Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

Kapitein187 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:17:
[...]

Volgensmij werken ze toch echt allebei met een eigen database. Dus als een flitsnav gebruiker een flitser meld dan heb je er niks aan als jij daar rijd met je flitsmeister, todat daar iemand hem meld. Dus voor een grotere dekking kan je allebei draaien. Ik doe dat ook, heb bij flitsnav wel alles gemute behalve mobiele controles.
Mja ach, ik rij op redelijk grote wegen dus daar staat binnen notime een vermelding van. Maar misschien is het wel een kwestie van waar je woont of bent welke beter is. Voor mij is Flitsmeister in ieder geval voldoende om 99% van de flitsmeldingen op tijd te krijgen dus zie ik niet waarom ik die andere er nog naast moet gebruiken. Plus dat ie toch wat meer features heeft (zoals automatisch opstarten volgens mij) wat hem gewoon erg handig maakt.

Anyways, ik kan me voorstellen dat er conflicten zijn als je ze tegelijk draait, maar vraag me in deze use case af of het wel zinvol is. Hoe vaak heeft de 1 hem wel en de ander niet en hoe vaak is die situatie omgedraaid.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 22:42
Martinspire schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 01:48:
[...]
Mja ach, ik rij op redelijk grote wegen dus daar staat binnen notime een vermelding van. Maar misschien is het wel een kwestie van waar je woont of bent welke beter is. Voor mij is Flitsmeister in ieder geval voldoende om 99% van de flitsmeldingen op tijd te krijgen dus zie ik niet waarom ik die andere er nog naast moet gebruiken. Plus dat ie toch wat meer features heeft (zoals automatisch opstarten volgens mij) wat hem gewoon erg handig maakt.

Anyways, ik kan me voorstellen dat er conflicten zijn als je ze tegelijk draait, maar vraag me in deze use case af of het wel zinvol is. Hoe vaak heeft de 1 hem wel en de ander niet en hoe vaak is die situatie omgedraaid.
Ben het met je eens dat het normaal gesproken voldoende is om bijv. Alleen flitsmeister te draaien. Maar is mij twee keer voorgekomen dat flitsnav hem wel had en flitsmeister niet. En heb er zelf geen last van.

Starten overigens allebei automatisch op en sluiten ook weer als de Bluetooth verbinding word gesloten.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is mij na weken nog niet gelukt mijn S7 edge aan een Chromecast te knopen
Ik heb een oude en een nieuwe Chromecast. Draai alles op 2.4Ghz, maar no go. De Samsung weigert iets te doen. De iPad's, iPhone en HTC hebben geen enkel probleem. Wel fijn om naast je dure device, nog een 3 jaar oude HTC te gebruiken voor het echte werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 00:06
Zit je wel op hetzelfde netwerk dan?
De keren dat mijn S7 Edge niet direct het bestand doorstuurt naar de Chromecast is het omdat ik op m'n 5GHz AP zit i.p.v. de 2.4GHz-router.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
Pinocan1980 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:45:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Galaxy S7 egde. Hij laadt heel erg langzaam op.
Ik heb verschillende kabels en adapters geprobeerd. Ik heb een factory reset gedaan. Ik heb de cache gewist, maar nog steeds duurt het meer dan 6 uur om het volledig op te laden. Snelladen functie aan en uit zetten helpt ook niks.

Hebben meer mensen hier last van en hoe hebben jullie het opgelost als er oplossing is?
Alvast bedankt.
heb je dit ook nog opgelost gekregen? Mijn S7 vertoont hetzelfde probleem nu...die van mij doet er 7 uren over om op te laden...

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Klein probleempje:
Ik ontgrendel mijn telefoon altijd met mijn vingerafdruk, waardoor ik nu mijn ontgrendel-patroon ben vergeten.
Hoe stel ik een nieuw patroon in? Ik loop al een uur te klooien maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Heb al meerdere keren een foutief patroon ingevuld in de hoop dat ik een 'patroon vergeten?' knop of iets degelijks krijg. Resultaat.. een onbruikbare telefoon de komende 60 minuten maar geen 'patroon vergeten?' knop. :(

/edit

Volgens mij kan het via: https://findmymobile.samsung.com
Moet alleen even wachten totdat die 60 minuten verstreken zijn.. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Whis! op 21-08-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
art1fex schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:18:
Op mijn S7 Edge blijven nieuwe mails als melding staan, ook al heb ik de mail al gelezen via de PC.
Bij mijn vorige telefoons (o.a. Sony & HTC) verdween de notificatie op de telefoon meteen wanneer ik een mail op de PC las.
Ik gebruik de standaard e-mail client (geen Gmail) en de synchronisatie staat op push/auto.

Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het best vervelend merk ik.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Instellingen 》vergrendelscherm 》type schermvergrendeling. En daar opnieuw patroon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
raro007 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:14:
Instellingen 》vergrendelscherm 》type schermvergrendeling. En daar opnieuw patroon kiezen.
Hiervoor dien je dus eerst het oude patroon in te voeren.

Enige manier schijnt dus via https://findmymobile.samsung.com te zijn.
Of een factory reset maar dan ben je dus alles kwijt.

Via https://findmymobile.samsung.com ging het relatief simpel, met één druk op de knop worden alle beveiligingen (fingerprint, wachtwoord, patroon etc.) verwijderd en kun je deze vervolgens opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gewoon de Gmail app gebruiken ipv email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan alleen zo werken als je een imap-acc hebt ingesteld, ik gebruik alleen POP3 dus kan ik je daar verder niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mklkhanou schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:56:
Klein probleempje:
Ik ontgrendel mijn telefoon altijd met mijn vingerafdruk, waardoor ik nu mijn ontgrendel-patroon ben vergeten.
Hoe stel ik een nieuw patroon in? Ik loop al een uur te klooien maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Heb al meerdere keren een foutief patroon ingevuld in de hoop dat ik een 'patroon vergeten?' knop of iets degelijks krijg. Resultaat.. een onbruikbare telefoon de komende 60 minuten maar geen 'patroon vergeten?' knop. :(

/edit

Volgens mij kan het via: https://findmymobile.samsung.com
Moet alleen even wachten totdat die 60 minuten verstreken zijn.. :D
Vingerafdruk met pincode werkt dan toch anders want dan krijg je na een aantal maal verkeerd ingelogd te hebben een melding om via je google account in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Vingerafdruk met pincode werkt dan toch anders want dan krijg je na een aantal maal verkeerd ingelogd te hebben een melding om via je google account in te loggen.
Heb nu een pincode + vingerafdruk ingesteld.

Na 10 x een foutieve pincode te hebben ingevuld krijg ik 'probeer opnieuw in 30 sec.' te zien.
Ik ga het maar niet vaker proberen want dan mag ik een uur lang mijn telefoon niet in.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 20:22
Sinds ik van mijn S5 naar S7 ben overgestap gebeurt het regelmatig dat mijn eigen default ringtone vervangen worden door de default van Samsung. Hebben anderen hier ook last van?

De ringtones staan onder /sdcard/ringtones en dat is volgens mij gewoon op het interne geheugen (anders kan het misgaan tijdens een reboot).

EDIT: bleek door een app te worden veroorzaakt. Probleem opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door spoor12b op 22-08-2016 15:36 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:09:
Sinds ik van mijn S5 naar S7 ben overgestap gebeurt het regelmatig dat mijn eigen default ringtone vervangen worden door de default van Samsung. Hebben anderen hier ook last van?

De ringtones staan onder /sdcard/ringtones en dat is volgens mij gewoon op het interne geheugen (anders kan het misgaan tijdens een reboot).

EDIT: bleek door een app te worden veroorzaakt. Probleem opgelost.
Misschien handig, voor andere gebruikers, om te vermelden welke app dit veroorzaakte? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
Een vraagje met betrekking tot het mobiele netwerk instelling van de S7 Edge.

Ik meen onder netwerkmodus LTE te hebben gehad maar deze ontbreekt nu en ik heb dus alleen maar 4g+, nu weet ik niet of ik in de war ben met mijn vorige toestel de S6 Edge of niet.

Dit viel mij op afgelopen periode op in Turkije, mijn vrouw heeft een S6 Edge en die had wel gewoon LTE met een Turkse simkaart van hetzelfde provider.
Ik had dan ook een reset tegen aangegooid in Turkkije maar ook hierna had ik geen LTE optie.

Inmiddels in Nederland via nogmaals een harde reset en een upgrade van nieuwe firmware uitgevoerd en LTE ontbreekt nog steeds, heb hier overigens een Red abonnement van Vodafone.

Dus ben nu benieuwd of het aan mijn toestel ligt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 20:22
henklbr schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Misschien handig, voor andere gebruikers, om te vermelden welke app dit veroorzaakte? ;)
Dat is geen probleem natuurlijk, het betreft Sound Profile. Die kan je gebruiken om, bv, je telefoon 8u op stil te zetten. Daarna springt hij weer terug naar het profiel Normal. Daarin stond de 'verkeerde' ringtone.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 01:48:
[...]

Ik gebruik er altijd maar een....en om dingen aan/uit te schakelen gebruik ik Tasker...werkt SUPERB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:34:
Een vraagje met betrekking tot het mobiele netwerk instelling van de S7 Edge.

Ik meen onder netwerkmodus LTE te hebben gehad maar deze ontbreekt nu en ik heb dus alleen maar 4g+, nu weet ik niet of ik in de war ben met mijn vorige toestel de S6 Edge of niet.
Ligt niet aan je toestel:

4G(+)=LTE

In sommige landen wordt dit aangeduid als LTE, en andere landen weer 4G(+) ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
henklbr schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:16:
[...]

4G(+)=LTE

Duidelijk, dank voor je reactie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:16:
[...]

4G(+)=LTE

Bij mijn weten is 4G+ de opvolger en snellere variant van LTE (4G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:40:
[...]Bij mijn weten is 4G+ de opvolger en snellere variant van LTE (4G).
Klopt 4G = LTE en 4G+ = LTE-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheVMaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:10:
[...]

Ik gebruik er altijd maar een....en om dingen aan/uit te schakelen gebruik ik Tasker...werkt SUPERB!
Eigenlijk merk ik dat ik het niet echt nodig heb. Flitsmeister start voor mij automatisch en verder gaat mn batterij lang genoeg mee om niet te hoeven kloten met het aan/uitzetten van dingen.

Of waar gebruik jij hem voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mklkhanou schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:12:
[...]

Heb nu een pincode + vingerafdruk ingesteld.

Na 10 x een foutieve pincode te hebben ingevuld krijg ik 'probeer opnieuw in 30 sec.' te zien.
Ik ga het maar niet vaker proberen want dan mag ik een uur lang mijn telefoon niet in.. :F
Je hebt gelijk. Is er zeker wat veranderd want ik kan me herinneren dat ik al een paar keer mn google account moest invullen.

1e keer is 30 en 2e keer is 60s. Verder ben ik niet gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 14:26
sfinx333 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:42:
[...]

heb je dit ook nog opgelost gekregen? Mijn S7 vertoont hetzelfde probleem nu...die van mij doet er 7 uren over om op te laden...
Nee helaas :'(

Met een oude draadloze oplader gaat het trouwens sneller. Ongeveer 3 uurtjes. Ik heb helaas geen fastcharge draadloze lader. Jij wel?
Volgens mij is onze Micro usb aansluiting kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:15:
[...]

Eigenlijk merk ik dat ik het niet echt nodig heb. Flitsmeister start voor mij automatisch en verder gaat mn batterij lang genoeg mee om niet te hoeven kloten met het aan/uitzetten van dingen.

Of waar gebruik jij hem voor?
Eh....om paar apps te starten bij het contecten met de auto. Vervolgens volume van foon zachtjes als ik bij de klant aankom...en weer naar oude volume als ik weg ga. Automatisch starttijd en eindtijd van mijn werkdag in agenda zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 23:44
Weet iemand of je voor een timer ook een ander geluid kan instellen?
Of anders het volume te verhogen valt mij op dat het standaard geluid zelf op hoogste volume vrij
zacht is.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
TheVMaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:39:
[...]

Eh....om paar apps te starten bij het contecten met de auto. Vervolgens volume van foon zachtjes als ik bij de klant aankom...en weer naar oude volume als ik weg ga. Automatisch starttijd en eindtijd van mijn werkdag in agenda zetten.
Dit gaat of topic woorden maar hoe triger je die task?
Als het Nfc is gaat de batterij van de s7 niet sneller leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
raro007 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Dit gaat of topic woorden maar hoe triger je die task?
Als het Nfc is gaat de batterij van de s7 niet sneller leeg?
In het geval van auto...op basis van Bluetooth connectie. In geval van werk...op basis van connectie met WIFI accesspoint (kan ook op basis van GPS locatie etc) :+

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 22-08-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megapaul schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:13:
Weet iemand of je voor een timer ook een ander geluid kan instellen?
Of anders het volume te verhogen valt mij op dat het standaard geluid zelf op hoogste volume vrij
zacht is.
Je bedoeld de wekker? Klok>alarmtoon > dan de map waar je (ring) tones instaan en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
Pinocan1980 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

Met een oude draadloze oplader gaat het trouwens sneller. Ongeveer 3 uurtjes. Ik heb helaas geen fastcharge draadloze lader. Jij wel?
ok thnx, ik stuur hem op deze week..heb zelf geen draadloze oplader helaas maar ik moet hem toch ook gewoon kunnen laden..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gm ik heb sinds gisteren de s7 edge maar ik mis wat en dat is airview wat ik erg makkelijk vind heb google afgezocht maar niks kennen vinden is die functie eruit of zit ie ergens verborgen? wie ken me helpen of heeft de oplossing hiervoor alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:15:
[...]

Je hebt gelijk. Is er zeker wat veranderd want ik kan me herinneren dat ik al een paar keer mn google account moest invullen.

1e keer is 30 en 2e keer is 60s. Verder ben ik niet gegaan :)
Nu heb ik nog geluk dat ik er via mijn vingerafdruk in kon komen. Mocht er onverwachts een reboot zijn gekomen, dan móest ik middels mijn patroon inloggen en was ik dus de klos. Had de samsung-service namelijk niet aan staan en dan was de enige mogelijkheid een full reset geweest. :9
[...]

Kun je proberen je telefoon aan te sluiten op de PC om te kijken welke snelheid je haalt bij het overzetten van een groot bestand. Of om te kijken of de telefoon uberhaupt herkent wordt. Geen idee of dit samenhangt met het opladen, maar mocht dit ook problemen met zich meebrengen dan kun je wel concluderen dat je poort naar de kloten is.. :-(

Je hebt trouwens bij instellingen > batterij > de optie 'snel opladen via kabel'.. misschien al langsgekomen maar ik meld het even voor de zekerheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Whis! op 23-08-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:16
[...]

Heb je al eens gekeken of stof de poort vervuild heeft? Even een tandenstoker er in steken en voorzichtig "pulken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:28:
[...]

Dat kan alleen zo werken als je een imap-acc hebt ingesteld, ik gebruik alleen POP3 dus kan ik je daar verder niet mee helpen.
Maar bij mijn oude telefoons werkte het wel?

Ik zie nu dat het bij Facebook hetzelfde werkt, wanneer ik een melding al heb bekeken via de PC verdwijnt deze niet op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

art1fex schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
Maar bij mijn oude telefoons werkte het wel?

Ik zie nu dat het bij Facebook hetzelfde werkt, wanneer ik een melding al heb bekeken via de PC verdwijnt deze niet op de telefoon.
Dan was de e-mail client op die oude foons als imap geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
mklkhanou schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:47:

Kun je proberen je telefoon aan te sluiten op de PC om te kijken welke snelheid je haalt bij het overzetten van een groot bestand. Of om te kijken of de telefoon uberhaupt herkent wordt. Geen idee of dit samenhangt met het opladen, maar mocht dit ook problemen met zich meebrengen dan kun je wel concluderen dat je poort naar de kloten is.. :-(

Je hebt trouwens bij instellingen > batterij > de optie 'snel opladen via kabel'.. misschien al langsgekomen maar ik meld het even voor de zekerheid.
Mijn Laptop herkent mijn telefoon niet meer :? Hij laadt wel heel langzaam op. Dat wordt dus opsturen :(
Bedankt voor de hulp.

[ Voor 17% gewijzigd door Pinocan1980 op 23-08-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:39:
gm ik heb sinds gisteren de s7 edge maar ik mis wat en dat is airview wat ik erg makkelijk vind heb google afgezocht maar niks kennen vinden is die functie eruit of zit ie ergens verborgen? wie ken me helpen of heeft de oplossing hiervoor alvast bedankt
Smartview is wat je zoekt. Staat tussen de 'snelle instelknoppen' (heerlijk die NL vertalingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Hijdaar95 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:43:
[...]

Heb je al eens gekeken of stof de poort vervuild heeft? Even een tandenstoker er in steken en voorzichtig "pulken".
Had ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:39:
Deze feature zit er niet meer op.
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:33:
[...]

Smartview is wat je zoekt. Staat tussen de 'snelle instelknoppen' (heerlijk die NL vertalingen...)
Nee hij bedoelt Airview. Hierbij kon je je vinger ergens boven houden zonder het scherm in te drukken en kreeg je een pop up of iets dergelijks te zien met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Garret1410 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:32:

Nee hij bedoelt Airview. Hierbij kon je je vinger ergens boven houden zonder het scherm in te drukken en kreeg je een pop up of iets dergelijks te zien met informatie.
Aha, dank voor de verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-10 19:43
Ik krijg sinds gisteren de melding ' er is vocht gedetecteerd. Als u uw apparaat wilt opladen, moeten oplader/usb poort droog zijn'.
Opzich een prima bescherming tegen kortsluiting lijkt me, maar mijn telefoon heeft hoogstens wat bier dat in de drukte op mn broek viel gezien. Na een dagje in de zon drogen kon ik vanmiddag weer opladen, nu helaas weer dezelfde melding terwijl er sinds vanmiddag echt geen vocht in de buurt van mijn telefoon geweest is.
Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Hij geeft die melding als hij vocht constateer in de usb poort, zou het kunnen zijn dat er nog een beetje vocht in de poort zit en misschien kun je met een wattenstaafje of zo de poort drogen
Besouro schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:57:
Ik krijg sinds gisteren de melding ' er is vocht gedetecteerd. Als u uw apparaat wilt opladen, moeten oplader/usb poort droog zijn'.
Opzich een prima bescherming tegen kortsluiting lijkt me, maar mijn telefoon heeft hoogstens wat bier dat in de drukte op mn broek viel gezien. Na een dagje in de zon drogen kon ik vanmiddag weer opladen, nu helaas weer dezelfde melding terwijl er sinds vanmiddag echt geen vocht in de buurt van mijn telefoon geweest is.
Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem.
Alleen als ik de mail open via de bovenkant (de melding) dan verdwijnt hij, of ik moet meldingen wissen indrukken.
Mijn zoon heeft ook een 7 Edge alleen 2 maanden later gekocht en deze heeft het probleem niet.
Van beide toestellen de instellingen vergeleken en deze staan allemaal het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 02-10 23:44
pappaleone schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:44:
[...]

Je bedoeld de wekker? Klok>alarmtoon > dan de map waar je (ring) tones instaan en instellen.
Nee het gaat echt om de timer, niet om de wekker.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Sorry verkeerde topic (hier: [Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms)

[ Voor 77% gewijzigd door Barock op 25-08-2016 09:53 ]

Verwijderd

Niks.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 11:59 ]

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Je vraag staat prima in WishmasterNL in "[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic". Dan hoef je hem niet ook nog hier te stellen.

[ Voor 128% gewijzigd door PaT op 25-08-2016 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EyOvzNKAsc2fNVdCpjkeCn2U/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I63r0ipev9MatoNnu4l5EPiG/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (XSA), gereleased 25 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
* Samsung Cloud
* Gallery-app updated (à la Note 7)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8888212
Build date Tue, 16 Aug 2016 04:51:39 +0000
Security Patch Level 2016-08-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPHC
CSC G935FPHN1APF1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 01-09-2016 13:25 ]

• edtims
Ik bel de laatste tijd voortdurend mensen vanuit de broekzak(edge), wat raar is want ik heb gebruik de vingerafdruk.
Daarnaast reageert het scherm niet altijd direct of het slaat op hol, dan lijkt het of iemand op van alles drukt. De lol is er nu wel vanaf want door de rottige reclame onder in een app zit ik nu ongevraagd vast aan een sms diens, waar ik zelf niet op gedrukt heb. De dienst is alweer opgezegd en ik heb maar alle sms diensten laten blokkeren voor de zekerheid.
Herkent iemand dit?
Ga er wel mee naar de winkel maar het probleem doet zich maar zo'n 1 keer per week voor en natuurlijk dan net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (XSA), gereleased 25 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Samsung Cloud
* Gallery (à la Note 7)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8888212
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPHC
CSC G930FPHN1APF1

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Meer mensen met een Vodafone branded S7? Ik blijf notificaties krijgen. Alle apps uitgezet, alle apps rechten ontnomen, geen apps aan staan : en verdomd, toch meldingen krijgen. En nu ook weer begint mijn telefoon herrie te maken. Pak hem op: bericht van nieuwe Vodafone app :(

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
Mijn S7 heeft een probleem. Lijnen zijn niet recht. Is dat een hardware probleem ?

• edtims
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:37:
Meer mensen met een Vodafone branded S7? Ik blijf notificaties krijgen. Alle apps uitgezet, alle apps rechten ontnomen, geen apps aan staan : en verdomd, toch meldingen krijgen. En nu ook weer begint mijn telefoon herrie te maken. Pak hem op: bericht van nieuwe Vodafone app :(
Ik zet dat uit via de app Package Disabler

[ Voor 82% gewijzigd door edtims op 25-08-2016 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tweakerjunior schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:44:
Mijn S7 heeft een probleem. Lijnen zijn niet recht. Is dat een hardware probleem ?
Heerlijk veel info... Hoe moeten we hier nu op antwoorden? 8)7

Welke lijnen?

• tweakerjunior
henklbr schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:56:
[...]

Heerlijk veel info... Hoe moeten we hier nu op antwoorden? 8)7

Welke lijnen?
Sorry :'( niet mijn hele bericht is aangekomen. Ik heb een golf effect bij foto's met rechte lijnen.
tweakerjunior schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Sorry :'( niet mijn hele bericht is aangekomen. Ik heb een golf effect bij foto's met rechte lijnen.
Heb je vormcorrectie al geprobeerd. Instellingen van de camera app

• tweakerjunior
Garret1410 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:19:
[...]

Heb je vormcorrectie al geprobeerd. Instellingen van de camera app
Het stond uit bij mij. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door WishmasterNL op 26-08-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Kijk nog eens in de topic-warning.
Ik neem aan dat je me verwijst naar het [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic ?

Ik had eigenlijk het idee dat dit wel zou vallen onder Ervaringen van andere mensen die een nieuw kaartje in hun toestel steken?

Verplaatst naar [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic

[ Voor 13% gewijzigd door WishmasterNL op 26-08-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:37:
Misschien even rooten maar dan even verder in het juiste topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Laatst online: 29-09 14:48
henklbr schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:58:

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (XSA), gereleased 25 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Samsung Cloud
* Gallery (à la Note 7)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8888212
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPHC
CSC G930FPHN1APF1

Zojuist geïnstalleerd, geen problemen en/of errors.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
henklbr schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:08:

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (XSA), gereleased 25 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Net geïnstalleerd enne ja hoor: Hij ronkt weer... woep woep

Thanks Henk _/-\o_

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 20:32
Ik heb nova launcher op mijn s7 staan en de onderste balk in me homescreen is nu een andere kleur.. Iemand die weet waar die optie zit? Kan hem niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

niek87 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:02:
Ik heb nova launcher op mijn s7 staan en de onderste balk in me homescreen is nu een andere kleur.. Iemand die weet waar die optie zit? Kan hem niet vinden
Nova Instellingen > Dock (3e optie) > Dock stijl (1e optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 20:32
Martinspire schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:14:
[...]

Nova Instellingen > Dock (3e optie) > Dock stijl (1e optie)
Dank je! Kon hem gisteren niet vinden.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Ik heb vormcorrectie aangezet en het heeft wel geholpen. De vervormingen in de foto's vallen minder op. Heeft iemand nog ander tips? Bv een softreset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweakerjunior schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:34:
Ik heb vormcorrectie aangezet en het heeft wel geholpen. De vervormingen in de foto's vallen minder op. Heeft iemand nog ander tips? Bv een softreset?
Ik heb helemaal geen last van vervormingen. Als het bij jouw zo erg is dan lijkt dat een defect.

Over wat voor vervormingen heb je het precies. Rechte lijnen die een soort wobble hebben? Of meer een fisheye effect. De front camera heeft hier wel last van als je deze te dicht bij houdt.

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 27-08-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:25
Mijn vorige telefoons konden dit wel maar met de s7 krijg ik het niet echt voor elkaar. Ik zou graag me vergrendelscherm achtergrond hetzelfde maken als de homescreen achtergrond en dat deze ook mee update met elkaar. Dit omdat ik nu met Kodi remote een andere achtergrond krijg bij content afspelen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:27
tweakerjunior schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:34:
Dit is gewoon een inherent effect van de lens in combinatie met de sensor. Iedereen heeft dit en zolang je geen voorbeelden post kunnen we niet aangeven of dit meer of minder is dan andere mensen hebben. Zodra ik met mijn full frame camera en een standaard kitlens een foto ga maken op 24mm dan zul je ook zin dat er wat vervorming bij de randen optreed. Bij telefoons is het helemaal extreem.
Ik heb even snel een voorbeeld gezicht, dit is niet een foto van een telefoon maar wel het vergelijkbare effect: Afbeeldingslocatie: http://blog.parrot.com/wp-content/uploads/2015/10/comparison-before-after.jpg

Links is dus wat de telefoon te zien krijgt en dat vervormen ze dan tot een rechte foto. Ja dan is het moeilijk om lijnen perfect recht te krijgen. (Dit is een extreem voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Bedankt voor de hulp. Ik dacht dat ik de enige was met dat probleem maar het licht dus aan het brandpunt en de kleine lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn9mm
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11-2024
Vandaag bij toeval gemerkt dat het met de S7 (edge) onmogelijk is om de 101 (noodnummer politie België) te bellen, je komt automatisch op de 112 terecht (brandweer en medisch), dewelke nog gescheiden centrales zijn.
Huawei ed hadden ook dergelijke problemen (voor 2015), maar alleen als ze vergrendeld waren ...
Ik gebruik dus NIET de noodoproep knop, maar manueel 101 ingeven en je komt bij de 112 terecht, is dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fn9mm schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:42:
Vandaag bij toeval gemerkt dat het met de S7 (edge) onmogelijk is om de 101 (noodnummer politie België) te bellen, je komt automatisch op de 112 terecht (brandweer en medisch), dewelke nog gescheiden centrales zijn.
Huawei ed hadden ook dergelijke problemen (voor 2015), maar alleen als ze vergrendeld waren ...
Ik gebruik dus NIET de noodoproep knop, maar manueel 101 ingeven en je komt bij de 112 terecht, is dit op te lossen ?
Zou dat 112 niet in geprogrammeerd zijn in de telefoon? Dit omdat je ook zonder sim card het noodnummer kan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fn9mm schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:42:
Welke "CSC" heeft je telefoon? PRO, LUX, PHN, of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn9mm
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11-2024
henklbr schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:05:
[...]

Welke "CSC" heeft je telefoon? PRO, LUX, PHN, of...?
G935FLUX1APD1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dglavimans schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:55:
Mijn vorige telefoons konden dit wel maar met de s7 krijg ik het niet echt voor elkaar. Ik zou graag me vergrendelscherm achtergrond hetzelfde maken als de homescreen achtergrond en dat deze ook mee update met elkaar. Dit omdat ik nu met Kodi remote een andere achtergrond krijg bij content afspelen. Is dit mogelijk?
Als je achtergrond kiest dan moet je links bovenin Startscherm en vergrendelscherm kiezen.

Maar wat jij bedoelt is of achtergrond van homescreen automatisch mee synchroniseerd met het vergrendelscherm. Dat weet ik niet maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:25
Garret1410 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Als je achtergrond kiest dan moet je links bovenin Startscherm en vergrendelscherm kiezen.

Maar wat jij bedoelt is of achtergrond van homescreen automatisch mee synchroniseerd met het vergrendelscherm. Dat weet ik niet maar ik denk het niet.
Nee het eerste had ik inderdaad gevonden, maar zoek inderdaad het tweede... Jammer me vorige foons konden dit volgens mij wel gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 16:21
Net mijn S7 laten vallen en natuurlijk barst in het scherm... Nu ga ik deze laten repareren maar ik wil graag zeker weten dat ze niets met mijn scherm doen. Ik heb ooit een keer hier, een app gezien waarmee je scherm informatie uit kan lezen. Het simpele google werkt heeft me niet geholpen daarom de vraag aan jullie.

Welke app kan ik gebruiken om het type scherm uit te lezen dat er op dit moment in mijn telefoon zit.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 11:52
Nou enkele maanden de S7E in bezit en tot nog toe zeer tevreden. Als elke echte tweaker toch nog een paar puntjes die me storen :+

- onder de edge aan beide kanten is backlight bleeding te zien. Meerdere mensen hier last van?
- de home knop voelt losjes aan
- bij de weer-app kan hij erg veel locaties (Heraklion, Braşov) niet vinden. Hier heb ik al eerder iets op het forum over gevraagd en iemand anders kon deze wel zien.

Als iemand oplossingen weet, je bent mijn held :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

ARGH, paar minuten de S7 in mijn broekzak met een pen.
Diverse kleine krassen. Werkt de tip met de tandpasta of moet ik niet verder gaan rommelen? (vanwege coating oid?)

edit: ok, zoekend in dit topic. Toch maar geen tandpasta.

[ Voor 15% gewijzigd door BertV op 29-08-2016 10:34 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 14:21
edtims schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 06:22:
Hij geeft die melding als hij vocht constateer in de usb poort, zou het kunnen zijn dat er nog een beetje vocht in de poort zit en misschien kun je met een wattenstaafje of zo de poort drogen
[...]
Bij de s7 van mijn vrouw is er ook wat wijn overheen gekomen, geprobeerd zo goed als mogelijk droog te maken. Maar na 4 dagen krijgt ze de melding nog steeds. Ze kan de s7 alleen opladen als die uitstaat met een gewone lader en de fast loader werkt helaas ook niet.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36
Viper_4111 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:57:
Net mijn S7 laten vallen en natuurlijk barst in het scherm... Nu ga ik deze laten repareren maar ik wil graag zeker weten dat ze niets met mijn scherm doen. Ik heb ooit een keer hier, een app gezien waarmee je scherm informatie uit kan lezen. Het simpele google werkt heeft me niet geholpen daarom de vraag aan jullie.

Welke app kan ik gebruiken om het type scherm uit te lezen dat er op dit moment in mijn telefoon zit.
Helaas weet ik niet of je er ook het type scherm uit kan lezen maar met Phoneinfo speciaal bedoeld voor Samsung toestellen kun je veel informatie uit lezen:

Google Play: Phone INFO ★Samsung★
steven85 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:10:
Bij de s7 van mijn vrouw is er ook wat wijn overheen gekomen, geprobeerd zo goed als mogelijk droog te maken. Maar na 4 dagen krijgt ze de melding nog steeds. Ze kan de s7 alleen opladen als die uitstaat met een gewone lader en de fast loader werkt helaas ook niet.
Iemand nog tips?
Minimaal 24 uur in een zak met rijst? Tip: zo weinig mogelijk lucht in de zak en zak afsluiten,

[ Voor 23% gewijzigd door EN-IS op 29-08-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 14:21
EN-IS schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Helaas weet ik niet of je er ook het type scherm uit kan lezen maar met Phoneinfo speciaal bedoeld voor Samsung toestellen kun je veel informatie uit lezen:

Google Play: Phone INFO ★Samsung★

[...]

Minimaal 24 uur in een zak met rijst? Tip: zo weinig mogelijk lucht in de zak en zak afsluiten,
Ik ga het uitproberen, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 13:05
Ik heb nu een maand of 5 de Galaxy S7, de flat. De laatste tijd heb ik alleen ineens last van een camera fout. Als ik de camera opstart zegt die "camera fout", ik kan alleen op OK drukken en vervolgens sluit die de camera gewoon af.
In andere apps krijg ik gewoon een zwart beeld te zien (WhatsApp bijvoorbeeld).
Ik heb geen updates geïnstalleerd, het is er zomaar ineens.
Ik heb van de camera app eerst de cache geleegd, maar dan blijft die het doen, na een restart werkt die weer een tijdje. Ik heb ook een keer de hele camera app opnieuw ingesteld, maar dan krijg ik het zelfde verhaal als hiervoor. Alleen een restart blijkt dus eventjes te werken.
Op internet staat onder andere dat ik kan proberen dat slim sluimeren uit te zetten, maar juist dat vind ik een ideale optie.
Zijn er meer mensen met dit probleem of heb jij de perfecte oplossing?
De telefoon wipen heb ik ook weinig trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
brasov schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:54:
Nou enkele maanden de S7E in bezit en tot nog toe zeer tevreden. Als elke echte tweaker toch nog een paar puntjes die me storen :+

- onder de edge aan beide kanten is backlight bleeding te zien. Meerdere mensen hier last van?
- de home knop voelt losjes aan
- bij de weer-app kan hij erg veel locaties (Heraklion, Braşov) niet vinden. Hier heb ik al eerder iets op het forum over gevraagd en iemand anders kon deze wel zien.

Als iemand oplossingen weet, je bent mijn held :)
1. Bij mij niet...
2. Bij mij niet...
3. Ja, heb ik ook bij een S4 én S5 vind ik bijvoorbeeld het dorp waar mijn vakantiehuis staat (Playa del Albir) maar bij de S7 alleen Altea, dat ligt er vlakbij maar toch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
Helaas leest het niet de scherm info uit, wel bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:16
BertV schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:55:
ARGH, paar minuten de S7 in mijn broekzak met een pen.
Diverse kleine krassen. Werkt de tip met de tandpasta of moet ik niet verder gaan rommelen? (vanwege coating oid?)

edit: ok, zoekend in dit topic. Toch maar geen tandpasta.
Geen tandpasta dus. Andere tips? Ik heb hetzelfde probleem.. hele kleine, dunne krasjes over de hele lengte.. :F

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
Viper_4111 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:26:
[...]

Helaas leest het niet de scherm info uit, wel bedankt voor het meedenken.
Misschien geeft deze wel de gevraagde informatie:

Aida64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
JdJtA schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Misschien geeft deze wel de gevraagde informatie:

Aida64
Wel meer maar niet het type helaas, wil namelijk weten wat ze terugzetten tijdens de repair. Word gerepareerd door AnyFix B.V maar na gesprek met ze vertelde hij dat ze alleen maar originele Samsung onderdelen gebruikten en dat alles weer compleet waterdicht afgeleverd word. Zal me benieuwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 22:33
Ik heb de S7 nu vanaf de release. Toen ik hem 2 maanden in m'n bezit had heb ik hem laten vallen op een nogal stomme manier:
Aangezien ik moest gaan werken maar mijn telefoon daarna wel meteen nodig had moest ik hem nog even snel opladen, maar ik was de tijd vergeten en ging dus alles natuurlijk enorm snel doen -> Wat denk je: Ik struikel over de kabel van de oplader... dus het scherm kapot...
Ik schrok me helemaal dood van hoeveel dat het repareren kostte -> bijna 300 euro...

Gelukkig is dit vergoed door de verzekering, maar toch vind ik 300,- voor een scherm reparatie nogal duur en misschien wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

CptMorgan schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Geen tandpasta dus. Andere tips? Ik heb hetzelfde probleem.. hele kleine, dunne krasjes over de hele lengte.. :F
Zo maar een opmerking op een forum;
I would bet your scratches are in the oleophobic coating and not the glass. Big, big difference.
Het zijn echt minuscule krasjes, dus wellicht inderdaad alleen in de coating.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik ga deze week ook een S7 (online) aanschaffen. Ik twijfel een beetje tussen de kleur. Heb in de winkel een zilveren en en zwarte gezien. De zilvere variant vind ik niets dus die valt af.
Twijfel een beetje tussen de rose en de zwarte.

Blijven beide kleuren er een beetje goed uitzien na een jaar gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio81 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:13:
Ik ga deze week ook een S7 (online) aanschaffen. Ik twijfel een beetje tussen de kleur. Heb in de winkel een zilveren en en zwarte gezien. De zilvere variant vind ik niets dus die valt af.
Twijfel een beetje tussen de rose en de zwarte.

Blijven beide kleuren er een beetje goed uitzien na een jaar gebruik?
Ja waarom niet. Er zit overal glas overheen dus de lak is beschermd. Heb hem nu sinds Maart en ziet er nog als nieuw uit. Alleen vingerafdrukken zijn je vijand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 23:06
CptMorgan schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Vergeet et maar.
Ik heb zelf ook de tip van tandpasta geprobeerd. 0 resultaat. Ook een setje om krasjes uit de lak van je auto te halen geprobeerd. 0 Resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Laatst online: 06-08 19:51
Het is een gokje maar zojuist toch maar de knoop door gehakt en de roze besteld. Ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:27
Rikk. schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:20:
Ik heb de S7 nu vanaf de release. Toen ik hem 2 maanden in m'n bezit had heb ik hem laten vallen op een nogal stomme manier:
Aangezien ik moest gaan werken maar mijn telefoon daarna wel meteen nodig had moest ik hem nog even snel opladen, maar ik was de tijd vergeten en ging dus alles natuurlijk enorm snel doen -> Wat denk je: Ik struikel over de kabel van de oplader... dus het scherm kapot...
Ik schrok me helemaal dood van hoeveel dat het repareren kostte -> bijna 300 euro...

Gelukkig is dit vergoed door de verzekering, maar toch vind ik 300,- voor een scherm reparatie nogal duur en misschien wat overdreven.
Dat is inderdaad erg duur. Ik heb mijn telefoon afgelopen week laten repareren bij de tele2 shop en dat koste me 79 euro voor een nieuwe achterkant. Dit vind ik heel redelijk. Erg goede service daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 22:33
walletje-w schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:10:
[...]

Dat is inderdaad erg duur. Ik heb mijn telefoon afgelopen week laten repareren bij de tele2 shop en dat koste me 79 euro voor een nieuwe achterkant. Dit vind ik heel redelijk. Erg goede service daar!
De achterkant is ook een stuk goedkoper dan de voorkant... Ik heb op verschillende plaatsen gekeken en bijna overal kostte de voorkant om en nabij de 300 euro helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Wie weet t typenummer van de originele S7 oortjes? Ben de mijne kwijt :( Helaas niks kunnen vinden na een uitgebreide zoekactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
Reneger schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:28:
Wie weet t typenummer van de originele S7 oortjes? Ben de mijne kwijt :( Helaas niks kunnen vinden na een uitgebreide zoekactie.
Ik denk dat het typenummer EO-EG920B is maar moet eerlijk zeggen dat meegeleverde koptelefoons bij mij bijna nooit meer uit de verpakking komen en ik deze dus ook nog nooit van dichtbij heb gezien...
Pagina: 1 ... 63 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support