Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna wel een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten zijn 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen) + 20% van de totale kosten van je suppliers. Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voor lager gewicht, iets betrouwbaarder)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen (?))
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 30 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit).

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een liverie kiezen?
Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94.

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd), maar vanaf heden worden er ook races op maandag en donderdag gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62 / dag)
Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag)
Deel3: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63 / dag)
Deel4: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40 / dag)
Deel5: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag)
Deel6: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag)
Deel7: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34 / dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name *

C2G1
SanderF1 - Sander Adams

C2G2
Requiem19 - Tim Mosmans
Sempy - Peter Semper
The_FrankO - Frank van Brandwijk
Visscher - Paul Visscher

C2G3
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp
Dauthi - Marnix Borst
3xNix - Ary Luyendijk
The_DoubleU - Willem Gerritsen

C2G4
Joss - Reggie Biemans

C3G1
Wes46 - Wesley Jonker
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek
rammsteinfan - Kevin Weerman

C3G2
JesterRace - Leander Mutsaers
Marzman - Marcel Schaap
geepee - Ger Peeters

C3G3
andrestouwe - André van der Stouwe

C3G4
DaffyD - Patrick de Jong
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof
F E R O X - Maurice Depaepe

C3G5
Rpol - Ruud van de Pol
Black Sparrow - Rens Götz

C3G6
MRCL - Marcel Visscher

C3G7
Zenit - Rob Hogenboom
asweserijnen - Alex Sweserijnen

C3G8
Argos - Jan Luyendijk
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig

C3G9
Grrrrene - René Gerritsen
mhans - Hans van der Net
brid - Daniel van Brienen
Bluepanther - Bart Oudenampsen
j1nx - Peter Steenbergen
Roeloffie - Jos Roelofs
B-Force - Bart Rietveld
GaMbiNo - Arnoud Douma

C3G11
Sam - Sam Arink
Mr.Viper - Peter van de Vendel
ropkamp - Rob Kamp

C3G12
Saev - Ronnie de Lang

C3G13
jelle1978 - Jelle Bender
Elconejo - Leander Vanhulle

C3G14
Miku15 - Mike U.
Kroketje - Randy Ruiterkamp
charops - Sacha van der Flier

C3G15
FrankTM - Frank Oosterhuis

C4G1
Remco Tr - Remco Trouw
Haasjoh - Gertjan Hazeleger

C4G6
jnijs - Jeroen de Nijs

C4G7
Angeloonie - Vincent Dinkela

C4G14
Ixion - Tim Dame

C4G17
Kiff - Bart Olefs

C4G22
Sleepie - Hans Matthijssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, ik start dus vanaf een 5e plek, da's al een stuk beter dan de 19e plek vorige race :D
Sempy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:55:
[...]

Ik ga ervan uit dat hij de overige instellingen gelijk houdt en allen de revs veranderd. In dat geval heb je overigens meer last van de foutenfactor van je driver, tussen mijn 4 Q-rondjes zit vaak ruim een halve seconde speling tussen de snelste en de langzaamste. Als jouw driver dan opeens een foutloze ronde rijdt als je de rev 1% verhoogt, lijkt het een fikse prestatiewinst.
Ik vermoed dat j1nx het over de practise rondjes heeft en dat hij daar wat procentjes heeft verhoogd. Ik vermoed dus of het aantal punten dat je voor een 100% DQP/DRP in "top speed" moet stoppen invloed heeft op het effect dat 1% meer revs heeft. Maar ik ben het opzich met je eens: de veranderende setup tijdens P en de willekeur die er in de rondjes lijkt te zitten zou heel makkelijk voor een vertekend beeld kunnen zorgen.

De markten zijn gedraaid en het ziet ernaar uit dat brid alvast een designer te pakken heeft :) Ik zit met twee top/subtop managers te concurreren voor een designer en tot overmaat van ramp concurreer ik ook nog 's met m'n teammaat Bart :/ Gezien het feit dat Bart maar met 1 designer in onderhandeling is, kan dat nog wel 's heel vervelend worden.

Jakab Zoltan snap ik al helemaal niet: hij staat met de duurste driver, motor, banden enzovoorts aan de rand van de afgrond en hij biedt doodleuk op de duurste staff op de markt :X En met succes: hij is in onderhandeling met de beste designers op de markt. Misschien alleen om de prijs op te drijven, maar toch...

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 19-10-2007 11:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Toch leuk om te zien dat ik het getroffen heb dat ik de meest actieve tweakerscompetitie zit. Maar inmiddels is het lijstje tweakers al best fors.

Echter rijden er bij ons toch maar 21 rijders regelmatig zijn wedstrijden. In bijvoorbeeld c3g4 zijn dit er zeker 27. Veel mooier eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Klopt, al is 21 niet echt weinig ofzo. Als je nu een foutje maakt, voel je dat wel goed in je portemonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:58:
Klopt, al is 21 niet echt weinig ofzo. Als je nu een foutje maakt, voel je dat wel goed in je portemonnee :)
klopt maar dat is ook wel de charme. als je hier bijvoorbeeld kan promoveren heb je dat dan ook echt verdiend. Hoe moeilijker hoe leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
True, maar om toch ff door te zeuren: die 9 die nu zijn afgevallen waren nou niet bepaald kanshebbers voor de titel ;) Een aantal hebben geen enkele race gereden en een paar anderen hebben het na een paar slechte resultaten opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:55
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:43:
Jakab Zoltan snap ik al helemaal niet: hij staat met de duurste driver, motor, banden enzovoorts aan de rand van de afgrond en hij biedt doodleuk op de duurste staff op de markt :X En met succes: hij is in onderhandeling met de beste designers op de markt. Misschien alleen om de prijs op te drijven, maar toch...
Kan je dan ergens zien wie er een bod heeft gedaan? Ik zit zelf in ieder geval goed in de race voor een van de 90-designers, maar ben wel erg benieuwd van wie ik concurrentie heb te duchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat pulldown menu rechts van je biedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sempy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:23:
[...]

Kan je dan ergens zien wie er een bod heeft gedaan? Ik zit zelf in ieder geval goed in de race voor een van de 90-designers, maar ben wel erg benieuwd van wie ik concurrentie heb te duchten.
Als Zoltan zo doorgaat maakt hij zichzelf inderdaad helemaal kapot. Maargoed ieder zijn strategie...

Wel zuur dat we op zelfde designer zitten. Gokje dat jij hem wel gaat krijgen dan... Maar dat mailen wel onderling wel even met elkaar ;) Heb zitten slapen bij die onderhandelingen maargoed ik kijk het even aan.

overigens zie ik die pulldown menu niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 19-10-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Ik ben zó blij dat ik mijn staff voor 3 seizoenen vast heb gelegd vorig seizoen (coureur loopt ook pas na volgend seizoen af). Tegen die tijd zal er toch wel een nieuwe markt zijn? Dat was iig wel de bedoeling volgens Neil Vaughn.

@BP: Rechtsboven op de betreffende markt:
DRIVERS MARKET DECISIONS_HISTORY
select log [....]

[ Voor 17% gewijzigd door Joss op 19-10-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik had mijn designer ook langer vast moeten leggen, want ik ga er hoogstwaarschijnlijk op achteruit :( Ik heb gelukkig nog wel de op twee na beste c.director van de groep *D Bij de drivers is er welgeteld 1 driver die de moeite waard is, maar die heeft 0 biedingen :D

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 19-10-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:21:
Ik had mijn designer ook langer vast moeten leggen, want ik ga er hoogstwaarschijnlijk op achteruit :( Ik heb gelukkig nog wel de op twee na beste c.director van de groep *D Bij de drivers is er welgeteld 1 driver die de moeite waard is, maar die heeft 0 biedingen :D
Klopt ja, die 20jarige bedoel je... Volgens mij is deze daar nieuw ofzo? Want Nguyen moet nog een driver en heb toen ff meegekeken met hem maar kan deze niet herinneren. Wel die Chapman.

@Joss: thnx! Ik zie dat datum helemaal onderaan staat. Stom natuurlijk van me lol.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 19-10-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, die Japanner idd. 20 jaar, middenmoot momenteel, die zou ik zo voor 3 jaar vastleggen, als ik mijn eigen rijder nog niet had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 18:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Woepie ! In de Q m'n 2e plek vastgehouden, nu hopen dat de race straks een keer goed gaat, maar het ziet er tot nu toe een keer stabiel uit. Zowel P als WU en dus de Q op P2 :D

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:33:
Dat pulldown menu rechts van je biedingen :)
Weer wat geleerd. ;)

Tekent staff standaard bij het hoogste bod of tellen je prestaties ook mee? Ik kan me nl. voorstellen dat een designer liever bij een topteam komt te zitten dan voor 10k meer bij een team dat standaard rond p20 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoogste bod en bij een gelijk bod telt je voorspelling voor komend seizoen en de contractduur mee, geloof ik :) Hoe dat precies werkt, weet ik niet, maar dat kun je ook moeilijk weten omdat je de biedingen van anderen niet weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Het lijkt erop dat ik mijn allereerste pole ga pakken in f1time.com .. of dat ook in winst (de eerste zou dat zijn) omgezet ka nworden betwijfel ik. Ik sta op 3 stoppers terwijl er waarschijn een aantal mensen dicht achter me op 2 staan. Ach ik zit voor dit seizoen toch ok.

Maar on mijn group dropt het aantal deelnemers deze race waarschijnlijk tot 16.. ten opzichte van 25 bij de eerste races... zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, ben op het laatste moment op de 6e plek gezet en m'n cuptegenstanderd heeft de pole gepakt met z'n resterende 2 Q-rondjes. Geen 0.001s verschil meer dus, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231918

Zo, vandaag eens op tijd thuis om de race helemaal te volgen. Het ziet er goed uit op de grid, stond 9e, maar had nog 1 run over. Die heb ik er vanmorgen maar is ff door geramd, en hop, Petrov voorbij en op stek 8 :)
Even een tipje van de sluier, ik sta niet op een 3 stopper... 8) Het werd tijd om de eerste motorupgrade eens uit te voeren want ik zak te ver af, we zullen zien wat het me brengt.

En ehh Grrrrene, ik sta maar ongeveer 0.150 achter je....dus als je op een 1stopper staat, make some room, ik kom binnendoor :Y

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die logica snap ik niet helemaal :? Als ik op een 1-stopper sta en ik sta voor je, kom ik je de rest van de race niet tegen :* Ik sta ook niet op een 3-stopper trouwens ;)

Je bent trouwens wel bijzonder laat met je eerste motor upgrade :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:53:
Die logica snap ik niet helemaal :? Als ik op een 1-stopper sta en ik sta voor je, kom ik je de rest van de race niet tegen :* Ik sta ook niet op een 3-stopper trouwens ;)

Je bent trouwens wel bijzonder laat met je eerste motor upgrade :o
Door die latere upgrade is de kans aanwezig dat ik een paar races wat meer vermogen heb dan een aantal anderen, aangezien het nog 1-2 races duurt voor dat het grote gros de 2e doet.
Zoals al eerder gemeld, ga ik voor classe behoud, ik ben dus meer met design bezig dan met motor testen.....

Maar ehh, je mag zowiezo wel aan de kanten, ongeacht je aantal stops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Forget it, je zult me de rest van de race naar alle waarschijnlijkheid niet meer zien, met je 2-stop strategie :Y) ;) Weet je nog hoe m'n vorige regenraces gingen? O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 19-10-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:01:
Forget it, je zult me de rest van de race naar alle waarschijnlijkheid niet meer zien, met je 2-stop strategie :Y) ;) Weet je nog hoe m'n vorige regenraces gingen? O-)
Ehh, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Nou, alle optimisme voor niks.... in ronde 10 de melding "lost control"..... weg mogelijk podium... :(

Ik hoop dat die sukkel z'n been gebroken heeft ofzow, blergh %ÎO&*^%$^%$#^&&(

[ Voor 28% gewijzigd door lameeuw op 19-10-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:01:
Ik weet nog wel hoe je laatste race verliep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, maar die was droog ;)

Roeloffie: we zien wel. Dat de beste moge winnen zullen we maar zeggen :) Ik hoop iig op een goed resultaat en het ziet er voorlopig iig goed uit met m'n 99% DQP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:18:
[...]

Ik weet nog wel hoe je laatste race verliep :P
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb voor het eerst een 100% DQP voor volgende race met twee punten over. Ik dacht trouwens dat je alles moest opmaken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Marzman schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:09:
Ik heb voor het eerst een 100% DQP voor volgende race met twee punten over. Ik dacht trouwens dat je alles moest opmaken?
Afronding + schommeling in dqp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Mijn eerste overwinning in C3! :*) :*) :*)

De hele race was ik duidelijk de snelste en zat ik qua strategie ook precies goed. Aangezien het na 7 laps ging regenen op Spa Franchorchamps heb ik de Q gedaan met slechts 40 liter fuel en soft tyres om daarna over te gaan op intermediates en daarna een goede fuel strategie te kiezen voor de rest van de race, uiteindelijk met een 2 stopper en 25 seconden voorsprong op de nummer 2 gewonnen, vanaf P8 het complete veld op minimaal 1 ronde :)

Heeeeeeeeeeeel tevreden :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jos Roelofs brakes are so hot, they seem to be burning and wheels are glowing red.
_o_ _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Iets van eigen deeg ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 18:41
Hoppa 9e. Volgende race 8e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo, derde geworden. Dat doet me goed :) Helaas wel uit de cup geknikkerd, maar tegen de leider (of nummer 2, weet ik niet zeker) in het kampioenschap kon ik weinig beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226818

joss gefeliciteerd met 7de overwinning op rij ofzo! :P , zelf 8ste geworden en daar ben ik tevreden mee..nog 6 races te gaan nu en sta met 4 punten 16de..uit de degradatie zone dus, hopelijk kan ik dat volhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Anoniem: 226818 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:31:
joss gefeliciteerd met 7de overwinning op rij ofzo! :P , zelf 8ste geworden en daar ben ik tevreden mee..nog 6 races te gaan nu en sta met 4 punten 16de..uit de degradatie zone dus, hopelijk kan ik dat volhouden..
7e op rij alweer ja, haha, geweldig :X

Deze keer een iets spannendere race. Zoals altijd reed ik weg in de eerste 2 rondes, maar verloor ik zo'n 5sec in rondje 3/4/5. Daarna terug gekropen naar de man voor me en het gat gedicht tot 0.5sec na de pitstop. Daarna een kat-en-muis spelletje gespeed, ingehaald, terug ingehaald en toen ontwikkelde hij gearbox-probleempjes. Dat opende voor mij de baan om op de 7e zege op rij af te cruisen. Ook de 7e fastest lap op rij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou me toch op een ronde zetten?? Geloof dat ik het je nog redelijk moeilijk heb gemaakt tot die klote remproblemen :(
En dat voor iemand die een late upgrade doet :P Schijnbaar toch een verbetering...

Until we meet again my friend, lol

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 231918 op 19-10-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Oeeee leuk, twee rivalen in één competitie. Denk niet dat de baan breed genoeg is voor jullie twee :P

DRP: 99%
Weer geen 100% :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Mhm, zo'n overwinning is ook best goed voor je financien merk ik nu :p
Nu alleen bedenken of ik mijn gearbox zal updaten...ben met deze test van 102 naar 61 ms gegaan en betrouwbaarheid van 91,4% naar 91,2%, twijfel of ik niet eerst nog een reliability test zal doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 231918 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:53:
[...]

Je zou me toch op een ronde zetten??
Waar heb ik dat beweerd?
Geloof dat ik het je nog redelijk moeilijk heb gemaakt tot die klote remproblemen :(
En dat voor iemand die een late upgrade doet :P Schijnbaar toch een verbetering...

Until we meet again my friend, lol
Haha, beetje op de teentjes getrapt? :P Na je late upgrade ben je natuurlijk weer op het niveau van de rest, misschien zelfs iets daarboven, zoals je zelf al zegt. Dus dat zou eigenlijk helemaal geen nadeel moeten zijn. Je hebt alleen al die tijd daarvoor gereden met een auto die minder is dan die van de rest en dat wel 10 van de 17 races, ik ben ervan overtuigd dat dat niet handig is en je verklaring dat je niet probeert te promoveren snap ik dan ook totaal niet, want dat heeft er niks mee te maken. Ik neem aan dat je gewoon voor het beste resultaat gaat, want financieel is dat ook het beste.

Overigens ben je onderhand wel veilig voor degradatie, vorig seizoen heb ik het gehouden met 5 punten geloof ik, dus dat lukt jou ook wel :)
Joss schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:58:
Oeeee leuk, twee rivalen in één competitie. Denk niet dat de baan breed genoeg is voor jullie twee :P

DRP: 99%
Weer geen 100% :X
Hier ook 99% inderdaad, heb nog nooit een DRP van 100% gehad :)

Edit: Woei! Voor komende race weer een 99% DQP gehaald in de P *D Wat is Montreal veranderd zeg :X Het lijkt echt in _niks_ meer op het circuit van vorig seizoen :X :X

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 19-10-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 21:38
toprace gehad na dramatische voorbereiding. Ik was vergeten onderdelen te maken.. quali op 11de met een dramatische lage 93% dqp. Door een fout in WU was ik vergeten gekochte parts op me auto te zetten en wist fuelconsumption dus niet exact en had maar wat marge meegenomen, einde van de race 20 liter brandstof over :( Echter na de start van de race meteen 7e langzaam opgekropen naar de 2e plaats en lekker de hele race geblocked :) Na de laatste serie pitstops reed ik jammer genoeg 3e, echter de #2 oofs in de laatste rond waardoor het team de 2de 1-2 van het seizoen pakt en het teamkampioenschap weer stevig in handen heeft.
De #1 in kampioenschap viel uit, me cuptegenstander werd 3e. Oftewel door in de cup, 11 punten voor op #3, 4 punten achter #1.
Ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dauthi schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:56:

[knip]quali op 11de met een dramatische lage 93% dqp. [/knip]
Een 93% DQP is nou niet bepaald een drama, IMO. En zeker geen reden om traag te zijn, want zoveel scheelt dat ook weer niet :)

Edit: Was het nou zo dat sponsoraanbiedingen blijven staan zolang je niet met ze gaat onderhandelen? Ik heb nu 2 goede aanbiedingen en 1 plekje op de auto, maar 3 anderen lopen binnenkort af, dus ik zou er graag 1 behouden :)

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 20-10-2007 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Voor de mensen die zich nog zorgen maakten over hun personeel. Tadas is weer druk geweest :)
Markets will run every race now, so Wednesdays and Sundays untill the end of this season. In every group few unsigned older drivers, designers and c.directors (D/D/D) have resigned and new ones came into the market, but there will be no more changes before the end of the season. While you can extend driver contract starting this season, you will not able to do that for designers and commerce directors at least for now (this makes markets more dynamic and active). Starting next season markets will be opened up a bit more, so you will be able to bid on D/D/D from other groups. It is not clear yet if it will be done with some payed scouting position available in your team or simple search function. Driver training will be probably a little bit harder as well.

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 07:14:
[...]

Edit: Was het nou zo dat sponsoraanbiedingen blijven staan zolang je niet met ze gaat onderhandelen? Ik heb nu 2 goede aanbiedingen en 1 plekje op de auto, maar 3 anderen lopen binnenkort af, dus ik zou er graag 1 behouden :)
Als je niet met ze aan het onderhandelen bent moeten ze (tegenwoordig) gewoon blijven staan, ja. Maximaal 3 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 02-06 14:29

The_DoubleU

Tweaker in München

Wat een super seizoen is dit.
Als groentje naar C3 gegaan en de afgelopen race weer 3e geworden. Hierdoor sta ik nog maar 3 punten achter de nummer 3. Dus als ik niet op pas kom ik volgend seizoen in C2 :)
Ook de cup gaat lekker ik ben door naar de halve finale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben uit de cup door mankementen (suspension en brakes). Jammer anders had ik 3 keer hoger ge-eindigd als mijn cuptegenstander. Verder gaat het wel goed, Ik sta 3e op een punt van de nr2 en op 3 punten van de nr 1. Ik hoop volgend seizoen naar C3 te gaan (al rijden er altijd wel minimaal15 man in onze C4, in C3 verwacht ik dat er 30 rijden ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 20-10-2007 10:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zoo, ff een update van het C2 avontuur...

Gisteren na een briljante Q en het pakken van de 2e keer pole in C2 ging de race echt desastreus... Een "kleine" misrekening zorgde ervoor dat ik de ronden niet haalde die ik moest rijden op m'n zachte bandjes, wat resulteerde in een ploffestijn voor team Luchtloper en een uiteindelijke 15e plek.

Gelukkig ben ik nog wel door in de cup en loot steeds wonder boven wonder de zwakste mogelijke tegenstander. Nu ook weer in de 1/2 finale heb ik een kans om door te gaan, dus op naar de finale!

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 21:38
Grrrrrene schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 07:14:
[...]

Een 93% DQP is nou niet bepaald een drama, IMO. En zeker geen reden om traag te zijn, want zoveel scheelt dat ook weer niet :)

Nou het verschil tussen 93% en 96% is toch stiekem vrij veel hoor ;)
DRP was 95% dus mijn kleine wijzigingen hebben wel gewerkt ^^

Kwam er zojuist achter dat me driver redelijk op zijn max zit in concentratie toen ik het trainde kwam er slechts 1 puntje bij na de test, gelukkig kwamen er ook punten bij, bij andere stats. Maar het lijkt te maximaliseren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dauthi schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:25:
[...]
Kwam er zojuist achter dat me driver redelijk op zijn max zit in concentratie toen ik het trainde kwam er slechts 1 puntje bij na de test, gelukkig kwamen er ook punten bij, bij andere stats. Maar het lijkt te maximaliseren :(
Hoe hoog zit je? Ik heb mijn concentratie nu op 66. Volgens mij zijn daar best wel wat punten bijgekomen bij het testen (wilde het minimaal op 70, maar misschien dat ik toch wat hoger probeer want mijn coureur maakt nog steeds fouten die te snel slijtende onderdelen opleveren).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfft na eens out of the box gedacht te hebben en een driestopper uit de hoed te toveren ging ik heel goed weg en na de eerste pitstop zat ik maar een paar seconden (7-8) achte de leiders op 2 stops dus ik dacht dat ik zelfs misschien wel een kan op de overwinning ging maken. De rondetijden lagen enkele tienden onder die van iedereen.

Maar in ronde 36 net na mijn stop (boel wat te heet geworden tijdens de stop denk ik) vond de motor het na het uitrijden van de pitstraat genoeg geweest en met vlammen die Tim Coronel een 9 hadden gegeven fikte me halve auto af en moest mijn coureur zich snel uit de voeten maken.
Teamgenoot pakte nog een mooie derde plek op het podium maar toch voel ik me tekort gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Anoniem: 32226 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:19:
en met vlammen die Tim Coronel een 9 hadden gegeven fikte me halve auto af en moest mijn coureur zich snel uit de voeten maken.
Tom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Ey mensen, de markets draaien vanaf nu weer elke race. Aangezien ik een nieuwe driver nodig ben, vroeg ik me af of hier al eens een discussie is geweest over welke stats nou belangrijk zijn (en waarom). Wat zijn jullie ervaringen met verschillende drivers? Hoe belangrijk zijn de skills en DRP/DQP. Mijn gedachten op een rijtje:

Skill
Skill - ?, klinkt belangrijk, maar wat doet het?
Concentration - Heeft invloed op het aantal fouten dat je maakt?
Speed - Heeft (veel) invloed op je snelheid?
Racing line - Heeft invloed op je snelheid in P/W/Q (vooral bij hoge race line)?
Stamina - Hoe hoger, hoe langer de driver het in de race volhoudt (snel zijn, geen fouten maken)?
Form - Beinvloed de totale prestatie van je driver?

DRP - ?, Hoe hoger hoe makkelijker je de optimale DRP verdeling vind?
DQP - ?, Hoe hoger hoe makkelijker je de optimale DQP verdeling vind?

Extra
Starting - Vanzelfsprekend
Pole - Vanzelfsprekend
Reporting - Heeft dit invloed op het commentaar of op de afstelling?
Motivation - Beinvloed de totale prestatie van je driver?
Overtaking - Vanzelfsprekend
Blocking - Vanzelfsprekend
Experience - Beinvloedt de totale prestatie van je driver?
Wet driving - Vanzelfsprekend

Dit is dus vooral mijn idee van wat ik denk dat een skill zou moeten doen. Wie kan mij verbeteren/aanvullen?

Wat kan ik nog zeggen dat mijn huidige driver 46 reporting heeft en daarmee kan ik binnen de 30 rondjes practice de setup meestal prima vinden, maar het houdt niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Het enige wat (echt) niet klopt is dit:

Eigenlijk vind ik het zelfs moeilijker bij hogere DQP/DRP, omdat je bij kleine veranderingen aan de DQP minder resultaat ziet.

Maar de DQP/DRP van je coureur zijn zijn skills bij elkaar opgeteld. Welke skills moet je zelf maar uitzoeken, want dit heeft ook invloed op wat niet nader te noemen zaken in het spel :P

Voor de rest kunnen weinigen je hiermee helpen, want coureurs verschillen zoveel van elkaar dat het niet te vergelijken is. Maar de meeste skills zijn wel logisch/hebben een logisch vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Saev schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:41:
Ik denk dat drivers met een hogere DQP/DRP ook echt beter zijn. Is het niet een soort samenvatting of totaal van de andere skills?
Reporting - Heeft dit invloed op het commentaar of op de afstelling?
Ik denk allebei. En op hoe snel je driver die groene balkjes invult (je krijgt niet altijd feedback).
Experience - Beinvloedt de totale prestatie van je driver?
Misschien maakt hij minder fouten met veel experience. Ik heb er niet heel veel aan toe te voegen verder :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 02-06 14:29

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn rijder heeft maar een reporting skill van de 35 en dan is het echt lastig je afstelling zoeken. Soms 5 rondjes rijden voordat ik feedback krijg van een bepaalde sector/onderdeel.
De meeste zijn vrij logisch de enige waarvan ik niks begrijp is Skill. Wat doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Grrrrrene schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:25:
Hier ook 99% inderdaad, heb nog nooit een DRP van 100% gehad :)

Edit: Woei! Voor komende race weer een 99% DQP gehaald in de P *D Wat is Montreal veranderd zeg :X Het lijkt echt in _niks_ meer op het circuit van vorig seizoen :X :X
Dacht ik eindelijk weer een keer een voordeel te hebben haal je ook 99%.
Ik deed er alleen wat langer over, had hem pas in de warmup te pakken.

Moet toch leren mezelf te beheersen en niet alle ronde achter elkaar er doorheen te knallen.
Een analyse van de dqp voor de warmup wees me op een grote fout, waardoor ik dus in de practice maar max 92% dqp had.

personeel komt dit seizoen wel goed, vraag is alleen of ze beter zijn dan m´n huidige.
Design
M. Fitch 69 3 biedingen
J. Oliver 65 2 biedingen
D. Beretta 58 1 bieding
Huidig 67

Marketing
Q. collomb 73 2 biedingen
S. chaves 66 1 bieding
Huidig 58

Design word komend seizoen denk een probleem, marketing word in ieder geval een verbetering :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Joss schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:46:
Het enige wat (echt) niet klopt is dit:

Eigenlijk vind ik het zelfs moeilijker bij hogere DQP/DRP, omdat je bij kleine veranderingen aan de DQP minder resultaat ziet.

Maar de DQP/DRP van je coureur zijn zijn skills bij elkaar opgeteld. Welke skills moet je zelf maar uitzoeken, want dit heeft ook invloed op wat niet nader te noemen zaken in het spel :P

Voor de rest kunnen weinigen je hiermee helpen, want coureurs verschillen zoveel van elkaar dat het niet te vergelijken is. Maar de meeste skills zijn wel logisch/hebben een logisch vervolg.
Bedankt voor je nuttige reactie :D

Tis me nu duidelijk hoe DQP/DRP opgebouwd is, als de meeste skills verder logisch zijn dan heb ik denk ik wel een redelijk idee van wat belangrijk is.

Enige wat nog echt niet duidelijk is, is skill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:48:
[...]

Dacht ik eindelijk weer een keer een voordeel te hebben haal je ook 99%.
Sorry :P Ik weet niet hoe het komt, ik doe maar 1 ding anders en da's eigenlijk te basic voor woorden :) DQP --> DRP is alleen wat tricky geworden, da's dit seizoen nu 2x fout gegaan met dezelfde formule als vorige race een DQP van 99% naar een DRP van 99% omzette :/
Ik deed er alleen wat langer over, had hem pas in de warmup te pakken.

Moet toch leren mezelf te beheersen en niet alle ronde achter elkaar er doorheen te knallen.
Een analyse van de dqp voor de warmup wees me op een grote fout, waardoor ik dus in de practice maar max 92% dqp had.
Ik ben mezelf ook continu aan het afremmen. De reporting skill van m'n coureur helpt trouwens enorm: doorgaans heb ik na 20 rondjes alle gele lijntjes gevonden en hoef ik me alleen nog met DQP bezig te houden :)
personeel komt dit seizoen wel goed, vraag is alleen of ze beter zijn dan m´n huidige.
Design
M. Fitch 69 3 biedingen
J. Oliver 65 2 biedingen
D. Beretta 58 1 bieding
Huidig 67
Jij bent de enige die op die J. Oliver geboden heeft en nu in de negotiating-fase zit. De ander zit in de initial fase. Zolang er niet meer dan 3 biedingen staan bij het sluiten van de kantoren komende race, heb jij die gegarandeerd. Dat had ik vorig seizoen ook met m'n rijder :)
Marketing
Q. collomb 73 2 biedingen
S. chaves 66 1 bieding
Huidig 58

Design word komend seizoen denk een probleem, marketing word in ieder geval een verbetering :)
* Grrrrrene aait Hilde Farina O-) Skill: 85. Heeft wel een godsvermogen gekost, maar het betaalt zich dubbel en dwars uit :) Alleen m'n designer is klote: ik vecht met Karapanagiotis en Zoltan om dezelfde goede designer (skill 75) en m'n huidige designer heeft skill 72. De alternatieven zijn 69 en 65, waarbij die laatste ook de enige is waar Bart nu mee in onderhandeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

je hebt toch niet geboden op C.Trintignant?
Deze heeft namelijk een motivation van 0, weet iemand eigenlijk wat voor invloed dat heeft?
Minder uren of totaal geen uren.

Ik heb geprobeerd de bidding wars een beetje te ontlopen.....kan wel voor een topper gaan maar als ik deze 0.5m meer moet betalen dan dat ik nu doe zit ik aan het einde van volgend seizoen in het rood en dat wil ik toch liever voorkomen.

Ben allang blij dat m'n marketing vooruit gaat, in m'n eerste seizoen gekozen voor 1 die gelijk was aan degene die ik toegewezen heb gekregen en deze ook nog voor 2 seizoenen vast gelegd |:(

Toen ik de finacien van geepee zag kon ik me wel voor m'n kop slaan....scheelt echt flink per race.

Kijk je trouwens uit met aaien, straks word je nog aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten :p

[ Voor 6% gewijzigd door brid op 20-10-2007 19:27 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:26:
je hebt toch niet geboden op C.Trintignant?
Deze heeft namelijk een motivation van 0, weet iemand eigenlijk wat voor invloed dat heeft?
Minder uren of totaal geen uren.
Geen uren. Maar dat wordt voor zover ik weet gereset bij het begin van het seizoen :)
Ik heb geprobeerd de bidding wars een beetje te ontlopen.....kan wel voor een topper gaan maar als ik deze 0.5m meer moet betalen dan dat ik nu doe zit ik aan het einde van volgend seizoen in het rood en dat wil ik toch liever voorkomen.
Ik heb gewoon op een stuk of 8 designers geboden met de beste bovenaan, maar wel met een openingsbod dat ik ze waard vond. Als ik daarmee de volgende ronde zou halen, zou ik eventueel hoger bieden, anders was het leuk geweest en hadden anderen er blijkbaar meer voor over. Ik ben ze allemaal kwijtgeraakt in de onderhandelingen, dus er worden hele lompe bedragen voor geboden :o Jammer dan, ik ga wel verder voor de middenmoot dan :)
Ben allang blij dat m'n marketing vooruit gaat, in m'n eerste seizoen gekozen voor 1 die gelijk was aan degene die ik toegewezen heb gekregen en deze ook nog voor 2 seizoenen vast gelegd |:(

Toen ik de finacien van geepee zag kon ik me wel voor m'n kop slaan....scheelt echt flink per race.
Daarom ben ik ook zo blij me de mijne: ik krijg straks 1.6M voor het tekenen van het contract en de bonussen per race zijn ook fiks hoger dan vorig seizoen, hoewel daar de prestaties ook wel bij meespelen natuurlijk. GeePee speelt nu welliswaar in C4, maar met z'n 3e plaats in het kampioenschap en z'n continue podiumfinishes willen de sponsors wel, beter dan met jouw prestaties iig (bedoel ik niet lullig). Het maakt weinig uit welke klasse je rijdt, schijnbaar, sponsors zijn gek op podium finishes of beter: overwinningen.
Kijk je trouwens uit met aaien, straks word je nog aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten :p
Hey, ze werkt niet voor niets "onder" me.

offtopic:
Dat klinkt als een slechte B-film, I know :+

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 20-10-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
De designpagina heeft een flinke make-over gehad. Ik vind het plaatje een beetje groot moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226818

Joss schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 10:43:
De designpagina heeft een flinke make-over gehad. Ik vind het plaatje een beetje groot moet ik zeggen :P
haha ja maar ziet er wel strak uit vind ik! wel grappig als je met je muis op een onderdeel gaat staan dat onderdeel dan op het plaatje verkleurd

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 226818 op 21-10-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Anoniem: 226818 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:00:
[...]

haha ja maar ziet er wel strak uit vind ik! wel grappig als je met je muis op een onderdeel gaat staan dat onderdeel dan op het plaatje verkleurd
Anders zou het een érg nutteloos groot plaatje zijn :P
Ze moeten nog wel ff wat verzinnen voor chassis/electronics/hydraulics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik ben nu met 2 commercial directors in negotiation maar heb nu de onderhandelingen gestart met een andere die ik eigenlijk liever heb, deze staat nu dus ook op nummer 1 prioriteit, maar wachten de andere 2 dan wel de uitkomst van de onderhandelingen met mijn nummer 1 af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Mhm, schraal... En de onderhandelingen met die twee anderen kan ik niet afbreken... Ben nu in onderhandeling met twee CD van 54 maar kan er denk ik wel een krijgen van 64...scheelt nogal :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
dat kan wel, gewoon een nieuw bod uitbrengen op de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
SanderF1 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:39:
Mhm, schraal... En de onderhandelingen met die twee anderen kan ik niet afbreken... Ben nu in onderhandeling met twee CD van 54 maar kan er denk ik wel een krijgen van 64...scheelt nogal :-s
Je kan proberen een nieuw bod uit te brengen op die 2 die je niet wilt, van 1 euro o.i.d.

Spuit één één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Overigens moet je wel ff in de logs kijken of er niet al iemand aan het negotiaten is met die goede CD he? Als jij nu je 2 negotiating-CD's wegdoet door een nieuw bod op de markt en iemand is al in een vergevorderd stadium van onderhandelingen met die goede CD, ben jij alledrie kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Niemand is in onderhandeling met hem, dus dat zou wel moeten kunnen. Naar jullie idee loont een goede CD wel? Ik begrijp er echt niets van want ik heb nu een CD van 54 en scoor regelmatig podia en afgelopen race mn eerste overwinning gehad maar mijn sponsoraanbiedingen zijn echt laag, max 4k per race bonus :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Mhm er is toch 1 iemand in onderhandeling, als ik nu nog met een beter beter bod kom ben ik alsnog te laat he?

Mhm, nu heb ik dus 4 biedingen staan...k*t want zo worden alle biedingen geweigerd of alleen de nummer 4 accepteert de onderhandelingen dan niet?

[ Voor 40% gewijzigd door Sanderrr op 21-10-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, als je hem overbiedt win je die CD nog niet, tenzij twee anderen hem ook overbieden, maar dat lijkt er niet op aangezien de markten ergens vandaag gedraaid worden. Wat je vraagt staat trouwens gewoon in de FAQ/Rules van F1Time :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grrrrrene schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:10:
Daarom ben ik ook zo blij me de mijne: ik krijg straks 1.6M voor het tekenen van het contract en de bonussen per race zijn ook fiks hoger dan vorig seizoen, hoewel daar de prestaties ook wel bij meespelen natuurlijk. GeePee speelt nu welliswaar in C4, maar met z'n 3e plaats in het kampioenschap en z'n continue podiumfinishes willen de sponsors wel, beter dan met jouw prestaties iig (bedoel ik niet lullig). Het maakt weinig uit welke klasse je rijdt, schijnbaar, sponsors zijn gek op podium finishes of beter: overwinningen.
Het ging om z'n financieen van vorig seizoen, niet dat m'n performence toen veel beter was :)
Eigenlijk geef je met de laatste zin precies aan wat het probleem is met f1time.
ALs een topper in een lagere klasse verdien je meer als een sub-topper in een hogere klasse, terwijl de kosten toch een stuk omhoog schieten. Beloning per positie zou moeten worden aan gepast aan de klasse waar je in rijd (ala gpro p31 amateur leverd netzo veel op als rookie p5 ofzo) en betere sponsors natuurlijk.

Nieuwe designpage ziet er trouwens goed uit....nu nog voor de supporters een soort ontwikkelings historie....scheelt me weer dingen bij houden in m'n sheet :)

[ Voor 6% gewijzigd door brid op 21-10-2007 12:30 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Wat een ontknoping in de F1 zeg :)

Komende race kan ik mijn promotie veilig stellen, kampioen zit er nog niet in maar lijkt me toch dat ik redelijk veilig ben voor beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:39:
Wat een ontknoping in de F1 zeg :)
Dat kan je wel zeggen ja, maar een terechte wereldkampioen in mijn ogen

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
idd. Wel grappig: m'n vriendin vroeg aan het begin van de race wie volgens mij kampioen zou worden. Ik zeg dus "Ach, 't zou me niks verbazen als Kimi dat wordt en dat Hamilton het voor zichzelf verprutst of uitvalt ofzo. En Alonso is gewoon niet snel genoeg, maar goed, Hamilton heeft de beste kansen." Klopte achteraf aardig :P

Ik hoor net op het journaal dat BMW de brandstof 2C te koud had ofzo? Maar dat de FIA niet zou ingrijpen (boete ofzo, dunno) en dat Kimi nu officieel kampioen is. Maar hoe definitief is dat aangezien McLaren het wil aanvechten?

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 22-10-2007 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik sta eerste in Q met nog 3 rondes over. Ben benieuwd of dat tot 13.00 uur zo blijft. Er moet nog een snelle geloof ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Ben er goed uitgekomen in de markt ronde:
Design
M. Fitch 69
Marketing
Q. collomb 73

gaat met 200k extra per race kosten, maar hoop dat m'n nieuwe markting medewerker dit gat kan gaan vullen.

Ontknopping van de f1 was zeker spannend, wel typisch dat Hamilton zich weer laat naaien door Alonso.....1 remproefje en Hamilton ging ff naast de baan.....kun je toch beter een teamgenoot als Massa hebben, die laat na z'n pitstop gewoon netjes het gas een beetje los :)

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Wisselend succes dit weekend voor mij. In de race van afgelopen vrijdag door een beschadigde voorvleugel tien ronde voor het einde te veel tijd verloren en uiteindelijk 7e geworden. Sta nu gedeeld eerste maar helaas wel uit de cup.

Bij de markets echt een superslag geslagen, een designer van 90 en een c.manager van 81. Beide voor 3 jaar vast en tevens loopt het contract van m'n talentvolle coureur nog twee jaar door. Een goede basis voor C2 denk ik zo, al zal het het eerste jaar wel enigzins interen op m'n reserves worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:13:
Ben er goed uitgekomen in de markt ronde:
Design
M. Fitch 69
Marketing
Q. collomb 73

gaat met 200k extra per race kosten, maar hoop dat m'n nieuwe markting medewerker dit gat kan gaan vullen.
Tadayuki Cantoni, 32 years old
From Uruguay flag: Uruguay
Motivation 100
Inovation 72
Speciality fwing

Ben ook wel tevreden, al betaal ik hem wel wat meer dan m'n vorige designer, 15k per race om precies te zijn. Kom ik wel overheen :+
Ontknopping van de f1 was zeker spannend, wel typisch dat Hamilton zich weer laat naaien door Alonso.....1 remproefje en Hamilton ging ff naast de baan.....kun je toch beter een teamgenoot als Massa hebben, die laat na z'n pitstop gewoon netjes het gas een beetje los :)
Nou speelt het natuurlijk wel mee dat Massa geen kans meer had om wereldkampioen te worden en Alonso wel he? :P Alleen als Hamilton flink zou prutsen in de race, zou Alonso het nog halen. Dat hij vervolgens in de race zwaar tegenvalt is wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Het telt ook zeker mee dat alonso kampioen kon worden, hamilton had gewoon ff wat meer moeten nadenken en niet in de versnellings bak van alonso.... je weet dat die niet vies in van dit soort akties, vooral als hij zelf ook voor het kampioenschap gaat.
Dat de auto er ff mee stopte is niks aan te doen, maar als de eerste fout niet was gemaakt, was de impact kleiner.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Arnar Weidler, 28 years old
From Germany
Motivation 100
Inovation 65
Speciality rwing

Nou, nou, de fantastische aanwinst van Luchtloper Racing. In een compleet overspannen markt is dit dan de uitkomst... Helaas een teruggang van kwaliteit na m'n huidige designer van 72, maar gelukkig hou ik mijn CD van 78 nog wel een seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een hele mooie designer vast weten te leggen voor 3 seizoenen (89 innovation). Betaal me er groen en geel voor maar ik hoop wel daar het gat mee te dichten dat ik door mijn huidige designer (56) heb opgelopen.

Ik heb niet geboden op een CD, wat gebeurt er dan volgend seizoen als ik geen bod hierop uitgebracht heb? Krijg ik er dan een toegewezen? en zoja watvoor salaris? 500K zoals in seizoen 1?

Er is namelijk geen enkele interessante CD beschikbaar in onze pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Wat is eigenlijk een gemiddeld bedrag dat de mensen hier kwijt zijn aan hun Designer en CD?

Voor mij dit seizoen:
Designer van 70 voor 1,5 mln
CD van 54 voor 1,2 mln

Volgend seizoen:
Designer van 73 voor 1,4 mln
CD van 64 voor 1,3 mln

Met de CD heb ik een beetje de boot gemist, qua designer was er niet veel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Ik neem gewoon weer een random Designer/CD, want er is alleen nog minder over en die zijn ook duurder als random Designer/CD. Als driver heb ik niet zo'n goede, maar wel lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Kroketje schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:38:
Ik neem gewoon weer een random Designer/CD, want er is alleen nog minder over en die zijn ook duurder als random Designer/CD. Als driver heb ik niet zo'n goede, maar wel lekker goedkoop.
Je krijgt een random designer/marketing manager VAN DE MARKT toegewezen. Ik zou je dus toch maar gaan roeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
SanderF1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:20:
Wat is eigenlijk een gemiddeld bedrag dat de mensen hier kwijt zijn aan hun Designer en CD?
Bij mij:

designer - 90 - 1.800.000 (nu 74 voor 1.388.000 )
C.manager - 73 - 1.472.000 (nu 52 voor 1.124.000)

Kost me dus 760k extra volgend jaar, maar volgens mij is dat een redelijk bedrag voor het extra aantal uren dat ik nu te besteden heb. Er was bovendien qua designer weinig keuze, ofwel meebieden voor de toppers of met een designer overblijven die minder uren had dan mijn huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SanderF1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:20:

Voor mij dit seizoen:
Designer van 70 voor 1,5 mln
CD van 54 voor 1,2 mln

Volgend seizoen:
Designer van 73 voor 1,4 mln
CD van 64 voor 1,3 mln

Met de CD heb ik een beetje de boot gemist, qua designer was er niet veel te krijgen.
Dat vind ik nou net van die dingen die ik lekker voor mezelf hou. Wat ik over heb voor personeel is mijn ding en daar heeft niemand wat mee te maken.
Kroketje schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:38:
Laat ff weten wat voor skill hij heeft, zal niet bijster veel zijn als de rest de markt al leeggeplukt heeft :)

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 22-10-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
We kunnen het ook in een anonieme poll doen :P

Poll: Hoeveel betaal jij je *D/D/D volgend seizoen?
* D/D/D staat voor Driver/Designer/Director
< 2.5 miljoen
2.5 tot 3 miljoen
3 tot 3.5 miljoen
3.5 tot 4 miljoen
4 tot 4.5 miljoen
4.5 tot 5 miljoen
> 5 miljoen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=238992&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 22-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En nu durft natuurlijk niemand te klikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Goedkoop :). Moet wat meer geld hebben. Ik hoop dat ik wel weer naar C4 ga. Want ik doe het nu veel te goed xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Klik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shit ben blond en dom (lomp en famous.... na na na na ) ok ik klik dus net verkeerd... klikte op minder dan 2.5 miljoen... zit tussen de 3.5-4 miljoen....hangt nog een beetje af van de CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zo, heb de Q gedaan... en ff doodleuk m'n bak op pole gepleurd 8)
Merendeel van de toppers staan al, eigenlijk nog een man of 3 die er evt voorbij kunnen. Nu alleen hopen dat deze pole beter uitpakt dan die van de vorige race met m'n misrekening en klapbandenfestijn...
Maar ik hoop wel dat ik op pole blijf staan, zou dan de 2e op rij zijn in C2... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
't Is voorlopig geen normaalverdeelde kostenpost met nul stemmen op 3.5 - 4M :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Eigenlijk 1 stem op 3.5-4mil, maar Jester is dom (lomp en famous).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Zit de komende 2 seizoenen nog iets boven de 5 mil..... ietwat te veel eigenlijk...... Dan maar besparen op andere dingen want op deze manier gaat de schatkist heel snel leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

40 seconden los van de nr 2, 4 rondes te gaan en de suspension gaat kapot. Ik had verwacht weer eerste te staan, maar ik denk dat ik zo zelfs mijn promotie kan vergeten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vorig seizoen een goeiekope driver gescored.. eignelijk te dom en te oud maar ja zit er nog 2 seizoenen aan vast... maar die kost me maar 600K per race. Dus zeker omdat ie al een paar podiums gescored heeft zeer aantrekkelijk :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.