• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Martinspire schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:31:
[...]
Maar gebruikt die stem van Google Maps, Sygic en anderen niet gewoon de spraakfunctionaliteit van Android zelf?
Dus bij Instellingen > Taal en Invoer > Tekst naar Spraak?
Sygic gebruikt zijn eigen TTS engine in ieder geval met eigen stemmen, van andere navigatie software weet ik het niet van.
Al lijkt het inderdaad weinig uit te maken en voor zowel Google als Samsung kan ik geen andere stem downloaden dan "vrouw" :(
Op mijn OPO kan ik inderdaad ook geen andere stem downloaden bij die instelling.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sinds de laatste OTA update gebruikt de standaard mail applicatie erg veel stroom bij mij (S7 Edge). Meer mensen die hier last van hebben?

Anders van het weekend maar een factory reset doen...

/edit: Het lijkt opgelost door even mijn beide email accounts helemaal te verwijderen (Gmail + Exchange) en deze daarna opnieuw toe te voegen.

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 09-09-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10 16:58
Nog steeds geen update binnen :/ ik zit op de T-mobile versie. s7 edge

[ Voor 57% gewijzigd door Mir64za op 09-09-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 15:22
Kreeg rond 18.30 een update van 256 mb ongeveer binnen (Tele2 toestel S7).
Zat in de auto maar even ok gedrukt en laten installeren.
Build MMB29K.G930FXXU1BPHJ
Beveiligingspatch 1 september 2016

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier is ie hem ook aan het installeren. Ik heb een simlockvrije Samsung S7 met daarin een Tele 2 abonnement.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Lekker is dat, ook de OTA update gedraaid op mijn S7 Edge en nu is mijn scherm vernaggeld... Een soort van rode waas met strepen, heel duidelijk zichtbaar op lichte achtergronden.

Ben ik de enige of hebben er meer hier last van?

Specs

bvk schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:52:
Lekker is dat, ook de OTA update gedraaid op mijn S7 Edge en nu is mijn scherm vernaggeld... Een soort van rode waas met strepen, heel duidelijk zichtbaar op lichte achtergronden.

Ben ik de enige of hebben er meer hier last van?
Een ota update heeft niets met het scherm van je telefoon te maken.

• bvk

bvk

pappaleone schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:19:
[...]

Een ota update heeft niets met het scherm van je telefoon te maken.
Hoezo niet dan? Voor de update heb ik nergens last van, na de update wel... En het is voor het eerst dat een door Samsung (KPN) gepushte update problemen geeft in al die jaren dat ik een Galaxy gebruik.

Specs

bvk schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:51:
[...]

Hoezo niet dan? Voor de update heb ik nergens last van, na de update wel... En het is voor het eerst dat een door Samsung (KPN) gepushte update problemen geeft in al die jaren dat ik een Galaxy gebruik.
Een update is software, een scherm dat niet goed werkt is hardware.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

pappaleone schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:05:
[...]

Een update is software, een scherm dat niet goed werkt is hardware.
Tenzij software die dat scherm aanstuurt gewoon brak is ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

bvk schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:51:
[...]
Heb je al een herstart geprobeerd, helpt dat niet, dan helpt mogelijk een factory-reset.

• ik222
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:13:
[...]

Die kans lijkt me erg klein, dan zouden ook veel meer mensen hier last van hebben. Strepen in het scherm zijn 99% zeker een hardware probleem. Dat het dan na een update komt is waarschijnlijk gewoon toeval, maar natuurlijk zorgt een OTA update wel voor een reboot en dat is typisch een moment dat al niet meer optimale hardware net over het randje geduwd kan worden.

Maar inderdaad wil je het zeker weten dan moet je even een factory reset doen.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 10-09-2016 14:24 ]

Martinspire schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:13:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar dan zouden er al veel meer klachten zijn.

• bvk

bvk

En daarom vroeg ik juist of ik de enige ben of dat er meer gebruikers dit ervaren. En ook een reboot bood geen oplossing, nog steeds een "stuk" scherm.

Maar nu ik nogmaals kijk is het ineens weg.....??? Het zal wel weer, dank voor de reacties anyway :)

Specs

Mir64za schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:34:
Nog steeds geen update binnen :/ ik zit op de T-mobile versie. s7 edge
T-mobile heeft de augustus update gehad en de PHN niet. Misschien komt de september update nog en anders wordt het de oktober update. Ik zie dat er weleens een maandje tussen kan zitten of dat er een maand wordt overgeslagen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ik222 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:24:
[...]

Die kans lijkt me erg klein, dan zouden ook veel meer mensen hier last van hebben. Strepen in het scherm zijn 99% zeker een hardware probleem. Dat het dan na een update komt is waarschijnlijk gewoon toeval, maar natuurlijk zorgt een OTA update wel voor een reboot en dat is typisch een moment dat al niet meer optimale hardware net over het randje geduwd kan worden.

Maar inderdaad wil je het zeker weten dan moet je even een factory reset doen.
Dat ie het kreeg na een softwareupdate lijkt me eerder de boosdoener dan een reset (zeker ook omdat het me niet logisch leek dat ie nu pas fout ging nadat ie hem al een tijdje heeft). Brakke driver kan altijd namelijk.
pappaleone schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:33:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar dan zouden er al veel meer klachten zijn.
Er zijn ook aardig wat klachten over strepen, maar als het softwarematig zou zijn, dan had dat nog best gekund.

Martinspire schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:26:
[...]
Dat ie het kreeg na een softwareupdate lijkt me eerder de boosdoener dan een reset (zeker ook omdat het me niet logisch leek dat ie nu pas fout ging nadat ie hem al een tijdje heeft). Brakke driver kan altijd namelijk.

[...]

Er zijn ook aardig wat klachten over strepen, maar als het softwarematig zou zijn, dan had dat nog best gekund.
Dus toch hardware matig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Na 1 week de S7 via T-Mobile in bezit, vandaag de update aangedurft (Laatste Samsung S5 update zorgt voor laadproblemen/accuproblemen).
Na het downloaden en installeren van Android worden de apps ge-optimaliseerd en lijkt hierna alles goed te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:06:
[...]

T-mobile heeft de augustus update gehad en de PHN niet. Misschien komt de september update nog en anders wordt het de oktober update. Ik zie dat er weleens een maandje tussen kan zitten of dat er een maand wordt overgeslagen.
PHN heeft afgelopen week de "september"-update gehad...! ;)

Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48261569

[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 11-09-2016 10:13 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 22:53
Zijn er ook tweakers die meerdere gebruikers op hun s7 hebben staan? Op mijn Z2 tablet switch ik tussen twee Google accounts om met die accounts een spel te spelen. In de Samsung schil kan ik die optie niet vinden. Kan zijn dat ze dat in de demo versie uit hebben gezet (net als het instellen van een vingerafdruk).

Je kunt volgens mij via Google Play van account wisselen, maar dat is niet zo prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik zit maar te wachten en te wachten op die nieuwe update, ik denk Waarom komt dat ding niet gewoon OTA? Dan maar handmatig.

"The OS on your device has been modified in an unauthorised way."

Oh ja, da's waar ook, ik had 'm geroot. :')

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

De roze (en groene) vlekken en strepen blijken helaas toch niet spontaan verdwenen te zijn en lijken erger te worden naarmate het toestel warmer wordt bij het vasthouden.

Ik kan wel een factory reset proberen maar ik waag te betwijfelen of dat gaat helpen. Dan maar morgen even langs een KPN XL winkel zodat ze het zelf kunnen zien. Ik ben gelukkig verzekerd dus als het niet te repareren valt krijg ik direct een nieuwe telefoon mee als het goed is.

Maar het blijft wel vaag dat het ineens na de laatste update gebeurt maar dat zal dan wel gewoon toeval zijn....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:43:
De roze (en groene) vlekken en strepen blijken helaas toch niet spontaan verdwenen te zijn en lijken erger te worden naarmate het toestel warmer wordt bij het vasthouden.

Ik kan wel een factory reset proberen maar ik waag te betwijfelen of dat gaat helpen. Dan maar morgen even langs een KPN XL winkel zodat ze het zelf kunnen zien. Ik ben gelukkig verzekerd dus als het niet te repareren valt krijg ik direct een nieuwe telefoon mee als het goed is.

Maar het blijft wel vaag dat het ineens na de laatste update gebeurt maar dat zal dan wel gewoon toeval zijn....
Het is en blijft elektronica gewoon mee terug naar de winkel gaan.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sinds eind juni in bezit en ik zie tot mijn grote verrassing dat ik dus een stukje ingebrand beeld hebt... van WhatsApp...

Voor een apparaat van een paar maanden oud en deze prijs vindt ik dat onacceptabel eigenlijk.

Ook mijn LED cover is er mee opgehouden, dus daar ga ik sowieso mee terug.

Heeft iemand ervaring met burn in en wat ze daarmee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06
Vorkie schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:40:
Sinds eind juni in bezit en ik zie tot mijn grote verrassing dat ik dus een stukje ingebrand beeld hebt... van WhatsApp...

Voor een apparaat van een paar maanden oud en deze prijs vindt ik dat onacceptabel eigenlijk.

Ook mijn LED cover is er mee opgehouden, dus daar ga ik sowieso mee terug.

Heeft iemand ervaring met burn in en wat ze daarmee doen?
Burn-in is lastig, Samsung moet in principe bewijzen dat het door jouzelf komt. Ik vind het burn-in verhaal zelf ook altijd irritant, gebeurt vrij snel bij OLED, ik had daarom liever gewoon een goed LCD IPS gehad, veel langere levensduur en (zo goed als) geen burn-in.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 02-10 19:52
Amai, was het de bedoeling van Samsung om de concurrentie aan te gaan met iPhone met hun iCloud? Wat een mislukking is me dat? Apps worden terug gezet ja, maar instellingen... App data al zeker niet. Major fail... heb het zelf 3x moeten herstarten eer ie aan 100 procent geraakten omdat ie telkens bleef hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:08
Ik heb een Galaxy S7. Deze heb ik geroot. Voornamelijk om AdAway te gebruiken. Verder speel ik veel Pokemon Go, die nu dus blijkbaar root devices gaat blokkeren. Wat ik lees op de frontpage zijn er apps die ervoor kunnen zorgen dat ik Pokemon kan blijven gebruiken.

http://forum.xda-develope...ersal-systemless-t3432382 (nu)
http://forum.xda-developers.com/apps/supersu/suhide-t3450396 (in de toekomst)

Voor die eerste heb je een unlocked bootloader nodig voor de 2e TRWP https://twrp.me/devices/samsunggalaxys7.html alleen dat gaat weer niet door install a kernel that has dm-verity disabled in the fstab.

Dus zal ik een andere ROM daarvoor moeten installeren?

Wat is de makkelijkste optie om dit werkend te krijgen?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Koldur schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:29:
[...]

Burn-in is lastig, Samsung moet in principe bewijzen dat het door jouzelf komt. Ik vind het burn-in verhaal zelf ook altijd irritant, gebeurt vrij snel bij OLED, ik had daarom liever gewoon een goed LCD IPS gehad, veel langere levensduur en (zo goed als) geen burn-in.
Ja, voor hun natuurlijk makkelijk te wijzen naar de gebruiker, want insert APPX staat op het scherm, dus.. maar goed, de afgelopen weken was het mooi weer, veel buiten geweest en gezeten, tja, dan gaat ie in zijn felle zon modus en dan kan ik mij voorstellen dat het scherm inbrand, maar had het eerder verwacht na een paar jaar ipv een paar maanden.

Ik ga eens kijken wat ze hiermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:12:
[...]

PHN heeft afgelopen week de "september"-update gehad...! ;)

Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48261569
Weet ik. Misschien was ik niet duidelijk. Daarom zei ik ook dat PHN de augustus update heeft overgeslagen en t-mobile heeft de augustus update wel gehad. Dus het zou kunnen dat t-mobile de september update overslaat.

[ Voor 196% gewijzigd door Garret1410 op 11-09-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yargo schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:41:
Amai, was het de bedoeling van Samsung om de concurrentie aan te gaan met iPhone met hun iCloud? Wat een mislukking is me dat? Apps worden terug gezet ja, maar instellingen... App data al zeker niet. Major fail... heb het zelf 3x moeten herstarten eer ie aan 100 procent geraakten omdat ie telkens bleef hangen.
Geen iCloud maar Google backup.

Op Android zijn geen backup programma's die data terug zetten tenzij je root toegang hebt.
Wat dat betreft is iCloud echt heel goed.

Heb trouwens geen problemen ondervonden met samsung cloud. Gaat misschien niet zo snel maar uiteindelijk werkt het wel.

Sorry voor de dubbelpost!

[ Voor 31% gewijzigd door Garret1410 op 11-09-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
MrBlueEyes schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:45:
Ik heb een Galaxy S7. Deze heb ik geroot. Voornamelijk om AdAway te gebruiken. Verder speel ik veel Pokemon Go, die nu dus blijkbaar root devices gaat blokkeren. Wat ik lees op de frontpage zijn er apps die ervoor kunnen zorgen dat ik Pokemon kan blijven gebruiken.

http://forum.xda-develope...ersal-systemless-t3432382 (nu)
http://forum.xda-developers.com/apps/supersu/suhide-t3450396 (in de toekomst)

Voor die eerste heb je een unlocked bootloader nodig voor de 2e TRWP https://twrp.me/devices/samsunggalaxys7.html alleen dat gaat weer niet door install a kernel that has dm-verity disabled in the fstab.

Dus zal ik een andere ROM daarvoor moeten installeren?

Wat is de makkelijkste optie om dit werkend te krijgen?
Dit is niet de juiste plek, aangezien het niks met de s7 te maken heeft. Het Pokémon go topic zou prima zijn, maaarrrr daar kan je in de topic waarschuwing vinden dat het niet is toegestaan om te discussiëren over cheats, gps spoofing etc. Deze nieuwe functionaliteit omzeilen valt daar ook onder

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:57:
[...]

Dit is niet de juiste plek, aangezien het niks met de s7 te maken heeft. Het Pokémon go topic zou prima zijn, maaarrrr daar kan je in de topic waarschuwing vinden dat het niet is toegestaan om te discussiëren over cheats, gps spoofing etc. Deze nieuwe functionaliteit omzeilen valt daar ook onder
je weet beter dan dit

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 11-09-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Er staat nochtans duidelijk: apk-bestand, app-gegevens en app instellingen bij Samsung Cloud. Ze doen dus blijkbaar enkel het eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:08
Kritiek op de moderatie in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, niet in een toestel topic.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 11-09-2016 22:16 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kom kom zeg: dit is 1x voorgekomen -> niet zo'n paniek! 8)7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Yargo schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:41:
Je bedoelt die Samsung Smart Switch? Nee, dat werkt inderdaad voor geen meter, geen enkele app setting werd mee overgenomen. Uiteindelijk heb ik het via Helium gedaan, dat werkte tenminste wel :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Metalfreak schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:18:
[...]

Je bedoelt die Samsung Smart Switch? Nee, dat werkt inderdaad voor geen meter, geen enkele app setting werd mee overgenomen. Uiteindelijk heb ik het via Helium gedaan, dat werkte tenminste wel :)
Nee, ik bedoel echt wel die 'nieuwe' functie Samsung Cloud bij instellingen. Had voor de reset nog eens manueel daar 'Backup mijn gegevens' gedaan waarbij er toch echt staat dat ie app gegevens ook doet maar blijkt dus mooi gebakken lucht te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yargo schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:04:
[...]

Nee, ik bedoel echt wel die 'nieuwe' functie Samsung Cloud bij instellingen. Had voor de reset nog eens manueel daar 'Backup mijn gegevens' gedaan waarbij er toch echt staat dat ie app gegevens ook doet maar blijkt dus mooi gebakken lucht te zijn...
Oke, dat is vreemd want ik heb geen optie om backup van apps te maken.
Ik heb alleen contacten, telefoon en sms historie, agenda, notities, foto's, wifi instellingen enz... Beetje standaard spul allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb alleen contacten, telefoon en sms historie, agenda, notities, foto's, wifi instellingen enz... Beetje standaard spul allemaal.
Bij mij, als ik doorklik, staat er ook apps, appinstellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik krijg mijn telefoon niet aan een computer gekoppeld. Meerdere kabels geprobeerd.

De computer ziet uberhaupt niet dat er een apparaat aangesloten word (laadt wel). Vroegah op mijn HTC M8 kwam er een menu op mijn telefoon zodra ik aan een computer hing. Wil je alleen opladen, files overzetten, niets doen, etc.

Waar dat dat scherpmpje op mijn Edge :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:57:
Ik krijg mijn telefoon niet aan een computer gekoppeld. Meerdere kabels geprobeerd.

De computer ziet uberhaupt niet dat er een apparaat aangesloten word (laadt wel). Vroegah op mijn HTC M8 kwam er een menu op mijn telefoon zodra ik aan een computer hing. Wil je alleen opladen, files overzetten, niets doen, etc.

Probeer eens Samsung Kies inclusief drivers te installeren en dan opnieuw te proberen.

Wikipedia: Samsung Kies
rens-br schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:09:
[...]

Altijd Google Account. Mocht de telefoon gestolen worden of mocht je simpelweg naar een nieuwe telefoon switchen is inloggen met je Google account voldoende om weer beschikking te hebben over je contacten. Verder is inloggen op Google Contacts een makkelijke manier om je contacten te kunnen ordenen.
Inderdaad erg handig. Het mooie aan Google contacts is wel dat het ook vanuit je desktop benaderbaar is. Samsung cloud heb ik ook overwogen maar deze krijg ik op de pc niet werkend.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Garret1410 schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:52:
[...]

Instellingen - Samsung Cloud

Dan onderaan Backup mijn gegevens en daar kun je wel apps aanduiden. Tevergeefs dus want hij zet alle apps wel weer, maar zonder de data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

pappaleone schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:35:
[...]

Het is en blijft elektronica gewoon mee terug naar de winkel gaan.,
Net gedaan en het toestel gaat nu richting Samsung voor onderzoek/reparatie. Verder prima afgehandeld door de KPN medewerker en een Huawai leen toestel meegekregen voor die maximaal twee weken.

Now we wait... ;) Ben benieuwd of ze dit kunnen repareren en wat de (mogelijke) oorzaak is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yargo schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:40:
[...]

Dan onderaan Backup mijn gegevens en daar kun je wel apps aanduiden. Tevergeefs dus want hij zet alle apps wel weer, maar zonder de data.
Wat is het verschil tussen het opslaan van je gegevens bij Google of bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
melvinnie schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:20:
[...]

Bij mij, als ik doorklik, staat er ook apps, appinstellingen etc.
Yargo schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:40:
[...]

Ja ik zie het. Had te snel gekeken.
Best gek dat er ook app gegevens en instellingen bij staat. Waarschijnlijk geldt dat alleen voor Samsung apps.

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 12-09-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 03-10 16:02
Zit in het buitenland en zag vanmorgen allemaal smsjes dat mijn databundel op was. Samsung cloud is de boosdoener maar die staat in de instellingen op niet syncen. Iemand nog tips? Dit kan wel eens een dure grap worden en dit wil ik niet nog een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
PWM schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:57:

Nadat je je telefoon hebt aangesloten op de pc moet je de telefoon ontgrendelen. Daarna verschijnt hij wel op de pc (of mac).

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hij wil echt niet, maar ben er inmiddels achter dat het geen S7 probleem is. Mijn laptop wenst gewoon geen connectie te pakken. Prik ik hem in een laptop van een collega, doet hij het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Dat is wel vreemd, ik neem aan dat je verschillende usb poorten hebt geprobeerd? Wellicht inderdaad even Kies of Startswitch installeren om de drivers up-to-date te krijgen.

En anders is het een goed excuus om naar een nieuwe laptop te kijken :+

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:52
Mooie 1ste dag van de vakantie. Ik zit momenteel in Corfu en heb een paar fotos genomen in het zwembad (paar minuten onder water gehad zonder snelle bewegingen). Geen problemen mee en deed het gewoon goed. Toestel had nog maar 5 % toen ik de laatste foto nam en had hem daarna terug in de tas gestopt.

Eenmaal thuis was het toestel op zwart. Ik ging er van uit dat de batterij gewoon op was, dus had ik eerst de usb poort goed schoongemaakt en de lader erin gestopt. Na een half uur nog steeds geen juice. Daarna alle bekende trucjes geprobeert met de toetsencombinaties maar helaas zonder succes. Nu na een nacht in de lader is het nog steeds een baksteen.

Het rare is dat als ik het toestel met mijn macbook verbind mijn macbook een waarschuwing geeft dat de USB uitgeschakeld is vanwege hoge stroomverbruik.

Iemand nog een idee die mijn vakantie kan redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
PWM schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:01:
Hij wil echt niet, maar ben er inmiddels achter dat het geen S7 probleem is. Mijn laptop wenst gewoon geen connectie te pakken. Prik ik hem in een laptop van een collega, doet hij het meteen.
Dit heb ik ook een keer gehad toen ik mijn S7E had aangesloten bij iemand anders. Daar was uiteindelijk de oplossing om in apparaatbeheer (bij printers&apparaten) een onbekend mobiel apparaat te verwijderen. Dit zie je alleen staan als de S7E aangesloten zit.

Waarschijnlijk is bij eerste keer aansluiten de S7E niet goed herkend en daardoor als mobiel apparaat neergezet zonder juiste drivers. Elke keer als je hem opnieuw aansluit ziet hij hem daarna als dit apparaat en doet verder niks. Na verwijderen begon hij meteen drivers te installeren en nu werkt het zonder problemen.

Hoop dat dit voor jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Bobo221 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:56:
Mooie 1ste dag van de vakantie. Ik zit momenteel in Corfu en heb een paar fotos genomen in het zwembad (paar minuten onder water gehad zonder snelle bewegingen). Geen problemen mee en deed het gewoon goed. Toestel had nog maar 5 % toen ik de laatste foto nam en had hem daarna terug in de tas gestopt.

Eenmaal thuis was het toestel op zwart. Ik ging er van uit dat de batterij gewoon op was, dus had ik eerst de usb poort goed schoongemaakt en de lader erin gestopt. Na een half uur nog steeds geen juice. Daarna alle bekende trucjes geprobeert met de toetsencombinaties maar helaas zonder succes. Nu na een nacht in de lader is het nog steeds een baksteen.

Het rare is dat als ik het toestel met mijn macbook verbind mijn macbook een waarschuwing geeft dat de USB uitgeschakeld is vanwege hoge stroomverbruik.

Waarschijnlijk zit er dan nog vocht in de aansluiting waardoor er kortsluiting ontstaat. Nog even goed laten drogen dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
En in het vervolg voor onderwaterfoto's een echte camera kopen die daar voor geschikt is. De S7 (Edge) gaat niet direct kapot in water maar voor dit soort dingen is hij niet geschikt zoals je nu ook gemerkt hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Bobo221 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:56:

Geen draadloze laders in de buurt? Gaat toch buiten USB-poort om.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
melvinnie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:14:
[...]

Waarschijnlijk zit er dan nog vocht in de aansluiting waardoor er kortsluiting ontstaat. Nog even goed laten drogen dus!
Als er nog vocht tussen zou zitten zou het na 24 uur toch wel opgedroogd zijn zou je zeggen.
_Nick__ schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:22:
[...]

Geen draadloze laders in de buurt? Gaat toch buiten USB-poort om.?
Nee helaas niet. Dat was ook het eerste wat in me opkwam. Ik probeer het vanavond nog eens als we terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bobo221 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:42:
[...]

Als er nog vocht tussen zou zitten zou het na 24 uur toch wel opgedroogd zijn zou je zeggen.
[...]

Nee helaas niet. Dat was ook het eerste wat in me opkwam. Ik probeer het vanavond nog eens als we terug zijn.
Idd.. in de siliconen of rijst leggen en daarna langere tijd op de lader(s)..

Blijft vreemd..

Heb zelf dat onderste deel van scherm vreemd doet als toestel in de zon heeft gelegen.. nu opgelost door het scherm nog eens goed tegen de achterzijde te duwen, maar het zijn niet meer de toestellen van "vroeger"..

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Mijn gyrosensor lijkt brak te zijn... Het scherm wil niet meer in landscape. En als hij er wel in staat, krijg ik hem er niet meer uit (Behalve door auto-rotate uit te zetten)...
Iemand hier ervaring mee? Het test menu geeft een error aan op die sensor.. Enige optie die ik nog heb ik factory-reset.... :(

• Bobo221
_Nick__ schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:24:
[...]

Idd.. in de siliconen of rijst leggen en daarna langere tijd op de lader(s)..

Blijft vreemd..

Heb zelf dat onderste deel van scherm vreemd doet als toestel in de zon heeft gelegen.. nu opgelost door het scherm nog eens goed tegen de achterzijde te duwen, maar het zijn niet meer de toestellen van "vroeger"..
Na een nacht in de rijst nog steeds geen teken van leven. Hij werd wel gloeiheet (zo heet dat ik het toestel niets een kan oppakken) bij het opladen gisteren.

Het goede nieuws is dat de vochtigheidssticker bij de simtray gelukkig niet geactiveerd is. Bij terugkomst zal ik hem gelijk voor reperarie aanmelden bij samsung.

• PWM
  • Niet online

PWM

Hij hangt aan de computer. Top

Ohja, heb hem in mijn broekzak gehad met mijn Secrid. Hele scherm aan gruzelementen. Gewoon tijdens het lopen. Alsof er een olifant op gestaan heeft :( Stevig spul
PWM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:13:
Hij hangt aan de computer. Top

Ohja, heb hem in mijn broekzak gehad met mijn Secrid. Hele scherm aan gruzelementen. Gewoon tijdens het lopen. Alsof er een olifant op gestaan heeft :( Stevig spul
Ofwel €300 oei oei. Volgens mij verdienen ze goud geld aan die schermen. :/

• PWM
  • Niet online

PWM

pappaleone schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:25:
[...]

Ofwel €300 oei oei. Volgens mij verdienen ze goud geld aan die schermen. :/
Heb hem ook gewoon in hoesje. Maar er drukte iets precies op de bolling en PATS. Had gewoon S7 moeten nemen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Meer mensen met na de laatste officiële ota een slecht werkende prox sensor en lichtsensor?
Auto brightnes doet raar (altijd standje laaaaag) en scherm gaat niet meer uit bij het bellen...
Wil eigenlijk liever niet weer n reset doen..
PWM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:38:
[...]

Heb hem ook gewoon in hoesje. Maar er drukte iets precies op de bolling en PATS. Had gewoon S7 moeten nemen denk ik.
Een vriendin van mij heeft nu al de derde keer kapot scherm in anderhalve maand, kost flink wat pegels. Overigens zit de telefoon in een Samsung led cover. Wel valt me op dat het scherm elke keer links onderaan kapot is. Misschien dat het te maken heeft met de spanning op het glas?

• PWM
  • Niet online

PWM

Bij mij zit hij ook in die cover. En inderdaad, linksonder begonnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:07
vaagisdenaam schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:32:
Meer mensen met na de laatste officiële ota een slecht werkende prox sensor en lichtsensor?
Auto brightnes doet raar (altijd standje laaaaag) en scherm gaat niet meer uit bij het bellen...
Nu je het zo zegt is me dat ook wel opgevallen ja... Ik verander steeds vaker zelf de helderheid sinds de update. Scherm gaat bij mij nog wel uit tijdens het bellen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo, mijn telefoon is opgehaald en opgewisseld voor een S6. Nooit gehad, best fijn ding.

De koerier was bekend met het probleem. De helft van de toestellen die hij nu ophaalt, zijn S7 Edge. Bij de S6 Edge was dat volgens hem helemaal niet zo.

Nouja, lang leve de verzekering.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Arjan A

Cenosillicafoob

vaagisdenaam schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:32:
Scherm tijdens het bellen weet ik niet, maar de auto-brightness schiet echt alle kanten op bij mij na de laatste update. Heb hem maar op handmatig gezet.
GPS lijkt me ook minder accuraat, en reageert soms traag op beweging.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Jammer van die auto brightness bij sommigen want dat is bij juist het meest positieve wat me opviel. Het gaat nu echt heel geleidelijk ipv stapjes. Het lijkt wel een iphone.

Ik draai geen S7 rom maar een stock Note7 port zonder modificaties. Het kan toch niet zo zijn dat er zoveel verschil in software zit. Vraag me af wat Samsung uithaalt met zn software want het kan wel goed maar ze doen het niet.

Heb me wel eens afgevraagd hoe kan het dat hobbyisten wel een rom zodanig kunnen aanpassen met kleine tweaks waardoor Touchwiz beter draait dan wat de professionals van Samsung doen.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:14
Arjan A schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:28:
[...]

Scherm tijdens het bellen weet ik niet, maar de auto-brightness schiet echt alle kanten op bij mij na de laatste update. Heb hem maar op handmatig gezet.
GPS lijkt me ook minder accuraat, en reageert soms traag op beweging.
Heb hetzelfde probleem met GPS. Kan soms behoorlijk irritant zijn in de auto. Het lijkt net alsof je gps achterloopt op jouw werkelijke positie.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sinds de laatste update, is navigeren niet meer zo fijn, het duurt opeens erg lang voordat ik een fix krijg. De avond voor de update was het instant. Nu start google maps op en gebeurt er gewoon niks, 5 min lopen kloten, herstarten apps, herstarten van toestel, nog steeds geen fix, uiteindelijk een nexus 5x gebruikt. Spijt dat ik deze update geïnstalleerd heb.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

D0gtag schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:11:
Sinds de laatste update, is navigeren niet meer zo fijn, het duurt opeens erg lang voordat ik een fix krijg. De avond voor de update was het instant. Nu start google maps op en gebeurt er gewoon niks, 5 min lopen kloten, herstarten apps, herstarten van toestel, nog steeds geen fix, uiteindelijk een nexus 5x gebruikt. Spijt dat ik deze update geïnstalleerd heb.
Eerste fix duurt toch altijd wel even? Zeker als je geen hulp krijgt van wifi of mobiel netwerk

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Martinspire schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:12:
[...]

Eerste fix duurt toch altijd wel even? Zeker als je geen hulp krijgt van wifi of mobiel netwerk
Geen 5 minuten, zeker als je al eens verbonden bent met wifi en 4g dan is het nooit langer dan een minuut. Nu een week later duurt het nog steeds te lang om een fix te krijgen. Vroeger duurde het inderdaad lang na een coldboot maar tegenwoordig niet meer door 4g, snellere gps/glonass chips etc.
1 app is geen app, was vergeten dat ik ook nog here maps had geinstalleerd maar daar is het gewoon weer instant, het ligt dus gewoon aan google maps. Even kijken over er updates zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door D0gtag op 15-09-2016 10:26 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
D0gtag schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:19:
[...]

Geen 5 minuten, zeker als je al eens verbonden bent met wifi en 4g dan is het nooit langer dan een minuut. Nu een week later duurt het nog steeds te lang om een fix te krijgen. Vroeger duurde het inderdaad lang na een coldboot maar tegenwoordig niet meer door 4g, snellere gps/glonass chips etc.
1 app is geen app, was vergeten dat ik ook nog here maps had geinstalleerd maar daar is het gewoon weer instant, het ligt dus gewoon aan google maps. Even kijken over er updates zijn.
Was wel even benieuwd naar de Gps fix gezien ik ook de laatste update heb. Zojuist getest en heb een instant fix.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

@Hier boven: Ook de lichtsensor faalt bij mij. Heel irritant. En heeft misschien hiermee te maken:
Reneger schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:16:
Mijn gyrosensor lijkt brak te zijn... Het scherm wil niet meer in landscape. En als hij er wel in staat, krijg ik hem er niet meer uit (Behalve door auto-rotate uit te zetten)...
Iemand hier ervaring mee? Het test menu geeft een error aan op die sensor.. Enige optie die ik nog heb ik factory-reset.... :(
Gisteren factory reset gedaan, na een paar keer rebooten deed de gyro en accelerometer het weer. Vanmorgen niet meer. Samsung webcare heeft mij doorverwezen naar een repair shop... :/

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
Weet iemand een winkel in Rotterdam en omgeving waar de S7edge in de kleuren zilver/goud/zwart staat?
I.v.m het uitblijven van de note7 ga ik zondag een S7 halen alleen wil ik even alle kleuren in het echt zien.
Filmpjes en afbeeldingen vind ik nooit echt realistisch.

[ Voor 12% gewijzigd door cliors op 15-09-2016 11:43 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

cliors schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:43:
Weet iemand een winkel in Rotterdam en omgeving waar de S7edge in de kleuren zilver/goud/zwart staat?
I.v.m het uitblijven van de note7 ga ik zondag een S7 halen alleen wil ik even alle kleuren in het echt zien.
Filmpjes en afbeeldingen vind ik nooit echt realistisch.
Volgens mij heeft elke Mediamarkt die wel op display

• _Nick__
  • Niet online
Inmiddels heeft mijn S7 Edge kuren, omdat bij warme temperaturen de onderste regel van de display uitvalt..

's Avonds en 's morgens geen problemen, maar na de middag begint het..

De onderste regel van het toetsenbord is door de spatiebalk toch wel belangrijk en ook het versturen van (Whats)appjes ligt net in de probleemzone..

Nu weer even niet, maar zo kan ik het toestel straks zelfs niemand cadeau doen..

Kan het nog gebruiken door Swiftkey te gebruiken als losgekoppeld toetsenbord en voor verzenden in Whatsapp een tweede app te activeren, zodat Whatsapp naar de bovenste helft van het scherm schuift..
ook voor het wachtwoord en bellen kan ik gebruik-met-één-hand activeren om toch alles te gebruiken..

wel vreemd dat een waterdicht toestel dit soort problemen heeft.. zal immers geen losse connector zijn, want die gaat 's nachts niet vanzelf weer vast zitten..

toch maar een afspraak maken om het ding binnen een uur of dag gerepareerd te krijgen, maar leuk is anders.. zijn niet meer de Samsungs van vroeger.. vind de Note ook een geweldig toestel, maar weet bijvoorbeeld ook niet of ik deze (zelfs na herstel van de bekende fout) als eerste weer zou willen proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
Crap, nu ben ik aan de beurt. Gisteren is m'n S7 Edge, zonder dat ik het in de gaten had, op de grond gelazerd. Scherm naar de filistijnen. Van de week maar eens een afspraak maken hier in Den Bosch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:11:
Misschien een factory reset proberen. Ik heb een fix binnen 5s nadat ik maps opstart. Vaak al meteen als ik maps opstart maar het kan natuurlijk aan de situatie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 11:52
Iemand enig idee hoe ik muziekfolders kan verwijderen als ik de telefoon aan de PC koppel met een kabel? Bij elke muziekfile staat er 'the storage is write protected'. Ik zou graag een hele muziekmap willen verwijderen. Via de telefoon zelf kan dit niet, via de PC ook niet.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik vind de s7 er een stuk beter uit komen eerlijk gezegd, qua beeld én vooral ook geluid. Zoals hij aangeeft, op 4k video stabilisatie na eigenlijk. Selfies wint voor mij sowieso de €7 vanwege de grotere hoek van de lens
partyondude schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:57:
Crap, nu ben ik aan de beurt. Gisteren is m'n S7 Edge, zonder dat ik het in de gaten had, op de grond gelazerd. Scherm naar de filistijnen. Van de week maar eens een afspraak maken hier in Den Bosch :/
Die gasten verdienen goud geld aan die schermen.
vaagisdenaam schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:52:
Ik vind de s7 er een stuk beter uit komen eerlijk gezegd, qua beeld én vooral ook geluid. Zoals hij aangeeft, op 4k video stabilisatie na eigenlijk. Selfies wint voor mij sowieso de €7 vanwege de grotere hoek van de lens
Heb nu een aantal camera reviews gezien en ik vind bij met name 'low light' de S7/Note7 beter dan iphone 7.
De iphone 7 heeft nu gewoon een goede camera. Ik hoop niet dat Samsung nu achterover gaat leunen maar in de S8 een camera stopt die nog veel beter is.
De nieuwe Exynos belooft in iedergeval veel goeds.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Paar dagen terug heb ik een patch geïnstalleerd op m'n S7 en die heeft m'n telefoon echt compleet verneukt. Accuduur is van 5 à 6 dagen (ja, dat haalde ik echt met mijn gebruik) naar minder dan een dag gegaan. Daarnaast heb ik ook het idee dat m'n telefoon er langzamer door is geworden. Hebben meer mensen hier last van en kan ik die onzin terugdraaien?

Aantal onderdelen uit verbruiksstatistieken:
Android System 23%
Android OS 19%
Cell Standby 8%
Device Idle 5%

Die vier waren eerst een heel stuk lager...

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Kid Jansen schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:08:
Paar dagen terug heb ik een patch geïnstalleerd op m'n S7 en die heeft m'n telefoon echt compleet verneukt. Accuduur is van 5 à 6 dagen (ja, dat haalde ik echt met mijn gebruik) naar minder dan een dag gegaan. Daarnaast heb ik ook het idee dat m'n telefoon er langzamer door is geworden. Hebben meer mensen hier last van en kan ik die onzin terugdraaien?

Aantal onderdelen uit verbruiksstatistieken:
Android System 23%
Android OS 19%
Cell Standby 8%
Device Idle 5%

Die vier waren eerst een heel stuk lager...
Begin eens met de cache partitie te wissen en de programma cache.

Verwijderd

The Anarchist schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:08:
[...]

Begin eens met de cache partitie te wissen en de programma cache.
Ik heb ook last na de update van augustus, misschien moet ik dit ook maar doen, hoe moet dit, en gaan er dan geen gegevens verloren.

@ henk, kan je met odin ook nog een eventuele update van juli er opzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 09:35 ]

• ik222
  • Niet online
Bij mij veroorzaakte de mail app een enorme battery drain na de laatste update. Even alle accounts verwijderen en opnieuw instellen loste het op.

Accuduur is nu weer als vanouds, super dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09 22:09
Ik heb mijn S7 sinds de release en ik gebruik voor he eerst in jaren de stockbrowser ipv Chrome. Voornamelijk omdat ik ergens had gelezen dat deze minder stroom verbruikt en je op veel sites in kan loggen met de vingerafdrukscanner.
Maar nu valt het mij op dat bij de snelle toegang steeds dezelfde sites terugkomen welke ik al meerdere keren heb verwijderd:
AD, Yahoo, Telegraaf, TripAdvisor en Google.
Valt anderen dit ook op en is er iets tegen te doen?
Of is het tijd om van browser te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brash2012
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08-2017
Hoi,

Strepen in beeldscherm
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen?
Heb nu hetzelfde probleem hij is 2mnd en 10 dagen maar ik wil geen gerepareerde telefoon ze geven maar een nieuwe uit als je online kijkt zul je zien dat dit probleem van de laatste maanden is er zal wel een batch niet goed zijn.

Hoeveel s7 edge gebruikers hier hebben dit probleem al gehad ben erg benieuwd.
fricandel schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Hier hetzelfde probleem ! S7 edge is 2 maanden oud.
[afbeelding]
Heb zaterdag afspraak repair centre benieuwd wat het probleem is.
Ik laat het nog weten hier.
Mocht jij iets weten hoor ik het graag natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Brash2012 op 18-09-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Let wel dat je niet een nieuwe telefoon kunt eisen wettelijk gezien, als ze je telefoon gewoon netjes repareren is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brash2012
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08-2017
Ik hoop dat ze het kunnen repareren krijg ik een gereviseerde dan kan je die mooi weigeren
http://nos.nl/artikel/211...-nieuwe-iphone-geven.html >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik heb in mijn Whatsapp geen optie om geen data te delen met Facebook.

Moet dit nog komen voor de S7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kon het bij mij gewoon uitzetten, let wel dat na het uitzetten de optie helemaal verdwijnt. Dit omdat je het ook niet meer kan aanzetten. Dus wellicht heb je het eerder al uitgezet? Volgens mij geldt het ook per account dus als het op je vorige telefoon uitstond staat het op een nieuwe telefoon nog steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 16:53
ik222 schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:49:
Kon het bij mij gewoon uitzetten, let wel dat na het uitzetten de optie helemaal verdwijnt. Dit omdat je het ook niet meer kan aanzetten. Dus wellicht heb je het eerder al uitgezet? Volgens mij geldt het ook per account dus als het op je vorige telefoon uitstond staat het op een nieuwe telefoon nog steeds uit.
Na een tijdje zou je dit niet meer kunnen veranderen, ik vrees dat hij te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mit-46 schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:47:
Ik heb in mijn Whatsapp geen optie om geen data te delen met Facebook.

Moet dit nog komen voor de S7?
Zit er bij mij wel in. Heeft op zich ook niets met S7 te maken maar met de app zelf.
Brash2012 schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:17:
Hoi,

Strepen in beeldscherm
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen?
Heb nu hetzelfde probleem hij is 2mnd en 10 dagen maar ik wil geen gerepareerde telefoon ze geven maar een nieuwe uit als je online kijkt zul je zien dat dit probleem van de laatste maanden is er zal wel een batch niet goed zijn.

Hoeveel s7 edge gebruikers hier hebben dit probleem al gehad ben erg benieuwd.

[...]
Ik denk nog niet veel. Is denk ik van de laatste tijd en ben het een paar keer tegen gekomen.

[ Voor 50% gewijzigd door Garret1410 op 18-09-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Mijn sensorproblemen, prox en light, zijn voorbij na een cache wipe (uitzetten, opstarten met power, home en up vol)..
Misschien een oplossing voor hen met gps problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostEshof
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09-2020
De batterij van mijn S7 gaat sinds enkele dagen veel minder lang mee. Telefoon heel warm bij normaal gebruik en binnen de kortste keren leeg.
Waar ik normaal makkelijk 12 uur met een batterij kon doen zijn het er nu 6-8.

Iemand hier hetzelfde probleem of tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JoostEshof schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:42:
De batterij van mijn S7 gaat sinds enkele dagen veel minder lang mee. Telefoon heel warm bij normaal gebruik en binnen de kortste keren leeg.
Waar ik normaal makkelijk 12 uur met een batterij kon doen zijn het er nu 6-8.

Iemand hier hetzelfde probleem of tips om dit op te lossen?
Wat veroorzaakt het verbruik volgens de telefoon zelf?
Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support