Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

We zijn dan bijna 11 maanden verder, maar 2 januari wordt BVVDSL aangesloten
Ben benieuwd naar de uiteindelijke snelheid. In mijn oude situatie zat fourstack er ook aardig naast:
Oude situatie: Fourstack 26Mbit/1300m, werkelijk 45Mbit/972m
De nieuwe KVD staat nu in mijn straat op z'n 550m (rechte straat). Fourstack geeft nu: 40Mbit/962m, Vraag me dus af of die lijnlengte nu weer niet klopt met als gevolg de fourstack waarde.
Anyway m'n oude snelheid terug x 2 is al mooi meegenomen.
Eens even kijken naar een mogelijke overstap. Heb ik bij XS4all ook kans op 60 mbit upload of is dat alleen KPN voorlopig? Ik heb nu specifiek het 300/30 abbonement bij Ziggo, alleen maar voor die 30 mbit upload

[ Voor 24% gewijzigd door Denizz op 12-12-2016 18:25 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
[ Voor 32% gewijzigd door RobinF op 12-12-2016 23:19 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Hier is -alleen door wisseling van FB7340 => 7581- de attainable rate van 54 naar 64 Mbps gegaan op 1 lijn. De 2e lijn gaat morgen aangesloten worden, dan hopen dat dit de snelheid op de eerste lijn niet weer teveel drukt.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Als in het isra punt de twee aansluitingen al gemaakt zijn, kan het zijn dat je geen kpn er ziet. Dat was bij mij het geval, ik zag plots dat de twee actief waren. Er was alleen in de straatkast omgezet.TD-er schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:16:
Best kans dat je met het nieuwe modem (Fritzbox 7581) ook nog wat extra krijgt tov. je huidige attainable snelheid.
Hier is -alleen door wisseling van FB7340 => 7581- de attainable rate van 54 naar 64 Mbps gegaan op 1 lijn. De 2e lijn gaat morgen aangesloten worden, dan hopen dat dit de snelheid op de eerste lijn niet weer teveel drukt.
Bij een 7340 en 7360 verschilt het op onze aansluiting ongeveer 10Mbit met een ZTE modem.
Weet je toevallig ook welke Experiaboxen?HvanderT schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:47:
Ik merk wel dat sommige experiaboxen een beter dsl chipset hebben dan een Fritzbox. Verschilt soms bijna 10Mbit attainable.
Bij een 7340 en 7360 verschilt het op onze aansluiting ongeveer 10Mbit met een ZTE modem.
Zit al jaren op me tweakdsl 25/3 abbo en begin toch een beetje tegen de limieten aan te lopen.
Fourstack meld me ook precies wat ik haal en daar is al een tijd weinig verandering in (alle adressen in de omgeving max 30Mbit met VDSL2) Postcode 2034BP
Met modem (Zyxel 2602) staat in Bridge mode met een Opnsense firewall erachter, dit werkt prima en zeer stabiel. Overweeg om over te stappen op ziggo naar een 150/15, dit moet volgens mij wel een grote sprong voorwaarts zijn (zeker de upload is nu krap). Bij buren is de ziggo snelheid super en stabiel zover ik kan nagaan.
Zouden jullie de stap nemen, of nog even geduld?
[ Voor 0% gewijzigd door Infern0 op 15-12-2016 11:44 . Reden: spelling ]
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
............................................................................................................
Aanfraag voor de FRITZ!Box 7369 int. met Ticket-ID xxxxx
*snip* (AVM Support)
15 dec. 11:05 CET
Goedendag meneer xxxxxx,
een nieuwe firmware wordt niet meer verwacht voor dit model,
zodat het profiel Telfort met FTTH voorhanden is.
[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 28-12-2023 17:48 . Reden: Namen verwijderd op verzoek ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
H220n (v7)Pilovali schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:59:
[...]
Weet je toevallig ook welke Experiaboxen?
V9 en v10. Allemaal zte modems
De V8 is een ramp
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 15-12-2016 12:19 ]
Ik heb de V8 en ik zit momenteel op 32 Mbps attainable (620 meter van de centrale). Denk je dat als ik flink ga zeuren bij Telfort, en een v10 krijg dat het dan beter/slechter is?HvanderT schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:18:
[...]
H220n (v7)
V9 en v10. Allemaal zte modems
De V8 is een ramp
Die zijn er dus niet.fmrama schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:29:
[...]
Als in het isra punt de twee aansluitingen al gemaakt zijn, kan het zijn dat je geen kpn er ziet. Dat was bij mij het geval, ik zag plots dat de twee actief waren. Er was alleen in de straatkast omgezet.
Ik heb wel een oude 4-polige aansluiting zitten, maar geen idee eigenlijk of wit en oranje aangesloten zijn daarop.
Ik heb geen idee of het bij jou beter is. Bij mij was de combinatie DSLAM - V8 niet goed. Lage lijnsnelheid en klapperende lijn. V9 erop en de lijn is superstabiel en snel.Pilovali schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:48:
[...]
Ik heb de V8 en ik zit momenteel op 32 Mbps attainable (620 meter van de centrale). Denk je dat als ik flink ga zeuren bij Telfort, en een v10 krijg dat het dan beter/slechter is?
Ik zou het gewoon proberen. Of desnoods onder het bellen die V8 even resetten en zeuren om een nieuwe.
Ik zit overigens op iets van 560 meter van de wijkcentrale en krijg 50/10 binnen op een lijn die 80/15 aankan.
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 15-12-2016 21:00 ]
Dit zijn trouwens mijn waardes:

Dit haal ik bekabeld:

Dit zegt Netco:

PQCC:

Nee, aangezien je niet op VVDSL zit en dit bij jou ik niet beschikbaar is zal je niet veel hoger meer komen dan je huidige waarde, gewoon overstappen op glas.
Ik heb nog een 'oud' Telfort abonnement, en als ik overstap naar glas wordt het een stuk duurder. Maar, in de toekomst ga ik zekers overstappen!Speedmaster schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:00:
[...]
Nee, aangezien je niet op VVDSL zit en dit bij jou ik niet beschikbaar is zal je niet veel hoger meer komen dan je huidige waarde, gewoon overstappen op glas.
Je zou ook bij NLEx kunnen kijken. 100mbps op koper voor 30 pm, weet alleen niet of zij ook pairbonding aanbieden.Pilovali schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:24:
[...]
Ik heb nog een 'oud' Telfort abonnement, en als ik overstap naar glas wordt het een stuk duurder. Maar, in de toekomst ga ik zekers overstappen!
heeft iemand misschien ervaring met dit Zyxel SBG3500-N modem ?
met name de pairbonding?
Als m'n modem nu intraint op 31 Mbps down, is er no-way dat ik 100 Mbps ga halen op koperosmanov schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:44:
[...]
Je zou ook bij NLEx kunnen kijken. 100mbps op koper voor 30 pm, weet alleen niet of zij ook pairbonding aanbieden.

Wel met bonding, maar dan moet je er alsnog naar je lijn gekeken worden, dit is wel laag voor 600 meter. Op 1200 meter kreeg ik zelfs nog 36mb binnen.Pilovali schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:40:
[...]
Als m'n modem nu intraint op 31 Mbps down, is er no-way dat ik 100 Mbps ga halen op koper
Als ik nu pair-bonding had, trainde de modem in op misschien 65 Mbps down en ~40 Mbps up. KPN en Telfort hadden al een paar keer gekeken naar de lijn, maar die zeggen dat alles perfect is en het puur komt door afstandHvanderT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:54:
[...]
Wel met bonding, maar dan moet je er alsnog naar je lijn gekeken worden, dit is wel laag voor 600 meter. Op 1200 meter kreeg ik zelfs nog 36mb binnen.

https://zakelijkforum.kpn...heden-op-koper-vplus-8645
40mb up? Zit je op een Wijkcentrale of zo'n nieuwe kast?Pilovali schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:02:
[...]
Als ik nu pair-bonding had, trainde de modem in op misschien 65 Mbps down en ~40 Mbps up. KPN en Telfort hadden al een paar keer gekeken naar de lijn, maar die zeggen dat alles perfect is en het puur komt door afstand
De attainable is nu zo'n 22 Mbps up (zie ook dit plaatje). Met pair-bonding wordt het meestal verdubbeld, dus vandaar dat ik 40 Mbps up zei.HvanderT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:13:
[...]
40mb up? Zit je op een Wijkcentrale of zo'n nieuwe kast?
Ik zit rechtstreeks aangesloten op de telefooncentrale 'Klazienaveen-Centrum (Kla-C)'.
EDIT: Dit is trouwens een foto van de buitenkant van de centrale.
[ Voor 10% gewijzigd door Pilovali op 16-12-2016 11:53 ]
Helaas dan. VDSL-CO is max 10 Mbit. Bij pairbonding krijg je dan 2x een upload van 5.Pilovali schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:40:
[...]
De attainable is nu zo'n 22 Mbps up (zie ook dit plaatje). Met pair-bonding wordt het meestal verdubbeld, dus vandaar dat ik 40 Mbps up zei.
Ik zit rechtstreeks aangesloten op de telefooncentrale 'Klazienaveen-Centrum (Kla-C)'.
Uhm... maar, ik heb Telfort, die bieden geen pairbonding aan en ik heb 10 Mbps up (22 attainable).B2 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:51:
[...]
Helaas dan. VDSL-CO is max 10 Mbit. Bij pairbonding krijg je dan 2x een upload van 5.
Telfort dan niet, maar ook al zou je KPN of XS4all nemen welke wel pairbonding aanbieden blijft het 10Mbit, maar dan verdeeld over de lijnen.Pilovali schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:54:
[...]
Uhm... maar, ik heb Telfort, die bieden geen pairbonding aan en ik heb 10 Mbps up (22 attainable).
Dus die 20/20 up/down met XS4ALL Basic Compact in mijn vorige woning was toch een kadootje? De monteur die ik gisteren sprak zei ook "onmogelijk", maar toch had ik het, zonder pair bondingB2 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:04:
[...]
Telfort dan niet, maar ook al zou je KPN of XS4all nemen welke wel pairbonding aanbieden blijft het 10Mbit, maar dan verdeeld over de lijnen.
Huidige woning met hetzelfde abbo: ↓ 33,0 Mbit/s ↑ 3,4 Mbit/s
Dit is overigens wel begrensd zo te zien, OOkla speedtest: 18.22/3.27Mbps
[ Voor 14% gewijzigd door Ploink op 16-12-2016 16:05 ]
Dan had je waarschijnlijk VVDSLPloink schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:40:
[...]
Dus die 20/20 up/down met XS4ALL Basic in mijn vorige woning was toch een kadootje? De monteur die ik gisteren sprak zei ook "onmogelijk", maar toch had ik het, zonder pair bonding
Huidige woning met hetzelfde abbo: ↓ 33,0 Mbit/s ↑ 3,4 Mbit/s
Dit is overigens wel begrensd zo te zien, OOkla speedtest: 18.22/3.27Mbps
"VDSL2 55 Mbit/s" zegt fourstack, doet dat Vectoring?
[ Voor 58% gewijzigd door Ploink op 16-12-2016 13:28 ]
Zou kunnen. Staan er meerdere distributiepunten?Ploink schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:27:
[...]
"VDSL2 55 Mbit/s" zegt fourstack, doet dat Vectoring?
Maar los daar van is er denk ik iets anders aan de hand als Fourstack 55 aangeeft, je abonnement 30 is en je maar 20 haalt. Ik ben dan ook benieuwd naar de DSL waarden van je modem.
[ Voor 33% gewijzigd door RobinF op 16-12-2016 14:01 ]
RobinF schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:00:
[...]
Zou kunnen. Staan er meerdere distributiepunten?
Ik bedoel Compact niet Basic abbo, dus die is afgeknepen op 20 denk ik.Maar los daar van is er denk ik iets anders aan de hand als Fourstack 55 aangeeft, je abonnement 30 is en je maar 20 haalt. Ik ben dan ook benieuwd naar de DSL waarden van je modem.
[ Voor 45% gewijzigd door Ploink op 16-12-2016 16:10 ]

Ik zit op 940 meter en haal amper 34 Mbit....HvanderT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:54:
[...]
Wel met bonding, maar dan moet je er alsnog naar je lijn gekeken worden, dit is wel laag voor 600 meter. Op 1200 meter kreeg ik zelfs nog 36mb binnen.
Nee, je attainable rate is genoeg op de 100Mbit te halen, sterker nog, je modem haalt de 100Mbit makkelijk. Dit lijkt dus iets in je interne netwerk te zijn of in je test.ffk schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:06:
Na jarenlang bij Ziggo te hebben gezeten, omdat via de telefoonlijn alleen maar 6mbit beschikbaar was, zit ik sinds vandaag bij NLE. Hier wordt geadverteerd met een snelheid van 100/10. Wat mij meteen na de installatie opviel, was dat de uploadsnelheid veel hoger is, namelijk 30 megabit. De downloadsnelheid bleek later, zelfs bekabeld, niet hoger te komen dan ongeveer 50. Kan het zo zijn dat NLE de downloadsnelheid knijpt? Hier zijn enkele waardes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde probleem maar ik las net deze post op hun forum.ffk schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:06:
Na jarenlang bij Ziggo te hebben gezeten, omdat via de telefoonlijn alleen maar 6mbit beschikbaar was, zit ik sinds vandaag bij NLE. Hier wordt geadverteerd met een snelheid van 100/10. Wat mij meteen na de installatie opviel, was dat de uploadsnelheid veel hoger is, namelijk 30 megabit. De downloadsnelheid bleek later, zelfs bekabeld, niet hoger te komen dan ongeveer 50. Kan het zo zijn dat NLE de downloadsnelheid knijpt? Hier zijn enkele waardes:
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar sommige mensen hadden al 100mbit en nu ineens 50mbit na de overstap dus of dit wel klopt is een tweede vraag.
Maar een dikke duim voor de technische uitleg voor de kenners. Dat zouden meer providers mogen doen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat kan ik helaas bevestigen.B2 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:51:
[...]
Helaas dan. VDSL-CO is max 10 Mbit. Bij pairbonding krijg je dan 2x een upload van 5.
Tot vanmorgen had ik 10 Mbps upload op 1 VDSL lijn en nu heb ik 2x 5.5 Mbps.
Dit via XS4all op een oude nummercentrale.
1
2
3
| Receive dir. Send dir. Attainable throughput kbit/s 53230 48845 22126 20145 Current throughput kbit/s 45688 42524 5550 5550 |
De lijnen zijn nog aan het intrainen volgens mij, want die 2e lijn was zonet nog anders.
En beide lijnen hebben volgens mij invloed op elkaar (of het is de nieuwe aansluiting aan de muur), want de attainable down op lijn 1 was gister nog 64Mbps down.
KPN zou hier echt snel wat voor moeten verzinnen, de aanslutingen vanuit de CO blijven achter bij VVDSL. Mijn download zal door de afstand niet heel veel hoger worden (max 110Mbit denk ik of zo), maar de upload kan minimaal naar 30Mbit, misschien zelfs wel 40.TD-er schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:19:
[...]
Dat kan ik helaas bevestigen.
Tot vanmorgen had ik 10 Mbps upload op 1 VDSL lijn en nu heb ik 2x 5.5 Mbps.
Dit via XS4all op een oude nummercentrale.
Maar helemaal mee eens dat de upload-limiet wel weg mag vallen.
Trouwens de IP-TV optie werkt wel heel erg goed
Niet alle aderpaartjes zijn gelijk.HvanderT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:22:
Ik zit hier met attainable up van 15mb, terwijl de buren over de 20 gaan met een enkele lijn. Geen idee hoe dat kan.
Mwah, hun attainable down is dan weer 70Mb down, die van mij is 82
Jammer van CO grens van 50Mb
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Goeiemorgen, 222 / 33 op een enkel paar. Jammer dat er niet wat meer technische details zijn, zoals afstand e.d.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ja, ik heb inderdaad in de v10 geen SIP server kunnen vinden, dus maar op deze manier opgelost.HvanderT schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:00:
Kabeltje naar je Ata doen
Ik dacht trouwens dat KPN poort 5060 in de Experiabox had gereserveerd voor eigen VoIP service, maar ik kan deze port prima forwarden naar de ATA achter de Experiabox en gebruiken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Hopelijk vergeten ze niet de CO klanten met het testen van nieuwe technieken...qless schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:50:
[...]
Goeiemorgen, 222 / 33 op een enkel paar. Jammer dat er niet wat meer technische details zijn, zoals afstand e.d.
Dich bis echt unne foëzen haas
Dat ligt niet aan KPN maar aan de andere operators met eigen apparatuur in de CO. Zolang die nog lijnen blijven leveren met ADSL of VDSL kan KPN haar Vectoring niet aanzetten en blijf je dus bij 50 Mbit steken. Daar is VULA voor bedacht waarbij andere operators hun eigen switches en Dslams verlaten en alles via de KPN Dslam gaan leveren. En dan is het storingsverhaal ook voorbij.slaay schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:22:
[...]
Hopelijk vergeten ze niet de CO klanten met het testen van nieuwe technieken...
Maar ja... dan moeten ze wel meewerken.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Lijkt me dat KPN hier ook wel actief in kan (en moet gaan) sturen? Maximaal 50Mbit naar een klant is niet meer iets van 2017..Barre73 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:01:
[...]
Dat ligt niet aan KPN maar aan de andere operators met eigen apparatuur in de CO. Zolang die nog lijnen blijven leveren met ADSL of VDSL kan KPN haar Vectoring niet aanzetten en blijf je dus bij 50 Mbit steken. Daar is VULA voor bedacht waarbij andere operators hun eigen switches en Dslams verlaten en alles via de KPN Dslam gaan leveren. En dan is het storingsverhaal ook voorbij.
Maar ja... dan moeten ze wel meewerken.
50 Mbit is anders voor 80% van de huishoudens meer dan genoeg. Dat je betaald voor bijvoorbeeld 100 en je krijgt maar 50 is natuurlijk een ander verhaal.B2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:10:
[...]
Lijkt me dat KPN hier ook wel actief in kan (en moet gaan) sturen? Maximaal 50Mbit naar een klant is niet meer iets van 2017..
ACM, regulering, misbruik van macht.... moeilijk, moeilijk.B2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:10:
[...]
Lijkt me dat KPN hier ook wel actief in kan (en moet gaan) sturen? Maximaal 50Mbit naar een klant is niet meer iets van 2017..
https://vvdsl.diederik.it/map
Vraag me af hoe accuraat de data is. In sommige steden staan kasten er dubbel op. Mensen die zin hebben om het te reviewen? Ik wil er wel een stukje community input in bouwen.
Van mijn dorp staat er bijvoorbeeld alleen maar de AAA-kast op, maar er zijn nog 4 andere kasten. Ik heb al een vermoeden waar mijn AAD-kast staat, maar weet het niet honderd procent zeker.DiedB schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:29:
Vraag me af hoe accuraat de data is. In sommige steden staan kasten er dubbel op. Mensen die zin hebben om het te reviewen? Ik wil er wel een stukje community input in bouwen.
Even een heel simpel stukje input: Ik kon niet meer uitzoomen op een laptop zonder multitouch.DiedB schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:29:
Zo te zien is de kaart compleet nu:
Kan je de knoppen daarvoor toevoegen? - toets werkte ook, dat was echter een gok
De kasten die ik ken staan goed op de kaart. Het stipje staat bij het huis wat het dichtst bij de KPN kast staat.DiedB schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:29:
Ach, ziggo verkoopt ook nog steeds 40/4 abonnenten, dus zo erg is het nou ook weer niet.B2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:10:
[...]
KPN en andere providers leveren ook nog steeds 20Mb pakketten. En eerlijk gezegd is 20Mb voor de meeste huishoudens ook wel genoeg.
Voor mij wel, ik stream alleen maar en download amper meer grote bestanden. Die 50Mb hebben omdat mijn broertjes nog wel eens stevig internetten, en dan stopte het streamen dus wel
Kpn zou gewoon moeten zorgen dat elke klant minimaal met minimaal 30Mb kan downloaden op elke locatie in Nederland via een mix van DSL en 4G zonder die belachelijke datalimiet. Dan heeft iedereen gewoon "snel" internet zonder te hoeven wachten op een filmpje om te laden.
[ Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 19-12-2016 20:25 ]
Hoeveel kasten heb je nu?DiedB schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:29:
Mijn database telt op dit moment 24.912 kasten (uitgezonderd de 1360(?) wijkcentrales) waarbij ik volgensmij nog enkele mis (totaal zo'n 6MiB). Ik ben op dit moment bezig om de webscraper iets te verbeteren en dan kan ik weer verder met mijn webinterface ('k liep tegen wat "problemen" aan waarbij het (nu nog) makkelijker was de scraper aan te passen).
Wel zie ik "fake" kasten die op een niet bestaande(?) postcode staan met huisnummer 0 en daardoor volgens Fourstack eerst wel bestaan maar vervolgens kan ik die niet opvragen en krijg ik van andere API's geen of verkeerde resultaten terug omdat ik een postcode invul die niet bestaat. Dit heb ik inmiddels opgelost.
Wat mij op viel is dat er straatkasten zijn waar DSL niet leverbaar is
Hoe zit dat met limieten van Mapbox (qua aantal keren dat je kaart laat zien)? Kom je daar in de buurt? Persoonlijk ging mijn voorkeur uit naar andere kaarten maar OpenStreetMaps icm Leaflet gaat niet werken (te veel CPU verbruik voor client en server met 24000 kasten) en Maps kent limieten waarbij ik v.z.i.w. niet kan zeggen "Zet de kaart maar uit als ik zo'n limiet raak".
Of ik zou moeten snoeien in de weergave en alleen per gebied kasten weergeven, maar dat ik vind ik niet zo fijn vanuit de gebruiker.
EDIT: Mis je toevallig alle kasten in Amsterdam?
Met 20/2 op een buitenring zal je 30/30 krijgen en persoonlijk kan ik het daar best goed mee redden hoor!HvanderT schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:18:
[...]
Ach, ziggo verkoopt ook nog steeds 40/4 abonnenten, dus zo erg is het nou ook weer niet.
KPN en andere providers leveren ook nog steeds 20Mb pakketten. En eerlijk gezegd is 20Mb voor de meeste huishoudens ook wel genoeg.
Voor mij wel, ik stream alleen maar en download amper meer grote bestanden. Die 50Mb hebben omdat mijn broertjes nog wel eens stevig internetten, en dan stopte het streamen dus wel
Kpn zou gewoon moeten zorgen dat elke klant minimaal met minimaal 30Mb kan downloaden op elke locatie in Nederland via een mix van DSL en 4G zonder die belachelijke datalimiet. Dan heeft iedereen gewoon "snel" internet zonder te hoeven wachten op een filmpje om te laden.
Dit is groot en deels omdat de kasten geen eigen huis nummer hebben maar omdat de kast het huisnummer en postcode van het dichtstbijzijnde(?) huis krijgt. Vervolgens vraagt DiedB (en ik ook btw maar op een andere manier) de locatie van die postcode en huisnummer op.Starck schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:53:
[...]
De kasten die ik ken staan goed op de kaart. Het stipje staat bij het huis wat het dichtst bij de KPN kast staat.
En soms levert dit wat problemen op, bijvoorbeeld als KPN huisnummer 0 op een kast plakt. Dan geven de meeste API's een error terug of minder accurate data.
Hoe weet je dat deze AAD heet? Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe ik aan namen van kabelverdelers kom.ffk schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:39:
[...]
Van mijn dorp staat er bijvoorbeeld alleen maar de AAA-kast op, maar er zijn nog 4 andere kasten. Ik heb al een vermoeden waar mijn AAD-kast staat, maar weet het niet honderd procent zeker.
[ Voor 57% gewijzigd door RobinF op 19-12-2016 20:44 ]
Jammer genoeg kom ik ook klanten tegen die nog op ADSL1 zitten en dus 8/1 hebben.. Wel retestabiel en surfen voelt vlot aan.
Welk dorp woon je ? Want ik ben in al die jaren dat ik voor kpn werk nog nooit een kvd tegengekomen die 3 letters hadden.ffk schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:39:
[...]
Van mijn dorp staat er bijvoorbeeld alleen maar de AAA-kast op, maar er zijn nog 4 andere kasten. Ik heb al een vermoeden waar mijn AAD-kast staat, maar weet het niet honderd procent zeker.
Kdm (nummercentrale), Kdm-AAA Kdm-AAA2, Kdm-AAC, Kdm-AAD, Kdm-AAE.
Ik zie heel veel niet op de kaart staan.
Interessant, maar ik kan bevestigen dat deze niet compleet is, ik mis sowieso nieuwe (voedende) kasten die gepland staan.DiedB schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:29:
Jij werkt met de Kanvas benaming (koper naam) zoals iedereen buiten, de 3 letterige kasten zijn de glas benamingen van geactiveerde kasten (bijv. Asd-AAA, let ook op hoe die naam niet meer gekoppeld is aan een specifiek CGB). Ok, er zijn een handje vol uitzonderingen in bijvoorbeeld Asd waar er ook koper benamingen met 3 letters (bijv. Asd-C-AAA (puur een voorbeeld, ik weet niet of deze daadwerkelijk bestaat)) omdat de 2 letterige varianten allemaal bezet waren, maar dit word zoveel mogelijk voorkomen omdat het ook weer wat problemen met zich mee brengt.Jan-man schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:21:
[...]
Welk dorp woon je ? Want ik ben in al die jaren dat ik voor kpn werk nog nooit een kvd tegengekomen die 3 letters hadden.
[ Voor 44% gewijzigd door SECURITEH op 20-12-2016 00:45 ]
Ik mis in ieder geval de kast waar ik op aangesloten ben. Waar kan de feedback heen?DiedB schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:29:
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
30Mb als minimum is veel te weinig. Daar kun je 1 4K stream in kwijt, maar geen 2. Hier tik ik met met gemak nu al de 40/50 aan als alle gezinsleden tv kijken/netflixen ed. Het ouderwets downloaden van bestanden zal wel afnemen, maar streaming snoept in verhouding meer op.HvanderT schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:18:
[...]
Ach, ziggo verkoopt ook nog steeds 40/4 abonnenten, dus zo erg is het nou ook weer niet.
Er is natuurlijk altijd een groep die wat meer nodig heeft.
- De site netco-fpi-info.fourstack.nl geeft aan max 5 Mbit/s (upgrade in Q3 2017 naar 90Mbit/s)
- Ik heb geen koperaansluiting of glasvezel in mijn meterkast, alleen coax
Anders zou je een Beldbudget abonnement kunnen nemen á 12.50 euro per maand. Wellicht is dit goedkoper dan de aansluiting via mijnaansluiting
https://www.kpn.com/bellen/abonnementen.htm
It ain't stupid if it works!
Dan is inderdaad een belbudget oplossing beter, dan hebben ze dit voor je aan te leggen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zal ook eens contact opnemen met de projectontwikkelaar en aannemer.
Bij XS4ALL hebben ze het over 2Mbit/s download en 640Kbit/s upload. Komt redelijk overeen met Fourstack. Daar wordt je dus niet blij van.
Maar op de bestelpagina van KPN hebben ze het over tot 60Mbit/s download en 6Mbit/s upload.
Wat een verschil. Overigens het huis 50m verder (2931AB 4) heeft volgens XS4ALL 100Mbit/s en 22Mbit/s download en upload.
Mis hier ook wat kasten in 5161. Huidige en toekomstige KVD waarop ik word aangesloten.DiedB schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:29:
Ik denk dat je er overheen hebt gekeken, die 60/6 is het snelheidspakket wat je kunt kiezen, daar net boven staat de verwachte snelheid op jouw postcode die gelijk is aan fourstack.Ynnoz schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:17:
Zit even te kijken naar de verwachte snelheid op adres 2931AG 128.
Bij XS4ALL hebben ze het over 2Mbit/s download en 640Kbit/s upload. Komt redelijk overeen met Fourstack. Daar wordt je dus niet blij van.
Maar op de bestelpagina van KPN hebben ze het over tot 60Mbit/s download en 6Mbit/s upload.
Wat een verschil. Overigens het huis 50m verder (2931AB 4) heeft volgens XS4ALL 100Mbit/s en 22Mbit/s download en upload.

128 zit nog op de centrale aangesloten.Ynnoz schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:17:
Volgens PQCC:
Nummer 4 zit op een verdeelkast met VDSL, dus 100 Mbit<DeliverableProduct Network="Sni-F" Technology="Adsl2_Pots" CanShare="Pots" OrderableDownKbps="6145" DistributionPoint="Kmpn-C" Tv="false" OrderableUpKbps="1025" />
Als ik dat adres op de bestelpagina van KPN intik krijg ik te zien dat TV niet leverbaar is (behalve met Digitenne) en het internetpakket is (tot) 20/2.Ynnoz schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:17:
En dat laatste is ook alleen maar omdat er geen kleiner pakket is. Dus volgens mij heeft KPN ook de goede info hoor. Niet dat je daar vrolijk van wordt maar de info klopt wel.
Dat pakket zal dan wel weer extra opties hebben zoals Spotify. Aan de snelheid zal niks veranderen nee. Dan die je Internet 20Mb aan te vinken en ging er volgens mij dan 5 euro pm van af.Ynnoz schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:17:
Dit is de reden dat fourstack 2Mbit/s aangeeftfmrama schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:30:
Is 2931AG 128 wel het juiste technische adres. Bij fourstack staat dat het geen correct kanvas adres is. Ms ooit vernummert?
[ Voor 67% gewijzigd door RobinF op 23-12-2016 15:12 ]
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Als ik in de BAG kijk is dit een bestaand huisnummer en een pand uit 1956. Ik denk niet dat het omgenummerd is maar ik geloof wel dat het niet in Kanvas staat (dus geen aansluiting heeft). Vandaar de Kanvasmelding.RobinF schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:10:
Volgens Wholesale is 200Mbit/s over DSL vanaf maart af te nemen (bij hun). Hopen dat providers dan ook snel met pakketten aankomen die 200Mbit/s doen
[...]
Dit is de reden dat fourstack 2Mbit/s aangeeft
Dus dit geeft helemaal een vreemde situatie. Dan zou je b.w.v.s. een nieuwe aanvraag moeten doen als er echt niks zit.
Misschien via het KPN forum aan Webcare vragen of zij iets kunnen laten uitzoeken, als er wel een ISRA punt zit. Want dan is deze op de een of andere manier uit Kanvas verdwenen. En dat hoort niet...
Overigens kunnen de buren aan beide kanten tussen de 75 en de 100 Mbit krijgen dus dat deel is in ieder geval geregeld...
Jouw link naar de Wholesale pagina geeft niks aan over 200 Mbit over VDSL hoor. Dat gaat alleen over de beschikbaarheid van WEAS etc.. Dit gaat allemaal over zakelijke ethernetdiensten.RobinF schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:10:
Volgens Wholesale is 200Mbit/s over DSL vanaf maart af te nemen (bij hun). Hopen dat providers dan ook snel met pakketten aankomen die 200Mbit/s doen
[...]
Dit is de reden dat fourstack 2Mbit/s aangeeft
Maar je hebt stiekem toch gelijk. Vanaf 5 januari beschikbaar op XDSL: (tot) 200/60 voor 11,08 per maand (accessprijs)
Zie deze link.
Het gaat ook over WBA voor zo ver ik zie, of is dat niet hetzelfde WBA?Barre73 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:55:
[...]
Jouw link naar de Wholesale pagina geeft niks aan over 200 Mbit over VDSL hoor. Dat gaat alleen over de beschikbaarheid van WEAS etc.. Dit gaat allemaal over zakelijke ethernetdiensten.
Maar je hebt stiekem toch gelijk. Vanaf 5 januari beschikbaar op XDSL: (tot) 200/60 voor 11,08 per maand (accessprijs)
Zie deze link.
Verder lijkt me die 11,08 erg hoog in vergelijking met de andere prijzen.
[ Voor 8% gewijzigd door RobinF op 23-12-2016 17:37 ]
Ben benieuwd naar de hogere snelheden. Misschien gaan de 20/2 verbindingen ook in snelheid omhoog (die nu 30/10 zijn).
Dat gaat over WBA point-to-point. Dat is inderdaad de zakelijke manier die veel meer garanties geeft maar ook duurder is.RobinF schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:36:
[...]
Het gaat ook over WBA voor zo ver ik zie, of is dat niet hetzelfde WBA?
Verder lijkt me die 11,08 erg hoog in vergelijking met de andere prijzen.
Die prijs voor 200/60 is relatief hoog omdat dat nu nog geleverd moet worden met 2 lijnen. Bonding dus. Als VPlus in de toekomst breed beschikbaar is verwacht ik dat dat lager zal worden. Of op een andere manier geprijsd wordt of zo,
Jup, dan staat er achter bonding ook de haalbare snelheid.tiguan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:45:
Hoe weet je of bonding mogelijk is? Staat dat aangegeven op fourstack?
[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 23-12-2016 19:17 ]
Nog beter, maar de vraag is of KPN dit dan ook zelf gaat aanbieden.[Maar je hebt stiekem toch gelijk. Vanaf 5 januari beschikbaar op XDSL: (tot) 200/60 voor 11,08 per maand (accessprijs)
Kun je als klant vanaf 5 januari 2017 bij KPN een abonnement van 200/60Mbit/s afnemen?
VDSL is al jaren beschikbaar. Daarna heeft kpn vectoring toegevoegd (VVDSL), en het laatste jaar bonding.tiguan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:16:
Ok, dus bonding is bij mij gewoon niet mogelijk? Maar VDSL wel.
Aan de code van de centrale waar je lijn op aangesloten zit kan je meestal wel afleiden of je al aan een vvdsl centrale hangt.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 23-12-2016 19:25 ]
Daarnaast klopt de fourstack database ook niet altijd. Soms geeft deze aan dat bonding niet mogelijk is, terwijl het deur verder wel te verkrijgbaar is volgens fourstack.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 23-12-2016 19:34 ]
Internet heb ik inmiddels aan de praat met een ander modem (Draytek 130). De PPPoE verbinding wordt opgebouwd door een Mikrotik router die achter het modem hangt.
Nu heb ik ook bellen van Tele2, dus het zou leuk zijn om dat ook aan de praat te krijgen zonder het TG789 modem te hoeven gebruiken. Tijd dus om wireshark aan te slingeren:

Telefonie loopt trouwens over VLAN 33.
In het SIP blok is gemakkelijk de SIP server en het voip-account te vinden. Nu alleen nog het password zien te achterhalen (dat is encrypted, dus gaat nog lastig worden).
Zijn er mensen die telefonie van Tele2 op een ander modem toevallig al aan de praat hebben?
Dat wil niet automatisch zeggen dat Fourstack dus niet klopt.job schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:34:
VDSL of VVDSL?
Daarnaast klopt de fourstack database ook niet altijd. Soms geeft deze aan dat bonding niet mogelijk is, terwijl het deur verder wel te verkrijgbaar is volgens fourstack.
KPN zet levering ook gewoon dicht op een tweede ader als blijkt dat in het verleden die aderpaar gewoon niet goed functioneert.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Bonding is niet echt een techniek. Bonding betekent dat er twee aderparen van je woning naar de centrale/kast lopen die beide kunnen worden gebruikt en waarmee je snelheid dus verdubbeld wordt.tiguan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:26:
Ja VDSL is er sinds kort aangelegd. Vandaar dat ik 't raar vind dat er niet ook bonding beschikbaar is. Als je iets upgrade doe 't dan gelijk goed, denk ik zelf altijd.
Maar er zijn nou eenmaal een groot aantal woningen die maar 1 aderpaar hebben dat aangesloten is op de hoofdkabel, zal ik maar zeggen. Je gaat niet alsnog een heleboel kabels opnieuw leggen om dat mogelijk te maken. Dan zou je beter meteen glasvezel kunnen gaan leggen.
VDSL, VVDSL, VPlus. Dat zijn upgrades en die vinden plaats in de straatkast. Van straatkast naar woning wordt er niet geüpgraded.
Er staat nooit iets anders dan VDSL2. Aan de snelheid kan je opmaken of het Vectoring is of niet. Boven de 50 Mbit is het met Vectoring.tiguan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:36:
Ik zie alleen VDSL staan, dus dan zal VVDSL wel niet.
Voor sommige providers zijn er losse xDSL topics, problemen met die providers bij voorkeur bespreken in die topics:
- ~[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- ~[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26
- ~[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
- [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI
- ~[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
- ~[Oxxio] Ervaringen & Discussie
- ~[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2
- [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Check via Fourstack welke maximaal haalbare snelheid KPN aangeeft op jouw adres.