Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
olafmol schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:06:
[...]

Dit is mijn modelcontract:

Variabele kosten per m3

Variabele leveringskosten € 0,299838
Overheidsheffingen € 0,524729
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m3) € 0,824567

Vaste kosten per dag per maand per jaar

Vaste leveringskosten € 0,196915 € 5,99 € 71,87
Netbeheerkosten (Stedin G6 < 4000 m3) € 0,484242 € 14,73 € 176,75

Dus mijn aanname is dat het nieuwe tarief incl overheidsheffingen is (van 0,82 naar 1,25), en niet van 0,299 naar 1,25... dat lijkt me een vrij extreme verhoging, in ieder geval een stuk heftiger dan bv Vandebron vorige maand heeft gedaan.
@olafmol Dan zitten we toch op dezelfde lijn. Van 82 cent naar 1,25 verwacht ik ook wel. 0,299 all-in op een variabel tarief kan helemaal niet. Dat tarief is al jaren niet meer gezien..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Skidmarks schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:02:
Als een energie bedrijf de prijzen van het model contract verhoogd moeten de prijzen van bestaande klanten die zo'n model contract al hadden (soms als jaren) dan ook omhoog?
Natuurlijk. Het is een flexibel contract met variabele tarieven. Die wijzigen normaal gezegd ook per 1 juli en 1 jan (en soms vaker zoals nu regelmatig gebeurd).
Nieuwe klanten krijgen alvast het nieuwe tarief en de oude klanten komen ook nog aan de beurt. Alleen tarief voor hun kan wel lager zijn omdat dit al eerder en goedkoper is ingekocht.
Skidmarks schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:02:
Aan de ene kant denk ik dat je niet twee prijzen mag rekenen en dat daarom de energie bedrijven ook niet graag nu model contracten verkopen.
Waarom niet. Dus ja, er kan verschil zitten tussen oude en nieuwe klant. Jaarcontract kan de ene week ook duurder zijn dan de andere week. Beide is een jaarcontract.

[ Voor 40% gewijzigd door jobr op 08-11-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:11:
[...]

incl. of excl. energiebelasting?
Inclusief de nieuwe energiebelasting per 1 januari.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BertEnergie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiMRHrRs7OFddjWUrXyzj9lSonU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TE4CcsqUy4fpsYP6MEacEC7F.png?f=fotoalbum_large

Ik heb al een eindnota van Eneco over de periode van 3 dagen bij Eneco, het waren 3 fantastische dagen 8)7. Ze gaan op 27 november de rekening incasseren.

Geen boete oid, totaal 11.64 over 3 dagen

[ Voor 8% gewijzigd door BertEnergie op 08-11-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Kent iemand Frankenergie.nl. Zeer scherpe tarieven tegen inkoopprijzen en je kan maandelijks je werkelijke verbruik direct afrekenen als je dat liever hebt ipv op jaarbasis je voorschotten.

www.frankenergie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:36
BertEnergie schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:59:
[Afbeelding]

Ik heb al een eindnota van Eneco voer de periode van 3 dagen bij Eneco, het waren 3 fantastische dagen 8)7
Lekker hoor, had dat bij mij ook maar gelukt...

Ik zit nog vast tot 17 november aan die oplichters....kan niet eerder over naar vattenfal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:16
CyberMania schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:59:
Kent iemand Frankenergie.nl. Zeer scherpe tarieven tegen inkoopprijzen en je kan maandelijks je werkelijke verbruik direct afrekenen als je dat liever hebt ipv op jaarbasis je voorschotten.

www.frankenergie.nl
Lijkt op ANWB-energie en op EasyEnergie.com. Zelfde principe volgens mij. Maar ze hebben wel een goede app zo te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoi1966 op 08-11-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
Barre73 schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:14:
[...]

@olafmol Dan zitten we toch op dezelfde lijn. Van 82 cent naar 1,25 verwacht ik ook wel. 0,299 all-in op een variabel tarief kan helemaal niet. Dat tarief is al jaren niet meer gezien..
ik bedoelde meer de andere kant op, dat lijkt me onwaarschijnlijk: dat het nieuwe tarief dat hier gemeld is het "exclusieve" variabele tarief is, want dan mag je er nog 0,524729 bij op tellen, dus dan zou het in totaal 1,775 euro per m3 zijn, exl de overheidsheffingen.

Maargoed, we zullen het vanzelf wel horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Hier ook de eindafrekening van Eneco gekregen.. 3 dagen, 7m3 gas, €14,50 8)7

Geen boete oid op de eindnota.
Doei!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:54

Theo

moederbord

Afgelopen week de overstap geregeld naar Vattenfall wat toch nog wel voordelig is. Mijn stroomverbruik is zo goed als nul, en gas wordt enkel gebruikt voor warm water waarmee mijn totale energieverbruik 1 kWh en 200 m3 is. De gaskosten zijn voor mij minder van belang, en de vaste kosten (en welkomsbonus) daarentegen wel.
Dit jaar bij Greenchoice zijn mijn totale jaarkosten inc alles zo'n -50 euro (negatief 50 euro)
Bij Vattenfall gegaan voor de deal met de 300 euro bol bon. Die kan ik via wissel.nl voor 270 euro verkopen. Als cashback gegaan voor Shopbuddies wat een extra 36 euro aan bonus oplevert.

Volgend jaar kom ik daarmee uit op een jaarpremie (inc verhoogde belastingskorting, cashback en bol bon) op negatief 300 euro, vooral omdat de overstapbonus bij Vattenfall 300 euro is en de belastingkorting met 265 euro stijgt. Ondanks de torenhoge energieprijzen wordt het dus een goedkoop jaar :) Die 265 euro belastingvoordeel en 300 euro bol bon zijn leuke meevallers.

Leuk detail; stel ik zou de gasmeter laten verwijderen en (ook) een warmtepomp gebruiken voor warm water, (en deze zou 500 kWh gebruiken om 200 m3 te vervangen, wat best reëel is) dan zouden de kosten per jaar inc alles en alle kortingen ook zo'n negatief 300 euro zijn. Bij veel leveranciers krijg je plots géén leuke welkomspremie als je zonder gas en enkel met stroom aan komt zetten. Daarmee is het best bijzonder om te zien dat de vaste kosten voor een gasaansluiting betaald worden door de (extra) welkomsbonus die je krijgt.

Moraal van het verhaal. Ben je een kleinverbruiker, kijk dan naar Vattenfall vanwege hun bizar hoge welkomsbonus. En heb je enkel een gasaansluiting voor warm water; als je geen PV hebt om een boiler te compenseren dan is warm water uit gas uiteindelijk net zo duur als warm water uit een WPboiler.

Edit: Actie bij Vattenfall is niet vinbaar op de site, maar nog wel actief: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 09-11-2021 08:49 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CyberMania schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:59:

www.frankenergie.nl
Zag ze vandaag op het nieuws ook al voorbij komen. Zit even te kijken op hun site, kan je snel overstappen als je nu noodgedwongen klant bent bij Eneco?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Harmen schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:54:
[...]

Zag ze vandaag op het nieuws ook al voorbij komen. Zit even te kijken op hun site, kan je snel overstappen als je nu noodgedwongen klant bent bij Eneco?
Geen idee. De vraag is wel of je van de ene kleine leverancier nu naar de andere kleine leverancier moet gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CyberMania schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:57:
[...]
Geen idee. De vraag is wel of je van de ene kleine leverancier nu naar de andere kleine leverancier moet gaan…
Plan is om even variabel tarief te nemen en later weer over te stappen. Vind het aanbod van Eneco absurd. Vooral nu de winter er aan komt.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
CyberMania schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:57:
[...]

Dat zou ik persoonlijk ook niet zo snel doen. In mijn zoektocht vandaag heb ik eerst opgezocht wat de grootste energiemij. zijn in Nederland en daaruit heb ik een keuze gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoi1966
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:00:
[...]

Dat zou ik persoonlijk ook niet zo snel doen. In mijn zoektocht vandaag heb ik eerst opgezocht wat de grootste energiemij. zijn in Nederland en daaruit heb ik een keuze gemaakt.
Je kan ook overstappen dan naar ANWB-energie, ook per maand opzegbaar en werkt op de zelfde manier als Frank. Alleen is volgens mij de app beter van Frank wat ook best belangrijk is. Ik denk zelf nu ook aan overstappen op Frank, moet zelf voor 16 november een nieuwe maatschappij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvld36
  • Laatst online: 15-09 15:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsHuaFLUmTwkDXYzUHgd92GEYoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWLu4nGU96W1k2wlnO9NSucy.jpg?f=fotoalbum_large

Kom maar op met die eindafrekening.
Vattenfall bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Wat gebeurt er met de "vermindering energiebelasting" over de Welkom Energie periode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
r.sharp schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:02:
Wat gebeurt er met de "vermindering energiebelasting" over de Welkom Energie periode ?
Die wordt gewoon per dag berekend op de afrekening lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
hgmaster schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:05:
[...]

Die wordt gewoon per dag berekend op de afrekening lijkt me.
Maakt niet zo veel meer uit, alle voorschotten en terug geleverde energie zullen we wel kwijt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1979
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-07-2023
BertEnergie schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:59:
[Afbeelding]

Ik heb al een eindnota van Eneco over de periode van 3 dagen bij Eneco, het waren 3 fantastische dagen 8)7. Ze gaan op 27 november de rekening incasseren.

Geen boete oid, totaal 11.64 over 3 dagen
Wie heeft het contract bij Eneco opgezegd? Je nieuwe leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
w1979 schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:19:
[...]

Wie heeft het contract bij Eneco opgezegd? Je nieuwe leverancier?
Dat heeft Vattenfall voor mij gedaan, via de veel besproken verhuis optie, ik heb dit alleen via de website geregeld, geen contact met klantenservice oid

[ Voor 20% gewijzigd door BertEnergie op 08-11-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09 17:27
ACM kijkt ernaar staat er, eer dat er stappen worden ondernomen zitten we in het nieuwe jaar.
ACM had beter kunnen kijken waarom Eneco ons geen modelcontract aanbood met de toenmalige tarieven.

[ Voor 12% gewijzigd door R0181 op 08-11-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik twijfel nog wat te doen. Ik was ook klant bij Welkom Energie, had een jaarcontract vanaf 8-12-2020 en betaalde een voorschot van ongeveer €120 per maand. Onlangs de nieuwe mail van Eneco gehad, mijn nieuwe voorschot is €191, dat lijkt laag maar met de welbekende tarieven van Eneco ontzettend hoog.

Ik was ook van plan om zo snel mogelijk over te stappen naar b.v. Vattenfall met een modelcontract maar nu begreep ik dat de meeste energiemaatschappijen tijdelijk geen modelcontract aanbieden :?

Ik zag wat voorbij komen over het energie van ANWB wat maandelijks opzegbaar is, maar deze tarieven zijn ook niet bijzonder laag te noemen.

Wat raden jullie aan, verschillende energieleveranciers benaderen om alsnog een modelcontract los te peuteren? Of toch maar voor ANWB gaan en afwachten wat de ontwikkelingen zullen zijn in de energie- en gasprijs?

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eftalou schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:28:
Ik twijfel nog wat te doen. Ik was ook klant bij Welkom Energie, had een jaarcontract vanaf 8-12-2020 en betaalde een voorschot van ongeveer €120 per maand. Onlangs de nieuwe mail van Eneco gehad, mijn nieuwe voorschot is €191, dat lijkt laag maar met de welbekende tarieven van Eneco ontzettend hoog.

Ik was ook van plan om zo snel mogelijk over te stappen naar b.v. Vattenfall met een modelcontract maar nu begreep ik dat de meeste energiemaatschappijen tijdelijk geen modelcontract aanbieden :?

Ik zag wat voorbij komen over het energie van ANWB wat maandelijks opzegbaar is, maar deze tarieven zijn ook niet bijzonder laag te noemen.

Wat raden jullie aan, verschillende energieleveranciers benaderen om alsnog een modelcontract los te peuteren? Of toch maar voor ANWB gaan en afwachten wat de ontwikkelingen zullen zijn in de energie- en gasprijs?
Ik heb net geprobeerd aan te melden bij ANWB, ingangsdatum is 8 december, dit is geen probleem maar kan dus niet per direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
Eftalou schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:28:

Je zou voor een 3 jarig contract kunnen gaan bij Delta, electra rond de 0.25, gas op 1.23.

Kun je online regelen en bijna direct over, duurt een dag of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
  • Laatst online: 30-11-2021
bankhanger1973 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ah dank je wel voor het melden. Ik probeer tussendoor te bellen maar is geen doen. Ik kwam er achter dat Oxxio in mijn leveringsovereenkomst een fout heeft gemaakt met normaal/daltarief. Mijn inschatting voor normaal verbruik staat ook bij dalverbruik. Terwijl dat niet klopt. Met een digitaal bierviltje doorgerekend en scheelt toch weer 15 euro per maand. Dus hopelijk kunnen ze dat nog fixen.
Moraaltje: Lees de leveringsovereenkomsten goed door ;)
Zolang de tarieven maar kloppen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossedemontu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
jossedemontu schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
Iemand die vandaag een modelcontract heeft genomen bij Delta energie al een bevestigingsmail ontvangen?
Zojuist om 22:07 de bevestingsmail gehad van Delta. Per direct overgestapt, ook meteen Eneco gemaild om mijn contract op te zeggen.

Zo, voorlopig twee maanden rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertEnergie schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:31:
[...]

Je zou voor een 3 jarig contract kunnen gaan bij Delta, electra rond de 0.25, gas op 1.23.

Kun je online regelen en bijna direct over, duurt een dag of 4
electra komt delta met 3 jarig contract op 31.8 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Op 30 september 2021 heb ik via gaslicht een jaarcontract bij Vattenfall afgesloten met start levering 5 november 2021.

Op de bevestiging van Vattenfall staat als einddatum contract 30 september 2022 met startdatum levering 5 november 2021.

Ik dacht dat de einddatum contract 5 november 2022 zou zijn (1 jaar na startdatum levering energie) en dan vanaf 30 september 2022 tot 5 november 2022 een variabel tarief. Maar het energiecontract vermeld namelijk niets over een variabel tarief. Klopt mijn redenering niet en heb ik nu een vast contract tot 30 september 2022 en kan ik dus per 30 september 2022 of 1 oktober 2022 eventueel overstappen?

daarnaast vind ik sowieso de "einddatum" niet duidelijk, is dat inclusief of exclusief die dag (30 september 2022) want dat is van belang voor het evt. overstappen. Gaat de levering bij nieuwe aanbieder dan 30 september of 1 oktober in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el4mdBB-5eWahvZ51VnhFKLyr-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uc4kFh25imEogPTlLKpiurd7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
dwdd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:55:
Op 30 september 2021 heb ik via gaslicht een jaarcontract bij Vattenfall afgesloten met start levering 5 november 2021.

Op de bevestiging van Vattenfall staat als einddatum contract 30 september 2022 met startdatum levering 5 november 2021.

Ik dacht dat de einddatum contract 5 november 2022 zou zijn (1 jaar na startdatum levering energie) en dan vanaf 30 september 2022 tot 5 november 2022 een variabel tarief. Maar het energiecontract vermeld namelijk niets over een variabel tarief. Klopt mijn redenering niet en heb ik nu een vast contract tot 30 september 2022 en kan ik dus per 30 september 2022 of 1 oktober 2022 eventueel overstappen?

daarnaast vind ik sowieso de "einddatum" niet duidelijk, is dat inclusief of exclusief die dag (30 september 2022) want dat is van belang voor het evt. overstappen. Gaat de levering bij nieuwe aanbieder dan 30 september of 1 oktober in?

[Afbeelding]
Je kan ergens in september overstappen. Als je dat binnen een bepaalde tijd (ik geloof twee maanden) vóór het aflopen van je contract doet, sluit de nieuwe leverancier meestal vanzelf aan op de einddatum.

En als je volgend jaar per 1 oktober wilt overstappen zou ik dat gewoon doen. Ergste geval betaal je één dag variabele tarieven, en dat kost hen meer aan administratie dan jou aan stroom en gas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRoq
  • Laatst online: 21-02-2023
BertEnergie schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:22:
[...]

Dat heeft Vattenfall voor mij gedaan, via de veel besproken verhuis optie, ik heb dit alleen via de website geregeld, geen contact met klantenservice oid
Toch blijft het bijzonder!
https://www.juridischloke...-energieprijzen-contract/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Compuchip87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:02:
[...]

Je kan ergens in september overstappen. Als je dat binnen een bepaalde tijd (ik geloof twee maanden) vóór het aflopen van je contract doet, sluit de nieuwe leverancier meestal vanzelf aan op de einddatum.

En als je volgend jaar per 1 oktober wilt overstappen zou ik dat gewoon doen. Ergste geval betaal je één dag variabele tarieven, en dat kost hen meer aan administratie dan jou aan stroom en gas :P
1 dag "te vroeg" overstappen kan me wellicht mn welkomstbonus/boete kosten, dan zou 1 dag later en dus 1 oktober verstandig zijn (tenzij in mijn geval het contract toch tot 5 november loopt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 20:55

[Afbeelding]
eiddatum 30 september is t/m 30 september, Overstappen dus per 1 oktober weer, maar bij een nieuw contract geef je toch aan dat het aansluitend moet zijn op je oude. Looptijden bij Vattenvalaanbiedingen zijn meestal gerekend vanaf afsluiten contractaanbieding (staat ook duidelijk de einddatum genoemd kan ik me herinneren) en levering start aansluitend aan je oude contract, het kan dus zo voorkomen dat je 1 jarig contract maar 10 maanden duurt (heeft te maken dat ze op moment van afsluiten de energie voor jou inkopen en niet speculeren met toekomstige prijsstijging en/of prijsdaling op de energiemarkt).

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Nu online
Ik zag hier diverse leden voorbij komen die moeite hadden een modelcontract af te sluiten. Maatschappijen komen daar nu ook openlijk voor uit.
Energieleveranciers Eneco en Vattenfall bieden nieuwe klanten niet of heel moeizaam de mogelijkheid aan een variabel contract af te sluiten, zo bevestigen zij desgevraagd aan NU.nl. (...) Eneco laat weten dat het bedrijf de tarieven niet langer op de website aanbiedt, maar klanten die dat per se willen en contact opnemen, kunnen alsnog een variabel contract afsluiten.
(...)
Eneco laat weten medio vorige maand te zijn gestopt met het aanbieden van de variabele contractvorm voor nieuwe klanten
De ACM gaat ermee aan de slag
Volgens toezichthouder ACM overtreden ze daarmee de regels.

"We hebben inmiddels meldingen erover gekregen van consumenten, dus daar gaan we mee aan de slag", zegt een woordvoerder van de toezichthouder. "Energieleveranciers hoeven niet alle contractvormen aan te bieden, maar een variabel ook wel modelcontract, moet wel altijd tot de mogelijkheden behoren voor nieuwe klanten."
https://www.nu.nl/economi...olgens-de-regels-aan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossedemontu
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
jossedemontu schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:49:
[...]

Zojuist om 22:07 de bevestingsmail gehad van Delta. Per direct overgestapt, ook meteen Eneco gemaild om mijn contract op te zeggen.

Zo, voorlopig twee maanden rust.
Vandaag de final check gedaan en de netbeheerder gebeld. Ik ben sinds vandaag (9-11) aangesloten bij Delta. Per direct overstappen kan dus gewoon. Tot ziens Eneco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Laatst online: 08:19
Nou dat zal ze eens leren, de ACM ... phoe-phoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
Delta levert geen variabele/model-contracten meer.
Want "Instructie van de leidinggevende".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

[Afbeelding]
Ik heb gelijkwaardig bij hen; mijn contract gaat in op 1 januari en zou ook 1 jaar duren. Echter is de einddatum 30 november. Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee, echter is het wel bijzonder te noemen dat een jaarcontract maar 11 maanden loopt. per 1-dec-2022 stap ik dus weer naar een ander over. Mijn contract heb ik trouwens direct bij hunzelf afgesloten gezien hun 300 euro Bol actie, dat was goedkoper dan via Gaslicht.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 23:11
olafmol schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat de catch hier is: wat is een "gemiddeld verbruik"?
Dat staat erbij; 3300 KWh en 1500 m3 gas.
Het gaat om bruto 60 euro per maand. De verhouding gas/elektra-tarieven is hier lastig te beoordelen, maar het lijkt qua maandprijs verhoging (als ik die op pricewise invul) op de tarieven van Essent 5 jaar t.o.v. de eerdere Vattenfall Modelcontract tarieven:

Gas: 1,14123 (inclusief belastingen)
Elektra: 0,30187 (inclusief belastingen)

Dat zijn bij lange na niet de Eneco-woekertarieven of de huidige tarieven die nog variabel/1 jaar of zelfs 3 jaar worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

[...]

Bovendien valt stadsverwarming ook buiten deze kreet...

Als je kijkt dat een kuub gas nu voor 1.50 euro voor een jaar vast kan zetten, en stroom voor bijna 40 cent, dan is de berekening snel te maken: per kuub gas betaal je zo'n 70 cent meer, en per kWh aan stroom zo'n 15 cent meer dan een jaar geleden. Je krijgt 265 euro 'cadeau' op je 'vermindering energiebelasting' waarmee je met 1500 m3 en 3500 kWh per maand zo'n 110 euro meer gaat betalen dan een jaar geleden.

heb je een A++ woning en verbruik je heel weinig stroom waardoor je jaarverbruik 600 kuub en 1500 kWh is dan zit je op die 30 euro per maand dat je meer kwijt bent...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
[...]

In artikel staat: "gemiddeld huishouden per jaar ongeveer verbruikt: 1500 m3 gas en 3300 kWh elektriciteit". Maar de 20 euro stijging is misleidend. Je gaat 60 per maand meer dokken. Door kabinet krijg je 40 euro terug. Maar die 40 had je ook gehad als het tarief niet was veranderd. Het verschil blijft 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
Zo, kogel door de kerk hier. Overgestapt op Frank Energie per 16 december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Frank Energie goochelt volgens mij met de vermindering energiebelasting in de prijs verrekend, waardoor het lager lijkt dan het is. Hoorde ik van een collega die ernaar had gekeken. Heb zelf geen onderzoek gedaan nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
SidewalkSuper schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:20:
Frank Energie goochelt volgens mij met de vermindering energiebelasting in de prijs verrekend, waardoor het lager lijkt dan het is. Hoorde ik van een collega die ernaar had gekeken. Heb zelf geen onderzoek gedaan nog :+
Dat is toch prima, dan is het nog duidelijker, want die vermindering zie ik al bij veel energieleveranciers verwerkt in het termijn bedrag. Dan weet je ongeveer wat het maandbedrag wordt. Nu maar hopen dat de gasprijs daalt _/-\o_ Positief blijven.

https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5303640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Ja, als je het maar weet is het prima natuurlijk.
Je kan alleen niet zeggen, de prijs is x ct per kWh lager dan ergens anders.

Het beste voor de meeste mensen is om overal de tarieven apart te weten, incl btw, want die kun je het beste tegen elkaar afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 11:38
bennierex schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:24:
Net "even" alle bij mij bekende tarieven op een rijtje gezet. Vooralsnog lijken alleen Essent, NLE en GreenChoice nog een variabel contract te willen afsluiten (voor zo lang het duurt). Ik overweeg Vandebron voor een jaar aan te kijken...
Iemand daar toevallig nu klant die mij een "vriendenlink" zou willen sturen? (https://vandebron.nl/vrienden)
edit:
Dank, ik ben inmiddels voorzien!

[Afbeelding]
Zo, dat is interessant. Je hebt niet toevallig ook de teruglevertarieven ergens staan? Sommige energieleveranciers hebben namelijk nog in de contractvoorwaarden dat ze jaarlijkse overschotten terugkopen tegen kale levertarieven. Dat is natuurlijk erg gunstig als je een royaal overschot produceert op jaarbasis, en geen gas gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

scoobs schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:27:
[...]

Zo, dat is interessant. Je hebt niet toevallig ook de teruglevertarieven ergens staan? Sommige energieleveranciers hebben namelijk nog in de contractvoorwaarden dat ze jaarlijkse overschotten terugkopen tegen kale levertarieven. Dat is natuurlijk erg gunstig als je een royaal overschot produceert op jaarbasis, en geen gas gebruikt. ;)
Helaas heb ik die niet overgenomen. Wij verbruiken jaarlijks meer dan dat de panelen opleveren, dus ik heb het daarom niet meegenomen in de vergelijking. Het klopt dat sommige leveranciers bij teruglevering een flink bedrag betalen. Ik meen ergens zelf €0,28/kWh gezien te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 11:38
Unitedconsumers doet 33/22ct voor piek/dal. Met een klein beetje sturen in je gedrag kun je denk ik makkelijk dat gemiddelde op 31ct/kwh teruglevering krijgen. Het is alleen jammer dat je nergens meer een 3-jarig contract kunt krijgen tegen deze mooi hoge tarieven. Dan heb je een PV installatie met zekerheid terugverdiend binnen de tijd van je energiecontract.

[ Voor 40% gewijzigd door scoobs op 09-11-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:08

[Afbeelding]
dit is het trucje wat ze bij vattenfall doen. je einddatum van het contract is 30 september maar om je welkomstbonus te ontvangen moet je een jaar stroomafnemen dus tot die 5 oktober (laatste paar dagen tegen variabel tarief).

je moet er rekening mee houden dat als je een overstap aanvraag ze die vanaf 1 oktober inlaten gaan want dan ben je "contractvrij" en krijg je dus niet je welkomstbonus. kijk hier heel goed na. ik heb dit ooit eens bij ze nagevraagd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zorgt er alleen maar voor dat die contracten weer terug komen maar met aangepaste tarieven denk ik...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miena21
  • Laatst online: 19-09 10:08
Net gebeld met Vattenfal. Ze hadden inderdaad net een bericht gekregen van hogere hand dat ze de contracten weer moeten aanbieden en het tarief is ook vers. Geen indexering pas op 1 januari dus.

Afgesproken dat ik per 25 november een modelcontract krijgt. €1.23 per m³ en €0.31 per kW

nog steeds hoog maar iets beter dan de ratten van Eneco!

Morgen krijg ik als het goed is het aanbod

[ Voor 27% gewijzigd door miena21 op 09-11-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:00

edautz

Meten is weten.

Gister variabel contract van Delta ontvangen. Ingangs datum per 1-12-2021.

Vanmorgen klanten service gebeld en gevraagd om de energie levering zsm te starten.

Toezegging gekregen dat Delta de levering morgen (10-11) gaat starten.

Dan ben ik tot 31-12 voorzien van normale tarieven. Twee warmtepomp leveranciers komen deze week langs voor een aanbieding en ik ga mijn zonnepaneel capaciteit verdubbelen als lange termijn oplossing.

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Da_maniaC schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:43:
[...]

Zorgt er alleen maar voor dat die contracten weer terug komen maar met aangepaste tarieven denk ik...
Is voor Eneco al gebeurd. Staan weer op de website inclusief tarief. Verrassing... Tarief is precies hetzelfde als wat de Ex Welkom klanten hebben gekregen. Extreem hoog dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

RenaldoN schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:41:
[...]

dit is het trucje wat ze bij vattenfall doen. je einddatum van het contract is 30 september maar om je welkomstbonus te ontvangen moet je een jaar stroomafnemen dus tot die 5 oktober (laatste paar dagen tegen variabel tarief).

je moet er rekening mee houden dat als je een overstap aanvraag ze die vanaf 1 oktober inlaten gaan want dan ben je "contractvrij" en krijg je dus niet je welkomstbonus. kijk hier heel goed na. ik heb dit ooit eens bij ze nagevraagd:
Dat hangt er ook weer vanaf wat je als welkomstbonus krijgt. De 300 euro Bol bon krijg je in de 4e maand van je contract. Verkoop je deze (of je verzilvert deze) dan heb je je bonus dus al na een paar maanden. Na 11 maanden loopt het contract gewoon af en kun je overstappen zonder jezelf in de vingers te snijden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
edautz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:57:
Gister variabel contract van Delta ontvangen. Ingangs datum per 1-12-2021.
Wat voor een tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Ik ben als WE gedupeerde per 3 november overgestapt naar het modelcontract van Vattenfall.
Ik krijg nu net van Eneco de eindafrekening per mail. 29,50 voor die 2 dagen dus. Ze halen het bedrag eind deze maand van mijn rekening. Wij zijn met vijf personen en een vrijstaand huis wel grootverbruikers.

[ Voor 13% gewijzigd door Paleda op 09-11-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dwdd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:18:
[...]

1 dag "te vroeg" overstappen kan me wellicht mn welkomstbonus/boete kosten, dan zou 1 dag later en dus 1 oktober verstandig zijn (tenzij in mijn geval het contract toch tot 5 november loopt. :?
Als je zorgt dat je in de switchtermijn van je nieuwe leverancier overstapt, zal alles automatisch op rolletjes lopen. Je hoeft dus niet bang te zijn voor het mislopen van je bonus of het oplopen van een boete.

https://www.providers.nl/...euwe%20energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

Product Ingangsdatum Tekendatum
DELTA Groene Stroom variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

Enkeltarief € 0,0840950 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,0926739 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,0749595 per kWh
Vaste leveringskosten € 5,75 per maand

DELTA Gas variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

Variabele leveringskosten € 0,3357992 per m3

Let op ODE en energiebelasting komen er nog bovenop, als ik het goed heb berekend kom ik op:

€0,217 piek
€0,200 dal
€0,77 gas

Deze tarieven zijn nog lager dan bij Welkom Energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
[...]

volgens mij hoef ik niet "een jaar" uit te dienen om de welkomstbonus te ontvangen, enkel moet ik de "einddatum" respecteren die in mijn geval dan 30 september 2022 is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM7bqnYZMCHAWtjTHGJ1Y3ga3JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g56fFJ1AFGoNJw5oGkcAkvoH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

[Afbeelding]
Ik zou het even navragen bij Vattenfall om eerlijk te zijn, zou me niets verbazen als er ergens iets fout gaat in de administratie. Het is eigenaardig dat je een jaarcontract afsluit met ingangsdatum X, en dat je dan 11 maanden vast krijgt en daarna over zou gaan op variabel.

Ik heb het nagekeken in mijn eigen contractbevestiging van Vattenfall en daar staat:

Contract afgesloten: 7 januari 2021
Start levering stroom: 1 februari 2021
Einddatum stroom: 31 januari 2022
Looptijd stroom: tot 12 maanden

Misschien dat bij jou het verschil is dat je midden in een maand begint met leveren, maar erg logisch lijkt het (mij) niet.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Ugchel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:14:
[...]

Ik zou het even navragen bij Vattenfall om eerlijk te zijn, zou me niets verbazen als er ergens iets fout gaat in de administratie. Het is eigenaardig dat je een jaarcontract afsluit met ingangsdatum X, en dat je dan 11 maanden vast krijgt en daarna over zou gaan op variabel.

Ik heb het nagekeken in mijn eigen contractbevestiging van Vattenfall en daar staat:

Contract afgesloten: 7 januari 2021
Start levering stroom: 1 februari 2021
Einddatum stroom: 31 januari 2022
Looptijd stroom: tot 12 maanden

Misschien dat bij jou het verschil is dat je midden in een maand begint met leveren, maar erg logisch lijkt het (mij) niet.
vattenfall bevestigd mij het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzLsf92Ib8FY0q20i3IE6avZL1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kz0BHB3Pi8aWXXXc6CB8Y18I.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
edautz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:13:
[...]

DELTA Groene Stroom variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

Enkeltarief € 0,0840950 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,0926739 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,0749595 per kWh

DELTA Gas variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

Variabele leveringskosten € 0,3357992 per m3

Let op ODE en energiebelasting komen er nog bovenop, als ik het goed heb berekend kom ik op:

€0,217 piek
€0,200 dal
€0,77 gas

Deze tarieven zijn nog lager dan bij Welkom Energie.
Delta Gas zit bij variabel/modelcontract op € 0,86 incl. btw incl. heffingen.
Zie: https://www.deltaenergie....oen-gas-november-2021.pdf
Die € 0,77 lijkt dus nogal laag.
Heb je niet ergens een fout met bv. de BTW gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 19:46
Hoi1966 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:18:
Zo, kogel door de kerk hier. Overgestapt op Frank Energie per 16 december :)
Ook ik zit te denken aan overstappen naar Frank. Kan alleen nog maar weinig reviews vinden. Ze bestaan ook nog maar een goed jaar dus begrijpelijk dat er nog niet veel over geschreven is vwb reviews.

Wie heeft er hier al langer, vanaf een half jaar ongeveer, ervaring met Frank en wil die hier delen? Ben dan vooral benieuwd naar de fluctuaties in de prijs en of die de werkelijke inkoopprijzen volgen.

Ook benieuwd of de prijs gemiddeld ook echt gunstiger uitkomt dan bij een vast contract. Ik heb de site van Frank doorgenomen en weet dus wat ze doen en hoe. maar hoor graag echte ervaringen. Ook op andere gebieden zoals bereikbaarheid, klantenservice etc.

Bedankt alvast voor het delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

En waar staaf je deze stelling op? Ik vind dit meer iets voor bij de borrelpraat (nee, geen aandelen Vattenfall hier ;))

Paar jaar terug had ik ook een contract bij Vattenfall van circa 11,5 maanden. Gewoon netjes afgerekend inclusief overstapbonus. Ik vermoed dat ze naar beneden afronden naar hele maanden.

edit: plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bKdszss/vatt.png

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 09-11-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
thunder68 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:28:
[...]

Ook ik zit te denken aan overstappen naar Frank. Kan alleen nog maar weinig reviews vinden. Ze bestaan ook nog maar een goed jaar dus begrijpelijk dat er nog niet veel over geschreven is vwb reviews.

Wie heeft er hier al langer, vanaf een half jaar ongeveer, ervaring met Frank en wil die hier delen? Ben dan vooral benieuwd naar de fluctuaties in de prijs en of die de werkelijke inkoopprijzen volgen.

Ook benieuwd of de prijs gemiddeld ook echt gunstiger uitkomt dan bij een vast contract. Ik heb de site van Frank doorgenomen en weet dus wat ze doen en hoe. maar hoor graag echte ervaringen. Ook op andere gebieden zoals bereikbaarheid, klantenservice etc.

Bedankt alvast voor het delen!
Gezien de situatie rondom Welkom Energie en voorheen Energieflex zou ik niet zomaar kiezen voor weer een kleine speler op de turbulente markt. Tenzij je het risico wilt lopen natuurlijk. Maar er zijn momenteel meerdere leveranciers die in zwaar weer verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:52
Dat frank is toch gewoon precies hetzelfde als easy energy en Anwb, die al veel langer bestaan. Of heb ik het nu mis?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Eindafrekening ontvangen van Eneco, 4,5 euro voor 3 dagen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 09-11-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

Fighter315 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:20:
[...]

Klopt. Viel me ook al op. In de aanbieding gaven ze aan dat de tarieven inclusief BTW zijn. De energiebelasting en ODE zijn vast 0,09428 en 0,03 per kWh en voor gas 0,34856 en 0,0851 per m3.

Als je deze optelt kom je op de genoemde bedragen.

Mocht het toch €0,86 zijn dan nog geen probleem t.o.v. de €1,80 van Eneco als Welkom Energie gedupeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
dwdd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:32:
[...]

Gezien de situatie rondom Welkom Energie en voorheen Energieflex zou ik niet zomaar kiezen voor weer een kleine speler op de turbulente markt. Tenzij je het risico wilt lopen natuurlijk. Maar er zijn momenteel meerdere leveranciers die in zwaar weer verkeren.
Terecht punt; heb ik ook aan gedacht. Ik word vandaag door hen gebeld om mijn vragen te kunnen stellen.
(chat doen ze goed via hun website, gisterenavond rond 22.00 had ik een echte medewerker van hen die nog reageerde op mijn vragen).

Juist het feit dat je bij hen de actuele tarieven betaald, en zij dus geen inkoops-verliezen hebben of iets dergelijks doet mij verwachten dat een failiet gaan niet snel te verwachten is. Als ik meer weet vanuit het contact wat ik met hen ga hebben dan deel ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
edautz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:34:
[...]

Klopt. Viel me ook al op. In de aanbieding gaven ze aan dat de tarieven inclusief BTW zijn. De energiebelasting en ODE zijn vast 0,09428 en 0,03 per kWh en voor gas 0,34856 en 0,0851 per m3.

Mocht het toch €0,86 zijn dan nog geen probleem t.o.v. de €1,80 van Eneco als Welkom Energie gedupeerde.
Precies. In het prijzenblad zijn de vette bedragen links incl. btw incl. heffingen. Dus de all-in tarieven. De uitsplitsingen rechts ervan zijn echter allemaal excl. btw. De btw zie je daar ook apart genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit ook even te kijken naar Delta, via de site zie ik prijzen van +/- 1,49 per kuub gas voor 1jr vast.
Hoe krijg je de variable variant zo snel mogelijk? Wil wel af van Eneco met hun belachelijke prijzen.
Kijk volgend jaar wel verder als de prijzen zakken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Harmen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:44:
Zit ook even te kijken naar Delta, via de site zie ik prijzen van +/- 1,49 per kuub gas voor 1jr vast.
Hoe krijg je de variable variant zo snel mogelijk? Wil wel af van Eneco met hun belachelijke prijzen.
ik heb ze net aan de lijn gehad. Maar 1e lijns kunnen niks direct doorvoeren. ik word van de week ergens teruggebeld over een modelcontract door een andere afdeling. Ik denk dat ze nog even de tarieven aan het verhogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
menzo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:32:
Dat frank is toch gewoon precies hetzelfde als easy energy en Anwb, die al veel langer bestaan. Of heb ik het nu mis?
Concept is inderdaad hetzelfde. Waar Frank wat mij betreft een streepje voor heeft is met de mogelijkheden via de app die zij bieden. Ook het feit dat je een seintje krijgt als de prijs zakt zodat je een gunstig moment kiest voor vaatwasser/wasmachine of andere verbruikers die planbaar zijn lijkt mij handig.
Overigens ben ik in de ervaringen ook benieuwd naar of die app in de praktijk ook echt lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
Harmen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:44:
Delta biedt geen variabel meer aan. Deden ze tot vorige week (en wellicht gisteren) kennelijk nog wel, maar vanmorgen zeiden ze telefonisch tegen mij dat ze nu geen variabel meer bieden...... ook al staat allerlei info op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, houd het topic ff in de gaten. Wel een zootje met die energieleveranciers. Het is niet echt transparant die energiemarkt. 8)7

Denk dat we ff geduld moeten hebben, wacht nog wel een paar dagen....

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 09-11-2021 11:01 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
edautz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:34:
[...]

Ook over de energiebelasting en ODE betaal je BTW ( 8)7 ). Zit daar misschien het verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
pdukers schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ook over de energiebelasting en ODE betaal je BTW ( 8)7 ). Zit daar misschien het verschil in?
In het prijzenblad zijn de vette bedragen links incl. btw incl. heffingen. Dus de all-in tarieven. De uitsplitsingen rechts ervan (die niet vet zijn), zijn allemaal excl. btw. De btw zie je daar ook apart genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Ik heb vanmorgen nog eens gebeld met Oxxio om te zien of ik het voor elkaar kon krijgen om mijn contract al eerder in te laten gaan. Deze (overigens heel vriendelijke) meneer gaf mij aan dat Eneco als moederbedrijf van Oxxio hier bovenop zit om dit te voorkomen. Meneer gaf eerlijk toe dat zelfs zijn teamleider er op let dat ze mensen niet eerder gaan overzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:40
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:
Eindafrekening ontvangen van Eneco, 4,5 euro voor 3 dagen. :)
Nice. Had je zelf iets opgezegd of heeft de nieuwe leverancier dat voor je gedaan? (ben zelf per 2-11 bij Vattenfall)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
KaliBaba schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:01:
[...]

Nice. Had je zelf iets opgezegd of heeft de nieuwe leverancier dat voor je gedaan? (ben zelf per 2-11 bij Vattenfall)
Heeft vattenfall gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Harmen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:51:
Hmmm, houd het topic ff in de gaten. Wel een zootje met die energieleveranciers. Het is niet echt transparant die energiemarkt. 8)7

Denk dat we ff geduld moeten hebben, wacht nog wel een paar dagen....
Ben Woldring kom er maar in ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
dwdd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:32:
[...]

Frank rekent met dagprijzen, dus veel risico zullen ze niet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 09:22
Dankzij dit topic ben ik op 3 november overgestapt naar Vattenfall met het (toen nog) gunstige modelcontract. Hierdoor heb ik ieder geval twee maanden betaalbare energie, bedankt allemaal voor de tips!

Zojuist eindafrekening van Eneco gekregen: EUR 1,45 voor 2 dagen. Het was die twee dagen zonnig, zonnepanelen hebben hun werk gedaan. Gelijk maar betaald, hiermee hoofdstuk Eneco kunnen sluiten.

Nu is het vooral wachten op de eindafrekening van Welkom Energie, volgens mijn eigen berekening zou ik zo'n 1.200 euro terugkrijgen, rekening houdende dat ik de laatste termijn gestorneerd hebt. Het zou heel fijn zijn als daar nog een deel van terugkomt, maar ik doe voorzichtig de aanname dat ik er niks meer van zie.

Vanaf januari wellicht een andere leverancier zoeken, ik ben benieuwd naar de tarieven.

[ Voor 3% gewijzigd door Scoopbles op 09-11-2021 11:08 . Reden: Iets aangepast, eigenlijk in verkeerd topic geplaatst ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

olafmol schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:04:
[...]
Ben Woldring kom er maar in ;P
Ja kom er maar in! Via hem ben ik overgestapt op Welkom Energie. :z

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 11:15
Hoi1966 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:05:
[...]

Frank rekent met dagprijzen, dus veel risico zullen ze niet lopen.
Daarnaast kun je zo weer over naar een ander modelcontract of andere dagprijsspeler.
Volgens mij is er voor de klant weinig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
Fighter315 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:20:
[...]

ik denk dat je hier wat mist. Ik heb vorig jaar mei voor 3 jaar vast gekozen bij Delta, toen waren de prijzen super laag: (alles inclusief/totaalprijs)

KWH
enkel 0,22
normaal 0,23
dal 0,21

Gas
0,78

destijds met €100 cashback

Als ik je prijzen nu zie zou Delta de prijzen hebben laten zakken, wat mij onwaarschijnlijk lijkt in deze tijden?

[ Voor 3% gewijzigd door caspar M op 09-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
dwdd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:14:
[...]

volgens mij hoef ik niet "een jaar" uit te dienen om de welkomstbonus te ontvangen, enkel moet ik de "einddatum" respecteren die in mijn geval dan 30 september 2022 is.
[Afbeelding]
je kan het nog even navragen maar zo was het bij mij in 2019 wel. ik heb dit toen nagevraagd en toen was het expliciet korting krijg je na 12 maanden maar je contract kan korter lopen. ga je weg voor de 12 maanden dan krijg je de bonus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Harmen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:07:
[...]

Ja kom er maar in! Via hem ben ik overgestapt op Welkom Energie. :z
Ik vraag mij af of zo'n prijsvergelijker gelijk bij aanvang zijn aanbrengbonus krijgt of pas na uitdiening van het contract. Indien het eerste dan kan hij ook de gedupeerden wel tegemoet komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Wolly schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:09:
[...]

Ik vraag mij af of zo'n prijsvergelijker gelijk bij aanvang zijn aanbrengbonus krijgt of pas na uitdiening van het contract. Indien het eerste dan kan hij ook de gedupeerden wel tegemoet komen :+
De prijsvergelijkers moeten beter voortaan ook een solvabiliteitsindicatie weergeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
caspar M schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:08:
[...]

ik denk dat je hier wat mist. Ik heb vorig jaar mei voor 3 jaar vast gekozen bij Delta, toen waren de prijzen super laag: (alles inclusief/totaalprijs)

KWH
enkel 0,22
normaal 0,23
dal 0,21

Gas
0,78

Als ik jou prijzen zie zou Delta de prijzen gedaald zijn, wat mij onwaarschijnlijk lijkt in deze tijden?
in deze thread worden er vaak appels met peren vergeleken. Vaak wordt er bij een "tarief" niet vermeld of het incl of excl BTW, variable overheidsheffingen, vaste leveringskosten of vaste netbeheerderskosten is.

Daarom zijn "losse" bedragen zonder context niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Cheesy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:31:
[...]

En waar staaf je deze stelling op? Ik vind dit meer iets voor bij de borrelpraat (nee, geen aandelen Vattenfall hier ;))

Paar jaar terug had ik ook een contract bij Vattenfall van circa 11,5 maanden. Gewoon netjes afgerekend inclusief overstapbonus. Ik vermoed dat ze naar beneden afronden naar hele maanden.

edit: plaatje erbij:
[Afbeelding]
nee geen borrelpraat, maar mijn contract was al van 2018 naar 2019 dus wie weet dat ze dat later hebben aangepast. correctie 2017 naar 2018 al. was toen nog wel Nuon.

[ Voor 3% gewijzigd door RenaldoN op 09-11-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
olafmol schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:12:
[...]

in deze thread worden er vaak appels met peren vergeleken. Vaak wordt er bij een "tarief" niet vermeld of het incl of excl BTW, variable overheidsheffingen, vaste leveringskosten of vaste netbeheerderskosten is.

Daarom zijn "losse" bedragen zonder context niet te vergelijken.
ik geef aan dat het hier om de totaalprijs gaat , dus inclusief alles. (maar zonder de vaste leverkosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonnekreek
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:20
Ik heb zojuist het volgende bericht gehad van Frank Energie
Voormalig klanten van Welkom Energie die weg willen bij Eneco lijken daar pas na 1 december weg te mogen.
Eneco schijnt aangegeven te hebben geen boetes te geven als mensen toch per direct vertrekken, maar ze willen ze ook aan hun opzegtermijn houden. Wat dit allemaal precies betekent kun je het beste bij Eneco vragen. Wil je op safe spelen, dan houd je rekening met de 30 dagen opzegtermijn.
Andere klanten nemen de gok dat Eneco echt geen boete gaat geven na dit fiasco en stappen toch per direct over.
Wat ons betreft kunnen we indien gewenst al per de volgende werkdag starten!
Mijn vraag is nu of het nu wel verstandig is om dit te doen?

Uit de reactie lijkt het alsof ik geen risico loop maar toch voelt het nog niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighter315
caspar M schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:08:
[...]

KWH
enkel 0,22
normaal 0,23
dal 0,21

Gas
0,78

Als ik je prijzen nu zie zou Delta de prijzen hebben laten zakken, wat mij onwaarschijnlijk lijkt in deze tijden?
Welke prijzen zie je dan van mij? Laat staan lagere prijzen? Ik zei dat gas variabel op € 0,86 zit. Kun je vinden op hun site: https://www.deltaenergie....oen-gas-november-2021.pdf. Actuele lijst per 1-nov. Zie pagina 2 en dan 3e tabel.
Let wel, de vette bedragen links zijn steeds de all-in bedragen, dus Incl. btw en Incl. heffingen. De niet-vette bedragen zijn de onderliggende heffingen Excl. btw. De btw zie je rechts ook apart vermeld.
Overigens bieden ze geen variabel meer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
tonnekreek schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:17:
Ik heb zojuist het volgende bericht gehad van Frank Energie

[...]

Mijn vraag is nu of het nu wel verstandig is om dit te doen?

Uit de reactie lijkt het alsof ik geen risico loop maar toch voelt het nog niet helemaal goed.
Ik ben al weer weg bij Eneco en heb netjes een eindafrekening gekregen ZONDER boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
RenaldoN schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:13:
[...]

nee geen borrelpraat, maar mijn contract was al van 2018 naar 2019 dus wie weet dat ze dat later hebben aangepast. correctie 2017 naar 2018 al. was toen nog wel Nuon.
Vattenfall geeft uitsluitsel, einddatum contract is bepalend en dus 30 september 2022:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQpve42o4YgjBrT9XBapJgLzOIA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WynbCJa6DEjhesV7fuyWwrxZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-11-2021
Bij oxxio kun je niet meer online een modelcontract aangaan, alleen telefonisch. Iemand die de wachttijd weet ? En de prijzen nog hetzelfde zijn als vorig weekend online ?
Pagina: 1 ... 79 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4