Ik chat nu via whatsapp met Vattenvall en heb hetzelfde gevraagd. Dit kreeg ik als antwoord:Mnaada schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:57:
[...]
Ik vraag me ook af hoe dit zit. Toen ik van Oxxio maar Welkom Energie ging regelde Welkom alles. Moet ik 1 november meteen Eneco bellen? Heb nu mijn Vattenfal contract per 1 december gedaan.
EDITWij kunnen helaas per 1 november de overstap niet voor je melden, dit omdat alle berichten over overstappen zullen worden geblokkeerd tot waarschijnlijk 1 december. .
Wat ik wel voor je kan doen, is het contract wat jij vanmorgen hebt aangevraagd per vandaag als en verhuismelding doorgeven.
Dan zal dit vandaag nog verwerkt worden en zal je contract bij ons ook per vandaag ingaan.
Uiteraard behoudt jij dan alle voorwaarden van het contract en je opzegtermijn van 14 dagen.
Echter wil ik je er dan wel op wijzen dat alle correspondentie die je van ons gaat ontvangen vermeld zal worden als een verhuizing, dat dit geen verwarring bij je oplevert 😉, Het gaat dan om een andere administratieve handeling.
Ik ga maandag gewoon bellen naar Eneco en opzeggen zodat de 30 dagen termijn ingaan. Als het dan toevallig door Vattenfall ook gebeurd (mocht deze persoon het fout hebben) dan zit ik tenminste goed.
Ze heeft nog geen antwoord gegeven op mijn vraag dat als ik het vandaag zou laten ingaan, ik geen contractbreuk zou plegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Sheppie op 29-10-2021 16:00 ]
/f/image/KAeiGWvE2alGqRAJMKslJR7b.png?f=fotoalbum_large)