Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.433 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijdert.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna wel een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

FueltankEigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1manager als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
FrontwingOok heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 5 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen). Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 30 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit).

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden (doe dit als ze op 1 race remaining staan, niet eerder, niet later!), maar diegene die na 4 races nog niks lijken te hebben geleerd wil je natuurlijk liever vervangen.

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 10 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Onder ideale omstandigheden (perfecte DRP, perfecte setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden geldt over het algemeen:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M, 50 rondjes kosten 1.25M, dus je kosten zijn in totaal (ongeveer) 2.75M voor een test!

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (ookal is nog niet bekend hoeveel dat gaat kosten).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een liverie kiezen?
Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94.

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, maar op het moment hoeft daar nog niet voor betaald worden. Dit zal over enkele maanden wel het geval zijn. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, of meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd).

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 (996 posts in 16 dagen - 62 / dag)
Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: 18.00
Nederland: 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: 19.00
Nederland: 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: 20.00
Nederland: 19.00

C4G1 tm C4G15
Servertijd: 21.00
Nederland: 20.00

C4G16 tm C4G30
Servertijd: 17.00
Nederland: 16.00

C4G31 tm C4G??
Servertijd: 16.00
Nederland: 15.00

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name *

C3G5
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek

C3G6
Angeloonie - Vincent Dinkela
NelisNR1 - Nils van Lokven

C3G7
Vinnyb - Vincent Blanken
Visscher - Paul Visscher

C3G8
Argos - Jan Luyendijk
Getah - Joost Janson
irmscher - Nanno Marcinga
Requiem19 - Tim Mosmans
Sqil - Mark Sqil
Exitium - Danny de Man

C3G9
Grrrrene - Rene Gerritsen
geepee - Ger Peeters
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp
mhans - Hans van der Net
brid - Daniel van Brienen
Bluepanther - Bart Oudenampsen
Kiff - Bart Olefs

C3G10
TafkaT - Pieter van den Heuvel
B-Force - Bart Rietveld
odan - Patrick Schuring
Game Error - Stef Flierman
3xNix - Ary Luyendijk
henknap - Henk Nap
Loona35 - Jan-Julius Raevenschoten

C3G12
Yagermeister - Sven Dohmen

C3G14
Joss - Reggie Biemans

C4G2
Wes46 - Wesley Jonker

C4G9
andrestouwe - André van der Stouwe
ThorolaZ - Luca van de Meerendonk

C4G14
Remco Tr - Remco Trouw
Slaapje - Sven Stikvoort
Haasjoh - Gertjan Hazeleger
Ixion - Tim Dame

C4G15
Jeronimusius - Jeroen Raven

C4G16
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof

C4G17
Darkdemoman - Mike Schatens
Jeroen87 - Jeroen van Bogaert
DJMantri - Martin Spierings
Vos1988 - Martijn Vos

C4G18
rammsteinfan - Kevin Weerman
ByteMe72 - Maarten de Cock
Joane - Reamon van Ruiswijk
Marzman - Marcel Schaap
Sempy - Peter Semper
Daan® - Daan Vos

C4G22
michaeltb - Mikkel Que Pasa

C4G23
nvidia - Kevin De Pauw

C4G25
Zenit - Rob Hogenboom

C4G26
siobhanskye - Siobhan Skye

C4G29
Rpol - Ruud van de Pol

C4G32
sarinsarin - Mark Rutterkamp
stealth2000 - Vincent van Doesburg

C4G33
j1nx - Peter Steenbergen
jnijs - Jeroen de Nijs

[ Voor 210% gewijzigd door Joss op 25-06-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
We zijn afgezakt van 62 naar 30 per dag heren! Tussenseizoen :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Top Joss, net geen 1000 posts.... _/-\o_

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

okeoke.....iemand met 7 pitstops heeft bij ons het laatste puntje gekaapt....dat is op zijn minst licht opmerkelijk?? toch??? :P

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Inmiddels wel :P Maargoed...

@die zeven pitstops en een punt... Ik vind het ronduit een belediging voor de sport! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160444

Heb ik een vraag en mijn eerste post, veranderen jullie stiekum van topic, dan hier nog maar eens.

Hey Gotters Heb mezelf ook maar een aangemeld bij F1Time... En verrek het is nog leuk ook _/-\o_

Ik zit in Class4 groep 14 zitten er nog meer Gotters in deze klasse?

Race begint over een uurtje eens kijken of het goed uitpakt.

Mijn snelste kwalificatieronde is:
1:28.476 KNIP 8)7

die 90 % van de optimale verdeling, moet dat 100% zijn als je de race wilt winnen of kan dat niet ofzo?

ps wat is er met die revs limiter waar zetten jullie die op?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 160444 op 12-06-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:45
Zal mn post hier nog even neerzetten voor mensen die houden van leedvermaak :P .

Aaaaaaaaaaah op een haar na de 1e plek gemist. Ik lag in ronde 70 22 seconden achter op de nummer 1 die gearbox problemen had. In ronde 71 nog maar 11 seconden achter, helaas kreeg ik in ronde 71 ook gearbox problemen en kon ik mijn zege goodbye kussen. Naja, 2e plek is ook niet gek voor de 1e keer in f1time :9 .

JA LACH MAAR ! :'(

Zet mij trouwens ook maar in de startpost: Mikkel Que Pasa in C4 group 22

[ Voor 8% gewijzigd door michaeltb op 12-06-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169853

Hier ook al leuk, 20 man aan de start, 9 man die de finish halen.
Heb toch wel zeer tevreden met mijn 3de plaats, onlangs dat ik op pole begon.
Bandenkeuze was niet goed, daardoor 2 stops teveel (laatste was in laatste ronde) dus mag uiteindelijk niet ontevreden zijn.
Nu de race nog eens helemaal herhalen gezien ik op mijn werk was, vind die 16:00 echt te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
michaeltb schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:56:
Zal mn post hier nog even neerzetten voor mensen die houden van leedvermaak :P .

Aaaaaaaaaaah op een haar na de 1e plek gemist. Ik lag in ronde 70 22 seconden achter op de nummer 1 die gearbox problemen had. In ronde 71 nog maar 11 seconden achter, helaas kreeg ik in ronde 71 ook gearbox problemen en kon ik mijn zege goodbye kussen. Naja, 2e plek is ook niet gek voor de 1e keer in f1time :9 .

Dat is zuur.... >:)
Anoniem: 160444 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:55:
Heb ik een vraag en mijn eerste post, veranderen jullie stiekum van topic, dan hier nog maar eens.

Hey Gotters Heb mezelf ook maar een aangemeld bij F1Time... En verrek het is nog leuk ook _/-\o_

Mijn snelste kwalificatieronde is:
[KNIP]

die 90 % van de optimale verdeling, moet dat 100% zijn als je de race wilt winnen of kan dat niet ofzo?

Niet zo met exacte data smijten. Sectortijden, wings/suspension/gears/dqp moet je lekker voor jezelf en je teamgenoot houden ;)
90% DQP is zeer goed voor een eerste race. 100% is absoluut niet nodig, zelfs 80% is in principe al voldoende.

@Wes hieronder; quote het dan ook niet ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Joss op 12-06-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Anoniem: 160444 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:55:

[KNIP]

welke baan rijd je???? en je moet niet zoveel data prijsgeven 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Wes46 op 12-06-2007 18:01 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Laatste oproep aan grreeeeeeeeeneeeeeeeeeeeeee

Je kunt nog controleren of je alles goed hebt ingesteld :D

(laat maar niet te hard zeggen, je zult zien dat ik er als eerste uitlig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
C3G1 t/m C3G8 zijn onderweg geloof ik; veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik dacht dat ik het vrij goed voor mekaar had met de fuel die ik mee nam, maar ik heb gewoon 25 liter over :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:12:
Ik dacht dat ik het vrij goed voor mekaar had met de fuel die ik mee nam, maar ik heb gewoon 25 liter over :)
Heb je weer wat te doen vanavond hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm bij de simply raceviewer kom ik op een rare yahoo pagina. Iemand direct linkje daarvan ofzo?

inmiddels werkt het :D thnx anyway

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 12-06-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:17:
Hmm bij de simply raceviewer kom ik op een rare yahoo pagina. Iemand direct linkje daarvan ofzo?
http://www.bersonline.com/panzer/test.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160444

Wes46 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:58:
[...]

welke baan rijd je???? en je moet niet zoveel data prijsgeven 8)7
Ow oke, waarom eigenlijk niet is dit de optimale instelling van iedereen dan??

rij op Melbourne over een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 160444 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:21:
[...]

Het is niet precies de optimale afstelling van iedereen, maar het is wel een hele goede indicatie ;) Don't make your enemies any wiser then neccesary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 160444 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:21:
[...]

Nou, ik rijd ook op Melbourne zo en mijn setup is toch wel "iets" anders

edit: en reed daarmee een seconde of 3 sneller, maar wat Joss zegt, het is een goede richtlijn voor concurrenten en onnodige "gratis" info

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 12-06-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:16:
[...]

Heb je weer wat te doen vanavond hé :)
Ik zit me te verbazen dat ik de finish gehaald heb. Remmen, voorvleugel, achtervleugel 0%. Hydraulica 8%, ophannging 26. Mijn brandstoftank staat nog wel boven de 90%, misschien dat ik daarom zo zuinig reed ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Marzman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:29:
[...]

Ik zit me te verbazen dat ik de finish gehaald heb. Remmen, voorvleugel, achtervleugel 0%. Hydraulica 8%, ophannging 26. Mijn brandstoftank staat nog wel boven de 90%, misschien dat ik daarom zo zuinig reed ;)
wow, da's een flinke slijtage... :o
ik ben dan nu heel benieuwd wat er met mijn bolide gaat gebeuren... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:31:
[...]

Mechanics en fabriek maken overuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, maar onderdelen die tot 0% slijten, da's niet leuk meer IMO. Misschien is de slijtage toch iets te hoog ingesteld, maar dat moet na de eerste race blijken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

ik hoop dat er bij ons niemand over de finish gaat komen van de 6 rijders die zich gekwalificeerd hebben 8)7 . Race begint over een uur en een kwartier..kan er bijna niet op wachten :9

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:31:
[...]

Ik ben de race begonnen met een auto op 98%. Ik moet wel zeggen dat ik ook al weer 50 rondjes getest heb waarvoor ik alleen de minimaal benodigede reparaties had uitgevoerd. Zit nu weer boven de 90 procent (halve auto vervangen). Alleen electronica zit nog op 60% maar die vervang ik wel na de volgende race. Dat zijn ook de kosten niet :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Marzman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:50:
[...]

Ik ben de race begonnen met een auto op 98%. Ik moet wel zeggen dat ik ook al weer 50 rondjes getest heb waarvoor ik alleen de minimaal benodigede reparaties had uitgevoerd. Zit nu weer boven de 90 procent (halve auto vervangen). Alleen electronica zit nog op 60% maar die vervang ik wel na de volgende race. Dat zijn ook de kosten niet :)
ahhh, je had ook getest, dat verklaard een hoop
(zijn mn zorgen een stukje minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zul je altijd zien, Brandoefening op werk :D

Gelukkig net op tijd terug.

19:00 succes heren/dames(?)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 12-06-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

succes Panter, hopen dat we wat punten kunnen gaan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

24 C.Chroma 0 0.000 0.000 0.000 0.000 0
25 A.Luyendijk 0 lost control Lap 0 0.000 0

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Damn, bizarre eerste 2 rondes...

Gestart als 12e, meteen 10e... Volgende update 8e, daarna 6e. Helft rondje 2 lig ik echter weer 10e :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:00:
succes Panter, hopen dat we wat punten kunnen gaan pakken
Gekkenhuis :D

Mooi start teammie!! :D Ik zak meteen al wat plekken. Wat verwacht was :D Hopelijk blijf ik even in top 12 dan zie ik mogelijkheden tot een goed einde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:06:
[...]

Gekkenhuis :D

Mooi start teammie!! :D Ik zak meteen al wat plekken. Wat verwacht was :D Hopelijk blijf ik even in top 12 dan zie ik mogelijkheden tot een goed einde :D
nu die gast nog laten kappen met blocken en ik kan verder door 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125474

3xNix schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:02:
24 C.Chroma 0 0.000 0.000 0.000 0.000 0
25 A.Luyendijk 0 lost control Lap 0 0.000 0

:'(
Ik sta 10de in jullie reeks :)
A. Luyendijk was al in eerste ronde out :o

Nu wachten op de eerste banden die kapot zijn :D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125474 op 12-06-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:07:
[...]

nu die gast nog laten kappen met blocken en ik kan verder door 8)
Ghehe je loopt wel lekker uit op groep achter je. Ik heb een diesel. Kom er sttraks wel een keer aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Anoniem: 125474 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:
[...]

Ik sta 10de in jullie reeks :)
A. Luyendijk was al in eerste ronde out :o

Nu wachten op de eerste banden die kapot zijn :D
Daar zit je dan weken voor te wachten, en te plannen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
3xNix schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:11:
[...]

Daar zit je dan weken voor te wachten, en te plannen....
verkeerde coureur dan hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Joss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:12:
[...]

verkeerde coureur dan hé ;)
Mja, niet de keuze gehad voor een andere driver, als je 3 races voor het eind je team krijgt. kan je het wel shaken het seizoen erna :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:07
Zie nu eindelijk de uitslag van de race en helaas 8e geworden door een opgeblazen motor 5 ronden voor het einde, zonde van m'n vierde plek. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
3xNix schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:18:
[...]

Mja, niet de keuze gehad voor een andere driver, als je 3 races voor het eind je team krijgt. kan je het wel shaken het seizoen erna :|
:X Ik zeg niks meer... Succes met de analyse met de voorbereidingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

waarom snap ik niets van dat live race gebeuren? ik zie allemaal races van vorig jaar volgens mij :?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bah :( In lap 15 m'n engine al geploft.. Blijkbaar kan 98 revs dus niet meer..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn god wat kan je door een pitsstop gigantisch terug vallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:22:
Bah :( In lap 15 m'n engine al geploft.. Blijkbaar kan 98 revs dus niet meer..
Onzin. Pech in combinatie met je wear door (testing?)/practice/warmup/qualify... en natuurlijk ook revs en boostlap en hitte enzovoorts. Maar het is niet zo dat 98% écht niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:23:
Mijn god wat kan je door een pitsstop gigantisch terug vallen :D
jup, dat dacht ik ook, van 3 naar 12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:24:
[...]

Onzin. Pech in combinatie met je wear door (testing?)/practice/warmup/qualify... en natuurlijk ook revs en boostlap en hitte enzovoorts. Maar het is niet zo dat 98% écht niet kan.
Nou, wear was geen sprake van want ik heb alles vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

oeps volgens mij ben ik iets vergeten |:( :( :+

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:27:
[...]

Nou, wear was geen sprake van want ik heb alles vervangen :P
Behalve je engine/gearbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173517

krijg je geen nieuwe motor/gearbox na de race?? mijne is al voor 30%op na 63 rondjes(starte op +-85 met testen) testing en practise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 173517 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:37:
krijg je geen nieuwe motor/gearbox na de race?? mijne is al voor 30%op na 63 rondjes(starte op +-85 met testen) testing en practise
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Yesssssssss, Ben 3e geworden in m'n eerste race in G3. Qua pace had ik echter op P8-10 moeten eindigen... Maar een hele hoop jongens voor me bliezen hun engine of gb op. Denk dat je in dit seizoen misschien beter niet kan testen voor een race ongeveer....

Ben zelf echt super blij met P3, vooral ook omdat ik de race heb uitgereden terwijl een groot aantal onderdelen al onder de 60 % voordat de race begon! Lucky me misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Requiem19 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:45:
Yesssssssss, Ben 3e geworden in m'n eerste race in G3. Qua pace had ik echter op P8-10 moeten eindigen... Maar een hele hoop jongens voor me bliezen hun engine of gb op. Denk dat je in dit seizoen misschien beter niet kan testen voor een race ongeveer....

Ben zelf echt super blij met P3, vooral ook omdat ik de race heb uitgereden terwijl een groot aantal onderdelen al onder de 60 % voordat de race begon! Lucky me misschien?
Respect! Erg netjes als debutant.

Waarschijnlijk kan dit ook zo zeggen over Mr. Kladloper :D

Mhans als je dit leest: Je rijdt een mooie race man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

mijn race is nu begonnen, ben al afgezakt naar p3 :(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

engine kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:01:
[...]

Thnx kerel, met die paar uitvallers loop je nu nog leuk naar voren, kijken wat het wordt.
Denk max 3e voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 19:16

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hmmm, hier kan ik niet meer inloggen op de website :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Thnx kerel, met die paar uitvallers loop je nu nog leuk naar voren, kijken wat het wordt.
Denk max 3e voor mij...
Denk dat het voor jou 3e wordt als het zo doorgaat ja. Denk een plek die je verdient ook. Tenzij die griek nog pits in moet..

Ik hoop alleen nog maar. Zo door gaat dan in ieder geval in de punten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:01:
[...]

Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 22:44
P6 hierzo, hopen dat het zo blijft!

Edit: p6, ik ben tevreden. Was wel even spannend, de nr 7 kwam tot mijn staart (5 sec voorsprong in 4 rondjes weg) maar toen plofte z'n motor :+

[ Voor 68% gewijzigd door mhans op 12-06-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:12:
[...]

Denk dat het voor jou 3e wordt als het zo doorgaat ja. Denk een plek die je verdient ook. Tenzij die griek nog pits in moet..

Ik hoop alleen nog maar. Zo door gaat dan in ieder geval in de punten :D
die Griek redt het wel, dus max 3e.... toch niet onaardig de 1e race

edit: en Panter weer naar 7

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 12-06-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

banden kapot :( misschien niet meer met soft gaan rijden :P en dan zijn we nog geen half uur onderwerg..... 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:20:
[...]

die Griek redt het wel, dus max 3e.... toch niet onaardig de 1e race

edit: en Panter weer naar 7
gratz Luuk!! Mooie 3e plek!!

Mhans feli met je punten. Erg strak gereden.

Ben zelf blij met me 7e plek.

Achteraf kan je wel stellen dat 3 pitstops te veel was. 2x was beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, een keurig 3e plaats voor Luchtloper, helemaal mooi icm de 7e plaats van Panther...
Lijkt me duidelijk dat team "Be on Edge" de eerste slag heeft gewonnen tussen de GoT-teams :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik heb zowel voor de eerste race als de tweede race een test gedaan en het blijkt dat dit echt een behoorlijk slijtage oplevert. Bij de engine en gearbox een probleem omdat je deze niet kan fixen of vervangen voor de race. (in race 1 dus zowel problemen met de gearbox als uiteindelijk een opgeblazen motor).

Ik hoop dat hiervoor nog wel een oplossing komt. Testen is een onderdeel dat je doet om beter aan de start te komen, niet om de eerste race een verhoogt risico op uitvallen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Boehoe! Ik wil zien op welke belachelijke plek ik ben geëindigt en wat daartoe de oorzaak was! F1Time is zo sloom als een slak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:04:
Boehoe! Ik wil zien op welke belachelijke plek ik ben geëindigt en wat daartoe de oorzaak was! F1Time is zo sloom als een slak :/
Ik kan niet meer inloggen :s
Raar, heel de race lang loopt het perfect en achter de race niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
hier doet het het gewoon, je bent 6e Joss. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Sempy schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:07:
hier doet het het gewoon, je bent 6e Joss. ;)
Zowaar? Nou, dan is er veel gebeurd vooraan... En als ik nu eens niet 60 * 5 4 (ik ben mild) seconde verloren had? Wat dan? :O :(
Edit: Ben ingelogd na 10 minuten :9

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 12-06-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verklaring gevonden!

15
front wing damaged

Fijn! Op 0/0, op Estoril waar geen barriere binnen 5 meter van het circuit staat, maargoed. Ik kan nu met een gerust hart gaan slapen vanavond, het lag niet aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
michaeltb schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:56:

Zet mij trouwens ook maar in de startpost: Mikkel Que Pasa in C4 group 22
LOL ik ben die nummer 1 :)

hmm vreemd ik kan niet meer inloggen. Alsof ik geen verbinding heb.Lijkt op een server crash ofzo.
1e race gelijk 1e geworden maar wel met vette mazzel idd. Vind wel raar dat er veel waren met gear box problemen overigens....Ohja trouwens ik reed bijna 1 ronde voor op nr 2 totdat ik idd die problemen kreeg dus geheel onverdiend is de overwinning niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeff[NL] op 12-06-2007 21:22 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
De hele site is nu dood. Pfff. Eerst wacht je drie weken, dan is de dag daar, en poef, weg site.
Noem mij een zwartkijker, maar kom op zeg.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Captain Pervert schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:27:
De hele site is nu dood. Pfff. Eerst wacht je drie weken, dan is de dag daar, en poef, weg site.
Noem mij een zwartkijker, maar kom op zeg.
Tsja, al die Nederlanders willen hun raceuitslag zien :P Tis maar één server, en die moet nu 150 personen tegelijk op de site handlen. Blijkbaar is dat al teveel. Alhoewel die af en toe heel snel is en af en toe te sloom nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

ik ging redelijk goed was spannend vochten met zn 3en om de 2e plaats, nog 2 ronden te gaan...vering kapot :( :( |:(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m'n motor was kapot, dus juist getest op de motor en m'n mercedes motor reliability vn 82 naar 87% verbeterd :P
Ik ga wel nog wachten met hem up te graden, je hebt maar 2 revisions. Maar als je hem nu veel test, dit be je kwijt zeker volgend seizoen?

Wat ik wel spijtig vind, je rijd 50 ronden op een circuit maar de beoordeling van je coureur, z'n favoriete traks wordt niet upgedate.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 125474 op 12-06-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 125474 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:36:
m'n motor was kapot, dus juist getest op de motor en m'n mercedes motor reliability vn 82 naar 87% verbeterd :P
Ik ga wel nog wachten met hem up te graden, je hebt maar 2 revisions. Maar als je hem nu veel test, dit be je kwijt zeker volgend seizoen?
Ja, alleen je airodynamics neem je gedeeltelijk mee.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Race analyse - SCHOKKEND!
Eerste 15 ronden gingen redelijk. Bij de start 4 mensen ingehaald, 1e ronde nog 2 ingehaald. 2e ronde wel weer 4 plekken verloren. Daarna 'mijn rondjes' gereden, wachten op iedereen die zou gaan pitten terwijl ik voor een 1-stopper ging.
In de 15e ronde sloeg echter het noodlot toe blijkbaar, er gebeurde iets met mijn voorvleugel waardoor ik 4 tot 5 seconde per rondje langzamer reed. Tot mijn stop bleef ik schommelen tussen 8 en 12e plek, terwijl de mensen om me heen al met bosjes uitvielen. Toen ik 8e reed waren er vier mensen voor me met problemen, 2 heb ik nog in kunnen halen, voor de andere 2 was de race 2 rondjes te kort (2-2-2-2-2-2) :P

Wat er allemaal stuk is gegaan?
3* mechanical failure
3* out of fuel
2* lost control
5* engine breakdown
7* gearbox problems (excluding diegene met GB problem en vervolgens uitgevallen)
1* front wing damaged

Niet normaal....
Anoniem: 125474 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:36:
Wat ik wel spijtig vind, je rijd 50 ronden op een circuit maar de beoordeling van je coureur, z'n favoriete traks wordt niet upgedate.
Wel hoor, althans, zo hoort het. Tenzij je uitvalt ofzo trouwens, ja.

[ Voor 13% gewijzigd door Joss op 12-06-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb vlak na de start van seizoen 27 ook getest en het viel me ook op.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:38:

Wel hoor, althans, zo hoort het. Tenzij je uitvalt ofzo trouwens, ja.
Neen, maar het is niet vermeerderd of verminderd, net zoals de andere onbereden tracks.

Maar ik ook, gear problemen -> +15 sec
en dan nog m'n motor die het opgeeft :s

De schade lijkt me idd niet realistich. 1 Kubica is al genoeg ;)

ps: site lijkt terug down

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125474 op 12-06-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 19:16

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hier ook een motor die stuk is gegaan... Had helaas ook zachte banden en dat was funest voor m'n race. Wel de 1-na snelste ronde gereden en snelle pitstops gemaakt... Ookal waren het er 7 :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Die slijtage na een race is ziek !

Ik heb nu mijn hele auto maar vervangen er was nog maar 51,1 % van over. Ben blij dat ik de finish uberhaupt nog heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

mmm, denk wel dat m'n coureur max gescoord heeft deze race....zou het zijn door een DRP van 98%?? :D
Verder wel een slordige 13L benzine over, maar dat mag de pret van de 3e plaats niet drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik ga iig nog niet testen... als je ziet wat dat met je gearbox/engine en de rest van alle onderdelen doet, wordt je gewoon bang. Denk dat het daarom ook zo'n slachtveld was vandaag. Ben benieuwd of er wat aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met een beetje pech blijft er inderdaad maar 40 % over voor de race. Dat lijkt me ook niet helemaal te kloppen (en dan reken ik gewoon rev 90 voor testen en vrije training).

Je kan ook gewoon stellen je in de vrije training beter 10 ipv 20 rondjes kan rijden, dat scheelt al weer een hoop.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 12-06-2007 22:11 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Joss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:02:
Ik ga iig nog niet testen... als je ziet wat dat met je gearbox/engine en de rest van alle onderdelen doet, wordt je gewoon bang. Denk dat het daarom ook zo'n slachtveld was vandaag. Ben benieuwd of er wat aan gedaan wordt.
Ik hoop dat er wat aan gedaan wordt, maar voorlopig hou ik in ieder geval een set onderdelen apart voor het testen en voor het racen. Zal vast wel negatieve invloed hebben op het een en ander, maar voorlopig zie ik dat als enige manier om het een beetje fatsoenlijk te doen (uiteraard zijn motor en gearbox niet te vervangen maar daar doe je niks aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:02:
Setje extra onderdelen kopen, dan kan je testen...

Edit: moet er natuurlijk wel ergens rekening gehouden worden met engine en gearbox idd 8)7
enne, de site ligt redelijk plat volgens mij...

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 12-06-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:14:
[...]

Setje extra onderdelen kopen, dan kan je testen...

Edit: moet er natuurlijk wel ergens rekening gehouden worden met engine en gearbox idd 8)7
enne, de site ligt redelijk plat volgens mij...
Af en toe up, af en toe down. Ik had al wel een tactiek uitgestippeld om te testen... Eigenlijk had ik in mn budget gewoon rekening gehouden met een wekelijkse test, maar als we van de F1T.I.A geen andere motoren/gearbox mogen gebruiken tijdens het testen.... Dan volgen er weinig tests voor mij. Liever met een 90% engine aan de race beginnen, dan 5HP meer op 50% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
het is eigenlijk net als in real life zo'n beetje.

testen is voor de 'rijke' teams. Ik heb zojuist bijv de 1e plaats gehaald en dan haal je bakken met geld binnen. Ik kan mij dan dus veroorloven om reserve onderdelen aan te schaffen en te testen waardoor mijn wagen etc beter zal worden voor de komende race waardoor ik meer kans maak weer hoog te eindigen.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kzyto schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:18:
het is eigenlijk net als in real life zo'n beetje.

testen is voor de 'rijke' teams. Ik heb zojuist bijv de 1e plaats gehaald en dan haal je bakken met geld binnen. Ik kan mij dan dus veroorloven om reserve onderdelen aan te schaffen en te testen waardoor mijn wagen etc beter zal worden voor de komende race waardoor ik meer kans maak weer hoog te eindigen.
Je kan geen reserve gearbox/engine aanschaffen, ook rijke teams niet! Ik heb genoeg geld, maar wie nu test is in de race gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stom eigenlijk dat die engine en gearbox niet na de test vervangen worden ipv na de race. Dan zou het hele probleem er niet zijn omdat niemand het erg vind om met een 20% engine te moeten testen.

Of laat het gewoon niet meetellen. Ik geloof er niks van dat er IRL teams zijn die behalve een race (nou ja 2 dan in dit geval) ook nog 50 rondjes gaan testen op dezelfde motor. Die pakken gewoon een nieuwe motor (rijke teams) of motor van een vorige race (arme teams).

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 12-06-2007 22:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

ach...als je van het peerd lazert...moet je er weer op stappen....en in mijn geval weer in de auto met natuurlijk 750+ paardjes :)

dqp voor de 2e race op 90...dus vooruitgang. En goede Q neergezet en data verzameld voor de race van vrijdag...kan ik rustig afwachten van de week wat de ontwikkelingen zijn op het forum van de site over het testen. Na alle uitvallers lijkt me niet dat het erg stil daar zal zijn :D.

Ik weet nu iig zeker dat mijn motor minimaal 15 % minder slijtage heeft ondergaan voor de komende dan bij de afgelopen...al denk ik (kijkende naar de weersverwachting) dat het weer een "verhitte" race gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Natuurlijk is me auto compleet in de prak gereden, dus erg veel kosten voor 0 rondes afgelegd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:22
Als mijn moter het niet begeven had was ik eerste :'( Mijn banden hielden het niet, maar de rest had ook aardig wat tegenslag, maar moest eens in de 10 rondes nieuwe softs eronder laten leggen. Maar was wel over het algemeen sneller dan de rest (1:20 tegen 1:24) dus uiteindelijk tijdens mijn laatste pitstop kon ik zonder problemen weer als eerste de baan op, helaas hield mijn moter het voorgezien.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

hmmm, dan zou je dus het systeem moeten krijgen dat je voor een relatief hoog bedrag een aparte motor zou moeten kunnen kopen voor evt testen....

Edit: vanaf wanneer begint de cup?!
Edit2: vaag...word 3e en motivatie van m'n coureur daalt van 41 naar 29?! 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 12-06-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:03:
hmmm, dan zou je dus het systeem moeten krijgen dat je voor een relatief hoog bedrag een aparte motor zou moeten kunnen kopen voor evt testen....

Edit2: vaag...word 3e en motivatie van m'n coureur daalt van 41 naar 29?! 8)7
Vaag...bij mij is alleen de vorm een tikkie teruggelopen...de motivatie blijft 100...al ben ik halverwege uitgevallen. Maar ik heb natuurlijk een random driver. Geen idee of dat dan anders gaat om het makkelijker te maken voor newbs zoals ik.

(en die komende race heb ik GEEN geplofte banden :P)

To pole or not to pole....that's the question...Er zijn al een paar gekken (mezelf incluis) die al een Q hebben gedaan voor de komende race.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheese_man op 13-06-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou woei :Y) Weet iig nog net hoe lang mijn banden mee gaan _O_ M'n motor is precies laat genoeg geploft om dat te weten :+

Voor de komende race sta ik er lekker voor met 98% DQP :*) Ook m'n setup is super, beter kan gewoon niet voor mijn auto, ik gok de setup in effectieviteit op 95% oid. Sta voorlopig 1e in de practice, met 28 laps tegen 30 laps voor de #2, die op 0.859 achter me staat :9

Maar ja, nu de andere 20 coureurs nog gok ik :P Ik wordt sowieso geen 1e in de practice of qualify omdat er een hele zooi al veel langer in zitten, dus ook betere onderdelen hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 13-06-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
Als je een optimale setup wil hebben moeten dan per onderdeel (bijv Voorvleugel) alle 3 de sectorstukken op optimaal staan of is 1 genoeg. :?

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik heb een dergelijke suggestie gedaan op het f1time-forum (daar staan ook enkele andere suggesties). Ofwel je koopt voorafgaand aan de test testonderdelen of je neemt de slijtage voor lief en bent dus goedkoper uit.

Ik hoop dat Tadas op korte termijn een van de suggesties wil opnemen. Zoals het nu is, ben je met testen gewoon verloren voor de volgende race (ik verwacht al niks meer voor vrijdag).
GrumpyGamerDad schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:24:
Als je een optimale setup wil hebben moeten dan per onderdeel (bijv Voorvleugel) alle 3 de sectorstukken op optimaal staan of is 1 genoeg. :?
Dat zal nooit lukken, elk baangedeelte is weer anders (bochtig, recht stuk, etc.) Je moet dus zoeken naar de beste compromis (misschien wel geen van drieen optimaal). Verschillende setups kunnen dus ook ongeveer dezelfde rondetijden opleveren.

[ Voor 27% gewijzigd door Sempy op 13-06-2007 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
Sempy schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:25:

Dat zal nooit lukken, elk baangedeelte is weer anders (bochtig, recht stuk, etc.) Je moet dus zoeken naar de beste compromis (misschien wel geen van drieen optimaal). Verschillende setups kunnen dus ook ongeveer dezelfde rondetijden opleveren.
Ik heb nu bij 2 van de 3 delen een optimale setup. op 2 onderdelen, dus wilde ik weten of ik door moest gaan tot dat ik ze alle drie had.
Maar ik laat het er nu dus bij.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Zo, ben 1e geworden in mijn 1e race. Ben er zelf nogal verbaasd of, had dan ook wel geluk dat de nummer 1 uitviel.

Ik zag dat er nog iemand anders uit C4G14 zich in dit topic had gemeld. Kan ik ook misschien toegevoegd worden in de OP?

Nu op naar de volgende race, ben benieuwd hoe ik met het dubbele aantal practice rondjes mijn kwalificatie voor elkaar ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk toch! OP?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195552

Kan je je marketeer aansturen dat hij sponsoren gaan zoeken? Of komt dit vanzelf?

Ik heb namelijk geen nieuwe sponsoren om te onderhandelen op het moment, terwijl ik wel een plek vrij heb voor een sponsor.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.