Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 10:56
Ik zie net op de frontpage een artikel over die AOD update. Toch lijkt er iets niet te kloppen:

Er staat dat er ook de mogelijkheid is om te tonen welke muziek wordt afgespeeld, vergezeld van knoppen om de speler te besturen.

Die zie ik bij mij er toch niet bij staan? Ik zie wel welk nr ik afspeel, maar kan niet op vorige/volgende duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:34
dat is inderdaad een fout.
Ik heb al een aparte topic aangemaakt voor de redactie.

avec_style in "Samsung brengt functies Galaxy Note 7 naar Galaxy S7-modelle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik een sms verstuur (chomp sms, gebruik ik al 3 jaar dus daar zit het probleem niet) en de sms wordt verstuurd dan springt mijn scherm uit en moet ik terug mijn vingerscanner gebruiken om erin te geraken...weet iemand hoe ik dit kan oplossen?...time out staat op 30 sec dus dit kan het probleem niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En als je de sms met een andere app, bijvoorbeeld de standaard berichten app, verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik nog niet getest maar het zou mij straf lijken moest daaraan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
wishmaster1986 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 01:21:
Al nieuws over nieuwe schermen? Ik begin me echt te irriteren aan me kapotte scherm.
Ja. Er is een omruilprogramma aangezien er geen nieuwe schermen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 14:44

GJA

Koldur schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

Ik zou inderdaad even je zou hoedje afdoen. Het zit hoogstwaarschijnlijk in het laad mechanisme en dat is onderdeel van een apart gedeelte van de FW wat toestel specifiek is en dus niet meegaat met de port. Ik zou gewoon de stap nemen als je er in geïnteresseerd bent.
Tnx... Heb je misschien een linkje voor die oorzaak? Ben er wel nieuwsgierig naar....

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:45:
heb ik nog niet getest maar het zou mij straf lijken moest daaraan liggen...
Die kans is anders wel het grootst als het precies steeds na het versturen van een bericht met dezelfde app gebeurt.

Testen met een andere app lijkt me dus echt stap 1.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 17-10-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:47:
waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik een sms verstuur (chomp sms, gebruik ik al 3 jaar dus daar zit het probleem niet) en de sms wordt verstuurd dan springt mijn scherm uit en moet ik terug mijn vingerscanner gebruiken om erin te geraken...weet iemand hoe ik dit kan oplossen?...time out staat op 30 sec dus dit kan het probleem niet zijn...
Herstart je toestel even, als het dan nog niet werkt probeer dan inderdaad even een andere sms app.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Laatst kreeg ik een melding vanuit Google dat mijn gratis (HTC) upgrade binnenkort gaat vervallen en ik over de standaard opslag limiet zit. Naar aanleiding van deze melding heb ik tal van video's verwijderd uit de Google foto's app. Sindsdien heb ik een probleem met de accu van mijn S7 Edge. Wanneer ik kijk bij batterij zie ik dat de foto app bovenaan staat qua gebruik (cpu totaal 2u17m / wakker blijven 27m/58s). Voor deze app heb ik de synchronisatie uitstaan dus snap eigenlijk niet wat er nu gebeurd en waarom deze foto app zolang "actief" is. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maakt helaas geen verschil. Iemand een tip om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:16

Zorian

What the fox?

bluecupra schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:00:
Laatst kreeg ik een melding vanuit Google dat mijn gratis (HTC) upgrade binnenkort gaat vervallen en ik over de standaard opslag limiet zit. Naar aanleiding van deze melding heb ik tal van video's verwijderd uit de Google foto's app. Sindsdien heb ik een probleem met de accu van mijn S7 Edge. Wanneer ik kijk bij batterij zie ik dat de foto app bovenaan staat qua gebruik (cpu totaal 2u17m / wakker blijven 27m/58s). Voor deze app heb ik de synchronisatie uitstaan dus snap eigenlijk niet wat er nu gebeurd en waarom deze foto app zolang "actief" is. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maakt helaas geen verschil. Iemand een tip om dit op te lossen?
Die app is een ware nachtmerrie.
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Tal van zooi verwijderd van Drive, nog steeds nokkievol.
Bleek later dat Google Foto's een compleet EIGEN afdeling heeft, los van Drive. En die knabbelt aan je ruimte.
Nu komt het leuke: Ondanks dat het een eigen afdeling is, pakt ie wel AL je foto's uit Drive, converteert die en smijt ze in een prachtig album ofzo. Dubbele ruimte dus.
Even hierheen gaan: https://photos.google.com/
Alles weghalen. En controleer je vuilnisbak daarna. Daar gaat alles heen uit Google Drive en Foto's, en blijft ruimte innemen. Maak van tevoren wel een backup op je pc zodat de boel niet verloren gaat.
Kan aanraden de Photos app op je telefoon uit te schakelen. Dan vreet ie ook niet meer aan je accu.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 18-10-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Mohy schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:19:
Heb hem net, maar is ook alweer DOA :'( . Na het opstarten bevroor het scherm vrij snel bij een willekeurige applicatie en dan rebooten.
Nieuw toestel, zelfde gezeik, alleen in mindere mate. Netjes omgeruild door de winkel, maar het blijft gokken wanneer het toestel reboot. Op internet gekeken en meer mensen hebben het probleem na de laatste security patch van september. Helaas geen oplossingen voor dit issue. Ook al factory reset gedaan, maar weinig verbetering. Heeft iemand anders hier dezelfde ervaring?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Zorian schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:04:
[...]

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Tal van zooi verwijderd van Drive, nog steeds nokkievol.
Bleek later dat Google Foto's een compleet EIGEN afdeling heeft, los van Drive. En die knabbelt aan je ruimte.
Nu komt het leuke: Ondanks dat het een eigen afdeling is, pakt ie wel AL je foto's uit Drive, converteert die en smijt ze in een prachtig album ofzo. Dubbele ruimte dus.
Alles weghalen. En controleer je vuilnisbak daarna. Daar gaat alles heen uit Google Drive en Foto's, en blijft ruimte innemen. Maak van tevoren wel een backup op je pc zodat de boel niet verloren gaat.
Kan aanraden de Photos app op je telefoon uit te schakelen. Dan vreet ie ook niet meer aan je accu.
Bedankt voor je snelle reactie, heb jij dit opgelost door alles uit je Google Foto's te verwijderen? Erg apart gedrag in ieder geval.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Dat is alleen als je hem van de standaard-setting afhaalt.

Normaliter laat-ie het op 'high quality' op, dat is tot max 16MP (afaik), en dan telt de ruimte niet mee.
Als je die setting verandert en als 'original quality' opslaat, dan telt het wel met je Drive-ruimte mee.

Het staat er ook bij, als je de setting verandert, dus je had het kunnen weten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PR5P4ySh2EU6Pl3Q3rrhmkEe/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 18-10-2016 10:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluecupra schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:00:
Wat je kan doen is de app verwijderen en weer opnieuw installeren. Of cache en gegevens van de app wissen.
Ik heb geen problemen met Google foto's afgezien van het feit dat het geen foto's verwijderd van sd opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:16

Zorian

What the fox?

bluecupra schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, heb jij dit opgelost door alles uit je Google Foto's te verwijderen? Erg apart gedrag in ieder geval.. |:(
Ik moest zoveel weghalen dat ik besloot gewoon alles eruit te trekken ja. In het kader van opschonen en eventueel later weer wat terugzetten als de ruimte dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 09:33
[...]

Ik heb hem gewoon op synchroniseren tijdens het opladen..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje : kan die aod update port van de note 7 al geïnstalleerd worden, of moeten we daarop wachten en komt ie vanzelf?
Ik heb de apk namelijk al maar durf hem er nog niet op te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 18:13

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:15:
Vraagje : kan die aod update port van de note 7 al geïnstalleerd worden, of moeten we daarop wachten en komt ie vanzelf?
Bij mij kwam die een paar dagen geleden al via Galaxy Apps, nog ruim voor het bericht op de frontpage.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Al ontdekt je gaat naar instellingen - >display->always on->info always on en dan kan je hem bijwerken.
Gaat dus niet vanzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:23:
Al ontdekt je gaat naar instellingen - >display->always on->info always on en dan kan je hem bijwerken.
Gaat dus niet vanzelf
Jawel hoor, Galaxy Apps kwam gisteren met een update voor Always On, ben je ingelogd in Galaxy Apps?

Je zou eens kunnen kijken in de app en dan rechtsboven onder de ... kiezen voor Mijn Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Jawel hoor, Galaxy Apps kwam gisteren met een update voor Always On, ben je ingelogd in Galaxy Apps?

Je zou eens kunnen kijken in de app en dan rechtsboven onder de ... kiezen voor Mijn Apps.
Aha dat is het dus ik heb die galaxy apps niet ingesteld :-)
Is dat nog de moeite waard om in te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2016 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:15:
Wat ik zo lees is het nog niet echt als de Note7. Kan het mis hebben maar worden alle notificaties nu getoont?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

Aha dat is het dus ik heb die galaxy apps niet ingesteld :-)
Is dat nog de moeite waard om in te stellen?
Via deze app kan je ook bijvoorbeeld extra camerazaken installeren etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:34
Garret1410 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:03:
[...]

Wat ik zo lees is het nog niet echt als de Note7. Kan het mis hebben maar worden alle notificaties nu getoond?
Even snel getest en Gmail notificaties worden in ieder geval niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Garret1410 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:03:
[...]

Wat ik zo lees is het nog niet echt als de Note7. Kan het mis hebben maar worden alle notificaties nu getoont?
Nee volgens mij niet, zie bijvoorbeeld het artikel over de Note 7:

http://phoneradar.com/sam...-display-updated-feature/

Hier zie je een screen waarin wel het WhatsApp logo staat. In het filmpje zie je ook de mogelijkheid om te double-tappen op het muzieknummer dat je afspeelt om vervolgens volgende/vorige en pauze te kunnen selecteren. Hier wacht ik echt met smacht op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
Ik kom mij ook even aanmelden in dit topic.
Gisteren de knoop doorgehakt en de S7 (zwart) als opvolger van mijn Nexus 5x besteld. Zaterdag komt ie binnen :D

Ik kom van de Nexus 5x en wou eigenlijk wachten op te Pixel. Maar die is me te duur geworden voor wat je er voor terug krijgt.. Daarvoor de z3 compact (te fragiel en te veel bloatware) en de Galaxy Nexus (mijn fijnste toestel ooit) gehad.

Ik heb nog even getwijfeld over de S6 (edge) maar de extra batterij en fijnere grip hebben me toch overgehaald om een beetje extra voor de S7 te betalen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd wel heel vaak dat ik voor mijn gevoel 1 keer op de homeknop druk en dat hij toch de camera opent. Ik wil die feature eigenlijk niet uitzetten, maar ben benieuwd of jullie dat ook ervaren?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
BillSpaarbank schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:18:
Ik heb de laatste tijd wel heel vaak dat ik voor mijn gevoel 1 keer op de homeknop druk en dat hij toch de camera opent. Ik wil die feature eigenlijk niet uitzetten, maar ben benieuwd of jullie dat ook ervaren?
Dit ervaar ik ook. Vooral als ik hem uit m'n broekzak haal. Ging er altijd vanuit dat ik dan per ongeluk een keer op home druk en dan nog een keer per ongeluk als ik m'n vinger wil scannen... is blijkbaar erg gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Nee volgens mij niet, zie bijvoorbeeld het artikel over de Note 7:

http://phoneradar.com/sam...-display-updated-feature/

Hier zie je een screen waarin wel het WhatsApp logo staat. In het filmpje zie je ook de mogelijkheid om te double-tappen op het muzieknummer dat je afspeelt om vervolgens volgende/vorige en pauze te kunnen selecteren. Hier wacht ik echt met smacht op :9
Oke dacht ik al. Ik heb een Note7 port op mijn S7 en daarbij krijg ik wel alle notificaties te zien maar kan niet op de icoontjes dubbel klikken om de app te openen zoals bij de note7
El_V schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:10:
Ik kom mij ook even aanmelden in dit topic.
Gisteren de knoop doorgehakt en de S7 (zwart) als opvolger van mijn Nexus 5x besteld. Zaterdag komt ie binnen :D

Ik kom van de Nexus 5x en wou eigenlijk wachten op te Pixel. Maar die is me te duur geworden voor wat je er voor terug krijgt.. Daarvoor de z3 compact (te fragiel en te veel bloatware) en de Galaxy Nexus (mijn fijnste toestel ooit) gehad.

Ik heb nog even getwijfeld over de S6 (edge) maar de extra batterij en fijnere grip hebben me toch overgehaald om een beetje extra voor de S7 te betalen. Ik ben benieuwd.
Welkom maar wat is de reden dat je de 5x weg doet. Lijkt me nog steeds een prima phone.

[ Voor 31% gewijzigd door Garret1410 op 19-10-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Zorian schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Ik moest zoveel weghalen dat ik besloot gewoon alles eruit te trekken ja. In het kader van opschonen en eventueel later weer wat terugzetten als de ruimte dat toelaat.
Gezien de batterij / proces problemen aanhielden heb ik zojuist de content van Google Foto's gebackupped en vervolgens verwijderd. Hierna heb ik mijn toestel opnieuw gestart en zie nu bij batterij gebruik niet meer de Google foto's app vermeld (enkel de standaard processen scherm en Android). Erg apart dat deze applicatie zo "onderuit" gaat na het verwijderen van content.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Oke dacht ik al. Ik heb een Note7 port op mijn S7 en daarbij krijg ik wel alle notificaties te zien maar kan niet op de icoontjes dubbel klikken om de app te openen zoals bij de note7

[...]

Welkom maar wat is de reden dat je de 5x weg doet. Lijkt me nog steeds een prima phone.
batterij.. die red het einde van de dag niet (en dan gebruik ik niet eens heel intensief de telefoon)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t1PKMKKyYpYK2zlsaAi7vvIw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OcC6X6eiVXHzJHUKqgFx3sgD/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor India (INS), gereleased 19 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Fri, 7 Oct 2016 11:40:41 +0000
Security Patch Level 2016-10-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPJ7
CSC G935FPHN1BPH3
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
http://www.rtlnieuws.nl/b...jin-op-weg-naar-nederland

Voor wie nog wacht op onderdelen / schermen - goed nieuws.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004

Rio

Ik heb al een boek

henklbr schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:28:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor India (INS), gereleased 19 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPJ7
CSC G935FPHN1BPH3

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
Thanks. Ik ging in heel korte tijd van heel enthousiast ivm verwachting Nougat naar gewoon blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Iemand die mij kan vertellen of de apps van Samsung zelf verwijderd kunnen worden? Mijn oude one plus one had gewoon bijna stock en dat was hemels! Ik mis dat hier een beetje...En is er een app of iets wat erop lijkt wat andere apps ook echt afsluit en niet dat neppe 'afgesloten' maar ondertussen wel meldingen geven :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor India (INS), gereleased 19 okt 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPJ7
CSC G930FPHN1BPH3

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Is dat een typo? Of voor de normale S7 nog geen oktober patches?

Edit:
Oh onderaan staat "Security Patch Level 2016-10-01" dus zal typo zijn :)
Wilde checken via Sammobile, maar kon de INS firmware voor S7 niet vinden...

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 19-10-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Is dat een typo? Of voor de normale S7 nog geen oktober patches?

Edit:
Oh onderaan staat "Security Patch Level 2016-10-01" dus zal typo zijn :)
Wilde checken via Sammobile, maar kon de INS firmware voor S7 niet vinden...
Foutje: bedankt (en verbeterd ondertussen)... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Laatst online: 01:39
hoi mede-tweakers.

zojuist eindelijk mijn s7 edge binnen maar ik loop tegen een probleempje aan.

Het volume voor berichten is echt belachelijk hard. Ik kan de volumeschuif wel helemaal naar links doen maar die instelling onthoud hij niet.

heeft nog iemand dit probleem toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:02

JSchut

.....

frank.. schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:44:
hoi mede-tweakers.

zojuist eindelijk mijn s7 edge binnen maar ik loop tegen een probleempje aan.

Het volume voor berichten is echt belachelijk hard. Ik kan de volumeschuif wel helemaal naar links doen maar die instelling onthoud hij niet.

heeft nog iemand dit probleem toevallig?
Even voor de zekerheid. Je hebt meerdere volumeregelaars heh. Standaard is volume veranderen je beltoon volume. Of als je media bekijkt je media volume. Als je dat doet heb je rechtsboven een pijltje en kan je je andere volumes zien. Daar staat een aparte voor meldingen. Het kan ook via instellingen -> geluiden en trillen -> volume.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doen jullie eigenlijk met de batterij? helemaal leeg laten gaan?
opladen tussen 50 en 80%?
want je leest zoveel op het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
JSchut schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Even voor de zekerheid. Je hebt meerdere volumeregelaars heh. Standaard is volume veranderen je beltoon volume. Of als je media bekijkt je media volume. Als je dat doet heb je rechtsboven een pijltje en kan je je andere volumes zien. Daar staat een aparte voor meldingen. Het kan ook via instellingen -> geluiden en trillen -> volume.
Die had ik al gevonden ;)
als ik het schuifje net van de stille stand afhaal zodat je net dat blauwe lijntje niet ziet en ik sluit af... past hij standaard het volume aan naar een halve centimeter blauwe streep. (beetje krom uitgelegd maar je vat het wel denk ik haha )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:58:
Savonds aan de lader als ik naar bed ga. Dan is er nog zo'n 20%-30% over.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Die van mij zit merendeels doordeweeks aan de lader, dan komt ie niet onder de 95%. In de auto, op kantoor en thuis ligt ie op de laadpad :)

Alleen in de weekenden, dus vanaf vrijdagavond tot maandagochtend hangt ie niet aan de lader, dan heb ik nog een procentje of 15 over (doe er niet heel veel mee in het weekend)

Geen idee of het goed is, maar eerlijk gezegd maakt mij dat niet heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
Dat is dan helemaal lekker zeg. Twee weken geleden communiceerde Comserve nog dat er niets anders op zat dan een nieuw toestel aan te schaffen omdat er geen hoop was op spoedige levering van schermen. Sterker nog, er wordt zelfs een heel omruilprogramma door Samsung opgetuigd, waarbij je in het geval van een S7 Edge €412,- mag aftikken.

Ik ga zeker even met de klantenservice contact opnemen, die €295,- voor een scherm betaal ik graag, de meerprijs voor een nieuw toestel dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 30carbonclocks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-10 15:03
barrymossel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:10:
Sinds vorige week werkt "volgend nummer" niet meer via dubbelklik op de afstandbediening van mijn Xiaomi Pistons V3 (i.c.m. Spotify). Voorheen werkte dit wel (met iedere Android telefoon). Ook blijft Spotify doorspelen als ik de koptelefoon eruit trek (normaal ging Spotify dan op pauze). Heb ik ergens een instelling aangepast of is er iets anders mis? (Vanavond als ik eraan denk sowieso eens testen met de stock oortjes.)

---edit---
Hmm nu ik erover nadenk zou het best kunnen dat het probleem is ontstaan toen ik m'n case in gebruik nam...
Dit is een probleem van Spotify (waarschijnlijk iets waarbij de app crasht, maar de audio blijft doorspelen). Het werkt soms om, als dat gebeurt, Spotify af te sluiten via het multitaskingmenu en het dan opnieuw op te starten.

Hopelijk fixt Spotify dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 20:12
http://www.popularmechani...li-ion-batteries-charged/

Leuk leesvoer. Ikzelf laad hem dus vaker op. Het is beter om vaker op te laden dan helemaal ergens tussen de 0 en 20% op te laden. Het beste voor de batterij is tussen de 40 en 80%

Edit: the bron komt van batteryuniversity.
Lijkt me dus valide informatie...

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

[ Voor 13% gewijzigd door roT- op 19-10-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
henklbr schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:28:

[afbeelding][afbeelding]
_/-\o_

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
Toen ik gisteren een foto trok van mijn receiver met mijn S7 viel me iets op: Namelijk dat hij de rechte lijnen op de foto serieus vervormd, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wanneer ik een foto trek van mijn trackpad op mn laptop krijg ik hetzelfde effect te zien, namelijk dat de lijnen naar het midden van de foto iets verbogen worden.

Voorbeeld: http://share.pho.to/APLgI

[ Voor 5% gewijzigd door Yargo op 20-10-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Yargo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:33:
Toen ik gisteren een foto trok van mijn receiver met mijn S7 viel me iets op: Namelijk dat hij de rechte lijnen op de foto serieus vervormd, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wanneer ik een foto trek van mijn trackpad op mn laptop krijg ik hetzelfde effect te zien, namelijk dat de lijnen naar het midden van de foto iets verbogen worden.

Onder de instellingen van de camera heb je een optie "Vormcorrectie". Daarmee zou het beter moeten gaan, althans, bij mij helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Even snel getest met mijn beeldscherm en trackpad en lijkt gewoon volledig recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

In je camera settings de distortion optie uit of aan staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Is dit met of zonder 'vormcorrectie' aan?
Staat onderaan bij instellingen binnen de camera-app.

Dit 'euvel' is trouwens al paar keer uitgebreid besproken.

(Ik zie dat Jabberwock me al voor was... Ik typte wat langzamer zo te zien ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 20-10-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
Mau_Maus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:48:
[...]

Is dit met of zonder 'vormcorrectie' aan?
Staat onderaan bij instellingen binnen de camera-app.

Dit 'euvel' is trouwens al paar keer uitgebreid besproken.
Vormcorrectie stond uit. Net getest en op een nieuw getrokken foto is het wel recht met die functie aan. Bij de "Live" versie op het scherm net voor het trekken is het nog scheef. Iig bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
30carbonclocks schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:19:
[...]

Dit is een probleem van Spotify (waarschijnlijk iets waarbij de app crasht, maar de audio blijft doorspelen). Het werkt soms om, als dat gebeurt, Spotify af te sluiten via het multitaskingmenu en het dan opnieuw op te starten.

Hopelijk fixt Spotify dit.
Ik heb precies hetzelfde alleen dan met de bluetooth in me auto icm met Spotify. Volgend of vorig nummer via het stuur werkt dan niet meer en als ik de auto uitzet dan speelt me Spotify door via de telefoon speaker ipv op pauze te gaan.

Bij mij werkte het herstarten van Spotify. Toen deed alles weer hoe het moest, hopen dat Spotify het oplost in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:51:
[...]

Herstart je toestel even, als het dan nog niet werkt probeer dan inderdaad even een andere sms app.
Het ligt dus aan de app (chomp sms)
Ik gebruik deze app al 2 jaar (op mijn nexus 5) en heb hier nooit geen problemen mee gehad...dan ligt dit toch aan samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:36:
[...]

Het ligt dus aan de app (chomp sms)
Ik gebruik deze app al 2 jaar (op mijn nexus 5) en heb hier nooit geen problemen mee gehad...dan ligt dit toch aan samsung...
Als andere sms app wel werkt dan ligt het aan de app.
Misschien is er een update geweest waardoor het nu niet meer werkt. Komt wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kid Jansen schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:54:
Gedaan en dit probleem is nu weg, maar heb er een andere voor terug gekregen waardoor ik er netto alsnog niks mee ben opgeschoten. Nu zit het proces Media Server op 58%, waardoor de accu alsnog in een dag leeg is. Is dit tijdelijk en komt dit doordat ik die caches gewist heb?
Hierna nog paar keer de program cache gewist en toen waren de accuproblemen ook ineens weer weg. Nu al meerdere weken dat het weer prima is, zojuist op de minuut precies 130 uur gehaald. Heb eerder ook wel paar keer 140+ uur gehaald, maar heb hem deze week voor mijn doen nog redelijk veel gebruikt (vooral browsen, e-mail en WhatsApp, daarnaast nog beetje muziek luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kid Jansen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:49:
[...]

Hierna nog paar keer de program cache gewist en toen waren de accuproblemen ook ineens weer weg. Nu al meerdere weken dat het weer prima is, zojuist op de minuut precies 130 uur gehaald. Heb eerder ook wel paar keer 140+ uur gehaald, maar heb hem deze week voor mijn doen nog redelijk veel gebruikt (vooral browsen, e-mail en WhatsApp, daarnaast nog beetje muziek luisteren).
140 uur? Welke instellingen? Welk gebruik? Klinkt alsof je telefoon zolang op standby stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Nee, gewoon mijn normaal gebruik. Zit van alles bij: bellen, WhatsApp, mailen, browsen, muziek, YouTube. Het scheelt als je niet 95% van de tijd met je telefoon in je handen zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kid Jansen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:11:
Nee, gewoon mijn normaal gebruik. Zit van alles bij: bellen, WhatsApp, mailen, browsen, muziek, YouTube. Het scheelt als je niet 95% van de tijd met je telefoon in je handen zit ;)
Maak eens een screenshot. Klinkt als bullshit namelijk. 130 uur is meer dan 5 dagen. Het is geen Nokia 3210 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Als je zo graag ongelijk wilt krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/COi6V3FyRoWoM3slc6MexvGt/full.png

Zoals ik al aangaf: ik gebruik hem gewoon niet zo intensief. Als m'n scherm gemiddeld genomen een half uur per dag aan staat is het veel. Dat ding is in veel opzichten zwaar overkill voor mij. Ik heb hem vooral voor het scherm en de camera (heb verder alleen spiegelreflex, wat niet altijd even handig is met meenemen) en met de gedachte dat ik er wel weer even mee vooruit kan (vorige telefoon ook 4 jaar mee gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Kid Jansen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:38:

[afbeelding]

Zoals ik al aangaf: ik gebruik hem gewoon niet zo intensief. Als m'n scherm gemiddeld genomen een half uur per dag aan staat is het veel. Dat ding is in veel opzichten zwaar overkill voor mij. Ik heb hem vooral voor het scherm en de camera (heb verder alleen spiegelreflex, wat niet altijd even handig is met meenemen) en met de gedachte dat ik er wel weer even mee vooruit kan (vorige telefoon ook 4 jaar mee gedaan).
Thanks!
Goed om te zien inderdaad.
Maar zoals je zelf aangeeft, ik denk ook niet dat jij een typisch standaard gebruik hebt voor een S7-bezitter ;) Dus de meeste mensen zullen er beduidend minder lang mee doen voor hem opnieuw te moeten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

What the fuck .. gisteren had ik 2 uur SoT en was m'n accu om 22:00 gewoon dood, 07:00 's ochtends van de lader gehaald. Al een keer een factory reset gedaan en dat hielp heel iets maar als je dan ziet dat iemand er 5 dagen mee kan .. waar zit dan het verschil vraag ik me af?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Arfman schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:11:
What the fuck .. gisteren had ik 2 uur SoT en was m'n accu om 22:00 gewoon dood, 07:00 's ochtends van de lader gehaald. Al een keer een factory reset gedaan en dat hielp heel iets maar als je dan ziet dat iemand er 5 dagen mee kan .. waar zit dan het verschil vraag ik me af?
In het gebruik dus. Die vijf dagen is met max 30min OST per dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Laatst online: 02-10 09:33

Maar laad jij hem niet stiekem een paar % erbij tussendoor? of is dit echt 5 dagen lang zonder ergens maar een oplader te gebruiken? (ook niet aan de pc of in de auto aan de usb ofzo)
Op zich wel heel knap dat hij die 5 dagen haalt! Maar je zegt het al je doet er vrij weinig mee.. Eventjes whatsappen en dan zie je hem al in het lijstje bovenaan staan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 21-10-2016 10:49 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:49:
[...]
Maar laad jij hem niet stiekem een paar % erbij tussendoor? of is dit echt 5 dagen lang zonder ergens maar een oplader te gebruiken? (ook niet aan de pc of in de auto aan de usb ofzo)
Op zich wel heel knap dat hij die 5 dagen haalt! Maar je zegt het al je doet er vrij weinig mee.. Eventjes whatsappen en dan zie je hem al in het lijstje bovenaan staan :P
Stiekem tussendoor bijladen gaat niet, omdat je dat dan in het grafiekje zou zien, ik zie alleen een dalende lijn met alleen aan het einde weer een stijgende omdat hij aan de lader moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:38

[afbeelding]

Ik had wel een screenshot willen zien van het verbruik van de overige apps en je sot. 5+ dagen is echt wel veel. Lijkt er haast op of ie deze 5 dagen enkel stil heeft gelegen en vrijwel geen apps geïnstalleerd heeft staan. Anders lijkt me dit echt onhaalbaar.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004

Rio

Ik heb al een boek

Team-RiNo schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Ik had wel een screenshot willen zien van het verbruik van de overige apps en je sot. 5+ dagen is echt wel veel. Lijkt er haast op of ie deze 5 dagen enkel stil heeft gelegen en vrijwel geen apps geïnstalleerd heeft staan. Anders lijkt me dit echt onhaalbaar.
8)7
Best vermoeiend dit. Waarom ga je zelf niet even proberen wat er gebeurd als je je telefoon max een half uur per dag gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Inderdaad irritant en vervuiling van dit topic aangezien er een speciaal topic is voor batterij (drain) info en problemen...

[Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic

8)7
Alleen hebben we het hier juist niet over een battery drain, dus horen die posts daar helemaal niet thuis. Als je zaken offtopic vindt, maak dan een topic report aan in plaats van in het topic zelf te gaan reageren..

[ Voor 36% gewijzigd door PaT op 23-10-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:57:
[...]

Als andere sms app wel werkt dan ligt het aan de app.
Misschien is er een update geweest waardoor het nu niet meer werkt. Komt wel vaker voor.
heb nu textra erop staan en hier geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Bij mijn Edge valt de wifi soms uit als ik hem even niet gebruik. Ik heb al vanalles geprobeerd, cash geleegd, spaarstand uit, alle apps nagelopen, slimme netwerkwissel uit en de optie 'wifi in slaapstand' staat op altijd aan. Ook al een paar keer de netwerk instellingen gereset en wifi netwerk opnieuw ingesteld maar niets helpt.

Zelfs al een de router gereset.
Ook vreemd dat alleen mijn telefoon de verbinding eruit gooit.

Heeft iemand ook deze problemen??
....of de oplossing? 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 22:42
frank.. schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:50:
Bij mijn Edge valt de wifi soms uit als ik hem even niet gebruik. Ik heb al vanalles geprobeerd, cash geleegd, spaarstand uit, alle apps nagelopen, slimme netwerkwissel uit en de optie 'wifi in slaapstand' staat op altijd aan. Ook al een paar keer de netwerk instellingen gereset en wifi netwerk opnieuw ingesteld maar niets helpt.

....of de oplossing? 😎
Als je echt alles hebt geprobeerd dan zou ik een factory reset doen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Laatst online: 20-09 18:49
frank.. schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:50:

....of de oplossing? 😎
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem, harde reset gedaan, nieuwe rom erop geflashed, hielp allemaal niks. Contact opgenomen met Coolblue. Telefoon gaat retour voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
Arfman schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:11:
Denk ook niet dat je je batterij een dienst bewijs als je hem 9 uur aan een lader laat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Crawl NL schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:38:
[...]

Denk ook niet dat je je batterij een dienst bewijs als je hem 9 uur aan een lader laat hangen.
Klopt maar ik kom daar niet altijd onderuit, ik wil namelijk mijn wekker niet zetten `s nachts om de telefoon uit de lader te halen. Ik zou bijna een tijdschakelaar moeten gebruiken die na 1.5 uur de stroom eraf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
roT- schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:52:
[...]

http://www.popularmechani...li-ion-batteries-charged/

Leuk leesvoer. Ikzelf laad hem dus vaker op. Het is beter om vaker op te laden dan helemaal ergens tussen de 0 en 20% op te laden. Het beste voor de batterij is tussen de 40 en 80%

Edit: the bron komt van batteryuniversity.
Lijkt me dus valide informatie...

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Ik quote roT, denk dat dat dus reuze meevalt met je telefoon 's nachts aan de lader te laten hangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 12:53
[...]

Dit is de grootst mogelijke onzin, Als je telefoon eenmaal vol is gaat deze over op druppellading, wat in de praktijk 0,0000001% invloed heeft op de accu e.d. Niet druk om maken dus.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Kapitein187 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:26:
[...]

Als je echt alles hebt geprobeerd dan zou ik een factory reset doen.
Factory reset lijkt vooralsnog te werken! 😎
Hopen dat het zo blijft! Thx!!
stifler70 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:33:
[...]

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem, harde reset gedaan, nieuwe rom erop geflashed, hielp allemaal niks. Contact opgenomen met Coolblue. Telefoon gaat retour voor reparatie.
Dat is mooi kl@te zeg! Ben heel benieuwd waarmee ze komen. Is ze hem lang kwijt??

Harde reset lijkt bij mij te werken...ff afwachten of het zo blijft.

[ Voor 45% gewijzigd door PaT op 24-10-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Gebruik de "wijzig" knop als je als laatste gereageerd heb.

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 24-10-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Dat is onzin, vroeger bij oude batterijen was dat zo. Bij een modern apparaat maakt dat helemaal niets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Mijn S7 Edge besloot gister opeens dat het scherm niet meer aanwilde en de LED bleef wel blauw knipperen.
2x was het op te lossen met een reset door Volume-down + power in te drukken, de derde keer niet meer.
Daarna batterij leeg laten lopen (zoals gelezen kon dat helpen), maar nu laat de batterij wel op maar geeft de hele telefoon/scherm en LED niets meer aan dat hij op laad. Enige manier dat ik weet dat hij op laad is omdat m'n powerbank leeg loopt.

Ga vanmiddag al terug naar de Media Markt, tenzij hier iemand een idee heeft wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
gjkooijman schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:35:
Mijn S7 Edge besloot gister opeens dat het scherm niet meer aanwilde en de LED bleef wel blauw knipperen.
2x was het op te lossen met een reset door Volume-down + power in te drukken, de derde keer niet meer.
Daarna batterij leeg laten lopen (zoals gelezen kon dat helpen), maar nu laat de batterij wel op maar geeft de hele telefoon/scherm en LED niets meer aan dat hij op laad. Enige manier dat ik weet dat hij op laad is omdat m'n powerbank leeg loopt.

Ga vanmiddag al terug naar de Media Markt, tenzij hier iemand een idee heeft wat het kan zijn?
Kleine vraag, als je dat doet. Druk je dan eerst de volume down in en daarna power of direct tegelijk? Die van mij herstart namelijk niet als ik ze direct tegelijk indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
melvinnie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

Kleine vraag, als je dat doet. Druk je dan eerst de volume down in en daarna power of direct tegelijk? Die van mij herstart namelijk niet als ik ze direct tegelijk indruk.
Beiden geprobeerd, maar op dit moment reageert hij nergens meer op.
Ook niet op volume-up + home en dan power knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjkooijman schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:35:

Haal de simkaart er eens uit. Was bij ook dat blauwe led bleef knipperen en dat ik hem moest resetten.
In principe zou de combinatie van home, power knop en volume up of down moeten werken. Je komt dan in download menu of recovery terecht als je deze zou blijven inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
ik222 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Dat is onzin, vroeger bij oude batterijen was dat zo. Bij een modern apparaat maakt dat helemaal niets meer uit.
Oud, nieuw of druppellading een batterij blijft het niet prettig vinden om onder spanning te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkooijman
Garret1410 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Haal de simkaart er eens uit. Was bij ook dat blauwe led bleef knipperen en dat ik hem moest resetten.
In principe zou de combinatie van home, power knop en volume up of down moeten werken. Je komt dan in download menu of recovery terecht als je deze zou blijven inhouden.
Werkt helaas ook niet. Op dit moment reageert de telefoon nergens op en geeft hij ook niet aan via de LED of scherm dat hij aan het opladen is... Straks maar richting Media Markt, vrees ik. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjkooijman schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Werkt helaas ook niet. Op dit moment reageert de telefoon nergens op en geeft hij ook niet aan via de LED of scherm dat hij aan het opladen is... Straks maar richting Media Markt, vrees ik. :-(
Vergeet niet dat dit wat langer duurt, toch even proberen. Anders via smartswitch van Samsung de firmware opnieuw op het toestel zetten. Werkt prima en heeft geen effect op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 20:12
Crawl NL schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Oud, nieuw of druppellading een batterij blijft het niet prettig vinden om onder spanning te staan.
dat niet prettig vinden is verwaarloosbaar.

Je batterij leegtrekken tot 15-20% is erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

De S7 vliegt nu ook in de fik, aldus Telegraaf. Meerdere gevallen bekend, ben benieuwd hoe groot dit nieuws wordt..

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
NeoMe schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:11:
De S7 vliegt nu ook in de fik, aldus Telegraaf. Meerdere gevallen bekend, ben benieuwd hoe groot dit nieuws wordt..
Naar mijn mening heb je altijd, zeker bij zoveel toestellen, kans dat er een aantal gebreken kunnen vertonen. Het hangt er vanaf hoeveel toestellen er daadwerkelijk last van hebben om te zeggen dat het een echt probleem is met de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 12:33
melvinnie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Naar mijn mening heb je altijd, zeker bij zoveel toestellen, kans dat er een aantal gebreken kunnen vertonen. Het hangt er vanaf hoeveel toestellen er daadwerkelijk last van hebben om te zeggen dat het een echt probleem is met de serie.
Gebreken, of ontploffen/in de fik vind ik nogal een verschil.
Als een button niet helemaal lekker werkt, of een vlek op de camera of wat dan ook..dan zeg ik ok..ruilen, niks aan de hand.
Maar ontploffen, of andere gevaarlijke situaties lijken mij toch echt ff zaken die we wat serieuzer mogen nemen.
Je zal hem bijv. maar in je Gear VR hebben zitten..lekker dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Misschien handig om de link erbij te vermelden:
http://www.telegraaf.nl/d...y_S7_in_vlammen_op__.html

Toch neem ik het nog met een korreltje zout. Er is een verschil met een structureel probleem en enkele.
Wat allerlei oorzaken kan hebben.
Nu komt het alleen meteen in het nieuws vanwege de Note 7, maar durf te wedden dat er ook S6 modellen wereldwijd zijn geweest die in de fik zijn gevlogen... en iPhones... en andere...
Het lijkt mij ieder geval minder erg als de Note aangezien de S7 al maanden langer uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
tldr; Home button van s7 edge doet het niet meer na een douche. Vingerafdrukscanner doet het wel.

Hey Tweakers!

Ik heb een probleem waar ik zover ik gezocht heb niets relevants van heb kunnen vinden. Het zit namelijk zo: ik douche soms met mijn s7 edge die ik dan gebruik als muziek speler en dat ging tot nu toe allemaal helemaal prima. Ik hoorde wel dat de speaker erna wel gek kan klinken maar omdat het een waterdichte telefoon hoort te zijn dacht ik dat het prima kon. Nou heb ik de laatste 2 keren dat ik gedoucht heb wel problemen ondervonden. De eerste keer deden de knoppen heel raar en soms helemaal niet. Na een tijdje en een restart deden ze het wel weer. Nu ging ik gisteren weer douchen en ben ik naar mijn vriendin gegaan. Toen ik er aan kwam deden de knoppen het weer even niet. Daarna deden ze het wel weer behalve de home button waar de vingerafdrukscanner ook in zit. Deze doet het wel. Ik dacht dat het misschien te maken had met het douchen.

Wat ik zelf geprobeerd heb:

-Reboot
-Veilige modus
-Apps verwijderen
-In rijst leggen

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen en of dit onder de garantie valt? Zou ik hiermee naar de samsung store kunnen gaan i.p.v. student mobiel (vorige keer was ik mn mobiel voor n maand kwijt..)?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Het is wel de Telegraaf he, de grootste sensatie/roddelkrant ;)

Ik zou eerst even afwachten of officiële bronnen dit kunnen bevestigen. Zo las ik dat er een dame was die ook meldde dat haar Note 7 was afgebrand en haar auto in de fik was gevlogen, maar het bleek (na onderzoek) volledig uit haar duim te zijn gezogen:

http://www.idigitaltimes....remain-unconfirmed-557987

[ Voor 5% gewijzigd door JDL15 op 24-10-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
BSOD baby schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:57:
tldr; Home button van s7 edge doet het niet meer na een douche. Vingerafdrukscanner doet het wel.

Nu ging ik gisteren weer douchen en ben ik naar mijn vriendin gegaan. Toen ik er aan kwam deden de knoppen het weer even niet.
Volgens mij ligt het aan je vriendin...

Ach kom water + electronica = om problemen vragen toch. Dat je smartphone eens nat wordt van de regen.
Maar ermee gaan douchen of onder water foto's maken... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door dns_vbl op 24-10-2016 17:41 ]

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
dns_vbl schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

Volgens mij ligt het aan je vriendin...

Ach kom water + electronica = om problemen vragen toch. Dat je smartphone eens nat wordt van de regen.
Maar ermee gaan douchen of onder water foto's maken... 8)7
De s7 edge is IP68 Waterdicht.. Het klinkt alsof je dat niet wist van de s7 serie :+
Natuurlijk is het beter om het toestel niet met water in contact te laten komen maar een simpele douche leek mij niet zo schadelijk als die IP68 gerate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSOD baby schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:46:
[...]
De s7 edge is IP68 Waterdicht.. Het klinkt alsof je dat niet wist van de s7 serie :+
Natuurlijk is het beter om het toestel niet met water in contact te laten komen maar een simpele douche leek mij niet zo schadelijk als die IP68 gerate is.
Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat dit ws niet onder garantie verholpen wordt, en ben het helemaal met dns_vbl eens. Een dure les dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 09:30
BSOD baby schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:46:
[...]

Valt niet onder garantie. Er wordt expliciet in de garantiebewijzen en boekjes bij de S7 (Edge) gemeld dat waterschade niet onder de garantie valt.
Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support