Ik zie deze instellingen niet in mijn s7, ondanks dat ik met nieuwe firmware draai.
Je hebt hem toch niet door photoshop gehaald
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik zie deze instellingen niet in mijn s7, ondanks dat ik met nieuwe firmware draai.
jup. bekend probleem idd, heb het zelf ook gehad.extreme8eight schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:24:
Ik net ook mijn Edge terug na een week en half zonder. Plots zat een roze lijn op het scherm aan de rechterkant. Aangegeven voor garantie bij Coolblue en ging deze twee a drie weken kwijt zijn.
Na een 1.5 week toestel terug, en is een volledig nieuw toestel.
Blijkbaar toch ook regelmatig problemen lees ik met de edge. Jammer eigenlijk.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Wellicht kunnen ze het moederbord niet vervangen zonder het scherm te verwijderen, en bij de S7 edge is het volgens mij lastig dit zo te doen dat het scherm niet kapot gaat.Bobo221 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:26:
Zojuist de prijsopgave ontvangen van Dynafix:
Display vervangen 1 x
Module of mainboard vervangen 1 x
Behuizing vervangen 1 x
Totaal inclusief btw. 407.01
Wat ik wel frappant vind want het display mankeerde niets.
Je hebt gelijk:Razr schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:33:
[...]
Wellicht kunnen ze het moederbord niet vervangen zonder het scherm te verwijderen, en bij de S7 edge is het volgens mij lastig dit zo te doen dat het scherm niet kapot gaat.
Verwijderd
Ik denk dat het hoogtijd wordt dat telefoons anders ontworpen worden zodat het vervangen van een onderdeel van zeg 25,- niet inhoudt dat tevens het duurste onderdeel ook vervangen moet worden.Bobo221 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:50:
[...]
Je hebt gelijk:
"Even the USB port is impossible to remove and replace without "likely destroying" the display."
Gelukkig ben ik goed verzekerd via mijn inboedelverzekering, onderzoekskosten zijn bijna 60 EUR eigen bedrage via mijn inboedel is 100 EUR.
Nope, m'n charging pad kan ook 9v 1.67A aan. Wat mij opvalt is dat mijn stekker voor in de muur dit niet aangeeft?micheldenhaag schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:04:
[...]
Klinkt als een gevalletje wireless fast charge fake.
Bekijk de productsticker op de onderkant van de wireless charger even. Die zou naast 5V 2.0A óók 9V 1.67A aan moeten geven. Alleen 5V? Dan heb je een standaard Qi pad (ipv een snelle jongen).
Staat er op de andere kant van de adapter Adaptive Fast Charging?wessel145 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:29:
[...]
Nope, m'n charging pad kan ook 9v 1.67A aan. Wat mij opvalt is dat mijn stekker voor in de muur dit niet aangeeft?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet 100% zeker dat hij via de kabel wel snel oplaadde. maar dat geeft hij nu ook niet meer aan. (op het moment via kabel 85% met nog 28 min te gaan, dat is niet snel. maar ook niet langzaam?)
Het frappantse is nog wel dat ik die snellaad functie voor draadloos niet in mijn scherm krijg onder batterijinstellingen (nieuwste updates geinstalleerd volgens android..)![]()
![]()
Iemand enig idee? het samenspel van al deze probleempjes laat me toch twijfelen of mijn toestel misschien een defect heeft...
Yup hier ging bij mij dus ook al een belletje rinkelen. Dit staat er dus niet, maar zover ik weet stond dit er wel op toen ik m uit de doos haalde. Vreemd want ik heb de meegeleverde stekker sinds de aankoop continu in 1 stopcontact gehad en er niet uitgehaald, en aangezien dit mijn enige en eerste samsung product is en de stekker achter m'n bed in de muur zit lijkt het mij sterk dat deze is omgewisseld.melvinnie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:31:
[...]
Staat er op de andere kant van de adapter Adaptive Fast Charging?
Ik dacht dat er ergens een schip aan de ketting lag vol met schermen?PWM schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:09:
[...]
Er is nog geen enkel zicht op een nieuw scherm (Dynafix). We zijn 2 weken verder en het gaat nog 2-3 weken duren. In de toekomst ook maar eens meenemen in de beslissing van een nieuwe telefoon: Onderdelen.
De adapter is ongeschikt. Gelukkig koop je geschikte voor een drol op Ebaywessel145 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:29:
[...]
Nope, m'n charging pad kan ook 9v 1.67A aan. Wat mij opvalt is dat mijn stekker voor in de muur dit niet aangeeft?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet 100% zeker dat hij via de kabel wel snel oplaadde. maar dat geeft hij nu ook niet meer aan. (op het moment via kabel 85% met nog 28 min te gaan, dat is niet snel. maar ook niet langzaam?)
Het frappantse is nog wel dat ik die snellaad functie voor draadloos niet in mijn scherm krijg onder batterijinstellingen (nieuwste updates geinstalleerd volgens android..)![]()
![]()
Iemand enig idee? het samenspel van al deze probleempjes laat me toch twijfelen of mijn toestel misschien een defect heeft...
Adaptive fas charging moet erop staan in het grijs met en tekentje.micheldenhaag schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:49:
[...]
De adapter is ongeschikt. Gelukkig koop je geschikte voor een drol op Ebay
Voor de zekerheid toch maar een originele besteld bij Coolblue (20 eu). Heb eerder wat slechte ervaringen gehad met niet officiele adapters.micheldenhaag schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:49:
[...]
De adapter is ongeschikt. Gelukkig koop je geschikte voor een drol op Ebay
Inderdaad, hoe irritant ook (ik het hetzelfde probleem), Samsung kan hier weinig aan doen...pappaleone schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:45:
[...]
Ik dacht dat er ergens een schip aan de ketting lag vol met schermen?
Ja ik val gelukkig niet onder de ongelukkigen op deze site. Ik heb een vriendin 2 x gebroken scherm in een maand, dure hobbypartyondude schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:51:
[...]
Inderdaad, hoe irritant ook (ik het hetzelfde probleem), Samsung kan hier weinig aan doen...
Verwijderd
Die vriendin is natuurlijk die dure hobbypappaleone schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:03:
[...]
Ja ik val gelukkig niet onder de ongelukkigen op deze site. Ik heb een vriendin 2 x gebroken scherm in een maand, dure hobby
Die opties komen dan idd tevoorschijn -> don't worrywessel145 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:05:
[...]
Voor de zekerheid toch maar een originele besteld bij Coolblue (20 eu). Heb eerder wat slechte ervaringen gehad met niet officiele adapters.
Nu is alleen nog de vraag waarom ik de keuze niet krijg om fast charging via draadloos opladen in of uit te schakelen. Misschien dat deze alleen tevoorschijn komt zodra je m een keer draadloos oplaad met een fast charger. Even afwachten dus
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Kan je wel zeggen, maar ze mag het zelf betalen, vrouwen en dure telefoons zijn volgens mij niet zo'n goede combinatie.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:30:
[...]
Die vriendin is natuurlijk die dure hobby
Zo denk over mannen en dure telefoons zijn zeker mij geen goede combinatie.pappaleone schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:43:
[...]
Kan je wel zeggen, maar ze mag het zelf betalen, vrouwen en dure telefoons zijn volgens mij niet zo'n goede combinatie.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Het was bedoeld met een korreltje zout, maar mijn vriendin heeft uberhoubt een probleem met het vasthouden van een telefoon.pinokkia schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:24:
[...]
Zo denk over mannen en dure telefoons zijn zeker mij geen goede combinatie.(Althans bij mij.)
Mijn reactie mbt mannen en telefoons ook met een korreltje zout.pappaleone schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:32:
[...]
Het was bedoeld met een korreltje zout, maar mijn vriendin heeft uberhoubt een probleem met het vasthouden van een telefoon.
Haha dat is minderpinokkia schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:50:
[...]
Mijn reactie mbt mannen en telefoons ook met een korreltje zout.
Alleen bij mij thuis is het niet met een korreltje zout, want ik heb 3 mannelijke slopers in huis. Daar doe je als enigste vrouw in huis niets aan. (Ook al komen de dakpannen eraf)
Ik zou Internet onder Applicaties even uitschakelen en tijdelijk Chrome gebruiken om te kijken of het dan niet gebeurd.Asprine schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:02:
Mijn S7 blijft sinds de laatste update op de achtergrond data verbruiken.
In de ochtend ligt er met regelmaat een sms van mijn provider te wachten dat ik in de nacht tot x% van mijn data verbruikt heb.
Meer mensen hier last van?
Als ik naar de datamanager kijk zie ik dat het de applicatie Internet is.
Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik denk dat je hiervoor beter in dit topic kan zijn:Arjan A schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:49:
Ik heb sinds vanmiddag dat de batterij van mijn S7 ineens supersnel leegloopt. Ik had geen dingen op mijn telefoon gedaan (was gewoon aan het werk as usual) en toen ik hem oppakte voelde ik al dat-ie enorm warm was.
Aan de lader gezet (niet de standaard lader) en nog loopt de batterij leeg. Een wipe cache gedaan, leek te helpen, maar nu hangt hij inmiddels weer aan de lader (kabel naar PC, dus niet superveel lading) en hij is in 5 minuten met 8% gedaald. Volgens de batterij is de grootste gebruiker het proces Android Systeem met 39%.
Wat kan ik nog meer doen om erachter te komen wat de drain veroorzaakt? Ik heb geen root, dus 3rd party apps helpen helaas niet (al wel geprobeerd).
Hmm ik wist dat dat topic er wasJochemd13 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:52:
[...]
Ik denk dat je hiervoor beter in dit topic kan zijn:
[Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic
Ik heb zelf ook dit probleem alleen niet zo erg. Het is wel zo dat ik een dag net wel of net niet red als ik 's ochtend oplaad tot 100% met gemiddeld gebruik (geen games ofso maar af en toe social media etc.)
Canon EOS | DJI M2P
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Undertaker2 op 30-09-2016 00:21 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Yep. Join the club. Ff 4 reacties omhoog scrollen en in het drain topic verder. Je bent niet de enige. De oculus app disablen lijkt bij mij iig al te helpen - maar er lijkt meer aan de hand sinds vandaag. Geen idee wat er 'gebeurd' is....Undertaker2 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:50:
Sinds vandaag loopt m'n accu enorm snel leeg terwijl ik de telefoon (Galaxy S7) niet gebruik. In slechts twee uur is ie van 100% naar 65% gegaan met misschien maar 5 minuten screen on time. De telefoon blijft ook warm terwijl hij hier gewoon op m'n bureau ligt.
[..]
Canon EOS | DJI M2P
Meer info hierover op "Android Police": http://www.androidpolice....sing-heavy-battery-drain/Arjan A schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 01:23:
[...]
Yep. Join the club. Ff 4 reacties omhoog scrollen en in het drain topic verder. Je bent niet de enige. De oculus app disablen lijkt bij mij iig al te helpen - maar er lijkt meer aan de hand sinds vandaag. Geen idee wat er 'gebeurd' is....
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Al eens geprobeerd het netwerk te "vergeten"/verwijderen en opnieuw in te stellen?JDL15 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:47:
Ik heb sinds approximately een week dat mijn S7 Edge zich niet automatisch verbindt met mijn Wifi thuis. Ik zie dan mijn Wifi netwerk maar er staat een slotje voor het Wifi-logo. Zodra ik op de melding van het drop-down menu klik verbindt hij pas?
Ik heb dit voorheen nooit gehad en in de Wifi instellingen kan ik niks vinden van "veilig netwerk" of automatisch verbinden (of iets in die trant).
Iemand een tip?
Thnx!
Terugbrengen. En ik zou zelf nog even wachten op de Note.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:05:
Na mijn grote teleurstelling teboven te zijn gekomen dat de Note 7 niet tijdig geleverd werd, heb ik besloten om een S7E gekocht. Hier ben ik uiteraard ook erg blij mee. Top toestel.
Helaas heb ik sinds vandaag (telefoon 1,5 week in bezit) problemen met het scherm. Het hele scherm is groen uitgeslagen en ik kan met zeer veel moeite af en toe iets zien op het scherm. Het scherm flikkert, wordt groen en is soms gedeeltelijk normaal. Het touch screen en de telefoon werken verder normaal. Ik heb het toestel normaal gebruikt en er is dan ook schade of iets dergelijks te zien. Wat adviseren jullie om te doen?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Thnx, ik ga het zo proberen en post mijn bevindingenbarrymossel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:58:
[...]
Al eens geprobeerd het netwerk te "vergeten"/verwijderen en opnieuw in te stellen?
Dank! Inmiddels duidelijk waar het door komt. Ik heb de boel echter maar gewoon helemaal opnieuw geinstalleerd.Arjan A schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 01:23:
[...]
Yep. Join the club. Ff 4 reacties omhoog scrollen en in het drain topic verder. Je bent niet de enige. De oculus app disablen lijkt bij mij iig al te helpen - maar er lijkt meer aan de hand sinds vandaag. Geen idee wat er 'gebeurd' is....
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Tja, dit is een beetje je eigen schuld, je zegt het beste van het beste te hebben, maar eigenlijk is hij toch niet zo goed.JDTeunis schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:24:
Na jaren een Windows Phone gehad te hebben toch eindelijk de strijd opgegeven en een Android telefoon gehaald, en dan maar meteen het beste van het beste, een Galaxy S7. Maar het valt me op dat Android helemaal niet zo soepel loopt. Vooral het scrollen door menutjes gaat met lichte haperingen. Ook kom ik in een menu nooit uit op de plek waar ik wil zijn, tenzij ik er heel langzaam doorheen ga. Zijn er meer mensen die zoiets ervaren? Ik kijk het nog even aan maar ik zit te overwegen of ik niet toch voor een iPhone moet gaan (zonder headphone jack...). Misschien dat een custom rom iets oplevert?
Volgens mij zijn het gros van de roms gebaseerd op de Exynos versie. Sterker nog, volgens mij is de bootloader van de Snapdragon varianten gelocked.Berlinetta schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:50:
[...]
Tja, dit is een beetje je eigen schuld, je zegt het beste van het beste te hebben, maar eigenlijk is hij toch niet zo goed.
Volgende keer is het beter om eerst te orienteren. (Eigenlijk wat ik doe, want ik ben nu nog steeds een Windows phone gebruiker.)
Custom rom zijn meestal beschikbaar voor Amerikaanse variant van de de Samsung Galaxy S7/S7 Edge met een Snapdragon SoC.
Custom roms zijn altijd wel beschikbaar. Waar het om gaat is dat bijvoorbeeld Cyanogenmod of andere AOSP roms niet goed ontwikkeld kunnen worden voor Exynos varianten omdat er geen documentatie/drivers beschikbaar zijn gemaakt door Samsung. Hierdoor moet alles met de hand worden reverse engineerd en dat is bij de S6 al niet gelukt. De s7 heeft daarom een nog minder kans op zo een rom.KneoK schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:32:
[...]
Volgens mij zijn het gros van de roms gebaseerd op de Exynos versie. Sterker nog, volgens mij is de bootloader van de Snapdragon varianten gelocked.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Als jij ook Gear VR of Oculus app op je telefoon hebt staan, is het inderdaad een bekend probleem: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic. Sinds de laatste update van Oculus draint de S7 als een malle.Snippertje schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:31:
Ik heb sinds vandaag dat mijn S7 Edge heel erg warm wordt steeds en de batterij leeg draint. Lijkt alsof er iets looped wat de CPU continu aanspreekt. Kom er alleen niet achter wat het precies is, jullie tips hiervoor? Lijkt in het android systeem proces te zitten. Misschien wel een bekend iets? Laatste versie en stock rom.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat elke app zomaar in de achtergrond mag blijven draaien en dan ook nog eens continue cpu + downloads mag gebruiken. Het hoeft niet eens toestemming te vragenrens-br schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:32:
[...]
Als jij ook Gear VR of Oculus app op je telefoon hebt staan, is het inderdaad een bekend probleem: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic. Sinds de laatste update van Oculus draint de S7 als een malle.
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2016 17:28 ]
Aan de ene kant wel vreemd. Maar aan de andere kant, op Windows (10) mogen ook alle apps blijven draaien dus zo gek is het opzich niet. Verder is een design keuze om fatsoenlijke multitasking mogelijk te kunnen maken.Martinspire schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:27:
Ik blijf het trouwens raar vinden dat elke app zomaar in de achtergrond mag blijven draaien en dan ook nog eens continue cpu + downloads mag gebruiken. Het hoeft niet eens toestemming te vragen
Ah is dat het! Ga ik meteen even doen. Dankjewelrens-br schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:32:
[...]
Als jij ook Gear VR of Oculus app op je telefoon hebt staan, is het inderdaad een bekend probleem: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic. Sinds de laatste update van Oculus draint de S7 als een malle.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Zal hetzelfde zijn als bij andere leveranciers. Komen in dit geval allemaal met een schip aan. 0Bobo221 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:46:
Weet iemand of ze bij Dynafix ook leveringsproblemen hebben met de displays?
Ik krijg helaas geen antwoord van Dyanfix hoelang mijn reperatie gaat duren.
Heb ik mee gebeld, jupBobo221 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:46:
Weet iemand of ze bij Dynafix ook leveringsproblemen hebben met de displays?
Ik krijg helaas geen antwoord van Dyanfix hoelang mijn reperatie gaat duren.
Als je het beste van het beste wilt, ga je kijken naar de vlaggenschipmodellen van elke fabrikant. Een harde eis was voor mij een hele goede camera, dat is de reden dat ik de S7 heb gekozen en in dat opzicht ben ik er ook heel tevreden over. Ik heb nog een tijd lang getwijfeld over een iPhone 7 maar kon toch niet aan het gevoel ontkomen dat Apple niet het allerbeste product levert dat ze kunnen, terwijl je wel de hoofdprijs betaalt.Berlinetta schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:50:
[...]
Tja, dit is een beetje je eigen schuld, je zegt het beste van het beste te hebben, maar eigenlijk is hij toch niet zo goed.
Volgende keer is het beter om eerst te orienteren. (Eigenlijk wat ik doe, want ik ben nu nog steeds een Windows phone gebruiker.)
Custom rom zijn meestal beschikbaar voor Amerikaanse variant van de de Samsung Galaxy S7/S7 Edge met een Snapdragon SoC.
Geldt dus niet voor amerikaanse provider gelockte S7.melvinnie schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:37:
[...]
Custom roms zijn altijd wel beschikbaar. Waar het om gaat is dat bijvoorbeeld Cyanogenmod of andere AOSP roms niet goed ontwikkeld kunnen worden voor Exynos varianten omdat er geen documentatie/drivers beschikbaar zijn gemaakt door Samsung. Hierdoor moet alles met de hand worden reverse engineerd en dat is bij de S6 al niet gelukt. De s7 heeft daarom een nog minder kans op zo een rom.
Dit is voor Snapdragon soc`s wel beschikbaar waardoor die varianten eerder de kans hebben op CM of AOSP maar natuurlijk alleen als de bootloader unlocked is.
Vreemd. Mijn S7 Edge loopt erg soepel, bijna a la iPhone maar dan sneller 😀JDTeunis schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:24:
Na jaren een Windows Phone gehad te hebben toch eindelijk de strijd opgegeven en een Android telefoon gehaald, en dan maar meteen het beste van het beste, een Galaxy S7. Maar het valt me op dat Android helemaal niet zo soepel loopt. Vooral het scrollen door menutjes gaat met lichte haperingen. Ook kom ik in een menu nooit uit op de plek waar ik wil zijn, tenzij ik er heel langzaam doorheen ga. Zijn er meer mensen die zoiets ervaren? Ik kijk het nog even aan maar ik zit te overwegen of ik niet toch voor een iPhone moet gaan (zonder headphone jack...). Misschien dat een custom rom iets oplevert?
Verwijderd
Waar heb je deze S7E besteld? Ik heb nml ook een t-mobile abonnement (mei 2016) icm S7 en heb nergens last van. Deze heb ik toen besteld bij pdashop.nl. Helaas heeft mijn moeder (juni 2016) wel er last van t-mobile meuk op haar S7. (Besteld bij mobiel.nl)Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:44:
Weet iemand iets van "branding" door Nederlandse providers?
Zonet heb ik een nieuwe S7E in gebruik genomen, via de verlenging van een Nederlands T-Mobile abonnement, maar voornamelijk voor gebruik in het buitenland, met een buitenlandse SIM.
Om hem te kunnen installeren en de data van de "oude" S6E over te kunnen zetten, moest er per se een SIM in zitten. Heb dus de (niet geactiveerde en nummerloze) SIM die T-Mobile er bij had geleverd, hiervoor gebruikt.
Grove fout! Nog voordat ik de taalkeuze kreeg (het allereerste scherm bij een normale Android installatie), werd er van alles geïnstalleerd, waaronder een soortement aanpassing van de bootloader o.i.d., want bij herstarten werd het duidelijk: de telefoon is nu T-Mobile branded! De Android/Samsung opstart- en afsluit-animaties worden onderbroken door een animatie van T-Mobile. Dat is geen verbetering en aardig brutaal van T-Mobile, vind ik. (edit, belangrijk om duidelijk te maken: dit betreft een volledig carrier UNlocked telefoon)
Tevens werden er opeens allemaal apps op geinstalleerd, van Thuisbezorgd en Deezer en nog wat andere rommel die gesponsord wordt, maar die zijn allen te verwijderen - gelukkig. De T-Mobile branding echter niet: ik heb gelijk een factory reset gedaan en ben de installatie opnieuw begonnen met m'n buitenlandse SIM, want die zet immers geen bende op m'n telefoon. HELAAS. De branding zit na die ene keer nu permanent ingebakken.
Heeft iemand een idee hoe ik op een "nette" (zit niet te springen om gelijk te gaan rooten) manier van deze ellende af kan komen?
Los van die animaties en branding, ben ik nu van T-Mobile afhankelijk voor Android updates of loopt dit toch nog steeds via Samsung? In de VS lopen carriers namelijk altijd eeuwen achter met updates, als ze deze uberhaupt al doorgeven.
[ Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 01-10-2016 09:10 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
[ Voor 97% gewijzigd door bAdmuTs op 01-10-2016 09:09 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Ik denk dat er tot op heden nog steeds geen perfecte tempered glass protector is, het blijft heel lastig met die randen.bAdmuTs schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:57:
Ik heb sinds kort ook een Galaxy S7 edge en de grootste verbetering ten opzichte van mijn oude telefoon (LG G4) is toch wel de accu. Met de G4 mocht ik al blij zijn met +-4 uur SOT en dan aan de lader maar met de S7 haal ik meestal +-4/5 uur SOT en dan nog 30/40% over. Record tot nu toe is 7,5 uur SOT met nog 8% over
.
Baal er alleen wel van dat er "nog" geen goede tempered glass screen protector is. Heb er nu een Ultimate Shield opzitten maar vindt dat eigenlijk niks komende van tempered glass.
Verder zeer tevreden met de telefoon.
Verwijderd
Ik heb hem bij GSMWijzer besteld. Er zit een sticker op het Samsung doosje "Beste klant, plaats de (in de envelop meegeleverde) T-Mobile SIM kaart direct in uw nieuwe S7E voordat u hem aanzet. Hiermee maakt u de beste verbinding met ons netwerk".pinokkia schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 02:10:
[...]
Waar heb je deze S7E besteld? Ik heb nml ook een t-mobile abonnement (mei 2016) icm S7 en heb nergens last van. Deze heb ik toen besteld bij pdashop.nl. Helaas heeft mijn moeder (juni 2016) wel er last van t-mobile meuk op haar S7. (Besteld bij mobiel.nl)
Je kunt natuurlijk gewoon via Odin de PHN versie flashen. Dan ben je van alle ellende af, en geen gemekker met garantie alles origineel.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:07:
[...]
Ik heb hem bij GSMWijzer besteld. Er zit een sticker op het Samsung doosje "Beste klant, plaats de (in de envelop meegeleverde) T-Mobile SIM kaart direct in uw nieuwe S7E voordat u hem aanzet. Hiermee maakt u de beste verbinding met ons netwerk".
Had ik niet moeten doen dus; gewoon m'n oude T-mob SIM er in of een andere willekeurige die ik had liggen. Grrrr.
Heb ondertussen uitgevonden dat het zonder rooten onmogelijk is deze (stotterende!!!) ongewenste animaties weg te halen.
Telefoon terugsturen en omruilen is gedoe waar ik geen zin in heb, dus tenzij ik van T-Mobile een adequaat antwoord krijg, doe ik het er helaas maar mee.
Maar dit is een zwaar irritante actie van T-Mobile.
Verwijderd
Goed punt. Flashen is iets wat ik alleen met oudere devices doe, dus had er niet eens aan gedacht. Is nu van XDA-Dev aan het downloadenpappaleone schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:43:
[...]
Je kunt natuurlijk gewoon via Odin de PHN versie flashen. Dan ben je van alle ellende af, en geen gemekker met garantie alles origineel.
Ja daar kun je terecht, wil je origineel blijven dan is SamMobile de place to be.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:23:
[...]
Goed punt. Flashen is iets wat ik alleen met oudere devices doe, dus had er niet eens aan gedacht. Is nu van XDA-Dev aan het downloaden
Verwijderd
Klopt, maar dat gaat erg traag als je geen account hebt, ik doe het via SamFirm, heb net de laatste voor mijn S6 ff binnengehaald, ging met 20 MB/s en binnen 1,5 minuutpappaleone schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:34:
[...]
Ja daar kun je terecht, wil je origineel blijven dan is SamMobile de place to be.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 15:52 ]
Klopt helemaal ik had vorig jaar een abonnement genomen, omdat ik voor meerdere mensen rom's binnen heb gehaald. Dan duurt het gemiddeld 4 tot 5 minuten.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:47:
[...]
Klopt, maar dat gaat erg traag als je geen account hebt, ik doe het via SamFirm, heb net de laatste voor mijn S6 ff binnengehaald, ging met 20 MB/s en binnen 1,5 minuut
[afbeelding]
Verwijderd
Tja, maar 15,- voor 1 maand vind ik teveel, met SamFirm is het helemaal gratis en snel, het enige nadeel is dat je automatisch de laatste versie van een type foon krijgt, met SamMobile kun je kiezen welke versie je wil.pappaleone schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:00:
[...]
Klopt helemaal ik had vorig jaar een abonnement genomen, omdat ik voor meerdere mensen rom's binnen heb gehaald. Dan duurt het gemiddeld 4 tot 5 minuten.
Ja dat klopt SamFirm is ook prima en inderdaad snel.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:09:
[...]
Tja, maar 15,- voor 1 maand vind ik teveel, met SamFirm is het helemaal gratis en snel, het enige nadeel is dat je automatisch de laatste versie van een type foon krijgt, met SamMobile kun je kiezen welke versie je wil.
Verwijderd
Op XDA staat in de SamFirm thread dat deze manier verouderd is, en vervangen door fw.updato.compappaleone schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:31:
[...]
Ja dat klopt SamFirm is ook prima en inderdaad snel.
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd via die site, maar kan alleen DL als ik eerst Google Chrome installeer, voor mij een nogo.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:42:
[...]
Op XDA staat in de SamFirm thread dat deze manier verouderd is, en vervangen door fw.updato.com
Of maakt het in de praktijk niks uit?
Sneller? Ook daar heb ik mijn twijfels bij..Garret1410 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:20:
Vreemd. Mijn S7 Edge loopt erg soepel, bijna a la iPhone maar dan sneller 😀
Verwijderd
Ikzelf heb ernstige twijfels over dit soort tests, die zijn makkelijk te manipuleren.Pindasmeer schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Sneller? Ook daar heb ik mijn twijfels bij..
Haha. Ik bedoelde geen iPhone 7. Mijn fout ik vergeleek het met de iphone 6/s en om onduidelijkheid te voorkomen, met games laden is de iphone superieur maar met normale apps opstarten dan is de S7 erg snel en vooral als het wifi signaal ook nog wat zwakker is want S7 heeft ietsje beter ontvangst waardoor content wat sneller ingeladen is.Pindasmeer schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Sneller? Ook daar heb ik mijn twijfels bij..
[ Voor 29% gewijzigd door Garret1410 op 02-10-2016 10:57 ]
Ben het wel met je eens hoor, in de praktijk zijn de verschillen klein (m.u.v. zware grafische taken). Maar ik denk dat snelheidsverschillen die er zijn vaker in het voordeel van de iPhone 6s/7 uitvallen (het eerste filmpje gaat over de 6, niet de 6s). Er zijn genoeg andere redenen om voor een s7 te gaan overigens (voor mij zouden dat voornamelijk het scherm en de camera zijn).Garret1410 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:48:
Maar in dagelijks gebruik merk je hier weinig van alleen de iPhone is wel consistenter wat snelheid betreft terwijl de S7 vaak snel is en heel soms weer even niet.
Klopt helemaal. Snelheid is niet waar je de S7 alleen voor koopt. Camera, beeldscherm, features zijn minstens zo belangrijk.Pindasmeer schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:54:
[...]
Ben het wel met je eens hoor, in de praktijk zijn de verschillen klein (m.u.v. zware grafische taken). Maar ik denk dat snelheidsverschillen die er zijn vaker in het voordeel van de iPhone 6s/7 uitvallen (het eerste filmpje gaat over de 6, niet de 6s). Er zijn genoeg andere redenen om voor een s7 te gaan overigens (voor mij zouden dat voornamelijk het scherm en de camera zijn).
Ik geloof je graag hoor. Mijn iPad 3 op iOS 9.3 loopt verre van soepel, maar mijn iPod Touch 6 (die de SoC deelt met de iPhone 6, maar dan lager geklokt) draait ontzettend soepel op iOS 10. Maar verhalen over stotteringen in de iPhone 6 heb ik eerder voorbij zien komen.Garret1410 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:13:
[...]
Mijn iphone 5s en 6 hebben trouwens ook wel eens wat last van stotterende animaties. Dus zo soepel als een iphone geldt sinds iOS 10 ook alleen voor de 6s en 7. 😀
Dit lijkt het probleem te hebben opgelostbarrymossel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:58:
[...]
Al eens geprobeerd het netwerk te "vergeten"/verwijderen en opnieuw in te stellen?
Zojuist het volgende bericht ontvangen van Dynafix:pappaleone schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:46:
[...]
Zal hetzelfde zijn als bij andere leveranciers. Komen in dit geval allemaal met een schip aan. 0
Zou ook gebeld worden door Compuserve als nieuwe schermen binnen zijn..Bobo221 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:48:
[...]
[...]
Zojuist het volgende bericht ontvangen van Dynafix:
Graag laten we je weten dat we wachten op een specifiek onderdeel om de reparatie aan jouw toestel te kunnen voltooien. Dit duurt iets langer dan verwacht.
Zodra het onderdeel binnen is, gaan we hier direct mee aan de slag en zorgen we ervoor dat je toestel zo snel mogelijk is hersteld.
Ben bang dat het nog wel even gaat duren.
Bah.Bobo221 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:48:
[...]
[...]
Zojuist het volgende bericht ontvangen van Dynafix:
Graag laten we je weten dat we wachten op een specifiek onderdeel om de reparatie aan jouw toestel te kunnen voltooien. Dit duurt iets langer dan verwacht.
Zodra het onderdeel binnen is, gaan we hier direct mee aan de slag en zorgen we ervoor dat je toestel zo snel mogelijk is hersteld.
Ben bang dat het nog wel even gaat duren.
Vandaag contact gehad met gsmreparatie.nl Voorlopig geen levering wegens leveringsproblemen van de schermen. Bij binnenkomst wordt gewerkt op volgorde van bestelling.partyondude schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:45:
[...]
Bah.
Heb nu al drie weken een gebarsten scherm, ben er onderhand wel klaar mee
Even bellen misschien?Bobo221 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:19:
Heeft iemand al een officiele verklaring van Samsung omtrent de schermen?
[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 04-10-2016 12:24 ]
Samsung is op dit ogenblik met testen, dus nog geduld...bluecupra schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:15:
Is er zicht op wanneer Android 7/Nougat beschikbaar komt voor de S7/Edge?
Nee, en Samsung is daar verre van snel mee zoals gebruikelijk... Vermoedelijk eind dit jaar of begin 2017.bluecupra schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:15:
Is er zicht op wanneer Android 7/Nougat beschikbaar komt voor de S7/Edge?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Gewoon PHN (unbranded NL Rom) via Odin erop flashen en je bent good to goMaduth schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:13:
Beste, binnenkort moet ik een nieuwe telefoon uitzoeken en nu kijk ik naar de Samsung S7. Lijkt mij verder een prima toestel maar de aanbieding die ik kreeg, vermelde duidelijk dat het om een Europees model ging.
Zover heb ik kunnen ontdekken dat de verschillen niet echt erg groot zijn [voor mij althans].
- Geen NLD handleiding
- Engelse Taal ipv NL [ook geen probleem en kan je toch aanpassen later?]
- Updates kunnen vroeger of later komen [ook geen probleem].
- Reparate/Garante moet bij een Samsung filiaal gebeuren [ook geen probleem]
Al met al geen problemen of zie ik iets duidelijk over het hoofd?
Wat voor "ons" misschien "gewoon" is, is dat niet voor iedereen...Lucky0wn schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:25:
[...]
Gewoon PHN (unbranded NL Rom) via Odin erop flashen en je bent good to go
Voldoende handleidingen voor te vinden, vooral jouw bijdrage aan de community waardeer ik mbt flashen!henklbr schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:58:
[...]
Wat voor "ons" misschien "gewoon" is, is dat niet voor iedereen...
Fabrieksreset al geprobeerd? Voordat je hem inderdaad opstuurtedtims schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:50:
Voordat ik de telefoon laat opsturen en hem waarschijnlijk weer terug krijg met de mededeling dat ze de storing niet konden reproduceren.
Ik open websites klik op advertenties en maak foto's en open apps, allemaal vanuit de broekzak.
Ik heb de telefoon beschermd met de vingerafdrukscanner . Met smartlock aan of uit en het scherm blokkeren met de aan en uit knop welke instelling ik ook probeer de telefoon doet van alles in mijn broekzak. ook heb ik de functie waarbij de telefoon niet op slot gaat bij bewegingen, uit staan
Als ik met mijn handen random druk gebeurt er niks en via twee keer drukken op de homeknop kom ik in de camera maar verder niet.
Ben ik de enige met dit probleem?
Bij mij wel gelukt, altijd je account even activeren en anders even wachten.Marsjee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:59:
Sinds vandaag ook een S7... en kom ook in aanmerking voor die gratis 128GB SD...
Maargoed, natuurlijk werkt de samsung site weer eens niet mee. Account gemaakt, inloggen lukt.. Dan klik ik bij promoties moet ik opnieuw inloggen..... en dacht je dat die het dan doet? NoPagina kan niet worden gevonden !
Mrjraider schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:18:
[...]
Fabrieksreset al geprobeerd? Voordat je hem inderdaad opstuurt
Nondeju wat een verschrikkelijke slechte en oerlelijke rotwebsite.Jochemd13 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:35:
[...]
Bij mij wel gelukt, altijd je account even activeren en anders even wachten.
Werkt deze link ook niet?
http://www.samsung.com/nl/promotions/#/DSPYSZABUEH7E/step-1
Er gaat niets boven Odin, werkt super en snel.edtims schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:51:
Yep. En dat is wat ze waarschijnlijk ook gaan doen als ze hem "repareren" , reset en de laatste firmware er op en maar hopen dat het helpt. Misschien toch maar weer odin onder het stof vandaan halen
[...]
pappaleone schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:32:
[...]
Er gaat niets boven Odin, werkt super en snel.
Meteen "registreren" op de Samsung-site (promoties) voor de 128Gb MicroSD!PWM schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:44:
Woei, PWM is een happy camper
Dynafix stond net aan de deur met een gloednieuwe S7 EdgeBlijkbaar zijn de schermen echt slecht leverbaar
Productiedatum van 2 weken geleden maar veel belangrijker: UnbrandedGeen Vodafone meuk meer.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq