Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Veel headsets zijn de echte in-ears. Die vind ik niet fijn over het algemeen. Ik mis de externe geluiden, wel handig op de fiets. En tijdens hardlopen hoor je de bewegingen van de kabels, etc, etc.. Ik heb nog niet een goed alternatief gevonden...JdJtA schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
Ik denk dat het typenummer EO-EG920B is maar moet eerlijk zeggen dat meegeleverde koptelefoons bij mij bijna nooit meer uit de verpakking komen en ik deze dus ook nog nooit van dichtbij heb gezien...
Thnx voor t typenummer
Als je iets voor het hardlopen wilt dan zou ik sowieso geen bekapelde nemen, maar bluetooth oortjes. Jaybird x2 zijn wat dat betreft wel aanraders.Reneger schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:11:
[...]
Veel headsets zijn de echte in-ears. Die vind ik niet fijn over het algemeen. Ik mis de externe geluiden, wel handig op de fiets. En tijdens hardlopen hoor je de bewegingen van de kabels, etc, etc.. Ik heb nog niet een goed alternatief gevonden...
Thnx voor t typenummer
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
In-ears... Heb er een aantal geprobeerd, bevalt toch net niet.Kapitein187 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:25:
[...]
Als je iets voor het hardlopen wilt dan zou ik sowieso geen bekapelde nemen, maar bluetooth oortjes. Jaybird x2 zijn wat dat betreft wel aanraders.
Bekabeld heb ik weinig last van overigens
Heb je al eens geprobeerd je cashe te legen?Durazno schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:35:
Ik heb nu een maand of 5 de Galaxy S7, de flat. De laatste tijd heb ik alleen ineens last van een camera fout. Als ik de camera opstart zegt die "camera fout", ik kan alleen op OK drukken en vervolgens sluit die de camera gewoon af.
In andere apps krijg ik gewoon een zwart beeld te zien (WhatsApp bijvoorbeeld).
Ik heb geen updates geïnstalleerd, het is er zomaar ineens.
Ik heb van de camera app eerst de cache geleegd, maar dan blijft die het doen, na een restart werkt die weer een tijdje. Ik heb ook een keer de hele camera app opnieuw ingesteld, maar dan krijg ik het zelfde verhaal als hiervoor. Alleen een restart blijkt dus eventjes te werken.
Op internet staat onder andere dat ik kan proberen dat slim sluimeren uit te zetten, maar juist dat vind ik een ideale optie.
Zijn er meer mensen met dit probleem of heb jij de perfecte oplossing?
De telefoon wipen heb ik ook weinig trek in.
Je bedoelt de cache? Dat heb ik inderdaad als eerste geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten..pappaleone schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:02:
[...]
Heb je al eens geprobeerd je cashe te legen?
Kan ook wel een ander app zijn die in de weg zit.Durazno schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:53:
[...]
Je bedoelt de cache? Dat heb ik inderdaad als eerste geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten..
Door het vochtprobleem heb ik usb ingang wel droog gemaakt met een doekje.
Iemand tips of ideeën?
Ja: i.p.v. continue vragen in deze topic (niet dat 't erg is of zo), terug naar waar je hem gekocht hebt & aanbieden voor reparatie (voordat ie het straks helemaal niet meer doet!)...steven85 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:43:
goedemorgen, na eerst problemen te hebben gehad met opladen door de melding "vocht gedetecteerd", laad de S7 nu helemaal niet meer op. Niet via de snellader als via de gewone lader.
Door het vochtprobleem heb ik usb ingang wel droog gemaakt met een doekje.
Iemand tips of ideeën?
Er zijn Samsung Service Points met 1u service!
http://www.samsung.com/nl...e/mobiledevice/smartphone
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
thnx voor de reactie, de reden dat ik het eerst hier vroeg is omdat sommige dingen gewoon een kleine aanpassing oid kan zijn.henklbr schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:30:
[...]
Ja: i.p.v. continue vragen in deze topic (niet dat 't erg is of zo), terug naar waar je hem gekocht hebt & aanbieden voor reparatie (voordat ie het straks helemaal niet meer doet!)...
Er zijn Samsung Service Points met 1u service!
http://www.samsung.com/nl...e/mobiledevice/smartphone
Maar ik ga zeker even kijken naar die service, ik wist niet van het bestaan af.
.
Doe dit: henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie" , dat wist je telefoon naar stock, geen provider gedoe.
Volgens mij zijn alle toestellen tegenwoordig simlock vrij. Pas als sim erin zit gaat hij provider bloatware downloaden.henidde schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:10:
Ik heb nu een aantal maand de S7 edge Vodafone branded. Aangezien ik zeer ontevreden ben over de dienstverlening van Vodafone wil ik zodra mijn abonnement is afgelopen overstappen. Aangezien mijn toestel Vodafone branded is, hoe zit het dan als ik straks een sim-kaart van een willekeurige andere provider er in druk? Werkt dit allemaal zonder problemen of hebben we tegenwoordig ook nog te maken met een soort van simlock?
Misschien helpt het om factory reset te doen zonder vodafone sim.
Dit ivm een verlenging waarbij ik moet bijbetalen, kan het prijsverschil (dubbel voor unbranded) niet echt verklaren?
Heb ook gelezen dat wanneer je de standaard firmware flasht en daarna je t-mobile simkaart erin doet dat de t-mobile firmware weer geladen wordt? Iemand ervaring hiermee?
Signature
Ik veronderstel(de) dat mijn S7 edge automatisch zou verbinden met het sterkste (gekende) wifi-signaal.
Ik heb thuis een draadloos netwerk met originele telenet-modem. Op de de slaapkamer heb ik een dual band wifi repeater geïnstallleerd.
Dus denk ik dat hij op de slaapkamer het signaal van de router gaat nemen. Daarstraks even getest en blijkt ie niet te doen. HIj is en blijft verbonden met de 2.4 van de telenet modem.
Hoe heb ik dit getest? De GSM 5 minuten op bed gelegd en dan gaan kijken in de instellingen-wifi...
en dan pas begint ie te scannen op netwerken en geeft ie deze van de slaapkamer weer en hij verbindt pas als ik het zeg/vraag.
Vind ik toch niet echt koosjer...
Ik draai AP: G935FXXU1BPHC - CP: GF935FXXU1BPHC - CSC: G935FLUXAPD1
Geef ik hiermee voldoende info?
ondervindt nog iemand dit euvel? Bestaat er een oplossing voor?
Samsung Galaxy 10 Plus
Ik heb gister de vingerprint en een pincode ingesteld, vanmorgen toen ik hem voor het eerst pakte toen moest ik wel 1 vd 2 invullen, maar als ik nu me telefoon pak kan ik de telefoon unlocken met "veeg omhoog"
Lijkt op een soort timer voordat ie echt "locked" maar ik zoek me een ongeluk maar kan deze setting niet vinden...kan iemand me op weg helpen
Ja ik heb het topic doorzocht +google gebruikt
*Edit, ik heb onder "Instellingen veilige vergrendeling "al ingesteld dat hij direct moet locken
[ Voor 12% gewijzigd door rufus666 op 02-09-2016 09:09 ]
Je mag die van mij wel hebben, ik gebruik ze niet, vind in ears veel fijnerReneger schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:28:
Wie weet t typenummer van de originele S7 oortjes? Ben de mijne kwijtHelaas niks kunnen vinden na een uitgebreide zoekactie.
Volgens mij schakelt de telefoon pas naar een ander access point als het signaal van de huidige verbinding onder een bepaald niveau komt. Maar er zijn diverse 'Best WIFI' apps in de Play store die je zou kunnen proberen. Die zullen misschien sneller schakelen.dns_vbl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:01:
Toch even vragen.
Ik veronderstel(de) dat mijn S7 edge automatisch zou verbinden met het sterkste (gekende) wifi-signaal.
Ik heb thuis een draadloos netwerk met originele telenet-modem. Op de de slaapkamer heb ik een dual band wifi repeater geïnstallleerd.
Dus denk ik dat hij op de slaapkamer het signaal van de router gaat nemen. Daarstraks even getest en blijkt ie niet te doen. HIj is en blijft verbonden met de 2.4 van de telenet modem.
Hoe heb ik dit getest? De GSM 5 minuten op bed gelegd en dan gaan kijken in de instellingen-wifi...
en dan pas begint ie te scannen op netwerken en geeft ie deze van de slaapkamer weer en hij verbindt pas als ik het zeg/vraag.
Vind ik toch niet echt koosjer...
Ik draai AP: G935FXXU1BPHC - CP: GF935FXXU1BPHC - CSC: G935FLUXAPD1
Geef ik hiermee voldoende info?
ondervindt nog iemand dit euvel? Bestaat er een oplossing voor?
Al nieuwe besteldilhanko schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:00:
[...]
Je mag die van mij wel hebben, ik gebruik ze niet, vind in ears veel fijner
Maar ja..
Zullen we maandag a.s. wel HB-variant krijgen..
Voor welke CSC-versie?_Nick__ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:48:
Had eigenlijk vandaag de firmware-update voor Edge verwacht..
Maar ja..
Zullen we maandag a.s. wel HB-variant krijgen..
Samsung Galaxy 10 Plus
Heb zelf de LUX-versie. Wacht ook.PHN.. unlocked NL..
Samsung Galaxy 10 Plus
Deze heb jij toch al op je telefoon : G935FXXU1BPHC?
Deze is nieuwer dan de voor LUX uitgebrachte G935FXXU1BPH6 (en deze komt ook naar NL)
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
S7 Edge vol op z'n snufferd laten vallen (hoera!) en wil nu m'n contacten backuppen omdat ik m'n nieuwe telefoon contacten niet in m'n google contacts zie staan.
Scherm kan ik niet meer gebruiken dus hoe haal ik mijn contacten via m'n pc van m'n telefoon af? Heb al wat software zoals Syncios e.d. geprobeerd maar USB-debugging staat uit op m'n telefoon dus kan ik er niet mee connecten.
En volgende keer alles via de Google contacten doen, daar heb je immers een Android telefoon voor
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het touchscreen werkt nog maar ik kan niks meer zien. Scherm flikkert constant en is vooral groen.Arfman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:14:
Kun je geen muis aansluiten via de meegeleverde OTG adapter?
En volgende keer alles via de Google contacten doen, daar heb je immers een Android telefoon voor
En I know, dacht ook dat ik het gesynced had maar blijkbaar niet

[ Voor 8% gewijzigd door Purple Dolphin op 02-09-2016 16:40 ]
Als de PC hem herkend dan kun je toch smart switch gebruiken.Purple Dolphin schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:39:
[...]
Het touchscreen werkt nog maar ik kan niks meer zien. Scherm flikkert constant en is vooral groen.
[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 02-09-2016 23:53 ]
Nee hoor. Ik ook nog niet. Unbrandend s7 titaniumSYQ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:53:
Ben ik de enige die nog steeds de update van augustus niet heeft ontvangen?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Kan alleen als de telefoon niet gelocked is/je toegang geeft na connectie met de PC, als de telefoon uit is geweest en er een beveiliging op zit, dan gaat dat dus niet.Garret1410 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:58:
[...]
Als de PC hem herkend dan kun je toch smart switch gebruiken.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik bel de laatste tijd voortdurend mensen vanuit de broekzak(edge), wat raar is want ik heb gebruik de vingerafdruk.
Daarnaast reageert het scherm niet altijd direct of het slaat op hol, dan lijkt het of iemand op van alles drukt. De lol is er nu wel vanaf want door de rottige reclame onder in een app zit ik nu ongevraagd vast aan een sms diens, waar ik zelf niet op gedrukt heb. De dienst is alweer opgezegd en ik heb maar alle sms diensten laten blokkeren voor de zekerheid.
Herkent iemand dit?
Ga er wel mee naar de winkel maar het probleem doet zich maar zo'n 1 keer per week voor en natuurlijk dan net niet.
En nee ik ervaar dit soort problemen niet. De S7 Edge is tot op heden erg stabiel en betrouwbaar bij mij.
[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 03-09-2016 10:46 ]
je kan een muis aansluiten via otg (wat al eerder vermeld is) en dan via mirror screen op je tv bekijken..Purple Dolphin schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:39:
[...]
Het touchscreen werkt nog maar ik kan niks meer zien. Scherm flikkert constant en is vooral groen.
Dat kan, maar dat moet je wel doen/activeren vanaf je telefoon -> en aangezien zijn beeldscherm het niet meer doet...pawarana schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:29:
[...]
je kan een muis aansluiten via otg (wat al eerder vermeld is) en dan via mirror screen op je tv bekijken..

S7 ondersteund mhl toch?henklbr schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:12:
[...]
Dat kan, maar dat moet je wel doen/activeren vanaf je telefoon -> en aangezien zijn beeldscherm het niet meer doet...
Dus zodoende aansluiten op tv en als die mhl muis ondersteund unlocked?
Nope:raro007 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:17:
[...]
S7 ondersteund mhl toch?
Dus zodoende aansluiten op tv en als die mhl muis ondersteund unlocked?
http://www.mobilefun.co.u...xy-s7-s7-edge-to-your-tv/
Het is gebeurd, bij het verheffen van een kast heb ik die even op mijn been gehad. Daar zat mijn S7 edge tussen. Gevolg: Impact slag op de rand van het scherm en barsten over heel de telefoon.
Ik wil het wel laten herstellen:
www.samsung.com/be/repair vraagt er 280 euro ongeveer voor. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is de officiële website van Samsung dus...
Is die dan terug waterdicht enzo?
Als je hem via de officiële weg ;laat repareren, mag je zeker verwachten dat het goed gebeurd met garantie.Lyca schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:45:
Fuck.
Het is gebeurd, bij het verheffen van een kast heb ik die even op mijn been gehad. Daar zat mijn S7 edge tussen. Gevolg: Impact slag op de rand van het scherm en barsten over heel de telefoon.
Ik wil het wel laten herstellen:
www.samsung.com/be/repair vraagt er 280 euro ongeveer voor. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is de officiële website van Samsung dus...
Is die dan terug waterdicht enzo?
Heb ff voor je op het doosje gekeken:JdJtA schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
Ik denk dat het typenummer EO-EG920B is maar moet eerlijk zeggen dat meegeleverde koptelefoons bij mij bijna nooit meer uit de verpakking komen en ik deze dus ook nog nooit van dichtbij heb gezien...
EO-G920BW
GH59-14338H
RBJH2
Staat er op
[ Voor 69% gewijzigd door Rio op 04-09-2016 09:45 ]
Nu heb ik net een nieuwe S7 besteld en is mijn vraag wat is een veilige manier om alles 1op 1 over te zetten zodat ik het toestel niet overnieuw hoef in te richten?
Ik had sinds anderhalve week een verticale roze streep over het scherm van boven tot onder. In het begin kon ik het nog wegdrukken door rechts van de speaker te tikken/zachtjes drukken, maar na een paar dagen was het eigenlijk constant aan.
Nooit gevallen of gestoten, dus het valt me een beetje tegen. De eerste S7 edge die ik kreeg had een rode pixel, dus die heb ik gelijk geretourneerd, maar met deze helaas ook geen geluk.
Nu maar weer afwachten hoe en waneer ik hem terug krijg van de reparatie service.
Builtnumber (..)PBHJ
Built date: 29 augustus 2016..
Na de update kennelijk voor het eerst een volledige slaapstand..
[ Voor 22% gewijzigd door _Nick__ op 06-09-2016 10:59 ]
Als je echt dual-sim wilt dan moet je de dual-sim versie importeren. Deze wordt niet in Nederland verkocht. Alleen deze versie heeft een slot voor 2 simkaarten (en een sd kaart).
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 06 sep 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Samsung Cloud
* Gallery (à la Note 7)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Mon, 29 Aug 2016 07:17:12 +0000
Security Patch Level 2016-09-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPHJ
CSC G930FPHN1BPH3
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 06-09-2016 09:36 ]
Heb net de update uitgevoerd en zag dat plotseling de screen saver werd ingeschakeld. Deze heb ik uitgezet maar heb nu 3 grote strepen op het scherm. Voor de update had ik dit niet.tevens als ik de helderheid aanpas worden de strepen dunner.en bij het donker zetten vh display worden de strepen dikker.
[ Voor 23% gewijzigd door nielsjo op 06-09-2016 09:35 ]
Niemand die dit herkend ? Ik kan me telefoon nog steeds met een veeg unlocken, terwijl beveiliging op password en fingerprint staat...rufus666 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:00:
Mischien een stomme vraag maar ik stel hem toch...
Ik heb gister de vingerprint en een pincode ingesteld, vanmorgen toen ik hem voor het eerst pakte toen moest ik wel 1 vd 2 invullen, maar als ik nu me telefoon pak kan ik de telefoon unlocken met "veeg omhoog"
Lijkt op een soort timer voordat ie echt "locked" maar ik zoek me een ongeluk maar kan deze setting niet vinden...kan iemand me op weg helpen
Ja ik heb het topic doorzocht +google gebruikt
*Edit, ik heb onder "Instellingen veilige vergrendeling "al ingesteld dat hij direct moet locken*
Ga eens in de instellingen naar 'Schermvergr. en beveilig.', dan 'Instell. veilige vergrendeling' gevolgd door 'Smart Lock'.rufus666 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:50:
[...]
Niemand die dit herkend ? Ik kan me telefoon nog steeds met een veeg unlocken, terwijl beveiliging op password en fingerprint staat...
Misschien herkent je apparaat een veilige plaats, apparaat of 1 van de andere instellingen?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Schermvergr. en beveiliging.....Instell. veilige vergrendeling.....schuifje op aan "vergrendel gelijk met aan/uit-knop"rufus666 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:50:
[...]
Niemand die dit herkend ? Ik kan me telefoon nog steeds met een veeg unlocken, terwijl beveiliging op password en fingerprint staat...
Werkt deze dan wel?
Thanks, hier had ik zelf nooit op gekomen, het was mijn smartwatch (als veilig apparaat) wat natuurlijk altijd in de buurt is....Jivebunny schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:57:
[...]
Ga eens in de instellingen naar 'Schermvergr. en beveilig.', dan 'Instell. veilige vergrendeling' gevolgd door 'Smart Lock'.
Misschien herkent je apparaat een veilige plaats, apparaat of 1 van de andere instellingen?
SUPER!
Deze versie heb ik zojuist gewoon via mijn telefoon kunnen downloaden. (Als OTA-update dus)henklbr schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:21:
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPHJ
CSC G930FPHN1BPH3
De telefoon startte opnieuw op en ik kreeg een alarmtoon te horen (was niet uit te zetten)
Telefoon toen maar een 2e keer opgestart en het bleef gelukkig weg (schrok wel even)
wat voor kleur zijn deze strepen? Het kan zijn dat je scherm het gaat begeven. Ik had dit eerst ook. Alleen wel samen met soort paarse vlekken.nielsjo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:34:
Vreemd,
Heb net de update uitgevoerd en zag dat plotseling de screen saver werd ingeschakeld. Deze heb ik uitgezet maar heb nu 3 grote strepen op het scherm. Voor de update had ik dit niet.tevens als ik de helderheid aanpas worden de strepen dunner.en bij het donker zetten vh display worden de strepen dikker.
[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein187 op 06-09-2016 13:12 ]
Iemand deze update al binnen op de edge?henklbr schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:21:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 06 sep 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Samsung Cloud
* Gallery (à la Note 7)
* Stability Improvements
[afbeelding]
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPHJ
CSC G930FPHN1BPH3
De s7edge heeft deze update vandaag via OTA gehad; via SmartSwitch of Odin is hij nog niet te installeren...airwolf83 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:12:
[...]
Iemand deze update al binnen op de edge?
Nou ja snel. Ze hebben voor de PHN versie gewoon augustus overgeslagen..bluecupra schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:56:
Hier ook de update OTA binnen op een S7 Edge, prima en snel verlopen. Android beveiligings patch niveau is van 1 september. Eerste keer dat ik dergelijke updates al zo snel op een toestel heb. Samsung = goed bezig
Voor de Samsung S7 heb ik tal van HTC en Sony toestellen gehad, deze liepen vaak maanden achter voor er updates beschikbaar komen. Dus vandaar mijn reactie dat Samsung snel en dus goed bezig isKapitein187 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:04:
[...]
Nou ja snel. Ze hebben voor de PHN versie gewoon augustus overgeslagen..
Dit keer Odin vergeten mee te zippen?henklbr schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:21:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
What's new:
* Samsung Cloud
* Gallery (à la Note 7)
* Stability Improvements
[afbeelding]
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Product code PHN
PDA G930FXXU1BPHJ
CSC G930FPHN1BPH3
Dit is de originele ZIP, direct van de Samsung-serverNegativeFreak schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:51:
[...]
Dit keer Odin vergeten mee te zippen?
Die heb ik gelijk doorgezet op MegaNZ, mijn bestanden zijn altijd RAR
Heb je Odin 3.11.1 of hoger niet?
Odin 3.12.3: https://mega.nz/#!tsBzSBT...bOm3eQeBylGPQaDerTydpjxBA
[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 06-09-2016 19:58 ]
Dat verklaard. Gewend dat Odin bij jouw download zit en niet gezien dat deze anders is.henklbr schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:56:
[...]
Dit is de originele ZIP, direct van de Samsung-server
Die heb ik gelijk doorgezet op MegaNZ, mijn bestanden zijn altijd RAR
Heb je Odin 3.11.1 of hoger niet?
Normaliter gooi ik de bestanden na de flash weg maar heb nu de vorige update gedownload en pluk daar Odin uit. Sla ik wel ff op in mijn OneDrive.
Zometeen even flashen.
Maar ik kan nergens vinden van welke regio deze nu is, wel stond mijn taal bij de eerste opstart in het Pools.
Weet er iemand de landcode ofzo van de FXX?
Doe eens via je dialer *#1234# en check je CSC eens. Die FXX heb ik ook bij mij in AP/CP staan maar bij CSC staat je landcode.Astratuner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:27:
Ik heb mijn toestel bij Belsimpel gekocht en ik zie dat ik een FXX model heb.
Maar ik kan nergens vinden van welke regio deze nu is, wel stond mijn taal bij de eerste opstart in het Pools.
Weet er iemand de landcode ofzo van de FXX?
Voorbeeld: G930FPHN1APF1
Ik vermoed dat jij een G930FITV1BPH1 hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door NegativeFreak op 06-09-2016 20:36 ]
Oki ik heb het volgende staan hier: G935FDPX1BPG7NegativeFreak schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:32:
[...]
Doe eens via je dialer *#1234# en check je CSC eens. Die FXX heb ik ook bij mij in AP/CP staan maar bij CSC staat je landcode.
Voorbeeld: G930FPHN1APF1
Ik vermoed dat jij een G930FITV1BPH1 hebt.
Maar DPX kan ik ook niet direct vinden mmm

[ Voor 5% gewijzigd door Astratuner op 06-09-2016 20:44 ]
Je hebt een S7 Edge. Iets met een Multi CSC en de basis is inderdaad Pools.Astratuner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:41:
[...]
Oki ik heb het volgende staan hier: G935FDPX1BPG7
Maar DPX kan ik ook niet direct vinden mmm
Zo komt Belsimpel aan hun 'goedkope' modellen.
Mijn vriendin heeft haar S7 daar ook besteld en kreeg een Italiaanse. Toen konden ze wel het toestel gratis bij het abonnement aanbieden, iets dat KPN niet kon met een NL toestel.
De strepen zijn zwart van kleur,als ik het contrast hoger zet worden de strepen dunner. Scherm is net anderhalf maand oud.Kapitein187 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:11:
[...]
wat voor kleur zijn deze strepen? Het kan zijn dat je scherm het gaat begeven. Ik had dit eerst ook. Alleen wel samen met soort paarse vlekken.
tripje langs Samsung repair center. Of als je bij coolblue hebt gekocht dan even omwisselen.nielsjo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:00:
[...]
De strepen zijn zwart van kleur,als ik het contrast hoger zet worden de strepen dunner. Scherm is net anderhalf maand oud.
Ook goed bezig omdat S6 en S5 ook al nieuwe updates kregen (augustus)..bluecupra schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:56:
Hier ook de update OTA binnen op een S7 Edge, prima en snel verlopen. Android beveiligings patch niveau is van 1 september. Eerste keer dat ik dergelijke updates al zo snel op een toestel heb. Samsung = goed bezig
Ik hoopte stiekem op een update van AOD (inclusion van WhatsApp bijvoorbeeld
Ik ga ervan uit dat de gallerij hetzelfde is als bij de Note 7 en daarbij heb je wel tekst bij de albums en de rasters snap ik niet. Met pinch en zoom kun je de thumbnails groter en kleiner maken.JDL15 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:01:
Moet wel even wennen aan de nieuwe galerij. Hebben jullie dat ook? Die rasters staan ver uit elkaar, de titel van het album (bijv download, whatsapp) staat er niet meer bij en dat verhalen tabje werkt niet echt naar behoren?
Ik hoopte stiekem op een update van AOD (inclusion van WhatsApp bijvoorbeeld)
Jammer dat AOD niet aangepast is want het werkt wel op een S7. Misschien wachten ze hier nog even mee omdat het een Note7 feature is.
Pinch en zoom, topGarret1410 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:14:
[...]
Ik ga ervan uit dat de gallerij hetzelfde is als bij de Note 7 en daarbij heb je wel tekst bij de albums en de rasters snap ik niet. Met pinch en zoom kun je de thumbnails groter en kleiner maken.
Jammer dat AOD niet aangepast is want het werkt wel op een S7. Misschien wachten ze hier nog even mee omdat het een Note7 feature is.
Heb alleen nog geen tekst bij het album zodat ik weet ik welk album ik zit, tenzij ik het album daadwerkelijk open. Er staat alleen heel klein een getal dat het aantal foto's in het album weergeeft.
Heeft de Note 7 dit wel al dan? Ik dacht alleen een update zodat je ook je muziek (stock player) kon bedienen op het AOD?
Ik heb het al gevonden, super vette feature vind ik zelf:
http://www.phonearena.com...-much-more-useful_id83778
Eindelijk 3rd party apps inclusion en, je eigen AOD achtergrond
Nu wachten tot het voor de S7 (Edge) komt...
Komt dit niet door je gebruikte thema (waarschijnlijk een zwart thema)?JDL15 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:25:
[...]
Heb alleen nog geen tekst bij het album zodat ik weet ik welk album ik zit, tenzij ik het album daadwerkelijk open. Er staat alleen heel klein een getal dat het aantal foto's in het album weergeeft.
Verdomme ja!henklbr schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:49:
[...]
Komt dit niet door je gebruikte thema (waarschijnlijk een zwart thema)?
Daar was ik zelf niet zo snel achter gekomen, thnx! Heb nu maar even dat Iphone thema gepakt en ik zie warempel de titels van de albums. Fijn
Phone restarten of sdkaart unmounten/mounten heeft niks geholpen
Ik gebruik sowieso QuickPic als galerij, vind ik zelf veel fijner werken dan die van Samsung zelf.SYQ schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:40:
grrrr nog meer mensen problemen met hun Gallery na de update? Het kan toch niet zo zijn dat we na elk update gezeik moeten hebben met de sd-kaart? Nu weer, de helft van de foto's laden niet meer en als ik weer terug naar boven scroll laat die niks meer zien.
Phone restarten of sdkaart unmounten/mounten heeft niks geholpen
Voordeel is dat ik nu ook geen dooie pixel met heb
Verwijderd
Google Account...Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:06:
Een vraag voor de ervaren gebruikers, waar slaan jullie je contacten op? SIM-kaart, Samsung Account, of Google Account?
Altijd Google account. Werkt altijd erg goed en je kunt makkelijk van toestel wisselen, zelfs een iphone ondersteund dit.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:06:
Een vraag voor de ervaren gebruikers, waar slaan jullie je contacten op? SIM-kaart, Samsung Account, of Google Account?
Maar sinds Samsung cloud gebruik ik die ook om te proberen.
Google account èn sdcardVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:06:
Altijd Google Account. Mocht de telefoon gestolen worden of mocht je simpelweg naar een nieuwe telefoon switchen is inloggen met je Google account voldoende om weer beschikking te hebben over je contacten. Verder is inloggen op Google Contacts een makkelijke manier om je contacten te kunnen ordenen.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:06:
Als je de video kijkt na het opnemen kan je hem exporteren (Rechtsbovenin als ik het goed onthouden heb) op je S7, dan wordt die opgeslagen zodat je hem op de pc kan bekijken, of versturen via WhatsApptijs67 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:36:
Is er een programma voor op mijn pc (Windows 10) waarmee ik de Samsung slowmotion filmpjes op dezelfde manier (dus met dezelfde snelheid) kan bekijken als op mijn S7?
Het gaat mij om een programma voor windows die de juiste framerate (230 fps ?) kan afspelen. Bij de standaard programa's worden de slow motion video's schokkerig afgespeeld, in ieder geval niet in slow motion. Ik zoek dus een programma voor Windows die met de juiste fps rate de video kan afspelen zodat ik het ook op mijn pc in slow motion zie.melvinnie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:48:
[...]
Als je de video kijkt na het opnemen kan je hem exporteren (Rechtsbovenin als ik het goed onthouden heb) op je S7, dan wordt die opgeslagen zodat je hem op de pc kan bekijken, of versturen via WhatsApp
Ik zie wel dat het misschien aan te passen is als andere TTS maar ik kan niet echt een goed alternatief vinden. Iemand anders die een andere stem heeft ingesteld die er 1 kan aanraden?
Ik vermoed dat Henk al druk doende is
[ Voor 20% gewijzigd door Pierre_nr1 op 08-09-2016 11:30 ]
Ik gebruik zelf altijd Sygic om te navigeren. Maar ik denk dat je vraag ook beter thuis hoort in: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2. Dat topic is specifiek om navigatiesoftware te bespreken. Ben het verder wel met je eens, vind de stem in Google Maps ook echt drie keer niks.Martinspire schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:08:
Ik zit me al een tijdje te irriteren aan de standaard stem van Android in bv Google maps e.d.
Ik zie wel dat het misschien aan te passen is als andere TTS maar ik kan niet echt een goed alternatief vinden. Iemand anders die een andere stem heeft ingesteld die er 1 kan aanraden?

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 08 sep 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Samsung Cloud
* Gallery-app updated (à la Note 7)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Mon, 29 Aug 2016 07:22:39 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPHJ
CSC G935FPHN1BPH3
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
Maar gebruikt die stem van Google Maps, Sygic en anderen niet gewoon de spraakfunctionaliteit van Android zelf?rens-br schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:34:
[...]
Ik gebruik zelf altijd Sygic om te navigeren. Maar ik denk dat je vraag ook beter thuis hoort in: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2. Dat topic is specifiek om navigatiesoftware te bespreken. Ben het verder wel met je eens, vind de stem in Google Maps ook echt drie keer niks.
Dus bij Instellingen > Taal en Invoer > Tekst naar Spraak?
Al lijkt het inderdaad weinig uit te maken en voor zowel Google als Samsung kan ik geen andere stem downloaden dan "vrouw"
Ik heb nog wel naar TTS zitten zoeken in de play store, maar die werken allemaal niet
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2016 12:31 ]
dit is dezelfde versie als de OTA van een paar dagen terug?henklbr schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:51:
[afbeelding][afbeelding]
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 08 sep 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
What's new:
* Samsung Cloud
* Gallery-app updated (à la Note 7)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9113173
Build date Mon, 29 Aug 2016 07:22:39 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1BPHJ
CSC G935FPHN1BPH3
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
YesKapitein187 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:43:
[...]
dit is dezelfde versie als de OTA van een paar dagen terug?
Dit topic is gesloten.
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support