Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 175 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.803 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
Wat de stroomprijzen de komende tijd gaan doen is inderdaad heel onzeker en afhankelijk van de geopolitieke situatie.

Maar al die zonnepanelen in Nederland en Duitsland zullen vanaf het voorjaar toch wel gewoon hun dagelijkse stroom gaan leveren? Daardoor zullen de stroomprijzen op de spotmarkt in ieder geval overdag weer normaliseren, lijkt me.

Gas is een ander verhaal, omdat de voorraden deze zomer aangevuld moeten worden met een krap aanbod. Die prijs zal wel aan de hoge kant blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
BeeJee78 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:11:
Ik ben heel benieuwd of GV die β€˜lage’ tarieven van ED ook echt kan leveren. Zou me niks verbazen als het al van de website had moeten zijn.
Of heeft iemand heel recent (lees gister of vandaag) deze tarieven nog kunnen afsluiten met bevestiging van ED?

Overigens zit ik nu ook bij ED dus kan ik dit niet afsluiten dus dit is pure jaloezie 😁🀣
Ik heb deze via GezondVerzekerd vorige week afgesloten en maandag gebeld en dinsdag is het ingegaan πŸ‘ (1 Maart)
β€’ Je krijgt energie van ons, maar ook een jaarlijkse daling van het leveringstarief van stroom en gas. De korting stapelt zich op, in jaar 2 40% korting en nog eens 20% korting in jaar 3.

[ Voor 15% gewijzigd door Pudding94 op 06-03-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bard1982 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:36:

Gas is een ander verhaal, omdat de voorraden deze zomer aangevuld moeten worden met een krap aanbod. Die prijs zal wel aan de hoge kant blijven.
Ik denk ook dat gas aan de hoge kant zal blijven maar de vraag stort ook in vanaf mei aangezien de verwarming dan uit kan

Mijn contract loopt af per 1 mei. Mijn gas verbruik is (vorig jaar als basis genomen) dan ongeveer 50 m3 per maand tot en met augustus. Dus zelfs met deze bizarre prijzen is het dan nog wel te overzien. Begin dit jaar 20 zonnepanelen laten leggen dus dat komt ook mooi op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
We Are Borg schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:31:
[...]

Ik denk ook dat gas aan de hoge kant zal blijven maar de vraag stort ook in vanaf mei aangezien de verwarming dan uit kan
En de vraag neemt toe omdat de voorraad voor de komende winter aangevuld moet worden. De EU gaat landen ook een bepaalde vullingsgraad opleggen zodat de historisch lage voorraden aan het begin van deze winter niet meer voor kunnen komen. Zonder aankoop van Russisch gas zie ik niet hoe ze dit voorelkaar gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
Vandebron stuurde vandaag het verlengingsvoorstel. huidig contract loopt tot 01-04-2022.
Vorige maand zelf geprobeerd contact met ze op te nemen, maar reageerde niet op mail en na meerdere malen 45 minuten in de wacht ook maar opgegeven. De website gaf een fout terug, daar kon ik ook niets zien bij verlengvoorstel. Ik moest mailen of bellen volgens de web respons. :X

kaal gas: €1,39 (€2,27242 incl)
kaal energie: €0,10 (€0,20247 incl) zowel enkel, dal als normaal.
terug leververgoeding gelijk aan kaal energie + btw.

Dit is met een variabel contract (zonnecollectief), er word geen vast contract afgegeven, nieuwe prijzen per 01-07.
Energie prijs valt me erg mee.

Helaas hebben ze geen rekening gehouden met m'n teruglevering, wat ze bij veel andere ook niet doen lees ik zo her en der.
ik zou volgens hun van €8,40 naar €175,- in de maand gaan. Terwijl als ik de teruglevering meetel het €96,- is. ;w

Via dit topic gelukkig toch al, enige tijd geleden, een keuze gemaakt voor een andere leverancier.
Voor het weekend akkoord gegeven voor het plaatsen van een warmtepomp, dus voor het nieuwe stookseizoen zijn we hier van het gas af. :)

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

insomniac schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:17:

Dit is met een variabel contract (zonnecollectief), er word geen vast contract afgegeven, nieuwe prijzen per 01-07.
Ik neem aan dat je stroom bedoelt maar gas is ook energie. ;)

Kaal gas is ook nog eens zonder btw, vandaar de enorme sprong incl alles naar 2,27 euro. Exact dezelfde prijs als het modelcontract in de prijzensheet. Stroom is wel een heel stuk goedkoper dan in de sheet 20 ct vs 53 ct all-in, ik zou dat toch nog even goed controleren.

Kortom: de gasprijs is zwaar hoog, maar als de stroomprijs zo laag is en blijft dan valt het mee. Maar als je netto (veel) teruglevert dan wil je natuurlijk een goed teruglevertarief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Z0mYBHQBjfXc3CfcNJ6Fo4P_bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qoM8yhzVNstXwl6IWyHS2hNd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 06-03-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
insomniac schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:17:
Vandebron stuurde vandaag het verlengingsvoorstel. huidig contract loopt tot 01-04-2022.
Vorige maand zelf geprobeerd contact met ze op te nemen, maar reageerde niet op mail en na meerdere malen 45 minuten in de wacht ook maar opgegeven. De website gaf een fout terug, daar kon ik ook niets zien bij verlengvoorstel. Ik moest mailen of bellen volgens de web respons. :X

Helaas hebben ze geen rekening gehouden met m'n teruglevering, wat ze bij veel andere ook niet doen lees ik zo her en der.
ik zou volgens hun van €8,40 naar €175,- in de maand gaan. Terwijl als ik de teruglevering meetel het €96,- is. ;w

Via dit topic gelukkig toch al, enige tijd geleden, een keuze gemaakt voor een andere leverancier.
Voor het weekend akkoord gegeven voor het plaatsen van een warmtepomp, dus voor het nieuwe stookseizoen zijn we hier van het gas af. :)
Met zo’n stroom en gasprijs zou ik proberen zo weinig mogelijk gas te verbruiken en meer op elektrisch (verwarmen) inzetten, helemaal als je zelf ook nog stroomoverschot hebt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:25

Agent47

I always close my contracts.

Contract loopt af in juni. Zie er toch wel heel erg tegenop.

Wij hebben een HR ketel uit 2018

Stroomverbruik met z’n 2:

2500 kwh
Gas: 1100 m3

Geen idee wat ik moet gaan doen …

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
Cap schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Ik neem aan dat je stroom bedoelt maar gas is ook energie. ;)
foutje, sorry 8)7
Kaal gas is ook nog eens zonder btw, vandaar de enorme sprong incl alles naar 2,27 euro. Exact dezelfde prijs als het modelcontract in de prijzensheet. Stroom is wel een heel stuk goedkoper dan in de sheet 20 ct vs 53 ct all-in, ik zou dat toch nog even goed controleren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYy0jN9W0G3sn-NzMPCyrLjQkuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dOzINPiuk99FjI091lKxRCxD.png?f=fotoalbum_large

denk dat het wel klopt. :)

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:14
Agent47 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:32:
Contract loopt af in juni. Zie er toch wel heel erg tegenop.
Het mijne ook. Ik zie alleen niet in waarom je er bewust voor zou kiezen je 3 maanden lang sappel te maken over iets wat nu nog niet speelt, dat is volkomen zinloos. Het juiste tijdstip om je druk te maken is tegen de tijd dat je echt over moet, en dan weet je ook hoe het ervoor staat. :P

Enige wat je nu zou kunnen doen is je contract voor die 3 maanden openbreken, opzegboete nemen en (veel) hogere tarieven vastleggen omdat het over 3 maanden misschien overal nog duurder is, maar dat lijkt me allesbehalve wijsheid. Mijn glazen bol laat in ieder geval niets definitiefs zien.

Wat je natuurlijk altijd al kan doen is zoveel mogelijk kijken of en zo ja wat er nog te besparen valt aan verbruik, dat loont zich nu dubbel en dwars.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

MneoreJ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Het mijne ook. Ik zie alleen niet in waarom je er bewust voor zou kiezen je 3 maanden lang sappel te maken over iets wat nu nog niet speelt, dat is volkomen zinloos. Het juiste tijdstip om je druk te maken is tegen de tijd dat je echt over moet, en dan weet je ook hoe het ervoor staat. :P

Enige wat je nu zou kunnen doen is je contract voor die 3 maanden openbreken, opzegboete nemen en (veel) hogere tarieven vastleggen omdat het over 3 maanden misschien overal nog duurder is, maar dat lijkt me allesbehalve wijsheid. Mijn glazen bol laat in ieder geval niets definitiefs zien.

Wat je natuurlijk altijd al kan doen is zoveel mogelijk kijken of en zo ja wat er nog te besparen valt aan verbruik, dat loont zich nu dubbel en dwars.
Gewoon afwachten vind ik niet slim persoonlijk. Je loopt er een behoorlijk risico mee omdat het er momenteel naar uit ziet dat de Russische situatie snel onder controle zal zijn. Dus dan zullen de prijzen ook niet enorm dalen. Mocht dat onverhoopt toch gebeuren dan is de schade max 250 euro, namelijk het bedrag om een contract open te breken. Staat de prijs echter op 3, 4 of 5 euro en moet je zo de winter in dan hebben veel mensen wel een probleem. Dan kost het je gewoon duizenden euro's.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:14
FaceDown schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:56:
Gewoon afwachten vind ik niet slim persoonlijk. Je loopt er een behoorlijk risico mee omdat het er momenteel naar uit ziet dat de Russische situatie snel onder controle zal zijn. Dus dan zullen de prijzen ook niet enorm dalen. Mocht dat onverhoopt toch gebeuren dan is de schade max 250 euro, namelijk het bedrag om een contract open te breken. Staat de prijs echter op 3, 4 of 5 euro en moet je zo de winter in dan hebben veel mensen wel een probleem. Dan kost het je gewoon duizenden euro's.
Oh ja, ik vergeet dat de opzegboete nu nog "maar" 100 is als je 3 maanden te gaan hebt, alleen bij je nieuwe contract ben je maximaal 250 kwijt. Worst case ben je dus 100 euro opzegboete + 3 maanden hogere kosten voor nieuw contract kwijt (plus eventuele welkomstbonus, wat ook best veel kan zijn), in ruil voor speculatie op een nog hogere stijging in die drie maanden. Voor mijn persoonlijke situatie loont dat niet (geen gas en weinig elektra), maar met hoger verbruik zou dit best beter uit kunnen komen. Blijft natuurlijk wel een factor koffiedik kijken.

Edit: natuurlijk maakt het dan ook nog uit wat het verlengaanbod van je huidige leverancier is/wordt, als je het krijgt. Toevallig heb ik net die van mij binnen, en het is niet verrassend beter dan wat ik zou kunnen krijgen door nu over te stappen naar een andere leverancier -- zelfs met stroom die 2x zo duur is. Maar middenin een crisis waarbij eigenlijk niemand contracten wil afsluiten is dat ook nogal logisch.

[ Voor 20% gewijzigd door MneoreJ op 06-03-2022 16:20 ]

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 17:17
Ik moet nu voor het eerst in mijn leven energie (alleen stroom, geen gas) gaan afsluiten i.v.m. een verhuizing. Ik heb dit topic al doorgespit, maar hier komt onwijs veel informatie voorbij, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

De superhandige sheet heb ik al doorgenomen, alleen is dit gemaakt voor gas + stroom, terwijl ik alleen stroom wil afsluiten.

Om het nog leuker te maken krijg ik bij heel veel energieleveranciers en prijsvergelijkingswebsites de melding dat er tijdelijk geen contracten worden aangeboden i.v.m. de situatie in OekraΓ―ne.

Momenteel zit ik te overwegen om bij Shell Energy 3 jaar vast te nemen. Natuurlijk heeft niemand een glazen bol, maar is dit in mijn geval de beste optie? Heeft iemand een tip waar ik kan kijken voor gunstige tarieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Gas doet het meeste pijn op dit moment (en daaraan gekoppeld dus stroom), maar ik zou de komende tijd op een modelcontract doorgaan totdat eea weer wat stabiliseert en ergens in de zomer de knoop doorhakken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ustapc
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-09-2022
Kan iemand die bij Zondergas een nieuw contract hebt lopen kijken of de verbruik vs kosten in euro overeenkomen m.b.t. de afgesloten gasprijs. Indien ik het verbruik x de gasprijs doe kom ik een lager bedrag tegen dan wat ik in de app zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik heb een vraag. Hopelijk mag dat in dit topic

Ik heb een huis gekocht waar ik 1 november 2022 in mag.
Nu kan ik hoogstwaarschijnlijk via mijn vaders werk nu al een energiecontract afsluiten. €0.31 per kWh en €1.40 per M3 gas. dit is voor 3 jaar vast.

Want zouden jullie aanraden wat slim is. Dit proberen af te sluiten of afwachten tot in de zomer.
Ik wil namelijk echt niet als 1 persoons huishouden 300-400 euro per maand gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:09:
Ik heb een vraag. Hopelijk mag dat in dit topic

Ik heb een huis gekocht waar ik 1 november 2022 in mag.
Nu kan ik hoogstwaarschijnlijk via mijn vaders werk nu al een energiecontract afsluiten. €0.31 per kWh en €1.40 per M3 gas. dit is voor 3 jaar vast.

Want zouden jullie aanraden wat slim is. Dit proberen af te sluiten of afwachten tot in de zomer.
Ik wil namelijk echt niet als 1 persoons huishouden 300-400 euro per maand gaan betalen.
Als dat inclusief prijzen zijn dan zou ik ze vastleggen. Je wil niet de koude maanden in met tarieven van 2+ euro per kuub.

Mochten de prijzen toch dalen kun je altijd nog de overstap boete betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:59

mwa

Ustapc schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:05:
Kan iemand die bij Zondergas een nieuw contract hebt lopen kijken of de verbruik vs kosten in euro overeenkomen m.b.t. de afgesloten gasprijs. Indien ik het verbruik x de gasprijs doe kom ik een lager bedrag tegen dan wat ik in de app zie.
Zeker dat je alle kosten meerekent? Het is niet slechts verbruik x tarief, je hebt ook nog leveringskosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 23:06
Ik kom ook op een andere prijs uit als dat is afgesloten, verschil van kleine 12c per m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
mwa schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Zeker dat je alle kosten meerekent? Het is niet slechts verbruik x tarief, je hebt ook nog leveringskosten..
darkdesign schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Als dat inclusief prijzen zijn dan zou ik ze vastleggen. Je wil niet de koude maanden in met tarieven van 2+ euro per kuub.

Mochten de prijzen toch dalen kun je altijd nog de overstap boete betalen.
Ik zou 214 euro pm gaan betalen voor 925 kwh normaal en 925 kwh dal en 1100 kuub gas

Maar zit dus te twijfelen om het nu te proberen of in het midden van de zomer.

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 06-03-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ustapc
mwa schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Indien je op je contract een gasprijs krijgt is dat de prijs neem ik aan. De vaste leveringskosten worden toch los op je eindfactuur vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ustapc
twieren schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Ik kom ook op een andere prijs uit als dat is afgesloten, verschil van kleine 12c per m2
Dit heb ik ook gemerkt inderdaad. Ik heb een 3 jarig contract afegsloten voor 1,17403 per m3. Indien ik het uitreken kom ik op 1,44 uit? Dat vind ik apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik zit er nu ruim een week bij, maar kan het verbruik nog steeds niet inzien, volgens hun kan dat paar weken duren :?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:25:
[...]

[...]

Ik zou 214 euro pm gaan betalen voor 925 kwh normaal en 925 kwh dal en 1100 kuub gas

Maar zit dus te twijfelen om het nu te proberen of in het midden van de zomer.
1100 m3 gas in je eentje, *knip*

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 09:10 . Reden: Zo komt het belerend over. ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die steeds terugkerende, aanmatigende opmerkingen over het verbruik van een ander, meestal zonder ook maar enige kennis van diens situatie, voegen bijzonder weinig toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
HereIsTom schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:56:
[...]

1100 m3 gas in je eentje, ga je in een villa wonen?
Ik heb geen idee wat iemand verbruikt die in zijn eentje woont. Dit geven de meeste sites aan als je je verbruik niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Smultie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:10:
Die steeds terugkerende, aanmatigende opmerkingen over het verbruik van een ander, meestal zonder ook maar enige kennis van diens situatie, voegen bijzonder weinig toe.
Hoezo vind je het erg om steeds te lezen dat je eigenlijk teveel verbruikt :+
Daarom staat er ook de vraag bij waar hij gaat wonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Ik heb geen idee wat iemand verbruikt die in zijn eentje woont. Dit geven de meeste sites aan als je je verbruik niet weet.
In wat voor huis kom je te wonen, kamer oppervlakte en dergelijk?
De cijfers die ze op sites opgeven kloppen meestal voor geen meter en zijn nog uit de jaren 80 toen huizen nog niet geΓ―soleerd waren.
1100 m3 is voor een gezin die de hele dag thuis is en de thermostaat op 23Β° heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
HereIsTom schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:34:
[...]

In wat voor huis kom je te wonen, kamer oppervlakte en dergelijk?
De cijfers die ze op sites opgeven kloppen meestal voor geen meter en zijn nog uit de jaren 80 toen huizen nog niet geΓ―soleerd waren.
1100 m3 is voor een gezin die de hele dag thuis is en de thermostaat op 23Β° heeft staan.
Ik heb een hoekhuis uit 2019 gekocht. Beneden vloerverwarming en boven radiatoren. 96m2 en 2 verdiepingen(begane grond, 1e verdieping en zolder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Ligt aan het huis en je persoonlijke voorkeuren / gewoontes.

Wat voor huis is het? Vrijstaand? Hoek? Rijtjes? 2onder1kap? Bouwjaar? Isolatie? Hoe warm wil je het hebben? Hoe lang douche je? Dagelijks?

En dan heb je nog (besparende) factoren als CV temperatuur, soort verwarming, hoeveel ruimtes je wil verwarmen etc.

Ik blijf zelf met m'n eenpersoons huishouden ruim onder de 400mΒ³ met een nieuwbouw rijtjeshuis huis, verwarming op 19,5c en dagelijks 4 minuten douchen. Je hebt er die strakker in de wind zeilen, maar ook die in eenzelfde huis met andere variabelen tot 600mΒ³ verstoken.

1100mΒ³ is volgens mij ook een vrij hoge inschatting (of je moet echt slecht geΓ―soleerd op de tocht gaan wonen).

Als je een appartement of rijtjeshuis hebt die redelijk geΓ―soleerd is, zou ik persoonlijk het eerste jaar op 700mΒ³ durven gokken (en dan denken wat geld terug te vangen).

Neem vooral geen advies aan van een vreemde, dan kan je je wellicht beter even voorstellen aan je nieuwe buur/buren en vragen wat ze verstoken.

-edit- net te laat.

Hoekhuis uit 2019 dus, gefeliciteerd! Ik zou um makkelijk op 600mΒ³ durven zetten uitgaande van mijn eigen huidige <400mΒ³ verbruik in m'n 2019 rijtjeshuis.

Best lijkt me het gewoon de vorige eigenaar te vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 06-03-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Chris.nl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Wat voor huis is het? Vrijstaand? Hoek? Rijtjes? 2onder1kap? Bouwjaar? Isolatie? Hoe warm wil je het hebben? Hoe lang douche je? Dagelijks?

En dan heb je nog (besparende) factoren als CV temperatuur, soort verwarming, hoeveel ruimtes je wil verwarmen etc.

Ik blijf zelf met m'n eenpersoons huishouden ruim onder de 400mΒ³ met een nieuwbouw rijtjeshuis huis, verwarming op 19,5c en dagelijks 4 minuten douchen. Je hebt er die strakker in de wind zeilen, maar ook die in eenzelfde huis met andere variabelen tot 600mΒ³ verstoken.

1100mΒ³ is volgens mij ook een vrij hoge inschatting (of je moet echt slecht geΓ―soleerd op de tocht gaan wonen).

Als je een appartement of rijtjeshuis hebt die redelijk geΓ―soleerd is, zou ik persoonlijk het eerste jaar op 700mΒ³ durven gokken (en dan denken wat geld terug te vangen).

Neem vooral geen advies aan van een vreemde, dan kan je je wellicht beter even voorstellen aan je nieuwe buur/buren en vragen wat ze verstoken.

-edit- net te laat.

Hoekhuis uit 2019 dus, gefeliciteerd! Ik zou um makkelijk op 600mΒ³ durven zetten uitgaande van mijn eigen huidige <400mΒ³ verbruik in m'n 2019 rijtjeshuis.
Dankje,

De 1100 was zelfs voor een rijtjeshuis de sites gasn voor een hoekhuis uit van 1500...

Maar dan valt het nog enigzins mee. Ik ga is kijken of ze morgen me al willen accepteren terwijl ik het pas in november nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Ik heb een hoekhuis uit 2019 gekocht. Beneden vloerverwarming en boven radiatoren. 96m2 en 2 verdiepingen(begane grond, 1e verdieping en zolder)
Een hoekhuis van 96m2 met vloerverwarming, dan hoef je in je eentje in principe alleen beneden te verwarmen en kom je denk ik wel op de helft van 1100m3 uit.
Als het een HR CV ketel is die (je) goed is ingeregeld en je let op je stookgedrag kom je nog wel lager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Dankje,

De 1100 was zelfs voor een rijtjeshuis de sites gasn voor een hoekhuis uit van 1500...

Maar dan valt het nog enigzins mee. Ik ga is kijken of ze morgen me al willen accepteren terwijl ik het pas in november nodig heb.
Zolang je me naar géén bal afdraait, wanneer ik nu slecht advies heb gegeven hé.

't Blijft tricky natte vingerwerk om dit soort advies te geven en aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Chris.nl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:48:
[...]

Zolang je me naar géén bal afdraait, wanneer ik nu slecht advies heb gegeven hé.

Ach jawel dat moet β€˜m wel lukken, of het moet een heel slecht geΓ―soleerd huis zijn waar de tocht door heen waait, maar ook daar kun je iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Chris.nl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:48:
[...]

Nee snap ik maar ik vond 1100 ook best veel en 1500 zeker.
Hopelijk lopen de prijzen niet te veel op en zakken ze nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:52:
[...]

Als het huis goed is en let op je verbruik, dan moet je met dat contract wel op zo’n € 100,- per maand kunnen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:52:
[...]

Mag ik gokken dat het hoekhuis in 2019 s gebouwd met 6 zonnepanelen op het dak? Vul dan bij teruglevering 1100 kWh per jaar in (ik denk dit mager in de schatten en wordt graag verbeterd als ik ernaast zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Chris.nl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Mag ik gokken dat het hoekhuis in 2019 s gebouwd met 6 zonnepanelen op het dak? Vul dan bij teruglevering 1100 kWh per jaar in (ik denk dit mager in de schatten en wordt graag verbeterd als ik ernaast zit)
Er zitten geen zonnepanelen op.
Ik zit er wek over te denken er nog 6 te plaatsen.

Het dak ligt op het westen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

pl0xs schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:38:
Momenteel zit ik te overwegen om bij Shell Energy 3 jaar vast te nemen. Natuurlijk heeft niemand een glazen bol, maar is dit in mijn geval de beste optie? Heeft iemand een tip waar ik kan kijken voor gunstige tarieven?
Ik heb bij Shell zojuist 1 jaar afgesloten, mijn huidige contract bij Oxxio loopt eind deze maand af... Ik had veel eerder aan de bak gemoeten, maar ja achteraf is makkelijk praten. Veel keuze heb je nu volgens mij niet. Snel iets afsluiten want stijgen zal het nog ongetwijfeld.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Er zitten geen zonnepanelen op.
Ik zit er wek over te denken er nog 6 te plaatsen.

Het dak ligt op het westen
Ah ok, de nu voorgestelde 925 kwh normaal en 925 kwh dal vind ik persoonlijk aan de hoge kant.

Ik doe het met minder dan de helft pj. Maar heb dan geen aquarium, vijverpomp, waterbed of andere grote slurpers. Ik zou beide op 600 kWh durven zetten en denken nog ruim te zitten.

Je zal vast een sjieke slimme meter hebben, kan de HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Chris.nl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:14:
[...]

Ah ok, de nu voorgestelde 925 kwh normaal en 925 kwh dal vind ik persoonlijk aan de hoge kant.

Ik doe het met minder dan de helft pj. Maar heb dan geen aquarium, vijverpomp, waterbed of andere grote slurpers. Ik zou beide op 600 kWh durven zetten en denken nog ruim te zitten.

Je zal vast een sjieke slimme meter hebben, kan de HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter aanraden.
Ik zal is kijken, dankjewel.

Dat heb ik ook allemaal niet :) zit wel veel achter de pc maar ook daar zal de schatting dus hoog zijn.

Ik hoop echt dat ik nu al kan aflsuiten voor over 10 maanden maar ik vrees het ergste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 00:21
HereIsTom schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Ik zit er nu ruim een week bij, maar kan het verbruik nog steeds niet inzien, volgens hun kan dat paar weken duren :?
Weet je wel zeker dat je bij ZonderGas zit of wat zegt je contractstatus? Ik zou zaterdag omgezet moeten zijn, echter twijfel ik welke leverancier ik nu echt heb. ZonderGas geeft inderdaad geen verbruik en de melding dat ze wachten op goedkeuring netbeheerder. Startdatum staat nog steeds op 5 maart, maar contractstatus staat als onbekend. Factuur nog achteraan gebeld en vrijdag met iDeal betaald, dat was een voorwaarde. Mijn oude leverancier zegt nog wel steeds contract actief, dus vermoed ik dat ik daar nog bij zit. Maar daar kon ik sowieso al geen verbruik zien.

Ik ben dus benieuwd hoe snel dit aangepast wordt, want anders betaal ik nu dubbel…

[ Voor 5% gewijzigd door FrankJ91 op 07-03-2022 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-07 18:35
Ik heb een vraagje. Ik ben ex Welkomenergie klant. 1-11-2021 is mijn contract overgezet naar Variabele contract bij Eneco. Zij hebben op 1-3-2022 prijzen aangepast. Misschien gaan zij op 1-6 nog een keer prijs aanpassen. Maar bij aanpassingen vindt geen afrekening plaats. Waarschijnlijk gaan zij dit na 1 jaar doen. Betekent dat, dat ik voor hele jaar tijdens de afrekening geldende tarieven ga betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:57
katip2000 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 05:36:
Ik heb een vraagje. Ik ben ex Welkomenergie klant. 1-11-2021 is mijn contract overgezet naar Variabele contract bij Eneco. Zij hebben op 1-3-2022 prijzen aangepast. Misschien gaan zij op 1-6 nog een keer prijs aanpassen. Maar bij aanpassingen vindt geen afrekening plaats. Waarschijnlijk gaan zij dit na 1 jaar doen. Betekent dat, dat ik voor hele jaar tijdens de afrekening geldende tarieven ga betalen?
Nee. Op de eindafrekening zal de de verrekening per periode met de bijbehorende tarieven zien.
Zo zal iedereen in ieder geval een splitsing tussen 2021 en 2022 zien ivm de gewijzigde opslagen vanuit de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
katip2000 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 05:36:
Waarom ben je ΓΌberhaupt bij Eneco gebleven?
Die partij heeft op een hele smerige manier ex klanten hele hoge tarieven gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
Rofdof schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:22:
[...]

Waarom ben je ΓΌberhaupt bij Eneco gebleven?
Die partij heeft op een hele smerige manier ex klanten hele hoge tarieven gegeven.
Omdat bij Eneco kost Gas per m3 € 1,63523. Dat is toch laag in vergelijking met de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
Niek_ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:13:
[...]

Nee. Op de eindafrekening zal de de verrekening per periode met de bijbehorende tarieven zien.
Zo zal iedereen in ieder geval een splitsing tussen 2021 en 2022 zien ivm de gewijzigde opslagen vanuit de overheid.
Dank je wel maar hoe weten zij dan wat ik per periode heb gebruikt. Gaan zij dan mijn gebruik verdelen over 12 maanden? ik heb nog ouderwetste meter thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door katip2000 op 07-03-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
katip2000 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:50:
[...]

Omdat bij Eneco kost Gas per m3 € 1,63523. Dat is toch laag in vergelijking met de anderen?
Nee dat is heel hoog en dat tarief was tot 1 januari nog veel hoger. Zelfde geld voor kWh prijs.
Iedereen hier zo’n beetje is direct overgestapt op een (model) contract van een andere. Ik heb nog steeds mijn model contract van Vattenfall. Ik betaal nu 1,20 en 26 cent.
Vanaf 1 maart gaat mijn 3 jaar contract in en word het 1,08 en 26 cent bij Essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
Rofdof schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:57:
[...]

Nee dat is heel hoog en dat tarief was tot 1 januari nog veel hoger. Zelfde geld voor kWh prijs.
Iedereen hier zo’n beetje is direct overgestapt op een (model) contract van een andere. Ik heb nog steeds mijn model contract van Vattenfall. Ik betaal nu 1,20 en 26 cent.
Vanaf 1 maart gaat mijn 3 jaar contract in en word het 1,08 en 26 cent bij Essent.
Via de vergelijkingssites kon ik geen goedkopere vinden. Welke maatschappij adviseer je? Ik woon in een tussen appartement van jaren 80. Kleine woning dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:14
Chris.nl schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:40:
[...]

-edit- net te laat.

Best lijkt me het gewoon de vorige eigenaar te vragen.
Ik woon ook in een hoekhuis uit 2019 met lage temperatuur vloerverwarming, circa 130mΒ² (inclusief zolder). Zit helaas toch tegen de 1100mΒ³ per jaar, en thermostaat staat gewoon op 20.5. Ondanks dikke gordijnen op de benedenverdieping voelt het koud aan (mijn eigen thermometer geeft ook 20.5-21 aan), dat gevoel komt voornamelijk door de ventilatie (wtw) die best wel koude lucht de woning inblaast.

Januari dit jaar zat ik al op 105mΒ³, en februari op 85mΒ³ (met 3 dagen minder dan januari). December 2021 was 117mΒ³. Vorig jaar in januari was het zelf 204mΒ³ toen de thermostaat op 21 ingesteld stond. Achteraf bleek dat de temperatuur 's nachts even tot 20.5 daalde waardoor de cv moest gaan stoken. Vandaar dat ik 'm iets lager heb gezet. ;) Ik verwacht dat het verbruik dit jaar iets lager uitvalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 07-03-2022 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:06
katip2000 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:51:
[...]

Dank je wel maar hoe weten zij dan wat ik per periode heb gebruikt. Gaan zij dan mijn gebruik verdelen over 12 maanden? ik heb nog ouderwetste meter thuis.
Als je niet zelf meterstanden hebt doorgegeven gaan ze dat schatten ja. Niet je jaarverbruik gedeeld door 12, zij kunnen best redelijk inschatten hoe de verdeling over de maanden is. Hieronder bijvoorbeeld een grafiekje van een andere leverancier, die van jou zal iets soortgelijks hanteren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa28DeDyUqOmp31OIVfeaZs2jvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qdfcokrm0OGTbC0qFLGZn18P.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
katip2000 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:14:
[...]

Via de vergelijkingssites kon ik geen goedkopere vinden. Welke maatschappij adviseer je? Ik woon in een tussen appartement van jaren 80. Kleine woning dus.
Nu moet je blijven zitten want de prijzen zijn zo’n beetje verdubbeld. Je moet hopen dat 1 juli het weer β€œnormaal” is. Dan moet je dit topic in de gaten houden want hier komen de goede deals voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
sgouman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:16:
[...]

Ik zal is kijken, dankjewel.

Dat heb ik ook allemaal niet :) zit wel veel achter de pc maar ook daar zal de schatting dus hoog zijn.

Ik hoop echt dat ik nu al kan aflsuiten voor over 10 maanden maar ik vrees het ergste
Het is koffiedik kijken natuurlijk welke kant het op gaat, maar waarom zou je het nu al willen afsluiten als het pas in november in gaat?
Juist in de crisis van nu met alleen maar modelcontracten zou ik eerder nog even afwachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
dutchgio schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Het is koffiedik kijken natuurlijk welke kant het op gaat, maar waarom zou je het nu al willen afsluiten als het pas in november in gaat?
Juist in de crisis van nu met alleen maar modelcontracten zou ik eerder nog even afwachten wat er gaat gebeuren.
Op dit moment is het complete chaos. Vandaag weer 67% prijsstijging. Inmiddels is gas bijna 15-20x zo duur als het langjarige gemiddelde.

Ik denk niet dat deze prijzen heel lang zo hoog gaan blijven, maar het ligt ook niet voor de hand dat we in de zomer of herfst weer onder de 1 euro per kuub duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

henkebek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Op dit moment is het complete chaos. Vandaag weer 67% prijsstijging. Inmiddels is gas bijna 15-20x zo duur als het langjarige gemiddelde.
Waar zie je dat? :)

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 07-03-2022 09:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5360399

Het is een future voor april, en niet de spotprijs. Maar het zegt wel wat over de onzekerheid in de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

Ν‘β›β€―ΝœΚ– ͑❛

Cap schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Daarom vroeg ik naar het document met voorwaarden. Als je dit zwart op wit hebt is dit volgens mij een goede deal. Ik neem aan dat je eerste tekst over de korting rechtstreeks uit je contract / leveringsvoorwaarden komt?

Hoe reken jij met die 40% en 20% dat je op die bedragen uitkomt?

Gas kaal
1e jaar: € 1,1495
2e jaar: € 0,6897 (40% korting = 60% van 1e jr, dus bedrag 1e jaar x 0,4)
3e jaar: € 0,55176 (20% korting = 80% van 2e jr, dus bedrag 2e jaar x 0,8)

Dan nog ruim 54,41 cent er bovenop voor de belastingen.

Stroom kaal
1e jaar: € 0,2965
2e jaar: € 0,1779 (60% van 1e jr)
3e jaar: € 0,14232 (80% van 2e jr)

Dan nog 8,14 cent erbovenop voor de belastingen.

Lijkt me netjes. In deze tijden zéér netjes.

Nogmaals het is opvallend dat Gezond Verzekerd deze nog steeds aanbiedt. Alle leveranciers en wederverkopers hebben de afgelopen week dit soort aanbiedingen ingetrokken of het tarief flink verhoogd (Shell / Mega). Maar als ze nog een voorraadje hebben dan kan men er gebruik van maken...
Ik kom er even op terug omdat er diverse geluiden te horen waren op het forum.

Gisteren via Twitter deze vragen uitgezet.
Goedendag

Via Gezond Verzekerd heeft mijn dochter een energiecontract afgesloten.
Het gaat om het product: 3 jaar vast altijd dalen.

Mijn vragen gaan om deze actievoorwaarden.
β€œHet leveringstarief per kWh/m3 wordt per periode met een kortingspercentage verlaagd volgens het volgende schema: De 1e korting op 1 maart 2023 is 40% korting ten opzichte van het kale leveringstarief. De 2e korting op 1 maart 2024 is 20% korting ten opzichte van het dan geldende kale leveringstarief.”

Vraag 1: Krijg je 40 % korting op 1 maart 2023 ten opzichte van het kale leveringstarief zoals vermeld in het contract?
Vraag 2: Telt dit ook voor de 2de korting? Daar staat namelijk op het DAN geldende kale leveringstarief.
Gisteren, 8:08 a.m.
EDje vanmorgen op Twitter.
Goedemorgen!

Fijn dat jij je dochter helpt met deze vragen.

Je geeft eigenlijk al antwoord op je eigen vragen haha. Het klopt helemaal dat de 40% korting gaat over het kale leveringstarief zoals vermeld in de overeenkomst. En de tweede korting is dan over het kale leveringstarief waar de eerste korting al vanaf is gegaan.

Is het zo duidelijker voor je geworden? Als je er nog vragen over hebt dan hoor ik dat graag van je. Vergeet je dan niet de postcode + huisnummer en geboortedatum van je dochter mee te sturen?

Ouddorp ZW 6.175 Wp β€” NO+ZO 7.825 Wp β€”Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunchy
  • Laatst online: 25-05-2022
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier.
Ons greenchoice contract loopt af per 1 mei as en wordt dan automatisch verlengd met variabele prijzen lees ik op hun site.
Als we willen overstappen moet dit denk ik minstens 1 maand van te voren, toch?
Wat is wijsheid?
Ons jaarverbruik is 1800 m3 gas en 1600 kWh.
We hebben zonnepanelen en leveren voldoende energie om eigen gebruik elektra te compenseren.

Wat kunnen wij het beste doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:14
Poahh, vandaag weer 60% omhoog. Zit je op €4+ per m3 gas 7(8)7

https://www.nu.nl/economi...door-onrust-oekraine.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21NHo5KsR513LuJnTNY5s50Pt6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lqi3AhASafJQOu6GgpU326P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Rsport40 op 07-03-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:07
Bunchy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:51:
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier.
Ons greenchoice contract loopt af per 1 mei as en wordt dan automatisch verlengd met variabele prijzen lees ik op hun site.
Wat is wijsheid?
We hebben zonnepanelen en leveren voldoende energie om eigen gebruik elektra te compenseren.

Tja dat is een hele lastige vraag met deze onzekerheid.
Wat ik heb gedaan (ons contract verloopt op 11 april) is een jaarcontract afgesloten bij Shell Energy.
Het risico is natuurlijk dat alles weer flink gaat dalen en ik lang met een hoger tarief zit, maar de zekerheid van een vast tarief het komende jaar is wel weer prettig...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 12:24
Bunchy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:51:
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier.
Wat is wijsheid?

Dit topic lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Rsport40 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:02:
Poahh, vandaag weer 60% omhoog. Zit je zowat op €4 per m3 gas 7(8)7

[Afbeelding]
En dat alles gebaseerd op paniek. Wordt weer flink geld verdiend door verschillende partijen. Verbaas me dat er nog zoveel gehandeld wordt, dat was met de stijging eind vorig jaar wel anders.
Er is nog nooit zoveel Russisch gas deze kant op gekomen.

Mocht de gaskraan gewoon openblijven heeft Poetin flink verdiend aan deze 'speculatie'.

Ik las dat de overheid ook bezig is met een verplichte vulgraad (werd ook wel eens tijd), daar zal ook nog wel een flinke compensatie tegenover moeten staan richting de Russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja dit is echt absurd... en bijna allemaal speculaas :X ja het is kritisch maar deze reactie is gewoon dom.

@Vendetta_X
Het lijkt erop dat Groningen weer 'volledig' open gaat.. en dat de overheid de opbrengsten moet gebruiken voor het schade herstel. Hebben we dat gesodemieter ook eindelijk eens opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 07-03-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

ArcticWolf schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Het lijkt erop dat Groningen weer 'volledig' open gaat.. en dat de overheid de opbrengsten moet gebruiken voor het schade herstel. Hebben we dat gesodemieter ook eindelijk eens opgelost.
Daarmee is het niet opgelost, meer en sterkere bevingen, naast nieuwe schade zware overlast, etc. Maar dat is niet voor dit topic, beter in Energie - crisis & actualiteit. Ook futures prijzen etc kan beter niet hier maar in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak. Zo houden we dit topic meer voor overstappen op een energieleverancier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik kan helaas nog niet afsluiten voor in november.

Maar ik hoop toch echt niet dat als ik in augustus ga afsluiten ik straks op 400 euro per maand ga komen ofzo voor energie. Dan kan je in deze markt eindelijk een huis kopen en dan kom je door die absurde prijzen amper rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
JoKo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Ik kom er even op terug omdat er diverse geluiden te horen waren op het forum.

Gisteren via Twitter deze vragen uitgezet.

[...]

EDje vanmorgen op Twitter.

[...]
Zojuist is mij ook via de mail bevestigd dat de korting het 2e jaar 40% is op het kale tarief van het 1e jaar en het 3e jaar 20% t.o.v. het 2e jaar dus in feite erbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
sgouman schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:09:

Maar ik hoop toch echt niet dat als ik in augustus ga afsluiten ik straks op 400 euro per maand ga komen ofzo voor energie. Dan kan je in deze markt eindelijk een huis kopen en dan kom je door die absurde prijzen amper rond.
Ja de koopkracht gaat er flink op achteruit.
Het is natuurlijk maar de vraag of het jammer is dat je nu nog niet kunt afsluiten voor november. De situatie kan dan alweer compleet anders zijn.
Ik zou blij zijn als m'n contract nog tot november liep. Ik ben over een maand al de klos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

*offtopic*

[ Voor 97% gewijzigd door SeΓ±or Sjon op 07-03-2022 12:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
Als ik dat allemaal zo lees denk ik dat ik maar ga voor Shell Energy 3 jaar in plaats van 1 jarig CoolBlue. Heb van beide een contract, en met alle kortingen ongeveer vergelijkbaar in jaarbedrag, maar de 3 vs 1 jaar biedt toch wat meer zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:14
*offtopic*

[ Voor 97% gewijzigd door SeΓ±or Sjon op 07-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
*offtopic*

[ Voor 97% gewijzigd door SeΓ±or Sjon op 07-03-2022 14:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:08
Mensuh, ik vind al die tips over isolatie super leerzaam maar die horen toch eigenlijk hier niet thuis? Als iemand hier nu komt voor het overstappen dan moet ie echt door flink wat posts over isolatie en verbruik heen en dat lijkt me niet de bedoeling..

*maak dan ook liever een TR aan dan extra posts hierover te maken... Dat moet ook weer afgehandeld worden.*

[ Voor 19% gewijzigd door SeΓ±or Sjon op 07-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 04:22:
[...]

Weet je wel zeker dat je bij ZonderGas zit of wat zegt je contractstatus? Ik zou zaterdag omgezet moeten zijn, echter twijfel ik welke leverancier ik nu echt heb. ZonderGas geeft inderdaad geen verbruik en de melding dat ze wachten op goedkeuring netbeheerder. Startdatum staat nog steeds op 5 maart, maar contractstatus staat als onbekend. Factuur nog achteraan gebeld en vrijdag met iDeal betaald, dat was een voorwaarde. Mijn oude leverancier zegt nog wel steeds contract actief, dus vermoed ik dat ik daar nog bij zit. Maar daar kon ik sowieso al geen verbruik zien.

Ik ben dus benieuwd hoe snel dit aangepast wordt, want anders betaal ik nu dubbel…
Ik weet zeker dat ik bij Zondergas zit (26-02-2022), staat ook in het contract, maar bij de meterstanden staat nog steeds wij wachten op je standen.
En bij Stedin staat bij Leverancier niks?
Heb ook contact gehad met Zondergas en die zeggen dat het allemaal klopt, maar dat die meterstanden wel een paar weken kan duren :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
Zo te zien werkt de ED 3 jaar aanbieding via GV nu echt niet meer... of ligt het weer aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:51
HereIsTom schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Ik weet zeker dat ik bij Zondergas zit, staat ook in het contract, maar bij de meterstanden staat nog steeds wij wachten op je standen.
En bij Stedin staat bij Leverancier niks?
Heb ook contact gehad met Zondergas en die zeggen dat het allemaal klopt, maar dat die meterstanden wel een paar weken kan duren :?
Die meterstanden had je al moeten hebben. Neem even contact op met Stedin en vraag hun wie jouw leverancier is en op welke datum dat is ingegaan. Ik heb dat ook gedaan, ik had een reactie binnen 24 uur via Whatsapp.

Tip : meld je aan bij slimmemeterportal.nl. Daar zie je je dagelijks verbruik keurig netjes in een grafiek, en daarbij ook meteen de kosten. Het is geheel gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeΓ±or Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Modbreak:Behalve dat het fruit is is onderling verbruik hetzelfde als appels en peren vergelijken. Daar is dit topic niet voor bedoeld. Geen kristallen bol werk, geen isolatietips, etc. Dit gaat puur over de energiecontracten en waar nog enigszins iets betaalbaars te krijgen is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Pierre_nr1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Die meterstanden had je al moeten hebben. Neem even contact op met Stedin en vraag hun wie jouw leverancier is en op welke datum dat is ingegaan. Ik heb dat ook gedaan, ik had een reactie binnen 24 uur via Whatsapp.

Tip : meld je aan bij slimmemeterportal.nl. Daar zie je je dagelijks verbruik keurig netjes in een grafiek, en daarbij ook meteen de kosten. Het is geheel gratis.
Bedankt, slimmemeterportal heb ik al en ook een P1 Meter, dus ik weet zelf mijn verbruik precies.
Maar vind het vreemd waarom dat doorgeven bij ZonderGas nu zo lang moet duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:00
BeeJee78 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Ja de koopkracht gaat er flink op achteruit.
Het is natuurlijk maar de vraag of het jammer is dat je nu nog niet kunt afsluiten voor november. De situatie kan dan alweer compleet anders zijn.
Ik zou blij zijn als m'n contract nog tot november liep. Ik ben over een maand al de klos.
Vergeet niet dat de maanden april/mei/juni/juli/augustus/september/deels oktober warmer zijn en je dan dus significant minder gas verbruikt. Feitelijk heb ook jij tot november om tijdelijk te overbruggen met een modelcontract, zΓ³nder dat dit enorme financiele consequenties heeft. Wellicht nog een optie om te overwegen.

Je hebt dus ook nog even om de 'gok' te wagen en later in het jaar pas een langere looptijd af te spreken.

Dance with the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

Ν‘β›β€―ΝœΚ– ͑❛

BeeJee78 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:44:
Zo te zien werkt de ED 3 jaar aanbieding via GV nu echt niet meer... of ligt het weer aan mij?
Optie 3 is weg, online afsluiten.
Bellen of videogesprek blijft over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
robbierzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Vergeet niet dat de maanden april/mei/juni/juli/augustus/september/deels oktober warmer zijn en je dan dus significant minder gas verbruikt. Feitelijk heb ook jij tot november om tijdelijk te overbruggen met een modelcontract, zΓ³nder dat dit enorme financiele consequenties heeft. Wellicht nog een optie om te overwegen.

Je hebt dus ook nog even om de 'gok' te wagen en later in het jaar pas een langere looptijd af te spreken.
Ja klopt, maar ik vind 't erg lastig. Het is nogal onvoorspelbaar allemaal.
Iedereen dacht dat 't in maart/april allemaal wel weer redelijk normaal zou zijn.. maar het is alleen maar erger geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door BeeJee78 op 07-03-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:23
Okee ik moet morgen de beslissing maken of ik mijn 12 dagen geleden Shell Energy vast 1 jaar contract ga annuleren of door laten lopen. Tarief gas 1,60 m3 (all in).

Huidig; modelcontract vattenfall 1,25m3 (all in). "Prijs vast tot 1-7-22".

Feiten:
Jaar verbruik 1720m3.
Onderverdeeld in:

Maand m3
Jan 256
Feb 256
Mrt 221
Apr 180
Mei 110
Jun 50
Jul 50
Aug 50
Sep 15 (vakantie)
Okt 150
Nov 174
Dec 217

Momenteel begin maart, prijsverhoging van 1 juli zou geen enorm probleem zijn met zomermaanden. Maar wat dan in start Oktober.

Wat is jullie gedachte? Maak gebruik van Shell contract a 1,60 per m3 of annuleer het en kijk in september even aan?

**Mijn gevoel zegt ergens, houd Shell aan, ben je in ieder geval komende 12 maanden verzekerd van 1,6 per m3, is het tegen die tijd enorm veel gedaald, maak je gebruik van de boete om er onderuit te komen.**

[ Voor 18% gewijzigd door BaBoK op 07-03-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
sgouman schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:09:
Even serieus, waarom zou je op dit moment nu de prijzen zo enorm fluctueren een vast contract willen afsluiten? Wees blij dat je het nog redelijk gunstig hebt afgesloten en nog tot november deze prijzen hebt. Dan had je het toen langer vast moeten zetten, zijn er wel energieleveranciers waar je het ΓΌberhaupt voor 1 of 3 jaar kunt afsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:21
HereIsTom schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:52:
[...]
Bedankt, slimmemeterportal heb ik al en ook een P1 Meter, dus ik weet zelf mijn verbruik precies.
Maar vind het vreemd waarom dat doorgeven bij ZonderGas nu zo lang moet duren.
Mijn vriendin heeft ook sinds 26-2 energie van Zonder Gas en ook nog steeds geen verbruiksinzicht in de app en op de site, wel staat de startdatum etc er correct in. Vreemd is bovendien dat in de app van haar vorige leverancier (Vattenfall) nog steeds dagelijks de verbruikscijfers in de app binnen blijven komen, inclusief de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:19
BaBoK schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:15:
Okee ik moet morgen de beslissing maken of ik mijn 12 dagen geleden Shell Energy vast 1 jaar contract ga annuleren of door laten lopen. Tarief gas 1,60 m3.

Huidig; modelcontract vattenfall 1,25m3. "Prijs vast tot 1-7-22".

Feiten:
Jaar verbruik 1720m3.
Onderverdeeld in:

Maand m3
Jan 256
Feb 256
Mrt 221
Apr 180
Mei 110
Jun 50
Jul 50
Aug 50
Sep 15 (vakantie)
Okt 150
Nov 174
Dec 217

Momenteel begin maart, prijsverhoging van 1 juli zou geen enorm probleem zijn met zomermaanden. Maar wat dan in start Oktober.

Wat is jullie gedachte? Maak gebruik van Shell contract a 1,60 per m3 of annuleer het en kijk in september even aan?

**Mijn gevoel zegt ergens, houd Shell aan, ben je in ieder geval komende 12 maanden verzekerd van 1,6 per m3, is het tegen die tijd enorm veel gedaald, maak je gebruik van de boete om er onderuit te komen.**
Mijn gevoel zegt: dit contract voor 1 jaar afsluiten. Het gastarief van €1,60 (all-in neem ik aan?) is voor deze tijd erg netjes en ik verwacht de komende tijd geen forse daling. Bovendien was het genoemde gastarief volgens mij ook al netjes eind 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
R0181 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Mijn vriendin heeft ook sinds 26-2 energie van Zonder Gas en ook nog steeds geen verbruiksinzicht in de app en op de site, wel staat de startdatum etc er correct in. Vreemd is bovendien dat in de app van haar vorige leverancier (Vattenfall) nog steeds dagelijks de verbruikscijfers in de app binnen blijven komen, inclusief de kosten.
Nogmaals : vraag bij je netbeheerder wie je energieleverancier is en per welke datum dat is ingegaan. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Pierre_nr1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Nogmaals : vraag bij je netbeheerder wie je energieleverancier is en per welke datum dat is ingegaan. Dan weet je het zeker.
Inmiddels gedaan bij Stedin en die zegt dat ZonderGas is ingegaan per 26-02-2022.
Dus dan wachten we wel af wanneer de meterstanden door komen.
En de eindafrekening van Budget Energie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:39
Wat voor looptijden neemt iedereen bij zijn nieuwe contract? Ik ben aardig geschrokken van deze wijzigingen en zet alles nu voor 3 jaar vast. Maar de comments hierboven lezende ben ik een van de weinigen volgens mij.

Feit is dat russisch gas minde aangevoerd gaat worden. Gasprijzen structureel hoger dan de situatie voor de oorlog lijkt mij evident. Daarom maar voor 3 jaar vastgezet.

Wat doen de meeste hier?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:21
Pierre_nr1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Zojuist een account aangemaakt bij haar netbeheerder (Stedin) en daar staat Nuon Vattenfall (nog) als leverancier? Ik weet niet of het normaal is dat er vertraging inzit met het wisselen van leverancier, maar ik ga contact opnemen met Zonder Gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Okee ik moet morgen de beslissing maken of ik mijn 12 dagen geleden Shell Energy vast 1 jaar contract ga annuleren of door laten lopen. Tarief gas 1,60 m3 (all in).

Feiten:
Jaar verbruik 1720m3.
Onderverdeeld in:

Maand m3
Jan 256
Feb 256
Mrt 221
Apr 180
Mei 110
Jun 50
Jul 50
Aug 50
Sep 15 (vakantie)
Okt 150
Nov 174
Dec 217

Zelfde situatie hier. Ik laat lekker mijn Shell 3 jaar ingaan. Ik ga niet het risico lopen dat ik per 1 juli torenhoge tarieven voorgeschoteld krijg en vervolgens er nog steeds geen vaste contracten aangeboden worden waardoor ik dadelijk een tientje per kuub gas ga betalen komende winter.
Of het valt allemaal mee, Poetin krijgt spijt en gaat met pensioen en alle prijzen duiken weer onder de euro. Dan tik ik 1 keer de boete van 200 euro af en neem weer een goedkoop contract.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
R0181 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Zojuist een account aangemaakt bij haar netbeheerder (Stedin) en daar staat Nuon Vattenfall (nog) als leverancier? Ik weet niet of het normaal is dat er vertraging inzit met het wisselen van leverancier, maar ik ga contact opnemen met Zonder Gas.
Dat is niet goed. Dan is het contract bij Zondergas niet ingegegaan, lijkt het. Ben benieuwd wat Zondergas hierop te zeggen heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

De beste vaste aanbieding Energiedirect 3 jaar AltijdDalen via Gezond Verzekerd is online helaas niet meer af te sluiten, Shell is nu duidelijk de 'beste' vaste aanbieding. Verder geen wijzigingen in het prijzenoverzicht, houden de energieleveranciers vast aan deze prijzen of is het stilte voor de storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Laatst online: 14-08 20:57
krizzziz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:43:
Daarom maar voor 3 jaar vastgezet.

Wat doen de meeste hier?
Eind januari heb ik ook voor 3 jaar vastgezet en ik was niet de enige.
Als de tarieven flink zakken kun je voor 250 euro boete opstappen.
(Door dat 3-jarige contract bespaar ik nu 130 euro per maand tov verlenging bij oude leverancier)

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:39
pms1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Eind januari heb ik ook voor 3 jaar vastgezet en ik was niet de enige.
Als de tarieven flink zakken kun je voor 250 euro boete opstappen.
(Door dat 3-jarige contract bespaar ik nu 130 euro per maand tov verlenging bij oude leverancier)
Zijn dat de kosten als je tussentijds wil overstappen van Shell naar andere partij met 3-jarige overeenkomst? €250? Valt me mee, had ik nog niet gezien in de kleine lettertjes. Dank.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09
Cap schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:51:
De beste vaste aanbieding Energiedirect 3 jaar AltijdDalen via Gezond Verzekerd is online helaas niet meer af te sluiten, Shell is nu duidelijk de 'beste' vaste aanbieding. Verder geen wijzigingen in het prijzenoverzicht, houden de energieleveranciers vast aan deze prijzen of is het stilte voor de storm?
die vragen toch ook 2 euro per m3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 22:41
krizzziz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Zijn dat de kosten als je tussentijds wil overstappen van Shell naar andere partij met 3-jarige overeenkomst? €250? Valt me mee, had ik nog niet gezien in de kleine lettertjes. Dank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GK3O_KIjcCpSQjdMGkn8d_KI90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J9mPEzArRmd26I9su4PpCr0g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 12:24
*zie eerdere modbreak*

[ Voor 95% gewijzigd door SeΓ±or Sjon op 07-03-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:51
Uiteraard Shell. Ik neem aan dat Shell net zo sterk/zwak is als Vattenvall? Dan altijd voor de zekere 1.60 gaan de komende winter..Die 1.25 gaat vrijwel zeker boven die 1.60 per 1/7 of wellicht zelfs al eerder...

Feiten:
Jaar verbruik 1720m3.
Onderverdeeld in:

Maand m3
Jan 256
Feb 256
Mrt 221
Apr 180
Mei 110
Jun 50
Jul 50
Aug 50
Sep 15 (vakantie)
Okt 150
Nov 174
Dec 217

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:59
Ik ben klant bij Powerpeers en mijn contract liep vorige week af. Ik schrok van de enorme gasprijs die al in december januari flink is gaan stijgen waarbij de oorlog er nog een flinke schep bovenop heeft gedaan. Uiteindelijk weet niemand wat de gasprijs op korte termijn doet dus maar gekozen voor rust en 3jaar afgesloten bij Powerpeers met gas € 1,399752m stroom € 0,305153 en terugleververgoeding € 0,11. (heb 10000WP op het dak liggen dus sowieso geen stroomkosten en mooi een extra elektrisch kacheltje erbij)
Mijn verbruik zit rond de 750m3 en met het vorige contract (€ 0,85 per m3) gaat me dat zo'n € 400 extra kosten op jaarbasis dus te overzien (mits de overheid blijft compenseren de komende jaren).
Daarnaast heb ik naar de opzegboete gekeken en die viel me reuze mee en is erg snel terugverdiend als je het over gasprijzen hebt van € 2,5 per m3. Volgens mij heb je als consument ook altijd de keus om alleen het gascontract op te zeggen (tot op heden is dat niet heel zinvol geweest maar ook dat zal nu gaan veranderen) en dan is de opzegboete maar € 125 bij direct opzeggen.

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

Ν‘β›β€―ΝœΚ– ͑❛

erikoss schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:13:
Ik ben klant bij Powerpeers en mijn contract liep vorige week af. Ik schrok van de enorme gasprijs die al in december januari flink is gaan stijgen waarbij de oorlog er nog een flinke schep bovenop heeft gedaan. Uiteindelijk weet niemand wat de gasprijs op korte termijn doet dus maar gekozen voor rust en 3jaar afgesloten bij Powerpeers met gas € 1,399752m stroom € 0,305153 en terugleververgoeding € 0,11. (heb 10000WP op het dak liggen dus sowieso geen stroomkosten en mooi een extra elektrisch kacheltje erbij)
Mijn verbruik zit rond de 750m3 en met het vorige contract (€ 0,85 per m3) gaat me dat zo'n € 400 extra kosten op jaarbasis dus te overzien (mits de overheid blijft compenseren de komende jaren).
Daarnaast heb ik naar de opzegboete gekeken en die viel me reuze mee en is erg snel terugverdiend als je het over gasprijzen hebt van € 2,5 per m3. Volgens mij heb je als consument ook altijd de keus om alleen het gascontract op te zeggen (tot op heden is dat niet heel zinvol geweest maar ook dat zal nu gaan veranderen) en dan is de opzegboete maar € 125 bij direct opzeggen.
Als jij met je 10 kWp significant teruglever zou ik naar Eneco gaan met stroom.
11 cent is op dit moment een kolenfooi.
Mocht je nagenoeg niks terugleveren beschouw bovenstaand als niet geschreven ;)

Het grote terugleververgoeding topic

Pagina: 1 ... 175 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4