Acties:
  • +2 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Italië (ITV), gereleased 07 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Tue, 25 Oct 2016 05:37:17 +0000
Security Patch Level 2016-11-01
Product code PHN
PDA G930FXXS1BPJG
CSC G930FPHN1BPJ1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Modbreak:Berichten als deze, waar melding wordt gemaakt van orginele Samsung rom's staan we toe! En NEE over deze opmerking gaan we hier niet in discussie!

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 07-11-2016 12:46 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 15:41
Ik heb trouwens naar aanleiding van de reactie van BigF25 ook zitten spelen met de video-instelling en kwam er warempel achter dat die 60 fps instelling met filmen echt een stuk minder scherp is dan QHD/UHD. De laatste ziet er gewoon stukken beter uit en is minder wazig, met name in low lights conditions.

Ik had juist verwacht dat 60FPS op FHD er beter uit zou zien, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

nieuws: Samsung begint woensdag met testversie van Android Nougat voor Galaxy S7
Ik kan de Galaxy Beta Programme app niet vinden onder Galaxy Apps; zou het werken door die er per APK op te zetten?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
TommyGun schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:53:
nieuws: Samsung begint woensdag met testversie van Android Nougat voor Galaxy S7
Ik kan de Galaxy Beta Programme app niet vinden onder Galaxy Apps; zou het werken door die er per APK op te zetten?
klein stukje terug:
henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 14:24
Tommygun jij ook hier! haha welke heb jij?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

rohit schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:01:
[...]

Tommygun jij ook hier! haha welke heb jij?
S7 Edge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Nice! Ga ik straks halen! welke kleur heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

rohit schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:06:
[...]

Nice! Ga ik straks halen! welke kleur heb je?
Ik heb destijds zitten twijfelen over de Gold version maar uiteindelijk de White gepakt, mede omdat de Silver (geloof ik?) destijds niet beschikbaar was (of in ieder geval niet in Nederland). Heb 'm meteen vanaf de release namelijk.

Maar goed, laten we 't topic verder niet teveel vervuilen ;)

Kreeg overigens van het weekend nog wel een update voor m'n kiezen, maar heb nog niet echt gekeken wat de veranderingen zijn. Maar over het algemeen vind ik het toestel nog erg vlot, prima accuduur, prachtig scherm etc. dus mij hoor je niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 19:21
Ik overweeg de s7 (edge). Nu lees ik hier en daar dat de homeknop snel slijt/krast. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mirod schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:25:
Ik overweeg de s7 (edge). Nu lees ik hier en daar dat de homeknop snel slijt/krast. Klopt dit?
Er hebben wat mensen last van lees ik in dit topic, maar ik heb er 0,0 last van. Niet echt een issue om je zorgen over te maken volgens mij. Laat staan dat die knop gewoon onder garantie vervangen wordt als je er onverhoopt last van zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
TommyGun schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:11:
[...]

Ik heb destijds zitten twijfelen over de Gold version maar uiteindelijk de White gepakt, mede omdat de Silver (geloof ik?) destijds niet beschikbaar was (of in ieder geval niet in Nederland). Heb 'm meteen vanaf de release namelijk.

Maar goed, laten we 't topic verder niet teveel vervuilen ;)

Kreeg overigens van het weekend nog wel een update voor m'n kiezen, maar heb nog niet echt gekeken wat de veranderingen zijn. Maar over het algemeen vind ik het toestel nog erg vlot, prima accuduur, prachtig scherm etc. dus mij hoor je niet klagen!
Dit is toch het ervaring en discussie topic koekoek :P

Ik ga hem straks in de samsung store halen in Eindhoven.. Hopelijk hebbe ze alle kleuren op voorraad dan kan ik ze vergelijken haha!

[ Voor 8% gewijzigd door Rohit op 07-11-2016 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb de mijne sinds de release maar geen problemen met de home knop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
TommyGun schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:38:
[...]

Ik heb de mijne sinds de release maar geen problemen met de home knop!
Bij mij idem (S7 edge)

grtz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:48:
Hoppa cashback actie is van start gegaan!! dus vanaf vanavond officieel eigenaar van een S7 Edge!
Nu nog een aantal uur om te bedenken welke kleur ik wil. Zijn er mensen die even wat over hun kleur willen vertellen m.b.t. vingerafdrukjes enz? Welke valt het meest op?
Ik heb zelf de titanium versie schitterend maar ook voor de vinger afdrukken, de goud kleur heeft het minder. Zwart durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-10 14:06
Ik heb wel krassen op de homeknop (S7 zwart, sinds juli) en zelfs miniscule krasjes op het scherm. Nooit gehad bij m'n vorige Samsungtoestellen. :/ Altijd netjes in m'n broekzak zonder sleutels en dergelijke, nooit laten vallen en alleen gepoetst met een microvezeldoekje. Het is alleen zichtbaar onder een felle lamp, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

AvK

Ready Set Go

BRETOR schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:34:
[...]

Ik heb wel krassen op de homeknop (S7 zwart, sinds juli) en zelfs miniscule krasjes op het scherm. Nooit gehad bij m'n vorige Samsungtoestellen. :/ Altijd netjes in m'n broekzak zonder sleutels en dergelijke, nooit laten vallen en alleen gepoetst met een microvezeldoekje. Het is alleen zichtbaar onder een felle lamp, maar toch jammer.
Een flink aantal topics geleden melde ook ik dat ik geen enkel krasje had. Net zo als mijn intensief gebruikte S5. Na een bezoek aan het strand (en het heel zacht afvegen van het opgewaaide zand, en dan bedoel ik echt heel zacht) toch een kras van boven naar beneden op mijn S7 edge. Alleen zichtbaar onder een felle lamp........... So...... who cares?
Wel vreemd dat mijn S5 echt helemaal geen enkel krasje heeft.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-10 14:06
I care. Het lijkt er op dat het glas zachter is en dat kan in de toekomst mogelijk nadelig zijn. Momenteel is het geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 16:29
Vroeg me tijdens en na het Note 7-debacle serieus af of mensen het verschil tussen een Note 7 en een gewone S7 (/Edge) zouden zien... Deze meneer in ieder geval niet dus. Zal Samsung blij mee zijn, zulk soort reclame...

http://www.dumpert.nl/med...01/koop_die_samsung_.html

Misschien beetje offtopic, maar wel extreem knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 15:41
ethereal81 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:53:
Vroeg me tijdens en na het Note 7-debacle serieus af of mensen het verschil tussen een Note 7 en een gewone S7 (/Edge) zouden zien... Deze meneer in ieder geval niet dus. Zal Samsung blij mee zijn, zulk soort reclame...

http://www.dumpert.nl/med...01/koop_die_samsung_.html

Misschien beetje offtopic, maar wel extreem knullig.
Haha, de tering! Zou het geen aandachtsstunt zijn, een last resort voor zo'n programma waar niemand naar kijkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
JDL15 schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:02:
[...]

Haha, de tering! Zou het geen aandachtsstunt zijn, een last resort voor zo'n programma waar niemand naar kijkt?
Zwaar nep volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Got mine!! Silver it is! Meteen wireless charger erbij genomen! Nu hopen dat de screenprotector snel binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
Helaas niet, ze hebben het zelf ook op hun FB-pagina gepost..

https://www.facebook.com/.../videos/1337071126302903/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Slaat echt helemaal nergens op.. het is niet eens grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
rohit schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:30:
[...]

Slaat echt helemaal nergens op.. het is niet eens grappig..
Het is denk ik ook niet grappig bedoeld, ik denk dat die kerel serieus is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Weet iemand hoe ik die frontcam "normaal" foto laat nemen? Nu heb ik een die gezichtscorrectie.. heb huidskleur al op 0 gezet.. op de Note Edge had ik die functie wel om het uit te zetten..

En hoe zet ik de gear service uit? Heeft in 4uur tijd al 8% van accu opgemaakt.. heb niet eens een vr bril!

[ Voor 22% gewijzigd door Rohit op 08-11-2016 00:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ethereal81 schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:32:
[...]
Het is denk ik ook niet grappig bedoeld, ik denk dat die kerel serieus is...
Ik denk dat hij maar snel een ander vak moet gaan kiezen, want presenteren kan hij totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand gemeten hoeveel % er van de accu afgaat per uur met Always On? Scheelt dat echt dan 1x op de home knop te drukken om de zoveel tijd om te kijken of er notificaties zijn? En wanneer komt die update voor Always On dat hij ook geschikt is voor third party apps? Heb nu V. 1.4.02..

Vind hem trouwens niet echt fijn in mijn hand liggen.. met 1 hand ook echt moeilijk om te typen en navigeren.. je raakt met je palm de edge screen dan reageert het scherm niet ergens anders.. toch jammer hier had ik met de note edge nooit last van, die had denk ik iets van een palmbeschermer ofzo wat je ook vaak op laptops met mousepads vind.. ik kon op de note edge zonder probleem de binnenkant van mijn hand op het edge scherm zetten en gewoon het touchscreen gebruiken van het hoofdscherm.. Nahja ik hoop iig dat er volgend jaar een Note 8 komt... meer mensen hier last van of ben ik nou een zeur?

[ Voor 51% gewijzigd door Rohit op 08-11-2016 09:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rohit schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:08:
Iemand gemeten hoeveel % er van de accu afgaat per uur met Always On? Scheelt dat echt dan 1x op de home knop te drukken om de zoveel tijd om te kijken of er notificaties zijn? En wanneer komt die update voor Always On dat hij ook geschikt is voor third party apps? Heb nu V. 1.4.02..
Die komt met de update naar Android 7.x

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vind hem trouwens niet echt fijn in mijn hand liggen.. met 1 hand ook echt moeilijk om te typen en navigeren.. je raakt met je palm de edge screen dan reageert het scherm niet ergens anders.. toch jammer hier had ik met de note edge nooit last van, die had denk ik iets van een palmbeschermer ofzo wat je ook vaak op laptops met mousepads vind.. ik kon op de note edge zonder probleem de binnenkant van mijn hand op het edge scherm zetten en gewoon het touchscreen gebruiken van het hoofdscherm.. Nahja ik hoop iig dat er volgend jaar een Note 8 komt... meer mensen hier last van of ben ik nou een zeur?
Na twee uur van de lader af en bij 96% lading van de accu geeft mijn battery app (GSam Battery Monitor) aan dat Always On 0,3% heeft opgesnoept. Verwaarloosbaar voor een dergelijk handige functie. Voor mij tenminste.
Het in de hand houden moet in het begin even wennen. Zeker als je er geen hoesje omheen hebt. Ding is erg glad en glijdt bijvoorbeeld makkelijk uit je broekzak als je even naar de WC gaat......... Zelf heb ik er een hoesje omheen gedaan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
AvK schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:47:
[...]

Na twee uur van de lader af en bij 96% lading van de accu geeft mijn battery app (GSam Battery Monitor) aan dat Always On 0,3% heeft opgesnoept. Verwaarloosbaar voor een dergelijk handige functie. Voor mij tenminste.
Het in de hand houden moet in het begin even wennen. Zeker als je er geen hoesje omheen hebt. Ding is erg glad en glijdt bijvoorbeeld makkelijk uit je broekzak als je even naar de WC gaat......... Zelf heb ik er een hoesje omheen gedaan.
hmm dat is gelukkig niet veel nee! Alleen vind ik het nu vrij nutteloos als ik hem op mijn bureau heb liggen en de klok gewoon rechtsonder op mijn pc scherm zie.. als hij whatsapp gesprekken kon laten zien bijvoorbeeld door de appjes scrollend te laten zien of althans een voorbeeld dat zou pas handig zijn!

ik heb een screenprotector besteld en moet ook z.s.m. een clear cover hebben twijfel nog over die originele die 29,99 kost ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 08-11-2016 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Deze telefoon met een hand bedienen is soms lastig omdat het scherm zo groot is. In dat geval is het soms handig om 3 keer op de home button te klikken. (dan moet je de bediening met een hand functie wel even aan zetten onder geavanceerde functies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
avec_style schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:57:
Deze telefoon met een hand bedienen is soms lastig omdat het scherm zo groot is. In dat geval is het soms handig om 3 keer op de home button te klikken. (dan moet je de bediening met een hand functie wel even aan zetten onder geavanceerde functies)
Dat ook, maar ik kom van de Note Edge (afgelopen 2maanden zelfs de HTC One Max 5,9") af die of net zo groot is of misschien iets groter? en de HTC zelfs een stuk groter! En daar ging het stukken beter op! en dan echt met name het aanraken van de edge randen. Ook merk ik dat de home + back button erg gevoelig zijn, je hoeft er maar even overheen te gaan of je bent al een schermpje terug :P

iemand een idee hoe ik tril uitzet voor de mail? Gmail staat het uit maar trilt gewoon.. Email app kan ik de setting nergens vinden.. bij instellingen > geluid > meldingsgeluid > email staat afz. met prioriteit en mijn Hotmail beiden staat tril ook uit.... maar die kan ik ook niet aanzetten... en de email app kan ik het ook niet vinden.. Oplossing: zet de melding geluid ook op stil.. nadeel als je geluid aan hebt hoor je die dan ook niet..

[ Voor 27% gewijzigd door Rohit op 08-11-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:57
rohit schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:51:
[...]

hmm dat is gelukkig niet veel nee! Alleen vind ik het nu vrij nutteloos als ik hem op mijn bureau heb liggen en de klok gewoon rechtsonder op mijn pc scherm zie.. als hij whatsapp gesprekken kon laten zien bijvoorbeeld door de appjes scrollend te laten zien of althans een voorbeeld dat zou pas handig zijn!

ik heb een screenprotector besteld en moet ook z.s.m. een clear cover hebben twijfel nog over die originele die 29,99 kost ofzo...
Met de Samsung clear cover heb ik geen goede ervaringen met mijn S6. Sowieso beschermt ie alleen de hoekjes en niet de volledige zijkant. Daarbij is er bij mij blijkbaar iets van wat zandkorreltjes of zo achter gekomen waardoor de achterkant van de telefoon beschadigd was. Allemaal puntjes erop. Denk dat dat bij een siliconen hoesje minder is.

Overigens het siliconen hoesje van het kruidvat past perfect en is mooi dun. En kost maar een paar euro.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
bramv82 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:21:
[...]

Met de Samsung clear cover heb ik geen goede ervaringen met mijn S6. Sowieso beschermt ie alleen de hoekjes en niet de volledige zijkant. Daarbij is er bij mij blijkbaar iets van wat zandkorreltjes of zo achter gekomen waardoor de achterkant van de telefoon beschadigd was. Allemaal puntjes erop. Denk dat dat bij een siliconen hoesje minder is.

Overigens het siliconen hoesje van het kruidvat past perfect en is mooi dun. En kost maar een paar euro.
Kruidvat ja? haha oke! ga ik zo ff kijken!! Ik heb screenprotector en back protector binnen dus straks maar erop zetten dan krijg ik ook geen krasjes op de achterkant door zand ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
En heb je het dan over de zachte case of de hardcase van kruidvat ?
want voor de prijs hoef je het niet te laten liggen ;)
bramv82 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Een zachte.

De tempered glass moet je laten liggen trouwens. Die is een halve centimeter te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Top ga die gelijk halen _/-\o_
bramv82 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:59:
Een zachte.

De tempered glass moet je laten liggen trouwens. Die is een halve centimeter te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de hema heb je ze ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
bramv82 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:59:
Een zachte.

Heb zelf die harde gehaald.. zachte lijkt mij niet fijn in mijn broekzak.. 2.49 euro.. Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 23:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Okay, lastig blijkbaar.

Hier onderin staat een gekleurd vlak met daarin wat (zo leek het) eenvoudige regels voor dit topic. Kijk ze even na voordat je op de verzend knop drukt om er zeker van te zijn dat je post in dit topic thuis hoort.

In dit topic alleen posts over het toestel.

Accessoires, levertijden, rma, etc zijn hier off topic en horen hier dus niet thuis.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fb3yE3sEIRo47Q2DOjzR3xpv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ilIE9NsQRk1AqzNTBzKv1CCT/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Italië (ITV), gereleased 09 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Tue, 25 Oct 2016 05:40:23 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPJG
CSC G935FPHN1BPJ1

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blackouts
janvanduschoten schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:29:
[mbr] Okay, lastig blijkbaar.

In dit topic alleen posts over het toestel, accessoires, levertijden, rma, etc[/]
Zo maak je het wel lastig ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Aan het eind van de avond nog speciaal even voor je gekeken. Na 16 uur gebruik stond mijn accu op 54%.
Always On had over deze periode 0,2% van de accu opgesnoept. Inderdaad verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
AvK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:11:
[...]

Aan het eind van de avond nog speciaal even voor je gekeken. Na 16 uur gebruik stond mijn accu op 54%.
Always On had over deze periode 0,2% van de accu opgesnoept. Inderdaad verwaarloosbaar.
Thanks! Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

bramv82 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:10:
[...]

Zo maak je het wel lastig ja :+
Ik zie het nu ook :P Inmiddels aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:19
AvK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:11:
[...]

Ik weet niet zeker of dat wel klopt.

De AOD app zelf zal vast 0,2% verbruiken maar je display verbruikt ook in AOD stand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Nougat-update on zelf te flashen is inmiddels op verschillende sites te downloaden..

http://forum.xda-develope...e-password-links-t3497078

[ Voor 99% gewijzigd door _Nick__ op 09-11-2016 22:39 ]

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:21
_Nick__ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:31:
Nougat-update on zelf te flashen is inmiddels op verschillende sites te downloaden..

Er is ook al weer een update verschenen, dus daar zou ik even op wachten.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Rohit
Toch zwaar irritant dat je de hele tijd rechten moet toekennen aan apps pfff... gister ook hele tijd de schermoverlay meldingen en dan kan die opeens geen rechten meer toekennen.. dus alle rechten uitgezet en daarna kon het weer wel echt vreemd.. Ook de camera doet vreemd.. Maak ik een foto en bekijk ik hem daarna in de galerij wis ik de foto ga ik terug naar de camera en opeens zie ik rechtsonderin het galerij icoontje dat er geen foto's zijn.. ook als ik erop klik zegt die geen foto's.... terwijl er gewoon foto's in de camera map zitten.. En ook irritant dat in de camera app als je de galerij opent je foto's van whatsapp etc ziet.. ipv alleen de camera map! Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag!

[ Voor 13% gewijzigd door Rohit op 10-11-2016 09:47 ]

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49
Maak je die foto't dan toevallig vanuit het lockscreen? Als je je toestel unlocked dan zie je ze neem ik wel allemaal?

• Rohit
idef1x schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:50:
Maak je die foto't dan toevallig vanuit het lockscreen? Als je je toestel unlocked dan zie je ze neem ik wel allemaal?
Nee dat was ook mijn 1e gedachte.. maar toen voor de zekerheid vanuit startscherm opgestart en zelfde probleem.. keek ik toevallig net in mijn gallerij zie ik een foto in de cameramap met een uitroepteken.. die dus maar verwijderd... kijken of het probleem zich nu nog een keer voordoet..

krijg trouwens soms ook de melding als ik via de homebutton de camerastart dat ik het via de homebutton heb gedaan.. best irritant.. dacht dat het juist de bedoeling was dat je snel de camera kon starten via de button maar om dan daarna een melding te sluiten om een foto te kunnen maken maakt t niet sneller..

rohit schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:59:
[...]

krijg trouwens soms ook de melding als ik via de homebutton de camerastart dat ik het via de homebutton heb gedaan.. best irritant.. dacht dat het juist de bedoeling was dat je snel de camera kon starten via de button maar om dan daarna een melding te sluiten om een foto te kunnen maken maakt t niet sneller..
Net ook gedaan: die melding is maar 1-malig ;)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

rohit schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:45:
Toch zwaar irritant dat je de hele tijd rechten moet toekennen aan apps pfff... gister ook hele tijd de schermoverlay meldingen en dan kan die opeens geen rechten meer toekennen.. dus alle rechten uitgezet en daarna kon het weer wel echt vreemd.. Ook de camera doet vreemd.. Maak ik een foto en bekijk ik hem daarna in de galerij wis ik de foto ga ik terug naar de camera en opeens zie ik rechtsonderin het galerij icoontje dat er geen foto's zijn.. ook als ik erop klik zegt die geen foto's.... terwijl er gewoon foto's in de camera map zitten.. En ook irritant dat in de camera app als je de galerij opent je foto's van whatsapp etc ziet.. ipv alleen de camera map! Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag!
De schermoverlay melding heeft vaak te maken met apps zoals Google Play: f.lux (preview, root-only), Google Play: CF.lumen, etc voor het dimmen van je scherm. Als je zoiets het draaine dan kun je vaak een [OK] of andere bevestiging niet uitvoeren. Tijdelijk uitzetten is de oplossing dan.

Dingetje met de camera app. Je zou eens kunnen overwegen om een andere gallerij app te gebruiken, als dat op een S7 mogelijk is in de camera app (om daar een andere gallerij app te tonen)
Google Play: Piktures - Beautiful Gallery en/of Google Play: Google Foto's vind ik meestal fijner werken dan de standaard apps op toestellen.

• Rohit
henklbr schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:13:
[...]

Net ook gedaan: die melding is maar 1-malig ;)
Bij mij was het helaas 10 malig ofzo.... nu idd wel weg!
janvanduschoten schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:13:
[...]

De schermoverlay melding heeft vaak te maken met apps zoals Google Play: f.lux (preview, root-only), Google Play: CF.lumen, etc voor het dimmen van je scherm. Als je zoiets het draaine dan kun je vaak een [OK] of andere bevestiging niet uitvoeren. Tijdelijk uitzetten is de oplossing dan.

Dingetje met de camera app. Je zou eens kunnen overwegen om een andere gallerij app te gebruiken, als dat op een S7 mogelijk is in de camera app (om daar een andere gallerij app te tonen)
Google Play: Piktures - Beautiful Gallery en/of Google Play: Google Foto's vind ik meestal fijner werken dan de standaard apps op toestellen.
Ik heb geen van die apps erop staan.. Cleanmaster had ik gelezen dat Iswipe uit moest maar die stond al uit... Google foto's gebruik ik al maar dat kost data als je het opent.. De galerij niet.. Ik hoop dat het aan de ene foto lag die blijkbaar niet herkend werd ofzo.. Denk trouwens niet dat je de standaard galerij app kan aanpassen in de camera app.. misschien als je galerij verwijderd of uitschakeld en de alternatieve op standaard zet.. maar wil liever het zo origineel mogelijk houden.. ipv andere apps te gebruiken ervoor..

[ Voor 83% gewijzigd door Rohit op 10-11-2016 11:07 ]

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:00
_Nick__ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:31:

Heeft iemand toevallig een super newbie tutorial om deze update toe te passen zonder verlies van data?
(s7edge, zo vanuit fabriek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
cliors schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:44:
[...]
Heeft iemand toevallig een super newbie tutorial om deze update toe te passen zonder verlies van data?
Dat gaat niet. Helaas wordt alle data overschreven / verwijderd, omdat de rom veel aanpassingen vergt.
Als deze nog nieuw is, maakt die verlies van data toch ook niks uit?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 10-11-2016 15:52 ]

• cliors
rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:46:
[...]

Dat gaat niet waarschijnlijk.

[...]

Als deze nog nieuw is, maakt die verlies van data toch ook niks uit?
Ik heb uiteraard wel de nodige samsung kies backups toegepast inmiddels en andere normale aanpassingen :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

cliors schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:50:
[...]

Ik heb uiteraard wel de nodige samsung kies backups toegepast inmiddels en andere normale aanpassingen :)
Helaas. Als je prerelease firmware wilt draaien zul je op de blaren moeten zitten, of wachten tot de officiële ROM uitkomt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• cliors
Je kan eventueel wel weer een samsung backup terugzetten neem ik aan toch ? Google account backups etc.?
rohit schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:45:
Herken dit totaal niet.

Rechten toekennen is eenmalig dus snap dat niet.

Wat betreft de WhatsApp foto's in gallerij. Je kunt sorteren op Albums ipv Alle foto's.

En foto's verdwijnen bij mij ook niet.
Schermoverlay is alleen bij bepaalde apps. Standaard krijg je er niet mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 10-11-2016 16:17 ]

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb gezocht met Google, maar vond geen relevante resultaten, dus wilde ik het hier vragen.

Hebben jullie ook dat jullie nabijheidssenor/lichtsensor niet optimaal uitgelijnd zijn met de opening? Zie afbeelding voor verduidelijking. Ik vraag me af of dit van invloed kan zijn op de werking van de sensoren. De front camera is ook niet optimaal uitgelijnd, maar wel redelijk. Op de foto's met de front camera zie ik dan verder ook geen afwijkingen, maar de sensoren lijkt me wat moeilijker te testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0rSTkR2hs0tebQdAv5BPfpRk/medium.jpg

Verder vond ik het ook wat raar dat mijn doosje 3 seals heeft gehad. 2 zwarte en als buitenste een witte. De 2 zwarte waren al doorgesneden maar de witte niet. Echter de witte is een stuk simpeler van opzet. Ik had hem toch opengemaakt want de witte seal was intact. Alles in de doosje leek gewoon nieuw, maar ik blijf het raar vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0xT714v400pLRkGHXEHEcNjq/medium.jpg

Ik heb de S7 overigens.
Regeneration schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:44:
Ik heb gezocht met Google, maar vond geen relevante resultaten, dus wilde ik het hier vragen.

Hebben jullie ook dat jullie nabijheidssenor/lichtsensor niet optimaal uitgelijnd zijn met de opening? Zie afbeelding voor verduidelijking. Ik vraag me af of dit van invloed kan zijn op de werking van de sensoren. De front camera is ook niet optimaal uitgelijnd, maar wel redelijk. Op de foto's met de front camera zie ik dan verder ook geen afwijkingen, maar de sensoren lijkt me wat moeilijker te testen.
Ze zullen nooit perfect zitten, je kan het wel testen hoor, zie link na volgende quote, hier kan je zien of de sensoren goed werken.
Verder vond ik het ook wat raar dat mijn doosje 3 seals heeft gehad. 2 zwarte en als buitenste een witte. De 2 zwarte waren al doorgesneden maar de witte niet. Echter de witte is een stuk simpeler van opzet. Ik had hem toch opengemaakt want de witte seal was intact. Alles in de doosje leek gewoon nieuw, maar ik blijf het raar vinden.

Ik heb de S7 overigens.
Google Play: Phone INFO ★Samsung★

Hiermee kan je zelfs zien of je toestel ooit is gebruikt, en hoe vaak de laadplug/headset er in is gestoken. En tevens bij een tabje (hardware > sensors) realtime je sensoren uitlezen.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Verwijderd

watercoolertje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:58:
[...]
Ze zullen nooit perfect zitten, je kan het wel testen hoor, zie link na volgende quote, hier kan je zien of de sensoren goed werken.

[...]

Hiermee kan je zelfs zien of je toestel ooit is gebruikt, en hoe vaak de laadplug/headset er in is gestoken. En tevens bij een tabje (hardware > sensors) realtime je sensoren uitlezen.
Leuke App maar het aantal x dat de headset is ingestoken klopt helemaal niets van.

• Regeneration
  • Niet online
watercoolertje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:58:
[...]

[...]

Thanks voor je reactie. Volgens die app is mijn telefoon wel "Original" in ieder geval. Ik mis alleen net de usage tab dus kan niet zien hoe vaak de headset is ingestoken, als die dus al klopt, maar leek me wel grappig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
cliors schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:44:
[...]

Deze mogelijkheid is er wel, heb ik gisteravond zelf ook gedaan. Wat je nodig hebt:

- Firmware huidige CSC: waarschijnlijk PHN (BPJE, laatste update voor NL), controleren kan via *#1234#
- Firmware Nougat Beta (Let op dat je het bestand voor 935 download).
- Odin 3.12.3

Wat je nu moet doen:

Allereerst, zoals henklbr ook altijd aangeeft: 'veilig opstarten' inschakelen en een patroon op pincode instellen zodat je na het flashen zonder problemen je telefoon in kan!

Daarna: Firmware uitpakken, je krijgt dan 4 (BL, AP, CP en CSC) of, in het geval van je huidige firmware, 5 bestanden (BL, AP, CP, CSC en HOME_CSC). De volgende hiervan heb je nodig en kan je in Odin zetten:

BL: BL_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_l ow_ship.tar.md5
AP: AP_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_l ow_ship_meta.tar.md5
CP: CP_G935FXXU1ZPK1_CL9658725_QB11422261_REV00_user_l ow_ship.tar.md5
*CSC: HOME_CSC_PHN_G935FPHN1BPJ1_CL9453020_QB11161280_RE V00_user_low_ship.tar.md5

*Hier natuurlijk de juiste selecteren voor je eigen huidige CSC! Let op dat je hier HOME_CSC gebruikt zodat je data behouden blijft.

Telefoon aansluiten aan PC en controleren dat Odin deze herkent: Een blauw vakje met COM:[cijfer] verschijnt.

Druk op Start en wacht af tot je 'Pass' ziet staan en je telefoon opnieuw opstart. Eerst krijg je een blauw scherm waarin hij gaat updaten. Daarna start je telefoon weer opnieuw op en moet je de telefoon ontgrendelen met pincode of patroon.

Nu worden al je applicaties geoptimaliseerd en als bovenstaande goed is gegaan kom je daarna weer terecht bij de standaard inlogprocedure (SIM-PIN, schermvergrendeling enz).

En daarna: Genieten van je nieuwe snoepgoed! Ik heb nog geen foutjes of problemen ontdekt.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 12:52
Regeneration schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:44:

[afbeelding]
Vreemd, bij mij staan ze wel recht, waar heb je hem gekocht?

• Regeneration
  • Niet online
Jochemd13 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:24:
[...]

Vreemd, bij mij staan ze wel recht, waar heb je hem gekocht?
Nederlandse webshop: 4Launch. Heb me laten vertellen dat het een Europees model zou moeten zijn.

• diquan2001
Waar kan ik mijn eigen csc firmware vinden ,ik bedoel het bestand die ik nodig heb om het te vervangen ?
Sorry voor de N00b vraag :)
JdJtA schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:35:
[...]

Deze mogelijkheid is er wel, heb ik gisteravond zelf ook gedaan. Wat je nodig hebt:

- Firmware huidige CSC: waarschijnlijk PHN (BPJE, laatste update voor NL), controleren kan via *#1234#
- Odin 3.12.3

Wat je nu moet doen:

Allereerst, zoals henklbr ook altijd aangeeft: 'veilig opstarten' inschakelen en een patroon op pincode instellen zodat je na het flashen zonder problemen je telefoon in kan!

Daarna: Firmware uitpakken, je krijgt dan 4 (BL, AP, CP en CSC) of, in het geval van je huidige firmware, 5 bestanden (BL, AP, CP, CSC en HOME_CSC). De volgende hiervan heb je nodig en kan je in Odin zetten:

BL: BL_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_l ow_ship.tar.md5
AP: AP_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_l ow_ship_meta.tar.md5
CP: CP_G935FXXU1ZPK1_CL9658725_QB11422261_REV00_user_l ow_ship.tar.md5
*CSC: HOME_CSC_PHN_G935FPHN1BPJ1_CL9453020_QB11161280_RE V00_user_low_ship.tar.md5

*Hier natuurlijk de juiste selecteren voor je eigen huidige CSC! Let op dat je hier HOME_CSC gebruikt zodat je data behouden blijft.

Telefoon aansluiten aan PC en controleren dat Odin deze herkent: Een blauw vakje met COM:[cijfer] verschijnt.

Druk op Start en wacht af tot je 'Pass' ziet staan en je telefoon opnieuw opstart. Eerst krijg je een blauw scherm waarin hij gaat updaten. Daarna start je telefoon weer opnieuw op en moet je de telefoon ontgrendelen met pincode of patroon.

Nu worden al je applicaties geoptimaliseerd en als bovenstaande goed is gegaan kom je daarna weer terecht bij de standaard inlogprocedure (SIM-PIN, schermvergrendeling enz).

En daarna: Genieten van je nieuwe snoepgoed! Ik heb nog geen foutjes of problemen ontdekt.

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik wil ook graag de beta op mijn S7 flashen. Weet iemand waar ik deze kan downloaden en welke ik moet hebben? Ik zag een nieuwsbericht vandaag op tweakers hierover, maar de downloadlink op de site die ze doorgeven werkt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 10-11-2016 20:48 ]

PC Specs

• NotSoSteady
  • Laatst online: 19:18
~~~~~~~~~~

[ Voor 100% gewijzigd door NotSoSteady op 10-11-2016 21:13 ]

• diquan2001
Ik heb net gekeken en ik draai de G935FPHN1BPJ1 CSC .
Maar wat ik bedoel is waar kan ik deze firmware downloaden ?

En als ik het goed begrijp zou ik dus deze CSC moeten vervangen voor de CSC_OXA_G935FOXA1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_low_ship.tar die ik net in het download pakket heb gekregen toch ?
NotSoSteady schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:49:
[...]

In de originele firmware, je moet dus eerst kijken welke firmware je draait, daarna deze firmware downloaden en het csc bestand wijzigen naar home_csc.

• NotSoSteady
diquan2001 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:55:
Ik heb net gekeken en ik draai de G935FPHN1BPJ1 CSC .
Maar wat ik bedoel is waar kan ik deze firmware downloaden ?

En als ik het goed begrijp zou ik dus deze CSC moeten vervangen voor de CSC_OXA_G935FOXA1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_low_ship.tar die ik net in het download pakket heb gekregen toch ?

[...]
https://samsung-firmware....5FXXU1BPJE/G935FPHN1BPJ1/
  1. Downloaden (or ergens anders ivm snelheid)
  2. Uitpakken en het bestand uitpakken
  3. HOME_CSC*.tar koppelen aan CSC in Odin3

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 10-11-2016 21:12 ]

• JdJtA
diquan2001 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:48:
Waar kan ik mijn eigen csc firmware vinden ,ik bedoel het bestand die ik nodig heb om het te vervangen ?
Sorry voor de N00b vraag :)
Je zal de volledige firmware moeten downloaden die nu op je telefoon staat. Als je *#1234# doet kan je zien welke CSC (landcode) er nu op je telefoon staat. Deze kan je vervolgens downloaden via bijvoorbeeld Samfirm. Na het uitpakken krijg je dan 5 bestanden. Hiervan gebruik je alleen HOME_CSC. Verder gebruik je de bestanden van de beta van Nougat (BL, AP en CP).
Montu schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:48:
Ik wil ook graag de beta op mijn S7 flashen. Weet iemand waar ik deze kan downloaden en welke ik moet hebben? Ik zag een nieuwsbericht vandaag op tweakers hierover, maar de downloadlink op de site die ze doorgeven werkt niet.
Via XDA is deze nog wel te vinden. Linken mag voor zover ik weet niet...
NotSoSteady schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:49:
[...]

In de originele firmware, je moet dus eerst kijken welke firmware je draait, daarna deze firmware downloaden en het csc bestand wijzigen naar home_csc.
NotSoSteady schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:57:
[...]

https://samsung-firmware....5FXXU1BPJE/G935FPHN1BPJ1/
  1. Downloaden (or ergens anders ivm snelheid)
  2. Uitpakken en het bestand uitpakken
  3. CSC*.tar hernoemen naar HOME_CSC*.tar
  4. Nieuwe bestand in Odin3 koppelen aan CSC
Bestanden wijzigen moet je nooit doen! HOME_CSC zit erbij in de zip die je kan downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door JdJtA op 10-11-2016 21:05 ]

• NotSoSteady
~~~~~~~~~

[ Voor 100% gewijzigd door NotSoSteady op 10-11-2016 21:11 ]

• JdJtA
NotSoSteady schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:04:
[...]

Als het bestand alleen CSC heet lijkt me dat wel verstandig.
CSC en HOME_CSC zijn 2 totaal verschillende dingen! Met de eerste wis je al je data en wordt je telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen. Bij de 2e blijven je instellingen en data gewoon behouden! Hernoemen wijzigt hier niks aan!

• NotSoSteady
JdJtA schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:06:
[...]

CSC en HOME_CSC zijn 2 totaal verschillende dingen! Met de eerste wis je al je data en wordt je telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen. Bij de 2e blijven je instellingen en data gewoon behouden! Hernoemen wijzigt hier niks aan!
Oké, duidelijk verkeerd gelezen, zal overige reacties even aanpassen.

• diquan2001
Bij mij heet het bestand zo :HOME_CSC_PHN_G935FPHN1BPJ1_CL9453020_QB11161280_REV00_user_low_ship.tar

deze kan ik nu gewoon in odin toevoegen toch ?

hier nog een screen van mijn huidige firmware.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/nv36vn.jpg
Mijn toestel is nog nieuw niet gebruikt heb alleen mijn gmail gekoppelt en de apps erop gezet meer niet.
NotSoSteady schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:04:
[...]

Als het bestand alleen CSC heet lijkt me dat wel verstandig.

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
JdJtA schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:59:
[...]

Je zal de volledige firmware moeten downloaden die nu op je telefoon staat. Als je *#1234# doet kan je zien welke CSC (landcode) er nu op je telefoon staat. Deze kan je vervolgens downloaden via bijvoorbeeld Samfirm. Na het uitpakken krijg je dan 5 bestanden. Hiervan gebruik je alleen HOME_CSC. Verder gebruik je de bestanden van de beta van Nougat (BL, AP en CP).

[...]

Via XDA is deze nog wel te vinden. Linken mag voor zover ik weet niet...

[...]

[...]

Bestanden wijzigen moet je nooit doen! HOME_CSC zit erbij in de zip die je kan downloaden.
Ik kan op XDA enkel die voor de S7 edge vinden, niet voor de S7. Zou je me de link willen PM'en?

PC Specs

• NotSoSteady
diquan2001 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:12:
Bij mij heet het bestand zo :HOME_CSC_PHN_G935FPHN1BPJ1_CL9453020_QB11161280_REV00_user_low_ship.tar

[afbeelding]
Mijn toestel is nog nieuw niet gebruikt heb alleen mijn gmail gekoppelt en de apps erop gezet meer niet.

[...]
Ja, je moet niets aan het bestand wijzigen, als het standaard HOME_CSC heet, dan heb je de juiste, mits het overeenkomt met je huidige firmware.

• JdJtA
diquan2001 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:12:

[afbeelding]

[...]
Je huidige CSC is ook PHN dus dit is inderdaad de juiste! Dit zet je in Odin dus in het CSC-slot. Voor de zekerheid: Voordat je je telefoon koppelt aan de PC dien je deze uit te zetten en daarna de volgende knoppen tegelijk indrukken: HOME+VolDown+Power. Nu zie je een groen scherm, laat de knoppen los en druk op VolUp. Dan sluit je de telefoon aan en kan je als je COM:[cijfer] ziet staan op start drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diquan2001
Ok dat ga ik nu doen ik heb eerst even een backup gemaakt via smart-switch ;)

Bedankt voor alle hulp het is gelukt _/-\o_

Hij heeft nu Nougat android 7.0 geinstalleerd ;)
JdJtA schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:18:
[...]

Je huidige CSC is ook PHN dus dit is inderdaad de juiste! Dit zet je in Odin dus in het CSC-slot. Voor de zekerheid: Voordat je je telefoon koppelt aan de PC dien je deze uit te zetten en daarna de volgende knoppen tegelijk indrukken: HOME+VolDown+Power. Nu zie je een groen scherm, laat de knoppen los en druk op VolUp. Dan sluit je de telefoon aan en kan je als je COM:[cijfer] ziet staan op start drukken.

[ Voor 7% gewijzigd door diquan2001 op 10-11-2016 21:32 ]

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Weet iemand als je Nougat Android 7.0 er op zet, en het gaat fout, heb je dan nog garantie, en als je naar een service punt van Samsung gaat deze opnieuw geflasht kan worden (zonder data verlies)?
pawarana schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:29:
Weet iemand als je Nougat Android 7.0 er op zet, en het gaat fout, heb je dan nog garantie, en als je naar een service punt van Samsung gaat deze opnieuw geflasht kan worden (zonder data verlies)?
Je zult dan de laatste originele Firmware moeten flashen via Odin. Data ben je kwijt waarschijnlijk.
[...]

Ik vraag me alleen af of dit verstandig is. Dirty flash kan goed gaan maar kan ook problemen veroorzaken.
Als je weet waar je mee bezig bent is het geen probleem maar ben bang dat velen met zogenaamde bugs aan komen die niks met Nougat te maken hebben maar puur omdat ze een dirty flash gedaan hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Garret1410 op 10-11-2016 22:47 ]

• cliors
[...]

Deze mogelijkheid is er wel, heb ik gisteravond zelf ook gedaan. Wat je nodig hebt:.
Zo.. _/-\o_

Morgenochtend bij de koffie eens even toepassen. Thx gab!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
pawarana schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:29:
Garret1410 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:40:
[...]

Je zult dan de laatste originele Firmware moeten flashen via Odin. Data ben je kwijt waarschijnlijk.

[...]

Ik vraag me alleen af of dit verstandig is. Dirty flash kan goed gaan maar kan ook problemen veroorzaken.
Als je weet waar je mee bezig bent is het geen probleem maar ben bang dat velen met zogenaamde bugs aan komen die niks met Nougat te maken hebben maar puur omdat ze een dirty flash gedaan hebben.
Denk niet dat hier een eenduidig antwoord op is, aangezien de beta firmware officieel niet uit is gekomen in NL. Het is daarentegen wel officiële door Samsung ondertekende firmware dus zullen ze je moeilijk ondersteuning voor wat betreft het toestel kunnen weigeren.

Zoals hieronder al gezegd, waarschijnlijk kan je gewoon de originele firmware flashen als het mis gaat maar je data zal je dan wel kwijt zijn. Daarom zou ik altijd adviseren een backup te maken met Smartswitch voor je begint aan het flashen.

Of het verstandig is blijft ook subjectief. Ik heb totaal geen problemen ondervonden na de 'dirty flash' bij zowel mijzelf als een S7E van een goede vriend.

Er zitten misschien wat kleine schoonheidsfoutjes in de firmware maar over het algemeen draait het allemaal soepel en is het een grote vooruitgang ten opzichte van Marshmallow (6.0.1). En als echte tweaker is het altijd leuk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Volgens mij heb ik ook zo een dirty flash gedaan gisteren .
Ik heb mijn S7 edge nog niet in gebruik .
Is het verstandig om nog even een factory reset te geven oid ?
JdJtA schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:02:
[...]

[...]

Denk niet dat hier een eenduidig antwoord op is, aangezien de beta firmware officieel niet uit is gekomen in NL. Het is daarentegen wel officiële door Samsung ondertekende firmware dus zullen ze je moeilijk ondersteuning voor wat betreft het toestel kunnen weigeren.

Zoals hieronder al gezegd, waarschijnlijk kan je gewoon de originele firmware flashen als het mis gaat maar je data zal je dan wel kwijt zijn. Daarom zou ik altijd adviseren een backup te maken met Smartswitch voor je begint aan het flashen.

Of het verstandig is blijft ook subjectief. Ik heb totaal geen problemen ondervonden na de 'dirty flash' bij zowel mijzelf als een S7E van een goede vriend.

Er zitten misschien wat kleine schoonheidsfoutjes in de firmware maar over het algemeen draait het allemaal soepel en is het een grote vooruitgang ten opzichte van Marshmallow (6.0.1). En als echte tweaker is het altijd leuk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
diquan2001 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:20:
Volgens mij heb ik ook zo een dirty flash gedaan gisteren .
Ik heb mijn S7 edge nog niet in gebruik .
Is het verstandig om nog even een factory reset te geven oid ?

[...]
Klopt, met de uitleg die ik gisteren gaf doe je een dirty flash. Je kan voor de zekerheid via het menu nog terug naar fabrieksinstellingen zodat je helemaal schoon begint. Het blijft echter BETA firmware dus helemaal foutloos zal het waarschijnlijk niet zijn. Eventueel kan je ook een clean flash doen via Odin, daarvoor gebruik je in plaats van HOME_CSC dan het CSC-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
JdJtA schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:02:
[...]

[...]

Wat zijn de grootste veranderingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
rohit schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:21:
[...]

Wat zijn de grootste veranderingen?
- Grace UX: Gewijzigde iconen en nieuw standaard lettertype
- Blauw licht filter ingebouwd: Voor gebruik 's nachts kan dit prettig zijn
- Prestatiestand: verschillende modi om je toestel beter te laten presteren in verschillende omstandigheden
- Multi-window: Blijft actief tot je het zelf uitzet, tot die tijd kan je via een notificatie weer terug
- Snel wisselen laatst gebruikte apps via multi-taskknop, 2x snel drukken zorgt voor wisselen tussen de laatste en voorlaatste app.
- AOD: Ondersteuning voor andere applicaties waardoor je bijvoorbeeld Spotify direct kan bedienen
- Notificaties zijn gewijzigd en geven nu standaard meer informatie en je kan instellen welke notificaties prioriteit hebben.
- Instellingenscherm: Flink op de schop genomen, even wennen maar uiteindelijk overzichtelijker.

Dit is wat ik zo snel kan bedenken, er zijn vast nog meer wijzigingen te vinden en verder neem ik aan dat er een hoop onderhuidse wijzigingen zijn waar ik niks van weet. Over het algemeen ben ik erg tevreden over hoe soepel en probleemloos het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Palmrejection is er nu ook :)
JdJtA schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:35:
[...]

- Prestatiestand: verschillende modi om je toestel beter te laten presteren in verschillende omstandigheden
- Multi-window: Blijft actief tot je het zelf uitzet, tot die tijd kan je via een notificatie weer terug
- Snel wisselen laatst gebruikte apps via multi-taskknop, 2x snel drukken zorgt voor wisselen tussen de laatste en voorlaatste app.
- AOD: Ondersteuning voor andere applicaties waardoor je bijvoorbeeld Spotify direct kan bedienen
- Notificaties zijn gewijzigd en geven nu standaard meer informatie en je kan instellen welke notificaties prioriteit hebben.
- Instellingenscherm: Flink op de schop genomen, even wennen maar uiteindelijk overzichtelijker.

Dit is wat ik zo snel kan bedenken, er zijn vast nog meer wijzigingen te vinden en verder neem ik aan dat er een hoop onderhuidse wijzigingen zijn waar ik niks van weet. Over het algemeen ben ik erg tevreden over hoe soepel en probleemloos het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/twlUQW6czSCTXG4lBdVLbLrh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C22mMAuCi3M7MmgWSnvZHPCy/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Duitsland (DTM), gereleased 11 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9519568
Build date Thu, 27 Oct 2016 09:34:28 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPJK
CSC G935FPHN1BPJ1

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Nice! Thanks! dat blauw licht ben ik niet zo van..
wat doet dat op de s7 edge?

[ Voor 76% gewijzigd door Rohit op 11-11-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:29
[...]

1 vraagje over de beta: is het mogelijk om thema's te veranderen via de theme store? En werkt de notificatieled bij inkomende whatsapps/mails etc? Las op xda dat dat bij sommige mensen niet werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:46
maukoo schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:20:
[...]
En werkt de notificatieled bij inkomende whatsapps/mails etc? Las op xda dat dat bij sommige mensen niet werkte.
Alles werkt prima. Ook mensen die melden dat S Health niet werkt is bij mij geen probleem. Je moet alleen vanaf scratch beginnen. Dus Factory Reset. Na Flash via odin gewoon vanuit backup alle apps en settings hersteld. Ik heb geen enkel probleem. Ik draai Nova Laucher, het enige wat ik daar mee heb is dat soms TouchWiz weer tevoorschijn komt.

[ Voor 7% gewijzigd door LAPJENL70 op 11-11-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10
Ik lees alleen zaken over encryptie van je sd en dat twrp (daardoor) niet volledig zou werken... Wil dus nog even verder lezen voor ik hem ga flashen, maar ziet er allemaal wel heel veelbelovend uit verder!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cliors
[...]

- Odin 3.12.3
Gelukt! _/-\o_

Heerlijk alle notificaties.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/goRJmdS.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door cliors op 11-11-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cliors schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:30:
[...]

Gelukt! _/-\o_

Heerlijk alle notificaties.
[afbeelding]
Dat ziet er veelbelovend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:37
Hier werkt de Android 7 tot nu toe ook goed, alles werkt en nog geen bugs tegen gekomen. Flinke voorruitgang tegenover 6 vind ik. Had zelf altijd vaak last van mijn ogen.. nu met de blue light filter al veel minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
Ook geflashed, zonder de CSC, wel een Wipe Cache, alles prima. Dit voorspelt veel goeds :-)
Pagina: 1 ... 73 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support