Hier ook de Sjaak. Energiedirect zat ik vanaf ca juli na een 1 jarig contract nog in variabel. Met op zich nog gewoon goede variabele prijzen. Ik was in de veronderstelling dat ze per 1-1-2022 pas gingen verhogen, tot voor kort suggereerde zij dit ook op hun website, met termen " u zit voorlopig goed". "Niks doen".
Nu kreeg ik dus een mailtje vanavond om 2000 uur, slim getimed net na sluitingstijd van de klantenservice, dat de variabele tarieven over 4 dagen al omhoog gaan van ca 0.86 per m3 naar 1.56 per m3.
De elektra prijzen stijgen ook met gemiddeld 70% naar ( 35 a 40 ct per kwh)Maar deze zijn nu nog niet echt van belang aangezien ik iets meer opwek met mijn zonnepanelen dan ik gebruik..Salderingsregeling.
Ik vind het wel vreemd dat Energie Direct 4 dagen na melding vanavond per email en dan op 1 november al mag in laten gaan kennelijk!? Terwijl normaal gesproken, ook door hen aangehaald, de geijkte momenten om aan te passen 1 januari en 1 juli waren.
Wat vindt u hiervan?
Verder zijn er nog suggesties wat ik kan doen nu? 2000 kwh hoog verbruik, 2000kwh laag verbruik, totaal 4000 kwh dus....4800 opwekking met mijn zonnepanelen. En verder gebruik ik ca 900m3 gas....
Graag uw gewaardeerde visie op bovenstaande
Hendriks
Edit ** Heeft het nog zin om naar een andere maatschappij te stappen voor variabel tot 1-1-2022. Kortom ergens waar je nog gas kan afsluiten met een lager tarief dan 1.56?
[
Voor 11% gewijzigd door
Hendriks1 op 27-10-2021 21:56
]