Alright ik kan snappen dat dit niet onder de garantie valt maar jullie reageren alsof het een achterlijk iets isVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:50:
[...]
Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat dit ws niet onder garantie verholpen wordt, en ben het helemaal met dns_vbl eens. Een dure les dus.
Ik snap je helemaal. Het klinkt ook niet logisch, maar onder de douche gaat het om water onder druk, waarvoor de rating niet geldt (of in ieder geval tot een bepaalde druk).BSOD baby schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:54:
[...]
Alright ik kan snappen dat dit niet onder de garantie valt maar jullie reageren alsof het een achterlijk iets is. Je koopt een telefoon die waterdicht hoort te zijn en dan wordt je voor gek verklaard als je dat ding met water in contact brengt?
Met (proper) water in contact onder een bepaalde druk volledig akkoord.BSOD baby schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:54:
[...]
Alright ik kan snappen dat dit niet onder de garantie valt maar jullie reageren alsof het een achterlijk iets is. Je koopt een telefoon die waterdicht hoort te zijn en dan wordt je voor gek verklaard als je dat ding met water in contact brengt?
Maar bij een simpele douche zit er net iets meer in het water (denk ik maar zo)
Samsung Galaxy 10 Plus
Komt omdat het niet te bewijzen is vanuit de klant, daarom geen garantie. Nat is nat, maar mee eens dat het bullshit is natuurlijk.
*knip* Aanzetten tot het oplichten van zijn verzekeringsmaatschappij is natuurlijk niet de bedoeling.
*knip* Aanzetten tot het oplichten van zijn verzekeringsmaatschappij is natuurlijk niet de bedoeling.
[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 25-10-2016 01:23 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ah ik snap het! Natuurlijk idd lastig voor de garantie en ik snap dat het daarom ook niet gedekt gaat worden. Had er toch iets beter over na moeten denkenbarrymossel schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:31:
[...]
Ik snap je helemaal. Het klinkt ook niet logisch, maar onder de douche gaat het om water onder druk, waarvoor de rating niet geldt (of in ieder geval tot een bepaalde druk).
Ik heb nu wel de vraag wie het 'eerlijkst' zo'n dergelijke reparatie uitvoert?
Samsung zelf? Studentmobiel via dynafix? 3th party reparateur?
Dan heb ik het vooral over prijs en toekomstige garantie.
Bedankt voor jullie reactie's en uitleg
Helaas ziet Smart Switch (en de Macbook) m'n telefoon dus ook niet dus firmware er opnieuw opgooien gaat helaas niet.pappaleone schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:14:
[...]
Vergeet niet dat dit wat langer duurt, toch even proberen. Anders via smartswitch van Samsung de firmware opnieuw op het toestel zetten. Werkt prima en heeft geen effect op je garantie.
Ik zit ook echt op 31 dagen na aanschaf, dus 30 dagen garantie van MM ging niet op. Die gaven al aan dat leentoestellen schaars waren en ik 'm 2 tot 3 weken kwijt gaan zijn qua opsturen. Frakkin' kut dus.
Dat van het ontploffen is ook sensatie. Zover ik gezien heb in video en foto wordt de accu zo heet waardoor het toestel smelt. Hierdoor heb je veel rookontwikkeling en wat in de buurt van het toestel ligt kan vlam vatten wat natuurlijk gevaarlijk is.Daejji schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:39:
[...]
Gebreken, of ontploffen/in de fik vind ik nogal een verschil.
Als een button niet helemaal lekker werkt, of een vlek op de camera of wat dan ook..dan zeg ik ok..ruilen, niks aan de hand.
Maar ontploffen, of andere gevaarlijke situaties lijken mij toch echt ff zaken die we wat serieuzer mogen nemen.
Je zal hem bijv. maar in je Gear VR hebben zitten..lekker dan.
Klopt maar ip67/8 stelt ook niet heel veel voor.BSOD baby schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:46:
[...]
De s7 edge is IP68 Waterdicht.. Het klinkt alsof je dat niet wist van de s7 serie![]()
Natuurlijk is het beter om het toestel niet met water in contact te laten komen maar een simpele douche leek mij niet zo schadelijk als die IP68 gerate is.
Ik denk dat stoom of water in combinatie met zeep een no-go is. De oppervlaktespanning is een stuk lager dan koud water. Met andere woorden, het water kan makkelijker door een gaatje zoals het speaker gaas.
Verder heb je met stromend water ook nog meer druk dan de ip67 certificering toelaat wat slechts 0,5m diepte is, wat gelijk staat aan 0.05bar (50mbar)
Vind wel leuk dat Samsung helemaal roept dat hij waterdicht waterafstotend is, maar dat niet kan garanderen. Konden ze beter net als bij de iPhone 6S doen en gewoon er zelf niks over zeggen.Arwintju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:52:
[...]
Valt niet onder garantie. Er wordt expliciet in de garantiebewijzen en boekjes bij de S7 (Edge) gemeld dat waterschade niet onder de garantie valt.
Het leuke is dus dat ze dat helemaal niet roepen. Samsung zelf zal nooit roepen dat de S7 (edge) of welk toestel dan ook die ze nu op de markt hebben waterdicht is. Hij is waterbestendig en dat is wel degelijk wat anders dan waterdicht. Volledig waterdicht ga je zo'n toestel namelijk niet krijgen. Samsung pretendeert dan ook helemaal niet dat je hem maar overal kunt meenemen onder water.Jochemd13 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:19:
[...]
Vind wel leuk dat Samsung helemaal roept dat hij waterdicht is, maar dat niet kan garanderen. Konden ze beter net als bij de iPhone 6S doen en gewoon er zelf niks over zeggen.
Klopt. Maar Samsung adverteert wel met een toestel die in het filmpje in een bak afwaswater valt en daar even in blijft liggen voor de eigenaar hem eruit haalt.Arwintju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:57:
[...]
Het leuke is dus dat ze dat helemaal niet roepen. Samsung zelf zal nooit roepen dat de S7 (edge) of welk toestel dan ook die ze nu op de markt hebben waterdicht is. Hij is waterbestendig en dat is wel degelijk wat anders dan waterdicht. Volledig waterdicht ga je zo'n toestel namelijk niet krijgen. Samsung pretendeert dan ook helemaal niet dat je hem maar overal kunt meenemen onder water.
Voor de gemiddelde consument komt dat over alsof het toestel waterdicht is.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Klopt, daar is het ook voor bedoelt. Het is bedoelt voor de ongelukjes die je soms hebt met telefoons. Hij valt in de gootsteen die vol met water staat. Je ligt in bad een filmpje te kijken en hij glipt uit je handen. Hij valt in een plas met water etc. Maar niet ga er lekker mee onder de douche, of maak er duikfoto's mee of kijk er onderwater films mee etc.Pietervs schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:27:
[...]
Klopt. Maar Samsung adverteert wel met een toestel die in het filmpje in een bak afwaswater valt en daar even in blijft liggen voor de eigenaar hem eruit haalt.
Voor de gemiddelde consument komt dat over alsof het toestel waterdicht is.
Dat weten jij en ik, maar de gemiddelde consument ziet de reclame en denkt "mooi, een waterdicht toestel!". Met alle ellende van dien...Arwintju schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:30:
[...]
Klopt, daar is het ook voor bedoelt. Het is bedoelt voor de ongelukjes die je soms hebt met telefoons. Hij valt in de gootsteen die vol met water staat. Je ligt in bad een filmpje te kijken en hij glipt uit je handen. Hij valt in een plas met water etc. Maar niet ga er lekker mee onder de douche, of maak er duikfoto's mee of kijk er onderwater films mee etc.
Ik heb mijn S7 Edge onderhand al tientallen keren onder de douche gebruikt (filmpjes kijken, muziek bedienen, bellen, appen etc) en ook al enkele keren doodleuk onder de kraan afgespoeld als ie vies was (levert elke keer weer leuke blikken op). Nog geen enkel probleem gehad so far.
Ok, gaan we het anders zeggen. Dan moet de gemiddelde consument de gebruiksaanwijzing en boekjes lezen. Ik weet dat niemand dat ook doet maarja...Pietervs schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:03:
[...]
Dat weten jij en ik, maar de gemiddelde consument ziet de reclame en denkt "mooi, een waterdicht toestel!". Met alle ellende van dien...
Lang verhaal kort, Samsung treft geen blaam voor waterschade aan de toestellen. Zo simpel is het.
Nee, zo simpel is het niet, jammer genoeg.Arwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 00:39:
[...]
Ok, gaan we het anders zeggen. Dan moet de gemiddelde consument de gebruiksaanwijzing en boekjes lezen. Ik weet dat niemand dat ook doet maarja...
Lang verhaal kort, Samsung treft geen blaam voor waterschade aan de toestellen. Zo simpel is het.
De consument heeft recht op eerlijke voorlichting. Als de fabrikant suggereert dat een toestel waterdicht is, maar vervolgens blijkt dat het toestel niet meer dan spatwaterdicht te zijn, zal dat een fors aantal ckaims op gaan leveren.
Als certificeringen als IP67/68 niks voorstellen, moet Samsung daar ook niet mee adverteren, lijkt mij: ook dat draagt blijkbaar bij aan het verkeerde beeld dat de consument heeft.
Hallo Medetweakers ,
Sorry als ik in de verkeerde topic mijn vraag stel maar ik heb gezocht in het forum maar kon niet echt een antwoord vinden .
Ik heb gisteren mijn S7 edge ontvangen hier zit de actie gratis 128GB sd kaart bij van Samsung .
Dus ik lekker naar de site om te registreren krijg ik de melding EAN niet geldig .
Gebeld met Coolblue en deze geven aan dat ik bij Samsung moet wezen maar verzekeren mij dat zij een NL toestel hebben geleverd aan mij .
Daarnaast kreeg ik ook nog van Samsung 50 Eur terug ivm Note 7 annulering .
Op deze site heb ik ook gewoon mijn Imei en EAN ingevuld en hier deed hij het wel zonder problemen .
Iemand anders dit ook meegemaakt ?
Het gaat om EAN 8806088279831 deze word ook hier in de pricewatch vermeld .
Graag jullie antwoord
Sorry als ik in de verkeerde topic mijn vraag stel maar ik heb gezocht in het forum maar kon niet echt een antwoord vinden .
Ik heb gisteren mijn S7 edge ontvangen hier zit de actie gratis 128GB sd kaart bij van Samsung .
Dus ik lekker naar de site om te registreren krijg ik de melding EAN niet geldig .
Gebeld met Coolblue en deze geven aan dat ik bij Samsung moet wezen maar verzekeren mij dat zij een NL toestel hebben geleverd aan mij .
Daarnaast kreeg ik ook nog van Samsung 50 Eur terug ivm Note 7 annulering .
Op deze site heb ik ook gewoon mijn Imei en EAN ingevuld en hier deed hij het wel zonder problemen .
Iemand anders dit ook meegemaakt ?
Het gaat om EAN 8806088279831 deze word ook hier in de pricewatch vermeld .
Graag jullie antwoord
En wat gaf Samsung aan toen je contact met ze opnam?diquan2001 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:15:
Je kunt erg eenvoudig checken of je een Nederlands toestele hebt:diquan2001 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:15:
Ga naar de "dialer", toets *#1234#, kijk naar de CSC -> staat daar PHN in vermeld, dan heb je een UNbranded Nederlands toestel (zie screenshot)
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dat suggereert Samsung dus helemaal niet. Waarom denk je dat? IP68 is precies de bescherming die ze in de reclame laten zien. Claims zal dit nooit opleveren want elke advocaat weet dat Samsung niks verkeerd doet.Pietervs schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:36:
[...]
Nee, zo simpel is het niet, jammer genoeg.
De consument heeft recht op eerlijke voorlichting. Als de fabrikant suggereert dat een toestel waterdicht is, maar vervolgens blijkt dat het toestel niet meer dan spatwaterdicht te zijn, zal dat een fors aantal ckaims op gaan leveren.
Als certificeringen als IP67/68 niks voorstellen, moet Samsung daar ook niet mee adverteren, lijkt mij: ook dat draagt blijkbaar bij aan het verkeerde beeld dat de consument heeft.
Voorlichting krijgt de consument genoeg. Lees de boekjes en er wordt duidelijk dat waterschade niet onder de garantie valt. Als ik me niet vergis Is ook uitgelegd wat IP68 normering in houdt dus alles Is afgedekt.
Net gesproken met Samsung de medewerkster ze gaf aan dat er een storing op de site is ivm de ean nrs.
Ik zou het gewoon de komende dagen nog moeten blijven proberen.
Niet het antwoord wat ik wou horen maar goed.
Ik probeer het vanavond nog wel een keer.
Ik zou het gewoon de komende dagen nog moeten blijven proberen.
Niet het antwoord wat ik wou horen maar goed.
Ik probeer het vanavond nog wel een keer.
rens-br schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:18:
[...]
En wat gaf Samsung aan toen je contact met ze opnam?
Ik kreeg zojuist een update binnen voor mijn S7 Edge, kan echter nergens een changelog vinden.
Update was ~130MB.
Iemand die een changelog kan vinden?
Update was ~130MB.
Maar het slaat nergens op..Arwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Dat suggereert Samsung dus helemaal niet. Waarom denk je dat? IP68 is precies de bescherming die ze in de reclame laten zien. Claims zal dit nooit opleveren want elke advocaat weet dat Samsung niks verkeerd doet.
Voorlichting krijgt de consument genoeg. Lees de boekjes en er wordt duidelijk dat waterschade niet onder de garantie valt. Als ik me niet vergis Is ook uitgelegd wat IP68 normering in houdt dus alles Is afgedekt.
bijvoorbeeld dit filmpje..
YouTube: Samsung Galaxy S7 edge I Into the Blue
En zo heb ik meerdere commercials gezien ook van de Note 7 *R.I.P* die in de zee werd gebruikt etc..
Samsung Filipijnen.. wel reclame maken onderwater en er vervolgens onderzetten dat hij niet water proof is...
[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 25-10-2016 12:21 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
De changelog heb je zelf op je telefoon gehad, voor het update-proces:Johnnyzz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:03:
Ik kreeg zojuist een update binnen voor mijn S7 Edge, kan echter nergens een changelog vinden.
Update was ~130MB.
dat is de enige info die Samsung vrijgeeft vwb updates!
Er is echter (nog) geen update voor de UN-branded (PHN) S7Edge; heb jij een T-Mobile toestel toevallig?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Klopt het dat de Samsung Galaxy S7 niet de spraakgestuurde bediening meer heeft? Mijn S4 had dit wel en soms kon dit nog wel eens handig zijn, alleen kan ik het niet zo 1 2 3 vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 25-10-2016 17:12 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ah thanks, weet ik dat voor de volgende keer.henklbr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:22:
[...]
De changelog heb je zelf op je telefoon gehad, voor het update-proces:
dat is de enige info die Samsung vrijgeeft vwb updates!
Er is echter (nog) geen update voor de UN-branded (PHN) S7Edge; heb jij een T-Mobile toestel toevallig?
Heb geen bericht o.i.d. gezien.
Klopt inderdaad, heb een T-Mobile toestel
S Voice (de app) staat er bij gewoon op, volgens mij zoek je die?Jochemd13 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:05:
Klopt het dat de Samsung Galaxy S7 niet de spraakgestuurde bediening meer heeft? Mijn S4 had dit wel en soms kon dit nog wel eens handig zijn, alleen kan ik het niet zo 1 2 3 vinden.
Uhm... een toestel die in een bak afwaswater wordt gegooid, daar zeker twee seconden in blijft liggen waarna de eigenaar hem oppakt en er mee belt suggereert wel degelijk dat het toestel waterdicht is. Zeker voor de gewone consument die nog nooit van IP ratings gehoord hebben.Arwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Dat suggereert Samsung dus helemaal niet. Waarom denk je dat? IP68 is precies de bescherming die ze in de reclame laten zien. Claims zal dit nooit opleveren want elke advocaat weet dat Samsung niks verkeerd doet.
En "lees de boekjes" is een mooie kreet, maar dan is het leed voor de meesten al geschied: het toestel is dan al onherstelbaar nat geworden... Ik zit inmiddels aan mijn 4e Samsung (S1, S3, S5 nu de S7; jawel voor de oplettende luisteraar is er een patroon zichtbaar
Adverteren met het één (telefoon in bak water wat suggesties oproept) om dat in de boekjes vervolgens te ontkrachten (waterschade is niet gedekt) is een enorm zwaktebod, imho. En als het echt in de boekjes staat (ga ik nog nazoeken) hoop ik dat de RCC er nog iets van gaat zeggen.
Edit:
Ok, even de handleiding erbij gezocht: http://downloadcenter.sam...ow_Dut_Rev.1.0_160219.pdf
(PDF-alert!)
Daar lees ik op pagina 5:
• Dompel het apparaat niet onder in water dat dieper is dan 1,5 m en houd het niet langer dan 30 minuten onder water.
• Stel het apparaat niet bloot aan snelstromend water, zoals water dat uit de kraan komt, golven in de zee of een waterval.
Dat is dus geen suggestie meer van waterdicht zijn, daarmee geeft Samsung duidelijk aan dat het toestel waterdicht is, binnen grenzen (!).
[ Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 25-10-2016 19:03 . Reden: Handleiding opgezocht ]
Heb de handleiding nu toch openstaanJochemd13 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:05:
Tik op het scherm Apps op Instellingen → Toegankelijkheid → Zicht → Voice Assistant en tik op de schakelaar om deze te activeren.
Heb ook even mijn huiswerk gedaan:
In het garantie boekje geleverd bij de telefoon staat het volgende:
"De garantie Is alleen van toepassing op defecten in materialen, het ontwerp of de uitvoering. De garantie geldt niet in de volgende gevallen:
- Blootstelling aan vocht, damp, extreme weers of omgevingsomstandigheden of snelle wijziging van deze omstandigheden
- Morsen van vloeistoffen of voedsel"
Daarnaast is in de snelstartgids te lezen wat de omstandigheden zin waaronder de smartphone waterbestendig Is en wat ip68 in houdt.
Duidelijk toch? Samsung heeft alles afgedekt. Een toestel die onder bepaalde omstandigheden toch water binnen laat Is niet waterdicht. Die Is waterbestendig. Dat ene woord maakt heel erg veel uit.
"De garantie Is alleen van toepassing op defecten in materialen, het ontwerp of de uitvoering. De garantie geldt niet in de volgende gevallen:
- Blootstelling aan vocht, damp, extreme weers of omgevingsomstandigheden of snelle wijziging van deze omstandigheden
Daarnaast is in de snelstartgids te lezen wat de omstandigheden zin waaronder de smartphone waterbestendig Is en wat ip68 in houdt.
Duidelijk toch? Samsung heeft alles afgedekt. Een toestel die onder bepaalde omstandigheden toch water binnen laat Is niet waterdicht. Die Is waterbestendig. Dat ene woord maakt heel erg veel uit.
En juridisch zullen ze waarschijnlijk wel gelijk hebben. Moreel vind ik het echter walgelijk: enerzijds in de handleiding parameters stellen waaronder een smartphone nat "mag" worden, anderzijds keihard weglopen voor mogelijke verantwoordelijkheden door middel van dit soort woordspelletjes.Arwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:14:
Het is niet voor niks dat ze een boot vol advocaten op de bodem van de oceaan een goed begin noemen...
Yup. Net zo duidelijk als de Apple voorwaarden bij het installeren van iOS. Die leest ook niemandArwintju schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:14:
Duidelijk toch?
Ik begrijp het wel dat mensen het vreemd vinden dat als overal waterdicht wordt geroepen, maar ergens in kleine lettertjes staat dat het niet onder garantie valt.
Overigens begrijp ik ook dat het niet onder garantie valt, aangezien niet te bewijzen is of iemand de telefoon 1 meter of 2 meter onder water heeft gehouden.
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Brazilië (ZTO), gereleased 25 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Tue, 11 Oct 2016 11:05:07 +0000
Security Patch Level 2016-10-01
Product code PHN
PDA G930FXXS1BPJC
CSC G930FPHN1BPH3
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Brazilië (ZTO), gereleased 25 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Tue, 11 Oct 2016 11:05:07 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXS1BPJC
CSC G930FPHN1BPH3
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Daar heb je zeker een punt! Maar zoals eerder gezegd maak dan gewoon geen reclame waar ze hem gewoon in water onderdompelen.. Want door dit te doen gaan mensen afwassen met hun telefoon aan de oor of douchen met hun telefoon of gewoon de zee in.. Ze denken oh Samsung doet het ook in hun commercials dus waarom niet..barrymossel schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:06:
[...]
Overigens begrijp ik ook dat het niet onder garantie valt, aangezien niet te bewijzen is of iemand de telefoon 1 meter of 2 meter onder water heeft gehouden.
Ik heb de laatste dagen een beetje ruzie met Spotify op de S7. Als ik via Bluetooth afspeel en ik verbreek die verbinding, gaat ie vaak op speaker door (lekker is dat). Verder zie ik de app soms niet als vastgepinde notificatie verschijnen en reageert ie (mede daardoor) niet op skip/back van de bluetoothdevice (of nouja, de auto haha).
Nou vraag ik me af of dit een update van Spotify is, of dat het komt door de september-update. Iemand die het herkend?
Nou vraag ik me af of dit een update van Spotify is, of dat het komt door de september-update. Iemand die het herkend?
is al een paar keer eerder genoemd. Is volgens mij de spotify update. Ik heb dit probleem niet bij andere apps.
Ik heb exact hetzelfde. Alleen heb ik pas een week de S7 Edge. Daarvoor de Note 4 en daar had ik het probleem niet. Ik nam aan dat er een verschil in in die twee telefoons zat. Maar ik begrijp dat hij voorheen op de S7 dat gedrag niet vertoonde?Martinspire schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:01:
Ik heb de laatste dagen een beetje ruzie met Spotify op de S7. Als ik via Bluetooth afspeel en ik verbreek die verbinding, gaat ie vaak op speaker door (lekker is dat). Verder zie ik de app soms niet als vastgepinde notificatie verschijnen en reageert ie (mede daardoor) niet op skip/back van de bluetoothdevice (of nouja, de auto haha).
Heb ik ook. Komt denk ik doordat de Spotify (lockscreen) notificatie is veranderd. Hoop dat het snel wordt opgelost.Martinspire schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:01:
Ik had er een paar weken geleden geen last van nee.jabberwock schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:00:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Alleen heb ik pas een week de S7 Edge. Daarvoor de Note 4 en daar had ik het probleem niet. Ik nam aan dat er een verschil in in die twee telefoons zat. Maar ik begrijp dat hij voorheen op de S7 dat gedrag niet vertoonde?
Hmm. Vraag me af of dat alles op gaat lossen, maar jij denkt dat het dus aan Spotify ligt en niet de laatste update van het OS?barrymossel schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:05:
[...]
Heb ik ook. Komt denk ik doordat de Spotify (lockscreen) notificatie is veranderd. Hoop dat het snel wordt opgelost.
Verwijderd
ik heb het gehad met dat gedoe over de samsung galaxy 7 edge en notes, ik heb er ene gekocht vorige maand, prachtig toestel maar het glipte uit men handen van een meter hoogte en viel op een houten effe vloer en scherm is stuk ongeloofelijk, ene keer vallen en stuk is die, dan komt de shock als je dat wil repareren zomaar effe 300 euro, voor hetzelfste breekbare scherm, wat een afzetters toch, ik hou het voor bekeken met samsung, prachtig toestel zeggen ze 1001 en snufjes maar zo breekbaar als een ei.... wees gewaarschuwd
Trouwe Samsung-fan vanaf S3, maar ga toch over andere merken nadenken als uitval in een scherm eerst niet te repareren is en daarna weliswaar vervanging door een nieuw toestel wordt aangeboden, maar daarbij wordt gemeld dat daaraan onderzoek vooraf gaat dat waarschijnlijk vier weken in beslag zal nemen..
Ga zo het 24-uurs-service-filmpje van Huawei nog maar eens bekijken.. ;-(
Ga zo het 24-uurs-service-filmpje van Huawei nog maar eens bekijken.. ;-(
Dat kan niet helemaal als een verrassing komen, immers je weet vantevoren wat je koopt (glazen behuizing). Natuurlijk zal de telefoon tegen een stootje kunnen, maar dat wil niet zeggen dat deze overal tegen kan. Een goede bescherming (hoesje of bumper-case...) is dan toch wel een aanrader.
Ik heb zelf al vele jaren een Samsung (S6, S7, Note 4, Note5) zonder bescherming, maar ik ben dan ook erg voorzichtig en laat 'm nooit uit m'n klauwen glippen
Ik heb zelf al vele jaren een Samsung (S6, S7, Note 4, Note5) zonder bescherming, maar ik ben dan ook erg voorzichtig en laat 'm nooit uit m'n klauwen glippen
Dit slaat nergens op wat je hier schrijft:Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:19:
ik heb het gehad met dat gedoe over de samsung galaxy 7 edge en notes, ik heb er ene gekocht vorige maand, prachtig toestel maar het glipte uit men handen van een meter hoogte en viel op een houten effe vloer en scherm is stuk ongeloofelijk, ene keer vallen en stuk is die, dan komt de shock als je dat wil repareren zomaar effe 300 euro, voor hetzelfste breekbare scherm, wat een afzetters toch, ik hou het voor bekeken met samsung, prachtig toestel zeggen ze 1001 en snufjes maar zo breekbaar als een ei.... wees gewaarschuwd
1. ieder ander merk toestel (van glas) zou hetzelfde gehad hebben
2. het is je eigen schuld dat ie uit je handen glipt -> geen garantie dus zelf betalen
Helemaal geen afzetters dus, maar je eigen fout -> niks om Samsung voor te blaimen dus!
Verwijderd
Iedere smartfoon heeft een glazen voorkant en glas is nu eenmaal breekbaar, dat snap je toch hopelijk wel?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:19:
Je hebt gewoon pech gehad, was hij in een andere hoek gevallen was hij misschien nog heel geweest, en had je gezegd zozo sterke foon zeg
Neem je verlies, want dit heeft niets met Samsung te maken omdat iedere andere foon ook kapot gegaan zou zijn.
TIP, neem voortaan geen foon met afgerond scherm (edge) maar een platte, dat scheelt ruim 100,- om te vervangen.
Ik heb pas geleden een S7 Edge gekocht nu heb ik een probleem dat toestel zeer traag uit slaapstand komt iemand enige ervaringen mee?
Edit: En mijn galaxy haalt nooit updates binnen over air ik moest hem net aan de pc hangen om de update van oktober te kunnen ontvangen terwijl die nog op augustus stond.
Edit: En mijn galaxy haalt nooit updates binnen over air ik moest hem net aan de pc hangen om de update van oktober te kunnen ontvangen terwijl die nog op augustus stond.
[ Voor 39% gewijzigd door Mir64za op 26-10-2016 15:03 ]
Het is in ieder geval een ander soort notificatie ook. Deze kun je wegswipen, waar daar voorheen niet kon (je kon de hele app afsluiten door op het X in de notificatie te drukken geloof ik). Bij mij is het in ieder geval toen ontstaan.Martinspire schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:06:
[...]
Hmm. Vraag me af of dat alles op gaat lossen, maar jij denkt dat het dus aan Spotify ligt en niet de laatste update van het OS?
Oké oké oké!Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:19:
Iedere telefoon kan stuk gaan als je die laat vallen van een meter hoogte. Niet alleen een S7 Edge. Dat het scherm een stuk duurder is dan een standaard scherm is klote, maar was ook wel te verwachten. Gratis tipje: kijk sowieso eens naar je inboedelverzekering. Misschien vergoeden zij iets.
Sinds vandaag ook in het bezit van een s7.
Tot nu toe loopt alles prima en merk ik best wel een snelheidsverschil met mijn Note 4,
al was die op het laatst niet meer zo als hij hoorde te zijn, dus misschien een vertekend beeld.
Vingerscanner reageert in ieder geval een stuk beter dan bij de Note 4.
Tot nu toe loopt alles prima en merk ik best wel een snelheidsverschil met mijn Note 4,
al was die op het laatst niet meer zo als hij hoorde te zijn, dus misschien een vertekend beeld.
Ik heb het idee dat sinds de update van de Note 4 naar Android 6 de handrem op het scrollen staat, terwijl hij volgens mij sneller kan. Best jammer, want ik vind het de beste telefoon die Samsung ooit gemaakt heeft.mathy_ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:02:
Sinds vandaag ook in het bezit van een s7.
Ik gebruik de Note nu zakelijk en heb een nieuwe S7 Edge voor privé. Gevoelsmatig inderdaad een stuk sneller (maar wat wil je, 64-bit processor en snellere RAM) en betere camera, maar die glazen achterkant vind ik een stap terug. De Note voelt dan een beetje lomp aan maar heeft een veel betere grip in je hand.
Dacht je dan dat als je een IPhone of ander toestel laat vallen je geen schade zou hebben.??Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:19:
Een Nokia 3310 die kan echt tegen een stootje, maar alle moderne smartphones zijn iets minder bestand tegen een val. Dus gewoon voorzichtig mee zijn. Ik heb nog nooit een schermbreuk gehad en heb toch al menig toestel in mijn bezit gehad.
Nou laten we wel eerlijk zeggen dat de schermpjes nou niet bepaald heel sterk zijn. Mijn oude Nexus5 of iPhone heb ik ook vaak zat laten vallen en die overleven de val toch stukken beter. Mijn S7 Edge viel vanaf denk ik 30cm hoogte op een houten tafel uit me handen en gelijk me glas en scherm kapot.henklbr schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:53:
[...]
Dit slaat nergens op wat je hier schrijft:
1. ieder ander merk toestel (van glas) zou hetzelfde gehad hebben
2. het is je eigen schuld dat ie uit je handen glipt -> geen garantie dus zelf betalen
Helemaal geen afzetters dus, maar je eigen fout -> niks om Samsung voor te blaimen dus!
Maar ik heb een Iphone van het werk en die viel ook van mijn ladenkastje (65 cm) af en het scherm bleek aan de voorkant volledig te zijn gebarsten/gesprongen (Iphone 5).wishmaster1986 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:14:
[...]
Nou laten we wel eerlijk zeggen dat de schermpjes nou niet bepaald heel sterk zijn. Mijn oude Nexus5 of iPhone heb ik ook vaak zat laten vallen en die overleven de val toch stukken beter. Mijn S7 Edge viel vanaf denk ik 30cm hoogte op een houten tafel uit me handen en gelijk me glas en scherm kapot.
Ik denk dat het net pech is hoe je telefoon is gevallen. Mijn S7 edge is nu 2x gevallen en over mijn tuintegels geschoven (door toedoen van de hond) en muv een paar lichte krasjes op de zijkant valt er niks aan af te zien (wel een heel fijne screen protector gelukkig)
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Brazilië (ZTO), gereleased 27 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Tue, 11 Oct 2016 10:59:20 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXS1BPJC
CSC G935FPHN1BPH3
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Brazilië (ZTO), gereleased 27 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Tue, 11 Oct 2016 10:59:20 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXS1BPJC
CSC G935FPHN1BPH3
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 27-10-2016 12:18 ]
het is makkelijker aan te zetten dan uit....Pietervs schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:06:
[...]
Heb de handleiding nu toch openstaan
Tik op het scherm Apps op Instellingen → Toegankelijkheid → Zicht → Voice Assistant en tik op de schakelaar om deze te activeren.
Echt waar? Ik heb het niet aanstaan, maar kan me zo voorstellen dat dat op dezelfde manier gaat. Of is dat te gemakkelijk gedacht?ice angel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:46:
[...]
het is makkelijker aan te zetten dan uit....
Laat ik het zo zeggen, het is een hele gedoe om weer uit te krijgen tot ergernis aan toe.Pietervs schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:51:
[...]
Echt waar? Ik heb het niet aanstaan, maar kan me zo voorstellen dat dat op dezelfde manier gaat. Of is dat te gemakkelijk gedacht?
Verwijderd
Hallo
Vanmiddag toen ik even op mijn mobiel wilde kijken, liep mijn S7 plots vast. Het scherm was als het ware verdeeld in 3 rechthoeken. Linker en rechter was zwart en in de middelste zag ik nog een deel van het startscherm. Telefoon reageerde nergens meer op, powerknop ingedrukt gebeurde ook niks. Even gegoogled en daar gevonden dat je de powerknop en onderste volume knop tegelijkertijd in moet drukken. Dat hielp gelukkig en kreeg hem daarna weer aan. Maar telefoon was wel heel warm geworden. Zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad met de S7? Weet iemand misschien of ik hier iets kan doen, of gewoon terug naar de winkel?
Vanmiddag toen ik even op mijn mobiel wilde kijken, liep mijn S7 plots vast. Het scherm was als het ware verdeeld in 3 rechthoeken. Linker en rechter was zwart en in de middelste zag ik nog een deel van het startscherm. Telefoon reageerde nergens meer op, powerknop ingedrukt gebeurde ook niks. Even gegoogled en daar gevonden dat je de powerknop en onderste volume knop tegelijkertijd in moet drukken. Dat hielp gelukkig en kreeg hem daarna weer aan. Maar telefoon was wel heel warm geworden. Zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad met de S7? Weet iemand misschien of ik hier iets kan doen, of gewoon terug naar de winkel?
Klinkt alsof die vast liep tijdens de open- of sluitanimatie. En ja als iets vast loopt kan er een proces blijven hangen wat zorgt voor warmte.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:33:
Hallo
Als het niet wekelijks gebeurd zou ik er niks ernstigs achter zoeken.
Verwijderd
Als ik dit alles hier lees dan twijfel ik om nog een Samsung S7 te kopen. Geen vervangbare batterij. Slechts 32 gb enz.Heb nu een S4 met 16 gb en daarvan is al zeker 9 gb voorbehouden voor software van het toestel zelf.
Inderdaad niet doen hoor..... ze schijnen ook nog te ontploffen.....Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
Als ik dit alles hier lees dan twijfel ik om nog een Samsung S7 te kopen. Geen vervangbare batterij. Slechts 32 gb enz.Heb nu een S4 met 16 gb en daarvan is al zeker 9 gb voorbehouden voor software van het toestel zelf.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
32 gb is toch netjes?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
En bij de meeste abbo's krijg je er gratis 128 gb sd kaart bij.
Nee, geen vervangbare batterij... maar dat is iets wat ik nog nooit gemist heb!
Maar als je dat perse wil dan is de S7 niks voor jou
Dus? Met de s7 krijg je bijna 3x zo veel vrij geheugen dan dat je nu hebt.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
De accu gaat ook echt veel langer mee dan bij de S4.
Ik kom ook van de S4 en had dezelfde twijfels, maar ik heb geen seconde spijt gehad van de S7.
Ik heb hem nu 5 maanden.
Ik had ook de S4 en de S7 is zeker een grote verbetering, mijn S4 was namelijk overleden dus ik moest wel een nieuwe kopen, maar de S7 is zeker aan te raden. Veel meer vrije opslag en alles werkt lekker snel, ook ben je nu weer gegarandeerd van in ieder geval de update naar Android 7 waar de S4 blijft hangen op Android 5Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
En achteraf denk ik ook, waarom bestaan verwisselbare batterijen? Maar ja, mocht hij defect zijn dan is vervangen wel een punt, maar verwacht niet dat je dat snel moet vervangen...
[ Voor 12% gewijzigd door Jochemd13 op 27-10-2016 20:44 ]
Dan blijf ik er maar lekker vanafice angel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:03:
[...]
Laat ik het zo zeggen, het is een hele gedoe om weer uit te krijgen tot ergernis aan toe.
Is er een alternatief? ☺Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
Alleen de LG's hebben vervangbare accu's dus veel keuze heb je niet.
Wil je het beste dan koop je een S7. Stop er een SD kaartje in en sla daar je foto's op.
(je houdt trouwens iets van 23gb vrij ruimte over)
Of wachten op de S8, misschien dat die 64gb heeft.
Dat het OS veel ruimte inneemt is nu niet meer het geval. Sinds de S6 heeft Samsung gesnoeid in de grootte van het OS. Bij mij neemt het OS 6,57 GB in van de 32 (ik heb dan wel niet de S7 maar de S6 en hier is de opslag niet te vergroten).Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
Ik had voor de S6 een HTC One S. Hiervan is de batterij ook niet vervangbaar. Ik heb nog niet een keer het gevoel gehad dat ik deze functie mis.
Je hebt gewoon 2 jaar garantie op je accu.. Na die 2 jaar ga je naar een toko die zet em er voor paar tientjes in..Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
Tip: google foto's instellen op hoge kwaliteit heb je onbeperkt opslagruimte voor video's en foto's
"slechts" 32GB? Ik vraag me toch altijd af wat die mensen allemaal op hun telefoon (laten) staan? Al je foto's van dag 1 die je ermee maakt? Die zet ik op mijn eigen NAS en dan van de telefoon af. Ik heb momenteel 2 navigatie apps erop met offline maps (weet nog niet welke ik het beste vind) en een zooi apps, foto's en hou nog zo'n 10GB over. Ik kan echt niet iets bedenken om hem nog verder te vullen, bejalve muziek wellicht, maar dat stream ik. Maar ja als je al je muziek erop wil zetten dan zal voor mij 256GB nog niet eens genoeg zijn.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
Dat is de Note 7, niet de S7AvK schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:28:
[...]
Inderdaad niet doen hoor..... ze schijnen ook nog te ontploffen.....
Als je beetje goed doet houd je van de 32gb iets van helft over of je moet zoveel app's en muziek op hebben staan ?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13:
Ik zelf heb nog maar 48% vol staan met aantal app's 2 navi om dat ook niet zeker weet welke ik wil gaan gebruiken en muziek... En je kan eventuel nog sd kaartje der in prikken !
Verwijderd
op S4 staan er veel app's die ik niet gebruik maar standaard er op staan van samsung. Hierdoor verlies je pak geheugen. Er zijn weinig app's die je op je SD kaartje kunnen plaatsen buiten sonos en deezer
Is dit bij de S7 beter nu wat betreft die app's?
Is dit bij de S7 beter nu wat betreft die app's?
Je kunt veel apps van Samsung uitschakelen (op dezelfde manier als je een app verwijderd). De app is dan wel niet helemaal weg, maar neemt dan nog maar minimaal ruimte in en verbruikt geen geheugen omdat deze niet meer gebruikt wordt.
Ps: volgens mij werkt dit nu ook op de s4, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ps: volgens mij werkt dit nu ook op de s4, maar zeker weten doe ik dat niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Gismo1979 op 28-10-2016 21:28 ]
Update: Na 2 dagen reactie van Samsung op Twitter en na 2 mislukte ophaalpogingen hebben ze gisteravond m'n S7 Edge opgehaald. Vanochtend om 11:15 een smsje dat de order was afgehandeld, maar argwanend dat ik ben toch even gebeld met Samsung. Hij was het met me eens dat het vreemd was dat ik niet zag of er iets was gerepareerd. Maar dat bleek wel het geval: kapot moederbord, dus nieuw moederbord er in en kostenloos gerepareerd. Gelukkig had ik 25EUR betaald en heb ik dus vanavond een werkende telefoon teruggekregen. Erg verbaasd over na het stroeve begin (Samsung, zet meer mensen op die webcare!) toch goeie zorg en snelle reparatie.
Fingers crossed dat hij nu wel blijft doen!
Die van mij wordt maandag opgehaald. Blijf naar de wifi verbinding kwijtraken in slaapstand.
Ben benieuwd...
Ben benieuwd...
Ik geloof dat u abuis bent mijn waarde.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:19:
Bij de s7 edge kun je alle apps op de sd kaart zetten
Verwijderd
Ik laat ff in het midden of het wel/niet mogelijk is, maar;Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:19:
Bij de s7 edge kun je alle apps op de sd kaart zetten
1. Intern geheugen is veel sneller.
2. Het gebeurt relatief vaak dat de foon de kaart niet ziet en is feitelijk dus onbetrouwbaar voor dat doel.
Onzin. Gebruik de s7 en de s7edge nu sinds april. Nog nooit voorgekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:26:
[...]
2. Het gebeurt relatief vaak dat de foon de kaart niet ziet en is feitelijk dus onbetrouwbaar voor dat doel.
Heb net een SD kaart erin gedaan en heb toch ook de optie om apps naar de SD kaart te verplaatsen hoor
Ja hoor, een deel maar lang niet ALLE aps.Daejji schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:24:
[...]
Heb net een SD kaart erin gedaan en heb toch ook de optie om apps naar de SD kaart te verplaatsen hoor
Samsung Galaxy 10 Plus
Dat klopt, maar dat heeft elke telefoon. En je kan ook niet altijd alle apps overzetten maar vaak maar een deel. Ook kan je ze meestal niet volledig overzetten.dns_vbl schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
Ja hoor, een deel maar lang niet ALLE aps.
Weet niet of iemand anders hier interesse heeft in de Coral Blue versie van de S7 Edge (nog geen bericht hiervan gelezen namelijk
), maar hij is nu te koop in Maleisië, vanaf 1 november in Taiwan en vanaf 5 november in Singapore. Hoop echt dat die ook naar Europa komt. Nadat ik de Note 7 helaas niet heb kunnen krijgen ben ik nu echt aan het wachten op deze Coral Blue S7 Edge.
Hoop dat die hier ook in november komt, dan kan er nog gebruik worden gemaakt van de cashback actie die er ook aan zit te komen. Heb al bij een paar shops nagevraagd maar niemand lijkt nog te weten of die naar Nederland komt of niet.
Hier het eerste filmpje ervan dat ik heb kunnen vinden.
Ik vind de kleur niks, kon je voorheen ook krijgen met de s6 maar dat heette dan zwartFirehuntah schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:41:
Weet niet of iemand anders hier interesse heeft in de Coral Blue versie van de S7 Edge (nog geen bericht hiervan gelezen namelijk), maar hij is nu te koop in Maleisië, vanaf 1 november in Taiwan en vanaf 5 november in Singapore. Hoop echt dat die ook naar Europa komt. Nadat ik de Note 7 helaas niet heb kunnen krijgen ben ik nu echt aan het wachten op deze Coral Blue S7 Edge.
Hoop dat die hier ook in november komt, dan kan er nog gebruik worden gemaakt van de cashback actie die er ook aan zit te komen. Heb al bij een paar shops nagevraagd maar niemand lijkt nog te weten of die naar Nederland komt of niet.
[video]
1 wacht op de S8 met UFSVerwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:26:
[...]
Ik laat ff in het midden of het wel/niet mogelijk is, maar;
1. Intern geheugen is veel sneller.
2 nog nooit gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door D0gtag op 30-10-2016 11:18 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Bij de zwarte S6 is het toch een heel andere kleur hoor.D0gtag schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Ik vind de kleur niks, kon je voorheen ook krijgen met de s6 maar dat heette dan zwartzwart met oled scherm geeft gewoon een mooier effect zeker met OAD.
Zwarte S7 Edge is zeker ook erg mooi maar ik vind het jammer dat de rand niet ook zwart is net zoals bij de Note 7 het geval was. Anders had ik al wel een zwarte gehad. Maar ga nu toch voor de Coral Blue als die hier uit komt.
[ Voor 3% gewijzigd door Firehuntah op 30-10-2016 11:39 ]
Bluetooth connectie met auto...(Zenec 5011D)
Voorheen kon ik altijd via mijn S7 Edge bluetooth instellen
en maakte deze automatisch verbinding...óók bij in- en uitstappen.
Nú moet ik iedere keer, als ik de auto verlaten heb en weer instap verbinding maken via de S7 edge...
Oproepgeluid inschakelen...
Hebben hier meer mensen last van ?
Nú moet ik iedere keer, als ik de auto verlaten heb en weer instap verbinding maken via de S7 edge...
Hebben hier meer mensen last van ?
Nee totaal een andere ervaring, met mijn note 4 moest ik altijd 1 min wachten voor hij verbinding had, nu is dit binnen 10 a 20 seconde het geval zonder dat ik iets hoef te doen.tjbork schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:
Hebben hier meer mensen last van ?![]()
Ik had juist bij de note edge dat ik handmatig de verbinding steeds moest aanklikken.. hij deed dus niks automatisch ook niet na 1min...tjbork schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:
Hebben hier meer mensen last van ?![]()
misschien een keer ontkoppelen en opnieuw proberen?
Dat kun je toch aan en uitzetten in het wifi menu (tik op 'Meer' rechtsboven)?frank.. schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:58:
Die van mij wordt maandag opgehaald. Blijf naar de wifi verbinding kwijtraken in slaapstand.
Vandaag mijn telefoon terug gekregen na scherm reparatie bij Dr Mobile (Samsung service) scherm was ingebrand en heb alleen maar 2,95 hoeven te betalen om de telefoon op te laten halen. Scherm is weer perfect
Nu alles terugzetten met smartswitch kijken of dat allemaal goed gaat
Wacht even, dat is toch het hele punt van adoptable storage?Jochemd13 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:07:
[...]
Dat klopt, maar dat heeft elke telefoon. En je kan ook niet altijd alle apps overzetten maar vaak maar een deel. Ook kan je ze meestal niet volledig overzetten.
(Even los van het feit dat dit bij Samsung uitstaat)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hoe zeker is het dat er nog een cashback actie voor de S7 Edge zal komen? En kun je dan ook met een in Duitsland gekocht toestel (gezien de prijs daar voor de Duos versie) aanspraak maken hierop?
[ Voor 12% gewijzigd door Apoca op 31-10-2016 20:16 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Verwijderd
domme vraag misschien maar bij aankoop van nieuw toestel wat moet je zelf nog aanpassen? email oa? is dat eenvoudig voor een leek? kan je meerdere emails installeren?
De cashback-acties in Nederland gelden alleen voor de in Nederland (EN voor de Nederlandse markt bestemde!) gekochte toestellen!Apoca schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:11:
Hoe zeker is het dat er nog een cashback actie voor de S7 Edge zal komen? En kun je dan ook met een in Duitsland gekocht toestel (gezien de prijs daar voor de Duos versie) aanspraak maken hierop?
Dus al sowieso niet voor een FD-versie, want die wordt helemaal niet verkocht in NL
Zag vanochtend bij gsmweb.nl staan dat de S7 50 euro cashback krijgt en de Edge 100. Is nu al weer aangepast, dus denk dat ze even te vroeg waren met plaatsen. Nieuwe aanbiedingen gaan meestal de 1e van de maand weer in, dus morgen meer info?!
Domme vragen bestaan niet. Googelen is vaak wel slim.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:28:
domme vraag misschien maar bij aankoop van nieuw toestel wat moet je zelf nog aanpassen? email oa? is dat eenvoudig voor een leek? kan je meerdere emails installeren?
Om een paar te noemen: inderdaad email instellen. Meerdere email account kan zeker (ik heb een email account bij zowel gmail als outlook). Verder: vingerafdruk/beveiliging, contacten importeren, startscherm, apps., persoonlijke voorkeuren....
Wordt bij jullie ook vaak volledig random en automatisch de 'videostabilisatie' in de camera app uitgeschakeld? Ik zie het meestal als ik met de videogrootte zit te spelen. Om op de volgende vraag te komen, welke videogrootte gebruiken jullie achter? Ben nogsteeds in dubio over FHD 60fps of QHD.
Oej Coral Blue komt ook hierheen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waar heb je dat gelezen? Ik zag voorlopig alleen Zuid Korea en de VS.
Volgens Phusebox zou dit vanaf de 7e zijn..pjlgt schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:39:
Zag vanochtend bij gsmweb.nl staan dat de S7 50 euro cashback krijgt en de Edge 100. Is nu al weer aangepast, dus denk dat ze even te vroeg waren met plaatsen. Nieuwe aanbiedingen gaan meestal de 1e van de maand weer in, dus morgen meer info?!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support