Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #16

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 14:57
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het gekozen circuit. Alle circuits hebben een bepaalde effectiviteit voor bepaalde tests, weergegeven in sterren. 0 sterren is een erg ineffectieve test, terwijl je bij 5 sterren het maximale uit de testdag haalt. Daar betaal je echter wel voor: je moet rekenen op (500.000 * hoogst aantal sterren van het circuit) + (20% * de kosten van je suppliers bij elkaar). De totale kosten staan tevens onder het circuit vermeld.

De volgende mogelijkheden heb je om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voornamelijk voor lager gewicht)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen)
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden (lager dan very low (1.000) niet mogelijk).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Vrijwel elke test heeft ook negatieve gevolgen, die je zelf uit zult moeten vinden. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (afhankelijk van je leveranciers). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup en DRP (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 25 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Het valt aan te raden om voor de kwalificatie je auto te repareren, daarna is dit niet meer mogelijk. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Tevens heeft Tweaker robkamp een LiveRace-pagina gemaakt die gemakkelijk te bekijken is vanaf een PDA of mobiele telefoon. Het adres is: http://mobileraceviewer.nl.eu.org/

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup, DQP en DRP

Met ingang van seizoen 31 is de conversie van DQP naar DRP verwijderd. Er is slechts één waarde overgebleven en dat is de DRP. Deze werkt hetzelfde als de eerder bekende DQP.
Als je dus ergens nog DQP tegenkomt kan je dit lezen als DRP.

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht (goede marge)/donker (afgewezen marge) groene balken). Deze setup is niet per definitie gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs aan die van je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit.

DQP is nu DRP
DRP staat dus voor driver racing points. Elke coureur heeft bepaalde vaardigheden, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan. Echter, onder de 75% mag je zelfs als beginneling niet tevreden zijn! In de FAQ staat een uitgebreide uitleg over DRP, die ook in de handleiding te vinden is.

DQP -> DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

Met ingang van S31 is de conversie van DQP naar DRP verdwenen.

Money, money, money

Geld speelt een belangrijke rol in elk manager-spel. Zeker in de miljoenen-verslindende wereld die F1Time heet is een goed gevulde virtuele bankrekening een must. Het is echter geen garantie tot succes (zie bijvoorbeeld Toyota, die met een blanco cheque geen topteam kunnen worden/blijven).

Toch is het dus van belang om je financiele zaakjes op orde te hebben. Zowel op de lange als op de korte termijn. Het is daarom handig om dit (minimaal 1x bij het begin van een nieuw seizoen) bij te houden in excel. Denk daarbij aan de kosten van je complete staff, testen, je onderdelen maar ook aan de inkomsten die je krijgt van de F1T.I.A of van je sponsors. Van je budget zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden! Hieronder een aantal voorbeelden die door Tweakers zijn gemaakt:

- Balance sheet voor Class 3 door BM
- Balance sheet voor elke Class door Saev Google account nodig!
- Balance sheet voor Class 3 door SanderF1

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP DRP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.
Let op: Waar gesproken wordt over DQP mag je vanaf seizoen 31 DRP lezen. De omzetting van DQP naar DRP is dan ook niet meer nodig!

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0% DRP, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit een zeer karakteristiek circuit zoals Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een (vaak) heel afwijkende DRP distributie. Één tipje van de sluier voor Monaco: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design (ontwikkeling) van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Dit kan vanaf na de eerste race. Begin er op zijn laatst meteen na race 15 mee, anders kun je de onderhandelingen niet voltooien voor het eind van het seizoen.

Achter de DRP staat bij mij nog een getal, wat houd die in?
Dit is de DRPP (driver racing points potential) van je coureur. Het woord zegt het al: het is de potentiele DRP die je coureur maximaal kan halen na training op de hoofdvaardigheden.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je je wagen repareert voordat je aan de kwalificatie begint, daarna is dit niet meer mogelijk. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Als je nog geen test hebt gedaan tijdens dat raceweekend kun je dit onderaan de testpagina (onder de circuit/test keuze) vinden. Heb je al wel getest, dan staat het ontwikkelings/upgrade gedeelte bovenaan de testpagina. Let op, je hebt maar een beperkt aantal upgrades tot je beschikking, vermeld als "Revisions left [#]".

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Je coureur heeft echter ook een maximum vaardigheid (zie DRPP), dus op een gegeven moment zal het geen nut meer hebben om je coureur (op dat vlak) te trainen. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost (500.000 * maximaal aantal sterren van het gekozen circuit) + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een livery kiezen?
Tweakers F1Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 150 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Wellicht is het ook leuk als je met de speciale Tweakers-livery gaat rijden. Deze valt niet te missen wanneer je je ontwerp uitzoekt!

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je interesse hebben om mee te werken aan de vertaling, dan kan dat door een berichtje te sturen naar mij (Joss).

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 64 groepen). Elke groep heeft in de basis 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Er worden 2 races per week verreden. Vanaf seizoen 27 worden er races op maandag (c4), dinsdag (c1/c2/c3) en donderdag (c4) vrijdag (c1/c2/c3) gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! Op het moment van schrijven is Nederland het op één na grootste land in F1Time, komend vanaf een 11e positie voordat het gepromoot werd op GoT. De Nederlandse populatie is in een jaar tijd vertienvoudigd!

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel01: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62/dag)
Deel02: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30/dag)
Deel03: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63/dag)
Deel04: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40/dag)
Deel05: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel06: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel07: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34/dag)
Deel08: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8 (1000 posts in 35 dagen - 29/dag)
Deel09: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9 (1001 posts in 57 dagen - 18/dag)
Deel10: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10 (1000 posts in 38 dagen - 26/dag)
Deel11: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11 (1001 posts in 53 dagen - 19/dag)
Deel12: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12 (1000 posts in 72 dagen - 14/dag)
Deel13: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #13 (1000 posts in 46 dagen - 22/dag)
Deel14: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #14 (1005 posts in 64 dagen - 16/dag)
Deel15: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15 (1005 posts in 85 dagen - 12/dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

Polls en Stats
GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name - evt. doelstelling *

Class 1
Joss - Reggie Biemans - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Wes46 - Wesley Jonker - doelstelling s30 / s34
Dauthi - Marnix Borst - doelstelling s30 / s31

C2G1
JesterRace - Leander Mutsaers - doelstelling s30 / s31
andrestouwe - André van der Stouwe - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Jopster - Jos van Rijn - doelstelling s31 / s32 / s33 / s34
ruudonline - Ruud Oerlemans - doelstelling s33

C2G2
Zenit - Rob Hogenboom - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33 / s34
The_FrankO - Frank van Brandwijk - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
BM - Maykel Melis - doelstelling s30 / s31 / s33
JPS Racing - Marc de Boer -
Black Sparrow - Rens Götz -
Sleepie - Hans Matthijssen - doelstelling s30 / s32 / s33
itsgreen - Thijs van der Tuin - doelstelling s30 / s31 / s32 / s34

C2G3
brid - Daniel van Brienen - doelstelling s30
Grrrrene - René Gerritsen - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33 / s34
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp - doelstelling s30 / s31 / s33
The_DoubleU - Willem Gerritsen doelstelling s31 / s32 / s33
SanderF1 - Sander Adams - doelstelling s30 / s31

C2G4
Requiem19 - Tim Mosmans - doelstelling s30 / s31 / s32
Casper84 - Casper Romkes - doelstelling s32 / s33
Nr. 9 - Bart Clauwaert - doelstelling s30 / s31

C3G1
kieknwatwort - Sjaak Lagewaard - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33 / s34
Darkasantion - Erik Millian Schöbel - doelstelling s34

C3G2
nvidia - Steven Keymolen - doelstelling s31 / s32 / s33 / s34
daffie51 - Ton de Jong - doelstelling s30

C3G3
Game Error - Stef Flierman -

C3G5
MRCL - Marcel Visscher - doelstelling s30 / s31 / s32

C3G7
Mags - Antoine Ijzerman - doelstelling / s34

C3G8
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig - doelstelling s31 / s32

C3G9
saev - Ronnie de Lang - doelstelling s30 / s31 / s32
henknap - Henk Nap - doelstelling s33

C3G10
Roeloffie - Jos Roelofs - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33

C3G11
GaMbiNo - Arnoud Douma - doelstelling s30 / s31
Dikkie - Nick Strating - doelstelling s33
kroketje - Randy Ruiterkamp - doelstelling s30 / s32 / s33

C3G12
robkamp - Rob Kamp - doelstelling s31 / s32
Rusty - Menno van Zanden - doelstelling s31 / [url=url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30271828#30271828]s32[/url] / s33

C3G12
arnax - Arno Natter -

C3G15
Whuzz - Douwe Gerritsen - doelstelling s32

C3G16
driekie - Driek Desmet *

C4G7
Richi E. - Richard Enthoven - doelstelling s34

C4G10
MikeVM - Michiel Vandepoel - doelstelling s34

C4G12
Angeloonie - Vincent Dinkela - doelstelling s30 / s33

C4G18
Ouwehandracing - Jeroen Ouwehand - doelstelling s33 / s34

C4G21
JazzVL - Vincent Lee -

C4G23
charops - Sacha van der Flier -

C4G28
Yisc - Sjoerd Rosdorff -

Inactive
Sempy - Peter Semper -
Argos - Jan Luyendijk -
DaffyD - Patrick de Jong -
Satch - Robbert de Boer -
TheInsomniac - Mark Harthoorn -
bixbom - Michael Venema -
Bluepanther - Bart Oudenampsen -
rpol - Ruud van de Pol -
Justin 2000 - Harold Iedema -
geepee - Ger Peeters -
Mr. Viper - Peter van Vendel
rammsteinfan - Kevin Weerman
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek
Marzman - Marcel Schaap
Flyby_Wire - Robert Kuipers
Ixion - Tim Dame
B-Force - Bart Rietveld
Sam - Sam Arink
jelle1978 - Jelle Bender
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof
Josephus - Joost Koelman
Kiff - Bart Olefs
vinnyb - Vincent Blanken
Game-Freak - Mark Biesma
-Sneak- - Bart Verbruggen
mhans - Hans van der Net
jnijs - Jeroen de Nijs
Hari-Bo - Harry Bos
michaeltb - Michael de Lange
floffert - Tom Leene
_avalanche_ - Jasper Thien
ritsjert - Richard wierenga
Gizmo4ever - Thary Drienhuizen
gerbennn - Gerben van der Stouwe

[ Voor 100% gewijzigd door Joss op 30-01-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
*** ! Tijd voor de end-of-season polls ! ***

Het seizoen is weer bijna voorbij, dus POLL-tijd!

Klik hier voor de uitslagen vorig seizoen.

Poll: Wat is je huidige gemiddelde design efficiency?
Te vinden op de Factory>Design pagina
< 60
60-62,5
62,5-65
65-67,5
67,5-70
70-72,5
72,5-75
> 75
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=321222&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is het huidige gewicht van je 10 design parts?
Te vinden op de Factory>Design pagina
< 280 kg
280-285 kg
285-290 kg
290-295 kg
295-300 kg
300-305 kg
305-310 kg
310-315 kg
315-320 kg
> 320 kg
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=321223&layout=6&sort=org

Poll: Hoeveel kosten de zes meest aangeschafte onderdelen jou?
De 6 meest gebruikte onderdelen zijn: brakes, electronics, frontwing, hydraulics, rearwing en suspension. Sorry, Casper ;)
< 1.10M
1.10-1.20M
1.20-1.30M
1.30-1.40M
1.40-1.50M
1.50-1.60M
1.60-1.70M
> 1.70M
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=321225&layout=6&sort=org

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 17-01-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vanaf race 6 heb ik dit hele seizoen niets anders gedaan dan mezelf voorbereiden op het volgende seizoen. Geen GB/Engine tests meer, alleen aero dus. Dat was ook wel nodig na m'n laatste seizoen C1 waarin ik niet genoeg geld had om te testen. Al met al ben ik behoorlijk tevreden over het resultaat qua ontwikkeling van de auto. Jammere is alleen dat vanaf race 7/8 de prestaties behoorlijk naar beneden zakten en er dus ook veel minder geld binnenkwam. Ik heb behoorlijk goede hoop om echt lekker in de top van C2G4 mee te kunnen draaien! Enige jammere is dat ik een nieuwe driver heb en dat ongetwijfeld op enkele circuits een ruk DRP gaat opleveren als het weer eens tegenzit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 18:41
Waar ik vorig seizoen nog onder de 1mill zat, ben ik er nu dik overheen gegaan :) Zit nu net onder de 1.4mill. Gelukkig zie je dat wel in de efficiency, die nu rond de 70 ligt. Mijn gewicht is wel 321kg, wat door mijn Suspension komt :p. Die is 20kg te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273984

Afgelopen seizoen ging redelijk, twee keer out of fuel was echter een smet op het seizoen. Het seizoen begonnen met een nieuwe coureur van 35 jaar oud, de man bleek echter een ontzettend snelle leerling. Van een drp van 331 naar 372 in 16 races stemde mij tevreden. DRP van scratch bleek met een gemiddelde van 98% ook wel goed te gaan.

Als ik kijk naar mijn doelstellingen zijn ze beide behaald:
Top 10, dat is gelukt met een 7de plaats.
Podium scoren, dat is afgelopen race gebeurd. :)

Voorbereiding op volgend seizoen was achteraf wat te vroeg begonnen, maar dat is het nadeel van de nieuwe testing methode je kan niet goed vooruit plannen. Daardoor zijn mijn aero levels hoger dan afgelopen seizoenen. Verder is mijn effiency een stuk omhoog gegaan, gewicht fractie omlaag alleen de kosten lopen iets uit de hand met 1,4 miljoen.

Volgend seizoen ga ik een poging wagen voor promotie met wat betere suppliers zou dat moeten lukken. Ook lopen de C3 contracten af en hopelijk valt er wat moois binnen te halen op de C2 markets.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 273984 op 17-01-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 18:11

Jopster

trotse papa x4

72,5 eff
288kg
1,27mil

Gewicht aardig onder controle kunnen houden en toch nog aardig in efficiency kunnen verbeteren. Maar ik heb dan ook een top designer. :) Al met al ben ik erg tevreden en er zit nog steeds rek in.

Nog volop in de race voor promotie en alles hangt van de laatste race af. Er zijn diverse scenarios mogelijk. Zo lang ik voor mijn concurrent eindig de komende race, dan ben ik zeker van promotie. Vallen we allebei uit, dan ben ik ook zeker. Eindig ik echter achter hem, dan haal ik het niet. Overal heb ik vrede mee, behalve als het lot bezegeld wordt door pech.

edit:
gemiddelde drp moest ik nog even berekenen, maar met 98,25% ben ik ook ruimschoots tevreden.

[ Voor 8% gewijzigd door Jopster op 17-01-2009 15:10 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Terugblik op doelstellingen voor Season 34:

Kampioenschap: Top 12 - Momenteel sta ik 12e dus dat is goed. Laatste race kan ik misschien (mits top 5 plaats), nog wat opschuiven.
Teamkampioenschap: P4 - Niet gelukt, maar niet erg, het levert immers niet zo veel geld op.
Cup kampioenschap: Kwartfinale - 1e ronde eruit mede door wat pech.
Snelste ronden in Q: 1 - Deze is binnen: 2 poles gepakt (Melbourne - Suzuka).
Snelste ronden in R: 1 - Jammer genoeg geen snelste ronde in race gereden, miste daarvoor wat de power van mn engine!
Punten: 30 - 30 punten is nog haalbaar maar dan moet ik er 6 pakken in de laatste race. Ik hoop toch goeie race te rijden en te verrassen.
Auto doorontwikkelen: Parts: 290,91 kg - Eff. 62.3 - Costs: 3 183 400 - Wagen is nog stukje beter geworden.
Sponsorpakket verbeteren: 3,841,102 - 2,754,192 - 229,222 - Minder mede door van C2 naar C3 te gaan.
Balans terug naar 60M krijgen - Zit nu aan 57 mln, dus met nog 1 race te gaan ga ik over de 60 mln gaan, doelstelling binnen.

Gemiddelde DRP: +94 % - 95 %, niet super maar voldoende om mijn doelstelling binnen te halen.
Goede designer en marketeer signen voor max. 2 mln. samen - Gelukt!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287347

Terugblik op doelstellingen voor Season 34:

Kampioenschap: Top 15 - Gelukt : 9e kan nog 7e worden
Teamkampioenschap: Top 5 - Gelukt : 2e , mede dankzij goede team-mate
Punten: 10 - Gelukt : 28, wou gewoon niet degraderen.
Balans : winst maken : amper gelukt, 0,5 milj winst ivm begin seizoen.
Gemiddelde DRP: +95 % - 96 %, Gelukt, maar laatste 3 tracks zijn nieuw voor me.
Nieuwe driver : denk een goeie gevonden te hebben.

Algemeen: veel tegenslagen gehad, 3x crash tijdens een top3 plaats en moeilijkheden gehad met bereken tyre-wear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

50.9 Eff
312 Kg
0.95 Miljoen

Terugblik op doelstellingen S34:

Doelstellingen:

-In C3 blijven dan maar,
niet gelukt, tenzij ik ineens top 6 rij, wat dus niet gebeurt
-Design over de 50 krijgen, terwijl het gewicht en de kosten verder omlaag gaan Gelukt, kosten zijn verder omloog, zoals het gewicht, en Eff is over 50.
-Kijken of af en toe puntje scoren mogelijk is Niet gelukt :P
-Balans gelijk houden. Gelukt, heb nu zelfs meer geld als in het begin, en sta er financieel veel beter voor
-Betere driver vinden asap! Heb nu een van 147, dus dat wordt niks. Gelukt, goeie jonge driver kunnen vinden met 192 DRP op dit moment :P .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Darkasantion schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:44:
-Betere driver vinden asap! Heb nu een van 147, dus dat wordt niks. Gelukt, goeie jonge driver kunnen vinden met 192 DRP op dit moment :P .
8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, da's niet een heel grote stap vooruit inderdaad: van 147 naar 192, da's voor C3 nog altijd wat magertjes.

Mijn doelstelling was promoveren naar C1 en met nog 1 race te gaan is dat nog niet 100% zeker, maar wel goed mogelijk. Er is maar 1 scenario waarin het mislukt en dat is als Remus Daniel Filionescu de laatste race wint en ik uitval cq. geen punten scoor (ohja, en de nummers 2 en 3 moeten ook nog genoeg punten scoren om mij in te halen, zodat ik 4e sta). Die uitkomst is enigszins onwaarschijnlijk omdat Remus Daniel al een hele tijd geen race meer heeft gewonnen. Kortom: komende race wordt heel spannend :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Hmm, doelstellingen..., zie dat die van mij niet vermeld staat in de OP. Het was een simpele, I quote: "survival, again..."

Simpel antwoord, doel gehaald. En eigelijk eenvoudiger dan verwacht. Ik verwachtte een seizoen met kansloos P12-P18 te rijden, maar dat heeft toch anders uitgepakt. En ondanks een waardeloze designer toch bijna 20KG van de parts af weten te halen, en m'n sponsors op weten te krikken van een 3,4M naar nu bijna 5M. Ik zie echter in de poll dat m'n gemiddelde design iets achter blijft(ruk, zie net een foutje, heb het van de repair pagina gehaald, bij design is het hoger, 70,1 , valt nog mee dus) De kosten blijven echter wel achter, 1,6M hier, die moeten nog lager, maar ja, je kan niet alles verwachten van een 55 designer....(wel el'cheapo)
Tot nu toe P15 met 7 punten, dat zijn er toch wel een paar meer dan dat ik verwacht had.

Wat ik overigens niet snap is dat er mensen zijn met een klap geld en goeie suppliers die kansloos degraderen. Ik begon het seizoen met 4,1M en eindig het seizoen zo rond de 6-8M, m.a.w. ik verdien geen klap, maar ik blijf wel in C2.

M'n doelstelling voor seizoen 35 is dus eigenlijk al wel weer bekend, survival... :P

oh ja, voor ik het vergeet, ik heb vertrouwen in m'n teamy, dus als er iemand is die volgend seizoen z'n plekkie wil innemen als teamy, hoor ik het graag... :P

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Grrrrrene schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:03:
Tsja, da's niet een heel grote stap vooruit inderdaad: van 147 naar 192, da's voor C3 nog altijd wat magertjes.

............
Klopt, maar op het moment van de aankoop had ik niet veel geld, maar wou wel een jonge goedkope driver, en omdat ik toen al wist dat het weer C4 was na S34, was het ook niet erg, daar kan hij volgend jaar lekker groeien. En verder is de DRP hoger, maar hij's niet helemaal fit ;) Volgend jaar dus zeker 240+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:31:
oh ja, voor ik het vergeet, ik heb vertrouwen in m'n teamy, dus als er iemand is die volgend seizoen z'n plekkie wil innemen als teamy, hoor ik het graag... :P
De druk, de druk...

Dus hoe dan ook zit ik zonder teamy volgend seizoen? :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:17:
[...]

De druk, de druk...

Dus hoe dan ook zit ik zonder teamy volgend seizoen? :)
Ach, je vindt er vanzelf wel 1 in C1... :P

Even iets heel anders, volgens mij word er op het griekse forum wel data gedeeld. Het valt me op dat een grote groep grieken systematisch het zelfde werken. Toch eens tijd voor een cursus grieks, of een vertaalproggie... :P

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
andrestouwe schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:31:
Ik hou me aanbevolen...
voor mij is promotie naar C2 zeker, logischerwijs kom ik in C2G1.
Ik heb nog nooit in C2 gereden, maar ik hoop in ieder geval punten te halen.

Mijn seizoensevaluatie komt na de laatste race. We moeten nog even een gevecht leveren voor de 2e plaats in het teamkampioenschap :P

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:35:
Even iets heel anders, volgens mij word er op het griekse forum wel data gedeeld. Het valt me op dat een grote groep grieken systematisch het zelfde werken. Toch eens tijd voor een cursus grieks, of een vertaalproggie... :P
Vertaalproggies genoeg. Iemand een link? :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273558

dit waren mijn doelstellingen voor seizoen 34

- klassering: top 5 ( gelukt : 5de geeindigd )
- team championship: top 3 ( gelukt : 1st geeindigd )
- minstens 5 podiums ( niet gelukt : 3 podiums gehaald )
- minstens 60 punten ( niet gelukt : net onder de 60 punten )
- eindigen qua geld hoe ik ben begonnen ( 30 M ) ( gelukt in de 40 M )
- iedere race testen en doorontwikkelen ( het eerste helft van seizoen gedaan )

dat was het zo'n beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258922

Poll: Hoeveel kosten de zes meest aangeschafte onderdelen jou?
De 6 meest gebruikte onderdelen zijn: brakes, electronics, frontwing, hydraulics, rearwing en suspension. Sorry, Casper ;)

:P

Met een 56 chassisspecialiserende designer, race1->nu->reset.
62,6->68,8->63,1 eff.
299.8->286,1->293,2 kg.
1.38->1.52->1.44 M.

Nu nog bezig met kosten van hydraulics dus daar mag nog wel 30k vanaf denk ik.
Mag niet klagen met het resultaat van zo'n designertje. Volgend seizoen idem maar dan 74-uurs. Dus met hetzelfde designschema moet ik wel weer een sprongetje kunnen maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249748

Jopster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:25:
[...]

Vertaalproggies genoeg. Iemand een link? :)
Kijk eens naar Babelfish alleen gaat die wel van grieks naar engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Anoniem: 249748 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:21:
Kijk eens naar Babelfish alleen gaat die wel van grieks naar engels.
Ja, dat weet ik wel. Link naar het forum bedoelde ik. :P

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 22:14
Spannende race voor mij morgen: Doordat de 'logische' 3e van het kampioenschap vorige race is uitgevallen sta ik nu plots 3e met 1 punt voor. Ik moet hem morgen achter mij houden en dan eindig ik top 3 in mijn eerste seizoen.

Ben benieuwd of ik het volgend seizoen zal overleven in C3.

Ik had geen formele doelstellingen, maar ga vrij zeker promoveren, heb veel aero getest en een kleine cashberg opgebouwd om volgend seizoen te proberen overleven dus ik ben tevreden. :-)

Denken jullie dat een driver met 235 DRP het kan halen in C3?

[ Voor 3% gewijzigd door AndrewF op 19-01-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
is het eigenlijk nodig om onderdelen te bouwen voor het volgende seizoen? of krijg je bij de start van het nieuwe seizoen nieuwe onderdelen?

damn weer een domme fout gemaakt, heb heel het seizoen gewerkt aan een nieuwe tank. En nu de laatste race en nog een goede kans om 3e (maybe zelfs2e, maar dat laatste is een erg kleine kans) te worden. Dus ik denk ik zet die nieuwe tank er in. Ben ik het vergeten voor de warmup erin te zetten.................. nu weet ik dus nog steeds niet wat dat ding nu verbuikt. Helaas pindakaas, nu moet ik beetje gokken en hopen dat het goed uitpakt

[ Voor 61% gewijzigd door jazzVL op 19-01-2009 02:29 ]

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

AndrewF schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:16:
Met de juiste testen en design kun je een aardig eind meekomen in C3.
jazzVL schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:07:
is het eigenlijk nodig om onderdelen te bouwen voor het volgende seizoen? of krijg je bij de start van het nieuwe seizoen nieuwe onderdelen?

damn weer een domme fout gemaakt, heb heel het seizoen gewerkt aan een nieuwe tank. En nu de laatste race en nog een goede kans om 3e (maybe zelfs2e, maar dat laatste is een erg kleine kans) te worden. Dus ik denk ik zet die nieuwe tank er in. Ben ik het vergeten voor de warmup erin te zetten.................. nu weet ik dus nog steeds niet wat dat ding nu verbuikt. Helaas pindakaas, nu moet ik beetje gokken en hopen dat het goed uitpakt
Je moet je onderdelen voor de laatste race bestellen. En maak je geen zorgen over je nieuwe fuel tank. Zal weinig uitmaken. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jopster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:46:
[...]

Ja, dat weet ik wel. Link naar het forum bedoelde ik. :P
http://www.vertaalmachine.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Jopster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 06:39:
[...]

Met de juiste testen en design kun je een aardig eind meekomen in C3.

[...]

Je moet je onderdelen voor de laatste race bestellen. En maak je geen zorgen over je nieuwe fuel tank. Zal weinig uitmaken. :)
ah ok, dacht misschien dat het niet hoefde, maar goed dat ik het dan toch gedaan heb. kans zit er goed in dat ik naar c3 ga, zou dan een niet al te goed begin zijn wanneer ik met crappy onderdelen zou gaan rijden.
maakt die fuel tank niet veel uit qua verbruik? had ik danbeter op het gewicht van dat ding moeten concentreren? ben nu van 50 of zo naar 66 eff gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Haha, je hebt niet echt gelezen, of wel? ;) Hij wil een link van het Griekse externe forum. De Griekse GoT zoekt ie dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

jazzVL schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:30:
ah ok, dacht misschien dat het niet hoefde, maar goed dat ik het dan toch gedaan heb. kans zit er goed in dat ik naar c3 ga, zou dan een niet al te goed begin zijn wanneer ik met crappy onderdelen zou gaan rijden.
maakt die fuel tank niet veel uit qua verbruik? had ik danbeter op het gewicht van dat ding moeten concentreren? ben nu van 50 of zo naar 66 eff gegaan.
Je moet doen wat jou het beste lijkt. ;) Qua verbruik scheelt het, voor zover ik heb kunnen constateren, niets of het is verwaarloosbaar.

Meer eff is altijd beter, maar gewicht is ook niet onbelangrijk. Je zal een goede verdeling moeten zien te vinden, maar dat weet je vast wel.
Joss schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:51:
[...]

Haha, je hebt niet echt gelezen, of wel? ;) Hij wil een link van het Griekse externe forum. De Griekse GoT zoekt ie dus :P
Dacht al dat het aan mij lag. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jopster op 19-01-2009 12:31 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Jopster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:30:
[...]

Je moet doen wat jou het beste lijkt. ;) Qua verbruik scheelt het, voor zover ik heb kunnen constateren, niets of het is verwaarloosbaar.

Meer eff is altijd beter, maar gewicht is ook niet onbelangrijk. Je zal een goede verdeling moeten zien te vinden, maar dat weet je vast wel.

[...]
ah jammer, maar ik heb de tijd wel besteed aan gewicht en eff en het minst aan ruimte en kosten. dit aangezien ik niet van plan ben om elke race een nieuwe tank te kopen :P dus an sich geen verkeerde keuzes gemaakt alleen jammer dat het effect op verbruik niet zo hoog zou zijn als ik had verwacht. Geen ramp iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Helaas door engine problemen geen C2 volgend seizoen. Wat mijn doelstelling ook niet was. Wel is het gelukt om zonder moeite een:
- 4e plek te behalen
- 3 races te winnen
- 6 podia
- 20mill bovenop mijn balance te krijgen(gaat nu richting de 110m)
- Teamkampioenschap winnen
- Goede sponsors binnenhalen

Volgend seizoen zal ik bezig moeten gaan met nieuwe designer/co-director. Ik denk dat ik mijn driver contract wel verleng. DRP ligt nu rond de 337 en hij kost maar 1.3mill.

Ook zal ik proberen te promoveren naar C2 zonder al teveel geld uit te geven. Ik zal dan wat Aerotests inruilen voor Engine tests dus zal niet echt geld verliezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2024
zou laatste race van het seizoen, ben benieuwd

sta 4de op de grid kan jammer genoeg de race niet live zien maarja dan vanaaf of morgen maar

Jazz Succes met de race alvast ik zie wel wat het is geworden, kijken of er nog mensen zien die gekke dingen gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:51:
[...]

oh ja.... zie het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220257

Zo promotie is zeker...ben 2e in het kampioenschap geworden, terwijl ik race 4 begon :D...de nr1 heeft al 5 seizoenen ervaring en een rijder van 260+DRP (mijne op 180+ atm), dus niet verkeerd dacht ik zo =D is kijken wat ik kan doen in C3... wil eerst maar is overleven denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
almo01 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:18:
zou laatste race van het seizoen, ben benieuwd

sta 4de op de grid kan jammer genoeg de race niet live zien maarja dan vanaaf of morgen maar

Jazz Succes met de race alvast ik zie wel wat het is geworden, kijken of er nog mensen zien die gekke dingen gaan proberen
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh moet niet gekker worden. 8)7 heb er dus die nieuwe tank erin gegooid met betere efficientie. maar zoals ik zie heb ik het niet getest in de warmup. dus ik doe toch maar het normale verbruik erin dan zit ik zeker goed zit ik nu oof 8)7
kan het idd zo zijn dat een tank met betere eff meer fuel gebruikt? dit is wel een erge miscalculatie. Maarja zoals eerder aangegeven maakt het voor promotie waarschijnlijk niks uit.
Almo01 succes met de verdere race. je gaat iig mij inhalen op de ranking:P naar 4e plaats ik ga dan naar 5e
beiden plaatsen wel genoeg voor c3.

*edit

hmmm kan het aan het weer liggen of zo? blijkbaar ben ik niet de enige oof en dan heb ik het niet over mensen die slechts 30 l erin gooien of mensen die net begonnen zijn.
nu al 3 mensen die normaal gesproken goed mee dingen naar een goeie plek oof zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door jazzVL op 19-01-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laatste race gedaan, 6de geeindigd

weet iemand hoeveel procent kans er is dat ik promoveer naar C3
ik sta 5de dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Anoniem: 273558 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:11:
weet iemand hoeveel procent kans er is dat ik promoveer naar C3 - ik sta 5de dit seizoen
90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

...maak daar maar 99,9% van....

Er zijn er behoorlijk wat inactief in C3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Was ook mn eerste reactie maar bon ;) Koos voor het iets veiligere antwoord.

Morgen rij ik zoals gezegd op Montreal. De Q laat toch al iets goed voorspellen.

code:
1
2
3
4
Ton de Jong            1:20.624      - 1 in Championship
Steven Keymolen        1:21.484      - 12 in Championship
Abdullah Kasapoglu  1:22.381      - 5 in Championship
Samer Bitar            1:22.391      - 8 in Championship

Toch grote verschillen als je weet dat hier mensen uit de top-10 staan. Verschillen zijn immers nooit zo groot geweest in mijn voordeel. Ik vermoed dat het komt door de strategie die ik zal toepassen. Q was immers 1mm regen dus ik met softs gereden terwijl zei met inters. Race start dan ook kletsnat en na 5 luttele ronden kom ik binnen om over te schakelen op softs. Wordt leuke race en mits Ton me wil voorbij laten zit misschien overwinning er nog in? Wie weet ....

Moest ik toch een mooie stek (2e ofzo) kunnen scoren wip ik nog in optimale omstandigheden van P12 naar P8. Zou dus nog iets moois aan vast kunnen zitten deze race. Laten we alvast maar duimen. Wie duimt er mee? ;)

[ Voor 74% gewijzigd door nvidia op 19-01-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andrestouwe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:51:
[...]

...maak daar maar 99,9% van....

Er zijn er behoorlijk wat inactief in C3...
beter ! ik wil graag promoveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 22:14
AndrewF schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:16:
Spannende race voor mij morgen: Doordat de 'logische' 3e van het kampioenschap vorige race is uitgevallen sta ik nu plots 3e met 1 punt voor. Ik moet hem morgen achter mij houden en dan eindig ik top 3 in mijn eerste seizoen.

Ben benieuwd of ik het volgend seizoen zal overleven in C3.

Ik had geen formele doelstellingen, maar ga vrij zeker promoveren, heb veel aero getest en een kleine cashberg opgebouwd om volgend seizoen te proberen overleven dus ik ben tevreden. :-)

Oooh yeah. Extreem spannende laatste race waar alles beslist werd in de laatste 3 laps: de logische 3e reed op kop met 39sec voorsprong op me maar blies zijn banden op terwijl ik de melding kreeg dat er rook uit mijn motor kwam. Laatste 2 laps ging ik 10s/lap tragen, maar heb toch nog de race gewonnen en dus ook de 3e plaats van het kampioenschap: ooh yeah :-) pole + race = €€€

Bring it on! (C3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
volgens mij gaan er best een hoop van ons hier naar c3, de volgende vraag hoeveel van ons blijven na het volgende seizoen nog in c3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 22:24
Nou laat ik me dan ook maar eens melden na een heel seizoen mee kijken en het spelletje een beetje door te krijgen.

Ben uiteindelijk 8e geworden in C4G18 (hoi Jeroen en Ronald :+)

Wel een erg leerzaam seizoen moet ik zeggen en heb erg veel zin in komend seizoen. Dit seizoen heb ik geen potten kunnen breken wat ook totaal niet de bedoeling was. Vooral veel leren en kijken hoe alles moest maar denk dat ik wel het één en ander goed door heb om komend seizoen met de subtop mee te kunnen. Heb ook totaal geen haast om hoger op te komen, doe het liever rustig en ga daarna een stapje omhoog dan dat ik een seizoen in C3 mee doe en daar keihard af ga.

Moet wel zeggen dat ik een erg leuke laatste race heb gehad, de eerst 13 rondes alleen maar stuivertje liggen wisselen met iemand anders:
1 Overtakes László Lukács
2 Overtakes László Lukács
3 Overtakes László Lukács
4 Overtakes László Lukács
5 Overtakes László Lukács
6 Overtakes László Lukács
7 Overtakes László Lukács
8 Overtakes László Lukács
9 Overtakes László Lukács
12 Overtakes László Lukács
13 Overtakes László Lukács
Enige wat ik over deze game kan zeggen, is dat ik eindelijk weer eens een leuk spel heb gevonden sinds jaren! Je moet in het begin even geduld hebben maar daarna wordt het echt leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jij bent dan toch ivo meisen of niet ??

maar t ging niet helemaal goed het seizoen voor jou heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Anoniem: 273558 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:23:
jij bent dan toch ivo of niet ??

maar t ging niet helemaal goed het seizoen voor jou heh
Yup, that's me :)

Nja ik kan niet zeggen dat ik echt lekker mee kon met de top (+2 sec of meer). Heb me ook niet echt gericht op anderen in het begin, heb meer gekeken naar hoe ik mezelf kon verbeteren en in het begin vooral een fatsoendelijke DRP krijgen...

Ben daarna pas een beetje naar de top gaan kijken maar dat was natuurlijk al veel te laat, amper ontwikkeld aan de auto en nooit getest. Dus heb gewoon op save gespeeld en lekker beetje de puntjes proberen te pakken in de laatste races wat anderen lieten liggen en dat is gelukt..

Mag niet klagen hoor, was nooit m`n doelstelling om echt te scoren dit seizoen dus ben wel tevreden, heb in ieder geval genoeg kennis opgedaan.

offtopic:
overigens was m`n doelstelling voor paludo en lukacs eindigen maar dat was behoorlijk makkelijk toen zij met de kerstdagen races lieten schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

BM

Moderator Spielerij
Het word tijd dat iemand Tadas eens een gigantische schop geeft, en die server d'rbij.
Wat een achterlijk traag hok hebben ze daar staan. Nu weer regelmatig >10 seconde voor een pagina opgebouwd is, en dan moet ie nog over de lijn ook.

Niet echt lekker P/W/Q zo

Edit: zie nu net dat mijn supporter is afgelopen. Daar komt voorlopig ook geen verlenging bij zo...

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 19-01-2009 20:50 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, 't is niet vooruit te branden :( Ben gewoon 5 minuten bezig geweest om in te loggen, Q-standings te checken en een rondje Q extra te doen :Z Gisteren had ik een "generated in 30+ sec" |:( Maar er is niks mis hoor, de server doet het goed en we moeten niet zeuren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Zo, de laatste van het seizoen... Tot nu toe 6e op de grid, maar ik verwacht nog een paar plekkies te zakken. Zal leuk worden om te zien wat de 6 uurs regel doet, 10 uur weten we het... :P

Voor teamy is het er op of er onder, hij staat nu op de 4e plek, maar zijn directe concurrenten voor P3 moeten nog...

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Eerlijk gezegd denk ik dat ik hier snelheid tekort kom. Maar we zullen het zien vanmiddag.

Suc6.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2024
jazzVL schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:54:
volgens mij gaan er best een hoop van ons hier naar c3, de volgende vraag hoeveel van ons blijven na het volgende seizoen nog in c3 :P
ik ga denk ook wel naar c3 maar ik wil daarna nog 1 seizoen terug naar c4,
1 keer een kampioenschap binnen halen en dan weer naar c3 en daar ook proberen te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 06:51:
Ja, 't is niet vooruit te branden :( Ben gewoon 5 minuten bezig geweest om in te loggen, Q-standings te checken en een rondje Q extra te doen :Z Gisteren had ik een "generated in 30+ sec" |:( Maar er is niks mis hoor, de server doet het goed en we moeten niet zeuren O-)
Nee, het komt door de verhuizing. Nee, er is extra geheugen ingebouwd. Nee, er was een stroomstoring.

Sorry maar al die dingen verklaren dus absoluut niet waarom sommige pagina's er soms minuten over doen om te laden (dat generated tijd is nog niet eens altijd de waarheid, want uberhaupt het opvragen van die pagina duurt soms al een extra minuut).

Ook als de website het bijna in zijn geheel normaal doet, zijn de /user.php pagina's altijd traaaaaag. Ik snap zelf niet wat daar achter kan zitten, maar ongetwijfeld ligt het niet alleen aan de server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249748

nvidia schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:55:
[...]

Was ook mn eerste reactie maar bon ;) Koos voor het iets veiligere antwoord.

Morgen rij ik zoals gezegd op Montreal. De Q laat toch al iets goed voorspellen.

code:
1
2
3
4
Ton de Jong            1:20.624      - 1 in Championship
Steven Keymolen        1:21.484      - 12 in Championship
Abdullah Kasapoglu  1:22.381      - 5 in Championship
Samer Bitar            1:22.391      - 8 in Championship

Toch grote verschillen als je weet dat hier mensen uit de top-10 staan. Verschillen zijn immers nooit zo groot geweest in mijn voordeel. Ik vermoed dat het komt door de strategie die ik zal toepassen. Q was immers 1mm regen dus ik met softs gereden terwijl zei met inters. Race start dan ook kletsnat en na 5 luttele ronden kom ik binnen om over te schakelen op softs. Wordt leuke race en mits Ton me wil voorbij laten zit misschien overwinning er nog in? Wie weet ....

Moest ik toch een mooie stek (2e ofzo) kunnen scoren wip ik nog in optimale omstandigheden van P12 naar P8. Zou dus nog iets moois aan vast kunnen zitten deze race. Laten we alvast maar duimen. Wie duimt er mee? ;)
Je weet steven jou laat ik altijd voorbij :O ( je weet wat er op de achterkant van de wagen staat ) *O*
En ik sta niet op de zelfde banden als jou en ik ga 2 ronde later naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Volgens mijn metingen is de bereikbaarheid van de server de afgelopen week wel OK.
de performance (het genereren van de pagina's dus) is inderdaad heel wisselend

DAILY UPTIME AND PERFORMANCE SUMMARY

f1time.com
----------------------------------------------------------------------
date uptime dns connect request ttfb ttlb

2009-01-19 100.00 0.198 0.352 0.352 1.071 1.071
2009-01-18 98.97 0.166 0.319 0.319 1.022 1.022
2009-01-17 100.00 0.173 0.326 0.326 1.036 1.036
2009-01-16 100.00 0.274 0.427 0.427 1.157 1.157
2009-01-15 100.00 0.248 0.402 0.402 1.118 1.118
2009-01-14 100.00 0.151 0.336 0.336 1.052 1.052
2009-01-13 100.00 0.122 0.276 0.276 1.001 1.010
2009-01-12 75.51 0.260 0.426 0.426 1.216 1.220
2009-01-11 93.94 0.156 0.298 0.298 1.004 1.004
2009-01-10 100.00 0.235 0.389 0.389 1.141 1.141
2009-01-09 100.00 0.150 0.303 0.303 1.048 1.048
2009-01-08 100.00 0.151 0.305 0.305 1.063 1.071
2009-01-07 97.94 0.237 0.416 0.416 1.156 1.156
2009-01-06 100.00 0.207 0.372 0.372 1.187 1.187

minimum 75.51 0.122 0.276 0.276 1.001 1.004
maximum 100.00 0.274 0.427 0.427 1.216 1.220
average 97.60 0.195 0.353 0.353 1.091 1.092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

BM

Moderator Spielerij
Kwam er gister NA de practise nog achter dat ik nog een mini update van m'n motor had staan. Was niet meer dan 5pk, maar toch. Jammer dat ik die niet meer kan gebruiken :)

Wel EINDELIJK weer een goeie DRP kunnen vinden (96%), na afgelopen races amper boven de 90 uitgekomen te zijn.
Momenteel 9/17. Hopelijk een top10 finish om het seizoen positief af te sluiten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wow, 'k sta met maar 3 rondjes Q nog steeds op pole. De concurrentie kon het tempo blijkbaar niet volgen, want ze staan allemaal op 4 Q-rondjes achter me, al zijn de verschillen klein (top5 _binnen_ 0.150s). Gelukkig is de ervaring dat ik tijdens de race sneller ben (relatief t.o.v. de anderen) dan in de Q, dus dat moet goedkomen. Maarja, die motor en GB he? Die moeten de eindstreep nog wel even halen :X De enige die NIET mag winnen staat nu 2e en dat baart me toch zorgen...

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 20-01-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Grrrrrene schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:59:
Wow, 'k sta met maar 3 rondjes Q nog steeds op pole. De concurrentie kon het tempo blijkbaar niet volgen, want ze staan allemaal op 4 Q-rondjes achter me, al zijn de verschillen klein (top5 _binnen_ 0.150s). Gelukkig is de ervaring dat ik tijdens de race sneller ben (relatief t.o.v. de anderen) dan in de Q, dus dat moet goedkomen. Maarja, die motor en GB he? Die moeten de eindstreep nog wel even halen :X De enige die NIET mag winnen staat nu 2e en dat baart me toch zorgen...
Heb vertrouwen .... Ik ga alvast voor je duimen en na je overwinning gaan we *O*

[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 20-01-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, na een overwinning ben ik superblij, maar als ik uitval met Remus Daniel op de 2e plek (en dan dus 1e) ga ik _HEEL_ hard balen. Zoals ik al zei: ik ben nu verre van safe en had liever Remus op de plek van Christian gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrrrene schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:10:
Ja, na een overwinning ben ik superblij, maar als ik uitval met Remus Daniel op de 2e plek (en dan dus 1e) ga ik _HEEL_ hard balen. Zoals ik al zei: ik ben nu verre van safe en had liever Remus op de plek van Christian gezien.
Wellicht staat ie op een stopje meer hè...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zou kunnen, maar ik vraag me af of een 4-stopper zou gaan werken. Waarom zou je dat doen? Op softs red je het niet lijkt me en op mediums kun je ook een 3-stopper doen die bijna gegarandeerd sneller is. Misschien een kortere eerste stint, daar hoop ik dan maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 10:36

The_DoubleU

Tweaker in München

Maak je geen zorgen Rene, als jij uitvalt dan zal ik er alles aan doen om 1ste te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik hou je eraan :+ Als Remus in rondje 1 uitvalt geeft me dat een heel gerustgesteld gevoel :+ 1 puntje is genoeg, 1tje maar. * Grrrrrene gaat vast duimen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

The_DoubleU schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:22:
Maak je geen zorgen Rene, als jij uitvalt dan zal ik er alles aan doen om 1ste te worden. :)
Als jullie 4-en uitvallen, zal ik er alles aan doen om tussen het puin door te winnen :+
Maarre, succes heren! Zal zeker voor jullie promotie duimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat was het adres voor de mobile race viewer ook alweer? Die in de startpost doet niet zoveel (meer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
http://mobileraceviewer.nl.eu.org/

[ Voor 11% gewijzigd door digital-IMEI op 20-01-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Thanx, dan klopt die in de startpost inderdaad niet. Joss! Ga 's aan 't werk :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Grrrrrene schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:27:
Thanx, dan klopt die in de startpost inderdaad niet. Joss! Ga 's aan 't werk :*
Sjonge sjonge sjonge, wat een kutrace. Lig ik eerste en wil ik in L19 komen pitten. Parkeert hij zich wel op haar rechte stuk op Montreal zeker. Was op hoogtuit 200m van de pitstraat. Wat een pech. Al tweede keer dit seizoen.... :? - was zeker een race om te winnen. Snelste strategie en snelheid maar ah het mag niet baten. Race over, season over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Nog een seizoentje C2 voor deze knaap. Kwam snelheid tekort zoals verwacht. Heb er echter geen problemen mee. Volgend seizoen een nieuwe coureur en wat experimenteren met staff. Kan het seizoen goed gebruiken om er aan te wennen. :)

Kijk er alweer naar uit. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Haha, yes yes yes, 1e plek in de race en het kampioenschap \o/ Op naar C1, samen met Willem Double_U Gerritsen :P

Team Gerritsen is nu al gevormd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Grrrrrene schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:42:
Haha, yes yes yes, 1e plek in de race en het kampioenschap \o/ Op naar C1, samen met Willem Double_U Gerritsen :P

Team Gerritsen is nu al gevormd :+
Beiden feli!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:37:
Nog een seizoentje C2 voor deze knaap. Kwam snelheid tekort zoals verwacht. Heb er echter geen problemen mee. Volgend seizoen een nieuwe coureur en wat experimenteren met staff. Kan het seizoen goed gebruiken om er aan te wennen. :)

Kijk er alweer naar uit. :)
Ellek nadeel heb z'n voordeel...., je hoeft niet op zoek naar een teamy..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog effe en in dan zitten er alleen nog maar nederlanders in C1 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:07:
[...]

Ellek nadeel heb z'n voordeel...., je hoeft niet op zoek naar een teamy..... :P
Scheelt weer inderdaad. :) Als je me nog wilt hebben natuurlijk. Je was zó zeker van je zaak... ;)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Mijn race in een notendop:
Blocked by Marc Groß (x 40)
69 Driver lost concentration for a second which caused a brief trip over the gravel. (Terug van 6 naar 8)
71 2.3 liters of fuel left

Jammer, voor een laatste race, had 6e MOETEN zijn en 4e kunnen worden zonder het geblok. Volgend seizoen wordt ws. mijn laatste in de C1.

Welkom René en Willem! Jammer voor Frank en Jos, volgende keer beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Oke dan, de seizoensevaluatie:

De doelstellingen voor C3G1 waren:

- klassering: top 3 (en dus promotie :9~ ) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (tweede)
- cup: finale Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png 2e ronde eruit door pech/stommiteit
- team championship: top 3 (afhankelijk van mijn teammaat ;) ) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png 3e
- minstens 3 races winnen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png 9 races gewonnen
- minstens 9 podiums Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png 12 podiums
- financieel max. 10 miljoen interen (exclusief bonussen) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png begin: 45M nu: 47M
- iedere race testen en doorontwikkelen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- vooral aero testen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png Aero eff. van 70 naar 87

Aan het begin van het seizoen dacht ik dat het een makkie zou worden: ik zag 2 echte concurrenten maar die hadden nauwelijks geld, dus ik dacht dat die wel zouden gaan sparen. Tot mijn schrik vormden ze samen een team en zij konden me als enige bijhouden de eerste paar races.
Ik had engine failures in race 5 en 7, en OOF in race 6, daardoor vloog ik uit de cup en werd het lastig om kampioen te worden.
Na nog wat foutjes (race 10: vergeten revs te zetten, race 12: OOF in de laatste ronde, race 14: verkeerde setup bij kwalificatie, en mislukt experiment met overtaking) ben ik blij uiteindelijk tweede te zijn geworden.
Uiteindelijk ben ik zeer tevreden over dit seizoen!

Ik ben klaar voor klasse 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Erg teleurstellend seizoen gehad. Als je naar het resultaat kijkt kun je vast denken dat het wel mee valt. Ben voornamelijk erg teleurgesteld. De rede?
- Eerste 2 races volledige auto afgeschreven door de rijder.
- Derde race, onderweg naar een podium plek, gearbox trouble (98% reliability) uiteindelijk 6de geworden
- Vierde race, snelheid niet op orde (vermoed dat andere een engine upgrade hebben), onderweg naar een p5. Met overtaking op 10 rij ik mijn voorvleugel eraf :'(

Vijfde race, eerste race zonder problemen, meteen pole, meteen overwinning, niemand die bij me in de buurt kwam. (nog steeds met de eerste Renault engine)

Uiteindelijke resultaat?
- op 2 punten C1 gemist
- op 5 seconde cup gemist

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Kroketje schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:09:
Helaas door engine problemen geen C2 volgend seizoen. Wat mijn doelstelling ook niet was. Wel is het gelukt om zonder moeite een:
- 3 races te winnen
Correctie: 4 races winnen :P De laatste race nipt gewonnen. Ik klaag niet hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Hoera!
Op naar C1!
Dit was mijn enige doelstelling, dus dat is binnen.
Het heeft me wel 16M gekost maar hopelijk krijg ik nog wat terug aan bonus tijdens de reset.

Doelstelling voor volgend seizoen is overleven en in C1 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het heeft je geld gekost? :o Ik heb juist een ruime 20M verdiend dit seizoen, nog zonder bonussen en tax enzo, want vergeet niet dat je per rondje cup 900k krijgt en (in jouw geval) 12M voor je 2e plek in het kampioenschap...

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 21-01-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:42

GaMbiNo

1337

Kroketje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:16:
[...]

Correctie: 4 races winnen :P De laatste race nipt gewonnen. Ik klaag niet hoor 8)
Feli. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Feli Willem en René! Ga ze maar mooi gekdraaien daar in C1 :p

Ga zelf voor de herstel optie denk ik komend seizoen: met flink goedkope suppliers, m'n kosten op parts terugdringen (en eff. op peil houden), nieuwe D &CD staff fixen voor een acceptabelen prijs...
Laat me denk ik maar weer een seizoentje zakken naar C3 wellicht... als ik zie hoe makkelijk de degradanten in C3G11 en 12 met goedkope suppliers terugpromoveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Feli promovendi en podia halers en kampioenen! Dat jullie het iedereen lastig mogen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@Luuk: voor je eigenwaarde is het toch echt leuker om in C2 te blijven en daar krachten op te bouwen. Ik heb dit seizoen ook zo'n 20M winst gedraaid en vorig seizoen een D en CD voor weinig getekend. Scheelt enorm kan ik je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:54:
@Luuk: voor je eigenwaarde is het toch echt leuker om in C2 te blijven en daar krachten op te bouwen. Ik heb dit seizoen ook zo'n 20M winst gedraaid en vorig seizoen een D en CD voor weinig getekend. Scheelt enorm kan ik je zeggen :)
Jup, als ik die goedkoop had kunnen hebben had dat me ook een 34 mln gescheelt afgelopen seizoen... :X
Maar goed, het is idd even afwegen tussen eigenwaarde en financiën... al kun je kennelijk ook met 0 punten in C2 blijven :? dus da's ook nog een optie... (maar met die nieuwe motivatieregeling voor C/CD weer minder)

M.a.w. De situatie door Tadas gecreëerd maakt dat eerst makkelijk een stapje terug doen naar C3 relatief véél te gunstig is dan knokken om te handhaven in C2...
Kan ie beter eerst een wat doen aan dat OOF... anders zou ik dat ook nog eens kunnen overwegen voor komend seizoen, aangezien ik qua werk toch redelijk druk ben en dan ff wat rust heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Grrrrrene schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:52:
Het heeft je geld gekost? :o Ik heb juist een ruime 20M verdiend dit seizoen, nog zonder bonussen en tax enzo, want vergeet niet dat je per rondje cup 900k krijgt en (in jouw geval) 12M voor je 2e plek in het kampioenschap...
Ja, mijn eind balans is 16M minder dan de start maar.....
- 2M heb ik aan mijn team genoot gegeven, via team offer, zodat die een kans maakte om dit seizoen te overleven.
- De kosten van mijn staf was tot 3/4 van het seizoen enorm, dit heb ik nu weer onder controle.
- Mijn suppliers waren iets duurder dan die van jouw, dus ook meer kosten met testen.
- Mijn fabriek weer wat groter gemaakt + extra onderdelen bestelt voor de laatste race zodat ik niet zoveel belasting hoef te betalen. Dit grapje kost me bijna 10M

Dus als de bonus komt, dan kom ik wel weer op 50 - 60M uit, en dat is een mooi bedrag om een seizoen mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe zat dat ook alweer met de factory? Het is interessant om direct de boel flink uit te breiden toch? Hoeveel verloor je ook alweer tijdens de reset? 10% van de grootte boven 120 ofzo? In de wiki staat alleen dat hij slinkt, maar niet hoeveel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Grrrrrene schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:32:
Hoe zat dat ook alweer met de factory? Het is interessant om direct de boel flink uit te breiden toch? Hoeveel verloor je ook alweer tijdens de reset? 10% van de grootte boven 120 ofzo? In de wiki staat alleen dat hij slinkt, maar niet hoeveel :/
Volgens mij 10% van de grootte boven de 100.

En we hadden ooit uitgerekend dat het gunstiger was om voor de belasting uit te breiden (tenzij je haast geen belasting betaalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
kieknwatwort schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:54:
Joss gaf in T#15 aan: 5% boven de 100...

[ Voor 27% gewijzigd door nvidia op 21-01-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:39:
[...]

Joss gaf in T#15 aan: 5% boven de 100...
En dat was fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Hoeveel is het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Als ik dat wist, had ik het in die post gezet :P Ik heb wel exacte nummer van voor en na reset, maar kan het verband nog even niet vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Naja, 'k heb van 135 naar 139 uitgebreid. Of het nu 20% over alles > 120 is of 10% over alles > 100, dat maakt dan weinig uit: ik zal op +/- 135 terugvallen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:52:
Naja, 'k heb van 135 naar 139 uitgebreid. Of het nu 20% over alles > 120 is of 10% over alles > 100, dat maakt dan weinig uit: ik zal op +/- 135 terugvallen :Y)
Ik denk misschien zelfs 136, gezien de trend bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282162

tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258922

Ik heb nu 135 factory space, dus als het 20% boven 120 is verlies ik 3, en bij 10% boven 100 verlies ik 3.5=4. Volgens mij kwam ik van 139 dus dat betekent 10% boven 100. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 258922 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:25:
Ik heb nu 135 factory space, dus als het 20% boven 120 is verlies ik 3, en bij 10% boven 100 verlies ik 3.5=4. Volgens mij kwam ik van 139 dus dat betekent 10% boven 100. :)
Bij deze bevestig ik het dan maar. 10% van alles boven de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

kieknwatwort schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:54:
[...]

En we hadden ooit uitgerekend dat het gunstiger was om voor de belasting uit te breiden (tenzij je haast geen belasting betaalt)
Welke belasting :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Alleen wanneer je 20M of meer in kas hebt.

Lees er hier meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:42:
[...]

Lees er hier meer over.
Al een paar seizoenen geen last meer van gehad... :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Joss schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:42:
[...]

Lees er hier meer over.
Geen last van dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Armoedzaaiers O-)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste