Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.572 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:41
Het lijkt erop dat dit standaard webpagina's zijn ook gebruikt worden bij het normale 1- en 3-jarige contract

De zin : .. heeft een looptijd van modelcontract en eindigd op.... ... is ook geen normaal nederlands.

[ Voor 43% gewijzigd door rick-1975 op 06-11-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Op de veel besproken https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract-aanmelden zit inmiddels een http redirect naar https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract dus iemand bij Oxxio heeft ook geen zin meer in nieuwe modelcontracten

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:41
Dat is afhankelijk van je browser, zie eerdere berichten hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Klopt dus gewoon niet bij Oxxio.
Zou voor mij direct rode vlag zijn. Nog afgezien van het verleden van Oxxio.
Aub mensen niet onnodig bang maken, in het contract staat duidelijk dat het voor onbepaalde tijd is. Sowieso heb je altijd nog 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53
Inimieni schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:23:
[...]

Contracten die vorige week aangegaan zijn kunnen niet per maandag ineens veranderen. Prijswijzigingen moeten 30 dgn tevoren bekend gemaakt worden.

Wel kans dat de tarieven bij nieuwe modelcontracten vanaf maandag hoger zijn.
Die 30 dagen staat dus nergens helaas.. De voorwaarden die bij het modelcontract horen en door de ACM zijn opgesteld zeggen:

Ook bij onvoorziene tussentijdse wijzigingen (anders dan op 1 januari en 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeert [Leverancier] u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging.

Ja, de ACM heeft een richtlijn van 30 dagen maar dat is geen wettelijke eis!!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
mirod schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:00:
[...]
Aub mensen niet onnodig bang maken, in het contract staat duidelijk dat het voor onbepaalde tijd is. Sowieso heb je altijd nog 14 dagen bedenktijd.
AUB niet mensen onnodig zand in de ogen strooien en het bos in sturen.
Oxxio is een commercieel bedrijf en is wettelijk verplicht potentiële klanten vooraf, voldoende en correct te informeren. En niet op een zoektocht naar helderheid te sturen.

Als Oxxio niet in staat is informatie correct te verstrekken is er iets niet in orde. Dat is geen rocket science.
Als de juiste informatie pas in het eenmaal gesloten contract staat is er iets niet in orde.
Stellen dat men altijd nog 14 dagen heeft om het reeds gesloten contract weer te ontbinden is omgekeerde wereld en absurd.
Lees zo nodig ook de Electriciteitswet, de Gaswet en vooral art. 6:230g e.v.Burgerlijk Wetboek even na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@PJW9779 Zal allemaal best, maar als het modelcontract van Oxxio op dit moment je enige optie is om nog aan redelijke tarieven te komen, zou ik het wel weten.

Ook al is de website niet perfect op orde en worden we van eigenaar Eneco ook niet echt blij, als leverancier is Oxxio tegenwoordig een prima partij.

En als het modelcontract van Oxxio straks niet meer is af te sluiten, gaan we weer op zoek naar een andere aanbieder. Dit is pure damage control voor hooguit een paar maandjes en geen zoektocht naar de meest ethisch verantwoorde aanbieder. Dat komt wellicht daarna wel weer.

[ Voor 31% gewijzigd door TexMex op 07-11-2021 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op zondag 7 november 2021 @ 00:35:
@PJW9779 Zal allemaal best, maar als het modelcontract van Oxxio op dit moment je enige optie is om nog aan redelijke tarieven te komen, zou ik het wel weten.

Ook al is de website niet perfect op orde en worden we van eigenaar Eneco ook niet echt blij, als leverancier is Oxxio tegenwoordig een prima partij.

En als het modelcontract van Oxxio straks niet meer is af te sluiten, gaan we weer op zoek naar een andere aanbieder. Dit is pure damage control voor hooguit een paar maandjes en geen zoektocht naar de meest ethisch verantwoorde aanbieder. Dat komt wellicht daarna wel weer.
Absoluut! Als je de modelcontracten en nieuwe tarieven van maandag a.s. niet wilt/kunt afwachten.
Maar dan zou ik ook het hier al vaker genoemde https://www.anwb.nl/huis/energie nog even overwegen. In ieder geval als tijdelijke oplossing. Dan lift je wel keihard op en neer mee met de energie-inkoopprijzen, maar ANWB is wél betrouwbaar. Al kunnen ze in de huidige energiemarkt waarschijnlijk ook niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirod
PJW9779 schreef op zondag 7 november 2021 @ 00:07:
[...]

AUB niet mensen onnodig zand in de ogen strooien en het bos in sturen.
Oxxio is een commercieel bedrijf en is wettelijk verplicht potentiële klanten vooraf, voldoende en correct te informeren. En niet op een zoektocht naar helderheid te sturen.

Als Oxxio niet in staat is informatie correct te verstrekken is er iets niet in orde. Dat is geen rocket science.
Als de juiste informatie pas in het eenmaal gesloten contract staat is er iets niet in orde.
Stellen dat men altijd nog 14 dagen heeft om het reeds gesloten contract weer te ontbinden is omgekeerde wereld en absurd.
Lees zo nodig ook de Electriciteitswet, de Gaswet en vooral art. 6:230g e.v.Burgerlijk Wetboek even na.
Zand in de ogen strooien én het bos insturen nog wel |:( Dat doe ik toch juist niet? Dat zou betekenen dat ik mensen probeer te misleiden, terwijl ik het juist probeer te verduidelijken door te zeggen dat het in het contract gewoon goed staat. Verder sluit ik me aan bij de woorden van NY_Giant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
MC2000 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:28:
[...]

Ik heb er inderdaad naar gekeken. Het vervelende is dat de tarieven per uur kunnen wijzigen en je zeer alert moet zijn wanneer je de wasdroger aanzet. Als je echt stress bestendig bent: DOEN! Als je partner er ook zo gelukkig mee is? Komt er eigenlijk op neer dat je op dezelfde manier te werk moet gaan als met aandelen koersen. Inspringen op het juiste moment :)
Ligt natuurlijk aan je huidige energie verbruik. Wij wassen vaak in het weekend dan liggen de prijzen ook al lager. Wat ik zo vergelijk is dat een vaste prijs zeker 80 % van de tijd boven de uurprijs ligt. Een auto opladen moet je dan ook niet vanaf 6 uur in de avond doen.

Wind en zon hebben een grote invloed op de prijs nu al omdat bij zon de opbrengst niet overeen komt met het verbruik in NL. En grootverbruikers die per uur betalen het verschil niet meer kunnen compenseren door tijdelijk meer of minder energie te verbruiken. Dat zonneparken veel op zuid liggen heeft ook met subsidie te maken. Een deel is afhankelijk van de uurprijs met een rem van 6 uur achter elkaar negatief. Die rem werkt niet bij zonnepanelen omdat veel van de opbrengst per dag per paneel binnen die 6 uur ligt.
Deze manier kost gewoon veel subsidie door op zuid te blijven bij bouwen. Dat de uurprijs in ochtend en avond hoger ligt komt door een hoger energie verbruik op dat moment. En gascentrales zijn dan ook de enige mogelijkheid om die energie op te wekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:41
rick-1975 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:37:
[...]

Het lijkt erop dat dit standaard webpagina's zijn ook gebruikt worden bij het normale 1- en 3-jarige contract

De zin : .. heeft een looptijd van modelcontract en eindigd op.... ... is ook geen normaal nederlands.
Inderdaad geautomatiseerd. En het loopt elke keer een bepaalde periode mee. Vandaag staat er dat de einddatum 2 december is:
"De overeenkomst heeft een looptijd van Modelcontract en loopt tot 2 december 2021."

Ik ga het afsluiten. Als de prijzen omhoog schieten dan zoek ik dan wel weer verder naar een nieuw modelcontract.

Zoals door velen al aangegeven in dit topic. Het gaat nu om damage control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
Lennnn schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:25:
[...]

Inderdaad geautomatiseerd. En het loopt elke keer een bepaalde periode mee. Vandaag staat er dat de einddatum 2 december is:
"De overeenkomst heeft een looptijd van Modelcontract en loopt tot 2 december 2021."

Ik ga het afsluiten. Als de prijzen omhoog schieten dan zoek ik dan wel weer verder naar een nieuw modelcontract.

Zoals door velen al aangegeven in dit topic. Het gaat nu om damage control.
Ik heb deze in het kader van damage control ook gister afgesloten, maar ga morgen nog wel een belrondje doen met partijen waar ik meer vertrouwen in heb. En ook om te proberen ergens eerder onderdak te vinden. Oxxio gaat pas eind vd maand in, dat betekent heel november nog douchen a EUR1.80 per m3 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:16
We krijgen straks toch ook nog een voordeeltje regering? Gelukkig schijnt vandaag het zonnetje naar binnen, verwarming kan uit, alles helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
mirod schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:07:
[...]

Zand in de ogen strooien én het bos insturen nog wel |:( Dat doe ik toch juist niet? Dat zou betekenen dat ik mensen probeer te misleiden, terwijl ik het juist probeer te verduidelijken door te zeggen dat het in het contract gewoon goed staat. Verder sluit ik me aan bij de woorden van NY_Giant
Dan heb je het dús niet begrepen.
Stellen dat het in het contract wél goed staat veronderstelt dat mensen rustig het contract kunnen afwachten en de leverancier rustig zijn wettelijke informatieplicht kan verzuimen is gewoon fout en helpt de discussie hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
noenie1980 schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:52:
[...]

Ik heb deze in het kader van damage control ook gister afgesloten, maar ga morgen nog wel een belrondje doen met partijen waar ik meer vertrouwen in heb. En ook om te proberen ergens eerder onderdak te vinden. Oxxio gaat pas eind vd maand in, dat betekent heel november nog douchen a EUR1.80 per m3 8)7
Ik ga Oxxio ook vragen of het mogelijk is om eerder over te stappen. Wil je ons laten weten wat je belrondje oplevert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirod
PJW9779 schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:38:
[...]

Dan heb je het dús niet begrepen.
Stellen dat het in het contract wél goed staat veronderstelt dat mensen rustig het contract kunnen afwachten en de leverancier rustig zijn wettelijke informatieplicht kan verzuimen is gewoon fout en helpt de discussie hier niet.
Het helpt de discussie wel, want ik geef aan wat er in het contract staat. Dat lijkt me handig voor mensen die (nog) geen contract hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
noenie1980 schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:52:
[...]

Ja durf bijna niet meer te stoken 8)7 maar ga toch echt niet in de kou zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:53:
[...]

Ja durf bijna niet meer te stoken 8)7 maar ga toch echt niet in de kou zitten...
De koude douche van Eneco heeft me op het idee gebracht om in het vervolg koud te douchen, scheelt enorm in het gasverbruik *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noenie1980
mirod schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ik ga Oxxio ook vragen of het mogelijk is om eerder over te stappen. Wil je ons laten weten wat je belrondje oplevert?
Uiteraard! Zonder alle info hier was ik nog steeds zoekende geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Hendrik H. schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:09:
[...]

De koude douche van Eneco heeft me op het idee gebracht om in het vervolg koud te douchen, scheelt enorm in het gasverbruik *O*
Je zou bijna gaan bijverwarmen met een elektrische kachel, zodat de cv minder aanslaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hendrik H. schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:09:
[...]

Enorm? Douchen verbruikt iets van 0,30m3 gas (regendouche), m'n verwarming doet bij dit weer (zoals vandaag) 4 a 5m3 / dag (20,5C). En ja ik ben hard bezig alles te isoleren, hoop dat ik dit boekjaar naar de 1200 a 1300 m3/jaar ga. Al hangt dat ook een beetje van de winter af :+
Afgelopen februari, oude ketel, dakbeschot nog niet dicht en oud dubbelglas > 15 a 20m3/dag met die sneeuw/ijsstorm toen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:15:
[...]

Enorm? Douchen verbruikt iets van 0,30m3 gas (regendouche), m'n verwarming doet bij dit weer (zoals vandaag) 4 a 5m3 / dag (20,5C). En ja ik ben hard bezig alles te isoleren, hoop dat ik dit boekjaar naar de 1200 a 1300 m3/jaar ga. Al hangt dat ook een beetje van de winter af :+
Afgelopen februari, oude ketel, dakbeschot nog niet dicht en oud dubbelglas > 15 a 20m3/dag met die sneeuw/ijsstorm toen }:O
Scheelt behoorlijk. Dagelijks 2 mensen die douchen x 360 dagen is toch ruim 200 kuub per jaar.
En de douchebeurt is een stuk korter scheelt ook nog eens in het waterverbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Hendrik H. op 07-11-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
ArcticWolf schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:15:
[...]

Mijn huisbaas heeft het geweldige idee gehad om NU de kozijnen te vervangen! Voordeel, lange winter met beter dubbel glas (oude uit 1980), nadeel is dat ik nu een houten schot met perspex venster als ramen heb, ik stook me een hoedje nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
mirod schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:53:
[...]

Het helpt de discussie wel, want ik geef aan wat er in het contract staat. Dat lijkt me handig voor mensen die (nog) geen contract hebben.
Túúúrlijk joh! Errug handig! Van de regen in de drup. Zitten ex-WE-klanten hier nét op te wachten.
Zeg dan liever 'Wees gewaarschuwd! De informatie die Oxxio vooraf op zijn website en per telefoon geeft klopt niet helemaal, maar in het contract staat het goed. Dus achteraf het contract wél goed lezen, en anders binnen 14 dagen opzeggen'.

[ Voor 25% gewijzigd door PJW9779 op 07-11-2021 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Barre73 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:59:
[...]

@moca007 check het Welkom topic maar. Dan denk ik niet dat je dit nog blijft doen. Opgebouwde spaarpotjes weg, terugsaldering weg.. sommigen hebben een schadepost van ver over de 1000 euro en dan reken ik de hogere tarieven bij een andere leverancier voor deze winter nog niet mee..
Met spaarpot bedoel ik geen duizenden euro’s, maar inderdaad heb mijn termijn op €1 gezet met de komende wintermaanden gebruik ik veel meer ivm warmtepomp dus komt wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
PJW9779 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:55:
[...]

Túúúrlijk joh! Errug handig! Van de regen in de drup. Zitten ex-WE-klanten hier nét op te wachten.
Zeg dan liever 'Wees gewaarschuwd! De informatie die Oxxio vooraf op zijn website en per telefoon geeft klopt niet helemaal, maar in het contract staat het goed. Dus achteraf het contract wél goed lezen, en anders binnen 14 dagen opzeggen'.
Hoezo van de regen in de drup? Ik zeg toch netjes wat er in het contract staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-09 12:35
ArcticWolf schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:53:
[...]

Ik heb de app van Eneco geinstalleerd, waar je je dagelijkse verbruik op kan zien en je schrikt hoeveel gas je verbruikt, ook al probeer je zo zuinig mogelijk te doen. Als je de hele dag thuis bent en de verwarming staat op 20,5, dan blaas je inclusief warm water er bij deze nog niet al te koude temperaturen al 8 à 10m3/dag doorheen en dat dan maal 30 dagen.
Mijn 3 verdiepingen huis uit 1989 heeft energielabel C en is best wel goed geisoleerd, laat staan wat je zou verbruiken met een minder goed geisoleerd huis. Gelukkig heb ik vanaf 3 december een modelcontract bij Engie, scheelt al gauw meer dan de helft met de tarieven van nu bij Eneco, na december kijk ik wel verder hoe de prijzen zich ontwikkelen.
Nu nog 3 1/2 week iets meer opletten en de thermostaat een graadje lager. Dit is voor mij en voor veel anderen waarschijnlijk ook, een vreemde gewaarwording als je contract altijd van mei tot mei liep, dan hoefde je in de winter nooit zo op te letten, omdat je dan de opgespaarde buffer van de zomer ging verbruiken, nu wordt je plotseling keihard op de feiten gedrukt.

[ Voor 25% gewijzigd door R0181 op 07-11-2021 14:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PJW9779
R0181 schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:21:
[...]

Ik heb de app van Eneco geinstalleerd, waar je je dagelijkse verbruik op kan zien en je schrikt hoeveel gas je verbruikt, ook al probeer je zo zuinig mogelijk te doen. Als je de hele dag thuis bent en de verwarming staat op 20,5, dan blaas je inclusief warm water er bij deze nog niet al te koude temperaturen al 8 à 10m3/dag doorheen en dat dan maal 30 dagen.
Mijn 3 verdiepingen huis uit 1989 heeft energielabel C en is best wel goed geisoleerd, laat staan wat je zou verbruiken met een minder goed geisoleerd huis. Gelukkig heb ik vanaf 3 december een modelcontract bij Engie, scheelt al gauw meer dan de helft met de tarieven van nu bij Eneco, na december kijk ik wel verder hoe de prijzen zich ontwikkelen.
Nu nog 3 1/2 week iets meer opletten en de thermostaat een graadje lager. Dit is voor mij en voor veel anderen waarschijnlijk ook, een vreemde gewaarwording als je contract altijd van mei tot mei liep, dan hoefde je in de winter nooit zo op te letten, omdat je dan de opgespaarde buffer van de zomer ging verbruiken, nu wordt je plotseling keihard op de feiten gedrukt.
Ik houd mijn energie-/water-verbruik al jaren met het handje bij, in een spreadsheet. Elke week zelfde dag, ongeveer zelfde tijd.
Eénpersoons bijstandshuishouden, 3-kamerflatje met puntdak in de woonkamer waar alle warmte naar opstijgt. Afgelopen week 35M3 gas verbruikt, de week daarvoor 31M3, de week dáárvoor 37M3. Maar dat is wel minder dan dezelfde periode vorig jaar.
Afgelopen week wél het thermostaat 2 graadjes lager gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PJW9779 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:00:
[...]
Ik houd mijn energie-/water-verbruik al jaren met het handje bij, in een spreadsheet. Elke week zelfde dag, ongeveer zelfde tijd.
Heb ik nog nooit hoeven doen, ik betaalde altijd iets meer om daarmee een eventuele strenge winter op te kunnen vangen en kreeg altijd (inclusief overstapbonus) een aardig bedrag terug, dat kwam dan goed van pas zo voor de vakantieperiode.
Consumentenbond en andere consumentenorganisaties/programma's stimuleerden altijd om over te stappen, omdat dat loonde, daar heb ik mij aan gehouden en het loonde ook altijd bij de diverse malen dat ik overgestapt ben.
Tot nu, financiële deksel op mijn neus gekregen bij Welkom en hiervan geleerd dat 'sparen' via de maandvoorschotten voor mij afgelopen is.
Ik stap vanaf december over naar Engie, dat schijnt de grootste leverancier ter wereld te zijn en hopelijk valt die niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
R0181 schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:21:
[...]

Zat al een Toon in mijn huis toen ik hier kwam wonen, heb alleen geen abonnement meer want die app doet het vaker niet dan wel... dus kan alleen het dag verbruik zien en tijd programma's instellen.

Die energielabels sloegen nergens op... ik heb een woning uit 1969 met voorheen een C1,2 label met "dakisolatie", (lege) spouw en volledig dubbelglas ( :X )

Heb vorig jaar de spouw en de kruipruimte laten isoleren en de grootste ruit (4,6m2) door HR++ laten vervangen.
En wilde de rest volgend jaar doen (dak en plafonds van de 1e)

Heb sinds de mededeling van WE eind oktober m'n halve huis uit elkaar getrokken en kwam slechts 2 cm tempex onder het dak tegen met een dakbeschot van OSB platen met ventilatie gaten :F dat zagen ze vroeger als isolatie en die ventilatie gaten zijn niet nodig achteraf gebleken. Heb nu zo'n 100 gaten al dicht gezet en een deel kan ik nog niet bij, dus er zijn waarschijnlijk nog tig gaten te vinden her en der...
Toen heb ik halve plafond van de 1e etage eruit geslagen (dat kan omdat die kamers toch nog opgeknapt moeten worden). En je kon zo met een schuinoog naar buiten kijken langs de balken van de zolder / dak aansluiting :+ ook maar even dicht gepurd.

Dus als jouw huis een C label heeft, dan is die waarschijnlijk niet zo goed geïsoleerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
ArcticWolf schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:50:
[...]
Dus als jouw huis een C label heeft, dan is die waarschijnlijk niet zo goed geïsoleerd ;(
Enegielabels voor woningen lopen van A++++(sauna?) tot en met G, ook al is C dan niet top, ik vond mijn energieverbruik best redelijk altijd.
Ik heb een huurwoning, ik zal de woningstichting eens opbellen of ze mijn huis niet kunnen isoleren tot A++++, vanwege de huidige energieprijzen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door R0181 op 07-11-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
R0181 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:58:
[...]

Enegielabels voor woningen lopen van A++++(sauna?) tot en met G, ook al is C dan niet top, ik vond mijn energieverbruik best redelijk altijd.
Ja klopt, alleen de definitie van C was echt heel breed... 3 soorten "isolatie" = C. Tegenwoordig moet je het aantonen, daarom zijn ze ook grof duurder geworden.

Ik vond mijn verbruik voor het type huis ook wel okay (430m3 huis en ca. 1300m3/jaar voor verwarming), maar als je er nu idd zo over na denkt dan is dat best veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
ArcticWolf schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:03:
[...]

Ik vond mijn verbruik voor het type huis ook wel okay (430m3 huis en ca. 1300m3/jaar voor verwarming), maar als je er nu idd zo over na denkt dan is dat best veel...
Ik heb mijn laatste 4 jaarafrekeningen eens bekeken, 3 keer zo'n 900m3 en in '17/'18 1100 m3 gas verbruikt, dus valt best mee vind ik. Vandaar dat ik steeds zoveel terugkreeg, ik betaalde altijd zo'n €160,= per maand, helaas ook bij Welkom. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
R0181 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb mijn laatste 4 jaarafrekeningen eens bekeken, 3 keer zo'n 900m3 en in '17/'18 1100 m3 gas verbruikt, dus valt best mee vind ik. Vandaar dat ik steeds zoveel terugkreeg, ik betaalde altijd zo'n €160,= per maand, helaas ook bij Welkom. :(
Goed nieuws in ieder geval voor aankomende weken...

https://www.reuters.com/b...again-2nd-day-2021-11-07/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Tot vanmiddag was mijn plan om maandagochtend bij het openen van de kantoren gelijk naar Delta te bellen en te vragen naar een modelcontract.

Ik heb dat plan herzien en een driejarig contract bij Delta genomen, dit was mijn redenatie:
  • De variabele prijs die Delta nu nog rekent ligt beneden de marktprijs en zal dus na verwachting uiterlijk 1 januari a.s. worden aangepast.
  • De prijs van een driejarig contract bij Delta is 57ct per kuub gas. Dat is niet zo gek veel boven de (variabele) marktprijs; behalve dan ten opzichte van de variabele prijs van Delta zelf die zijn prijzen nog niet heeft aangepast. Ik kan zo in ieder geval de winter doorkomen.
  • Mochten de prijzen onverhoopt flink dalen: met de huidige prijzen is de opzegboete van 200 euro bij een driejarig contract geen financiële prikkel meer om het driejarige contract dan alsnog op te zeggen.
De eerste startdatum die ik vandaag kon opgeven was 11 november dus ik ben snel wel weg bij Eneco.

Mocht iemand dit niet slim vinden, dan hoor ik het graag. Ik heb twee weken bedenktijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pk026
Oh, en ik ga Eneco maar "defensief storneren". Laten ze eerst maar eens uitleggen op basis van welke overeenkomst of wet zij mij de bedragen mogen rekenen die ze me (grotendeels achteraf) hebben genoemd. Ik heb daar nooit voor getekend. Zij hebben voordat er sprake was van faillissement de klanten overgenomen van Welkom Energie, dus volgens mij mogen ze me zonder nieuwe overeenkomst alleen de prijzen hanteren die ik daar was overeengekomen

[ Voor 38% gewijzigd door pk026 op 07-11-2021 19:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 09:53
pk026 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:06:
Tot vanmiddag was mijn plan om maandagochtend bij het openen van de kantoren gelijk naar Delta te bellen en te vragen naar een modelcontract.

Ik heb dat plan herzien en een driejarig contract bij Delta genomen, dit was mijn redenatie:
  • De variabele prijs die Delta nu nog rekent ligt beneden de marktprijs en zal dus na verwachting uiterlijk 1 januari a.s. worden aangepast.
  • De prijs van een driejarig contract bij Delta is 57ct per kuub gas. Dat is niet zo gek veel boven de (variabele) marktprijs; behalve dan ten opzichte van de variabele prijs van Delta zelf die zijn prijzen nog niet heeft aangepast. Ik kan zo in ieder geval de winter doorkomen.
  • Mochten de prijzen onverhoopt flink dalen: met de huidige prijzen is de opzegboete van 200 euro bij een driejarig contract geen financiële prikkel meer om het driejarige contract dan alsnog op te zeggen.
De eerste startdatum die ik vandaag kon opgeven was 11 november dus ik ben snel wel weg bij Eneco.

Mocht iemand dit niet slim vinden, dan hoor ik het graag. Ik heb twee weken bedenktijd ;)
Die 57 cent is kaal en komt met de energiebelasting en de ODE en de BTW op circa 1,23. Nog niet heel slecht maar als je appels met appels wil vergelijken moet je dat doen. Die beruchte 1,80 van Eneco is namelijk ook inclusief bovenstaande drie zaken

Oh ja, en de opzegvergoeding is 250 euro als je dat doet voor 11 mei (eerste half jaar). Daarna inderdaad 200 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 07-11-2021 19:15 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

rick-1975 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:51:
Dat is afhankelijk van je browser, zie eerdere berichten hierover.
Dat is dan afhankelijk of je een browser gebruikt die JavaScript (fatsoenlijk) ondersteunt. Want als ik in Chrome DevTools dit uitzet dan vindt er ook geen redirect meer plaats.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
Barre73 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:12:
[...]

Die 57 cent is kaal en komt met de energiebelasting en de ODE en de BTW op circa 1,23. Nog niet heel slecht maar als je appels met appels wil vergelijken moet je dat doen. Die beruchte 1,80 van Eneco is namelijk ook inclusief bovenstaande drie zaken
Dat is wel een relevante toevoeging. Zo berekent komt de variabele prijs van Delta (vooralsnog) uit op 86ct per kuub, maar goed: de vraag is hoelang ze dat aanbieden.

- Als de prijzen per 1 januari stijgen ben ik een paar honderd euro kwijt geweest maar dan ben ik verzekerd geweest tegen prijsstijgingen
- Als de prijzen per 1 januari dalen ben ik er voor nog een paar honderd euro vanaf. De rekening worden geen duizenden euro's.

Ik blijf dit tijdens de bedenktijd wel goed in de gaten houden.

[ Voor 18% gewijzigd door pk026 op 07-11-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
S7E-Vigi schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:14:
[...]

Je zou bijna gaan bijverwarmen met een elektrische kachel, zodat de cv minder aanslaat ;)
Dat ben ik gaan doen met een bio-ethanol haard. Flesje van 1 liter stook ik 4 uur lang mee om mijn woonkamer op 21 graden te houden zonder dat de cv aan gaat. Gewoon principe kwestie tegen de achterlijk hoge gas prijs van eneco :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
Gitano schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:21:
[...]

Dat ben ik gaan doen met een bio-ethanol haard. Flesje van 1 liter stook ik 4 uur lang mee om mijn woonkamer op 21 graden te houden zonder dat de cv aan gaat. Gewoon principe kwestie tegen de achterlijk hoge gas prijs van eneco :-)
En wat betaal je per liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
pk026 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:23:
[...]

En wat betaal je per liter?
Volgens mij wat ik nu aan voorraad heb staat was dat €1.69 per liter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:17

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

PJW9779 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:00:
[...]

Eénpersoons bijstandshuishouden, 3-kamerflatje met puntdak in de woonkamer waar alle warmte naar opstijgt. Afgelopen week 35M3 gas verbruikt, de week daarvoor 31M3, de week dáárvoor 37M3. Maar dat is wel minder dan dezelfde periode vorig jaar.
Afgelopen week wél het thermostaat 2 graadjes lager gezet.
Gebruik de UMETER app eens . Minder gedoe en de gegevens blijven beschikbaar ongeacht wisselingen van provider

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:41
Gitano schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:26:
[...]

Ik gooi er 2 euro per dag hout in.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
R0181 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:31:
[...]

Heb ik nog nooit hoeven doen, ik betaalde altijd iets meer om daarmee een eventuele strenge winter op te kunnen vangen en kreeg altijd (inclusief overstapbonus) een aardig bedrag terug, dat kwam dan goed van pas zo voor de vakantieperiode.
Consumentenbond en andere consumentenorganisaties/programma's stimuleerden altijd om over te stappen, omdat dat loonde, daar heb ik mij aan gehouden en het loonde ook altijd bij de diverse malen dat ik overgestapt ben.
Tot nu, financiële deksel op mijn neus gekregen bij Welkom en hiervan geleerd dat 'sparen' via de maandvoorschotten voor mij afgelopen is.
Ik stap vanaf december over naar Engie, dat schijnt de grootste leverancier ter wereld te zijn en hopelijk valt die niet om.
Voor mij exact hetzelfde. Had geen zin om mijn vacantiegeld te moeten besteden aan energierekeningen. Slechts éénmaal mijn vingers gebrand.
Maar nogmaals, Welkom valt niets te verwijten. Uitstekende policies en helpdesk, beschaafde tarieven en niet eens de laagste. De oorzaak ligt elders, en die doen nu alsof hun neus bloedt. Zal mij niets verbazen als nog meer kleine leveranciers omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
reneeke1970 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:30:
[...]

Ik gooi er 2 euro per dag hout in.....
Moet er wel bij zeggen dat mijn bio-ethanol haard 3 potjes heeft en ik daar keramisch wol in heb zitten en elk potje een vlam beperker op heb liggen. Die combinatie maakt het dat ze 4 uur branden en daarmee de temperatuur goed op 21 graden blijft. Zonder dat fikt het in een uur op en is de temperatuur binnen 26 graden 🤪

Maargoed, ik had hem ooit aangeschaft om als het buiten echt koud is ik hem gewoon echt nodig had. Cv trekt het dan niet ( huurhuis die op de lijst staat voor renovatie met extra isolatie/dubbel glas e.d. ) , maar nu maar als gewoon verwarming tot ik weg kan/ben bij eneco. Aanvraag loopt al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
[...]

Zat al een Toon in mijn huis toen ik hier kwam wonen, heb alleen geen abonnement meer want die app doet het vaker niet dan wel... dus kan alleen het dag verbruik zien en tijd programma's instellen.

Die energielabels sloegen nergens op... ik heb een woning uit 1969 met voorheen een C1,2 label met "dakisolatie", (lege) spouw en volledig dubbelglas ( :X )

Heb vorig jaar de spouw en de kruipruimte laten isoleren en de grootste ruit (4,6m2) door HR++ laten vervangen.

Heb sinds de mededeling van WE eind oktober m'n halve huis uit elkaar getrokken en kwam slechts 2 cm tempex onder het dak tegen met een dakbeschot van OSB platen met ventilatie gaten :F dat zagen ze vroeger als isolatie en die ventilatie gaten zijn niet nodig achteraf gebleken. Heb nu zo'n 100 gaten al dicht gezet en een deel kan ik nog niet bij, dus er zijn waarschijnlijk nog tig gaten te vinden her en der...
Toen heb ik halve plafond van de 1e etage eruit geslagen (dat kan omdat die kamers toch nog opgeknapt moeten worden). En je kon zo met een schuinoog naar buiten kijken langs de balken van de zolder / dak aansluiting :+ ook maar even dicht gepurd.

Ik had vroeger zo'n appartement. Zélf alles geklust.
De kosten van de dakisolatie (van binnenuit) had ik binnen ½ jaar terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
pk026 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:10:
Oh, en ik ga Eneco maar "defensief storneren". Laten ze eerst maar eens uitleggen op basis van welke overeenkomst of wet zij mij de bedragen mogen rekenen die ze me (grotendeels achteraf) hebben genoemd. Ik heb daar nooit voor getekend. Zij hebben voordat er sprake was van faillissement de klanten overgenomen van Welkom Energie, dus volgens mij mogen ze me zonder nieuwe overeenkomst alleen de prijzen hanteren die ik daar was overeengekomen
Ja, heb ik hier ook al aangekondigd. Misschien goed om daar straks een subforum over te beginnen.
Ik heb bij de ACM ook al een vraag uit staan over waarom wij geen beroep kunnen doen op de consumentenbescherming van 14 dagen zoals die hoort bij nieuwe contracten.

[ Voor 7% gewijzigd door PJW9779 op 07-11-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[...]

Meten = weten, gokken = dokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Gitano schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:21:
[...]

Ff lekker mee doorstoken dan kost het je niets meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:55
[...]

Hier een hoekwoning, energie label F/G, deels enkel glas, uit 1967. Hier zit ook tempex van 2 dik tegen het dak en de helft lag nog los ook.
Hier komt PIR tegen aan binnenkort, nu kiert het ook aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
964C2 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:26:
[...]

Gebruik de UMETER app eens . Minder gedoe en de gegevens blijven beschikbaar ongeacht wisselingen van provider
En je hebt ook Slimmemeterportal.nl. Deze site is ook leverancier onafhankelijk en het gratis account geeft j meer dan genoeg informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Gitano schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:26:
[...]

Ik gebruik ook SlimmeMeter Portal zoals hierboven genoemd, zo kan je je verbruik per uur (en stroom per kwartier) inzien. Extra handig als mede WE / Eneco gedupeerde.

Ik verbruik met deze temperaturen zo’n 0,3m3 per uur om t huis op 19.5-20 te houden. Betreft een authentieke jaren 20 bovenwoning, ca 130m2 /420m3, ouderwets dubbel glas en mss minimale isolatie van het platte dak, geen spouw. Dat is echter de slaapetage dus daar wordt meestal alleen de badkamer verwarmd. Energielabel D, nieuw type ( dus met een compleet rapport met de Rc waardes van elke deelconstructie).
Anyway, das zelfs bij woeker Eneco tarief 54 cent per uur, waar jij 42 cent kwijt bent aan bio ethanol. Bij een enigszins normale prijs is cv dus goedkoper.

Zijn er net komen wonen, plannen voor uitgebreide dakisolatie en op woonetage upgrade naar HR++ stond voor volgend jaar gepland, maar ja daar heb ik nu niets aan :P

Te oordelen naar voorschot van vorige bewoners was het verbruik hier ca 1500m3, dat zou in november (weerstatistiek: 12-13% van jaarverbr) ca 180m3=6m3 per dag zijn.
Na enkele eenvoudige verbeteringen met tientallen meters tochtstrip, radiator folie, bijstellen radiatoren en installatie van slimme thermostaat die ik zo instel dat de cv zoveel mogelijk op een heel laag modulerend pitje brand, kom ik op 2 a 3 kuub per dag (afh van werkdag of thuis ), bij 18,5 gr. Elektrische fleece deken voor s avonds op bank geeft gevoel alsof houtkachel staat te loeien.

Bij riant stoken (21C, s ochtend ook goed opstoken en lang douchen enz) is 10 kuub per dag makkelijk te halen, dan zou het verschil bij de huidige Eneco prijzen +500 euro voor deze maand zijn in gas !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-11-2021
Van Welkom overgezet naar Eneco.
Vandaag online Oxxio-modelcontract afgesloten.
Tarieven (incl. belasting etc.):
* Normaal: € 0,255320
* Dal: € 0,236040
* Gas: € 0,879710
Eerst mogelijke datum ingevuld : 30-11 (via "contract bepaalde tijd"-optie).
Heb automatische bevestiging ontvangen en toegang tot app.
In de app staat nu "Ojee, er is wat misgegaan, we kunnen je aanvraag niet verder verwerken".

Meer mensen met dit probleem?
Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noenie1980
Fighter315 schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:49:
Van Welkom overgezet naar Eneco.
Vandaag online Oxxio-modelcontract afgesloten.
Tarieven (incl. belasting etc.):
* Normaal: € 0,255320
* Dal: € 0,236040
* Gas: € 0,879710
Eerst mogelijke datum ingevuld : 30-11 (via "contract bepaalde tijd"-optie).
Heb automatische bevestiging ontvangen en toegang tot app.
In de app staat nu "Ojee, er is wat misgegaan, we kunnen je aanvraag niet verder verwerken".

Meer mensen met dit probleem?
Wat is hier aan de hand?
Hier hetzelfde, heb mij gister aangemeld. Morgen maar weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
davidov2008 schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:30:
[...]

Ik gebruik ook SlimmeMeter Portal zoals hierboven genoemd, zo kan je je verbruik per uur (en stroom per kwartier) inzien. Extra handig als mede WE / Eneco gedupeerde.

Ik verbruik met deze temperaturen zo’n 0,3m3 per uur om t huis op 19.5-20 te houden. Betreft een authentieke jaren 20 bovenwoning, ca 130m2 /420m3, ouderwets dubbel glas en mss minimale isolatie van het platte dak, geen spouw. Dat is echter de slaapetage dus daar wordt meestal alleen de badkamer verwarmd. Energielabel D, nieuw type ( dus met een compleet rapport met de Rc waardes van elke deelconstructie).
Anyway, das zelfs bij woeker Eneco tarief 54 cent per uur, waar jij 42 cent kwijt bent aan bio ethanol. Bij een enigszins normale prijs is cv dus goedkoper.

Zijn er net komen wonen, plannen voor uitgebreide dakisolatie en op woonetage upgrade naar HR++ stond voor volgend jaar gepland, maar ja daar heb ik nu niets aan :P

Te oordelen naar voorschot van vorige bewoners was het verbruik hier ca 1500m3, dat zou in november (weerstatistiek: 12-13% van jaarverbr) ca 180m3=6m3 per dag zijn.
Na enkele eenvoudige verbeteringen met tientallen meters tochtstrip, radiator folie, bijstellen radiatoren en installatie van slimme thermostaat die ik zo instel dat de cv zoveel mogelijk op een heel laag modulerend pitje brand, kom ik op 2 a 3 kuub per dag (afh van werkdag of thuis ), bij 18,5 gr. Elektrische fleece deken voor s avonds op bank geeft gevoel alsof houtkachel staat te loeien.

Bij riant stoken (21C, s ochtend ook goed opstoken en lang douchen enz) is 10 kuub per dag makkelijk te halen, dan zou het verschil bij de huidige Eneco prijzen +500 euro voor deze maand zijn in gas !!
Die elektrische dekens zijn komende week in de aanbieding bij Aldi, voor de overige koukleumen onder ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
  • Laatst online: 30-11-2021
noenie1980 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:00:
[...]

Hier hetzelfde, heb mij gister aangemeld. Morgen maar weer bellen...
Jep. Ze komen denk ik morgen met nieuwe prijzen, daarom was de site ook al geredirected. Aanvragen die er nog doorglipten (bepaalde browsers) hebben ze daarom natuurlijk on-hold gezet. En bij bellen horen we natuurlijk "het kon eigenlijk niet meer, we hebben nu nieuwe tarieven". Dus eigenlijk de januari-verhoging al.
Bizar. Je sluit online een contract af, krijgt een bevestiging, toegang tot app, en vervolgens zegt de app "nee kan toch niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:37
Voor alle gedupeerden van Welkom Energie en eventueel vervroegde overstappers. Wat verwachten jullie nu? Blijft je vervroegde overstap staan of is er geen ontkomen aan die 30 dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Patavorene schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:07:
Voor alle gedupeerden van Welkom Energie en eventueel vervroegde overstappers. Wat verwachten jullie nu? Blijft je vervroegde overstap staan of is er geen ontkomen aan die 30 dagen?
Ik denk dat men precies met die vraag nu/morgen bezig zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:40
pk026 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:10:
Zo denk ik er ook over. En een geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Energie (die zullen het nog druk krijgen). Ik ga dan verzoeken incassomaatregelen op te schorten, zolang het geschil aanhangig is. Misschien een tip voor eenieder t.z.t.. Al hoop ik dat het niet zover komt.

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
KaliBaba schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:50:
[...]

Zo denk ik er ook over. En een geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Energie (die zullen het nog druk krijgen). Ik ga dan verzoeken incassomaatregelen op te schorten, zolang het geschil aanhangig is. Misschien een tip voor eenieder t.z.t.. Al hoop ik dat het niet zover komt.
Maar wat voor uitkomst zou je dan verwachten?
Ik ben het met je eens dat de handelwijze van Eneco juridisch drijfzand is (zeker door vervolgens tov de markt woekertarief te rekenen waarbij je “verplicht” 30 dagen klant bent), maar wat kan de geschillencommissie besluiten. Dat je voor de verbuiksperiode bij Eneco niets hoeft te betalen, waarschijnlijk niet. Dat je tarief van WelkomEnergie doorgezet moest worden, waarschijnlijk niet, want met failliet gaan van WE is het contract nietig geworden.

Ik heb t maandbedrag verlaagd naar het minimum (alsnog 200), storneer eenmalig de incasso en wacht dan wel de eindafrekening af van m’n 17 pretdagen bij de meest asociale energieleverancier van Nederland. Ik vermoed dat een gang naar de Geschillencommissie meer energie kost dan t oplevert. #punintended

[ Voor 4% gewijzigd door davidov2008 op 07-11-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul3.2
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2023
Vraag me ook af hoe realistisch/zinvol het is om energie op 0.00 verbruik te zetten.

en krijg je na storneren van dit niet een boete? of alleen afrekening. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 20:47
[...]

Heb ik nog nooit hoeven doen, ik betaalde altijd iets meer om daarmee een eventuele strenge winter op te kunnen vangen en kreeg altijd (inclusief overstapbonus) een aardig bedrag terug
Snap dat je geld niets verdient op de bankrekening, maar je krijgt ook null rente op je "spaarbedrag" bij de energieboer.
Kijk eens in dit topic.
En ja, ik was een kneus die bij Energieflex zat (maar slim genoeg was om 4 maanden te storneren)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Bad Brains schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:37:
[...]

Snap dat je geld niets verdient op de bankrekening, maar je krijgt ook null rente op je "spaarbedrag" bij de energieboer.
Kijk eens in dit topic.
En ja, ik was een kneus die bij Energieflex zat (maar slim genoeg was om 4 maanden te storneren)
Dat geld 'stallen' bij de energieboer is vele jaren bij de vele energieleveranciers die ik heb gehad altijd goed gegaan, het was bovendien een voorzorg om een eventuele strenge winter op te vangen. En geen strenge winter, dan een extraatje bij het vakantiegeld.
Dat dit is gebeurd, is voor mij nieuw en gaat mij niet meer gebeuren en is die link die jij stuurt ook niet risicovol, om te investeren in cryptomunten? Die koersen schieten ook als jojo's op en neer.
Ik heb de laatste betaling gestorneerd en een MOI-verzoek ingediend voor de overige incasso's door Welkom. Hoe kon jij 4 maanden storneren bij Energieflex, kan toch maar tot 8 weken terug, ook via de MOI-procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Zoals bekend zijn de afnemerscontracten met WE door de ACM beëindigd en heeft men per 1/11 een nieuw contract gekregen met Eneco.
Kan iemand de de tarieven achterhalen die Eneco per 1/11 hanteerde voor een Modelcontract?
Volgens overstappen.nl zou dat het volgende zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCZXUA-ZIwPtrX_YdhTgSJ6As7c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QOewdd6xCHVbcf5xds5ptUjv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
davidov2008 schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:22:
[...]

Maar wat voor uitkomst zou je dan verwachten?
Ik ben het met je eens dat de handelwijze van Eneco juridisch drijfzand is (zeker door vervolgens tov de markt woekertarief te rekenen waarbij je “verplicht” 30 dagen klant bent), maar wat kan de geschillencommissie besluiten. Dat je voor de verbuiksperiode bij Eneco niets hoeft te betalen, waarschijnlijk niet. Dat je tarief van WelkomEnergie doorgezet moest worden, waarschijnlijk niet, want met failliet gaan van WE is het contract nietig geworden.

Ik heb t maandbedrag verlaagd naar het minimum (alsnog 200), storneer eenmalig de incasso en wacht dan wel de eindafrekening af van m’n 17 pretdagen bij de meest asociale energieleverancier van Nederland. Ik vermoed dat een gang naar de Geschillencommissie meer energie kost dan t oplevert. #punintended
De geschillencommissie zou kunnen besluiten dat de tussenperiode afgerekend dient te worden tegen de tarieven die per 1/11 van toepassing waren op hun Modelcontract.
Het contract met WE is beëindigd, niet nietig.

Met wat geluk kun je de laatste WE-incasso nog net zélf storneren. Anders zul je de bank moeten bellen voor een MOI-procedure, net zoals voor eerdere WE-incasso's.
Wees dan wél zo slim om die incassobedragen direct te reserveren op een bankrekening. Want er zal tóch een eindafrekening komen. Al zal de curator daar gezien het aantal klanten + de mogelijkheid om elders geld terug te halen daar wellicht niet meteen prio aan geven.

De Eneco-incasso volgt 27/11, die kun je dan direct zélf storneren en reserveren.
Tegen die tijd is dan wellicht ook duidelijk - al dan niet via de geschillecie - wat Eneco precies mag rekenen voor die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
R0181 schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:59:
[...]

Dat geld 'stallen' bij de energieboer is vele jaren bij de vele energieleveranciers die ik heb gehad altijd goed gegaan, het was bovendien een voorzorg om een eventuele strenge winter op te vangen. En geen strenge winter, dan een extraatje bij het vakantiegeld.
Dat dit is gebeurd, is voor mij nieuw en gaat mij niet meer gebeuren en is die link die jij stuurt ook niet risicovol, om te investeren in cryptomunten? Die koersen schieten ook als jojo's op en neer.
Ik heb de laatste betaling gestorneerd en een MOI-verzoek ingediend voor de overige incasso's door Welkom. Hoe kon jij 4 maanden storneren bij Energieflex, kan toch maar tot 8 weken terug, ook via de MOI-procedure?
Nee, cryptocurrency gebruiken als investering uitsluitend doen met geld dat je kunt missen!
Bovendien is het grote deel van de cryptocurrency niet direct betrouwbaar, laat staan de exchanges. 'NIet goed' is écht 'geld weg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vandaag is sowieso d-day voor heel veel mensen }:O ben trouwens wel benieuwd wat de nieuwe variabele tarieven van Eneco worden, kunnen we dat ook meteen als klacht gebruiken naar de ACM toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
mirod schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:52:
[...]

Heb jij Oxxio al gesproken?

Engie zit al op 1.71 voor gas, 0.43 voor Elektra. Volgens de dame die ik aan de telefoon had, wordt dat per 1 januari nog wel hoger.
Zouden ze die al stiekem verhoogd hebben nav de toeloop ex-WE klanten?

Vattenfall heeft geen modelcontracten beschikbaar op dit moment...
Ik keek 15 minuten geleden nog bij vast contract van Vattenfall, toen was gas 1.54, nu 1.82

WTF 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigglePants
  • Laatst online: 20-12-2021
noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:31:
[...]

Heb jij Oxxio al gesproken?

Engie zit al op 1.71 voor gas, 0.43 voor Elektra. Volgens de dame die ik aan de telefoon had, wordt dat per 1 januari nog wel hoger.
Zouden ze die al stiekem verhoogd hebben nav de toeloop ex-WE klanten?

Vattenfall heeft geen modelcontracten beschikbaar op dit moment...
Ik keek 15 minuten geleden nog bij vast contract van Vattenfall, toen was gas 1.54, nu 1.82

WTF 8)7
Heb Oxxio nog niet gesproken.
Heb op 6-11 een modelcontract met Oxxio afgesloten. Nu staat er in de app.
'Ojee, er is iets misgegaan. Op dit moment kunnen we je aanmelding niet verder verwerken. neem contact op met onze servicecrew, dan kijken we samen naar een oplossing.'

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Misschien past de vraag hier niet helemaal, maar mogelijk dat iemand hier het wel weet. (Om er een speciaal topic voor te openen is ook zo’n wat.)

Met het omlaag brengen van de energiebelasting op elektriciteit vanaf januari 2022 vraag ik me af, want mijn eindafrekening komt na januari, hoe zit dat precies met salderen? Nu kost een kWh namelijk X inclusief energiebelasting, vanaf januari kost een kWh Y inclusief energiebelasting. Het meeste saldeer ik natuurlijk voor prijs X, maar wordt daar ook rekening mee gehouden ten tijde van de jaarrekening? (Of zou de leverancier kijken wat je verbruikt/gesaldeerd hebt per 31-12 en dat in een apart kopje opnemen?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:20
Vanmorgen naar Engie gebeld voor een flexibel contract.. Helaas, deze hebben ook al de tarieven aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWerbTrgo_wvdKWpf7LlxghIdlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PnAdJsarRjShQOAZRuCW2cxA.png?f=user_large

Ik heb nu geen idee meer wat ik moet doen als WE-gedupeerde..

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 13:17
Zojuist gebeld met Delta energie voor variabel contract.

Tarieven zijn €0,86 per m3 t/m 31 december. Doe er je voordeel mee....

Ingangsdatum per direct.

[ Voor 11% gewijzigd door nooh op 08-11-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
BennieWolters schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:46:
Vanmorgen naar Engie gebeld voor een flexibel contract.. Helaas, deze hebben ook al de tarieven aangepast.

[Afbeelding]

Delta zit nog op 0.86 gas en 0.24 elektra.

Volgens de dame bij klantenservice wijzigen die dit jaar niet meer. Maar ik geloof niks meer...

De klantenservice van Oxxio slaapt nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779

[Afbeelding]

1. Zoals hier net te lezen zijn er nog een paar aanbieders, o.a. Delta. Zo snel mogelijk bellen voor een Model-contract en jezelf voorlopig parkeren. In januari verder kijken.
2. Daarnaast zo snel mogelijk zélf je laatste WE-incasso storneren, als dat nog binnen de termijn is.
2. Je bank bellen voor een MOI-procedure om zoveel mogelijk eerdere incasso's terug te halen. Die bedragen reserveren op een bankrekening en eindafrekening van curator afwachten.

Daarmee ben je vanochten wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankhanger1973
  • Laatst online: 22-04 18:46
noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:49:
[...]

Delta zit nog op 0.86 gas en 0.24 elektra.

Volgens de dame bij klantenservice wijzigen die dit jaar niet meer. Maar ik geloof niks meer...

De klantenservice van Oxxio slaapt nog...
Oxxio zit vanochtend nog op € 0,88 gas en €0,23 dal/€0,25 normaaltarief electra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik probeer op dit moment ook nog over te stappen naar Delta of Oxxio, is het verstandig om dan zsm (per 1 december) over te gaan of 10 december i.v.m. die 9 dagen overstap waar Eneco het over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigglePants
bankhanger1973 schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:56:
[...]

Zie mijn bericht hierboven, Oxxio geeft aan dat er iets "misgegaan is" bij het aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
PJW9779 schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:54:
[...]

1. Zoals hier net te lezen zijn er nog een paar aanbieders, o.a. Delta. Zo snel mogelijk bellen voor een Model-contract en jezelf voorlopig parkeren. In januari verder kijken.
2. Daarnaast zo snel mogelijk zélf je laatste WE-incasso storneren, als dat nog binnen de termijn is.
2. Je bank bellen voor een MOI-procedure om zoveel mogelijk eerdere incasso's terug te halen. Die bedragen reserveren op een bankrekening en eindafrekening van curator afwachten.

Daarmee ben je vanochten wel even bezig.
2 en 3 gelukkig al gedaan. Dus dat loopt. Ik ga nu Deltha maar eens even bellen.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
bankhanger1973 schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:56:
[...]

Die aanmelding bij Oxxio hapert nogal, dus dat baart me zorgen.

En als ik nu kijk;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-p3w3baCBmA3i90hWrqQlXVV7lQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kJUebUgJGDgivwqRhEDLeKnB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossedemontu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Vanmorgen met Vattenfall, Engie, Powerpeers en Delta gebeld.

Vattenfall biedt geen modelcontracten meer aan, pas vanaf volgende week weer.
Engie is niet te bereiken, stond meer dan 15 minuten in de wacht.
Powerpeers nemen geen nieuwe klanten meer aan.

Delta is de enige die mij meteen een modelcontract kon aanbieden, het staat ook vrij uitvoerig en duidelijk op de website beschreven: https://www.deltaenergie.nl/service/info/modelcontract/
Daarbij maak ik gebruik van deze tarieven.

Ik kon per direct overstappen, morgen 9-11, en ben bereid eventuele boete te betalen. Daarmee ben ik nog goedkoper uit dan bij Eneco blijven zitten in deze dure wintermaanden. De mevrouw gaf aan dat ze bij de Netbeheerder te horen krijgen of ik mag overstappen of dat ik per se 30 dagen bij Eneco moet zitten. In dat geval stap ik per 1-12 over. Zelfs dan is eerder overstappen goedkoper dan blijven zitten.
De tarieven gaan wel per 1-01-2022 stijgen, maar dat is overal zo.

[ Voor 17% gewijzigd door jossedemontu op 08-11-2021 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennieWolters
jossedemontu schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:07:
Vanmorgen met Vattenfall, Engie, Powerpeers en Delta gebeld.

Vattenfall biedt geen modelcontracten meer aan, pas vanaf volgende week weer.
Engie is niet te bereiken, stond meer dan 15 minuten in de wacht.
Powerpeers nemen geen nieuwe klanten meer aan.

Delta is de enige die mij meteen een modelcontract kon aanbieden, daarbij maak ik gebruik van deze tarieven:

Ik kon per direct overstappen, morgen 9-11, en ben bereid eventuele boete te betalen. Daarmee ben ik nog goedkoper uit dan bij Eneco blijven zitten in deze dure wintermaanden. De mevrouw gaf aan dat ze bij de Netbeheerder te horen krijgen of ik mag overstappen of dat ik per se 30 dagen bij Eneco moet zitten. In dat geval stap ik per 1-12 over. Zelfs dan is eerder overstappen goedkoper dan blijven zitten.
De tarieven gaan wel per 1-01-2022 stijgen, maar dat is overal zo.

Aanbod en contract zit al gelijk in de mailbox. Ik ben dus erg tevreden, bellen is het snelste. Nummer staat op de website.
Zojuist een flexibel contract gesloten bij Deltha.
Gas: 0,86
Stroom normaal: 0,24
Stroom dal: 0,22

Ben overgezet vanaf heden. Inderdaad gewaarschuwd voor de boete, maar dat zullen we nog wel zien met Eneco.

Voor nu hebben we in ieder geval de maand december 'goedkope' prijzen..

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
BennieWolters schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:09:
[...]

Zojuist een flexibel contract gesloten bij Deltha.
Gas: 0,86
Stroom normaal: 0,24
Stroom dal: 0,22

Ben overgezet vanaf heden. Inderdaad gewaarschuwd voor de boete, maar dat zullen we nog wel zien met Eneco.

Voor nu hebben we in ieder geval de maand december 'goedkope' prijzen..
Toppie.
Het afserveren van Eneco is een ander traject. Dat hebben we al ingezet, o.a. met vragen aan ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
PJW9779 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:11:
[...]

Toppie.
Het afserveren van Eneco is een ander traject. Dat hebben we al ingezet, o.a. met vragen aan ACM.
Had het gelezen inderdaad. Goed dat we ons daar zo in verenigen met z'n allen. Ik sluit me graag hierbij aan.
Bedankt voor jullie hulp.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
BennieWolters schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:13:
[...]

Had het gelezen inderdaad. Goed dat we ons daar zo in verenigen met z'n allen. Ik sluit me graag hierbij aan.
Bedankt voor jullie hulp.
Ik ga dat ook doen, de dame bij Oxxio vertelde me dat de EAN code (wat dat ook mag zijn) niet goed was doorgekomen??

Word vd week terug gebeld, maar reken maar dat ze me dan de hoge tarieven aansmeren. Dat risico neem ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:58:
[...]

Zie mijn bericht hierboven, Oxxio geeft aan dat er iets "misgegaan is" bij het aanmelden.
Geeft ie dat alleen aan in de app? Of heb je er ook achteraan gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankhanger1973
  • Laatst online: 22-04 18:46
GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:58:
[...]

Ja had het gezien, daarom hou ik het al sinds gisteren in de gaten. Ik heb zaterdagavond het modelcontract aangevraagd. Dat ging goed via de Brave browser (zonder redirect). In de app en op de site heb ik gewoon het nieuwe contract en maandbedrag. Nu nog uitvogelen hoe ik eenvoudig van Eneco af kom. Maar ja, ik moet gewoon de hele dag werken en vrijwel geen tijd om uitgebreid te bellen en uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

[Afbeelding]

Die 1,73 per /m3 geldt alleen voor december als ik het zo begrijp?

Die tarieven vanaf januari vallen me niet tegen... overheidsheffingen zijn ca. 60 cent en die worden ook verlaagd, dan zal de gasprijs ongeveer op 1,10 euro/m3 komen vanaf 1 januari.

Ik heb dit tot 1 januari van Engie:
ENGIE Open gas excl. btw (€) incl. btw (€)
tarief incl. overheidsheffingen 0,68328 0,82677
tarief excl. overheidsheffingen 0,24962 0,30204
vaste leveringskosten per dag 0,16982 0,20548

ENGIE Open elektriciteit excl. btw (€) incl. btw (€)
dubbeltarief normaal incl. overheidsheffingen 0,19963 0,24155
dubbeltarief dal incl. overheidsheffingen 0,18487 0,22369
dubbeltarief dal excl. overheidsheffingen 0,06059 0,07331
dubbeltarief normaal excl. overheidsheffingen 0,07535 0,09117
vaste leveringskosten per dag 0,16982 0,20548

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigglePants
noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:18:
[...]

Ik ga dat ook doen, de dame bij Oxxio vertelde me dat de EAN code (wat dat ook mag zijn) niet goed was doorgekomen??

Word vd week terug gebeld, maar reken maar dat ze me dan de hoge tarieven aansmeren. Dat risico neem ik niet
Wel heel toevallig, bij mij ook ;)
Ik heb ze via de app de goede EAN doorgegeven, ze zeggen nu dat de aanvraag doorloopt. Ik wacht het af
mirod schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:23:
[...]

Geeft ie dat alleen aan in de app? Of heb je er ook achteraan gebeld?
Gaf hij in de app aan, heb gebeld en een chat begonnen in de app.
Zie mijn tekst hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzare
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:16
Ik heb zaterdagavond 21:30 nog online een modelcontract bij Oxxio kunnen sluiten. Voor de zekerheid wel 30 dagen opzegtermijn aangehouden, ingangsdatum 6-12.

Gastarief € 0,87971
Stroom € 0,25532
Stroom dal € 0,23604
Tarieven voor stroom liggen wel iets hoger dan bij Delta.

Bij de status van de aanmelding staat: "je aanmelding is rond"

Onderaan de contract info staat "je hebt een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Je mag kosteloos opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
N.a.v. een eerdere app die ik stuurde (en wegens weekend onbeantwoord was gebleven) kreeg ik nu van Delta een app dat er geen modelcontracten meer worden aangeboden.

Ik heb daar zondag een 3-jarig contract afgesloten maar ik zit nog in de bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
pk026 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:36:
N.a.v. een eerdere app die ik stuurde (en wegens weekend onbeantwoord was gebleven) kreeg ik nu van Delta een app dat er geen modelcontracten meer worden aangeboden.

Ik heb daar zondag een 3-jarig contract afgesloten maar ik zit nog in de bedenktijd.
Ik heb toevallig net met ze gebeld en een variabel contract af kunnen sluiten, alleen nog geen mail gehad... Daarna kreeg ik ook de app n.a.v. een ouder whatsapp bericht. Ik hoop dat ik snel de bevestiging binnen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos.1948
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedemorgen.

Belde net de klantenservice van Delta die mij wist te berichten dat Delta momenteel geen variabele contracten aanbiedt. Heb mijn bevreemding hierover uitgesproken, maar zij hield voet bij stuk.

Wat doe ik ‘fout’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Jos.1948 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:39:
Goedemorgen.

Belde net de klantenservice van Delta die mij wist te berichten dat Delta momenteel geen variabele contracten aanbiedt. Heb mijn bevreemding hierover uitgesproken, maar zij hield voet bij stuk.

Wat doe ik ‘fout’?
Niets, de energiebedrijven zijn nu (eindelijk allemaal) wakker en doen aan schade beperking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Voor degenen die geen gunstig modelcontract of jaarcontract kunnen vinden is het het overwegen waard om een 3 jarig contract bij Delta Energie af te sluiten.

Tarieven daar zijn nl. iets van 1.21 euro m3 gas en 0.34 euro electra normaal / 0.29 euro electra dal.

Deze tarieven zijn aanzienlijk lager dan wat je nu variabel en voor 1 jaar kunt afsluiten. Je hebt daarmee zekerheid mbt je kosten voor de komende winter.

Het enige risico is dat de tarieven dit jaar nog aanzienlijk zullen dalen onder die van 3-jarig Delta. Maar persoonlijk acht ik de kans erg klein dat de energiemarkt zicht herstelt en leveranciers het risico gaan nemen om dit direct in de contracten te verwerken.

Zelf ben ik tot 1 januari onder de pannen bij Vattenfall met nog de goede prijzen van het modelcontract. Ik heb vanaf 1 januari nu het contract bij Delta Energie afgesloten. Als de marktprijzen de komende 14 dagen toch nog dalen, dan kan ik nog gebruik maken van mijn bedenktijd. In de lente / zomer zijn er waarschijnlijk weer betere contracten te krijgen, en dan kan ik weer overstappen en neem ik de opzegvergoeding wel voor lief.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 08-11-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigglePants
pdukers schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:45:
Voor degenen die geen gunstig modelcontract of jaarcontract kunnen vinden is het het overwegen waard om een 3 jarig contract bij Delta Energie af te sluiten.

Tarieve daar zijn nl. +/- 1.21 euro m3 gas en 0.34 euro electra normaal / 0.29 euro electra dal.

Deze tarieven zijn aanzienlijk lager dan wat je nu variabel en voor 1 jaar kunt afsluiten. Je hebt daarmee zekerheid mbt je kosten voor de komende winter.

Het enige risico is dat de tarieven dit jaar nog aanzienlijk zullen dalen onder die van 3-jarig Delta. Maar persoonlijk acht ik de kans erg klein dat leveranciers dat risico gaan nemen.

Zelf ben ik tot 1 januari onder de pannen bij Vattenfall met nog de goede prijzen van het modelcontract. Ik heb vanaf 1 januari nu het contract bij Delta Energie afgesloten. Als de marktprijzen de komende 14 dagen toch nog dalen, dan kan ik nog gebruik maken van mijn bedenktijd. In de lente / zomer zijn er waarschijnlijk weer betere contracten te krijgen, en dan kan ik weer overstappen en neem ik de opzegvergoeding wel voor lief.
Ter aanvulling hiervan:

Resterende looptijd van de overeenkomst Opzegvergoeding incl. btw
Minder dan 1,5 jaar € 50,- (vijftig euro)
1,5 tot 2 jaar € 75,- (vijfenzeventig euro)
2 tot 2,5 jaar € 100,- (honderd euro)
Meer dan 2,5 jaar € 125,- (honderd vijfentwintig euro)

Dit zijn de boetes voor annulering, kan ook meegenomen worden in de keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Slecht nieuws voor vandaag, ook al staat de Yamal pipeline weer open:

https://finance.yahoo.com...ns-russian-071835420.html
European gas surged on signs Russia won’t deliver the boost in supplies President Vladimir Putin promised. At least not on Monday.

Benchmark futures traded in the Netherlands surged as much as 9.7% as gas orders via a key Russian pipeline signaled shipments will remain well below normal on Monday. There was also no extra capacity booked to send additional supplies to Europe in auctions on Sunday.

Europe’s biggest supplier of the fuel had promised to send more gas to the region starting Monday, With Putin ordering Gazprom to fill its European storage sites following the completion of Russia’s domestic stockpiling campaign. The lack of additional flows is a disappointment for traders who had been counting on Putin’s promise to ease the continent’s supply crunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:48:
[...]

Ter aanvulling hiervan:

Tevens aanvullend hierop, Vattenfall neemt vaak deze boetes over als ze u als klant willen hebben. In het verleden hebben ze dit al 2x gedaan voor mij toen ik weg wilde bij Oxxio jaren geleden en een paar jaar later bij NLE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:48:
[...]

Ter aanvulling hiervan:

Goede aanvulling. Wel even opletten dat dit per product is. Voor gas en electra samen dus x2.
Pagina: 1 ... 76 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4