Dank voor de tip, @reneeke1970 Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Dus dat kan ook nog... Is dat aan te raden? Vooral ook in deze tijden van onstuimigheid en eventueel omvallende leveranciers.reneeke1970 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:33:
[...]
Ook al aan gedacht om stroom en gas bij verschillende leveranciers onder te brengen?
Dus blijven zitten met stroom en over stappen met gas.....
Handig toch, val je ook maar om met 1 product.Hendriks1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:47:
[...]
Dank voor de tip, @reneeke1970 Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Dus dat kan ook nog... Is dat aan te raden? Vooral ook in deze tijden van onstuimigheid en eventueel omvallende leveranciers.
En je gaat nu toch variabel dus welkomst bonus maakt in dit geval niet uit om op te letten.
Kijk op gas licht punt com wat de goedkoopste per product is en doe de optelsom
1 PVoutput . Dongen NB
@Hendriks1 zijn het bij beide kale gas tarieven dus zonder ode?
Goedemiddag,
Ik ben een vrij nieuw hier, al lees ik al lange tijd mee.
Ik zit met het volgende. Onlangs samen met mijn zoontje verhuisd naar onze nieuwe woning.
Welke gasloos is en 19 zonnepanelen heeft, heel erg luxe gezien we uit een oude slecht geisoleerde woning komen. Nu heb ik mijn energiecontract meegenomen van de oude woning (21 ct. inkoop per kWh en -0,05 ct terugleververgoeding per kWh). Mijn contract verloopt per 1-1-22. Waar moet ik rekening mee houden of naar kijken als ik een nieuw contract afsluit? Ik heb er niet al teveel kaas van gegeten
dus tips zijn welkom.
Alvast bedankt als je de moeite wilt nemen dit te lezen en me een beetje op weg te helpen
Ik zit met het volgende. Onlangs samen met mijn zoontje verhuisd naar onze nieuwe woning.
Welke gasloos is en 19 zonnepanelen heeft, heel erg luxe gezien we uit een oude slecht geisoleerde woning komen. Nu heb ik mijn energiecontract meegenomen van de oude woning (21 ct. inkoop per kWh en -0,05 ct terugleververgoeding per kWh). Mijn contract verloopt per 1-1-22. Waar moet ik rekening mee houden of naar kijken als ik een nieuw contract afsluit? Ik heb er niet al teveel kaas van gegeten
Alvast bedankt als je de moeite wilt nemen dit te lezen en me een beetje op weg te helpen
Je bent gasloos en je hebt PV. Dat is heel fijn, Dat betekent dat je alleen last hebt van de hogere stroomprijzen als:carmenn87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:44:
Goedemiddag,
Welke gasloos is en 19 zonnepanelen heeft, heel erg luxe gezien we uit een oude slecht geisoleerde woning komen. Nu heb ik mijn energiecontract meegenomen van de oude woning (21 ct. inkoop per kWh en -0,05 ct terugleververgoeding per kWh). Mijn contract verloopt per 1-1-22. Waar moet ik rekening mee houden of naar kijken als ik een nieuw contract afsluit? Ik heb er niet al teveel kaas van gegetendus tips zijn welkom.
1. na 2022 de saldering niet meer 1 op 1 is - maar dat gaat heel geleidelijk
2. je veel meer stroom consumeert dan je teruglevert - want daar betaal je het volle pond over
Zonder je specifieke casus te kennen (en jij ook nog niet vermoed ik) verwacht ik geen grote impact.
Nieuwsgierig of anderen in dit draadje er iets van vinden.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Waarmee verwarm je het huis? Is dat met elektriciteit (bijv. warmtepomp) of iets als stadsverwarming?carmenn87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:44:
Welke gasloos is en 19 zonnepanelen heeft, heel erg luxe gezien we uit een oude slecht geisoleerde woning komen.
Als je namelijk geen elektriciteit gebruikt om te verwarmen, neem ik aan dat je een flink overschot opwekt met 19 zonnepanelen. Dus dan zijn de vaste leveringskosten en het teruglevertarief het belangrijkst?
Bedankt voor je reactieerwn schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:44:
[...]
Waarmee verwarm je het huis? Is dat met elektriciteit (bijv. warmtepomp) of iets als stadsverwarming?
Als je namelijk geen elektriciteit gebruikt om te verwarmen, neem ik aan dat je een flink overschot opwekt met 19 zonnepanelen. Dus dan zijn de vaste leveringskosten en het teruglevertarief het belangrijkst?
De woning wordt verwarmd middels een warmtepomp. Ik heb geen idee wat het verbruik hiervan is.
En maakt het dan nog uit wat het verschil is tussen het normaal tarief en het teruglevertarief? Ik zag bijvoorbeeld bij United Consumers 46 ct. normaal tarief en 31 ct. teruglevertarief per kWh. Of via Delta 21 ct. normaal tarief en 21 ct. teruglevertarief per kWh. Ik heb dan eerlijk gezegd geen flauw idee waar ik beter mee af ben? Nu zit ik in een hele luxe positie overigens, en vraag me af of het wel fair is dat ik jullie om advies vraag
Bedankt voor je reactieBoeryepes schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:27:
[...]
Je bent gasloos en je hebt PV. Dat is heel fijn, Dat betekent dat je alleen last hebt van de hogere stroomprijzen als:
1. na 2022 de saldering niet meer 1 op 1 is - maar dat gaat heel geleidelijk
2. je veel meer stroom consumeert dan je teruglevert - want daar betaal je het volle pond over
Zonder je specifieke casus te kennen (en jij ook nog niet vermoed ik) verwacht ik geen grote impact.
Nieuwsgierig of anderen in dit draadje er iets van vinden.
Bij overproductie, dus meer terugleveren dan je opneemt, is een zo hoog mogelijk teruglevertarief interessant maar dan moet je je verbruik kennen.carmenn87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:57:
[...]
Bedankt voor je reactie![]()
De woning wordt verwarmd middels een warmtepomp. Ik heb geen idee wat het verbruik hiervan is.
En maakt het dan nog uit wat het verschil is tussen het normaal tarief en het teruglevertarief? Ik zag bijvoorbeeld bij United Consumers 46 ct. normaal tarief en 31 ct. teruglevertarief per kWh. Of via Delta 21 ct. normaal tarief en 21 ct. teruglevertarief per kWh. Ik heb dan eerlijk gezegd geen flauw idee waar ik beter mee af ben? Nu zit ik in een hele luxe positie overigens, en vraag me af of het wel fair is dat ik jullie om advies vraagHet is meer dat ik het belangrijk vind om me te verdiepen en mijn kennis hierin te verbreden.
Je hebt de volgende getallen om mee te rekenen
1. totale opwek PV en deze valt uiteen in
1a. eigen verbruik ('gratis') en
1b. teruglevering
2. totale verbruik uit het net
is 2 > 1b dan wil je een zo goedkoop mogelijk normaal tarief (dit is de 46 cq. 21ct)
is 1b > 2 dan wil je een zo hoog mogelijk teruglever tarief (de 31 c1. 21ct)
Ik heb geen warmtepomp maar gevoelsmatig verbruiken die meer dan de 19 panelen terugleveren kunnen.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
1.56 va vandaag all in prijs bij energie direct.Roos79 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:34:
@Hendriks1 zijn het bij beide kale gas tarieven dus zonder ode?
0.82 bij vattenfall all in prijs, mits ze niet tussendoor verhogen, tot 1 januari. Daarna zal het gaan stijgen...
Denk tussenin nog easyenergie? de dagprijzen bij hun zijn volgens mij 1,25 euro voor gas.Hendriks1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:29:
[...]
1.56 va vandaag all in prijs bij energie direct.
0.82 bij vattenfall all in prijs, mits ze niet tussendoor verhogen, tot 1 januari. Daarna zal het gaan stijgen...
Bij mij is enkel 1 jaar vast Eneco nog beschikbaar, die overigens nu nog maar 90% duurder is dan Vattenfall variabel. Ben erg benieuwd wat er bij jouw uitkomt. Ik heb geen screenshots gemaakt, maar dit lijkt heel erg op dagprijzen.Kees-Jan schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:11:
[...]
ik zie dit:
[Afbeelding]
Eneco is (meer dan) 2x zo veel![]()
![]()
Ik kan me niet voorstellen dat Eneco op 1 juli al deze prijzen had voor een model- of variabel contract
Dan is het best aardig idd alleen kan je nu niet meer naar de model contract paginaHendriks1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:29:
[...]
1.56 va vandaag all in prijs bij energie direct.
[ Voor 20% gewijzigd door Roos79 op 01-11-2021 18:26 ]
VattenfalRoos79 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:14:
[...]
Had geen screen shot gemaakt maar bij vattenfall had je wel nog met iets te maken dacht ik.
Kan nu niet meer naar de model contract pagina
Dit zijn de prijzen van het Vattenfall modelcontract zoals ik die heb ontvangen:Roos79 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:14:
[...]
Had geen screen shot gemaakt maar bij vattenfall had je wel nog met iets te maken dacht ik.
Kan nu niet meer naar de model contract pagina
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Uw tarieven voor stroom Modelcontract Stroom Tarief (incl. btw) Variabele kosten per kWh Variabele leveringskosten normaaltarief € 0,093412 Overheidsheffingen € 0,150379 Totaal variabele leveringskosten normaaltarief (0 - 10.000 kWh) € 0,243791 Variabele leveringskosten daltarief (21.00 - 07.00 uur en weekend) € 0,077440 Overheidsheffingen € 0,150379 Totaal variabele leveringskosten daltarief (0 - 10.000 kWh) € 0,227819 Uw tarieven voor gas Modelcontract Gas Tarief (incl. btw) Variabele kosten per m3 Variabele leveringskosten € 0,299838 Overheidsheffingen € 0,524729 Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m3) € 0,824567 Vaste kosten per dag per maand per jaar Vaste leveringskosten € 0,196915 € 5,99 € 71,87 Netbeheerkosten (Enexis G6 < 4000 m3) € 0,497310 € 15,13 € 181,52 |
Zijn bovengenoemde prijzen van Vattenfal alleen in bepaalde situaties beschikbaar? Wanneer ik op hun website een aanvraag doe krijg ik hele andere tarieven te zien.
Dan zit je waarschijnlijk naar jaar of 3-jaars contracten te kijken, niet een model contract met tarieven die tot 1 januari gelden.ran-dy schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:57:
Zijn bovengenoemde prijzen van Vattenfal alleen in bepaalde situaties beschikbaar? Wanneer ik op hun website een aanvraag doe krijg ik hele andere tarieven te zien.
Modelcontract grijze stroom en gasran-dy schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:57:
Het Vattenfall modelcontract, dat per definitie een variabel contract is, is niet meer online af te sluiten en de prijzen staan ook niet meer op de website. Zou nog wel via de klantenservice af te sluiten moeten zijn.
Klopt inderdaad.mwa schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:35:
[...]
Dan zit je waarschijnlijk naar jaar of 3-jaars contracten te kijken, niet een model contract met tarieven die tot 1 januari gelden.
Vandaar. Ik had er nog nooit van gehoord. Toch de moeite waard om eens te bellen dus.pdukers schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:45:
Het Vattenfall modelcontract, dat per definitie een variabel contract is, is niet meer online af te sluiten en de prijzen staan ook niet meer op de website. Zou nog wel via de klantenservice af te sluiten moeten zijn.
pfiew, geen hele verkeerde gedachte geweest...klein mazzeltjecoldasice schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:21:
[...]
Ik heb hem zojuist afgesloten. Het aanbod is te goed om te laten lopen. Als veel mensen van Welkom diezelfde overstap maken, kan het ook zomaar gebeuren dat Vattenfall een tijdelijk stop inlast en dan ben je alsnog een aap gelogeerd..
Het model contract bij Vattenfall is helaas niet meer af te sluiten voor nieuwe klanten krijg ik net door van de klantenservice. Helaas.
Niets helaas, het is wettelijk verplicht.Simonsters schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:26:
Het model contract bij Vattenfall is helaas niet meer af te sluiten voor nieuwe klanten krijg ik net door van de klantenservice. Helaas.
https://www.acm.nl/nl/pub...ranciers%20zelf%20bepalen.
Ben benieuwd hoe dit einde maand gaat zijn als iedereen het goedkoopste tarief per 1 januari gaat zoeken.Simonsters schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:26:
Verwijderd
Denk dat er bij Vattenfall iemand heeft zitten slapen en flink op z'n donder krijgt.
Ook heel benieuwd nu marktprijzen zakken en stabiliseren of de energiekorting van 8,4ct/kwh volgend jaar blijft. Kan nog wel eens een goedkoop stookjaar worden dan
Ook heel benieuwd nu marktprijzen zakken en stabiliseren of de energiekorting van 8,4ct/kwh volgend jaar blijft. Kan nog wel eens een goedkoop stookjaar worden dan
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2021 20:46 ]
Mijn contract bij Essent loopt af op 3/1/22, zou dan overstappen naar Welkom Energie maar dat gaat dus niet door. Vrees dat er weinig anders op zit dan maar een paar maanden bij het variabele tarief van Essent te blijven.
Ik heb inmiddels wel een winback aanbod van Budget Energie gekregen en voorlopig geaccepteerd voor een 3 jarig contract. Prijzen voor electriciteit zijn € 0,31044 (Normaal) / 0,27898 (Dal) en voor gas € 1,08156 per m3.
Lijkt me op zichzelf wel redelijk, al is het wel zo dat het contract pas in gaat op 30-4-2022. Daarnaast is de looptijd van 3 jaar natuurlijk wel lang als de prijzen sterk zouden gaan dalen, al kan ik dan natuurlijk altijd de opzegvergoeding voor lief nemen en alsnog overstappen naar een andere leverancier.
Nu heb ik twee weken de tijd om te overwegen of ik dit contract aanbod ga accepteren of niet
Benieuwd naar jullie advies en mening in deze.
Ik heb inmiddels wel een winback aanbod van Budget Energie gekregen en voorlopig geaccepteerd voor een 3 jarig contract. Prijzen voor electriciteit zijn € 0,31044 (Normaal) / 0,27898 (Dal) en voor gas € 1,08156 per m3.
Lijkt me op zichzelf wel redelijk, al is het wel zo dat het contract pas in gaat op 30-4-2022. Daarnaast is de looptijd van 3 jaar natuurlijk wel lang als de prijzen sterk zouden gaan dalen, al kan ik dan natuurlijk altijd de opzegvergoeding voor lief nemen en alsnog overstappen naar een andere leverancier.
Nu heb ik twee weken de tijd om te overwegen of ik dit contract aanbod ga accepteren of niet
Waarom pas per 30-4-2022 en niet vanaf 4-1-2022 tijd genoeg toch ?sfm schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:01:
Mijn contract bij Essent loopt af op 3/1/22, zou dan overstappen naar Welkom Energie maar dat gaat dus niet door. Vrees dat er weinig anders op zit dan maar een paar maanden bij het variabele tarief van Essent te blijven.
Uiteraard gevraagd maar dit aanbod kunnen (lees willen) ze pas per 30-4 aanbieden, eerder was niet mogelijk.TvanW schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:12:
[...]
Waarom pas per 30-4-2022 en niet vanaf 4-1-2022 tijd genoeg toch ?
Engie nog wel volgens mij. Tarieven zijn bijna gelijk.Simonsters schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:26:
Verder zijn ze idd verplicht om het aan te bieden.
Helaas werken de modelcontracten niet als je alleen gas wilt afnemen of moet ik ergens anders zoeken ?GENETX schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:37:
[...]
Dat mag niet. Iedere vergunninghouder (leverancier dus) is bij wet verplicht een modelcontract aan te bieden en is ook bij wet verplicht geen kleinverbruikers (normale consument) te weigeren.
Kan je terugvinden in de elektriciteitswet en gaswet. Als ze moeilijk doen hier tegen iemand, dan zou ik ook gelijk een melding bij ACM doen. Hopelijk gaat ACM/politiek dan snel ingrijpen om dit wilde westen eindelijk eens van wat beschaving re voorzien.
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47
Boevenstreken. Speculerende cowboys!!sfm schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:18:
[...]
Uiteraard gevraagd maar dit aanbod kunnen (lees willen) ze pas per 30-4 aanbieden, eerder was niet mogelijk.
Valt wel mee denk ik. Je kan nu gewoon bellen naar de klantenservice om een contract af te sluiten. Hiermee voldoen ze aan de eisen.Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:44:
Denk dat er bij Vattenfall iemand heeft zitten slapen en flink op z'n donder krijgt.
Ben blij dat ik 'm zelf op 29 oktober nog even snel online heb kunnen afsluiten (Cheesy in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier")
Nadat Energiedirect besloot per 1 november de prijzen te verhogen, de overstaps-contractdatum maar naar voren gehaald. Net de afrekening gehad.
Iets klopt hier niet
De tarieven die ik kreeg via de mail voor variabel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vIXB5jHYimZ9BKUi5MMVA6fh.png?f=user_large)
De prijzen die ik betaal met de afrekening voor enkel de maand Oktober:
:fill(white):strip_exif()/f/image/yqLtbxRIAfgtiaZWwPVhqhiT.png?f=user_large)
29 cent voor variabele leveringskosten of 45 cent, daar zit nog wel een verschilt tussen
de nieuwe variabele leveringskosten waren een dikke euro. Ben erg blij met mijn consumentenbond-contract van 86 cent... all in
Iets klopt hier niet
:fill(white):strip_exif()/f/image/vIXB5jHYimZ9BKUi5MMVA6fh.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/yqLtbxRIAfgtiaZWwPVhqhiT.png?f=user_large)
29 cent voor variabele leveringskosten of 45 cent, daar zit nog wel een verschilt tussen
de nieuwe variabele leveringskosten waren een dikke euro. Ben erg blij met mijn consumentenbond-contract van 86 cent... all in
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 08:02 ]
mijn contract bij united consumers loopt op 18-11-2021 af.
Nu heb ik gebruikt gemaakt van de energiecollectief van de consumentenbond.
Deze gaat per 1-12-2021 in ...
Eventueel kan het ook op 19-11-2021 ... maar straks gaat er weer wat verkeerd, en heb ik mijn cashback niet.
Vandaar dat ik het 2 weken later afsluit. (beetje speling)
Maar wat gebeurd als mijn contract bij united consumers afloopt op 18-11-2021? krijg ik dan een variabel contract? ik kan de prijzen hier niet van vinden ..
wat is wijsheid? Het gaat maar om 2 weken
Eventueel kan het ook op 19-11-2021 ... maar straks gaat er weer wat verkeerd, en heb ik mijn cashback niet.
Maar wat gebeurd als mijn contract bij united consumers afloopt op 18-11-2021? krijg ik dan een variabel contract? ik kan de prijzen hier niet van vinden ..
Ja, je krijgt dan een variabel contract.Aggressor schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:06:
the older I get, the better I was...
Variabel. Gewoon per eerstmogelijke datum doen en je einde contractdatum noemen bij je nieuwe maatschappij. Ze zijn echt niet gek daarAggressor schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:06:
Heb zelf bij Greenchoice (via CB) de datum ook verplaatst. (was 1 Januari, maar omdat Energiedirect de tarieven opeens per 1 november verhoogde op variabel heb ik dat aangepast). Was geen enkel probleem, en kon de volgende dag al over zelfs.
Het is allemaal geautomatiseerd. Zoveel kan er niet mis gaan eigenlijk.
En ja ik weet dat dat raar klinkt als ik net aantoon dat mijn eindafrekening niet klopt
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 08:19 ]
Begrijp ik goed dat je in oktober hebt aangevraagd om een variabel contract (modelcontract) bij ze te laten ingaan op een datum in december? En dat je vervolgens wel ziet wat er met de variable prijzen gebeurt op 1-1-2022?Cheesy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:33:
[...]
Valt wel mee denk ik. Je kan nu gewoon bellen naar de klantenservice om een contract af te sluiten. Hiermee voldoen ze aan de eisen.
Ben blij dat ik 'm zelf op 29 oktober nog even snel online heb kunnen afsluiten (Cheesy in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier")
Trouwens, heb je enig idee wat er gebeurt als je al bij Vattenfall zit en je contract zou halverwege december aflopen? Ga je dan automatisch naar variabel op basis van modelcontract, of mogen ze dan andere variabele tarieven toepassen? Zie nu overigens dat mijn einddatum precies 31-12-2021 is. Interesting...
[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 02-11-2021 08:27 ]
Contact gehad met Energiedirect: Variabele tarieven zijn tussentijds gewijzigd zeggen ze. Vreemd, want daar heb ik geen bericht over gehad. Melden dat ze dat verplicht zijn gaf enkel aan dat "het jammer is dat ik de mail niet ontvangen heb, maar dat dit is wat het is".Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:55:
Nadat Energiedirect besloot per 1 november de prijzen te verhogen, de overstaps-contractdatum maar naar voren gehaald. Net de afrekening gehad.
Iets klopt hier niet![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij zijn zij verantwoordelijk om mij op de hoogte te brengen, niet andersom.
Gaat iig een bericht naar het ACM over deze gang van zaken.... Gaat om een paar tientjes, maar dit is gewoon principekwestie nu.
Ook grappig: Chat beëindigd, en "opeens" is de knop weg om je gesprekshistorie naar jezelf te sturen
Een kat in het nauw.... Ben benieuwd of ik de gespreksgeschiedenis per mail krijg. Had al eerder op de knop gedrukt maakt nog niets in mijn inbox. Mailtje zal wel bij de tariefsverhoging zitten
De tariefsbwijzigingen zijn nergens anders te vinden, enkel via de mail krijg je die
[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 08:51 ]
Is zelfs in het nieuws geweest dat ze verhoogd hebben.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:42:
[...]
Contact gehad met Energiedirect: Variabele tarieven zijn tussentijds gewijzigd zeggen ze. Vreemd, want daar heb ik geen bericht over gehad. Melden dat ze dat verplicht zijn gaf enkel aan dat "het jammer is dat ik de mail niet ontvangen heb, maar dat dit is wat het is".![]()
Volgens mij zijn zij verantwoordelijk om mij op de hoogte te brengen, niet andersom.
Gaat iig een bericht naar het ACM over deze gang van zaken.... Gaat om een paar tientjes, maar dit is gewoon principekwestie nu.
Ook grappig: Chat beëindigd, en "opeens" is de knop weg om je gesprekshistorie naar jezelf te sturen"
Een kat in het nauw.... Ben benieuwd of ik de gespreksgeschiedenis per mail krijg. Had al eerder op de knop gedrukt maakt nog niets in mijn inbox. Mailtje zal wel bij de tariefsverhoging zittendie ook niet afgeleverd is. Ondertussen gespreksgeschiedenis binnen
De tariefsbwijzigingen zijn nergens anders te vinden, enkel via de mail krijg je dielekker makkelijk.
1 PVoutput . Dongen NB
Dat betekend niet dat de klanten niet geinformeerd hoeve te worden.reneeke1970 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:57:
[...]
Is zelfs in het nieuws geweest dat ze verhoogd hebben.
Bron? Want ik kan niets vinden namelijk.reneeke1970 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:57:
[...]
Is zelfs in het nieuws geweest dat ze verhoogd hebben.
Ja per 1 juli, en per 1 november. maar als je een bron hebt: graag.
Maar punt blijft: zij moeten mij informeren
Ja klopt, verre van ideaal natuurlijk. Maar de variabele tarieven van mijn huidige leverancier Budget Energie zijn dermate hoog dat ik voor die paar dagen uiteraard wel even de switch maak. Dan maak ik vanaf 1/1 weer een nieuwe afweging. Vattenfall roept nu overal dat hun variabele prijzen dan lager liggen dan de 1-jaarscontracten, dus daar hoop ik een beetje op.woekele schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:26:
[...]
Begrijp ik goed dat je in oktober hebt aangevraagd om een variabel contract (modelcontract) bij ze te laten ingaan op een datum in december? En dat je vervolgens wel ziet wat er met de variable prijzen gebeurt op 1-1-2022?
Volgens mij is dat niet per se hetzelfde (kan wel uiteraard), maar het is niet online te checken.Trouwens, heb je enig idee wat er gebeurt als je al bij Vattenfall zit en je contract zou halverwege december aflopen? Ga je dan automatisch naar variabel op basis van modelcontract, of mogen ze dan andere variabele tarieven toepassen? Zie nu overigens dat mijn einddatum precies 31-12-2021 is. Interesting...
Als ik kijk bij Budget Energie zit er heel iets verschil in prijzen van modelcontract en een nieuw variabel contract. Enkeltarief modelcontract: € 0,44627, enkeltarief variabel via website: € 0,45627. Variabel tarief bij verlengen kan ik niet zien, beetje on-transparant
Gewoon op nu.nl,samen met nog een andere leverancier, was onbekende voor mij.Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:59:
[...]
Bron? Want ik kan niets vinden namelijk.
Ja per 1 juli, en per 1 november. maar als je een bron hebt: graag.
Maar punt blijft: zij moeten mij informeren
1 PVoutput . Dongen NB
Heb je ze dan wel of niet gekregen? Want via de mail lijkt me logisch....Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:42:
De tariefsbwijzigingen zijn nergens anders te vinden, enkel via de mail krijg je dielekker makkelijk.
Hoezo? Zijn toch de voorwaarden voor variabele prijzen.....Kees-Jan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:59:
[...]
Dat betekend niet dat de klanten niet geinformeerd hoeve te worden.
Vast allemaal online in te zien op je account.
Krijg jij van je benzinepomp ook iedere dag een brief met nieuwe prijzen?
1 PVoutput . Dongen NB
uh, daar heb ik géén contract, hè?reneeke1970 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:07:
[...]
Hoezo? Zijn toch de voorwaarden voor variabele prijzen.....
Ik kan nergens iets vinden op Nu.nl, en heb toch echt net ff flink wat berichten doorgenomen. Enkel over VandeBron. Die (naar mijn weten) de eerste was die niet per 1 juli/januari verhoogd. Roepen kan ik ook, wie eist, bewijst.reneeke1970 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:04:
[...]
Gewoon op nu.nl,samen met nog een andere leverancier, was onbekende voor mij.
Juistreneeke1970 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:07:
[...]
Hoezo? Zijn toch de voorwaarden voor variabele prijzen.....
En 3x raden wat niet meer in te zien is op mijn account: mijn variabele contract, of de prijzen die ik had moeten betalen.
Ik heb 2 mails gehad:Bulldock schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:06:
[...]
Heb je ze dan wel of niet gekregen? Want via de mail lijkt me logisch....
Per 1 oktober wordt je overgezet op het variabele contract, de prijzen hiervoor zijn X
Per 1 november verhogen wij de prijzen, de prijzen worden Z
En vervolgens heb ik Y betaald voor 1 oktober tot 28 oktober.
Ik krijg toch echt alle mails, en ik gooi nooit mails weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 09:22 ]
De oorspronkelijke tarieven van vóór 1 november , met uit specificatie die jij noemt kloppen. Er is behoudens de mail van afgelopen week, dat de tarieven per 1 november omhoog gaan, geen enkele correspondentie geweest dat er tussen 1 juli en 1 november een wijziging is ondergaan. Die 0.29 waar jij het over hebt is dan ook de juiste en niet die 0.45Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:20:
[...]
Ik kan nergens iets vinden op Nu.nl, en heb toch echt net ff flink wat berichten doorgenomen. Enkel over VandeBron. Die (naar mijn weten) de eerste was die niet per 1 juli/januari verhoogd. Roepen kan ik ook, wie eist, bewijst.
[...]
Juisttopvergelijking. De energiemaatschappij is verplicht mij actief te informeren. Dus via mail/telefoon, whatever. "in je account" is dan geen optie. Dat die contracten niet online OF in je mail komen maakt het er ook niet makkelijker op.
En 3x raden wat niet meer in te zien is op mijn account: mijn variabele contract, of de prijzen die ik had moeten betalen.
[...]
Ik heb 2 mails gehad:
Per 1 oktober wordt je overgezet op het variabele contract, de prijzen hiervoor zijn X
Per 1 november verhogen wij de prijzen, de prijzen worden Z
En vervolgens heb ik Y betaald voor 1 oktober tot 28 oktober.
Ik krijg toch echt alle mails, en ik gooi nooit mails weg.
Mvg
Hendriks
@Hendriks1 bedankt voor je antwoord. Geeft me weer wat extra minutie.
Maar eens even met ze bellen als ik daar tijd voor heb. Want via chat kwam ik niet verder.
Maar eens even met ze bellen als ik daar tijd voor heb. Want via chat kwam ik niet verder.
Vanwege iets teveel aanmeldingen van Welkom Energie klanten is er bij Vattenfall geen modelcontract meer online af te sluiten.
heeft iemand nog een tarievenlijst van Vattenfall opgeslagen? Alles is verstopt inmiddels.
dit was de link volgens mij waar je kon aanmelden, maar is nu alleen nog "neem contact op met de klantenservice"
https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/#ps1
Het wordt de klant en dan nu met name de ex-Welkom Energie klanten niet makkelijker gemaakt zo.
https://www.nu.nl/economie/6165461/kabinet-komt-gedupeerde-klanten-van-welkom-energie-niet-tegemoet.html
had al geen hoge verwachtingen gelukkig...
heeft iemand nog een tarievenlijst van Vattenfall opgeslagen? Alles is verstopt inmiddels.
dit was de link volgens mij waar je kon aanmelden, maar is nu alleen nog "neem contact op met de klantenservice"
Het wordt de klant en dan nu met name de ex-Welkom Energie klanten niet makkelijker gemaakt zo.
https://www.nu.nl/economie/6165461/kabinet-komt-gedupeerde-klanten-van-welkom-energie-niet-tegemoet.html
Zit zelf ook bij Energie Direct en geen enkele mail/correspondentie gehad dat mijn variabele tarieven per 1 november 2021 zouden wijzigen.
Als ik via de omgeving: https://apps.energiedirect.nl kijk, zie ik nieuwe tarieven, kijk ik via de omgeving https://mijn.energiedirect.nl/ zie ik nog mijn "oude" tarieven.
Maar even wat screenshots gemaakt want dat gaat dan nog een leuke discussie worden. Ook gezien er 0,0 communcatie is geweest vanuit Energie Direct.
Als ik via de omgeving: https://apps.energiedirect.nl kijk, zie ik nieuwe tarieven, kijk ik via de omgeving https://mijn.energiedirect.nl/ zie ik nog mijn "oude" tarieven.
Maar even wat screenshots gemaakt want dat gaat dan nog een leuke discussie worden. Ook gezien er 0,0 communcatie is geweest vanuit Energie Direct.
wimpod schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:53:
Vanwege iets teveel aanmeldingen van Welkom Energie klanten is er bij Vattenfall geen modelcontract meer online af te sluiten.
In nettere opmaak staat hij hier boven
[ Voor 97% gewijzigd door Jur op 02-11-2021 13:14 ]
Ik heb toevallig zojuist contact gehad met Vattenfall over het afsluiten van het modelcontract bij hen. Ik heb ze via de chat gevraagd wat de tarieven zouden zijn en kreeg toen terug dat deze nog steeds op het niveau eerder gemeld in deze chat lagen:wimpod schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:53:
De Vattenfall medewerkster moest nog wel navragen of ze me het contract mocht aanbieden. Een kwartiertje later werd ik teruggebeld met de mededeling dat ze het modelcontract alleen voor bestaande klanten aanbieden. Ik vroeg toen door, waarbij ik aangaf dat elke provider verplicht is een standaardcontract aan te bieden (verpliching vanuit ACM), maar zij beweerde dat het vervolgens aan Vattenfall zelf is om te bepalen voor welke klanten (bestaand vs nieuw) zijn dit contract daadwerkelijk aanbieden. Ik vond het een raar verhaal, maar het leek me niet zinvol om verder in discussie te gaan met een telefoniste.Op dit moment zijn de tarieven als volgt:
Stroom: € 0,236047 per kWh
Gas: 0,824567 per m3
Deze route naar (zeer) acceptabele tarieven lijkt dus ook afgesneden voor ons WE gedupeerden...
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Dit klinkt als het soort conversatie dat iemand zou moeten opnemen en doorsturen naar de ACM (of twitter, of politicus naar keuze..)bloasfist schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:19:
De Vattenfall medewerkster moest nog wel navragen of ze me het contract mocht aanbieden. Een kwartiertje later werd ik teruggebeld met de mededeling dat ze het modelcontract alleen voor bestaande klanten aanbieden. Ik vroeg toen door, waarbij ik aangaf dat elke provider verplicht is een standaardcontract aan te bieden (verpliching vanuit ACM), maar zij beweerde dat het vervolgens aan Vattenfall zelf is om te bepalen voor welke klanten (bestaand vs nieuw) zijn dit contract daadwerkelijk aanbieden. Ik vond het een raar verhaal, maar het leek me niet zinvol om verder in discussie te gaan met een telefoniste.
Deze route naar (zeer) acceptabele tarieven lijkt dus ook afgesneden voor ons WE gedupeerden...
*kuch* is toch maar voor 1 maandWilke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:25:
[...]
Dit klinkt als het soort conversatie dat iemand zou moeten opnemen en doorsturen naar de ACM (of twitter, of politicus naar keuze..)
vanaf 1-1-2022 is vattenfall ook duurder...
Wel in (een van) de duurste maand(en) van het jaar, wat mij toch al gauw een paar honderd euro scheelt.Kees-Jan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:34:
[...]
*kuch* is toch maar voor 1 maand![]()
vanaf 1-1-2022 is vattenfall ook duurder...
300-400 m3 gas in december tegen €0,82 of bijna €2 scheelt nogal.
[ Voor 10% gewijzigd door RonaldPK op 02-11-2021 13:51 ]
Je kan Engie of Powerpeers nog online afsluiten:RonaldPK schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:50:
[...]
Wel in (een van) de duurste maand(en) van het jaar, wat mij toch al gauw een paar honderd euro scheelt.
300-400 m3 gas in december tegen €0,82 of bijna €2 scheelt nogal.
Dat is uitgezocht door MadBear in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
MadBear schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:19:
Engie Modelcontract:
0,23345 per KWh
0,82677 per M3
6,49 per product per maand vastrecht
Powerpeers variabel
0,241129 per KWh
0,829770 per M3
8,99 per product per maand vastrecht
[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 02-11-2021 14:21 ]
Ik heb vanochtend om 08:30, nadat ik hier las dat sommigen het niet was gelukt om een modelcontract bij Vattenfall af te sluiten, via een link hier eerder in het topic naar het modelcontract, toch wel een contract af kunnen sluitenwimpod schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:53:
een uur later heb ik de contract bevestiging ontvangen.
Louzy#2475
Inderdaad hé, ik kan dat ook nog via https://www.vattenfall.nl...tellen/aanvraagformulier/ (er staat dan met dikke letters bovenin Vattenfall Modelcontract Energie voor onbepaalde tijd). Maar in een incognito-venster krijg ik het niet gereproduceerd.louzy82 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:36:
[...]
Ik heb vanochtend om 08:30, nadat ik hier las dat sommigen het niet was gelukt om een modelcontract bij Vattenfall af te sluiten, via een link hier eerder in het topic naar het modelcontract, toch wel een contract af kunnen sluiten![]()
een uur later heb ik de contract bevestiging ontvangen.
Zal wel aan de cookies liggen.
Budget energie een wazige club.
Eerst kreeg ik een nieuw voorstel ruim voordat mijn contract afloopt 1-2'22.
Niet op ingegaan dan verlies ik mijn bonus, en veel slechtere tarieven.
Daarna verdubbelen mijn maandtarief, voorschot met 100% dat ik met moeite terug kreeg naar 25% verhoging., Ook niet via mijn account aan te passen.
Nog meer zulke ervaringen met budget energie hier, en iemand al zicht op de situatie per februari '22 ?
Daarna verdubbelen mijn maandtarief, voorschot met 100% dat ik met moeite terug kreeg naar 25% verhoging., Ook niet via mijn account aan te passen.
Nog meer zulke ervaringen met budget energie hier, en iemand al zicht op de situatie per februari '22 ?
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Wellicht lezen ze hier mee bij Vattenfall, maar ik kreeg later een voicemail waarin aangegeven werd dat het incorrecte informatie was en het wel mogelijk is voor nieuwe klanten het modelcontract af te sluiten. Dus ik heb e.e.a. nu in gang gezet, ben benieuwd.Wilke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:25:
[...]
Dit klinkt als het soort conversatie dat iemand zou moeten opnemen en doorsturen naar de ACM (of twitter, of politicus naar keuze..)
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Ik ben al lang zonder vast contract bij Budget. Mijn maandbedrag is niet gewijzigd deze maand. Ik kreeg ook een bizar voorstel, niets mee gedaan. Hoe nu verder, ik heb geen idee, ik kijk wel even wat er gebeurt, ik kan overstappen wanneer ik wil.Supertip schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:58:
Budget energie een wazige club.
// het volgende staat op hun website:
Hoe vaak worden de variabele tarieven aangepast?
Voorheen werden onze variabele tarieven elk half jaar aangepast, maar dat deze werkwijze gaat veranderen sluiten we op dit moment niet uit. Het kan daarom slim zijn om tarieven langer vast te zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door ocdaan op 02-11-2021 15:45 ]
Ik heb een modelcontract bij Engie afgesloten per 2 december, daar kon ik nog online berekenen en aanvragen. Scheelt maar € 2,- per jaar bij mijn verbruik (2700/1200). Dat zal voor kleinere verbruikers meer zijn, en voor grotere verbruikers minder of zelfs goedkoper. Aangezien ik met name verwacht de "dure winter periode" te overbruggen, zal Engie waarschijnlijk zelfs voordeliger zijn. Natuurlijk ook afhankelijk van waar ze in januari mee gaan komen.
Ik snap dat elke leverancier verplicht is modelcontracten aan te bieden, maar als iedereen nu massaal naar Vattenfall rent dan kunnen zij het ook niet meer bolwerken. Je hebt het recht om zo'n contract af te dwingen, maar voor die ca. € 2,- ga ik er geen extra tijd en moeite insteken. Het zal hoe dan ook goedkoper zijn dan Eneco
Ik snap dat elke leverancier verplicht is modelcontracten aan te bieden, maar als iedereen nu massaal naar Vattenfall rent dan kunnen zij het ook niet meer bolwerken. Je hebt het recht om zo'n contract af te dwingen, maar voor die ca. € 2,- ga ik er geen extra tijd en moeite insteken. Het zal hoe dan ook goedkoper zijn dan Eneco
Interessante deal van vattenfal voor 3 jaar vast... Gaat me wel 60 euro per maand. Meer kosten dan bij WE voor een periode van 3 jaar maar daar ontkom je denk ik nergens aan...
Het klinkt mij alleen niet verstandig om een 3 jaars contract af te sluiten? De kans dat stroom rond 30 cent en gas rond 90 cent wordt komend jaar lijkt me aanzienlijk, en dan maakt de energieboer dikke winst. Je kan uitstappen natuurlijk tegen boete tarief…Scorpio861 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:29:
Interessante deal van vattenfal voor 3 jaar vast... Gaat me wel 60 euro per maand. Meer kosten dan bij WE voor een periode van 3 jaar maar daar ontkom je denk ik nergens aan...
Waarom zou je nu een 3 jarig contract aangaan? Na de piek op 5 Oktober, daalt de gasprijs alleen maar.Scorpio861 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:29:
is het dan geen aanrader om met partijen in zee te gaan, zoals EasyEnergy of ANWB Energie, die op "kostprijs" (plus een toeslag) werken? Met de dalende prijzen zit je dan zeker beter, toch?Rsport40 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:43:
[...]
Waarom zou je nu een 3 jarig contract aangaan? Na de piek op 5 Oktober, daalt de gasprijs alleen maar.
Ik heb hier nog geen ervaring mee. Zat voor WE bij Budget Energie, en daarvoor bij Oxxio
Noem mij dan maar een paar fatsoenlijke leveranciers die een 1 jaar contract aanbieden voor een normale prijs..... Ik kom ze alleen tegen voor een 300+ bedrag per maand waar ik eerst 150 kwijt was. Dan zit vattenfal met 210 toch wat gunstiger...2700kwh/1250m3Rsport40 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:43:
[...]
Waarom zou je nu een 3 jarig contract aangaan? Na de piek op 5 Oktober, daalt de gasprijs alleen maar.
Weet iemand trouwens of ik mijn lidmaatschap bij de Consumentenbond kan opzeggen nog voordat mijn overstap naar Greenchoice plaats zal vinden? (Dat is pas 11-01-2022) Omdat er stond dat de overstap alleen voor leden geregeld zou worden door GC.
De eerste 3 maanden zijn gratis, dus waarom zou je dat willen?Leia schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:30:
Weet iemand trouwens of ik mijn lidmaatschap bij de Consumentenbond kan opzeggen nog voordat mijn overstap naar Greenchoice plaats zal vinden? (Dat is pas 11-01-2022) Omdat er stond dat de overstap alleen voor leden geregeld zou worden door GC.
Ik heb overigens nog niets gehoord van de CB, gebruik gemaakt van de CB-GC-deal, ingegaan op 18-10.
Edit:
Oké, 11-1-22 is misschien net na die drie maanden. Zolang je de bevestiging van GC hebt moet opzeggen kunnen lijkt me. Ik denk niet dat ze op 11-1 nog gaan navragen of je nog lid bent bij de CB.
[ Voor 16% gewijzigd door gerritjan op 02-11-2021 18:19 ]
Wat een onzin, dat weet je helemaal niet.davidov2008 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:34:
De kans dat stroom rond 30 cent en gas rond 90 cent wordt komend jaar lijkt me aanzienlijk
De hele energiesector weet niet waar het naar toe gaat en jij blijkbaar wel.
Ik heb dezelfde ervaring. Volgens mij moeten ze daar nu een belscript volgen en de boot afhouden voor ex-WE klanten die een modelcontract willen. Wilden ze eerst niet aan. Na wat "pressing" op "social media" toch nog het modelcontract kunnen afsluiten per morgen. Wat een gedoe om je 'recht' te halen! Ben benieuwd of dat goed gaat, gezien de positie die Eneco inneemtbloasfist schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:19:
[...]
Ik heb toevallig zojuist contact gehad met Vattenfall over het afsluiten van het modelcontract bij hen.
(...)
Een kwartiertje later werd ik teruggebeld met de mededeling dat ze het modelcontract alleen voor bestaande klanten aanbieden.
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'
Model-contract van Engie lijkt een stuk beter dan Vattenfal?
Stroom 23ct
Gas 82ct
https://www.engie.nl/energie/modelcontract
Stroom 23ct
Gas 82ct
[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 02-11-2021 19:52 ]
Wanneer ik bij Engie alles bereken op basis van het modelcontract, dan is dat minder gunstig dan bij Vattenfall
Allemaal leuk en aardig die model contracten, maar in januari worden ook die tarieven gewoon omhoog gegooid....profiteer je dus alleen de maand december vanCyberMania schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:48:
Stroom 23ct
Gas 82ct
Stroom is bij Engie iets goedkoper, maar gas is duurder.CyberMania schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:48:
Stroom 23ct
Gas 82ct
De totaal berekeningen in mijn geval zijn hetzelfde.
Ik zal vast iets missen, maar als je nu gaat voor een modelcontract, betaal je 2 maanden een normaal tarief en ga je vanaf januari toch ook veel meer betalen zoals bij ieder andere maatschappij?cyberdyne schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:03:
[...]
Stroom is bij Engie iets goedkoper, maar gas is duurder.
De totaal berekeningen in mijn geval zijn hetzelfde.
Ja klopt. Maar wat is volgens jou een betere optie als je nu iets moet kiezen?Scorpio861 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:10:
[...]
Ik zal vast iets missen, maar als je nu gaat voor een modelcontract, betaal je 2 maanden een normaal tarief en ga je vanaf januari toch ook veel meer betalen zoals bij ieder andere maatschappij?
Er zijn namelikk mensen waar het contract van afloopt, of die voor het eerst een huis kopen/huren of waar de huidige leverancier failliet is dus gedwongen moeten overstappen.
Wat is er mis met bedrijven zoals ANWB Energie en EasyEnergy? (ik vraag het, omdat ik niet bekend ben met deze bedrijven, terwijl ze adverteren als 'de echte' energie prijs, met weinig opslag).
Dat is nu voor iedereen gissen, waar doe je goed aan? Ik zelf denk nu een vast tarief wat in ieder geval niet meer gaat stijgen. En dan volgend jaar nog eens kijken of het goedkoper kan.Cheesy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:21:
[...]
Ja klopt. Maar wat is volgens jou een betere optie als je nu iets moet kiezen?
Er zijn namelikk mensen waar het contract van afloopt, of die voor het eerst een huis kopen/huren of waar de huidige leverancier failliet is dus gedwongen moeten overstappen.
Helaas WE klant geweest, nu Eneco.
Ben vanavond benaderd door mijn oude leverancier, Essent.
1.78 tot april, daarna 1.15 per kuub gas. (Superdalen, 5jr vast
)
Men roept dat de prijzen niet meer onder de 1 euro gaat komen, het nieuwe normaal. Heb aangegeven dat ik eerst maar even de kat uit de boom kijk.
Ben vanavond benaderd door mijn oude leverancier, Essent.
1.78 tot april, daarna 1.15 per kuub gas. (Superdalen, 5jr vast
Men roept dat de prijzen niet meer onder de 1 euro gaat komen, het nieuwe normaal. Heb aangegeven dat ik eerst maar even de kat uit de boom kijk.
Whatever.
Lol, inderdaad er zijn mensen die geloven dat prijzen gaan dalen.jobr schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:47:
[...]
Wat een onzin, dat weet je helemaal niet.
De hele energiesector weet niet waar het naar toe gaat en jij blijkbaar wel.
De groene EU bureaucratie is just getting started. You wait and see.
Ik snap niet dat Eneco ons zo'n woekercontract bied... nagenoeg elke andere leverancier heeft zelfs een jaar contract wat minder duur is
zo heb je 1 maand een cash en grab en daarna is iedereen toch weg?
Maar mijn hemel... maandelijks 125% meer dan afgelopen jaar.
Modelcontract bij Vattenfall is in ieder geval niet meer af te sluiten via internet.
Maar mijn hemel... maandelijks 125% meer dan afgelopen jaar.
Modelcontract bij Vattenfall is in ieder geval niet meer af te sluiten via internet.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Als ik nu een 3 jarig contract afsluit, en per 15-2-2022 het contract opzeg i.v.m. verhuizing, dat kan toch gewoon zonder boete? Of ben ik dan gedwongen op de nieuwe woning dat contract voort te zetten?
coazter schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:00:
Als ik nu een 3 jarig contract afsluit, en per 15-2-2022 het contract opzeg i.v.m. verhuizing, dat kan toch gewoon zonder boete? Of ben ik dan gedwongen op de nieuwe woning dat contract voort te zetten?
Voor het opzeggen van je energiecontract bij een verhuizing gelden andere regels. Ga je verhuizen en kies je voor een nieuwe leverancier in je nieuwe woning, dan moet je zelf je huidige energiecontract opzeggen. Heb je een vast contract, dan moet je rekening houden met de datum waarop dit afloopt. Verhuis je voordat je contract is afgelopen dan kan het verstandig zijn om je contract mee te nemen. Als je het contract opzegt voordat het afgelopen is kan het namelijk zijn dat de leverancier een boete in rekening brengt.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Vraag en waarschijnlijk als ik een eind teruglees vast het antwoord - Ik heb Vattenfal modelcontract aangevraagd gelijk een week geleden toen het nieuws bekend werd.
Gaat in per 1-12, heb verder nog totaal geen contact gehad met Eneco of een opzegging gedaan, gaat dit conflicteren en heb ik dan een probleem?
Het bericht hierboven over opzegboete triggerde mij.
Gaat in per 1-12, heb verder nog totaal geen contact gehad met Eneco of een opzegging gedaan, gaat dit conflicteren en heb ik dan een probleem?
Enstroga heeft van de ACM nu een dwangsom gehad van 15k voor het eenzijdig opzeggen van contracten.
Als de netbeheerder ook al zegt dat je geen contract hebt, zoek maar wat anders.
https://www.acm.nl/nl/pub...-en-moet-dwangsom-betalen
Als de netbeheerder ook al zegt dat je geen contract hebt, zoek maar wat anders.
https://www.acm.nl/nl/pub...-en-moet-dwangsom-betalen
Een opzegboete lijkt mij alleen relevant als je je niet houd aan de opzegtermijn. De vraag is meer of de opzegtermijn t/m 1-12 van Eneco wel (rechts)geldig is. Omdat dat alemaal onzeker is, ga ik me in elk geval niet branden aan het naar voren halen van de ingangsdatum bij een andere leverancier.NoNickOne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:12:
Vraag en waarschijnlijk als ik een eind teruglees vast het antwoord - Ik heb Vattenfal modelcontract aangevraagd gelijk een week geleden toen het nieuws bekend werd.
Daarnaast lijken mij de zorgen over opzegging bij Eneco overtrokken. Het is namelijk niet mogelijk meerdere contracten op 1 adres te hebben. Je hebt per 1-12 Vattenfall, het oude contract wordt per die datum eruit gewipt.
[ Voor 7% gewijzigd door Justinn1988 op 03-11-2021 09:18 ]
Meenemen naar nieuwe woning, ze kunnen namelijk overal leveren (dat doet de netbeheerder namelijk).coazter schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:00:
Het is niet zoals met kpn of ziggo, dat je ergens wellicht niet kpn/ziggo kunt krijgen op je nieuwe adres.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik hoorde vandaag over de 3 jaar vast aanbieding van Essent maar ik vind het zomaar een vreemde constructie, of ligt dat aan mij?
Vanaf april krijg ik dan 50% korting op mijn (kale) leveringstarieven, in december 2022 nog eens 20% (en jaar later nog eens 10%
Dan zijn ze wel erg aan het speculeren op dalende gasprijzen voor de komende jaren toch?
De komende maanden betaal ik dan voor gas 1,26 euro kaal en in april 0,63 euro
incl belasting en leveringskosten nu 2 euro en in april 1,36 euro.
Vanaf april krijg ik dan 50% korting op mijn (kale) leveringstarieven, in december 2022 nog eens 20% (en jaar later nog eens 10%
Dan zijn ze wel erg aan het speculeren op dalende gasprijzen voor de komende jaren toch?
Louzy#2475
Oxxio 1 jaar is beter betaalbaar op dit moment:
https://www.oxxio.nl/klant-worden/energie
Weer iemand of EasyEnergie of ANWB energie wat is? Je betaalt gewoon de actuele prijs voor gas en stroom en kan kosteloos per maand opzeggen.
Die hebben de energiebelasting er al afgehaald, dat gaan andere leveranciers toch ook doenArcticWolf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:21:
Oxxio 1 jaar is beter betaalbaar op dit moment:
En als je nu een half jaar gaat klussen en twee woningen hebt? Kan je dan gedwongen worden op beide adressen van dezelfde leverancier af te nemen?Martinusz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:18:
[...]
Meenemen naar nieuwe woning, ze kunnen namelijk overal leveren (dat doet de netbeheerder namelijk).
Het is niet zoals met kpn of ziggo, dat je ergens wellicht niet kpn/ziggo kunt krijgen op je nieuwe adres.
Nee hoor, op die prijzen kunnen ze nu gewoon inkopen. Ze verkopen het alleen met lulverhaal alsof je bij hen korting krijgt.louzy82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:19:
Ik hoorde vandaag over de 3 jaar vast aanbieding van Essent maar ik vind het zomaar een vreemde constructie, of ligt dat aan mij?
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5285051
Ik vraag me af of je in april dan meterstanden door moet geven? Het zal wel. Het na rato verdelen van gas over het jaar heen klinkt te mooi om waar te zijn.
Staat gewoon in de opbouw?Hoi1966 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:24:
[...]
Die hebben de energiebelasting er al afgehaald, dat gaan andere leveranciers toch ook doen
Opslag duurzame energie: € 0,03630 per kWh
Energiebelasting: € 0,11408 per kWh
Maar ANWB Energie is nog goedkoper zie ik.
Geen idee, maar lijkt me niet, want je hebt een contract per adres. Bij 2 adressen, dus 2 contracten.coazter schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:24:
[...]
En als je nu een half jaar gaat klussen en twee woningen hebt? Kan je dan gedwongen worden op beide adressen van dezelfde leverancier af te nemen?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4