Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.155.623 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:24
skozaa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:50:
[...]

saldering is maar 7 cent per kwh dus dat is echt niks.
Dat is onjuist. Dat is de terugleververgoeding als je meer teruglevert dan verbruikt.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Pazo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:13:
Vandaag gaat mij contract in bij HVE Energie, zojuist mail gekregen dat ze beginnen met leveren. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden met een gasprijs van €1.17. Ik hoop natuurlijk gewoon de 3 jaar waarvoor ik contract heb afgesloten, maar als de huidige gasprijzen lang aanhouden ben ik er bang voor.
Ik denk dat je eerder bang moet zijn dat er bij een strenge winter te weinig gas is. Dan maakt de prijs ook geen zak meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Pazo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:13:
Vandaag gaat mij contract in bij HVE Energie, zojuist mail gekregen dat ze beginnen met leveren. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden met een gasprijs van €1.17. Ik hoop natuurlijk gewoon de 3 jaar waarvoor ik contract heb afgesloten, maar als de huidige gasprijzen lang aanhouden ben ik er bang voor.
Ze vallen onder Energy Zero en die geven aan dat ze reeds hebben ingekocht voor het ingeschatte verbruik. Dus zolang de winters niet extreem koud worden en mensen niet massaal opstappen, zal het wel meevallen. Maar dan ga ik er wel van uit dat ze inderdaad reeds voldoende ingekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:42

SFA

Bonjouri schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Ook hier had ik de status nog op onbekend staan tot gisteren. Mijn contract bij ZonderGas is sinds vandaag ingegaan. In mijn account van mijn vorige leverancier zie ik ook netjes de einddatum op vandaag staan. Op tijd de machtiging afgegeven en de IDEAL betaling gedaan voor de eerste maand bij ZonderGas. Tot op heden lijkt de overstap dus keurig zonder problemen verlopen! _/-\o_
Bij mij gaat het allemaal iets minder vlekkeloos bij ZonderGas..
Ze geven aan dat ze de overstap hebben geregeld, maar bij mijn oude leveranciers (Oxxio) hebben ze daar niks van gehoord en zie ik nog gewoon mijn huidige verbruik etc.
Daarnaast zou mijn contract gaan lopen vanaf 27-2 en is dat nu ineens 8-3 geworden op mijn https://energie.zondergas.nu/.. Gelukkig staat alles zwart op wit en heb ze wederom gemaild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhbEIm0tcRLVEdyK9CDzCF8PZrs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iSSR7eHa3VaiaUXWsmxDVheC.png?f=fotoalbum_large

ID.4 1ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Laatst online: 22:58

Pazo

Mroaw?

Phoolie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Ze vallen onder Energy Zero en die geven aan dat ze reeds hebben ingekocht voor het ingeschatte verbruik. Dus zolang de winters niet extreem koud worden en mensen niet massaal opstappen, zal het wel meevallen. Maar dan ga ik er wel van uit dat ze inderdaad reeds voldoende ingekocht hebben.
We gaan het meemaken :)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phoolie
Zo sta ik er zelf ook in. Ben vanaf 25-02 klant bij ze voor 5 jaar met een tarief van 1,07 voor een m3 gas. Mochten ze omvallen, dan is het jammer, maar op dat moment niks meer aan te doen. Dan heb ik gegokt en verloren. Maar deze aanbieding was te gunstig om te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:17
abalone schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Of je nu variabele tarief of vast tarief hebt, dat maakt toch geen klap uit? Als de toko omvalt is je teveel betaalde voorschot weg, zijn je opgewekte kWh's weg en mag je op zoek naar een nieuwe aanbieder.
je voorschot heb je toch heel laag staan en een "groot deel" van je opwek mag je dan toch gewoon nog afstrepen tegen je verbruik of zit ik ernaast ? risico loop je inderdaad altijd en als de toko omvalt ben je altijd wel de lul maar dat hoeft dan toch in dit geval niet absurd te zijn. nogmaals ik kan ernaast zitten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
even over mega energie:
- ze zijn klein in Nederland omdat ze pas net begonne zijn
- ze zijn niet klein in het algeeen ze zijn al actief in belgie en frankrijk. hun eigenaar is pieter schoen, de voormalgi eigenaar van de nederlandswe energiemaatschappij(iemand die in de quote 500 staat) het is dus een bedrijf met een zeer vermogende eigenaar erachter, nle is ook nooit omgevallen dus ik verwacht dat van mega ook niet
- betrouwbaar... mega belgie bljikt niet betrouwbaar, ze hebben prijzen tussenitjds geprobeerd te verhogen. opzich zegt dat niets over mega.nl want hier zijn de wetten anders, hier is een vast contract openbreken absoluut niet toegestaan, van de belgische wetten weet ik niets.
wat je op trustpilot ziet is voornameljk van belgie dus geldt niet voor hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

EmJeej schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:57:
Op 25-01 een contract aangegaan met Leaseplan Energy wat in zou gaan op 01-03-2022.
Dit stond ook reeds in de portal, echter staat daar nu geen datum meer en is de status ONBEKEND.

Net gebeld met support, maar die vinden raar en gaan het uitzoeken ?
Geven ook aan dat je alleen overkan stappen als je ook een laadpaal hebt van Leaseplan, staat nergens en heb dat ook niet.

Nog meer mensen met hetzelfde probleem ?
Alweer een week verder met Leaseplan Energy, ze blijven volhouden vanwege technische storing is jou account niet goed aangemaakt en heb je dus geen contract.

Zojuist gebeld met mijn rechtsbijstand en aangezien er wel een overeenkomst is (omdat je online akkoord gaat met een aanbod) en er ook een account is aangemaakt en daar gegevens instaan van mij is dit genoeg voor een overeenkomst. Enkel is er geen contract of dergelijke aangemaakt en heeft de rechtsbijstand mij gevraagd of ik bewijs heb van de prijzen van die tijd of voorwaardens, dan wel een contract. Deze heb ik uiteraard niet, want dat is door die "technische storing" nooit aan mij geleverd. De rechtsbijstand ziet hier zeker een zaak in, vooral vanwege de huidige prijzen, de contract stop en ook het feit dat ze zelf aangegeven hebben dat er wel een account is, en dat zij een storing hadden.

Echter hebben ze wel bewijs nodig van de prijzen van dat moment en de voorwaardens (dan wel een sooftgelijk contract van 3jaar). Is er iemand bereid om mij van deze informatie te voorzien ? Voor het contract mag de persoonlijke gegevens geblurried worden en de persoon word niet genoemd in het dossier.

Helaas staan de prijzen niet meer in de excelijst, en ook deze is niet geldig als bewijs.

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopey-1976
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-09-2022
Ons contract bij Energiedirect loopt af op 1-5. Per 28-3 krijgen we 10 zonnepanelen. Verbruik gas 1300 en elektriciteit 4400 op jaarbasis. Ik kan dan het beste maar afwachten tot in/na de zomer en dan tot die tijd het variabele contract nemen lijkt me?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Phoolie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Een startup die voor al die nieuwe klanten 5 jaar energie inkoopt? Ik geloof er weinig van eerlijk gezegd. Zo te zien maken ze er bovendien een puinhoop van mbt de nieuwe klanten en de start van de levering dus dat voorspelt weinig goeds voor de kwaliteit van de achterliggende business.

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 10-03-2022 12:36 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
Dopey-1976 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:13:
Ons contract bij Energiedirect loopt af op 1-5. Per 28-3 krijgen we 10 zonnepanelen. Verbruik gas 1300 en elektriciteit 4400 op jaarbasis. Ik kan dan het beste maar afwachten tot in/na de zomer en dan tot die tijd het variabele contract nemen lijkt me?
Op dit moment is er geen betrouwbaar aanbod van vaste contracten. Dus je alternatief is variabel/modelcontract bij een andere partij (ik schat 400-500 EUR p/m op basis van jouw informatie). Dit is financieel waarschijnlijk minder gunstig dan blijven zitten.

Maar hier geldt: het kan vriezen en het kan dooien. Veel zal afhangen van de oorlog in Oekraïne. Maar inderdaad: in de zomer is je verbruik zo laag dat je in principe tot sept hebt om een nieuw (vast) contract af te sluiten. De vraag is of de wereld er over 6 maanden beter uitziet dan nu. Niemand die dat weet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Phoolie
FaceDown schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Een startup die voor al die nieuwe klanten 5 jaar energie inkoopt? Ik geloof er weinig van eerlijk gezegd. Zo te zien maken ze er bovendien een puinhoop van mbt de nieuwe klanten en de start van de levering dus dat voorspelt weinig goeds voor de kwaliteit van de achterliggende business.
Dat jij Energy Zero niet vertrouwt is ondertussen wel duidelijk. Moet je dat echt onder ieder bericht over Energy Zero zetten?

Energy Zero is trouwens geen startup.

[ Voor 3% gewijzigd door Phoolie op 10-03-2022 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissSunshine
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-05 15:25

MissSunshine

2915Wp

FaceDown schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:35:
[...]

M.i.v. vandaag ben ik (conform geplande datum) over naar Zondergas. Lijkt in mijn geval gelukkig wel vlekkeloos te verlopen. Vanmorgen heb ik een mail gehad van Zondergas dat zij vanaf vandaag leveren en ik heb zojuist even bij mijn vorige leverancier ingelogd (Greenchoice) en daar zie ik ook vandaag als einddatum van het contract staan.

En Cap, dank voor al je werk met de sheet. _/-\o_ :) Ik had Zondergas anders niet gevonden, denk ik.

11x Canadian Solar CS6P-265MM & Enecsys Micro inverters. http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=14173

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22
EmJeej schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:44:
[...]
Echter hebben ze wel bewijs nodig van de prijzen van dat moment en de voorwaardens (dan wel een sooftgelijk contract van 3jaar). Is er iemand bereid om mij van deze informatie te voorzien ? Voor het contract mag de persoonlijke gegevens geblurried worden en de persoon word niet genoemd in het dossier.

Helaas staan de prijzen niet meer in de excelijst, en ook deze is niet geldig als bewijs.
Ik heb op één dag eerder namelijk op 24 januari een 3-jarig contract afgesloten bij Leaseplan voor levering start 10 maart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B--laVRBai8avjPPWu28dsGM5o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0GxhydsWOUF1Gj5vEoE4Flyu.png?f=fotoalbum_large

Mocht je niemand vinden die op jouw datum heeft afgesloten en je rechtsbijstandverzekering kan er iets mee dan kan ik het contract wel geanonimiseerd doorsturen.

[ Voor 0% gewijzigd door pms1 op 10-03-2022 13:02 . Reden: typo ]

Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej

EmJeej

Woei!

pms1 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Ik heb op één dag eerder namelijk op 24 januari een 3-jarig contract afgesloten bij Leaseplan voor levering start 10 maart:

[Afbeelding]

Mocht je niemand vinden die op jouw datum heeft afgesloten en je rechtsbijstandverzekering kan er iets mee dan kan ik het contract wel geanonimiseerd doorsturen.
Top!
Ik wacht nog even om te kijken of iemand op 25e aangemeld heeft (de prijzen zijn volgens mij nog gelijk), komt dit uit je contract of is het een screenshot van een site of van je aanvraag ?

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-04 13:13
pms1 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:00:
[...]

[Afbeelding]

Contracten zijn toch echt gebonden aan een persoon. Dat gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
EmJeej schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Top!
Ik wacht nog even om te kijken of iemand op 25e aangemeld heeft (de prijzen zijn volgens mij nog gelijk), komt dit uit je contract of is het een screenshot van een site of van je aanvraag ?
Uit het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
moonlander schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Ik neem aan dat zijn Rechtsbijstand hier verstand van heeft. Zo'n rechtsbijstandverzekering gaat namelijk alleen acteren als ze bijna zeker weten dat ze gaan winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MissSunshine schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:57:
[...]

M.i.v. vandaag ben ik (conform geplande datum) over naar Zondergas. Lijkt in mijn geval gelukkig wel vlekkeloos te verlopen. Vanmorgen heb ik een mail gehad van Zondergas dat zij vanaf vandaag leveren en ik heb zojuist even bij mijn vorige leverancier ingelogd (Greenchoice) en daar zie ik ook vandaag als einddatum van het contract staan.

En Cap, dank voor al je werk met de sheet. _/-\o_ :) Ik had Zondergas anders niet gevonden, denk ik.
Hier ook naar zondergas overgegaan via de wel bekende sheet. @Cap Ben je bekend met de site https://www.buymeacoffee.com/ ? Denk dat een boel mensen hier je wel een bakkie gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej

EmJeej

Woei!

moonlander schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Een contract is vrij default, alleen de persoonsgegevens etc worden aangepast.

Het gaat even om de prijsstelling en de voorwaardens. Dat ik een contract heb van iemand anders gaat natuurlijk niet werken, Leaseplan Energy weet namelijk dat ik geen contract heb, gaat meer om de inhoud en hoe het vastgelegd is. Neem aan dat de rechtsbijstand wel weet wat ze er mee moeten doen ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door EmJeej op 10-03-2022 13:43 ]

Jah Man Jah

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anja
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-04 16:45
MissSunshine schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Voor mij dezelfde ervaring, en ook ik had Zondergas anders echt niet gevonden. Dus ook: dank je wel Cap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-05 12:25
SFA schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Bij mij gaat het allemaal iets minder vlekkeloos bij ZonderGas..
Ze geven aan dat ze de overstap hebben geregeld, maar bij mijn oude leveranciers (Oxxio) hebben ze daar niks van gehoord en zie ik nog gewoon mijn huidige verbruik etc.
Daarnaast zou mijn contract gaan lopen vanaf 27-2 en is dat nu ineens 8-3 geworden op mijn https://energie.zondergas.nu/.. Gelukkig staat alles zwart op wit en heb ze wederom gemaild.

[Afbeelding]
Bij mijn vriendin ging het precies hetzelfde. Op 27-1 contract afgesloten bij Zonder gas, op 28-1 bericht van Vattenfall dat ze bij Vattenfall weggaat per 26-2, op 26-2 email van Zonder Gas dat ze vanaf die dag zijn gaan leveren. Echter zag ik nog steeds Vattenfall staan als leverancier bij de netwerkbeheerder en heb gebeld en gemaild naar Zonder Gas, nu staat op de site ook levering vanaf 8-3, ipv de eerder vermelde 26-2. In de app staat nog wel steeds 26-2 als startdatum. Beetje rommelige start dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
Het wordt tijd voor een apart Zondergas EnergyZero topic denk ik ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BeeJee78 op 10-03-2022 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
BeeJee78 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:49:
Het wordt tijd voor een apart Zondergas topic denk ik ;)
Je bedoelt een EnergyZero topic? Blijkbaar loopt het met Leaseplan en HVE ook niet allemaal vlekkeloos en dit zijn net als Zonder Gas ook onderdelen van EnergyZero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
R0181 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Je bedoelt een EnergyZero topic? Blijkbaar loopt het met Leaseplan en HVE ook niet allemaal vlekkeloos en dit zijn net als Zonder Gas ook onderdelen van EnergyZero.
Ja idd, aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 17:34
Ik moet per 23 april een nieuw contract afsluiten, dag 24ct per kWh en 80ct per kuub ;w Godzijdank komt de zomer er aan...

Verstandig om nu een variabel contract af te sluiten bij Mega? 42ct per kWh (piek) en 1,78 euro per kuub. Goedkoper kan ik momenteel niet vinden. Verduurzamen kan ik ook niet, want huurwoning.

Wat raden jullie aan? Bij Oxxio blijven kost me meer dan het dubbele dan Mega :> Gekkenhuis dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DMC90 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:01:
Ik moet per 23 april een nieuw contract afsluiten, dag 24ct per kWh en 80ct per kuub ;w Godzijdank komt de zomer er aan...

Verstandig om nu een variabel contract af te sluiten bij Mega? 42ct per kWh (piek) en 1,78 euro per kuub. Goedkoper kan ik momenteel niet vinden. Verduurzamen kan ik ook niet, want huurwoning.

Wat raden jullie aan? Bij Oxxio blijven kost me meer dan het dubbele dan Mega :> Gekkenhuis dit.
Heb je van Oxxio al de variabele tarieven ontvangen of heb je dit berekend met de variabele tarieven voor nieuwe klanten? Over het algemeen zijn de variabele tarieven voor nieuwe klanten hoger dan voor mensen waar het contract van verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-04 23:08
alki schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:12:
ik zou toch nog even wachten met vast zetten gasprijzen kelderen hard. op naar de 100 euro aan eind vd week.
https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1
Het blijft maar zakken. Gisteren 143 nu 133. Maar helaas nog geen positieve ontwikkelingen mbt prijzen, laat staan dat er uberhaupt amper vaste contracten aangeboden worden. Wij hebben nog 5 dagen, dan een maand verwijderd van einddatum contract. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Phoolie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Heb je van Oxxio al de variabele tarieven ontvangen of heb je dit berekend met de variabele tarieven voor nieuwe klanten? Over het algemeen zijn de variabele tarieven voor nieuwe klanten hoger dan voor mensen waar het contract van verlopen is.
Ik probeer contact met ze op te nemen, maar Oxxio heeft een draak van een klantenservice. Je kan ze niet bellen en je krijgt misschien eens per dag (als je geluk hebt) een bericht via de app. :> Wel een goede tip, ik ga hier zeker nog even achterna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
honda-noob schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Het blijft maar zakken. Gisteren 143 nu 133. Maar helaas nog geen positieve ontwikkelingen mbt prijzen, laat staan dat er uberhaupt amper vaste contracten aangeboden worden. Wij hebben nog 5 dagen, dan een maand verwijderd van einddatum contract. Ben benieuwd
Er is zoveel concurrentie in de markt dat dit wel goed gaat komen denk ik. Deze week blijft nog even chaos maar bij deze futures gaan er echt wel kikkers uit de vijver springen (en weer vast aanbieden). Tegen welk tarief dat zal zijn blijft nog even spannend.

Energie direct bood tot woensdag nog gewoon een 1-jarig contract aan voor 270 EUR (gemiddeld verbruik, 3 personen, tussenwoning). Wellicht dat we op dat niveau weer terugkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door besteller2019 op 10-03-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
besteller2019 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Er is zoveel concurrentie in de markt dat dit wel goed gaat komen denk ik. Deze week blijft nog even chaos maar bij deze futures gaan er echt wel kikkers uit de vijver springen (en weer vast aanbieden). Tevens welk tarief dat zal zijn blijft nog even spannend.
In dat geval zou het zomaar kunnen zijn dat ik 'met liefde' de opzegboete a 2 x 50 euro betaal bij mijn nieuw ingaande jaarcontract als er in, zeg mei/juni, VEEL betere prijzen zijn. Zou me niet verbazen als je dat verschil er al met 2 maanden uit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08
honda-noob schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Dat komt vanzelf ze kunnen voor deze prijs al inkopen, neem aan dat grote jongens nog even wachten tot het nog meer zakt en dan weer een prijs aanbieden rond de 1,30 ipv 1,78.
Denk toch dat ik gebruik ga maken van mijn bedenktijd bij shell energy, vind 1,78 way too much voor een kuub gas

[ Voor 9% gewijzigd door alki op 10-03-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
EmJeej schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Top!
Ik heb me op 25 januari aangemeld. Alleen wel bij ZonderGas en 5 jaar. Weet niet of je er wat aan hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh3o_TPzejY03TEGpzBLFcjayjY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9v9wsuDWADyVC4ZXyYZBIvMP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
honda-noob schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:
[...]

In dat geval zou het zomaar kunnen zijn dat ik 'met liefde' de opzegboete a 2 x 50 euro betaal bij mijn nieuw ingaande jaarcontract als er in, zeg mei/juni, VEEL betere prijzen zijn. Zou me niet verbazen als je dat verschil er al met 2 maanden uit hebt.
Zeker, dat is wat veel zal gebeuren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

gysman11 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Hier ook naar zondergas overgegaan via de wel bekende sheet. @Cap Ben je bekend met de site https://www.buymeacoffee.com/ ? Denk dat een boel mensen hier je wel een bakkie gunnen.
Dank je wel voor de tip. :) Een leuk idee, ik denk alleen dat het nu wel mosterd, eh... koffie na de maaltijd zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
alki schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Dat komt vanzelf ze kunnen voor deze prijs al inkopen, neem aan dat grote jongens nog even wachten tot het nog meer zakt en dan weer een prijs aanbieden rond de 1,30 ipv 1,78.
Denk toch dat ik gebruik ga maken van mijn bedenktijd bij shell energy, vind 1,78 way too much voor een kuub gas
Hier idem. Heb een contract met € 1,68190/m3 achter de hand mocht Rusland de komende 10 dagen nog verder escaleren kan ik hiervoor kiezen (14 dagen bedenktijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Phoolie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Bedankt voor deze tip. Ze kunnen/willen nog geen tarieven doorgeven die zouden gelden wanneer mijn contract zou eindigen, maar de tarieven voor bestaande klanten die NU moeten verlengen en bij Oxxio blijven, zijn lager dan bijv. bij Mega. Ook maandelijks opzegbaar. Ik kijk het ook nog even aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honda-noob
alki schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Heb ook nog wat bedenktijd bij Shell Energy 1 jaar vast. Maar tijd mbt einddatum huidige contract heb ik niet echt... 5 dagen dus.
Dus hopelijk gebeurd er nog iets in die 5 dagen. Zou zuur zijn als NET nadat mijn opzegtermijn verstreken is de prijzen zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
DMC90 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor deze tip. Ze kunnen/willen nog geen tarieven doorgeven die zouden gelden wanneer mijn contract zou eindigen, maar de tarieven voor bestaande klanten die NU moeten verlengen en bij Oxxio blijven, zijn lager dan bijv. bij Mega. Ook maandelijks opzegbaar. Ik kijk het ook nog even aan.
Mijn ervaring bij Energiedirect is dat ze dit pas communiceren in de maand voordat je contract afloopt. Als je dan via de servicedesk gaat vragen, kunnen ze je alleen de tarieven geven die op dat moment gelden.

Overigens lijkt het mij, dat als de tarieven voor verlengen al lager zijn dan bij Mega, dan is het variabele tarief ook ongetwijfeld lager.

[ Voor 10% gewijzigd door Phoolie op 10-03-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Laatst online: 02:05
Voor mij laatste dag bedenktermijn mbt Shell Energie all in gas tarief van 1,60euro per m3.
Heb besloten om hier vrede mee te nemen en ga akkoord met het contract.
Huidige is vattenfall variabel 1,25euro per m3 tot Juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvds
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-05 11:47
Hallo allemaal
Ik ben jullie dankbaar voor al de post in dit topic
Veel wijzer geworden
Ik heb de volgende situatie
Mijn 1 jarig contract loopt op 25-04 af bij Energiedirect
Daar zal dan de variable prijs worden van gas 3.07 !
Ik heb nog op tijd het shell 1 jarig contract kunnen afsluiten voor 1.96
De bedenkttijd is nog tot volgende week donderdag.
Maar ik zit echt in een dubio want ook ik hem dit gedaan nav van de Rusland oorlog en de zeer grote stijgende gasprijzen
Maar....
Als ik dus ook kijk op: https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1 dan lijkt het wel of de Gasprijs toch weer naar beneden gaat en dat ik dus vanaf eind april dus ook een Gasprijs kan aangeboden krijgen van onder de 1.96 en dat de zelfs nog lager kan uit komen .
En dat er dus wel weer aanbiedingen weer gaan komen net als vroeger.

Het is altijd minder gebruik in de zomermaanden dat is logisch
Ik zit dus in de keuze:

1) EnergieDirect doorlopen na 25-04 met eventueel mogelijkheid dus als het weer beter is een jaar contract te nemen ooit in dit jaar.
2) Shell 1 jarig contract met het 1.96 Gasprijs tot 25-04-2023 met risico dat de gasprijs dus weer onder de 1 euro gaat komen ( net als ik nu heb 0.80 cent.

Mijn onderbuik gevoel zeg dat ik een goede op tijd keuze met shell heb gedaan vanwege de huidige brandstof , gasprijzen en ontwikkelingen .

Maar ik ben benieuwd wat andere er van vinden ook dus vanwege de het nog lager worden van de Gasprijs
Hoe zit dat doorberekent naar de energieleveranciers en dus de consument ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Nieuwste ontwikkeling in de Zonder Gas soap,
levering zou officieel op 26-2 ingaan, door een fout werd dit 8-2, net gebeld en een (excuus)mail ontvangen, compleet met nieuw contract met als ingangsdatum vandaag 10-3.
Volgens de mail is er een hoop fout gegaan met de nieuwe contracten eind februari, dus diegenen die ook in die periode zijn overgestapt naar Zonder Gas, controleer bij je netwerkbeheerder of je door Zonder Gas bent aangemeld, anders heb je ook kans dat je nog steeds klant bent bij je vorige leverancier, met misschien veel hogere tarieven.
"Startdatum aangepast
Vanwege een storing in ons systeem zijn in de laatste week van februari verschillende klanten niet op tijd overgezet van leverancier. Dit is, spijtig genoeg, in jouw geval ook gebeurd. Deze storing is op 8 maart opgelost, vandaar dat de datum van jouw contract versprongen is. Daarnaast kwam mijn collega er achter dat er inderdaad geen melding was gemaakt bij netbeheerder Stedin en bij jouw vorige energieleverancier. Hij heeft dit met spoed doorgezet.
"
p.s., telefoontje en de mail van afgelopen maandag hebben niet geholpen, er werd slechts een 'ticket' aangemaakt, de medewerkster die ik vandaag aan de lijn kreeg heeft wél gelijk actie ondernomen.

[ Voor 8% gewijzigd door R0181 op 10-03-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShooterWes
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 17:18
arjanvds schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:08:
Hallo allemaal
Veel wijzer geworden
Maar ik zit echt in een dubio want ook ik hem dit gedaan nav van de Rusland oorlog en de zeer grote stijgende gasprijzen
Maar....
Als ik dus ook kijk op: https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1 dan lijkt het wel of de Gasprijs toch weer naar beneden gaat en dat ik dus vanaf eind april dus ook een Gasprijs kan aangeboden krijgen van onder de 1.96 en dat de zelfs nog lager kan uit komen .

Ik zit dus in de keuze:

1) EnergieDirect doorlopen na 25-04 met eventueel mogelijkheid dus als het weer beter is een jaar contract te nemen ooit in dit jaar.
2) Shell 1 jarig contract met het 1.96 Gasprijs tot 25-04-2023 met risico dat de gasprijs dus weer onder de 1 euro gaat komen ( net als ik nu heb 0.80 cent.

Mijn onderbuik gevoel zeg dat ik een goede op tijd keuze met shell heb gedaan vanwege de huidige brandstof , gasprijzen en ontwikkelingen .

Maar ik ben benieuwd wat andere er van vinden ook dus vanwege de het nog lager worden van de Gasprijs
Lager dan 1 euro gaan we denk ik dit jaar niet meer meemaken. Dat stampt nog uit de tijd toen er voor 1 MWH 17-20 euro werd afgetikt. Daar zijn we nog ver van verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
arjanvds schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:08:
Hallo allemaal
Veel wijzer geworden
Maar....

Ik zit dus in de keuze:

Hoi, ik heb min of meer hetzelfde. Is de variabele prijs bij ED de prijs die nieuwe klanten krijgen of bestaande klanten? Bestaande klanten betalen een lager tarief.

Vanaf mei zal je gasverbruik aanzienlijk dalen. Het tarief is dan waarschijnlijk wel hoog maar de kosten onder de streep vallen mee, simpelweg omdat je nauwelijks gas gebruikt.

Je kan vaste contracten altijd met een boete afkopen. Dit is 100 EUR dacht ik (even zoeken in dit topic).
Indien de prijzen gigantisch dalen kan je je vaste contract afkopen en een beter contract afsluiten ergens anders!

Wat de prijzen gaan doen weet niemand. Als je puur kijkt naar gasverbruik dan is het wenselijk dat voor eind sept er rust in de markt komt en de prijzen dalen en stabiliseren.

Kies je voor het 1j contract dan "koop" je extra tijd (en rust) en betaal je hier dus ook voor.

[ Voor 6% gewijzigd door besteller2019 op 10-03-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
besteller2019 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Hoi, ik heb min of meer hetzelfde. Is de variabele prijs bij ED de prijs die nieuwe klanten krijgen of bestaande klanten? Bestaande klanten betalen een lager tarief.

Vanaf mei zal je gasverbruik aanzienlijk dalen. Het tarief is dan waarschijnlijk wel hoog maar de kosten onder de streep vallen mee, simpelweg omdat je nauwelijks gas gebruikt.

Je kan vaste contracten altijd met een boete afkopen. Dit is 100 EUR dacht ik (even zoeken in dit topic).
Indien de prijzen gigantisch dalen kan je je vaste contract afkopen en een beter contract afsluiten ergens anders!

Wat de prijzen gaan doen weet niemand. Als je puur kijkt naar gasverbruik dan is het wenselijk dat voor eind sept er rust in de markt komt en de prijzen dalen en stabiliseren.

Kies je voor het 1j contract dan "koop" je extra tijd (en rust) en betaal je hier dus ook voor.
Dit dus. opzegboete is 50 euro per product (gas/stroom) bij een éénjarig abbo.
Oftewel, contract afsluiten en als de prijzen zeer dalen, dan wellicht 100 euro lappen en over naar een ander contract. Met de huidige variabele contracten heb je dat er sowieso binnen 1 maand uit (variabel ED bij ons zou uitkomen op 420 euro pm, betalen nu 255 aan Shell vanaf 15-4).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:04
BaBoK schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:58:
Voor mij laatste dag bedenktermijn mbt Shell Energie all in gas tarief van 1,60euro per m3.
Heb besloten om hier vrede mee te nemen en ga akkoord met het contract.
Huidige is vattenfall variabel 1,25euro per m3 tot Juli
Jij vind Vattenfall te goedkoop????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Laatst online: 02:05
Simple mind schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Jij vind Vattenfall te goedkoop????????????????
Nee, absoluut niet.
Heb enkel het idee dat we komende 12 maanden geen tarieven meer gaan zien welke minder zijn als 1,60 per m3..
Jij een andere mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superessy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11-2022
BaBoK schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Nee, absoluut niet.
Heb enkel het idee dat we komende 12 maanden geen tarieven meer gaan zien welke minder zijn als 1,60 per m3..
Jij een andere mening?
Ik zit met hetzelfde dilemma, heb nog 1 dag bedenktijd voor een 3jaar Superdalen (2e jaar 40%, 3e jaar 20% stapelkorting) contract van Essent waar ik 1,81/m3 ga betalen. Nu bij Vattenfall zit ik nog op 1,25 maar ze geven al aan dat de variabele tarieven ook eerder dan 1 juli gewijzigd kunnen gaan worden. (dat stond vorige week nog niet op hun site)

PSN: Direstraits87

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
[...]

Jij een andere mening?
Bron AD
Rusland gaat door met de export van olie en gas naar het buitenland, onder meer via pijpleidingen door Oekraïne, aldus Poetin. ,,We respecteren al onze verplichtingen op het gebied van energieleveringen."

Ik verwacht nu toch minder paniek en dus dalende prijzen. Rusland blijft echt wel leveren aangezien ze keiharde euro/dollars ervoor krijgen.

Overigens ook de OPEC landen gaan meer olie leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen028 op 10-03-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jeroen028 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:27:
[...]

Bron AD
Rusland gaat door met de export van olie en gas naar het buitenland, onder meer via pijpleidingen door Oekraïne, aldus Poetin. ,,We respecteren al onze verplichtingen op het gebied van energieleveringen."

Ik verwacht nu toch minder paniek en dus dalende prijzen. Rusland blijft echt wel leveren aangezien ze keiharde euro/dollars ervoor krijgen.

Dat verklaart wellicht de plotselinge daling. Echter het woord van Poetin is nog minder waard dan een handjevol Roebels. Als het hem morgen beter uitkomt om te dreigen met het dichtdraaien van de kraan zal hij dat weer doen.
Ik heb het idee dat hij de boel nu wat 'sust' om de zoektocht naar alternatieve bronnen vanuit Europa af te remmen. Zodra hij zijn gas elders lucratief kwijt kan dan gaat die kraan alsnog dicht voor Europa.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

Nee, absoluut niet.
Jij een andere mening?
@Simple mind bedoeld denk ik dat hij het jammer vindt dat je zo'n mooi tarief laat schieten en jezelf in deze tijd voor een jaar vastzet... ;)

Er zijn verschillende manieren om dit voor jezelf op te lossen. Jouw manier is er één, alleen zijn er nog een paar andere manieren als je bedenkt dat;
1. Niemand weet wat de prijzen gaan doen. Ze kunnen omhoog, ze kunnen omlaag, of het blijft zoals het nu is...
2. Het bijna lente is en tot ongeveer half oktober zeer weinig gas wordt gebruikt.
3. Er in deze periode van onrust leveranciers in de kramp zijn geschoten en de EU druk in overleg is om dit thema op te lossen.

Het beste wat je in deze tijd kunt doen is rustig blijven en verschillende opties naast elkaar leggen. Ik zeg niet dat het een verkeerde aanpak is, het is een gok. Over een jaar weet je pas of je goed of fout hebt gegokt. Beter is om je beslissing te baseren met de kennis van nu, zonder een aanname te doen wat er zou kunnen gebeuren... :)

Off topic: het lijkt net de AEX index als ik zo naar de Gas futures kijk... :7

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadox op 10-03-2022 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:34
Heeft iemand enig idee hoe het zit met je verbruikshistorie als je overstapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:29:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met je verbruikshistorie als je overstapt?
Die wordt normaal gesproken niet overgenomen door je nieuwe leverancier. Je kan je wel aanmelden bij bijvoorbeeld https://enelogic.com/, dat is onafhankelijk van de leverancier. Om je historie langer dan 6 maanden geleden te kijken heb je wel een abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Laatst online: 18:32
Cheesy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:36:
[...]

Die wordt normaal gesproken niet overgenomen door je nieuwe leverancier. Je kan je wel aanmelden bij bijvoorbeeld https://enelogic.com/, dat is onafhankelijk van de leverancier. Om je historie langer dan 6 maanden geleden te kijken heb je wel een abonnement nodig.
Met hulp van een tip hier op GoT heb ik me deze maand ingeschreven bij slimmemeterportal.nl.
wordt je slimme meter "gratis" uitgelezen en de dag erna zie je je verbruik per uur/dag/mnd/jaar voor kwh/m3 en teruglevering ongeacht leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superessy
Zhadox schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:03:
[...]

@Simple mind bedoeld denk ik dat hij het jammer vindt dat je zo'n mooi tarief laat schieten en jezelf in deze tijd voor een jaar vastzet... ;)

Er zijn verschillende manieren om dit voor jezelf op te lossen. Jouw manier is er één, alleen zijn er nog een paar andere manieren als je bedenkt dat;
1. Niemand weet wat de prijzen gaan doen. Ze kunnen omhoog, ze kunnen omlaag, of het blijft zoals het nu is...
2. Het bijna lente is en tot ongeveer half oktober zeer weinig gas wordt gebruikt.
3. Er in deze periode van onrust leveranciers in de kramp zijn geschoten en de EU druk in overleg is om dit thema op te lossen.

Het beste wat je in deze tijd kunt doen is rustig blijven en verschillende opties naast elkaar leggen. Ik zeg niet dat het een verkeerde aanpak is, het is een gok. Over een jaar weet je pas of je goed of fout hebt gegokt. Beter is om je beslissing te baseren met de kennis van nu, zonder een aanname te doen wat er zou kunnen gebeuren... :)

Off topic: het lijkt net de AEX index als ik zo naar de Gas futures kijk... :7
Maar dan loop je toch het risico dat je straks in oktober nog hogere prijzen hebt overal, waar je dan niet meer onderuit kunt.. Daar zijn mensen, waaronder ik best bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hongy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Met hulp van een tip hier op GoT heb ik me deze maand ingeschreven bij slimmemeterportal.nl.
wordt je slimme meter "gratis" uitgelezen en de dag erna zie je je verbruik per uur/dag/mnd/jaar voor kwh/m3 en teruglevering ongeacht leverancier.
Allemaal zo'n beetje hetzelfde inderdaad, zijn meerdere websites die deze dienst aanbieden. Biedt deze alle historische data (op dag-niveau) in het free plan? Dan vind ik het wel interessant om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:34
Cheesy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:36:
[...]

Kan ik de data niet zelf opvragen bij mijn netbeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Cheesy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Allemaal zo'n beetje hetzelfde inderdaad, zijn meerdere websites die deze dienst aanbieden. Biedt deze alle historische data (op dag-niveau) in het free plan? Dan vind ik het wel interessant om over te stappen.
Ik ben 2 mrt 2022 geactiveerd dus vanaf die datum zie ik mijn verbruik. Dus ik verwacht dat die historie meegaat als ik overstap naar een andere leverancier. Jammer genoeg niet historie vanaf installatie slimme meter in mei 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
[...]

Kun je vinden op de site
Het PlusAccount maakt verbruiksgegevens ouder dan twee maanden op detailniveau inzichtelijk. In het gratis account vervalt dit detailniveau. Gegevens ouder dan twee maanden zijn tot op dagniveau in te zien.
Dus totaal verbruik van iedere dag kun je altijd zien, details tot 2 maanden terug (bijv. ik zie nu nog de details van 1 januari). En als je toch het historische detailniveau binnen een dag wilt bewaren, dan kun je data ook handmatig exporteren naar excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 04:59
Nee, tot twee maanden terug. Wil je verder terugkijken op detailniveau, dan is een abonnement nodig a 1,5 euro/maand. Zeg maar vergelijkbaar met Enelogic.
Voordeel van slimmemeterportal is wel dat je geen aanvullende hardware nodig hebt zoals bij Enelogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:04
Hier lijk de Zondergas soap nu eindelijk opgelost. Na 47 minuten in de wacht is contract nu eindelijk actief. App geeft de juiste datum aan en bij oude leverancier is contract beëindigd. Nu nog even afwachten op de eindafrekening. En dan maar hopen dat Energyzero overeind blijft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:03
pdukers schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Kun je vinden op de site

[...]

Dus totaal verbruik van iedere dag kun je altijd zien, details tot 2 maanden terug (bijv. ik zie nu nog de details van 1 januari). En als je toch het historische detailniveau binnen een dag wilt bewaren, dan kun je data ook handmatig exporteren naar excel.
Ik gebruik hiervoor de Engie app (maar zit bij Greenchoice) en die heeft volgens mij alles van dat Plus account, maar dan gratis. Iemand die ervaring heeft met beide die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

[...]

Kun je vinden op de site

[...]

Ot

Heb ook slimmemeterportal maar vind energiemanageronline stukken beter.
Heb deze al vele jaren en kost 12 euro per jaar.
Grote voordeel is dat ik zelf bepaal welk tijdvak in selecteer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf13FL2kh9edZGcrIfOY6VAAA8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNSwiA8bxfzNBv57BaWGzrzb.jpg?f=fotoalbum_large
Heb je zonnepanelen met SE omvormer dan kan je die ook koppelen.
Watergebruik kun je ook invullen.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Nee, tot twee maanden terug. Wil je verder terugkijken op detailniveau, dan is een abonnement nodig a 1,5 euro/maand. Zeg maar vergelijkbaar met Enelogic.
Voordeel van slimmemeterportal is wel dat je geen aanvullende hardware nodig hebt zoals bij Enelogic.
Bij Enelogic heb je niet per se hardware nodig (ik gebruik het), dat is alleen als je onafhankelijk wilt zijn van je netbeheerder.

Op dag-niveau vind ik prima, maar het staat niet duidelijk op de website of dag-niveau tot oneindig terug te zien is. Maar als ik jou goed begrijp wel dus. Gaat mij meer om maand- en jaarverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
jeroen028 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:27:
[...]

Bron AD

Hebben even hun balans op orde gemaakt afgelopen 2 weken nu kunnen ze opeens meer olie oppompen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 04:59
Cheesy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:51:
Op dag-niveau vind ik prima, maar het staat niet duidelijk op de website of dag-niveau tot oneindig terug te zien is. Maar als ik jou goed begrijp wel dus. Gaat mij meer om maand- en jaarverbruik.
Dat is mijn interpretatie wel, ja. Maar ik zit er zelf nog maar kort bij, minder dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Highfive95 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:40:
Hier lijk de Zondergas soap nu eindelijk opgelost. Na 47 minuten in de wacht is contract nu eindelijk actief. App geeft de juiste datum aan en bij oude leverancier is contract beëindigd. Nu nog even afwachten op de eindafrekening. En dan maar hopen dat Energyzero overeind blijft :'(
Zijn ze gestart met leveren op de oorspronkelijk geplande dag, of per gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannie
  • Laatst online: 22-03-2022
Wat een drama zeg bij EnergyZero. ACM doet nu extra onderzoek, dus dat ze maar tijdig mogen ingrijpen als het mis is daar (en elders natuurlijk).

Edit: https://www.acm.nl/nl/pub...rheid-energieleveranciers

[ Voor 28% gewijzigd door Jannie op 11-03-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Jannie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:18:
Wat een drama zeg bij EnergyZero. ACM doet nu extra onderzoek, dus dat ze maar tijdig mogen ingrijpen als het mis is daar (en elders natuurlijk).
Uhm heb ik wat gemist ?
zie wel dat ze mn teruglevering al zogenaamt een meer dan een week niet registreren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Reden? bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 22:04
prothello schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Zijn ze gestart met leveren op de oorspronkelijk geplande dag, of per gisteren?
Levering is 3 dagen later dan geplande datum. Deze 3 dagen zouden verrekend moeten worden met de jaarrekening van de oude leverancier. Dit is wel iets om even in de gaten te houden. Nu gaat het verschil maar om €14,- maar toch. Maar dat weet ik pas als de eindafrekening binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anja
  • Laatst online: 16-04 16:45
Heb je het dan over dit bericht? https://www.acm.nl/nl/pub...rheid-energieleveranciers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannie
  • Laatst online: 22-03-2022
Eh ja, sorry. Dat bedoel ik inderdaad, dus niet specifiek bij EnergyZero, maar alle bedrijven in het algemeen, voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
superessy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Maar dan loop je toch het risico dat je straks in oktober nog hogere prijzen hebt overal, waar je dan niet meer onderuit kunt.. Daar zijn mensen, waaronder ik best bang voor
No offense :) , maar je gaat er nu al vanuit dat je in oktober overal nog hogere prijzen hebt. Zie punt 1 in mijn reactie:
Verder ga je er vanuit dat je niet onder je contract uit kunt komen wat niet waar is. Je kunt binnen je contract overstappen, maar dan geldt wel een overstapboete.

PS samen met punt 2 werkt dit momenteel in ons voordeel:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nomind
  • Laatst online: 23:00

Edit: https://www.acm.nl/nl/pub...rheid-energieleveranciers
Drama, soap ???
Wat mij betreft is er hier en daar wat stemmingmakerij in dit topic.
Er gaan bij sommige mensen dingen mis. Het wordt vervolgens erkent door de aanbieder en opgelost, voor zover ik lees.

Hebben jullie gezien wat er gebeurd als een tankstation de benzine prijs omlaag gooit >:) Ik denk dat ze een piek hebben gehad met aanmeldingen.

Ik snap het ook wel met de grote onzekerheden die er zijn. Dan wordt er meer gereageerd vanuit emotie dan ratio.
Ja het zijn zijn spannende tijden en ik wacht rustig het ingaan van mijn Zondergas contract af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superessy
Zhadox schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:09:
[...]

No offense :) , maar je gaat er nu al vanuit dat je in oktober overal nog hogere prijzen hebt. Zie punt 1 in mijn reactie:

[...]

Verder ga je er vanuit dat je niet onder je contract uit kunt komen wat niet waar is. Je kunt binnen je contract overstappen, maar dan geldt wel een overstapboete.

PS samen met punt 2 werkt dit momenteel in ons voordeel:

[...]
Non taken :) Ik ga er niet vanuit, maar ik hou er wel rekening mee... En dan ben je verder van huis.. Daarom denk ik dat ik dat Essent contract neem voor 1,81. Dat in laat gaan na 1 juli, en als het wel weer enorm keldert overstap en dan de 250 of na half jaar 200 boete euro voor lief neem.

Maar ik twijfel al 13 dagen wat nu het verstandigste is om te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:06
Wat is de boete bij een 1 jaar contract 50 euro toch ?
Ik ga 21-3 over naar Shell voor 1 jaar zit sinds 2-3-2022 op variable bij Greenchoice maar hun jaar contract was heel duur en dit was het eenigste wat ik nog kon pakken.
Maar als er het aankomend jaar ergens een mooie prijs komt ga ik weer over.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewijk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-10-2022
[...]

Kun je vinden op de site

[...]

https://umeter.nl/ (de gratis versie) gebruik ik sinds juni, ik kan nog steeds alle data zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

FreakGIB schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:11:
Wat is de boete bij een 1 jaar contract 50 euro toch ?
Ik ga 21-3 over naar Shell voor 1 jaar zit sinds 2-3-2022 op variable bij Greenchoice maar hun jaar contract was heel duur en dit was het eenigste wat ik nog kon pakken.
Maar als er het aankomend jaar ergens een mooie prijs komt ga ik weer over.
De boete staat in je contract vermeld.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
adewijk schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:20:
[...]

https://umeter.nl/ (de gratis versie) gebruik ik sinds juni, ik kan nog steeds alle data zien.
ook van voor juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wanneer je een site toestemming geeft om je slimme meter uit te lezen, gaat dit vanaf het moment van toestemming, niet ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ShooterWes schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:22:
[...]

Lager dan 1 euro gaan we denk ik dit jaar niet meer meemaken. Dat stampt nog uit de tijd toen er voor 1 MWH 17-20 euro werd afgetikt. Daar zijn we nog ver van verwijderd.
Als de belasting op energie van 21% naar 9% gaat, dan gaat mijn HVE contract toch echt onder de 1 euro uitkomen. Maar wellicht heb je het over tarieven die nog aangeboden gaan worden. In dat geval denk ik dat je gelijk hebt.
grun93 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Dat is mijn interpretatie wel, ja. Maar ik zit er zelf nog maar kort bij, minder dan een maand.
Ik zit er al vanaf ergens 2013 en kan gewoon alle dagen terug zien. Alleen op de dag inzoomen naar uur-niveau heb je Plus account voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:28
Weet hier iemand al wat de aangekondigde BTW-verlaging per 1 april gaat inhouden voor mensen die op dit moment nul-op-de-meter/gasloos zijn en geld terugkrijgen?

Even via de Eneco chat gevraagd en die zeggen dat je dan meer geld terug krijgt, maar dit lijkt mij sterk.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:04
aGraPusher schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:14:
Weet hier iemand al wat de aangekondigde BTW-verlaging per 1 april gaat inhouden voor mensen die op dit moment nul-op-de-meter/gasloos zijn en geld terugkrijgen?

Even via de Eneco chat gevraagd en die zeggen dat je dan meer geld terug krijgt, maar dit lijkt mij sterk.
BTW verlaging is per 1 juli (brandstof schijnt wel per 1 april te zijn, hopelijk geen grapje).

Bij geld terug in de zin van meer terug geleverd dan verbruikt: als je alleen het kale levertarief terug krijgt lijkt het mij dat de lagere BTW hier geen invloed op heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
aGraPusher schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:14:

De BTW op energie gaat pas per 1 juli omlaag, niet te verwarren met de accijns op brandstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:42

SFA

R0181 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:48:
[...]

Bij mijn vriendin ging het precies hetzelfde. Op 27-1 contract afgesloten bij Zonder gas, op 28-1 bericht van Vattenfall dat ze bij Vattenfall weggaat per 26-2, op 26-2 email van Zonder Gas dat ze vanaf die dag zijn gaan leveren. Echter zag ik nog steeds Vattenfall staan als leverancier bij de netwerkbeheerder en heb gebeld en gemaild naar Zonder Gas, nu staat op de site ook levering vanaf 8-3, ipv de eerder vermelde 26-2. In de app staat nog wel steeds 26-2 als startdatum. Beetje rommelige start dit.
Na wat mailwisseling onderstaande antwoord..:
"Ik begrijp dat je zou willen dat de startdatum met terugwerkende kracht alsnog op 27 februari wordt gezet. Echter is dit niet mogelijk in het systeem. Wij kunnen energiecontracten geen startdatum in het verleden geven. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is, waarvoor excuses. Maar helaas kan ik dit niet aanpassen. "

En vervolgens doodleuk een nieuw contract opsturen met startdatum 8-3-2022 8)7 . Mag dat zomaar?

[ Voor 4% gewijzigd door SFA op 11-03-2022 14:45 ]

ID.4 1ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Zou de btw verlaging per 1 juli ook voor de vermindering energiebelasting gelden :? , dan hebben we voor een deel een sigaar uit eigen doos :X

[ Voor 3% gewijzigd door TvanW op 11-03-2022 14:55 ]

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
SFA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:29:
[...]
En vervolgens doodleuk een nieuw contract opsturen met startdatum 8-3-2022 8)7 . Mag dat zomaar?
Bij mijn vriendin ging het contract zelfs pas op 10-3 in ipv op 26-2, gelukkig zat ze nog goedkoop bij Vattenfall voor €1,25m3 en verbruikt ze niet veel vanwege haar hybride warmtepomp. Elektriciteit wekt ze meer op dan dat ze verbruikt momenteel. Zij kreeg gisteren ook het nieuwe contract, nu met 10-3 ipv 26-2 als startdatum.
Hopelijk zijn het slechts opstartprobleempjes, voor de rest netjes (wel pas in 2e instantie) geholpen door de klantenservice van Zonder Gas en excuus via de mail gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Phoolie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:05:
[...]
Als de belasting op energie van 21% naar 9% gaat, dan gaat mijn HVE contract toch echt onder de 1 euro uitkomen. Maar wellicht heb je het over tarieven die nog aangeboden gaan worden. In dat geval denk ik dat je gelijk hebt.
Het ligt eraan of zowel voor de energiebelasting als levering het btw tarief naar 9% gaat, zo ja dan gaat het naar 96,6 cent all-in. Maar als de btw op de heffingskorting ook omlaag gaat is dat weer nadelig, zeker bij weinig verbruik. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 11-03-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05 11:26
Nomind schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:10:
[...]
Drama, soap ???
Wat mij betreft is er hier en daar wat stemmingmakerij in dit topic.
Ja het zijn zijn spannende tijden en ik wacht rustig het ingaan van mijn Zondergas contract af :)
Nog 4 nachtjes slapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02 21:35
Ook hier netjes door ZonderGas geholpen. De handmatige overzetting afgelopen dinsdag is ondanks het bericht in de portal niet gelukt en had woensdag contract weer onbekend. Zonder te bellen was dit in de loop van de dag gewijzigd naar start levering per 10 maart. Op 10 maart zag ik inderdaad dat mijn oude leverancier niet meer actief was en zijn alle contractdatums bij ZonderGas nu wel aangepast naar 10 maart en is alle historische verbruik van voor 10 maart verwijderd uit de ZobderGas portal.

Ik denk dus dat ze in bulk alle contracten hebben opgestart die sinds eind februari dus niet lukten. Maak me ook niet zo druk dat hij wat later is in gegaan met dat beetje extra geld bij de oude leverancier. Denk dat we al lang blij mogen zijn met deze prijzen nu.

Ook denk ik dat we nog wel even blijven zitten, de gasprijzen dalen echt niet zo snel meer van +3 euro naar onder de 1 euro (muv de belastingkorting wat natuurlijk overal geldt)

[ Voor 9% gewijzigd door FrankJ91 op 11-03-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Cap schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Het ligt eraan of zowel voor de energiebelasting als levering het btw tarief naar 9% gaat, zo ja dan gaat het naar 96,6 cent all-in. Maar als de btw op de heffingskorting ook omlaag gaat is dat weer nadelig, zeker bij weinig verbruik. ;)
Als de BTW op energiebelasting naar beneden gaat dan ook op de heffingskorting natuurlijk. Maar je zult vast wel per saldo energiebelasting blijven betalen. Tenzij je heel weinig verbruikt inderdaad. Maar dan heb je ook niet zoveel last van de prijsstijging...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 11-03-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-05 09:11
Anoniem: 512943 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Als de BTW op energiebelasting naar beneden gaat dan ook op de heffingskorting natuurlijk. Maar je zult vast wel per saldo energiebelasting blijven betalen. Tenzij je heel weinig verbruikt inderdaad. Maar dan heb je ook niet zoveel last van de prijsstijging...
Mijn interpretatie van de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd is dat alleen de BTW op de kale leveringsprijs wordt verlaagd. Echt duidelijk staat het er niet, maar het is wel de beste bron die er is,
Beter dan de samenvattingen die de pers maakt.

https://www.rijksoverheid...rachtmaatregelen-2022.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:22
wjvh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:12:
Mijn interpretatie van de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd is dat alleen de BTW op de kale leveringsprijs wordt verlaagd. Echt duidelijk staat het er niet, maar het is wel de beste bron die er is,

Wat er letterlijk staat is precies dit en geen woord meer:
Het kabinet stelt voor de btw op energie (aardgas, elektriciteit en stadsverwarming) tijdelijk te verlagen van 21% naar 9%. Deze maatregel geldt voor een periode van zes maanden. Door deze maatregel daalt de energierekening met 10%. Voor een huishouden met een gemiddeld verbruik levert dit een verlaging van de energierekening in 2022 op van ongeveer 140 euro (ruim 20 euro per maand). Het kabinet is in gesprek met de branche om het effect van de verlaging zo snel mogelijk bij huishoudens terecht te laten komen.
Hier wordt met geen woord gerept over de kale leveringsprijs, of de heffing ontzien. Ook kan ik niet echt zeggen dat ik de samenvattingen die ik in de pers gezien heb dit op een of andere manier niet goed overbrengen.

Als ik zelf aan het interpreteren mag slaan: wat je kunt doen is die 140 euro pakken en met behulp van het "gemiddeld verbruik" terugrekenen wat men hier nu eigenlijk gedaan heeft. De brief verwijst namelijk naar een rapport van het CBS. Ik zal jullie het bladeren besparen -- tabel 3.1 is waar we naar op zoek zijn. Hierin wordt een rekening opgevoerd van 2800 euro -- als dat de helft van het jaar dan nog maar 90% is kom je in totaal inderdaad uit op een besparing van precies 140 euro. Dat betekent dus dat de heffingskorting ook verlaagd wordt, anders kwam je uit op een besparing van 181 euro.

Niet uit te sluiten is natuurlijk dat hier een rekenfout gemaakt is omdat iemand te simpel de dingen maal 10% deed of zo. Uiteindelijk is dit nog maar een brief en niet het wettelijke besluit. Maar alles wijst erop dat het verlagen van het btw-tarief ook gewoon voor de teruggave geldt.

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbies
  • Laatst online: 24-04 14:45
EmJeej schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Alweer een week verder met Leaseplan Energy, ze blijven volhouden vanwege technische storing is jou account niet goed aangemaakt en heb je dus geen contract.

Zojuist gebeld met mijn rechtsbijstand en aangezien er wel een overeenkomst is (omdat je online akkoord gaat met een aanbod) en er ook een account is aangemaakt en daar gegevens instaan van mij is dit genoeg voor een overeenkomst. Enkel is er geen contract of dergelijke aangemaakt en heeft de rechtsbijstand mij gevraagd of ik bewijs heb van de prijzen van die tijd of voorwaardens, dan wel een contract. Deze heb ik uiteraard niet, want dat is door die "technische storing" nooit aan mij geleverd. De rechtsbijstand ziet hier zeker een zaak in, vooral vanwege de huidige prijzen, de contract stop en ook het feit dat ze zelf aangegeven hebben dat er wel een account is, en dat zij een storing hadden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQZyooo8BwECS7JKhzXYit2ubdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KK78HzDTH7Z1brZli0VyCy4q.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsLxAmLZDLtAFHK8Jk6XFBJDAo0=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/TXs0wvdtJzF7dVStlccv8CrL.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:30
Cap schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Gebruik de zoekfunctie bovenaan dit topic.

fhwstam in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
sdk1985 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Verhaal van support klopt dus niet.

"status onbekend" heeft er op zich niks mee te maken, gebruik daarvoor ook de zoekfunctie bovenaan dit topic. ;)
Kort na mijn post zijn ze toen gestopt met leveren ivm de explosie aan aanmeldingen. Kan prima dat ze de voorwaarden daarna hebben aangepast.

Nu kan het ook weer niet:
Energiecontract afsluiten tijdelijk niet mogelijk
Vanwege de onzekerheden op de energiemarkt is het op dit moment niet mogelijk om een contract af te sluiten bij LeasePlan Energy. Excuses voor het ongemak! Dit heeft geen invloed op lopende aanvragen of lopende contracten.
Van de website:
Hoe word ik klant?
Ons Smart Driving pakket vraag je aan via deze website. Eerst stap je over naar ons energiecontract, je hebt hiervoor een laadpaal ID nodig. Daarna download je onze Smart Driving app. Met iedere slim geladen kWh verdien je korting op je energierekening.

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2022 21:05 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

wjvh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Dat lijkt inderdaad te impliceren dat het alleen gaat over kale leveringskosten gezien de opmerking dat 10% lagere kosten overeenkomt met 20 euro per maand.

Vreemd om dan wel de energiebelasting in het hoge BTW te laten. Jammer ook voor mij ;)

PS:
Wacht ik reken hier verkeerd aangezien het om maar een half jaar verlaging gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 11-03-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02 21:35
https://www.hvcgroep.nl/a...an-hvc/downloads-en-links

Het viel mij op dat bij mijn oude leverancier nog een jaarcontract staat voor maart 2022 met de volgende all-in prijzen (even doorscrollen op de pagina naar de juiste pdf):

Elektriciteit: €0,50762 / €0,44370
Gas: €1,93364

Je kan het alleen telefonisch afsluiten op dit moment, weet niet of het mogelijk is maar 1 maart zijn de jaarcontracten nog op de site geplaatst. Dus wie weet of jullie nog een slag kunnen slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Laatst online: 05-01-2024
Zoals iemand hier al schreef dat de meeste mensen een contract hebben bij een Eneco, Essent of een andere grote aanbieder komt ook door het feit dat veel mensen alleen van vergelijkingssites als een gas/licht.com uitgaan. Ik zelf ben net zo iemand, altijd gedacht dat die sites het goed met de consument voor hebben. Maar wat is de reden dat ze daar als voorbeeld een Zondergas of andere goedkopere aanbieder niet laten zien ? zal die B Woldring daar te weinig aan verdienen dat het niet vermeld word ?
Pagina: 1 ... 178 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4