Onderweg naar de onderkant, past allemaal mooi in het patroon:
Gisteravond weer wat kooporders geraakt. Het kan nog prima een stuk lager, maar als Bitcoin straks weer op >150k staat dan maakt dat allemaal niet zoveel uit.
Misschien ook wel interessant om naar te kijken. In de vorige run had je 1 hele duidelijke uptrend. Start +-nov 2022/jan 2023 en eindigde oktober 2025:
Stel dat in februari 2026 de bodem al is aangetikt en vanaf daar de stijgende lijn alweer is ingezet, dan kom je grofweg op dit plaatje uit:
Op de monthly:
Zou in april - juni 2027 een Bitcoin koers van 150+ k geven. >2x zo hoog als de huidige koers. Nog even los van of Bitcoin daar uit het patroon breekt omdat de cycle anders te kort is. Dus wat mij betreft nu beter gaandeweg al flufjes bijkopen dan later op 100+k balen dat je de boot hebt gemist.
Kan het nog lager dan nu? Jazeker, veel lager! Maar kijk je naar alle eerdere raakpunten van de groene lijn en de koers, dan zie je dit:
Dec 2018/Jan 2019:
Maart/april 2020 ivm Corona:
Nov 22-jan 23:
En nu:
Meestal is de vieze rode candle met dikke wick de low en gaat de koers daarna weer omhoog. De groene lijn wordt dan bijv. kort daarna nogmaals aangetikt, maar wel op een hoger punt. En de groene box verwacht ik evt. ook nog wel een doorzakker door de groene lijn gezien de 4 jaars cycle. Daar zou historisch gezien de low plaatsvinden, dus daar moet je in je achterhoofd wel rekening mee houden. Die low zou dan net zo laag zijn en waarschijnlijk ook wicken tot +-58k net als die van feb 2026, vorige maand.
Geen garanties uiteraard, uiteindelijk doe ik ook maar wat, heb geen glazen bol. Maar áls er hierna weer zoals we van Bitcoin gewend zijn een bullrun start én de koers naar bijv. 150k of hoger gaat, dan is dit geen vreemde regio om iedere week/maand t/m bijv. oktober 2026 in te schalen. Historisch gezien slim, echter is niets voor de eeuwigheid, ook Bitcoin en de 4-jaars cycle zijn dat niet. Dus maak je eigen plan, maar kijk daarbij goed naar het verleden en ga niet op 100-150k weer klagen dat je de boot hebt gemist al voelt het (en kan het zeker!!!) dat Bitcoin nog 50% van zijn waarde tot de bodem kan verliezen. Ja, die kans is er, maar hier heb ik wel zo vaak gedacht: Oeh, ETH staat op 70 USD, zal ik nu weer instappen: Nee, als ie 35 USD is ben ik de helft van mijn geld kwijt! Om vervolgens in augustus 2025 5000 USD/stuk op de borden te zien...
Afijn, ik ben aan het inschalen. Kan het lager: Jazeker! Maakt dat uit? Niet als Bitcoin over een tijdje weer nieuwe highs neerzet. Stap daarom niet ineens volledig in maar gaandeweg. Dan pak je evt. ook nog wat lagere regionen mee.