Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Barre73 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:56:
[...]

Dat gaat over WBA point-to-point. Dat is inderdaad de zakelijke manier die veel meer garanties geeft maar ook duurder is.

Die prijs voor 200/60 is relatief hoog omdat dat nu nog geleverd moet worden met 2 lijnen. Bonding dus. Als VPlus in de toekomst breed beschikbaar is verwacht ik dat dat lager zal worden. Of op een andere manier geprijsd wordt of zo,
Zakelijk? Dacht dat KPN geen vvdsl deed op industrie zones?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
qless schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:36:
[...]

Zakelijk? Dacht dat KPN geen vvdsl deed op industrie zones?
Er zijn meer zakelijke aansluitingen dan alleen op industrieterreinen...
En sinds er zo veel kasten zijn geüpgraded hebben veel bedrijven ook die snelheidsmogelijkheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
Kasten upgraden in industrie zones heeft idd geen prioriteit nee maar er zijn wel degelijk industrie terreinen die vvdsl hebben
Maar meestal
zitten die op een buitenring die ook een wijk voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
tiguan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:36:
Ik zie alleen VDSL staan, dus dan zal VVDSL wel niet.
Wat is de snelheid die mogelijk is op je adres?

Bonding is niet mogelijk omdat er in de tijd toen de kabel naar je huis werd gelegd het tweede aderpaar niet werd ingelast op de kabel in de straat. Je kan eventueel een tweede aderpaar laten inlassen in de straat, maar dan moet de capaciteit er wel zijn (er nog aansluitingen op de hoofdkabel zijn) en kost het je ook nog eens geld.

VDSL2 is verder gewoon een verzamelnaam. Als er 100Mb mogelijk is, dan is dat zeker met vectoring. Anders kan die 100Mb niet gehaald worden.

Hier is trouwens maximaal 50Mb beschikbaar. Ik hang nog aan een oude wijkcentrale en is er door technische beperkingen geen snellere verbinding beschikbaar, ook al woon ik er 500 meter van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Volgens fourstack 100MBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dan zit je dus op een wijkkast aangesloten. Je kan op breedbandwinkel.nl kijken wat de afstand naar je wijkkast.

Bij afstanden tot een 400 meter kun je wel 100Mb halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Check, is zit 319 meter van de wijkkast af. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Deze kon ik niet nalaten met jullie te delen... een collega trof een tijd terug een ISRA aan op een wel heel bijzondere plek...

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/isra-toilet.jpg

Als die klant zou klagen over een schijtverbinding zouden we meteen begrijpen waarom :P

[ Voor 0% gewijzigd door Wildfire op 29-12-2016 18:38 . Reden: Tiepvautje ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ach, die lasdoppen waren prima geschikt voor gebruik in vochtige ruimtes toch? :+

Vanmiddag stond hier een verkoper van Ziggo op de stoep: "welke provider heeft u momenteel?"

Ik: "KPN"
Ziggo: "elk jaar lopen we langs de huizen en dan willen we mensen kennis laten maken met ziggo enzo blabla."
Ik: "onze verbinding is snel genoeg, we hebben momenteel 50Mb iinternet en dat voldoet voor ons, zeker ivm met KPN compleet"
Ziggo: "meestal gaat het niet sneller dan 15Mb/s door afstand naar de centrale, ziggo is beter blabla"

Op dat moment werd ik een beetje flauw van hem en wees ik hem even de wijkcentrale aan het eind van de straat aan :+. Daarna een speedtest gedaan op m'n telefoon en hem laten zien wat we via dat "trage" adsl lijntje haalden.

Hij was direct stil en het ging van "ik zie in dat ik u niet kan overtuigen, zeker niet vanwege de voordelen die u bij KPN heeft."

"Klopt".

en nadat ik hem had verteld dat er op veel plaatsen in Nederland via DSL straks ook gewoon 100Mb te krijgen is, is hij vertrokken en bedankte hij mij voor de info. :P

Die zag hij niet aankomen. Jammer dat ik vergeten was om te zeggen dat wij niet eens een kabelaansluiting in huis hebben liggen. Die moet dan vanaf de straat nog getrokken worden :')

[ Voor 87% gewijzigd door krakendmodem op 27-12-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:57
Buitenmuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:33
Fourstack geeft op mijn nieuwe adres 200 Mbit/s aan. Hopelijk is dit ook binnenkort te halen tegen een redelijke prijs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat zal waarschijnlijk wel met bonding zijn. Ben benieuwd vanaf wanneer dat beschikbaar is.

KPN kennende zal het wel stevig aan de prijs zijn, tenzij ze 200Mb ook gaan leveren voor de prijs van 100Mb nu. En dan het 60Mb pakket dan de prijs van 20 krijgt. Maar dat zal iets te optimistisch zijn :P

Wel leuk en aardig dat er straks 200Mb mogelijk is, maar mijn grootouders zitten nog met 6.5/0.9Mb ADSL... op 3km van de centrale.. Ben benieuwd wanneer dat eindelijk opgelost gaat worden, aangezien er in Q3 2017 een upgrade is van de wijkcentrale, maar die staat alsnog op ongeveer 2km van ze af waardoor ik denk dat er niet veel snelheidswinst uitkomt.

Kan ik binnenkort dat antieke modem wat er nu nog hangt ook even vervangen, er hangt nog steeds een ADSL modem die niet eens VDSL aankan :P

[ Voor 45% gewijzigd door krakendmodem op 28-12-2016 16:15 ]

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:09
Wat is wijsheid? Bij netco-fpi-info.fourstack.nl geven ze om mijn adres max 16 mbit aan ivm geen VDSL+. Gebruik ik het huisnummer van me beide buren dan is VDSL wel in eens mogelijk en gaat de snelheid gelijk naar max 100mbit.

Mag ik er nu vanuit gaan dat het een foutje is of is dit ergens te checken waarom juist alleen mijn adres zo langzaam is?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

wishmaster1986 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:40:
Wat is wijsheid? Bij netco-fpi-info.fourstack.nl geven ze om mijn adres max 16 mbit aan ivm geen VDSL+. Gebruik ik het huisnummer van me beide buren dan is VDSL wel in eens mogelijk en gaat de snelheid gelijk naar max 100mbit.

Mag ik er nu vanuit gaan dat het een foutje is of is dit ergens te checken waarom juist alleen mijn adres zo langzaam is?
Heel simpel, dan is jouw aansluiting niet aangesloten op de straatkast die voorzien is van VVDSL.

Dich bis echt unne foëzen haas

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:09
slaay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:47:
[...]

Heel simpel, dan is jouw aansluiting niet aangesloten op de straatkast die voorzien is van VVDSL.
Straatkast als in distributiepunten die fourstack aangeeft? Die zijn exact hetzelfde bij mij als zowel beide buren die wel VDSL hebben.

Trouwens ik zit nu te bedenken dat ik vorige maand ook nog aan het kijken was voor een VDSL abonnement en toen was VDSL nog wel beschikbaar op fourstack. Aangezien ik toen nog twijfelde of ik Ziggo de deur doe heb ik nog niks besteld. Toen gaf de Tele2 website ook nog aan dat er op mijn adres 100 mbit leverbaar was. Nu nog maar 16 mbit...terwijl ik nu er wel uit ben dat ik Ziggo de deur uit wil doen :+

[ Voor 10% gewijzigd door wishmaster1986 op 29-12-2016 10:55 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Voor diegene die nog steeds bij online klant is, ze bieden vanaf de 31e geen gratis mailadressen of opslagruimte voor website meer aan. Webruimte gaat naar extern bedrijf en gaat minimaal 5 euro per maand kosten, @online emailadressen gaan 4 euro per maand kosten.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• krakendmodem
Wat een bedrijf. Verkapte prijsverhoging omdat je een mailadres van de provider ooit hebt gekregen.

Maar ergens verbaas ik me er ook niet meer over bij bedrijven van de M7 Group. Canaldigitaal heeft ook die fratsen geërfd van M7. 10 euro per maand voor een extra smartcard..

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Wil toch nog even terugkomen op de nieuwe FRITZ!Box 7581 (via XS4ALL). Behalve dat de web interface soms zeer traag is en ik vreemde NAT problemen heb met mijn Asterisk server, heb ik sinds dat ik deze router in gebruik heb op IRC last van ping timeouts. Vooral op freenode is het hardnekkig. Toch maar eens een ticket openen bij AVM....

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Dit is toch jammer.. actual rate down is per lijn 10Mbit lager dan dat attainable is.. om over de upload nog maar te zwijgen.. En het vreemdste is dat ik maar 83Mbit maximaal uit de experiabox krijg (bekabeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vk6AMU02oCHpx6CAdpKbvhCW/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18
Eiríkr schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:20:
Wil toch nog even terugkomen op de nieuwe FRITZ!Box 7581 (via XS4ALL). Behalve dat de web interface soms zeer traag is en ik vreemde NAT problemen heb met mijn Asterisk server, heb ik sinds dat ik deze router in gebruik heb op IRC last van ping timeouts. Vooral op freenode is het hardnekkig. Toch maar eens een ticket openen bij AVM....
Dat 'ie traag is, heb ik geen last van.
Wel dat soms de PC geen IPv4 adres krijgt (wel IPv6) en dat een 'ipconfig /renew' nodig is.
Zou natuurlijk ook een update van Windows 10 kunnen zijn, maar ik heb het vandaag ook gehad met een PC die al tijden niet is aangeweest. (ruim voordat ik dit modem kreeg)

En de online monitoring (traffic per week/maand) klopt echt geen hout van.
Er zit toch wel een factor 10 - 100 ongeveer tussen de gemeten waarde en werkelijke waarden, waarbij de gemeten waarde veel te laag is.
Zo zou ik deze maand 590 MB download hebben, terwijl de Chromecast toch wel minstens een uur per dag aan staat en ik meerdere ISO's van Windows 10 en Ubuntu heb binnengehaald. (nieuwe laptop :) )

Maar goed, verder is 'ie prima stabiel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
TD-er schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:51:
[...]

Dat 'ie traag is, heb ik geen last van.
Wel dat soms de PC geen IPv4 adres krijgt (wel IPv6) en dat een 'ipconfig /renew' nodig is.
Zou natuurlijk ook een update van Windows 10 kunnen zijn, maar ik heb het vandaag ook gehad met een PC die al tijden niet is aangeweest. (ruim voordat ik dit modem kreeg)

En de online monitoring (traffic per week/maand) klopt echt geen hout van.
Er zit toch wel een factor 10 - 100 ongeveer tussen de gemeten waarde en werkelijke waarden, waarbij de gemeten waarde veel te laag is.
Zo zou ik deze maand 590 MB download hebben, terwijl de Chromecast toch wel minstens een uur per dag aan staat en ik meerdere ISO's van Windows 10 en Ubuntu heb binnengehaald. (nieuwe laptop :) )

Maar goed, verder is 'ie prima stabiel.
Wat ik in Wireshark captures zie zijn TCP Retransmissions op de momenten dat ik op IRC mijn verbinding verlies. Ik onderzoek nu of er meer aan de hand is. Ik had dit probleem namelijk niet met de vorige FRITZ!Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

krakendmodem schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:19:
Vanmiddag stond hier een verkoper van Ziggo op de stoep: "welke provider heeft u momenteel?"
Och ik heb 2 tot 3 keer per jaar het zelfde verhaal van Vodafone, ik heb zoveel voordeel zooi opgestapeld dat ze er simpelweg niet tegen op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SECURITEH schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:44:
[...]

Och ik heb 2 tot 3 keer per jaar het zelfde verhaal van Vodafone, ik heb zoveel voordeel zooi opgestapeld dat ze er simpelweg niet tegen op kunnen.
Same.

Alleen hield deze verkoper glashard vol dat we echt niet meer dan 15Mb internet konden krijgen. Ook was hij niet bekend dat KPN tegenwoordig 100Mb met gemak kan leveren.

Beetje verkoper kijkt ook naar wat de concurrentie kan bieden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

krakendmodem schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:49:
[...]

Same.

Alleen hield deze verkoper glashard vol dat we echt niet meer dan 15Mb internet konden krijgen. Ook was hij niet bekend dat KPN tegenwoordig 100Mb met gemak kan leveren.

Beetje verkoper kijkt ook naar wat de concurrentie kan bieden lijkt me?
De meeste verkopers staan enkel op "zenden" en niet ontvangen. Ze hebben helemaal geen baat bij wat anderen leveren, doch hebben zij kennis van. De eendaags cursus leert ze enkele krachttermen en slinkse zinnen en hoppa, binnen harken.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
timmie1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:51:
Voor diegene die nog steeds bij online klant is, ze bieden vanaf de 31e geen gratis mailadressen of opslagruimte voor website meer aan. Webruimte gaat naar extern bedrijf en gaat minimaal 5 euro per maand kosten, @online emailadressen gaan 4 euro per maand kosten.
Lol zo kennen we m7 aka canal digitaal aka online weer, slechtere service is meer betalen, slechtere hd beeld op sat is meer betalen extra smartcard is extra betallen zelfde zenders als op je hoofd kaart is volle pond extra betalen.

En nu dit met online weer.

M7 wilt graag weg uit Nederland als ik het zo allemaal zie.

[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 30-12-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Klopt, M7 heeft het goed verknald, zeker met CanalDigitaal. Van één van de goedkoopste digitale tv aanbieders naar de duurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:44
Hallo,
Ik heb een fritzbox 7581 met pairbonding. Als deze intraint start ie met profiel 17a op beide lijnen. Na een tijdje herstart ie en dat is eén lijn profiel 8b. Nu herstart regelmatig. Kan het zijn dat dit komt door problemen bij de DLM in de centrale? Het vinden van de juiste profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

krakendmodem schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:03:
Wat een bedrijf. Verkapte prijsverhoging omdat je een mailadres van de provider ooit hebt gekregen.

Maar ergens verbaas ik me er ook niet meer over bij bedrijven van de M7 Group. Canaldigitaal heeft ook die fratsen geërfd van M7. 10 euro per maand voor een extra smartcard..
3 maanden mailonly na contract beëindiging(gratis), mogelijkheid tot behouden van mailadres(betaald) na contractbeëindiging vind ik niet eens zo heel erg vreemd. Genoeg providers die dit niet aanbieden in Nederland. Daarnaast is het niet vreemd dat het budgetsegment provider niet veel extra diensten aanbiedt die bijvoorbeeld XS4ALL, KPN of Ziggo wel aanbieden.

Of zie ik nu iets compleet over het hoofd? :?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Tele2 heeft gewoon nog steeds die gratis adressen van zonnet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

Speedmaster

Make my day...

krakendmodem schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:07:
Tele2 heeft gewoon nog steeds die gratis adressen van zonnet actief.
Ssssssst.......laat dat zo lekker blijven, heb er 3 in gebruik en bevalt nog steeds.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
fmrama schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:25:
Hallo,
Ik heb een fritzbox 7581 met pairbonding. Als deze intraint start ie met profiel 17a op beide lijnen. Na een tijdje herstart ie en dat is eén lijn profiel 8b. Nu herstart regelmatig. Kan het zijn dat dit komt door problemen bij de DLM in de centrale? Het vinden van de juiste profiel.
Bij mij was 'ie de eerste week ook constant aan het intrainen.
Daarna rete-stabiel.
Mij was het niet opgevallen dat 'ie een ander profiel gekozen had.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ook hier valt op dat de attainable rate 10Mb/s hoger ligt dan wat ik daadwerkelijk krijg (Ik gebruik een Draytek Vigor 130 in bridge op mijn Tele2 VDSL aansluiting):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vigor> vdsl status
  ---------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A/B/C) -----------
   Running Mode            :      17A       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          : 90524000 bps   US Actual Rate       : 30276000 bps
   DS Attainable Rate      :104064000 bps   US Attainable Rate   : 32380000 bps
   DS Path Mode            :        Fast    US Path Mode         :  Interleave
   DS Interleave Depth     :        1       US Interleave Depth  :      274
   NE Current Attenuation  :        7 dB    Cur SNR Margin       :       10  dB
   DS actual PSD           :    -9.-2 dB    US actual PSD        :    12. 9  dB
   NE CRC Count            :        0       FE CRC Count         :      152
   NE ES Count             :        0       FE  ES Count         :       12
   Xdsl Reset Times        :        0       Xdsl Link  Times     :        1
   ITU Version[0]          : b5004946       ITU Version[1]       : 544e0000
   VDSL Firmware Version   : 05-07-01-0A-01-07   [with Vectoring support]
   Power Management Mode   : DSL_G997_PMS_L0
   Test Mode               : DISABLE
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :        0 dB    Far SNR Margin       :        5  dB
   CO ITU Version[0]       : b5004244       CO ITU Version[1]    : 434db0c7
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < BDCM >

Nu hoor je mij niet klagen. Heb een abonnement van 50/5 en halverwege vorig jaar kreeg ik van Tele2 gratis een verdubbeling van de downloadsnelheid tot 100Mb/s (Waarvan ik er dus maar 90 haal). Dit geldt nog tot einde van deze maand.

Wat me wel opvalt zijn de hoge(re) pingtijden. Als ik de gateway in mijn segment ping zie ik constant pings van +/- 20ms:

code:
1
    sent=40 received=40 packet-loss=0% min-rtt=19ms avg-rtt=21ms max-rtt=32ms

Zijn dit normale waardes voor VVDSL? Internet werkt verder prima en gamen doe ik toch niet, dus lage pings zijn niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik zit hier thuis ook op een ping van ongeveer 29 msec.
Fritzbox 7581 met pairbonding VDSL.

Via het werk ook even getest en daar (via Ziggo Zakelijk) is de ping ongeveer 12 msec naar Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
Zerobase schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:04:
Ook hier valt op dat de attainable rate 10Mb/s hoger ligt dan wat ik daadwerkelijk krijg (Ik gebruik een Draytek Vigor 130 in bridge op mijn Tele2 VDSL aansluiting):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vigor> vdsl status

Nu hoor je mij niet klagen. Heb een abonnement van 50/5 en halverwege vorig jaar kreeg ik van Tele2 gratis een verdubbeling van de downloadsnelheid tot 100Mb/s (Waarvan ik er dus maar 90 haal). Dit geldt nog tot einde van deze maand.

Wat me wel opvalt zijn de hoge(re) pingtijden. Als ik de gateway in mijn segment ping zie ik constant pings van +/- 20ms:

code:
1

Zijn dit normale waardes voor VVDSL? Internet werkt verder prima en gamen doe ik toch niet, dus lage pings zijn niet perse nodig.
Kan je ergens checken bij je Vigor 130 of G.INP actief is op je VVDSL lijn? Want wanneer dat actief is zou dat moeten zorgen voor een lagere latency (~10ms binnen NL), mocht dat niet zo zijn dan kan dat je hogere latency/ping verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit zijn mijn waardes.
Telfort (kpn speedtest doet 102 down, 31 up, ~10 ms ping) met een Draytek 2860n+

Het lijkt er op dat jouw US Path mode niet op fast staat.
Misschien moet je eens een andere modem firmware proberen.

Zelf heb ik meerdere geprobeerd en deze (VECTOR3 576D17_A/B/C HW: A) kwam bij mij als beste uit de bus.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
> vdsl status

DS Actual Rate          :111078000 bps   US Actual Rate       : 33028000 bps
   DS Attainable Rate      :119153288 bps   US Attainable Rate   : 36603000 bps
   DS Path Mode            :        Fast    US Path Mode         :        Fast 
   DS Interleave Depth     :        1       US Interleave Depth  :        1 
   NE Current Attenuation  :        6 dB    Cur SNR Margin       :        7  dB
   DS actual PSD           :    -9.-6 dB    US actual PSD        :    14. 0  dB
   NE CRC Count            :        0       FE CRC Count         :        0
   NE ES Count             :        0       FE  ES Count         :        0
   VDSL Firmware Version   : 05-07-06-0D-01-07   [with Vectoring support] 
   Far Current Attenuation :        4 dB    Far SNR Margin       :        5  dB
   CO ITU Version[0]       : b5004244       CO ITU Version[1]    : 434db11c
Zerobase schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:04:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vigor> vdsl status

code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Fourstack zat er dus weer aardig naast :P

BVVDSL is net aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W40bK4Zl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5993691751.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X1eomxgm.jpg

Moet dat bonding trouwens zo geinstalleerd worden met z'n aansluitdoosje? Connectors van Y-kabel knippen en direct op isra is toch ook een mogelijkheid, nu heb ik weer z'n dom doosje in de meterkast.

Enige probleem is nu dat m'n vaste telefoonlijnen niet zichtbaar zijn in het modem, KS kan het modem ook niet bereiken oid. Viel me pas op toen die monteur weg was.

[ Voor 41% gewijzigd door HammerNL op 31-01-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

nieuws: KPN stopt met aanleg glasvezel in Eindhoven
Reggefiber stopt, maar KPN gaat het zogenaamd 'overnemen' door de uitrol van VVDSL (die zou eind 2016 toch klaar moeten zijn? :P )
Maar.. KPN heeft nog steeds geen zicht waarop VVDSL uitgerold kan worden bij VDSL-CO klanten. Hmm..

[ Voor 21% gewijzigd door slaay op 02-01-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 3 jaar wacht ik op de volgende update, hoe werkt het normaal ? Krijg ik vanzelf een brief/informatie ? Ik ben zelf geen klant van KPN maar van Telfort. Telfort weet er niets van.

@Fourstack
Geplande upgrades
Wat VVDSL
Planning Q1 2017
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid 80 Mbit/s
iTV 2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Telfort stuurt je ooit een brief als er een netwerk upgrade heeft plaatsgevonden. KPN doet dat ook trouwens.
Maar waarschijnlijk wordt je al overgezet op het nieuwe netwerk zodra de oplevering plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb de luxe dat ik nu beschik over 2 Experiabox V10 boxen😎. Niet dat ik er veel aan heb maare ze zeggen hou hem maar als reserve, en nou vroeg ik me af kan ik deze niet gewoon als WiFi versterker gebruike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
HammerNL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:18:

Moet dat bonding trouwens zo geinstalleerd worden met z'n aansluitdoosje? Connectors van Y-kabel knippen en direct op isra is toch ook een mogelijkheid, nu heb ik weer z'n dom doosje in de meterkast.
Dit is wel standaard in ieder geval. Zo zit het bij mij ook.
Maar volgens mij is dat kastje je ISRA punt. Weet niet zeker of ik ook nog een ander kastje ernaast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43

[afbeelding]

Als tweaker zou ik zeggen pak een punchdowntool en een telefoonkabel met vaste kern en leef je uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

[afbeelding]

[afbeelding]

Extra snelheidsoptie staat nog niet aan, vandaar die 72Mbit down. Die errors zijn van net na het opstarten, zie ze nu niet meer oplopen.

[afbeelding]

Enige probleem is nu dat m'n vaste telefoonlijnen niet zichtbaar zijn in het modem, KS kan het modem ook niet bereiken oid. Viel me pas op toen die monteur weg was.
Wat betreft de telefoon: reset je modem eens. Ik heb dat probleem ook eens gehad, na een reset was het verholpen. Allemaal een v10 destijds.

Op den duur registreert die modem zich wel weer op het telefonieplatform, maar dat duurt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
esky schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Als tweaker zou ik zeggen pak een punchdowntool en een telefoonkabel met vaste kern en leef je uit :)
Het was meer uit nieuwsgierigheid. Ik was er vanmorgen tijdens het aansluiten niet bij en vroeg me dus af of de monteur het zo verplicht moet aansluiten. (ook al zit er een isra naast met LSA stroken)

Vanmiddag kwam hij terug voor het VOIP probleem en kon ik het dus nog even vragen. Dat blijken ze dus verplicht zo te moeten installeren, zodat de KS consumenten kan vragen om bijvoorbeeld 1 lijn los te maken bij problemen.
krakendmodem schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:19:
[...]

Wat betreft de telefoon: reset je modem eens. Ik heb dat probleem ook eens gehad, na een reset was het verholpen. Allemaal een v10 destijds.

Op den duur registreert die modem zich wel weer op het telefonieplatform, maar dat duurt even.
Ja klopt en heb ook wel eens om een sip sync gevraagd in het verleden, maar dat heeft nu geen resultaat. Er heeft vanmiddag ook een nieuwe V10 aangehangen, maar het laatste wat ik te horen heb gekregen is dat de TD de gegevens handmatig moet gaan rechtzetten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bij mij werd het met een reset opgelost. Had ook wel eens gebeld maar dat had toen geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

TD-er schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:11:
Ik zit hier thuis ook op een ping van ongeveer 29 msec.
Fritzbox 7581 met pairbonding VDSL.

Via het werk ook even getest en daar (via Ziggo Zakelijk) is de ping ongeveer 12 msec naar Tweakers.net.
Pairbonding (niet BVVDSL maar dus BVDSL) geeft altijd een hogere ping doordat er extra latency bij komt. Geen idee waarom, misschien om de lijnen in sync te houden o.i.d. Toen ik van VDSL op 1 lijn (met INP) naar BVDSL ging kreeg ik ook een latency van 13ms cadeau :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[afbeelding]

[afbeelding]

Extra snelheidsoptie staat nog niet aan, vandaar die 72Mbit down. Die errors zijn van net na het opstarten, zie ze nu niet meer oplopen.
CRC Errors horen op nul te staan, ook na het opstarten van het modem. KPN Hanteert als norm maximaal 1 CRC error per kwartier. Jij zit hier ver boven en dit is dus niet goed...

Ik lever regelmatig lijnen op (ben KPN monteur) en ik kijk altijd naar de CRC-waardes als de lijn een tijdje up is. Gaat 'ie boven de norm van 1 CRC error per kwartier dan doe ik de hele aansluiting inclusief ISRA opnieuw om stoorbronnen uit te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 02-01-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Hoeft niet altijd in het infra domein te zitten heb vaak genoeg gehad dat mijn tester geen fouten gaf en het klant modem wel.

Zie dat je een Isra 10/20 hebt ? Zitten hier meerdere lijnen op ? Isdn wil namelijk wel eens storen op vvdsl.

Vind zoiezo de noice margin op dikader 1 wel erg afwijkend met 5/8 db.

Als je en rechtstreekse verbinding wil is niet zo moeilijk! Rj11 pin 1 en 4 is dik 2 en pin 2 en 3 is dik 1. Wel kabel met vaste kern gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:42:
[...]

CRC Errors horen op nul te staan, ook na het opstarten van het modem. KPN Hanteert als norm maximaal 1 CRC error per kwartier. Jij zit hier ver boven en dit is dus niet goed...

Ik lever regelmatig lijnen op (ben KPN monteur) en ik kijk altijd naar de CRC-waardes als de lijn een tijdje up is. Gaat 'ie boven de norm van 1 CRC error per kwartier dan doe ik de hele aansluiting inclusief ISRA opnieuw om stoorbronnen uit te sluiten.
Dit was vanmorgen, door de VOIP problemen heb ik het modem al aardig wat keren opnieuw opgestart en de waardes zien er nu wat anders uit. Hij traint wat lager in, maar de CRC's staan op nul, alleen bij lijn 2 lopen de FEC best rap op.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cn6C1Va.jpg
Jan-man schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:04:
Hoeft niet altijd in het infra domein te zitten heb vaak genoeg gehad dat mijn tester geen fouten gaf en het klant modem wel.

Zie dat je een Isra 10/20 hebt ? Zitten hier meerdere lijnen op ? Isdn wil namelijk wel eens storen op vvdsl.

Vind zoiezo de noice margin op dikader 1 wel erg afwijkend met 5/8 db.

Als je en rechtstreekse verbinding wil is niet zo moeilijk! Rj11 pin 1 en 4 is dik 2 en pin 2 en 3 is dik 1. Wel kabel met vaste kern gebruiken.
Voorheen hadden we ISDN ja, nu alleen deze BVVDSL lijn. Kan ik daarvoor gewoon solid cat5e gebruiken of moet dat zoiets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HammerNL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:44:

[...]

Voorheen hadden we ISDN ja, nu alleen deze BVVDSL lijn. Kan ik daarvoor gewoon solid cat5e gebruiken of moet dat zoiets zijn?
Cat5e is beter, dus gewoon Cat5e gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Wow dikader 1 is zwaar instabiel als hij met 40mb is ingezakt of het vectoring profiel schakeld niet in. Verschil tussen biede dikaders is veelste groot nu.

Dikader 2 ook veelste veel fec fouten.

Heb je itv ? Dan gast dat wss flink storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Jan-man schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:57:
Wow dikader 1 is zwaar instabiel als hij met 40mb is ingezakt of het vectoring profiel schakeld niet in. Verschil tussen biede dikaders is veelste groot nu.

Dikader 2 ook veelste veel fec fouten.

Heb je itv ? Dan gast dat wss flink storen.
Nee we hebben nog geen itv. Dus ik moet dit laten nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
http://i.imgur.com/0bbMNf9.jpg

Een kast met een dakje? :P. Lijkt wel komisch.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 03-01-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Voor nóg sneller (want aerodynamischer) interwebzzz >:) :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
Wildfire schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:42:
[...]

Onlangs grote problemen gehad met mijn VDSL verbinding (snel oplopende CRC-waardes, waardoor de FritzBox regelmatig (enkele malen per dag) de verbinding verbrak en opnieuw begon op te bouwen). Na lang zoekwerk bleek de uiteindelijke boosdoener de FritzPowerLine 1000E adapter te zijn :( Die zijn inmiddels het huis uit en vervangen door MoCa (Echobox EOC-03) en dat werkt super. Zeer stabiel en over de coax wordt een snelheid van zo'n 50 MB/s gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Goed om te horen. Als zendamateur heb ik ook veel last van powerline adapters van buren :(

Ik vroeg me al af of het impact zou hebben op de snelheid van VDSL verbindingen, zeker omdat ze hetzelfde spectrum delen. Misschien anderen die dit kunnen uitproberen?

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
De meest recente software zit al in het modem, De Vigor 130 ondersteunt mogelijk geen 'US path mode Fast' (wel voor downstream - DS) ben ik ergens tegengekomen.

We zoeken verder.
Prolution schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:57:
[...]

Kan je ergens checken bij je Vigor 130 of G.INP actief is op je VVDSL lijn? Want wanneer dat actief is zou dat moeten zorgen voor een lagere latency (~10ms binnen NL), mocht dat niet zo zijn dan kan dat je hogere latency/ping verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
Zerobase schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:05:
De meest recente software zit al in het modem, De Vigor 130 ondersteunt mogelijk geen 'US path mode Fast' (wel voor downstream - DS) ben ik ergens tegengekomen.

We zoeken verder.

[...]
ftp://ftp.draytek.com/Vigor130/Firmware/v3.7.9.4/
hier vind je diverse modem codes, de een werkt beter dan de ander
test anders nr 5 of nr 6 eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
akatar schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:25:
[...]

ftp://ftp.draytek.com/Vigor130/Firmware/v3.7.9.4/
hier vind je diverse modem codes, de een werkt beter dan de ander
test anders nr 5 of nr 6 eens
Ik had ook veel variatie tussen de verschillende modem codes. De een trainde hoog in, maar trage ping. Ander weer hoge upstream, lage downstream. enz. tot ik de de beste combi had zoals in mijn vorige post :)

Dus zoals Akatar als zegt: Toch maar even proberen.
Ze hebben ook pas later Vectoring en G.INP toegevoegd via firmware updates. Dus misschien geldt dat ook voor Fast mode.

En kijk niet op de NL draytek site maar op de US. NL loopt flink achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Dit word ook wel anti-klim beveiliging genoemd en word geplaatst op verzoek van meestal de gemeente maar soms ook preventief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
In dat geval wel logisch, er staat een schooltje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:09

auto660

1991 240 GL Brick

Als iemand zich nog afvraagt welke modemrouter XS4ALL mee levert bij VDSL bonding, dan heb ik hier het antwoord. Ze zijn gelukkig bij de FritzBox modemrouters gebleven, dat is de fijnste/meest stabiele modemrouter die we tot nu toe hebben gehad. Het is de FritzBox 7581, wat nog een duur ding is ook:
pricewatch: AVM FRITZ!Box 7581

Alleen heeft hij nog wel last van wat kinderziektes als ik het zo zie, maar hopelijk zijn die er met een paar updates wel uit gepatched. :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
auto660 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:28:
Als iemand zich nog afvraagt welke modemrouter XS4ALL mee levert bij VDSL bonding, dan heb ik hier het antwoord. Ze zijn gelukkig bij de FritzBox modemrouters gebleven, dat is de fijnste/meest stabiele modemrouter die we tot nu toe hebben gehad. Het is de FritzBox 7581, wat nog een duur ding is ook:

Alleen heeft hij nog wel last van wat kinderziektes als ik het zo zie, maar hopelijk zijn die er met een paar updates wel uit gepatched. :)
Lees eens op het xs4all forum, daar hebben we een andere mening over de 7581. En stabiel is ie zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:09

auto660

1991 240 GL Brick

fmrama schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Lees eens op het xs4all forum, daar hebben we een andere mening over de 7581. En stabiel is ie zeker niet.
Hebben die een forum? Nooit geweten, ik baseer mijn ervaringen dan ook op de huidige FritzBox die we hier hebben, en prima werkt. Ik zal mij er eens over inlezen, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat een beetje ervaring geen kwaad kan met een slechte modemrouter.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

auto660 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:28:

Is er bij deze Fritzbox een mogelijkheid voor bridging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[...]

Zo instabiel is 'ie hier niet.
In de eerste week dat 'ie hier hing, heeft 'ie wel heel vaak gereboot, maar daarna niet meer.
En ook bellen gaat prima en WiFi is ook zo stabiel als ik gewend ben van het andere Fritzbox spul wat ik heb/had.
Het is echter wel duidelijk in de interface dat 'ie nog niet zo uitontwikkeld is.
Heel veel dingen zijn nog in het Duits en dingen als tellen van dataverbruik slaat echt nergens op.

Dingen als NAS en dingen via de DECT heb ik niet gebruikt, dus daar heb ik geen mening over de stabiliteit.

Ik draai hier met pairbonding via een oude nummercentrale, dus 88/10 aan verbindingssnelheid en afgekapt op 50/10 precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Net weer voor de derde keer in 1 week een herstart. En op 1 lijn van profiel 17a naar 8 b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
fmrama schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:00:
Net weer voor de derde keer in 1 week een herstart. En op 1 lijn van profiel 17a naar 8 b.
Hangt 'ie er al langer, of zit je nog in de eerste week?
Zoals gezegd, hier is 'ie de eerste week echt heel vaak opnieuw gestart, maar daarna is 'ie stabiel:
code:
1
2
1. DSL active since:  19 days, 22 hours, 48 minutes  VDSL2 17a (ITU G.993.2)
2. DSL active since:  19 days, 22 hours, 47 minutes  VDSL2 17a (ITU G.993.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb hem al vanaf 8 december. Om de 4-5 dagen een herstart. Op 1jan heb ik hem even de stroom eraf gehad, volgens de avm helppagina. Vanaf 1-1is ie dus al 3x opgestart. En wat ik al zei, wisselend op profiel 8b en 17 a. Ik heb net de supportdata naar avm verzonden. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. Of het ligt aan de fritzbox of de bonding lijn. Al hoewel ik met de 7369 geen probleem had. Deze heb ik een maand gehad en geen herstarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Is het bonded vectoring VDSL of nog vanuit de nummercentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:18
Een vraagje voor de monteurs hier en de ervaren dsl tweakers:

Ik heb xs4all aangevraagd maar in de bevestigingsbrief staat dat kpn het aansluitpunt moet aanpassen.

Wat houdt dit in? Aan de telefoon zei xs4all dat kpn pas komt als de installatie (guidion) monteur er niet uit komt. Op de foto's de situatie: varkenssnuit in de woonkamer en een (ik denk 1a?) in de meterkast. Echter staat de meterkast op de gang tegenover mijn voordeur (op de 1e verdieping).

Dus ik vraag me nu toch af wat mijn isra is... de varkenssnuit of het ptt kastje? Ik weet inmiddels dat het modem niet langer dan een meter van het isra mag staan.

Ik wil dat modem natuurlijk wel in m'n woning hebben anders moet ik zelf utp gaan trekken avnuit de meterkast of dit door guidion laten doen voor 17,50 per kwartier.

Ben benieuwd of iemand hier het antwoord heeft of advies heeft.

Daarnaast ben ik benieuwd of xs4all ook pair bonding kan leveren aangezien de kvd dat wel aankan.

Kasper

Varkenssnuit woonkamer

Ptt kastje

Afstand tussen meterkast en voordeur

[ Voor 10% gewijzigd door Kasper1985 op 08-01-2017 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
2e foto is je isra. Ligt een 1x4 naar je aansluiting in de woonkamer als het vectoring betreft dan blaft ie er wel overheen als er geen aftakkingen in zitten. Wel even het varkensneusje boven vervangen door een rj11 aansluiting

Als kpn komt vervangen ze het isra voor een moderne variant (minder storing dan schroef isra) en testen en labelen ze hem. Hierna zal guidion weer komen voor de installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-man op 08-01-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
krakendmodem schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:31:
Is het bonded vectoring VDSL of nog vanuit de nummercentrale?
Het is bvdsl, geen vectoring. Ik denk gewoon de nummercentrale Dn-C. Er staat wel een verdeelkast in de straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Pff, op een paar steden na zijn vrijwel alle upgrades van Q1 2017 (een stuk of 300-400) een volledig jaar opgeschoven, naar Q1 2018. Lijkt er echt op dat je niet kunt vertrouwen op een datum tenzij het concreter wordt dan een kwartaal (en dan nog, geen touw aan vast te knopen).

https://vvdsl.diederik.it/map?updated=2017-01-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mredd69
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 23:06
Wij hebben sinds kort nu vdsl zijn overgestapt van ziggo.
De eerste paar dagen was het echt een ramp. lage snelheid, verbinding die meerdere keren weg viel.
Nu draait hij 9 dagen stabiel met deze waardes.
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 111216 33032
Min. DSLAM throughput kbit/s 784 0
Attainable throughput kbit/s 118587 30628
Current throughput kbit/s 106965 29098
Seamless rate adaptation on on

Latency fast fast
Impulse Noise Protection (INP) 72 69
G.INP on on

Signal-to-noise ratio dB 6 8
Bitswap on on
Line attenuation dB 12 14

Profile 17a
G.Vector full full

Carrier record B43 B43

Seconds With Not Remediable Errors (CRC)

FRITZ!Box 12 10 0.2 0
Central exchange 0 0 0 0

Nu weet ik gewoon te weinig van deze techniek om hier een oordeel over te geven of deze waardes goed zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
TD-er schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:43:
[...]
Zoals gezegd, hier is 'ie de eerste week echt heel vaak opnieuw gestart, maar daarna is 'ie stabiel:
code:
1
2
1. DSL active since:  19 days, 22 hours, 48 minutes  VDSL2 17a (ITU G.993.2)
2. DSL active since:  19 days, 22 hours, 47 minutes  VDSL2 17a (ITU G.993.2)
En net gisteren zitten "opscheppen" over de stabiliteit...
Vanmorgen al 2x een reconnect gehad, waarbij de sync-tijd bij de eerste ruim 5 minuten duurde.
Je zou bijna denken dat de lijn even los was geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Waardeloos zeg. Idd de herstart duren bij mij ook zeker 5 minuten of langer. En dan ook met een ppoe timeout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
fmrama schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Het is bvdsl, geen vectoring. Ik denk gewoon de nummercentrale Dn-C. Er staat wel een verdeelkast in de straat.
Hmm, ik dacht dat het misschien het finetunen was van de lijn. Na een DSLAM reset duurt het bij mij tien dagen voordat de lijn "afgesteld" middels DLM, maar dat werd bij bonding niet toegepast dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

krakendmodem schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Hmm, ik dacht dat het misschien het finetunen was van de lijn. Na een DSLAM reset duurt het bij mij tien dagen voordat de lijn "afgesteld" middels DLM, maar dat werd bij bonding niet toegepast dacht ik.
Klopt, maar toch is er fluctuatie in de lijn. Mijn modem is nu 13 dagen up, en de laatste dagen loopt met name de actual rate op door dat de noise rate margin van 6.3db naar 7.3db is gegaan. Effectief haalt het niks uit omdat de actual rate niet wijzigt. Heb dit trouwens nog niet eerder gezien in de tijd dat ik BVDSL heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Op de tweede lijn blijft het aardig constant, maar na een herstart is mn de eerste lijn wisselend. Van attaineble 28 naar 12, dan weer eens terug naar 28. Snr van 6 naar 7 en een keer 4. Profiel 17a, of 8 b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TD-er schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:27:

[...]

Je zou bijna denken dat de lijn even los was geweest :?
Dat kan wel eens gebeuren. Als een monteur een aansluiting in de buurt moet hebben maar niet goed telt kan het zijn dat 'ie dus de verkeerde verbinding los trekt. Gelukkig beseffen de meeste monteurs zich dat en herstellen ze het vervolgens ook weer netjes :)
fmrama schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:58:
Op de tweede lijn blijft het aardig constant, maar na een herstart is mn de eerste lijn wisselend. Van attaineble 28 naar 12, dan weer eens terug naar 28. Snr van 6 naar 7 en een keer 4. Profiel 17a, of 8 b.
Als je echt effectief problemen merkt een keer je provider bellen... misschien moet de lijn eens nagemeten worden (isolatieweerstand, capaciteit (nF)). Wellicht is dit aderpaar niet 100% meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 08-01-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Wildfire schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Dat kan wel eens gebeuren. Als een monteur een aansluiting in de buurt moet hebben maar niet goed telt kan het zijn dat 'ie dus de verkeerde verbinding los trekt. Gelukkig beseffen de meeste monteurs zich dat en herstellen ze het vervolgens ook weer netjes :)

[...]

Als je echt effectief problemen merkt een keer je provider bellen... misschien moet de lijn eens nagemeten worden (isolatieweerstand, capaciteit (nF)). Wellicht is dit aderpaar niet 100% meer.
Xs4all weet ervan. Er is al eerder 3 kpn ers geweest. En een gideoner. Ik heb een supportdata naar avm gestuurd. Ik wacht effe af wat daar uitkomt. Dan gaat het weer terug naar xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wildfire schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:23:
[...]

[...]
Werken die monteurs ook op zondagochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TD-er schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:02:
[...]

Werken die monteurs ook op zondagochtend?
Dat dan weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
auto660 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Hebben die een forum? Nooit geweten, ik baseer mijn ervaringen dan ook op de huidige FritzBox die we hier hebben, en prima werkt. Ik zal mij er eens over inlezen, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat een beetje ervaring geen kwaad kan met een slechte modemrouter.
De kwaliteit van de 7581 is de enige reden dat het ingeslapen xs4all forum weer springlevend is geworden. Ik heb de mijne ook sinds begin december, al 2 stuks versleten. De 1e crashte al tijdens de installatie, en moest ik mbv van een ouderwetse bedrade telefoon middels een code resetten. Daarna deed ie het wel, maar de dect functie is zeer nukkig en onbetrouwbaar. Ook herstarts of wegvallende VDSL verbinding komen dagelijks voor, waarbij alle dect verbindingen niet hersteld worden. Na overleg met AVM kreeg ik van xs4all een andere.

De 2e heeft zich 1 week netjes gedragen en begon pas dezelfde kuren te vertonen nadat ik mijn oude 7369 op de post had gedaan :X

Nu ben ik in afwachting van een nieuw 7369, dus terug bij af.

Als ik betere wifi wil zal ik zelf een 7490 moeten kopen. Ik heb het angstige vermoeden dat daar straks op teruggekeken zal worden als de laatste goede Fritz!box.

[ Voor 9% gewijzigd door guido66 op 09-01-2017 09:44 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
DiedB schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:59:
Pff, op een paar steden na zijn vrijwel alle upgrades van Q1 2017 (een stuk of 300-400) een volledig jaar opgeschoven, naar Q1 2018. Lijkt er echt op dat je niet kunt vertrouwen op een datum tenzij het concreter wordt dan een kwartaal (en dan nog, geen touw aan vast te knopen).

Kan je inschatten welk deel van de KVD's al geüpdatet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Tele2 is blijkbaar bezig (pdf) klanten naar VULA over te zetten.

Weet iemand welk modem ze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

esky schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:01:
Tele2 is blijkbaar bezig (pdf) klanten naar VULA over te zetten.

Weet iemand welk modem ze gebruiken?
Dat is de Technicolor TG789bvn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
esky schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Hangt ervan af natuurlijk. Er staan heel veel KVD's in Nederland die niet op de planning staan voor een upgrade, maar dat kan natuurlijk nog komen. Schatting: ongeveer 10.000 KVD's die een upgrade hebben gehad. Ongeveer 3000 die op de planning staan voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
DiedB schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Hangt ervan af natuurlijk. Er staan heel veel KVD's in Nederland die niet op de planning staan voor een upgrade, maar dat kan natuurlijk nog komen. Schatting: ongeveer 10.000 KVD's die een upgrade hebben gehad. Ongeveer 3000 die op de planning staan voor een upgrade.
Mijn database kent zo'n ~7000-7500 KVDs die geüpgraded zijn. Bijna 3400 die een geplande upgrade hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
slaay schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Dat is de Technicolor TG789bvn.
Ik kom al veel van die modems tegen in kringloopwinkels. :P Kan ik dat modem ook gebruiken op oude adsl lijnen van Tele2? Die verrotte davolink van +10 jaar oud draait er nog steeds op.

Ow, ik bedoel een ander model

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1301486604.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 09-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

esky schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Hier zijn ook heel veel straten opeens van de planning gehaald, die stonden eerst op Q1 2017. Maar vrees dat die hetzelfde lot moeten ondergaan als mijn aansluiting, die rechtstreeks op de wijkcentrale zit en dus voorlopig geen VVDSL zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
[...]

Behalve de bekende klachten die op het XS4ALL forum staan heb ik ook een probleem op enkele IRC netwerken. Vooral freenode levert dagelijks ping timeouts op. Alsof bepaald TCP verkeer ergens verkeerd gaat of niet meer door komt waardoor ik mijn connectie verlies. Ik sta op het punt mijn oude FRITZ!Box weer aan te sluiten. Word er he-le-maal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
DiedB schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:59:

Viel mij ook op toen ik het nieuwe adres van m'n zus (gaat binnenkort verhuizen) checkte in fourstack. Er is nu VDSL met 38 Mbps, er zou VVDSL worden gesupport vanaf Q1 2017.

Wegen van KPN zijn ondoorgrondelijk zullen we maar zeggen. Op d'r huidige adres in Utrecht zit 100+/20 Mbps (XS4ALL basic, dus max 50 Mbps).

KPN is goed bezig, ook al omdat ze de uitrol van glasvezel on hold gezet hebben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
loekf2 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:20:
[...]
KPN is goed bezig, ook al omdat ze de uitrol van glasvezel on hold gezet hebben.
Iets met omzetdruk en kostenbesparing.

[Sarcasme]
Nu maar hopen dat ze zichzelf niet in de voet schieten en een te grote achterstand op de concurrentie krijgen.
[/Sarcasme]

Wat zou het fijn zijn als er echte concurrentie was, of zou VodafoneZiggo in dat gat kunnen springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Mijn Xs4All compact is verhuid naar het nieuwe adres. De wijkkast staat hier aan de overkant.
Fritzbox zegt 111.215 / 33.016 kbit/s, VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5), zonder pair bonding.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5956643701.png
Resultaat is aanzienlijk beter dan de vorige woning.
Alleen de download wordt gecapt blijkbaar en wat er over blijft voor de upload is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:19:
[...]

Ja, ik heb inderdaad in de v10 geen SIP server kunnen vinden, dus maar op deze manier opgelost.
Ik dacht trouwens dat KPN poort 5060 in de Experiabox had gereserveerd voor eigen VoIP service, maar ik kan deze port prima forwarden naar de ATA achter de Experiabox en gebruiken.
Ik heb laatste een oude Thomson 789vn Experiabox aangesloten en daar kan het blijkbaar nog wel. Ik zie allemaal dingen als *102# tot *109# in het sip gedeelte.

Vraag is of je nog zo'n oude modem wil gebruiken :P.

Ik heb deze laatst in een kringloop gekocht voor 50 cent. Ding hang ik binnenkort even bij mijn opa en oma op, dat modem stoort wat ze nu hebben en doet geeneens VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
krakendmodem schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Ik heb laatste een oude Thomson 789vn Experiabox aangesloten en daar kan het blijkbaar nog wel. Ik zie allemaal dingen als *102# tot *109# in het sip gedeelte.

Vraag is of je nog zo'n oude modem wil gebruiken :P.

Ik heb deze laatst in een kringloop gekocht voor 50 cent. Ding hang ik binnenkort even bij mijn opa en oma op, dat modem stoort wat ze nu hebben en doet geeneens VDSL.
Als die ze nu hebben geen VDSL doet (a la ARV7519, ST780 of SX551/2) dan kan je die zonder problemen om laten ruilen. Maar eigenlijk boeit het helemaal niet of het modem VDSL ondersteunt want als je VDSL afneemt wordt het modem gecheckt en omgeruild. Al helemaal als het Vectoring VDSL betreft.
Verder is de 789vn totaal geen verbetereing tov de ARV7519 of ST780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RobinF schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Als die ze nu hebben geen VDSL doet (a la ARV7519, ST780 of SX551/2) dan kan je die zonder problemen om laten ruilen. Maar eigenlijk boeit het helemaal niet of het modem VDSL ondersteunt want als je VDSL afneemt wordt het modem gecheckt en omgeruild. Al helemaal als het Vectoring VDSL betreft.
Verder is de 789vn totaal geen verbetereing tov de ARV7519 of ST780.
7519,

Punt is dat ze eerst wel een 789vn hebben gehad en die was veel beter dan het oude kreng wat ze nu hebben hangen.

Van deze ARV7519 is de WiFi waardeloos, staat nu op WiFi G only aangezien N niet stabiel te krijgen is. Ook traint de DSL lijn niet meer op de volle 8Mb in, terwijl de 789vn dat makkelijk deed.

VDSL hebben ze niet, vanwege afstand tot de wijkcentrale en nieuwste VDSL kast staat alsnog op 2km afstand.

Heb KPN al gebeld maar die willen hem pas omwisselen als die helemaal niks meer doet. Kwam dit modem dus toevallig tegen en voor 50 cent bespaard me dit veel tijd om nog naar KPN te bellen. In de winkel gaven ze namelijk aan dat ze in de winkel namelijk niet meer zo snel nieuwe modems mogen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Maak maar even een topic aan op het KPN Forum en die ARV7519 wordt omgewisseld. Deze wordt niet meer ondersteund (net als de TG789vn).

Als je in die 789vn houdt en die ARV omwisselt kan je alsnog kiezen welke je gaat gebruiken.
Pagina: 1 ... 32 ... 77 Laatste