Telefoon geeft aan:ik222 schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:01:
[...]
Wat veroorzaakt het verbruik volgens de telefoon zelf?
Snapchat (30%)
Android OS (20%)
Scherm (18%)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Telefoon geeft aan:ik222 schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:01:
[...]
Wat veroorzaakt het verbruik volgens de telefoon zelf?
Dankjewel, heb het geprobeerd. We gaan het zien.ik222 schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:23:
Dan zou ik het in eerste instantie toch in snapchat zoeken, dus cache legen en eventueel opnieuw installeren.
Het lijkt mij dat Nu.nl dan het probleem is.JoostEshof schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:13:
[...]
Telefoon geeft aan:
Snapchat (30%)
Android OS (20%)
Scherm (18%)
Verwijderd
cliors schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:08:
[...]
Het lijkt mij dat Nu.nl dan het probleem is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 14:40 ]
Even ter opvolging, uiteindelijk (i.v.m. vakanties) het toestel opgestuurd voor reparatie eind augustus.Grolsch schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:36:
Na alle perikelen de nieuwe SIM kaart geïnstalleerd, maar helaas, ik blijf dezelfde problemen houden (tientallen crashes / reboots per dag).
Nu maar eens kijken hoe de garantieprocedure werkt![]()
Omdat je waarschijnlijk niet de enige bent....Grolsch schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:41:
[...]
Even ter opvolging, uiteindelijk (i.v.m. vakanties) het toestel opgestuurd voor reparatie eind augustus.
na 3 weken het toestel terug ontvangen (waarom moet dit zo lang duren ?? ) en ze hebben het euvel gevonden.
Op de papieren staat vermeld "moederbord vervangen + software update" en nu doet het toestel het goed.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik bij zo'n toptoestel uit het topsegment voor topprijzen direct een nieuwe geleverd zou krijgen. Het toestel was nog hagelnieuw (2 weken in gebruik).pappaleone schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:29:
[...]
Omdat je waarschijnlijk niet de enige bent....
Als je in een gewone winkel koopt bijv Cool blue Mobiel.nl en je gaat ermee terug binnen de tijd dan zullen ze meestal niet moeilijk doen. Dat zijn mijn bevindingen, heb al paar maal een toestel omgeruil voor een nieuw exemplaar. Via het internet wordt het meestal al moeilijker.Grolsch schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:35:
[...]
Ik had eigenlijk verwacht dat ik bij zo'n toptoestel uit het topsegment voor topprijzen direct een nieuwe geleverd zou krijgen. Het toestel was nog hagelnieuw (2 weken in gebruik).
Ook nog eens een zakelijk toestel (dat mag eigenlijk niks uitmaken) welke een onmisbaar stuk gereedschap op de werkvloer is.
Maar misschien ligt mijn verwachtingspatroon wel te hoog, en misschien lag het wel aan de verkopende partij (Azerty)
Gedaan en dit probleem is nu weg, maar heb er een andere voor terug gekregen waardoor ik er netto alsnog niks mee ben opgeschoten. Nu zit het proces Media Server op 58%, waardoor de accu alsnog in een dag leeg is. Is dit tijdelijk en komt dit doordat ik die caches gewist heb?The Anarchist schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:08:
Begin eens met de cache partitie te wissen en de programma cache.
Mediaserver is ook een bekend probleem met veel verschillende oorzaken. vaak verdwijnt het ook zo weer ineens.Kid Jansen schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:54:
[...]
Gedaan en dit probleem is nu weg, maar heb er een andere voor terug gekregen waardoor ik er netto alsnog niks mee ben opgeschoten. Nu zit het proces Media Server op 58%, waardoor de accu alsnog in een dag leeg is. Is dit tijdelijk en komt dit doordat ik die caches gewist heb?
Media server heb ik al een keer spontaan gehad. Weet niet meer precies wat de oplossing was maar heb alle apps afgesloten bij 'recent apps' of hoe dat ook heet. Via smartmager/apaparaatonderhoud het geheugen (ram) opgeschoond en ik weet niet meer of ik toestel opnieuw opgestart heb.Kid Jansen schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:54:
[...]
Gedaan en dit probleem is nu weg, maar heb er een andere voor terug gekregen waardoor ik er netto alsnog niks mee ben opgeschoten. Nu zit het proces Media Server op 58%, waardoor de accu alsnog in een dag leeg is. Is dit tijdelijk en komt dit doordat ik die caches gewist heb?
Bij mij hielp "OK Google" uit te zetten, ineens weer een veel betere batterijduur en Media Server weg uit de lijst.Kid Jansen schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:54:
[...]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Het hele beeldscherm is vervangen nu geen klachten meer .... hopen dat weg blijft want vrolijk word je idd niet als een duur toestel defect raakt!Brash2012 schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:17:
Hoi,
Strepen in beeldscherm
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen?
Heb nu hetzelfde probleem hij is 2mnd en 10 dagen maar ik wil geen gerepareerde telefoon ze geven maar een nieuwe uit als je online kijkt zul je zien dat dit probleem van de laatste maanden is er zal wel een batch niet goed zijn.
Hoeveel s7 edge gebruikers hier hebben dit probleem al gehad ben erg benieuwd.
[...]
Ook bij mij is beeldscherm al vervangen ik had horizontale strepen en op formulieren stond niet bij wat er probleem was.fricandel schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:07:
[...]
Het hele beeldscherm is vervangen nu geen klachten meer .... hopen dat weg blijft want vrolijk word je idd niet als een duur toestel defect raakt!
Schijnt in de connector / flatcable beeldscherm te zitten aldus de reparateur
Verwijderd
Vergelijk het IMEI-nummer met die op de doos of bon.ice angel schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:31:
[...]
Ook bij mij is beeldscherm al vervangen ik had horizontale strepen en op formulieren stond niet bij wat er probleem was.
Vrapante er van had lichte gebruikers sporen op de onderkant naast de mini usb aansluiting (door blindelings kabeltje in te steken) maar die was weg nadat ik telefoon terug hebt gekregen als m'n scherm vervangen hebben of toestel zowie zo omgeruild ?
Grote kans dat je een nieuw toestel hebt gekregenice angel schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:31:
[...]
Ook bij mij is beeldscherm al vervangen ik had horizontale strepen en op formulieren stond niet bij wat er probleem was.
Vrapante van had lichte gebruikers sporen op de onderkant naast de mini usb aansluiting (door blindelings kabeltje in te steken) maar die was weg nadat ik telefoon terug hebt gekregen als m'n scherm vervangen hebben of toestel zowie zo sowieso omgeruild ?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Hoe lang heb je dit probleem al.Milan93 schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:37:
Android systeem verbruikt 20-30% van mijn batterij. Om gek van te worden
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
bedoel je dat de scherm snel gaat?[b][message=48444969,noline] Maar op de Samsung krijgt het scherm een versnelling mee. Zeer irritant imho. Is er ergens een tweak om dit te verbeteren?
Ik zie niet in hoe Android een 'versnelling' meegeeft en dat het niet je vinger volgt wat betreft scrollen. Dat doet Android namelijk precies zo als een iPhone. Als je 't vast houd, volgt hij immers braaf je vinger. Het verschil is dat een het scrollen gewoon zijn snelheid vast blijft houden, in plaats van een gigantische rem erop te bouwen waardoor je 10x moet vegen om onderaan een pagina te komen terwijl je bij Android gewoon 1 zwiepert geeft...emzed schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:30:
Na vele Android toestellen waarvan de laatste een HTC One M7 was, heb ik een dik jaar een iPhone 6 gehad. Nu weer terug bij Android met de SGS7 edge. Prachtig toestel, schitterend scherm en wereldfoto's!
Maar ik kan slecht 'terugwennen' aan het beroerde scroll gedrag. Ik kan met niet herinneren dat dat op de HTC ook zo slecht was. Op de iPhone volgt het scherm de snelheid die je vinger/duim had. Maar op de Samsung krijgt het scherm een versnelling mee. Zeer irritant imho. Is er ergens een tweak om dit te verbeteren?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja en klote service, sorry voor het woordpartyondude schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:49:
Laat niet je gouden of zilveren S7 Edge op de keien kletteren. Er zijn in Den Bosch en Eindhoven geen schermen meer te krijgen, het is onbekend wanneer deze aangeleverd worden vanuit Korea. Enige optie nu zou opsturen naar Dynafix zijn, ben je je toestel minimaal een week kwijt.
Het enige wat je daarmee veroorzaakt is extra batterijgebruik en traagheid omdat op de achtergrond veel apps toch weer worden opgestart (ook al zie je dat niet).roT- schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:22:
Een andere gewoonte die ik niet kan stoppen is alle achtergrond apps sluiten. Soms wel 10x per dag...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Ik heb nooit problemen gehad met bereik op mijn S6 en heb daar ook nooit wat van gelezen eigenlijk... Was gewoon vergelijkbaar met wat ik nu met m'n S7 Edge haal. En dat is meer dan voldoende, ook vergelijkbaar met andere toestellen zoals de Nexus 5 en verschillende Motorola's.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:06:
Hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar here we go:
mijn S4 is stilaan aan vervanging toe en ik ben dan ook op zoek naar een waardige opvolger. Omdat ik heb gelezen dat de S6 toch vrij veel issues had wat bereik betreft (naar ik lees door een minder sterke antenne), probeer ik dan ook terug te vinden hoe het zit met het bereik van de S7. De Qualcomm-versie van de S7 heeft blijkbaar 'trusignal (multi-)antenna boost', iets wat het aantal dropped calls bijvoorbeeld met 30% zou verminderen. De Exynos-versie (die hier wordt verkocht) vermeldt dergelijke technologie echter niet. Heeft deze laatste versie een betere antenne dan de S6? Wordt het ontbreken van 'antenna boost' op één of andere manier gecompenseerd?
Ik vroeg me dan ook af wat jullie ervaringen zijn wat bereik betreft, eventueel in vergelijking met de S4 en/of de S6. Ik weet dat bereik ook voor een belangrijk deel netwerk-gerelateerd is, maar ben toch benieuwd naar jullie mening!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik bedoel de apps sluiten die ikzelf heb opgestart. Gewoon via de knop 'alles sluiten'.Arfman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:51:
[...]
Het enige wat je daarmee veroorzaakt is extra batterijgebruik en traagheid omdat op de achtergrond veel apps toch weer worden opgestart (ook al zie je dat niet).
Verwijderd
Bedankt voor de info! Ben niet van plan om de Qualcomm te kopenRichh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:18:
[...]
Ik heb nooit problemen gehad met bereik op mijn S6 en heb daar ook nooit wat van gelezen eigenlijk... Was gewoon vergelijkbaar met wat ik nu met m'n S7 Edge haal. En dat is meer dan voldoende, ook vergelijkbaar met andere toestellen zoals de Nexus 5 en verschillende Motorola's.
Mocht je 't overwegen: de Qualcomm-versie van de S7 is trouwens niet bedoeld voor Europa, daarom zal niet iedere frequentieband werken op een Qualcomm S7. Op sommige netwerken moet je het dan zonder 4G doen, bijvoorbeeld. Niet doen, dus.
Heel vreemd. Ik denk dat er een chemische/physical/biological reactie ontstaat tussen jouw s7 met coating en....BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:59:
Ik heb nu weer bij een Galaxy S7 (titanium) versie dat de coating van het scherm afslijt. Dit is het derde exemplaar waarbij ik er last van heb. Ik hoor hier verder helemaal niemand over. Wat doe ik verkeerd?
Hier een voorbeeld van het vorige exemplaar.
[afbeelding]
Bij mijn huidige is het onder de homeknop helemaal weggesleten. Als je het scherm even schoonmaakt zie je er niets van, maar op het moment dat er vingerafdrukken op komen zie je het heel erg. Het oppervlak wordt ook steeds groter.
[ Voor 3% gewijzigd door JDL15 op 23-09-2016 14:31 ]
Heb precies hetzelfde bovenin mijn telefoon!BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:59:
Ik heb nu weer bij een Galaxy S7 (titanium) versie dat de coating van het scherm afslijt. Dit is het derde exemplaar waarbij ik er last van heb. Ik hoor hier verder helemaal niemand over. Wat doe ik verkeerd?
[afbeelding]
Bij mijn huidige is het onder de homeknop helemaal weggesleten. Als je het scherm even schoonmaakt zie je er niets van, maar op het moment dat er vingerafdrukken op komen zie je het heel erg. Het oppervlak wordt ook steeds groter.
Mijn 2e exemplaar had dit gelijk al uit de doos. Het lijkt me een probleem met het aanbrengen van de coating. Op XDA vond ik ook een thread met vergelijkbare problemen.JDL15 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:30:
[...]
Heel vreemd. Ik denk dat er een chemische/physical/biological reactie ontstaat tussen jouw s7 met coating en....
- heb je iets in je broekzak?
- wat voor omgeving werk je?
- ligt de telefoon vaak ergens waar het heel warm/koud is?
- Ben je ermee gaan zwemmen?
- Hoe laad je op?
- Waar leg je hem op?
Belangrijker is, wanneer is het ontstaan? Of is het geleidelijk ontstaan?
Ik heb dit nog nooit gezien en zo'n aantasting kan alleen ontstaan door een chemische, physical of biological reactie!
Vooral omdat het al je 3e toestel is, lijkt het toch iets wat bij jou ontstaat
Nieuws over het probleem met de S7 Edge schermen.partyondude schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:49:
Laat niet je gouden of zilveren S7 Edge op de keien kletteren. Er zijn in Den Bosch en Eindhoven geen schermen meer te krijgen, het is onbekend wanneer deze aangeleverd worden vanuit Korea. Enige optie nu zou opsturen naar Dynafix zijn, ben je je toestel minimaal een week kwijt.
Jep, ik ookroT- schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:31:
[...]
Ik bedoel de apps sluiten die ikzelf heb opgestart. Gewoon via de knop 'alles sluiten'.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het bedrijf wat de schermen maakt is niet failliet (zo heb ik het begrepen & doet Samsung zelf tochpartyondude schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:55:
[...]
Nieuws over het probleem met de S7 Edge schermen.
Net weer gebeld met Comserve in Den Bosch. Het blijkt dat het bedrijf wat de S7 Edge schermen maakt failliet is en de boot die onderweg was naar Europa met een miljoenmiljard S7 Edge schermen aan de ketting is gelegd. Zolang dat probleem niet opgelost is, heb ik en vele anderen denk ik vette pech gehad. Knap vervelend dus...
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Heel vreemd. Op zich geen groot probleem want lees er weinig over, op een paar na dan. Wat vreemd is dat dit jouw derde is exemplaar is en hoe groot is nou de kans dat dit drie keer voorkomt.BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:59:
[afbeelding]
Heb ook S4 en S6 gehad maar ik kan me geen problemen herinneren met betrekking tot slecht signaal. Wifi was op de S4 wel ietsje beter maar voor de rest heb ik geen problemen gehad met bellen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:06:
Hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar here we go:
mijn S4 is stilaan aan vervanging toe en ik ben dan ook op zoek naar een waardige opvolger. Omdat ik heb gelezen dat de S6 toch vrij veel issues had wat bereik betreft (naar ik lees door een minder sterke antenne), probeer ik dan ook terug te vinden hoe het zit met het bereik van de S7. De Qualcomm-versie van de S7 heeft blijkbaar 'trusignal (multi-)antenna boost', iets wat het aantal dropped calls bijvoorbeeld met 30% zou verminderen. De Exynos-versie (die hier wordt verkocht) vermeldt dergelijke technologie echter niet. Heeft deze laatste versie een betere antenne dan de S6? Wordt het ontbreken van 'antenna boost' op één of andere manier gecompenseerd?
Ik vroeg me dan ook af wat jullie ervaringen zijn wat bereik betreft, eventueel in vergelijking met de S4 en/of de S6. Ik weet dat bereik ook voor een belangrijk deel netwerk-gerelateerd is, maar ben toch benieuwd naar jullie mening!
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 23-09-2016 18:07 ]
Het is inderdaad geen groot probleem. Het feit dat het me nu weer opvalt is waarschijnlijk omdat ik er alerter op ben door het eerste exemplaar. Zolang het niet op het scherm maakt het niet heel veel ui gelukkig.Garret1410 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:17:
[...]
Heel vreemd. Op zich geen groot probleem want lees er weinig over, op een paar na dan. Wat vreemd is dat dit jouw derde is exemplaar is en hoe groot is nou de kans dat dit drie keer voorkomt.
Heeft het met je broekzak te maken of een hoesje dat je erom heen hebt. Ik zou het niet weten.
Van de action ken ik niet maar op zich kunnen goedkopere merken ook goed zijn maar vaak zijn duurdere wat dunner, afgeronde randen 2.5D of betere oleophobic laag. Verder betaal je voor het merk en mooie verpakking.kostjamoscow schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:44:
Ik heb een vraagje.
Ik wil een glass screen protector (een glas dat over je scherm gaat) kopen voor mijn S7.
Maakt het echter iets uit of je er één koopt van de Action voor 2 euro of eentje van Belkin of een ander premium merk koopt?
Kijk wel goed uit want 75 procent van de protectors bedekken niet het volledige scherm doordat de s7 afgeronde randen heeft. En een screenprotector die langs beide kanten 3mm van de rand van het scherm stopt is heel lelijk en niet aangenaam om met te werken. Dus zeker uitkijken naar eentje die ook afgerond is aan de zijkanten. Probleem is dat er maar weinige goeie zijn. Sommige hebben een rainbow effect, of andere hebben zo een puntpatroon over het glas liggen.. Ben ook nog op zoek naar een goede...kostjamoscow schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:44:
Ik heb een vraagje.
Ik wil een glass screen protector (een glas dat over je scherm gaat) kopen voor mijn S7.
Maakt het echter iets uit of je er één koopt van de Action voor 2 euro of eentje van Belkin of een ander premium merk koopt?
Ik ben nu op weg naar de Samsung Experience store om m'n scherm te laten vervangen. Kan alleen geen afspraak maken dus hoop dat ze nog schermen op voorraad hebbenpartyondude schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:55:
[...]
Net weer gebeld met Comserve in Den Bosch. Het blijkt dat het bedrijf wat de S7 Edge schermen maakt failliet is en de boot die onderweg was naar Europa met een miljoenmiljard S7 Edge schermen aan de ketting is gelegd. Zolang dat probleem niet opgelost is, heb ik en vele anderen denk ik vette pech gehad. Knap vervelend dus...
Terug van vakantie en ik heb gelijk een originele samsung draadloze oplader gekocht. Zoals ik al verwacht laad mijn S7 nu wel op. Conclusie is dus dat de USB door het zoutwater aangetast is._Nick__ schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:22:
[...]
Geen draadloze laders in de buurt? Gaat toch buiten USB-poort om.?
Starten zal op die manier alleen lukken bij wissen data en dus ook foto's..Bobo221 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:13:
[...]
Terug van vakantie en ik heb gelijk een originele samsung draadloze oplader gekocht. Zoals ik al verwacht laad mijn S7 nu wel op. Conclusie is dus dat de USB door het zoutwater aangetast is.
Het volgende probleem is dat mijn S7 nu vast blijft hangen op de Samsung logo bij het opstarten.
Ik heb wederom alle mogelijke toetsencombinaties uitgeprobeerd zonder enig effect op 1 na. Het vasthouden van de powerknop + homeknop + volume omhoog. Hierna kom ik op een groenscherm uit met een waarschuwing "a custom OS can cause critical damage etc."
Het belangrijkste voor mij is dat ik de foto's die erop staan niet kwijtraak.
Weet iemand wat er gebeurt als ik bij het waarschuwingsscherm op "continue" klik? (met de wetenschap dat de USB poort defective is)
Was het een zout water zwembad? Heb het toestel daarna niet met schoon water gespoeld om de zoutresten weg te spoelen? Misschien een idee om dat alsnog te proberen (met kalkvrij water)?Bobo221 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:13:
[...] Terug van vakantie en ik heb gelijk een originele samsung draadloze oplader gekocht. Zoals ik al verwacht laad mijn S7 nu wel op. Conclusie is dus dat de USB door het zoutwater aangetast is.
Wordt lastig en daarom zet ik fotos en belangrijke bestanden op een sd kaart.Bobo221 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:13:
[...]
Terug van vakantie en ik heb gelijk een originele samsung draadloze oplader gekocht. Zoals ik al verwacht laad mijn S7 nu wel op. Conclusie is dus dat de USB door het zoutwater aangetast is.
Het volgende probleem is dat mijn S7 nu vast blijft hangen op de Samsung logo bij het opstarten.
Ik heb wederom alle mogelijke toetsencombinaties uitgeprobeerd zonder enig effect op 1 na. Het vasthouden van de powerknop + homeknop + volume omhoog. Hierna kom ik op een groenscherm uit met een waarschuwing "a custom OS can cause critical damage etc."
Het belangrijkste voor mij is dat ik de foto's die erop staan niet kwijtraak.
Weet iemand wat er gebeurt als ik bij het waarschuwingsscherm op "continue" klik? (met de wetenschap dat de USB poort defective is)
En, wat ben je wijzer geworden?Tripwire999 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:55:
[...]
Ik ben nu op weg naar de Samsung Experience store om m'n scherm te laten vervangen. Kan alleen geen afspraak maken dus hoop dat ze nog schermen op voorraad hebbenanyways ik laat het wel even weten of ze daar nog wel schermen hebben ter vervanging!
Nee niet echt, kon opeens mijn telefoon niet laten repareren en ze konden ook geen leentoestel geven. Ga dan maar weer contact opnemen met Coolblue en Samsung. Weet dus ook niet of ze schermen hebben helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door Voidth op 25-09-2016 18:14 ]
Garret1410 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:08:
[...]
Wordt lastig en daarom zet ik fotos en belangrijke bestanden op een sd kaart.
Bij een factory reset ben je alles kwijt maar als je een beetje handig bent dan zou je paar dingen kunnen proberen.
Met Odin een dirty flash doen. Dus originele firmware downloaden en die erover heen flashen. Misschien start hij dan wel door.
Het kan ook zijn dat alleen de bootloader beschadigd is. Dus met Odin de bootloader opnieuw flashen. Is de makkelijkste oplossing met behoud van alles.
Tweede optie is een custom recovery flashen. Met een custom recovery kun je een factory reset doen met behoud van media. Dit houdt wel een Knox trip in.
Ja kwam ik een paar dagen later achter dat de eigenaar zout bij het zoetwater doet om te besparen op de chloorvriesman876 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:00:
[...]
Was het een zout water zwembad? Heb het toestel daarna niet met schoon water gespoeld om de zoutresten weg te spoelen? Misschien een idee om dat alsnog te proberen (met kalkvrij water)?
[ Voor 15% gewijzigd door Bobo221 op 25-09-2016 20:41 ]
ehh, heel grappig ja.Het zout heeft z'n werk gedaan denk ik, als ik de problemen lees.Bobo221 schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:39:
[...][...]
Grappige is dat uitgerekend vandaag de S7 uit mijn zakken viel en er een barst van linksonder naar rechtsboven loopt.
Verwijderd
Ik zie dat jij ook ervaring met odin hebt.Garret1410 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:08:
[...]
Wordt lastig en daarom zet ik fotos en belangrijke bestanden op een sd kaart.
Bij een factory reset ben je alles kwijt maar als je een beetje handig bent dan zou je paar dingen kunnen proberen.
Met Odin een dirty flash doen. Dus originele firmware downloaden en die erover heen flashen. Misschien start hij dan wel door.
Het kan ook zijn dat alleen de bootloader beschadigd is. Dus met Odin de bootloader opnieuw flashen. Is de makkelijkste oplossing met behoud van alles.
Tweede optie is een custom recovery flashen. Met een custom recovery kun je een factory reset doen met behoud van media. Dit houdt wel een Knox trip in.
Zou geen probleem moeten zijn als je de goede firmware flashed.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:43:
[...]
Ik zie dat jij ook ervaring met odin hebt.
Ik had Henk gevraagd of ik de update van juli er op kan terug flashen, maar hij reageerd niet meer, dus weet jij dat of dit mogelijk is?
Ik heb nl. nog steeds een batterij leeg loop probleem.
Terug flashen is moeilijk omdat je dan met de bootloader zit. Je zult even op het xda forum moeten kijken.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:43:
[...]
Ik had Henk gevraagd of ik de update van juli er op kan terug flashen, maar hij reageerd niet meer, dus weet jij dat of dit mogelijk is?
Ik zat daar wel aan te denken maar kon er zo niets over terug vinden. In het Batterij drain topic hadden sommigen wel de firmware van Maart geflashed dus kennelijk kan het wel ervanuitgaande dat ze de laatste firmware op hun toestel hadden.pappaleone schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:34:
[...]
Terug flashen is moeilijk omdat je dan met de bootloader zit. Je zult even op het xda forum moeten kijken.
Vanwege omstandigheden kon ik niet eerder antwoorden, sorry:Garret1410 schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:42:
[...]
Zou geen probleem moeten zijn als je de goede firmware flashed.
Dus met de Juli firmware heb je geen problemen? In het batterij drain topic hebben de meeste mensen problemen gekregen na de Maart firmware.
Heb je al een reset geprobeerd.
Zie mijn antwoord hierboven aan Garret1410Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:43:
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door henklbr op 26-09-2016 11:23 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Toch handig zo'n forum..partyondude schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:55:
[...]
Verwijderd
Dit zijn gewoon gebruikssporen, accepteer dat het een gebruiksvoorwerp is met de bijbehorende lichte beschadigingen. Wil je geen beschadigingen, laat hem dan ingepakt in de kast liggen.maghribier schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:27:
Er zit op mijn s7 edge een klein krasje aan de onderkant van de behuizing. Dit was mij niet eerder opgevallen en ik vermoed dat dit door de gear vr komt, omdat die vrij strak er tegenaan scheurt wanneer ik die plaats. Zijn hier meerdere ervaringen mee? Zou ik ook in aanmerking komen voor garantie, gezien het toestel nooit is gevallen?
Dat is wel vreemd want beide apparaten zijn van Samsung en je zou zeggen dat die combinatie uitbundig is getest. Het lijkt me niet de bedoeling dat je krassen zou moeten krijgen door nette gebruik.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:34:
[...]
Dit zijn gewoon gebruikssporen, accepteer dat het een gebruiksvoorwerp is met de bijbehorende lichte beschadigingen. Wil je geen beschadigingen, laat hem dan ingepakt in de kast liggen.
Uhm... dus je hebt een telefoon die je dagelijks gebruikt waar je recent een klein krasje op de onderkant op ontdekte. Zo klein zelfs dat het je niet eerder opgevallen was. En je weet niet eens zeker hoe dat krasje er komt... kan dus werkelijk vanalles zijn. Je vraag is vervolgens of je de hele telefoon onder garantie kan laten omruilen hiervoor of kan laten repareren?maghribier schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:27:
Er zit op mijn s7 edge een klein krasje aan de onderkant van de behuizing. Dit was mij niet eerder opgevallen en ik vermoed dat dit door de gear vr komt, omdat die vrij strak er tegenaan scheurt wanneer ik die plaats. Zijn hier meerdere ervaringen mee? Zou ik ook in aanmerking komen voor garantie, gezien het toestel nooit is gevallen?
[ Voor 7% gewijzigd door Undertaker2 op 26-09-2016 12:54 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Zou je dan hier ook een seintje willen geven? Dan vis ik hopelijk niet achter het net_Nick__ schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:33:
[...]
Toch handig zo'n forum..
Zag vrijdagavond ook dat Compuserve gebeld had.. en was benieuwd waarom.. en dat kon ik dus meteen in dit forum lezen..
Vanmorgen inderdaad ook te horen gekregen dat ik niet langs hoefde te komen, omdat andere dan zwarte schermen niet op voorraad waren..
Krijg bericht als nieuwe schermen binnenkomen.. kan me nog behelpen met Swiftkey en splitscreen (alleen onderste regel scherm functioneert niet)..
Leuk bijkomstigheid is dat de home-button aan het scherm vastzit en meteen mee vervangen wordt.. dit is het deel van S7 dat het makkelijkste (be)krast raakt..
Ik heb het toestel ook maar een paar dagen dus het is niet veel gebruikt. Het lijkt mij het meest logische gezien het toestel niet is gevallen.Undertaker2 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:52:
[...]
Uhm... dus je hebt een telefoon die je dagelijks gebruikt waar je recent een klein krasje op de onderkant op ontdekte. Zo klein zelfs dat het je niet eerder opgevallen was. En je weet niet eens zeker hoe dat krasje er komt... kan dus werkelijk vanalles zijn. Je vraag is vervolgens of je de hele telefoon onder garantie kan laten omruilen hiervoor of kan laten repareren?
Maak even een foto van het krasje.maghribier schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:54:
[...]
Ik heb het toestel ook maar een paar dagen dus het is niet veel gebruikt. Het lijkt mij het meest logische gezien het toestel niet is gevallen.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Zekers..partyondude schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:54:
[...]
Zou je dan hier ook een seintje willen geven? Dan vis ik hopelijk niet achter het net
Nou: daar kun je echt geen nieuw toestel voor claimen...
Verwijderd
Al was dat krasje 20x zo groot nog niet, het blijft gebruikers-schade.henklbr schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:51:
[...]
Henk is back en hij knalt weerDeze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Brazilië (ZTO), gereleased 21 sep 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
[ Voor 16% gewijzigd door dns_vbl op 27-09-2016 07:48 . Reden: meer info ]
Samsung Galaxy 10 Plus
Inderdaad dit is gewoon normale gebruikschade.henklbr schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:51:
[...]
DaveD
Laatste nieuwe HP-PLUG-IN geïnstalleerd? of HP-E-PRINT?DaveD1109 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:27:
Ik probeer vanaf mijn s7 te printen met een hp printer. Alle instellingen en apps staan juist ingesteld maar hij moet een eeuwigheid zoeken naar de printer en als hij hem dan eindelijk gevonden heeft geeft hij aan dat de printer niet beschikbaar is.
Op mijn vorige toestel (xperia z5 compact) en alle andere tablet en telefoons in huis werkt het wel.
Iemand hier een idee?
Ja heb de laatste versie. Had hem ook al verwijderd en opnieuw gestalleerd. Niets helpt._Nick__ schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:31:
[...]
Laatste nieuwe HP-PLUG-IN geïnstalleerd? of HP-E-PRINT?
DaveD
Ik zou als ik jou was eerst even controleren of de verzekering die dure reparatie uitvoert of dat ze zelf een reparatiepunt opgeven waar de telefoon heen moet. In dat laatste geval is de verzekering natuurlijk waardeloos vanwege de waterdichtheid.wishmaster1986 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:59:
Ik heb het ook voor elkaar. Scherm kapot, wel eigenschuld want heb hem laten vallen vanaf een hoogte van zon 30 CM op een houten tafel. Barst in het scherm en voor 90% flikkerend wit/groen/paars beeld. Wel raar want soms heb ik wel weer even normaal beeld en dan is het soms weer 1 grote disco.
Maar ik heb dus eens gekeken op de Samsung site voor reparatie en zie daar 1 uur service. Er zit zelfs een service punt hier 15 KM verderop alleen kan ik er geen afspraken plannen volgens de agenda van de site.
Waar laten jullie het scherm vervangen? Liefst wel via een officiele Samsung dealer/shop aangezien de verzekering toch betaald ik alles netjes voor elkaar wil hebben betreft eventuele verdere garantie. Ik heb een silvere S7 Edge en daar hebben ze geen schermen meer voor lees ik hierboven?
Ik ben bij Comserve in Den Bosch geweest en een Samsung Premium Repair Center in Eindhoven, niks beschikbaar. Ook nog binnengewandeld bij dat Samsung Experience Center in Eindhoven, zelfde verhaal. Daarnaast nog een aantal repair shops gebeld, ook niks. Geen idee wanneer er weer schermen beschikbaar zijn.wishmaster1986 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:59:
Ik heb het ook voor elkaar. Scherm kapot, wel eigenschuld want heb hem laten vallen vanaf een hoogte van zon 30 CM op een houten tafel. Barst in het scherm en voor 90% flikkerend wit/groen/paars beeld. Wel raar want soms heb ik wel weer even normaal beeld en dan is het soms weer 1 grote disco.
Maar ik heb dus eens gekeken op de Samsung site voor reparatie en zie daar 1 uur service. Er zit zelfs een service punt hier 15 KM verderop alleen kan ik er geen afspraken plannen volgens de agenda van de site.
Waar laten jullie het scherm vervangen? Liefst wel via een officiele Samsung dealer/shop aangezien de verzekering toch betaald ik alles netjes voor elkaar wil hebben betreft eventuele verdere garantie. Ik heb een silvere S7 Edge en daar hebben ze geen schermen meer voor lees ik hierboven?
[ Voor 3% gewijzigd door partyondude op 27-09-2016 09:24 ]
Nadat de plugin verschijnt, nog eens scannen voor printers.. wordt de printer opnieuw toegevoegd.. daarna kan meestal wel geprint worden..DaveD1109 schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:43:
[...]
Ja heb de laatste versie. Had hem ook al verwijderd en opnieuw gestalleerd. Niets helpt.
Het rare is dat als ik iets wil printen hij de driver wel vind maar er verschijnt geen print icoon. Vervolgens wordt de tekst van de print server vaag en krijg ik de melding printer niet beschikbaar.
originele kabel gebruiken?wessel145 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:15:
Hey Guys, ik heb nu een weekje mijn s7 edge inclusief wireless fast charger. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de fast charge helemaal niet werkt.
In mijn batterijinstelingen kan ik wel snel opladen via kabel uit of inschakelen. maar draadloos is hier geen mogelijkheid voor. ik heb een kabel met een extra 24 AWG ader (volgens verschillende fora is dit aan te raden).
Hebben meer mensen dit probleem? en/of is hier een oplossing voor? Zo'n wireless charger is leuk, maar de fast charge is toch wel een functie die ik wil gebruiken
Ook deze geeft niet snel opladen aan. Via de originele als de 24 AWG kabel geeft hij aan: "Draadloos opladen: 68% (ongeveer 1u 6m tot volledige lading)
Nou heb het alsnog geprobeerd en zonder resultaat._Nick__ schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:02:
[...]
Nadat de plugin verschijnt, nog eens scannen voor printers.. wordt de printer opnieuw toegevoegd.. daarna kan meestal wel geprint worden..
E-print print via het web.. privacy-gevoelig lijkt mij.. maar lukt wel altijd..
DaveD
Echt geklikt op "alle printers"..? stonden bij mij al aangemelde printers bij met vernieuwd ip-adres..DaveD1109 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:45:
[...]
Nou heb het alsnog geprobeerd en zonder resultaat.
Denk dat ik vanavond een hard reset ga proberen.
Wireless fast charging staat altijd aan op de S7 en kun je niet uitzetten volgens mij, als je hem dus op een draadloze snellader legt moet hij gewoon gaan snelladen als de lader goed is denk ik.wessel145 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:41:
[...]
Ook deze geeft niet snel opladen aan. Via de originele als de 24 AWG kabel geeft hij aan: "Draadloos opladen: 68% (ongeveer 1u 6m tot volledige lading)
Op internet zou het batterij instellingenscherm er zo uit moeten zien: [afbeelding]
De onderste functie (die voor het snel draadloos opladen) ontbreekt dus bij mij.. de telefoon is helemaal up to date.
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 27-09-2016 16:49 ]
Klinkt als een gevalletje wireless fast charge fake.wessel145 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:15:
Hey Guys, ik heb nu een weekje mijn s7 edge inclusief wireless fast charger. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de fast charge helemaal niet werkt.
In mijn batterijinstelingen kan ik wel snel opladen via kabel uit of inschakelen. maar draadloos is hier geen mogelijkheid voor. ik heb een kabel met een extra 24 AWG ader (volgens verschillende fora is dit aan te raden).
Hebben meer mensen dit probleem? en/of is hier een oplossing voor? Zo'n wireless charger is leuk, maar de fast charge is toch wel een functie die ik wil gebruiken
wessel145 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:41:
[...]
Op internet zou het batterij instellingenscherm er zo uit moeten zien: [afbeelding]
De onderste functie (die voor het snel draadloos opladen) ontbreekt dus bij mij.. de telefoon is helemaal up to date.
micheldenhaag schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:04:
[...]
Klinkt als een gevalletje wireless fast charge fake.
Bekijk de productsticker op de onderkant van de wireless charger even. Die zou naast 5V 2.0A óók 9V 1.67A aan moeten geven. Alleen 5V? Dan heb je een standaard Qi pad (ipv een snelle jongen).
Zo, net het toestel weer op kunnen halen bij KPN, alles lijkt weer helemaal in orde. Helaas zonder verslag wat er nu aan de hand geweest is en wat ze er aan gedaan hebben...bvk schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:11:
[...]
Net gedaan en het toestel gaat nu richting Samsung voor onderzoek/reparatie. Verder prima afgehandeld door de KPN medewerker en een Huawai leen toestel meegekregen voor die maximaal twee weken.
Now we wait...Ben benieuwd of ze dit kunnen repareren en wat de (mogelijke) oorzaak is.
Er is nog geen enkel zicht op een nieuw scherm (Dynafix). We zijn 2 weken verder en het gaat nog 2-3 weken duren. In de toekomst ook maar eens meenemen in de beslissing van een nieuwe telefoon: Onderdelen.PWM schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:11:
Zo, mijn telefoon is opgehaald en opgewisseld voor een S6. Nooit gehad, best fijn ding.
De koerier was bekend met het probleem. De helft van de toestellen die hij nu ophaalt, zijn S7 Edge. Bij de S6 Edge was dat volgens hem helemaal niet zo.
Nouja, lang leve de verzekering.
Jazeker! Zelfs nog de printer handmatig toegevoegd. Hij kon de printer wel vinden maar zodra ik wilde printen kreeg ik de melding printer niet beschikbaar._Nick__ schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:10:
[...]
Echt geklikt op "alle printers"..? stonden bij mij al aangemelde printers bij met vernieuwd ip-adres..
DaveD
PSN: extreme8eight
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq