Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 176 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.788 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Hendriks1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:09:
Die 1.25 gaat vrijwel zeker boven die 1.60 per 1/7 of wellicht zelfs al eerder...
[...]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. De grote drie zorgen goed voor hun slapende klanten. En omdat veel van die slapende klanten niet of nauwelijks overstappen kun je makkelijk ver vooruit inkopen, en dus ook de prijzen laag houden.

Maar niemand die het weet uiteraard. Wil je zekerheid dan kun je beter kiezen voor het vaste tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:07
alki schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:56:
[...]

die vragen toch ook 2 euro per m3
Ja, 1,96. Maar dat is op moment 'voordelig' helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:59
JoKo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Als jij met je 10 kWp significant teruglever zou ik naar Eneco gaan met stroom.
11 cent is op dit moment een kolenfooi.
Mocht je nagenoeg niks terugleveren beschouw bovenstaand als niet geschreven ;)

Het grote terugleververgoeding topic
Helaas verbrand ik alle stroom zo goed als zelf (Tesla en 3500KWh verbruik woning) anders had ik idd de overstap misschien wel overwogen. Afgelopen jaar ongeveer break even gedraaid. Zoek nog extra dak voor nog meer panelen voor het geval dat de warmtepomp komt :P haha

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:04
@HereIsTom
@Pierre_nr1
Gebeld met Stedin en Zonder Gas, nu blijkt dat er iets is fout gegaan volgens Zonder Gas en is ze nog steeds klant bij Vattenfall? Ze heeft nu dus betaald aan Vattenfall en aan Zonder Gas voor deze maand. Ik heb een hoop leveranciers versleten in mijn leven, maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Je mag er toch vanuit gaan dat wanneer ze eind januari bericht krijgt van Vattenfall dat ze als klant weggaat en in het contract staat alles correct, dat ze vanaf 26-2 energie krijgt van Zonder Gas?
Maar goed dat ik gebeld heb, vond het ook al erg lang duren voordat verbruiksgegevens zichtbaar werden in de Zonder Gas app, maar wel bleven binnenkomen in de Vattenfall app.
O ja, nog iets vreemds, in de app staat bij status: Begonnen met energielevering sinds 26-02-2022, op de site staat bij de status: Status onbekend?
Dit allemaal komt niet vertrouwenwekkend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Op zich heb je daar gelijk. Ik zit zelf ook bij Vattenfall. Begin januari ook op het modelcontract van 1.25 per m3 gas. Toch heb ik toen gelukkig (denk ik) een 3 jarig contract a 1.18 per m3 ook bij Vattenfall gepakt. Ik twijfelde toen ook enorm van ja "in de zomer zal het wel weer onder de 1 euro zijn, dus zal ik toch niet op variabel blijven".

Maar goed lastig. Ik denk niet dat Vattenfall met al haar variabele bestaande klanten rekening heeft gehouden met de huidige tarieven en ook ingekocht heeft voor nog de redelijke goede tarieven....Maar niks is zeker idd...
henkebek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Ik zou daar niet zo zeker van zijn. De grote drie zorgen goed voor hun slapende klanten. En omdat veel van die slapende klanten niet of nauwelijks overstappen kun je makkelijk ver vooruit inkopen, en dus ook de prijzen laag houden.

Maar niemand die het weet uiteraard. Wil je zekerheid dan kun je beter kiezen voor het vaste tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:50
R0181 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:43:
@HereIsTom
@Pierre_nr1
Gebeld met Stedin en Zonder Gas, nu blijkt dat er iets is fout gegaan volgens Zonder Gas en is ze nog steeds klant bij Vattenfall? Ze heeft nu dus betaald aan Vattenfall en aan Zonder Gas voor deze maand. Ik heb een hoop leveranciers versleten in mijn leven, maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Je mag er toch vanuit gaan dat wanneer ze eind januari bericht krijgt van Vattenfall dat ze als klant weggaat en in het contract staat alles correct, dat ze vanaf 26-2 energie krijgt van Zonder Gas?
Maar goed dat ik gebeld heb, vond het ook al erg lang duren voordat verbruiksgegevens zichtbaar werden in de Zonder Gas app, maar wel bleven binnenkomen in de Vattenfall app.
O ja, nog iets vreemds, in de app staat bij status: Begonnen met energielevering sinds 26-02-2022, op de site staat bij de status: Status onbekend?
Dit allemaal komt niet vertrouwenwekkend over.
Inderdaad goed dat je aan de bel hebt getrokken bij Zondergas. Maar, wat zei Stedin dan?

Het blijkt dat Zondergas de enorme toeloop niet aan kan, dat geeft inderdaad niet heel veel vertrouwen. Ik hoop dat alles goed afloopt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
Pierre_nr1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:05:
[...]
Inderdaad goed dat je aan de bel hebt getrokken bij Zondergas. Maar, wat zei Stedin dan?

Het blijkt dat Zondergas de enorme toeloop niet aan kan, dat geeft inderdaad niet heel veel vertrouwen. Ik hoop dat alles goed afloopt!
Stedin zei dat Vattenfall haar leverancier is en dat de leverancier dat zelf door moet geven bij een nieuwe klant.
Gelukkig was ze thuis, zodat ze een foto van de meter kon sturen met het nummer en ik een account voor haar kon aanmaken bij Stedin.
Nog bedankt dat je mij daar attent op maakte, anders had het misschien pas weken later boven water gekomen als zowel Vattenfall als Zonder Gas een nieuwe maandtermijn incasseren.
Ik heb ook nog maar een extra mail gestuurd naar Zonder Gas via de link in het contract naar de zendesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
R0181 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Stedin zei dat Vattenfall haar leverancier is en dat de leverancier dat zelf door moet geven bij een nieuwe klant.
Gelukkig was ze thuis, zodat ze een foto van de meter kon sturen met het nummer en ik een account voor haar kon aanmaken bij Stedin.
Nog bedankt dat je mij daar attent op maakte, anders had het misschien pas weken later boven water gekomen als zowel Vattenfall als Zonder Gas een nieuwe maandtermijn incasseren.
Ik heb ook nog maar een extra mail gestuurd naar Zonder Gas via de link in het contract naar de zendesk.
Graag gedaan! Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:00
henkebek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:18:
[...]
De grote drie zorgen goed voor hun slapende klanten.
Is dat zo?
Mis een cynische emoticon.
Vond het verlengingsaanbod na 3 jaar vast bij Engie, één van de zo niet de grootste leverancier van energie, begin dit jaar weinig aantrekkelijk.
Van €270,- en dat klopte aardig, naar € 738,58 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
PKHS schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Is dat zo?
Vond het verlengingsaanbod na 3 jaar vast bij Engie, één van de zo niet de grootste leverancier van energie, begin dit jaar weinig aantrekkelijk.
Als je een verlengingsaanbod krijgt ben je geen vaste klant, maar had je dus een tijdelijk contract.
Vaste klanten zijn die er al jaren bij zitten en ieder jaar wordt het stilzwijgend verlengt met meestal twee tariefswijzigingen in januari en juli.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

[...]

Is dat zo?
Voorschotbedragen zeggen alleen niets

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
[...]

Is dat zo?
Engie is in Nederland niet een van de grote drie, dat zijn Vattenfall (Nuon), Essent en Eneco. Veel van de "slapende" klanten van de grote 3 zijn sinds de liberalisering van de markt nog nooit van maatschappij veranderd. Daar kun je dus makkelijk zeer ver vooruit voor inkopen. Dit zijn hun huidige variabele tarieven. Behoorlijk redelijk in de huidige markt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOHH-ick2ynqZHNJSkeQYEp7gzc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qAj3x31sSF013vDQsHPgKIhN.png?f=user_large

Als je in variabel was blijven hangen bij Engie, wat was dan je tarief geweest?

[ Voor 10% gewijzigd door henkebek op 07-03-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
erikoss schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Helaas verbrand ik alle stroom zo goed als zelf (Tesla en 3500KWh verbruik woning) anders had ik idd de overstap misschien wel overwogen. Afgelopen jaar ongeveer break even gedraaid. Zoek nog extra dak voor nog meer panelen voor het geval dat de warmtepomp komt :P haha
Mooie overkapping in je tuin neerzetten 👍
Hier komt er ook een overkapping en daar komen zonnecollectoren op. Qua pv panelen kunnen we er met gemak nu stuk of 20 bijleggen maar dat trek onze aansluiting niet. We hebben nu 50 panelen. 17000 kWh theoretisch. In praktijk 14.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
henkebek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:21:
[...]
Mijn variabele tarieven bij Engie zijn tot 1 juli: €0,22458 kWh (enkeltarief) en €1,07657 m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09 22:00

Mach

[END]Avengers

Bunchy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:51:
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier.
Ons greenchoice contract loopt af per 1 mei as en wordt dan automatisch verlengd met variabele prijzen lees ik op hun site.
Als we willen overstappen moet dit denk ik minstens 1 maand van te voren, toch?
Wat is wijsheid?
Ons jaarverbruik is 1800 m3 gas en 1600 kWh.
We hebben zonnepanelen en leveren voldoende energie om eigen gebruik elektra te compenseren.

Wat kunnen wij het beste doen?
Zelfde situatie hier. GC 1 jaars contract die begin mei afloopt. Maak mijzelf nog geen grote zorgen. Ik ga in ieder geval niet halsoverkop nu een nieuw contract ergens sluiten. Zoals hiervoor ook al is gezegd, vanwege de lente en de zomer heb ik de facto tot ergens september 2022 om een weloverwogen keuze te maken. Tot die tijd dan maar een variabele verlenging die maandelijks kan worden opgezegd. Mocht de wereld in september nog niet een beetje zijn afgekoeld dan hebben we grotere problemen als mensheid vrees ik.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Pff… mijn 3-jaar-vast bij Vattenfall verliep 1 dec. Per oktober kreeg ik een verlengaanbod, en hoewel er toen al nauwelijks meer 3-jarige contracten werden aangeboden was dat wel mogelijk als verlengaanbod. Vastgezet per 1 dec voor 3 jaar met 1,16 / m3. Hoewel toen niet de allerscherpste ben ik er achteraf, met de kennis van nu, toch blij mee. De rationale achter 3 jaar vast was voor mij dat de afkoopboete na jaar 1 nog maar minimaal is (iets van 150 euro) dus bij een enorme daling stap ik tzt gewoon alsnog over, terwijl een enorme stijging ik voor veel meer euro behoed wordt dan die 150…

Gelukkig ook bij een van de grote drie, dus kans op faillissement lijkt mij nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 00:21
R0181 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Ai, ook ik heb dit probleem met ZonderGas. Ik zie door een 1 of ander manier wel wat verbruikgegevens terug in de app, maar contractstatus staat nog steeds als onbekend en ook mijn oude leverancier meldt via de portal dat ik nog een actief contract heb.

Heb net Liander gevraagd en zij melden dat ik nog bij mijn oude leverancier zit, terwijl er toch echt in de portal van ZonderGas startdatum 5 maart staat en heb dus ook al betaald. Zal morgen ZonderGas dan maar bellen want dan betaal ik dus ook dubbel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Ai, ook ik heb dit probleem met ZonderGas. Ik zie door een 1 of ander manier wel wat verbruikgegevens terug in de app, maar contractstatus staat nog steeds als onbekend en ook mijn oude leverancier meldt via de portal dat ik nog een actief contract heb.

Heb net Liander gevraagd en zij melden dat ik nog bij mijn oude leverancier zit, terwijl er toch echt in de portal van ZonderGas startdatum 5 maart staat en heb dus ook al betaald. Zal morgen ZonderGas dan maar bellen want dan betaal ik dus ook dubbel…
Gaat lekker daar als ze nog niet eens 1500 klanten kunnen managen. Ik hoop voor de nieuwe klanten dat ze hun inkoopbeleid beter op orde hebben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
HereIsTom schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Als je een verlengingsaanbod krijgt ben je geen vaste klant, maar had je dus een tijdelijk contract.
Vaste klanten zijn die er al jaren bij zitten en ieder jaar wordt het stilzwijgend verlengt met meestal twee tariefswijzigingen in januari en juli.
Is dat zo ? Ik zat er 5 jaar en kreeg in februari ook een verlengingsaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
Over de app van ZonderGas gesproken, hoeveel loopt die app bij jullie achter ? Ben vanaf 28 februari klant van ze, maar zie de gegevens alleen maar t/m 2 maart. Daar was Engie toch wat beter in wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Bolsward1970 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:03:
Over de app van ZonderGas gesproken, hoeveel loopt die app bij jullie achter ? Ben vanaf 28 februari klant van ze, maar zie de gegevens alleen maar t/m 2 maart. Daar was Engie toch wat beter in wat dat betreft.
Ik zie verbruikgegevens (alleen gas en zonnepanelen, stroom niet) van 3 en 4 maart, terwijl 5 maart mijn contract in zou moeten gaan. Deze gegevens kloppen wel met wat ik zelf via de P1 poort heb gemonitord…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Ik zie verbruikgegevens (alleen gas en zonnepanelen, stroom niet) van 3 en 4 maart, terwijl 5 maart mijn contract in zou moeten gaan. Deze gegevens kloppen wel met wat ik zelf via de P1 poort heb gemonitord…
Oke apart ook. Hoop maar dat dat de bedragen kloppen. Want stroom bij ZonderGas kost me volgens de app 13 cent per kwh terwijl er toch duidelijk 24 in het contract staat. Rare app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Bolsward1970 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Oke apart ook. Hoop maar dat dat de bedragen kloppen. Want stroom bij ZonderGas kost me volgens de app 13 cent per kwh terwijl er toch duidelijk 24 in het contract staat. Rare app.
Had dat nog niet echt uitgerekend, net even gedaan. Mijn terugleverbedrag klopt wel, maar mijn gas klopt niet. Volgens het grafiekje zou ik 1,57 per m3 betalen voor gas, terwijl ik voor 1,16 heb afgesloten. Tot nu toe vind ik het allemaal erg vreemd lopen, volgens mij horen ze ook niet voor mijn contract al verbruik te verrekenen en dat ze het dan al mogen uitlezen. Weet jij wel zeker dat je bij ZonderGas zit en niet per ongeluk bij je oude leverancier nog (contractstatus bij instellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Had dat nog niet echt uitgerekend, net even gedaan. Mijn terugleverbedrag klopt wel, maar mijn gas klopt niet. Volgens het grafiekje zou ik 1,57 per m3 betalen voor gas, terwijl ik voor 1,16 heb afgesloten. Tot nu toe vind ik het allemaal erg vreemd lopen, volgens mij horen ze ook niet voor mijn contract al verbruik te verrekenen en dat ze het dan al mogen uitlezen. Weet jij wel zeker dat je bij ZonderGas zit en niet per ongeluk bij je oude leverancier nog (contractstatus bij instellingen)?
Ja hoor. Heb de eindafrekening al binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:03

mwa

FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Weet je zeker dat je ook de dagelijkse kosten meerekent? Ik heb zo het gevoel dat vele dit vergeten. Zelf heb ik nagerekend, en kom tot op de tiende cent nauwkeurig uit.
Je betaalt niet enkel m3 x tarief hè…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankJ91
mwa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Weet je zeker dat je ook de dagelijkse kosten meerekent? Ik heb zo het gevoel dat vele dit vergeten. Zelf heb ik nagerekend, en kom tot op de tiende cent nauwkeurig uit.
Je betaalt niet enkel m3 x tarief hè…
Ah sorry, zal daar wel fout gaan ja, vandaar dat teruglevering wel tot de cent klopt. Heb idd enkel gerekend met 1,16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Ah sorry, zal daar wel fout gaan ja, vandaar dat teruglevering wel tot de cent klopt. Heb idd enkel gerekend met 1,16.
Dan ben ik benieuwd welke kosten je was vergeten ? Regiotoeslag, inkoopkosten, belasting, ode enz ? Als die bij elkaar optel kom ik op 1,06 uit. Vergeet ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bolsward1970 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Is dat zo ? Ik zat er 5 jaar en kreeg in februari ook een verlengingsaanbod.
Als je vaste klant bent en ze gaan je nu ineens een aanbod sturen, dan moet je oppassen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Bolsward1970 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:36:
[...]

Dan ben ik benieuwd welke kosten je was vergeten ? Regiotoeslag, inkoopkosten, belasting, ode enz ? Als die bij elkaar optel kom ik op 1,06 uit. Vergeet ik iets ?
Kijk eens op je contract onder het kopje “Vaste kosten”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bolsward1970 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:03:
Ik ben sinds 26-02 klant maar zie nog helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Ter info/voor vergelijking met sommige anderen hier in het topic:
hier Zondergas klant per 25-2 en zie verbruik op de site t/m 5 maart. (zowel electra als gas).
Voor mij is het levering op een nieuw adres (geen vorige leverancier, ivm verhuizing) wellicht dat dat het makkelijker voor ze heeft gemaakt maar lijkt dus so far so good te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
mwa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Kijk eens op je contract onder het kopje “Vaste kosten”.
Ik zie het staan. 23,18 totaal. Is dat een maandbedrag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Als je je (gratis) aanmeld bij https://umeter.nl/ kun je precies je verbruik zien en ook de kosten.
Je kan ook een P1 Meter nemen kun je precies zien wat je verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Bolsward1970 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Ik zie het staan. 23,18 totaal. Is dat een maandbedrag ?
Nee, per dag 😀 (nee per maand, staat er ook bij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolsward1970
mwa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Nee, per dag 😀 (nee per maand, staat er ook bij)
Haha, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
FrankJ91 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Dus jij zit in hetzelfde schuitje als mijn vriendin, wel heel amateuristisch is dit allemaal. Eerst zie je in de app vanaf eind januari een aflopende dagteller met wanneer je de verbruiksgegevens kan inzien, dan gaat het contract in op 26-2, nog geen data en nu blijkt dat ze nog steeds bij Vattenfall klant is.
Ik had gebeld met Zonder Gas, ze zouden een ticket aanmaken en dit zo spoedig mogelijk behandelen en via de mail een antwoord geven. Het is dus niet zo dat er sorry wordt gezegd en een knopje wordt omgezet om het per direct in orde te maken, ben benieuwd wat bij Zonder Gas 'zo spoedig mogelijk' inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
R0181 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Dus jij zit in hetzelfde schuitje als mijn vriendin, wel heel amateuristisch is dit allemaal. Eerst zie je in de app vanaf eind januari een aflopende dagteller met wanneer je de verbruiksgegevens kan inzien, dan gaat het contract in op 26-2, nog geen data en nu blijkt dat ze nog steeds bij Vattenfall klant is.
Ik had gebeld met Zonder Gas, ze zouden een ticket aanmaken en dit zo spoedig mogelijk behandelen en via de mail een antwoord geven. Het is dus niet zo dat er sorry wordt gezegd en een knopje wordt omgezet om het per direct in orde te maken, ben benieuwd wat bij Zonder Gas 'zo spoedig mogelijk' inhoudt.
Idd, de countdown zag ik ook in de app, totdat er stond binnen 1 tot 0 dagen zie je de standen. Nu staat er in het overzicht “We kunnen geen meterstanden ophalen”, maar zie dus wel deels verbruik onder gas enzo…

Had ze vorige week nog gebeld omdat ik geen iDeal link had voor mijn eerste voorschot. Dat was gelukkig wel goedgekomen, maar heb daarvoor wel 50 minuten in de wachtrij gestaan. Hopelijk fixen ze het snel bij jou, en hopelijk wordt het financieel met de voorschotten ook goed verrekend achteraf…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
iedereen die problemen heeft met de overzetting naar zondergas: bel het nummer dat op energyzero.nl staat die kunne je rechtstreeks helpen want zij leveren de energie, gaat sneller dan via een tussenpersoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
dicksterk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:25:
iedereen die problemen heeft met de overzetting naar zondergas: bel het nummer dat op energyzero.nl staat die kunne je rechtstreeks helpen want zij leveren de energie, gaat sneller dan via een tussenpersoon bellen.
Goede tip, bel ik die morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
dicksterk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:25:
Dat nummer van EnergyZero is op de 2 laatste cijfers na hetzelfde als dat van Zonder Gas, zou het niet zo zijn dat het telefoontje op hetzelfde kantoor binnenkomt, maar dan alleen op een andere desk of afdeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:29
Ik ga, als het goed is, vandaag ook over naar zondergas. Contractstatus is nog onbekend dus ik ben heel benieuwd of alles inderdaad doorgaat, of dat ik komende dagen ook nog gewoon bij mijn huidige leverancier zit. Straks ook maar even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 23:06
Daftz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 06:53:
Ik ga, als het goed is, vandaag ook over naar zondergas. Contractstatus is nog onbekend dus ik ben heel benieuwd of alles inderdaad doorgaat, of dat ik komende dagen ook nog gewoon bij mijn huidige leverancier zit. Straks ook maar even bellen...
Bij mij is ook contractstatus enige tijd op onbekend blijven staan. Een week voorafgaand ingang contract contact met helpdesk opgenomen welke aangegeven heeft dat er eerst een aanbetaling vereist is (nergens in correspondentie terug te vinden).

Na half uur mail ontvangen met iDeal link, status is daarna vrijwel direct aangepast naar levering gepland.

Contact opnemen met ZG heeft bij mij gewerkt in ieder geval, misschien heb jij er ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
twieren schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:07:
[...]

Bij mij is ook contractstatus enige tijd op onbekend blijven staan. Een week voorafgaand ingang contract contact met helpdesk opgenomen welke aangegeven heeft dat er eerst een aanbetaling vereist is (nergens in correspondentie terug te vinden).

Na half uur mail ontvangen met iDeal link, status is daarna vrijwel direct aangepast naar levering gepland.

Contact opnemen met ZG heeft bij mij gewerkt in ieder geval, misschien heb jij er ook wat aan.
Dank, ik heb 2 weken geleden mijn eerste voorschot al betaald, dus dat zou in orde moeten zijn. Heb niet zo'n vertrouwen in de administratieve afhandeling van ZG op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De webinterface van EnergyZero (labels) is bijzonder te noemen. Telkens als ik de pagina refresh krijg ik andere getallen te zien. Er missen ook wat dagen tussendoor m.b.t. teruglevering, bijv 1 en 2 maart missen maar 3 en 5 maart staan er wel al in. Even in de gaten houden of het onder de streep klopt, ik log alles middels P1 naar HASS.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Freekers schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:40:
De webinterface van EnergyZero (labels) is bijzonder te noemen. Telkens als ik de pagina refresh krijg ik andere getallen te zien. Er missen ook wat dagen tussendoor m.b.t. teruglevering, bijv 1 en 2 maart missen maar 3 en 5 maart staan er wel al in. Even in de gaten houden of het onder de streep klopt, ik log alles middels P1 naar HASS.
Hier hetzelfde "probleem" bij Energyzero.
Status staat op "Onbekend", verbruik van voor de ingangsdatum staat in mijn overzicht,
sommige dagen ontbreken totaal.

Het vreemdste vind ik nog wel dat voor sommige dagen de "totale energiekosten" niet matchen met som stroom+gas-teruglevering..

Daarnaast kan ik sinds vanochtend niet meer inloggen ivm een verlopen certificaat;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKasmMGS0fzkCMcwvn4YWGfJ9Vg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oi5vHPaBn1sgB5yXyyqqwheM.png?f=fotoalbum_large

Ook hier nog geen afschrijving gezien terwijl ik als sinds 20 februari klant zou moeten zijn..
Al met al, not impressed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjpiraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Hier ook een soortgelijke situatie met EnergyZero (via HVE): contract zou op 25 februari in moeten gaan, verbruikmeters zijn deels gevuld op de website (stroom tm 4 maart, gas tm 5 maart), contractstatus onbekend. Heb gisteren maar eens gebeld omdat het niet goed voelde, toen kreeg ik te horen dat ik het eerste voorschot via Ideal moest betalen. Daar had ik nog geen melding van gehad. Deze melding kwam gistermiddag vrijwel direct binnen en gelijk betaald, vandaag maar eens ingelogd bij Stedin en daar zie ik dat Vattenfall nog steeds staat geregistreerd als mijn leverancier.

Ik sta nu in de wachtrij bij EnergyZero om te vragen hoe het nu zit, ben wel benieuwd wat dit betekent voor de toekomst want de start is niet echt vertrouwenswekkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Gjpiraat schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:34:
Hier ook een soortgelijke situatie met EnergyZero (via HVE): contract zou op 25 februari in moeten gaan, verbruikmeters zijn deels gevuld op de website (stroom tm 4 maart, gas tm 5 maart), contractstatus onbekend. Heb gisteren maar eens gebeld omdat het niet goed voelde, toen kreeg ik te horen dat ik het eerste voorschot via Ideal moest betalen. Daar had ik nog geen melding van gehad. Deze melding kwam gistermiddag vrijwel direct binnen en gelijk betaald, vandaag maar eens ingelogd bij Stedin en daar zie ik dat Vattenfall nog steeds staat geregistreerd als mijn leverancier.

Ik sta nu in de wachtrij bij EnergyZero om te vragen hoe het nu zit, ben wel benieuwd wat dit betekent voor de toekomst want de start is niet echt vertrouwenswekkend...
Ha ik sta nu ook in de wacht (lekker muziekje he? ;( ). Ben benieuwd, Stedin geeft bij mij ook nog steeds de huidige leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gjpiraat schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:34:

Contractstatus staat bij mij wel goed ('Begonnen met leveren sinds 25-02-2022). Destijds ook via iDeal het eerste voorschot overgemaakt, had ik idd een mail over gekregen. Maar voor de rest klopt er geen kant van. Ik bedoel dit soort onzin:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/cOpOYOHA41.png/raw
Werkelijke kosten van eind Maart weten zij blijkbaar al? Sommige grafiekjes hebben ook een grijze lijn met verwachte kosten, maar deze is toch echt 'werkelijke kosten' volgens EnergyZero....

[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 08-03-2022 09:45 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjpiraat
Daftz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Ha ik sta nu ook in de wacht (lekker muziekje he? ;( ). Ben benieuwd, Stedin geeft bij mij ook nog steeds de huidige leverancier.
Ja wat meer variatie in de muziek zou wel gewenst zijn. Na zo'n 20 minuten heeft het wel iets meditatiefs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjpiraat
Freekers schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Contractstatus staat bij mij wel goed ('Begonnen met leveren sinds 25-02-2022). Destijds ook via iDeal het eerste voorschot overgemaakt, had ik idd een mail over gekregen. Maar voor de rest klopt er geen kant van. Ik bedoel dit soort onzin:

[Afbeelding]
Werkelijke kosten van eind Maart weten zij blijkbaar al? Sommige grafiekjes hebben ook een grijze lijn met verwachte kosten, maar deze is toch echt 'werkelijke kosten' volgens EnergyZero....
Hebben de negatieve werkelijke kosten misschien te maken met de overheidssubsidie op stroom? Dat ie alvast voor de hele maand gevuld is is wel apart idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Freekers schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:42:
[...]

[Afbeelding]
Klopt inderdaad niet. Klik ik (HVE 5jr vast) op Energiekostentabel eronder dan zie ik de stroom en gastarieven per uur variëren. Ze hebben dus nog wat werk te doen aan dit onderdeel bij Energyzero. :P

Gek trouwens dat bij jou de hele maand al gevuld is, dat is bij mij niet het geval.

De verbruiksstatistieken in kWh en m³ gaan hier wel goed sinds maart, ze komen mooi overeen met wat mijn P1 meter en slimmemeterportal rapporteren (de eerste paar dagen in februari klopten niet).

Verder maak ik me geen zorgen om de facturering obv het werkelijke verbruik, want dat is in de jaren bij Mijn Domein Energie altijd goed gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 08-03-2022 10:06 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan er anders een 'Ervaringen met EnergyZero en sublabels' topic gestart worden?

Daar gaat het ondertussen al bijna pagina's over, terwijl het hier over het zoeken naar een nieuwe aanbieder hoort te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:00
henkebek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:21:
[...]

Engie is in Nederland niet een van de grote drie, dat zijn Vattenfall (Nuon), Essent en Eneco. Veel van de "slapende" klanten van de grote 3 zijn sinds de liberalisering van de markt nog nooit van maatschappij veranderd. Daar kun je dus makkelijk zeer ver vooruit voor inkopen. Dit zijn hun huidige variabele tarieven. Behoorlijk redelijk in de huidige markt.

[Afbeelding]

Engie 3 jaar vast liep 10 februari af.
Op 15 maart overstap naar ZonderGas 5 jaar.
Tot die datum automatisch een maandelijks opzegbaar modelcontract van Engie met de volgende tarieven:
Gas € 1,92730
Elektriciteit € 0,51408 normaal
Elektriciteit € 0,39573 dal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
prothello schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Hier hetzelfde "probleem" bij Energyzero.
Status staat op "Onbekend", verbruik van voor de ingangsdatum staat in mijn overzicht,
sommige dagen ontbreken totaal.

Het vreemdste vind ik nog wel dat voor sommige dagen de "totale energiekosten" niet matchen met som stroom+gas-teruglevering..

Daarnaast kan ik sinds vanochtend niet meer inloggen ivm een verlopen certificaat;
[Afbeelding]

Ook hier nog geen afschrijving gezien terwijl ik als sinds 20 februari klant zou moeten zijn..
Al met al, not impressed!
Zoals eerder hier is gemeld zijn er meerdere mensen met dat probleem en bleek dat ze helemaal niet over zijn gegaan, dus contact met ze opnemen en met de netwerkbeheerder om hun te vragen wie nu je leverancier is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Huidige haarcontract met Engie voor 0,82 per m3 loopt nog tot 1 juli (met 200 euro bonus aan het einde uitbetaald).
Nu toch maar een 3-jarig contract met Shell afgesloten voor 1,95 per m3, om te voorkomen dat variabel straks 3,50 tot 4,50 gaat kosten na 1 juli. Ergens eind volgend jaar gaan we verhuizen naar een gasloze woning.

Helaas loop ik dan wel de welkomstbonus mis. Klopt dat? Een boete betaal ik ook omdat je niet meer dan 3 maanden vooruit kunt afsluiten, helaas ... maar wil toch wel wat meer zekerheid na 1 juli.

Ik zit nu nog binnen 14 dagen opzeg bij Shell. Wat denken jullie, is dat wel zo'n goed idee om zo'n contact nu open te breken, ook met de vooruitzichten van nóg hogere prijzen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
koelkast schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:23:
Huidige haarcontract met Engie voor 0,82 per m3 loopt nog tot 1 juli (met 200 euro bonus aan het einde uitbetaald).
Nu toch maar een 3-jarig contract met Shell afgesloten voor 1,95 per m3, om te voorkomen dat variabel straks 3,50 tot 4,50 gaat kosten na 1 juli. Ergens eind volgend jaar gaan we verhuizen naar een gasloze woning.

Helaas loop ik dan wel de welkomstbonus mis. Klopt dat? Een boete betaal ik ook omdat je niet meer dan 3 maanden vooruit kunt afsluiten, helaas ... maar wil toch wel wat meer zekerheid na 1 juli.

Ik zit nu nog binnen 14 dagen opzeg bij Shell. Wat denken jullie, is dat wel zo'n goed idee om zo'n contact nu open te breken, ook met de vooruitzichten van nóg hogere prijzen?
Je kan beter slim zijn en blijven zitten... als je toch gaat verhuizen pak je na het aflopen van het contract de variabele tarieven. Je hebt het nu nog goedkoop en je krijgt nog eens die 200 euro welkombonus erbij.

Meestal klanten die lang zitten krijgen betere aanbiedingen dan die nieuw klant worden hoor :)

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
skozaa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Meestal klanten die lang zitten krijgen betere aanbiedingen dan die nieuw klant worden hoor :)
Hoeveel beter zijn de aanbiedingen dan? als het om een paar cent gaat schiet je er nog weinig mee op natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door BeeJee78 op 08-03-2022 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024

Als dat bij Engie het all-in tarief is zou ik als de donder je contract bij Shell Energy opzeggen. Je hebt nu bij Engie een heel mooi tarief, en dat zou ik zo lang mogelijk houden. Tussen 1 juli en half oktober hoef je je niet zoveel zorgen te maken, omdat je tijdens de lente en zomer niet of nauwelijks gas gaat gebruiken. In die periode zul je alleen voor koken en douchen gebruiken. Wat je in het geval van verhuizing kunt doen is ter overbrugging een model contract nemen en die per 2 juli in laten gaan. Even de kat uit de boom kijken, want je hebt tot eind mei om te beslissen. Dan pak je ook de afscheidsbonus van €200,- mee en kun je dat geld aan een vakantie besteden.

In jouw voorgestelde aanpak betaal je én een hoog tarief, én je bent je afscheidsbonus kwijt én je betaalt ook nog eens €50,- opzegboete per product (€100,- voor stroom en gas).

PS gefeliciteerd met je nieuwe woning... :)

En oja... En niet in paniek raken met wat de prijzen nu aan het doen zijn. Want wanneer je straks in je gasloze woning zit zul je helemaal geen gas meer nodig hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Zhadox op 08-03-2022 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek

Zou ik nooit doen. Pak die welkomstbonus, boete en het geld wat je in je nog lopende contract gaat besparen en zet dat opzij.

Als de gasprijs echt naar een vaste 3 of 4 euro per kuub gaat dan hebben we waarschijnlijk wel grotere problemen dan een warm huis.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Weer een update van het prijzenoverzicht.

- Energiebesteding.nl variabel aanbod is er niet meer.
- Shell variabel tarieven fiks omhoog gegaan.
- Vattenfall modelcontract tarieven fiks omhoog gegaan.
- HEM modelcontract tarieven zijn torenhoog gegaan.
- Engie modelcontract en variabel contract tarieven torenhoog gegaan.
- De vaste contracten van Shell, Mega, UC etc blijven vooralsnog constant.

De verschillen zijn nu extreem: Vattenfall is bij een gemiddeld verbruik bijna 2x zo duur als Mega.nl en Engie bijna 2,5x zo duur. Kwestie van tijd voordat Mega.nl ook omhoog gaat lijkt me. En ik vraag me af of Gulf Gas & Power hun modelcontracttarieven wel up to date houdt op de site, want die zijn al hetzelfde sinds begin dit jaar. Ze waren duur, nu zijn ze 'goedkoop'...

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 08-03-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
henkebek schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Als de gasprijs echt naar een vaste 3 of 4 euro per kuub gaat dan hebben we waarschijnlijk wel grotere problemen dan een warm huis.
Als? Bij Engie is het variabel tarief nu 3,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
BeeJee78 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Als? Bij Engie is het variabel tarief nu 3,96
- Je zegt het zelf al; variabel, niet vast.
- Het is een dagkoers.
- Het is niet wat huidige klanten als variabel tarief betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
henkebek schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:24:
[...]

- Je zegt het zelf al; variabel, niet vast.
- Het is een dagkoers.
- Het is niet wat huidige klanten als variabel tarief betalen.
De huidige klanten betalen dit niet omdat de variabele tarieven 2x per jaar worden bijgesteld. Maar als de tarieven in juli nog zo hoog (of hoger?) zijn gaan de huidige klanten dit ook gewoon betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
vraagje aan de mensen die probleemn hebben met zondergas/hve: ik heb op de dag dat mijn contract moest beginnen een mail gehad dat vanaf nu de levering door hve was overgenomen. als je die mail niet gehad hebt zou ik gana bellen. of zijn hier ook mensen die de mail wel gehad hebben maar toch niet zijn overgegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankJ91
Vanochtend heb ik contact gehad met ZonderGas. Ze waren vriendelijk, alleen wisten ze niet waarom het niet ingegaan was. Het was goed dat ik belde. Ze heeft het direct geactiveerd. De app toonde net wachten op levering vanaf 5 maart en nu staat er begonnen met levering sinds 5 maart. Officieel zal mijn contract verplaatst worden naar 8 maart zonder dubbele kosten, maar vind het zo wel prima nu. Zag op mijn meter dat de standen nog niet uitgelezen waren vandaag, voor de zekerheid alle standen nog maar even genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
BeeJee78 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:29:
[...]

De huidige klanten betalen dit niet omdat de variabele tarieven 2x per jaar worden bijgesteld. Maar als de tarieven in juli nog zo hoog (of hoger?) zijn gaan de huidige klanten dit ook gewoon betalen.
Als dit zo een-op-een zou opgaan dan zouden de huidige variabele tarieven ook al rond de 1,60/1,70 moeten liggen, dat is inkoop eind december + belastingen (toen ze de tarieven bekend maakten). En dat is niet zo, de variabele tarieven bij de grote maatschappijen zitten daar tientallen procenten onder:
R0181 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Mijn variabele tarieven bij Engie zijn tot 1 juli: €0,22458 kWh (enkeltarief) en €1,07657 m3.
Voor nieuwe klanten moeten ze nú inkopen, voor bestaande kunnen ze dat al ver vooruit doen. Daar zit het verschil in. Daarbij, met de onzekerheid die er nu is willen ze waarschijnlijk eigenlijk helemaal geen nieuwe klanten, dus maken ze het zo onaantrekkelijk mogelijk.

Blijft de prijs zo hoog als hij nu is (ik betwijfel het) dan zullen we ongetwijfeld de 2+ euro gaan aantikken in de variabele contracten, maar 3/4 euro is nog ver weg. Nog even los van wat er dan eventueel op politiek niveau allemaal nog gaat gebeuren (compensatie, Groningen open, kleinere gasvelden opvoeren etc).

[ Voor 15% gewijzigd door henkebek op 08-03-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:00
Ik ben vanaf 25-02 overgestapt naar HVE. Als ik daar in de online omgeving kijk, staat daar ook netjes dat de levering begonnen is vanaf 25-02. Nou zag ik berichten over dat er mensen zijn waar in de omgeving van de netbeheerder (Stedin in mijn geval) nog de oude leverancier staat. Ik heb dus net even gekeken en zie in de online omgeving van de netbeheerder helemaal geen leverancier staan, zowel bij Electra als gas, staat er een streepje. Hebben meer mensen die bij HVE (of andere Energy Zero maatschappij zitten) dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Phoolie schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:46:
Ik ben vanaf 25-02 overgestapt naar HVE. Als ik daar in de online omgeving kijk, staat daar ook netjes dat de levering begonnen is vanaf 25-02. Nou zag ik berichten over dat er mensen zijn waar in de omgeving van de netbeheerder (Stedin in mijn geval) nog de oude leverancier staat. Ik heb dus net even gekeken en zie in de online omgeving van de netbeheerder helemaal geen leverancier staan, zowel bij Electra als gas, staat er een streepje. Hebben meer mensen die bij HVE (of andere Energy Zero maatschappij zitten) dit?
Ja, ik heb dat ook. Ik ben per 26/2 j.l. overgestapt naar HVE(Energy Zero). Ik heb Stedin hierover gebeld en ze gaven aan dat inderdaad HVE mijn energieleverancier is maar dat de registratie bij Stedin enorm achterloopt. Komt goed dus.

En wat @dicksterk zegt klopt. Je moet op de dag dat je nieuwe contract bij Energy Zero(HVE/Zondergas) is ingegaan een mailtje hebben ontvangen waarin staat dat de levering is gestart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:32:
vraagje aan de mensen die probleemn hebben met zondergas/hve: ik heb op de dag dat mijn contract moest beginnen een mail gehad dat vanaf nu de levering door hve was overgenomen. als je die mail niet gehad hebt zou ik gana bellen. of zijn hier ook mensen die de mail wel gehad hebben maar toch niet zijn overgegaan?
+1 hier, ik heb even een overzichtje gemaakt van de mails die ik van HVE (net als Zondergas ook Energyzero) gehad heb zodat mensen het precies kunnen nagaan:

1. Tijdens het online afsluiten van het contract (25-1) een verzoek tot afgeven automatische incasso (machtiging) gehad, mail "Welkom! Hier is jouw HVE Energie contract" (25-1). Het afgeven van de machtiging via de link in de online omgeving mislukte echter.
2. Binnen een week een herinnering gehad om toestemming te geven tot automatische incasso, mail: "Herinnering: geef ons toestemming voor automatische incasso" (30-1). Dus ik moest even mailen en kreeg een nieuwe link, die werkte wel.
3. 2 weken voor ingang van het contract een betaalverzoek ontvangen, mail "Betaal je eerste voorschot direct met iDeal" (11-2)
4. Dat incassoverzoek betaald en direct een mail ontvangen: "Je rekening is betaald" (11-2), vervolgens ging de status van mijn contract ook van "Status onbekend" naar "In afwachting van start levering per 26-02-2022".
5. Daags na ingang contract (vr 25 feb) een mail ontvangen dat mijn contract is ingegaan: "Welkom bij HVE Energie" (ma 28 feb, na het weekend).

Ik vermoed dat wanneer je niet én machtigt én je eerste IDEAL betaling voldoet het contract niet ingaat en blijft staan op "status onbekend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Phoolie schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:46:
Ik zit bij Liander als netbeheerder en die geeft helemaal niet aan bij welke leverancier je überhaupt zit, het hangt dus maar net af van hoe de online omgeving van de netbeheerder eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-H
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-04-2024
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Ja, ik heb dat ook. Ik ben per 26/2 j.l. overgestapt naar HVE(Energy Zero). Ik heb Stedin hierover gebeld en ze gaven aan dat inderdaad HVE mijn energieleverancier is maar dat de registratie bij Stedin enorm achterloopt. Komt goed dus.

En wat @dicksterk zegt klopt. Je moet op de dag dat je nieuwe contract bij Energy Zero(HVE/Zondergas) is ingegaan een mailtje hebben ontvangen waarin staat dat de levering is gestart.
Ik ben ook per 26/02 over naar HVE. Overstap netjes verlopen qua mailtjes en factuur. Bij oude leverancier(BE) staat einde contract.
De verbruiksgrafieken lopen inderdaad wel achter op de site van HVE. t/m 5 mrt. (Stroom 2 mrt missing). Het verbruik/euro komt wel overeen met SlimmemeterPortal.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankJ91
Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:57:
[...]
Ik vermoed dat wanneer je niet én machtigt én je eerste IDEAL betaling voldoet het contract niet ingaat en blijft staan op "status onbekend".
Dank voor je mailverkeer!

Hier heb ik op de dag van afsluiten een welkomstmail gehad met een machtigingslink erin. Deze werkte gelukkig en via ING de machtiging afgegeven, dit werd ook keurig genoteerd in de portal. Daarna tot een dag voor levering geen nieuwe info ontvangen, en geen facturen in de app. Heb dus nav berichten hier gebeld om de iDeal link en kreeg hem direct opgestuurd. Dit heb ik betaald en factuur stond ook in de portal als betaald, maar de status bleef op onbekend staan tot vandaag.

Wellicht als je ziet dat ja na de iDeal betaling de status op onbekend blijft staan ipv afwachting tot levering, je dan nog even erachteraan moet. :) Hopelijk is alles klaar voor nu! Heb nog geen mailtje over de start levering, maar het is bij nu allemaal met de hand ook gedaan.

Edit: welkomstmail ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
FrankJ91 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:09:
[...]
Dank voor je mailverkeer!

Hier heb ik op de dag van afsluiten een welkomstmail gehad met een machtigingslink erin. Deze werkte gelukkig en via ING de machtiging afgegeven, dit werd ook keurig genoteerd in de portal. Daarna tot een dag voor levering geen nieuwe info ontvangen, en geen facturen in de app. Heb dus nav berichten hier gebeld om de iDeal link en kreeg hem direct opgestuurd. Dit heb ik betaald en factuur stond ook in de portal als betaald, maar de status bleef op onbekend staan tot vandaag.

Wellicht als je ziet dat ja na de iDeal betaling de status op onbekend blijft staan ipv afwachting tot levering, je dan nog even erachteraan moet. :) Hopelijk is alles klaar voor nu! Heb nog geen mailtje over de start levering, maar het is bij nu allemaal met de hand ook gedaan.

Edit: welkomstmail ontvangen
Hier heb ik machtiging en iDeal betaling gedaan, maar contractstatus stond nog op onbekend. Dus vandaag even gebeld en was idd niet goed gegaan. Is nu handmatig gewijzigd en kreeg net mail met "Wat een mooie dag om de energiewereld samen met ZonderGas Energie te gaan veranderen."

Vreemde is dat toen ik net gebeld had de status wijzigde naar levering. Maar nu ik een half uur later kijk en weer contractstatus onbekend staat 8)7

Gaat dus niet helemaal lekker daar. Wacht vanmiddag nog maar even af en anders morgen maar weer even (47 minuten) bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
dicksterk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:32:
Die email heeft mijn vriendin ook ontvangen dat per 26-2 Zonder Gas zou gaan leveren, blijkt dus niet zo te zijn gegaan en ze zit nu nog bij Vattenfall.

"Welkom
XXXXX
Hallo XXXXX,
Wat een mooie dag om de energiewereld samen met ZonderGas Energie te gaan veranderen. Vanaf vandaag is je huis voorzien van groene stroom en gas. En het mooiste is: je betaalt hiervoor alleen de inkoopprijs.

Inzicht is essentieel
Hoe meer kennis je hebt over jouw verbruik, hoe duurzamer en slimmer je ermee om kunt gaan. En terwijl je dat doet, zorg je er meteen voor dat ook je energiekosten lager worden. Win-win dus. Op jouw online dashboard zie je elke minuut van de dag hoe jouw energieverbruik ervoor staat. Maar je kunt ook zien wat je per dag, week of maand bespaart op je energierekeningen. Je hoeft er alleen maar voor in te loggen.
"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Op 28-1 bericht van Vattenfall gehad dat haar contract bij hun op 26-2 stopte.
Ook incassomachtiging en ideal betaling aan Zonder Gas waren correct.

[ Voor 6% gewijzigd door R0181 op 08-03-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
henkebek schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Als dit zo een-op-een zou opgaan dan zouden de huidige variabele tarieven ook al rond de 1,60/1,70 moeten liggen, dat is inkoop eind december + belastingen (toen ze de tarieven bekend maakten). En dat is niet zo, de variabele tarieven bij de grote maatschappijen zitten daar tientallen procenten onder:

[...]

Voor nieuwe klanten moeten ze nú inkopen, voor bestaande kunnen ze dat al ver vooruit doen. Daar zit het verschil in. Daarbij, met de onzekerheid die er nu is willen ze waarschijnlijk eigenlijk helemaal geen nieuwe klanten, dus maken ze het zo onaantrekkelijk mogelijk.

Blijft de prijs zo hoog als hij nu is (ik betwijfel het) dan zullen we ongetwijfeld de 2+ euro gaan aantikken in de variabele contracten, maar 3/4 euro is nog ver weg. Nog even los van wat er dan eventueel op politiek niveau allemaal nog gaat gebeuren (compensatie, Groningen open, kleinere gasvelden opvoeren etc).
Mja ik lees veel aannames maar zeker weten doe je het niet, het blijft een gok.
Overigens is al gezegd dat het openen van Groningen het tarief niet zal drukken dus daar schieten we ook niks mee op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
Ik keek zojuist op de site van Zonder Gas, nu staat er opeens bij de contractstatus: Begonnen met energielevering sinds 08-03-2022, klinkt al beter dan 'contractstatus onbekend', wat er gisteren nog stond. In de app staat echter levering sinds 26-02-2022. Blijkbaar hebben het telefoontje en de mail die ik stuurde toch iets wakker geschud, nu maar kijken hoe straks alles gefactureerd gaat worden.
Einddatum contract is ook mee verschoven en eindigt nu op 8-3-'27, ipv 26-2-'27 wat nog in de app staat, op het contract online zijn de datums niet aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door R0181 op 08-03-2022 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkebek
BeeJee78 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Mja ik lees veel aannames maar zeker weten doe je het niet, het blijft een gok.
Overigens is al gezegd dat het openen van Groningen het tarief niet zal drukken dus daar schieten we ook niks mee op.
Die 3/4 euro per m3 is net zo goed een aanname. Feit is dat bijna niemand met een variabel of vast contract nu de spotprijs betaalt van december/januari, laat staan die van vandaag.

Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken over de mogelijke schijnveiligheid die een laag tarief bij een kleine prijsstunter brengt (want klapt er nu een bedrijf dan ben je echt goed de sjaak) dan een toekomstige mogelijke prijsverhoging bij een grote maatschappij. Maar ja dat is misschien mijn persoonlijke risico-aversie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
R0181 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:02:
Ik keek zojuist op de site van Zonder Gas, nu staat er opeens bij de contractstatus: Begonnen met energielevering sinds 08-03-2022, klinkt al beter dan 'contractstatus onbekend', wat er gisteren nog stond. In de app staat echter levering sinds 26-02-2022. Blijkbaar hebben het telefoontje en de mail die ik stuurde toch iets wakker geschud, nu maar kijken hoe straks alles gefactureerd gaat worden.
Einddatum contract is ook mee verschoven en eindigt nu op 8-3-'27, ipv 26-2-'27 wat nog in de app staat, op het contract online zijn de datums niet aangepast.
Goed nieuws dus! Hier waren de app (werkt niet zo lekker met iOS) en de website gelijk met de contractdatums. Ze zijn hier niet verschoven, maar jij bent wel alweer 1,5 week te laat. Die paar dagen vind ik zelf als het vanaf nu helemaal goed gaat wel prima, al te veel gebeld :p

De standen en afrekeningen maar wel even blijven controleren en hopelijk blijft hij ook actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
FrankJ91 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Goed nieuws dus! Hier waren de app (werkt niet zo lekker met iOS) en de website gelijk met de contractdatums. Ze zijn hier niet verschoven, maar jij bent wel alweer 1,5 week te laat. Die paar dagen vind ik zelf als het vanaf nu helemaal goed gaat wel prima, al te veel gebeld :p

De standen en afrekeningen maar wel even blijven controleren en hopelijk blijft hij ook actief.
Gelukkig zat ze bij Vattenfall ook met een goedkoop (variabel) contract tot 1 juli en betaalde €1,25m3, aan stroom heeft ze meer opgewekt dan verbruikt, dus de financiële schade is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
henkebek schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:20:
[...]

Die 3/4 euro per m3 is net zo goed een aanname. Feit is dat bijna niemand met een variabel of vast contract nu de spotprijs betaalt van december/januari, laat staan die van vandaag.

Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken over de mogelijke schijnveiligheid die een laag tarief bij een kleine prijsstunter brengt (want klapt er nu een bedrijf dan ben je echt goed de sjaak) dan een toekomstige mogelijke prijsverhoging bij een grote maatschappij. Maar ja dat is misschien mijn persoonlijke risico-aversie ;)
Nou ik heb maandag nagevraagd bij Energiedirect wat ik zou gaan betalen als mijn contract deze maand verloopt (mijn contract loopt af op 11-04 maar daar konden ze nog niks over zeggen). Hij kwam met dezelfde tarieven als die op de website staan, dus 3,07.
Misschien heeft hij het fout, maar ja... ik moet ergens vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

FrankJ91 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Goed nieuws dus! Hier waren de app (werkt niet zo lekker met iOS) en de website gelijk met de contractdatums.
Zie Cap in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier", zo werkt het bij mij via iOS prima en heb je feitelijk hetzelfde als de "app", die feitelijk niet meer is dan de weergave op de website in een app-verpakking. Althans zo was het bij MijnDomeinEnergie, ik neem aan dat het bij Zondergas niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 19:43
Me eerste koopwoning gekocht, yeah.

En dan het energie contract. Dit is natuurlijk een beste kostenpost. Nou kan ik dat nog wel handelen.

Maar kan ik al een energie contract afsluiten voor wanneer ik koopakte teken?

Want kan hem nu beter vast zetten voor 1 jaar, en dan maar zien waar we staan….

Iemand die me hier wat inzicht in kan geven?
Lees al een paar dagen mee, en grote kans dat het Shell gaat worden, 220 euro per maand voor een eenpersoons appartement het is toch belachelijk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Shell neemt helaas geen vaste contracten meer aan lijkt het, probeerde net drie jaar af te sluiten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Jumpman het lijkt op basis van de melding een tijdelijke storing, dus ik laat hem toch nog even in het overzicht staan. Het kan een voorbode zijn van verwijderen van de vaste aanbiedingen or verhogen van de prijzen, maar laten we het even afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CEsKv98QJ7b_6d2hkm7HSlTTrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/28KtYjI0hlfesUOtbLrbmdUm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-09 20:40
Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:45:
@Jumpman het lijkt op basis van de melding een tijdelijke storing, dus ik laat hem toch nog even in het overzicht staan. Het kan een voorbode zijn van verwijderen van de vaste aanbiedingen or verhogen van de prijzen, maar laten we het even afwachten.

[Afbeelding]
Shell lijkt toch echt definitief verdwenen nu helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:45:

[Afbeelding]
Er staat nu dat je niet meer kan afsluiten alleen nog met spoed variabel via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik zie het, er staat nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt6QB3he5FAt8X4QzSsbhuc1dx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UwXY5LyxDUPTb3Ch58P3BGZu.png?f=fotoalbum_large

Ook United Consumers heeft geen vast contract meer (laat staan dat ze tarieven voor het verplichte modelcontract tonen op de website). De spoeling wordt zo wel heel erg dun. Ik heb de prijzensheet aangepast, en nu toch maar gefilterd op de nog actieve aanbiedingen want dat er meer bij komt zit er voorlopig niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
BeeJee78 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Hoeveel beter zijn de aanbiedingen dan? als het om een paar cent gaat schiet je er nog weinig mee op natuurlijk.
Geen idee, maar straks neemt rusland en oekraine volgende week vrede en gaan ze over van alles onderhandelen en word het ook rustig op de markt met gas enzo. Het is voor iedereen oorlog met prijzen op moment.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
skozaa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Geen idee, maar straks neemt rusland en oekraine volgende week vrede en gaan ze over van alles onderhandelen en word het ook rustig op de markt met gas enzo. Het is voor iedereen oorlog met prijzen op moment.
Ik heb Shell telefonisch gesproken en ze verwachten dat het van tijdelijke aard is. Website in de gaten blijven houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

besteller2019 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Ik heb Shell telefonisch gesproken en ze verwachten dat het van tijdelijke aard is. Website in de gaten blijven houden dus.
Dat geldt voor allemaal natuurlijk. Bovendien is een halfjaar ook tijdelijk.

Ik ben blij dat ik nog een aanvraag heb kunnen doen voor 1.65/m3 voor 3 jaar. Nu maar hopen dat er niets omvalt, want dan ben je echt de pineut.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:26
besteller2019 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:07:
Dat het geheel niet aanbieden van vaste contracten tijdelijk is mogen we hopen ja. Maar dat geldt natuurlijk voor alle leveranciers en niet Shell specifiek. Gezien de tekst die ze erop hebben gezet lijkt het niet waarschijnlijk dat Shell "sneller" weer vaste contracten aanbiedt dan anderen. (Dat ze "langzamer" waren met stoppen komt waarschijnlijk omdat ze als nieuwkomer nog wat opstartbudget over hadden om nieuwe klanten te werven, maar dat gaat natuurlijk snel op.)

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Zitten we naar verschillende sites te kijken?
Ik zie namelijk de hele middag al dat ik bij https://www.shellenergy.nl/
ook vast contract kan afsluiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXv0zbCeR6VlsCOFsQt8CmylEDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDfVPykm3f8VE3ABbmg19PAL.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• besteller2019
pms1 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:30:
Zitten we naar verschillende sites te kijken?
Ik zie namelijk de hele middag al dat ik bij https://www.shellenergy.nl/
ook vast contract kan afsluiten:

[Afbeelding]
Klik op de gele button en je ziet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:36

ViezeVis

Sample Text

Hi allemaal,

We komen lekker binnen in de markt. Hoge huisprijzen en hoge gas- en energietarieven. 8)7

Ik heb zojuist de sheet bekeken en nu ik die gezien heb twijfel ik wat in deze tijd handig is. Volgens mij is er sowieso geen goeie keuze, maar ik twijfel tussen een vast of flexmodel. Het valt me op dat Mega aanzienlijk goedkoper is dan anderen. Met een gasverbruik van 2 personen (1100 m3 gas en 2500kWh). We willen zonnepanelen laten plaatsen op ons toekomstige huis om in ieder geval wat terug te verdienen. Mijn vraag is eigenlijk; hoe kan het dat Mega een behoorlijk goedkoop flex dubbeltariefcontract aanbiedt? En wat zouden jullie bij een starter adviseren? Vooralsnog een flexmodel hanteren en hopen dat gasprijzen langzaam weer dalen, of juist voor nu vastzetten voor 1 jaar?

/E
Het zal wachten zijn tot Mega ook omhoog gaat verwacht ik. Dan zou vastzetten misschien interessant kunnen zijn. :z

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 08-03-2022 22:07 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nog maar een update van het prijzenoverzicht.

- Zoals eerder gemeld, Shell kan online niet meer afgesloten worden.
- Bij tandem Innova en Gewoon zijn de 1 jaar vast tarieven sky-high gegaan.

Het is echt om te huilen, alleen Mega en Energiedirect zijn is bij de vaste contracten nog over als optie maar dat zal ook niet lang meer duren. De modelcontracten blijven dan over, Mega heeft daar duidelijk het beste aanbod. Maar voor hoelang nog? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• besteller2019
Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:29:
Nog maar een update van het prijzenoverzicht.

- Zoals eerder gemeld, Shell kan online niet meer afgesloten worden.
- Bij tandem Innova en Gewoon zijn de 1 jaar vast tarieven sky-high gegaan.

Het is echt om te huilen, alleen Mega en Energiedirect zijn bij de vaste contracten nog over als optie maar dat zal ook niet lang meer duren. De modelcontracten blijven dan over, Mega heeft daar duidelijk het beste aanbod. Maar voor hoelang nog? :|
Energie direct alleen nog variabel. Mega werkt nog wel overigens. Zijn hier mensen bekend/vertrouwd mee? Ik wil idealiter nu al een contract per 1 aug afsluiten maar geen idee of dat kan.

[ Voor 13% gewijzigd door besteller2019 op 08-03-2022 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

besteller2019 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:35:
[...]

Energie direct alleen nog variabel. En Mega site geeft nu ook errors. Kortom: alles variabel.
Dat is nu ook net veranderd dan, daarnet gaf ie bij mij nog 292 euro voor 1 jaar vast. En via de link https://www.energiedirect.nl/1-jaar-vast/aanbod werkt het ook nog steeds, ook in een andere browser. Typisch Energiedirect, dit gebeurt ze wel vaker dat ze niet actuele pagina's op hun site laten staan. :X

Mega.nl werkt hier nog steeds, ook in een nieuwe browser kom ik helemaal tot aan 'betalingswijze', verder ga ik niet drukken... ;)

Tijd om de sheet op te doeken dan maar, lekker rustig. ;) :w

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 08-03-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

besteller2019 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:35:
[...]

Mega werkt nog wel overigens. Zijn hier mensen bekend/vertrouwd mee? Ik wil idealiter nu al een contract per 1 aug afsluiten maar geen idee of dat kan.
Het is een Belg die sinds zeer kort de NL energiemarkt probeert te bestormen (en op wat een moment..), zie Wikipedia: Mega (energiebedrijf) en zoek verder even op Mega in dit topic met de zoekbalk bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Dat is nu ook net veranderd dan, daarnet gaf ie bij mij nog 292 euro voor 1 jaar vast. En via de link https://www.energiedirect.nl/1-jaar-vast/aanbod werkt het ook nog steeds, ook in een andere browser. Typisch Energiedirect, dit gebeurt ze wel vaker dat ze niet actuele pagina's op hun site laten staan. :X

Mega.nl werkt hier nog steeds, ook in een nieuwe browser kom ik helemaal tot aan 'betalingswijze', verder ga ik niet drukken... ;)

Tijd om de sheet op te doeken dan maar, lekker rustig. ;) :w
Als gaat verhuizen en tijdelijk 2 woningen hebt (sleuteloverdracht nieuwbouw is iets eerder dan verkoop oude woning) kun je dan je huidige energiecontract op 2 adressen benutten? Ik zit bij Essent en dit lijkt wel het geval te zijn maar wilde het voor de zekerheid toch even checken. De website van Essent geeft geen uitsluitsel.

[ Voor 21% gewijzigd door besteller2019 op 08-03-2022 23:19 ]

Pagina: 1 ... 176 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4