Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.511 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ook hier inmiddels de vraag wat te doen..

Nu op een hoog(+/- 2,00 euro) variabel tarief instappen en hopen op verlaging in januari. OF Nu lager instappen(+/-1,60-1,80 euro) en daar een jaar aan vastzitten. Wat kiezen de tweakers?

Vanmorgen bij een rondgang bij de leveranciers niet echt gunstige prijzen te horen gekregen als ze al nieuwe klanten willen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:30:
Ook hier inmiddels de vraag wat te doen..

Nu op een hoog(+/- 2,00 euro) variabel tarief instappen en hopen op verlaging in januari. OF Nu lager instappen(+/-1,60-1,80 euro) en daar een jaar aan vastzitten. Wat kiezen de tweakers?

Vanmorgen bij een rondgang bij de leveranciers niet echt gunstige prijzen te horen gekregen als ze al nieuwe klanten willen helaas.
Het gaat erom wat het jou gaat kosten, daar zal een ander weinig over kunnen zeggen.

Bereken het met je aankomende verbruik, neem de boete mee mocht je willen opzeggen en je weet het break even point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit in hetzelfde bootje, heb nu nog de voornemens een aantal weken te wachten. Na mijn idee kijken alle leveranciers naar elkaar en hanteren ze de zelfde prijzen. Wat is wijsheid? :O

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:32:
[...]

Het gaat erom wat het jou gaat kosten, daar zal een ander weinig over kunnen zeggen.

Bereken het met je aankomende verbruik, neem de boete mee mocht je willen opzeggen en je weet het break even point.
Dat snap ik natuurlijk ook wel maar ben wel benieuwd naar wat de beweegredenen van de andere tweakers zijn(geweest). Is de algemene gedachte dat het goedkoper wordt of toch nog duurder etc;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
DaRealRenzel schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:34:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? VF levert helemaal geen modelcontracten meer, en bijna alle leveranciers willen je niet voor 1 december meer aansluiten....

Ook Essent heeft stiekem snel per 1 november haar modelcontract tarieven gewijzigd (mag niet, maar ala)
Lijkt me sterk dat je zomaar een periode zonder leverancier kan zitten.je zal toch aan een of ander bedrijf moeten betalen?

Ove Essent had ik nog niet gelezen? Heb je daar meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Scorpio861 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:40:
[...]

Dat kan ik wel beamen, jaar bij deze club gezeten maar blij dat ik er weg was...

Veel gezeur met afrekening, ellenlang wachten op teruggave tot op de laatste dag van de wettelijke termijn van 3 maanden... En contact klantenservice om te janken door onkundig personeel
Ehrm.... is het slim om na het faillissement van WE naar een andere "prijsvechter" te gaan met een 3jarig vast contract? Volgens mij is dat Delta toch niet een hele stabiele betrouwbare partij? Persoonlijk in de huidige instabiele markt zou ik niet zo snel inzetten op de "kleintjes" want die vallen als eerste om, en dan zit je weer met de gebakken peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:54

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Medione1210 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:36:
[...]

Lijkt me sterk dat je zomaar een periode zonder leverancier kan zitten.je zal toch aan een of ander bedrijf moeten betalen?

Ove Essent had ik nog niet gelezen? Heb je daar meer info over?
Zojuist gebeld. Op de site van Essent staan ZZP modelcontract tarieven van 80 ct per m3 (incl BTW enz) maar aan de telefoon stelt men dat deze per 1 nov gewijzigd zijn naar 1.56 ex BTW per m3

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:35:
[...]

Dat snap ik natuurlijk ook wel maar ben wel benieuwd naar wat de beweegredenen van de andere tweakers zijn(geweest). Is de algemene gedachte dat het goedkoper wordt of toch nog duurder etc;
Mijn mening: Reken er maar op dat de tarieven per 1-1 hoger zijn dan de tarieven bij modelcontracten waar de tarieven het laatst op 1-7 zijn gewijzigd.

Per 1-1 (mijn mening wederom): Duurder dan 2 euro lijkt mij sterk, dan moet er wel iets heftigs gebeuren. Goedkoper dan 1,10-1,20 lijkt mij meer wensdenken dan realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

KaliBaba schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:06:
Waar ik mee zit is of Eneco in dat centrale register zichzelf gaat opvoeren als leverancier voor diegenen die voor de 30 dagentermijn zijn overgestapt.
Ik kan bevestigen dat alle klanten van Welkom Energie naar Eneco zijn overgezet in het Centraal Aansluiting Register (CAR). Stond ook een post over op LinkedIn dat dit door EDSN / CGI in record tempo, succesvol, etc was uitgevoerd (kan de link helaas niet meer vinden).

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Medione1210 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:36:
[...]

Als je geen contract hebt met een energieleverancier, neemt de netbeheerder de levering van gas en stroom over. Je ontvangt van je netbeheerder een brief waarin je wordt verzocht een energiecontract af te sluiten. Dit contract is dan geldig vana de datum zonder contract. Heb je na een tijd nog steeds geen energiecontract, dan wordt je afgesloten. De heraansluitkosten zijn dan fors en wettelijk vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:30:
[...]

Michael, maar daar ga je de oorlog niet winnen. Hij gaf aan dat het niet sneller kan dan 23 dagen na aanvraag (6-11 -> 29-11). Werkte er pas net, maar heeft het wel overlegd met een collega.
Net nogmaals contact gehad met Oxxio, ook nog navraag gedaan bij z'n manager, maar Oxxio gaat geen ingangsdatums vervroegen gaf hij aan. Is vandaag al veel over gebeld, ze kennen de hele casus al, maar hij kon helaas niets betekenen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnniie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-02-2022
olafmol schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
[...]

Ehrm.... is het slim om na het faillissement van WE naar een andere "prijsvechter" te gaan met een 3jarig vast contract? Volgens mij is dat Delta toch niet een hele stabiele betrouwbare partij? Persoonlijk in de huidige instabiele markt zou ik niet zo snel inzetten op de "kleintjes" want die vallen als eerste om, en dan zit je weer met de gebakken peren...
Is toch alleen maar gunstig als een Delta over een maanden omvalt? Nu je maandbedrag vooral niet te hoog zetten en je hebt dan te weinig betaalt in plaats van te veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:05:
[...]

Net nogmaals contact gehad met Oxxio, ook nog navraag gedaan bij z'n manager, maar Oxxio gaat geen ingangsdatums vervroegen gaf hij aan. Is vandaag al veel over gebeld, ze kennen de hele casus al, maar hij kon helaas niets betekenen.
Thanks, bedankt voor de terugkoppeling! Nog ff paar weekjes dikke trui aan in huis dan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjpiraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
mirod schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:09:
[...]

Thanks, bedankt voor de terugkoppeling! Nog ff paar weekjes dikke trui aan in huis dan;)
Ik ben ook in afwachting van overstap naar Oxxio op 29 november, is het noodzakelijk om voor die tijd Eneco op de hoogte te stellen van de overstap of regelt Oxxio dat voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
Gjpiraat schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:18:
[...]

Ik ben ook in afwachting van overstap naar Oxxio op 29 november, is het noodzakelijk om voor die tijd Eneco op de hoogte te stellen van de overstap of regelt Oxxio dat voor je?
Dit regelt Oxxio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
mirod schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:09:
[...]

Let er ook op dat wanneer je normaal 1 tarief hebt, bij Eneco zit je nu in een keer met piek en dal te klooien... Wasjes draaien doe je dus een maandje in het weekend. Let daarbij op dat per regio andere dal-tijden gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHFR
  • Laatst online: 18-09 20:42
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:20:
[...]

Let er ook op dat wanneer je normaal 1 tarief hebt, bij Eneco zit je nu in een keer met piek en dal te klooien... Wasjes draaien doe je dus een maandje in het weekend. Let daarbij op dat per regio andere dal-tijden gelden.
Wie kan mij de piek en dal tijden vertellen bij Eneco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gjpiraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Beetje off-topic, maar ik merk dat ik sterk de behoefte heb om iets meer onafhankelijkheid te creeëren van dit soort partijen, we zijn daarom tegelijkertijd op zoek gegaan naar een mooie houtkachel om onder alle omstandigheden het behaagelijk te kunnen hebben in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JHFR schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:22:
[...]

Die zijn regio-afhankelijk en niet leverancier-afhankelijk.

Zie ook: https://www.pricewise.nl/...ren/#wanneerpiekendaluren.

[ Voor 19% gewijzigd door TexMex op 08-11-2021 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gjpiraat schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:23:
Beetje off-topic, maar ik merk dat ik sterk de behoefte heb om iets meer onafhankelijkheid te creeëren van dit soort partijen, we zijn daarom tegelijkertijd op zoek gegaan naar een mooie houtkachel om onder alle omstandigheden het behaagelijk te kunnen hebben in huis.
Fijn voor het milieu en je buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 16:47

Dennisb1

VCDS 058

Hoe zit het nou eigenlijk als de wettelijke termijn van 42 dagen door een leverancier niet gehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
JHFR schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:22:
[...]

Tarieven voor (toch niet zo) Welkom Energie klanten

Piek 0,3431 per kwh
Dal 0,2695 per kwh

Overheidsheffingen 0,1504 per kwh
Leveringskosten 0,1969 per dag
Netbeheer 0,6872 per dag
Vermindering -1,5303 per dag

Gas 1,2753 per m3

Overheidsheffingen 0,5247 per m3
Netbeheer 0,4974 per dag

Daltijden worden niet bepaald door Eneco zelf, maar netaanbieder en provincie.

[ Voor 27% gewijzigd door hgmaster op 08-11-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
Fanatic_FS schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:20:
[...]

Ik heb hem net ook afgesloten, zie wel dit staan:
Leveringstarief per kWh

Normaal
€ 0,25532 per kWh
Dal
€ 0,23604 per kWh
Geldig: 8 nov. 2021 - 1 dec. 2021

staat die datum van 1 december er ook bij jou?
Ik zag zoiets ook staan (tot 3/4 dec ofzo?). Beetje gek sowieso aangezien ik 'm pas 5 december in laat gaan.
Vandaar dat ik dus benieuwd was of het onder de 'oude voorwaarden' gaat gelden. Zo niet, annuleer ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
Fanatic_FS schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:20:
[...]

Ik heb hem net ook afgesloten, zie wel dit staan:
Leveringstarief per kWh

Normaal
€ 0,25532 per kWh
Dal
€ 0,23604 per kWh
Geldig: 8 nov. 2021 - 1 dec. 2021

staat die datum van 1 december er ook bij jou?
Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:28:
[...]

Ik zag zoiets ook staan (tot 3/4 dec ofzo?). Beetje gek sowieso aangezien ik 'm pas 5 december in laat gaan.
Vandaar dat ik dus benieuwd was of het onder de 'oude voorwaarden' gaat gelden. Zo niet, annuleer ik het.
De tweede datum is 2022 als het goed is ;)

Ik heb ook vandaag overgesloten: Geldig: 8 nov. 2021 - 1 dec. 2022

[ Voor 27% gewijzigd door hgmaster op 08-11-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Ik heb ook bericht van Oxxio na gisteravond het model contract te hebben afgesloten:

Op 7-11-2021 heb je gekozen voor het Oxxio modelcontract voor de levering van stroom en gas voor onbepaalde tijd met een variabele leveringsprijs.

De overeengekomen startdatum levering is 30-11-2021 (bij aanmelden stond er nog 2 december, dus deze data komt vrijwel zeker terug uit het centraal aansluit register).

Je maandelijkse termijnbedrag wordt €195 (altijd beter dan de 400 van niet-zo-welkom-energie @ Eneco)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFHorDAMsCSvLdBhC8B-rnDP4Ew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nOW4eyeaRz9Ohx729Nab1Gfr.png?f=user_large

Mijn tactiek wordt tot 1-1-2022 uitzingen bij Oxxio (de prijzen gaan bij volgende prijsstelling zeker omhoog) en gokken op dalende gasprijzen zodat ik vanuit onbepaalde tijd iets gunstiger weer kan vastleggen voor 1 jaar dan nu in deze energiecrisis gekte.

[ Voor 15% gewijzigd door JeanJeremy op 08-11-2021 13:46 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

In mijn zoektocht naar een tijdelijk bruggetje mbt Eneco (ook Welkom Energie "gedupeerde"), heb ik aantal leveranciers gesproken vanochtend (ja beetje laat). Voor wie het nuttig is, overzicht van de gasprijzen per m3 (incl) in de (herziene) modelcontracten voor een aantal leveranciers:

Vattenfall
Momenteel geen modelcontract aangeboden, later deze week waarschijnlijk weer. (zijn waarschijnlijk het modelcontract momenteel aan het herzien)

Engie
EUR 1,73 / m3

Essent
EUR 1,57 / m3

Oxxio
EUR 1.69 / m3

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
  • Laatst online: 11-11-2024
Barre73 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:43:
[...]

BKR registratie heeft daar niks mee te maken. Er zijn meerdere partijen die voor een spoedaanvraag (dus minder dan 30 dagen overstap) een waarborgsom vragen. Engie doet bijvoorbeeld voor 200 euro per item (dus 400 euro voor stroom en gas).
Ik heb contact gehad met Oxxio, volgens hen moet ik inzage in mijn gegevens vragen bij Focum (eoa kredietwaardigheids checker), voordat ze eea in werking kunnen zetten. Heb nog nooit 1 rekening te laat betaald :(

Of zou het talent van de klantenservice dit verwarren met een spoedaanvraag? Had 29-11 aangegeven bij aanmelden, wat natuurlijk strikt gezien spoed is.
Meer mensen hiermee van doen gehad?

Daarnaast had ik vanmorgen voor alle zekerheid bij Delta afgesloten, maar zij "kunnen mijn aanmelding niet meer vinden"

Wat een bende. Ik ga even in een hoekje zitten huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
Sappie schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:43:
In mijn zoektocht naar een tijdelijk bruggetje mbt Eneco (ook Welkom Energie "gedupeerde"), heb ik aantal leveranciers gesproken vanochtend (ja beetje laat). Voor wie het nuttig is, overzicht van de gasprijzen per m3 (incl) in de (herziene) modelcontracten voor een aantal leveranciers:

Vattenfall
Momenteel geen modelcontract aangeboden, later deze week waarschijnlijk weer. (zijn waarschijnlijk het modelcontract momenteel aan het herzien)

Engie
EUR 1,73 / m3

Essent
EUR 1,57 / m3

Oxxio
EUR 1.69 / m3
Zojuist zelf via de website van Oxxio een 'normaal' 1-jarig contract afgesloten met gasprijs van € 1,5904 per m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:41:
[...]

[...]

De tweede datum is 2022 als het goed is ;)

Ik heb ook vandaag overgesloten: Geldig: 8 nov. 2021 - 1 dec. 2022
Zojuist bevestiging binnen met de 'oude' tarieven :)
Dus we zijn nét op tijd geweest. De link werkt inmiddels ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:48:
[...]

Zojuist bevestiging binnen met de 'oude' tarieven :)
Dus we zijn nét op tijd geweest. De link werkt inmiddels ook niet meer
Oxxio zal er wel spijt van hebben dat ze de aanmeldpagina voor het modelcontract niet eind vorige week al verwijderd hebben, zoals de andere leveranciers hebben gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:56:
[...]

Oxxio zal wel spijt hebben dat ze de aanmeldpagina voor het modelcontract niet eind vorige week al verwijderd hebben, zoals de andere leveranciers hebben gedaan. ;)
Nouja, als ze 1-1 overal de tarieven omhoog knallen maakt het Oxxio niet uit denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:58:
[...]

Nouja, als ze 1-1 overal de tarieven omhoog knallen maakt het Oxxio niet uit denk...
Gebaseerd op mijn verbruik vorig jaar scheelt dat in December al zeker €200,= :*)
Overigens dacht de klantenservice dat de prijs wel weer zou gaan dalen 1-1 t.o.v. van het modelcontract die vanaf vandaag wordt aangeboden. Huidige tarieven hebben ze nu om zichzelf in te dekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeanJeremy schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ik kan bevestigen dat alle klanten van Welkom Energie naar Eneco zijn overgezet in het Centraal Aansluiting Register (CAR). Stond ook een post over op LinkedIn dat dit door EDSN / CGI in record tempo, succesvol, etc was uitgevoerd (kan de link helaas niet meer vinden).
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:01:
[...]

Gebaseerd op mijn verbruik vorig jaar scheelt dat in December al zeker €200,= :*)
Overigens dacht de klantenservice dat de prijs wel weer zou gaan dalen 1-1 t.o.v. van het modelcontract die vanaf vandaag wordt aangeboden. Huidige tarieven hebben ze nu om zichzelf in te dekken
Idem hier, tegen die tijd zie ik wel weer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:58:
[...]

Jawel, maar geen enkele leverancier zit echt te wachten op klanten die de afgelopen week nog een modelcontract voor dit jaar met oude tarieven hebben afgesloten. (Vandaar dat het ook steeds lastiger werd gemaakt.) En dat is ook precies het type klant dat per 1 januari direct weer vertrekt als er ergens een betere optie is.

Maar inderdaad, als per 1 januari overal de tarieven ongeveer gelijk zijn, maakt het allemaal weinig uit. En dan heeft Oxxio er een flinke lading klanten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:45:
[...]

Ik heb contact gehad met Oxxio, volgens hen moet ik inzage in mijn gegevens vragen bij Focum (eoa kredietwaardigheids checker), voordat ze eea in werking kunnen zetten. Heb nog nooit 1 rekening te laat betaald :(

Of zou het talent van de klantenservice dit verwarren met een spoedaanvraag? Had 29-11 aangegeven bij aanmelden, wat natuurlijk strikt gezien spoed is.
Meer mensen hiermee van doen gehad?

Daarnaast had ik vanmorgen voor alle zekerheid bij Delta afgesloten, maar zij "kunnen mijn aanmelding niet meer vinden"

Wat een bende. Ik ga even in een hoekje zitten huilen.
Dit klinkt inderdaad alsof jouw aanmelding bij Oxxio als spoedaanvraag is geregistreerd.

Ik zou ze nog een keer bellen en aangeven dat je geen spoedaanvraag wilt, maar gewoon een normale aanmelding waarbij het contract ingaat op de eerst mogelijke datum (met behoud van de oude tarieven zoals die golden ten tijde van je aanmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:13:
[...]

Jawel, maar geen enkele leverancier zit echt te wachten op klanten die de afgelopen week nog een modelcontract voor dit jaar met oude tarieven hebben afgesloten. (Vandaar dat het ook steeds lastiger werd gemaakt.) En dat is ook precies het type klant dat per 1 januari direct weer vertrekt als er ergens een betere optie is.

Maar inderdaad, als per 1 januari overal de tarieven ongeveer gelijk zijn, maakt het allemaal weinig uit. En dan heeft Oxxio er een flinke lading klanten bij.
Ik ben wel benieuwd wat de 1/1 tarieven worden, de nieuwe december tarieven hierboven zijn wel even schrikken... ook niet zo vreemd als er bijna reserves meer zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ArcticWolf schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:18:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de 1/1 tarieven worden, de nieuwe december tarieven hierboven zijn wel even schrikken... ook niet zo vreemd als er bijna reserves meer zijn, maar toch.
Eer zit nog een flinke reserve voor een jaar of 20 in de grond onder Groningen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Medione1210 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:21:
[...]

Eer zit nog een flinke reserve voor een jaar of 20 in de grond onder Groningen. O-)
8)7

ja alleen daar heeft nu niemand wat aan. De variabele tarieven zijn gebaseerd op de reserves/overcapaciteit van de maatschappijen. Er zijn normaal gesproken maar een paar mensen die hier gebruik van maken, nu waren het er duizenden... je kan niet van niets iets maken (ja volgens Stephen Hawking wel, maar dat gaat iets te ver voor nu :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:15:
[...]

Dit klinkt inderdaad alsof jouw aanmelding bij Oxxio als spoedaanvraag is geregistreerd.

Ik zou ze nog een keer bellen en aangeven dat je geen spoedaanvraag wilt, maar gewoon een normale aanmelding waarbij het contract ingaat op de eerst mogelijke datum (met behoud van de oude tarieven zoals die golden ten tijde van je aanmelding).
Ik wil best een waarborgsom betalen, maar dan alleen omdat t spoed is, niet omdat ik een wanbetaler zou zijn!

Weet jij of er gevallen bekend zijn van mensen die naar Oxxio zijn gegaan en wiens contract eerder in is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:20:
[...]

Klopt Noord-Brabant en Limburg van 21:00 tot 07:00 en het weekend.
De rest van Nederland van 23:00 tot 07:00 en het weekend.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:58

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Arts schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:28:
[...]

Zojuist mail ontvangen van Oxxio dat levering start per 1-12-2021 voor de tarieven zoals die er stonden.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Dat zou wel vervelend zijn want dan moet je nog de opzegtermijn van 30 dagen Oxxio uitzitten voor je weer kan switchen naar ene leverancier met die gedaalde tarieven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:25:
[...]

Ik wil best een waarborgsom betalen, maar dan alleen omdat t spoed is, niet omdat ik een wanbetaler zou zijn!

Weet jij of er gevallen bekend zijn van mensen die naar Oxxio zijn gegaan en wiens contract eerder in is gegaan?
Misschien is die kredietwaardigheidscheck standaard-procedure bij een spoedaanvraag. Het betalen van een waarborgsom hoort dacht ik ook bij een spoedaanvraag.

De snelste ingangsdatum bij Oxxio zonder spoedaanvraag die ik hier langs heb zien komen is 20 november: Sethro in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 08-11-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
richardcs65 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:36:
Had vanmorgen Powerpeers aan telefoon naar aanleiding van aanbod da tik vrijdag per mail heb ontvangen. Op de website is aanbod voor modelcontract verwijderd, maar volgens de medewerker bieden ze het wel aan als je belt en heel nadrukkelijk om het modelcontract vraagt. Ingangsdatum helaas niet eerder dan rekening houdend met wettelijke bedenktijd.

Totaaltarief inclusief overheidsheffingen
stroom € 0,241129
gas € 0,829770

Vaste leveringskosten per dag incl. btw
stroom € 0,295562
gas € 0,295562
Misschien is Powerpeers nu nog de beste optie voor een modelcontract met oude tarieven. Of eventueel Essent, al lijken de tarieven daar ook al te zijn verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
[...]

Dan gebruik te toch verrektesveel gas :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 00:20
Na verschillende berichten gelezen te hebben dat Vattenfall geen modelcontracten meer heeft. Heb ik toch een poging gewaagd deze ochtend. Vandaag is het mij gelukt een modelcontract af te sluiten bij Vattenfall op een nieuw adres met dezelfde prijzen zoals vorige weken aangeboden werd. Dus geen overstap maar een geheel nieuw contract.

Dus wie weet heb jij ook geluk als je het probeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:34:
[...]

Misschien is die kredietwaardigheidscheck standaard-procedure bij een spoedaanvraag. Het betalen van een waarborgsom hoort dacht ik ook bij een spoedaanvraag.

De snelste ingangsdatum bij Oxxio zonder spoedaanvraag die ik hier langs heb zien komen is 20 november: Sethro in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".
Vanochtend Powerpeers gesproken, maar die nemen ook al niet meer aan. "later deze week weer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
baio schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:40:
Na verschillende berichten gelezen te hebben dat Vattenfall geen modelcontracten meer heeft. Heb ik toch een poging gewaagd deze ochtend. Vandaag is het mij gelukt een modelcontract af te sluiten bij Vattenfall op een nieuw adres met dezelfde prijzen zoals vorige weken aangeboden werd. Dus geen overstap maar een geheel nieuw contract.

Hoe laat was dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:44
baio schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:40:

Hierop meteen Vattenfall gebeld, maar mevrouw zei vrij aarzelend dat de modelcontracten er later dezr week pas weer zijn. Dit zaakje stinkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossedemontu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
Iemand die vandaag een modelcontract heeft genomen bij Delta energie al een bevestigingsmail ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 00:20
Dit was iets voor 12 deze ochtend. Ik heb de bevestiging binnen gekregen op 11:50.

Het is gewoon een bak mazzel hebben.

Dit contract heb ik voor mijn moeder geregeld. Maar mijn eigen Eneco contract (Ex WE) krijg ik met geen mogelijkheid eerder opgezegd dan 20-11. En de berichten van mensen die dat wel voor elkaar krijgen, zie ik ook regelmatig. best wel frustrerend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenie1980
jossedemontu schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
Iemand die vandaag een modelcontract heeft genomen bij Delta energie al een bevestigingsmail ontvangen?
Nope, wel een appje, dat het helaas niet goed is verwerkt. Bij aanmelden kon de medewerker mij ook al geen klantnummer geven

Bende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
baio schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:53:
[...]

Dit was iets voor 12 deze ochtend. Ik heb de bevestiging binnen gekregen op 11:50.

Het is gewoon een bak mazzel hebben.

Dit contract heb ik voor mijn moeder geregeld. Maar mijn eigen Eneco contract (Ex WE) krijg ik met geen mogelijkheid eerder opgezegd dan 20-11. En de berichten van mensen die dat wel voor elkaar krijgen, zie ik ook regelmatig. best wel frustrerend allemaal.
Ja, lees ook veel verschillende verhalen. Ik denk dat je inderdaad ook erg veel geluk hebt gehad, heb zelf ook ongeveer gebeld om 12 uur maar dikke pech. Het heeft er hele dikke schijn van dat een hoop managers vanochtend in paniek de vloer op zijn gerend en het personeel gemaand heeft te stoppen met het verkopen van tijdelijke contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
T.C schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:27:
[...]

Plus feestdagen. ;)

In delen van Zuid-Holland gaan de daluren overigens ook al in om 21:00 uur: https://www.pricewise.nl/...n/#uitzonderingsgemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossedemontu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:54:
[...]

Nope, wel een appje, dat het helaas niet goed is verwerkt. Bij aanmelden kon de medewerker mij ook al geen klantnummer geven

Bende
Inmiddels wel een klantnummer en ingelogd in de omgeving. Nog geen bevestiging, 'dit kan 2 tot 3 dagen duren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Wat een run op de modelcontracten ineens zeg.
Zijn jullie (ex welkom klanten) niet gewoon veel te laat?
Of hebben jullie allemaal tevergeefs op de beloofde scherpe tarieven van Eneco gewacht?

Het is nu al zo'n 2 weken bekend dat welkom niet meer gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 16:47

Dennisb1

VCDS 058

T.C schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:27:
[...]

Dus dan praten we voor rest van NL over
88 uur dal uren en 80 uur hoog tarief?

Wordt wel een leuke uitdaging, kan op zich al snel uit volgens mij om te kiezen voor dubbel tarief ipv enkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Markie001 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:18:
Of hebben jullie allemaal tevergeefs op de beloofde scherpe tarieven van Eneco gewacht?

Om het goed te beoordelen heb ik inderdaad gewacht op de nieuwe tarieven. Anders is het vrij lastig te vergelijken.
Daarnaast is de markt op dit moment wel erg grillig en gaan veel leverancies nu, of vanaf 1 januari naar prijzen zoals Eneco. Maakt de keuze op dit moment erg lastig, want wie zegt dat de variabele contracten op 1 januari niet naar de 2 euro gaan?

Al met al is het een zeer rotte situatie, met name door de (te) late "contract" aankondiging van Eneco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgmaster

Uhm... makkelijk praten vanaf de zijlijn zeker? 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Net "even" alle bij mij bekende tarieven op een rijtje gezet. Vooralsnog lijken alleen Essent, NLE en GreenChoice nog een variabel contract te willen afsluiten (voor zo lang het duurt). Ik overweeg Vandebron voor een jaar aan te kijken...
Iemand daar toevallig nu klant die mij een "vriendenlink" zou willen sturen? (https://vandebron.nl/vrienden)
edit:
Dank, ik ben inmiddels voorzien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muzcW4eQoX6QSNotR4kN6a5UQC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PzgQbwc6054HurKE5CWFPtX7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door bennierex op 08-11-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
bennierex schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:24:
Net "even" alle bij mij bekende tarieven op een rijtje gezet. Vooralsnog lijken alleen Essent, NLE en GreenChoice nog een variabel contract te willen afsluiten (voor zo lang het duurt). Ik overweeg Vandebron voor een jaar aan te kijken...
Iemand daar toevallig nu klant die mij een "vriendenlink" zou willen sturen? (https://vandebron.nl/vrienden)
👍 Ik mis in je overzicht Delta 3 jaar vast met een gastarief van € 1,209 per m3 incl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

r.sharp schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:31:
[...]

👍 Ik mis in je overzicht Delta 3 jaar vast met een gastarief van € 1,209 per m3 incl.
Klopt, maar ik heb voor mezelf besloten niet voor 3 jaar een contract te willen afsluiten met deze woekerprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Weinig keus door de dwang van de ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:36
Al mensen gelukt om eerder over te stappen. Naar vattenfal ipv de genoemde data van 17/19/10 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bennierex schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:32:
[...]

Klopt, maar ik heb voor mezelf besloten niet voor 3 jaar een contract te willen afsluiten met deze woekerprijzen.
Je komt makkelijk van je 3 jaar contract af. Wel even rekenen wanneer aangezien je wel een boete niet betalen(max 125 euro voor gas en max 125euro voor elektra).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Jos.1948 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:39:
Goedemorgen.

Belde net de klantenservice van Delta die mij wist te berichten dat Delta momenteel geen variabele contracten aanbiedt. Heb mijn bevreemding hierover uitgesproken, maar zij hield voet bij stuk.

Wat doe ik ‘fout’?
Niets. Delta doet iets fout. Gewoon nog een keer bellen met een andere medewerker.
Alle energieboeren zijn wettelijk verplicht een Model-contract aan te bieden.
Misschien even bij ACM informeren wat zij daar aan gaan doen?

Er zijn 2 soorten energiecontracten : voor bepaalde tijd (1/2/3 jaar) en voor onbepaalde tijd.
En elk contract kan vast of flexibele tarieven hebben.
Het Model-contract is dus een contract voor onbepaalde tijd met flexibele tarieven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Nieuwe tarieven per 1 januari bij Vattenfall zijn ook bekend:

Elektra 0.24 en gas 1.25. Valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Medione1210 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:46:
[...]

Je komt makkelijk van je 3 jaar contract af. Wel even rekenen wanneer aan gezien je wel een boete niet betalen(max 125 euro voor gas en max 125euro voor elektra).
Dat is dan inderdaad nog wel het overwegen waard. Ik had me niet gerealiseerd dat de overstapboete relatief laag is.
Hendrik H. schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:48:

Deze vallen me alles mee. Het wordt er niet makkelijker op zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989

Dit geeft hoop! Dan durf ik nu wel een tijdelijk contract van de ANWB te nemen voor december en dan ga ik gokken op januari. Of toch nog even wachten tot Vattenfall weer modelcontracten heeft later deze week.

[ Voor 10% gewijzigd door bartus1989 op 08-11-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:42
Modelcontract bij Essent zijn de tarieven lager maar als ik bel komt mijn maandbedrag toch 10% hoger uit dan bij Eneco met zelfde verbruik cijfers (althans als wat ik had bij welkom energie). Ik begrijp niet helemaal waarom. Dacht dat het misschien was omdat Eneco al voorruit liep op de energie belasting korting en Essent niet maar Essent had dat ook al verwerkt.

Gasprijs was inderdaad de 1,56 die al eerder genoemd was.

Maar zo te lezen worden de cijfers van Vattenfall nog lager per 1 jan dan ga ik er vanuit dat het model contract van hun later deze week gelijk zijn aan die cijfers. Dus dan het beste nog even wachten op dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks

Wat is je bron eigenlijk heb je een link of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Skidmarks schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:05:
[...]

Wat is je bron eigenlijk heb je een link of iets dergelijks?
Heb Vattenfall een uur geleden gebeld en gevraagd of de nieuwe tarieven per 1 januari al bekend waren.
Ik kreeg van de dame te horen dat ze net binnen waren bij Vattenfall. Heb 2x gevraagd of dit de nieuwe tarieven waren en 2x ja als antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online

De stroomprijs is waarschijnlijk zo laag doordat hier de nieuwe belastingverlagingen al in verwerkt zijn. Maar al met al zijn dit redelijke prijzen als het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incl. of excl. energiebelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Zojuist een modelcontract bij Essent afgesloten als ex-WE’er. Als blijkt dat de variabele tarieven van Vattenfall deze week nog een stuk lager uitkomen dan maak ik direct gebruik van de 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2116
  • Laatst online: 28-11-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
Energieleveranciers Eneco en Vattenfall bieden nieuwe klanten geen mogelijkheid aan om een variabel contract af te sluiten, zo bevestigen zij desgevraagd aan NU.nl. Volgens toezichthouder ACM overtreden ze daarmee de regels.

"We hebben inmiddels meldingen erover gekregen van consumenten, dus daar gaan we mee aan de slag", zegt een woordvoerder van de toezichthouder.
Wat een zooi is het toch zeg. Energie maatschappijen die bewust de regels overtreden. Toezichthouder gaat aan de slag nou dat zal wel weer even duren. Ben benieuwd wat daar uitkomt maar we hebben er op dit moment zo weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dat wordt een boete van 10% van de nettojaaromzet, de ACM pakt zulke zaken altijd direct op.

Grapje hé :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Die Ben Woldring van gaslicht.com komt ook elke keer terug op nu.nl, begint een beetje op te vallen.
Aandelen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:11:
[...]

incl. of excl. energiebelasting?
ik gok inclusief overheidsheffingen, en exclusief vaste kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
olafmol schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:45:
[...]

ik gok inclusief overheidsheffingen, en exclusief vaste kosten
Kan niet echt geloven dat per 1-1 de modelovk-gasprijs van €0,90 naar €1,25 (incl heffing) gaat terwijl nu de prijzen overal bij 1 jarige contracten rond de €1,60 (en hoger) hangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:41
Skidmarks schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:02:
Modelcontract bij Essent zijn de tarieven lager maar als ik bel komt mijn maandbedrag toch 10% hoger uit dan bij Eneco met zelfde verbruik cijfers (althans als wat ik had bij welkom energie). Ik begrijp niet helemaal waarom.....
Omdat het voorschot bedrag wat de graaiers van Eneco je hebben gemaild, totaal niet overeenkomt met het verbruik x de wurgtarieven gedeeld door 12mnd.

Reken maar eens uit!!! Hebben ze met opzet gedaan zodat het verschil tov voorschot WE "wel mee lijkt te vallen"

Er komt dan voor de meeste nog een naheffing van heb ik jou daar wanneer men gaat overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:49:
[...]

Kan niet echt geloven dat per 1-1 de modelovk-gasprijs van €0,90 naar €1,25 (incl heffing) gaat terwijl nu de prijzen overal bij 1 jarige contracten rond de €1,60 (en hoger) hangen
bij mij is het variabele deel (incl overheidsheffingen) 0,824567 per m3 bij een modelcontract. Maar denk je echt dat ze van 0,299 naar 1,25 gaan? Dan gaan ze meer dan 4x over de kop, dat is extreem. Bv Vandebron ging 2-2,5x over de kop bij hun verhoging afgelopen maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

olafmol schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:52:
[...]

bij mij is het variabele deel (incl overheidsheffingen) 0,824567 per m3 bij een modelcontract. Maar denk je echt dat ze van 0,299 naar 1,25 gaan? Dan gaan ze meer dan 4x over de kop, dat is extreem. Bv Vandebron ging 2-2,5x over de kop bij hun verhoging afgelopen maand.
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5303640&span=2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
rick-1975 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:50:
[...]

Omdat het voorschot bedrag wat de graaiers van Eneco je hebben gemaild, totaal niet overeenkomt met het verbuik x de wurgtarieven gedeeld door 12mnd.

Reken maar eens uit!!! Hebben ze met opzet gedaan zodat het verschil tov voorschot WE "wel mee lijkt te vallen"

Er komt dan voor de meeste nog een naheffing van heb ik jou daar wanneer men gaat overstappen.
Nee, zo zit het niet. Ze hebben een voorschotbedrag per maand berekend op basis van een jaarverbruik. En daarbij voor november tot en met maart de wurgtarieven gebruikt en voor de andere maanden een lager tarief (dat ze niet vrijgeven) omdat ze verwachten dat de prijzen weer wat gaan dalen in de lente.

Je kunt het ook zien in de app bij verbruik. Mijn voorschot is 270 euro maar voor de maand november voorspellen ze een verbruik van 417 euro op basis van mijn gas en stroomverbruik van november vorig jaar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:41
Die had ik inderdaad niet zo bekeken.

Maar ze mailde ook dat ze een acceptabel tarief zouden gaan rekenen....
toh is dat ook anders gebleken, dus in maart verzinnen ze ook wel weer iets wat ver boven markttarieven ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door rick-1975 op 08-11-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
olafmol schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:52:
[...]

Waar haal je die 0,299 ineens vandaan? Dat klinkt als een volledig kale prijs terwijl 1,25 een complete prijs inclusief belasting, heffingen en BTW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:49:
[...]

Waarom niet? De prijzen voor 1 jarige contracten kunnen goed ook wat zakken per 1 januari. Maar dat hoeven ze niet vooraf aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Barre73 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:03:
[...]

Waar haal je die 0,299 ineens vandaan? Dat klinkt als een volledig kale prijs terwijl 1,25 een complete prijs inclusief belasting, heffingen en BTW is.
Dit is mijn modelcontract:

Variabele kosten per m3

Variabele leveringskosten € 0,299838
Overheidsheffingen € 0,524729
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m3) € 0,824567

Vaste kosten per dag per maand per jaar

Vaste leveringskosten € 0,196915 € 5,99 € 71,87
Netbeheerkosten (Stedin G6 < 4000 m3) € 0,484242 € 14,73 € 176,75

Dus mijn aanname is dat het nieuwe tarief incl overheidsheffingen is (van 0,82 naar 1,25), en niet van 0,299 naar 1,25... dat lijkt me een vrij extreme verhoging, in ieder geval een stuk heftiger dan bv Vandebron vorige maand heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:58:
[...]

Krijg ik hier ook een uitleg bij? 8)
Inkoopprijs van een gastermijncontract (voor de aankomende maand) is van 0,15 naar 0,74 gegaan.

In november 2020 was de prijs voor gas geleverd in december 2020 0,15.
In november 2021 is de prijs voor gas geleverd in decemeber 2021 0,74,

Dit is exclusief btw en alle heffingen vanuit overheid.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:10:
[...]

Inkoopprijs van een gastermijncontract (voor de aankomende maand) is van 0,15 naar 0,74 gegaan.

In november 2020 was de prijs voor gas geleverd in december 2020 0,15.
In november 2021 is de prijs voor gas geleverd in decemeber 2021 0,74,

Dit is exclusief btw en alle heffingen vanuit overheid.
Nouja, ik heb vandaag na het WE/Eneco drama Oxxio voor een jaar vast gezet voor onderstaande prijzen. Misschien maar beter om het te laten rusten en volgend jaar maar gewoon te kijken... :'(

Enkeltarief 0,2259 per kwh
Netbeheer 0,6872 per dag

Gas 1,0657 per m3
Netbeheer 0,4974 per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Als een energie bedrijf de prijzen van het model contract verhoogd moeten de prijzen van bestaande klanten die zo'n model contract al hadden (soms als jaren) dan ook omhoog?

Of mogen ze twee verschillende prijzen rekenen aan mensen die eigenlijk hetzelfde model / variabele contract hebben?

Aan de ene kant denk ik dat je niet twee prijzen mag rekenen en dat daarom de energie bedrijven ook niet graag nu model contracten verkopen. Aan de andere kant zijn diverse model contracten in prijs omhoog gegaan maar heb nog niks gehoord over dat prijzen van de bestaande klanten ook omhoog zijn gegaan op hetzelfde moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
[...]

Nouja, ik heb vandaag na het WE/Eneco drama Oxxio voor een jaar vast gezet voor onderstaande prijzen. Misschien maar beter om het te laten rusten en volgend jaar maar gewoon te kijken... :'(

Netbeheer 0,6872 per dag

Gas 1,0657 per m3
Netbeheer 0,4974 per dag
vind ik helemaal niet zo verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
[...]

Netbeheer 0,6872 per dag

Gas 1,0657 per m3
Netbeheer 0,4974 per dag
Mag ik vragen aan hoe je aan dit contract bent gekomen? Als ik dit een jaar vast kan zetten teken ik daar meteen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
Extreme smell schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:03:
[...]

Mag ik vragen aan hoe je aan dit contract bent gekomen? Als ik dit een jaar vast kan zetten teken ik daar meteen voor.
Gewoon via hun website, maar je moet even goed kijken welke prijzen je vergelijkt. De meeste laten prijs zien incl heffingen. Dat zou in mijn geval dus uitkomen op: 0,3763 per kwh / 1,5904 per m3. Maar ik splits graag alles voor mijn overzicht.

[ Voor 28% gewijzigd door hgmaster op 08-11-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:04:
[...]

Gewoon via hun website, maar je moet even goed kijken welke prijzen je vergelijkt. De meeste laten prijs zien incl heffingen. Dat zou in mijn geval dus uitkomen op: 0,3763 per kwh / 1,5904 per m3. Maar ik splits graag alles voor mijn overzicht.
Aah, vandaar. In dat geval niet interessant voor mij. Thanks voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
Extreme smell schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:07:
[...]

Aah, vandaar. In dat geval niet interessant voor mij. Thanks voor je antwoord!
Snap ik... ik durf daarentegen het gewoon niet aan om een variabel model-ovk aan te gaan. Voor deze tarieven maar even op de blaren zitten en volgend jaar in september maar weer overstappen.
Pagina: 1 ... 78 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4