Hier maar even een nieuw topic aangemaakt omdat er in het ervaringen topic te veel over de aankomende update word gepraat. Toch een kleine scheiding maken. Praat hier over de Oreo update van de Samsung Galaxy S7-serie. Handige linkjesLive Samsung updates S7Live Samsung updates S7 Edge Wat brengt de update?Een heleboel, zie hier de lijst van Sammobile: [Klik]Handige linkjesWat is een OTA update?Welke regio versie heb ik? Kan ik de update forceren? Moet ik nog iets doen voor het uitvoeren van de update? Samsung update live pagina geeft aan dat de update er is maar OTA geeft aan van niet. Ik heb zojuist de update gehad maar heb nu last van crashes / batterij problemen / rare bugs.
Gerelateerde Topics[list][/]
Terug naar Inhoudsopgave
|
Sinds de Oreo update wordt mijn S7 niet meer herkend als ik hem via USB aansluit op mijn laptop, de telefoon wordt wel opgeladen. In Developer Options staat MTP aan.
Iemand anders hier ook last van?
Verder blijft mijn scherm soms zwart bij unlocken en veranderd mijn Always on Display klok van stijl.
Verder blijft mijn scherm soms zwart bij unlocken en veranderd mijn Always on Display klok van stijl.
[ Voor 20% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-06-2018 21:57 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Sinds de update is de prof modus bij de camera onbruikbaar bij activeren loopt de camera vast en crasht deze steeds weer. Meer mensen met dit probleem?
oplossing:
Camera / instellingen / reset camera instellingen. Er volgde een uitleg en nu werkt hij weer.
oplossing:
Camera / instellingen / reset camera instellingen. Er volgde een uitleg en nu werkt hij weer.
[ Voor 28% gewijzigd door Delta21 op 14-06-2018 09:16 ]
Hier werkt alles soepel.BroWohsEdis schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:55:
Sinds de Oreo update wordt mijn S7 niet meer herkend als ik hem via USB aansluit op mijn laptop, de telefoon wordt wel opgeladen. In Developer Options staat MTP aan.
Kan telefoon gewoon zien en bestanden kopieren.
Pro mode functioneert gewoon bij mij. Cam app blijft gewoon draaien.Delta21 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:43:
Sinds de update is de prof modus bij de camera onbruikbaar bij activeren loopt de camera vast en crasht deze steeds weer. Meer mensen met dit probleem?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Hier werkt het erg soepel. Grootste probleem is dat ze de nacht klok hebben aangepast. Dat was voor mij 1 van de beste feature van de "edge". Ik hoop dat ze het in de toekomst alsnog aanpassen.
Hoor nergens last van, maar heb wel preventief me s7 edge op fabrieksinstellingen gezet. Merk wel dat alles nog soepeler draait en rete snel is.BroWohsEdis schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:55:
Oreo is bij mij minder energiezuinig. Even kijken of dit de komende dagen gaat verbeteren.
Dit heb ik ook gemerkt, vooral SOT lijkt een stuk minder: ik ben het afgelopen half uur van 100 naar 85% gegaan, dat zou een maximale SOT van ongeveer 3 uur betekenen. Hopelijk moet eea op de achtergrond nog geoptimaliseerd worden, want dit is wel een minpuntje.n0elite schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 03:16:
Oreo is bij mij minder energiezuinig. Even kijken of dit de komende dagen gaat verbeteren.
Nomen nescio
Standby lijkt daarentegen wel zuiniger. -0.3% per uur volgens Accubattery.Bra-Jo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:20:
[...]
Dit heb ik ook gemerkt, vooral SOT lijkt een stuk minder: ik ben het afgelopen half uur van 100 naar 85% gegaan, dat zou een maximale SOT van ongeveer 3 uur betekenen. Hopelijk moet eea op de achtergrond nog geoptimaliseerd worden, want dit is wel een minpuntje.
Met Nougat kon ik per 10% batterij ongeveer 60-70 minuten met de joey app op Reddit browsen, nu 40 minuten. Een vermindering van 30-40% is echt veel te fors.
Anoniem: 1083749
Heb je USB-foutsopsporing aanstaan?BroWohsEdis schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:55:
Anoniem: 1083749
Heb je een factory reset overwogen? Dat scheelt vaak enorm.n0elite schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:24:
[...]
Standby lijkt daarentegen wel zuiniger. -0.3% per uur volgens Accubattery.
Met Nougat kon ik per 10% batterij ongeveer 60-70 minuten met de joey app op Reddit browsen, nu 40 minuten. Een vermindering van 30-40% is echt veel te fors.
Ik kreeg vanmorgen van een familielid te horen dat ze sinds de update niet meer ziet wie er gebeld heeft als ze deze gemist heeft.
Ik heb vanmorgen ook even als test gebeld en zover laten gaan dat het gesprek gemist is, maar ze krijgt daar geen notificatie van.
Wat ik mij nog kan bedenken is om een rest naar de fabriekinstellingen te doen, maar dat is ook weer een hoop gedoe, dus hopelijk weet iemand een makkelijkere manier
Toestel: S7edge
Buildnummer: R16NW.G935FXXU2ERE8
Android-versie: 8.0.0
Ik heb vanmorgen ook even als test gebeld en zover laten gaan dat het gesprek gemist is, maar ze krijgt daar geen notificatie van.
Wat ik mij nog kan bedenken is om een rest naar de fabriekinstellingen te doen, maar dat is ook weer een hoop gedoe, dus hopelijk weet iemand een makkelijkere manier
Toestel: S7edge
Buildnummer: R16NW.G935FXXU2ERE8
Android-versie: 8.0.0
2250 WP Zuid PVoutput
als ik 3 uur SOT zou hebben met mijn S7 dan zou ik super geweldig blij zijn.Bra-Jo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:20:
[...]
Dit heb ik ook gemerkt, vooral SOT lijkt een stuk minder: ik ben het afgelopen half uur van 100 naar 85% gegaan, dat zou een maximale SOT van ongeveer 3 uur betekenen. Hopelijk moet eea op de achtergrond nog geoptimaliseerd worden, want dit is wel een minpuntje.
In de praktijk is mijn telefoon in de avond leeg met een SOT van max 2 uur.
er zal op de achtergrond wel een paar andere processen (apps) lopen welke geheugen vragen.
Ik zie tot nu toe weinig verschil tussen de android OREO en NOUGAT.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik zit nu op 8u 8m na loskoppelen op 100%, nog 73% over met SOT van 25 minuten. Dat komt idd ook uit op krap 2 uur SOT, dus het lijkt zelfs nog minder geworden te zijn. Matig dit...
Nomen nescio
In Duitsland kun je trouwens voor 50 euro een nieuwe accu laten plaatsen bij een samsung store.madmaus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:11:
[...]
als ik 3 uur SOT zou hebben met mijn S7 dan zou ik super geweldig blij zijn.
In de praktijk is mijn telefoon in de avond leeg met een SOT van max 2 uur.
er zal op de achtergrond wel een paar andere processen (apps) lopen welke geheugen vragen.
Ik zie tot nu toe weinig verschil tussen de android OREO en NOUGAT.
USB-debugging 1x aangezet en nu werkt het ineens weer, ook als de optie uit staat.Anoniem: 1083749 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:07:
[...]
Heb je USB-foutsopsporing aanstaan?
Mijn SOT was sowieso al matig maar ik zit nu met 60 min aan SOT op 64% batterij.
[ Voor 14% gewijzigd door BroWohsEdis op 14-06-2018 18:25 ]
Hier ook geïnstalleerd en daarna factory reset.
Lijkt wel wat sneller te zijn dan voorheen.
Het unlocken duurt inderdaad nu iets langer voordat het scherm komt. Ook nu een opmerkelijke battery drain door 'cell standby'... ?
Google Now Launcher werkt ook niet meer
Het unlocken duurt inderdaad nu iets langer voordat het scherm komt. Ook nu een opmerkelijke battery drain door 'cell standby'... ?

Cell standby, hoeveel draint dat bij jou als ik vragen mag? hier ook iemand die er last van heeft: https://www.sammobile.com...ing-galaxy-s7-oreo-updateBolletje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:42:
Hier ook geïnstalleerd en daarna factory reset.
Ik ben van 20 uur standby tijd gegaan naar 16 na de update.dutchnltweaker schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:31:
[...]
Cell standby, hoeveel draint dat bij jou als ik vragen mag? hier ook iemand die er last van heeft: https://www.sammobile.com...ing-galaxy-s7-oreo-update
Enige wat ik tot nu toe als nadeel ervaar, is dat de statusbalk bijna niet te zien is met een lichte achtergrond.
Zeker niet, ik heb er ook last van. Uit frustratie een donkere achtergrond ingesteld.ozzynator schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:43:
Enige wat ik tot nu toe als nadeel ervaar, is dat de statusbalk bijna niet te zien is met een lichte achtergrond.
Als iemand hier een oplossing voor heeft, heel graag.
Collega van mij heeft dus een buitenlands model en krijgt deze niet geupdate. Ik heb wel het productnummer etc. kunnen achterhalen en zou dus de juiste rom gewoon van Sammobile moeten kunnen plukken. Welk tooltje adviseren jullie dan om die update er op te zetten gezien het via het officiele kanaal dus niet wil lukken? Velen zeggen Odin, maar dat is toch meer voor custom dacht ik? Ik wil de telefoon wel "officieel" houden zeg maar.
Gewoon odin gebruiken dat heb ik ook gebruikt, die van mij kwam van origine met poolse software. Gewoon de Nederlandse PHN versie downloaden en er staat op de website van sammobile ook beschreven hoe je t moet laden.jazzozo schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:31:
Collega van mij heeft dus een buitenlands model en krijgt deze niet geupdate. Ik heb wel het productnummer etc. kunnen achterhalen en zou dus de juiste rom gewoon van Sammobile moeten kunnen plukken. Welk tooltje adviseren jullie dan om die update er op te zetten gezien het via het officiele kanaal dus niet wil lukken? Velen zeggen Odin, maar dat is toch meer voor custom dacht ik? Ik wil de telefoon wel "officieel" houden zeg maar.
ozzynator schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:43:
Geen idee voor Touchwiz, maar in Nova Launcher kun je instellen dat je de icoontjes en tekst donker wil hebben. Dat doet ie dan alleen als de achtergrond licht is, dus bij een donkere app ofzo maakt ie ze weer wit (licht):mdenboer schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:53:
[...]
Zeker niet, ik heb er ook last van. Uit frustratie een donkere achtergrond ingesteld.
Als iemand hier een oplossing voor heeft, heel graag.

Nomen nescio
ik krijg alleen nog maar icoontjes met kader eromheen. Zelfs als ik de instellingen wijzig naar alleen icoontjes tonen. Morgen maar eens factory reset proberen.
Ik heb ook een Galaxy S7 Edge met sinds vandweek Oreo, alle gemaakte instelllingen op het start-scherm en in de app-drawer (mapjes gemaakt met soortgelijke programma's) was ik kwijt, maarja kan gebeuren bij een update, weer vol goede moed begonnen met opnieuw inrichten van alles.
Voer ik zojuist een reboot uit, staat alles weer zoals het stond na de update (dus weer alles kwijt
)
Nog even snel nogmaals getest door een paar standaard-apps te verwijderen van het start-scherm en een widget toe te voegen, weer gereboot, en wederom alles kwijt.
Cache geleegd (dmv vol-up, home en power buttens tijdens opstarten), weer getest en helaas nog steeds raak in mijn instellingen kwijt
Kan nog een fabrieks-reset proberen (maar liever doe ik dat niet).
Hebben meer mensen hier last van ?
Voer ik zojuist een reboot uit, staat alles weer zoals het stond na de update (dus weer alles kwijt
Nog even snel nogmaals getest door een paar standaard-apps te verwijderen van het start-scherm en een widget toe te voegen, weer gereboot, en wederom alles kwijt.
Cache geleegd (dmv vol-up, home en power buttens tijdens opstarten), weer getest en helaas nog steeds raak in mijn instellingen kwijt
Problems don't exist, only challenges
Hier ook veel drain bij de Cell standby (of Mobiel standby). Momenteel zit ik op 40%. Na de update heb ik zelfs nog een factory reset gedaan!dutchnltweaker schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:31:
[...]
Cell standby, hoeveel draint dat bij jou als ik vragen mag? hier ook iemand die er last van heeft: https://www.sammobile.com...ing-galaxy-s7-oreo-update

Ondertussen genoeg mensen met zelfde issue: https://eu.community.sams...-Oreo-s7-edge/td-p/547434
Lijkt bij mij ook dat accuduur omlaag is gegaan sinds de update. Ongeveer 1u10m navigatie met Waze kost mij 30% aan accuvermogen....
Bambu Lab P1S Combo
Ik heb 4% per uur drain in standby modus en 22% scherm aan (accubattery).
Al met al heb ik het idee dat mijn battery echt veel sneller leeg is dan voor de update.
Al met al heb ik het idee dat mijn battery echt veel sneller leeg is dan voor de update.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Bij accu drain na een update vraag ik me altijd af of ze het expres doen. Als ik fabrikant was zou ik het wel weten. De makkelijkste manier om te zorgen dat mensen hun nog prima werkende telefoon in de prullenbak gooien en je nieuwe model kopen.
Ik heb een Galaxy S7 (unbranded) waarvan ik vermoed dat er een Poolse firmware in zit. Ik heb ook nog steeds geen Oreo update ontvangen.
Als ik een software update doe op de telefoon, dan krijg ik een melding dat de laatste updates al geïnstalleerd zijn, met daarachter de volgende codes:
G930FXXU2DRC1/G930FXXU2DRC1/G930FDPX2DRC1
Is uit deze codes te halen welke firmware ik heb? En als het een Poolse firmware is, kan dat dan de reden zijn dat ik de laatste patch in maart gehad heb, en dat de Oreo update ook nog niet beschikbaar is voor mijn toestel? En kan ik eventueel een losse ROM downloaden van Oreo en die met Odin op m'n S7 zetten?
Als ik een software update doe op de telefoon, dan krijg ik een melding dat de laatste updates al geïnstalleerd zijn, met daarachter de volgende codes:
Is uit deze codes te halen welke firmware ik heb? En als het een Poolse firmware is, kan dat dan de reden zijn dat ik de laatste patch in maart gehad heb, en dat de Oreo update ook nog niet beschikbaar is voor mijn toestel? En kan ik eventueel een losse ROM downloaden van Oreo en die met Odin op m'n S7 zetten?
Vreemd.. ik zelf zit rond de 10% als de accu bijna leeg is. Durf helaas niet te zeggen hoe dit op Nougat was..MrFJB schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:46:
[...]
Hier ook veel drain bij de Cell standby (of Mobiel standby). Momenteel zit ik op 40%. Na de update heb ik zelfs nog een factory reset gedaan!![]()
Ondertussen genoeg mensen met zelfde issue: https://eu.community.sams...-Oreo-s7-edge/td-p/547434
Heb je slecht 4G ontvangst in je huis? Dat kan het hoge cell standby percentage verklaren, zeker als je wi-fi uit hebt staan.MrFJB schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:46:
[...]
Hier ook veel drain bij de Cell standby (of Mobiel standby). Momenteel zit ik op 40%. Na de update heb ik zelfs nog een factory reset gedaan!![]()
Zie het algemene S7 topic, b.v deze post: dutchnltweaker in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen & Discussie - Deel 2"Andre Sonderman schreef op zondag 17 juni 2018 @ 00:41:
Ik heb een Galaxy S7 (unbranded) waarvan ik vermoed dat er een Poolse firmware in zit. Ik heb ook nog steeds geen Oreo update ontvangen.
Ik heb hier een Samsung Galaxy S7, gekocht via amazon.de, *#1234# Geeft als output:
Hiervoor is de Oreo update (nog) niet beschikbaar, kan ik deze, wil ik de Oreo update forceren, dan het beste flashen met de de Nederlandse Android 7.0 T-Mobile 4 maart 2018 versie of beter met een unbranded firmware, en welke moet ik dan hebben PHN of MMO? (en wat is het verschil?) Of kan ik gelijk naar Oreo?
Als ik het goed begrijp is dit de Poolse (T-Mobile) firmware versie, april 2018 (ikzelf heb KPN sim-only)AP: G930FXXU2DRC1
CP: G930FXXU2DRB6
CSC: G930FDPX2DRC1
Model: SM-G930F
Hiervoor is de Oreo update (nog) niet beschikbaar, kan ik deze, wil ik de Oreo update forceren, dan het beste flashen met de de Nederlandse Android 7.0 T-Mobile 4 maart 2018 versie of beter met een unbranded firmware, en welke moet ik dan hebben PHN of MMO? (en wat is het verschil?) Of kan ik gelijk naar Oreo?
[ Voor 5% gewijzigd door RJWvdH op 17-06-2018 19:58 ]
Je kan gelijk de Nederlandse Oreo pakken en dan PHN gebruiken. Ik gebruik zelf altijd de PHN versie en is niks mis mee heb toentertijd ook een telefoon gehad met Duitse software en dit gewoon op die manier omgezet naar de Nederlandse versie.RJWvdH schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:22:
Ik heb hier een Samsung Galaxy S7, gekocht via amazon.de, *#1234# Geeft als output:
[...]
Als ik het goed begrijp is dit de Poolse (T-Mobile) firmware versie, april 2018 (ikzelf heb KPN sim-only)
Oké, thx!
En welke CSC bestand gebruik ik, HOME_CSC_PHN-* of CSC_PHN-*?
Oeps update...niet goed gelezen
Kan ik apps en data bewaren, of clean install?Add each file to it's respective field in Odin v3.13.1. Use CSC_OXM if you want to do a clean flash and HOME_CSC OXM if you want to keep your apps and data.
[ Voor 69% gewijzigd door RJWvdH op 17-06-2018 20:56 ]
Het valt me op dat ik af en toe moet ontgrendelen met de pincode. De vingerafdruk werkt niet, en er wordt vermeld dat het de volgende keer met de vingerafdruk kan. Dat is dan ook zo. De telefoon ligt dan een uur of twee op tafel of zo, niet dat ie lang niks ligt te doen.
Maar met Nougat kon ik - behalve na een reboot - altijd met de vingerafdruk ontgrendelen. Is dit een nieuwe beveiligingsfeature of is het een bug?
Maar met Nougat kon ik - behalve na een reboot - altijd met de vingerafdruk ontgrendelen. Is dit een nieuwe beveiligingsfeature of is het een bug?
Hier ook al een paar dagen problemen met de cell standby bug. Batterij is zo leeg en de grootse verbruiker is Mobiel standby.
Ik heb nu bij Ontwikkelaarsopties>Mobiele gegevens ingeschakeld laten uitgezet.
En bij wifi instellingen de wifi op altijd aanstaan gezet.
Omdat ik het merendeel op wifi zit heb ik met de laaste volle lading weer een sot van 5uur. Het is niet echt een oplossing maar beter dan niets. Mobiel standby is dit keer 7% in plaats van 35+%
Ik heb weinig vertrouwen dat samsung dit nog snel oplost.
Ik heb nu bij Ontwikkelaarsopties>Mobiele gegevens ingeschakeld laten uitgezet.
En bij wifi instellingen de wifi op altijd aanstaan gezet.
Omdat ik het merendeel op wifi zit heb ik met de laaste volle lading weer een sot van 5uur. Het is niet echt een oplossing maar beter dan niets. Mobiel standby is dit keer 7% in plaats van 35+%
Ik heb weinig vertrouwen dat samsung dit nog snel oplost.
Signature
Je gaat een clean install moeten doen omdat de home_csc_phn alleen werkt als je al van de nederlandse software komt als t goed is, ik probeerde ook een andere versie te flashen en dan die home te gebruiken maar dan krijg je errors.RJWvdH schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:49:
Oké, thx!
[...]
Kan ik apps en data bewaren, of clean install?
@Kompart
Het is inmiddels gelukt, rechtstreeks updaten naar Oreo lukte bij mij niet, maar dit blijkt achteraf iets te maken te hebben gehad met lz4 compressie van de Oreo update en zou met de nieuwste Odin (v3.13.1) opgelost moeten zijn
Het is inmiddels gelukt, rechtstreeks updaten naar Oreo lukte bij mij niet, maar dit blijkt achteraf iets te maken te hebben gehad met lz4 compressie van de Oreo update en zou met de nieuwste Odin (v3.13.1) opgelost moeten zijn
Hoi allen,
Ook ik heb sinds het weekend oreo op mijn tmobile branded galaxy s7. Gister en vandaag heb ik echter meerdere reboots gehad. Soms blijft de telefoon zelfs (tijdelijk) in een bootloop zitten. Meerdere mensen hier last van (gehad)? De update is niet als clean instal geïnstalleerd.
Ook ik heb sinds het weekend oreo op mijn tmobile branded galaxy s7. Gister en vandaag heb ik echter meerdere reboots gehad. Soms blijft de telefoon zelfs (tijdelijk) in een bootloop zitten. Meerdere mensen hier last van (gehad)? De update is niet als clean instal geïnstalleerd.
Ik had sinds de oreo update last van batterij problemen, fabrieksinstellingen gedaan en bleef het zelfde.. nu een week later is de accu zelfs net zo goed als voor de update en zelfs wat beter.
wat is er anders dan na een week? Die van mij loopt nog steeds snel leeg.dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:21:
Ik had sinds de oreo update last van batterij problemen, fabrieksinstellingen gedaan en bleef het zelfde.. nu een week later is de accu zelfs net zo goed als voor de update en zelfs wat beter.
Voorafgaande aan de update bewoog de klok van mijn AOD telkens een klein stukje tegen het inbranden. Sinds de update blijft de klok op de zelfde plek in beeld staan. Hij veranderd wel van positie als je het scherm aan en uit zet. Maar als ik hem als wekker op mijn nachtkastje heb staan staat de klok dus 7 uur lang op dezelfde positie. Niet geheel bevorderlijk lijkt me ten opzichte van voorheen.
Edit: Het lijkt er op dat de AOD klok eerst elke paar minuten (10 of zo) verschoof, en dat hij dat nu elk uur doet.
Edit: Het lijkt er op dat de AOD klok eerst elke paar minuten (10 of zo) verschoof, en dat hij dat nu elk uur doet.
[ Voor 13% gewijzigd door Edgenumber op 20-06-2018 10:33 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Die van mij is juist beter geworden, dan in het begin van de update.Kompart schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:04:
[...]
wat is er anders dan na een week? Die van mij loopt nog steeds snel leeg.
An sich ben ik niet ontevreden over de update, de telefoon lijkt wat sneller. Van de andere kant merk ook ik dat de accu als sneeuw voor de zon verdwijnt (en dan heb ik 3 maanden geleden een nieuwe accu gekregen).
Daarnaast lijkt het alsof het RAM continue vol zit, als ik Snapchat open, en dan Youtube, en nog Chrome, kun je er de klok op gelijk zetten dat 1 van de 3 al niet meer in het RAM zit en opnieuw geladen moet worden. Vrij irritant als je alle drie 'tegelijk' wil gebruiken.
Daarnaast lijkt het alsof het RAM continue vol zit, als ik Snapchat open, en dan Youtube, en nog Chrome, kun je er de klok op gelijk zetten dat 1 van de 3 al niet meer in het RAM zit en opnieuw geladen moet worden. Vrij irritant als je alle drie 'tegelijk' wil gebruiken.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zijn er ook overzichten welke regio's wanneer de update zullen krijgen?
Ikzelf heb als CSC: G930FDPX2DRC1, en nog steeds geen Oreo-update.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Nee, dat is niet bekend. Je kan altijd even checken op sammobile.AW_Bos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:24:
Zijn er ook overzichten welke regio's wanneer de update zullen krijgen?
Daarom vraag ik ook wat er anders is na een week dan in t begindutchnltweaker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:15:
[...]
Die van mij is juist beter geworden, dan in het begin van de update.
Dan kan ik het misschien reproduceren en zo mijn batterijleven terugkrijgen.
Uhm eigenlijk niet veel (fabrieksinstellingen), heb hem wat minder gebruikt de laatste paar dagen en merk nu opeens dat ik weer langer door kan gaan op een accu.Kompart schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:35:
[...]
Daarom vraag ik ook wat er anders is na een week dan in t begin![]()
Dan kan ik het misschien reproduceren en zo mijn batterijleven terugkrijgen.
Wat zijn de app icons ineens klein! Zeker in groups. Kun je die groter maken zonder alles te vergroten?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Voor degenen die net als ik een S View Cover gebruiken: pas op, door de Oreo-update krijg je geen meldingen meer in het S View-venster (dus met het hoesje dichtgeklapt, achter het raampje). Dus je kan geen e-mail lezen, whatsappjes zien etc. De S View Cover is dan dus vrijwel nutteloos geworden met Oreo.
Er komt wel een ienieminie icoontje onderin beeld als er een melding is - zo klein dat het bijna niet opvalt - maar je kan ze pas zien door het hoesje open te klappen.
Op zich is daar wel aan te wennen natuurlijk, maar ik vind het wel erg irritant dat ze zomaar functies verwijderen.
Er komt wel een ienieminie icoontje onderin beeld als er een melding is - zo klein dat het bijna niet opvalt - maar je kan ze pas zien door het hoesje open te klappen.
Op zich is daar wel aan te wennen natuurlijk, maar ik vind het wel erg irritant dat ze zomaar functies verwijderen.

Zie je dit ook daadwerkelijk staan bij Instellingen->Batterij of is dit meer gevoelsmatigdutchnltweaker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:12:
[...]
Uhm eigenlijk niet veel (fabrieksinstellingen), heb hem wat minder gebruikt de laatste paar dagen en merk nu opeens dat ik weer langer door kan gaan op een accu.
Daadwerkelijk, was eerst 10 uur op een accu en nu weer tussen de 12 a 15 uur.Kompart schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:03:
[...]
Zie je dit ook daadwerkelijk staan bij Instellingen->Batterij of is dit meer gevoelsmatig?
Als ik met de standaard camera van Samsung een 360 foto wil maken loopt de app steeds vast. dit was voor de update niet zo. meer mensen hier last van? en zijn er goede alternatieven voor de camera app (indien er geen oplossing is)
Google Camera kan ook goede 360 foto's maken. Zelf na de update (en een fabrieks-reset) nog geen 360 foto's gemaakt dus kan je nog niet zeggen of de app vastloopt.mike0001 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:56:
Als ik met de standaard camera van Samsung een 360 foto wil maken loopt de app steeds vast. dit was voor de update niet zo. meer mensen hier last van? en zijn er goede alternatieven voor de camera app (indien er geen oplossing is)
Sinds ik mijn S7 Edge geupdate heb naar Android 8 merk ik op dat de WiFi verbinding minder stabiel is. Regelmatig zie ik dat Internet misschien niet beschikbaar is. Op dat moment is het bereik meer dan prima. Op het moment ik dan WiFi uitschakel en inschakel is het toestel weer verbonden. Heb via de recovery mode de cache partitie al gewist, helaas zonder resultaat. Zijn er meer met deze issues? Mogelijke oplossing?
Ik heb dat ook, sluit zichzelf af, ondanks dat ingesteld is dat dat niet moet.
Voordeel van de nieuwe wifi instellingen is wel dat wifi niet meer de hele dag aan hoeft maar dat de tel zelf schakelt als er een bekend netwerk in de buurt is.
Voordeel van de nieuwe wifi instellingen is wel dat wifi niet meer de hele dag aan hoeft maar dat de tel zelf schakelt als er een bekend netwerk in de buurt is.
Anoniem: 918383
Ik heb hetzelfde probleem, weet iemand de oplossing....?Joop Visstick schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:44:
Ik heb ook een Galaxy S7 Edge met sinds vandweek Oreo, alle gemaakte instelllingen op het start-scherm en in de app-drawer (mapjes gemaakt met soortgelijke programma's) was ik kwijt, maarja kan gebeuren bij een update, weer vol goede moed begonnen met opnieuw inrichten van alles.
Voer ik zojuist een reboot uit, staat alles weer zoals het stond na de update (dus weer alles kwijt)
Ik heb uiteindelijk toch maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, dat werkte wel.Ik heb hetzelfde probleem, weet iemand de oplossing....?
Na de reacties hier gelezen te hebben heb ik afgelopen vrijdag met trillende vingers de update gestart. Inmiddels kan ik stellen dat ik geen enkele issue heb en de batterij heb ik sinds vrijdagavond niet meer geladen en nog steeds op 37%!
Sinds vrijdagavond? Heb je hem uberhaupt wel gebruikt dan?E-smile schreef op maandag 25 juni 2018 @ 06:19:
Na de reacties hier gelezen te hebben heb ik afgelopen vrijdag met trillende vingers de update gestart. Inmiddels kan ik stellen dat ik geen enkele issue heb en de batterij heb ik sinds vrijdagavond niet meer geladen en nog steeds op 37%!
😎 wellicht ben ik niet de meest actieve gebruiker. Ik heb alleen instagram en youtube en die gebruik ik gemiddeld 4 uur per dag. Verder nog Maas360, Netflix, Gmail. Als browser gewoon de standaardbrowser ipv chrome. En dan natuurlijk whatsapp, nos, access4all tv. Alleen Netflix heb ik niet gebruikt.
Ik heb nu, als ik de camara gestart heb rechtsonder een snapchat 😖 achttige functie genaamd stickers.....
Weet iemand of je dit kan uitschakelen/verwijderen??
Ik kan het nergens vinden in ieder geval.
Weet iemand of je dit kan uitschakelen/verwijderen??
Ik kan het nergens vinden in ieder geval.
en je hebt een battery life van langer dan 48 uur?E-smile schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:53:
😎 wellicht ben ik niet de meest actieve gebruiker. Ik heb alleen instagram en youtube en die gebruik ik gemiddeld 4 uur per dag. Verder nog Maas360, Netflix, Gmail. Als browser gewoon de standaardbrowser ipv chrome. En dan natuurlijk whatsapp, nos, access4all tv. Alleen Netflix heb ik niet gebruikt.
Ik vond de nachtklok per toeval als klok bij hey always on display, daar kan je hem nu instellen ipv de klok midden op hey scherm.Thaam schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:30:
Hier werkt het erg soepel. Grootste probleem is dat ze de nacht klok hebben aangepast. Dat was voor mij 1 van de beste feature van de "edge". Ik hoop dat ze het in de toekomst alsnog aanpassen.
Als ik dit zo lees wacht ik nog even een maandje met updaten.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Even een vraag, alhoewel ik niet zeker weet of dit het juiste topic is:
Sinds de update naar Android Oreo krijg ik meldingen van bijvoorbeeld nu.nl inclusief de bijbehorende foto van nu.nl. Hierdoor zijn slechts enkele woorden van het titel te lezen en moet ik er op klikken om het artikel te openen. Voorheen werd het titel gewoon als twee zinnen weergegeven zonder foto, waardoor ik vaak genoeg wist zonder het artikel te hoeven openen.
Bij de instellingen van meldingen kan ik geen optie vinden om de foto's uit te schakelen en ook bij de nu.nl app niet. Ik weet zo snel niet of het ook bij andere apps is, maar vooral bij nu.nl vind ik het vervelend. Iemand tips?
Sinds de update naar Android Oreo krijg ik meldingen van bijvoorbeeld nu.nl inclusief de bijbehorende foto van nu.nl. Hierdoor zijn slechts enkele woorden van het titel te lezen en moet ik er op klikken om het artikel te openen. Voorheen werd het titel gewoon als twee zinnen weergegeven zonder foto, waardoor ik vaak genoeg wist zonder het artikel te hoeven openen.
Bij de instellingen van meldingen kan ik geen optie vinden om de foto's uit te schakelen en ook bij de nu.nl app niet. Ik weet zo snel niet of het ook bij andere apps is, maar vooral bij nu.nl vind ik het vervelend. Iemand tips?
IGN: Rasmalluin
En verschijnen nu berichten dat het flashes met de EREO modem firmware helpt tegen de cell batterij drain.
Sinds de update heb ik het probleem (of kom ik tot de vaststelling) dat apps veel minder lang op de achtergrond blijven draaien. Voor de update kon ik makkelijk een spelletje gewoon laten draaien, tussendoor wat navigeren, whatsappen, iets opzoeken op internet, en later terugkeren zonder dat het spel werd afgesloten. Als ik nu task switch naar 1 of 2 andere apps is het al afgesloten
Iemand die hier iets op weet? Of dezelfde ervaring heeft?

Iemand die hier iets op weet? Of dezelfde ervaring heeft?
Ik ben zelf ook zeer tevreden met de Oreo update.dutchnltweaker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:15:
[...]
Die van mij is juist beter geworden, dan in het begin van de update.
Wat vooral te merken is (ook bij een vriend van mij)
Zelf heb na de update mijn toestel helemaal gereset, vriend van mijn heeft ook de S7 Edge en heeft gewoon update gedaan en geen reset gedaan. De reset had ik gedaan omdat er kennelijk 28GB van de 32GB in gebruik was?! Na reset 18 van de 32 (nogsteeds teveel).
- Batterij gaat langer mee. in 7.0 eind van de dag opladen, ongeacht wat ik deed met de telefoon.
Nu makkelijk 2,5 dag. (Doe niet aan social media/staat helemaal uit).
- Toestel voelt veel snappier aan, geen vertragingen/haperingen meer. Waren zeldzaam maar af en toe wel
merkbaar toen 7.0 er nog op stond.
- Fingerprint unlock reageert veel beter nu, had nog wel eens dat het niet goed werkte in 7.0 en gewoon
pincode moest gebruiken.
Ook lijkt always on beter te functioneren
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb sinds Oreo dat hij mijn RAW bestanden uit de camera niet meer opslaat. Ik kan hem wel in professional mode zetten (na de tip hier eerder in het topic), maar hij maakt alleen jpegs. De RAW-files kan ik nergens vinden. Iemand enig idee waar die zijn gebleven?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik zit eraan te denken om een S7 te kopen vanwege de lage prijs (240 euro icm abbo), en de laatste update naar Oreo. Ook vind ik het prettig dat er een homebutton aan de voorkant zit.
Vinden jullie het nog een goede telefoon anno 2018?
[ Voor 16% gewijzigd door revengeyo op 07-07-2018 23:31 ]
Zeker nog een goede telefoon!!revengeyo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:30:
Lees dit artikel ook even: https://www.mobilecowboys...-date-en-veilig?bid=97452
Let wel even op als je een SD kaartje er in wilt, bespaar daar niet op en koop een goede snelle.revengeyo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:30:
Ik zit eraan te denken om een S7 te kopen vanwege de lage prijs (240 euro icm abbo), en de laatste update naar Oreo. Ook vind ik het prettig dat er een homebutton aan de voorkant zit.
Goedkope/trage sd kaartjes kunnen je toestel vertragen.
prutser001 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 08:04:
[...]
Let wel even op als je een SD kaartje er in wilt, bespaar daar niet op en koop een goede snelle.
Goedkope/trage sd kaartjes kunnen je toestel vertragen.
offtopic:
Heb je tips? Ik zit namelijk ook aan een S7 te denken, gezien mijn S4 aan vervanging toe is en vast zit op 5.0.3.
Heb je tips? Ik zit namelijk ook aan een S7 te denken, gezien mijn S4 aan vervanging toe is en vast zit op 5.0.3.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gebruik zelf : pricewatch: Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GBRaven schreef op zondag 8 juli 2018 @ 08:51:
[...]
offtopic:
Maar pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB
Is ook goed genoeg uiteraard kun je ook voor 128GB gaan.
Of de interface van de telefoon de volledige snelheid ook haalt is een andere vraag (niet getest) maar het is zeker te merken als er een trage/goedkope kaart in zit.
Positief verbaasd na de update en sommige ervaringen alhier.
Geen fabrieks-reset gedaan, gewoon update vanaf een dagelijks gebruikt systeem. Geen enkel issue met batterij, werking of wat dan ook.
Alleen na afloop even cache-partition gewist. Absoluut een stukje vlotter en meer responsive, batterij lijkt zelfs iets langer mee te gaan.
Geen fabrieks-reset gedaan, gewoon update vanaf een dagelijks gebruikt systeem. Geen enkel issue met batterij, werking of wat dan ook.
Alleen na afloop even cache-partition gewist. Absoluut een stukje vlotter en meer responsive, batterij lijkt zelfs iets langer mee te gaan.
Ik gebruik de standaard camera van de S7 (camera) en ook de Open Camera app. De laatste heeft eigenlijk mijn voorkeur. Ik heb een SD kaart geplaatst en de foto's en video's moeten naar die SD kaart. Was ook altijd zo. Sinds kort (misschien na install van Oreo) gebeurt dat wel bij de standaard camera (Camera) maar niet bij Open Camera. Duidelijk ingesteld om naar de SD kaart op te slaan maar dit gebeurt gewoonweg niet. Bij de instellingen van Open Camera staat hij ook op opslag naar SD kaart. Open Camera verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat was ook de oplossing niet. Iemand een idee om die foto's toch weer op de SD kaart te laten opslaan.
For the record; dit weekend zonder problemen geupdate. Loopt soepel, Nova Launcher weer activeren en klaar.
Voor zover zijn alleen de notificaties de enige merkbare wijziging.
Voor zover zijn alleen de notificaties de enige merkbare wijziging.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Vandaag (21 juli) een android update binnen gekregen. Foto's gaan weer naar de SD.tweakers2013 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:17:
Ik gebruik de standaard camera van de S7 (camera) en ook de Open Camera app. De laatste heeft eigenlijk mijn voorkeur. Ik heb een SD kaart geplaatst en de foto's en video's moeten naar die SD kaart. Was ook altijd zo. Sinds kort (misschien na install van Oreo) gebeurt dat wel bij de standaard camera (Camera) maar niet bij Open Camera. Duidelijk ingesteld om naar de SD kaart op te slaan maar dit gebeurt gewoonweg niet. Bij de instellingen van Open Camera staat hij ook op opslag naar SD kaart. Open Camera verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat was ook de oplossing niet. Iemand een idee om die foto's toch weer op de SD kaart te laten opslaan.
Mirrorlink (S7/Oreo) werkt, in tegenstelling tot S7/Nougat, niet meer i.c.m. Subaru/mirrorlink (Levorg). Hopelijk dat Subaru met een firmware update dat oplost..
Sinds de update op mijn Samsung Galaxy S7 gebeurt het wel eens dat mijn mobiel niet 'wakker' wordt als ik hem wil openen. Hij blijft dan zwart scherm houden en na ongeveer 6 seconden kan ik hem dan unlocken in het lockscherm.
Verder heb ik er (tot nu toe) geen problemen mee gehad!
Verder heb ik er (tot nu toe) geen problemen mee gehad!
[ Voor 3% gewijzigd door Lemon4man op 29-07-2018 15:48 ]
Ahh ik ben niet de enige (LG TV), maar ik had het ook op een gegeven moment op Nougat dat het niet meer werkte... (Ben pas vorige week naar Oreo gegaan) Wanneer had je het zelf voor het laatst gebruikt op Nougat?wsmaal schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:38:
Mirrorlink (S7/Oreo) werkt, in tegenstelling tot S7/Nougat, niet meer i.c.m. Subaru/mirrorlink (Levorg). Hopelijk dat Subaru met een firmware update dat oplost..
Vraag me af of het juist niet de mirrorlink-app is die na een update ergens niet meer zo goed werkt.
(Dacht eerst dat het misschien door mijn root kwam en dat ie niet werkt uit beveiliging ofzo)
[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 13-08-2018 15:45 ]
Nou dacht ik dat de update naar Oreo verder probleemloos was verlopen en zie ik nu pas dat de bluetooth verbinding met mijn auto niet werkt. Bij de instellingen bij de auto is de Samsung S7 Edge nog steeds op het display zichtbaar (waarschijnlijk omdat hij voor de update probleemloos werkte) maar het pairen van de telefoon lukt niet meer. De bluetooth van de auto laat ik zoeken tegelijk met het bluetooth scannen van de telefoon maar de telefoon ziet gewoon niks. Wel het e.e.a. geprobeerd om te pairen (bijv. het pairen met de telefoon in de veilige modus, een reset van de bluetooth instellingen van de telefoon) maar dat hielp ook niet. ik zie er tegen op om de telefoon weer naar de fabrieksinstellingen terug te zetten (als dat al zou helpen). Heeft iemand nog een idee wat ik nog meer zou kunnen doen om de verbinding tot stand te brengen.
Uiteindelijk de smartphone toch maar terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook bij de auto nog even geprutst aan de instellingen. Waar het aan lag weet ik niet maar het resultaat is dat de verbinding tot stand is gebracht.
Uiteindelijk de smartphone toch maar terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook bij de auto nog even geprutst aan de instellingen. Waar het aan lag weet ik niet maar het resultaat is dat de verbinding tot stand is gebracht.
[ Voor 14% gewijzigd door tweakers2013 op 19-08-2018 19:14 ]
Pagina: 1