retrocade X
Met dank aan:

Inmiddels ben ik na het bouwen van een bartop (geen topic) en een fullsize arcadekast behoorlijk besmet geworden met het bouwen van arcadekasten.
Omdat ik bij een kennis met een Xbox met daarop coinops 5 heb mogen spelen ga ik nu een kast maken
met daarin een Xbox voorzien van Coinops 5 en een oude Sony 21"tv, dit om het retro gevoel compleet te maken, een lcd monitor is gewoon te scherp om echt mooi te zijn (mijn persoonlijke mening)
Ik ga natuurlijk de lat weer hoger leggen en de kast er nog beter uit laten zien als mijn vorige twee kasten.
De hardware die ik ga gebruiken:
- Xbox crystal 1.4 voorzien van een Alladin evo-x chip en 750 gb harde schijf
- een Sony KV-21LS30B
- een Logitech Z3 speakerset
- 2x Kade device
- 22x Sanwa OBSN-30 pushbutton
- 2x Sanwa JLF-TP-8YT joysticks
- 2x usb naar xbox controllers

Het hout:
3 platen mdf 18 mm 244x122 cm
8 schroten 48x22 mm
1 plaat multiplex 61x122 cm
+ diverse balken en ander materiaal

Het ontwerp dat ik aan ga houden is die van de Galaga, gewoon omdat die perfect is..
Wel ga ik nog wat kleine aanpassingen maken terwijl ik bezig ben, niets staat dus voor 100% vast.
De tekeningen:

Ik denk ongeveer twee maanden werk te hebben met deze kast.
Het ontwerp voor het artwork ben ik nog mee bezig, de lengte voor het cp staat nog niet op de cm vast, zodra dat bekend is maak ik een ontwerp voor het cp.
Morgen verder met het zaagwerk!
Met dank aan:

Inmiddels ben ik na het bouwen van een bartop (geen topic) en een fullsize arcadekast behoorlijk besmet geworden met het bouwen van arcadekasten.
Omdat ik bij een kennis met een Xbox met daarop coinops 5 heb mogen spelen ga ik nu een kast maken
met daarin een Xbox voorzien van Coinops 5 en een oude Sony 21"tv, dit om het retro gevoel compleet te maken, een lcd monitor is gewoon te scherp om echt mooi te zijn (mijn persoonlijke mening)
Ik ga natuurlijk de lat weer hoger leggen en de kast er nog beter uit laten zien als mijn vorige twee kasten.
De hardware die ik ga gebruiken:
- Xbox crystal 1.4 voorzien van een Alladin evo-x chip en 750 gb harde schijf
- een Sony KV-21LS30B
- een Logitech Z3 speakerset
- 2x Kade device
- 22x Sanwa OBSN-30 pushbutton
- 2x Sanwa JLF-TP-8YT joysticks
- 2x usb naar xbox controllers

Het hout:
3 platen mdf 18 mm 244x122 cm
8 schroten 48x22 mm
1 plaat multiplex 61x122 cm
+ diverse balken en ander materiaal

Het ontwerp dat ik aan ga houden is die van de Galaga, gewoon omdat die perfect is..
Wel ga ik nog wat kleine aanpassingen maken terwijl ik bezig ben, niets staat dus voor 100% vast.
De tekeningen:

Ik denk ongeveer twee maanden werk te hebben met deze kast.
Het ontwerp voor het artwork ben ik nog mee bezig, de lengte voor het cp staat nog niet op de cm vast, zodra dat bekend is maak ik een ontwerp voor het cp.
Morgen verder met het zaagwerk!
[ Voor 0% gewijzigd door sfinx333 op 16-02-2014 10:10 . Reden: in titel moet nog [CiP] Retrocade X ]