En dat is nog alleen als je gas of stroom afneemt. Neem je gas en stroom af betaal je het dubbele.GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:48:
[...]
Ter aanvulling hiervan:
Resterende looptijd van de overeenkomst Opzegvergoeding incl. btw Minder dan 1,5 jaar € 50,- (vijftig euro) 1,5 tot 2 jaar € 75,- (vijfenzeventig euro) 2 tot 2,5 jaar € 100,- (honderd euro) Meer dan 2,5 jaar € 125,- (honderd vijfentwintig euro)
Dit zijn de boetes voor annulering, kan ook meegenomen worden in de keuze..
Maar dat is dan wanneer je volgens hun je niet aan die 30 dagen houdt?S7E-Vigi schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:51:
[...]
Tevens aanvullend hierop, Vattenfall neemt vaak deze boetes over als ze u als klant willen hebben. In het verleden hebben ze dit al 2x gedaan voor mij toen ik weg wilde bij Oxxio jaren geleden en een paar jaar later bij NLE.
Voor de mensen die telefonisch zijn overgestapt naar Delta, kregen jullie direct hierna een mail?
Nee ik praat over het vroegtijdig stoppen van een lang lopend contract zoals de 3 jaar contracten van Delta nu.awwexl schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:53:
[...]
Maar dat is dan wanneer je volgens hun je niet aan die 30 dagen houdt?
Nog geen mail ontvangen. Wel zie ik dat het al actief is in mijn delta account.Massem schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:55:
Voor de mensen die telefonisch zijn overgestapt naar Delta, kregen jullie direct hierna een mail?
Zonet klantenservice Delta gebeld. En nog een variabel contract kunnen afsluiten. Wacht nu op de mail bevestiging.
En er lekker warmpjes bij zitten.
Maar goed, als ik dus over een half jaar annuleer dan zijn de kosten 200 euro en als ik eerder annuleer is dat 250 euro voor gas en licht samen. Als mijn risico daarbij beperkt blijft dan vindt ik dat acceptabel.
Wat ik vervelender vindt, is dat als ik over een half jaar annuleer, dat mijn volgende contract ergens in het voorjaar ingaat. Dat maakt het faillissementsrisico groter bij de daaropvolgende leverancier: Je spaart dan met termijnbedragen voor in zomer voor de winter, maar mijn energieleverancier is niet mijn bank en valt niet onder het depositogarantiestelsel.
Wat ik vervelender vindt, is dat als ik over een half jaar annuleer, dat mijn volgende contract ergens in het voorjaar ingaat. Dat maakt het faillissementsrisico groter bij de daaropvolgende leverancier: Je spaart dan met termijnbedragen voor in zomer voor de winter, maar mijn energieleverancier is niet mijn bank en valt niet onder het depositogarantiestelsel.
[ Voor 10% gewijzigd door pk026 op 08-11-2021 10:03 ]
Of je zet dan gewoon je termijnbedrag zo laag mogelijk?pk026 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:02:
Maar goed, als ik dus over een half jaar annuleer dan zijn de kosten 200 euro en als ik eerder annuleer is dat 250 euro voor gas en licht samen. Als mijn risico daarbij beperkt blijft dan vindt ik dat acceptabel.
Vaak kan dit lager gezet worden via de klantenservice.
10 minuten geleden ook bij Delta modelcontract aangevraagd. Nog geen bevestigingsmail.
Contract per vandaag inlaten gaan. Boete zullen we wel zien hoe dat afloopt.
Contract per vandaag inlaten gaan. Boete zullen we wel zien hoe dat afloopt.
SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.
Voor iedereen:
Ik heb vanmorgen 08 november gebeld met Essent zonder contact te hebben met Eneco.Per morgen ben ik overgestapt naar Essent met een model contract.
Tarieven:
Gas €1.03673 m3
Stroom: €0.22639
Leveringskosten: €6.50 per product per maand
Zij regelen de overstap ik hoef niets te doen. Ze zeiden dat Eneco vrijwillig de klanten heeft overgenomen, je niet vast zit aan een contract en gewoon mag overstappen. Dit hebben ze al voor meerdere klanten gedaan.
Ik heb gebeld met nummer 0900 1550, geen klant nr. doorgegeven gewoon aan de lijn blijven. Gevraagd naar modelcontract en dat ik zsm over wil stappen.
Per ongeluk verlengd bij energiedirect voor 3 jaar (wilde alleen even aanbod zien, maar blijkbaar te ver geklikt):
Leveringskosten stroom
Variabele leveringskosten Normaaltarief € 0,31763/kWh
Variabele leveringskosten Daltarief € 0,28133/kWh
Vaste leveringskosten € 0,19692/dag
Netbeheerkosten
voor Enexis B.V. : Capaciteitstarief t/m 3 x 25A of t/m 1 x 80A € 0,68716/dag
Belasting en toeslagen
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,11408/kWh
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,03630/kWh
Vermindering energiebelasting - € 1,53030/dag
Gas Vast Gas AltijdDalen Extra 3 jaar - tarieven t/m
tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 1,81036 / m3
Leveringskosten gas
Variabele leveringskosten (G1/gasregio 5) € 1,28563/m3
Netbeheerkosten
voor Enexis B.V. : Capaciteitstarief t/m 10 m3/uur, stand. jaarv. tot 4.000 m3 € 0,49731/dag
Belasting en toeslagen
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,42176/m3
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,10297/m3
Maar snel annuleren
Moet per 16 dec een nieuw contract, dus ga maar eens bij Delta kijken.
Leveringskosten stroom
Netbeheerkosten
Belasting en toeslagen
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,03630/kWh
Leveringskosten gas
Netbeheerkosten
voor Enexis B.V. : Capaciteitstarief t/m 10 m3/uur, stand. jaarv. tot 4.000 m3 € 0,49731/dag
Belasting en toeslagen
Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,10297/m3
Maar snel annuleren

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 08-11-2021 10:24 ]
Indien nodig kun je daar makkelijk vanaf:PnD schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:23:
Per ongeluk verlengd bij energiedirect voor 3 jaar (wilde alleen even aanbod zien, maar blijkbaar te ver geklikt):
https://www.energiedirect...rvice/contract/annuleren#
Oef pittig die gasprijzen, ik zou proberen je ongelukje terug te draaien.PnD schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:23:
Leveringskosten stroom
Netbeheerkosten
Belasting en toeslagen
Leveringskosten gas
Netbeheerkosten
Belasting en toeslagen
Maar snel annuleren![]()
Tja, nogmaals gebeld met Delta Energie.
Zelfde verhaal, ‘momenteel geen variabele contracten’. Opgemerkt dat vreemd te vinden, want elke energiemaatschappij is verplicht een dergelijk contract aan te bieden. De mevrouw van de klantenservice pleegde ruggespraak met haar leidinggevende. En zowaar, een variabel contract per 9 november a.s.
Merci voor de info allemaal. Succes met alle andere acties richting Eneco c.s.
Zelfde verhaal, ‘momenteel geen variabele contracten’. Opgemerkt dat vreemd te vinden, want elke energiemaatschappij is verplicht een dergelijk contract aan te bieden. De mevrouw van de klantenservice pleegde ruggespraak met haar leidinggevende. En zowaar, een variabel contract per 9 november a.s.
Merci voor de info allemaal. Succes met alle andere acties richting Eneco c.s.
Ik twijfel echt ontzettend wat ik moet doen, allicht dat iemand mij wat inzicht kan bieden.
Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstand, en die zeggen dat ze uiterlijk 10 november contact met mij opnemen met advies. Aan de telefoon toen al besproken of het slim is om over te stappen, alleen zij adviseerde hier tegen. Ondertussen zie ik wel iedereen overstappen, en ik wordt er toch nerveus van hoe langer ik wacht. De opties lijken steeds minder te worden.
Ik heb vorige week een aanvraag gedaan bij zowel powerpeers als oxxio. Zij geven aan pas vanaf 1 december te gaan leveren. Ik zie nu mensen echter ook via Delta abonnementen afsluiten die meteen ingaan. Qua kosten lijkt dit het interessants, maar ik vind het nu nog steeds niet duidelijk hoe groot de kans is op een boete. Ik ben geen groot gebruiker van energie, dus weet ook niet of het gunstiger is om die boete maar voor lief te nemen of niet.
Kan ik nog steeds het beste wachten tot rechtsbijstand een keer wakker word, of moet ik het heft in eigen hand nemen en z.s.m. overstappen?
Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstand, en die zeggen dat ze uiterlijk 10 november contact met mij opnemen met advies. Aan de telefoon toen al besproken of het slim is om over te stappen, alleen zij adviseerde hier tegen. Ondertussen zie ik wel iedereen overstappen, en ik wordt er toch nerveus van hoe langer ik wacht. De opties lijken steeds minder te worden.
Ik heb vorige week een aanvraag gedaan bij zowel powerpeers als oxxio. Zij geven aan pas vanaf 1 december te gaan leveren. Ik zie nu mensen echter ook via Delta abonnementen afsluiten die meteen ingaan. Qua kosten lijkt dit het interessants, maar ik vind het nu nog steeds niet duidelijk hoe groot de kans is op een boete. Ik ben geen groot gebruiker van energie, dus weet ook niet of het gunstiger is om die boete maar voor lief te nemen of niet.
Kan ik nog steeds het beste wachten tot rechtsbijstand een keer wakker word, of moet ik het heft in eigen hand nemen en z.s.m. overstappen?
Zojuist ook bij Delta een modelcontract afgesloten, zelf voor gekozen om per 6-12 in te laten gaan om geen gezeik met boetes etc te krijgen. En ook ik denk dat die boetes geen stand zullen houden, maar ben wel ff klaar met al het gezeur en gezeik. Wil af van Eneco, zit straks een maand aan normale tarieven vast en kijk vanaf 1 januari wel weer verder.
Had ook vorige week een modelcontract aangevraagd bij Vattenfall, ging er vanuit dat dat allemaal in orde zou komen, maar heb geen bevestigingsmail gehad en via de whatsapp laat men daar weten niets van mijn aanvraag te kunnen terug vinden. Wilde daar niet op wachten, daarom doorgeschakeld naar Delta. Mocht Vattenfall nog terugkomen, dan zeg ik die vanwege de 14 dagen bedenktijd wel af.
Had ook vorige week een modelcontract aangevraagd bij Vattenfall, ging er vanuit dat dat allemaal in orde zou komen, maar heb geen bevestigingsmail gehad en via de whatsapp laat men daar weten niets van mijn aanvraag te kunnen terug vinden. Wilde daar niet op wachten, daarom doorgeschakeld naar Delta. Mocht Vattenfall nog terugkomen, dan zeg ik die vanwege de 14 dagen bedenktijd wel af.
Even Delta gecontact over de bevestigingsmail: De bevestigingen sturen we altijd in een batch op het uiteinde van de dag.
Ik zou persoonlijk toch echt overstappen. Ik ben al 4 dagen geleden vertrokken.Warques schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:26:
Ik twijfel echt ontzettend wat ik moet doen, allicht dat iemand mij wat inzicht kan bieden.
[...]
Betalen ze ook een eventuele boete die je zou krijgen?Sneakyt schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:21:Voor iedereen:
Ik heb vanmorgen 08 november gebeld met Essent zonder contact te hebben met Eneco.
Per morgen ben ik overgestapt naar Essent met een model contract.
Tarieven:
Gas €1.03673 m3
Zij regelen de overstap ik hoef niets te doen. Ze zeiden dat Eneco vrijwillig de klanten heeft overgenomen, je niet vast zit aan een contract en gewoon mag overstappen. Dit hebben ze al voor meerdere klanten gedaan.
Ik heb gebeld met nummer 0900 1550, geen klant nr. doorgegeven gewoon aan de lijn blijven. Gevraagd naar modelcontract en dat ik zsm over wil stappen.
Wat voor boetebedragen moet ik aan denken als ik eerder overstap dan de door de Eneco genoemde begin december?
Ik heb vrijdagavond de overstap naar Vandebron 1 jaar ingezet. In eerste instantie met start datum 5 december. N.a.v. wat ik hier las over eerder in laten gaan van levering heb ik dit weekend contact met Vandebron gezocht via Facebook chat om de ingangsdatum te vervroegen naar 8 november. Dit was mogelijk gaf men aan (zelfs 100 eu tegemoetkoming opzegvergoeding), maar ik zou daar dan wel vandaag over moeten bellen.
Vanmorgen gebeld; nou blijkt dat ze het niet "mogen" doen van Eneco. Eerdere overstap wordt geblokkeerd zegt men.
Ik snap dit niet, want dit is eigenlijk helemaal niet aan Vandebron of Eneco, ik ben degene die ervoor kiest om 'contractbreuk' te plegen (voorzover er sprake is van contract) en ik ben degene die met de gevolgen hiervan wordt geconfronteerd.
Nou kan ik via de "mijn"-vandebron omgeving ook de ingangsdatum vervroegen en heb ik dat maar geprobeerd (09-11). De medewerker wist nog wel te vertellen dat dit uiteindelijk toch wel teruggedraaid zal worden, ik ben heel benieuwd of dat ook echt zal gebeuren. Mocht dat zo zijn dan zou het me niet verbazen dan er meer mensen hier binnenkort te horen krijgen dat ze ondanks eerdere berichten nog niet over zijn naar hun eigen gekozen leverancier en nog tot begin december aan Eneco vast zitten.
Vanmorgen gebeld; nou blijkt dat ze het niet "mogen" doen van Eneco. Eerdere overstap wordt geblokkeerd zegt men.
Ik snap dit niet, want dit is eigenlijk helemaal niet aan Vandebron of Eneco, ik ben degene die ervoor kiest om 'contractbreuk' te plegen (voorzover er sprake is van contract) en ik ben degene die met de gevolgen hiervan wordt geconfronteerd.
Nou kan ik via de "mijn"-vandebron omgeving ook de ingangsdatum vervroegen en heb ik dat maar geprobeerd (09-11). De medewerker wist nog wel te vertellen dat dit uiteindelijk toch wel teruggedraaid zal worden, ik ben heel benieuwd of dat ook echt zal gebeuren. Mocht dat zo zijn dan zou het me niet verbazen dan er meer mensen hier binnenkort te horen krijgen dat ze ondanks eerdere berichten nog niet over zijn naar hun eigen gekozen leverancier en nog tot begin december aan Eneco vast zitten.
De mevrouw van Delta gaf aan 50 euro per product.Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:32:
Wat voor boetebedragen moet ik aan denken als ik eerder overstap dan de door de Eneco genoemde begin december?
Bij mij gaf de mevrouw van Delta zojuist aan dat ze het niet wist, kon 50 maar ook 250 euro per product zijn.jossedemontu schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:34:
[...]
De mevrouw van Delta gaf aan 50 euro per product.
De reviews van Delta zijn wel echt om te janken als je deze opzoekt... houden mensen hier nog enigszins rekening mee of is dit accepteren en doorgaan?
Ik doel met name op de situatie waarin Eneco claimt dat je niet mag overstappen binnen 30 dagen waarbij ze alsnog voor de hele maand je verbruik in rekening gaan brengen, terwijl velen binnen die termijn hier al een contract elders hebben afgesloten. M.a.w. een discussie over wie nu leverancier was in (een bepaalde periode in) november.davidov2008 schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:22:
[...]
Maar wat voor uitkomst zou je dan verwachten?
Ik ben het met je eens dat de handelwijze van Eneco juridisch drijfzand is (zeker door vervolgens tov de markt woekertarief te rekenen waarbij je “verplicht” 30 dagen klant bent), maar wat kan de geschillencommissie besluiten. Dat je voor de verbuiksperiode bij Eneco niets hoeft te betalen, waarschijnlijk niet. Dat je tarief van WelkomEnergie doorgezet moest worden, waarschijnlijk niet, want met failliet gaan van WE is het contract nietig geworden.
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'
De meeste reviews gaan wel over onterecht afsluiten via telecommunicatie.Warques schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:38:
De reviews van Delta zijn wel echt om te janken als je deze opzoekt... houden mensen hier nog enigszins rekening mee of is dit accepteren en doorgaan?
Gok ook dat de meeste mensen hier nu kiezen een maand bij hen te zitten en dan opnieuw te kijken.
Weg bij ENECO!
Ik heb Delta ook net een bericht gestuurd in de hoop nog een modelcontract te kunnen bemachtigen. Per 1-1 gaan toch de tarieven omhoog, dus als Delta echt zo slecht is dan stap ik begin volgend jaar wel weer over. Ff klaar met het gezeik. Vattenfall stuurde de tarieven en wilde me vervolgens een paar uur later geen contract meer aanbieden want "uitverkocht", geen uitzonderingen...Warques schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:38:
Dat kan ik wel beamen, jaar bij deze club gezeten maar blij dat ik er weg was...Warques schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:38:
Veel gezeur met afrekening, ellenlang wachten op teruggave tot op de laatste dag van de wettelijke termijn van 3 maanden... En contact klantenservice om te janken door onkundig personeel
Op zich zit ik nu goed bij Oxxio met een modelcontract van 0,879/m³ gas per 29-11.BVA78 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:35:
[...]
Bij mij gaf de mevrouw van Delta zojuist aan dat ze het niet wist, kon 50 maar ook 250 euro per product zijn.
Maar als ik iets goedkoper nog bij Delta kan beginnen, per direct dan scheelt dat bijna een euro per kuub tov Eneco.
Echter, als een boete € 250,- is verdien ik dat nooit terug.
Zojuist telefonisch contact gehad met Oxxio, mijn aanvraag was goed gegaan. Eind nov. ga ik over. Ik heb ook gevraagd of dat eerder kon, maar volgens hen niet (ze gaf aan dat meer mensen hier over gebeld hadden). Daarnaast hou je dan natuurlijk de kans om een boete te krijgen van Eneco. Zelf kies ik er denk ik voor om deze maand nog ff uit te zingen bij Eneco. Overigens gaf Oxxio aan dat de tarieven tot 1-1 blijven zoals in mijn contract staat.
https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen hier staat max €50 per product (dus in geval van gas+elektra is dat €100). Er staat ook dat de opzegboete vantevoren gecommuniceerd moet worden!Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:41:
[...]
Op zich zit ik nu goed bij Oxxio met een modelcontract van 0,879/m³ gas per 29-11.
Maar als ik iets goedkoper nog bij Delta kan beginnen, per direct dan scheelt dat bijna een euro per kuub tov Eneco.
Echter, als een boete € 250,- is verdien ik dat nooit terug.
Er staat dat een boete kan worden opgelegd bij een vast contract, wat de overstappers van WE niet hebben bij Eneco.bennierex schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:46:
[...]
https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen hier staat max €50 per product (dus in geval van gas+elektra is dat €100). Er staat ook dat de opzegboete vantevoren gecommuniceerd moet worden!
Ah dank je wel voor het melden. Ik probeer tussendoor te bellen maar is geen doen. Ik kwam er achter dat Oxxio in mijn leveringsovereenkomst een fout heeft gemaakt met normaal/daltarief. Mijn inschatting voor normaal verbruik staat ook bij dalverbruik. Terwijl dat niet klopt. Met een digitaal bierviltje doorgerekend en scheelt toch weer 15 euro per maand. Dus hopelijk kunnen ze dat nog fixen.mirod schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:43:
Zojuist telefonisch contact gehad met Oxxio, mijn aanvraag was goed gegaan. Eind nov. ga ik over. Ik heb ook gevraagd of dat eerder kon, maar volgens hen niet (ze gaf aan dat meer mensen hier over gebeld hadden). Daarnaast hou je dan natuurlijk de kans om een boete te krijgen van Eneco. Zelf kies ik er denk ik voor om deze maand nog ff uit te zingen bij Eneco. Overigens gaf Oxxio aan dat de tarieven tot 1-1 blijven zoals in mijn contract staat.
Moraaltje: Lees de leveringsovereenkomsten goed door
Ik heb ook zojuist de klantenservice van Oxxio gebeld. Gevraagd of ik eerder dan 30-11 over kan stappen naar Oxxio. De dame aan de telefoon liet mij weten het proces nu in gang te zetten zodat ik morgen of overmorgen overgezet kan worden. Eventuele boete vanuit Eneco zie ik dan wel weer. Belachelijk dat ons dit soort tarieven worden aangesmeerd zonder enige bedenktijd om over te stappen.
Dit staat er nu in mijn contract:
Dit staat er nu in mijn contract:
:strip_exif()/f/image/SmpcZ6dv5N1bV15B2eZgdjrN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Midwoud op 08-11-2021 10:54 ]
Bij mij is het zelfde gebeurd.bankhanger1973 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:47:
[...]
Ah dank je wel voor het melden. Ik probeer tussendoor te bellen maar is geen doen. Ik kwam er achter dat Oxxio in mijn leveringsovereenkomst een fout heeft gemaakt met normaal/daltarief. Mijn inschatting voor normaal verbruik staat ook bij dalverbruik. Terwijl dat niet klopt. Met een digitaal bierviltje doorgerekend en scheelt toch weer 15 euro per maand. Dus hopelijk kunnen ze dat nog fixen.
Moraaltje: Lees de leveringsovereenkomsten goed door
Daarnaast geven ze mij ook een termijn bedrag van 117 euro. Terwijl als ik dit zelf uitreken ik op de helft zit.
Ook als je kijkt wat de totale jaarkosten zijn (volgens berekening oxxio) komt dit op 625 euro.
Zodra alles rond is in de app hier maar weer even achteraan.
Dat is inderdaad de vraag. Ik heb nergens voor getekend of akkoord gegeven, maar het lijkt erop dat we toch een vast contract door de maag gesplitst hebben gekregen.Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:47:
[...]
Er staat dat een boete kan worden opgelegd bij een vast contract, wat de overstappers van WE niet hebben bij Eneco.
Zo bekeken kan de boete van Eneco voor de ex-Welkom-klanten, als ze al binnen een maand vertrekken, dus hooguit 50 euro per product zijn. 100 euro in totaal dus, wat relatief laag is vergeleken met de woekertarieven van Eneco. Dan zou het dus lonen om per direct een modelcontract bij Delta of Essent in te laten gaan, alvast rekening houdend met de eventuele boete van Eneco.GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:48:
[...]
Ter aanvulling hiervan:
Resterende looptijd van de overeenkomst Opzegvergoeding incl. btw Minder dan 1,5 jaar € 50,- (vijftig euro) 1,5 tot 2 jaar € 75,- (vijfenzeventig euro) 2 tot 2,5 jaar € 100,- (honderd euro) Meer dan 2,5 jaar € 125,- (honderd vijfentwintig euro)
Dit zijn de boetes voor annulering, kan ook meegenomen worden in de keuze..
Het is overigens ook niet uitgesloten dat er helemaal geen boete volgt vanuit Eneco. Die kans lijkt me eerlijk gezegd groter. Maar zie daarvoor ook Afhandeling faillissement Welkom Energie.
Collega van mij heeft direct gebeld en die krijgt deze tarieven te horen:Sneakyt schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:21:Voor iedereen:
Ik heb vanmorgen 08 november gebeld met Essent zonder contact te hebben met Eneco.
Per morgen ben ik overgestapt naar Essent met een model contract.
Tarieven:
Gas €1.03673 m3
Gas: 1,56497
Normaal: 0,40267
Dal: 0,35427
Mag ik vragen (algemeen) hoe mensen aan deze nette gas tarieven komen?Fighter315 schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:49:
Van Welkom overgezet naar Eneco.
Vandaag online Oxxio-modelcontract afgesloten.
Tarieven (incl. belasting etc.):
* Normaal: € 0,255320
* Dal: € 0,236040
* Gas: € 0,879710
Eerst mogelijke datum ingevuld : 30-11 (via "contract bepaalde tijd"-optie).
Heb automatische bevestiging ontvangen en toegang tot app.
In de app staat nu "Ojee, er is wat misgegaan, we kunnen je aanvraag niet verder verwerken".
Meer mensen met dit probleem?
Wat is hier aan de hand?
Overal waar ik ga vergelijken kom ik fors hogere tarieven tegen.
Inovva (Independer)
/f/image/848QwouxS3RyCDi3WFWToYuz.png?f=fotoalbum_medium)
Oxxio
/f/image/qawlQGwx8KWsmLmjPQ6hnU7V.png?f=fotoalbum_medium)
Het verlengaanbod bij mijn huidige leverancier Green Choice heeft helemaal een schandalig gas tarief:
/f/image/wmBb3xJNDVNLGwVpwMb5dtBo.png?f=fotoalbum_medium)
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Waarom lijkt dat erop? Je kan nota bene met 30 dagen/(9 dagen vanaf 1 dec) opzeggen dus vast kan het niet zijn.bennierex schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:52:
[...]
Dat is inderdaad de vraag. Ik heb nergens voor getekend of akkoord gegeven, maar het lijkt erop dat we toch een vast contract door de maag gesplitst hebben gekregen.
Dat zijn tarieven voor variabele contracten, die vind je niet op de vergelijkingswebsites.Da_maniaC schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:54:
[...]
Mag ik vragen (algemeen) hoe mensen aan deze nette gas tarieven komen?
Inovva
[Afbeelding]
Oxxio
[Afbeelding]
Het verlengaanbod bij mijn huidige leverancier Green Choice heeft helemaal een schandalig gas tarief:
[Afbeelding]
Ahh... maar liggen daarmee de tarieven voor 1 jaar vast? Of wijzigen deze iedere maand?ArcticWolf schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:55:
[...]
Dat zijn tarieven voor variabele contracten, die vind je niet op de vergelijkingswebsites.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Je moet kijken/vragen naar de tarieven voor een model contract. Deze zijn stukken lager dan een normaal contract die je voor 1/3/5jr afsluit.Da_maniaC schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:54:
[...]
Inovva
[Afbeelding]
Oxxio
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt mij dat er geen boete op zit aangezien ik geen contract heb getekend. De mevrouw van Essent zei ook dat ze je helemaal niet mogen houden omdat ze vrijwillig het klanten bestand hebben overgenomen.
Daarnaast las ik op de website van Essent dat ze 250 euro max betalen aan boete.
Heeft hij wel specifiek gevraagd naar een model contract? Want zowel ik als mijn directe collega hebben dezelfde tarieven gekregen nadat we vanochtend hebben gebeld.RadioAir schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:53:
[...]
Collega van mij heeft direct gebeld en die krijgt deze tarieven te horen:
Gas: 1,56497
Normaal: 0,40267
Dal: 0,35427
Modelcontract tarieven kunnen 2x per jaar wijzigen op januari of juni/juli.Da_maniaC schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:56:
[...]
Ahh... maar liggen daarmee de tarieven voor 1 jaar vast? Of wijzigen deze iedere maand?
Deze wijzigen 2x per jaar op 1 januari en 1 juni, echter ze zijn nu ook omhoog gegaan omdat door de ex-WE surge alle modelcontracten herzien moesten worden.Da_maniaC schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:56:
[...]
Ahh... maar liggen daarmee de tarieven voor 1 jaar vast? Of wijzigen deze iedere maand?
Variabele tarieven komen tot stand door de reserves/over capaciteit van de bedrijven, die zijn niet onbeperkt.
Ze kunnen voor nieuwe klanten wel omhoog gaan.Sneakyt schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:57:
[...]
Modelcontract tarieven kunnen 2x per jaar wijzigen op januari of juni/juli.
[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 08-11-2021 10:58 ]
Heb je deze link geprobeerd?Da_maniaC schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:54:
[...]
Inovva (Independer)
[Afbeelding]
Oxxio
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract-aanmelden
Als je teruggeleid wordt, probeer het dan even met een andere browser (bijvoorbeeld Brave) of een incognito-scherm.
En als Oxxio zijn tarieven inmiddels al verhoogd heeft, kun je ook bellen met Delta Energie en vragen om een modelcontract. Dat kun je per direct laten ingaan
ik zou denk ik overstappen naar easyenergie met dagtarieven. volgens mij 1.25 euro voor gas en ong 30cent voor stroom.BennieWolters schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:46:
Vanmorgen naar Engie gebeld voor een flexibel contract.. Helaas, deze hebben ook al de tarieven aangepast.
[Afbeelding]
Ik heb nu geen idee meer wat ik moet doen als WE-gedupeerde..
Dit is meer als laatste redmiddel, als een betere variabel tarief bij anderen niet meer lukt.
[ Voor 7% gewijzigd door Figo112 op 08-11-2021 11:02 ]
Zojuist met Delta gebeld, op = op principe is van toepassing en nu is het op zoals deze nuchtere Zeeuw mij vermelde. Vanochtend vroeg kon het nog aangeboden worden, nu is er geen aanbod meer van modelcontracten. Ze kon niet vertellen of het later deze week/maand nog wel mogelijk is.
Net opgehangen met Delta. Ja ze weten dat ze het moeten doen, maar ze noteren je gegevens. Binnen 7 werkdagen belt sales met een voorstel. Dat zal dan wel met nieuwe tarieven zijn.
De overeenkomst heeft een looptijd van Modelcontract en loopt tot 3 december 2021. De genoemde einddatum is een indicatie. Op basis van de gemiddelde doorlooptijd van een aanmelding verwachten we dat je overeenkomst bij Oxxio afloopt op deze datum. Het kan zijn dat je werkelijke startdatum levering eerder of later ligt en daarmee je overeenkomst ook eerder of later afloopt.TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:00:
[...]
Heb je deze link geprobeerd?
Als je teruggeleid wordt, probeer het dan even met een andere browser (bijvoorbeeld Brave) of een incognito-scherm.
En als Oxxio zijn tarieven inmiddels al verhoogd heeft, kun je ook bellen met Delta Energie en vragen om een modelcontract. Dat kun je per direct laten ingaan
Meerdere keren bellen om het opnieuw te proberen lijkt soms wel te lonen. Lukt het toch echt niet meer dan lijken de modelcontracten van Oxxio en Essent nog de overgebleven opties.Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:02:
Zojuist met Delta gebeld, op = op principe is van toepassing en nu is het op zoals deze nuchtere Zeeuw mij vermelde. Vanochtend vroeg kon het nog aangeboden worden, nu is er geen aanbod meer van modelcontracten. Ze kon niet vertellen of het later deze week/maand nog wel mogelijk is.
Bedankt voor de tip. Het riekt naar misleiding dat de webpagina meteen telkens ge-redirect wordt?TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:00:
[...]
Heb je deze link geprobeerd?
Nu met de stijgende energieprijzen wil men niet dat klanten deze webpagina zelf weten te vinden?
Ik had ook de vraag gesteld of ik per direct over kon. Conform de medewerker van de klanten service was dit pas per 1-12 mogelijk, daar de netbeheerder( of ACM?) een eerdere overstap zou blokkeren.edautz schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:02:
Zonet klantenservice Delta gebeld. En nog een variabel contract kunnen afsluiten. Wacht nu op de mail bevestiging.
Als er wegen zijn om dit toch te bewerkstelligen, hou ik me aanbevolen voor advies.
En er lekker warmpjes bij zitten.
Zojuist ook geprobeerd een modelcontract af te sluiten bij Vattenfall en kreeg onderstaande terug:bennierex schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:40:
[...]
Ik heb Delta ook net een bericht gestuurd in de hoop nog een modelcontract te kunnen bemachtigen. Per 1-1 gaan toch de tarieven omhoog, dus als Delta echt zo slecht is dan stap ik begin volgend jaar wel weer over. Ff klaar met het gezeik. Vattenfall stuurde de tarieven en wilde me vervolgens een paar uur later geen contract meer aanbieden want "uitverkocht", geen uitzonderingen...
Momenteel is ons modelcontract uitverkocht. Echter, in de loop van deze week (wellicht al later vandaag) zullen deze weer beschikbaar zijn via de klantenservice.
Wist niet dat een contract uitverkocht kon zijn, maargoed morgen nog maar eens proberen.
Ik heb een modelcontract bij Oxxio, zaterdag afgesloten, ik hang nu aan de lijn om de ingangsdatum zsm te laten plaats vinden.TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:06:
[...]
Meerdere keren bellen om het opnieuw te proberen lijkt soms wel te lonen. Lukt het toch echt niet meer dan lijken de modelcontracten van Oxxio en Essent nog de overgebleven opties.
voor iedereen die nu over kan stappen hoe zijn jullie onder die 14 dagen bedenktijd uitgekomen?
ik krijg dat bij vattenfal niet voor elkaar. heb vorige week opgezegd maar gaat pas per 18 nov in. heb aantal keren gebeld en via whatsapp progingen gedaan
ik krijg dat bij vattenfal niet voor elkaar. heb vorige week opgezegd maar gaat pas per 18 nov in. heb aantal keren gebeld en via whatsapp progingen gedaan
Dat hebben we eerder besproken in dit topic. De website van Oxxio is wat warrig. Waar je nu '3 december' ziet staan, zie je morgen '4 december'. Dat schuift steeds een dag op. Klopt niet helemaal, maar dit is wel gewoon een echt maandelijks opzegbaar modelcontract.richajax schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:06:
[...]
De overeenkomst heeft een looptijd van Modelcontract en loopt tot 3 december 2021. De genoemde einddatum is een indicatie. Op basis van de gemiddelde doorlooptijd van een aanmelding verwachten we dat je overeenkomst bij Oxxio afloopt op deze datum. Het kan zijn dat je werkelijke startdatum levering eerder of later ligt en daarmee je overeenkomst ook eerder of later afloopt.
Dat had ik eerder uitgevraagd bij mijn netbeheerder:edautz schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:07:
[...]
Ik had ook de vraag gesteld of ik per direct over kon. Conform de medewerker van de klanten service was dit pas per 1-12 mogelijk, daar de netbeheerder( of ACM?) een eerdere overstap zou blokkeren.
Als er wegen zijn om dit toch te bewerkstelligen, hou ik me aanbevolen voor advies.
Hi Kali, wij staan nooit tussen jou en je leverancier. Ook houden we geen overstappen tegen, je bent altijd vrijEr kan maar 1 leverancier per keer leveren. Hiervan is een centrale registratie. Zo weet elke energiepartij eenduidig wie, wat en wanneer heeft geleverd! ^Martijn
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:09:
[...]
Dat hebben we eerder besproken in dit topic. De website van Oxxio is wat warrig. Waar je nu '3 december' ziet staan, zie je morgen '4 december'. Dat schuift steeds een dag op. Klopt niet helemaal, maar dit is wel gewoon een echt maandelijks opzegbaar modelcontract.

In principe wil geen enkele leverancier dat klanten nu een modelcontract met oude tarieven afsluiten, want die tarieven zijn niet bepaald marktconform meer. Dus ze proberen het je overal moeilijk of onmogelijk te maken. Oxxio is in ieder geval de enige waarbij het modelcontract nog online is af te sluiten, met een beetje moeite.Da_maniaC schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:07:
[...]
Bedankt voor de tip. Het riekt naar misleiding dat de webpagina meteen telkens ge-redirect wordt?
Nu met de stijgende energieprijzen wil men niet dat klanten deze webpagina zelf weten te vinden?
Dan heb je nog geluk. Bij Engie zit je vast aan de volledige 30 dagen omdat zij zich willen houden aan de opgelegde termijn door de ACM in dit dossier.Crysania schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:08:
voor iedereen die nu over kan stappen hoe zijn jullie onder die 14 dagen bedenktijd uitgekomen?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wil je laten weten of het gelukt is? (en evt wie je gesproken hebt)Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:08:
[...]
Ik heb een modelcontract bij Oxxio, zaterdag afgesloten, ik hang nu aan de lijn om de ingangsdatum zsm te laten plaats vinden.
Zojuist mail gehad van Powerpeers, en telefonisch contact gehad.
Ze kon de ingangsdatum nog opschuiven naar 20 november(vrijdag als een van de laatste aangevraagd gok ik), maar het loslaten van de bedenktijd en het nog eerder in laten gaan kon ze niet doen.
Ze had wel het idee dat de genoemde 30 dagen bedenktijd van Eneco geen issue zou zijn. In ieder geval nog niks over gehoord dat het niet geaccepteerd zou worden.
Variabel contract. 24 cent stroom en 83 cent gas.
Ze gebruiken wel alleen een enkel tarief en geen piek/dal.
Is dit erg nadelig?
Alles beter dan eneco natuurlijk
Ze kon de ingangsdatum nog opschuiven naar 20 november(vrijdag als een van de laatste aangevraagd gok ik), maar het loslaten van de bedenktijd en het nog eerder in laten gaan kon ze niet doen.
Ze had wel het idee dat de genoemde 30 dagen bedenktijd van Eneco geen issue zou zijn. In ieder geval nog niks over gehoord dat het niet geaccepteerd zou worden.
Variabel contract. 24 cent stroom en 83 cent gas.
Ze gebruiken wel alleen een enkel tarief en geen piek/dal.
Is dit erg nadelig?
Alles beter dan eneco natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door LikeABawzs op 08-11-2021 11:21 ]
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Delta net gebeld en nemen geen klanten meer aan. Naam en nummer kunnen worden achtergelaten en dan bellen ze op later moment terug.
[ Voor 47% gewijzigd door Sethro op 08-11-2021 11:22 ]
Niet de zelfde persoon, maar ik heb het ook zaterdag afgesloten online.mirod schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:20:
[...]
Wil je laten weten of het gelukt is? (en evt wie je gesproken hebt)
Heb het contract nu in de mail. Dus voor mij is het rond gekomen.
Ze gaven wel aan dat mijn EAN niet ontvangen was en hebben mijn verbruik bij dal/normaal beide op het zelfde gebruik gezet.
Per wanneer gaat het in?GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:21:
[...]
Niet de zelfde persoon, maar ik heb het ook zaterdag afgesloten online.
Ze gaven wel aan dat mijn EAN niet ontvangen was en hebben mijn verbruik bij dal/normaal beide op het zelfde gebruik gezet.
Nu al de zoveelste keer dat ik net te laat benSethro schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:20:
Delta net gebeld en nemen geen klanten meer aan. Naam en nummer kunnen worden achtergelaten en dan bellen ze op later moment terug.
Probeer Essent en vraag expliciet om een modelcontract.bennierex schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:23:
[...]
Nu al de zoveelste keer dat ik net te laat ben
Ze hebben 29 nov '21 gezegd. Ik ben de komende periode toch amper thuis dus vindt dit wel goed zo.
Enige punt is dat ze mijn maandbedrag ook best hoog ingeschat hebben. Maar dat zoek ik later wel even uit.
Ik had ook issues met EAN, dat leek oké, kon heel even m'n contract zien en nu staat er dat ik een waarborgsom moet betalen. Heb geen bkr registratieGigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:21:
[...]
Niet de zelfde persoon, maar ik heb het ook zaterdag afgesloten online.
Heb nog een keer gebeld en kreeg een andere medewerker aan de lijn. Helaas wel dezefde boodschapSethro schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:20:
Hier kan ik nog een modelcontract afslutien (pagina redirect meteen door naar een andere, maar als je iets probeert in te vullen blijft die wel staan)
Per vandaag heeft Oxxio ook nieuwe modelcontracten (van +- 1,70 gas en 0,43 energie), dus ik ga deze nog maar even snel afsluiten
Wat te doen?
Overigens lijkt mij een jaarcontract met wat lagere tarieven ook niet zo'n heel slecht idee
Hier kan ik nog een modelcontract afslutien (pagina redirect meteen door naar een andere, maar als je iets probeert in te vullen blijft die wel staan)
Per vandaag heeft Oxxio ook nieuwe modelcontracten (van +- 1,70 gas en 0,43 energie), dus ik ga deze nog maar even snel afsluiten
Wat te doen?
Overigens lijkt mij een jaarcontract met wat lagere tarieven ook niet zo'n heel slecht idee
Dat kon ik in de app zelf verlagen toen ik daar nog klant was. Dus dat komt wel goed, tenzij ze dat nu ook geblokkeerd hebben.GigglePants schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:25:
[...]
Ze hebben 29 nov '21 gezegd. Ik ben de komende periode toch amper thuis dus vindt dit wel goed zo.
Enige punt is dat ze mijn maandbedrag ook best hoog ingeschat hebben. Maar dat zoek ik later wel even uit.
Contact met Vattenfall betreft de 30 dagen blokkade door Eneco. Die schijnt eraf te zijn waardoor je eerder over kan. Ze willen zich alleen houden aan de 14 dagen (waar veel leveranciers zich aan houden). Mocht Eneco toch ingewikkeld doen over die 30 dagen, wat me onwaarschijnlijk lijkt, dan schuift Vattenfall de ingangsdatum op naar 1 december.
Michael, maar daar ga je de oorlog niet winnen. Hij gaf aan dat het niet sneller kan dan 23 dagen na aanvraag (6-11 -> 29-11). Werkte er pas net, maar heeft het wel overlegd met een collega.mirod schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:20:
[...]
Wil je laten weten of het gelukt is? (en evt wie je gesproken hebt)
Dan lijken Essent en Oxxio nog de enige opties.Sethro schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:26:
[...]
Heb nog een keer gebeld en kreeg een andere medewerker aan de lijn. Helaas wel dezefde boodschap
Maak dan bij Oxxio nog maar snel gebruik van deze link: https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract-aanmeldenTexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:30:
[...]
Dan lijken Essent en Oxxio nog de enige opties.
Ik heb ze net telefonisch gesproken, vanaf vandaag zijn er nieuwe modelcontracten ingegaan met een gasprijs van 1,70 en energie 0,43
Had vanmorgen Powerpeers aan telefoon naar aanleiding van aanbod da tik vrijdag per mail heb ontvangen. Op de website is aanbod voor modelcontract verwijderd, maar volgens de medewerker bieden ze het wel aan als je belt en heel nadrukkelijk om het modelcontract vraagt. Ingangsdatum helaas niet eerder dan rekening houdend met wettelijke bedenktijd.
Totaaltarief inclusief overheidsheffingen
stroom € 0,241129
gas € 0,829770
Vaste leveringskosten per dag incl. btw
stroom € 0,295562
gas € 0,295562
Totaaltarief inclusief overheidsheffingen
stroom € 0,241129
gas € 0,829770
Vaste leveringskosten per dag incl. btw
stroom € 0,295562
gas € 0,295562
Dat van die wettelijke bedenktijd is ook complete bullshit. Ze kunnen het prima per vandaag al aanbieden, de bedenktijd is bedoeld voor de consument, niet voor de leverancier.
Ze misbruiken het nu gewoon om 2 weken korter tegen de lage tarieven te hoeven leveren.
Ze misbruiken het nu gewoon om 2 weken korter tegen de lage tarieven te hoeven leveren.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Mail vanuit Oxxio:Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:27:
Wat te doen?
'' Over ongeveer twee dagen ontvang je van ons een mail met je Oxxio-overeenkomst en alle bijbehorende voorwaarden. ''
Ik mag hopen dat die voorwaarden op basis van het modelcontract zijn ten tijde van afsluiten.
De tarieven daarvan zijn:
gas 0,87
stroom normaal 0,25
stroom dal 0,23
[ Voor 4% gewijzigd door Arts op 08-11-2021 11:42 ]
Als je Oxxio belt kunnen ze trouwens wel eerder leveren. Mijn contract gaat nu in op 20 nov.Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:40:
[...]
Mail vanuit Oxxio:
'' Over ongeveer twee dagen ontvang je van ons een mail met je Oxxio-overeenkomst en alle bijbehorende voorwaarden. ''
Ik mag hopen dat die voorwaarden op basis van het modelcontract zijn ten tijde van afsluiten.
gas 0,87
stroom normaal 0,25
stroom dal 0,23
BKR registratie heeft daar niks mee te maken. Er zijn meerdere partijen die voor een spoedaanvraag (dus minder dan 30 dagen overstap) een waarborgsom vragen. Engie doet bijvoorbeeld voor 200 euro per item (dus 400 euro voor stroom en gas).noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:26:
[...]
Ik had ook issues met EAN, dat leek oké, kon heel even m'n contract zien en nu staat er dat ik een waarborgsom moet betalen. Heb geen bkr registratie
Klopt. Ik kreeg begin 2020 bij mijn overstap naar Vandebron de optie om levering z.s.m. in te laten gaan, hetgeen bevestigd werd per mail:RobbieB schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:39:
Dat van die wettelijke bedenktijd is ook complete bullshit. Ze kunnen het prima per vandaag al aanbieden, de bedenktijd is bedoeld voor de consument, niet voor de leverancier.
Kwestie van onwil tegenwoordig.(...)
Je hebt aangegeven dat we de 14 dagen bedenktijd overslaan om je per <morgen> van energie te voorzien op het adres: <adres>
(...)
Ik heb vorige week een modelcontract kunnen afsluiten bij Vattenfall per 19-11. Vanmorgen geprobeerd om per direct over te stappen op Delta. Maar zij gaven inderdaad aan geen modelcontracten meer te verstrekken.
Vorige week meerdere leveranciers aan de telefoon gehad (waaronder, essent, oxxio, engie). Iedereen heeft zijn eigen verhaal en regeltjes waarom dingen wel/niet zouden kunnen. De hele sector klopt van geen kant.
Voor nu ga ik eneco zoveel mogelijk aan het werk zetten voor het geld dat ze van me krijgen. Het indienen van een verzoek om alle persoonsgegevens op te leveren (voor alle bedrijven verplicht door de AP) is stap 1.
Weet iemand of je die oplichters van eneco ook gewoon kunt MAILEN? Die verrekte chatbot van ze begrijpt er geen zak van.
Vorige week meerdere leveranciers aan de telefoon gehad (waaronder, essent, oxxio, engie). Iedereen heeft zijn eigen verhaal en regeltjes waarom dingen wel/niet zouden kunnen. De hele sector klopt van geen kant.
Voor nu ga ik eneco zoveel mogelijk aan het werk zetten voor het geld dat ze van me krijgen. Het indienen van een verzoek om alle persoonsgegevens op te leveren (voor alle bedrijven verplicht door de AP) is stap 1.
Weet iemand of je die oplichters van eneco ook gewoon kunt MAILEN? Die verrekte chatbot van ze begrijpt er geen zak van.
Mijn contract eindigt pas op 5 dec bij BE, dus eerder is voor mij niet nodig.Sethro schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:42:
[...]
Als je Oxxio belt kunnen ze trouwens wel eerder leveren. Mijn contract gaat nu in op 20 nov.
Maar wat ik bedoelde is dat het modelcontract bij Oxxio vandaag is vernieuwd, met een gasprijs van bijna 2x zoveel.
Via bovenstaande link heb ik nog wel een modelcontract afgesloten met de 'oude' tarieven. Alleen hoop ik dat dat dan ook zo is doorgekomen bij ze..
https://www.eneco.nl/klantenservice/contactformulierS2116 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:46:
Ik heb vorige week een modelcontract kunnen afsluiten bij Vattenfall per 19-11. Vanmorgen geprobeerd om per direct over te stappen op Delta. Maar zij gaven inderdaad aan geen modelcontracten meer te verstrekken.
Dit kan je gebruiken?
Ter info voor de mensen die voor 1 december al een andere leverancier hebben en bij Welkom Energie zaten:
https://www.consuwijzer.nl/vragen-welkom-energie
Waarom kan ik pas overstappen na 30 dagen bij Eneco?
Eneco heeft u als klant overgenomen van Welkom Energie. Daarbij hebt u een nieuw contract gekregen voor onbepaalde tijd. U hebt daarbij nog steeds 30 dagen opzegtermijn. In deze termijn kunt u bepalen of u bij Eneco blijft of dat u een nieuwe leverancier zoekt. U hebt geen bedenktijd. En u kunt er ook niet voor kiezen om een opzegboete te betalen. Opzegboetes spelen alleen bij contracten voor een bepaalde tijd. Hebt u een goed aanbod van een andere leverancier? Bespreek dit met Eneco. U hebt wettelijk gezien 30 dagen een contract met Eneco. Blijft u na de eerste 30 dagen bij Eneco? Dan hebt u vanaf 1 december een opzegtermijn van 9 dagen.
Ik heb net een contract afgesloten met een andere leverancier. Wat gebeurt er nu?
Bent u net overgestapt van Welkom Energie naar een andere leverancier? En begint uw nieuwe contract tussen 1 november en 1 december? Dan is de overstap waarschijnlijk doorgegeven door Welkom Energie. In de tussentijd bent u klant van Eneco: mogelijk is dat maar enkele dagen.
Bijvoorbeeld: uw nieuwe contract zou ingaan op 10 november. Dan bent u van 1 november tot 10 november klant bij Eneco. U krijgt een eindafrekening van Welkom Energie voor de periode tot 1 november. En u krijgt een eindafrekening van Eneco voor de periode van 1 tot 10 november.
Check bij uw nieuwe leverancier of Welkom Energie uw overstap heeft doorgegeven. Is dat niet gebeurd? Dan bent u in elk geval tijdens de 30 dagen opzegtermijn klant van Eneco. Daarna kunt u overstappen.
Zelf ben ik per 3-11 overgestapt (per direct) naar vattenval voor een 3 jarig contract. Voor zover ik het begrijp controleert de netbeheerder per wanneer er overgestapt kan worden. Waarschijnlijk was er voor 5 december nog geen blokkade. Boetes kunnen er zowieso niet volgen want eventuele boetes moeten van te voren worden afgesproken!
https://www.consuwijzer.nl/vragen-welkom-energie
Waarom kan ik pas overstappen na 30 dagen bij Eneco?
Eneco heeft u als klant overgenomen van Welkom Energie. Daarbij hebt u een nieuw contract gekregen voor onbepaalde tijd. U hebt daarbij nog steeds 30 dagen opzegtermijn. In deze termijn kunt u bepalen of u bij Eneco blijft of dat u een nieuwe leverancier zoekt. U hebt geen bedenktijd. En u kunt er ook niet voor kiezen om een opzegboete te betalen. Opzegboetes spelen alleen bij contracten voor een bepaalde tijd. Hebt u een goed aanbod van een andere leverancier? Bespreek dit met Eneco. U hebt wettelijk gezien 30 dagen een contract met Eneco. Blijft u na de eerste 30 dagen bij Eneco? Dan hebt u vanaf 1 december een opzegtermijn van 9 dagen.
Ik heb net een contract afgesloten met een andere leverancier. Wat gebeurt er nu?
Bent u net overgestapt van Welkom Energie naar een andere leverancier? En begint uw nieuwe contract tussen 1 november en 1 december? Dan is de overstap waarschijnlijk doorgegeven door Welkom Energie. In de tussentijd bent u klant van Eneco: mogelijk is dat maar enkele dagen.
Bijvoorbeeld: uw nieuwe contract zou ingaan op 10 november. Dan bent u van 1 november tot 10 november klant bij Eneco. U krijgt een eindafrekening van Welkom Energie voor de periode tot 1 november. En u krijgt een eindafrekening van Eneco voor de periode van 1 tot 10 november.
Check bij uw nieuwe leverancier of Welkom Energie uw overstap heeft doorgegeven. Is dat niet gebeurd? Dan bent u in elk geval tijdens de 30 dagen opzegtermijn klant van Eneco. Daarna kunt u overstappen.
Zelf ben ik per 3-11 overgestapt (per direct) naar vattenval voor een 3 jarig contract. Voor zover ik het begrijp controleert de netbeheerder per wanneer er overgestapt kan worden. Waarschijnlijk was er voor 5 december nog geen blokkade. Boetes kunnen er zowieso niet volgen want eventuele boetes moeten van te voren worden afgesproken!
Ja en nee. Normaliter geef ik je gelijk en moet je als consument ook kunnen aangeven af te zien van de bedenktijd. Maar hier speelt een andere termijn, namelijk die van 30 dagen die zou zijn opgelegd vanuit de ACM in dit specifieke dossier van Welkom->Eneco.RobbieB schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:39:
Nee hoor.. er wordt specifiek gerefereerd naar de 2 weken bedenktijd.. niet naar de 30 dagen die vanuit Eneco zijn opgelegd. Als dat namelijk het geval is, zou het contract per 1-12 in gaan, wat meer dan 2 weken is. De 2 weken regel is dus BS.Barre73 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:02:
[...]
Ja en nee. Normaliter geef ik je gelijk en moet je als consument ook kunnen aangeven af te zien van de bedenktijd. Maar hier speelt een andere termijn, namelijk die van 30 dagen die zou zijn opgelegd vanuit de ACM in dit specifieke dossier van Welkom->Eneco.
Het is ook compleet onzin aangezien ik vanochtend ben overgestapt naar essent en zij morgen al gaan leveren.Barre73 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:02:
[...]
Ja en nee. Normaliter geef ik je gelijk en moet je als consument ook kunnen aangeven af te zien van de bedenktijd. Maar hier speelt een andere termijn, namelijk die van 30 dagen die zou zijn opgelegd vanuit de ACM in dit specifieke dossier van Welkom->Eneco.
Verwijderd
https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2016-65844.htmlRobbieB schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:39:
Hier lees ik terug dat de 14 dagen bedenktijd onderdeel zijn van het modelcontract. Lijkt bepaald te zijn door de ACM.
Waar ik mee zit is of Eneco in dat centrale register zichzelf gaat opvoeren als leverancier voor diegenen die voor de 30 dagentermijn zijn overgestapt. Aan de andere kant hebben de overstappers - als het goed is - allemaal een contract gekregen, dus voor de consument lijkt het duidelijk, maar ik ben wel benieuwd hoe Eneco hiermee omgaat en ik denk velen met mij
En ook hier staat dat de bedenktijd is voor de consument, niet voor de leverancier! en dat je kosteloos kan beeindigen, maar wel evt. verbruik moet betalen. Dus ingang kan direct plaatsvinden.Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:05:
[...]
https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2016-65844.html
Hier lees ik terug dat de 14 dagen bedenktijd onderdeel zijn van het modelcontract. Lijkt bepaald te zijn door de ACM.
Case & Point: Ik ben op 4/11 overgestapt naar Vattenfall, per direct.
Wat een toestand. Geen flexibel/modelcontract meer te krijgen bij Vattenfall en de tarieven bij Engie en Oxxio zijn in beide gevallen bijna net zo hoog als bij Eneco 😐
Edit: net Delta energie aan de lijn gehad, die sluiten geen modelcontracten meer af. Meer informatie konden ze niet geven.
Edit: net Delta energie aan de lijn gehad, die sluiten geen modelcontracten meer af. Meer informatie konden ze niet geven.
[ Voor 27% gewijzigd door bartus1989 op 08-11-2021 12:20 ]
Essent biedt modelcontract aan tegen elektra 40ct / gas 156ct.
[ Voor 19% gewijzigd door Sethro op 08-11-2021 12:20 ]
Ik heb hem net ook afgesloten, zie wel dit staan:Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:40:
[...]
Mail vanuit Oxxio:
gas 0,87
stroom normaal 0,25
stroom dal 0,23
Leveringstarief per kWh
Normaal
€ 0,25532 per kWh
Dal
€ 0,23604 per kWh
Geldig: 8 nov. 2021 - 1 dec. 2021
staat die datum van 1 december er ook bij jou?
klantenservice@eneco.nlS2116 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:46:
Heeft bij mij gewerkt.
Reactie terug ontving ik van services@eneco.com
Zolang je aansluiting actief is en je energie geleverd krijgt zal je toch aan het ene of andere bedrijf moeten betalen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4