Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.167.392 views

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:33:
[...]

Daar heb ik het inderdaad over gehad.
Dat is op dit moment niet zeker. Blijft koffiedik kijken.
Maar er is een daling ingezet. Die is afhankelijk van verschillende factoren. O.a. de halvering van de energiebelasting vanuit de overheid. Die is nog niet rond.
En Rusland moet nog de voorraden verder aanvullen. Dat gaat de prijs ook weer drukken.
Het lijkt er steeds meer op, dat de stijging per 1 januari redelijk mee gaat vallen.

Conclusie:
Sowieso een modelcontract afsluiten. Scheelt je iig 1 maand zeer dure energie. En in januari kijken hoe de tarieven gaan zijn en dan kan je altijd nog binnen een maand weer opstappen..
Goed idee en je hebt idd nog 14 dagen bedenktijd, mocht Eneco iets uit de hoge hoed toveren qua contract ( :+ )

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:11
ArcticWolf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:43:
[...]

Goed idee en je hebt idd nog 14 dagen bedenktijd, mocht Eneco iets uit de hoge hoed toveren qua contract ( :+ )
_O- ;w

the older I get, the better I was...

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:49:
[...]

Ja, even realistisch beschouwend zijn de huidige prijzen voor veel mensen gewoon niet te betalen of duwt ze naar een levensstandaard onder de armoedegrens. Hier moét wel verandering in komen. Ben ook voornemens om het met variabel uit te zingen tot het voorjaar. (en ben al 2 weken in gesprek met een installateur om hier een WTW-installatie + warmtepomp te installeren O-) )
Ik heb inmiddels de CV er uit gedaan, verwarm nu met L/L-warmtepompen en 2 pelletkachels. De pellet-prijzen reizen ook de pan uit dus kijk nu of ik een houtkacheltje ipv de pelletkachel plaats. Heb nog wat bomen en hout op het terrein liggen.

In ons huidige (groot, oud, matig geisoleerd) huis verstookte ik vanaf de herfst bijna €650 p/mnd alleen aan gas. Voorschot energie was 565 euro. Door ook zonnepanelen te plaatsen redde ik het met €200 voorschot en kreeg zelfs iets terug.
Financieel kan ik dit wel opvangen, ook al is het een flinke hap uit mijn budget, maar het kan haast niet anders dat een grote groep huishoudens met de handschoenen in het haar zit.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:23
Het is nu wel gelukt om de aanvraag naar morgen te zetten bij vattenfall, de mevrouw van de klanten service wist niet zeker of het ook voor iedereen ging werken mbt de blokkade van een maand, maar was niet beroerd om hem op mogen te zetten voor de kans dat wel wel zou werken.

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-11 05:33
Ik heb een vraag waar ik al een aantal weken mee rond loop en hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien. Onlangs ben ik mijn nieuwe woning betrokken. Verwarming en warm water betrekken wij via stadsverwarming en deze zomer hebben wij voor electra een variabel contract afgesloten bij Greenchoice. Dit hebben wij gedaan i.v.m. de aanleg van zonnepanelen en vanaf 20 januari heb ik circa 6000 KW per jaar over i.p.v. een verbruik van 2400 KW. Er zijn concreet geen plannen om op kort termijn electrisch te gaan rijden, althans niet via thuis laden. Op dit moment zie ik via United Consumers het teruglevertarief oplopen tot 0,2685 per KW voor 1 jaar vast. Dit is natuurlijk een ongekende ontwikkeling omdat de energie prijzen hard aan het stijgen zijn. Het is nu voor mij kunst om de komende maanden de markt te gaan timen. Zouden jullie je alvast tegen dit tarief verbinden voor 1 jaar vanaf 20 januari volgend jaar of toch nog even afwachten? Ik vermoed dat behalve de abrupte toegenomen vraag na de corona crisis en de problemen in de productie en distributie ketens die natuurlijk een prijs opdrijvend effect hebben er mogelijk ook een hoop speculatie in de markt zit. Iedereen probeert het nu voor zichzelf zo goed mogelijk te regelen waardoor de vraag mogelijk kortstondig hoger is dan het daadwerkelijke verbruik. Iets zegt mij dus dat we de top gaan bereiken maar aan de andere kant speelt natuurlijk ook het vraagstuk klimaat waardoor de energie balans mogelijk verstoord blijft. Wat is jullie gevoel hierbij? Zouden jullie snel tekenen voor deze prijs of toch nog even afwachten?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
menzo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:47:
Het is nu wel gelukt om de aanvraag naar morgen te zetten bij vattenfall, de mevrouw van de klanten service wist niet zeker of het ook voor iedereen ging werken mbt de blokkade van een maand, maar was niet beroerd om hem op mogen te zetten voor de kans dat wel wel zou werken.
Ik begreep net aan de telefoon dat alle blokkades zijn opgeheven en dat ik per vandaag kan overstappen.

Dan is de grootste schade nog mijn overschot zonnepanelen, dat ik waarschijnlijk niet terug krijg, of kan gebruiken om mee te verrekenen.

Thanks voor de tips hier. _/-\o_

• MrRoq
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-02-2023
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:59:
[...]

Ik begreep net aan de telefoon dat alle blokkades zijn opgeheven en dat ik per vandaag kan overstappen.

Dan is de grootste schade nog mijn overschot zonnepanelen, dat ik waarschijnlijk niet terug krijg, of kan gebruiken om mee te verrekenen.

Wie heeft aan de telefoon gezegd dat de blokkades opgeheven zijn? En heb je dat ergens zwart op wit?
Ik zou dat graag willen weten, want dan kunnen we met z'n allen overstappen! :)

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 14:18

mwa

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:59:
[...]

Via de chat willen ze niet eerder dan over 2 weken (dus vanaf de 17de..) :?

• JAHRASTAFARI
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:05:
[...]

Wie heeft aan de telefoon gezegd dat de blokkades opgeheven zijn? En heb je dat ergens zwart op wit?
Ik zou dat graag willen weten, want dan kunnen we met z'n allen overstappen! :)
Wie weet ik ook niet.

Had eerst iemand aan de lijn die me wou omlullen naar een jaarcontract. Toen werd opeens de verbinding verbroken en kreeg ik iemand anders aan de lijn die dit geregeld heeft. Heb de mail al net binnen.

• Warques
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-09 21:09
Ik zie nu veel gebruikers pogingen doen om hun contracten te vervroegen, met wisselend resultaat.
Als je aangeeft dat je 'verhuisd', kun je meteen overstappen naar de desbetreffende energiemaatschappij.
Zou het kwaad kunnen als je het via deze route zou proberen, ookal verhuis je niet?

• ArcticWolf
  • Niet online
@MrRoq ik heb nu ook een contract bij Engie afgesloten. En ze zei dat de nieuwe variabele tarieven volgende week maandag bekend worden gemaakt :)

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
Als ik het verhaal van de curator goed begrijp is vanaf 1 november de overstap blokkade opgeheven en is IEDEREEN die niet voor 25 oktober zijn overgestapt SOWIESO tot 1 december bij Eneco ondergebracht. Mijn inziens zitten alle mensen met modelcontracten nu allemaal met dubbele kosten voor deze maand wat uiteindelijk wel weer rechtgetrokken zal worden.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 14:22
ArcticWolf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:11:
@MrRoq ik heb nu ook een contract bij Engie afgesloten. En ze zei dat de nieuwe variabele tarieven volgende week maandag bekend worden gemaakt :)
Ik heb zojuist ook bij Engie afgesloten maar wel via de website. De (vriendelijke) meneer aan de telefoon zei dat dit niet meer via de helpdesk aangeboden werd maar enkel via de website i.v.m. inkoop en tarieven?
Anyway nu digitaal aangevraagd en levering op 3-12-2021 als het goed is.

• ArcticWolf
  • Niet online
original4u schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:18:
[...]

Ik heb zojuist ook bij Engie afgesloten maar wel via de website. De (vriendelijke) meneer aan de telefoon zei dat dit niet meer via de helpdesk aangeboden werd maar enkel via de website i.v.m. inkoop en tarieven?
Anyway nu digitaal aangevraagd en levering op 3-12-2021 als het goed is.
Grappig, ik heb gewoon telefonisch gedaan net. Kreeg contract netjes via de mail, 2 vinkjes accepteren en daarna de bevestiging van het contract.

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ga nu vanaf 17 november naar Vattenfal, hoop alleen niet dat ik daardoor nog meer geld kwijt ben. 🤣

• NoNickOne
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:16
Zojuist gebeld, ik kan per vandaag overgezet worden naar Vattenfall.

• mwa

mwa

NoNickOne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:25:
Heb je dit als verhuizing doorgegeven?

• NoNickOne
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:16
mwa schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:27:
[...]

Heb je dit als verhuizing doorgegeven?
Ja, was suggestie van de klantenservice medewerker.

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 08:38
S7E-Vigi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:15:
Als ik het verhaal van de curator goed begrijp is vanaf 1 november de overstap blokkade opgeheven en is IEDEREEN die niet voor 25 oktober zijn overgestapt SOWIESO tot 1 december bij Eneco ondergebracht. Mijn inziens zitten alle mensen met modelcontracten nu allemaal met dubbele kosten voor deze maand wat uiteindelijk wel weer rechtgetrokken zal worden.
Kan iemand dit bevestigen danwel ontkrachtigen? Ik heb ook nog niks van Eneco gehoord hierover.

• MrRoq
NoNickOne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:25:
Enige wat ik kan bedenken, en wat ook Engie zei, is dat dit alleen kan met een spoedaanvraag. Dat kost je dan wel € 200,- waarborgsom,

"Ben je niet verhuisd, maar wel met spoed op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Wij helpen je graag om comfortabel te kunnen wonen. Het is belangrijk om te weten dat wij bij deze spoedaanvraag voor energie zónder verhuizing een waarborgsom voorwaardelijk stellen. Deze bedraagt € 200,- per aansluiting. Heb je een gasaansluiting en een elektriciteitsaansluiting nodig? Dan bedraagt je totale waarborgsom € 400,-. Bij een spoedaanvraag kan er afgezien worden van de 14 dagen bedenktijd."

[ Voor 40% gewijzigd door MrRoq op 03-11-2021 14:30 ]

• S7E-Vigi
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:27:
[...]

Kan iemand dit bevestigen danwel ontkrachtigen? Ik heb ook nog niks van Eneco gehoord hierover.
Dit kan je voor jezelf lezen op de WE site, wellicht begrijp ik het wel helemaal verkeerd.

• JAHRASTAFARI
[...]

Laat eneco.

• Inimieni
  • Laatst online: 08-04-2023
Warques schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:09:
Ik zie nu veel gebruikers pogingen doen om hun contracten te vervroegen, met wisselend resultaat.
Als je aangeeft dat je 'verhuisd', kun je meteen overstappen naar de desbetreffende energiemaatschappij.
Zou het kwaad kunnen als je het via deze route zou proberen, ookal verhuis je niet?
Dit doen ze standaard al wat ik begreep. Want toen ik terug belde na dat mijn contract binnen had zeiden ze dat. En dan is er veel mogelijk.

• Inimieni
[...]

Eneco is op geen enkele manier te bereiken.
Als je belt wordt je eruit gegooid omdat je bekend bent als WE klant.

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:45:
[...]

Dit doen ze standaard al wat ik begreep. Want toen ik terug belde na dat mijn contract binnen had zeiden ze dat. En dan is er veel mogelijk.
Dit is de reactie die ik terug krijg:
Nee, ik snap dat je zo snel mogelijk bij hen weg wilt, maar dat is wel het risico als je gebruik maakt van stuntkortingen bij dat soort kleine energieleverancier. Dan is de kans er dat ze dus failliet gaan. Maar nu gaan wij je aanmelden met een modelcontract. Die prijs ligt onder de markt prijs. Wij steken dan super veel geld in jou met een eventuele spoedaanmelding, en als de prijzen zakken ga je met een aanbieding weer overstappen.

Sorry maar dat doen wij niet. Daarom kunnen we je niet eerder aanmelden dan de 17e.

• Inimieni
sikking schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:49:
[...]

Nee, ik snap dat je zo snel mogelijk bij hen weg wilt, maar dat is wel het risico als je gebruik maakt van stuntkortingen bij dat soort kleine energieleverancier. Dan is de kans er dat ze dus failliet gaan. Maar nu gaan wij je aanmelden met een modelcontract. Die prijs ligt onder de markt prijs. Wij steken dan super veel geld in jou met een eventuele spoedaanmelding, en als de prijzen zakken ga je met een aanbieding weer overstappen.

Sorry maar dat doen wij niet. Daarom kunnen we je niet eerder aanmelden dan de 17e.
Ik ga toch echt de 8e over. Staat ook al in m’n app van Vattenfall. Vandaag geregeld.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-11 19:32
sikking schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:49:
[...]

Logisch toch want zo werken wel vele klanten, zodra het kan weer weg wezen naar de volgende stunter die snel failliet is.

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 19:34
Als Eneco moeilijk gaat doen ben ik nog wel eens benieuwd of ze daar überhaupt recht toe hebben, als er een partij is welke de zaakjes niet op orde heeft zijn zij het wel:

- Amper tot niet bereikbaar voor (ex)Welkom Energie klanten
- Niet communiceren van tarieven, voorwaarden en de overeenkomst vóór levering
o Deze ook niet op aanvraag beschikbaar hebben, want zie punt 1
- Tarieven bieden waar over te discussiëren of die wel fair of marktconform zijn. Op zijn minst niet fair gezien de tarieven van het gemiddelde modelcontract die op dit moment nog beschikbaar zijn.

Mag toch hopen dat ze alleen hierdoor al geen poot om op te staan hebben. Mocht ik toch een "boze brief" van Eneco krijgen, kunnen ze een brief van mijn advocaat terug verwachten. Zo makkelijk laat ik me in ieder geval niet ****** :(

• Inimieni
S7E-Vigi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:15:
Eneco transacties kun je storneren he…… (en automatische incasso blokkeren)

Ik heb nooit iets getekend bij Eneco en hier niet om gevraagd. Ze kunnen je juridisch gezien niks maken imo.

• ArcticWolf
  • Niet online
Roos79 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:53:
[...]

Logisch toch want zo werken wel vele klanten, zodra het kan weer weg wezen naar de volgende stunter die snel failliet is.
Enige was dat ten tijden van aanmelden (maart 2021 voor mij) lagen alle prijzen nagenoeg gelijk, WE was niet eens de goedkoopste en toch voor hen gekozen met dit als resultaat. Maar was een goede leerles voor de toekomst en iets verder kijken dan m'n neus lang is.

• JAHRASTAFARI
Beste meneer JAHRASTAFARI,

We hebben uw contract in orde gemaakt. U vindt het in de bijlage. Vanaf 3 november 2021 zorgen wij voor uw energie. In deze e-mail zetten we belangrijkste informatie nog even op een rij.

Goed om te weten
Uw termijnbedrag wordt € 150,00.
We schrijven uw termijnbedrag iedere 24e van de maand af.

:)

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb als ex WE klant zojuist ook mijn Vattenfall modelcontract die eigenlijk volgende maand in zou gaan verplaatst naar morgen. Er werd wel aangegeven dat ze niet kunnen garanderen dat er geen boete vanuit Eneco achteraan kan komen. Dat heb ik maar even voor lief genomen. In ieder geval zit ik morgen bij Vattenfall.

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik hou mij aan de 30 dagen van de ACM;
Zoals bepaald door de ACM geldt in november een overgangsperiode, waarin je het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kun je je contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen.
Die vrouw van Engie bevestigde dat ook, dat dit zo bepaald was (geen idee of dat wettelijk is bepaald...)

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
NoNickOne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:27:
[...]

Ja, was suggestie van de klantenservice medewerker.
Ik heb daar niet naar hoeven vragen, ik heb gewoon gezegd dat ik niet bij eneco wil en sneller mijn contract bij vattenfall wil laten ingaan

Louzy#2475

• MrRoq
[...]

[...]

Dat is niet helemaal waar. De tarieven van mijn modelcontract zijn vrijwel op de cent hetzelfde als de vaste tarieven die ik bij WE had.

• JAHRASTAFARI
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:04:
[...]

[...]

Dat is niet helemaal waar. De tarieven van mijn modelcontract zijn vrijwel op de cent hetzelfde als de vaste tarieven die ik bij WE had.
Precies, het is niet dat de prijzen van WE veel lager waren. Daarom ook zo vreemd dat ze direct aan het begin van het stookseizoen al failliet zijn. Stinkt gewoon.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:11
MrRoq schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:04:
[...]

[...]

ik vermoed dat de tarieven van WE en vattenfall niet veel afwijken omdat die rond dezelfde periode zijn vastgesteld, tenminste als je ~half mei je contract bij WE vastgelegd hebt...

the older I get, the better I was...

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Net een medewerker van Vattenfall aan de lijn gehad, contract kan niet vervroegd worden.

Had even geen zin in een lang gesprek, misschien later nog een keer proberen of wachten wat morgen weer voor ontwikkelingen brengt. Wat een apart verhaal dit zeg.

• mwa

mwa

Bij mij vond de medewerker het sneu dat de periode tussen nu en 17 november mij €150+ extra ging kosten, en was het dus wel mogelijk per vandaag. Contract is binnen en ook online staat het per vandaag.

• Scorpio861
  • Laatst online: 15-11 12:12
mwa schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:48:
Bij mij vond de medewerker het sneu dat de periode tussen nu en 17 november mij €150+ extra ging kosten, en was het dus wel mogelijk per vandaag. Contract is binnen en ook online staat het per vandaag.
Ik vindt dit heel bijzonder, hoe kan je "contract" wat je nu met Eneco hebt ineens zijn opgeheven??

Terwijl in de berichten die we wel hebben gehad wordt aangegeven dat je een opzegtermijn van 30 dagen hebt als je na 1 nov opzegt....

• Inimieni
Scorpio861 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ik vindt dit heel bijzonder, hoe kan je "contract" wat je nu met Eneco hebt ineens zijn opgeheven??

Terwijl in de berichten die we wel hebben gehad wordt aangegeven dat je een opzegtermijn van 30 dagen hebt als je na 1 nov opzegt....
De vraag is welk contract.
Ik heb niks ontvangen en al helemaal geen akkoord voor iets gegeven.
Niet voor Eneco niet voor de idiote tarieven die door m’n strot gedrukt worden.

• S7E-Vigi
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:56:
[...]

Er zijn net zo goed ook nog geen tarieven bekend dus er wordt nog niets door je strot gedrukt.

• Inimieni
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMG6TENmHCSxHg7mMsIzh25urmo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RcwyrbbmccLXvU6PdrmtEtmh.png?f=fotoalbum_large

Wel grappig. Hier zeggen ze niks over dat het niet kan (site welkom energie)
Er staat alleen dat je automatisch een contact van Eneco krijgt.
Een eenzijdig contract kan helemaal niet 🤷🏼‍♀️

• Koekemoeroetoe
Scorpio861 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:51:
[...]

Dat heb ik dus vanochtend ook gevraagd, en de meneer van Vattenfall die ik vanochtend aan de telefoon had, had het er over dat om juridische redenen die blokkade opgeheven was. Heb verder geen bron gekregen, begreep dat het uit interne communicatie duidelijk geworden was/bij hun (de klantenservice) gemeld was. Waarom dit verder niet naar buiten is gebracht heb ik geen idee van, maar feit is wel dat voor de klantenservice opeens de mogelijkheid bestond om contracten naar voren te halen.

Het hele verhaal wordt met de dag meer bijzonder :+

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 07:15
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:56:
[...]

Ik vermoed ook dus dat de alle contracten zijn "vrijgegeven" omdat Eneco dondersgoed weet dat ze dit niet kunnen maken maar hopen dat men 30 dagen blijft om zo ff een maand geld harken van gedupeerde mensen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is wie bepaald welk contract op welk moment actief is. Als er in het systeem van Eneco staat dat mijn contract/aansluiting weer aangepast mag worden, waar komt die 30 dagen dan vandaan?

• Scorpio861
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:58:
[Afbeelding]

Wel grappig. Hier zeggen ze niks over dat het niet kan (site welkom energie)
Er staat alleen dat je automatisch een contact van Eneco krijgt.
Een eenzijdig contract kan helemaal niet 🤷🏼‍♀️
Hoe komt vattenfal er dan bij dat je eerder over kan??

• Inimieni
S7E-Vigi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:58:
[...]

Er zijn net zo goed ook nog geen tarieven bekend dus er wordt nog niets door je strot gedrukt.
Jawel hoor. Staan in de app onder mijn nieuwe contract. En elders in de topic is het door Eneco bevestigd aan iemand dat dat idd de tarieven worden.

• Inimieni
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:00:
[...]

Jawel hoor. Staan in de app onder mijn nieuwe contract. En elders in de topic is het door Eneco bevestigd aan iemand dat dat idd de tarieven worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXI08Sbv-4BiI9L6YSa3ylyL0mY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iNHjCuLbVRiPXY6LAyunvCi0.png?f=fotoalbum_large

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 07:15
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:59:
[...]

Dat heb ik dus vanochtend ook gevraagd, en de meneer van Vattenfall die ik vanochtend aan de telefoon had, had het er over dat om juridische redenen die blokkade opgeheven was. Heb verder geen bron gekregen, begreep dat het uit interne communicatie duidelijk geworden was/bij hun (de klantenservice) gemeld was. Waarom dit verder niet naar buiten is gebracht heb ik geen idee van, maar feit is wel dat voor de klantenservice opeens de mogelijkheid bestond om contracten naar voren te halen.

Het hele verhaal wordt met de dag meer bijzonder :+
Misschien dat de berichten van o.a.GENETX + juridisch uitzoekwerk en de kamervragen toch wat ??? bij Eneco heeft opgeroepen omtrent de verplichting van 30 dagen zonder het tekenen van de contracten.

• Inimieni
Scorpio861 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:00:
[...]

Hoe komt vattenfal er dan bij dat je eerder over kan??
Omdat het juridisch gezien helemaal niet kan allemaal. Eenzijdige contracten 🤷🏼‍♀️ Zou mooi zijn hahaha.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sheppie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:00:
[...]

Ik vermoed ook dus dat de alle contracten zijn "vrijgegeven" omdat Eneco dondersgoed weet dat ze dit niet kunnen maken maar hopen dat men 30 dagen blijft om zo ff een maand geld harken van gedupeerde mensen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is wie bepaald welk contract op welk moment actief is. Als er in het systeem van Eneco staat dat mijn contract/aansluiting weer aangepast mag worden, waar komt die 30 dagen dan vandaan?
#Vetgedrukt was natuurlijk hun intentie; maar dit gaat natuurlijk klauwenvol met geld kosten; "iedereen" (90.000 man) loopt weg bij Eneco; administratieve rompslomp; personele kosten... (Opschalen van Callcenter) Reputatie- en merkschade.

Ikzelf ben gelukkig buiten de misère van WE gebleven omdat contract pas rond <+:) in zou gaan; maar ik blijf het wel op de voet volgen; en ik heb een wrange smaak gekregen van Eneco en Autoriteit Consument & Markt. Die lijken onder één hoedje te hebben gespeeld.
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXI08Sbv-4BiI9L6YSa3ylyL0mY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iNHjCuLbVRiPXY6LAyunvCi0.png?f=fotoalbum_large
Eneco laat water uit het gasfornuis komen op het splashscreen van hun App. 7(8)7

20*350ZO45°

• o_f_course
  • Laatst online: 12-10 16:14

o_f_course

Och...

Ze denken blijkbaar dat er bloemen blij van gas stoken worden.

Klopt ook in zekere zin vanwege de hoeveelheid CO2 in de lucht.

facts don't care about your feelings

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-11 18:39
[...]

Daarnaast kwam ik erachter dat je de tarieven ook op de volgende manier kan achterhalen bij Eneco:

Start een chat met de klantenservice. Een robot helpt je verder. dan vraag je naar Tarieven / tarieven contract (iets in die strekking) dan krijg je een antwoord van de robot met de tarieven. Die komen (bij mij) overeen met wat er in de app van Eneco staat.

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 08:38
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:48:
[...]

Eneco is op geen enkele manier te bereiken.
Als je belt wordt je eruit gegooid omdat je bekend bent als WE klant.
Ik heb een reactie via de Whatsapp m.b.t. mogelijke dubbele kosten vanwege het laten ingaan van het modelcontract bij Vattenfall voor 1-12-2021 (ik ben per vandaag klant bij Vattenfall): "Het contract bij Eneco is variabel, er zijn geen boetes aan verbonden. Wat je teveel betaalt krijg je terug van hun op de eindnota die je zult ontvangen van die paar dagen."

Hierbij dus een bevestiging dat het er op lijkt dat we uiteindelijk niet extra of dubbel betalen, maar misschien wel de maand november dubbel wordt afgeschreven maar gecorrigeerd.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-11 21:34

ChillPascal

In the end...

Ik krijg bij Vattenfall via Whatsapp met geen mogelijkheid een eerdere ingangsdatum dan 17-november.

Iemand een tip om alsnog eerder geleverd te krijgen door Vattenfall?

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
ChillPascal schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:34:
Ik krijg bij Vattenfall via Whatsapp met geen mogelijkheid een eerdere ingangsdatum dan 17-november.

Lukt mij ook niet. 17-11 it is vooralsnog.
Ik had op 27-10 contract afgesloten btw.

• Inimieni
Perseus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:32:
[...]

Ik heb een reactie via de Whatsapp m.b.t. mogelijke dubbele kosten vanwege het laten ingaan van het modelcontract bij Vattenfall voor 1-12-2021 (ik ben per vandaag klant bij Vattenfall): "Het contract bij Eneco is variabel, er zijn geen boetes aan verbonden. Wat je teveel betaalt krijg je terug van hun op de eindnota die je zult ontvangen van die paar dagen."

Hierbij dus een bevestiging dat het er op lijkt dat we uiteindelijk niet extra of dubbel betalen, maar misschien wel de maand november dubbel wordt afgeschreven maar gecorrigeerd.
Ja las het ook idd. Denk dat het wel goed gaat komen. In de andere topic stonden nog meer positieve dingen.

• Inimieni
RonaldPK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:45:
[...]

Lukt mij ook niet. 17-11 it is vooralsnog.
Ik had op 27-10 contract afgesloten btw.
Denk dat ze voorzichtig worden. Ze gooien namelijk alles op verhuizingen begreep ik. En dan kan het wel ineens.
Maar mogelijk zijn ze toch bang er op afgetikt te worden. Want iedereen probeert het nu.

Maar mijn advies. Blijven bellen en appen.

• Lex92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 10:02
Inimieni schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:55:
[...]

Eneco transacties kun je storneren he…… (en automatische incasso blokkeren)

Ik heb nooit iets getekend bij Eneco en hier niet om gevraagd. Ze kunnen je juridisch gezien niks maken imo.
Op basis van artikel 3, lid 5 onder b van BlG worden 'gegevens' overgedragen aan een andere vergunninghouder die de levering van gas aan de betrokken kleinverbruiker voortzet. Deze gegevens zijn onder andere het factuuradres en bankrekeningnummer en indien beschikbaar het mandaat voor de automatische afschrijving.

Met het klant worden bij WE ben je akkoord gegaan met de leveringsovereenkomst waarin is opgenomen dat je WE machtigt om maandelijks verschuldigde bedragen af te schrijven.
Het mandaat is dus beschikbaar (ervan uitgaande dat WE een kopietje van alle leveringscontracten aan Eneco heeft doorgegeven).

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-11 13:53
Kan iemand mij helpen met hoe ik moet opzeggen bij Eneco? Zelf ben ik ook per 1-12-21 klant bij Vattenfall maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer hoe ik moet opzeggen.

Volstaat een mail met ik wil opzeggen met ingangsdatum 1-12-21 vanuit xxx adres? Wellicht bij ik bij Eneco bekend als oud klant van Welkom Energie met klantnummer xxx.

Is zoiets voldoende?

• Esther1979
  • Laatst online: 02-01-2023
Dit doet Vattenfall voor je!

• Inimieni
BaBoK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:28:
Kan iemand mij helpen met hoe ik moet opzeggen bij Eneco? Zelf ben ik ook per 1-12-21 klant bij Vattenfall maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer hoe ik moet opzeggen.

Volstaat een mail met ik wil opzeggen met ingangsdatum 1-12-21 vanuit xxx adres? Wellicht bij ik bij Eneco bekend als oud klant van Welkom Energie met klantnummer xxx.

Is zoiets voldoende?
Je hoeft niks te doen. Vattenfall regelt alles voor je. Helemaal als je per 1-12 gaat hoef je je nergens zorgen over te maken.

• RaymondD
  • Nu online
ChillPascal schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:34:

Gewoon via whatsapp... ze vragen zelfs bijna nergens om en stellen zelf voor om het per direct in te laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbwMnqsrtvFM5Xe2cB-tP1BbQIk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p0wmG9oBvqBbR7sfBJPHpaNJ.png?f=fotoalbum_large

Ik kreeg overigens daarna wel een bevestiging in mijn mail met als titel "Energie op uw nieuwe adres". Dus ze zullen een verhuisregeling hebben gebruikt. Ze hebben daar niet om gevraagd dus ik zie het niet als mijn probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door RaymondD op 03-11-2021 18:28 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-11 00:00

mark-k

AKA markkNL

RaymondD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:26:
[...]

Gewoon via whatsapp... ze vragen zelfs bijna nergens om en stellen zelf voor om het per direct in te laten gaan.

[Afbeelding]

Ik kreeg overigens daarna wel een bevestiging in mijn mail met als titel "Energie op uw nieuwe adres". Dus ze zullen een verhuisregeling hebben gebruikt. Ze hebben daar niet om gevraagd dus ik zie het niet als mijn probleem.
Ik krijg niet eens meer antwoord via whatsapp :')

• Koekemoeroetoe
Ik krijg zojuist van Eneco het volgende antwoord op mijn eis om per ommegaande het (nog niet geleverde) contract te vernietigen i.v.m. dat zij art. 95m en 52b niet naleven:

Beste xxxxxx,

U kunt zelf een aanmelding doen bij een andere leverancier, Eneco hoeft u hiervoor niet eerst af te melden.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Ik lees dit als dat er dus geen restricties zijn om per direct over te stappen naar een andere energieleverancier.

• RaymondD
  • Nu online
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:09:
Ik krijg zojuist van Eneco het volgende antwoord op mijn eis om per ommegaande het (nog niet geleverde) contract te vernietigen i.v.m. dat zij art. 95m en 52b niet naleven:

Beste xxxxxx,

U kunt zelf een aanmelding doen bij een andere leverancier, Eneco hoeft u hiervoor niet eerst af te melden.

Ik lees dit als dat er dus geen restricties zijn om per direct over te stappen naar een andere energieleverancier.
Er zijn geen restricties op omzettingen. Van 27 oktober tot 29 oktober heeft het op slot gezeten. En ik laat even in het midden waar ik deze info vandaan heb ;)

• 2wheel_robbie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 11:48
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:09:

Beste xxxxxx,

Ik kreeg dezelfde reactie via de telefoon.

Nu een andere leuke vraag.
Als je geen contract met eneco hebt en vanaf morgen pas een contract met een nieuwe leverancier
dan word er in de tussentijd door de netbeheerder een rekening gestuurd voor de verbruikte energie zie:
https://service.liander.n...oor_niet_betaalde_energie

net contact gehad met de klantenservice van liander en die zegt dat dat dan doorbelast word door marktconforme tarieven

• Koekemoeroetoe
RaymondD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:14:
[...]

Er zijn geen restricties op omzettingen. Van 27 oktober tot 29 oktober heeft het op slot gezeten. En ik laat even in het midden waar ik deze info vandaan heb ;)
Er vanuit gaande dat je bron klopt, is het m.i. ronduit schandalig dat iets (totaal) anders gemeld wordt en mensen dus wellicht zonder noodzaak een maand lang minimaal tweemaal hogere dan nodig tarieven betalen voor gas en elektra...

• RaymondD
  • Nu online
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:18:
[...]

Er vanuit gaande dat je bron klopt, is het m.i. ronduit schandalig dat iets (totaal) anders gemeld wordt en mensen dus wellicht zonder noodzaak een maand lang minimaal tweemaal hogere dan nodig tarieven betalen voor gas en elektra...
Eens.... maar het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat Eneco er anders over denkt en alsnog een boete gaat sturen voor vertrekken voor 1 december. Ik denk alleen niet dat dat juridisch houdbaar is aangezien er geen contract is.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:55:
- Tarieven bieden waar over te discussiëren of die wel fair of marktconform zijn. Op zijn minst niet fair gezien de tarieven van het gemiddelde modelcontract die op dit moment nog beschikbaar zijn.
Mogelijk heeft Eneco dit nog extra moeten inkopen en dus hogere tarieven. En deze actie zal Eneco ook veel geld kosten dus logisch dat dit doorbelast wordt. Eneco is geen filantropische instelling.
Je bent zelf zo slim geweest om een contract af te sluiten bij een minder solide leverancier om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. En dat is dit het gevolg helaas.
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:55:
Mag toch hopen dat ze alleen hierdoor al geen poot om op te staan hebben. Mocht ik toch een "boze brief" van Eneco krijgen, kunnen ze een brief van mijn advocaat terug verwachten. Zo makkelijk laat ik me in ieder geval niet ****** :(
Die briefkost je meer dan de meerkosten van die ene maand energie.

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:35
Geprobeerd om bij Vattenfall een modelcontract aan te vragen.

Goedenavond. Ik moet mijn collega corrigeren. We bieden geen modelcontracten aan aan nieuwe klanten op dit moment. Klant worden kan nu alleen met een jaarcontract.

Fijn..

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-11 16:43
Djeen84 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:08:

Goedenavond. Ik moet mijn collega corrigeren. We bieden geen modelcontracten aan aan nieuwe klanten op dit moment. Klant worden kan nu alleen met een jaarcontract.

Fijn..
Dit kreeg ik ook als antwoord toen ik een modelcontract bij Vattenfall wilde afsluiten vanmiddag, ik heb nu een modelcontract bij Engie afgesloten, bij hun kon dit nog wel. Contract bij Engie begint op 3 december.

[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 03-11-2021 20:17 ]

• mwa

mwa

Inmiddels kan ik ook niet meer in de Eneco app, er is geen contract bekend. Lijkt er dus op dat alles inderdaad gelukt is en ik per heden over ben naar Vattenfall.

• Koekemoeroetoe
jobr schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:43:
[...]

Mogelijk heeft Eneco dit nog extra moeten inkopen en dus hogere tarieven. En deze actie zal Eneco ook veel geld kosten dus logisch dat dit doorbelast wordt. Eneco is geen filantropische instelling.
Je bent zelf zo slim geweest om een contract af te sluiten bij een minder solide leverancier om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. En dat is dit het gevolg helaas.

[...]

Die briefkost je meer dan de meerkosten van die ene maand energie.
Voor een deel heb je gelijk, voor een deel doe je incorrecte aannames.

• Mnaada
Hoop dat het bij mij ook nog eerder kan maar zo niet dan ben ik ook al "blij" dat ik vanaf de 17de weg ben bij Eneco. Kijken wat Vattenfal morgen zegt als ze mijn berichtjes lezen.

• Esther1979
  • Laatst online: 02-01-2023
Djeen84 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:08:

Fijn..
Het is verplicht om een modelcontract aan te bieden. Dat moet vanuit de ACM.

• Mnaada
Oke Vattenfal zegt dat het echt niet eerder kan.

• mwa

mwa

Mnaada schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:34:
Ik moest drie keer bellen tot ik een medewerker aan de lijn had die het wel wilde doorvoeren. Via de chat ging het sowieso niet. Heel apart..

• Mnaada
mwa schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:35:
[...]

Ik moest drie keer bellen tot ik een medewerker aan de lijn had die het wel wilde doorvoeren. Via de chat ging het sowieso niet. Heel apart..
Ik zal morgen dan maar eens bellen.

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben even helemaal in de war nu. Krijg je geen boete als je eerder dan 1 december overstapt? :S

[ Voor 23% gewijzigd door Kroepoekoe op 03-11-2021 20:40 ]

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:43
Kroepoekoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:39:
Ik ben even helemaal in de war nu. Krijg je geen boete als je eerder dan 1 december overstapt? :S
Van wie? Eneco die je geen contract aan bied, na levering pas als verrassing de prijzen bekend maakt of Welkom Energie die inmiddels opgedoekt is.

• Kroepoekoe
medu80 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:42:
[...]

Van wie? Eneco die je geen contract aan bied, na levering pas als verrassing de prijzen bekend maakt of Welkom Energie die inmiddels opgedoekt is.
Van Eneco neem ik aan. Er werd overal en door iedereen gezegd dat we tot 1 december hieraan vastzitten.

• RaymondD
  • Nu online
Esther1979 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:32:
[...]

Het is verplicht om een modelcontract aan te bieden. Dat moet vanuit de ACM.
https://www.acm.nl/nl/pub...levering-kleinverbruikers

• Scorpio861
Kroepoekoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:45:
[...]

Van Eneco neem ik aan. Er werd overal en door iedereen gezegd dat we tot 1 december hieraan vastzitten.
Lees even terug wat er vandaag allemaal bekend is geworden..... eneco geeft zelf aan dat overstappen mag vanaf 2 november zonder boete

• RaymondD
  • Nu online
Mnaada schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:34:
Nogal afhankelijk van de medewerker die je spreekt. Ik heb vanmorgen gebeld en toen kon het niet (pas op de 17e) en vanmiddag kon het opeens wel via whatsapp.

De medewerker die het via whatsapp heeft gedaan heeft onterecht de verhuisregeling gebruikt. Ik heb daar niet om gevraagd dus ik zie het als hun probleem. Ik kreeg alleen wel een mail met titel: Energie op je nieuwe adres.

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-11 21:55
Het lijkt er op dat Engie zijn modelcontract ook goed verstopt heeft nu, kan het helaas niet meer vinden op de website. En ze zijn ook niet meer bereikbaar...

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 09:30
Mijn huidige contract bij BudgetEnergie loopt 5 december af. Vanwege de ontwikkelingen heb ik nog geen jaarcontract af durven sluiten, maar het zal er nu toch echt van moeten komen...

Ik zal het topic in de gaten houden maar wellicht heeft iemand met een vergelijkbare situatie een goede tip?
Ik heb even een aantal pagina's teruggelezen en begrijp dat het afsluiten van een modelcontract bij Engie of Vattenfall niet meer mogelijk is?

Verbruik afgelopen jaar:

- Energie 3450 kWh
- Gas 1600 m3

Sinds kort heb ik ook een slimme meter (wellicht een dubbeltarief voordeliger?) en ga ik minder thuiswerken waardoor het verbruik naar verwachting iets lager zal zijn.

• Kroepoekoe
Scorpio861 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:49:
[...]

Lees even terug wat er vandaag allemaal bekend is geworden..... eneco geeft zelf aan dat overstappen mag vanaf 2 november zonder boete
Vandaar dus ook mijn eerdere reactie dat ik compleet in de war ben. Alle outlets van NOS en RTL tot ACM en WE zeiden dat het pas vanaf 1 december kon.

Dit maakt me ook niet veel wijzer.

[ Voor 13% gewijzigd door Kroepoekoe op 03-11-2021 21:28 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:36
Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:18:
[...]

Variabel. Gewoon per eerstmogelijke datum doen en je einde contractdatum noemen bij je nieuwe maatschappij. Ze zijn echt niet gek daar O-)

Heb zelf bij Greenchoice (via CB) de datum ook verplaatst. (was 1 Januari, maar omdat Energiedirect de tarieven opeens per 1 november verhoogde op variabel heb ik dat aangepast). Was geen enkel probleem, en kon de volgende dag al over zelfs. :+ Is allemaal goed gegaan, zelfs met 1 dag.

Het is allemaal geautomatiseerd. Zoveel kan er niet mis gaan eigenlijk.

En ja ik weet dat dat raar klinkt als ik net aantoon dat mijn eindafrekening niet klopt :D Maar daar gok ik stiekem een beetje op opzet :+
Mijn united consumers loopt tot 18-11.
Ik heb gevraagd of de greenchoice overstap naar 19-11 kan.

Hopelijk komt dan alles goed met mijn cashback van united consumers. :P

• RaymondD
  • Nu online
bitjeverkeerd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:03:
Het lijkt er op dat Engie zijn modelcontract ook goed verstopt heeft nu, kan het helaas niet meer vinden op de website. En ze zijn ook niet meer bereikbaar...
https://www.engie.nl/energie/modelcontract/aanvragen/

• RaymondD
  • Nu online
Kroepoekoe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:20:
[...]

Vandaar dus ook mijn eerdere reactie dat ik compleet in de war ben. Alle outlets van NOS en RTL tot ACM en WE zeiden dat het pas vanaf 1 december kon.

Dit maakt me ook niet veel wijzer.
Technisch is er geen blokkade op overstappen. Ik ben vandaag dan ook succesvol overgestapt. Dat is ook bevestigd en Eneco heeft geen actief contract meer van mij. Boete opleggen kunnen ze niet want het ging om onbepaalde tijd... of eigenlijk er was geen contract. Energie leveren doen ze in ieder geval niet meer. Ze zouden wellicht nog de 5,99 vastrecht per product in rekening kunnen brengen voor de maand november.

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:01
als ik hier mijn gegevens invul is dit een stuk beter dan de eneco grappen voor welkom energie klanten. nu nog hopen dat ik voor eind november van eneco af kan komen.

• RaymondD
  • Nu online
tomdh76 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:19:
[...]

als ik hier mijn gegevens invul is dit een stuk beter dan de eneco grappen voor welkom energie klanten. nu nog hopen dat ik voor eind november van eneco af kan komen.
Dat is geen enkel probleem is mijn ervaring. Nieuw risico is natuurlijk tarief aanpassing van deze modelcontracten per 1-1. Maar vooralsnog is alles beter dan het aangeboden Eneco tarief.

[ Voor 17% gewijzigd door RaymondD op 03-11-2021 22:21 ]

• jongetje
  • Laatst online: 07:57
De laatste 7 pagina's gaan alleen maar over de mensen van Welkom die willen overstappen. Kan dat niet in het eigen topic?

• RaymondD
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:23:
De laatste 7 pagina's gaan alleen maar over de mensen van Welkom die willen overstappen. Kan dat niet in het eigen topic?
Daar was een eigen topic voor maar de moderator heeft ons hierheen gestuurd.

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:01
RaymondD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:20:
[...]

Dat is geen enkel probleem is mijn ervaring. Nieuw risico is natuurlijk tarief aanpassing van deze modelcontracten per 1-1. Maar vooralsnog is alles beter dan het aangeboden Eneco tarief.
Het lukt via de website alleen niet om eerder dan 03-12 te kiezen. misschien morgen even met klantenservice mailen

• Kroepoekoe
jongetje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:23:
Gebeurde eerst ook, maar dan werd je weer hiernaartoe verwezen.

• RaymondD
  • Nu online
tomdh76 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:25:
[...]

Het lukt via de website alleen niet om eerder dan 03-12 te kiezen. misschien morgen even met klantenservice mailen
3-12 wordt waarschijnlijk morgen 4-12. Beleid van Engie? Bij vattenfall moest er minimaal 14 dagen tussen zitten. Ik zou het gewoon nu doen. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd en als je het morgen via de klantenservice eerder in kunnen laten gaan is dat mooi meegenomen.

• jongetje
  • Laatst online: 07:57
RaymondD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:24:
[...]

Daar was een eigen topic voor maar de moderator heeft ons hierheen gestuurd.
Bijzonder want totaal niet interessant voor de mensen die niet bij Welkom vandaan komen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Arts schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:14:
Mijn huidige contract bij BudgetEnergie loopt 5 december af. Vanwege de ontwikkelingen heb ik nog geen jaarcontract af durven sluiten, maar het zal er nu toch echt van moeten komen...

Ik zal het topic in de gaten houden maar wellicht heeft iemand met een vergelijkbare situatie een goede tip?
Ik heb even een aantal pagina's teruggelezen en begrijp dat het afsluiten van een modelcontract bij Engie of Vattenfall niet meer mogelijk is?

Verbruik afgelopen jaar:

- Energie 3450 kWh
- Gas 1600 m3

Sinds kort heb ik ook een slimme meter (wellicht een dubbeltarief voordeliger?) en ga ik minder thuiswerken waardoor het verbruik naar verwachting iets lager zal zijn.
Mijn contract bij BE loopt 30 november af maar ik wacht tot de rust een beetje terug is op de markt. Zolang je geen nieuw contract afsluit krijg je van BE de geldende variabele tarieven. Die zijn best fors maar voor zover ik kan zien komen die overeen met het "aanbod" voor een verlenging die ik heb gehad. Wat dat betreft hoe ik niet persee een contract voor bepaalde tijd bij BE. Tegen eind december ga ik nog eens kijken wat er verkrijgbaar is.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1 ... 69 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4