besteller2019 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:02:
[...]
Wat zou jij doen?
1. Huidige contract uitzitten en kijken wat prijzen in Juli doen
2. Nog 2 maanden genieten van huidige contract en 2 maanden inleveren voor relatieve zekerheid (zijnde de 270 EUR per maand).
Hoor het graag!
De variabele tarieven zullen waarschijnlijk wel hoger worden dan dat ze nu zijn, maar zelfs dat is niet per se gegarandeerd, er kan veel veranderen in een paar maanden. De gasprijs is vandaag bijvoorbeeld alweer 20% gedaald, en vanaf de top zelfs bijna 50%. Dus er is nog geen peil op te trekken.
- Je hebt het over termijnbedragen, maar die zeggen niet zoveel.
- Het heeft ook weinig zin om te kijken naar de variabele tarieven in het modelcontract voor nieuwe klanten bij je huidige maatschappij, die zijn vrijwel zeker veel hoger dan wat je als vaste klant gaat betalen.
- Je hebt zonnepanelen, dus tot en met september is je échte verbruik vermoedelijk heel erg laag: geen of praktisch geen elektriciteitskosten, en in juli, augustus en september misschien maar een tientje of twee (met hoge tarieven) aan gas per maand. Kortom, je hebt zelfs langer dan juli de tijd om een betere deal te vinden.
- Heb je al je verbruikte energie al gesaldeerd binnen je huidige contract? Het is zonde om te betalen voor Kwh's die je bij het afmaken van je contract had kunnen salderen en dan daar bovenop ook nog eens een opzegboete betalen.
Ik denk dat veel mensen graag met jou hadden willen wisselen, met nog een vast contract om deze onzekere maanden door te komen.
Mijn gevoel zegt dan ook optie 1, maar ik weet niet eens bij welke maatschappij je zit, hoeveel je verbruikt en wat je gaat betalen bij EnergieDirect. Dus tja, lastig zo