Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.160.078 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 13:30
God allemachtig, zojuist bij Nuon gekeken…

Per maand zou ik nu 9798.- 1517.a euro kwijt zijn !!!!!!!!!

Voor 3500m3 gas en 9999kWh elektriciteit… Den Haag moet wat gaan doen, dit kan niet !!!

Ik zou dit nooit kunnen betalen… niemand niet….

Edit: 0 teveel bij de gas… nog steeds is dit een maand bedrag dat ik niet kan overzien.

[ Voor 29% gewijzigd door Fermion op 09-03-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Fermion schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:45:

Per maand zou ik nu 9798.- euro kwijt zijn !!!!!!!!!

Voor 3500m3 gas en 9999kWh elektriciteit… Den Haag moet wat gaan doen, dit kan niet !!!

Vattenfall neem ik aan?
9798 euro per jaar neem ik aan ipv per maand?

Ik kom bij Vattenfall op € 18.205,07 voor jouw opgegeven verbruik, per jaar oftewel € 1.517,09 per maand.

Het is ook wel een heel flink verbruik. :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 08-03-2022 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:29
Fermion schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:45:

Per maand zou ik nu 9798.- euro kwijt zijn !!!!!!!!!

Wat betaal je nu permaand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
Figo112 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:53:
[...]

Wat betaal je nu permaand?
Idd VatenFall, en een 0 teveel, maandbedrag zou zijn: 1517.-

Betaal nu 470 euro, prijs is berekend op 3500m3 (jaren 30 woning) en 9999kWh (hoog ivm elektrische lease auto), bij ZonderGas.
Verbruik ligt lager, maar calculeer de maand prijzen met dit verbruik.

Als ik nu een contract bij ZonderGas afsluit: 1400.- euro

Dit zijn bedragen die ik niet kan overzien….

[ Voor 20% gewijzigd door Fermion op 09-03-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:14
Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:51:
[...]
Het is een Belg die sinds zeer kort de NL energiemarkt probeert te bestormen (en op wat een moment..), zie Wikipedia: Mega (energiebedrijf) en zoek verder even op Mega in dit topic met de zoekbalk bovenaan.
Dit staat er ook over Mega op Wikipedia, komt niet bepaald vertrouwenwekkend over:

"Dit bedrijf kwam al tweemaal in opspraak in België wegens misleiding van klanten. De eerste maal, in de lente van 2021, werd door de Belgische Economische Inspectie vastgesteld dat Mega sinds 2014 klanten had gelokt met lage prijzen die na het einde van de duurtijd van het contract fors werden verhoogd. Hiervoor kreeg het bedrijf een forse boete.

In de herfst van 2021 kwam het bedrijf nogmaals in opspraak nadat de economische inspectie wederom een onderzoek opstartte, ditmaal omdat blijkbaar klanten met een contract met vaste prijs plots sterk verhoogde voorschotten moesten betalen. Hierover kwamen klachten binnen bij zowel Test Aankoop als de ombudsman. Mega was trouwens verantwoordelijk voor 11 procent van de klachten bij de ombudsman in 2020, alhoewel ze maar een marktaandeel van 4,11 procent vertegenwoordigen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 10:30
Highfive95 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Vreemde is dat toen ik net gebeld had de status wijzigde naar levering. Maar nu ik een half uur later kijk en weer contractstatus onbekend staat 8)7

Gaat dus niet helemaal lekker daar. Wacht vanmiddag nog maar even af en anders morgen maar weer even (47 minuten) bellen.
Hmm je hebt gelijk, mijn contractstatus stond goed, ik dacht dat het eindelijk klaar was allemaal, nu is mijn status opeens weer onbekend… :? Mijn oude/huidige leverancier HVC geeft ook nog steeds een actief contract aan. Ik denk dat ik niet eens omgezet ben. Gaat lekker allemaal :/

[ Voor 10% gewijzigd door FrankJ91 op 09-03-2022 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:19
Ik heb nog net energie direct kunnen afsluiten à 270€ p/m via de link die hier gedeeld werd. We hebben tot eind juli nog een goed contract voor 110€ de maand. We kunnen dit nu een jaar vastzetten voor 270€ per maand vanaf eind mei. We moeten dus 2 goede maanden opgeven voor een jaar zekerheid van normale tarieven. De variabele tarieven die nu gelden kunnen we niet betalen. Deze stap geeft ons wat extra lucht om een warmtepomp te installeren en andere maatregelen te nemen. Ons huis is goed geïsoleerd en we hebben 9 goed renderende zonnepanelen. Hoe denken jullie over deze zet?

[ Voor 3% gewijzigd door besteller2019 op 09-03-2022 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Fermion schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:56:
[...]

Betaal nu 470 euro, prijs is berekend op 3500m3 (jaren 30 woning) en 9999kWh (hoog ivm elektrische lease auto), bij ZonderGas.

En dit zijn de variabele tarieven die je van Vattenfall hebt gekregen? Met de huidige variabele tarieven van Vattenfall voor bestaande klanten (de tarieven van 1 januari) zou je ongeveer 600 per maand kwijt zijn. Ik heb nergens gelezen dat die nu niet meer geldig zouden zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door henkebek op 09-03-2022 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:38:
[...]

En dit zijn de variabele tarieven die je van Vattenfall hebt gekregen? Met de huidige variabele tarieven van Vattenfall voor bestaande klanten (de tarieven van 1 januari) zou je ongeveer 600 per maand kwijt zijn. Ik heb nergens gelezen dat die nu niet meer geldig zouden zijn?
Wat ik ervan begrijp is dat ie bij Zondergas zit en dat ie heeft gekeken wat de prijs zou zijn als ie nu naar een Vattenfall modelcontract zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Cap schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:46:
[...]

Wat ik ervan begrijp is dat ie bij Zondergas zit en dat ie heeft gekeken wat de prijs zou zijn als ie nu naar een Vattenfall modelcontract zou gaan.
Oh ja, zie het nu staan.

Als je nu voor het eerst een contract af moet sluiten dan zit je flink in de problemen, dat is duidelijk. :|

Met zo'n verbruik loont het overigens direct om een duurzame lening aan te gaan en die te investeren in isolatie en zonnepanelen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-07 21:48
R0181 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:16:
[...]

Dit staat er ook over Mega op Wikipedia, komt niet bepaald vertrouwenwekkend over:

"Dit bedrijf kwam al tweemaal in opspraak in België wegens misleiding van klanten. De eerste maal, in de lente van 2021, werd door de Belgische Economische Inspectie vastgesteld dat Mega sinds 2014 klanten had gelokt met lage prijzen die na het einde van de duurtijd van het contract fors werden verhoogd. Hiervoor kreeg het bedrijf een forse boete.

In de herfst van 2021 kwam het bedrijf nogmaals in opspraak nadat de economische inspectie wederom een onderzoek opstartte, ditmaal omdat blijkbaar klanten met een contract met vaste prijs plots sterk verhoogde voorschotten moesten betalen. Hierover kwamen klachten binnen bij zowel Test Aankoop als de ombudsman. Mega was trouwens verantwoordelijk voor 11 procent van de klachten bij de ombudsman in 2020, alhoewel ze maar een marktaandeel van 4,11 procent vertegenwoordigen"
Trustpilot is ook niet bepaald positief over Mega: https://nl.trustpilot.com/review/mega.be

Dan blijft er nog enkel energiedirect over, toch..?

edit: energiedirect biedt ook geen vaste contracten meer aan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
pl0xs schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:00:
[...]

Trustpilot is ook niet bepaald positief over Mega: https://nl.trustpilot.com/review/mega.be

Volgens mij hebben alle energiemaatschappijen een laag cijfer. Is ook typisch iets waar je alleen een review over achterlaat als er iets misgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:06

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Het verbruik ten gevolg van je lease auto krijg je toch vergoed van je werkgever?
Die 3500m3 is fors, volgens mij moet je daar relatief eenvoudig op kunnen besparen. Hang een lucht/lucht wp op, die heb je snel terugverdient, zeker gezien die kwh's boven de 10.000kWh gaan tellen en dus in een lager tarief vallen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
pl0xs schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:00:
[...]

edit: energiedirect biedt ook geen vaste contracten meer aan..
Jawel hoor, net afgesloten. Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
besteller2019 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:26:
Ik heb nog net energie direct kunnen afsluiten à 270€ p/m via de link die hier gedeeld werd. We hebben tot eind juli nog een goed contract voor 110€ de maand. We kunnen dit nu een jaar vastzetten voor 270€ per maand vanaf eind mei. We moeten dus 2 goede maanden opgeven voor een jaar zekerheid van normale tarieven. De variabele tarieven die nu gelden kunnen we niet betalen. Deze stap geeft ons wat extra lucht om een warmtepomp te installeren en andere maatregelen te nemen. Ons huis is goed geïsoleerd en we hebben 9 goed renderende zonnepanelen. Hoe denken jullie over deze zet?
Ook nog een welkomstbonus die vervalt door contractbreuk en een boete? Of blijf je bij dezelfde leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-07 17:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Momenteel zit ik bij Vattenfal, modelcontract. Nieuwe prijzen per 1jul. Ben benieuwd wat deze gaan doen, iemand een idee? 8)7
Na het Welkom Energie debakel kijk ik nu wel even uit. Gelukkig sinds begin januari huis voorzien van zonnepanelen, bespaar zo heel wat geld met deze energieprijzen.
Hopelijk komt de energiemarkt na de zomer een beetje tot rust, ga dan wel shoppen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
besteller2019 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Jawel hoor, net afgesloten. Zie hierboven.
Dit heeft de klantenservice mij zojuist verteld. Hoe heb je dat geflikt?

Bij het afsluiten via de link, kreeg ik een melding dat ik de klantenservice moest bellen. Je was waarschijnlijk net op tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door pl0xs op 09-03-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonjouri
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 11:42
Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:57:
[...]

+1 hier, ik heb even een overzichtje gemaakt van de mails die ik van HVE (net als Zondergas ook Energyzero) gehad heb zodat mensen het precies kunnen nagaan:

1. Tijdens het online afsluiten van het contract (25-1) een verzoek tot afgeven automatische incasso (machtiging) gehad, mail "Welkom! Hier is jouw HVE Energie contract" (25-1). Het afgeven van de machtiging via de link in de online omgeving mislukte echter.
2. Binnen een week een herinnering gehad om toestemming te geven tot automatische incasso, mail: "Herinnering: geef ons toestemming voor automatische incasso" (30-1). Dus ik moest even mailen en kreeg een nieuwe link, die werkte wel.
3. 2 weken voor ingang van het contract een betaalverzoek ontvangen, mail "Betaal je eerste voorschot direct met iDeal" (11-2)
4. Dat incassoverzoek betaald en direct een mail ontvangen: "Je rekening is betaald" (11-2), vervolgens ging de status van mijn contract ook van "Status onbekend" naar "In afwachting van start levering per 26-02-2022".
5. Daags na ingang contract (vr 25 feb) een mail ontvangen dat mijn contract is ingegaan: "Welkom bij HVE Energie" (ma 28 feb, na het weekend).

Ik vermoed dat wanneer je niet én machtigt én je eerste IDEAL betaling voldoet het contract niet ingaat en blijft staan op "status onbekend".
Ook hier had ik de status nog op onbekend staan tot gisteren. Mijn contract bij ZonderGas is sinds vandaag ingegaan. In mijn account van mijn vorige leverancier zie ik ook netjes de einddatum op vandaag staan. Op tijd de machtiging afgegeven en de IDEAL betaling gedaan voor de eerste maand bij ZonderGas. Tot op heden lijkt de overstap dus keurig zonder problemen verlopen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Harmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:38:
Momenteel zit ik bij Vattenfal, modelcontract. Nieuwe prijzen per 1jul. Ben benieuwd wat deze gaan doen, iemand een idee? 8)7
Na het Welkom Energie debakel kijk ik nu wel even uit. Gelukkig sinds begin januari huis voorzien van zonnepanelen, bespaar zo heel wat geld met deze energieprijzen.
Hopelijk komt de energiemarkt na de zomer een beetje tot rust, ga dan wel shoppen.
Als je toch gaat wachten dan kun je de terugverdientijd van je panelen nog wat verkorten door met elektriciteit over te stappen naar een variabel contract bij een maatschappij met een hoge terugleververgoeding.

Eneco, Engie, Delta betalen allemaal meer dan 50 cent per teruggeleverde Kwh. Met de lange lentedagen voor de boeg een unieke kans. Details: https://gathering.tweaker...ist_messages/2101250/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:07

Blijkbaar wel, je kunt het althans prima becijferen. :P Ik zou er niet op rekenen dat "Den Haag" je gaat redden, men heeft al zeer duidelijk een slag om de arm gehouden dat niet alles gecompenseerd gaat worden (en wat er voor compensatie komt komt waarschijnlijk niet snel genoeg voor jou). Bij zo'n verbruik is stap 1 toch echt kijken wat je daaraan kan doen. Maandje vakantie ritselen in een hotel zodat je je leasebak kan laten staan en ook het huis niet hoeft te verwarmen, zoiets. :P

De tarieven trekken vast wel weer bij, de grote vraag bij iedereen is natuurlijk alleen "wanneer". Dit zal niet het bedrag zijn dat je 12 maanden gaat betalen.

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-07 17:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Als je toch gaat wachten dan kun je de terugverdientijd van je panelen nog wat verkorten door met elektriciteit over te stappen naar een variabel contract bij een maatschappij met een hoge terugleververgoeding.

Eneco, Engie, Delta betalen allemaal meer dan 50 cent per teruggeleverde Kwh. Met de lange lentedagen voor de boeg een unieke kans. Details: https://gathering.tweaker...ist_messages/2101250/last
Voorlopig mogen we nog salderen, heb er 10 op m'n dak liggen. Schatting 3300kWh opbrengst, verbruik zit daar ook redelijk in de buurt. :7 Eerst maar even wachten wat meneer Putin van plan is. :F

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
Harmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Voorlopig mogen we nog salderen, heb er 10 op m'n dak liggen. Schatting 3300kWh opbrengst, verbruik zit daar ook redelijk in de buurt. :7 Eerst maar even wachten wat meneer Putin van plan is. :F
Waarschijnlijk is de terugleververgoeding bij eerder genoemde maatschappijen hoger (ik denk >2x hoger) dan wat je voor je gesaldeerde Kwh's krijgt. Saldeer je bij Vattenfall dan krijg je denk ik 26 cent per Kwh (je levertarief), als je teruglevert bij Eneco krijg je meer dan 58 cent. En zodra er niks meer te salderen valt krijg je maar 7 cent bij Vattenfall.

De komende 4 maanden is waar je panelen 50% van de jaaropbrengst gaan genereren (misschien wel meer). Je verbruik is in die periode vermoedelijk veel lager dan je opbrengst. Stel je wekt 1500 Kwh op in die periode en verbruikt er zelf maar 600. Dan kun je dus 900 Kwh terugleveren tegen 58 cent bij Eneco, ipv 26 cent (salderen) of 7 cent (als je niks te meer salderen hebt) bij Vattenfall. Dat kan al gauw gaan om enkele honderden euro's.

En als je in juli of zo weer overstapt op een nieuw contract dan gaat er weer een nieuwe salderingsperiode in.

Maar je moet het zelf weten :)

Bovenstaande is niet helemaal risicoloos natuurlijk, maatschappijen kunnen in theorie de terugleververgoeding aanpassen, maar aangezien je variabel contract hebt kun je dan ook direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
revolution-nl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Het verbruik ten gevolg van je lease auto krijg je toch vergoed van je werkgever?
Die 3500m3 is fors, volgens mij moet je daar relatief eenvoudig op kunnen besparen. Hang een lucht/lucht wp op, die heb je snel terugverdient, zeker gezien die kwh's boven de 10.000kWh gaan tellen en dus in een lager tarief vallen.
In mijn contract (ZonderGas) staat niet vermeld als ik boven de 10.000kWh uitkom.
Mijn vorige leverancier Engie, rekende het verbruik dat boven de 10.000 uitkwam een hoger tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:17
Ik ben net naar Mega overgestapt hoop ik.

Ben 24 februari overgegaan naar variable bij greenchoice waarbij ik 2.70 per kuub gas ging betalen.
Nu naar 1 jaar variabel bij Mega waarbij het tarief voor nu een stuk lager is.

Ben benieuwd.

Gefeliciteerd!
Dank je wel voor je aanmelding!
We hebben deze goed ontvangen.
Binnen enkele minuten zullen we een bevestiging van je aanmelding sturen via e-mail. In dit bericht vermelden we je leveringsadres, termijnbedrag en startdatum van de levering. Houd dus zeker je mailbox in de gaten!
Als we nog gegevens nodig hebben om je contract te activeren, zullen we contact met je opnemen via e-mail of telefoon.
We willen je nog een keer bedanken voor het vertrouwen en je keuze voor onze goedkopere tarieven.

Mega

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:54:
[...]

Oh ja, zie het nu staan.

Als je nu voor het eerst een contract af moet sluiten dan zit je flink in de problemen, dat is duidelijk. :|

Met zo'n verbruik loont het overigens direct om een duurzame lening aan te gaan en die te investeren in isolatie en zonnepanelen, maar dat terzijde.
Klopt, omdat alles stijgt, ben ik uit nieuwsgierigheid gaan kijken wat het zo kosten als ik nu een contract had moeten afsluiten. Overheid moet iets doen, je kan met deze prijzen niet overleven. Voor mij betekend dit al van het gas af, of een koude huis en alleen douchen.

Wat een belachelijke situatie heeft Nederland ons in gebracht...
Vraag mij af of Rutte dit al niet had zien aankomen (moet wel), met zijn wens Nederland moet ASAP van het GAS af.

Dat kan, alleen moet stroom goedkoper, veel goedkoper en de belachelijke prijs verhogingen moet eraf als je naar een zwaardere stoppen groet gaat 3x 25A > 3x 35A.

Nu denkt dat 3x 25A veel is, maar wanneer alles elektrisch is, dan kom je tekort met 3x 25A.
- Koken
- Douchen
- Verwarmen
- Auto

Dat zou pas een incentive zijn om van het gas af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Mirage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:12:
Ik ben net naar Mega overgestapt hoop ik.

Ben 24 februari overgegaan naar variable bij greenchoice waarbij ik 2.70 per kuub gas ging betalen.
Nu naar 1 jaar variabel bij Mega waarbij het tarief voor nu een stuk lager is.

Ben benieuwd.

Gefeliciteerd!
Dank je wel voor je aanmelding!
We hebben deze goed ontvangen.
Binnen enkele minuten zullen we een bevestiging van je aanmelding sturen via e-mail. In dit bericht vermelden we je leveringsadres, termijnbedrag en startdatum van de levering. Houd dus zeker je mailbox in de gaten!
Als we nog gegevens nodig hebben om je contract te activeren, zullen we contact met je opnemen via e-mail of telefoon.
We willen je nog een keer bedanken voor het vertrouwen en je keuze voor onze goedkopere tarieven.

Mega
Waarom heb je voor variabel gekozen? De verwachting is toch dat de tarieven fors gaan stijgen in juli?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
pl0xs schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Waarom heb je voor variabel gekozen? De verwachting is toch dat de tarieven fors gaan stijgen in juli?
Dat zie ik dan wel weer. ik geloof niet zo in dit soort hectiek eigenlijk. ook al is het een gekke wereld nu. Normaal dalen de prijzen in de zomer en die bedrijven lekker cashen met mijn te hoge jaarprijs.

Wat zou er volgens jou in juli gebeuren dan? zover volg ik het ook niet en de bedrijven hebben daar dan vast ook al op ingespeeld bij de jaarprijzen zou ik zeggen.

Daarnaast heb ik zonnepanelen en is mijn stroomopwek neutraal. En zit ik qua gas op dit moment op de 1000m3 zonder zuinig aan te hebben gedaan (gezin van 4 met kinderen die regelmatig in bad zitten enz). Maar ik heb een hoog rendement houtkachel in de huiskamer en ben voornemens airco's te installeren op de hogere verdiepingen als dit zo blijft zodat ik daarmee ook kan verwarmen. Dus ik maak me niet meteen zo druk om een hogere prijs behalve dat de huidige gasprijs belachelijk is natuurlijk. Genoeg uitvalswegen om die kosten deels te vermijden en het wooncomfort zelfs te verbeteren.

Overigens wil Mega voor bank spelen waar ik ook niet aan mee ga doen dus ik blijft voorlopig dan maar waar ik zit.

code:
1
2
3
4
5
De borg bedraagt € 300 per aansluiting, dus als je stroom en gas wilt afnemen van Mega bedraagt de borg € 600.

De borg zal verrekend worden met uw eerste jaarrekening of je ontvangt deze weer terug wanneer u een andere energieleverancier kiest of uw energiecontract bij Mega opzegt. Houd er rekening mee dat eventuele openstaande bedragen aan Mega met de borg kunnen worden verrekend.

Je kunt de borg voldoen op het onderstaande rekeningnummer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:02
Vanmorgen een Mega contract aangevraagd.

Zojuist ook de Borg e-mail, vreemd in de afgelopen tien jaar nooit te laat betaald of iets.

We hebben je aanmeldgegevens gecontroleerd en gedeeld met onze partner Experian om je kredietwaardigheid te controleren. Op basis van hun advies, verzoeken we een waarborgsom te voldoen alvorens we je aanmelding in behandeling kunnen nemen.

De borg bedraagt € 300 per aansluiting, dus als je stroom en gas wilt afnemen van Mega bedraagt de borg € 600.

De borg zal verrekend worden met uw eerste jaarrekening of je ontvangt deze weer terug wanneer u een andere energieleverancier kiest of uw energiecontract bij Mega opzegt. Houd er rekening mee dat eventuele openstaande bedragen aan Mega met de borg kunnen worden verrekend.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
Jumpman schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:30:
Vanmorgen een Mega contract genomen.

Zojuist ook de Borg e-mail, vreemd in de afgelopen tien jaar nooit te laat betaald of iets.

We hebben je aanmeldgegevens gecontroleerd en gedeeld met onze partner Experian om je kredietwaardigheid te controleren. Op basis van hun advies, verzoeken we een waarborgsom te voldoen alvorens we je aanmelding in behandeling kunnen nemen.

Ja ze willen extra zekerheid gok ik en gooien het hierop. En als je betaald hebt krijg je ook de mededeling ohja die tarieven die zijn er ook niet meer. En betaal je weer de hoofdprijs of zit je maanden op je geld te wachten als je niet akkoord gaat daarna. Mega wordt het dus ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
Mirage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:29:
Ach die leveranciers ook altijd, stunten met welkomstbonussen. Al is een welkomstbonus van -600 wel uniek. :+

Blijkbaar hun stukje afdekken van het risico van de (veel te lage) opzegboete. Klant worden prima, maar ze willen zekerheid dat je niet gaat wieberen. Jouw zekerheid voor als ze failliet gaan, daarentegen... dat is dan weer geen issue.

[ Voor 8% gewijzigd door MneoreJ op 09-03-2022 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Fermion schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Nu denkt dat 3x 25A veel is, maar wanneer alles elektrisch is, dan kom je tekort met 3x 25A.
- Koken
- Douchen
- Verwarmen
- Auto

Ik doe dat allemaal, en zelfs 2 elektrische auto’s, op 3x25A. Kan prima, maar niet allemaal tegelijkertijd. 3x35A kost me te veel extra, dus maar een beetje nadenken wat je wanneer doet.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-07 22:04
henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Waarschijnlijk is de terugleververgoeding bij eerder genoemde maatschappijen hoger (ik denk >2x hoger) dan wat je voor je gesaldeerde Kwh's krijgt. Saldeer je bij Vattenfall dan krijg je denk ik 26 cent per Kwh (je levertarief), als je teruglevert bij Eneco krijg je meer dan 58 cent. En zodra er niks meer te salderen valt krijg je maar 7 cent bij Vattenfall.

De komende 4 maanden is waar je panelen 50% van de jaaropbrengst gaan genereren (misschien wel meer). Je verbruik is in die periode vermoedelijk veel lager dan je opbrengst. Stel je wekt 1500 Kwh op in die periode en verbruikt er zelf maar 600. Dan kun je dus 900 Kwh terugleveren tegen 58 cent bij Eneco, ipv 26 cent (salderen) of 7 cent (als je niks te meer salderen hebt) bij Vattenfall. Dat kan al gauw gaan om enkele honderden euro's.

En als je in juli of zo weer overstapt op een nieuw contract dan gaat er weer een nieuwe salderingsperiode in.

Maar je moet het zelf weten :)

Bovenstaande is niet helemaal risicoloos natuurlijk, maatschappijen kunnen in theorie de terugleververgoeding aanpassen, maar aangezien je variabel contract hebt kun je dan ook direct weg.
Ik zou het willen doen omdat dat zeker meer oplevert op moment, maar dan ben mijn all-in dal 16ct en all-in normaal 18.5 ct kwijt bij mijn huidige 3 jaar contract met einddatum jan 2025.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:18
Fermion schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Dat kan, alleen moet stroom goedkoper, veel goedkoper en de belachelijke prijs verhogingen moet eraf als je naar een zwaardere stoppen groet gaat 3x 25A > 3x 35A.

- Koken
- Douchen
- Verwarmen
- Auto

Ook met een full electric woning incl elektrische auto kan >95% van de woningen/huishoudens uit met 3x25A. Het grootste vermogen (vaak max 11kW) dat langdurig door de laadpaal gebruikt kan worden kun je via loadbalancing automatisch tijdelijk verlagen als je b.v. ook aan het koken bent, de WP draait etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 17:51
In december 2021 in de MM contract afgesloten bij Budget Energie. MM cadeaubon gekregen (€ 175), start datum levering 13 april as.
Net mail gekregen van Budget Energie: als ik nog een andere (goedkopere) leverancier kon vinden dan mag ik nu nog zonder probleem (of boete) van het contract af. De MM cadeaubon hoeft ook niet terug betaald te worden.
Blijkbaar willen ze van de klanten af...
(De tarieven van dec 21 krijg je nergens meer volgens mij, dus ik word gewoon klant :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-07 22:04
Deuce schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:47:
In december 2021 in de MM contract afgesloten bij Budget Energie. MM cadeaubon gekregen (€ 175), start datum levering 13 april as.
Net mail gekregen van Budget Energie: als ik nog een andere (goedkopere) leverancier kon vinden dan mag ik nu nog zonder probleem (of boete) van het contract af. De MM cadeaubon hoeft ook niet terug betaald te worden.
Blijkbaar willen ze van de klanten af...
(De tarieven van dec 21 krijg je nergens meer volgens mij, dus ik wordt gewoon klant :) )
Aan de ene kant verontrustend als ze al zo ver gaan om zo'n voorstel te doen. Logisch vanuit bedrijfsoptiek om het te proberen. voor okt 2021 zou je nooit zo'n mail hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 21:55
Als ik dit topic grondig doorneem is het gewoon niet verstandig om over te stappen. Begrijp ik dit goed of zie ik iets over het hoofd? Ik zit nu bij Powerpeers die echt omhoog schieten met de kuubprijs. Ik wil wel graag overstappen, maar het is allemaal zo extreem onrustig dat ik het ook even niet weet.

Mij is twee maand geleden nog geadviseerd "lekker" variabel te blijven zitten. Die snap ik zolang de Russen niet een oorlog ontketenen... maar waar gaat dit naartoe? :X

Iemand nog een goed advies voor wie nu variabel zit en van gekheid even niet weet wat ie moet? ;w

Verwacht verbruik per maand:
- 60 M3
- 390 Kwh

Edit #1: Ik verbruik nu 2 kuub en 13 Kwh per dag berekend over de afgelopen 92 dagen. De tarieven heb ik dus geen flauw benul van. Kan dit nergens inzien zover ik weet... Ook ben ik niet bekend hoe dit berekend word gezien ik geen slimme meter heb.

Edit #2: Ik verwacht dat dit verbruik mijn jaarlijks gemiddelde is. Het gas gaat alleen aan douchen op aangezien wij een pelletkachel stoken en koken op inductie. Dit lijkt mij wat aan de hoge kant, dus ik verwacht misschien een kuub gas per dag

[ Voor 33% gewijzigd door Wimbjorno op 09-03-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Wimbjorno schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:54:
Als ik dit topic grondig doorneem is het gewoon niet verstandig om over te stappen. Begrijp ik dit goed of zie ik iets over het hoofd?
Dat ligt helemaal aan je te verwachten verbruik de komende tijd (gas en stroom), en de tarieven die je die maanden gaat betalen bij je huidige leverancier. Zonder die info kan niemand er wat zinnigs over zeggen.

Edit: je hebt verbruikscijfers erbij gezet, zijn dat de cijfers voor de lente/zomermaanden zonder verwarming of is dat een verwacht jaargemiddelde? En wat zijn de levertarieven per kWh en m³ die je nu betaalt (kaal of all-in, ex of inc btw?).

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 09-03-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:18
Jumpman schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:30:
Vanmorgen een Mega contract aangevraagd.

Ik vraag me af of ze dat wel mogen vanuit de AVG gezien. kredietwaardigheidcheck doe je namelijk bij de BKR, maar (edit... mega.be) een energiecontract is geen krediet, zeker niet als je ook nog eens een maandbedrag aftikt. Bovendien heeft Experian nogal een geschiedenis van ernstige datalekken. heb even zitten bladeren op de website van mega, Er staat helemaal niets over privacy en dat ze data delen met experian.

[ Voor 14% gewijzigd door burnedhardware op 09-03-2022 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
Wimbjorno schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:54:
Als ik dit topic grondig doorneem is het gewoon niet verstandig om over te stappen. Begrijp ik dit goed of zie ik iets over het hoofd? Ik zit nu bij Powerpeers die echt omhoog schieten met de kuubprijs. Ik wil wel graag overstappen, maar het is allemaal zo extreem onrustig dat ik het ook even niet weet.

Mij is twee maand geleden nog geadviseerd "lekker" variabel te blijven zitten. Die snap ik zolang de Russen niet een oorlog ontketenen... maar waar gaat dit naartoe? :X

Iemand nog een goed advies voor wie nu variabel zit en van gekheid even niet weet wat ie moet? ;w

Verwacht verbruik per maand:
- 60 M3
- 390 Kwh

Ik verbruik nu 2 kuub en 13 Kwh per dag berekend over de afgelopen 92 dagen. De tarieven heb ik dus geen flauw benul van. Kan dit nergens inzien zover ik weet... Ook ben ik niet bekend hoe dit berekend word gezien ik geen slimme meter heb.
Google is je vriend: https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf

Als dat je tarieven zijn dan zou ik nog ff wachten tot juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Mirage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Ja ze willen extra zekerheid gok ik en gooien het hierop. En als je betaald hebt krijg je ook de mededeling ohja die tarieven die zijn er ook niet meer. En betaal je weer de hoofdprijs of zit je maanden op je geld te wachten als je niet akkoord gaat daarna. Mega wordt het dus ook niet.
Een *.pdf met de afgesproken tarieven zat al bij de eerste e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
burnedhardware schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Ik vraag me af of ze dat wel mogen vanuit de AVG gezien. kredietwaardigheidcheck doe je namelijk bij de BKR, maar (edit... mega.be) een energiecontract is geen krediet, zeker niet als je ook nog eens een maandbedrag aftikt. Bovendien heeft Experian nogal een geschiedenis van ernstige datalekken. heb even zitten bladeren op de website van mega, Er staat helemaal niets over privacy en dat ze data delen met experian.
Inderdaad erg vreemd. Het lijkt wel of ze geen inzicht hebben in de Nederlandse registraties, omdat ze een Belgisch bedrijf zijn misschien? Mega heeft wel een correspondentieadres in Rotterdam.

Acties:
  • +70 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Update @allen: We gaan stoppen met het bijhouden van de prijzensheet.

Bijna iedereen die een beetje het nieuws in de gaten heeft gehouden en bezig was met overstappen heeft dat inmiddels wel gedaan. Bovendien zijn er zijn momenteel gewoon geen interessante aanbiedingen. Tel daarbij op dat het erg veel werk is om telkens al die sites door te ploegen en controleren op updates.

Ik laat de sheet nog wel even staan met de mededeling dat hij niet meer bijgewerkt wordt. Voor de toekomst... je weet het nooit, maar ik denk wel dat er dan meer hulp nodig is van mede-tweakers. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:12

mwa

Cap schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:28:
@allen: We gaan stoppen met het bijhouden van de prijzensheet.

Bijna iedereen die een beetje het nieuws in de gaten heeft gehouden en bezig was met overstappen heeft dat inmiddels wel gedaan. Bovendien zijn er zijn momenteel gewoon geen interessante aanbiedingen. Tel daarbij op dat het erg veel werk is om telkens al die sites door te ploegen en controleren op updates.

Ik laat de sheet nog wel even staan met de mededeling dat hij niet meer bijgewerkt wordt. Voor de toekomst... je weet het nooit, maar ik denk wel dat er dan meer hulp nodig is van mede-tweakers. ;)
Laat ik dan de eerste zijn om je te bedanken! Jij hebt vele (non-)tweakers geholpen met de zoektocht naar een beetje betaalbare energiecontract! Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:22:
[...]

De actuele tarieven van PP zijn hier te vinden, voor zowel bestaande als nieuwe klanten. (Niet naar de tarieven van het modelcontract kijken terwijl je thee aan het drinken bent.)

[ Voor 13% gewijzigd door MneoreJ op 09-03-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 21:55
henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Duidelijk. Mijn Google skills zijn duidelijk niet up-to-date gezien ik dit niet heb kunnen vinden. Ik ben eind februari uit het contract gelopen, dan neem ik aan dat die prijzen kloppen ja. Bedankt voor je advies, ik laat het dan voor nu even voor wat het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0334650
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06 13:39
Enorm bedankt voor al het werk! Je hebt velen een hoop geld bespaard!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zen188
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-04-2022

Bedankt! Ik denk wel dat je mij hebt gered.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023

Bedankt voor het goede werk wat jij (en ik geloof nog een user op t laatst waarvan ik de naam ben vergeten...) hebben gedaan! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:13
@Cap Bedankt! Je bent een reuze hulp geweest voor velen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Ook nog een welkomstbonus die vervalt door contractbreuk en een boete? Of blijf je bij dezelfde leverancier?
Nee niks van dit alles. Ik ga met mijn huidige leverancier in gesprek over de opzegging, denk dat ze graag van mij af willen. Heb een contract uit juli 2021 (jaarcontract). In ergste geval kost het 100EUR boete.

Ik heb nu 14 dagen de tijd om te kijken wat de prijzen gaan doen, dat geeft even wat lucht.

Bij mijn huidige leverancier blijven levert (t.o.v. nieuw contract) 110 EUR x 2 (maanden) + 100 EUR (boete) = 320 EUR op.

Ik kan per eind mei het nieuwe contract in laten gaan dus mis 2 maanden "gunstig" contract.

Als ik echter over moet op variable tarieven per Juli (einde huidige contract) ga ik naar 450(?) EUR per maand. In het ergste geval betaal ik dan 12 x 450(?) en kost dit me 180 EUR p/m meer dan het contract wat ik nu als optie heb (270 EUR).

180 EUR x 12 = 2.160 minus de kosten van overstap (zie hierboven) = 1.840 EUR.

Dit is natuurlijk koffiedik kijken en niemand weet hoe de prijzen over 4 maanden zullen zijn. Mis ik naar jou mening iets in deze rekensom. Wat zou jij doen?

1. Huidige contract uitzitten en kijken wat prijzen in Juli doen
2. Nog 2 maanden genieten van huidige contract en 2 maanden inleveren voor relatieve zekerheid (zijnde de 270 EUR per maand).

Hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Zoals je zelf aangeeft, dat is koffiedik kijken. Niemand kan in de toekomst kijken, dus hierin adviseren is speculatie. Enige waar je wel redelijk van kunt uitgaan is dat een vast contract bij een van de grote partijen Eneco/Essent/Vattenfall en hun dochters Energiedirect/Oxxio in stand blijft gehouden. Hopelijk zal het kabinet binnenkort duidelijkheid gaan geven over de eventuele compensatie over de energiekosten in NL. Het lijkt er wel op dat de laagste en middeninkomens alleen zullen worden gecompenseerd dit jaar.
Ik ben erg benieuwd wat de selectiecriteria zullen zijn. Bijv. Iemand met een 3 jarig vast contract uit 2020 met een laag inkomen heeft niet dezelfde flinke energielasten als iemand met een middeninkomen maar een actueel variabel energietarief.
Dit wordt een lastig karwei voor ze, ik houd het dan ook met spanning in de gaten. Accijns op brandstof kan wel direct voor iedereen verlaagd worden. Dat scheelt ook weer grenstankers in Belgie en Duitsland.
besteller2019 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Nee niks van dit alles. Ik ga met mijn huidige leverancier in gesprek over de opzegging, denk dat ze graag van mij af willen. Heb een contract uit juli 2021 (jaarcontract). In ergste geval kost het 100EUR boete.

Ik heb nu 14 dagen de tijd om te kijken wat de prijzen gaan doen, dat geeft even wat lucht.

Bij mijn huidige leverancier blijven levert (t.o.v. nieuw contract) 110 EUR x 2 (maanden) + 100 EUR (boete) = 320 EUR op.

Ik kan per eind mei het nieuwe contract in laten gaan dus mis 2 maanden "gunstig" contract.

Als ik echter over moet op variable tarieven per Juli (einde huidige contract) ga ik naar 450(?) EUR per maand. In het ergste geval betaal ik dan 12 x 450(?) en kost dit me 180 EUR p/m meer dan het contract wat ik nu als optie heb (270 EUR).

Dit is natuurlijk koffiedik kijken en niemand weet hoe de prijzen over 4 maanden zullen zijn. Mis ik naar jou mening iets in deze rekensom. Wat zou jij doen?

2. Nog 2 maanden genieten van huidige contract en 2 maanden inleveren voor relatieve zekerheid (zijnde de 270 EUR per maand).

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
digitalus101 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:30:
Zoals je zelf aangeeft, dat is koffiedik kijken. Niemand kan in de toekomst kijken, dus hierin adviseren is speculatie. Enige waar je wel redelijk van kunt uitgaan is dat een vast contract bij een van de grote partijen Eneco/Essent/Vattenfall en hun dochters Energiedirect/Oxxio in stand blijft gehouden. Hopelijk zal het kabinet binnenkort duidelijkheid gaan geven over de eventuele compensatie over de energiekosten in NL. Het lijkt er wel op dat de laagste en middeninkomens alleen zullen worden gecompenseerd dit jaar.
Ik ben erg benieuwd wat de selectiecriteria zullen zijn. Bijv. Iemand met een 3 jarig vast contract uit 2020 met een laag inkomen heeft niet dezelfde flinke energielasten als iemand met een middeninkomen maar een actueel variabel tarief energietarief.
Dit wordt een lastig karwei voor ze. Ik houd het met spanning in de gaten. Accijns op brandstof kan wel direct voor iedereen verlaagd worden. Dat scheelt ook weer grenstankers in Belgie en Duitsland.

[...]
Wat bedoel je met "in stand blijft gehouden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:07
besteller2019 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Ik vat het op als dat die partijen niet zullen omkiepen. Want bij faillissement van kleinere aanbieders raak je dus je eventueel gunstige voorwaarden kwijt. Been there done that (Fenor). Nu 3 jarig vast bij VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
henkebek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Volgens mij hebben alle energiemaatschappijen een laag cijfer. Is ook typisch iets waar je alleen een review over achterlaat als er iets misgaat.
Is niet helemaal waar, kijk maar naar de reviews bij GasLicht.com, daar staan ook genoeg positieve reacties over leveranciers.
'Mega was trouwens verantwoordelijk voor 11 procent van de klachten bij de ombudsman in 2020, alhoewel ze maar een marktaandeel van 4,11 procent vertegenwoordigen'.
Dit zijn specifieke klachten die er bij de Belgische ombudsman zijn over Mega en als je dan het percentage aan klachten ziet vergeleken met het marktaandeel, dan zijn het wel bijzonder veel klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
besteller2019 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Dat betekent dat deze grote partijen financieel gezond genoeg zijn dat ze de flinke verliezen op deze ''voordelige '' lange contracten de komende tijd kunnen opvangen en niet gaan openbreken voor die klanten en dan dwingen naar het actuele variabele tarief. Voor de kleinere leveranciers zie ik het niet rooskleurig in als deze situatie maar lang genoeg blijft aanhouden en zijn nieuwe faillissementen realistisch als ze niet die gunstige lange contracten opbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:18
Mirage schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:29:
[...]

code:
1
2
3
4
5

Je kunt de borg voldoen op het onderstaande rekeningnummer:
Nou dat bespaard mij gepieker of ik moet overstappen

Ik kijk het hoge gastarief van greenchoice dan wel eventjes aan (vast contract loopt over 2 weken af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:29

Agent47

I always close my contracts.

Tsja mijn contract loopt tot juni. Het is gewoon puur afwachten momenteel. Niemand komt nu met een stabiel prijzen pakket.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
[...]
Wat zou jij doen?

Hoor het graag!
De variabele tarieven zullen waarschijnlijk wel hoger worden dan dat ze nu zijn, maar zelfs dat is niet per se gegarandeerd, er kan veel veranderen in een paar maanden. De gasprijs is vandaag bijvoorbeeld alweer 20% gedaald, en vanaf de top zelfs bijna 50%. Dus er is nog geen peil op te trekken.

- Je hebt het over termijnbedragen, maar die zeggen niet zoveel.
- Het heeft ook weinig zin om te kijken naar de variabele tarieven in het modelcontract voor nieuwe klanten bij je huidige maatschappij, die zijn vrijwel zeker veel hoger dan wat je als vaste klant gaat betalen.
- Je hebt zonnepanelen, dus tot en met september is je échte verbruik vermoedelijk heel erg laag: geen of praktisch geen elektriciteitskosten, en in juli, augustus en september misschien maar een tientje of twee (met hoge tarieven) aan gas per maand. Kortom, je hebt zelfs langer dan juli de tijd om een betere deal te vinden.
- Heb je al je verbruikte energie al gesaldeerd binnen je huidige contract? Het is zonde om te betalen voor Kwh's die je bij het afmaken van je contract had kunnen salderen en dan daar bovenop ook nog eens een opzegboete betalen.

Ik denk dat veel mensen graag met jou hadden willen wisselen, met nog een vast contract om deze onzekere maanden door te komen.

Mijn gevoel zegt dan ook optie 1, maar ik weet niet eens bij welke maatschappij je zit, hoeveel je verbruikt en wat je gaat betalen bij EnergieDirect. Dus tja, lastig zo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max-H
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-04-2024
R0181 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Is niet helemaal waar, kijk maar naar de reviews bij GasLicht.com, daar staan ook genoeg positieve reacties over leveranciers
Ja, dat is lekker betrouwbaar. Die zijn gebaat met positieve reacties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Max-H schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Ja, dat is lekker betrouwbaar. Die zijn gebaat met positieve reacties.....
Is ook niet waar, er staan ook leveranciers bij met volop negatieve reviews op GasLicht, kijk bvb maar eens bij de reviews van Eneco vlak nadat ze Welkom Energie hadden overgenomen, die staan er allemaal nog steeds en dat terwijl ze in normale tijden een vaste klant zijn van GasLicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShooterWes
  • Laatst online: 11-05 17:18
Ik heb zaterdag op zondag nacht nog via Gezondverzekerd de EnergieDirect altijd dalen contract afgesloten. Wel een bevestiging mail vanuit GV maar het is oorverdovend stil vanuit ED.

Mailtje eruit gedaan, ED heeft niks binnen mailtje aan GV ja we hebben het aangevraagd. Iemand ook hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberGuardian
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:07
ShooterWes schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:03:
Ik heb zaterdag op zondag nacht nog via Gezondverzekerd de EnergieDirect altijd dalen contract afgesloten. Wel een bevestiging mail vanuit GV maar het is oorverdovend stil vanuit ED.

Mailtje eruit gedaan, ED heeft niks binnen mailtje aan GV ja we hebben het aangevraagd. Iemand ook hetzelfde probleem?
Afgelopen zaterdag ook via GV het altijd dalen contract afgesloten (3 jaar), maandag begin van de middag een mailtje gehad van ED met de bevestiging dat de aanvraag was doorgekomen. Ik zou dus nog even wachten, de contracten worden wel degelijk afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:29
ik zou toch nog even wachten met vast zetten gasprijzen kelderen hard. op naar de 100 euro aan eind vd week.
https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:43
Mijn huidige contract bij Oxxio loopt eind mei af. Ik wacht zo lang mogelijk met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:28
alki schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:12:
ik zou toch nog even wachten met vast zetten gasprijzen kelderen hard. op naar de 100 euro aan eind vd week.
https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1
Zo! Jij hebt even een vat optimisme gedronken? :P
Waar baseer je die 100 euro eind van de week op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:40
dehardstyler schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Zo! Jij hebt even een vat optimisme gedronken? :P
Waar baseer je die 100 euro eind van de week op?
Het zakt wel hard. Maandag stond het nog op bijna €350,- per Megawattuur, en op dit moment €167,-

[ Voor 8% gewijzigd door Rsport40 op 09-03-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:51

ViezeVis

Sample Text

Rsport40 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:30:
[...]

Het zakt wel hard. Maandag stond het nog op bijna €350,- per Megawattuur, en op dit moment €167,-
Goh, koopje :*)
Hoelang duurt het gemiddeld voordat die tarieven de energieleveranciers bereiken?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:40
ViezeVis schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Hoelang duurt het gemiddeld voordat die tarieven de energieleveranciers bereiken?
Lijkt mij vrij snel. Ze wisten ook in no-time het kuub gas naar bijna €4,- m3 te brengen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rsport40 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Lijkt mij vrij snel. Ze wisten ook in no-time het kuub gas naar bijna €4,- m3 te brengen.
Stijgingen verwerken zijn ze altijd rapper dan dalingen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
Rsport40 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:30:
[...]

Ja klopt en vorige week steeg het juist exponentieel. Moraal van het verhaal: niemand weet wat er gebeurt en uitspraken als "100 euro eind van de week" zijn waardeloos.

Die 188 euro was bij de vorige piek de top. Dit was bijvoorbeeld een van de reacties:

Rsport40 in "Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak"

En nu "vieren" we dat we van 345 euro naar 167 euro zijn gegaan en dat we waarschijnlijk door dalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:29
ViezeVis schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Dagelijks, als je bv bij day ahead zit betaal je de uurprijzen. Dus dan heb je t al een weekje zwaar maar, als ze straks weer zakken zit je weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
R0181 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Is niet helemaal waar, kijk maar naar de reviews bij GasLicht.com, daar staan ook genoeg positieve reacties over leveranciers.
'Mega was trouwens verantwoordelijk voor 11 procent van de klachten bij de ombudsman in 2020, alhoewel ze maar een marktaandeel van 4,11 procent vertegenwoordigen'.
Dit zijn specifieke klachten die er bij de Belgische ombudsman zijn over Mega en als je dan het percentage aan klachten ziet vergeleken met het marktaandeel, dan zijn het wel bijzonder veel klachten.
Wellicht wordt er meer moeite gedaan om een review te plaatsen bij negatieve ervaringen in plaats van positieve, dat geeft dan een vertekend beeld.

600,- borg vragen is wel afwijkend, eerder kon je juist nog een bonus van 100-200 euro tegemoet zien als nieuwe klant.
Als het helpt om de energieleverancier hoog te houden kan het helpen, maar anderzijds ben je dat bedrag waarschijnlijk kwijt als die alsnog omvalt. En dan is het wel een groter risico dan enkel een vooraf betaald termijnbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-H
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-04-2024
dutchgio schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:52:
[...]
600,- borg vragen is wel afwijkend, eerder kon je juist nog een bonus van 100-200 euro tegemoet zien als nieuwe klant.
Als het helpt om de energieleverancier hoog te houden kan het helpen, maar anderzijds ben je dat bedrag waarschijnlijk kwijt als die alsnog omvalt. En dan is het wel een groter risico dan enkel een vooraf betaald termijnbedrag.
Waarschijnlijk het nieuwe wapen van de energieleveranciers tegen het zo laag mogelijk instellen van het maandbedrag, storneren en MOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
dutchgio schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Wellicht wordt er meer moeite gedaan om een review te plaatsen bij negatieve ervaringen in plaats van positieve, dat geeft dan een vertekend beeld.
Eens maar dat geldt dan uiteraard voor elke leverancier.
Met 4% marktaandeel 11% van de klachten halen toont gewoon aan dat het een club is met problemen / mindere service. Toch is het wat mij betreft geen enkele reden om een energieleverancier voor te mijden. De klantenservice van Budget Energie is bijvoorbeeld ook echt verschrikkelijk (uit eerste hand). Gelukkig heb je ze in principe niet nodig, dus ik zou niet bang zijn om er ooit nog eens naar terug te gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:18
Maar een kleine speler die 300 tot 600 extra borg vraagt wat je hoogstwaarschijnlijk kwijt bent als ze falliet gaan, en er zijn er al een boel omgevallen. Ik ga het niet riskeren
dehardstyler schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Eens maar dat geldt dan uiteraard voor elke leverancier.
Met 4% marktaandeel 11% van de klachten halen toont gewoon aan dat het een club is met problemen / mindere service. Toch is het wat mij betreft geen enkele reden om een energieleverancier voor te mijden. De klantenservice van Budget Energie is bijvoorbeeld ook echt verschrikkelijk (uit eerste hand). Gelukkig heb je ze in principe niet nodig, dus ik zou niet bang zijn om er ooit nog eens naar terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
grassmoon schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:02:
Maar een kleine speler die 300 tot 600 extra borg vraagt wat je hoogstwaarschijnlijk kwijt bent als ze falliet gaan, en er zijn er al een boel omgevallen. Ik ga het niet riskeren

[...]
Dat had ik even gemist! Dan is het zeker geen provider om naar over te stappen, dat zou ik inderdaad nooit doen in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShooterWes
CyberGuardian schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Afgelopen zaterdag ook via GV het altijd dalen contract afgesloten (3 jaar), maandag begin van de middag een mailtje gehad van ED met de bevestiging dat de aanvraag was doorgekomen. Ik zou dus nog even wachten, de contracten worden wel degelijk afgesloten.
Heb er een hard hoofd in. We zijn nu drie dagen verder en niemand weet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Weet iemand of je bij Liander in de online omgeving kunt zien wie je energieleverancier is?
Ik heb het vermoeden dat EnergyZero een fout heeft gemaakt en ik niet over ben gegaan.

Had al een mijn Liander account maar schijnbaar nog niet gekoppeld aan m'n nieuw adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Hoor het graag!
Ik zit in een zelfde soort situatie; vast jaarcontract bij Engie tot 1 juli 2022. Als ik nu ga overstappen gaat het contract eerder in, dat kost me 100 euro boete én loop ik de welkomstbonus mis van 200 euro. Maar nu wel nog lekker lage tarieven van 0,80/m3.
Heb nu een aanbod van Shell 3 jaar vast voor 1,95/m3 per 1 mei, en dus verlies van die 300 euro. Die ga ik echter (waarschijnlijk) binnen 14 dagen opzeggen, in de hoop dat de wereld er tussen juni en september weer wat stabieler uitzet (?).
Ik neig nu naar afwachten tot juli, en inderdaad tot september om verder rond te kijken. Ik hoop dan een redelijke deal te kunnen scoren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 13:00
koelkast schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Ik zit in een zelfde soort situatie; vast jaarcontract bij Engie tot 1 juli 2022. Als ik nu ga overstappen gaat het contract eerder in, dat kost me 100 euro boete én loop ik de welkomstbonus mis van 200 euro. Maar nu wel nog lekker lage tarieven van 0,80/m3.
Heb nu een aanbod van Shell 3 jaar vast voor 1,95/m3 per 1 mei, en dus verlies van die 300 euro. Die ga ik echter (waarschijnlijk) binnen 14 dagen opzeggen, in de hoop dat de wereld er tussen juni en september weer wat stabieler uitzet (?).
Ik neig nu naar afwachten tot juli, en inderdaad tot september om verder rond te kijken. Ik hoop dan een redelijke deal te kunnen scoren.
Eigenlijk heb je gewoon tot oktober/november de tijd. Vanaf nu tot dan verbruik je namelijk veel minder gas dan in de winter. Een hoge gasprijs in augustus of september heeft niet zoveel effect op je totale kosten. En wanneer je ook zonnepanelen hebt maakt de elektriciteitsprijs al helemaal weinig uit ivm saldering.

[ Voor 9% gewijzigd door RaymondD op 09-03-2022 17:18 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PietBu
  • Laatst online: 19-07 19:45
prothello schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:25:
Weet iemand of je bij Liander in de online omgeving kunt zien wie je energieleverancier is?
Ik heb het vermoeden dat EnergyZero een fout heeft gemaakt en ik niet over ben gegaan.

Had al een mijn Liander account maar schijnbaar nog niet gekoppeld aan m'n nieuw adres.
Bij Liander kun je dat niet online inzien. Moet je ze voor bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:18
[@Cap

Hartelijk dank voor je inzet. Ik kan het heel erg waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
mwa schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Laat ik dan de eerste zijn om je te bedanken! Jij hebt vele (non-)tweakers geholpen met de zoektocht naar een beetje betaalbare energiecontract! Dank
+1, thx ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShooterWes
ShooterWes schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Heb er een hard hoofd in. We zijn nu drie dagen verder en niemand weet wat.
Toch nog het contract binnen gekregen. De korting is een stapelkorting.

‘Je krijgt energie van ons, maar ook een jaarlijkse daling van het leveringstarief van stroom en gas. De korting stapelt zich op, in jaar 2 40% korting en nog eens 20% korting in jaar 3.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Iemand nog ervaring in deze tijd met het verhuizen en een energie contract meenemen? Ik zit zelf bij Eneco en die lijken heel makkelijk het huidig contract mee te willen nemen. Ik blijf natuurlijk binnen Eneco/Stedin gebied :+

Andere creatieve optie is als de huidige bewoners van het nieuwe huis hun (misschien heel voordelige) contract opzeggen, dat als ze dat niet doen en ik ze per maand betaal? Kwestie van op papier zetten... als ze daar zin in hebben.

Andere opties?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Motrax schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:14:
Iemand nog ervaring in deze tijd met het verhuizen en een energie contract meenemen? Ik zit zelf bij Eneco en die lijken heel makkelijk het huidig contract mee te willen nemen. Ik blijf natuurlijk binnen Eneco/Stedin gebied :+

Andere creatieve optie is als de huidige bewoners van het nieuwe huis hun (misschien heel voordelige) contract opzeggen, dat als ze dat niet doen en ik ze per maand betaal? Kwestie van op papier zetten... als ze daar zin in hebben.

Andere opties?
Als je verhuist is het heel gebruikelijk dat je je energiecontract meeneemt. Als je dan tijdelijk 2 huizen hebt betaal je dezelfde tarieven voor beide.

Waarom zou je moeilijk gaan doen met de oud bewoners van je nieuwe huis? Dit kan alleen maar herrie veroorzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-07 22:03
Motrax schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:14:

Andere opties?
Er zijn geen opties, gewoon de gangbare weg bewandelen.
Contract mee nemen of nieuw afsluiten al het niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
besteller2019 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:35:
[...]

Energie direct alleen nog variabel. Mega werkt nog wel overigens. Zijn hier mensen bekend/vertrouwd mee? Ik wil idealiter nu al een contract per 1 aug afsluiten maar geen idee of dat kan.
Ja vooral bij een kleine onbetrouwbare partij afsluiten. Dat ging in verleden ook zo goed. Helemaal in deze tijd een top idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 08:04
prothello schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:25:

Gewoon even bellen. Heb ik laatst ook gedaan. Ze kunnen het je zo zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 08:27
Rofdof schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:47:
[...]

Ja vooral bij een kleine onbetrouwbare partij afsluiten. Dat ging in verleden ook zo goed. Helemaal in deze tijd een top idee.
We gaan de zomertijd in, de komende maanden zijn echt niet zo risicovol. Daarna zien we wel weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
praliwi schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:12:
[...]

We gaan de zomertijd in, de komende maanden zijn echt niet zo risicovol. Daarna zien we wel weer verder.
Tenzij je zonnepanelen hebt. Dan bouw je in de zomer een lekker positief saldo op, en in de herfst, als je de dure maanden in gaat, gaat de toko failliet... Weg opgewekte kWh's, opgebouwd voorschot en hallo dure wintermaanden.

Zo ging het deze winter ook met welkom en die andere toko's die omvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:41
abalone schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:14:
[...]

Tenzij je zonnepanelen hebt. Dan bouw je in de zomer een lekker positief saldo op, en in de herfst, als je de dure maanden in gaat, gaat de toko failliet... Weg opgewekte kWh's, opgebouwd voorschot en hallo dure wintermaanden.

zolang je nu of de zomermaanden op variabeltarief zit is er natuurlijk niet zoveel aan de hand. sluit je nu inderdaad een jaar contract af met die gedachten dan zou ik inderdaad ook een 2e keer nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
[...]

Inderdaad, als je je termijnbedrag niet op het eerlijke zomerverbruik of lager kunt zetten dan is het risico juist extra groot in de zomermaanden, en de winst kleiner (verbruik is immers ook lager). Ook zonder zonnepanelen.

Dit keer zou de situatie die je schetst overigens best eens andersom kunnen zijn van die van afgelopen jaar:

- de prijzen dalen in de zomer/najaar weer naar langjarige gemiddelde
- mensen laten hun contracten ontbinden om over te stappen naar een goedkoper contract
- maatschappijen blijven met onverkoopbare voorraden zitten, de opzegboete is te laag om dat te kunnen compenseren.
- maatschappij failliet.

Maar eerst maar eens zien of de prijzen daadwerkelijk dalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
RenaldoN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:36:
[...]

zolang je nu of de zomermaanden op variabeltarief zit is er natuurlijk niet zoveel aan de hand. sluit je nu inderdaad een jaar contract af met die gedachten dan zou ik inderdaad ook een 2e keer nadenken.
Of je nu variabele tarief of vast tarief hebt, dat maakt toch geen klap uit? Als de toko omvalt is je teveel betaalde voorschot weg, zijn je opgewekte kWh's weg en mag je op zoek naar een nieuwe aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:12
[...]

Het hangt er maar net vanaf wanneer dat jaarcontract ingaat. Eind van de zomer zijn de prijzen waarschijnlijk lager en sta je quite qua afrekening van je vorige contract. De eerste maanden van je nieuwe contract betaal je vervolgens veel minder dan je werkelijke verbruik en aan het eind van de volgende zomer sta je weer quite. Ergo, je saldo wordt nooit heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Laatst online: 24-06 19:16
RaymondD schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Eigenlijk heb je gewoon tot oktober/november de tijd. Vanaf nu tot dan verbruik je namelijk veel minder gas dan in de winter. Een hoge gasprijs in augustus of september heeft niet zoveel effect op je totale kosten. En wanneer je ook zonnepanelen hebt maakt de elektriciteitsprijs al helemaal weinig uit ivm saldering.
saldering is maar 7 cent per kwh dus dat is echt niks.

Trusted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
skozaa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:50:
[...]

saldering is maar 7 cent per kwh dus dat is echt niks.
Volgens mij haal je salderen en terugleveren door elkaar.

Eerst mag je salderen. Wat er overblijft mag je terugleveren voor bv 7ct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 12:11
henkebek schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:37:
[...]

Inderdaad, als je je termijnbedrag niet op het eerlijke zomerverbruik of lager kunt zetten dan is het risico juist extra groot in de zomermaanden, en de winst kleiner (verbruik is immers ook lager). Ook zonder zonnepanelen.

Dit keer zou de situatie die je schetst overigens best eens andersom kunnen zijn van die van afgelopen jaar:

- de prijzen dalen in de zomer/najaar weer naar langjarige gemiddelde
- mensen laten hun contracten ontbinden om over te stappen naar een goedkoper contract
- maatschappijen blijven met onverkoopbare voorraden zitten, de opzegboete is te laag om dat te kunnen compenseren.
- maatschappij failliet.

Maar eerst maar eens zien of de prijzen daadwerkelijk dalen ;)
Ik denk dat je de 'gemiddelde' NL overschat.. veel mensen blijven gewoon een jaar of 3 jaar zitten zolang er geen schokkende dingen gebeuren zoals nu met de prijzenstijgingen door oa. de situatie in Oekraïne. De impuls om over te stappen is nu (zoals wel vaker) bij mensen die hebben zitten slapen júist omdat hun aflopende contract nu betekent dat ze mega moeten gaan betalen.

Diezelfde mensen zullen nu weer in een winterslaap gaan en pas weer als het contract afloopt gaan rondkijken. Laten we niet doen alsof iedereen continu zijn energie contracten opzegt, dat zijn echt maar een paar % van de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:48

Pazo

Mroaw?

Vandaag gaat mij contract in bij HVE Energie, zojuist mail gekregen dat ze beginnen met leveren. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden met een gasprijs van €1.17. Ik hoop natuurlijk gewoon de 3 jaar waarvoor ik contract heb afgesloten, maar als de huidige gasprijzen lang aanhouden ben ik er bang voor.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Lord_Dain schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat je de 'gemiddelde' NL overschat.. veel mensen blijven gewoon een jaar of 3 jaar zitten zolang er geen schokkende dingen gebeuren zoals nu met de prijzenstijgingen door oa. de situatie in Oekraïne. De impuls om over te stappen is nu (zoals wel vaker) bij mensen die hebben zitten slapen júist omdat hun aflopende contract nu betekent dat ze mega moeten gaan betalen.
De hoppers die elk jaar overstappen en er actief mee bezig zijn, zijn een kleine groep. En die zullen weleens snel bereid kunnen zijn om weer over te stappen. En laten die hoppers nou net vaak de klanten van de kleine maatschappijen zijn.

De gemiddelde Nederlander blijft inderdaad vooral hangen bij Essent, Eneco of Vattenfall. Op zich ook niet zo gek. De afgelopen 20 jaar is de prijs relatief stabiel geweest. Elk jaar overstappen leverde je vooral winst op in de vorm van welkomstbonussen. En daar zijn veel mensen te lui voor. Maar als het elke maand pijn doet in de portemonnee, gaan ook deze mensen misschien wel eerder in actie komen.

Laten we eerst maar eens hopen dat de prijzen flink omlaag komen :)
Pagina: 1 ... 177 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4