
https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7/SM-G930F/PHN/
Wel een goede backup maken vantevoren.
Zou jij nu nog een S7 kopen?Tervueren schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:24:
Over het updaten van Android.
Hij bevalt mij nog prima, accu capaciteit loopt wel terug. Hij gaat naar mijn zoontje.
Ik mag straks verlengen en zit met een schuin oog naar de A80 te kijken, de S-serie is te duur, en ik wil geen notch.
Aan de andere kant, een S7 heeft een 3,5mm aansluiting, een hogere resolutie.
Het enige "nadeel' is een veel kleiner scherm.
[ Voor 5% gewijzigd door BertV op 25-04-2019 08:50 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Ik heb m'n 7'tje net een jaar....BertV schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:46:
[...]
Zou jij nu nog een S7 kopen?
Hij bevalt mij nog prima, accu capaciteit loopt wel terug. Hij gaat naar mijn zoontje.
Ik mag straks verlengen en zit met een schuin oog naar de A80 te kijken, de S-serie is te duur, en ik wil geen notch.
Aan de andere kant, een S7 heeft een 3,5mm aansluiting, een hogere resolutie.
Het enige "nadeel' is een veel kleiner scherm.
Ik zou voor het geld van een A80 kijken naar een S8 of 9
Deze moet ik gaan vervangen.
Wat is verstandig ivm het snel laden moet ik dan de originele kabel hebben of kan ik elke willekeurige usb-kabel pakken ?
2250 WP Zuid PVoutput
Hoeft geen originele te zijn. Beter niet een hele lange en/of met dunne kernen.MdO82 schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:51:
Van onze samsung S7 Edge is de usb-kabel gaar.
Wat is verstandig ivm het snel laden moet ik dan de originele kabel hebben of kan ik elke willekeurige usb-kabel pakken ?
Je kan nu bij het Kruidvat bijv https://www.kruidvat.nl/x...e-c-oplaadkabel/p/4725904 halen. Dat werkt.
Oh wacht, was even vergeten dat S7 nog micro-usb heeft. Ik ben zelf net over van S7 naar S9.
[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 29-04-2019 20:00 ]
Ik zal eens gaan kijken thanksBolletje schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:33:
[...]
Hoeft geen originele te zijn. Beter niet een hele lange en/of met dunne kernen.
Je kan nu bij het Kruidvat bijv https://www.kruidvat.nl/x...e-c-oplaadkabel/p/4725904 halen. Dat werkt.
2250 WP Zuid PVoutput
Samsung Klantenservice kan je proberen. Sturen soms een nieuwe op.MdO82 schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:51:
Van onze samsung S7 Edge is de usb-kabel gaar.
Ik dacht eerst dit probleem alleen met Whatsapp te hebben aangezien mijn vrouw dat probleem met Whatsapp ook heeft maar het lijkt toch iets algemeens met mijn telefoon te zijn.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik zat zelf te denken aan sluimerinstellingen van bepaalde apps?
[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 13-05-2019 18:38 ]
Verwijderd
Mijn S7 heb ik nu 3 jaar en een aantal dagen.
Na 1 jaar gebruik had ik het probleem dat mijn scherm niet meer fatsoenlijk reageerde, ik heb toen het toestel nader bekeken en zag tot mijn verbazing druppels condens achter de frontcamera.
Na reparatie wat uitstekend was verlopen, kreeg ik ongeveer 12 maanden later exact hetzelfde probleem.
Dit toestel is toen voor de 2e keer gerepareerd.
Nu zit ik 12 maanden buiten de 24 maanden garantie van Samsung en jullie raden het waarschijnlijk al;
Het scherm reageerde niet, er zat vocht achter de front camera, en nu zie ik alleen maar vreemde pixels en dergelijke op het scherm.
Het toestel is nu waarschijnlijk helemaal overleden, al moet ik zeggen dat hij nog wel aan gaat en trilt, wellicht is een reparatie nog mogelijk, poging 3 zou dan wel moeten lukken? Naar mijn weten zit er 6 maanden garantie op een reparatie, na een jaar zou ik waarschijnlijk alweer hetzelfde hebben.
Hoe kan er nou iedere keer vocht in komen, een toestel dat een IP68 certificering heeft.
In Mei 2016 gekocht, 1 jaar later in Mei 2017 een reparatie, nog een jaar later in Mei 2018 een reparatie, nog een jaar later in Mei 2019 overleden.
Iedere keer hetzelfde probleem, vocht in de 'waterdichte' telefoon.
Ik krijg bijna het idee dat ik de telefoon heb gekocht vlak nadat hij gerepareerd is geweest.
Is dit een gevalletje van ; nooit een fatsoenlijk werkend product gehad en toch nog iets mee kunnen onder garantie bij Samsung, of moet ik het er maar bij laten zitten en een andere telefoon aanschaffen, of eventueel repareren?
De reparaties zijn onder garantie via Samsung gelopen.
Ik dacht toentertijd nog, ik haal een Samsung met draadloos laden omdat bij de S3 de USB connector zo snel naar de klote ging, dan kon ik hem in ieder geval nog wat langer gebruiken als de USB connector kapot zou gaan.... Grapjuh
De belangrijkste info mist... Gebruik je het toestel in het water? En is dit schoon water of zout, chloor?Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:02:
Ik vroeg me af of jullie me eventueel met een tip verder kunnen helpen.
De reparaties zijn onder garantie via Samsung gelopen.
Bedoel je niet dat de verf coating los laat? Laat eens een foto zien.
Na elke repair bij Samsung, moet het toestel weer waterdicht zijn .
Verwijderd
Nee de telefoon is nooit in het water gebruikt.DiMacho schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:35:
[...]
De belangrijkste info mist... Gebruik je het toestel in het water? En is dit schoon water of zout, chloor?
Bedoel je niet dat de verf coating los laat? Laat eens een foto zien.
Na elke repair bij Samsung, moet het toestel weer waterdicht zijn .
Ik heb (nog) geen mogelijkheid om een foto te maken.
Er zit condens in het toestel, achter het glas bij de frontcamera. Ook geeft hij aan (te horen aan het geluid) dat er water in de connector zou zitten.
Een paar dagen geleden kreeg ik ook een blauwe streep bovenin het scherm, daarna pixel ruis in verschillende kleuren, en nu is het scherm niet meer aan te krijgen.
Ben benieuwd naar de foto.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:54:
[...]
Nee de telefoon is nooit in het water gebruikt.
Ik heb (nog) geen mogelijkheid om een foto te maken.
Er zit condens in het toestel, achter het glas bij de frontcamera. Ook geeft hij aan (te horen aan het geluid) dat er water in de connector zou zitten.
Een paar dagen geleden kreeg ik ook een blauwe streep bovenin het scherm, daarna pixel ruis in verschillende kleuren, en nu is het scherm niet meer aan te krijgen.
Garantie wordt lastig. Je hebt op een repair 3 maanden. En op het toestel twee jaar, dus ben je daar buiten.
Je zou langs een Samsung service center kunnen gaan. Kijken of er iets van coulance is. Maar je kans is heel klein.
Verwijderd
Ja dat garantie gedeelte snap ik gedeeltelijk wel, behalve dan dat dit probleem altijd aanwezig is geweest en nooit opgelost. Het is gewoon vreemd dat dit al 3x is gebeurd.DiMacho schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:19:
[...]
Ben benieuwd naar de foto.
Garantie wordt lastig. Je hebt op een repair 3 maanden. En op het toestel twee jaar, dus ben je daar buiten.
Je zou langs een Samsung service center kunnen gaan. Kijken of er iets van coulance is. Maar je kans is heel klein.
Ik heb alleen nog de iPhone SE van mijn vriendin om een foto mee te maken dus de kwaliteit valt wat tegen.
Zie rechts het witte rondje met de zwarte rand, het witte is de condens die onder het glas zit. Normaal ziet het uit zoals de rondjes aan de linkerkant.
https://imgur.com/a/PZZAYPd
Morgen krijg ik een nieuwe telefoon en als ik tijd heb ga ik gelijk de S7 even met de föhn uit elkaar halen.
Heel apart. Geen ruimte tussen je scherm en de bezel? Vraag eens bij Samsung je reparatie gegevens op. Of het toestel ook echt waterdicht was. Moet in te zien zijn.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:06:
[...]
Ja dat garantie gedeelte snap ik gedeeltelijk wel, behalve dan dat dit probleem altijd aanwezig is geweest en nooit opgelost. Het is gewoon vreemd dat dit al 3x is gebeurd.
Ik heb alleen nog de iPhone SE van mijn vriendin om een foto mee te maken dus de kwaliteit valt wat tegen.
Zie rechts het witte rondje met de zwarte rand, het witte is de condens die onder het glas zit. Normaal ziet het uit zoals de rondjes aan de linkerkant.
https://imgur.com/a/PZZAYPd
Morgen krijg ik een nieuwe telefoon en als ik tijd heb ga ik gelijk de S7 even met de föhn uit elkaar halen.
Verwijderd
Voor zover ik kan zien niet. Ik zal eens kijken of ik de gegevens op kan vragen. Ik weet dat 2x het scherm is vervangen, bij de 2e keer, dacht ik ook het moederbord.DiMacho schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:52:
[...]
Heel apart. Geen ruimte tussen je scherm en de bezel? Vraag eens bij Samsung je reparatie gegevens op. Of het toestel ook echt waterdicht was. Moet in te zien zijn.
Ik heb even in je profiel gespiekt en ik zie dat je SmartPhone Mechanic bent, dus wellicht interessant voor je?
Nieuwe telefoon is net binnen, hier is een betere foto:
https://imgur.com/a/W4wcSva
Misschien dat de telefoon wat scheef is geworden omdat ik hem altijd in mijn broekzak heb en daardoor vocht naar binnen komt?
Kort antwoord. ... Ja!shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:31:
Het scherm van mijn Galaxy S7 is stuk gegaan, gisteren werd ie helemaal paars, en nu is alles zwart. Is dat te repareren, en valt dat onder garantie (want die heb ik nog)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Maar in de garantievoorwaarden wordt scherm uitgesloten?
Zolang er geen val, stoot of drukschade te zien is. Dan is het garantie.shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:31:
Het scherm van mijn Galaxy S7 is stuk gegaan, gisteren werd ie helemaal paars, en nu is alles zwart. Is dat te repareren, en valt dat onder garantie (want die heb ik nog)
ik bezit een s7edge sm-g935f. Deze telefoon is enkel sim.
nu moet ik voor mijn werk een ander nummer gaan gebruiken. Een dual sim telefoon zou ideaal zijn.
Ik heb op inernet gelezen dat sommige mensen van deze telefoon een dual sim gemaakt hebben, zonder een externe adapter maar via een nieuw sim slot met andere firmware.
Nu zou ik graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft? Is het iemand gelukt om deze type s7edge dual sim te maken?
slecht want de redelijke gebruiksduur van een duur ding als dit soort smart phone is toch wel 5 jaar na verkoop van het laatste toestel , de mijne is nu net 2 jaar oud .......Erwin1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:30:
Het laatste nieuws is dat de S7 toch geen kwartaal updates en komt daarmee in de lijst met other updates (lees geen updates meer). Dus na 3 jaar is het echt afgelopen met het topmodel uit 2016. Met deze informatie kun je het wel invullen voor de S8 (laatste security update 3/2020), de S9 (laatste security update 3/2021) en de S10 (laatste security update 3/2022).
en als ze het niet verder willen ontwikkelen , maak dan niet van die barrières voor een custom roms
Het viel mij inderdaad ook op dat mijn S7 geen updates meer krijgt de laatste tijd.Erwin1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:30:
Het laatste nieuws is dat de S7 toch geen kwartaal updates en komt daarmee in de lijst met other updates (lees geen updates meer). Dus na 3 jaar is het echt afgelopen met het topmodel uit 2016. Met deze informatie kun je het wel invullen voor de S8 (laatste security update 3/2020), de S9 (laatste security update 3/2021) en de S10 (laatste security update 3/2022).
Mijn huidige beveilingspatch is gedateerd op: 1 maart 2019
ik kreeg (donderdag avond of) vrijdag nog een beveiligingsupdate binnen.geertvduin schreef op maandag 1 juli 2019 @ 06:52:
[...]
Het viel mij inderdaad ook op dat mijn S7 geen updates meer krijgt de laatste tijd.
Mijn huidige beveilingspatch is gedateerd op: 1 maart 2019
zeker, zeker
Met welke datum is de patch?ozzynator schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:25:
[...]
ik kreeg (donderdag avond of) vrijdag nog een beveiligingsupdate binnen.
Gisteren.
Security 1 juni 2019
ESF6
Klopt, ook hier ontvangen. Waarschijnlijk de laatste keer?
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum