Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Google Play: Galaxy Button Lights 2Mip schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:53:
Is er een mogelijkheid om de verlichting van de 'return' en de 'recente apps' knoppen altijd aan te doen indien het scherm actief is?
Deze lijkt verdacht veel op die van eergisteren, maar is het dezelfde of niet?henklbr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:29:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
[afbeelding][afbeelding]
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Duitsland (DTM), gereleased 11 nov 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Niet dus, even niet goed gekeken

[ Voor 2% gewijzigd door dns_vbl op 11-11-2016 19:28 . Reden: BPJK ipv BPJH ]
Samsung Galaxy 10 Plus
Eergister was build BPJG, deze is build BPJK (nieuwer dus)dns_vbl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:22:
[...]
Deze lijkt verdacht veel op die van eergisteren, maar is het dezelfde of niet?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Want die heb ik net gisteren erop gezet
henklbr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:27:
[...]
Eergister was build BPJG, deze is build BPJK (nieuwer dus)
Nee nee, ik plaats geen "Beta ROM's" in dit topic. De ROM's die ik plaats zijn 6.0.1diquan2001 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:32:
even voor de duidelijkheid dit is dus niet een nieuwe Nougat ROM toch ?
Want die heb ik net gisteren erop gezet![]()
[...]
7.0 wordt door mij hier geplaatst als deze officiëel voor Nederland wordt gereleased
En daar wacht ik wel lekker op, heb geen zin in een beta!henklbr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:36:
[...]
Nee nee, ik plaats geen "Beta ROM's" in dit topic. De ROM's die ik plaats zijn 6.0.1
7.0 wordt door mij hier geplaatst als deze officiëel voor Nederland wordt gereleased

Samsung Galaxy 10 Plus
Weet iemand of dat hoort of beter nog, wat ik er tegen kan doen??

Ik heb de bijgeleverde CSC geflasht toen ik Nougat flashte. Bellen lukt, dus ik neem aan dat het niet zoveel uit maakt?
Uit de lijst van vertrouwde apparaten halen?CoachKoos schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:42:
Als ik gebeld wordt en mijn telefoon is via Bluetooth verbonden met m'n headset of carkit en dan Unlocked mijn telefoon zich. Vaak zit de telefoon dan in mijn broekzak en druk ik onbedoeld op allerlei 'knoppen'....
Weet iemand of dat hoort of beter nog, wat ik er tegen kan doen??
Indien het gepaarde BT apparaat niet meer wordt vertrouwd blijft het toestel gelocked.
[ Voor 95% gewijzigd door barrymossel op 12-11-2016 08:47 . Reden: Verkeerde topic. ]
Jij bent de held van dit topic, dankjewel voor je uitleg, gelukt!JdJtA schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:35:
[...]
Deze mogelijkheid is er wel, heb ik gisteravond zelf ook gedaan. Wat je nodig hebt:
- Firmware huidige CSC: waarschijnlijk PHN (BPJE, laatste update voor NL), controleren kan via *#1234#
- Firmware Nougat Beta (Let op dat je het bestand voor 935 download).
- Odin 3.12.3
Wat je nu moet doen:
Allereerst, zoals henklbr ook altijd aangeeft: 'veilig opstarten' inschakelen en een patroon op pincode instellen zodat je na het flashen zonder problemen je telefoon in kan!
Daarna: Firmware uitpakken, je krijgt dan 4 (BL, AP, CP en CSC) of, in het geval van je huidige firmware, 5 bestanden (BL, AP, CP, CSC en HOME_CSC). De volgende hiervan heb je nodig en kan je in Odin zetten:
BL: BL_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_l ow_ship.tar.md5
AP: AP_G935FXXU1ZPK4_CL9658725_QB11446888_REV00_user_l ow_ship_meta.tar.md5
CP: CP_G935FXXU1ZPK1_CL9658725_QB11422261_REV00_user_l ow_ship.tar.md5
*CSC: HOME_CSC_PHN_G935FPHN1BPJ1_CL9453020_QB11161280_RE V00_user_low_ship.tar.md5
*Hier natuurlijk de juiste selecteren voor je eigen huidige CSC! Let op dat je hier HOME_CSC gebruikt zodat je data behouden blijft.
Telefoon aansluiten aan PC en controleren dat Odin deze herkent: Een blauw vakje met COM:[cijfer] verschijnt.
Druk op Start en wacht af tot je 'Pass' ziet staan en je telefoon opnieuw opstart. Eerst krijg je een blauw scherm waarin hij gaat updaten. Daarna start je telefoon weer opnieuw op en moet je de telefoon ontgrendelen met pincode of patroon.
Nu worden al je applicaties geoptimaliseerd en als bovenstaande goed is gegaan kom je daarna weer terecht bij de standaard inlogprocedure (SIM-PIN, schermvergrendeling enz).
En daarna: Genieten van je nieuwe snoepgoed! Ik heb nog geen foutjes of problemen ontdekt.
(wel idd eerst je telefoon in download modus zetten)
Toen de kabel eens goed bekeken en toen zag ik dat er een kleine brandplek op zat aan de rechterkant van de aansluiting. Vervolgens de ingang op de telefoon helemaal schoon gemaakt met een tandenstoker en papiertjes, ondertussen iedere keer weer testen of het effect heeft. Er kwam redelijk wat stof uit. Vervolgens er een klein beetje WD40 erin gespoten, daarna weer met een tandenstoker met papiertje eromheen schoon gemaakt en toen kwam er wat roet vanaf. Nu is dat allemaal schoon maar hij wil nog niet opladen.
Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen of controleren?
Heb je je telefoon schoongemaakt met schoon (zoet)water nadat 'ie in bad is geweest? En heb je 'em met een doekje gedroogd?walletje-w schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:18:
Gisteravond is mijn s7 ondergedompeld geweest in een bad waar ook wat chloor in heeft gezeten. Een paar uur later heb ik mijn telefoon aan de lader gelegd. Vanochtend zag ik dat hij niet opgeladen was, ander kabel geprobeerd en opnieuw opgestart. Normaal gesproken laad ik mijn telefoon altijd draadloos op maar ik ben nu bij vrienden en heb hem dus sinds een lange periode voor het eerst weer opgeladen via de kabel.
Toen de kabel eens goed bekeken en toen zag ik dat er een kleine brandplek op zat aan de rechterkant van de aansluiting. Vervolgens de ingang op de telefoon helemaal schoon gemaakt met een tandenstoker en papiertjes, ondertussen iedere keer weer testen of het effect heeft. Er kwam redelijk wat stof uit. Vervolgens er een klein beetje WD40 erin gespoten, daarna weer met een tandenstoker met papiertje eromheen schoon gemaakt en toen kwam er wat roet vanaf. Nu is dat allemaal schoon maar hij wil nog niet opladen.
Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen of controleren?
Hoogstwaarschijnlijk was je poort niet helemaal droog, waardoor er kortsluiting is ontstaan. Ik kan je er helaas niet verder mee helpen
Succes!
Verwijderd
Maakt niet zo heel veel uit in dit geval. Updates kunnen anders verlopen maar aangezien je een bèta geflasht hebt maakt dat niet zoveel uit.C31lak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:14:
Wat is het verschil tussen BTU en PHN? Ik weet dat BTU voor Britse toestellen zijn, en PHN voor Nederlandse.![]()
Ik heb de bijgeleverde CSC geflasht toen ik Nougat flashte. Bellen lukt, dus ik neem aan dat het niet zoveel uit maakt?
Ligt eraan welke battery drain je bedoelt. De laatst bekende drain was van september en had met de gear vr service te maken en deze is ondertussen opgelost.buffy1966 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:52:
Ik dacht eraan om misschien een S7 aan te kopen. Voorlopig wou ik eerst kijken of de battery drain wordt opgelost dmv de updates. Is dit ondertussen in orde met de laatste updates?
Ook hebben enkele mensen een drain sinds maart/april geloof ik maar deze is niet officieel erkend door Samsung en volgens mij ook nog niet opgelost
Ik heb nooit een drain gehad dus....
Je doelt denk ik op Smart Lock?? Dat heb ik niet aan staan, dus geen vertrouwde apparaten in m'n lijst.... Zou het niet mogen zijn._Dane_ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 03:35:
[...]
Uit de lijst van vertrouwde apparaten halen?
Indien het gepaarde BT apparaat niet meer wordt vertrouwd blijft het toestel gelocked.
Ik raad je aan om deze vraag verder in het juiste topic te bespreken.
De discussie gaat verder vanaf SjaakAW in "[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic".
Graag even opletten welk onderwerp in welk topic besproken wordt, het is niet zo ingewikkeld( zie de topicwaarschuwing hieronder)
[ Voor 39% gewijzigd door janvanduschoten op 13-11-2016 11:11 ]
Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen en cache leegmaken (via instellingen-> opslag) heeft ook niet mogen baten (alle Samsung updates staan erop) Iemand een idee waar het hem in zit ??
http://techknowzone.com/h...de-941-google-play-store/passie2010 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:02:
Ik heb sinds een paar dagen een nw S7 (NL model) aangezien mijn oude defect is geraakt. Nu krijg ik als ik via de Playstore de applicaties die af fabriek komen wil updaten (zoals Google drive, Android system webview, Google foto's etc ) de melding kan niet updaten foutcode 941. Vreemd genoeg had ik bij mijn oude S7 nergens last van en kan ik apps zoals die van de NS die ik zelf heb geïnstalleerd zonder problemen updaten.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen en cache leegmaken (via instellingen-> opslag) heeft ook niet mogen baten (alle Samsung updates staan erop) Iemand een idee waar het hem in zit ??
Dit al geprobeerd?
Uiteraard heb eerst bij Google gekeken. Zoals in dit voorbeeld kom ik bij mij in iedergeval geen "download manager" in het (alle) apps rijtje tegen. Misschien dat dat binnen touchwizz anders heet? (vind ook niets wat er bij in de buurt komt)En als ik een app gedwongen stop zie ik geen optie om de cache van de betreffende app te wissen. Enige plek binnen touchwizz waar is dat wel tegen kom is bij "instellingen"-> "opslag" maar das dan niet op app niveau maar neem ik aan voor alle apps samen.L0we schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:12:
[...]
http://techknowzone.com/h...de-941-google-play-store/
Dit al geprobeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door passie2010 op 13-11-2016 11:33 ]
Op de detailpagina van een app in de application-manager, staat er een kopje 'Opslag', daar kan je de cache leeggooienpassie2010 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:30:
[...]
Uiteraard heb eerst bij Google gekeken. Zoals in dit voorbeeld kom ik bij mij in iedergeval geen "download manager" in het (alle) apps rijtje tegen. Misschien dat dat binnen touchwizz anders heet? En als ik een app gedwongen stop zie ik geen optie om de cache van de betreffende app te wissen. Enige plek binnen touchwizz waar is dat wel tegen kom is bij "instellingen"-> "opslag" maar das dan niet op app niveau maar neem ik aan voor alle apps samen.
Mmm voel mij nu wel erg blond...geen idee dat je op zo'n kopje door kon klikken. weer wat geleerd op de vroege zondagochtend (kom van HTC Sense af)L0we schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:33:
[...]
Op de detailpagina van een app in de application-manager, staat er een kopje 'Opslag', daar kan je de cache leeggooien
maar dan kom ik die download manager waar ze in het artikel over spreken alleen nog niet tegen...blijft de foutmelding houden na het legen van de app cache
zie ook niet waar ik de playstore terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen...mmm edit ok dat kan dus via de optie "Meer" rechtsbovenin
blijft de foutmelding 941 houden na het legen en terugzetten naar de fabrieksinstellingen van de Playstore
[ Voor 23% gewijzigd door passie2010 op 13-11-2016 12:34 ]
- browser vet traag zowel stock als Chrome. Mijn moto g 1 doet het sneller
- foto bij minste beweging al vegen niet scherp. Mijn iPhone 6 doet dat beter. Lijkt een sluitertijd issue? Niet focus issue. Bijv iemand draait hoofd meteen vegerig.
- selfiecam is beduidend minder dan iPhone 6. Lijkt gewoon nooit scherp te zijn. Gezichten zonder beauty nog steeds te bewerkt.
Iemand tips?
Kan toch niet met 8-core zo traag zijn met simpele dingen als browsen.
Foto's en filmpjes weet ik tot op heden nog niet zeker of ze nou beter zijn dan mijn iPhone 6 die ik hiervoor had.
Soms net te bewerkt of niet realistisch ofzo. Vond het op de iPhone toch allemaal wat realistischer.
Wat de Galaxy s7 wel voor heeft zijn de foto's in minder lichte omstandigheden. Dan zie je wel echt stukken verbetering.
Browsen heb ik me nog niet echt aan gestoord.
Als jouw S7 niet sneller is dan een iphone 6 dan klopt er iets niet. Heb ook een iPhone 6 gehad en die zit op nivo van S6.TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:24:
Jammer, is het huidige topmodel. Zou beter moeten zijn dan iphone6. Tot nu toe is het omgekeerd. Ook bijv met terug in browser, bij iPhone instant zonder reload. Bij s7 compleet reload, duurt wel 4-5 sec. Waarom met zulke hardware?
Heb ook een Moto G 3e generatie en die haalt bij lange na niet de snelheid van S7.
Foto's zijn ook veel beter. Wat sluitertijd betreft kun je gelijk hebben maar dat is alleen onder bepaalde omstandigheden. Persoonlijk vond ik de S6 iets beter dan iphone 6 en heb daar ook een uitgebreide review over geschreven. Tuurlijk blijft de Iphone 6 een goed toestel maar niet te vergelijken met S7.
Heeft het iets met Router te maken waardoor de browser langzaam laad?
Misschien dat een reset van je S7 en router het overwegen waard is.
Als ik iets op Tweakers.net iets aanklik dan is het bijna instant en terug ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 13-11-2016 14:33 ]
En is er wat te doen aan sluitertijd? Vooral
Binnen valt het tegen. Kids zijn allemaal vegen. Op iPhone krijgt die scherper, maar met meer ruis. Jammer dat de s7 op auto dat gewoon niet goed kan.
[ Voor 38% gewijzigd door TimtheToolman op 13-11-2016 14:38 ]
Heb jij wel een echte S7--> cheap clone? of een tweede hands unit? Want afgezien van het feit dat de s7 camera als best uit de tests komt (bijna universeel) en de s7 qua hardware nog steeds een van de snelste is. Snap ik niet waar dit vandaan komt. Voor een telefoon is de s7 gewoon een uitstekende camera.TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:54:
Niet zo happy met s7.
- browser vet traag zowel stock als Chrome. Mijn moto g 1 doet het sneller
- foto bij minste beweging al vegen niet scherp. Mijn iPhone 6 doet dat beter. Lijkt een sluitertijd issue? Niet focus issue. Bijv iemand draait hoofd meteen vegerig.
- selfiecam is beduidend minder dan iPhone 6. Lijkt gewoon nooit scherp te zijn. Gezichten zonder beauty nog steeds te bewerkt.
Iemand tips?
Kan toch niet met 8-core zo traag zijn met simpele dingen als browsen.
Waar heb jij je toestel gekocht?
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Bij MM staan er zelfs meestal verkopers van Samsung zelf en geen MM personeel. Die kunnen het niet permitteren om clones te verkopen.TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:09:
Gister bij MM. Mag hopen dat die geen kloons hebben. Bij jou wel snel browser op Chrome? Vergelijkbaar met iPhone?
Post eens een screenshot van about > software dan kunnen we zien welke Android versie je draait. Het klinkt bijna of je de initiële firmware gebruikt van toen de S7 net uit kwam.TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:09:
Gister bij MM. Mag hopen dat die geen kloons hebben. Bij jou wel snel browser op Chrome? Vergelijkbaar met iPhone?
En in de pro-modus kan je zelf de sluitertijd aanpassen, let op dat een lage sluitertijd een hogere iso vereist om in het donker nog iets vast te leggen...
Beweging in donkere ruimtes is inderdaad wel een puntje met de camera.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Pro kan ik proberen, maar snap niet waarom dat nodig is. Hij is lichtgevoeliger dus zou beter foto's moeten maken in zelfde situatie dan iPhone 6 , toch? met minder ruis en meer scherpe....zeker met die snelle focus.
YouTube: Chrome vs Samsung Browser
linker is stock, rechts chrome.
(hier wordt bug geshowed met chrome icm safe browsing - wat ik ook al heb uitgezet)
die stock is echt snel, waarom bij mij zo tergend traag? chrome is hier maar iets trager....bij mij nog veel trager dan stock.
net heeft mijn vrouw paar shots gemaakt van kids, daar was ze niet blij mee. alle gezichten wazig. stond met iphone 6 ernaast, die waren allemaal stuk beter. jammer dit
heb ook met hdr off gedaan, maakt niks uit.
That doesn't sound right..TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:23:
loopt de stock browser bij jullie zo snel als in dit filmpje?
YouTube: Chrome vs Samsung Browser
linker is stock, rechts chrome.
(hier wordt bug geshowed met chrome icm safe browsing - wat ik ook al heb uitgezet)
die stock is echt snel, waarom bij mij zo tergend traag? chrome is hier maar iets trager....bij mij nog veel trager dan stock.
net heeft mijn vrouw paar shots gemaakt van kids, daar was ze niet blij mee. alle gezichten wazig. stond met iphone 6 ernaast, die waren allemaal stuk beter. jammer dithad juist iphone 7 omgeruild voor s7, wegens een waterverf effect, waardoor er details verloren gingen. Dit is nog veel erger dan dat. lijkt soms wel een timelapse foto.
heb ook met hdr off gedaan, maakt niks uit.
Is dat zo? Heb jij binnen wel goede fotos van bijv kids die (minimaal) bewegen? heb het niet over rennen.....maar als ze bijv zitten aan tafel (met dus licht) en ze pakken drinken dan veegt het al. met de iphone6 heb ik dat ook, maar veel minder.
van de jongste had ze 10 fotos gemaakt, allemaal niet eens te herkennen, grote vergerij. mijn fotos van iphone kon je prima nog gezicht zien en was gewoon scherper. lijkt wel alsof de iphone (zonder enig vorm van instellen) gewoon in die situaties betere fotos maakt. tuurlijk, iets meer ruis, maar alles bij elkaar stukken scherper en meer details.
Daar herken ik me totaal niet in. Heb een 6S van het werk en juist als ik foto's wil maken indoor/outdoor pak ik mijn s7 edge. Die vind ik van beduidend betere kwaliteit. Mijn 6S laat binnen vaak heel veel ruis zien en wat blurrier foto's.TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:15:
[...]
Is dat zo? Heb jij binnen wel goede fotos van bijv kids die (minimaal) bewegen? heb het niet over rennen.....maar als ze bijv zitten aan tafel (met dus licht) en ze pakken drinken dan veegt het al. met de iphone6 heb ik dat ook, maar veel minder.
van de jongste had ze 10 fotos gemaakt, allemaal niet eens te herkennen, grote vergerij. mijn fotos van iphone kon je prima nog gezicht zien en was gewoon scherper. lijkt wel alsof de iphone (zonder enig vorm van instellen) gewoon in die situaties betere fotos maakt. tuurlijk, iets meer ruis, maar alles bij elkaar stukken scherper en meer details.
Vandaag nog een kinderfeestje van mn nichtje gehad met perfecte foto's. Wel zet ik indoor vaker de flits aan vanwege de slechte combi soms met kunstlicht.
Met daglicht of flits is alles sowieso altijd scherp, zelfs bij bewegende kiddos.
Potver, echt? als je zonder flits doet dan? dat heb ik namelijk gedaan. dan heb je echt enorm vegenfeest. en dan nog is bij mij iphone 6 beter.JDL15 schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:25:
[...]
Daar herken ik me totaal niet in. Heb een 6S van het werk en juist als ik foto's wil maken indoor/outdoor pak ik mijn s7 edge. Die vind ik van beduidend betere kwaliteit. Mijn 6S laat binnen vaak heel veel ruis zien en wat blurrier foto's.
Vandaag nog een kinderfeestje van mn nichtje gehad met perfecte foto's. Wel zet ik indoor vaker de flits aan vanwege de slechte combi soms met kunstlicht.
Met daglicht of flits is alles sowieso altijd scherp, zelfs bij bewegende kiddos.
Hier gebruik ik ook m'n edge ipv m'n 7+ voor binnen. Prima foto's zelfs zonder flits. Focust je vrouw wel of doet ze burst shots? Die zijn vaak slecht in low light condities.TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:35:
[...]
Potver, echt? als je zonder flits doet dan? dat heb ik namelijk gedaan. dan heb je echt enorm vegenfeest. en dan nog is bij mij iphone 6 beter.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Oplossing:TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:35:
[...]
Potver, echt? als je zonder flits doet dan? dat heb ik namelijk gedaan. dan heb je echt enorm vegenfeest. en dan nog is bij mij iphone 6 beter.
Je gaat vandaag even lekker terug met je S7 naar waar je hem gekocht hebt, legt het probleem uit ipv hier continu te lopen verkondigen dat je iPhone "Oh zo veel beter" is!"
Idee?
Focus? dat gaat toch vanzelf? en maak je dan fotos van bewegende dingen of kids? Stille fotos zijn best mooi, als iedereen als standbeeld aan tafel zit. maar zodra ze maar iets bewegen, direct motion blur.Nitai schreef op maandag 14 november 2016 @ 01:03:
[...]
Hier gebruik ik ook m'n edge ipv m'n 7+ voor binnen. Prima foto's zelfs zonder flits. Focust je vrouw wel of doet ze burst shots? Die zijn vaak slecht in low light condities.
Ze zien me al aankomen, heb net de iPhone 7 omgeruild voor een S7henklbr schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:57:
[...]
Oplossing:
Je gaat vandaag even lekker terug met je S7 naar waar je hem gekocht hebt, legt het probleem uit ipv hier continu te lopen verkondigen dat je iPhone "Oh zo veel beter" is!"
Idee?
Begin sterk het vermoeden te krijgen dat je gewoon zit te "trollen":TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:57:
[...]
Ze zien me al aankomen, heb net de iPhone 7 omgeruild voor een S7Daarom kan ik er niet bij dat het op aantal punten stuk minder is (dan verwacht). Perfect bestaat niet, maar trage browsen, mindere fotos binnen is toch wel tegenvaller.
Als ik een "niet goed functionerende telefoon" zou hebben, ga ik hier meteen mee terug!
Jouw antwoord: "Ze zien me al aankomen" -> erg geloofwaardig!
Ja, ook zonder flits. Maar ik moet wel bekennen dat de kleuren dan totaal niet tot leven komen. Je bedoelt toch onder omstandigheden waar het wat donkerder is (indoor) en dan zonder flits?TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:35:
[...]
Hier onder wat tips die het zouden moeten verbeteren:
http://www.trustedreviews...-samsung-galaxy-s7-camera
Oh en je zou de stock browser eens moeten proberen, die reageert bij mij net wat sneller
Dat is ook precies het punt dat we hier proberen te maken! Er klopt iets niet, de S7 zou niet minder mogen zijn.TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:57:
[...]
Ze zien me al aankomen, heb net de iPhone 7 omgeruild voor een S7Daarom kan ik er niet bij dat het op aantal punten stuk minder is (dan verwacht). Perfect bestaat niet, maar trage browsen, mindere fotos binnen is toch wel tegenvaller.
Er worden hier zat adviezen gegeven (waarvan je een deel ook nog niet eens geprobeerd hebt), maar het enige dat je blijft doen is tegen de S7 aan schoppen. Waarom ben je uberhaupt naar de S7 gegaan als de iPhone 7 je zo goed beviel?

Verwijderd
Van jou klachten is hier niets bekend, alles draait als een tierelier.TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:57:
[...]
Hij mag hier toch wel zijn mening uiten en kritisch zijn tbv de cameraprestaties? Hij constateert dat zijn iPhone beter presteert bij deze condities en vraagt zich af of dit wel correct is?PatrickPR schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:11:
[...]
Dat is ook precies het punt dat we hier proberen te maken! Er klopt iets niet, de S7 zou niet minder mogen zijn.
Er worden hier zat adviezen gegeven (waarvan je een deel ook nog niet eens geprobeerd hebt), maar het enige dat je blijft doen is tegen de S7 aan schoppen. Waarom ben je uberhaupt naar de S7 gegaan als de iPhone 7 je zo goed beviel?
Ik zou zeggen geef de hoop in ieder geval nog niet op en lees bijvoorbeeld de reviews van Tnet over beide en je zult als het goed is de betere phone op dit moment in je handen hebben
Dank jeJDL15 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:20:
[...]
Hij mag hier toch wel zijn mening uiten en kritisch zijn tbv de cameraprestaties? Hij constateert dat zijn iPhone beter presteert bij deze condities en vraagt zich af of dit wel correct is?
Ik zou zeggen geef de hoop in ieder geval nog niet op en lees bijvoorbeeld de reviews van Tnet over beide en je zult als het goed is de betere phone op dit moment in je handen hebben
Uiteraard mag hij dat!JDL15 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:20:
[...]
Hij mag hier toch wel zijn mening uiten en kritisch zijn tbv de cameraprestaties? Hij constateert dat zijn iPhone beter presteert bij deze condities en vraagt zich af of dit wel correct is?
Stel: jij hebt net de S7 gekocht, en er werkt iets niet OK (wat bij andere gebruikers WEL goed werkt), dan ga je toch terug met Je S7 naar het verkooppunt?
Stel je dat voor, krijg je als antwoord: "Ze zien me al aankomen"! Da's dan toch niet meer erg geloofwaardig, of wel?

De S7/S7Edge heeft gewoon een uitstekende camera, wat ook al naar voren is gekomen in diverse tests!
Hier staat ook dat het niet lekker gaat bij beweging, is niet alleen maar mijn mening:JDL15 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:09:
[...]
Ja, ook zonder flits. Maar ik moet wel bekennen dat de kleuren dan totaal niet tot leven komen. Je bedoelt toch onder omstandigheden waar het wat donkerder is (indoor) en dan zonder flits?
Hier onder wat tips die het zouden moeten verbeteren:
http://www.trustedreviews...-samsung-galaxy-s7-camera
Oh en je zou de stock browser eens moeten proberen, die reageert bij mij net wat sneller
https://recombu.com/mobil...-test-photo-video-samples
If your subject is moving around too much (for instance, a hyper child or manic cat, both of which we tried and failed many times to capture), then you can expect little more than a colourful blur in your final photo. And even in our everyday street shots, random pedestrians walking from side to side across our photos came out very blurry.
/quote
Dit is precies wat ik ook heb, los jij dit op met tracking AF?
T.a.v. browser:
Stock is inderdaad iets sneller, maar nog steeds helemaal niet snel genoeg. Dit moet over het scherm vliegen, maar serieus, mijn iphone is echt veel sneller. Op de S7 traag met laden, en bij terug weer reload. weer paar sec wachten. echt storend. Heb jij weleens vergeleken met andere phone, bijv iphone?
[ Voor 25% gewijzigd door TimtheToolman op 14-11-2016 09:32 ]
Ik heb net geruild met een Iphone 7, ze gaan dat niet zomaar weer doen. de MM is niet zo soepel daarin. Dit was al uit 'coulance' buiten de 2 weken om. Daarom mijn opmerking.henklbr schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:25:
[...]
Uiteraard mag hij dat!
Stel: jij hebt net de S7 gekocht, en er werkt iets niet OK (wat bij andere gebruikers WEL goed werkt), dan ga je toch terug met Je S7 naar het verkooppunt?
Stel je dat voor, krijg je als antwoord: "Ze zien me al aankomen"! Da's dan toch niet meer erg geloofwaardig, of wel?![]()
De S7/S7Edge heeft gewoon een uitstekende camera, wat ook al naar voren is gekomen in diverse tests!
Daarom hoop ik dat ik het wel goed krijg, als het echt niet goed te krijgen is en het bij iedereen inderdaad goed gaat...dan kan ik weer een langsgaan. Maar wil niet zo snel opgeven, ik heb een oude moto g, en werkte heerlijk. android heeft zoveel handige extra's, maar die vind ik minder belangrijk dan goede fotos en snel kunnen browsen.
Tuurlijk mag hij hier zijn mening geven. Maar dan verwachten wij wel dat hij iets doet met de adviezen die hier gegeven worden, en die inzet mis ik nog een beetje. Het enige dat hij hier doet is zijn problemen melden en verkondigen dat zijn iPhone 7 beter was.JDL15 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:20:
[...]
Je zegt dat je een update hebt doorgevoerd. Heb je al een factory reset geprobeerd? Dit wil vaak ook de nodige zaken weer recht zetten na een ingrijpende update.TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:28:
[...]
Hier staat ook dat het niet lekker gaat bij beweging, is niet alleen maar mijn mening:
https://recombu.com/mobil...-test-photo-video-samples
If your subject is moving around too much (for instance, a hyper child or manic cat, both of which we tried and failed many times to capture), then you can expect little more than a colourful blur in your final photo. And even in our everyday street shots, random pedestrians walking from side to side across our photos came out very blurry.
/quote
Dit is precies wat ik ook heb, los jij dit op met tracking AF?
T.a.v. browser:
Stock is inderdaad iets sneller, maar nog steeds helemaal niet snel genoeg. Dit moet over het scherm vliegen, maar serieus, mijn iphone is echt veel sneller. Op de S7 traag met laden, en bij terug weer reload. weer paar sec wachten. echt storend. Heb jij weleens vergeleken met andere phone, bijv iphone?
Nou en?TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:37:
[...]
Ik heb net geruild met een Iphone 7, ze gaan dat niet zomaar weer doen. de MM is niet zo soepel daarin. Dit was al uit 'coulance' buiten de 2 weken om. Daarom mijn opmerking.
Daarom hoop ik dat ik het wel goed krijg, als het echt niet goed te krijgen is en het bij iedereen inderdaad goed gaat...dan kan ik weer een langsgaan. Maar wil niet zo snel opgeven, ik heb een oude moto g, en werkte heerlijk. android heeft zoveel handige extra's, maar die vind ik minder belangrijk dan goede fotos en snel kunnen browsen.
Als je een "niet goed functionerend" toestel hebt gekregen, wat altijd mogelijk is IMHO, dan moet je daar meteen mee terug gaan: dan is de kans veel groter dat je meteen een nieuw toestel mee krijgt!
Hoe langer je hiermee wacht, des te kleiner deze kans wordt en ze je toestel gaan aanbieden ter reparatie!
En dan om elke keer aan te komen met een vergelijking, hoe "goed je iPhone" wel niet was in deze...!
Mijn advies (meer die kan je natuurlijk helemaal negeren): ga vandaag nog terug met je toestel, en vraag een "nieuw exemplaar" (en leg uit wat er niet goed functioneert aan je toestel)!
Het is geen toestel van €100 wat je hebt, maar ongeveer het "zeven-voudige" daarvan!
http://forums.androidcent...lurry-photos-s6-edge.html
T.a.v. niet scherpe selfies:
https://us.community.sams...NOT-Focus/td-p/284/page/9
viel me ook al op dit. beetje jammer.....fixed focus infinity?
[ Voor 26% gewijzigd door TimtheToolman op 14-11-2016 10:10 ]
IPhone 6 safari
S7 Edge Chrome
Beiden nu.nl tegelijk aangezet en de IPhone is 2 sec sneller... vind ik ook niet echt kunnen..
Safe browsing staat uit op de S7... is vandaag precies 1 week oud..
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Verwijderd
Misschien dat je Henk zijn verhaal even serieus moet nemen, en gewoon terug moet gaan naar de MM. Wat jij beschrijft hoort niet, gewoon een nieuw toestel eisen. Heel erg simpel, je kunt nu wel een aantal links aandragen maar daar los je het probleem wat je hebt niet mee op.TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:55:
Hier staat het ook nog op ander forum, maar dan over de S6. omschrijft wel precies het probleem, dat wel. zit er op een S7 een plastic bescherming die ik misschien gemist heb?
Wat betreft de selfiecamera, daar word ik ook niet warm van. Mijn OnePlus X deed het beter, al laat die van de S7 wel meer licht binnen door de grotere diafragma.
Al zat die bescherming er wel op, die heeft geen invloed op de kwaliteit van de foto's. Ik heb een jaar met de beschermfolie op de lens en flitser van mijn S6 (back camera) rond gelopen en heb nooit een foto gehad die minder van kwaliteit was.TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:55:
Hier staat het ook nog op ander forum, maar dan over de S6. omschrijft wel precies het probleem, dat wel. zit er op een S7 een plastic bescherming die ik misschien gemist heb?
Ben je uberhaupt wel bezig met troubleshooten? Met alleen topics op internet melden waarin mogelijk hetzelfde probleem wordt aangekaart komen we niet verder. Kun je aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt? Heb je bijv. al instellingen van de camera's veranderd of een fabrieksreset uitgevoerd. Als softwarematige aanpassingen niet werken, zal het waarschijnlijk toch een hardwareprobleem zijn (wat henklbr ook al aangeeft, dit kan altijd voor komen natuurlijk). Dan zit er niets anders op dan terug te gaan naar de winkel en het probleem zo goed mogelijk uitleggen.
Net ook geprobeerd met de achtercamera foto gemaakt van mijn collega die bewoog.. Foto was prima! Heb een folietje erop maar in het midden is die open zodat de lens niet door de folie heen kijkt..Binscow schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:31:
Ik denk dat het merendeel van mislukte foto's toch komt door onkunde van de gebruiker, de camera is meer dan capabel voor een telefoon. Zoals met alle apparatuur moet je zorgen dat je er goed mee overweg kan en begrijpt hoe hij functioneert in elke situatie.
Wat betreft de selfiecamera, daar word ik ook niet warm van. Mijn OnePlus X deed het beter, al laat die van de S7 wel meer licht binnen door de grotere diafragma.
Frontcam is echt slecht voor een telefoon van 779 euro.. Mijn note edge was echt veel beter! Ook de 6S van mijn vriendin is veel beter... De gezichtscorrectie (die uitstaat) doet het gewoon nog steeds en dat is zwaar irritant..
[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 14-11-2016 10:39 ]
Dan is er meer licht denk ik, dat het dan wel lukt. Met minder licht binnen, thuis is het echt stuk minder dan iphone, heel jammer. de frontcam lijkt een hardware fout. vind ik minder erg, want gebruik ik niet zo vaak. maar is niet acceptabel natuurlijk.rohit schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:37:
[...]
Net ook geprobeerd met de achtercamera foto gemaakt van mijn collega die bewoog.. Foto was prima! Heb een folietje erop maar in het midden is die open zodat de lens niet door de folie heen kijkt..
Frontcam is echt slecht voor een telefoon van 779 euro.. Mijn note edge was echt veel beter! Ook de 6S van mijn vriendin is veel beter... De gezichtscorrectie (die uitstaat) doet het gewoon nog steeds en dat is zwaar irritant..
Folie? heb jij een S7, zat daar folie op?
Frontcam pfff net weer gekeken alles staat uit wat rare beelden zou kunnen opleveren maar ik ben geelbruin ipv bruin... mijn collega is wit ipv normaal blank... hopelijk doen ze er zsm iets aan.. Lijkt mij iig een software fout..TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:41:
[...]
Dan is er meer licht denk ik, dat het dan wel lukt. Met minder licht binnen, thuis is het echt stuk minder dan iphone, heel jammer. de frontcam lijkt een hardware fout. vind ik minder erg, want gebruik ik niet zo vaak. maar is niet acceptabel natuurlijk.
Ik heb niet eens over de kleuren, gaat om de focus die er (niet is). schijnt pas van 40/50cm tot oneindig te zijn. daardoor is achtergrond vaak scherper dan gezicht. wil je beetje scherp moet je verder weg zitten, er is geen autofocus op gezicht.rohit schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:44:
[...]
Frontcam pfff net weer gekeken alles staat uit wat rare beelden zou kunnen opleveren maar ik ben geelbruin ipv bruin... mijn collega is wit ipv normaal blank... hopelijk doen ze er zsm iets aan.. Lijkt mij iig een software fout..
en dan nog gaan er filters overheen, zonder dat iets aanstaat. kijk maar eens goed, op je scherm is het plaatje scherper dan de foto die je maakt. als je een screenshot maakt is het scherper dan de uiteindelijke foto.
[ Voor 15% gewijzigd door TimtheToolman op 14-11-2016 10:47 ]
IPV eindeloze discussies in dit topic: ga je nu nog terug met je toestel, of niet?TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:45:
[...]
Ik heb niet eens over de kleuren, gaat om de focus die er (niet is). schijnt pas van 40/50cm tot oneindig te zijn. daardoor is achtergrond vaak scherper dan gezicht. wil je beetje scherp moet je verder weg zitten, er is geen autofocus op gezicht.
en dan nog gaan er filters overheen, zonder dat iets aanstaat. kijk maar eens goed, op je scherm is het plaatje scherper dan de foto die je maakt. als je een screenshot maakt is het scherper dan de uiteindelijke foto.
Je toestel is duidelijk niet in orde! Vraag een nieuw toestel bij de MM -> voor jou, EN voor de lezers hier, minder ergenissen daarna!
Enig puntje is dat wanneer ik via instellingen --> verbindingen klik op Wi-Fi (terwijl hij aanstaat en verbonden is met een wifi netwerk) de melding krijg "instellingen is gestopt, app opnieuw starten". Dit blijft helaas doorgaan, ook na opnieuw opstarten.
Om wel toegang te krijgen tot de Wi-Fi lijst zet ik eerst wifi uit en voer ik de stappen hierboven uit, dan kom ik wel in de lijst terecht en zet ik daar pas wifi aan om de hele lijst aan wifi spots te bekijken.
Ik ga eerst nog wat dingen proberen, hoop dat ik blurry fotos en slome browser kan oplossen. Zo niet, dan ga ik terug en vergelijken met de demo toestellen. (hoop dat die dan niet hetzelfde hebben....)henklbr schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:09:
[...]
IPV eindeloze discussies in dit topic: ga je nu nog terug met je toestel, of niet?
Je toestel is duidelijk niet in orde! Vraag een nieuw toestel bij de MM -> voor jou, EN voor de lezers hier, minder ergenissen daarna!
Hmmm, geen issues hier... Hoe heb je hem geinstalleerd, dirty of alles gereset?cliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:14:
Ik draai nu 7.0 en in principe draait alles goed. Geen batterijprobleem (voorheen ook niet).
Enig puntje is dat wanneer ik via instellingen --> verbindingen klik op Wi-Fi (terwijl hij aanstaat en verbonden is met een wifi netwerk) de melding krijg "instellingen is gestopt, app opnieuw starten". Dit blijft helaas doorgaan, ook na opnieuw opstarten.
Om wel toegang te krijgen tot de Wi-Fi lijst zet ik eerst wifi uit en voer ik de stappen hierboven uit, dan kom ik wel in de lijst terecht en zet ik daar pas wifi aan om de hele lijst aan wifi spots te bekijken.
Heb zelf btw de debloated versie erop staan dus niet via odin geflashed, maar wel alles gewiped (behalve sd) en eigenlijk werkt het hier allemaal erg soepel. Tot nu toe best wel heel tevreden over 7.0 (alleen jammer dat er nog geen themes enzo zijn).
Is er iets veranderd aan de camera software? Merk je bij de front cam een verbetering?cliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:14:
Ik draai nu 7.0 en in principe draait alles goed. Geen batterijprobleem (voorheen ook niet).
Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel bezig ben geweest met de camera voorheen en vrij snel al 7.0 erop heb gezet.rohit schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:31:
[...]
Is er iets veranderd aan de camera software? Merk je bij de front cam een verbetering?
maar als je een selfie maakt, is die dan beetje in-focus/scherp? net zo scherp als op je scherm voordat je schiet?cliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:32:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel bezig ben geweest met de camera voorheen en vrij snel al 7.0 erop heb gezet.
Klopt je huidskleur? en zie je puistjes, stoppels, haren en andere oneffenheden op je gezicht?cliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:32:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel bezig ben geweest met de camera voorheen en vrij snel al 7.0 erop heb gezet.
*knipTimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:25:
[...]
Ik ga eerst nog wat dingen proberen, hoop dat ik blurry fotos en slome browser kan oplossen. Zo niet, dan ga ik terug en vergelijken met de demo toestellen. (hoop dat die dan niet hetzelfde hebben....)
laten we het gezellig houden
[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 14-11-2016 12:56 ]
Wel dirty installatie gedaan.
Maar daarna nog even een cache en clean wipe gedaan.
Heb nog wel 1 irritant dingetje mijn Yahoo mail wil niet zelf synchroniseren.
Iemand anders ook met dit probleem?
Synchroniseren staat wel aan natuurlijk
m0ridin schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:28:
[...]
Hmmm, geen issues hier... Hoe heb je hem geinstalleerd, dirty of alles gereset?
Heb zelf btw de debloated versie erop staan dus niet via odin geflashed, maar wel alles gewiped (behalve sd) en eigenlijk werkt het hier allemaal erg soepel. Tot nu toe best wel heel tevreden over 7.0 (alleen jammer dat er nog geen themes enzo zijn).
Yup!TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:34:
[...]
maar als je een selfie maakt, is die dan beetje in-focus/scherp? net zo scherp als op je scherm voordat je schiet?
Goh, zou het dan opgelost zijn in de nieuwe versie? En hoe is het browsen, in chrome? is dat lekker snel?
henklbr schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:25:
[...]
Uiteraard mag hij dat!
Klopt zeer zeker! Maar bij dit specifieke punt is het best lastig vast te stellen, omdat hij zegt dat het indoor/low(er) light conditions zijn met bewegende kiddos. Hoe presteert die bijvoorbeeld bij jou dan? Ik moet zeggen dat ze er gisteren goed uit zagen, maar als ik terug scroll door mijn galerij, zie ik dat er ook wel eens mindere foto's tussen zitten met blur.. Outdoor is het natuurlijk een no brainer want daar moeten de foto's heel mooi zijn (mocht dat niet het geval zijn dan zou ik ook direct terug gaan).
Stel je dat voor, krijg je als antwoord: "Ze zien me al aankomen"! Da's dan toch niet meer erg geloofwaardig, of wel?![]()
Misschien wel als je een iPhone 7 net hebt terug gebracht![]()
De S7/S7Edge heeft gewoon een uitstekende camera, wat ook al naar voren is gekomen in diverse tests! Klopt, dat moge duidelijk zijn. Maar, het is natuurlijk nog steeds een camera phone en ik denk dat dat niet onderschat moet worden!
Weet je zeker dat hij dan wel goed (en stevig genoeg) op de lader ligt. Het scherm staat aan, dus ik neem aan dat je dan ook gebruik maakt van de telefoon (anders gaat het scherm vanzelf uit toch?). Dan kan het zijn dat je de fragiele connectie misschien telkens verbreekt?cliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:19:
Nog een min-puntje. Wanneer het scherm aan is en tegelijkertijd op de wireless charger ligt, gaat het chargen om de zoveel seconden aan en uit. De telefoon op standby zetten verhelpt het probleem.
bevalt de S7 ook niet, na de iphone 7?TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:25:
[...]
Ik ga eerst nog wat dingen proberen, hoop dat ik blurry fotos en slome browser kan oplossen. Zo niet, dan ga ik terug en vergelijken met de demo toestellen. (hoop dat die dan niet hetzelfde hebben....)
Misschien dan gewoon een echte camera kopen
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Heb je slimme netwerkwissel niet aanstaan?exi22 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:23:
Ik heb sinds de update dat mijn wifi vanzelf aan en uit gaat. Het valt juist op als de telefoon verbinding moet maken met een wifi netwerk. Dan zie ik letterlijk de optie aan en uit gaan.... Hebben hier meer mensen last van?
staat uit. Ik heb dit zowel thuis als op mijn werk.hegemanjelle schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:26:
[...]
Heb je slimme netwerkwissel niet aanstaan?
[ Voor 10% gewijzigd door exi22 op 14-11-2016 14:31 ]
FB support.. Misschien helpt het je TimtheToolman
Hij ligt er abslouut stevig op. Ik maak er gebruik van inderdaad, maar laat hem soms ook gewoon aan staan. Dat de fragiele connectie verbreekt kan best kloppen alleen weet ik 100% zeker dat in de vorige update dit niet gebeurde.barrymossel schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:59:
[...]
Weet je zeker dat hij dan wel goed (en stevig genoeg) op de lader ligt. Het scherm staat aan, dus ik neem aan dat je dan ook gebruik maakt van de telefoon (anders gaat het scherm vanzelf uit toch?). Dan kan het zijn dat je de fragiele connectie misschien telkens verbreekt?
JEP! Dit had ik ook een aantal dagen. Op het begin was opnieuw opstarten voldoende maar daarna niet meer. Mijn oplossing; instellingen --> Back-up maken en terugzetten --> Instellingen resetten. (is geen fabrieksgegevens herstellen, alles blijft er gewoon op staan. Misschien is Netwerkinstellingen resetten (2e optie beneden) ook al voldoende, die heb ik overgeslagen.exi22 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:23:
Ik heb sinds de update dat mijn wifi vanzelf aan en uit gaat. Het valt juist op als de telefoon verbinding moet maken met een wifi netwerk. Dan zie ik letterlijk de optie aan en uit gaan.... Hebben hier meer mensen last van?
Nu werkt het gelukkig weer!
Dan lijkt het me inderdaad aan de update te liggencliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:44:
[...]
Hij ligt er abslouut stevig op. Ik maak er gebruik van inderdaad, maar laat hem soms ook gewoon aan staan. Dat de fragiele connectie verbreekt kan best kloppen alleen weet ik 100% zeker dat in de vorige update dit niet gebeurde.
Zelf gebruik ik hem nooit als hij op de lader ligt, dus kan je er ook niet verder mee helpen. Als ik er vanavond aan denkt zal ik er eens naar kijken.
Netwerkinstellingen resetten heeft mijn crash probleem opgelost in ieder geval0xrubennft schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:51:
[...]
JEP! Dit had ik ook een aantal dagen. Op het begin was opnieuw opstarten voldoende maar daarna niet meer. Mijn oplossing; instellingen --> Back-up maken en terugzetten --> Instellingen resetten. (is geen fabrieksgegevens herstellen, alles blijft er gewoon op staan. Misschien is Netwerkinstellingen resetten (2e optie beneden) ook al voldoende, die heb ik overgeslagen.
Nu werkt het gelukkig weer!
Bij mij ook! thxcliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:10:
[...]
Netwerkinstellingen resetten heeft mijn crash probleem opgelost in ieder geval
Twee kleine vraagjes:
- Is het altijd het best om je microsoft account (outlook.com) toe te voegen via de officiële Outlook app en niet via Settings > Accounts ?
Of is het vandaag de dag zo, dat het toevoegen van je account bij Settings > Accounts ook reeds zorgt dat al de contacten van je microsoft account gesynced worden?
- Ik dacht dat het in het verleden wel mogelijk was om met een Windows Phone Whatsapp backup op je SD card, Whatsapp in te stellen op je Android toestel en vervolgens alle data automatisch te importeren.
Is dit nog steeds zo? De website van Whatsapp lijkt nu een andere berichtgeving te tonen dan 1-2 jaar geleden?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
- Gewoon je aanmelden via de outlook app. Dan komt deze vanzelf bij accounts erbij, als je dan er vervolgens op tikt zie je dat hij contacts automatisch synct.
- Nee is niet mogelijk, maar kun je niet met je winphone een whatsapp backup maken naar google drive (met google drive app bv als die bestaat voor winphone)en dan importeren in android whatsapp?
[ Voor 4% gewijzigd door roT- op 14-11-2016 20:09 ]
Ok weird, toevallig las ik ergens dat je geen apparaten in de buurt van de charger moet hebben en plaatste ik m'n samsung tablet (stond wel uit) aan de andere kant van de tafel en laden gaat nu onafgebroken 10 minuten goed.barrymossel schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:52:
[...]
Dan lijkt het me inderdaad aan de update te liggen
Zelf gebruik ik hem nooit als hij op de lader ligt, dus kan je er ook niet verder mee helpen. Als ik er vanavond aan denkt zal ik er eens naar kijken.
Klein wtf momentje dus.
Dump hier eens wat foto's die je heb geschoten, zoals eerder aangekaart zie ik het nu ook als niks anders als troll. Je heb tig antwoorden gekregen maar je antwoord op geen enkele inhoudelijk.TimtheToolman schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:25:
[...]
1. Dank voor de info.roT- schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:07:
[...]
- Gewoon je aanmelden via de outlook app. Dan komt deze vanzelf bij accounts erbij, als je dan er vervolgens op tikt zie je dat hij contacts automatisch synct.
- Nee is niet mogelijk, maar kun je niet met je winphone een whatsapp backup maken naar google drive (met google drive app bv als die bestaat voor winphone)en dan importeren in android whatsapp?
Is het toevallig in de Outlook app ook nog mogelijk om te zorgen dat als ik een tweede account toevoeg, hier de mail niet van gesynced wordt, maar enkel de contacten?
2. Er is helaas geen mogelijkheid om op een Windows Phone de Whatsapp backup te storen dan op een andere locatie dan One drive of je SD card. Kennelijk zijn de backups ook in een ander formaat waardoor ze op Android niet ingelezen kunnen worden. Ik heb mijn verlies al genomen en Whatsapp opgezet op het nieuwe Android toestel...
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Meer mensen die hier last van hebben?
De krasjes zijn alleen goed te zien onder fel licht.
Haha inderdaad vreemd. Die tablet kan niet toevallig ook draadloos geladen worden? Dan zou ik het nog enigszins logisch vinden.cliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:36:
[...]
Ok weird, toevallig las ik ergens dat je geen apparaten in de buurt van de charger moet hebben en plaatste ik m'n samsung tablet (stond wel uit) aan de andere kant van de tafel en laden gaat nu onafgebroken 10 minuten goed.
Klein wtf momentje dus.
Overigens gisteren ook even getest en ik had nergens last van. Lag een e-reader (stand-by) direct naast (en een nachtlampje welke aanstond).
ook ik gister even getest voor je maar hij bleef gewoon opladen..cliors schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:36:
[...]
Ok weird, toevallig las ik ergens dat je geen apparaten in de buurt van de charger moet hebben en plaatste ik m'n samsung tablet (stond wel uit) aan de andere kant van de tafel en laden gaat nu onafgebroken 10 minuten goed.
Klein wtf momentje dus.
Het is de beveiligingspatch van november..
Omvang: 21 MB (OTA).. versie (..)BPJG..
Dit topic is gesloten.
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support