Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.167.385 views
louzy82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:19:
Ik hoorde vandaag over de 3 jaar vast aanbieding van Essent maar ik vind het zomaar een vreemde constructie, of ligt dat aan mij?

Vanaf april krijg ik dan 50% korting op mijn (kale) leveringstarieven, in december 2022 nog eens 20% (en jaar later nog eens 10%

Dan zijn ze wel erg aan het speculeren op dalende gasprijzen voor de komende jaren toch?

De komende maanden betaal ik dan voor gas 1,26 euro kaal en in april 0,63 euro
incl belasting en leveringskosten nu 2 euro en in april 1,36 euro.
Dat is juist niet speculeren, maar nu inkopen op de termijnmarkt voor gas. De prijs voor energie die deze winter geleverd moet worden is heel hoog. Maar energie die nu ingekocht wordt voor levering vanaf zomer 2022 is een heel stuk goedkoper. En voor 2023 en verder zijn de huidige prijzen op de termijnmarkt nog voordeliger.

Wanneer je nu tekent voor 3 tot 5 jaar en Essent koopt alvast energie in op basis van het historisch verbruik van jouw woning, zit Essent dus juist heel safe.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prijzen dalen wel hard nu: http://persberichten.depe...ende-trend-zichtbaar.html

Ik laat mijzelf maar een maand paaien door Eneco en zie dan wel weer verder... :X

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
coazter schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:24:
[...]

En als je nu een half jaar gaat klussen en twee woningen hebt? Kan je dan gedwongen worden op beide adressen van dezelfde leverancier af te nemen?
Ja :) in ieder geval voor korte periode weet ik dat, voor lange periode geen idee hoe dat zit, maar ik neem aan hetzelfde (als die periode in contractperiode valt)
Ff met ze bellen en je weet het ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:35
Martinusz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:48:
[...]

Ja :) in ieder geval voor korte periode weet ik dat, voor lange periode geen idee hoe dat zit, maar ik neem aan hetzelfde (als die periode in contractperiode valt)
Ff met ze bellen en je weet het ;)
Op twee adressen hoef je niet dezelfde leverancier te hebben.
Ik heb zelfs twee aansluitingen op één adres met twee leveranciers.

1 PVoutput . Dongen NB

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
reneeke1970 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:24:
[...]

Op twee adressen hoef je niet dezelfde leverancier te hebben.
Ik heb zelfs twee aansluitingen op één adres met twee leveranciers.
Hoeft niet, maar als hij zijn contract mee moet nemen (of boete gaat betalen) is het denk ik praktischer om op beide adressen dezelfde leverancier te nemen. Of op het nieuwe adres tijdelijk variabel contract bijvoorbeeld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 19:34
Zojuist contact gehad met Vattenfall, voor nu is 17 november de eerst mogelijke startdatum. De man die ik aan de telefoon had gaf ook aan in zijn systeem op geen manier een eerdere datum te kunnen selecteren. De 1-12 blokkade is er overigens wel af volgens hem.

Ik heb gister ook bij Eneco aangegeven het (nog niet bestaande) contract met hun te willen vernietigen op basis van het feit dat ze al wel leveren, maar nog steeds geen contract, voorwaarden of tarieven gecommuniceerd hebben. Als ze her (tijdig) op in gaan en ik dus zwart op wit krijg dat ik geen Eneco klant wordt/meer ben, kan Vattenfall o.b.v. die documenten de levering wel eerder starten. Maar heb er uiteraard nog niets over gehoord.

Overigens komt bij deze Eneco ook op mijn persoonlijke "zwarte lijst", als een bedrijf op deze manier zaken wil doen bedank ik daar graag voor.

• rsrsrs
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik had begin Oktober (ruim voor het faillissement van Welkom) al een jaarcontract afgesloten bij Engie (tegen redelijk gunstige tarieven) welke begin 2022 zou starten.

Ik heb deze startdatum vanmorgen laten vervroegen naar 1 december, echter vanwege de absurde tarieven van Eneco zou ik middels een spoedprocedure (met waarborgsom die verrekend wordt op de eindafrekening) morgen al energie geleverd kunnen krijgen van Engie werd mij verteld.
Ik heb geen contract van Eneco gezien en ken de voorwaarden niet.

Weet iemand hier of Eneco mij een boete zou kunnen doorbelasten aangezien ik via de app van Eneco kan zien dat het om een contract voor onbepaalde tijd gaat en dus een variabel contract betreft? Bij een variabel contract mogen ze geen boetes doorbelasten toch?

• VluggeJapie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:22
ArcticWolf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:43:
Prijzen dalen wel hard nu: http://persberichten.depe...ende-trend-zichtbaar.html

Ik laat mijzelf maar een maand paaien door Eneco en zie dan wel weer verder... :X
Same here, ik kijk de kat ook even uit de boom en wacht nog even af. Het wordt met de dag gunstiger qua prijzen, aanbiedingen etc.

Iemand anders had al geopperd om op de black Friday "deals" te wachten. Denk dat ik dat ook doe.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hard dalen? ik zie het niet? Ja. als je alleen een maand pakt wel ja.
Maar Gas steeds bijna 5 keer zo duur als een jaar geleden en stroom ook (34 vs 180)

Hoi!

• ArcticWolf
  • Niet online
EWK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:48:
[...]

Hard dalen? ik zie het niet? Ja. als je alleen een maand pakt wel ja.
Maar Gas steeds bijna 5 keer zo duur als een jaar geleden en stroom ook (34 vs 180)
Die website had ik ook gezien, echter; bijgewerkt op 16-04-2021... heb ook al geprobeerd om die data te updaten maar kom er niet verder mee.

Deze is duidelijker:
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5303640&span=1

Daar is de verwachting dat de gasprijs rond april 2022 weer op "normaal" zit.

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 03-11-2021 10:58 ]

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-11 19:48
ArcticWolf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:55:
[...]

Die website had ik ook gezien, echter; bijgewerkt op 16-04-2021... heb ook al geprobeerd om die data te updaten maar kom er niet verder mee.

Deze is duidelijker:
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5303640&span=1

Daar is de verwachting dat de gasprijs rond april 2022 weer op "normaal" zit.
Kijk hier eens https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5303640

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja idd, ben alleen heel erg benieuwd wat die gaat doen na 8 november... O-)

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
zie nu al dat zelfs bij de zuinigste ketelstand het Eneco tarief met stroomverbruik erbij, me meer dan 23 euro kost per dag...
Zit er sterk over na te denken om Vattenfall te bellen en het contract te vervroegen.

13 dagen Eneco is al 300 euro, dus die boete heb ik snel terugverdiend. En het moet nog kouder worden... dus dat valt niet in positieve zin uit.

[ Voor 16% gewijzigd door wimpod op 03-11-2021 11:21 ]

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
wimpod schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:06:
zie nu al dat zelfs bij de zuingste ketelstand het Eneco tarief met stroomverbruik erbij, me meer dan 23 euro kost per dag...
Zit er sterk over na te denken om Vattenfall te bellen en het contract te vervroegen.

13 dagen Eneco is al 300 euro. En het moet nog kouder worden...
Overdag extra truien aan en CV uit is voor nu toch echt de beste optie, al is thuiswerken met heel koude vingers ook geen pretje.

Hoe kom je trouwens aan zo'n groot verbruik? Ik heb gisteren, bij ongewijzigde instellngen, 1.4kuub gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 03-11-2021 11:10 ]

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 19:32
Medione1210 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:07:
[...]

Overdag extra truien aan en CV uit is voor nu toch echt de beste optie, al is thuiswerken met heel koude vingers ook geen pretje.
Ik ga écht niet in de kou zitten... :N

the older I get, the better I was...

• MrRoq
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-02-2023
CyberMania schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:48:
Model-contract van Engie lijkt een stuk beter dan Vattenfal?

Stroom 23ct
Gas 82ct

https://www.engie.nl/energie/modelcontract
Ziet er goed uit. Zitten hier alle kosten en belastingen in? Geen adders onder het gras?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-11 00:00

mark-k

AKA markkNL

zie nu al dat zelfs bij de zuingste ketelstand het Eneco tarief met stroomverbruik erbij, me meer dan 23 euro kost per dag...

13 dagen Eneco is al 300 euro, dus die boete heb ik snel terugverdiend. En het moet nog kouder worden... dus dat valt niet in positieve zin uit.
Heb ik trouwens iets gemist? Ik heb nog geen tarieven van Eneco ontvangen. Volgens de mail zouden die 5 november komen.

Hier inmiddels wel ook al eens met Vattenfall aan het praten aangezien de consensus hier lijkt te zijn dat dat momenteel de beste optie is. Had ik nou maar sowieso daarvoor gekozen een paar maanden geleden ipv voor welkom energie, dat was namelijk keuze 1 voor ik WE gezien had... -O-

• Medione1210
mark-k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:10:
[...]

Heb ik trouwens iets gemist? Ik heb nog geen tarieven van Eneco ontvangen. Volgens de mail zouden die 5 november komen.

Hier inmiddels wel ook al eens met Vattenfall aan het praten aangezien de consensus hier lijkt te zijn dat dat momenteel de beste optie is. Had ik nou maar sowieso daarvoor gekozen een paar maanden geleden ipv voor welkom energie, dat was namelijk keuze 1 voor ik WE gezien had... -O-
Lees even paar pagina's terug. De tarieven zijn zichtbaar als je een account aanmaakt en inlogt.

• ArcticWolf
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:12:
[...]

Lees even paar pagina's terug. tarieven zijn zichtbaar als account aanmaakt en inlogt.
Yes, maar ik had al een Eneco account en heb nog niks...

• MrRoq
mark-k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb ook nog niks officieels over de mail of post ontvangen. Geen contract gehad en/of getekend. Maar wel inderdaad kunnen inloggen in hun app. Daar gelijk maandbedrag omlaag geslingerd.

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:13:
[...]

Ik heb ook nog niks officieels over de mail of post ontvangen. Geen contract gehad en/of getekend. Maar wel inderdaad kunnen inloggen in hun app. Daar gelijk maandbedrag omlaag geslingerd.
Ik heb ook nog geen tarieven in de app en kan mijn maandbedrag ook (nog) niet aanpassen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:13:
[...]

Als ze iets afschrijven storneer ik dat meteen, heb geen overeenkomst voor incasso met hun afgesloten. Mijn huis staat momenteel nog leeg dus verbruik sowieso vrij weinig. het betaalde voorschot aan WE zal ook voor 90% teveel geweest zijn, gelukkig was het niet zo veel, maar toch zonde van t geld.

• Medione1210
ArcticWolf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:13:
[...]

Yes, maar ik had al een Eneco account en heb nog niks...
Dat schreef je er niet bij O-)

• Medione1210
mark-k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:15:
[...]

Als ze iets afschrijven storneer ik dat meteen, heb geen overeenkomst voor incasso met hun afgesloten. Mijn huis staat momenteel nog leeg dus verbruik sowieso vrij weinig. het betaalde voorschot aan WE zal ook voor 90% teveel geweest zijn, gelukkig was het niet zo veel, maar toch zonde van t geld.
Ik vermoed dat je uiteindelijk toch aan het kortste eind trekt en het gewoon zal moeten betalen, maar ik duim met je mee dat het werkt.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Medione1210 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
[...]

Ik vermoed dat je uiteindelijk toch aan het kortste eind trekt en het gewoon zal moeten betalen, maar ik duim met je mee dat het werkt.
Oh dat zal, maar zoals ik zei staat mijn huis leeg dus meer dan 5 euro zullen ze zelfs met die woekenprijzen niet aan me overhouden, dus die maak ik ze wel over als ze de rekening opmaken. Die automatische voorschotten zullen wel op honderden euros per maand staan.

• Medione1210
mark-k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:18:
[...]

Oh dat zal, maar zoals ik zei staat mijn huis leeg dus meer dan 5 euro zullen ze zelfs met die woekenprijzen niet aan me overhouden, dus die maak ik ze wel over als ze de rekening opmaken. Die automatische voorschotten zullen wel op honderden euros per maand staan.
Die kan je online evt aanpassen naar minimaal 50 euro.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Medione1210 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:19:
[...]

Die kan je online evt aanpassen naar minimaal 50 euro.
Is me teveel gedoe, ik storneer wel gewoon en dan merk ik vanzelf wat voor gezeik het gaat opleveren. Dan mogen ze ook nog eens werken voor hun geld.

• wimpod
  • Niet online
Met Vattenfall gebeld. Aardige medewerkster heeft het contract vervroegd naar 17 November.

Ze gaf wel aan dat die datum waarschijnlijk wordt "genegeerd" door het systeem tot 1 December.
Heb zelf geen idee meer hoe het allemaal werkt maar voor zover ik het begrijp wordt het dan gewoonweg niet eerder vrijgegeven ter overname.

Hoop dat het toch werkt de 17de.

[ Voor 7% gewijzigd door wimpod op 03-11-2021 11:25 ]

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Aangezien in het andere topic mbt faillissement Welkom Energie niet mag worden besproken, post ik hier mijn vraag:

Als voormalige WE klant ben ik dus vanaf 1 november verplicht klant bij Eneco. Tarieven/contract nog onbekend, maar sowieso veel te hoog. Ik heb reeds een modelcontract aangevraagd bij Vattenfall op 28 oktober. Deze gaat vooralsnog nu 1 december in.
Ik zie dat diverse mensen dit hebben weten te vervroegen. Mijn vraag is: hoe kan ik dit regelen? Of ben ik daarmee nu al te laat? Heb ik een opzegtermijn bij Eneco van 1 maand? Aangezien ik zelf nooit iets bij hen heb aangevraagd hoop ik van niet.

• Koekemoeroetoe
Onno ! schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:25:
Aangezien in het andere topic mbt faillissement Welkom Energie niet mag worden besproken, post ik hier mijn vraag:

Als voormalige WE klant ben ik dus vanaf 1 november verplicht klant bij Eneco. Tarieven/contract nog onbekend, maar sowieso veel te hoog. Ik heb reeds een modelcontract aangevraagd bij Vattenfall op 28 oktober. Deze gaat vooralsnog nu 1 december in.
Ik zie dat diverse mensen dit hebben weten te vervroegen. Mijn vraag is: hoe kan ik dit regelen? Of ben ik daarmee nu al te laat? Heb ik een opzegtermijn bij Eneco van 1 maand? Aangezien ik zelf nooit iets bij hen heb aangevraagd hoop ik van niet.
Wat ik begreep van Vattenfall is die blokkade er af, maar welke datum hun contract dan in kan gaan verschilt blijkbaar. Ik kom tot nu toe niet verder dan 17-11, maar andere tweakers kunnen schijnbaar per morgen al over.

• wimpod
  • Niet online
zie mijn vorige post, de vraag is of je dan ook 'echt' overgaat.

Ik hoop het wel natuurlijk.

Toch maar een paar dikke truien kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door wimpod op 03-11-2021 11:28 ]

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 07:15
wimpod schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:24:
Met Vattenfall gebeld. Aardige medewerkster heeft het contract vervroegd naar 17 November.

Ze gaf wel aan dat die datum waarschijnlijk wordt "genegeerd" door het systeem tot 1 December.
Heb zelf geen idee meer hoe het allemaal werkt maar voor zover ik het begrijp wordt het dan gewoonweg niet eerder vrijgegeven ter overname.

Hoop dat het toch werkt de 17de.
O, de medewerkster die ik had wist niet of eneco het kon negeren. Bij mij kon ze het contract vanaf morgen in laten gaan. Ben benieuwd of ik mijn meter dan door eneco EN vattenfall kan laten uitlezen. We gaan het zien.

• ArcticWolf
  • Niet online
Sheppie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:27:
[...]

O, de medewerkster die ik had wist niet of eneco het kon negeren. Bij mij kon ze het contract vanaf morgen in laten gaan. Ben benieuwd of ik mijn meter dan door eneco EN vattenfall kan laten uitlezen. We gaan het zien.
In theorie wel aangezien zij de gegevens van de netbeheerder krijgen.

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:09:
[...]

Ziet er goed uit. Zitten hier alle kosten en belastingen in? Geen adders onder het gras?
Het is een modelcontract met variabele kosten. In januari worden de prijzen aangepast en ga je flink meer betalen.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41

Is vattenfall (klinkt als rattenval) nu de beste deal? Heb je voor 1 jaar gekozen of langer?

Is een variabel contract nu niet beter, of is de verwachting dat de prijzen alleen maar verder blijven stijgen?

• Medione1210

Proberen te bellen, chatten of whatsappen.

tarieven kun je zien als je een account aanmaakt bij Eneco en inlogt. Maar het is 1,80voor gas en 0,50/0,42 voor elec.

• Medione1210
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:32:
[...]

Is vattenfall (klinkt als rattenval) nu de beste deal? Heb je voor 1 jaar gekozen of langer?

Is een variabel contract nu niet beter, of is de verwachting dat de prijzen alleen maar verder blijven stijgen?
Zoek in het andere topic op vattenfall modelcontract.

Overigens heeft niemand hier een glazen bol en zal je helaas op je eigen gevoel af moeten gaan. Afgesloten contracten kun je wel altijd afkopen. Dit kost tot 125 voor gas en 125 voor elektriciteit.

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 03-11-2021 11:34 ]

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 08:38
Ik weet dat het hier niet thuishoort, maar veel mensen zijn er toch in geinteresseerd: Net gebeld met helpdesk Vattenfall: Ik kon per vandaag overstappen naar Vattenfall, zij regelen de overstap. Ik heb niet eerder een offerte/verzoek aangevraagd, €0.82 per m3. Maandlasten blijven zo met iets zuiniger stoken gelijk.

• Perseus
Als gedupeerde van Welkom-Energie: Net gebeld met helpdesk Vattenfall: Ik kon per vandaag overstappen naar Vattenfall, zij regelen de overstap. Ik heb niet eerder een offerte/verzoek aangevraagd voor het faillissement, €0.82 per m3. Maandlasten blijven zo met iets zuiniger stoken gelijk (betaalde €0.60).

• Onno !
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:32:
[...]

Weet ik niet zeker, maar de tarieven in het modelcontract zijn 0,236047 per Kwh en 0,824567 per m³. Dat is vele malen beter dan de tarieven die hier langskomen die we nu bij Eneco krijgen opgedrongen.

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-11 08:48
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:33:
Ik weet dat het hier niet thuishoort, maar veel mensen zijn er toch in geinteresseerd: Net gebeld met helpdesk Vattenfall: Ik kon per vandaag overstappen naar Vattenfall, zij regelen de overstap. Ik heb niet eerder een offerte/verzoek aangevraagd, €0.82 per m3. Maandlasten blijven zo met iets zuiniger stoken gelijk.
Je bent uit het niets door ze gebeld of heb je ook voor 1 november al contact met Vattenfall gehad?
Ik zoek momenteel uit wat de groep die het Eneco contract voor 1 november niet hebben opgezegd of een ander contract voor 1 november hebben opgevraagd/afgesloten kan doen. Zonder dan direct met veel gezeur/gedoe te komen. Contracten in laten gaan vanaf 1 december is goed mogelijk, maar eerder is altijd beter mochten de tarieven van Eneco daadwerkelijk zo hoog uitvallen als we nu via posts in dit topic verwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Joyous-P op 03-11-2021 11:39 ]

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:34

ChillPascal

In the end...

Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:34:
Als gedupeerde van Welkom-Energie: Net gebeld met helpdesk Vattenfall: Ik kon per vandaag overstappen naar Vattenfall, zij regelen de overstap. Ik heb niet eerder een offerte/verzoek aangevraagd voor het faillissement, €0.82 per m3. Maandlasten blijven zo met iets zuiniger stoken gelijk (betaalde €0.60).
Ik kom met de helpdesk via Whatsapp niet verder dan 17 november (14 dagen bedenktijd). Ook al had ik al een modelcontract afgesloten bij Vattenfall op 28-10 voor 1-12. Schijnbaar gaat de bedenktijd opnieuw in of krijgen ze het in het systeem niet recht.

Heb je toevallig ergens een bevestiging (printscreen of iets dergelijks), waarmee ik het nogmaals kan proberen om het contract nog verder te vervroegen?

• Perseus
Joyous-P schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:38:
[...]

Je bent uit het niets door ze gebeld of heb je ook voor 1 november al contact met Vattenfall gehad?
Ik zoek momenteel uit wat de groep die het Eneco contract voor 1 november niet hebben opgezegd of een ander contract voor 1 november hebben opgevraagd/afgesloten kan doen.
Ik heb hen net zelf gebeld (11:00u). Daarvoor geen enkel contact gehad of informatie ontvangen vanuit WE/ENECO anders dan de mails vanuit ACM, WE en de curator afgelopen dagen. Ook de app van Eneco niet geinstalleerd. Fattenfall regelt de overstap.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-11 19:00
zie nu al dat zelfs bij de zuinigste ketelstand het Eneco tarief met stroomverbruik erbij, me meer dan 23 euro kost per dag...

Vattenfall hanteert 14 dagen bedenktijd vanaf tekenen contract. Dus levering gaat altijd op z’n vroegst 14 dagen later in.

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11 12:12
ChillPascal schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:40:
[...]

Ik kom met de helpdesk via Whatsapp niet verder dan 17 november (14 dagen bedenktijd). Ook al had ik al een modelcontract afgesloten bij Vattenfall op 28-10 voor 1-12. Schijnbaar gaat de bedenktijd opnieuw in of krijgen ze het in het systeem niet recht.

Heb je toevallig ergens een bevestiging (printscreen of iets dergelijks), waarmee ik het nogmaals kan proberen om het contract nog verder te vervroegen?
Krijg je dan geen opzegboete van Eneco als je eerder dan 1-12 overstapt?

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11 19:31
Joyous-P schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:38:
[...]

Ik zoek momenteel uit wat de groep die het Eneco contract voor 1 november niet hebben opgezegd of een ander contract voor 1 november hebben opgevraagd/afgesloten kan doen. Zonder dan direct met veel gezeur/gedoe te komen. Contracten in laten gaan vanaf 1 december is goed mogelijk, maar eerder is altijd beter mochten de tarieven van Eneco daadwerkelijk zo hoog uitvallen als we nu via posts in dit topic verwachten.
Welk contract ? Anders dan een aankondiging heb ik niets gezien wat op een contract lijkt. Laat staan dat ik iets getekend heb.

Heb ik het begrepen dat Eneco de laatste termijn van Welkom Energie gaat incasseren rond 27-11 ? Die ga ik dan ook maar storneren, ik verwacht niet dat mijn vordering bij de curator iets gaat opleveren. WE heeft geen geld en bezittingen. Ik hoop eigenlijk op hoofdelijke aansprakelijkheid van de bestuurder, niet voor het geld maar voor de genoegdoening.

PV Output

• Perseus
[...]

Ik heb om ca 11:00 gebeld, zou het contract binnen een uur moeten ontvangen. Nog niks gehad, maar zal het posten zodra ik het heb. Wel een bevestiging per mail dat: "We hebben de aanmelding van uw nieuwe adres XXXX per 3 november 2021 ontvangen en gaan meteen voor u aan de slag. Zodra we alles in orde hebben gemaakt, ontvangt u de contractbevestiging. Vaak heeft u die binnen een uur in uw mailbox. Hierin leest u ook wat er verder nog gebeurt.. Ik kan wel al inloggen op de omgeving bij Vattenfall, maar het contract staat de melding dat ze er mee aan de slag gaan.

• Koekemoeroetoe
Scorpio861 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:43:
[...]

Met de tarieven die Eneco hanteert kan zo'n boete al snel uit...

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-11 18:39
Het is mij net via whatsapp alsnog gelukt om de overstap naar Vattenfall te vervroegen naar 17 november. Altijd beter dan 1-12-2021. Eerder deze ochtend lukte het me telefonisch niet.

Ik heb het volgende gestuurd:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Arno90
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:44:
[...]

Met de tarieven die Eneco hanteert kan zo'n boete al snel uit...
Ik vraag me het af. Ik heb geen contract gezien en daarbij zou je op basis van artikel 95m Elektriciteitswet 1998 kunnen stellen dat het contract vernietigbaar is. Maar ik ben geen jurist, geen idee of het werkt. We gaan het zien.

Edit:
Quote op reactie van Scorpio861.

[ Voor 12% gewijzigd door Arno90 op 03-11-2021 11:47 ]

• Onno !
Ik heb Vattenfall gesproken en ze gaan proberen om mij direct om te zetten. Mijn modelcontract was ook 28 okt aangevraagd. Ik ontvang daar nog een email over ter bevestiging als het gelukt is. Van Eneco krijg ik in dat geval straks een eindafrekening voor 3 dagen geleverde energie en waarschijnlijk geen maandkosten.
Edit: ook direct een email binnen:
We hebben de aanmelding van uw nieuwe adres XXXXXXX per 3 november 2021 ontvangen en gaan meteen voor u aan de slag. Zodra we alles in orde hebben gemaakt, ontvangt u de contractbevestiging. Vaak heeft u die binnen een uur in uw mailbox. Hierin leest u ook wat er verder nog gebeurt.

[ Voor 33% gewijzigd door Onno ! op 03-11-2021 11:49 ]

• Koekemoeroetoe
Zojuist Vattenfall weer gebeld, en nu ook per morgen (4-11) overgestapt*. Via de normale vervroeging kan dat niet i.v.m. de 14 dagen bedenktijd, die bij elke contractswijziging weer "resetten". Echter door een verhuismelding te maken kan een overstap per direct geregeld worden.

Wat de gevolgen zijn voor de (nog steeds niet ontvangen) overeenkomst tussen mij en Eneco zie ik wel, een "te vroeg overstap" boete kan makkelijk uit in ieder geval en daarnaast is het met name Eneco die de wetgeving niet naleeft. Overigens met het uitblijven van een contract, zijn ook de voorwaarden nog uitgebleven, dus ik vraag me af hoe ze me hierop zouden willen afrekenen.

*ik zou de bevestiging zometeen ook per mail moeten krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekemoeroetoe op 03-11-2021 11:50 ]

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-11 08:48
wpeterw schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:43:
[...]

Welk contract ? Anders dan een aankondiging heb ik niets gezien wat op een contract lijkt. Laat staan dat ik iets getekend heb.
Ik heb geen juridische kennis en noem het een contract omdat een levering zonder contract mij onmogelijk lijkt.
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:40:
[...]
Ik heb hen net zelf gebeld (11:00u). Daarvoor geen enkel contact gehad of informatie ontvangen vanuit WE/ENECO anders dan de mails vanuit ACM, WE en de curator afgelopen dagen. Ook de app van Eneco niet geinstalleerd. Fattenfall regelt de overstap.
Ik zit in dezelfde situatie en zal de uitkomst posten. Het lijkt erop dat Vattenfall 'ons' een beter voorstel wil geven dan Eneco tot op heden doet.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ook een ex Welkom Energie klant die een modelcontract met Vattenfall heeft afgesloten, op 29 oktober, met als ingangsdatum 1 december.

Zojuist via de whatsapp Vattenfal benaderd met de vraag om levering zo vroeg mogelijk te starten. Daarbij heb ik aangegeven dat ik van mijn 14 dagen bedenktijd af wil zien.
Goedemorgen xxx, daar help ik je graag mee verder. Begrijp ik goed dat je het liefst wil dat wij per vandaag starten met je contract, ook wanneer Eneco kosten voor de opzegging zal berekenen?
Ik bevestig dat ik mij bewust ben van de mogelijk opzegkosten. Dat zal nl. altijd aanzienlijk lager zijn dan de meerkosten van bij eneco te blijven.
Geen probleem, xxx. Dan heb ik je per vandaag aangemeld. Dit is binnen 2 uur bekend in het centraal register dat Eneco ook kan raadplegen.
Blijkbaar kan het dus wel direct :D

Bevestiging dat Vattenfall direct levert zou over 2 dagen zichtbaar moeten zijn in mijn Vattenfall account.

Via email ook een bevestiging ontvangen dat levering vandaag start.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 03-11-2021 11:52 ]

• Perseus
[...]

Update; in account lijkt het toch echt vanaf 3 november levering door Vattenfall te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6SlqsGNWqFBtB7w7muzXG4nKcU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CJ8cMK3HkLwbS0K7LOsC050J.jpg?f=user_large

• Paleda
  • Laatst online: 13-01 06:02
Ik heb op 29-10 een contract bij Vattenfall aangevraagd voor 1-12.
Net via app gevraagd of ze dit eerder kunnen laten ingaan.
Antwoord dat ik kreeg is:

Goedemorgen,
Ik kan het contract eerder laten ingaan. Of dit mogelijk is met Eneco gezien de situatie is ons niet bekend. Ik wil je daarom adviseren om dit eerst goed na te vragen bij Eneco. Mocht je voor mij een concrete datum hebben dat je wilt overstappen dan hoor ik het graag zodat ik dit voor je kan gaan aanpassen.

Mja.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
pdukers schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:51:
Ook een ex Welkom Energie klant die een modelcontract met Vattenfall heeft afgesloten, op 29 oktober, met als ingangsdatum 1 december.

Zojuist via de whatsapp Vattenfal benaderd met de vraag om levering zo vroeg mogelijk te starten. Daarbij heb ik aangegeven dat ik van mijn 14 dagen bedenktijd af wil zien.

[...]

Ik bevestig dat ik mij bewust ben van de mogelijk opzegkosten. Dat zal nl. altijd aanzienlijk lager zijn dan de meerkosten van bij eneco te blijven.

[...]

Blijkbaar kan het dus wel direct :D

Bevestiging dat Vattenfall direct levert zou over 2 dagen zichtbaar moeten zijn in mijn Vattenfall account.

Via email ook een bevestiging ontvangen dat levering vandaag start.
Ik kreeg iemand aan de lijn de het echt niet wil doen, jammer maar helaas.

• Sheppie
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:51:
[...]

Update; in account lijkt het toch echt vanaf 3 november levering door Vattenfall te zijn.

[Afbeelding]
Ik zie dit nog niet in mijn account maar heb ook al de mail binnen dat het bij mij per morgen ingaat. Mogelijk is het systeem nu gewoon een beetje druk omdat heel veel mensen overgaan.
menzo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:56:
[...]

Gewoon opnieuw het menu door en hopen dat je iemand anders krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Sheppie op 03-11-2021 11:58 ]

• Medione1210
wpeterw schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:43:
[...]

Heb ik het begrepen dat Eneco de laatste termijn van Welkom Energie gaat incasseren rond 27-11 ?
Dat heb je niet goed begrepen. WE heeft de maand oktober al geïncasseerd en Eneco incasseert de maand november eenmalig achteraf op 27-11.

• MrRoq
robertpNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:29:
[...]

Het is een modelcontract met variabele kosten. In januari worden de prijzen aangepast en ga je flink meer betalen.
Dat geldt dus voor alle modelcontracten, ook voor het modelcontract voor Vattenfall..

• Arno90
menzo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:56:
[...]

Dat had ik vanochtend ook. Probeer het nogmaals via Whatsapp. Daar is het mij ook gelukt.

• Koekemoeroetoe
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:59:
[...]

Dat geldt dus voor alle modelcontracten, ook voor het modelcontract voor Vattenfall..
Dat klopt, maar desondanks is het (voor mij in ieder geval) meer dan de moeite waard om voor 1-2 maanden nog even over te stappen. Het prijsverschil tussen Eneco en het modelcontract van o.a. Vattenfall is dusdanig groot dat we het over meer dan €300 per maand potentiele besparing hebben. Dus als het mijn Vattenfall contract inderdaad morgen in gaat, dan scheelt me dat zo'n €600. Knap wat geld IMHO.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Scorpio861 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:43:
[...]

De kantenservice van vattenfall vertelde mij dat er geen boete zou volgen omdat de overstap naar Eneco automatisch/verplicht gebeurd was.

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ga het ook maar eens proberen. Prijzen bij Eneco zijn te belachelijk voor woorden.

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:59:
[...]

Ja. Je hebt met een modelcontract een flexibel contract dat maandelijks opzegbaar is en de tarieven 2x per jaar worden aangepast, meestal met januari en juli. Dus als je nu een modelcontract afsluit zijn de gunstige tarieven nog geldig t/m december maar met de prijsaanpassing in januari ga je waarschijnlijk aanzienlijk meer betalen.

• Inimieni
  • Laatst online: 08-04-2023
Ik heb net gebeld met Vattenfall. Ik had per 1 dec eerst mijn overstap geregeld. Maar nu ga ik per 8 november over naar naar hen.
Ze hebben navraag gedaan en Eneco kan geen boete opleggen is mij verteld. Dit omdat we nooit een contract bij hen hebben getekend.
Ik neem de gok. De bizarre prijzen bij Eneco weiger ik te betalen.
Betaal bij Vattenfall per kub gas 82 cent ipv de 1,80 bij Eneco.
Stroom enkel tarief is 23 cent bij Vattenfall.
(Modelcontract dat maandelijks opzegbaar is)
In december wordt de prijswijziging bekend gemaakt voor 1 januari.

Ik laat straks mijn automatische incasso van Eneco (als die komt) gelijk blokkeren en evt afgeschreven bedragen storneren. O-)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Uhm, als ik bij vattenfall kijk, betaal ik 1,82 euro per kuub gas?

Wat is zo'n modelcontract?

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 21:36
Mnaada schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:06:
Ik ga het ook maar eens proberen. Prijzen bij Eneco zijn te belachelijk voor woorden.
Ik heb het bij vattenfall net snel telefonisch kunnen regelen en naar 17 november gezet. Mevrouw aan de telefoon had geen toestemming om de bedenktermijn van 14 dagen te kunnen laten vervallen. Dus per direct of morgen in laten gaan kon niet. Ze had het nog nagevraagd bij een collega maar had er echt geen mogelijkheid toe. Nouja.... 17 november is beter dan 1 december.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Medione1210
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:07:

zoek even inn het andere topic op modelcontract vattenfall.

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 03-11-2021 12:09 ]

Hard dalen?
Dat was vorige week het geval. Maar deze week vertonen de tarieven alweer 3 dagen op rij een stijgende lijn.

Vrijdag stond de prijs op de energiemarkt op €65 per MWh, inmiddels alweer op €74 per MWh. Nog flink onder de top van begin oktober, dat wel. Maar ik zou het nog geen dalende trend durven noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ivow85 op 03-11-2021 12:11 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Inimieni
RaymondD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:08:
[...]

Ik heb het bij vattenfall net snel telefonisch kunnen regelen en naar 17 november gezet. Mevrouw aan de telefoon had geen toestemming om de bedenktermijn van 14 dagen te kunnen laten vervallen. Dus per direct of morgen in laten gaan kon niet. Ze had het nog nagevraagd bij een collega maar had er echt geen mogelijkheid toe. Nouja.... 17 november is beter dan 1 december.
Wel raar. Ik heb het 10 min geleden wel voorelkaar gekregen.

• Perseus
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:07:
Ik heb net gebeld met Vattenfall. Ik had per 1 dec eerst mijn overstap geregeld. Maar nu ga ik per 8 november over naar naar hen.
Ze hebben navraag gedaan en Eneco kan geen boete opleggen is mij verteld. Dit omdat we nooit een contract bij hen hebben getekend.
Ik neem de gok. De bizarre prijzen bij Eneco weiger ik te betalen.
Betaal bij Vattenfall per kub gas 82 cent ipv de 1,80 bij Eneco.
Stroom enkel tarief is 23 cent bij Vattenfall.
(Modelcontract dat maandelijks opzegbaar is)
In december wordt de prijswijziging bekend gemaakt voor 1 januari.

Ik laat straks mijn automatische incasso van Eneco (als die komt) gelijk blokkeren en evt afgeschreven bedragen storneren. O-)
Voor zover ik het begrijp kan je het modelcontract van Vattenfall wel voor het einde van het jaar omzetten naar een Vast contract, mochten de prijzen die eerste week december bekend worden vanaf 1 januari gelden te hoog zijn.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Ik ben het nu maar voor de 2e keer via whatsapp aan het proberen. De eerste keer kon ik maar tot 17nov gaan.

• RaymondD
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:07:

Modelcontract is een contract met variabele tarieven die 2x per jaar bijgesteld kunnen worden op 1 juli en 1 januari. Zo'n contract moet elke energieleverancier kunnen aanbieden dus als je het niet via de website kan moeten ze het wel telefonisch kunnen regelen.

Die 1 juli en 1 januari zijn helaas niet heilig blijkt... want er zijn nu leveranciers die per 1 november en/of 1 december het tarief aanpassen onder de noemer 'uitzonderlijke omstandigheden'.

Als je nu een modelcontract afsluit bij vattenfall heb je waarschijnlijk tot 1 januari ouderwets lage tarieven, daarna zul je ook omhoog gaan.

• Koekemoeroetoe
Lijkt er op dat het bij mij gelukt is via de verhuizing weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCs4qNxtalzmF5uNha1USo_j48g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3yNWsA2C93keUMpDjys465Rv.png?f=user_large

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Ik ben toch benieuwd hoe jullie aan die lage tarieven komen. Ik heb meermaals contact gehad met Vattenfall, maar ze blijven stug volhouden dat enkel 1 en 3 jarige, vaste contracten aanbieden.

Het modelcontract, met link eerder in dit topic, is verdwenen. Hierop heb ik in het begin een prijs indicatie kunnen tevoorschijn toveren.

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-11 11:38
Per 12/11 is Vattenfall ook mijn nieuwe leverancier met het modelcontract variabel. Per 1/11 was mijn contract bij GC afgelopen en heb nu nog 12 dagen variabel via GC.
Zie net de tarieven die GC variabel hanteerd tot 11/11:
- Normaaltarief: 0,54
- Daltarief: 0,41
- Gas: 2,05 (!)

Vooral het verschil normaal - dal tarief is opmerkelijk, dit was voorheen een halve cent oid.
Bijzonder. Ook met zonnepanelen is het nu slim dit daltarief uit te nutten. De boiler, de wasdroger en wasmachine lekker 's avonds laten draaien.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[Deva] schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:17:
Ik ben toch benieuwd hoe jullie aan die lage tarieven komen. Ik heb meermaals contact gehad met Vattenfall, maar ze blijven stug volhouden dat enkel 1 en 3 jarige, vaste contracten aanbieden.

Het modelcontract, met link eerder in dit topic, is verdwenen. Hierop heb ik in het begin een prijs indicatie kunnen tevoorschijn toveren.
Via whatsapp naar t modelcontract vragen werkte bij mij prima, 2 uur geleden

• RaymondD

Modelcontract engie is nog wel online aan te vragen.

https://www.engie.nl/energie/modelcontract

• Inimieni

Ik heb hem vanmorgen gewoon aangeboden gekregen en afgesloten.
Telefonisch.
En ik ga per 6 november al over 😁
Kans op een boete is er niet omdat we helemaal geen contract hebben of iets getekend hebben bij Eneco.
Vattenfall heeft navraag gedaan voor me.

[ Voor 16% gewijzigd door Inimieni op 03-11-2021 12:38 ]

• Inimieni
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:10:
[...]

Voor zover ik het begrijp kan je het modelcontract van Vattenfall wel voor het einde van het jaar omzetten naar een Vast contract, mochten de prijzen die eerste week december bekend worden vanaf 1 januari gelden te hoog zijn.
Ik denk niet dat ze dan een modelcontract 1 op 1 om gaan zetten naar een vast contract.
Vast contract ligt de prijs voor gas op 1.80 euro bij Vattenfall voor 1 jaar.

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11 14:21
mark-k schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:21:
[...]

Via whatsapp naar t modelcontract vragen werkte bij mij prima, 2 uur geleden
Hier werd er eerst gezegd dat dit ze dit niet meer aanbieden, enkel vaste contracten. Toen ik aangaf dat het een wettelijke plicht was kon het ineens wel. Laat je dus niet afschepen. Heb het voorstel zojuist in de mail ontvangen.

• Perseus
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:40:
[...]

Ik denk niet dat ze dan een modelcontract 1 op 1 om gaan zetten naar een vast contract.
Vast contract ligt de prijs voor gas op 1.80 euro bij Vattenfall voor 1 jaar.
Klopt. Wat ik bedoelde was dat je je modelcontract naar de 1/3-jaar vast tarieven zoals ze nu zijn kunt overzetten als er in de 1e week van december duidelijk wordt dat de tarieven volgend jaar nog hoger worden.

• seadogg
  • Laatst online: 14-11 22:23
Zijn er hier meer mensen die gebeld zijn door Energie direct met een 5-jarig nieuw contract?

Het heet "Altijd dalen" maar ik twijfel een beetje wat ik er van moet vinden.
Mijn vrouw had een dame aan de telefoon dus heb zelf niet het hele verhaal gehoord.

• Inimieni
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:45:
[...]

Klopt. Wat ik bedoelde was dat je je modelcontract naar de 1/3-jaar vast tarieven zoals ze nu zijn kunt overzetten als er in de 1e week van december duidelijk wordt dat de tarieven volgend jaar nog hoger worden.
Oh zo. Ja klopt. Maar je kunt beter even uitzingen tot het voorjaar met een modelcontract denk ik. Dan komt alles wat tot rust en komen er mogelijk betere prijzen.
Tenminste dat is hoe ik het ga doen.

• Perseus
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:47:
[...]

Oh zo. Ja klopt. Maar je kunt beter even uitzingen tot het voorjaar met een modelcontract denk ik. Dan komt alles wat tot rust en komen er mogelijk betere prijzen.
Tenminste dat is hoe ik het ga doen.
Ja, even realistisch beschouwend zijn de huidige prijzen voor veel mensen gewoon niet te betalen of duwt ze naar een levensstandaard onder de armoedegrens. Hier moét wel verandering in komen. Ben ook voornemens om het met variabel uit te zingen tot het voorjaar. (en ben al 2 weken in gesprek met een installateur om hier een WTW-installatie + warmtepomp te installeren O-) )

• MrRoq
Ik heb zojuist telefonisch het modelcontract met Engie afgesloten.
Per 03-12-2021 gaan ze leveren. Was binnen 15 minuten geregeld.
:)

• Warques
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-09 21:09
Hoe kan ik nagaan of zo'n energieleverancier 'gezond' is? Ik zit namelijk te kijken om dan zo'n modelcontract te nemen, en zie de namen Vattenfal en Engie voorbij komen. Van Vattenfal geloof ik wel dat het goed zit, maar van Engie durf ik dat niet te zeggen.. en ik wil zo'n drama zoals WelkomEnergie niet nog eens mee maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Warques op 03-11-2021 13:14 ]

• Sheppie
Warques schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:11:
Hoe kan ik nagaan of zo'n energieleverancier 'gezond' is? Ik zit namelijk te kijken om dan zo'n modelcontract te nemen, en zie de namen Vattenfal en Engie voorbij komen. Van Vattenfal geloof ik wel dat het goed zit, maar van Engie durf ik dat niet te zeggen..
Toevallig is het bij Engie dus beter dan bij Vattenfall :) , dus bij alle 2 zou ik me geen zorgen maken.

• Warques
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-09 21:09
Super, dankjewel voor het snelle antwoord :)

• Perseus
Mijn contract per vandaag is ook binnengekomen van Vattenfall :)

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 14:28
Is het iemand die van WelkomEnergie/Eneco naar Greenchoice zou overstappen per 1-12 al gelukt om dit te vervroegen? Ik heb vandaag contact gezocht met de klantenservice (van GC) maar die werken daar niet aan mee lijkt het.

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-11 19:48
Net contract afgesloten bij ANWB Energie,(laagste prijs die ik kon vinden) nu maar hopen dat de gasprijs gaat dalen de komende tijd want dan profiteer ik er direct van of niet ;-). Maar het blijft een gok natuurlijk.

• br1980
  • Laatst online: 20-10 08:34
Zojuist ook met Vattenfall gesproken over eerdere ingang dan 1 december. Heb op 30 oktober een modelcontract afgesloten. Ze hebben nu als startdatum 17 november, maar geven aan dat het echt nog onduidelijk is of dat ze het contract dan al kunnen oversluiten ivm blokkades.

• ArcticWolf
  • Niet online
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:58:
[...]

Ik heb zojuist telefonisch het modelcontract met Engie afgesloten.
Per 03-12-2021 gaan ze leveren. Was binnen 15 minuten geregeld.
:)
Zat daar ook net te kijken, wat ik mij wel afvroeg was of zij al inzicht hebben op de tarieven vanaf 1 januari... heb je het daar toevallig over gehad?

• MrRoq
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:36:
[...]

Ik heb hem vanmorgen gewoon aangeboden gekregen en afgesloten.
Telefonisch.
En ik ga per 6 november al over 😁
Kans op een boete is er niet omdat we helemaal geen contract hebben of iets getekend hebben bij Eneco.
Vattenfall heeft navraag gedaan voor me.
Dan ga je dus vanaf 6 november aan Vattenfall betalen én tot 1 december aan Eneco. Je betaalt dus 3,5 week dubbel..
Zou dat toch nog maar eens navragen bij Vattenfall, want wat ze doen is niet mogelijk helaas. Zou wel mooi zijn natuurlijk, maar we zitten verplicht aan die 1 maand vast

• Perseus
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:28:
[...]

Dan ga je dus vanaf 6 november aan Vattenfall betalen én tot 1 december aan Eneco. Je betaalt dus 3,5 week dubbel..
Zou dat toch nog maar eens navragen bij Vattenfall, want wat ze doen is niet mogelijk helaas. Zou wel mooi zijn natuurlijk, maar we zitten verplicht aan die 1 maand vast
Is hier al meerdere malen langs gekomen. Zou niet het geval zijn. Ook Vattenfall bevestigd telefonisch dat zijn voor opzegging zorgen.

• MrRoq
ArcticWolf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:27:
[...]

Zat daar ook net te kijken, wat ik mij wel afvroeg was of zij al inzicht hebben op de tarieven vanaf 1 januari... heb je het daar toevallig over gehad?
Daar heb ik het inderdaad over gehad.
Dat is op dit moment niet zeker. Blijft koffiedik kijken.
Maar er is een daling ingezet. Die is afhankelijk van verschillende factoren. O.a. de halvering van de energiebelasting vanuit de overheid. Die is nog niet rond.
En Rusland moet nog de voorraden verder aanvullen. Dat gaat de prijs ook weer drukken.
Het lijkt er steeds meer op, dat de stijging per 1 januari redelijk mee gaat vallen.

Conclusie:
Sowieso een modelcontract afsluiten. Scheelt je iig 1 maand zeer dure energie. En in januari kijken hoe de tarieven gaan zijn en dan kan je altijd nog binnen een maand weer opstappen..

• Paleda
  • Laatst online: 13-01 06:02
br1980 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:26:
Zojuist ook met Vattenfall gesproken over eerdere ingang dan 1 december. Heb op 30 oktober een modelcontract afgesloten. Ze hebben nu als startdatum 17 november, maar geven aan dat het echt nog onduidelijk is of dat ze het contract dan al kunnen oversluiten ivm blokkades.
Ik heb net de bevestiging dat ik overga naar Vattenfall vanaf vandaag.
Ik had het modelcontract afgesloten op 29-10 voor 1 december.

wat een zooitje

• MrRoq
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:32:
[...]

Is hier al meerdere malen langs gekomen. Zou niet het geval zijn. Ook Vattenfall bevestigd telefonisch dat zijn voor opzegging zorgen.
Ja, zij zorgen inderdaad voor de opzegging. Dat doet Engie ook.
Maar er geldt een overgangsperiode, dan wel opzegtermijn van 30 dagen.

Ik zou die bevestiging ook wel van Eneco willen zien. Heb je die al gehad?
Pagina: 1 ... 68 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4