Ik gebruik ook SlimmeMeter Portal zoals hierboven genoemd, zo kan je je verbruik per uur (en stroom per kwartier) inzien. Extra handig als mede WE / Eneco gedupeerde.
Ik verbruik met deze temperaturen zo’n 0,3m3 per uur om t huis op 19.5-20 te houden. Betreft een authentieke jaren 20 bovenwoning, ca 130m2 /420m3, ouderwets dubbel glas en mss minimale isolatie van het platte dak, geen spouw. Dat is echter de slaapetage dus daar wordt meestal alleen de badkamer verwarmd. Energielabel D, nieuw type ( dus met een compleet rapport met de Rc waardes van elke deelconstructie).
Anyway, das zelfs bij woeker Eneco tarief 54 cent per uur, waar jij 42 cent kwijt bent aan bio ethanol. Bij een enigszins normale prijs is cv dus goedkoper.
Zijn er net komen wonen, plannen voor uitgebreide dakisolatie en op woonetage upgrade naar HR++ stond voor volgend jaar gepland, maar ja daar heb ik nu niets aan
Te oordelen naar voorschot van vorige bewoners was het verbruik hier ca 1500m3, dat zou in november (weerstatistiek: 12-13% van jaarverbr) ca 180m3=6m3 per dag zijn.
Na enkele eenvoudige verbeteringen met tientallen meters tochtstrip, radiator folie, bijstellen radiatoren en installatie van slimme thermostaat die ik zo instel dat de cv zoveel mogelijk op een heel laag modulerend pitje brand, kom ik op 2 a 3 kuub per dag (afh van werkdag of thuis ), bij 18,5 gr. Elektrische fleece deken voor s avonds op bank geeft gevoel alsof houtkachel staat te loeien.
Bij riant stoken (21C, s ochtend ook goed opstoken en lang douchen enz) is 10 kuub per dag makkelijk te halen, dan zou het verschil bij de huidige Eneco prijzen +500 euro voor deze maand zijn in gas !!