Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:53
www.F1TIME.com

b
Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten zijn 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen) + 20% van de totale kosten van je suppliers. Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voor lager gewicht, iets betrouwbaarder)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen (?))
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden (lager dan very low (1.000) niet mogelijk).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Vrijwel elke test heeft ook negatieve gevolgen, die je zelf uit zult moeten vinden. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup en DRP (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 25 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Het valt aan te raden om voor de kwalificatie je auto te repareren, daarna is dit niet meer mogelijk. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Tevens heeft Tweaker robkamp een LiveRace-pagina gemaakt die gemakkelijk te bekijken is vanaf een PDA of mobiele telefoon. Het adres is: http://simpleraceviewer.nl.eu.org/

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup, DQP en DRP

Met ingang van seizoen 31 is de conversie van DQP naar DRP verwijderd. Er is slechts één waarde overgebleven en dat is de DRP. Deze werkt hetzelfde als de eerder bekende DQP.
Als je dus ergens nog DQP tegenkomt kan je dit lezen als DRP.

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht (goede marge)/donker (afgewezen marge) groene balken). Deze setup is niet per definitie gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs aan die van je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit.

DQP is nu DRP
DRP staat dus voor driver racing points. Elke coureur heeft bepaalde vaardigheden, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan. Echter, onder de 75% mag je zelfs als beginneling niet tevreden zijn! In de FAQ staat een uitgebreide uitleg over DRP, die ook in de handleiding te vinden is.

DQP -> DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

Met ingang van S31 is de conversie van DQP naar DRP verdwenen.

Money, money, money

Geld speelt een belangrijke rol in elk manager-spel. Zeker in de miljoenen-verslindende wereld die F1Time heet is een goed gevulde virtuele bankrekening een must. Het is echter geen garantie tot succes (zie bijvoorbeeld Toyota, die met een blanco cheque geen topteam kunnen worden/blijven).

Toch is het dus van belang om je financiele zaakjes op orde te hebben. Zowel op de lange als op de korte termijn. Het is daarom handig om dit (minimaal 1x bij het begin van een nieuw seizoen) bij te houden in excel. Denk daarbij aan de kosten van je complete staff, testen, je onderdelen maar ook aan de inkomsten die je krijgt van de F1T.I.A of van je sponsors. Van je budget zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden! Hieronder een aantal voorbeelden die door Tweakers zijn gemaakt:

- Balance sheet voor Class 3 door BM
- Balance sheet voor elke Class door Saev Google account nodig!
- Balance sheet voor Class 3 door SanderF1

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP DRP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.
Let op: Waar gesproken wordt over DQP mag je vanaf seizoen 31 DRP lezen. De omzetting van DQP naar DRP is dan ook niet meer nodig!

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0% DRP, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit een zeer karakteristiek circuit zoals Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een (vaak) heel afwijkende DRP distributie. Één tipje van de sluier voor Monaco: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design (ontwikkeling) van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Achter de DRP staat bij mij nog een getal, wat houd die in?
Dit is de DRPP (driver racing points potential) van je coureur. Het woord zegt het al: het is de potentiele DRP die je coureur maximaal kan halen na training op de hoofdvaardigheden.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je je wagen repareert voordat je aan de kwalificatie begint, daarna is dit niet meer mogelijk. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Je coureur heeft echter ook een maximum vaardigheid (zie DRPP), dus op een gegeven moment zal het geen nut meer hebben om je coureur (op dat vlak) te trainen. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een livery kiezen?
Tweakers F1Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 150 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Wellicht is het ook leuk als je met de speciale Tweakers-livery gaat rijden. Deze valt niet te missen wanneer je je ontwerp uitzoekt!

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je interesse hebben om mee te werken aan de vertaling, dan kan dat door een berichtje te sturen naar mij (Joss).

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 64 groepen). Elke groep heeft in de basis 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Er worden 2 races per week verreden. Vanaf seizoen 27 worden er races op maandag (c4), dinsdag (c1/c2/c3) en donderdag (c4) vrijdag (c1/c2/c3) gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! Op het moment van schrijven is Nederland het op één na grootste land in F1Time, komend vanaf een 11e positie voordat het gepromoot werd op GoT. De Nederlandse populatie is in een jaar tijd vertienvoudigd!

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel01: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62/dag)
Deel02: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30/dag)
Deel03: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63/dag)
Deel04: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40/dag)
Deel05: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel06: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel07: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34/dag)
Deel08: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8 (1000 posts in 35 dagen - 29/dag)
Deel09: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9 (1001 posts in 57 dagen - 18/dag)
Deel10: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10 (1000 posts in 38 dagen - 26/dag)
Deel11: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11 (1001 posts in 53 dagen - 19/dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

Polls en Stats
GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name - evt. doelstelling *

Class1
Casper84 - Casper Romkes - doelstelling s32
Requiem19 - Tim Mosmans - doelstelling s30 / s31 / s32
Dauthi - Marnix Borst - doelstelling s30 / s31
Joss - Reggie Biemans - doelstelling s30 / s31 / s32

C2G1
Wes46 - Wesley Jonker - doelstelling s30
JesterRace - Leander Mutsaers - doelstelling s30 / s31
andrestouwe - André van der Stouwe - doelstelling s30 / s31 / s32

C2G2
Sempy - Peter Semper - doelstelling s30 / s31
Zenit - Rob Hogenboom - doelstelling s30 / s31 / s32
The_FrankO - Frank van Brandwijk - doelstelling s30 / s31 / s32
MRCL - Marcel Visscher - doelstelling s30 / s31 / s32
Argos - Jan Luyendijk

C2G3
Bluepanther - Bart Oudenampsen - doelstelling s30 / s31 / s32
brid - Daniel van Brienen - doelstelling s30
Grrrrene - René Gerritsen - doelstelling s30 / s31 / s32
GaMbiNo - Arnoud Douma - doelstelling s30 / s31
Roeloffie - Jos Roelofs - doelstelling s30 / s31 / s32

C2G4
Nr. 9 - Bart Clauwaert - doelstelling s30 / s31

C3G1
kieknwatwort - Sjaak Lagewaard - doelstelling s30 / s31 / s32
Angeloonie - Vincent Dinkela - doelstelling s30

C3G2
geepee - Ger Peeters
daffie51 - Ton de Jong - doelstelling s30

C3G3
Jopster - Jos van Rijn - doelstelling s31

C3G4
nvidia - Steven Keymolen - doelstelling s31 / s32
DaffyD - Patrick de Jong - doelstelling s30

C3G5
Black Sparrow - Rens Götz

C3G6
Sleepie - Hans Matthijssen - doelstelling s30 / s32
BM - Maykel Melis - doelstelling s30 / s31
Rusty - Menno van Zanden - doelstelling s31 / s32

C3G7
itsgreen - Thijs van der Tuin - doelstelling s30 / s31 / s32

C3G8
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig - doelstelling s31 / s32

C3G9
Satch - Robbert de Boer

C3G10
Justin2000 - H. Iedema - doelstelling s32

C3G11
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp - doelstelling s30 / s31

C3G12
robkamp - Rob Kamp - doelstelling s31 / s32
Saev - Ronnie de Lang - doelstelling s30 / s31 / s32
The_DoubleU - Willem Gerritsen - doelstelling s31 / s32

C3G13
odan - Patrick Schuring - doelstelling s31
ritsjert - Richard wierenga - doelstelling s32
arnax - Arno Natter

C3G14
charops - Sacha van der Flier - doelstelling s30
Gizmo4ever - Thary Drienhuizen - doelstelling s30
gerbennn - Gerben van der Stouwe - doelstelling s31
Dikkie - N. Strating

C3G15
Whuzz - Douwe Gerritsen - doelstelling s32

C3G16
Yisc - Sjoerd Rosdorff

C4G2
_avalanche_ - Jasper Thien

C4G10
Game Error - Stef Flierman

C4G12
floffert - Tom Leene

Inactive
Mr. Viper - Peter van Vendel
rammsteinfan - Kevin Weerman - doelstelling s30
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek
Marzman - Marcel Schaap - doelstelling s30
Flyby_Wire - Robert Kuipers
Ixion - Tim Dame
B-Force - Bart Rietveld - s30
Sam - Sam Arink
jelle1978 - Jelle Bender
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof - doelstelling s30
SanderF1 - Sander Adams - doelstelling s30 / s31
Kroketje - Randy Ruiterkamp - doelstelling s30
Josephus - Joost Koelman - doelstelling s30
Kiff - Bart Olefs - doelstelling s30
vinnyb - Vincent Blanken - doelstelling s31
Game-Freak - Mark Biesma
Rpol - Ruud van de Pol
-Sneak- - Bart Verbruggen
mhans - Hans van der Net
jnijs - Jeroen de Nijs
Hari-Bo - Harry Bos

[ Voor 200% gewijzigd door Joss op 04-07-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voorlopig met een prut DRP% en een loodzware auto maar 0,7 achter de #1 op P4. Als mijn strategie klopt zou ik dan minimaal 2e worden.. Kan natuurlijk ook 10e zijn :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Niet geheel ontevreden over de laatste race, mijn eerste podium in C2 met een solide tweede plaats. Ik baal nog steeds van mijn fout bij het invullen van de pitstops afgelopen race want dat had mijn eerste C2 overwinning kunnen zijn, de komende 3 races worden zwaarder, daarna zou ik weer even om een overwinning mee moeten kunnen doen.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

TVP

Afgelopen race weer een goed race, maar had beter gekund, werd tegen het einde voorbij geboost door iemand met een hoge block setting. had nog 2 sets boost over, maar die zijn allemaal op gegaan block akties, maar P5 is een net resultaat.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 18:11

Jopster

trotse papa x4

Mijn race leek op een P7 af te stevenen, totdat mijn coureur een paar ronden voor het eind besloot even een omweg te maken en de toeristische route te nemen. Daardoor ben ik uiteindelijk op P9 geëindigd. Beetje naar gevoel aan overgehouden, want ik had ook meer verwacht met een DRP van 97%. Teamgenoot deed het wat dat betreft een stuk beter.

Hopelijk een beter resultaat bij de volgende race. Het geld gaat ook te snel op deze manier... :X

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik zit er zelfs over te denken, dit seizoen te laten voor wat het is om te zorgen dat ik niet nog meer verlies draai, want als dit zo door gaat ga ik dit seizoen 40Mil verliezen. En dan kan ik nog niet echt meestrijden om het podium ook.

Lastig, ik denk dat ik nog maar is even moet overleggen met Sander :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51
Nou, eindelijk kan ik die waardeloze coureur een schop onder zijn hol verkopen.

Kost me wel 3 races loon, maar ach, alles beter dan dit :)

Race ging lekker. Eerst een 750k sponsor erbij en de juiste strategie gekozen (1 stopper). 7e plek is toch weer 2 puntjes waar ik verwacht totaal geen punten te scoren dit seizoen. Inmiddels al 4 punten.

Hopelijk kan ik met een betere rijder vaker in de punten eindigen.

[ Voor 49% gewijzigd door Dikkie op 23-04-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Markets
By Tadas Bubelevičius
On: 2008-04-23 10:04:09

First markets of the season will run this Sunday (26th of April). Because market has changed a bit, all your bids made so far have been canceled, so please submit new ones.
As you know, you are able to sign new driver now with his contract starting immediately. You will have to pay 3 races compensation to your current driver at the time contract is signed, if you decide to use this option.
To give some time to current driver owners at the start of the season, their drivers will not be available until there is less than 13 races left on their contracts. Details of those drivers have been hidden too. When there is 12 or less races left on the contract, current owners still have ability to extend their contracts even if there are ongoing negotiations as long as no contract has been signed.
As always, after submitting your offers (bids), do not forget to rank your offers. If offer has rank 100, it is going to be last offer considered by that staff member and most likely other manager will sign him then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Zo, 3 races gehad, en het hele podium langs geweest, 1e/3e/2e... De afgelopen race dus 2e geworden, ik ben de eerste 11 ronden op spa 21 geblocked, dus lag al 10 seconden achter de nummer 1. |:( Ik begin toch wel een tering hekel te krijgen aan het blocken, maar ik kan zelf ook niet te veel risico nemen qua overtaking, daarvoor staat het te dicht op elkaar in het kampioenschap. Dus dan maar wat puntjes minder, maar in elk geval punten..
Dikkie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:33:
Nou, eindelijk kan ik die waardeloze coureur een schop onder zijn hol verkopen.

Kost me wel 3 races loon, maar ach, alles beter dan dit :)

Race ging lekker. Eerst een 750k sponsor erbij en de juiste strategie gekozen (1 stopper). 7e plek is toch weer 2 puntjes waar ik verwacht totaal geen punten te scoren dit seizoen. Inmiddels al 4 punten.

Hopelijk kan ik met een betere rijder vaker in de punten eindigen.
Je weet dat de driver sinds dit seizoen minder invloed heeft.... :?

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
Nou ik had een toprace, de eerste ronde was nog niet gereden. En de motor hield het voor gezien op volle racesnelheid. Beetje jammer, en het is ook al de 2e race achterelkaar dat er motor problemen zijn.
Dat het niet een gewoonte mag worden want dan ga ik toch ff bij die knakkers in keulen kijken, om te zien waar ze nou precies mee bezig zijn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
andrestouwe schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:37:
Minder invloed idd (met name superdrivers) maar een betere driver levert nog steeds voordeel op. Zeker voor degene met een random driver of die te laat waren en alleen nog maar een kneusje met 50-60 drp minder dan de rest van de groep hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Sempy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:53:
[...]

Van 9 naar 4 in zes rondjes tijd, dankzij m'n boost laps, al is Sakhir er ook echt een circuit voor. Jammer dat m'n driver 3 keer naast de baan ging ondanks 97% drp (zal wel aan lage concentratie sinds reset liggen), uiteindelijk toch nog 5e geworden.

Tim gefeliciteerd met je eerste overwinning, je stelt je nadrukkelijk kandidaat voor C1 als je in de derde race al die BMW's er al af rijdt. d:)
Eerst maar een kijken hoe snel de Bridgestone mannen worden zodra we een droge race krijgen.. :) Denk dat dit seizoen heel wisselend wordt, iedere keer dat iemand een upgrade doet zal hij veel meer vooraan te vinden zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Requiem19 op 23-04-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
As you know, you are able to sign new driver now with his contract starting immediately.
Weet iemand hoe dat nou zit met dat ontslaan van je rijder? Ik neem aan dat je nieuwe rijder pas begint als zijn vorige contract is afgelopen...
Of kan het zo zijn dat iemand mijn rijder contracteert, en zijn oude rijder ontslaat, en ik dan zonder rijder zit?

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
kieknwatwort schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:54:
[...]

Weet iemand hoe dat nou zit met dat ontslaan van je rijder? Ik neem aan dat je nieuwe rijder pas begint als zijn vorige contract is afgelopen...
Of kan het zo zijn dat iemand mijn rijder contracteert, en zijn oude rijder ontslaat, en ik dan zonder rijder zit?
Contract is contract, je kan alleen een driver zonder lopend contract per direct signen. Zou lekkere competitievervalsing zijn als je op die manier de concurrentie van drivers kan beroven. ( dit onder voorbehoud van bugs :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 23-04-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

kieknwatwort schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:54:
[...]
De bedoeling is dat je je eigen driver eruit kan gooien voor een nieuwe. Dit kan natuurlijk alleen een beschikbare driver zijn... (zou wat lullig zijn om een driver bij iemand weg te jatten)

Alleen ik kan nog steeds geen bieding op een driver doen, ik krijg nog steeds de melding dat ik nog een driver heb... :(

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Nou, de laatste race is weer niet uitgereden door een 'lost control' van m'n driver, maar dat was dit keer mijn schuld, ik had geen nieuwe suspension. Deze race voor 1x niet getest, en nu is alles netjes hoog. Nu gaan we die #$%^&*-race maar eens uitrijden!!

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
De komende 2 seizoenen gaat het gem drp van drivers in C2 drastisch omlaag en anders gaan er heel veel managers failliet das iig zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 03-06 20:24

The_DoubleU

Tweaker in München

Dauthi schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:48:
De komende 2 seizoenen gaat het gem drp van drivers in C2 drastisch omlaag en anders gaan er heel veel managers failliet das iig zeker.
Misschien een idee voor een nieuwe pole poll?
Wat betaal jij voor je rijder per DRP punt?

bedrag per race/DRP
bedrag per race/Max DRP

Edit: Bedankt Joss :9

[ Voor 4% gewijzigd door The_DoubleU op 23-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Een pole? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51
andrestouwe schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:37:
[...]

Ja, maar een DRP verschil van 100 is nog altijd te groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Pfft na 3 dramatische races, problemen met DRP etc. Nieuwe driver dus geen historische data is mijn doel een beetje lastiger te behalen geworden. Maar denk dat ik er nu aan gewend ben om 320 punten te verdelen ipv 210... dan zijn die 5 rondjes minder ineens wel lastig.
Afgelopen race een verkeerde bandenkeus waardoor ik denk ik 20 seconden verloor helpt ook niet echt.
En als je driver dan in zijn in EN out lap een keertje de touristische route via de grindbak en uitloopstrook neemt schiet dat niet echt op.
Ik hoop dat ie aankomende race wel gaat scoren trouwens dan is dat juk eindelijk van mijn schouders.

Wat overigens niet wegneemt dat ik in 3 races een verlies heb weten te draaine van 15M :(

[EDIT]
Heerlijk wat een Q ... geen goeie lap eruit weten te persen qua driver comment maar toch een hele behoorlijke tijd gereden en nee niet een BMW trucje door 6 ronden eerder dan een ieder ander naar binnen te gaan.
Ziet er dus goed uit voor de race, hopelijk hebben we het lek boven.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32226 op 24-04-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Nou, de race is over iets minder dan 2 uur en ik sta op de eerste startrij +0.923 achter de pole. *O*
Hopelijk houd mijn stopstrategie enigszins stand en kan ik eindelijk eens een podium pakken.
/me Hoopvol is

</signature>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 07:58

Whuzz

Dodgeball!

Straks mijn eerste race, spannend!

Eerste kwalificatie: Q10, met 92% DRP
Heb nog wel een paar beginnersfouten gemaakt, maar goed, eerste race dus maar eens zien wat we doen :D

Oh, btw: Whuzz - Douwe Gerritsen - C4G37

[ Voor 10% gewijzigd door Whuzz op 24-04-2008 14:58 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nog al een lid van de Gerritsen gang :P Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Met m'n 1-stop strategie in de regen 4e geworden vanaf P5 :P
DRP was slechts 77% :') Ging echt prut deze keer.

Maar ik ging net testen, op Tires. Echter is er echt helemaal NIETS veranderd aan m'n banden? ???? De wear is exact hetzelfde gebleven? Dat klopt toch gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:35:

Maar ik ging net testen, op Tires. Echter is er echt helemaal NIETS veranderd aan m'n banden? ???? De wear is exact hetzelfde gebleven? Dat klopt toch gewoon niet?
Dat klopt wel:

Important tip: Managers should note that tyres can not improve in wear beyond 'very low', therefore testing these tyres will not improve them in any way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik sta voorlopig op P3, 2 posities voor op Sander. Ik verwacht nog wel wat te zakken, in de wedstrijd zal ik rond de 6e plaats meestrijden denk ik.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:50:
Ik sta voorlopig op P3, 2 posities voor op Sander. Ik verwacht nog wel wat te zakken, in de wedstrijd zal ik rond de 6e plaats meestrijden denk ik.
Daar ga je geen kampioenschap mee winnen hé! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:37:
[...]

Dat klopt wel:

Important tip: Managers should note that tyres can not improve in wear beyond 'very low', therefore testing these tyres will not improve them in any way.
Argh :+ Heb ik dus voor niets getest :D

Maar qua gewicht zou er dus wel verbetering mogelijk zijn, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Angeloonie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:35:

Klopt wel, de wear van bridgestones kan niet lager.... Die is al optimaal, dus je hebt een berg cash weggegooit aan een nutteloze test zeg maar.... :+

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258922

Ik heb zojuist eindelijk een goede qualify gereden, die zijn normaal gesproken prut, zelfs dit seizoen met 100 pole. Op de Nürburgring op 1 stop, langere 1e stint. Temperatuur 29 en 32 graden dus niet heel veel variatie in de strategie is hier mogelijk.
En nu wil ik een goed resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

andrestouwe schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:15:
[...]

Klopt wel, de wear van bridgestones kan niet lager.... Die is al optimaal, dus je hebt een berg cash weggegooit aan een nutteloze test zeg maar.... :+
*O* *O*

-O- Was sowieso al een fout, want ik wou m'n motor verbeteren.. Dus én de verkeerde test, én een nutteloze test :+

Gaat goed met het geld, ik maak alleen maar verlies in C4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 18:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nou, op naar race 4. Afgelopen 3 races dus de GB in de prak (zal wel te warm geweest zijn voor dat ding laatste race met 46 graden) en vol "goede moed" met 98 % drp klaar voor de race van morgen. Maar eens een 1-stop proberen op een ietsiepietsie natte baan en proberen die pechduivel te verzuipen. :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wes46 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:50:
Phew heb je net 0.028 achter me kunnen houden deze Q.. nu hopen dat als jij voor P6 meedoet ik voor de podiumplekken mee mag doen, die teamgenoot van me heeft met een vergelijkbaar package al 2 races gewonnen dus zou ik het ook moeten kunnen zou je zeggen.

Maar Moutlias en McKendry en kornuiten moeten nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:28

BM

Moderator Spielerij
Vorige race was een klein debacle voor team 'Racing for GoT'. Ikzelf had de grootste moeite een goede DRP te vinden (92 uiteindelijk slechts), en mijn teamie ging ook niet heel best in de race. Uiteindelijk 9e en 12e geworden. Dat matched niet met onze doelstellingen om elke race in de punten te finishen, en dit moet dan ook zeker beter!

Zojuist maar de voorbereidingen gedaan voor morgen. Nu in ieder geval een behoorlijke DRP gevonden, dus dat zal al wat schelen. Helaas lekker wisselvallig weer, P = droog, W = beetje nat, Q = droog, R = heel nat. Niet heel handig, maar volgens mij kloppen de settings wel ok.

Helaas vorige race een blunder gemaakt, waar ik deze race voor moet boeten. Ik ben dus totaal vergeten nieuwe onderdelen te bestelling. Met een halve auto die aan de ene kant vol hangt met Halfords meuk, en aan de andere kant met Duct Tape aan elkaar hangt, gaan we de race in. (1)

Word vast lachen :P

(1)Dit zou hypothetisch gezien ietwat overdreven kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 24-04-2008 19:24 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:56:
[...]

Daar ga je geen kampioenschap mee winnen hé! ;)
Neej inderdaad, maar ik heb mijn kampioen aspiraties dan ook al lang weer opgegeven. De concurrentie is net iets sneller en ik zit erg in de geld problemen dat vind ik op het moment een belangrijkere zaak. Tuurlijk als ik een aantal wedstrijden win maak ik wel winst maar ik weet niet zo zeker of ik uberhaupt een wedstrijd ga winnen dit jaar. We zullen zien. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
M'n auto, wederom met 1 lap left, op een voorlopige pole gezet. 0.9s van de #2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Anoniem: 32226 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:19:
[...]
Phew heb je net 0.028 achter me kunnen houden deze Q.. nu hopen dat als jij voor P6 meedoet ik voor de podiumplekken mee mag doen, die teamgenoot van me heeft met een vergelijkbaar package al 2 races gewonnen dus zou ik het ook moeten kunnen zou je zeggen.

Maar Moutlias en McKendry en kornuiten moeten nog :)
Zou je eventueel je blocking iets lager kunnen zetten? Je begint al bekend te staan als de rijdende chineese muur en zodra het mensen hun vleugels gaat kosten worden ze echt niet blij met je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, racingday!! *O*

Zo, deze keer op 0.003 van de pole.... 2e dus, maar volgens mij is de polezitter puur voor de pole gegaan, en is hij heel licht. Ik sta in ieder geval voor mijn concurrenten, nu nog kijken of ik ze daar kan houden :P Teamy staat op een 7e plek, dus die moet punten binnen kunnen rijden...

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Op dit moment sta ik nog 7e. Er moeten nog 4 mensen Q doen.
Ik hoop dat ik een puntje mee pak, maar ben bang dat ik net weer buiten de punten ga vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderF1 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 01:36:
[...]

Zou je eventueel je blocking iets lager kunnen zetten? Je begint al bekend te staan als de rijdende chineese muur en zodra het mensen hun vleugels gaat kosten worden ze echt niet blij met je...
Wow die had ik nog niet gehoord... mijn blocking staat helemaal nooit zo hoog ben veel te bang dat ze mijn vleugels eraf rijden .. ik kan er weinig aan doen dat de blocking skill van mijn driver 98 is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Anoniem: 32226 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:25:
[...]

Wow die had ik nog niet gehoord... mijn blocking staat helemaal nooit zo hoog ben veel te bang dat ze mijn vleugels eraf rijden .. ik kan er weinig aan doen dat de blocking skill van mijn driver 98 is ;)
Zegt niet zoveel hoor, ik HAD voor de update een blocking skill van 100 maar merkte er weinig van. En je mag van mij best blocking op 100 zetten dan hoop ik dat ik eerst voorbij gereden wordt door iemand die overtaking 50+ heeft staan, dan is het wachten totdat jullie de vleugels verliezen en dan kan ik er mooi langs :P Ik heb overtaking/blocking toch op 0 staan dus met mij kun je geen ongeluk krijgen. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231918

Zo, 3e op de grid, achter Keren(die gaat dit seizoen weer als een speer) en Arnoud(upgrade of licht?) Het belangerijkste, 2 plekken voor "I am the best"Adam Burgess... >:) Ik begin toch echt de schurft te krijgen van die vent..

Hij is wel snel, maar een goeie manager is het niet., hij is blut, en ookal zou hij weer promoveren, heeft hij volgens mij te weinig centen om potten te kunnen breken , en is ie na een seizoen C2 zo weer terug, en nog steeds zonder centen. Alleen begrijpt hij het niet helemaal. Teamy David Fraser heeft het wat slimmer aangepakt, z'n eerste seizoen na degradatie heeft ie gespaard, en kwam langzaam maar zeker naar voren.

Voor de eerste race verwachtte ik dat Keren, David en een C2 degradant zouden promoveren dit seizoen, maar ik hoop toch echt dat "I am the best" het niet haalt })

Komt er op neer dat mijn subdoel belangerijk aan het worden is :P

Toch wel zeldzaam eigenlijk, een arrogante aussie.....

Succes vandaag guys!

edit:
Toch wel zielig dat z'n vriendinnetje zich er mee gaat bemoeien op het forum..... _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 231918 op 25-04-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Eerste race, geëindigd als 7e, na gestart te zijn als 10e. Niet ontevreden, meteen mijn eerste puntjes.
Het had 5e kunnen zijn als de race 2 ronden langer had geduurd, er waren er net twee uitgevallen, maar die lagen te ver voor :(

Dan nu iets dat me niet helemaal duidelijk is. Repairing. Na de race zijn sommige componenten nog maar op 15-20%. Ik heb slechts 5 mechanic hours beschikbaar... maar... per wát zijn die uren? Per dag? Per race? Dus heb ik tussen nu en de volgende race-start die 5 uur beschikbaar? Of kan ik elke dag 5 uur besteden?

Als het per race is... dan kan ik die dus het beste bewaren tot vlak voor de qualify, en dan moet ik alle 'slechte' onderdelen gewoon vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Whuzz schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:48:
Eerste race, geëindigd als 7e, na gestart te zijn als 10e. Niet ontevreden, meteen mijn eerste puntjes.
Het had 5e kunnen zijn als de race 2 ronden langer had geduurd, er waren er net twee uitgevallen, maar die lagen te ver voor :(

Dan nu iets dat me niet helemaal duidelijk is. Repairing. Na de race zijn sommige componenten nog maar op 15-20%. Ik heb slechts 5 mechanic hours beschikbaar... maar... per wát zijn die uren? Per dag? Per race? Dus heb ik tussen nu en de volgende race-start die 5 uur beschikbaar? Of kan ik elke dag 5 uur besteden?

Als het per race is... dan kan ik die dus het beste bewaren tot vlak voor de qualify, en dan moet ik alle 'slechte' onderdelen gewoon vervangen?
De meeste onderdelen moet je toch vervangen, je haalt het echt niet om alles te repairen. Komt bij dat als het goed is je designer wat upgrades voor je gemaakt heeft, die wil je natuurlijk ook gebruiken ;)

Op chassis, monocoque en fueltank na, worden bij mij alle onderdelen voor elke Q vervangen. Die andere 3 kan ik altijd wel naar 90+ gerepaired krijgen. Zorg dus dat je ten alle tijden voor de rac eaangeeft dat er nieuwe onderdelen besteld moeten worden, anders krijg je het probleem wat ik deze race heb, onderdelen moeten inkopen, en die zijn zwaarder, slechter en duurder dan je eigen gemaakte onderdelen.

Tot nu toe slechts 20 man die hun Q gedaan hebben. Sta voorlopig 12e, maar dat is dus wel met een auto die niet optimaal is. Jammer, want de omstandigheden zijn voor mijn rijder wel prima. Hopelijk kan hij tijdens de race toch nog naar voren zwemmen (het is zeikend nat tijdens de race). Dat ging 'm vorige keer prima af, maar ik vrees dat een groot deel van de managers al een upgrade heeft gedaan.

We zullen het vanavond allemaal wel zien.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Je kan ook een paar man meer inhuren, dan heb je 10 uur per race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

En niet álle onderdelen buiten chassis, fuel tank en monocoque, hoeven vervangen te worden. :P

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Jopster schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:18:
En niet álle onderdelen buiten chassis, fuel tank en monocoque, hoeven vervangen te worden. :P
Op electronica kan je al gauw €50.000 per race besparen! ;)
Markets
[UPDATE] Note that there was old rule in effect - you could not bid on driver if you had valid driver contract longer than or equal to 17 races (full season). Now you can bid on other drivers if you chose 'start contract immediately' option. You still would have to pay 3 salaries compensations if you were to sign that driver with immediate effect.
Die bug is dus opgelost...

Sta nogsteeds schaamteloos met 0.75s voorsprong op pole. Heb me door mn teamgenootje in een tactiek laten praten waar ik het eigenlijk niet mee eens ben. Gezien de voorsprong denk ik echter dat het niet veel uit zal maken :X Oe, ik merk wel dat ik al hoogmoedig begin te worden, maarja... Wel logisch na 3 winst op rij met +20s voorsprong, toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Joss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:41:
Op electronica kan je al gauw €50.000 per race besparen! ;)
Ja, dat merk je enorm op je budget. ;)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Anoniem: 32226 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:25:
[...]
Mijn driver heeft ook prima blocking skills maar als je eens kijkt naar het aantal "XXX is blocked by Leander Mutsaerts" meldingen per race, dan moet er toch echt iets opvallen.

Trouwens, op welke strategie sta je? Normaal sta je niet zo ver naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderF1 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:20:
[...]

Mijn driver heeft ook prima blocking skills maar als je eens kijkt naar het aantal "XXX is blocked by Leander Mutsaerts" meldingen per race, dan moet er toch echt iets opvallen.

Trouwens, op welke strategie sta je? Normaal sta je niet zo ver naar voren.
Ga geen details over strategie weggeven is sta niet op een bijster bijzondere strategie.. .zoals ik zei de vorige races wat problemen gehad met bandenkeus. DRP problemen en nu valt alles op zijn plek, goede setup gebaseerd op "gouden" balkje, goede DRP, en hopelijk een goede strategie.
Mijn teammie en ik zijn redelijk gelijkwaardig qua snelheid hoor alleen had hij historische data voor zjin eerste races waarin ik nog moest "leren" werken met 25 ronden ipv 30 en 320 DRP punten ipv 200 ... is toch een omschakeling .... maar heb het voor elkaar. Denk dat je me de eerste drie races niet op mijn best gezien heb.

En ja heb jou aardig geblocked maar heb normaal blocking/overtaking niet hoger dan 30 staan.. ben geen trulli/hill en laat me inhalen maar ben ook geen lompe villeneuve/albert/coulthard die de deur keihard dichtgooit :)

Wesley, Sander hebben jullie MSN?? (wellicht leander_dac AT hotmail.com) ......

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32226 op 25-04-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
* Dauthi is superpissig

ik word er echt schijt en schijtziek van zeg. Crashen om geen enkele reden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:08:
* Dauthi is superpissig

Hoe zit het met de concentratie van je coureur?

Heb zelf nu net een engine probleempje. Eens kijken hoe dat uit gaat pakken...
"Reggie Biemans Driver is reporting that the engine light has come on, but continues on."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:30:
[...]

Hoe zit het met de concentratie van je coureur?

Heb zelf nu net een engine probleempje. Eens kijken hoe dat uit gaat pakken...
"Reggie Biemans Driver is reporting that the engine light has come on, but continues on."
Die is nu 80 was 98 dus dat is het niet. Het is ook geen stamina want het merendeel van de crashes gebeurd voor de eerste pitstop meestal in de eerste 10 rondes. Overtaking/blocking hebben ook geen invloed. De enige dingen waarvan het kan zijn dat het de oorzaak is zijn soft tyres (3 uit 4 van de crashes was op softs) of hidden skills.
DRP is onmogelijk want alle 4 de crashes waren bij een drp van 99%
FUCK HIDDEN SKILLS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47
Shiiiiiiit, zit op Spa al 5 ronden vast in een treintje die 1 seconde trager rijdt dan ik kan ... dit is zooo frustrerend als ik de leiders zie wegrijden in het tempo dat ik makkelijk kan volgen :(

edit:

AARGGHHHH, dit is al de 2e keer dat iemand ie achter mij zit in het treintje in 1 ronde ons allebei inhaalt!!! en ik zit er nog steeds achter :'(

edit:

NAAAAHHHH, wat is dit?!?! Iedereen rijdt mij vandaag voorbij en ik kom die kneus niet voorbij!!! 8)7

edit:

WOOOHOOOOHHH, hij maakt een pitstop ... vrij baan ... GAAAASSSSUUUHHH ... en we zijn weer een seconde per rondje sneller :D

[ Voor 56% gewijzigd door Zenit op 25-04-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

4e plaats voor mij achter 3 1-stoppers, net in de laatste ronde de nummer 4 nog even gepasseerd. Dus wel redelijk tevreden. Kijken hoe het nu met mn financien is :P

Hulde voor Joss, misschien moet hij maar vroegtijdige overplaatsing naar C1 vragen :P _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Wes46 op 25-04-2008 18:26 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:25:
Hulde voor Joss, misschien moet hij maar vroegtijdige overplaatsing naar C1 vragen :P _/-\o_
Ga me nu asjeblieft niet overschatten, want ik vrees dat dit alles slechts neerkomt op een geweldige engine-keus. Die BMW gaat als de brandweer! Alhoewel hij deze race wel een klein kuurtje had.

Maar inderdaad, vierde winst op rij. Vierde pole op rij. Vierde fastest lap op rij. Alleen geen vierde 1-2, want m'n teamgenootje kreeg 3 ronden voor het eind een GB-probleem wat hem 4, 8 en toen 9sec kostte, hij zakte terug van 2 naar 5.

Next up is Monza... Gezien de power van deze motor moet dat eigenlijk, heel arrogant en even afkloppen, een makkie worden. Dat zou 5 winst op rij betekenen, als dat gebeurd... dan ga ik me helemaal op C1 voorbereiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:34:
[...]

Ga me nu asjeblieft niet overschatten, want ik vrees dat dit alles slechts neerkomt op een geweldige engine-keus. Die BMW gaat als de brandweer! Alhoewel hij deze race wel een klein kuurtje had.

Maar inderdaad, vierde winst op rij. Vierde pole op rij. Vierde fastest lap op rij. Alleen geen vierde 1-2, want m'n teamgenootje kreeg 3 ronden voor het eind een GB-probleem wat hem 4, 8 en toen 9sec kostte, hij zakte terug van 2 naar 5.

Next up is Monza... Gezien de power van deze motor moet dat eigenlijk, heel arrogant en even afkloppen, een makkie worden. Dat zou 5 winst op rij betekenen, als dat gebeurd... dan ga ik me helemaal op C1 voorbereiden!
Als ik mezelf niet meer kan overschatten zonder een beetje geloofwaardig te zijn moet ik dat maar bij iemand anders doen toch? 8)7

Je bent je Lap-Record trouwens ook kwijt aan Alex Herban uit C1, en in welke group van C2 reed hij vorig jaar toch ook alweer? :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hij heeft een Ferrari deus :P Jullie zijn er niet aangekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Dauthi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:08:
* Dauthi is superpissig

Drp% 100

:( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Nette 3e plek gescoord en tevens een mooie 99% drp. Helaas zal het de komende race moeilijker worden, na 4 regenraces de eerste droge race en dan zijn die michelins minder handig.

edit: hebben anderen er ook last van dat sponsors alleen met offers voor 5 races komen?

[ Voor 20% gewijzigd door Sempy op 25-04-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:43:
Hij heeft een Ferrari deus :P Jullie zijn er niet aangekomen ;)
Neej klopt hoewel ik een 1.12.0 reed in de allerlaatste ronde. Heel misschien als ik voor mijn eerste pitstop boost laps had gebruikt ik in de buurt van je tijd kon komen. Maarja dat is allemaal speculatie en dat telt niet :P

Voor de verandering heb ik slechts 140.000 verlies geleden *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Wes46 op 25-04-2008 19:47 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moet je concluderen dat DRP geen hol uitmaakt? Het draait denk ik alleen om de coureur zelf. DRP is denk ik alleen om meer snelheid te krijgen en beter de banden te verzorgen.

Ik heb mijn 1e podium van het seizoen gescoord. Ja ik denk dat er nog een paar bijkomen. :)
Geen enkele block dus daar had ik mooi mazzel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Anoniem: 258922 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:56:
[...]

Misschien moet je concluderen dat DRP geen hol uitmaakt? Het draait denk ik alleen om de coureur zelf. DRP is denk ik alleen om meer snelheid te krijgen en beter de banden te verzorgen.

Ik heb mijn 1e podium van het seizoen gescoord. Ja ik denk dat er nog een paar bijkomen. :)
Geen enkele block dus daar had ik mooi mazzel mee.
Ja maar ik wil weten wat het wel is. Want tot zoverre is het helemaal niks.

Ik vind het niet zo erg als ik eruit vlieg door een motorprobleem of een oof (alhoewel met de randomness), dat zijn namelijk risico's waarvan ik weet dat ik ze neem. Maar omdat het duidelijk is dat geen enkele van de raceorders, dan wel zichtbare kwaliteiten van de driver. ook maar op wat voor manier dan ook dit zou kunnen verklaren. Word ik er nogal pissig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Aardige race.
Gestart op P14, en uiteindelijk weten te finishen op P6, net voor mijn teamgenootje, welke helaas een wat mindere race had, van P3 naar P7. Wel allebei punten dus, en dat was de doelstelling dit seizoen!

Helaas verloor ik in ronde 44 zo'n 5 seconde, omdat mijn coureur over wat marbles reed. Dat heeft me P5 gekost, want ik was aardig aan het inlopen op 'm. Nouja, niks aan te doen, shit happens.

Felicitaties aan Marcel. Goede race gereden op een (in mijn ogen) gewaagde strategie. Heb er zelf nog wel ff aan gedacht, maar besloten toch voor 2 stops te gaan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:07:
[...]

Volgensmij is het gewoon concentration en randomness hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dauthi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:07:
[...]

Ik vind het niet zo erg als ik eruit vlieg door een motorprobleem of een oof (alhoewel met de randomness), dat zijn namelijk risico's waarvan ik weet dat ik ze neem. Maar omdat het duidelijk is dat geen enkele van de raceorders, dan wel zichtbare kwaliteiten van de driver. ook maar op wat voor manier dan ook dit zou kunnen verklaren. Word ik er nogal pissig over.
Zolang je coureur niet 100 op alles heeft kan een crash voorkomen. Dus wat je bedoelt met 'het is duidelijk dat het niet verklaard kan worden' snap ik niet. :/
Ik heb al eerder genoemd dat concentratie/stamina zeer waarschijnlijk een rol spelen. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, hoewel concentratie er toch echt verantwoordelijk voor moet zijn. En wellicht spelen stamina en skill ook een rol, klinkt in ieder geval logich. Dus als die stats allemaal 100 zijn bij jou sta ik achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Anoniem: 258922 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:20:
[...]

Zolang je coureur niet 100 op alles heeft kan een crash voorkomen. Dus wat je bedoelt met 'het is duidelijk dat het niet verklaard kan worden' snap ik niet. :/
Ik heb al eerder genoemd dat concentratie/stamina zeer waarschijnlijk een rol spelen. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, hoewel concentratie er toch echt verantwoordelijk voor moet zijn. En wellicht spelen stamina en skill ook een rol, klinkt in ieder geval logich. Dus als die stats allemaal 100 zijn bij jou sta ik achter je.
Ja maar als ik zelfs een concentratie heb van 98 gebeurd een crash gewoon zomaar, en door een beetje de statistieken bij te houden in enkele competities zijn er bepaalde drivers extreem onderhevig aan "foutjes" en andere niet, geheel willekeurig en niets te maken hebbende met stamina danwel concentratie.
Het zijn te vaak dezelfde drivers die onderhevig zijn aan zoiets.. Het is gewoonweg te toevallig, naar mijn mening, dat de zichtbare eigenschappen daar maar op een significante manier van invloed op kan zijn.
Maar goed whats done can't be undone, only understood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Zo, na twee races 9e te zijn geeindigd nu weer 2 puntjes gescoord.
Was weer een nieuw circuit (Valencia) en ik had weer moeite om de drp boven de 90% te krijgen.
De eerste ronde voor de cup is binnen!

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Dauthi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:28:
[...]

Ja maar als ik zelfs een concentratie heb van 98 gebeurd een crash gewoon zomaar, en door een beetje de statistieken bij te houden in enkele competities zijn er bepaalde drivers extreem onderhevig aan "foutjes" en andere niet, geheel willekeurig en niets te maken hebbende met stamina danwel concentratie.
Het zijn te vaak dezelfde drivers die onderhevig zijn aan zoiets.. Het is gewoonweg te toevallig, naar mijn mening, dat de zichtbare eigenschappen daar maar op een significante manier van invloed op kan zijn.
Dauthi in hoeverre denk jij dat je kunt voorkomen dat de driver crasht?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Wes46 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:31:
[...]

Dauthi in hoeverre denk jij dat je kunt voorkomen dat de driver crasht?
Dat is dus het punt, dat weet ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dauthi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:28:
[...]

In S27 crashte mijn driver opeens 3x op rij, ook zonder aantoonbare reden. In alle andere races is dat niet meer voorgekomen gelukkig. Lijkt wel als het 1xtje gebeurd het nog een paar keer staat te gebeuren...

Mijn race: gestart op P3, al snel ingehaald door P4 en rustig m'n rondjes gereden om uiteindelijk op P3 te eindigen. Goed voor het team in ieder geval :)

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 25-04-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Dauthi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:43:
[...]

Dat is dus het punt, dat weet ik niet!
Nou wat zal het dan hoogstwaarschijnlijk zijn?

De meest voor de handliggende keuzes zijn: DRP, driver stats, randomness

DRP: je hebt 100% en 1 van de vorige keren meende ik ook al
conclusie: Daar kan het eigenlijk niet aan liggen.

Driver stats: Je zegt dat de stats van je driver goed zijn + je kunt de stats van je driver niet veel veranderen (alleen met testen maar dat is gering)
conclusie:Als het hieraan zou liggen is het niet fout want je kunt er niets aan veranderen.

Randomness: Het hele spel bestaat hier bijna uit (tenminste de race simulatie) zoals het woord al zegt is dit random en dus onmogelijk om te beinvloeden (tuurlijk je kunt het niet volledig random programmeren maar daar gaan we even vanuit)
Conclusie: Hier kun jij al helemaal niets aan veranderen en gezien de 2 andere mogelijkheden lijkt dit de meest waarschijnlijke.

Algehele conclusie: Je moet je niet zo druk maken het is niet jouw fout, het is niet leuk natuurlijk maar het houd vanzelf wel op. Iedereen krijgt wel te maken met pech en misschien heb jij net een seizoen met een beetje meer pech maar zo'n seizoen kan ik of Joss of wie dan ook volgend jaar ook wel hebben. ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Mooi 8ste geworden in C3G9. En dat met een DQP van 165. M'n eerste punt overigens in C3 en dat komt heel mooi uit. Afgelopen 3 races allemaal dramatisch met 16/17de plek. Hopelijk is dit een begin van vele mooie finishes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Hele slechte race, statistisch gezien scoor ik nooit goed op de Nurnburgring en deze keer was geen uitzondering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
BM schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:11:
Aardige race.
Gestart op P14, en uiteindelijk weten te finishen op P6, net voor mijn teamgenootje, welke helaas een wat mindere race had, van P3 naar P7. Wel allebei punten dus, en dat was de doelstelling dit seizoen!

Helaas verloor ik in ronde 44 zo'n 5 seconde, omdat mijn coureur over wat marbles reed. Dat heeft me P5 gekost, want ik was aardig aan het inlopen op 'm. Nouja, niks aan te doen, shit happens.

Felicitaties aan Marcel. Goede race gereden op een (in mijn ogen) gewaagde strategie. Heb er zelf nog wel ff aan gedacht, maar besloten toch voor 2 stops te gaan :)
Inderdaad, kon de Q snelheid (alweer :S ) niet omzetten naar een echt goede race-pace.
Geen idee waaraan dat ligt eigenlijk. Had nog wel gearbox problemen, maar de rondetijden leken daar niet veel onder te lijden.
Ben toch tevreden, weer punten en een ronde verder in de cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 18:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Einduluk eens geen problemen met de GB :) Alleen wel een gok genomen met de banden en die is net verkeerd uitgepakt. In de ronde dat ik mijn stop gepland had plofte er een bandje en dat kostte me ongeveer 7 a 8 plaatsen :'( anders had er misschien nog wel een puntje in gezeten. Maar goed, P13 dus als eindresultaat, de plaats van waar ik startte.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

WTF?

M'n DRP is van 284 de vorige race naar 272 gezakt? :? Hoe kan dat nou weer? Het stijgt telkens met 2 of 3 punten oid, en nu zou hij met 12 zijn gezakt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Angeloonie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:52:
WTF?

M'n DRP is van 284 de vorige race naar 272 gezakt? :? Hoe kan dat nou weer? Het stijgt telkens met 2 of 3 punten oid, en nu zou hij met 12 zijn gezakt.. :(
Vast een lage DRP vorige gehad, dan kan je vorm/motivatie zakken en daarmee je totale DRP. Verdwijnt vanzelf weer als je beetje goede drp's scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Voorlopig Q5, en de meesten hebben hun qualify al gedaan. Ik meen iets gelezen te hebben dat als je heel lang wacht met je qualify (en die pas doet in de laatste uren), je een time-penalty krijgt. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Whuzz schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:00:
Voorlopig Q5, en de meesten hebben hun qualify al gedaan. Ik meen iets gelezen te hebben dat als je heel lang wacht met je qualify (en die pas doet in de laatste uren), je een time-penalty krijgt. Klopt dat?
Dat klopt, maar die penalty is vooralsnog heel erg licht (zeg 0.1-0.2s). Er gaan petities rond om dit op te schroeven naar 0.5s of zelfs het verlies van een (aantal) lap(s). Zover is het nog niet, dus zeg maar 0.15s verlies op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Het effect is ieder geval niet te merken. Dit seizoen iemand een half uur voor tijd een pole zien rijden met zelfs twee rondjes over. Hij stond op een vergelijkbare strategie/suppliers als de nr2 en heeft niet een superdriver of zo. Feit is dat het effect van een al dan niet foutloos rondje veel groter is, die 0,15s stelt niks voor als je een hoge pole skill hebt en je driver alleen "damn that was fast" heeft.

Gewoon minder rondes lijkt het beste:

tot 24 uur - 4 rondes q
24-12 uur - 3 rondes q
12-6 uur - 2 rondes q
6-0 uur - 1 ronde q

En dat het liefst in combi met dat je de andere q-tijden pas na je eerste lap kan zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Sempy op 28-04-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik ben het er eigenlijk totaal niet mee eens, zeker niet met minder rondjes. Ik Q best vaak op de laatste dag, meestal omdat de communicatie met mijn Canadese teamgenoot niet al te snel kan verlopen. Zeker doordeweeks is dat een probleem. Als je dan in de Q als straf nog eens minder rondjes krijgt is dat gewoon ***, want die gebruik ik vaak nog om de vleugels bij te stellen en de DRP nog net een procent of twee omhoog te krijgen. Bovendien zit de meeste tijdwinst in die laatste 2 rondjes.

Buiten dat vind ik het belachelijk dat als je tot 1 uur voor de race mag kwalificeren, je ineens gaat zeggen dat iemand 24 uur voor de race moet gaan kwalificeren.

Waar ik wel in voor zou zijn is om die regel die jij nu noemt vanaf 3 uur voor de race in werking te stellen, dus elk uur een rondje minder. Want die laatste 3 uur vind ik een héél ander verhaal dan de mensen die in de ochtend van de race kwalificeren, laat staan ruim 20 uur vantevoren!

Edit: En oh, ik kijk NOOIT voor mijn eigen Q naar andere tijden. Nouja, kijk er misschien wel eens naar maar inticipeer er nooit op. Ik bedenk mijn eigen strategie, met m'n teamgenoot :P

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 28-04-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:46:Verhaal Joss...
Buiten dat vind ik het belachelijk dat als je tot 1 uur voor de race mag kwalificeren, je ineens gaat zeggen dat iemand 24 uur voor de race moet gaan kwalificeren.
Geheel mee eens! Begon met dit spel als student/stagair en had genoeg tijd om alles ruim op tijd te doen, maar nu als werkend persoontje, is je tijd een stuk schaarser en moet ik vaak de laatste dag nog ff snel de Q doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

het alternatief zou dan zijn dat de q pas openbaar wordt als er geen tijden meer gereden kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

itsgreen schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:24:
het alternatief zou dan zijn dat de q pas openbaar wordt als er geen tijden meer gereden kunnen worden...
Lijkt mij een prima alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Luuk_Luchtloper schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:17:
[...]

Lijkt mij een prima alternatief...
Ik stem dan direct voor een uitbreiding op de kwalificatie:

Q1 (iedereen) Rijd 'in het geheim' vier ronden om zo snel mogelijk te zijn. Geen fuel load of banden keuze verplicht

Q2 (< P16) Zet een rijschema voor Q2 waarin je zet hoeveel ronden je wilt rijden met welke load (niet bindend)

Q3 (< P10) Zet een rijschema voor Q3 waarin je met een vaste load rijd en elke ronde je brandstof er uit gaat en een banden keuze moet maken

kom je uiteindelijk niet in Q2 dan wordt Q2 niet verwerkt, kom je niet in Q3 dan wordt Q3 niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ajb niet zeg.
Zorg er gewoon voor dat je de tijden pas kan zien op het moment dat je een Q-lap hebt gereden, kan je ook niet meer van strat wisselen, althans niet significant.
Der zullen toch altijd mensen blijven die laat kwalificeren, maar zorg er dan iig voor dat er geen profijt is bij laat quali'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik zou een huidig F1-style Q best grappig vinden, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Dauthi schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:56:
Ajb niet zeg.
Zorg er gewoon voor dat je de tijden pas kan zien op het moment dat je een Q-lap hebt gereden, kan je ook niet meer van strat wisselen, althans niet significant.
Der zullen toch altijd mensen blijven die laat kwalificeren, maar zorg er dan iig voor dat er geen profijt is bij laat quali'en.
Eensch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik zie geen logs voor de Drivers Market, maar al mijn offers zijn (weer, 2de keer nu) weg .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Blegh, 7e in de race vanaf Q2 :(

Stomstomstom, wou 5 laps langer op m'n banden doorrijden dan m'n banden leuk vonden :+ 3x een klapband gehad..

Nu een race op Yak Island? Nooit van gehoord. iig hele rare DRP verdeling want ik kom met geen mogelijkheid boven de 83%. Iig ga ik gewoon weer m'n best doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

5e geworden, vanaf Q5. Niet gek voor mijn tweede race. Ik moet alleen wat aan mijn pitcrew doen denk ik... die zijn trager dan een gemiddelde automonteur op maandag ochtend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Sleepie schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:19:
Ik zie geen logs voor de Drivers Market, maar al mijn offers zijn (weer, 2de keer nu) weg .....
Die van mij staan er gewoon hoor, weet je het zeker...

Verder een kleine update rondom team Be on Edge:

Na een groot financieel debacle rondom de driver Gene die met veel bombarie binnengehaald werd, maar het niet kon waarmaken, zakte het team verder af in de financiële malaise.

Consequenties zijn dat er dit seizoen schoon schip gemaakt moet worden. De driver scouting en financiële afdelingen zijn op straat gezet en het team kiest voor een gecontroleerde degradatie om een niveautje lager eerst te werken aan de financiële gezondheid van het team.

Er wordt per direct een nieuwe driver aangetrokken (geen andere biedingen) voor een flink lager bedrag en met goede potentie voor de komende jaren. Ook in de overige staff wordt qua salarissen gesnoeid, zodat er in de toekomst weer ruimte is om zwarte ipv rode cijfers te kunnen tonen.

De verwachting is dat team Be on Edge volgend seizoen (s32) en eventueel het seizoen daarop (s33) in C3 zullen doorbrengen, maar zo snel mogelijk weer de stap naar boven willen maken om weer deel te nemen aan het echte werk in C2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Zo, vandaag nemen we een ingecalculeerd verlies... Ee zijn een berg upgrades uitgevoerd, en het zijn michelin temperaturen, dus ik maak me er niet zo druk om. . Sta op dit moment 6e op de grid, dus een top 5 finish ben ik al tevreden mee. Nu maar eens kijken wanneer ik met een upgrade weer terug kan slaan B-)
Teamy zit in het zelfde schuitje, staat ook verder naar achter dan anders....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Ja,ik stond er bij en keek er naar. Ik kan het niet helpen het idee te hebben dat er een aantal staan op een 3- of zelfs een 4 stop. Onze Britse vriendin staat opeens wel héél erg vooraan. Kan nooit door een upgrade alleen komen.

Ik ben van plan volgende race mijn upgrade te doen. Anders blijf ik te lang achter de feiten aanlopen. Bovendien lijk ik het wel nodig te hebben voor de cup. Race daarna volgt een flink verbeterd chassis dat me hopelijk nog dat extra stukje brengt.

Na een 5e plek de vorige race, verwacht ik deze race niet al te veel. Ik mag al blij zijn met een P8 zo te zien. En dat op de meest favoriete baan van mijn rijder. Die krijgt van mij geen salaris deze race als hij buiten de punten finished. ;)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik heb weer eens 2 vragen:

1. Als ik de designer aan het werk zet, moet ik dan al m'n punten op 1 part gooien. Dus bijvoorbeeld alles op de monocoque? En daar dan de punten over de 4 onderdelen van costs, efficiency enz verdelen.

2. Ik lees hier wel over upgrades, maar ik heb zelf niet echt iets daarover kunnen vinden, wat bedoelen jullie daar nou mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
_avalanche_ schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:46:
Ik heb weer eens 2 vragen:

1. Als ik de designer aan het werk zet, moet ik dan al m'n punten op 1 part gooien. Dus bijvoorbeeld alles op de monocoque? En daar dan de punten over de 4 onderdelen van costs, efficiency enz verdelen.

2. Ik lees hier wel over upgrades, maar ik heb zelf niet echt iets daarover kunnen vinden, wat bedoelen jullie daar nou mee?
1. Dat is je eigen keuze, iedereen heeft z'n eigen manier. Probeer dingen uit, sla goed op wat je ingevuld hebt en kijk wat het beste resultaat is. Bedenk ook een lange termijn design strategie, zodat je niet elke keer zomaar wat doet.

2. Als je een 'test' doet, bijvoorbeeld Engine/Gearbox krijg je vooruitgang in dat gebied. Pas als je de upgrade uitvoert zal die nieuwe engine/gearbox in je wagen zitten. Totdan zijn alle testresultaten cumulatief. Om te upgraden kan je, nadat je een test hebt gedaan, rechtsboven op een klein venstertje klikken, daar kan je kiezen om je engine/gearbox in ontwikkeling ook echt op je wagen te zetten. Let op, je hebt (neem aan dat je in C4 zit), maar 2 upgrades per jaar. Spend them wisely!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 09:07
ok ok, dus stel ik heb nu 3 races op engine getest, dan heeft ie wel alle testresultaten opgeslagen. En bij elkaar opgeteld.

Maar stel nu dat ik bijvoorbeeld 2x mijn engine heb getest, 1x aerodynamics en 1x gearbox. Dan is dat niet slim, want je kan maar 2x upgraden, en kan je dus beter ook maar altijd op 2 dezelfde onderdelen testen? Of kan je per onderdeel maar 2x per jaar upgraden?

[ Voor 6% gewijzigd door _avalanche_ op 29-04-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
_avalanche_ schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:59:
ok ok, dus stel ik heb nu 3 races op engine getest, dan heeft ie wel alle testresultaten opgeslagen. En bij elkaar opgeteld.

Maar stel nu dat ik bijvoorbeeld 2x mijn engine heb getest, 1x aerodynamics en 1x gearbox. Dan is dat niet slim, want je kan maar 2x upgraden, en kan je dus beter ook maar altijd op 2 dezelfde onderdelen testen? Of kan je per onderdeel maar 2x per jaar upgraden?
Per onderdeel, als je op dat venstertje klikt na een test, wat ik net vertelde, spreekt het allemaal wel voor zichzelf :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.