Hoe ziet dit er uit volgens jou? Zijn er dingen die je opvallen of ziet alles er "goed" uit?Wildfire schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:32:
[...]
5dB marge wil niet zeggen dat je lijn slecht is. 6dB is ook maar een bepaald minimum wat KPN ooit heeft bepaald.
Interleaving veroorzaakt ook enige vertraging op je lijn. Bij KPN-klanten kan ik de lijn nameten en ook daadwerkelijk zien hoeveel milliseconden vertraging het oplevert. Maar da's dus als je geen G.INP hebt maar de oudere iFEC juist hebt.
(nee, ik ga nu niet voor iedereen lijnen nameten, anders ga ik m'n werk iets teveel in m'n eigen tijd doen)

Betreft een lijntje die direct aan de nummercentrale Sht hangt, met een afstand van rond de 580 meter.
Sinds de laatste tijd is de attainable rate langzaam omhoog gegaan van 77Mb naar 82Mb. Ik denk dat dit komt doordat er minder aansluitingen lopen vanuit een nummercentrale en steeds meer over een buitenring.
We waren één van de eerste afnemers toen VDSL2 hier beschikbaar kwam, toen lag de attainable waarde op 95Mb down. De monteur was toen duidelijk onder de indruk. :):

Ergens in 2011/2012
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 31-10-2016 21:03 ]