dicksterk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:32:
vraagje aan de mensen die probleemn hebben met zondergas/hve: ik heb op de dag dat mijn contract moest beginnen een mail gehad dat vanaf nu de levering door hve was overgenomen. als je die mail niet gehad hebt zou ik gana bellen. of zijn hier ook mensen die de mail wel gehad hebben maar toch niet zijn overgegaan?
+1 hier, ik heb even een overzichtje gemaakt van de mails die ik van HVE (net als Zondergas ook Energyzero) gehad heb zodat mensen het precies kunnen nagaan:
1. Tijdens het online afsluiten van het contract (25-1) een verzoek tot afgeven automatische incasso (machtiging) gehad, mail
"Welkom! Hier is jouw HVE Energie contract" (25-1). Het afgeven van de machtiging via de link in de online omgeving mislukte echter.
2. Binnen een week een herinnering gehad om toestemming te geven tot automatische incasso, mail:
"Herinnering: geef ons toestemming voor automatische incasso" (30-1). Dus ik moest even mailen en kreeg een nieuwe link, die werkte wel.
3. 2 weken voor ingang van het contract een betaalverzoek ontvangen, mail
"Betaal je eerste voorschot direct met iDeal" (11-2)
4. Dat incassoverzoek betaald en direct een mail ontvangen:
"Je rekening is betaald" (11-2), vervolgens ging de status van mijn contract ook van
"Status onbekend" naar
"In afwachting van start levering per 26-02-2022".
5. Daags na ingang contract (vr 25 feb) een mail ontvangen dat mijn contract is ingegaan:
"Welkom bij HVE Energie" (ma 28 feb, na het weekend).
Ik vermoed dat wanneer je niet én machtigt én je eerste IDEAL betaling voldoet het contract niet ingaat en blijft staan op "status onbekend".